Elektrokolo - kam až to dojde?!?!

577 nepřečtených
  • Tom-T45

    Téma elektrokol se zdá být stále živé a protože přechozí vlákno už hodně nabobtnalo, navrhuji pokračovat zde.

    Pár námětů, které mě napadly při pročítání předchozího vlákna:

    • Elektrokola v hobby závodech spolu s normálními koly. Osobně to považuji za totální nesmysl a svým způsobem za selhání pořadatelů. Setkali jste se s tím, případně řešili jste to s pořadateli, a co jste se dozvěděli?
    • Prodej čipnutých elektrokol. Chodí sem diskutovat také lidé, které prodej kol živí, tak by mě zajímalo, jak se staví k požadavkům na odemčení rychlosti, jestli zákazníka upozorní na nelegálnost tohoto zákroku, nebo jestli to dokonce sami aktivně nabízí.
    • Provozování čipnutých elektrokol a různých elektronesmyslů na silnicích a cyklostezkách. Samozřejmě, kde není žalobce není soudce a policie má asi spoustu důležitějších úkolů, ale setkali jste se někdy s tím, že by státní nebo městská policie kontrolovala na nějaké frekventované cyklostezce, co všechno na ní jezdí? Má šanci vůbec poznat, že elektrokolo je čipnuté? Máte info o nějaké dopravní nehodě, kde figurovalo načipované elektrokolo a mělo to nějaký dopad na vyšetřování nehody?
    • Máte informace, že by se někde v ČR chystaly zákazy vjezdu pro cyklisty právě kvůli zvýšenému počtu jezdců na elektrokolech?

    A i když Mao Ce-tung řekl, že „Na nadávání máme internet, v reálu se chovejme jako lidé“ (děkuji Doomovi za připomenutí jeho citátu), zkusme to, prosím, s nadhledem a bez vzájemných urážek.

    • Sgt Pepper  

      ty jsi taky tlustý a neochotný…

      budoucnost jsou 'tříkolky!":https://youtu.be/cVmJVGEZUew

    • Rychlej turista  

      Budoucnost je daná.

      Předminulý týden jsem viděl malého kluka na motorce – pěkná byla, prostě hezká malá modrá motorka, spíše skútr, žádné pedály, žádný výfuk, ale jelo to samo, takže elektřina.

      Mít opět 10 let a někoho, kdo mi to koupí, tak to chci taky a o kolo bych asi ani nezavadil.

      Čím jsem starší, tím více si uvědomuji, jakou jsem měl kliku, že jsem dětství a mládí prožil v jiné době.

      • Pepe72  

        Jj.

      • Treeper  

        Souhlas

      • RomanH  

        Tak synek (13) jezdi na benzinove krosce (90ccm) od svych cca 9 let a jezdi se mnou i na biku.

        Ale chapu, kam tim miris.

        • Kaire  

          Kam se ten svět dostal… kde jsou ty doby, kdy jsme si museli opravit babettu a střídali se na ní ve třech. :D

          • RomanH  

            jj :-) V 10 letech jsem jezdil na Pionyru 05 a 21. Zase ale ve 13, kdyz kamaradovi odjel otec do prace, brali jsme si tajne jeho Jawu 250 :-)

            Ale zvuk, vune dvojtaktu, to proste u te elektriky nemuzou dnesni svisti zazit. Je mi jich lito.

            • pepek  

              třeba by jim stačila nějaká appka v mobilu

              • RomanH  

                :-D

              • Paja  

                Myslis, ze by to zvladlo i tu vuni dvojtaktu?

                • pepek  

                  když to nezažili, tak jim vůně nic nedá. Já bych třeba všechny své bývalé motorky(8 kusů) poznal po čichu a přitom bych lehce zaslzel :-(

                  • Paja  

                    Nemusis slzet, Dusan ti motorku pujci, akorat je to teda 4takt, ale zase spravna drevorubecka znacka.

                • Sgt Pepper  

                  Dvojsimkovej mobil jo

            • 7021  

              Smrad a kraval pro kazdyho!

            • Jamin  

              A co teprv když se taková banda s neodstíněnejma svíčkama honila po vesnici- všichni měli po sledování televize.

              • kyl  

                Na to nám v mládí stačilo na kole k dynamu připojit malej reproduktor.Kolo za jízdy vrčelo jakoby mělo motor a ještě to rušilo televize v ulici.

                • onuce  

                  Ano, jen drobná technická… Nebylo to dynamo, ale alternátor.

                  • Sgt Pepper  

                    Alternator je prece v divadle…kdyz jeden herec zaskakuje za jinyho…

                  • kyl  

                    Pořád se tomu říká Dynamo

                    • Rychlej turista  

                      Co je důležitější – jak se tomu říká nebo co to skutečně je?

                      Zrovna kousek níže tento problém řešíme :-)

                      • kyl  

                        Zažitý název je dynamo.

                        • Rychlej turista  

                          Tedy je správně alternátoru říkat dynamo? Nu dobrááá. Teď mi ale vysvětli, ja toto dynamo odlišíš od dynama. Budeš vysvětlovat, že se nejedná o dynamo, protože se jedná o dynamo?

                          • Singlespeed  

                            Je to jak s elektromotorickou přehazovačkou. Říká se ji elektronická (zažitý název), jakoby žádný motor neměla :-).

                        • Rychlej turista  

                          Toto je dynamo :-)

                          • onuce  

                            Vidím, že máte asi domácí cykloelektrárnu ;)

                            • Rychlej turista  

                              To víš, musím si přišlápnout, když není moc světla :-)

                              • JendaH  

                                Není ten balancér (předpokládám že k tomu slouží ty desky s polem odporů) nějaký strašlivě masivní?

                                • Rychlej turista  

                                  Jo, jsou to balanční obvody. Ke každému 40 Ah článku LiFePo4 jeden.

                                  Masivní to není, když to balancuji, tak to musím fest hlídat, protože ty radiátory schroustají max. 1,7 A a elektrárna mi při plném výkonu tlačí do baterky až 9,5 A. Takže to dělám, když moc nesvítí, nejlépe tak při 2 – 3 A :-)

                                  • marko250  

                                    Tak ten balancing hlavně nedělej často na těch 3.65V,protože to žluťáskům nesvědčí.Jednou za sezónu Top balancing dejme tomu,ale víc ne,jsi na mypower.cz?

                                    • Rychlej turista  

                                      Dělám to vždcky na podzim. Bo přes zimu moc šťávy v baterkách nemám, tak ať jsou před zimní dietou srovnány :-)

                                      Jinak mám normálně regulátor nastavený na 13,5 V, tj. zhruba 3,375 V na článek. V létě je šťávy dost a víc krmit nepotřebuji. Normálně schroustám tak 15 Ah denně. O víkendu, když je hnusně a sedím celý den na B-F tak ke 30 Ah a to 80 Ah (8 × 40 Ah článků sérioparalelně zapojených) baterka v létě zmákne. Registrovaný nikde nejsem a nikde to neřeším. Něco mi uniklo a měl bych?

                                    • Rychlej turista  

                                      Kristepane, to je zase počasí. U nás sněží a je tma. Zase budu muset jít brzo spát :-D

                                      • oddie  

                                        To máš jako ostrov a jinou elektriku nemáš?

                                        • Rychlej turista  

                                          :-D

                                          Jo, je to ostrov, ale používám to jen pro „kancl“ včetně svícení pro čtení v posteli. A malou televizi na stůl. Více to neutáhne. Zkrátka – když nejde proud, tak můžu normálně fungovat, jen ty řízky si neusmažím :-)

                                          Prostě hračka pro velkého kluka :-)

                              • onuce  

                                To je úžasné, pravý opak elektrokola.

