Auto do 30 000 (kombi, benzin). poradte/nabidnete

2249 nepřečtených
  • snas89

    Ahoj, heldám auto na cca půl roku/rok, než koupím nové.

    Mělo by to být benzínové kombi.

    V hledáčku mám Volvo V40, Opel Astra, nějaký Peugeot (406) nebo Fiat (marea) případně.

    Nějaký tip a případně i nabídka?

    Něco, čemu se z výše zmíněných vyloženě vyhnout?

    Díky.

    • oddie  

      V téhle cenové hladině už dávno záleží na stavu toho kterého konkrétního kousku, než na značce/typu.

    • HonzaRez  

      Na tohle je nejlepší rada: sehnat důvěryhodného mechanika, jehož dlouholetý zákazník nějakou takovou plechovku prodává. Servisní historie (aspoň částečná) je v tomhle nad všechny benefity a pozitiva…

    • MP17  

      SAAB 900/9–3, radši bez turba, sice to není klasický kombík, ale kufr má obrovský

    • scalar  

      To bude totálně olítané auto. Nevázal bych se na kokrétní značku nebo model a snažil se najít nějaký konkrétní kus, u kterého bude aspoň předpoklad, že ten půlrok nebo rok vydrží bez velkých investic. Taky záleží na tom, co chceš s tím autem dělat pak, jestli dál prodávat nebo odepsat (např. dát prodejci nového auta za bonus).

      • oddie  

        Nemusí být totálně olítané. Stačí najít kousek, o který se někdo průběžně staral. Ano, je jich málo, ale dá se.

      • snas89  

        Za nějaký čas se rozběhnou dotace na ekologické vozy.

        tak jako tak jsem měl už vybraný (buď octavia, nebo zafira na cng…ještě se rozhoduju).

        Ale vypadá to, že podmínkou získání té dotace je odepsání starého auta (euro emise do III).

        Auto už občas potřebuju na popojíždění kolem prahy buď se psem, nebo na nákup.

        Výjimečně někam s kolem na traily.

        Vše max 100 km.

        Pak počítám s tím, že něco rozprodám na díly, ale auto jako takové pak půjde na likvidaci.

        Koukal jsme třeba na tohle:

        http://www.sauto.cz/…v40/16536569?…

        tváří se to, že to má celkem čerstvou stk, to by snad nemusel být takový šrot a pár měsíců by mohlo vydržet?

        • oddie  

          Sauto, tzn. bazary, bych zcela vynechal. Z ceny 3 pětky musí zbýt něco bazaru, pokud to tam někdo zanechal ve výkupu, jsou to pasti za cca 10.

          Kde to hodláš servisovat? Máš někde okolo nějakou osvědčenou dílnu? Běž se zeptat nejdřív tam, co ti tam vůbec vezmou, a zda některý zákazník něco neprodává. Koupit bazarový šrot bez prohlídky a pak shánět, kdo ho kde bude polepovat je ten nejhorší postup.

    • jan.pernik  

      Nebude levnější na toho 1/2 roku si brát auto z půjčovny? U takového auta je velké riziko, že nedojede a nebo že po cestě něco upadne. Dát do provozuchopného stavu bude stát dalších 30k.

    • goofy  

      Felicia Combi 1,3 MPI.

      • DoomHammer  

        v poslední době mám pocit, že najít felinu, co není shnilá, je sci-fi…

        • alinceb  

          V sobotu jsem jednu viděl, ale byla krátká…

          Konkrétně to byla tahle .

        • oddie  

          Buď je shnilá, nebo drahá, nebo oboje :)

        • Nikovlas  

          Málokdy je tak shnilá, aby nevydržela jezdit rok…

        • goofy  

          Prosím tě na rok… I kdyby bylo vidět přes podlahu, tak to vydrží. To je závodní odlehčování. Prostě tuning voe :-D

          Loni jsem se po nějaké díval, a pár kousků by se našlo. V krátké verzi je výběr větší, to je fakt. A jinak pokud to koupí jako holobyt, tak se tam nemá co pokazit, a motor přežije, i kdyby jezdil na mazut. :-)

      • snas89  

        jo, to asi nebude špatný tip

        díky:)

        • alinceb  

          Feldy Combi se možná bude zbavovat bratranec, pokud vyjde nákup auta od nás z firmy, který mu domlouvám.

          Je to bílá 1.6MPi. Teď má nějak porouchaný startér, ale jinak jezdila. Brátránek ji má, tuším, asi 4 roky…

    • McBlacky  

      jestli to chceš na půl roku, našel bych něco s co nejjednodušším motorem (jako třeba 1,6 66kw od VW) a pokud to startuje na ťuk, brzdí bez skřípání a cukání, neklepe a nesyčí v chodu, plus z toho neteče ojel jsi doma.

      Bazary vůbec. Rozhoď sítě na FB a dej motivační flašku za dobrý tip, z nejhoršího denně ráno profrč největší online bazary soukromé inzerce.

    • scota  

      Opel Astra combi má velký kufr. Možná bych se ještě podíval na Toyota Corrola liftback (nejlépe od roku 2000), nebo combi.

    • oddie  

      Hm, Marie může být klidně i za míň :) http://auto.bazos.cz/…AREA-16i.php

      • alinceb  

        Škoda takový auto za rok odepsat…

      • McBlacky  

        až překvapivě slušně vypadá volant a interiér, který jinak podobné ročníky a nájezdy kolem 200tkm mají vybydlený fest

        • oddie  

          Jo, otázka je, jak je na tom mechanicky a elektricky, ale v tom inzerátu nevypadá špatně.

          Jinak jsem si najel na bazos.cz, dal vyhledávání hesla „bez koroze“ a cenu do 30tis, můžete se taky bavit, co se tam občas najde…

      • scret  

        a jezdi za 5L:)

    • jecnak  

      Pokud by mel nekdo zajem, dejte vedet. https://www.sbazar.cz/…o-kombi-2001

    • Strakááč  

      Zdar, trochu to tu oživim..

      Chtěl bych si koupit auticko, moje první… :)

      Rozpočet je do 50tis

      Jednoznačně chci benzíňáka

      Výkon od 55kw vejš..

      Nejlépe nějakej jednodušší motor bez turba ale tak může být i s…

      Stáří ideálně 1998–2004

      Karoserie nejlépe hatchback pěti dveřák ale trojdverak nevadí…

      Bych bych rád, kdybych tam mohl dát svého dirta, případně časem freerida… přední kolo sundavam, zadni by u freerida taky asi šlo shodit.. u dirta nesundavam..

      Francouze, itala ani americana nechci…

      Nejlépe Japonec, němec, eventuelně korejec…

      Zatím mě nejvíc oslovily auta

      vw golf IV 1.6 16v nebo 8v

      Honda civic facelift 6 generace je nejpěknější a nebo 7generace 1.6i vtec , 1.5i vtec(6g)

      Ještě jsem koukal po toyota corolla e12 motorizaci jsem nezkoumal… (soused jí má snad 12let a rv 2002 a ten stroj jezdí pořád jak drak…)

      Chtěl jsem původně i fabii I ale nelíbí se mi.. to bych radši golfa…

      A ještě bych rád věděl, kde bude nejlepší to auto hledat… Zatím koukam klasicky na bazoš, sbazar, hyperinzerce, bazary autickarskych webů atdatd… prostě přímo od majitele…

      Fotka jen tak, co se mi fakt líbí.. :)

      Za každý rady díky…

      • kandik psi zub  

        Aniz bych dokoukal tvuj prispevek az dolu tak napadl civic 6gen 1.5 84kw cili ten tzv eco vtec. A koukam mas ho na fotce, takze je to jasny…

        Jinak teda auta v tthle relaci bych vybiral tak ze napred zjistit jakyho mam k dispozici mechose a podle toho resit znacku. Kamos ma dobryho „lecitele“ na italy, za rohem, a tak jezdi v italech a nemuze si to vynachvakit.

      • Cemik  

        Za mě taky ta Honda, ale jestli si to koupíš a půjdeš hned na Honda-forum tak máš ban do dvou dnů.

        • sis  

          S Hondou souhlas, taky jsem ji měl. 6G 1,6 5dv., spolehlivé, svižné a jako 5dv. i praktické auto.

          Můžeš rozvést to s tím banánem na H-C..?

          • kandik psi zub  

            Ignorace pravidel fora a clekova zumpovost v jednu chvili presahla miru a moderatori po tom zacli jit. Dneska je tam desetinovej traffic takze by to asi az tak rychly nebylo ale za srani, prdele apod. by bananek prisel casem to jo…

            • sis  

              Občas tam kouknu, tak mi to hned nebylo jasné. Nedávno jsem tam prodal své ATR. O nějakých aférkách ale vím.

              • kandik psi zub  

                Hmm atr , taky jsem mel. A pak dalsich 5 accordu, legenda, 3 preludy a integru…

                • sis  

                  Mno, legenda bych si rád vyzkoušel… I tu integru, ale vzhledem k roli fotříka teda teď spíše ten legend. Jenom jich moc není.

                • pocestny  

                  To je pěkná řádka aut. A šlo by prosím tě sečíst pořizovací ceny + servis za opravy dílů a odečíst z toho prodejní ceny (tzn. tvoje celkové náklady vlastnictví, ale vyjma běžného servisu jako je měnění oleje, STK a pneumatik, benzínu a pojistek), a poté výsledek vydělit počtem let od první auta do 2018?

                  Nejde mi o celkové náklady, jen abychom měli přibližnou představu o tvé průměrné výši amortizace. Já vím že amortizace vychází u starší aut na mnohem méně, než u nových, ale svou roli tam hrají servisní náklady, a v některých případech nemožnost se auta ve špatném stavu na konci rozumně zbavit.

                  • kandik psi zub  

                    hele to chces fakt moc :) . Velmi zhruba bych ale rekl, ze urcite neni problem se dostat na 2Kc na kilak, se vsim vsudy bez paliva.

                    Samozrejme ze s kazdym dalsim autem si znova kladu otazku jestli pristi bude za 50,300 nebo novy za 800. Ale to novy mi rozhodne porad nevychazi jako vyhodny

                    • pocestny  

                      Stačilo by hrubým odhadem podle toho, co si zhruba pamatujes…

                      • kandik psi zub  

                        1.Accord 1989 darovany otcem, 180k najeto, opravy v nizkych desitkach tisic, prodano za 30k

                        2.Accord 1989 bazar 45k, opravy 50k, najeto 40k? prodano za 30k

                        3.Accord 1989 bazar z nemecka 70k, najeto asi 20k, opravy myslim nula, krome poskrabanyho laku , prodano za 60k zpet do nemecka, fanouskovi. U tohohle auta povidacka o tom, ze to mela duchodkyne ktera s tim jezdila do kostela, byla pravdiva. Auto melo po dvaceti letech najeto 70tis km a stav tomu naprosto odpovidal.

                        4. Accord 2004 400k, opravy 50k?, najeto 130k, prodano do acek za 70k

                        5. Accord 2006 400k, opravy 30k?, najeto 110k, prodano za 170k

                        6. ATR 190k, najeto 50k, opravy 30k, prodano 140k

                        • pocestny  

                          Asi to neni komplet kdyz tam nevidim 3 preludy a 1 integru. Řekněme že darované auto bylo za 30 a prodano za 30, opravy za nizke desítky, tedy 20?, tak počítám 20…

                          Prvni 20

                          Druhe 65

                          Třetí 10

                          Čtvrté 380

                          Páté 260

                          Šesté 80

                          815.000 (jestli kecám sorry, bo je to jen rychle z hlavy, ale počítat to přesně nemá význam, když tu stejne par aut chybí za těch 30 let od roku 1989. Jestli tech aut bylo 10 místo 6, tak bych to odvážně zaokrouhlil na 1.200.000, což je /30 let může být asi 40.000 Kč roční náklady vyjma STK, pojistek, benzínu, pneumatik, dálničních známek, oleje a dalších běžných výdajů, které platíme všichni podobným způsobem.

