Elektrokolo - kam až to dojde?!?!

1064 nepřečtených
  • Tom-T45

    Téma elektrokol se zdá být stále živé a protože přechozí vlákno už hodně nabobtnalo, navrhuji pokračovat zde.

    Pár námětů, které mě napadly při pročítání předchozího vlákna:

    • Elektrokola v hobby závodech spolu s normálními koly. Osobně to považuji za totální nesmysl a svým způsobem za selhání pořadatelů. Setkali jste se s tím, případně řešili jste to s pořadateli, a co jste se dozvěděli?
    • Prodej čipnutých elektrokol. Chodí sem diskutovat také lidé, které prodej kol živí, tak by mě zajímalo, jak se staví k požadavkům na odemčení rychlosti, jestli zákazníka upozorní na nelegálnost tohoto zákroku, nebo jestli to dokonce sami aktivně nabízí.
    • Provozování čipnutých elektrokol a různých elektronesmyslů na silnicích a cyklostezkách. Samozřejmě, kde není žalobce není soudce a policie má asi spoustu důležitějších úkolů, ale setkali jste se někdy s tím, že by státní nebo městská policie kontrolovala na nějaké frekventované cyklostezce, co všechno na ní jezdí? Má šanci vůbec poznat, že elektrokolo je čipnuté? Máte info o nějaké dopravní nehodě, kde figurovalo načipované elektrokolo a mělo to nějaký dopad na vyšetřování nehody?
    • Máte informace, že by se někde v ČR chystaly zákazy vjezdu pro cyklisty právě kvůli zvýšenému počtu jezdců na elektrokolech?

    A i když Mao Ce-tung řekl, že „Na nadávání máme internet, v reálu se chovejme jako lidé“ (děkuji Doomovi za připomenutí jeho citátu), zkusme to, prosím, s nadhledem a bez vzájemných urážek.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Rychlej turista  

      Budoucnost je daná.

      Předminulý týden jsem viděl malého kluka na motorce – pěkná byla, prostě hezká malá modrá motorka, spíše skútr, žádné pedály, žádný výfuk, ale jelo to samo, takže elektřina.

      Mít opět 10 let a někoho, kdo mi to koupí, tak to chci taky a o kolo bych asi ani nezavadil.

      Čím jsem starší, tím více si uvědomuji, jakou jsem měl kliku, že jsem dětství a mládí prožil v jiné době.

      2 0
      • Pepe72  

        Jj.

        0 0
      • Treeper  

        Souhlas

        0 0
      • RomanH  

        Tak synek (13) jezdi na benzinove krosce (90ccm) od svych cca 9 let a jezdi se mnou i na biku.

        Ale chapu, kam tim miris.

        0 0
        • Kaire  

          Kam se ten svět dostal… kde jsou ty doby, kdy jsme si museli opravit babettu a střídali se na ní ve třech. :D

          0 0
          • RomanH  

            jj :-) V 10 letech jsem jezdil na Pionyru 05 a 21. Zase ale ve 13, kdyz kamaradovi odjel otec do prace, brali jsme si tajne jeho Jawu 250 :-)

            Ale zvuk, vune dvojtaktu, to proste u te elektriky nemuzou dnesni svisti zazit. Je mi jich lito.

            0 0
            • pepek  

              třeba by jim stačila nějaká appka v mobilu

              0 0
              • RomanH  

                :-D

                0 0
              • Paja  

                Myslis, ze by to zvladlo i tu vuni dvojtaktu?

                0 0
                • pepek  

                  když to nezažili, tak jim vůně nic nedá. Já bych třeba všechny své bývalé motorky(8 kusů) poznal po čichu a přitom bych lehce zaslzel :-(

                  1 0
                  • Paja  

                    Nemusis slzet, Dusan ti motorku pujci, akorat je to teda 4takt, ale zase spravna drevorubecka znacka.

                    0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
            • 7021  

              Smrad a kraval pro kazdyho!

              0 0
            • Jamin  

              A co teprv když se taková banda s neodstíněnejma svíčkama honila po vesnici- všichni měli po sledování televize.

              1 0
              • kyl  

                Na to nám v mládí stačilo na kole k dynamu připojit malej reproduktor.Kolo za jízdy vrčelo jakoby mělo motor a ještě to rušilo televize v ulici.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
            • Pedro404  

              Já do motorek vůbec nedělám, dvoutakt je nějak voňavější než čtyřtakt?

              Každopádně by mě víc mrzelo, že děcka za pár let nebudou moct vidět ledovce, než že nebudou (z vlastní vůle) čuchat spalování paliva.

              0 0
              • Singlespeed  

                Ledovce jsou věc pomíjivá. Nebyly, pak zase byly, pak zase nebyly a pak zase byly. U nás v okolí bylo kdysi všude moře a trilobiti. Kdyby to vše zůstalo pořád stejné, nejsme tady ani my.

                1 0
                • Pedro404  

                  Lol, cože.

                  0 0
                  • -b-n-x-  

                    Tak Singlespeed je asi takovy nihilista, ze by treba klidne rekl totez i o zivotu :-)

                    0 0
                  • Singlespeed  

                    V nedalekém vápencovém lomu v Černotíně je spousta prehistorických mořských zkamenělin, stačí párkrát klepnout kladívkem. Kde by se tam asi vzaly?

                    1 0
                    • Pedro404  

                      Já nerozporuju existenci trilobitů, jenom že to absolutně neni relevantní argument do tý debaty.

                      0 0
                      • -b-n-x-  

                        Obcas si pri BF diskuzich vzpomenu na nejakou psychickou poruchu, kterou uz popsal Jara Cimrman. Bylo to neco ve smyslu, ze se preskakuje z tematu na jine tema s totalni ztratou te puvodni myslenky :-)

                        1 0
                        • vanderpoel  

                          neschopnost myslenku udrzet. prakticky vzdy spojena i s neschopnosti myslenku opustit :-)

                          0 0
                        • Renda69  

                          Švestka

                          0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                      • Renda69  

                        Dovolil bych si nesouhlasit, Jestliže někdo tvrdí, že kvůlivá výfukům nebudou ledovce. Ale nějak se poslední dobou ukazuje, že ani tak výfuky a prdění kraviček společně s termity (ty prý jsou mnohem výkonější), jako spíše naklánění zemské osy a trocha těch protuberancí. Proč se taky jmenuje Greenland, že? A tenkrát fakt autama nikdo nejezdil, ani mamuti. Taky Sahara byla zelená. Pravda ale je, že třeba Inkové a další národové odlesnili velké plochy a pak jaksi neměli co žrát. K žemuž se naše civilizace evidentně snaží taky dopracovat.

                        1 0
                        •  

                          To jsou ovšem zlá, zlá, falešná a prázdná slovíčka. Proč EU bojuje proti CO2 a emisím z IAD? Protože je to příčina globálního oteplování.

                          0 1
                          • Renda69  

                            Dokud nebudou bojovat ti největší, tak to je jen evropský pšouk, takovej malej blbej Sancho Panza.

                            1 0
                          • Renda69  

                            Jo a zapoměl jsem na výpalné, ehm emisní povolenky.

                            0 0
                            •  

                              A co na to Grétička? :)

                              Globální změna klimatu je úžasný kšeft, na kterém se může ledaskdo přiživit, o tom žádná.

                              1 0
                          • Japhy  

                            Kdyby nebylo eurosojuzu a jeho boje s větrnými mlýny, pořídil bych si rodinné auto z evropské a nikoli emerické distribuce a nestálo by mě to 20 papírů na papírech.

                            1 0
                            •  

                              Na prostý lid musí být přísnost…

                              1 0
                    • Rychlej turista  

                      Ani kopat nemusíš – Porubský bludný šutřík :-)

                      0 0
                      • Singlespeed  

                        Kdyby byl Pedro404 z Ostravy, tak je z toho smutný, že v Chacharově ledovec byl a už zase není :-).

                        0 0
              • Rychlej turista  

                Je, do benzínu se přidává parfém :-)

                0 0
          • -b-n-x-  

            Tak benzinova kroska je hodne v poradku – bych rekl :-)

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          •  

            :). … Babetu..;).

            0 0
      • K2  

        Čau, nesouhlasím.

        Na motorce jezdím cca od 10ti let (Pionýr na vesnici).

        Vždy mě bavilo jezdit jak na kole, tak i na motorce a jedno druhým bych nenahradil.

        Samozřejmě je skupina líných lidí – Kteří preferují auta a motorky

        a skupina sportovců a ekologů, kteří motorku považují za nástroj ďábla

        0 0
    •  

      No když jsem 1.5. na Libavé umíral v Barnovském stoupání, napadlo mě, že by se éčko hodilo, ale pak jsem to vyrval :)

      1 0
      • nooski  

        Jsem rád, že takové kacířské myšlenky mě nikdy nenapadají. :-)

        1 0
        •  

          Na druhou stranu jsem tam potkal důchodce, co éčka tlačili, asi aby pošetřili baterku :)

          1 0
      • -b-n-x-  

        No jo. Ale ted si vem, ze bys to jel na vybitem ecku! A vzhledem k tomu jaxe vyjadrujes o evropske unii, bych se nedivil, kdyby ti to ta EU zaridila mit porad vybite :-)

        0 0
        •  

          No za chvilku bude všechno v cloudu a centrálně menežované, takže jakmile budu mít u Vrchnosti černý puntík, tak 50 % kapacity baterky dolů.

          1 0
          • -b-n-x-  

            Hehe :-)

            Doufam, ze v Chine uz to zkouseji na par milionech :-)

            Hele, ano ano. Cim vetsi „hrisnik“ budes, tim ti na e-kole budou brat vice procent baterky dolu. Ale zase to bude mit dobry efekt pro tve zdravi :-)

            0 0
    • Petr L2  

      Elektrokola v závodech pouze ve vlastní kategorii a dal bych jim jiný čas startu.

      Úpravy a negace limitu je špatně a vůbec by nevadilo, kdyby se stav kola kontroloval.

      Rychlá kola, tedy z jiným limitem než 25km/hod by měla mít nějaký proces schváleni technického stavu, značku a jasná pravidla provozu včetně zákazu provozu mimo komunikace.

      1 0
      •  

        Není tak snadné nechat závodit amatérská elektrokola:

        jednak každý závodník může mít jinak silný motor, pak každý může mít jinou kapacitu baterky, atd. – to by ty závody dost degradovalo na závody peněz a technického důmyslu

        Musela by tam být nějaká unifikace a to by se kontrolovalo a to by nebylo tak snadné uhlídat…

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          1 0
      • stanik 2  

        správně

        0 0
    • Marian61  

      Zaujímavý postreh na dojazd e-biku.

      Mne e-bike Giant Dirt E+ 2016 výborne poslúžil na rozjazdenie po 30 ročnej prestávke, a dnes už má nového majiteľa (postarší bývalý motorkár po úraze, s úmyslom ľahších výjazdov s manželkou). Verím že mu úspešne dopomôže k prekonaniu ťažšieho obdobia.