                    • onuce  

                      Ano, bohužel říká. Stejně jako se říká „tužková baterie“. Ale jak uvádí pan Rychlýturista, měli bychom bojovat za správné názvosloví, aby se předešlo nedorozuměním.

                      • -b-n-x-  

                        Hosi vy jste takovi trochu Doni Kikoti.

                        Ale boj za spravne nazvoslovi je pochvalenihodny :-)

                        • Rychlej turista  

                          Tak tento boj za správný název alternátoru na kolo vedu už takových 45 let. A to při každé vhodné příležitosti! :-D

                          • DoomHammer  

                            střídavý

                            střídavý

                          • kyl  

                            A je ti to prd platný.

                          • cioran-m  

                            Alternátor Pardubice? :)

                          • onuce  

                            Vidíte, a já myslel, že jsem osamělý bojovník. Často jsem se hádal i s elektrikáři, nevěřili, že na kole je k osvětlení použit střídavý proud. A ještě pak vysvětlit nutnost použití alternátoru… a že s dynamem by to opravdu nešlo… No je to boj

                            • Singlespeed  

                              K čemu ten boj vůbec slouží? Není lepší se věnovat příjemnějším věcem než bojovat za alternátor?

                              • onuce  

                                A co taková pravda? Co by jste pak řekl třeba mistru Janovi?

                                • Zdendyš  

                                  Pravda je preci nazor vetsiny ;). Pan Jan byl mucednik stejne jako ty akorat on se neomluvil …

                                  • onuce  

                                    To nemělo s pravdou nic společného, omluvil jsem se z úcty ke staršímu a nemocnému člověku. Kdybych to byl věděl dříve…

                                    • Zdendyš  

                                      Aha, netusil jsem, ze ony je starsi. Tak pokud jsi mu svoji pokorou zachranil cevku pred lupnutim tak to beru.

                                      Znam cloveka co se 55 letech urozciloval k tezke mrtvici a nakonec se zastrelil. Smutnej pribeh lec proste ze zivota.

                                      • onuce  

                                        V profilu má uvedeno 61 let, tedy je starší. Ne však tolik, aby to vysvětlovalo nenormální reakce. Tak usuzuji i na nějakou již nemoc… A děkuji za pochopení.

                                • Sgt Pepper  

                                  nehraj si se sirkama

                                • KAITEN  

                                  pravda za kazdou cenu

            • Pedro404  

              Já do motorek vůbec nedělám, dvoutakt je nějak voňavější než čtyřtakt?

              Každopádně by mě víc mrzelo, že děcka za pár let nebudou moct vidět ledovce, než že nebudou (z vlastní vůle) čuchat spalování paliva.

              • Singlespeed  

                Ledovce jsou věc pomíjivá. Nebyly, pak zase byly, pak zase nebyly a pak zase byly. U nás v okolí bylo kdysi všude moře a trilobiti. Kdyby to vše zůstalo pořád stejné, nejsme tady ani my.

                • Pedro404  

                  Lol, cože.

                  • -b-n-x-  

                    Tak Singlespeed je asi takovy nihilista, ze by treba klidne rekl totez i o zivotu :-)

                  • Singlespeed  

                    V nedalekém vápencovém lomu v Černotíně je spousta prehistorických mořských zkamenělin, stačí párkrát klepnout kladívkem. Kde by se tam asi vzaly?

                    • Pedro404  

                      Já nerozporuju existenci trilobitů, jenom že to absolutně neni relevantní argument do tý debaty.

                      • -b-n-x-  

                        Obcas si pri BF diskuzich vzpomenu na nejakou psychickou poruchu, kterou uz popsal Jara Cimrman. Bylo to neco ve smyslu, ze se preskakuje z tematu na jine tema s totalni ztratou te puvodni myslenky :-)

                      • Renda69  

                        Dovolil bych si nesouhlasit, Jestliže někdo tvrdí, že kvůlivá výfukům nebudou ledovce. Ale nějak se poslední dobou ukazuje, že ani tak výfuky a prdění kraviček společně s termity (ty prý jsou mnohem výkonější), jako spíše naklánění zemské osy a trocha těch protuberancí. Proč se taky jmenuje Greenland, že? A tenkrát fakt autama nikdo nejezdil, ani mamuti. Taky Sahara byla zelená. Pravda ale je, že třeba Inkové a další národové odlesnili velké plochy a pak jaksi neměli co žrát. K žemuž se naše civilizace evidentně snaží taky dopracovat.

                        • DoomHammer  

                          To jsou ovšem zlá, zlá, falešná a prázdná slovíčka. Proč EU bojuje proti CO2 a emisím z IAD? Protože je to příčina globálního oteplování.

                          • Renda69  

                            Dokud nebudou bojovat ti největší, tak to je jen evropský pšouk, takovej malej blbej Sancho Panza.

                          • Renda69  

                            Jo a zapoměl jsem na výpalné, ehm emisní povolenky.

                            • DoomHammer  

                              A co na to Grétička? :)

                              Globální změna klimatu je úžasný kšeft, na kterém se může ledaskdo přiživit, o tom žádná.

                    • Rychlej turista  

                      Ani kopat nemusíš – Porubský bludný šutřík :-)

                      • Singlespeed  

                        Kdyby byl Pedro404 z Ostravy, tak je z toho smutný, že v Chacharově ledovec byl a už zase není :-).

              • Rychlej turista  

                Je, do benzínu se přidává parfém :-)

          • -b-n-x-  

            Tak benzinova kroska je hodne v poradku – bych rekl :-)

          • Zdendyš  

            :). … Babetu..;).

      • K2  

        Čau, nesouhlasím.

        Na motorce jezdím cca od 10ti let (Pionýr na vesnici).

        Vždy mě bavilo jezdit jak na kole, tak i na motorce a jedno druhým bych nenahradil.

        Samozřejmě je skupina líných lidí – Kteří preferují auta a motorky

        a skupina sportovců a ekologů, kteří motorku považují za nástroj ďábla

    • DoomHammer  

      No když jsem 1.5. na Libavé umíral v Barnovském stoupání, napadlo mě, že by se éčko hodilo, ale pak jsem to vyrval :)

      • nooski  

        Jsem rád, že takové kacířské myšlenky mě nikdy nenapadají. :-)

        • DoomHammer  

          Na druhou stranu jsem tam potkal důchodce, co éčka tlačili, asi aby pošetřili baterku :)

      • -b-n-x-  

        No jo. Ale ted si vem, ze bys to jel na vybitem ecku! A vzhledem k tomu jaxe vyjadrujes o evropske unii, bych se nedivil, kdyby ti to ta EU zaridila mit porad vybite :-)

        • DoomHammer  

          No za chvilku bude všechno v cloudu a centrálně menežované, takže jakmile budu mít u Vrchnosti černý puntík, tak 50 % kapacity baterky dolů.

          • -b-n-x-  

            Hehe :-)

            Doufam, ze v Chine uz to zkouseji na par milionech :-)

            Hele, ano ano. Cim vetsi „hrisnik“ budes, tim ti na e-kole budou brat vice procent baterky dolu. Ale zase to bude mit dobry efekt pro tve zdravi :-)

    • Petr L2  

      Elektrokola v závodech pouze ve vlastní kategorii a dal bych jim jiný čas startu.

      Úpravy a negace limitu je špatně a vůbec by nevadilo, kdyby se stav kola kontroloval.

      Rychlá kola, tedy z jiným limitem než 25km/hod by měla mít nějaký proces schváleni technického stavu, značku a jasná pravidla provozu včetně zákazu provozu mimo komunikace.