                          Teda mě do toho nic není, ale zdá se mi to dost. V modelovém (ideálním) příkladu, kdybysis za těch 30 let koupil každých 10 let nové auto za 300.000 Kč, a poté ho vždy za 40.000 prodal, a nasypal do každého z nich po záruce mezi 4.-10.rokem 40.000 za opravy, tak bys měl výsledek někde okolo 900.000/30=30­.000 ročně. Zároveň bys ušetřil pár sušňů za gumy, nebo STK… Možná bys ušetřil řadu vedlejších problémů, jako že se nic cestou nepodělá a hlavně většinu času jezdil v zánovních autech.

                          Takže nezdá se, že by stará auta vycházela nějak zvlášť dobře. U starých aut máš ale možnost jezdit větším a silnějším autem, nebo například úplně jinak rozložit cashflow v čase (což může být zvláště pro mladší lidi to nejpodstatnější). Na druhou stranu bude mit nějaké výhody nové auto…

                          • mr.antik  

                            bez nájezdů km se to spočítat nedá.

                            Pokud najedeš na autě za 300 (to je cca nějaká fábie, prostě o dvě třídy níž než Accord) 30tis ročně, tak to za deset roků určitě nebude jen 40tis za servis.

                            • jeniiiik  

                              Netuším za kolik jsou servisní prohlídky v záruce, ale myslím že daleko víc vysoké jen za ne.

                              • pocestny  

                                Olej autorizak účtuje dráž, ale jinak si myslím že to vycházelo v zaruce celkem levně, tak hlavně – co tam chceš měnit na novém, kromě filtru…

                            • pocestny  

                              Počítám jen poruchy mezi 4. a 10. rokem, ne servis v intervalech.

                              Ale to s tebou souhlasim s tim najezdem. Podle nájezdu at si to spočítá sám svuj modelový případ. Je možné, že je pro něj výhodnější jezdit ve větším a výkonnějším autem, ktere by se mu jako nove nevyplatilo. Kdo ví.

                              (…Ale samozřejmě i ten pravidelný a zcela předpokládaný servis bude u toho taky levnější než u střední třídy.)

                          • kandik psi zub  

                            no, chapu do urcity miry tvoji uvahu, nicmene na doplneni a korekci:

                            1. je to za dvacet let, ne tricet a pokud jsi dosel nejakym hrubym sčotem k milionu, a polozis to proti radove pul milionu co jsem najezdil, tak to mame ty amortizacni dve koruny na kilak.
                            2. auta, jak vidno jsem menil casto, a udrzuju vic aut najednou, a to proto, ze jsem z tech co trpi urcitou posedlosti autama, cili ma nutkani zkouset furt neco dalsiho. Kdybych ji nemel, tak napr. v Accordu c. 5 jezdim dodnes, protoze dnesni auta mi opravdu nenabidnou nic navic.
                            3. ty hruby udaje za servis uvadim SAMOZREJME vc. spotrebaku. Totiz nic jako spotrebni dil a „opravny“ dil neexistuje. Vsechno je spotreba. Takze jsou v tom spotrebovany kotouce, ramena, spojky, poloosy, vyfuky, oleje atd .atd
                            4. dve preludy a integru dosud vlastnim :), proto tam nejsou.
                            5. zasadni chybu mas v uvaze, ze koupim NOVE za 300 kazdych deset let – to je proste mimo. Je treba brat uvahu uroven aut, v kterych je jezdeno, tzn. radove 700tis a vys, ne 300. Kdybych mi stacilo jezdit v autech urovne Fabie, Kie Ceed apod., tak tomu bude asi i odpovidat nakup adekvatnich ojetin. Dluzno rict, ze diky obecne pojatym klise tahle auta byvaji jako jeta stejne draha nebo drazsi nez o tridu vetsi.

                            A proboha nic proti lidem co jezdi ve Fabkach, ja zas nemusim litat kazdej rok na Hurghadu.

                            1. Jak uz bylo naznaceno, nemuzes pocitat udrzbu az od ctvrtyho roku, prvni roky budes asi jezdit do autorizaku a budes solit taky slusne. A spotrebak ti nauctujou fest. A je tu jeste jedna drobnost – novy, nebo obecne drazsi auto pojistis. To mas 10k rocne jen to fikne. Auta radove pod 150k uz nepojistuju, nema to smysl ( az na okna)

                            Cili abych udelal relevantni uvahu tak 5. Accord:

                            nakup:2011 za 400k, 4 roky stary, najeto 50k

                            dnes: 2019 prodejnost cca 80k, 12let stary, najeto 250k

                            servis opravy bych odhad celkove na 100k, asi by prisla na radu spojka, neco na podvozku, mozna zhavice byly na ceste, dvoje brzdy. To mame 420tis Kc za 200tis km, neco pres 2kacky na kilak.

                            to samy novy by stalo 920tis., jety s najezdem 200k je prodejny za kolik – 250?- to si fandim. Servis kdyby byl jen 50, tak uctenka za 200tis km je 720tis.

                            Samozrejme pokud misto Accorda dosadis maly, jednoduchy auto, tak to bude vychazet jinak. Ale stejne bych odhadoval, ze se to bude sice k sobe vic blizit, nicmene novy auto bude drazsi.

                            • oddie  

                              Bod 5 úplně přesně. Moji aktuální pixlu, když byla nová, zakoupil německý soudruh novou za krásných 38.000,– EUR. Předchozí kombík měl v ČR ceníkovku 720.000,– Kč. Takže srovnání užitné hodnoty s něčím za 300tis je pro mě absolutně mimo, netuším, k čemu by mi něco takového bylo… Se současnou jsem akorát tak na těch 2Kč/km + PHM při nájezdu cca 15tis ročně, velikostí to srovnám třeba s Tourneo Connect, které by stálo kolik, min 700–800? Když si tam naklikám i to nezávislé topení, co mám teď… A hnedle jsem na trojnásobku, o nákladech obětované příležitosti ani nemluvě.

                        • -b-n-x-  

                          Koukam, ze ty jsi dobry accord guru :-)

                  • oddie  

                    To by mě zajímalo, jestli si tohle někdo fakt důkladně vede, já to ze srandy začal psát u posledního auta, co aktuálně mám, po vzoru kamaráda, který má takovou evidenci u auta za nájezd asi 600tis km, ale všechny svý bejvalý auta už nedokážu z hlavy ani vyjmenovat, počítat jsem je přestal někdy u padesátého… Ale tehdy byly i kusy, které skončily v plusu – koupit, opravit, rok dva pojezdit a prodat za víc, to je dneska prakticky nemyslitelný.

                    • kandik psi zub  

                      tak to se mi nepodarilo nikdy :))))))

                      • oddie  

                        Jedno z mých prvních aut, když se jimi začal zabývat (tuším páté celkově), koupeno jako nepojízdné za hubičku, ale v lepším stavu než jsem odhad, jezdil jsem v tom 4 roky, pak mi ho zbořili, takže platila pojišťovna, tehdy se ještě prodaly papíry a díly, výsledek čistá nula za kompletní 4 roky provozu (bez PHM teda) a ještě mi zbyly díly prodatelné asi za 8tis, které jsem použil v dalším autě. To byl příjemný výsledek. Pak ještě pár kousků prodaných po roce za o něco víc, na druhou stranu ale taky nepovedené kusy, např. dodávka, co se mi vysypala po 1000km a po důkladným zvážení jsem ji poslal dál bez opravy, vyšla na krásných 30Kč/km plus nafta :D

                        • kandik psi zub  

                          no ja byl nejbliz asi s tim legendem, paradoxne. Koupeno za 39, prodano za 35 a servis myslim 3k a mel jsem ho jako preklenovaci stroj asi 4 mesice/5tis km. Opacnej priklad byla nejmenovany tuningovy auto – to kdyz jsme s kamosem pocitali, tak jsme zjistili ze by vysel mozna levnejc kilak soukromym tryskacem do NY, vc. kurev.:)

                          • oddie  

                            Jéje, pacienti s tuningem :D Jo, to byla vždycky díra na prachy… Se slzou v oku vzpomínám na vyřazený P205GTI, co jezdil závody do vrchu, koupeno v podstatě za zbytek, několikrát vyválené, na sobě 3 barvy, rozhašený motor s volnoběhem 1500ot, jen v otáčkách jel dobře, ale super podvozek a brzdy. Chvilku poježdění pro zábavu, pak jsem z toho posundaval všechny ty GTI díly a kola na ťůniunk, okamžitě se rozprodalo, zbytek jsem chtěl vyhodit, ale přišel kluk, že to chce ještě na dojetí a doblbnutí, a dal za to co mě stál nákup :D

        • Breakpain  

          Podceňuješ jeho potenciál, zvládne to za 1 den ;)

        • Strakááč  

          proč bych kvůli autu šel na fórum :D se na ně můžu vysrat..

          sem jsem tenkrát taky zašel kvůli tomu, že jsem si nevěděl rady s hazkou.. a pak s dalšíma věcma a na netu se mi zobrazovalo pořád „bikeforum“ kde se to řešilo… pak jsem začal měnit díly a už jsem hledal jen tady pak jsem se registroval… už to je přes tři roky tyjo.. ale stejně sem teď chodím jen z nudy v zimě.. jinak přes léto tu na to zas seru… možná… jako třeba letos…

          ta honda se mi taky nějak začíná zamlouvat nejvíc… hlavně ta šestkaa to i ten „slabej“ 1.4 (66kW) motor.. ten v tunovým nizoučkým autíčku pojede líp jak dnešní stokoňový oktávky… všude se vejdu a na převoz sebe do práce ideální…

          a proč bych tam měl ban ? :D :D

          • Breakpain  

            Precti si to po sobe znovu, vazne se musis ptat ;)?

            • Cemik  

              Hehe, přesně takhle no :) každopádně jsi strakáči člověk zvědavý a všechny mouchy budeš chtít vyřešit, na Hondach si spoustu věcí uděláš doma na koleně (je to taková větší motokára a strašně zábavné auto) no začneš hledat rady někde na fórech … A zbytek už známe :) každopádně ať už koupíš cokoli a bude to tvé první auto, doufám že ti bude dobře sloužiti!

              • Strakááč  

                díky, snad bude… dneska jsem se byl kouknout na jedno v chomutově.. jediný kvůli kterýmu se mi zdálo fajn jet takovou dálku… je to sice 1.4.. ale stav je v topu… a těch 66kW mi stačí… zrychlení z nuly na sto to má o vteřinu horší jak fábka kterou mě tam kolega z práce vezl která má 81kw a víc fakt nepotřebuju… :D¨

                edit: koukám že jsem to stihl za měsíc přesně...... :D :D :D

                • mastihuba  

                  jezdit yybirat auto v této cenové relaci pres pul republiky je stejně ujety jako se v této cenové kategorii upnout na jeden model, ale ať slouží. :-) můžu se zeptat kolik jsi nakonec investoval?

      • hony007  

        Ještě bych mrknul na Mazdy 323.

        • jecnak  

          To spis Mazdu 3. 323 jsou uz nejspis vsechny shnile na padrt. Vlastni zkusenost.