      Čo sa týka dojazdu, pri e-biku mňa osobne ani tak nezaujímali celkové kilometre, ako skôr pomer spotreby batérie na 1km.

      Zo začiatku som dal s odretými ušami 60km na 95% batérie, a to pri striedaní všetkých stupňov podpory.

      Posledný výjazd na tej istej trati bol už so spotrebou 40% na 60km a navyše v lepšom čase.

      V konečnom výsledku tak e-bike stratil zmysel využitia, nakoľko bol využívaný iba v eco režime na kompenzáciu váhy biku v stúpaniach.

      Teraz ho vystrieda čo najľahší gravel :-).

      1 0
    • doubleingram  

      Zabiji to Stravu.

      0 0
    •  

      Enesmysly vnimam jako civilizacni chorobu, proste velky prusvih a typicky priklad toho jak si na sebe /lidstvo / uplest bic. Skoda, ze puvodni myslenka jako kompenzacni pomucka pro telesne postizene se rozrostla do techto nelibych rozmeru. Problemy s e-samohyby budou logicky gradovat, CZ je maly a pomerne prelidneny rynek, tak se urcite v brzke dobe dockame vylepsene legislativy.

      0 0
      • palo7  

        Určitě se to omezí, třeba něco jako: dálkové ovládání na telku jen nemocní a osoby nad 70let :-). Další může být to stejné u výtahů, jezdících schodů a u lanovky ;-)

        0 0
        • Kaire  

          A co teprve světla s budíkem, nebo automatické vytápění… † † † † † †

          1 0
          •  

            …nebo elektronická přehazovačka na kole :-)

            1 0
            • Kaire  

              tvl…

              0 0
            • -b-n-x-  

              Muze mi nekdo vysvetlit proc se ta elektronicka prehazovacka pravidelne mota do tematu e-biku?

              Osobne mi to prijde jako velice dementni.

              0 0
              •  

                Rudý hadr na býka :-)

                0 0
              • mikub  

                Z diskuze, která proběhla výše, můžeš vidět, že jsi členem velké skupiny se stejným názorem. Existují ale i jedinci, kteří mají opačný názor. Vzhledem k tomu, jak urputně ho brání, nezbyde, než jim ho tolerovat.

                0 0
              • Vilém  

                Pravidelne ji mota akorat jeden clovek.

                0 0
                • Singlespeed  

                  Má elektromotor. A motor přece na kolo nepatří ;-).

                  0 0
                  • petrx  

                    Na kolo beru sebou mobil, můžu teda svůj HT srovnávat s elektrokolem? pohonu sice mobil nepomáhá ale obsahuje baterii. :-))))

                    1 0
                    •  

                      pokud to šetří tvoje mozkové závity (navigace např. – a nemusíš zastavovat a rozkládat mapu) – tak je to jednoznačně externí asistence

                      1 0
                      • Rychlej turista  

                        pokud to šetří tvoje mozkové závity

                        Tato myšlenka by se měla důkladně zanalyzovat :-)

                        1 0
                        •  

                          jako ale fakt – víš jak je usilovné přemýšlení energeticky náročné? pak nezbývá na svaly…

                          0 0
                          • Tom-T45  

                            Jo tak proto jsem po návratu z kola vždycky tak vyfluslej. Já u toho moc přemýšlím!

                            1 0
                          • Rychlej turista  

                            To jo, ale ty jsi psal o šetření mozkových závitů. Ne o šetření energií.

                            0 0
                            •  

                              to spolu souvisí

                              0 0
                              •  

                                Jak u koho.

                                0 0
                                •  

                                  platí to u každého (u „netrénovaného“ obzvlášť)

                                  0 0
                              • Rychlej turista  

                                V tom případě se ale vyjadřuj přesně, protože z toho, jak jsi to napsal, vyplynulo, že ti primárně jde o šetření mozkových závitů a ne o úsporu energie při jejich nepoužívání. A právě to zaujalo mě, jinak bych na to rereagoval.

                                Přesně mě na tom výroku zaujao to spojení – šetření mozkových závitů tím, že nesou používány :-)

                                0 0
                                • -b-n-x-  

                                  Tak mozna myslel to, ze se ty zavity opotrebovavaji (asi jaxe tam montuje nejaka matka, ci co). :-)

                                  0 0
                                •  

                                  je to ustálený slovní obrat, je to napsané korektně

                                  0 0
                                  •  

                                    … znam tolik ustalenych slovnich obratu napsanych korektne clovece zlata…

                                    0 0
                                  • Rychlej turista  

                                    No tak to pak jo, že je to napsáno a myšleno korektně. V tom případě jsi to ale měl také uvést, protože pak to vede ke zmatení. Protože kdyby to bylo myšleno nekorektně (tak jak je to napsáno), tak ten výrok nedává smysl :-)

                                    0 0
                    • Singlespeed  

                      Motor a mobil, to sice zní podobně, ale je to sakra rozdíl :-).

                      0 0
            • Singlespeed  

              Správný název by měl být elektromotorická přehazovačka, neboť základním hybatelem je elektromotor.

              0 0
        • Jirra  

          On asi myslel, že omezení si vynutí ten zvýšený provoz a ne omezování lenosti obyvatelstva.

          Ale s tou lanovkou máš pravdu, je to dost podobné. Myslím, že skalní turisti mají na ni obdobný nazor jak tady na elektrokola :-)

          Jinak ač nejsem žádný velký turista, tak mě osobně vadí budování lanovek a různých přidružených atrakcí na každém druhém kopci a asi zatím víc než stavající rozmach elektrokol. Ale ja jsem asi konzerva a tak myslím, že do přírody se ma chodit za přírodou :-)

          1 0
          • -b-n-x-  

            Kde se prosim stavi lanovky na kazdem druhem kopci? Dyt tady v CR maji nove lanovky sakra velky utrum.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          • JendaH  

            omezení si vynutí ten zvýšený provoz

            Ale stejně tak provoz zvyšuje možnost vézt kolo vlakem nebo na střeše auta. Kdyby toto neexistovalo, tak třeba v případě Prahy se do vzdálenějších kopců dostanou jen ti, kdo jsou dostatečně odhodlaní a mají čas a schopnosti tam a zpátky těch 2×100 km dojet. Zatímco takhle každý může naložit kolo do vlaku/na auto a za chvíli je tam.

            Jsou tedy vlaky zhouba cyklistiky?

            1 0
            •  

              Tohle je dost zásadní argument.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
            • Jirra  

              JendaH: to byl koment pro Palo7 na jeho komentář na Zdendyše, tak to nemusiš řešit :-)

              0 0
              • JendaH  

                To byla obecná připomínka, ten názor jsem v předchozích diskuzích viděl několikrát.

                0 0
                •  

                  Přesně tak, je to tu dost obvyklý argument, že e-kolo umožňuje bfu-čkám dostat se tam, kam by se jinak nikdy nepodívali – a tímpádem jich je tam moc.

                  Ale přesně totéž umožňuje vlak s přepravou kol anebo auto (kolo v kufru nebo venku na nosiči) – dokonce v mnohem větší míře.

                  0 0
                  • psbiker  

                    ne :)

                    0 0
                    •  

                      kolik lidí si myslíš, že by do těch Jedovnic na ty traily dojelo, kdyby nemohli kola dovézt autem nebo busem (a kdyby tam nebyly kola k zapůjčení, i když těch pár kusů to nevythne)? :-)

                      teď se chcu jenom projet kolem rybníka a u toho kempu aby možná nainstalovali semafory, jaký je tam provoz…

                      0 0
                      • psbiker  

                        Místa kam dojedeš autem nebo vlakem nejsou v ohrožení, protože už jsou stejně odepsaná a nějaké e-kolo tam nevadí. Kdyby ta situace byla ‚přesně totéž‘ tak si třeba můžu na vrchol Lysé hory nebo jinde dovézt autem kolo a pak prasit jako BFU trailem nebo spíš turistickou cestou dolů. Autem nebo vlakem to jistě nejde, ale e-kolaři se tam již brzo začnou rakvit. Tolik k dávání rovnosti mezi užitím elektrokola a užití auta nebo vlaku.

                        0 0
                        •  

                          Naopak, auto dojede do určitého bodu (dál nemůže) a pak teprve ještě O KUS DÁL dojede kolo, které si cyklista dovezl tím autem.

                          Jinými slovy člověk tam pak nenaráží jen na místní, ale bohužel i na Pražáky (a třeba ještě Brňáky), kteří si to kolo tam dovezli. A je jich tam pak jak much.

                          Čest výjimkám, které tam přijely na vlastním kole.

                          0 0
                          • psbiker  

                            Vždycky platí, že dojedeš jenom na parkoviště. Pak jenom po svých nebo za svoje :)

                            0 0
                            • JendaH  

                              Samozřejmě, to je snad jasné. Ale provoz to zvyšuje.

                              0 0
                              • psbiker  

                                To nepochybně.

                                0 0
                              • Lišák  

                                Počítám, že žádný éčkař se nesníží k tomu naložit kolo do auta, nebo vlaku a pak někde pojezdit. Vždy přímo z domu, jen za svoji baterku… :-)

                                1 0
                            •  

                              jo, Praděd by mohl vyprávět – kdyby se k němu nedalo dojet autem, tak je i tam nahoře od skoro všech chodců a MTB klid – a o tom to je

                              0 0
                              • psbiker  

                                Když tam musíš vyjet vlastní silou, je to už docela solidní filtr. Elektrovozítka změní pravidla hry, bohužel..

                                0 0
                                •  

                                  nemožnost „auta na parkovišti“ by byl ještě VÝRAZNĚ solidnější filtr – a o tom to je

                                  0 0
                                  •  
                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                    0 0
                  •  

                    Tys evidentni Mimozemstan zvany Slapatko a s takovym materialem ma clovek pracovat. To neni v lidskych silach ;)

                    0 0
                    •  

                      zřejmě ti to vyvrací tvůj oblíbený argument proti elektrokolům – to je ale tvůj boj, ne můj

                      0 0
                    • Rychlej turista  

                      Bacha na to šlapatko existuje a mimozemšťan to určitě není.

                      0 0
                      •  

                        Vim, ale ten nick ma jako legraci ale zdejsi Mimozemstan, to je jiny material, diametralne bych tak rekl … ;)

                        Mimochodem … stranky bikebase jsou uz nejaky cas kaput. Mate uz nove ? Zajima mne termin fofrcup atd . Dik

                        0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
            • Jirra  

              Koukam, že jsem Ti zapomněl odpovědět na tvou otazku. Tak tedy vlaky nejsou zhouba cyklistiky a když si přečteš co napsal zdendyš a co jsem ja komentoval, tak to ani nikde nepíšeme. Ale samozřejmě o vlacích a i o autech platí, to co psal. Že když je něčeho na malem místě hodně přijde zákonitě nějaká legislativní úprava, která se tomu bude snažit dat nějaký řád, což většinou nese i jistá omezení dané činnosti.

