• Wojtkingson

    Zdravím vás, mám menší dotaz, mám prehistorické auto VW passat 1998, vše funguje super, jen se tu a tam začínají objevovat menší místa s korozí (lemy u blatníků, místa kde to dostalo nějakou ranku). Máte nějaký zkušenosti s opravou tohohle stavu? Spousta lidí to řeší prostě zatřením novou barvou, ale zajímalo by mě, jestli na to nemáte nějaký postup… Ala obrousit, nanést nějaký antikorozní přípravek (je to v místě, kde je/byl lak) a pak teprve zatřít. Nebo jestli to je prostě jedno a stačí barva.

    • Mig_all  

      Poplet sis forum…

      • kyl  

        Tak kolonka na to tu je a řeší se tu stejně kde co.Jen na E-bajky je tu hodně lidí alergických.

      • scalar  

        Taky si myslím, tady mu půlka lidí poradí, ať to zkusí reklamovat :-)

    • 123J  

      Pokud to rezne z vnitřní strany, s tím moc nenaděláš.

    • Japhy  

      Obrousit na čistý kov, bezoplachový odrezovač, volitelně zinkový nebo hliníkový sprej, základovka, barva, lak. Případně kyt, pokud už je potřeba trochu dosochat tvary. Ale upřímně – u 20 let starýho tuctovýho auta… zatřít štětkou a jezdit.

      • Wojtkingson  

        Díky

      • praivo  

        Zinkový sprej má smysl jenom na čistý kov, kde v tomto případě už bude ten odrezovač.

        • Japhy  

          Nikdy jsem tím nic nezkazil, ten bílý povlak vysrážených fosforových srajd utřu suchým čistým hadrem, hliníkový sprej na tom pak drží normálně. Možná zbytečná opatrnost, jako mít na kalhotách pásek i kšandy, ale když už obojí v garáži mám…

          Stejně je to už jen kupování si trošky času navíc, jak to začne vespod hnít, je to konečná. Momentálně mě čeká asi poslední kolečko zušlechťování jedničkového Focuse a po zimě asi půjde definitivně do světa.

    • Strakááč  

      Ja tatovi vzdycky to obrousil az na plech pak odmastil a nastrikal zakladovkou, pripadne dokytoval a zabrousil.. kdyz jsem kytoval tak jeste pres to zakladovku pak barvu a dvoutisicovkou to zabrousit do ztracena a pak lak a pak taky prechod zabrpusit dvoutisicovkpu do ztracena a pak prelestit tempem nebo necim takovym..

      Pokud se s tim nechces srat tak vybrousit nebo dratenej kotouc do vrtacky, obrousit az na plech a necim zatrit :) nejlip barvou auta :)

      a pokud se s tim nechces srat vubec, tak to nech bejt :)))

    • Mildee  

      Na tvém místě bych do toho moc nevrtal a nechal dokud to jezdí. Pokud něco leze ven, je to většinou jen špička ledovce. Když už, tak kontroluj místa kolem tlumičů, nosníky náprav atd, tam to sice není tolik na očích, ale zhlediska bezpečnosti je to mnohem důležitější.

    • scoty  

      To auto je staré a korozi ničím nezastavíš. Jediná šance na mírné zpomalení je omastek…:)

      Já to na své babičce T4 řeším karbonováním: do díry nastříkám olej, díru přelepím tuhou nálepkou a jako horní vrstvu použiji karbonovou samolepku, kterou kupuji u výrobce reklamy…;-) Už mám karbonové prahy..:) Nevypadá to zle a jde to rychle..

    • cabbage  

      Pokud se můžeš dobře dostat k reznoucímu místu, tak doporučuji suříkovou barvu – má výhodu v tom, že pasivuje další postup koroze a vydrží opravdu dlouho.

      Nevýhodou je jedovatost, špatná roztíratelnost (alespoň u té s fermežovým zákledem) a délka zasychání v dnech..

      • kyl  

        Ale zase spolu s hliníkovým práškem krásně bouchá.

    • zdenal8  

      Pokud je to skoro 20 let starý auto, tak do toho sáhneš a bude to ještě horší. Buď to nech být a nebo pokud to chceš mít pořádně, tak flexa, COčko a nový plechy. Jenom aby je bylo k čemu chytit.

    • praivo  

      Je to vidět? Očistit drátěným kartáčem (nejlépe na úhlové brusce) co to jde, odmastit, bezoplachový odrezovač (http://www.plastidip-shop.cz/…9252212.html), nechat POŘÁDNĚ vyschnout (klidně týden), pak v případě potřeby očistit, základovka, vrchní lak (Motip dělá míchané přímo na originální odstín). Pak čirý lak, aby to něco vydrželo, a opět nechat pořádně vyschnout.

      Není to vidět? Opět očistit co to jde (nemusí být až na čistý kov, ale všechno volné musí opět pryč) a natřít Konkorem 500 (https://www.hornbach.cz/…/artikl.html). Den až dva nechát auto stát, aby Konkor trochu ztvrdnul, pak další cca. dva dny pokud možno nejezdit v bordelu. Pozor, dokud není úplně zaschlý, tak fakt dost lepí! Na mechanicky namáhaná místa (podběhy apod.) můžeš buď ještě nastříkat gumu (https://www.autokelly.cz/…477;40116199) nebo prostě několik vrstev Konkoru a sledovat to a v případě poškození přetřít.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.