      • Strakááč  

        už se vidím… jak koupím šestou generaci… a doma na zahradě tomu stříkám novej lak :)) a jak to pucuju. kupuju kdejaký píčoviny do auta.. přitom jsem ještě nedávno říkal, že se na to chci vysrat, jenže ono to asi nejde :DD

        • -b-n-x-  

          Kup si VTI. Ať taky poznáš v jakých otáčkách se má jezdit :-)

          • Strakááč  

            Ten se do hatchbacka 6g nedával.. museli si to lidi repasovat tuším a nebo jich bylo fakt hodně málo… :)

            Už ta 1.5 84kw udělá v tom tunovym nizouckym autě udělá slusnou jízdu…

            • -b-n-x-  

              Ty máš fakt informace na hovno.

              Vti byl 5g a 6g. A hlavně 3d. Což předpokládám že chceš. Nebo pokud teda myslíš 5d, tak tomu se říkalo spíše liftback. Pro mě byl hatchback vždycky 3d.

              VTI má pro tebe jiný problém – cena. Teď jsem nato koukal a jsou to dost šílené ceny.

              https://m.mobile.de/…/search.html?…

              • kandik psi zub  

                VTi je jenom obchodni nazev, nerika nic. Jestli se mysli B16Ax – tzn. ostrej vtec, tak ten byl minimalne od 4g, v 5g i v sedanu, a v 6g v „anglanovi“ tzn. ty anglicky karosarsky variante sedan a kombi – tam ale jako B18, cili 1.8 124kW.

                Ceny jsou vysoky, ale ma to duvod, ty motory jsou nadherny.

              • Strakááč  

                Zbytečně silný :) ta 1.5 g6 poletí taky… se stejně zatím neodhodlam nijak jezdit jak blázen… ale když je třeba předjet, je fajn když auto trochu jede.. :)

                Vůbec by mi nevadil 1.4 66kw tak malý auto taky povalí jak dnešní fabky 1.2

                • -b-n-x-  

                  Mel jsem Civica 6g (1999) 1,4 – a jako taky to nebylo uplne spatne. Byl to automat, coz dost zrusilo kdejake sportovnejsi ambice :-) Na druhou stranu celkem prijemne auto do mesta a tak. Vlastne skoro takove jako shanis ted ty. Kupovano po prvnim majiteli, zrovna po vymene zadnich zrezavelych blatniku – za 40k. Ale to bylo asi pred 5–6 lety. Rok a pul jsem to mel a pak prodal za 35k. Po dobu vlastneni zadny problem.

                  • Strakááč  

                    Tak si ho kup znova a za dva tejdnyi ho prodej za 35k :D

                    • -b-n-x-  

                      Nejdrive jsem chtel napsat, co to je za kravinu :-), Ale ted si uvedomuju, ze asi budeme v nasledujicich mesicich porizovat nejakee druhe priblizovadlo do rodiny, tak bych vlastne o nejakem podobnem civiku mohl zacit uvazovat :-)

                      Ale asi bych bral tu 1,5 nebo lepe 1,6. Anebo mozna Jazze. Ten je na prevazeni kola uplne paradni.

                      • Strakááč  

                        Hm kup civika ať mám kdyžtak časem id tebe náhradní díly,nebo ty ode mě až to zaparkuju do nějaký stoky :))

                      • mr.antik  

                        máš nějaký informace ohledně spolehlivosti Jazze?

                        • -b-n-x-  

                          Posledni dobou nic. Ale kdysi jsme to v Honde brali jako takove jednoduche velmi spolehlive auto. Skoro vsichni majitele s tim nemeli vicemen zadny problem. Pamatuju si akorat jak si nejaky borec koupil Jazze z bazaru, a potom na na nem menil nejake tlumice – tak na to trochu nadaval. Ale jinak vetsinou kazdy docela chvalil. Zas na druhou stranu – malokdo na tomhle aute najel nejake vetsi km.

                          • Strakááč  

                            Tys dělal v hondě?

                            A co ta sedmá generace civiku?

                            • -b-n-x-  

                              Jenom asi tak rok a pul.

                              Ta se sicee spravnym hondarum nikdy nelibila (dodavka), ale byla to myslim nejprodavanejsi generace u nas. 8g by ji asi prekonalo, ale prisla krize a prodeje v prdeli.

                              Covece, kdybych o 7g uvazoval osobne, tak bych asi nechtel predface (skarede auto). Po faceliftu uz se to celkem da. Teda, netyka se to sedanu, ten je myslim tak nejak standartni co se tyce designu. Urcite bych nesel do 1,7 dieselu. To se uplne Isuzu v Polsku nepovedlo a dost aut po 100–150k km melo s turbem problemy. Jednou jsem chvili jezdil v nejake 1,4 3d se 17" koly a to nebylo uplne spatne :-). Ale samozrejme bych z te generace bral 1,6 (anebo CTR – ale to uz je uplne neco jineho).

                              5D je dost prakticke auto, do ktereho se vejde fakt necekane hodne.

                              • Strakááč  

                                Právě pětidveř hatchback by byl nejlepší varianta celkem prostorný uvnitř a celkem malý zvenku… je to praktický auto.. ale ten civic 6g je prostě mnohem zajímavější auto… a právě 1.4 a 1.5 vtec se dají sehnat za slušný peníze… přitom to auto bude živý.. jednoduchej motor, spotřeba se prej dá shodit až těsně pod pět litrů na sto.. a to už samo o sobě bude fajn..

                                • -b-n-x-  

                                  pod 5l na 100? Tomu never. Musel bys jezdit porad eko-rallye :-)

                                  Kdyz pojedes za 6, budes hodne rad. Ja mel s tou 1,4 AT prumer kolem 6,5. A to jsem nijak nezavodil. Chapu, ze AT mi zvysil spotrebu o pul litru urcite, ale nejak vyrazneji pod 6 bych se urcite nedostal.

                                  https://www.spritmonitor.de/…/616008.html

                                  • Strakááč  

                                    Tak jsou lidi co to podtáčí a to auto dokáže žrát nic..

                                    Ale i tak.je pod 7l pro benzín paráda..

                                    • kejda  

                                      No když to budeš podtáčet, tak logicky máš vyšší spotřebu, abys zrychlil, musíš dát více plynu a podřadit. Dědci, co jezdí po městě na šestku 60 km/h mají vyšší spotřebu, než ti, co průběžně řadí dle otáček motoru. Chápu, že ve dvaceti budeš mít jistě mezery.

                                      • Strakááč  

                                        podtáčet tím myslím jezdit kolem 1800–2500 otáček.. táta tímhle stylem jezdí s fábkou (1.4 16V) která je debilně zpřevodovaná, že na pětku se dá ject i v padesáti a na rovince to prostě jede na lehký zmáčknutí plynu… spotřeba se tam dá udělat až k 5.5 :D

                                        • Janes  

                                          A všichni ho za tenhle styl jízdy milují…a dávají to najevo troubením a svícením :-)))

                                          • Strakááč  

                                            proč by :D jezdí normálně… ale např přes obec nechává pětku… mimo město víc jak 110 nejezdí.. o papíry se přijde snadno.. a když bude bez papírů, tak to je prakticky skoro i bez práce… :D

                                            • Janes  

                                              A to zrychlení musí být přímo ohromující…

                                              • Strakááč  

                                                a jel jsi v tej fábce????? jedeš pade přes obec, on tedy jezdí 60 když jede sám a nikdo ho nebrzdí… a z šedesáti to auto akceleruje v pohodě kolem 2500 otáček… je tak napiču zpřevodovaná, že když jedem do chorvatska tím keplem.. (mimochodem už nás to tam odvezlo desetkrát (průměrně 1050km) asi čtyřikrát jsme byli 1200km a zbytek cca pade pod tisícovku.. prostě vždycky až dolů ke splitu…) a to auto točí při 140kmh 4300 otáček na pětku… párkrát se to dostalo ke 170 a to už točilo 5400otáček.. to už byl rachot jako kráva a chvílema jsem přemejšlel kdy začnou odlítávat plechy… :D :D

                                                • kejda  

                                                  No tak slovo „v pohodě“ se dá vysvětlit mnoha různými způsoby. Například „v pohodě jsem sjel Hahnenkamm“, rozuměj trvalo mi to jen půl hodiny… a ano, tenhle motor ve Fabii důvěrně znám a je to jeden z těch podařených, ne ten xindl typu HTP. A ano, nerozjížděl jsem se na pětku z 60 km/h, zvyknuvší si logicky podřadit. Saving gas…

                                                • Janes  

                                                  Ty vole, mám dvě Toyoty, benzíny 1,8 a 1,6 a tyhle otáčky jsou teprve vstupenka do světa zábavy …holt VVTi :-)))

                                                  • Strakááč  

                                                    vždyť mu taky říkám ať tot vytočí aspoň an 3500.. většinou se mu víc jak 3500 točit nechce.. ono to pak moc řve :D

                                        • kejda  

                                          No ono se dá JECT na pětku i třicítkou, když si nevšimneš, že ti auto poskakuje případně se dusí. Ale NEJNI to chyba šoféra, je to debilně zpřevodované.

                                          • duk  

                                            Zase je to uživatelsky pohodlné, něco jako automat… Po jedničce rovnou za 5 a až do cíle nic neřešíš :-)

                                            • DoomHammer  

                                              A motor si chrochtá blahem. A EKO pičo, hlavně eko.

                                              • kejda  

                                                Benzín nekouří woe, to snad víš, ne? Ale budoucí kupec si asi rád zavdá krapet kuřiva…

                                          • Strakááč  

                                            debilovi nevysvětlíš...... :)

                                            • puka  

                                              To bylo mířený na sebe? Při 50km/h mít 5 je svinstvo, to jsem nedělal ani feldě. Vesnicí, kde nemusím sahat moc na plyn plachtím čtyřkou, ale pokud jsou točky pod 2k, raději podřadím než abych to trápil a jezdil mimo předem nastavené otevírání ventilů. (Tudíž neefektivní a sere to motor nedokonalým spalováním)

                                              Moje leon 81kw tdi taky jezdím na čtyřku obci a nezasírám turbo dupáním na plyn pod 1,5k rpm.

                                              • pozemstan  

                                                Některá auta mají kratší převodovku a na 5-ku při 50km/h točí právě 1500 rpm

                                                • Chiron  

                                                  Akorát to je tak pro motor s turbem. Trápit atmosféru na 1500 není úplně ideální. A už vubec ne chtít po autě, aby z těhle otáček akcelerovalo.

                                                  Jinak 16V fabka byla,fakt hodně blbě zprevodovana. Ale spíš to bylo hodně krátkých rychlostech a na dálnici tomu chyběla ještě aspo jedna rychlost.

                                                  • pozemstan  

                                                    Atmosférický (benzínový) motor (4-válec, 8-ventil) jede při ustálené rychlosti po rovině při 1500 otáčkách na pětku většinou úplně v pohodě (ani náznakem neduní). Na zrychlení se samozřejmě musí podřadit. Šestiválec je v pohodě i při nižších otáčkách.

                                                    Při velmi nízké zátěži (zařazená jednička nebo dvojka a rovina) jede jakýkoliv motor v pohodě i na volnoběžné otáčky.

                                                    Fabia 1 1.4 16v 74kW měla převody ještě kratší než 55kW, ale nemám zjištěné, jak přesně vycházela 5-ka v nízkých rychlostech – u tohoto motoru navíc záleželo i na palivu – byl optimalizovaný pro 98-oktanový benzín, takže někteří se s normálním beznínem divili.

                                                  • Strakááč  

                                                    no konečně někdo… dle mě ale měla právě 74kW verze stejně krátký převody jako ta 55kW pro kterou se to primárně dělalo… a právě proto na svůj výkon měla s převodama takovýhle problém..

                                                  • puka  

                                                    Ale benzín se točí na 1500rpm možná tak z kopce.