              Prostě o žádné zhoubě nikde nepíšeme, jen o další možné legislativni úpravě týkající se cyklistiky.

              0 0
      • JendaH  

        Mě by fakt zajímalo, jestli máš stejný názor i na veškeré jiné motorové dopravní prostředky a například vůbec nejezdíš autem, autobusem, tramvají, vlakem…, nebo pokud to máš jinak, tak proč zrovna elektrokola ti tak vadí.

        0 0
        • Lišák  

          Skoro bych řekl, že nikomu nevadí, pokud se elektrokolo používá jako náhrada auta, busu, tramvaje, nebo vlaku…

          Možná sis toho jen nevšiml. Stane se.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • Archer  

        IMHO, časem vlivem vývoje motory a baterky se budou zmenšovat a zlehčovat, a doufám že se motor vrátí zpět do náboje, s minimem hmotnosti navíc a s rekuperaci. Pokud takové kolo bude vypadat jako kolo, mít rozumnou váhu a/nebo demontovatelnou baterku – proč ne?

        0 0
        • -b-n-x-  

          Osobne mam takove pozadavky pro e-kolo: 15kg, a aspon 10kw „pripomoc“ :-)

          0 0
          • Archer  

            Tam narazíš na schopnost pneumatik, to bych musel mít šířku minimálně 4.0 aby to neprokluzovalo při startu :) A brzdit Deorem se 150kmh taky nic moc :)))

            1 0
            • -b-n-x-  

              Prokluzovani bude resit nejaky asistent (ESP/ASR/ci co). A rad bych to mel vypinatelne. Obcas se i prokluz muze hodit :-)

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    • volyn  

      Ja dneska videl borce v centru Prahy, cyklisticke nohy vyrysovane jak hovado a jel na emtb. Asi zacnu tez jezdit na ecku, evidentne to pomaha…

      1 0
      • -b-n-x-  

        Hele, treba je to takove e-bike, kde se misto pripomoci, pouziva opacny rezim „zvetseni namahy“. Na zacatku ma vybitou baterii, a jizdou ji dobiji. Doma to pak pripoji do site a muze treba 10 minut koukat na televizi :-)

        1 0
        •  

          jenom 10 minut? to přitlač… (pokud teda nemá velkou plazmovku)

          pokud by nabil jednu 500Wh baterku, tak z toho může mít menší televizu puštěnou klidně celý den…

          0 0
    • marko250  

      Elektrokolo – kam až to dojde?!?! Kam bys chodil,když to pěkně jede :-) . Třeba teď můžeš tady: http://www.majovybobrmtb.cz/propH6.html

      0 0
      • Marian61  

        Pretek?

        Nemôžem si pomôcť, ale prejazd ečiek na 30km pri plnej cestnej premávke a maximálke 25km/h vidím jedine ako defilé.

        Viem čo urobí s ečkom Poprad – Sliezsky dom… a takúto žmýkačku batérii by som si už rád pozrel :-)

        0 0
        • psbiker  

          Pokud neprojdou všechna ‚kola‘ důkladnou technickou prohlídkou, tak je to jenom ‚cyklojízda‘..

          0 0
    • krabica  

      Riziko o kterém se nemluví. :-)

      0 0
      • psbiker  

        opakování matka moudrosti :)

        0 0
      • Marian61  

        :-(, no… prajem všetkým ečkárom aby šlo o výnimku ktorá potvrdzuje pravidlo :-).

        Pár krát som na skúšku gianta osolil na doraz a z reálneho prehriatia som mal pocitovo obavy skôr o jeho Yamahu.

        0 0
      • Rychlej turista  

        Mluvit netřeba, důležité je být ve střehu a vědět – nikdo z mých sousedů to v baráku nemá :-)

        1 0
      • bessinka  

        Strach z hořících ebajků není nic proti tomu co na nás chystá EU.https://www­.google.com/se­arch?q=hořící+tes­la&oq=hoříci+tes­l&aqs=chrome.1­.69i57j0.10092j0j7&c­lient=tablet-unknown&source­id=chrome-mobile&ie=UTF-8

        0 0
    • bessinka  

      Chlapci ,tak se těch e bajků nebojte , pořád o tom mudrujete ,přitom nevíte o čem to je. Střádejte love a vyzkoušejte.

      0 0
      •  

        Víme :)

        0 0
      • -b-n-x-  

        Momentálně zbytečných 300k nemám. Ale korunka ke korunce a snad v další pětiletce :-)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • Singlespeed  

        Na každé testovačce je hromada nabušených éček, takže vyzkoušeno má dnes už snad každý.

        1 0
        • vanderpoel  

          ja ne

          0 0
          • volyn  

            Tak ty si na amstelu ukazal, ze na ecko jeste nemas hlavu.

            0 0
        •  

          Zkusil jsem na podzim abych vedel ale ne na zadne testovacce ci jine komercni hromade … tak jsem se dozvedel a sel jsem cinit pokani abych smyl svoje viny.

          ;(

          0 0
      • obda  

        Právě že velká část vyzkoušené má a ví, o čem to je ;) A třeba v mém případě opravdu peníze nejsou ten důvod, proč e-bike nemám :)

        1 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      1 0
    • Lišák  

      .

      0 0
    • obda  

      A je to tu, přátelé: https://ct24.ceskatelevize.cz/…vedeni-parku

      1 0
      •  

        A to se divím

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • MartyM  

        no hurá. To zní slibně. Teď ještě aby to někdo opravdu kontroloval a postihoval.

        0 0
      • RomSva  

        Celkem mě zarazilo že jim vadí ty co mají výkon víc jak 1kW.

        Zákon praví že max je 250W (je to krapet složitější). Tady bych se nebál trošku větší přísnosti.

        1 0
        • Delkim  

          Nejprodávanější horská kola Leader Fox mají myslím 350 W.

          Ten kiloWatt to už je snad klasický moped, ne?

          0 0
      •  

        „No vida a vono to de, jenom to chce chlapi tak trochu chtit, zejo“.

        0 0
        • Petr L2  

          Chce to před tím jásotem trochu nastudovat, co vlastně zakázali, oni jim totiž normální elektrokola nevadí, problém mají s takovými, která se dle zákona do kategorie elektrokolo nevejdou :-) :-)

          0 0
          • Lišák  

            Dočkej času. Všechno bude. Bohužel se s motorovými vozidly asi svezou i jízdní kola. Proto, na rozdíl od tebe, dávám smutný emotikon :-( :-(

            0 0
          •  

            I prvni vlastoffka je duvod k oslave :). Jenom bude nutny oddelit v zakazech vjezdu kol zrno od plev /epomucky /.

            0 0
            • Janes  

              No ty vole, Ty bys snad dokázal zakázat i vibrátory, protože jsou na baterky…

              1 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              •  

                Tobe bych kompenzacni pomucku zvanou vibrator ponechal, nebot lepsi abys sve sexualni napeti snizoval takto nez provadel ve verejnych parcích buhvico ;)

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
      • honzarb  

        hura! palec hore.

        0 0
      • Tom-T45  

        Ten nadpis je ale pitomej: Šumava proti elektrokolům.

        Teprve v článku se dozvíme, že proti legálním elektrokolům nic nemají a to co jim vadí jsou víceméně elektrické skútry…

        1 0
        • Petr L2  

          přesně tak, je to až k neuvěření, ale na Šumavě mají zdravý rozum :-)

          0 0
      • scoty  

        No Krávo dnes také zavětřilo… :)

        Kontrola výkonu, jestli se vůbec šlape atd.

        0 0
        • psbiker  

          To by mě zajímalo, proč by mělo elektrokolo dodržovat max. rychlost 25km/h. S elektroskútry souhlas.

          0 0
          • MartyM  

            no to podle mě jen ten redaktor trošku matlal jablka s hruškama a ví o tom prd. Jako myslím, že tady nikdo nic nemá proti tomu, aby ebiker když na to má fyzičku jel po rovině klidně s tím krámem i 35km/h ale za svoje! Ale když kopyto na tom sedí jak ocas, skoro netočí nohama a ve 40 pomalu bourá pěšáky, kočárky, bruslaře, pejskaře a další kolem…

            1 0
            • scoty  

              Ale to nikdo nepozná. E-moped bych povolil jen důchodcům a bez drapáků… Jinak klasifikovat coby motorové vozidlo.

              0 0
    • bessinka  

      Mě se v diskusi líbí , jak všichni na normálních kolech jsou borci s dokonalou technikou jízdy a na vražděných ébajkách jenom úplný nesvéprávný kopita ohrožující sebe a všechny okolo. Přitom je všechno o lidech , ať jedou na sádlo nebo na elektřinu a nejhorší je srážka s blbcem, ať se pohybuje na čemkoli.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • roman 3D  

        +1

        0 0
      • dedek55  

        Plný souhlas .-)

        Od zhruba deseti do dvaašedesáti let jsem byl pravý nefalšovaný bajkr jako tady většina.

        Od letošního ledna jsem vyvrhel , lenoch pako a mentál neb jsem si ze zdravotních důvodů pořídil ebajka.......oh­rožující vše okolo sebe.....Nevím co s tím dál…Mé zkušenosti asi někam rázem zmizely protože jezdím na ebajku ,dle některých nesmím do lesa a ani na stezky.....

        Ale přesto děkuji lidem kteří mají alespon' trochu pochopení…

        No zatím je to jen tady , ve skutečném světě jsem zatím na nikoho nenarazil a doufám že budu potkávat lidi kteří jako doposud pozdraví anebo pokecají o všem možném :-)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          1 0
        • Lišák  

          Nemyslím, že tě tady někdo považuje za: vyvrhel , lenoch pako a mentál neb jsem si ze zdravotních důvodů pořídil ebajka…

          Pro toto použití bylo právě elektrokolo zamýšleno.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            1 0
          • Petr L2  

            A podle čeho takového člověka poznáš a budeš vědět, že to není lempl, co se jenom veze?

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
        •  

          Tomu rozumim a kloboucek ze jezdis aspoň tu kompenzacni pomucku a ne jenom kanape. No a kdyz jsi sportovec, tak verim, ze nacipovani pomucky je ti duchem vzdalene asi jako mně jaderna fyzika.

          1 0
          • dedek55  

            Tak tak , už jsem tu někde psal. Jsem proti čipování a jiným úpravám .Nepořizoval jsem si to abych byl někde první anebo rychlejší, těch 25 km/ v pohodě stačí . Ruku na srdce , málokdo a kor v partě drží v terénu takouto trvalou rychlost . Já preferuji výdrž těch svých 50–70 km to co běžně jezdíme.

            Pokud se to přečipuje (zmrví) tak dojezd je rapidně kratší a nebezpečnější nejen pro jezdce ale i pro okolí.