      • pozemstan  

        Není tak snadné nechat závodit amatérská elektrokola:

        jednak každý závodník může mít jinak silný motor, pak každý může mít jinou kapacitu baterky, atd. – to by ty závody dost degradovalo na závody peněz a technického důmyslu

        Musela by tam být nějaká unifikace a to by se kontrolovalo a to by nebylo tak snadné uhlídat…

        • Sgt Pepper  

          Zavody penez a tech.dumyslu…os­tatne jako vetsina zavodu motorovych vozidel

          • pozemstan  

            i ta F1 má nějaké nákladové stropy a je tam nějaká unifikace motoru, atd.

            tyhle závody elektrokol by byl kapitalismus volné soutěže…

            • yaourt  

              žádné nákladové stropy neexistují, před pár lety se o to pokusili a málem odešly všechny automobilky

      • stanik 2  

        správně

    • Marian61  

      Zaujímavý postreh na dojazd e-biku.

      Mne e-bike Giant Dirt E+ 2016 výborne poslúžil na rozjazdenie po 30 ročnej prestávke, a dnes už má nového majiteľa (postarší bývalý motorkár po úraze, s úmyslom ľahších výjazdov s manželkou). Verím že mu úspešne dopomôže k prekonaniu ťažšieho obdobia.

      Čo sa týka dojazdu, pri e-biku mňa osobne ani tak nezaujímali celkové kilometre, ako skôr pomer spotreby batérie na 1km.

      Zo začiatku som dal s odretými ušami 60km na 95% batérie, a to pri striedaní všetkých stupňov podpory.

      Posledný výjazd na tej istej trati bol už so spotrebou 40% na 60km a navyše v lepšom čase.

      V konečnom výsledku tak e-bike stratil zmysel využitia, nakoľko bol využívaný iba v eco režime na kompenzáciu váhy biku v stúpaniach.

      Teraz ho vystrieda čo najľahší gravel :-).

    • doubleingram  

      Zabiji to Stravu.

    • Zdendyš  

      Enesmysly vnimam jako civilizacni chorobu, proste velky prusvih a typicky priklad toho jak si na sebe /lidstvo / uplest bic. Skoda, ze puvodni myslenka jako kompenzacni pomucka pro telesne postizene se rozrostla do techto nelibych rozmeru. Problemy s e-samohyby budou logicky gradovat, CZ je maly a pomerne prelidneny rynek, tak se urcite v brzke dobe dockame vylepsene legislativy.

      • palo7  

        Určitě se to omezí, třeba něco jako: dálkové ovládání na telku jen nemocní a osoby nad 70let :-). Další může být to stejné u výtahů, jezdících schodů a u lanovky ;-)

        • Kaire  

          A co teprve světla s budíkem, nebo automatické vytápění… † † † † † †

          • pozemstan  

            …nebo elektronická přehazovačka na kole :-)

            • Kaire  

              tvl…

            • -b-n-x-  

              Muze mi nekdo vysvetlit proc se ta elektronicka prehazovacka pravidelne mota do tematu e-biku?

              Osobne mi to prijde jako velice dementni.

              • pozemstan  

                Rudý hadr na býka :-)

              • mikub  

                Z diskuze, která proběhla výše, můžeš vidět, že jsi členem velké skupiny se stejným názorem. Existují ale i jedinci, kteří mají opačný názor. Vzhledem k tomu, jak urputně ho brání, nezbyde, než jim ho tolerovat.

              • Vilém  

                Pravidelne ji mota akorat jeden clovek.

                • Singlespeed  

                  Má elektromotor. A motor přece na kolo nepatří ;-).

                  • petrx  

                    Na kolo beru sebou mobil, můžu teda svůj HT srovnávat s elektrokolem? pohonu sice mobil nepomáhá ale obsahuje baterii. :-))))

                    • pozemstan  

                      pokud to šetří tvoje mozkové závity (navigace např. – a nemusíš zastavovat a rozkládat mapu) – tak je to jednoznačně externí asistence

                      • Rychlej turista  

                        pokud to šetří tvoje mozkové závity

                        Tato myšlenka by se měla důkladně zanalyzovat :-)

                        • pozemstan  

                          jako ale fakt – víš jak je usilovné přemýšlení energeticky náročné? pak nezbývá na svaly…

                          • Tom-T45  

                            Jo tak proto jsem po návratu z kola vždycky tak vyfluslej. Já u toho moc přemýšlím!

                          • Rychlej turista  

                            To jo, ale ty jsi psal o šetření mozkových závitů. Ne o šetření energií.

                            • pozemstan  

                              to spolu souvisí

                              • Zdendyš  

                                Jak u koho.

                              • Rychlej turista  

                                V tom případě se ale vyjadřuj přesně, protože z toho, jak jsi to napsal, vyplynulo, že ti primárně jde o šetření mozkových závitů a ne o úsporu energie při jejich nepoužívání. A právě to zaujalo mě, jinak bych na to rereagoval.

                                Přesně mě na tom výroku zaujao to spojení – šetření mozkových závitů tím, že nesou používány :-)

                                • -b-n-x-  

                                  Tak mozna myslel to, ze se ty zavity opotrebovavaji (asi jaxe tam montuje nejaka matka, ci co). :-)

                                • pozemstan  

                                  je to ustálený slovní obrat, je to napsané korektně

                                  • Zdendyš  

                                    … znam tolik ustalenych slovnich obratu napsanych korektne clovece zlata…

                                  • Rychlej turista  

                                    No tak to pak jo, že je to napsáno a myšleno korektně. V tom případě jsi to ale měl také uvést, protože pak to vede ke zmatení. Protože kdyby to bylo myšleno nekorektně (tak jak je to napsáno), tak ten výrok nedává smysl :-)

                    • Singlespeed  

                      Motor a mobil, to sice zní podobně, ale je to sakra rozdíl :-).

            • Singlespeed  

              Správný název by měl být elektromotorická přehazovačka, neboť základním hybatelem je elektromotor.

        • Jirra  

          On asi myslel, že omezení si vynutí ten zvýšený provoz a ne omezování lenosti obyvatelstva.

          Ale s tou lanovkou máš pravdu, je to dost podobné. Myslím, že skalní turisti mají na ni obdobný nazor jak tady na elektrokola :-)

          Jinak ač nejsem žádný velký turista, tak mě osobně vadí budování lanovek a různých přidružených atrakcí na každém druhém kopci a asi zatím víc než stavající rozmach elektrokol. Ale ja jsem asi konzerva a tak myslím, že do přírody se ma chodit za přírodou :-)

          • -b-n-x-  

            Kde se prosim stavi lanovky na kazdem druhem kopci? Dyt tady v CR maji nove lanovky sakra velky utrum.

          • JendaH  

            omezení si vynutí ten zvýšený provoz

            Ale stejně tak provoz zvyšuje možnost vézt kolo vlakem nebo na střeše auta. Kdyby toto neexistovalo, tak třeba v případě Prahy se do vzdálenějších kopců dostanou jen ti, kdo jsou dostatečně odhodlaní a mají čas a schopnosti tam a zpátky těch 2×100 km dojet. Zatímco takhle každý může naložit kolo do vlaku/na auto a za chvíli je tam.

            Jsou tedy vlaky zhouba cyklistiky?

            • pozemstan  

              Tohle je dost zásadní argument.

            • Jirra  

              JendaH: to byl koment pro Palo7 na jeho komentář na Zdendyše, tak to nemusiš řešit :-)

              • JendaH  

                To byla obecná připomínka, ten názor jsem v předchozích diskuzích viděl několikrát.

                • pozemstan  

                  Přesně tak, je to tu dost obvyklý argument, že e-kolo umožňuje bfu-čkám dostat se tam, kam by se jinak nikdy nepodívali – a tímpádem jich je tam moc.