                                                  • Strakááč  

                                                    a kdo psal kurňa, že při padesátce mu to točí 1500rpm ? když mu to točí 2000rpm…

                                                    kdyby motor chrochtal, že už nemůže, nebo by to auto vyloženě nejelo, neakcelerovalo, tak bych to nijak neobhajoval.. prostě to tak je.. plno lidí se tomu divilo.. ale to samý, co já říká kolega z práce, co má trojkovýho golfa 1.8i taky dává pětku v padesáti.. prostě to to auto vezme v pohodě… a stejně tak když jede 140kmh tak auto točí 4300 otáček prej…

                                                  • Kosta  

                                                    Aha, při 50 kmh točí na 5ku 2000 rpm..... Tady nebude problém jenom s hlavou, ale i očima.. :D

                                                  • McBlacky  

                                                    Ta 1.8 v golfu trojce nejede nikdy , takze jedno jakej tam mas kvalt ;)

                                                  • pozemstan  

                                                    takto obecně se to říct nedá – je spousta moderních benzínových motorů (s turbem), které mají už v 1500rpm nástup maximálního krouťáku, který se drží na stejné hodnotě až třeba do 4000rpm

                                                    i starší benzínové motory bez turba mají v 1500rpm nezanedbatelný krouťák – stačí, když se podíváš na nějaký graf průběhu – bohužel nemám žádný po ruce, jinak bych ho sem dal – no a s takovým krouťákem si už motor může dovolit i trochu vyšší zátěž než jen 5-ka po rovině konstantní rychlostí – už z toho dokáže třeba i zrychlovat

                                                    zvlášť pokud mají motory jen dva ventily na válec anebo pokud mají variabilní časování ventilů, tak jsou i v takto nízkých otáčkách celkem v pohodě a samozřejmě neduní (dunění je právě celkem snadno slyšitelný znak toho, že auto jede na příliš nízké otáčky a dochází ke ztrátám při plnění a zážehu v nesprávnou dobu) – kdo jezdí bez hudby/rádia, tak to dobře rozpozná

                                                    pokud se navíc jedná o přímovstřikové benzíny, nehrozí ani ztráty na škrtící klapce (není tam)

                                                  • Kosta  

                                                    Nesmysl.

                                                  • puka  

                                                    To je asi na každém z nás, jak si řídí. Když už se tu kydají nesmysly, ať mají aspoň nějaký doložený data..

                                                    A co si pamatuju (kdo ví jestli dobře), motor je nejefektivnější v točkách kolem nejvyššího krouťáku, takže točit ty 2k asi není nejlepší volba, pokud je nejvyšší v 3,5k

                                                    Všichni se shodneme na tom, že strakáč by měl řešit spotřebu až na posledním místě. Autem toho najezdil stejně jak já na dirtu (pár desítek km) a plynulost provozu, předvídání se mu na spotřebě nemálo projeví.

                                                  • kejda  

                                                    No on by spíš měl nejdřív řešit hlavu.

                                                  • Kosta  

                                                    :D :D

                                                  • DoomHammer  

                                                    To je hlava, to je utahle momenťakem… to je GOLA JAK PRASE…

                                                  • pozemstan  

                                                    on ten motor měl v obou výkonových verzích do nějakých 3000–4000 otáček plus mínus stejný průběh, resp. ten silnější měl ze začátku pomalejší nástup a proto se mu tuším dávala kratší převodovka – zato pak nad 4000 se teprve probíral k životu – a tam se ten výkon teprve projeví – jinak totiž pocitově v nižších otáčkách se jako silnější jeví ten 55kW

                                                  • Kosta  

                                                    Max krouťák v 3,5k, max výkon v cca v 5,5. Proto krátké převody. Auto/motor není stavěné na dlouhé dálniční přesuny, nicméně mu nedělá problém jet hodinu v kuse ve 3800–4000 ot, které točí při 130/150 kmh…

                                                  • pozemstan  

                                                    Kdo chce, může si ty převodovky srovnat a podle obvodu kola si spočítat otáčky při libovolné rychlosti – jsou každá jiná a ještě mají jiný stálý převod (na to pozor)

                                                    https://www.cars-data.com/…-specs/44606

                                                    https://www.cars-data.com/…-specs/44615

                                                  • ScottAspect  

                                                    Přesně tak, je to chyba. Pro přeplňované zážehy to platí zrovna tak.

                                                    1.4 dohc 16V mi nepřijde blbě sprevodovana, protože jak ktoutak tak výkon má v hodně vysokých otáčkách (tuším že výkon v 6000 ot. a ktoutak někde okolo 4000). Proto při 130 točí cca 4400. Má v tom momentě sílu a je to ideál. Věřte, ze když by točila o 1500 méně, bylo by třeba podřazovat. Takto debilně je sprevodovana např. SX4 1.6 88kW (88kW/6000ot., 156Nm/4400ot.) – na pětku v kopci zpomaluje, anebo jede konstantně na plný plyn, a podřazovat do kopce mě prostě nebaví. Není proto spodivem, že ta Fabia celkově točí větší otáčky. Proto také jde udělat blbost jako jet při 50 na pětku.

                                                    Jak už bylo psáno výše, je třeba trochu znát údaje o motoru a obecně správně a nejúčinněji je při rozjíždění točit na kroutak.

                                                • kejda  

                                                  To nebude ovšem případ fabie…

                                                  • pozemstan  

                                                    Fabia 1 1.4 16v 74kW možná ano, ale nechci se hádat, nemám to vyzkoušené

                                                    vyzkoušené to mám v Citroenu AX 1.4D (nebyl tam otáčkoměr, takže jsem si otáčky dopočítal přes převodové poměry a obvod kola) – jednou se mi tam dokonce ta 5-ka zasekla (vypadlo spojkové táhlo) a nouzově jsem tak projel kus Brna včetně světelných křižovatek než jsem se dostal na výpadovku směrem domů – musel jsem se na tu 5-ku i rozjíždět a šlo to.

                                                • kandik psi zub  

                                                  nektera.V ITR se da jet na petku 60 a 240kmh, pokud je v kondici :).

                                                • Strakááč  

                                                  a některý jí mají krátkou taky dost například ta fábie, že točí přesně při 50kmh cca 1900 rpm

                                        • Vilém  

                                          Tak to do te nasi 1,4 16V asi dali jinou prevodovku. Naopak mi prijde ze ta prevodovka je zbytecne dlouha. Po meste jezdim prevazne na trojku. Na petku v 90 to toci nejaky 2400 ot.

                                          • pozemstan  

                                            2400rpm při 90km/h je 1500rpm při 56km/h jestli dobře počítám – tzn. na rovince od kauflandu k lázním třeba můžeš jet na pětku, když nebudeš nijak zrychlovat a plyn budeš jenom tak lechtat – tzn. máš asi tu „správnou“ převodovku

                                            samozřejmě auto musí mít dofouknuté (letní) gumy a žádný zádrhel typu naložené až po střechu, atd.

                                          • Strakááč  

                                            asi máš tu 55kW verzi :)

                                          • Kosta  

                                            To asi dali :) Já na 5 při 90 cca 2800,–. (AUA, 55 kW)

                                      • -b-n-x-  

                                        Prave proto by mel jit na zacatku do nejakeho auta co ma rado vyssi otacky :-)

                                        Tady je beztak kazdy druhy nauceny z nejakeho traktoru jezdit na volnobeh ci co.

                                        • Strakááč  

                                          kdybych chtěl pořád jezdit v otáčkách tak bych si koupil asi yarisku… tam to bez otáček nevyjede skoro ani kopec… :D

                                  • Strakááč  

                                    https://www.youtube.com/watch?…

                                    tohle video mi říká, že 1.4 na mě bude stejně moc silná… :D :D :D

                                    když si vemu jak ta rafika leze.. a ty otáčky se nechaj točit takovou dobu, to je taky dost fajn…

                                    jen teda ten hlučnej vejfuk bych nechtěl… je fajn slyšet svůj motor ale lidi okolo ho slyšet tolik nepotřebujou… :D

                                • Archer  

                                  Civic 7g 1.6 – po městu za 7.5l

                                  • Strakááč  

                                    to VVTI ? to je fajn spotřeba..

                                    • -b-n-x-  

                                      u 7g se myslim nicc neoznacovalo VVTI. 1,6 by mel byt VTEC. Pomerne silny, ale jeste porad normalni motor. Az type-r verze ma vysokootackovy dvoulitr (200ps). Ten ale ve meste asi nebude mit uplne 7,5 spotrebu.

                                      • Janes  

                                        VVTI má Toyota..

                                        https://en.wikipedia.org/wiki/VVT-i

                                        • Strakááč  

                                          ajo pardon.. corolla ho má na tu jsme taky koukal.. přijdou mi ty auta dost podobný.. buď to prostě bude civic 6g nebo corolla 12e..

                                          corolla by byla asi užitečnější a taková modrenějš vypadající.. nicméně civic v pěkným stavu, kterýho bych si trošku dovytunil co se týče vzhledu uvnitř, světla zadní bych vybral třeba pěknější… přední pokud se dělají čirejší… nějaký alu kola 16tky.. případně fólie nebo lak.. takový to co se dá udělat doma… ale samozřejmě jen pokud to bude za to stát a to auto bych viděl jako dlouhodobější stroj :D

                                          • kandik psi zub  

                                            tvl uz to zacina.

                                            • Strakááč  

                                              jono.. ale to je normální.. neboj spoilery a nárazníky až k zemi fakt v plánu nemám.. to bych chtěl nechat původní…

                                              žádnej sporťák… jen aby to vypadalo… nějaký menší bedýnky bych si do auta taky klidně dal… jenže zezačátku budu chtít poslouchat hlavně motor.. :D

                                            • -b-n-x-  

                                              Presne :-). Auto za 30 a uz jenom to co vyjmenoval je za skoro dalsich 30 :-)

                                              Strakaaci, takhle radeji neuvazuj.

                                              1. auto tim nejspise dost znicis a znehodnotis.
                                              2. kazda kravinka bude stat dost penez – pokud to nema byt neco ala kridlo z osb desky :-)
                                              • kandik psi zub  

                                                nemluve o tom, ze vetsina veci ktery jmenujes je potencialni vstupenka do peknyho pruseru v pripade nehody.

                                                • -b-n-x-  

                                                  Myslim, ze neco bychom mu ale jako mistni gremium povolit mohli. Prozatim bych to videl na samolepkovy tuning. :-)

                                              • Strakááč  

                                                proč by? třicet dalších do toho dát nechci.. ale např potah na sedačky nebo sportovnější sedačky z principu, že se v zatáčce nebudu cítit jak v autobuse když vyjíždím ze sedačky… :D :D je fajn

                                                alu kola se dají sehnat za fajn ceny zvlášť v tom rozměru 4×100

                                                křídlo, nárazníky atd jak jsme psal o tom fakt neuvažuju… ale světla aspoň zadní.. to by se mi líbilo..

                                                to se zjistí ale až třeba po půl roce..

                                                nebo si koupím corollu E12 a bude… :D ta vypadá aspoň mladě na to jakýho roku výroby je…

                                                • kejda  

                                                  Sportovní sedačky míníš nakoupit kde? V Lidlu?

                                                  • vojtechposmourny  

                                                    Chce sportovní potahy :-)

                                                  • tromboonen  

                                                    Ty prodávaj ve stánku před Kauflandem na vesnici :) A když tak si tam jako truhlář vloží nějaké sportovní boční vedení dovnitř, vy jej pořád ještě podceňujete :)

                                                  • kejda  

                                                    No, v tom se asi neshodneme :)

                                                    Cituji „ale např potah na sedačky nebo sportovnější sedačky z principu“

                                                • oddie  

                                                  Klasika, dalších 30 do toho dát nechceš, takže to necháš na stoletých nefunkčních tlumičích, rozžvejkaných uloženích ramen a podobných chuťovkách, ale hlavně dokoupit „sportovní“ sedačky a hliníky.