            1 0
        • scoty  

          Motor je prostě motor. A rozdíl ve výkonu a dojezdu spalovacího a elektromotoru mizí raketovým tempem.

          Ale neboj, nad 60 bude výjímka k používání e-mopedu. Za určitých podmínek jako např. možnost policie kdykoli napíchnout elektroniku a tím eliminovat nezákonné čipování… samozřejmě.

          0 0
          • roman 3D  

            Neměla by se tohoto tématu nějak zachytit čemba?

            0 0
            • scoty  

              Měla. A hlavně by se měla důrazně vymezit vůči výrobě, distribuci a prodeji e-biků do terénu, aby tento druh byznysu nebyl v žádném případě spojován s volným ježděním po lese na kole …

              0 0
              • Janes  

                Ty máš dost…

                0 0
                • scoty  

                  Co myslíš že udělají ochranáři s lesáky až uvidí plný les e-drapáků s nezjistitelným výkonem?

                  0 0
                  • Petr L2  

                    To samé jako kdyby tam někdo jel na krosce, nebo čtyřkolce, nic moc, max na ně poštvou poliše. Ono už se ale schyluje k tomu, že se budou kola kontrolovat , tím se to dost pročistí

                    1 0
                  • Tom-T45  

                    Myslíš nějaké takové drapáky?

                    0 0
                  • Janes  

                    To samý, jako s bezmotorovýma bikerama. Pro ně jsou obojí stejná verbež.

                    1 0
                    • Singlespeed  

                      Pokud cyklisté dodržují zákon (tedy pohybují se po lesních cestách nebo vyznačených trasách), tak je vše v pořádku a nikoho nenapadne je nazývat verbeží.

                      0 0
            • Petr L2  

              No tak to by ještě chybělo, už takhle je v tom dost maglajs

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
      • Lišák  

        …kopito, klopítat, třpitit se…

        1 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • Lišák  

        .

        0 0
    • mrazik62  

      Moc hezky to napsali na Rychlebských stezkách:

      http://www.rychlebskestezky.cz/…kach-e-bajky

      Není to žádná nenávist vůči ebajkum nebo ebikerum. Jenom vysvětlují, proč je u nich nechtějí. A tak by to šlo určitě řešit i jinde a nedělat z toho všeobecného strašáka.

      Pořád je to o lidech a né o technice. A hovado zůstane hovadem i když půjde třeba pěšky.

      0 0
      • psbiker  

        Není žádná cesta, jak zakázat elektrokola, je to jenom doporučení..

        0 0
      • Petr L2  

        A hovado zůstane hovadem i když pojede na kole bez motoru a cestou dolu na Rychlebkách to platí dvojnásob. V jejich případě si myslím, že ty jejich důvody jsou pouze mediální bublina jak si okecat, že tam e-kola prostě nechtějí :-)

        Jak moc mě to připomíná ty zákazy snowboardu na sjezdovkách, nejdřív se všichni mohli ******, těch důvodů, proč SNB nesmí na sjezdovky a na vleky a dnes …

        0 0
        • RomSva  

          Když jim to patří tak si můžou dávat pravidla jaké chtějí. Soukromí majetek se musí respektovat.

          Ad absurdum:

          Možná jim na stránkách bude za 10let viset zákaz vjezdu kol bez motoru, protože brzdí provoz. :-)

          1 0
          • psbiker  

            hmm, soukromé, opravdu?

            0 0
            • R-A-D-I-U-S  

              Tak pravidla určuje provozovatel, ať už jako vlastník nebo nájemce…

              0 0
              • psbiker  

                Vlastník budou asi Lesy ČR, tzn. jako jinde.. pokud to není třeba v místní vyhlášce, je to jenom doporučení..

                1 0
                • RomSva  

                  Pronajaté, nebo nějak jinak smluvně ošetřené to mít musí. Si to tam nepostavili jen tak.

                  0 0
                • Singlespeed  

                  Vlastník Rchlebských stezek je Arcibiskupství olomoucké. Dle lesního zákona se na kole mimo oficiální lesní cesty a značené trasy jezdit nesmí. Značené trasy povoluje Arcibiskupství. Pokud nepovolí, RS končí. O tom už p. Horník párkrát hovořil. Zároveň varoval před ježděním mimo trasy RS po tzv. ilegálech, což je opravdu ilegální a Arcibiskupství je na to obzvlášť háklivé.

                  1 0
                  • exxonvaldez  

                    ,,vlastnici,, ..........zrovna u takovejch mne to vždycky dojme:-)))))

                    0 0
                  • xtonda  

                    Podle vyjádření MZ na webu čemba se může jezdit po jakýchkoliv cestách, nemusí to být cesta katastrovaná nebo jinak oficiální či explicitně povolená, to platí pouze v NP/NPR

                    http://cemba.eu/…-zakon-864-d

                    Ad absurdum to znamená, že zákon porušil kdo ten ilegál vybudoval, vyjezdil, ale pokud už tam je, tak jeho použití je použití cesty v rámci zákona.

                    0 0
                    • Singlespeed  

                      Ilegál ani oficiální stezka formátu rychlebských stezek ovšem není lesní cesta, takže platí to, co jsem psal výše. S NP nebo NPR to nemá nic společného.

                      1 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
          • xtonda  

            Jenže jim to nepatří. Nakopali to se souhlasem vlastníka lesa. A vzhledem k aktuální legislativě tam legální ekola prostě můžou, taky na té ceduli není napsáno vjezd zakázán, ale pouze nejsou vítáni.

            Podle těch keců v tom jejich prohlášení jede jenom o prachy, tak ať rovnou napíší kolik považují za přeměřený příspěvek od jezdce na elektrokole za jízdu/den a nemusí se kolem toho vytvářet zbytečné vášně.

            0 0
            • scoty  

              SUper! Tak ať ještě přidají pár procent za hluk a já si tam beru krosku.

              Arogance hrubého zrna totok…

              0 0
              • xtonda  

                Kroska tam podle platné legislativy na rozdíl od legálního elektrokola nemá co dělat.

                0 0
                • scoty  

                  Právě proto je třeba tuto díru v legislativě zacelit, protože e.bike se chová k přírodě úplně stejně jako e.kroska.

                  0 0
        • Janes  

          Tak tohle sedí, a ta paralela se snowboardy je opravdu trefná.

          0 0
          • Petr L2  

            Historie je klíč k pochopení budoucnosti a často není třeba chodit moc let nazpět :-)

            0 0
      • marko250  

        Ne nenapsali to hezky,jen už tam mají takový provoz,že se rozhodli omezovat éčka.A pak je to o tom předjíždění na úzkém trailu nahoru,většinou je z toho jen vyděšený ten :„Za své.“ a pak dole na základně vymýšlí ty píčoviny co tu ve velkém píšete ,přitom se jen v příhodnou chvíli objeli.

        No a arcibiskupství si bere od letoška ročně 83 000Kč za pronájem stezek,takže možná budou na rychlebách ještě lobovat za cokoli co tam pojede a zaplatí poplatek,nechám se překvapit.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Honzajs  

      A teď si představte, že se masa ebikerů přesune na normální kola a najednou bude všude cyklistů jak nasráno. A situace bude stejná, jenom bez ebiku.

      Budete taky volat po zákazu „nadbytečných“ cyklistů?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        1 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Lišák  

        Myslíš tu masu, která se z gauče od telky přesunula na e-kola?

        0 0
      •  

        Mily predstavovateli, to je stejna utopie jako si myslet, ze Bf budou navštěvovat pouze cykliste.

        0 0
        • Janes  

          Mám 5 bicyklů a jedno nové ekolo, můžu sem ještě ? Dovolíš mi to? Prosím, prosím…

          0 0
          •  

            Pokud jsi cyklista proc ne :))

            0 0
            • Janes  

              A jsem? A budu, když budu jezdit přes 50% na ekole

              ?

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                1 0
              •  

                Neber to osobne ale kdyz te tak ctu, tak ty nebudes nikdy nic. Ale takovych lidi je neurekom ;)

                0 0
                • Janes  

                  No, zato Ty ses prosadil, mezi největší prudiče bike-fora, gratuluji Ti ke skvělé kariéře.,–)

                  0 0
                  • -b-n-x-  

                    No nevím. Myslím, že tady jsou jiní borci :-)

                    1 0
                    • Janes  

                      To nepochybně, ale Zdendyš jim už zdatně šlape na paty :-)

                      0 0
                  •  

                    Danke ! Mym osudem je boj s vetrnymi mlyny, lidskou malosti, hlouposti a vzpupnosti. Cesta trnita ale potrebna.

                    :))

                    0 0
                    •  

                      A čeština ti dává taky zabrat, co? ;)

                      1 0
                      •  

                        Boha, ted jsem o tom psal … a uz je „to“ tu :)

                        0 0
                        • Janes  

                          Nojo, to víš, Johanka z Arku to taky neměla lehký v tom strašným světě :-)) a Ty mi jí připomínáš, i když Tvůj post směřuje spíše na jinou historickou osobu, co se bila s větrnými mlýny..

                          0 0
                          •  

                            Ale mucednik nejsem, nebot nesetrvavam ve svem boji sam :).

                            0 0
                            • Janes  

                              Však Johanka sestavila taky docela slušný vojsko .-)

                              0 0
    • bessinka  

      Mě se líbí ,jak všichni krutopřísní zatvrzelý bajkeři řeší provoz ebajků na profláknutých cyklostezkách ,který jsou stejně ztracený i bez nich. Z ( inlajnisti, kočárkáři, pejskaři ,rozjívení haranti a jejich rodiče a pod.) Já teda jezdím v 90% tam, kde prakticky za vyjížďku nikoho ne potkám a pochybuji ,že se tam ti co objíždějí na cyklostezkách stánky s občerstvením někdy přesunou.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • RomSva  

        Tak asi.

        Jezdím teda v podstatě jen do práce, ale je to z větší části značená cyklotrasa. Za posledních 1800km jsem potkal 2 cyklisty co tlačili a jednoho co jel(má můj hluboký obdiv, bo sem ho potkal zrovna v tom největším krpalu).

        Letos 3× jsem se byl jen tak projet po cyklotrasách(cca 140km) a nikde ani kus(jen 4ks e-bikeru toť vše).

        0 0
        • Singlespeed  

          Tak, pokud jezdíš po trase, kde se převážně tlačí kolo, tak se nedivím, že tam cyklisté moc nejezdí. Zajímavé, že něco tak nejezdivého vyznačili jako oficiální cyklotrasu :-).

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • palo7  

      Pro zajímavost : české firmy vyvezly loni ebiky za 1.7miliardy a kola taky za 1.7miliardy. Na množství to bylo asi 4× vice kol. Zajímavý je ještě údaj, že vyvážený ebike je v průměrné ceně cca 25tis. A dovážená ebike (čína) cca 5.500Kč ;-)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Marian61  

      Asi som mal šťastie na priateľov, ktorí moje prechodné obdobie na ebiku brali s pochopením aj pri spoločných výjazdoch, kde som bol medzi nimi s ečkom sám.