                  Ale přesně totéž umožňuje vlak s přepravou kol anebo auto (kolo v kufru nebo venku na nosiči) – dokonce v mnohem větší míře.

                  • psbiker  

                    ne :)

                    • pozemstan  

                      kolik lidí si myslíš, že by do těch Jedovnic na ty traily dojelo, kdyby nemohli kola dovézt autem nebo busem (a kdyby tam nebyly kola k zapůjčení, i když těch pár kusů to nevythne)? :-)

                      teď se chcu jenom projet kolem rybníka a u toho kempu aby možná nainstalovali semafory, jaký je tam provoz…

                      • psbiker  

                        Místa kam dojedeš autem nebo vlakem nejsou v ohrožení, protože už jsou stejně odepsaná a nějaké e-kolo tam nevadí. Kdyby ta situace byla ‚přesně totéž‘ tak si třeba můžu na vrchol Lysé hory nebo jinde dovézt autem kolo a pak prasit jako BFU trailem nebo spíš turistickou cestou dolů. Autem nebo vlakem to jistě nejde, ale e-kolaři se tam již brzo začnou rakvit. Tolik k dávání rovnosti mezi užitím elektrokola a užití auta nebo vlaku.

                        • pozemstan  

                          Naopak, auto dojede do určitého bodu (dál nemůže) a pak teprve ještě O KUS DÁL dojede kolo, které si cyklista dovezl tím autem.

                          Jinými slovy člověk tam pak nenaráží jen na místní, ale bohužel i na Pražáky (a třeba ještě Brňáky), kteří si to kolo tam dovezli. A je jich tam pak jak much.

                          Čest výjimkám, které tam přijely na vlastním kole.

                          • psbiker  

                            Vždycky platí, že dojedeš jenom na parkoviště. Pak jenom po svých nebo za svoje :)

                            • JendaH  

                              Samozřejmě, to je snad jasné. Ale provoz to zvyšuje.

                              • psbiker  

                                To nepochybně.

                              • Lišák  

                                Počítám, že žádný éčkař se nesníží k tomu naložit kolo do auta, nebo vlaku a pak někde pojezdit. Vždy přímo z domu, jen za svoji baterku… :-)

                            • pozemstan  

                              jo, Praděd by mohl vyprávět – kdyby se k němu nedalo dojet autem, tak je i tam nahoře od skoro všech chodců a MTB klid – a o tom to je

                              • psbiker  

                                Když tam musíš vyjet vlastní silou, je to už docela solidní filtr. Elektrovozítka změní pravidla hry, bohužel..

                                • pozemstan  

                                  nemožnost „auta na parkovišti“ by byl ještě VÝRAZNĚ solidnější filtr – a o tom to je

                                  • dolomiti  

                                    Víš co to je „CR“? ;-)

                                    • pozemstan  

                                      asi nějaká zkratka, možností je hodně

                                      • dolomiti  

                                        Tak že nevíš ;-) To vysvětluje, proč jsi schopnej napsat takovou kravinu:

                                        „nemožnost „auta na parkovišti“ by byl ještě VÝRAZNĚ solidnější filtr – a o tom to je“ :-D

                                        • pozemstan  

                                          hm, tos mohl rovnou napsat „víš co je to X“? a pak mi psát, že nevím a píšu kvůli tomu kraviny.

                                          CR – Change Request – požadavek na změnu (což je o něco víc než jen SE – Small Enhancement)

                                          kdyby se tam nedalo nikde parkovat autem (např. zóna pro celé CHKO s výjimkou rezidentů), tak by to byl brutální filtr – na tom to tvoje CR nic nemění ať je to co je to

                                          • KAITEN  

                                            a cobys tim jako odfiltroval?

                                            • pozemstan  

                                              ne „co“, ale „koho“ – všechny cyklisty, kteří tam nedojedou po vlastní ose (z místa mimo CHKO)

                                              ale pravda – chtělo by to nějak přitvrdit – třeba úplný zákaz nosičů kol na auta nebo tak něco :-)

                                              • KAITEN  

                                                no tim bys odfiltoval vsechny ecka :-)

                                                • pozemstan  

                                                  ty by tam nějak dojely (náhradní baterky v báglu)

                                                  zbyly by půjčovny, pak náhradní baterkáři a běžní cyklisti, co jezdí delší trasy …a možná nějakcí místní

                  • Zdendyš  

                    Tys evidentni Mimozemstan zvany Slapatko a s takovym materialem ma clovek pracovat. To neni v lidskych silach ;)

                    • pozemstan  

                      zřejmě ti to vyvrací tvůj oblíbený argument proti elektrokolům – to je ale tvůj boj, ne můj

                    • Rychlej turista  

                      Bacha na to šlapatko existuje a mimozemšťan to určitě není.

                      • Zdendyš  

                        Vim, ale ten nick ma jako legraci ale zdejsi Mimozemstan, to je jiny material, diametralne bych tak rekl … ;)

                        Mimochodem … stranky bikebase jsou uz nejaky cas kaput. Mate uz nove ? Zajima mne termin fofrcup atd . Dik

                  • KAITEN  

                    zase tvuj dalsi debilni argument, pokud by to melo byt spravne, tak majitel elektrokola by mel nechat baterku nekde v uschovne a dal pokracovat bez ni, nebo ti co se dostanou na misto pomoci auta, vlaku … preci potom jezdi uz JENOM NA KOLE

            • Jirra  

              Koukam, že jsem Ti zapomněl odpovědět na tvou otazku. Tak tedy vlaky nejsou zhouba cyklistiky a když si přečteš co napsal zdendyš a co jsem ja komentoval, tak to ani nikde nepíšeme. Ale samozřejmě o vlacích a i o autech platí, to co psal. Že když je něčeho na malem místě hodně přijde zákonitě nějaká legislativní úprava, která se tomu bude snažit dat nějaký řád, což většinou nese i jistá omezení dané činnosti.

              Prostě o žádné zhoubě nikde nepíšeme, jen o další možné legislativni úpravě týkající se cyklistiky.

      • JendaH  

        Mě by fakt zajímalo, jestli máš stejný názor i na veškeré jiné motorové dopravní prostředky a například vůbec nejezdíš autem, autobusem, tramvají, vlakem…, nebo pokud to máš jinak, tak proč zrovna elektrokola ti tak vadí.

        • Lišák  

          Skoro bych řekl, že nikomu nevadí, pokud se elektrokolo používá jako náhrada auta, busu, tramvaje, nebo vlaku…

          Možná sis toho jen nevšiml. Stane se.

      • Archer  

        IMHO, časem vlivem vývoje motory a baterky se budou zmenšovat a zlehčovat, a doufám že se motor vrátí zpět do náboje, s minimem hmotnosti navíc a s rekuperaci. Pokud takové kolo bude vypadat jako kolo, mít rozumnou váhu a/nebo demontovatelnou baterku – proč ne?