                                          • kejda  

                                            Máš už vyhlídlou modrou barvu? Fólii případně lak si budeš dělat doma? Mohl bych poprosit pak fotky?

                                            • Strakááč  

                                              tak samozřejmě tam vady na laku bejt snadno můžou… mušky lítaj.. a prach taky… když se díly sundaj a nastříkaj ve stříkárně, bude to samozřejmě top.. muška a jinej bordel se dá celkem dobře opravit a pak rozleštit…

                                              nástřik samotnýho laku je jen o správným naředění.. aby to neteklo ale dobře se to rozlejvalo… celkem mě dostal ten pomeranč na nových autech co někdy bejvá… taky žádnej zárak, to mě by se to rozlejvalo líp teda.. :D

                                              mohu nabídnout ale fotky jiných mých lakování.. něco bylo i klasickým sprejem a neteklo mi to.. :)

                                              • kandik psi zub  

                                                nee, todle neee. Ty onucuješ, to ja poznam.

                                              • kejda  

                                                Stříkárně? To bude nějaký hampejz, ne?

                                                Jak prosím rozleštíš mušku, zalitou v laku? To snad už bude něco jako jantar, kde muška se cení zlatem.

                                                Ale jestli mohu poprosit, opravdu lačním shlédnout nějaké to tvoje lakování, pokud by Ti to nějak zvlášť nevadilo. Začínám mít pocit, že by se měli klempíři a lakýrníci začít učit od mistra…

                                                • Strakááč  

                                                  klempýři by se učit mohli no.. :P

                                                  mušku nesmíš zalakovat… většinou přilítne jen na povrch z kterýho se pak seškrábne.. když je to povrchovej lak, tak an to existujou různý fígle.. ale nejlepší je počkat min týden, rozleští se 1000 a pak 2000smirkem a za dva týdny od nastříkání barvy se dá barva doleštit jemným brusivem.. dá se to rozleštit i tempem jako ne finál… :)

                                                  • pepek  

                                                    Klempýř je podle vzoru netopýř?

                                                  • Strakááč  

                                                    klempýř nejni podle žádnýho vzoru.. jedinej vzor jsem tu já :))) jinak skloňuje se v trpným pádu… nebo možná spíš „sklaňuje se v trapným pádu“ :D :D

                                                    ne, já jsem v perlách řekl, že začnu trochu psát něgdy ňějakí sňesmysli

                                                  • kejda  

                                                    Nemíváš občas nějaké záchvaty?

                                                  • -b-n-x-  

                                                    Podle slova upýr

                                                  • pocestny  

                                                    to je boží :-D

                                                • Strakááč  

                                                  No tohle je pár zdokumentovanejch povrchů.. :)

                                                  Stříkal jsem toho mnohem víc ale fotky nemám…

                                                  • kejda  

                                                    A myslíš, že to bude podobné jako celolak na autě?

                                                  • Strakááč  

                                                    a myslíš, že plocha je složitejší nastříkat než to co jsem postnul za fotky?? věř mi, že u těch klik se to snáž přežene a poteče to, než na velkej ploše.. :) nastříkat si auto není těžký, zvlášť když má člověk stříkací pistoli s velkým (nastavitelným) rozptylem… ale jak jsem psal.. je potřeba si vyzkoušet, jestli se barva/lak slejvá jak má a jestli neteče když se stříkaná plocha dá „navejšku“ někdy se s tím musí bojovat tak, že se stříká i třetí vrstva… samozřejmě kvalitu laku i barvy ovlivňuje i správně odmaštěný povrch…

                                                  • kejda  

                                                    Uf, asi jsem tě podcenil… teď mi přijde všechno tak jednoduché…

                                                  • tromboonen  

                                                    Jasně, proto to umí fakt dobře tak málo profíků, jen s bzprachovými komorami a UV sušičkami, a i ti občas musí něco opravovat, protože prach je svině… v otevřené dílně nemáš šanci, a když tak na dvacáté po broušení a doplnění chybějících míst okolo fleků po prachu nebo mouchách, jinak se vyser na svou práci a běž stříkat auta :) Když je to tak jednoduché, budeš king a půjdou na Tebe i báby :)

                                                  • Strakááč  

                                                    profíci mají odsávací stěnu a bezprašnou místnost ve kterej je většinou vysoká vlhkost aby se tam prach žádnej nenacházel.. všechen ten prach se rozleštit dá včetně much.. jenže se s tím nikdo nechce dělat… pro mě toto jsou detaily se kterýma si jde vyhrát a nebo je neřešit, přitom mít jinak pěkně vypdající auto s novým lakem…

                                                    ale je pár způsobů jak to co nejvíc omezit.. a to je rychleschnoucí dvousložkovej lak (ředitelnej acetonem) a na ten než se stihne pořádne něco přilepit, tak to je jen na povrchu kterej se zaleští bez nějaký větší námahy…

                                                    stříkání samotný je jednoduchý, to musíš uznat.. nejhorší jsou mít vhodný podmínky pro lakování… ale jak říkám když máš stříkací stěnu a budeš stříkat po kusech vždycky to uděláš na 99% bez smítka prachu nebo jinýho bordelu… kousek od nás si truhlář stříkají bílý dvířka na nábytek, všechno to je vysoký lesk, opravdu „bílý zrcadlo“ a vady na laku tam nejsou.. jedno z padesáti dvířek má nějakou tečku…

                                                  • tromboonen  

                                                    „nejhorší jsou mít vhodný podmínky“ chlape, kolik Ti to točí ten motor, že dneska tak chcípáš? To bylo v práci veselo, nebo až po ní dneska? Tak si dej chvilku chrápot, než to tady úplně zasviníš :) Dobrou.

                                                  • -b-n-x-  

                                                    Já si myslím, že byses měl spojit s mistrem nad mistry – Onuce.

                                                    Jen bych vzal zpět slova o tom že civic je pro tebe dobrý. Jdi raději třeba do té Toyoty. Olivová Corolla s českým lvem

                                              • jIrI___  

                                                S tím pomerančem je to pravda. Odstrašující případ je třeba nový E-Pace. Stačí se zaměřit na zadní blatník a tam člověka ten pomeranč přímo praští do očí. Majitelé vysolí za auto mega a pak se jim dostane toto, z toho jich musí být hodně smutných.

                                                • Strakááč  

                                                  Neasi.. proto jedna, dvě tři,…mušky na laku se prehlidne víc jak pomeranč po celej kastli…

                                                  Jen to tu chtěl kekda vyhrotit jak musí na autě bejt lak jak vole zrcadlo… Když s tím parknes na parkovišti a nejakej vocas ti to vomalti dveřma nebo jen odlitne v zimě pár kamínků.. nebo se to začne drhnout hadrem tak se kaminek taky někdy najde…

                                                  • kejda  

                                                    Nechtěl vyhrotit, jen jsem chtěl vědět, kam až se dá v tom blouznění zajít, ale jak vidno, ty nemáš mantinely. Drhnout hadrem je taky povedené. Budeš auto umývat kýblem s vodou, když už jsou dnes už hromady myček, i bezkontaktních, kde za 40 Kč auto umyješ?

                                                    Vem si spray a šplíchni celé auto…

                                                  • Strakááč  

                                                    Ale jen mluvím o tom jak to lidi drhnou klidně hadrem.. a odrou tp taky v provozu to pdres taky..nač řešit lak tak do detailu.. stačí když se rozleje jak má..

                                                    Sprejem se stříkat plocha nedá nijak normálně.. leda drahým sprejem kterej na to má uzpusobenou trysku.. pistolí se to veme raz dva a nádherně… kdo ale říkal, že to budu dělat stoprocentně…

                                                  • mr.antik  

                                                    bavíme se pořád o autě za 30 tisíc, kde jseš rád, že při zatlačení prstem neuděláš do prahu díru zkrz?

                                                  • Strakááč  

                                                    Proč by.. ke třeba sehnat takový co mít díru nebude.. :)

                                                  • -b-n-x-  

                                                    Diru opravi samolepka.

                                                    Jo a jeste jedna vec. Podle me se tady ten stav vozidla strasne resi. Lidi by meli na chvili vyjet treba do Statu a pozorovat co jezdi tam. Nejlepsi prostredek na opravy vseho nejen na karoserii – DuctTape :-)

                                                  • lukas aka mitro  

                                                    No a jak ze je to ve statech s technickou?

                                                  • -b-n-x-  

                                                    „Technicka“ se řeší jen když se mění majitel auta. Emise tuším každý rok. Stojí to 15 dolarů a asi je to jen taková formalita – vzhledem k tomu co tam jezdí za vehikly. Jo a auta starší než 20 let nemusí nic

                                                  • Bafoon  

                                                    nemusí jezdit, vždyť to je v každém druhém filmu – bumblebee třeba, to byl strašnej vrak :-))

                                                  • kandik psi zub  

                                                    je treba se oprostit od dogmat a pak uz se clovek muze vecem jako je myscka jenom smat

                                                    https://www.clublexus.com/…00s-489.html#…

                                      • Archer  

                                        Ano, je to VTEC, ~110 koni. Motor má rad vysoké otáčky, i s 4-ma lidmi se neztratí.

                                        • -b-n-x-  

                                          Jo vysoké otáčky rád má, ale K20 je má rád ještě raději :-)

                                          • duk  

                                            C7g poface se dělal s K20 i v 5d, cca 120kw nebo tak něják a s 6kvaltem, může to být příjemný svezení. Je jich ale strašně málo a u nás se to vůbec neprodávalo, takže jedině dovozy.

                      • puka  

                        Nebo kup modlu 1.9tdi a lidi ti utrhají ruce nehledě na stav (:

      • Lubka6  

        Já začínal s Corollou e11 1.6 81kw a super nesmrtelný auto.

        Ještě by se za ty prachy dal sehnat jedničkovej Focus. Ten s tou 1.6 jede pěkně a je spolehlivej, jen se nesmí nechat shnít

        • Strakááč  

          focus se mi líbí zrovna ten jedničkovej.. jenže ameriku jsem si řekl, že prostě nechci :D ta corolla je taková zvláštní, faceliftovka i před facem mají něco do sebe… a jsou asi i uvnitř dost velký… je ale fajn že mi tu zatím nikdo neřekl nic o golfovi, kterýho jsem chtěl původně.. a říkal jsme že to je jasná volba.. jenže čím dál tím víc jsem slyšel „japonská kvalita“ a japonec.. a tak dál až jsem se po tom začal dívat podrobnějš… jestli by se mi ty auta líbily, jestli to má fajn motory, a má to teda lepší nabídku jak koncern…

          jak je to vůbec se servisem hond, toyot, mazd cca vůči VW, škodě ?

          • Lubka6  

            Třeba na tu Corollou jsou díly v průměru o cca 30% dražší, ale zase vydrží dýl. Já měl ještě ve 150kkm původní komplet celý podvozek a pořád byl podle mého kamaráda mechanika v cajku. Navíc ta e11 jako jeden z mála Japonců moc nehnila, což u toho Civica neplatí, tam to chce dát fakt pozor

          • McBlacky  

            Golf je super, problem je sehnat IV v dobrym stavu bez nejaky smeliny.

      • Doktor-Prase  

        Z vlastní zkušenosti můžu doporučit Corollu E11. Měl jsem 1.3, 4E-FE, předfacelift, naběhala cca 80tisíc bez jakéhokoli mechanického problému (kupováno s 110t, při 190t šla na protiúčet).