      A často dokonca uznali aj fakt, že v teréne som si jazdu do kopca, v tráve či blate užíval bez zbytočného trápenia najviac z nich, a nikto nemal problém s takýmto užívaním si ebiku priamo v teréne. Poniektorým chýbali iba peniaze :-).

      Obmedzenia ale boli logicky v dĺžkach výjazdov, na viac ako 30km v teréne som sa s nimi už neodvážil.

      S logikou kritiky éčkarov isteže súhlasím, a to hlavne na koncoch výjazdov, keď pri návrate po asfalte a následnom parkovaní pri pivečku ebike v partii skutočne pôsobil ako päsť na oko… :-).

      No a dnes, ako pribúdajú roky, tak medzi nami pribúdajú aj diskusie o výhodách zapínania dopomoci v Z5 tesne pred infarktom… :-).

      0 0
    •  

      Dneska mne málem předjela elektrobabka – jel jsem z vyřizování formalit na staré hnusné skládačce singlespeed s batohem na zádech proti větru po cyklostezce asitak 15–20km/h. Předjel jsem ji a po pár minutách se dívám (a slyším), že je zase za mnou a blíží se. No přidal jsem a ujel, ale polilo mne horko a o parník to rozhodně nebylo :-)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        1 0
      • roman 3D  

        Si dobrej

        0 0
      • Lišák  

        A jaké elektro ta babka měla? Di2, nebo cyklocomputer? Nebo že by kardiostimulátor, když ta babka byla elektro?

        0 0
        •  

          noname dámské městské 26" kola, baterka buď na nosiči nebo za sedlovkou, nejsu si jistý

          0 0
        • -b-n-x-  

          e-exoskelet :-)

          0 0
        • petrx  

          Taky to mohl být vibrátor, vzhledem k tomu že dle pozemšťanových indicií to vrčelo a mělo to baterky. :-)))))

          1 0
      • Tom-T45  

        Špatná taktika, měl jsi se za ni zavěsit, pošetřit síly a v cílové rovince zaspurtovat.

        1 0
        •  

          jako příště asi jo, ona ta moje skládačka je hrozná – sedí se dost dole, protože to nejde víc vysunout, ten jeden převod je tak na 20km/h, kola lehce rozcentrovaná, mám to na takové ty rychlé vyřizovačky po městě, kdy často zabíhám do obchodů a nechce se mi to zamykat

          0 0
      • Marian61  

        Ak to bolo na rovinke, tak si na 25km/h babuška teoreticky vystačila aj s FTP 50–60W :D.

        0 0
        •  

          byl tam protivítr :-)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Marian61  

            V pohode :-), tých faktorov by sa našlo nespočet, to len troška teórie z vlastných skúseností.

            Napr. v 12–15% stúpaní na asfalte som nedal 25km/h ani s plnou podporou 250W . Môžem len odhadnúť, že takto rozhýbať 27kg bajk s 90kg jazdcom by chcelo cca 700 – 900W, a možno aj viac :-).

            0 0
    • BlickM  

      Tak už i městská policie má E-bikes

      1 0
    • Detoxter  

      Co vás na tom pořád baví, další téma a pořád stejný rozmazaný hovna..?

      Že by sebemrskačství ?

      0 0
      •  

        Onanie

        1 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • pepek  

        Největší tragedie je to, že 99% těch zločinných elektrobajkerů vůbec netuší, že tady probíhá svatá válka proti nim a že už bylo vystřeleno nejméně 3000 vražedných komentů.

        1 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        •  

          Kobercový nálet

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • jan.pernik  

      Tak na Šumavě už na to přišli, že to jsou motorky

      https://www.novinky.cz/…trokola.html

      0 0
    • kyl  

      Tohle se mi líbí https://youtu.be/YTTi5hhX4Rw někomu ale bude nejspíš stoupat tlak po shlédnutí.

      0 0
    • zbartos  

      Strážci Šumavy si posvítí na elektrokola – https://www.novinky.cz/…trokola.html?…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • milan.v  

      Arogantní cyklisté řádí v národních parcích, správci prosí o pomoc policisty

      https://www.idnes.cz/…_domaci_lesa

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 1
      • psbiker  

        Vidíte, už se mluví o cyklistech. Je tedy čas zakázat tam všechna kola, byť by to zachránilo jen jediný život.

        1 0
      • myscho  

        V jednom clanku pisat o „bicykloch“ a „mopedoch“ x krat a poriadne to nerozlisit ani raz. To chce titul zo zurnalistiky.

        0 0
    • hawrda  

      Jsem zvedavej,jak dlouho bude trvat než se zase vrátí zákaz napr třeba na Lucni Boudu.

      A podekujeme vypatlancum na eckach.

      Pak to půjde napříč ČR jako domino.

      Ale třeba nás zpatecniky na normálním bike vynechání.

      Třeba.

      0 0
      • Rowdy  

        Bych řekl, že to je neodvratné. Kdekoli na světě to začalo být s éčkařema neúnosný, přišly restrikce.

        Ale řekl bych, že problém není ve vypatlanosti. Ti lidé si koupili e-kola a chtějí je tedy využít. Jen je potíž v tom, že ten nápad měl kde kdo a tedy jich je moc. Navíc kde je zájem, tam je nabídka. Takže ty e-půjčovny rostou jak houby po dešti. Tak až to přeroste nějakou mez, stát do toho hodí vidle a něco někde sešněruje. Nebo pro ně vyhradí nějaké stezky … prostě něco. Doufejme, že se řešení najde takové, aby si každej našel něco.

        Za sebe mohou jen doporučit výlety po kopcích Středohoří. Zde je nás cyklistů včetně éčkařů tak málo, že na sebe máváme na kilometr dopředu.

        0 0
        • Dazz  

          Bohužel restrikce není nikde vítanou záležitostí. Obvykle postihuje i ty co si to nezaslouží a jednak vede k úmyslnému porušování jelikož to bývá cool.

          Nic jiného, ale nezbývá jelikož lidský rozum je mdlý. U nás v Čechách zvlášť !!!

          1 0
    • ememem1  

      po blave zacalo jazdit niekolko cudnych picovin. myslim ako po lese, po vybudovanych trailoch a pod. jak to tu tak citam tak sa ani necudujem ze je.to od vas :-) https://www.kuberg.com/en/freerider

      aspon to nehulaka…co uz.

      p.s. to vyhladavanie na googli podla obrazkov je bomba.

      0 0
      • Dazz  

        Tohle si alespoň na nic nehraje pedálama alá kolo :-)

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Tom-T45  

      Chtěl jsem to původně hodit do inzerátů na kola k smíchu, ale to si nezaslouží, kolo vypadá dobře a cena asi taky bude odpovídat.

      ALE, inzerent píše: Původní cena 167 490 Kč, nyní prodejní 83 500 Kč, najeto 1000 km. Amortizace tedy vychází cca na 84 Kč/km (v reálu možná dostal nějakou slevu a najel víc, ale i tak). Hodina ježdění s průměrem 20 km/h 1 680 Kč. Nedělní 100 km výlet 8 400 Kč a do toho ještě není započítána cena elektřiny :-) Říkám si, že za ty prachy bych si dokázal představit tisíc zábavnějších aktivit, než točení nohama za pomoci elektromotoru.

      Závěr: Elektrocyklistika je koníček především pro bohaté :-)

      0 0
      • Dazz  

        Už z popisu k tomu inzerátu, bych toho mopedistu v lese, nebo nedej bože na nějakém kopci potkat nechtěl. :-(

        0 0
      • kesu  

        A za kolik si myslíš, že se po roce prodá DH kolo? Když si vezmeš, kolik času na tom člověk opravdu jede, tak pak vyjde lépe půjčit si Ferrari…

        0 0
      • volyn  

        Protoze je to borec, pro ktereho je puvodni cena treba mene jak mesicni plat. Klasicky ho nekdo zmagoril, on se projel 10× a prestalo ho to bavit. V tom lepsim pripade selmdo sebe a koupil si noveho sworks a jezdi uz za sve. Znamy takhle koupil od nejakeho bankere Sworks hardtaila za tretinu ceny. Najeto 300km, ani skrabanecek. Bankere proste nejaky sef vyhecoval, ale pozdeji zjistil, ze ho kolo sere a nebavi.

        0 0
    • Slavik  

      Kam až to dojde?

      budeme vytlačeni ;-|

      viz. Euroregion Praděd nabízí cyklotrasy přátelské turistům s elektrokoly

      0 0
      • Marskatin  

        Co jsem se zběžně díval, tak vše jsou trasy po cestách, kam drsný enspifik ani nepáchne. Takže ekolisty ani nezahlédne.

        0 0
        •  

          Jo jo, jesenické traily jsou prozatím v bezpečí :)

          0 0
    • Tom-T45  

      Komu to ještě furt není jasný, tomu to Trail Hunter vysvětlí:

      https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
      •  

        No jo, těžký život influencera :)

        1 0
        • Tom-T45  

          U něj ne, nedávno s v jednom videu přiznal, že to dělá dobrovolně, rád a zadarmo :-)

          0 0
          •  

            Jak se to vezme, jakožto známá osobnost bude mít přece jen trochu lepší přístup k testovacím hračkám a tak nesmí být moc ostrý, aby mu příště půjčili jinou hračku :)

            0 0
            • obda  

              Vzhledem k tomu, ze leta pise pro zive, Computer atp., tak je zvykly :)

              0 0
    • Delkim  

      https://twitter.com/…321998708736?s=09

      Vtipná reklama na Domane+.

      0 0
      • psbiker  

        hmm, ten hajzlík se otevřeně chlubí, že porušuje zákon..

        1 0
      • Pajaa76  

        Tak on se přizná že to chipuje a lobuje za 32km/h – no super *****.

        1 0
        • Chlebovnik  

          Tak víš co, koupíš si elektrokolo za několik desítek, ne-li stovek, tisíc a na cyklostezce tě předjede každej trotl na Olpranu z Tesca. To přece nechceš. =)

          Důležitý je ukázat dominanci a na nejtěžší převod a kadencí 30 veškerý plebs na ne-elektrokolech předjíždět s pošklebkem na tváři. =P

          0 0
          •  

            Hlavní je nezapomenout tam prát velkou.

            1 0
            • 7021  

              Co koukam na cyklostezkach, tak je to spis mala-mala nebo stredni-mala.

              0 0
          •  

            Naprostej souhlas, zdravy clovek – ekompenzacni pomucka =trotl. Je to na tech lidech i markantni nazivo a stejne tak je na nich i videt, ze nekterym je trapne ale nedokazi s tim vedomim moc ne-li vubec nejak pracovat.Nic se v historii lidi proste nemeni, ponaučení je pouze zlomkovym vysekem… bohuzel.