        • -b-n-x-  

          Osobne mam takove pozadavky pro e-kolo: 15kg, a aspon 10kw „pripomoc“ :-)

          • Archer  

            Tam narazíš na schopnost pneumatik, to bych musel mít šířku minimálně 4.0 aby to neprokluzovalo při startu :) A brzdit Deorem se 150kmh taky nic moc :)))

            • -b-n-x-  

              Prokluzovani bude resit nejaky asistent (ESP/ASR/ci co). A rad bych to mel vypinatelne. Obcas se i prokluz muze hodit :-)

              • Crazym  

                Jj, a pak přidat systémy jako ACC, CWS, CAS, BLIS, LDW, ABS, ABV, SBC, CBC, EDS, ASR, ASC, DTC, ETC, TCS, EBV, EBD, ESP, DSC, ESC, BAS, RDK, TPM, DAM, EKG, LKA, AFL, PPDB, FIR, NIR, HUD, HDC, PDC, PSM, HSA, PAS, PSC a ještě pár komfortních, informačních, navigačních, komunikačních systémů a samozřejmě nesmíme zapomenout na multimediální systém a systém eCall a GPS pro případ havárie a hlídání oveček :DD

    • volyn  

      Ja dneska videl borce v centru Prahy, cyklisticke nohy vyrysovane jak hovado a jel na emtb. Asi zacnu tez jezdit na ecku, evidentne to pomaha…

      • -b-n-x-  

        Hele, treba je to takove e-bike, kde se misto pripomoci, pouziva opacny rezim „zvetseni namahy“. Na zacatku ma vybitou baterii, a jizdou ji dobiji. Doma to pak pripoji do site a muze treba 10 minut koukat na televizi :-)

        • pozemstan  

          jenom 10 minut? to přitlač… (pokud teda nemá velkou plazmovku)

          pokud by nabil jednu 500Wh baterku, tak z toho může mít menší televizu puštěnou klidně celý den…

    • marko250  

      Elektrokolo – kam až to dojde?!?! Kam bys chodil,když to pěkně jede :-) . Třeba teď můžeš tady: http://www.majovybobrmtb.cz/propH6.html

      • Marian61  

        Pretek?

        Nemôžem si pomôcť, ale prejazd ečiek na 30km pri plnej cestnej premávke a maximálke 25km/h vidím jedine ako defilé.

        Viem čo urobí s ečkom Poprad – Sliezsky dom… a takúto žmýkačku batérii by som si už rád pozrel :-)

        • psbiker  

          Pokud neprojdou všechna ‚kola‘ důkladnou technickou prohlídkou, tak je to jenom ‚cyklojízda‘..

    • krabica  

      Riziko o kterém se nemluví. :-)

      • psbiker  

        opakování matka moudrosti :)

      • Marian61  

        :-(, no… prajem všetkým ečkárom aby šlo o výnimku ktorá potvrdzuje pravidlo :-).

        Pár krát som na skúšku gianta osolil na doraz a z reálneho prehriatia som mal pocitovo obavy skôr o jeho Yamahu.

      • Rychlej turista  

        Mluvit netřeba, důležité je být ve střehu a vědět – nikdo z mých sousedů to v baráku nemá :-)

      • bessinka  

        Strach z hořících ebajků není nic proti tomu co na nás chystá EU.https://www­.google.com/se­arch?q=hořící+tes­la&oq=hoříci+tes­l&aqs=chrome.1­.69i57j0.10092j0j7&c­lient=tablet-unknown&source­id=chrome-mobile&ie=UTF-8

    • bessinka  

      Chlapci ,tak se těch e bajků nebojte , pořád o tom mudrujete ,přitom nevíte o čem to je. Střádejte love a vyzkoušejte.

      • DoomHammer  

        Víme :)

      • -b-n-x-  

        Momentálně zbytečných 300k nemám. Ale korunka ke korunce a snad v další pětiletce :-)

        • Crazym  

          Mě by zrovna stačilo „jen“ 150 :-)

          • marko250  

            Běž do toho,fakt dobré svezení a když to porovnám s profi ježděním na moto ,tak tohle je sranda,krom pár komponentů pravidelně odcházejících to nic nežere,sem tam urveš hazku maximálně,nebo pokřivíš kotouč,urveš řetěz,ale ten se trhá na konci životnosti.A ko­nečně budeš na Landek vyvážet nářadí s jednou rukou :-) .

      • Singlespeed  

        Na každé testovačce je hromada nabušených éček, takže vyzkoušeno má dnes už snad každý.

        • vanderpoel  

          ja ne

          • volyn  

            Tak ty si na amstelu ukazal, ze na ecko jeste nemas hlavu.

        • Zdendyš  

          Zkusil jsem na podzim abych vedel ale ne na zadne testovacce ci jine komercni hromade … tak jsem se dozvedel a sel jsem cinit pokani abych smyl svoje viny.

          ;(

      • obda  

        Právě že velká část vyzkoušené má a ví, o čem to je ;) A třeba v mém případě opravdu peníze nejsou ten důvod, proč e-bike nemám :)

        • cioran-m  

          Normální slušné kolo stojí víc, než blbej elektromoped. :)) Mimochodem, i ten nejdražší, co si tady někdo postižený koupil, stojí, pokud se nepletu, kolem 8000 €. No, a třeba i silničku, která by nová stála na krámě stejně, má doma kde kdo a ta opravdu vyjímečná (i zde dvěma – třemi majiteli prezentovaná) kola by, koupená v obchodě, byla tak za 12 –15000 € i víc.

          • cioran-m  

            Koneckonců, v kontextu – když už člověk je u těch opravdu hodně škaredejch věcí – tak Dogma s dražším vybavením taky stojí víc, než kterýkoli Nytro. :)

    • dolomiti  

      „A i když Mao Ce-tung řekl, že „Na nadávání máme internet, v reálu se chovejme jako lidé“ (děkuji Doomovi za připomenutí jeho citátu), zkusme to, prosím, s nadhledem a bez vzájemných urážek.“

      Hele tohle mi nějak datumě moc nesedí ;-) Potřeboval bych nějaký vysvětlení :-D

      Mao Ce-tung:

      Rodné jméno 毛澤東 a Mao Zedong

      Narození 26. prosince 1893

      Šao-šan, Čína

      Úmrtí 9. září 1976 (82 let)

      Peking, ČLR

      Internet:

      1972 – ARPANET rozšířena na cca 20 směrovačů a 50 počítačů, použit protokol NCP (Network Control Program) – neplést s NCP (NetWare Core Protocol) od firmy Novell

      1972 – Ray Tomlinson vyvíjí první e-mailový program

      1973 – zveřejněna idea vedoucí později k TCP/IP jako náhrady za stávající protokol NCP

      1976 – první kniha o ARPANETu

      1980 – vydáno RFC 760, které popisuje IPv4, experimentální provoz TCP/IP v síti ARPANET

      1983 – z ARPANETu oddělena síť MILNET (Military Network), TCP/IP přeneseno do komerční sféry (Sun), zavedeno DNS (Domain Name System)

      1984 – vyvinut program BIND pro DNS, k ARPANETu připojeno pouhých 1000 počítačů

      1985 – zahájen program NSFNET, sponzoruje rozvoj sítě ve výši 200 mil. dolarů, první komerční služby

      1987 – vzniká pojem „Internet“

      1987 – v síti je propojeno 27 000 počítačů

      Wiki ;-)

    • Lišák  

      .

    • obda  

      A je to tu, přátelé: https://ct24.ceskatelevize.cz/…vedeni-parku

      • DoomHammer  

        A to se divím

      • cioran-m  

        No, teď reálně a bez štengru etc. : Nezdá se nepravděpodobné, že na opravdu frekventovaných cyklostezkách (jako např. v Brně od Ronda na jih) asi nastanou mezi lidmi, kteří tam jezdí na kolech a mezi elektromopedisty docela spory.

      • MartyM  

        no hurá. To zní slibně. Teď ještě aby to někdo opravdu kontroloval a postihoval.

      • RomSva  

        Celkem mě zarazilo že jim vadí ty co mají výkon víc jak 1kW.

        Zákon praví že max je 250W (je to krapet složitější). Tady bych se nebál trošku větší přísnosti.

        • Delkim  

          Nejprodávanější horská kola Leader Fox mají myslím 350 W.

          Ten kiloWatt to už je snad klasický moped, ne?

      • Zdendyš  

        „No vida a vono to de, jenom to chce chlapi tak trochu chtit, zejo“.