        V porovnání s novějšími hatchbaky (i stou E12) má o dost delší (ale nižší) kufr, takže se tam kolo líp vejde.

        Je to srandovní auto na ježdění, všude se vejde, má megarejd, je levný na provoz a spolehlivý.

        Pussywagon to není, ale službu udělá.

        na toyoty doporučuju tady: http://www.toyotaklub.cz/…iewforum.php?f=19

      • Mig_all  

        Astru Géčko

        • beavis  

          Souhlas! Benzinovou 1,4, 1,6 a treba i 1,8, mas klid a jen jezdis;-)

          • DoomHammer  

            Kamarád to má, benzínovou 1.6, snad 200 tisíc na tachometru, občas se něco posere, ale to je u starého auta běžné. Je spokojený. Koupil to před nějakou dobou za 50 klacků.

            • Japhy  

              A 200 je nějakej nájezd? Mám s FF1 1.6 aktuálně 250 tkm, oleje si pápne tak půllitr až litr mezi výměnama (15k), hnít tak akorát začal, ale ještě se s tím dá vcelku držet krok. Je mi líto se toho zbavovat, furt si dělám naděje že doslouží jako stavební dělník.

              • DoomHammer  

                Pro dnešní auta s kurvítkama je to už docela maso :)

                • kejda  

                  Někdy už hrana

                  • Strakááč  

                    né někdy, prý se ty auta vyrábí, aby zvládaly max 200tkm spíš vydrží do 150tkm pak už je to „víc v servisu jak na silnici“ :D ale taky asi záleží na kusu, jak se k tomu kdo choval.. ale tak když má tříválec 1.2 s turbem 81kW né-li víc tak je to všechno postavený na přetěžování motoru a turbu..

                    zrovna mi kámoš říkal, jak se starý auta konstruovali na např nejvyšší výkon 120kw a pak to počítačem atd shodily na 80 a ten motor měl vyšší objem, míň to kurvilo i turbo stavěný taky na silnější auta.. a všechno to vydrželo déle.. :) dneska se konstruují auta aby zvládaly to co tam pak mají a to se všechno pozná…

                    • pocestny  

                      Ve 20:27 pises taky nejake nesrovnalosti, ale tvoje věc.

                      Zde bych reagoval, protože to ještě nikdo za mě neudělal: to ze o deset let dříve auta více vydržely se tvrdí dnes, tvrdilo se to pred 10 lety, pred 20 lety i pred 200 lety o jiných věcech, kterym se podařilo že vydržely dýl než průměr… Je to blud. Naše vnímání reality je zkreslené tím, že kolem sebe najdes těch několik aut s nájezdem 500.000 km a řekneš si wow, to byly ale dobrá auta! Ale přitom si vůbec neuvědomuješ jaký zlomek z tehdejší produkce je v provozu. Vždycky se najde pár kusů, co tohle daj, a zbytek je dávno v hajzlu. Je to normální Gaussova křivka, ta část grafu vpravo…

                    • SloM  

                      S těma kilometrama to je trošku jinak. Automobilky (a i jejich subdodavatelé) dělají životnostní testy. Tam se podle mých informací pohybují kolem těch čísel, které jsi napsal. Ale testovací polygon se nedá srovnat s reálným provozem. To, co auta ujedou na polygonu odpovídá přibližně 250 tis. reálných kilmetrů. Samozřejmě po těch 150–200 tis. už se naplno začínají projevovat vlivy uživatele.

                      O čem už se tolik nemluví jsou pravidelné výměny dílů. Což lidi zanedbávají a pak není čemu se divit. Třeba podvozkové díly jsou dimenzované na cca 40–50 tis. A mohl bych pokračovat.

                      A jinak klasika. Jde se hlavně po ceně. Uděláme menší motor, bude potřeba méně materiálu. No jó, ale on by chtěl zákazník aspoň 100kW a spotřebu 5l…

                    • jIrI___  

                      Jedná britská automobilka požaduje od dodavatelů životnost komponentů 100000 mil nebo 10 let. U ostatních automobilek se to moc lišit nebude. A přesně na tuhle životnost jsou díly vyvíjeny, protože vyšší výdrž znamená více peněz a to dodavatelům nikdo nezaplatí. Ale ty testy jsou poměrně přísně a v průměrném reálném provozu to bude o několik desítek tis km vyšší porce. A třeba u nové A8 se zadními OLED svítilnami je kvůli degradaci OLED prvků doručena jejich výměna co dva roky (nový komplet stojí 160 tis Kč). Kupovat za 10 let ojetinu z dnešní doby bude daleko větší vražda než kupovat ojetinu v současné chvíli…

                      • mr.antik  

                        naštěstí jsou ještě auta,/ výbavy, který tyhle blbosti nemaj

                        • jIrI___  

                          Bezpochyby, ale takových aut ubývá. Které „lepší“ auto dneska třeba nemá LED světlomety, vždyť už jsou i na Cliu nebo Astře… A když se ti podělá jedna LED ve světlometu, tak prostě měníš celé světlo za 30k a výše, doba žárovek za pár desetikorun či xenonových výbojek za pár stokorun je nenávratně pryč. Ale uznávám, že ten OLED na A8 je hodně výjimečná věc se všemi porodními bolestmi, u které předpokládám, že se moc neuchytí, protože už existují „flat LED“, které nabízí to co OLED, jen výrazně eliminují negativní vlastnosti OLED, zejména flekatění během provozu, cenově jsou na tom taky výrazně lépe. Zatím v sérii ještě nejsou, ale je to otázka dvou, tří let.

                          • mr.antik  

                            věřim že se najdou kutilové, kteří udělají repas světla.

                            • Japhy  

                              Kdysi jsem zatoužil po čirých krytkách blinkru uvnitř světla (samozřejmě oranžové žárovky). Návody na rozlepování celých světel mě nijak neuspokojily, tak jsem Dremelem říznul servisní otvor a zase ho v tom plastu zavařil. Nikdy ani náznak mlžení nebo rosení. Jsem si prakticky jistý, že se vyrojí služby na repas ledek ve světlometech, prostě se tam od Cree nebo bůhví od koho flákne náhrada.

                              • mr.antik  

                                jako pokud bude jedno světlo na Clio na 30tis, tj. předek za 60… tak nějak mi není jasný, co je v tom zbytku auta teda :-)

                                Nebo že by to renault nakupoval po 30 eurech?

                                • sodek  

                                  Neznám výrobek, který by poskládaný z náhradních dílů vyšel stejně, jako ten původní.

                            • oddie  

                              Číňani určitě.

                            • jIrI___  

                              Určitě, je jen otázkou času, kdy se jednotlivé komponenty začnou objevovat na aliexpressu :D

                          • Mig_all  

                            Ty ceny pujdou časem rapidně dolů. To není nic nového, že nové WOW věcičky stojí ranec a mají spoustu dětských nemocí… Ono si to sedne, tohle je fakt podlení věc které bych se bál…

                      • snas89  

                        heh, tak to je masakr.

                        Přitom o ledkách se říká, že by naopak měly mít delš žovotonost ne?

                        • jIrI___  

                          To platí u běžných LED, které mají vyšší životnost než třeba xenon, ale u OLED je tomu přesně naopak. A8 je zatím jediné auto, které je v sérii používá, asi z důvodu nějakého wow efektu a pocitu přidané hodnoty, když už člověk za auto vysolí takové chechtáky :). Nicméně jsem přesvědčený o tom, že naprostá většina běžných uživatelů ty OLED na pohled ani nezaznamená.

                      • embi  

                        kvůli degradaci OLED prvků doručena jejich výměna co dva roky (nový komplet stojí 160 tis Kč).

                        Mas prosimte zdroj tehle informace? ;-)

                        • jIrI___  

                          Je to přímo od výrobce svítilen, na webu se to asi nedočteš (resp. jsem to ani nezkoušel nehledat). Nejspíš to bude zmíněno i v manuálu k autu.

                  • DoomHammer  

                    Zas na druhé straně, kolega v práci má taky Astru G a je věčně v servisu, ale on s tím jezdí jak kokot… něco jako zahřívání motoru v zimě u něj třeba nehrozí…

                    • McBlacky  

                      G drzelo jen kdyz jsi jezdil v rukavickach. Nam koupili sluzebaka a po dvou letech velky spatny. Dneska uz budou vsechny shnily

                    • kejda  

                      Co to je zahřívání motoru? :)

                      • Strakááč  

                        Že nastartuješ pokud možno klidně deset minut před výjezdem… a pak jedeš celou cestu do 3000 otáček u dieslu do 2300 cca … každý auto to má trochu jinak..

                        • puka  

                          Opravdu?

                          A prohřeje se ti olej v převodovce, když stojíš na místě? Stačí minutka než vyjedeš a pak to pomalu rozjet.

                          • Strakááč  

                            Tak to moje kamarádi asi rozumí autům větší hovno než vy no… kluk od nas co jezdil rallyecross tohle povidal.. zahřívání před být nemusí nicméně to tomu motoru určitě uleví..

                            Kdybych si to vymejslel tak to sem napíšu… tohle říká dost lidí kolem mě.. kolega z práce to taky dělá a řídí se teplotou.. když je 90 může se to hnát…

                            • DoomHammer  

                              Jenže to je teplota chladící vody, ne oleje. A studený motor se, kór v zimě, prohřívá pomalu. Pak se lidi diví, že jim motor žere olej.

                              • Strakááč  

                                Ano máte pravdu desetinut je asi blbost na místě.. spíš fakt stačí kolem dvou minut.. podle chladicí kapaliny se pozná zhruba i zahrati oleje jakmile má prostě v chladiči teplotu 90° už je olej zahratej na teplotu slušnou a už se může postupně vejš do otáček…

                                • DoomHammer  

                                  Nastartuju, pustím ofukování předního skla, jdu škrábat, doškrabu, nasednu, jedu.

                                  • oddie  

                                    Co je to škrábat? :D

                                    • DoomHammer  

                                      Pokud máš garáž, tak je to postup aplikovaný v okamžiku, když tě svědí koule :)

                                      My socky z teletníku to děláme občas v zimě.

                                      • jIrI___  

                                        Stačí koupit nezávislé topení, což je vzhledem k pořizovací ceně auta relativně zanedbatelná položka. Jsem celkem překvapený z toho, že když jdu ráno do rachoty, tak z parkoviště před panelákem z takových 40 stojících aut hučí a jsou rozmrzlá jen dvě auta – XC70 a Kodiaq (ano, ryze městská vozítka :D ).

                                      • kejda  

                                        Mám bufíka:), na dálku :). V garáži mám totiž motorku :))))

                                      • oddie  

                                        Stačí poslat předem smsku, jak dlouho to má topit, než prijdu :)

                                        • kejda  

                                          Pěkně. Já musím zmáčknout tlačítko. Sms ovládání by se mi teda líbilo…

                                          • mr.antik  

                                            jodno tlačítko lepší než sms ne?

                                            • oddie  

                                              Tak na běžkách na Jizerce pošleš smsku do auta, co je v Polubným, a dojedeš do krásně vyhřátého… ;)

                                              • kejda  

                                                Přesně. Tak můžu to naprogramovat, ale je s tím sraní…

                                                • mr.antik  

                                                  Jo takhle ty máš jen to tlačitko co funguje na 20 metrů… já teda prozvánim telefonem, takže musí být signál.

                                                  • kejda  

                                                    Funguje tak na 100 metrů i v zástavbě. Ale není to úplně ideální, přes mobil by to bylo zlatý.

                                                  • mr.antik  

                                                    Tak GSM spínač na ali stojí 500,– to musí jít nějak zapojit

                                                  • kejda  

                                                    On ten bufík je originál VW, tak nevím, jestli by to šlo zapojit.