            1 0
            • Lance  

              Klasické kolo bude brzy na úrovni 26" v dnešní době. Bude to mrtvé:-). Doufám, že onuce bude dál jezdit na klasice:-)

              1 0
              •  

                Tve fantasmagoricke predstavy ti schvaluji, lepsi nez abys obtezoval dedecky nekde treba na Petrine. No, a televizi z tvych vizi prepni na GiroItalia at se dostanes do obrazu, pokud je to v tvých mentalnich silach.

                Tak ted uplne nevi jak jsi to myslel. Pokud ironicky, prijmi omluvu ;)

                0 0
              • zbartos  

                Já mám v plánu jezdit na 26" do té doby, dokud seženu funkční a lehké díly, abych kromě věku nezhoršoval i hmotnost kola…

                0 0
        • Dazz  

          Budu pěšo chodit sledovat cyklostezky jak to tam všichni perou 32 km/hod.

          To bude divadlo :-)))

          1 0
      • rorschach  

        Pobavilo:))

        0 0
      • obda  

        Je mnohokrát vyzkoumáno, že v tom městském provozu vám ta helma není nic platná.

        Pán je odborník na svém místě (blijící smajlík)

        1 0
        • Chlebovnik  

          Přesně. Je to blbost, protože většina těchto studií pochází ze zemí jako Dánsko nebo Holandsko, ve kterých je 1. Většina řidičů zároveň cyklisty 2. Úplně jiná dopravní infrastruktura.

          Ne jako v Čechách, kde řidiči považují cyklistu na silnici za něco horšího než švába.

          1 0
        •  

          Takových odborníků je 12 do tuctu :D

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Lance  

        Hele asi to opravdu nechápu, ale může mi někdo napsat k čemu je silnička s elektromotorem? Dobrá ,beru ty blátomrdy , že to mají místo motorky, ale proč jezdit na silničce pod proudem?

        Co je na tom pěkného? Váha brutální

        0 0
        • Dazz  

          Přece normální kompenzační pomůcka. Čemu se jako divíš ? :-)))

          P.S. normální motorka pro idioty, kterým se nechce šlapat za své.

          Ti se pak budou vymlouvat, že je píchá v boku, že dojedou dále,

          že takhle můžou jezdit s partou atd. :-)))

          0 0
      • Janes  

        Jenom řekl nahlas, co se děje běžně, a co si o tom myslí. A není sám, bez ohledu na názor puristů z bike -fora.

        0 1
        • psbiker  

          https://www.idnes.cz/…_na-kolo_taj

          podle všeho kupovali u toho vyčůránka..

          0 0
          • Janes  

            V*** jednom*** případě nemohlo být o elektrokole ani řeč – výkon až 7 kW a maximální rychlost atakující 70 kilometrů v hodině hovoří za vše,“

            0 0
            • psbiker  

              To už je extrém, to je motorka. Zarazilo mě, že nikdo neměl přilbu, která je podle toho nepoctivého prodejce stejně zbytečná. Že to tvrdí prodejce elektrokol na kterých budou jezdit i starší lidé bez potřebných návyků a reflexů je na pár facek.

              1 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
          • roman 3D  

            zajímavý článek, e-kola jako dopravné prostředek půjdou ještě víc na dračku http://dfens-cz.com/…a-na-pridel/

            0 0
            • Auditor  

              No, neco jsem si pogulil o pani Vasickovi … a jelikoz patri do SPD, byvaly clen CSSD … myslim ze ten text je … pekna slatanina… dal bych to radsi nechal byt.

              0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Vecis  

        skoda slov :( :D

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • psbiker  

        Tady pán prodejce zdůrazňuje něco jiného než v článku:

        https://www.youtube.com/watch?…

        typická mentalila elektrikářů – říkat co se mi zrovna hodí, snaha vše nějak ošulit a lhát si i do vlastní kapsy, že si máknou více atd.

        0 0
        • Janes  

          To, jak někdo (Nova) sestříhá videorozhovor na něm asi tak úplně záležet nebude, odpověděl správně na věci, na které se ho ptali.

          Přečti si diskusi pod videem včetně jeho odpovědí, říká tam stejné věci, jako v článku, včetně svého diskutabilního názoru na přilby. ......legislativa, která to v EU omezuje je zastaralá. proto ekolo.cz nabízí možnost čipování elektrokol a značka Agogs nabízí modely s rychlostí 32 km/h.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • psbiker  

            JJ legislativa je podle našeho názoru zastaralá, tak ji nemusíme dodržovat. Klasika:)

            1 0
            • Janes  

              V první řadě by se měla změnit :-) 32 km/h musí soudnému člověku stačit. 25 je nesmysl a vovovo tomtoje

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • MavasH  

                Nj, salámová metoda… Dneska je 25km/h nesmysl a 32km/h „přece musí stačit všem“. No a za pár let se to posune na 40, atd atd… Ano pouze spekuluji, ale na druhou stranu jsou takovéto praktiky v dnešní společnosti velmi oblíbené (těmi, kterým se daná věc hodí).

                1 0
              • obda  

                Už to tu někdo psal – proč by 25 km/h byl nesmysl? Na dopravu to stačí, a pro ty nemocné, staré atp. kteří nemají na normální kolo fyzicky, stále platí, že jim to umožní jezdit ;)

                0 0
                • psbiker  

                  Píšou, že když překonají ten limit a motor vypne, tak je to pro ně jako náraz do zdi, tak asi proto :)

                  0 0
                  •  

                    Jo, vypnutí motoru bolí jak prase, když jsem měl půjčené Levo, tak jsem z toho málem spadl, jak to koplo. Modřiny jsem měl ještě 4-ńáçt dní.

                    0 0
              • roman 3D  

                32 bude dobrejch, k tomu 0,5– 0,8 promile na žízeň a budu spokojený

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
              • yaris1  

                Přesně tak! 25 jezdí kdejaký póvl co kroutí nohama! Já bych nechal udělat ještě pro ekola svůj šinkansenpruh vedle cyklostezky!

                1 0
                • MavasH  

                  Však ten tam většinou je a říká se mu silnice :D

                  0 0
                  • palo7  

                    Přesně, a tam by měl být zákaz jízdy všemu bez motoru ;-)

                    0 1
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
    • pekoss  

      Nedávno mě v táhlém kopci předjela sličná slečna na e-kole, po zhruba kilometru jsem ji dojel a prosila mě, jestli ji nepomůžu, že jí to přestalo jet :-) Nahodil jsem jí řetěz, pěkně se usmála, poděkovala, nasedla na kolo a… už jsem ji nikdy neviděl :-(

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • -b-n-x-  

        Prostě taktická chyba no :-)

        1 0
    •  

      Tak jak jsem tu psal, že jich moc nepotkávám, musím svou zkušenost fakt poopravit. Od té doby to pečlivě sleduju a je jich (na silnicích, kde jezdím) opravdu hodně. Ale řekl bych, že většina to nemá čipnuté – babky, dědci, tlusťoši, jízda většinou pianko.

      0 0
      • roman 3D  

        však máš recht, to jen pár zdejších hysterek a plaček s tím má problém:-)

        0 0
      • well  

        Je to tak. Vetšina lidí na elektrokolech jezdí slušně, dokonce i pozdraví. Když vidím někde někoho prasit na cyklostezce, tak je to agresivní honič Komů na normálním kole. Další skupina jsou dojížděči (do práce), ty zásadně nezdraví a je jedno jestli ráno nebo odpoledne.

        Elektro kola jsou fajn. Díky nim se do sedla dostali lidé, kteří by jinak nejezdili na kole vůbec. Čím víc lidí bude na kole, tím méně jich bude v autech.

        0 0
        • exxonvaldez  

          .............­......a taky budou po špitálech nebo v penále, protože značná část jich blbě vidí,slyší, má opožděné reakce a omezené motorické schopnosti.:-)

          1 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • RomSva  

            Tak při případné havárii napáchají alespoň méně škod než kdyby řídili auto…

            0 0
          • well  

            Pořád lepší se vymáznout na kole než něco provést v autě..

            0 0
        • ememem1  

          mne jaksi menej vadia auta v meste jak ebikeri na trailoch, a zacina ich byt dost.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • jan.pernik  

        no to poznávám podle vanglu :-)

        0 0
    • nefya5  

      Arnold ví, Arnold nejni blbej..

      0 0
      • roman 3D  

        to mu poradil jarda 68

        0 0
      • psbiker  

        Arnold už má nárok, po sedmdesátce :)

        1 0
        • -b-n-x-  

          Může do Rychleb :-)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • exxonvaldez  

        Asi ani nešlápne, jinak by si vopotil tu péřovku.A kraťásky k tomu, asi fakt neni blbej:-))))

        0 0
      • Marskatin  

        U kola tohoto typu mě to nijak nepobuřuje.

        0 0
      •  

        Viděl jsem ho někde na fotce na jiném e-kole – měl tam středový motor schovaný v rámu, asi fatbike a přední „talíř“ měl tak s bídou 10 zubů, vzadu kazeta asitak 11–46 – prostě něco takového. Takže předpokládám, že tam je nějaký vnitřní převod mezi tím talířem a osou šlapání. A motor jede napřímo a kvůli tomu se to tak dělá? Anebo se tam fakt šlape tak nalehko?

        Ten těch e-kol má taky asi povíc…

        0 0
        • roman 3D  

          zda není nevýhodou malý pastorek (přední rozeta), kterým je motor Bosch vybavený. Při pohledu na motor Bosch se jedná o logický dotaz, ale obavy z lehkých převodů jsou zbytečné. Nemusíte se bát, že převod bude příliš lehký, motor má integrovaný poměrový převod v poměru 2,5 krát (pokud má tedy malý pastorek 15 zubů je to jako byste měli u běžného kola převodní o 38 zubech). V případě, že je kolo vybavené 11 převody vzadu, rozsah převodů je naprosto dostačující a získáváte výhodu jednoduchého řazení pouze na zadní přehazovačce. Navíc Vám odpadne zcela obsluha a údržba předního přesmykače, kolo je lehčí a životnost řetězu je díky absenci převodníku delší, jelikož ho nepoškozují náběhové zuby na převodníku. To co se tedy na první pohled může zdát, jako nevýhoda se záhy obrací ve výhodu. Především rekreační jezdci ocení naprostou jednoduchost obsluhy a minimální nároky na servis celého pohonného aparátu.

          https://www.akumo.cz/…bujete-vedet

          0 0
        • -b-n-x-  

          Sem si myslel, ze nektere veci by, zvlaste tobe jakozto technickemu typu, mohly dojit samy.

          „Predni talir“ neni spojen napevno s klikama, jak znas, ale nejakym zpusobem s tim motorem. A k motoru jsou teprve pripojeny kliky.