        • Petr L2  

          Chce to před tím jásotem trochu nastudovat, co vlastně zakázali, oni jim totiž normální elektrokola nevadí, problém mají s takovými, která se dle zákona do kategorie elektrokolo nevejdou :-) :-)

          • Lišák  

            Dočkej času. Všechno bude. Bohužel se s motorovými vozidly asi svezou i jízdní kola. Proto, na rozdíl od tebe, dávám smutný emotikon :-( :-(

          • Zdendyš  

            I prvni vlastoffka je duvod k oslave :). Jenom bude nutny oddelit v zakazech vjezdu kol zrno od plev /epomucky /.

            • Janes  

              No ty vole, Ty bys snad dokázal zakázat i vibrátory, protože jsou na baterky…

              • Sgt Pepper  

                tak kdyby to mělo zachránit byť jen jeden lidský život…

              • Zdendyš  

                Tobe bych kompenzacni pomucku zvanou vibrator ponechal, nebot lepsi abys sve sexualni napeti snizoval takto nez provadel ve verejnych parcích buhvico ;)

                • Crazym  

                  Jde vidět, že se vyznáš :DD

                  • Zdendyš  

                    Uznani od velkeho praktika malemu teoretikovi obvzlast potesi :)). Jinak si vyber jiny objekt ja podoboji neprijimam :)

      • honzarb  

        hura! palec hore.

      • Tom-T45  

        Ten nadpis je ale pitomej: Šumava proti elektrokolům.

        Teprve v článku se dozvíme, že proti legálním elektrokolům nic nemají a to co jim vadí jsou víceméně elektrické skútry…

        • Petr L2  

          přesně tak, je to až k neuvěření, ale na Šumavě mají zdravý rozum :-)

      • scoty  

        No Krávo dnes také zavětřilo… :)

        Kontrola výkonu, jestli se vůbec šlape atd.

        • psbiker  

          To by mě zajímalo, proč by mělo elektrokolo dodržovat max. rychlost 25km/h. S elektroskútry souhlas.

          • MartyM  

            no to podle mě jen ten redaktor trošku matlal jablka s hruškama a ví o tom prd. Jako myslím, že tady nikdo nic nemá proti tomu, aby ebiker když na to má fyzičku jel po rovině klidně s tím krámem i 35km/h ale za svoje! Ale když kopyto na tom sedí jak ocas, skoro netočí nohama a ve 40 pomalu bourá pěšáky, kočárky, bruslaře, pejskaře a další kolem…

            • scoty  

              Ale to nikdo nepozná. E-moped bych povolil jen důchodcům a bez drapáků… Jinak klasifikovat coby motorové vozidlo.

    • bessinka  

      Mě se v diskusi líbí , jak všichni na normálních kolech jsou borci s dokonalou technikou jízdy a na vražděných ébajkách jenom úplný nesvéprávný kopita ohrožující sebe a všechny okolo. Přitom je všechno o lidech , ať jedou na sádlo nebo na elektřinu a nejhorší je srážka s blbcem, ať se pohybuje na čemkoli.

      • Sgt Pepper  

        nejhorší je srážka s blbcem na ebiku :-)

      • roman 3D  

        +1

      • dedek55  

        Plný souhlas .-)

        Od zhruba deseti do dvaašedesáti let jsem byl pravý nefalšovaný bajkr jako tady většina.

        Od letošního ledna jsem vyvrhel , lenoch pako a mentál neb jsem si ze zdravotních důvodů pořídil ebajka.......oh­rožující vše okolo sebe.....Nevím co s tím dál…Mé zkušenosti asi někam rázem zmizely protože jezdím na ebajku ,dle některých nesmím do lesa a ani na stezky.....

        Ale přesto děkuji lidem kteří mají alespon' trochu pochopení…

        No zatím je to jen tady , ve skutečném světě jsem zatím na nikoho nenarazil a doufám že budu potkávat lidi kteří jako doposud pozdraví anebo pokecají o všem možném :-)

        • cioran-m  

          To je úplně v pořádku. Po dvaašedesátce může být mnoho i bývalých cyklistů rádo, že může jezdit aspoň na tomhle a ne třeba na elektromotorem poháněném křesle. :)

          • Petr L2  

            Moje žena má koleno totál vysypané díky sportům od čtyřicítky a bez e-kola si na výlet nezajede a pěšky nedá víc jak pět kiláků, takže pokud převáží ta hysterie okolo e-kol, přijde o jakoukoliv možnost výletu do přírody…

            • petrx  

              Dnes už se může vlakem+cyklobusem vyvézt někam na kopec a dát si jednoduchou trasu přírodou končící na zastávce (s přepravou kol). Ve velkých městech (tedy v Praze a Brně aspoň) je možno přepravovat kola na všech městských linkách, takže i tato výmluva na blahořečení eekol moc neobstojí.

              • scoty  

                Souhlas. Ale od 60ti a po asfaltu bych to povolil…Určitě ne mimo zpevněné cesty…

              • Petr L2  

                Nepochopils, ona nesmí kolenem do záběru, takže je jí k prdu, jestli jí nějak někdo někam doveze, bez asistence toho motoru nemůže šlapat, možná je to těžké pochopit, ale je to tak a nic s tím nanadělá a pokud díky militantům, co nepřekousnou e-kola přijde o možnost vyjet na e-kole do lesa, má po výletech, protože pěšky moc daleko od parkoviště taky nedojde.

                • jiriga  

                  hlavn enechapu, prco by pokazde, kdyz se chce trochu projet ci si vyjet, mela podstupovat jizdu MHD, potazmo cestovat nekam vlakem ci autobusem? mozna jeste ta na nejaky tydeni zajezd…jenom toho casu, nervu a penez , timto utraceno.Naopak, je super , ze je v pohybu na el kole svobodna a neomezena svym kolenem. skvele!

                • Lišák  

                  Ono bude problém ne s militantními odmítači – ti nic nezmůžou, ale s množstvím elektrocyklistů, kteří tu dopomoc zdravotně nepotřebují. Takže jestli budou omezení, bude to právě kvůli množství motorizovaných lenochů.

                  Pokud by na elektrokolech jezdili jen ti, kteří to zdravotně potřebují, tak by nikdo nic nenamítal. Bylo by jich minimum a nebyl by problém.

                  • Petr L2  

                    Tak z druhé strany stejně ti můžou argumentovat ti e-kolaři výletníci, že kdyby se všude nemotali nějací sportovci na závodních kolech a jezdili po závodních tratích, kam patří, bude všude pro výletníky místa dost …

                    • dolomiti  

                      Na náročnější turistický cestě moc lidí na klasickým MTB nepotkáš ;-) Jednoho, dva za den, týden. Narozdíl od ebiků, dvacet i víc za den. Je to turistická cesta, prvotně určená pro turisty. Jedno kolo občas se tolerovalo, dvacet denně je problém, který už nikdo tolerovat nechce :-)

                      Pochybuju, po tom co píšeš, že zrovna tvoje žena by se na takovou cestu vydávala a proto zrovna ona nepředstavuje ten problém, který se řeší. Problém jsou lidi, kteří díky ebiku jedou tam, kam by se bez motoru nikdy nevydali ;-)

            • Lišák  

              Pokud by se kompensační pomůcky používaly k tomu, k čemu byly určeny (viz Tvá žena), tak by žádná hysterie nevznikla. Bohužel, kompensační pomůcky začaly používat i houfy mladých a zdravých lidí. Problém je v množství. Bohužel.