                                                  • oddie  

                                                    Šlo, ale ne za pětikilo, to jde jen u starých krámů s přímým spínáním, u VW už min. 10 let bude komunikace i s bufíkem po can-bus, bych odhadl. I když možná by to šlo zapojit do hodin, jestli je tam možnost přímého sepnutí.

                                                  • mr.antik  

                                                    jojo, zlatej ruskej planar… každopádně – to dálkové ovládání je co? Spínač – takže by to šlo napojt přes něj kdyžtak.

                                                  • kejda  

                                                    Naprogramovat to samozřejmě můžu na jakýkoli den přes menu palubáku, klidně na celý týden anebo opakovaně. Ale to bych musel pravidelně sedat ve stejný čas do auta, což nikdy nevím, kdy kam pojedu, takhle je pro mne jednodušší vzít ovladač a zapnout to půl hodiny před odjezdem.

                                          • oddie  

                                            Používám to i na chatě, v zimě na zapnutí topení a v létě na zapnutí zalévání :D

                                  • billíček1  

                                    Nastartuju, počkám až přestanou klepat ventily. Tím vím, že už je olej ve zdvihatkach, tím pádem i všude jinde v motoru a můžu pomalu jet. 

                            • Japhy  

                              „Kluk od nás co jezdil rallyecross“ – to je ten motosport pro vysloužilé střepy?

                              Je nesmysl nechat motor blafat na místě, maximálně tak během oškrabání skel. Normálně jet, nevytáčet, nestát tomu na krku a dát mu napít až když je ohřátý i olej, ne jen voda. Na teplotu oleje současná auta (bohužel) kontrolku nemívají a kontrolka na vodu (pokud je) bývá poněkud softwarově upravená, ukazuje akorát polohu vlevo (studený), přesně uprostřed (nějak ohřátý) a vpravo (vaříš). To že se mi skokově ztopoří kontrolka ještě neznamená že je motor ohřátý.

                              • jIrI___  

                                Některá auta v palubním počítači zobrazují i teplotu oleje.

                                • Vilém  

                                  Jj, VW nebo skodovky to maji.

                                  • McBlacky  

                                    Nektery Bmw maj na palubce olej a teplotu vody vubec ;)

                                    • Strakááč  

                                      musí mít… kdyby ta teplota lezla nahoru nevědomě tak se může motor seknout a auto pak shodit ze skály..

                                      • kejda  

                                        Hele, to už je fakt síla…

                                        • Japhy  

                                          Taky jsem si jako malej hrál s angličáky…

                                          Každej má plnou hubu keců, vystudovaná strojní fakulta Na růžku a nevymění si sám ani destičky nebo olej.

                                        • Strakááč  

                                          ajo já… po přečtení si myslel ,že nemá žádnej ukazatel teploty (ani oleje ani vody) samozřejmě jedno nebo druhý tam být musí..

                                • Japhy  

                                  To nerozporuju, ale doklikat se k tomu… Svého času jsem v nadšení z OBD-II krabky jezdil s Torque na mobilu místo navigace, ten nelineární průběh ručičky na přístrojovce proti hodnotě z diagnostiky byl až komický. Dlouho nic a pak lup ho, z nuly doprostřed.

                                  • DoomHammer  

                                    Vida, to mi připomnělo, že jsem si ještě nekoupil OBD BT krabku :)

                                  • nitraq  

                                    Někde u D-fense se to řešilo. Výsledek je, že dnešní řidič nechce a nepotřebuje znát skutečnou teplotu. Jemu prostě jen stačí, že rafička ukazuje uprostřed a tak to má být, takže je to správně.

                        • jIrI___  

                          Jo, nejlepší jsou tihle zahřívači vysloužilých chrochtáků brzy ráno na sídlišti, když jedou do kolbenky na ranní šichtu. Má je rádo celé sídliště, ten smrad a hluk je k nezaplacení :-D

                        • DoomHammer  

                          Ty už raději fakt nic nepiš :D

                        • kejda  

                          Tak to nepoužívám. A to mám tak dvacátý auto… start, chvilka počkat a vyjíždím, tak by to mělo být

                        • sodek  

                          to je pěkná kravina

                      • DoomHammer  

                        že studený motor nevytáčíš jak piča a počkáš pár kilometrů, než přejdeš na rejsing modus.

                • embi  

                  Dnesni motory, ty ktere nemaji vyrobni vadu na nejake kriticke casti vydrzi s prehledem 500.000 km. Tyhle vase babsky reci zapricinuji to, ze auta s vyssim najezdem jsou neprodejna a bazarnici je „musi“ stacet. Protoze „vofci“ s 250 tkm to teda né, ale jak se stočí na 95 tkm, tak paráda a ještě si připlatim :)))

                  Staci zachovavat servnisni intervaly a celkove dbat na udrzbu auta. Co odejde drive jsou podvozkove komponenty.

                  • DoomHammer  

                    Na 500 kkm byly dimenzované i motory v embéčkách a Feliciích ;)

                    Obávám se, že babské řeči to moc nejsou, čím víc hejblat v motoru, tím větší šance, že se něco vysype. Plus kchatování kchostů.

                    • Japhy  

                      Proto chci vybrat Mazdici 5 nebo 6 (podle toho co nakonec rozhodne družka), slušný atmosferický dvoulitr nebo 2.3, aby vydrželo zase 10 let než se přeženou tyhle oturbený motůrky do sekaček.

                      • DoomHammer  

                        Já pořídil 1,6 MPi 75 kW, na to moje nezávodní ježdění to stačí. Jednoduchá technika bez zbytečných hovadin kolem.

                      • snas89  

                        Mazda 6 je luxus.

                        Akorat prvni generace hnije.

                        Druha je technicky slozitejsi. Napr predni zaveseni. Tak nevim jak udrzba a opravy.

                        Treti je imho nejlepsi spucasna stredni trida. Ale cenove uz asi mimo.

                        • Japhy  

                          Třetí generace je od 2012. Teď pokukuju po autech tak z 2010 a 2011 co už se objevují pod 10k€, při troše štěstí Fočus vydrží ještě rok nebo dva a do té doby pod nastavenou cenovou laťku spadnou první kousky z třetí generace. Asi jsem naivní, ale vzhledem k tomu že jsem před 10 lety koupil za slušný peníz šestiletou ojetinku s 50k na tachometru (a není důvod tomu nevěřit, nic na výměnu výrazně dřív než bych čekal), doufám že se mi podobný kup povede i teď. Dlouhodobá bilance s Focusem je 200tkm za 800tKč, to mi přijde docela fajn i kdybych ho měl zítra hodit ze skály. To už se mi u dalšího auta asi nepovede..

                          • snas89  

                            jj, v tomhle vidím mazdu jako ideál (s benzínem).

                            Oni byli v týhle dob ěprvní, kdo přišel s konceptem zařadit současné technologie co nejefktivněji a nevymýšlet blbosti:) (skyactive).

                            Jestli můžeš, určitě počkej na 3. generaci. Ty auta (i podle uživatelských recenzí) jsou super.

                            • Japhy  

                              Můžu, ale družka mě asi zabije. :-) Já jsem totiž v ježdění starým střepem na plyn objevil jistou perverzi. Takový to schválně kolik to za půl darma ještě zvládne najet, na nový je víceméně našporováno, tak proč to trošku nevyhrotit. Dvě auta současně nekleknou a přinejhorším je ještě v záloze Capri.

                              Vždycky se bavím jak si chlapi poměřujou místo pindíků auta, obvykle je největší bourák ten co z ofce přesedlal do audiny nebo superba. To mě fakt nechává klidným, vlasteneckou přirážku za ojetý koncern nechť si platí jiní.

                      • Strakááč  

                        oturbený motůrky je to nejmenší…

                        co teprv všechna ta elektronika.. komu vydržel dotykovej mobil, že se nesekal a vše fungovalo jak má delší dobu jak pět let? asi málo lidem.. to samý bude s těma obrazovkama v autě.. není to prostě věčný… už to nejsou jen čidla, kabely, vypínače atd.. už toho je o moc víc.. :D ale tak aspoň mají autotronici budoucnost :D

                        • McBlacky  

                          Ip5 je jeste v provozu hodne a porad fungujou ;)

                        • snas89  

                          Iphone 5s.

                          Jede ted patej rok. System asi je malinko pomalejsi ale neseka se a jede v poho.

                          Da se rozsroubovat a dily menit. Napr baterku.

                          Zatim jsem ho mel jednou na cisteni. Stalo to asi 200kc.

                          Pravda je, ze od 5se to jde z kopce.

                        • lukas aka mitro  

                          Kup si posledni special sveta motoru…jsou tam hezky rozebrane litrove oturbene trivalce…zaji­mave cteni.

        • maajkee  

          Souhlas. Podceňovaný auto, takže ho koupíš za pár šlupek ještě v celkem dobrým stavu. Kromě papání oleje jsou šestnáctky motory 1.6 a 1.8 blbuvzodrný, osmiventil 1.6 sice hůř jede, ale přežije všechno.

          • Fazzy  

            Ani 16 ventilový motory 1,4 – 1,6 nejsou žádnej provar, někdy spíš naopak. Tyhle motory obecně trpí na karbon na ventilech, ale pokud člověk pravidelně mění olej a jezdí s tím inteligentně, ne jak s dieslem, tak se tomu dá předcházet. Celkově je to slušný, praktický auto za pár korun. Jediná stupidně řešená věc z pohledu servisu, je hydraulický spojkový ložisko. Umí zkrátit životnost spojky, v horším případě zastavit auto a jeho výměna není z nejpříjmnějších..

            • sodek  

              „ne jak s dieslem“ – co to znamená?

              • Kosta  

                = podtáčet to.

                • puka  

                  Myslíš tím, že lidi postačí diesely nebo jezdí mezi 1500 až 2000 s benzinem?

              • sodek  

                Přijde mi, že ty moderní a hlavně slabší diesely mají blíž k benzínu = moc se podtáčet nedají. Jinak to nejede. Pravda, známý má 2l motor a když jsem s ním jel, auto bych po něm nechtěl kupovat.

                • DoomHammer  

                  Taky je to kus od kusu.

                  Ve firmě jsme měli dvě Ovce jedničky Tourky, obě 1,9 TDi PD 74 kW. Ta jedna, aby dobře jela, se musela točit jako benzín, jinak byla svinsky letargická. Ta druhá zas, jako správný traktor, měla zátah vocpoda.

                • McBlacky  

                  Tombys nemohl kupovat nic s automatem, tam se motor pres 2000 podiva jen na dalnici, nebo kdyz jedes podlahu

                  • Janes  

                    Já měl automat s třemi režimy, snow, normal a sport a rozdíl v těch režimech byl opravdu citelný, takže i to se dá.

                    • McBlacky  

                      dneska máš vetšinou normal, sport. Pokud máš doplnkovou výbavu jízdní režimy, tam pak podle značky.

                      Akorát, že vetšinou se jezdí na normal, nebo Eco u volitelný – spotřeba a hustota dopravy

                      • Janes  

                        Ale jo taky jsem 99% jezdil na Normal, kdo by taky se Zafirou závodil :-)

                        Ale u Peugeota 405 s benzinovým 2 litrem jsem měl 4 kvalt automat se značením 4 3 2 1 a tam se s tím dala dělat kouzla, když jsem vjížděl do zatážek za Mělníkem (Želízy – Dubá…motorkáři jistě znají), přesunul jsem páku na 3 a to bylo panečku pošušńání, žádný váhání, automatu, co má zařadit..a ta 3 se směla použít aź do rychlosti 150 km :-), motor měl červený pole až za 6500 ot/min.