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    •  

      Před třemi lety jsem nechal mámě upravit její dámské kolo na elektrokolo sadou Apache ya 28.000. Po roce se rozsypal střed, který se opravoval 3 měsíce, po skoro dvou letech další problém a po skoro třech letech je baterie dle servisu kaput (již nejde nabít). Představoval jsem si, že elektrokola vydrží déle, jak tři roky. Co Vy na to?

      Repasovanou baterii od stejného servisu nechci a raději půjdu do nové baterie, nicméně dát 9000 za baterii, která vydrží sotva 3 roky je celkem loterie.

      Co se starou baterií, vykupuje se někde?

      0 0
    • Delkim  

      Není to úplně od věci: včera se akcie Tesly dostaly na POLOVINU své hodnoty proti maximu za poslední rok…

      0 0
      •  

        Elon cosi mektal o krachu Tesly…

        0 0
        • Delkim  

          Už dva roky tvrdím, že konkrétně krach Tesly bude spouštěč další krize. Tak uvidíme…

          0 0
          • Rychlej turista  

            Je toho více – Tesla, Boeing, v Evropě Bayer, který vloni koupil krachující Monsanto s žalobami, generujícími astronomické výdaje, Deutsche Bank…

            0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Lance  

      https://www.idnes.cz/…a-zpravy_woj

      Elektrokola tě dovezou vsude

      0 0
      • Lišák  

        No tak sláva! Konečně bude hodně lidí i tam, kde by jich, vzhledem k profilu terénu a nadmořské výšce, bylo poskrovnu.

        0 0
        •  

          Avotomtoje, příznivci mopedů už vyvěšují prapory. Outdoor pro všechny, neasi. Konec diskriminace.

          0 0
        • Lance  

          Já nemusím ani ty priblble kolobezky. Tak teď už i pseudomotorky

          1 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • roman 3D  

      elektru se daří https://www.hybrid.cz/…odej-rekordy

      „Elektrokolo se stává novým standardem. Nejen starší lidé, ale i děti a lidé v produktivním věku stále častěji využívají elektrokola. Přispívá k tomu i formát sdílených kol ve městech,“ říká Wouter Jager, předseda cyklistické sekce asociace RAI, která sleduje vývoj nizozemského průmyslu.

      Doba nadvlády elektrokol je podle Jagera za dveřmi. „Do budoucna očekáváme, že většina kol v Nizozemsku bude s podpůrným elektrickým pohonem, tedy kromě dětských a sportovních kol,“ dodává Woutec Jager.

      0 0
      • -b-n-x-  

        No tak v Nizozemsku neni vubec o cem diskutovat. Tam se kola hodne pouzivaji jako premistovadlo, a v teto roli jsou ebiky brany pozitivne i zde na BF :-)

        0 0
      • kyl  

        Jo,jo.Za pár let bude vše co bude ovládáno,poháněno a já nevím co ještě low-end.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • MavasH  

        Předpokládám, že zde na BF bude většina bicyklů patřit mezi ta kola sportovní (jak tomu říká ten předseda). Tudíž i kdybychom toto vyjádření přenesli na ČR, tak se zdejšího osazenstva vlastně skoro netýká.

        1 0
    • HonzaRez  

      Čí to byl intelygentní kamarád…?

      https://vysocina-news.cz/…-v-humpolci/

      0 0
      •  

        Ne že bych se ho zastával, naopak, ale docela by mne zajímalo, jak mu prokážou, že pil před jízdou a ne po jízdě…

        0 0
        • BlickM  

          Tak to mu prokazovat nemusí. V případě dopravní nehody nesmíš požít ani po jízdě do vyšetření policií.

          1 0
          •  

            měl bolesti a potřeboval je něčím utlumit…

            0 0
            • BlickM  

              nesmí

              0 0
              •  

                krajní nouze

                0 0
                • BlickM  

                  Jako, že mu hrozilo těžké poškození zdraví které řešil, že se sebral a odplazil se shánět alkohol?

                  1 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • roman 3D  

        zase třeba ví kde se píše tvrdý a kde to druhý i:-)

        0 0
        •  

          píšou tam podobné perly jako „kolem po půl druhé ráno“ – úplně bych si na ně nevsadil…

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    •  

      Tak došlo i na mne, dnes mne předjel jeden očipovaný elektrikář…

      Jel jsem do mírného kopce proti větru pianko 25km/h přes Blansko, už jsem se vracel z dnešní jízdy domů. A on mne šmiknul rychlostí tak asi 50km/h a zmizel v dáli. Tenhle gól byl nechytatelný, skoro mi ukápla slza :-)

      jo a kolo vypadalo celkem normálně, motor v zadním kole, ale ne nějak extra velký – v té rychlosti jsem víc nestihl zaregistrovat

      0 0
      • psbiker  

        A šlapal?

        0 0
        •  

          Jo, docela dost. A motor vyloženě bzučel.

          0 0
          • psbiker  

            Chtěl si máknout, tak to je ok.

            1 0
            •  

              Ale nevypadal oblečením na sportovce, mám dojem, že měl modrobílé vlasy nebo nějakou takovou šílenost a divné oblečení, spíše do hipstera, ale ne úplně. Spíše bych řekl cyberpunk nebo něco takového. Pokud se tady některý z místních pravověrných takto nemaskuje :-)

              0 0
              • psbiker  

                Nejspíš vzniká nová subkultura e-bajk hipsta punk :)

                1 0
              • Libores  

                stará bába s modrým přelivem a egofpiči. Jak to budeš řešit?

                0 0
                •  

                  byl to mlaďoch, ne babka – řešit to nebudu, protože už jsem to vyřešil – zveřejnil jsem to, smířil se s tím a ulevilo se mi, že už si to nemusím hlídat – prostě jsou někdy rychlejší

                  když mne předjíždí normální cyklista, vždycky se na něj dá pověsit, ale na tohle se pověsit prostě nedalo…

                  0 0
          • Tom-T45  

            No vidíš, tak to bylo, dle místních e-bike senior consultantů, vše v naprostém pořádku.

            1 0
            •  

              Byl to mlaďoch, ale Lancemu v dobách nejtvrdší chemie by asi taky natrhl.

              0 0
              • Tom-T45  

                Tím „senior consultant“ jsem nemyslel věk, ale spíše nadstandardní zkušenosti v oboru obhajování načipovaných elektrokol :-)

                1 0
                •  

                  Dneska jsi obzvláště zlý, sousede :)

                  0 0
      • roman 3D  

        tak to seš čajíček, trepiho ještě nikdy žádný elektrokolo nepředjelo:-)

        0 0
        •  

          na každého jednou dojde :-) stabilně 50km/h proti větru do mírného kopce…

          0 0
          • -b-n-x-  

            V relacích bf to není nic moc. Byl tady borec co jezdil do kopce 80 v háku za náklaďákem :-)

            0 0
            • Lišák  

              No jo, jenže ten spával s reprošema!

              0 0
            • Krov  

              Včera jsem na Točný potkal ekolo, s kterým by ale i tento známý borec měl co dělat. Rovinku okolo dětského hřiště profrčelo tempem, za který by se nemusela stydět závodní motorka…

              0 0
              •  

                Krove, ty jezdis na Tocnou ?

                0 0
                • Krov  

                  Jj, často, mám to blízko. Nenapadlo mě, že Zdendyš jsi zrovna ty :-)

                  0 0
                  • Janes  

                    Neříkej, že mimo forum je náš bojovník za čistotu cyklistiky normální?

                    0 0
                    • Krov  

                      To je běžný problém všech fór. Pohádájí se tam lidi, kteří by při komunikaci na společné vyjížďce či pivku neměli problém. A ano, Zdendyše znám dlouho a je normální a dokonce i nekonfliktní.

                      1 0
                      • Janes  

                        JJ, měli jsme na pinecovém fóru týpka, kterej tam psal velmi podivné a často konfliktní posty.

                        Už to byl úplná naše celebrita, chtěli jsme ho na hrad ! No, a pak přijel jednou na turnaj fora a vyklubal se z něj normální, spíš zakřiklej strejda. Nikdo nechápal, že je to ten samej člověk.

                        0 0
                        • Lišák  

                          Pak se ovšem naskýtá otázka, co takové lidi nutí, aby se na netu chovali jako kokoti?

                          1 0
                  •  

                    Na kole ? Spis behat bych tipoval, skaly tam nerostou .. ;)

                    0 0
                    • Krov  

                      Běhat a lézt už prakticky nemůžu, tak jsem si našel náhradu.

                      0 0
      •  

        Bud rad, ze te rovnou nepresmiknul pri svem rozjete karmě;)

        0 0
    • roman 3D  

      JAK VYBRAT VAŠE PRVNÍ ELEKTROKOLO

      https://www.idnes.cz/…_na-kolo_taj

      0 0
      • Janes  

        „Elektrokolo bez vašeho přičinění samo nejede, ale usnadní výjezdy do prudkých kopců a protáhne vzdálenost, do které vyjížďku plánujete. Že je to jízda bez práce, je mýtus,“ říká na úvod odborník na elektrokola Mirek Menšík ze specializované prodejny elektrokol GIVE.cz.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    •  

      Dneska jsem potkal benzínové motokolo – na lesní cestě v protisměru – jelo to pomalu z kopca a motor čoudil a vrčel (možná brzdil motorem?) – každopádně já ho znám, tak se ho zeptám, co to jako je? :-)

      A pak jsem zase v protisměru už na silnici potkal klasický benzínový moped – na tom není nic zajímavého – ale borec byl oháknutý vyloženě jako cyklista. Přijde mi to, že kdo nemá na elektrokolo, tak to jakoby takhle přes benzín obchází za pár peněz a tváří se, že se to ztratí stejnějako to elektrokolo :-)

      0 0
        •  

          tak ten to má podle mne čipnuté

          0 0
          • -b-n-x-  

            Mě to připomnělo, když tady někdo dal video z projížďky na kole – timelapse.

            0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • Vilém  

        A co je na tom benzinovem motokole tak zvlastniho? Byly tu mnohem driv nez elektro a pokud dodrzi nejake podminky, tak muze vsude tam kam elektrokolo, nebo normalni kolo.

        0 0
        •  

          Nedělej, že to nevíš – „zvláštního“ je na tom to, že narozdíl od elektrokola to dělá celkem randál a smrdí to.

          0 0
          • Vilém  

            Ale muze to tak kam kolo, se s tim smir.

            0 0
            •  

              úplně ne – třeba při naložení do vlaku se musí vypouštět nádrž

              0 0
    • orm  

      Tahle reklama je husta, zvlast ty casti, kde se vysmivaji lidem jedoucim na kole, ze se drou … To ma byt ta budoucnost :-)?

      https://www.youtube.com/watch?…

      1 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        1 0
      • atty  

        Má to svou cílovku – mladší, ve vatě, co nejrychlejš, nejvejš, bez velkého úsilí… Bohužel celkem velkej průřez dnešních ročníků dvacátníků i třicátníků… A výrobci si mnou ruce a mastěj kapsy. Takže i tyhle reklamy, které budou cíleně útočit na to, že kdo jede za svý a na „obyčejném“ kole, je vlastně lůzr a nemoderní kopyto.