              • Petr L2  

                Takže budeme postupovat socialisty tak oblíbeným způsobem: když si z něčím nevíme rady, tak to zakážeme. Super, to nemá chybu…

                • Sgt Pepper  

                  já navrhuju ebikery střílet, jestli ti to vyhovuje víc…jako škodnou

                  • Petr L2  

                    Tohle budeme muset na konci roku v hospodě ještě probrat…

                  • Tom-T45  

                    Navrhuji zorganizovat nekompromisní letákovou kampaň. Na každém vjezdu do lesa by měli stanoviště 2 dobrovolníci z řad Opravdových Cyklistů ®, ptali by se projíždějících e-bikerů, jestli už někdy přemýšleli o životě poté, co jim dojde baterka a rozdávali by informační letáčky s pozvánkou na setkání Anonymních elektrocyklistů.

                • Lišák  

                  Jak jinak, než zákazem chceš regulovat množství tam, kde je ono množství neúnosné? Jo, taky mě sere, že třeba nebudu moct do lesa, ale co nadělám? Zdravými, mladými lidmi provozovaná éčka to k těm zákazům posunou. :-(

                • kyl  

                  Jenže takto je to dnes se vším co se začíná masově rozmáhat a je to volně k použití bez omezení.

        • Lišák  

          Nemyslím, že tě tady někdo považuje za: vyvrhel , lenoch pako a mentál neb jsem si ze zdravotních důvodů pořídil ebajka…

          Pro toto použití bylo právě elektrokolo zamýšleno.

          • Crazym  

            A jsi si jistý, já si třeba myslím, že elektrokolo bylo zamýšleno spíš na kšeft než pro nějaké bohulibé účely pro ty chudáčky staré a hendykepované :DD

            • MartyM  

              Má pravdu předsedo! Ekonomika se musí točit a peciválů ve vatě je dost u televize!

          • Petr L2  

            A podle čeho takového člověka poznáš a budeš vědět, že to není lempl, co se jenom veze?

            • cioran-m  

              To je pravda. Nutno je tedy (a tím se člověk zajisté nedopustí chyby) všechny brát dohromady. Jako – svým způsobem hendikepované. :)

        • Zdendyš  

          Tomu rozumim a kloboucek ze jezdis aspoň tu kompenzacni pomucku a ne jenom kanape. No a kdyz jsi sportovec, tak verim, ze nacipovani pomucky je ti duchem vzdalene asi jako mně jaderna fyzika.

          • dedek55  

            Tak tak , už jsem tu někde psal. Jsem proti čipování a jiným úpravám .Nepořizoval jsem si to abych byl někde první anebo rychlejší, těch 25 km/ v pohodě stačí . Ruku na srdce , málokdo a kor v partě drží v terénu takouto trvalou rychlost . Já preferuji výdrž těch svých 50–70 km to co běžně jezdíme.

            Pokud se to přečipuje (zmrví) tak dojezd je rapidně kratší a nebezpečnější nejen pro jezdce ale i pro okolí.

        • scoty  

          Motor je prostě motor. A rozdíl ve výkonu a dojezdu spalovacího a elektromotoru mizí raketovým tempem.

          Ale neboj, nad 60 bude výjímka k používání e-mopedu. Za určitých podmínek jako např. možnost policie kdykoli napíchnout elektroniku a tím eliminovat nezákonné čipování… samozřejmě.

          • roman 3D  

            Neměla by se tohoto tématu nějak zachytit čemba?

            • scoty  

              Měla. A hlavně by se měla důrazně vymezit vůči výrobě, distribuci a prodeji e-biků do terénu, aby tento druh byznysu nebyl v žádném případě spojován s volným ježděním po lese na kole …

              • Janes  

                Ty máš dost…

                • scoty  

                  Co myslíš že udělají ochranáři s lesáky až uvidí plný les e-drapáků s nezjistitelným výkonem?

                  • Petr L2  

                    To samé jako kdyby tam někdo jel na krosce, nebo čtyřkolce, nic moc, max na ně poštvou poliše. Ono už se ale schyluje k tomu, že se budou kola kontrolovat , tím se to dost pročistí

                  • Tom-T45  

                    Myslíš nějaké takové drapáky?

                  • Janes  

                    To samý, jako s bezmotorovýma bikerama. Pro ně jsou obojí stejná verbež.

                    • Singlespeed  

                      Pokud cyklisté dodržují zákon (tedy pohybují se po lesních cestách nebo vyznačených trasách), tak je vše v pořádku a nikoho nenapadne je nazývat verbeží.

            • Petr L2  

              No tak to by ještě chybělo, už takhle je v tom dost maglajs

            • dolomiti  

              Vzhledem k tomu, že jsi skoro jedinej kdo tady čembu pořád prosazuje, tak bych tě tipnul hnedle na předsedu ;-) Že by skrytej Verbung? :-D

              • Petr L2  

                Je to stejně vtipný, jak parta, která si jaksi hraje léta letoucí na zástupce bikerů má tak mezi cyklisty tak špatná kredit :-)

      • Lišák  

        …kopito, klopítat, třpitit se…

      • Lišák  

        .

    • mrazik62  

      Moc hezky to napsali na Rychlebských stezkách:

      http://www.rychlebskestezky.cz/…kach-e-bajky

      Není to žádná nenávist vůči ebajkum nebo ebikerum. Jenom vysvětlují, proč je u nich nechtějí. A tak by to šlo určitě řešit i jinde a nedělat z toho všeobecného strašáka.

      Pořád je to o lidech a né o technice. A hovado zůstane hovadem i když půjde třeba pěšky.

      • psbiker  

        Není žádná cesta, jak zakázat elektrokola, je to jenom doporučení..

      • Petr L2  

        A hovado zůstane hovadem i když pojede na kole bez motoru a cestou dolu na Rychlebkách to platí dvojnásob. V jejich případě si myslím, že ty jejich důvody jsou pouze mediální bublina jak si okecat, že tam e-kola prostě nechtějí :-)

        Jak moc mě to připomíná ty zákazy snowboardu na sjezdovkách, nejdřív se všichni mohli posrat, těch důvodů, proč SNB nesmí na sjezdovky a na vleky a dnes …

        • RomSva  

          Když jim to patří tak si můžou dávat pravidla jaké chtějí. Soukromí majetek se musí respektovat.

          Ad absurdum:

          Možná jim na stránkách bude za 10let viset zákaz vjezdu kol bez motoru, protože brzdí provoz. :-)

          • psbiker  

            hmm, soukromé, opravdu?

            • R-A-D-I-U-S  

              Tak pravidla určuje provozovatel, ať už jako vlastník nebo nájemce…

              • psbiker  

                Vlastník budou asi Lesy ČR, tzn. jako jinde.. pokud to není třeba v místní vyhlášce, je to jenom doporučení..

                • RomSva  

                  Pronajaté, nebo nějak jinak smluvně ošetřené to mít musí. Si to tam nepostavili jen tak.

                • Singlespeed  

                  Vlastník Rchlebských stezek je Arcibiskupství olomoucké. Dle lesního zákona se na kole mimo oficiální lesní cesty a značené trasy jezdit nesmí. Značené trasy povoluje Arcibiskupství. Pokud nepovolí, RS končí. O tom už p. Horník párkrát hovořil. Zároveň varoval před ježděním mimo trasy RS po tzv. ilegálech, což je opravdu ilegální a Arcibiskupství je na to obzvlášť háklivé.

                  • exxonvaldez  

                    ,,vlastnici,, ..........zrovna u takovejch mne to vždycky dojme:-)))))

                  • xtonda  

                    Podle vyjádření MZ na webu čemba se může jezdit po jakýchkoliv cestách, nemusí to být cesta katastrovaná nebo jinak oficiální či explicitně povolená, to platí pouze v NP/NPR

                    http://cemba.eu/…-zakon-864-d

                    Ad absurdum to znamená, že zákon porušil kdo ten ilegál vybudoval, vyjezdil, ale pokud už tam je, tak jeho použití je použití cesty v rámci zákona.