                      • jonti  

                        To uplne neplati, na benzinovych 1,6 Suzuki SX4 a Suzuki Vitara sport jede lip i min zere.

                        • McBlacky  

                          líp to jede každopádně (rychlejší reakce), ale mín to žrát nemůže, když to je celkově operuje ve vyšších otáčkách.

                          Existuje na to test exaktní, nebo to je jen ppár nahodilých projíždek v reálu kde nejsou shodné podmínky?

                          • pozemstan  

                            motory, které si pohrávají s časováním ventilů nebo s jinými vychytávkami tohoto druhu, můžou být úspornější i když se jinak pohybují ve vyšších otáčkách – třeba Toyota a Honda tohle umí

      • Archer  

        Mam Civic 7g, je to překvapivě velký vůz, ale pro převoz kola se musí sklopit zadní sedačky a sundat na biku přední kolo.

        Se šestou generaci zkušenost nemam, ale imho je mala?

        • Strakááč  

          Jo, sedačky zadní a přední kolo, s tím stopro počítám :) můžeš rozvést nějaký zkušenosti a další věci ? Dík :)

          • Archer  

            Je to skoro bezúdržbové auto :) Jednou do roka měním olej a filtry, stírače a žárovky podle životnosti. Mam 1.6, jede dobře. Z minusu – docela velký rejd. Relativně hlučné na dálnicí, zvukoizolační kvalita podle kategorie auta, není to Accord. Citlivý volant, posilovač řízeni je elektricky – držet jedním prstem, jak to šlo na Octavii II, nedoporučuji :)

            • Strakááč  

              velký rejd není mínus ne ? :)

              hlučnost fakt neřeším.. tátovo fábka která mu jezdí deset let je taky hlučná na dálnici to je opravdu strašnej rambajs, když to porovnám s trojkovou oktávkou :) , ale je aspoň totálně bezúdržbová…

              kolik do ní za deset let dal ? no víc jak cena koupě (130tis) z ááček… to nebylo možná ani ne polovina, když nepočítám ťukanec, když to před třema rokama na zimákách na jaře když zrovna bylo 25°C nedobrzdil… to bylo jak na klouzačce s zimákama :D to se měnila ale jen vzpěra a halbna s narazníkem a obě nový světla, protože jedno bylo zdravý ale zežloutlý, ještě původní nešlo vyleštit… tak se koupily obě nový.. no to vyšlo tuším tenkrát kolem 18tis.. měnili se akorát obložení, kotouče, běžný věci jako rozvody filtry gumy, pružiny, tlumiče… ale jinak o ničem moc nevím… asi do toho dal max 40k když nepočítám těch 18k :) a to to odvozilo několik tun nábytku, a meteriálu.. prostě po střechu naložený dřevotřískou, na káře samozřejmě nelegálně tunu ve fošnách né běžně.. ale párkrát se to prostě tak vezlo přeci se línej musel strhat… radši jednou a 40 celou cestu než dvakrát… :P

              teĎ to má najeto 265tis a mělo to 130tis je to motor 1.4 16v je to verze se 74kW 2001 elektrickej posilovač to má taky a celkem mě to sere :D ale tak asi je to o zvyku no :D

              • duk  

                Myslel malej rejd, často to 7g-čku vytýkaj, ale dá se, nikdy jsem neřešil, v obchoďáku na parkovišti občas najíždíš na 2×. Má to na tuhle velikost auta celkem dlouhej rozvor, proto i to celkem slušný místo v zadu a relativně stabilní jízda :-)

                • Strakááč  

                  pak dáš ještě 2cm na podložkách pod kola a stabilita je zas lepší :P

                  ne, zamlouvá se mi víc ta 6g ale fakt to musí bejt málo zrezlý, jinak to je v prdeli…

                • Archer  

                  jj, na 2× :)

                  Ale na druhou stranu to omezeni zvětšuje životnost přední nápravy.

          • Archer  

            Ještě – Civic 7g (aspoň ten můj) má stavitelný volant jen na výšku, přitáhnout víc k sebe nebo od sebe nejde.

        • duk  

          Mám 7g pětidvéřák dýzl a jedno kolo se vejde i s předním kolem 29" pevňák, ale pohodlnější je to kolo stejně vyndat. Jinak ohledně auta – super místo na zadních sedačkách, celkem malej kufr, na dnešní poměry blbě odhlučněný, díly drahý, ale nic se tam nadměrně nesype a moc to ani nerezne. Celkově je to příjemné svezení, mám ho čtyři roky, asi 60kkm a i s pořízovací cenou a novou sadou alu kol jsem pod 2kč/km bez phm a to jsem po koupi dělal rozvody, komplet přední nápravu (silentbloky, čepy, tlumiče, uložení), kotouče a jiný drobnosti.

      • kejda  

        Poslal jsem ti SZ

      • Strakááč  

        https://auto.bazos.cz/…tec-84kw.php

        Toto by se mi líbilo :) jen si počkat na.něco takovýho v okolí… :)

        • embi  

          bude rezatý jak liška

          • Strakááč  

            když píše vyvyřený, tak to asi shnilý trošku bude otázka je spíš jak moc.. :D

          • kejda  

            A skoro nejezdilo, jen 175 tisíc za dvacet let :))

            • kandik psi zub  

              pokud vim hnijou domky zadni napravy, nebo jak se tomu rika. Jinak bezny veci, prahy, lemy. Do tehlech aut dost casto tece, zadnima vratama a svetlama.

            • Archer  

              No to záleží jak jezdíš… Já jsem za 9 let najezdil ~40 tis, převážně po Praze plus několik výletu po republice a do Rakouska/Němec­ka/Slovenska.

              • kejda  

                to dám víc na motorce za ty roky, možná i na kole :)))

                • Archer  

                  V Praze totiž docela dobře funguje MHD, plus k tomu nasekali modrý zony parkováni… čim dal tím min ochoty vyjíždět autem. Takže po městu jen na nakup, občas s kočkou na veterinu, atp.

      • dědek mohy  

        Mám Corollu E12 1,6 VVTI, rok výroby 2002. Docela dobré auto, výkonově bohatě stačí, na tu velikost i celkem prostorné, vlezu se tam i se svými téměř 2 metry. I s manželkou a dítětem =) V této konfiguraci už by tam kolo dát asi nešlo =) Kolo jsem nezkoušel ani s prázdným autem, asi by tam šlo narvat, ale nebylo by to komfortní.

        Spotřeba kolem 7,5l i když s tím jezdí manželka, která se teprve učí řídit, tak ekonomická jízda ji nic moc neříká.

        Překvapivě ji je celkem dobře na dálnici, krásně sedí, je živá i ve 130 km/h a žere méně, než ve 110 km/h. Mám ho rok a půl, do servisu jsem zatím investoval jen výměnu oleje a filtrů a to mě i s STK stálo 4000.

        • aymara70  

          To víš Toyota :-) Mám Carinu E combi. 1,8 rok 1997…nesmrtelný pohodlný auto. Baští taky kolem 8 l. Nalítáno skoro 300 000 …ještě se jí budu nějaký ten pátek držet. Před 6 lety jsem jí koupil za 32 tis… to měla necelých 200 tis. Za tu dobu jen běžný servis. Jo ještě navíc výfuk .

      • BikerKenny  

        Každopádně za mě Honda TOP. Mám Hondu Shuttle 2.3 Vtec r.v 2000. Moc jich u nás není. ale v německu jdou sehnat dobře. Ale jediný tenhle motor je nesmrtelný. Dá se s tím jezdit za 6–7l benzínu (9–10l LPG). Prostoru spousta a o pohodlí nemluvě. A díky motoru se s tím krásně předjíždí .) Známý má accorda r.v 92 se stejným motorem a převodovkou a má najeto 1 400 000km a jediné co kromě základního servisu dělal byl v 1 200 000km repas prevodovky :D Jo a má to na lpg od 150 000km. Já to mám taky na LPG, takže ať se mi někdo opováží tvrdit, že LPG ničí motor… Takže pokud někdo uvažujete o „bikerském autě“ tak jen doporučuji. Jo a ještě co se týče náhradních dílů, tak to je úplně napohodu, protože pasují díly z accorda i některých civiců.

      • Strakááč  

        https://auto.bazos.cz/…upe-2005.php

        A nebo ještě toto, ale obávám se, že dvě sedačky a nizkej kufr je prostě kravina…

        Kdo z vás měl tu hondu civic g6? Vejde se tam nějak to kolo, nebo to bude nic moc nebo nevejde?

        • jonti  

          Jedno kolo tam dostanes v pohode, ve dvou lidech se taky bude jezdit dobre. Za me docela zajimave auto, dokud nemas deti.

          • Strakááč  

            Myslíš?? Vzdycky se mi toto auto líbilo.. už z sob kdy jsem hrával hru need for speed underground 1 a byl i ve dvojce.. jiný jsem nehrál.. vzdycky jsem si ho koupil… :D

            Je pravda že ve víc jak ve dvou jezdit často nebudu a kdybych měl dělat odvoz někoho, tak jich moc nesvezu, možná bude lepší ten civic ale :) je to taky hezký malý auto.. mělo by se tam vejít cca stejně…

        • Strakááč  

          https://auto.bazos.cz/…r-packet.php

          Hezkej kousek celkem… :)

          • -b-n-x-  

            Ale jo. Vypada to hezky :-)

            Uz se tesim na dalsi Honda-related vlakna. :D

          • Japhy  

            Co bych za takovýhle vozítko ve 20ti dal, bohužel teď už bych se musel hanbou propadnout v tom jezdit.

          • Blahycz  

            Hele a kam tam nahulíš bajka? Ja koupil kombajna… dá se tam i chrápat 

            • DoomHammer  

              Asi nejpěknější BMW, které spatřilo světlo světa v poslední době. No, možná druhé nejpěknější, po Z8

              • Blahycz  

                Za hodně dlouhou poslední dobu :)

                • DoomHammer  

                  Ten kukuč je prostě sexy :)

                  Kolega v práci ho měl, ale diesel, takže cool factor 0 :)

              • mirorek2  

                jednou jsem pošilhával po m5 a skoro kupoval, e39 to je fakt krásné auto, jej jak se mi stýská po bmw, i když to bylo auto, do kterého jsem dal suverénně nejvíc

            • kejda  

              Nejen to :). 2,5 TD?

              • Blahycz  

                Nee.. 2.5 benzín…ma­nual,individu­al, tažný,Alcantara a jiny blbiny

            • duk  

              Super, tahle kára designově nestárne :-)

              • tromboonen  

                Designově asi ne, ale jestli se dostala do rukou jednomu nebo více „jezdím dokud se to neposere a PC mě pošle do servisu,“ kór benzín a Mko, to jak prodá původní majitel kdoví kdo, někde v Německu, no pokud byl bohatej a zároveň poctivej, ne třeba leasingovka, tak OK, jenže pak dovezeno, prodáno v bazaru a pak se to točí mezi loosery co se chlubí tím, jak to nejde zabít (ne jako Fóbie, voe)… no to pak už není ono, málo s takovým autem asi nikdo nejezdí, nevím, jestli se u bééémeru daj spolehlivě dohledat historie i na celým světě, jako u jinejch značek, ale mám dojem, že jich je dost třeba „exportovenajech“ přes Rusko a už dávno nejsou tak čerstvý jako měly bejt, výjimkám buď čest, ale to není o značce, ale o majiteli.

                • DoomHammer  

                  Trombič, poslouchaj, dávaj si pozor na ty cizí termity, aby to neskončilo fiakrem a nevrátilo se jim to jako buzerant. Čekal bych, že když jsou takovej zcestovalej kosmopolit, tak budou vědět, co je to looser :D