        Zvykejme si, podle mne tahle prezentace bude za chvilku „normální“, kolo bez motoru bude něco jako mobil s tlačítkama…

        1 0
        •  

          No, ja kdyz vidim na vlastni oci ty elektroblby tlusty, funici, patologicky se potice a vetsinou s tupym geziftem … prima jejich cesta do pekel…

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        •  

          však já už jsem psal, že brzo se bude jezdit „underground“ – na tajňáka vypnutá přípomoc (+ nějaký bzučák, aby to vypadalo jakože motor) – a když to bude legálně čipnuté kolo se značkou a povinným ručením, tak se s tím bude moct ignorovat cyklostezky

          teď už čekám jenom ty momentové kliky, které se budou nad určité Nm protáčet, aby nikdo vlastními silami „nepodváděl“

          0 0
        •  

          ******, já budu klidně nemoderní…

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • -b-n-x-  

        Tak to jeste posunout dal a jit zavodit s motokrosari a moto-enduristy :-)

        Ale to by asi vypadalo jeste uplne jinak :-)

        0 0
        • ratel  

          Třeba tak, jak jsem viděl včera. Vyjížděl jsem z domu a po protějším chodníku fičel zablácený elekromotokrosař, užíval si terénních nerovností ve vjezdech z rodinných domků…to že tam šel sem tam chodec mu evidentně nevadilo. Kus dál jsem ho po silnici dohnal, ale jemný dotaz na jeho duševní zdraví nepadl na ůrodnou půdu. Prostě si to s pomocí elektriky užíval. Odhadem tak 35 km/h. Ale šlapal fest, to se musí nechat.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • ratel  

      Mne by zajímalo, zda se najde výrobce nebo prodejce, který má koule na to ignorovat e-biky a bude vyrábět či prodávat pouze normální kola. Třeba se sloganem…za svoje… a ke každému kolu triko s přeškrtnutou baterkou :-).

      Bohužel dneska je to naopak, jeden cykloobchod v okolí přestal prodávat normální kola a přezbrojil na elektriku. To že neuměl prodávat ani ta normální kola ho možná bude hendikepovat i v elektrickém oboru. Uvidíme.

      1 0
      • Barak  

        V budoucnu možná jo. Ale pochybuju, že to bude z přesvědčení. Spíš by se kvůli v budoucnu musela, díky nějakému dalšímu levelu nasranosti na e-kola, vytvořit dostatečně silná cílovka, která by byla ochotna dojet si do toho krámu pro kola přes půl republiky a dotyčného prodejce uživila.

        0 0
      • atty  

        Možná postavit na tom „odporu“ k elektru nějak reklamu a profil (tedy sortiment pro zákazníky, kteří elektro zásadně odmítají a pohrdají jím – ještě jich furt pár je :) ). Nicméně prodejce je subjekt, kterej chce primárně dobře prosperovat (a tím nemyslím, že každej je hamižnej a půjde přes mrtvoly), ale že mu to musí generovat dostatek zisku, aby byl schopen důstojně přežít. A tam je ten důležitej zlom – pokud je na trhu větší zájem o elektro, musí se většina prodejců podřídit – ať se jim to líbí, nebo ne. Jako zákazník máš neomezenou volbu, jako prodejce musíš řešit, zda tě prodejní artikl uživý a reagovat na „trendy“ a zájem zákazníků – pokud nejseš megaprodejce nebo vožralej milionář, jinak to nejde. Nebo s tím můžeš seknout, protože to překračuje Tvoje přesvědčení a morální zásady. Jenže to udělá málokdo, pokud má nějak léta vybudovaný obchod. Co je i pro slušného prodejce lepší – říct, že elektro prodávat nebude a prodat za měsíc 10 kol, nebo jít cestou nejmenšího odporu, zařadit elektrokola do prodeje a prodat jich měsíčně 50?

        1 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Pavlos_S1  

      Ale Luis má pravdu ;-)

      1 0
      •  

        Tak málo slov a tolik chyb :)

        Na rekord to není, ale skóre kvalitní.

        1 0
        • Pavlos_S1  

          Já to nepsal, a popravdě, já vidím pouze jednu chybu, takže jsem stejně na tom jako autor.

          A čeče, žiju s tím už od školy. A nehrajme si tu na hodinu českého jazyka. Na gramatiku jsou asi jiná fóra.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      •  

        Docela trapné tyhle „vtípky“ kdy někdo za sebe nechá zástupně promluvit někoho jiného – něco jak pan Klobouk v South Parku – učitel neměl koule ty děcka nějak usměrnit sám, tak používal pana Klobouka.

        Tady někdo používá fotku herce… hm. Taky vzdávám hold. (resp. vzdávám se holdu)

        0 0
    • d  

      To jen pro ty, kterým obavy z hrozící regulace pohybu kol po lese připadají přehnané nebo směšné.

      Kdo by ještě před nedávnem tvrdil, že na ME se bude stát fronta?

      https://magazin.aktualne.cz/…cc47ab5f122/

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Barak  

        Vytvořit paralelu mezi frontou na nejvyšší vrchol světa, kde ty fronty jsou už pár let mimochodem, a možnou regulací kol v lesích ČR, kterých je přes 2,5 mil. ha, to chce opravdu fištróna.

        0 0
        • Janes  

          Asi tak :-))

          0 0
        •  

          jj, přání je otcem myšlenky

          0 0
        • psbiker  

          Jde o to, že většina na to nemá tam být bez podpůrných prostředků, jestli to nechápeš :)

          0 0
          •  

            tím podpůrným prostředkem myslíš třeba auto, kterým si do Jedovnic někdo přiveze svého fulla, aby se mohl povozit na singletrailu (protože nemá na to, aby na tom fullu dorazil přímo vlastní silou?)

            1 0
            •  

              jsi zlý

              1 0
              •  

                jenom si ujasňuju, jak to s tou podporou teda je :-)

                0 0
            • psbiker  

              Po těch trailech určitě autem nejezdí, ani dokopce :)

              0 0
              •  

                Jde o to, že většina na to nemá tam být bez podpůrných prostředků, jestli to nechápeš :)

                0 0
                • psbiker  

                  To už si musíš přebrat, které podpůrné prostředky jsou ještě ok, jízda s motorerm po přírodě asi moc ne.. I ti horolezci mají fyzicky jenom na nějakou šestitisícovku, proto je jich tam jak nasráno a v tom je ta analogie.

                  0 0
                  •  

                    kdyby tam ti horolezci museli dojít po svých až z domu, tak by jich tam bylo ještě míň

                    nevidím nějakou větší škodlivost u ‚jízda s motorem po přírodě‘ (zvlášť když je to jenom obyč. elektrokolo) a expedice zkušeného horolezce, „který na to má“ – se vším tím zázemím, které takové expedice s sebou táhnou – stany, žrádlo, odpad (a tím myslím i to, že někomu prostě tam nahoře ulítnou brýle, upadne cepín, atd. – prostě všechno, co tam po nich zůstane), doprava letadlem, pak auty, pak šerpové

                    0 0
                    • Barak  

                      Když mu nahoře ulítnou brýle a upadne cepín, zůstane tam po něm úplně všechno.:-)

                      0 0
                      •  

                        však jo, i takový „odpad“ se tam hojně válí – nikdo to neuklízí už od dob Malloryho

                        0 0
                        • Libores  

                          prosím tě, hoď si do googlu „úklid Everestu“.

                          1 0
                          •  

                            No vidíš a ty mrtvoly tam nechali, včetně Malloryho. A spousty dalších krámů – je tam fůra míst, kam se nedostali. A o tom to je.

                            0 0
                            •  

                              Vy jste sileny !!

                              0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                    • psbiker  

                      Ano, šlo o to, že podpůrné prostředky způsobují zahlcení dané lokality. Některé méně, některé více a některé katastrofálně, jak ukazuje obrázek horolezců. Všechno má svou míru únosnoti, zákaz motorových vozidel třeba v CHKO není jenom o tom smradu a hluku, které způsobují, ale o zahlcení výletníky a následné devastaci.

                      1 0
                      •  

                        …no a elektrokolo patří mezi ty méně zahlcující (to je tak nastejno s normálním kolem) a letecká + individuální automobilová doprava mezi ty katastrofálně

                        rozdíl je řádový

                        0 0
                        • psbiker  

                          Asi jak kde, proto musí na Šumavě nahánět ty elektroskútry :) Přitom by stačilo vzít jim kyslík nebo baterku.

                          1 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
          • Barak  

            Máš pravdu, moc to nechápu. Myslíš, když jsme teda u těch paralel, jako třeba vozit se na kopec lanovkou a dolů samospádem?

            0 0
            • psbiker  

              Určitě najdeš na nějaké turistické trase před opravdu každým stoupáním lanovku? Tvoje paralela je trošku vadná.

              0 0
              • Barak  

                Před každým určitě ne. Stejně jako na každém kopci není pod vrcholem fronta lidí.

                0 0
                • psbiker  

                  Jasně, je to jenom analogie.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
            • Lišák  

              Pokud je někde na kopec lanovka, tak ten kopec už je stejně „mrtvej“. Lidí jak psů. Pokud pojedou lidi na motorbajku, tak bude „mrtvých“ kopců neúrekom.

              1 0
        • -b-n-x-  

          Tak treba tam nekdy nekdo v budoucnu vyjede na e-biku. Na normalnim kole dost pochybuju :-)

          0 0
          •  

            ta babka, co porazila sagana, by to možná zvládla

            0 0
      • kesu  

        To by chtělo tak aspoň 8–10 baterek…

        0 0
    •  

      masáž pokračuje

      https://www.premiumsports.cz/…drtit-trh-2/

      0 0
      • matbiker  

        Kolo WTF???

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • matbiker  

        Toto se mi moc líbí – komentář u příspěvku.

        Mountfield a.s. Dobrý den, máme velkou radost, že jste spokojený! Elektrokola můžeme rozhodně doporučit všem cyklistům! Nezkusíte se v létě projet i dál směrem do Evropy? :) Taková výprava například k Severnímu moři může být zážitkem na celý život! Mějte se krásně a pozdravujte tatínka!

        0 0
        • Lišák  

          Tento stroj k cestování k Severnímu moři úplně vybízí.

          0 0
          •  

            Lodí do Hamburku…

            Severní moře vůbec je celkem turistické lákadlo …a to krásné Německo, přes které se jede

            0 0
        • Japhy  

          To že na kole s dámským rámem jezdí pán a že se jmenuje MTF je náhoda nebo to má nějaký hlubší význam?

          0 0
          • Chlebovnik  

            Dneska už se to na dámské/pánské nerozlišuje. Je to prostě kolo se step-through rámem.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              1 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.