                    • Singlespeed  

                      Ilegál ani oficiální stezka formátu rychlebských stezek ovšem není lesní cesta, takže platí to, co jsem psal výše. S NP nebo NPR to nemá nic společného.

                  • Sgt Pepper  

                    neměli by pánbíčkáři žít jako nemajetní, v pokoře a odříkání? takhle pášou hřích a skončej v pekle! možná bude i ananas!

                    • -b-n-x-  

                      Oni budou ve společnosti 70 profesorek genderu. Každý. Tohle už mám vymyšlené.

          • xtonda  

            Jenže jim to nepatří. Nakopali to se souhlasem vlastníka lesa. A vzhledem k aktuální legislativě tam legální ekola prostě můžou, taky na té ceduli není napsáno vjezd zakázán, ale pouze nejsou vítáni.

            Podle těch keců v tom jejich prohlášení jede jenom o prachy, tak ať rovnou napíší kolik považují za přeměřený příspěvek od jezdce na elektrokole za jízdu/den a nemusí se kolem toho vytvářet zbytečné vášně.

            • scoty  

              SUper! Tak ať ještě přidají pár procent za hluk a já si tam beru krosku.

              Arogance hrubého zrna totok…

              • xtonda  

                Kroska tam podle platné legislativy na rozdíl od legálního elektrokola nemá co dělat.

                • scoty  

                  Právě proto je třeba tuto díru v legislativě zacelit, protože e.bike se chová k přírodě úplně stejně jako e.kroska.

        • Janes  

          Tak tohle sedí, a ta paralela se snowboardy je opravdu trefná.

          • Petr L2  

            Historie je klíč k pochopení budoucnosti a často není třeba chodit moc let nazpět :-)

      • marko250  

        Ne nenapsali to hezky,jen už tam mají takový provoz,že se rozhodli omezovat éčka.A pak je to o tom předjíždění na úzkém trailu nahoru,většinou je z toho jen vyděšený ten :„Za své.“ a pak dole na základně vymýšlí ty píčoviny co tu ve velkém píšete ,přitom se jen v příhodnou chvíli objeli.

        No a arcibiskupství si bere od letoška ročně 83 000Kč za pronájem stezek,takže možná budou na rychlebách ještě lobovat za cokoli co tam pojede a zaplatí poplatek,nechám se překvapit.

        • Crazym  

          Možná by se jim vyplatilo vyznačit výjezdovku pro E-biky někde mimo stoupací trail Dr. Wiesnera po nějakých lesních cestách a dát zákaz jen na něj, většina e-bikerů si stejně sjede jen SF a na ty těžké nepůjdea pokud ano, tak jsou to vyjetí lidé co něco umí a ty traily zase tak moc nepoškodí. Já jak tam posledně přijel z druhé strany od lázní Jeseník s kolegou co měl e-bike, tak jsem ho poslal dolů lesníma cestama a byl jsem rád, že se mu ani nechtělo na SF který jsem si chtěl sjet já a nakonec byla spokojenost všestranná, nejezdil jim po trailech, na základně utratil jak za jídlo, tak za blbiny typu rukavice, láhev apod z jejich obchodu a všichni byli spokojení :DD

    • Honzajs  

      A teď si představte, že se masa ebikerů přesune na normální kola a najednou bude všude cyklistů jak nasráno. A situace bude stejná, jenom bez ebiku.

      Budete taky volat po zákazu „nadbytečných“ cyklistů?

      • dolomiti  

        S ohledem na problém přetížených a následně uzavřených cest je tohle hodně velká utopie :-D

        • xtonda  

          Pořád tady předhazuješ, že kdesi bylo místním samosprávám umožněno uzavírat cesty pro cyklisty. Kolika cest v jaké celkové délce se to ale reálně dotklo, ať máme představu jak moc je to doopravdy problém?

          • dolomiti  

            Už jsem ti jednou odpovídal ;-)

            • xtonda  

              Nějak ses vykroutil, to číslo tam nepadlo, takže předpokládám, že ačkoliv nástroj existuje, množství cest, na které byl aplikován, je naprosto zanedbatelné.

              • dolomiti  

                Pokud přejíždíš z údolí do údolí přes hory a narazíš na zakázanou cestu, tak je v podstatě jedno jestli je zakázanej jeden kilometr nebo deset. Zrátka jsi přišel o jeden zajímavej přejezd. Jsou to hory, ne cyklostezka někde v údolí. U nás cesty nejsou kilometrově značený, ale máš možnost si to změřit :-D

                • Sgt Pepper  

                  tak jako správnej Čech se rozhodneš, zda se ti ten zákaz líbí, nebo ne a podle toho ho budeš respektovat…nebo ne :-)

                  tak to přece dělají drsňáci tady v ČR

                  • dolomiti  

                    Nebo tak :-D

                  • -b-n-x-  

                    Ano ano. Plus je tam ještě jeden pozitivní aspekt. Nebudou že srát další davy cyklistů. Pěkně sám v přírodě pojedeš.

                    Osobně bych byl pro co největší zákaz všude. Bych si tu přírodu vychutnal nejlépe :-)

                • xtonda  

                  Dobře, nejsou až tak podstatný km, kolik těch zakázaných úseků a zhacených přejezdů tedy je?

                  • dolomiti  

                    Tak ta možnost zákazu přišla v půlce loňský sezony a během prvního měsíce se okamžitě zakázali první tři. Potom sezona skončila. Teď je dalších deset vybranejch pro sledování v letošní letní sezoně ;-) Z toho jeden mám přímo za barákem a ten by mě mrzel nejvíc :-(

                    • Honzajs  

                      Mám pocit, že v příhraniční Itálii je ebike podstatnou součástí letního a doplňkem zimního byznysu. Takže něco jako : postavil si hospodu a oni mu do ní chodili lidi…

                      Docela rozporuplné. Plno půjčoven a akcí a pak si omezíme vjezd…

                      • -b-n-x-  

                        Jejich země, jejich pravidla.

                        Jen češi samozřejmě mají výjimku :-)

                      • dolomiti  

                        Takhle to není. Jižní Tyrolsko se prezentuje jako turistická destinace. To je byl i hlavní argument HGV (organizace pod kterou spadají všechny hotely a chaty) při projednávání zákazu. Zkrátka to rozšíření (hlavně rychlost) začalo tu pověst turistický destinace poškozovat.

      • cioran-m  

        Faktem je, že nad logikou některých užívaných argumentů (jako třeba tady) zůstává trochu rozum stát…

        • MartyM  

          asi tak! :-) Toto jsem fakt nepochopil, nikdo neřeší tety na e-libertách co jezdí pro nákup celý život nebo starší borce co přešli z normálu na přípomoc. Ale myslet si, že při eventuálním zákazu éček (což je samozřejmě blbost) přejdou všichni dosavadní peciválové a nemakačenka na klasické kola když je doteď neoslovili protože je třeba šlapat je ultra kravina. Jako nepopírám, že určitě maličké procento těch co pohyb zprostředkovaný a usnadněný e-kolem posune mezi normální cyklisty je. Jeden takový to tady někde popisoval, že po 30 letech začal zase s kolem, pořídil éčko a jak šla kondička nahoru, éčko prodal a koupil kvalitní stroj na vlastní pohon. Však taky ho lidi pochválili :-)

      • Lišák  

        Myslíš tu masu, která se z gauče od telky přesunula na e-kola?

      • Zdendyš  

        Mily predstavovateli, to je stejna utopie jako si myslet, ze Bf budou navštěvovat pouze cykliste.

        • Janes  

          Mám 5 bicyklů a jedno nové ekolo, můžu sem ještě ? Dovolíš mi to? Prosím, prosím…