• zacatecnikamater

    Zdravím

    Po dokončení studijí jsem začal vydělávat, a v současné době se poohlížím po prvním autě. Nikdy jsem žádné neměl a vůbec tomu nerozumím. Nedokázal by mi někdo z vás poradit? Auto budu používat sám. Maximálně se v něm budou vozit dva lidé. Co je ale nejdůležitější je to, že jej budu používat k cestoání na cyklistické/tri­tlonové/běžec­ké závody. Kolo bych nejraději částečně rozložil, a převážel přímo v autě. S autem budu jezdit v rámci Brna každý den, a po České Republice. Mimo ni maximálně jednou dvakrát do roka. Vůbec se tom nevyznám. nemám vůbec žádné zkušenosti. Jediné co vím je to, že na automatu se nemusí řadit a do benzínu se neleje nafta :D

    Cenový strop si stanovuji na 500 – 600 tisíc korun. Mimo to mám opravdu velké sympatie ke značce BMW. Je to vůbec rozumné? :D Dá se někde „najmout“ čloěk, který mi za poplatek třeba 20 tisíc vybere ideální auto, a zaručí se že odhalí prípadný podvod?

    Děkuji za odpověď

    • Lance  

      RAVKU v hybridu

      • kesu  

        Jako první auto ? :/

        nebylo by něco aspoň trošku zábavnějšího.....

        • Lance  

          Auto beru jako věc. Zabavit se umím jinak. Ono po pravde je mi fuk v cem.jedu

          • kesu  

            Ano, někdo to tak má. Pak to není špatná volba. Ale ne jako první auto po škole pro někoho, kdo má velké sympatie k BMW.

            • Breakpain  

              tak to v tom ale nemůže chtít převážet kola ;) … a pokud to má být zábavné, předpokládám, že v tom utopí šílený peníze a čas ⇒ nezbude čas na běžný sport ;) …

              • kesu  

                Tak zase ale nikdo mu tu neradí, aby si koupil 850i z devadesátek, který by za to asi už dneska ani nebylo. Každopádně do nějaký 320 kombi dá do kufru prostěradlo a bude to v pohodě. A přitom si s tím i trošku zajezdí. Tak asi to nebude jako M3 bez ESP, ale nějaký svezení s tím pořád je (až na příšerný řízení a absenci větranejch sedaček).

                • Breakpain  

                  Auto mám kombík, v dieslu a používám ho defakto na víkendové ježdění s kolem na sjezdovky. Účel plní, jedu poklidně bez emocí jak důchodce a saze nechávám „bouchnout“ až na sjezdovce. Tam se vyřádím a na zpět se vracím opět v klidu ;).

                  Jinak věcná, rozhodně bych mu doporučil automat + tempomat – pokud to má na dojíždění za sportem, mnohdy dojde k tomu, že si člověk odrovná nohu, zlomí ruku atp. Pak velice ocení, že nemusí řadit a zvládne dojet s jednou rukou / „bez noh“ ;-).

                  • Janes  

                    Ano, ano, jako velký příznivec a hlavně dlouholetý uživatel automatů mohu tuhle kombinaci s tempomatem jen doporučit. Měl jsem o takhle v Zafiře B, a když jsem se někdy vracel v noci z pinecového mistráku, nemohl jsem si tuhle kombinaci vynachválit.

                    • Doom ]I[  

                      No a já jsem naprosto urvaný z tempomatu :) k automatu jsem ještě nedorostl :)

                      • Janes  

                        Dočkej času..:-). Jediná nevýhoda automatu je vyšší spotřeba, dále už jen samé jistoty a positiva.

                        • mr.nikdo  

                          Auto bez automatu na vetsi jezdeni nebrat…

                        • kubad  

                          Automat je dnes Většinou dvojspojka. Takže žádný nárůst spotřeby se nekoná to až u hydromenice v dražších autech

                          • MirosPikos  

                            Tak ona může být nepatrně vyšší. Ale zase se člověk vyvaruje nějakému podtáčení apod. Navíc je to silně návykový, taky jsem ho vždycky zavrhoval a teď už vybírám automat.

                            • mr.nikdo  

                              Podtaceni se nekona?

                              V obci to na 50 hazi 6 a toci 1100 otacek :)…

                              • lukas aka mitro  

                                No ..nas naseptavac razeni si uz malem vyslouzil prelepeni, porad chtel radit na 2000rpm…motor sice ma tahnout od 1750, ale mi to prijde malo…

                              • MirosPikos  

                                Tak to si mi celkem zkazil iluze.

                                • mr.nikdo  

                                  Jako kdyz tam hodim mod Sport, tak to toci vic. Ale taky to vic zere.

                                  Zkousel jsem i rucne a stejne to necham resit automat.

                                  Jak prislapnes anebo moc to dusi do kopce, tak to podradi, ale nejakou tu milisekundu si to vezme. Nahoru to radi bleskove.

                                  Aspon takhle mi to dela DSG 6° na 125 kW dieselu.

                                  • MirosPikos  

                                    Asi taky není automat jako automat, tuším že DSG je na tom velmi dobře, soudím dle kamarádovo Leona Cupra.

                                    Mě by celkem zajímalo, jak je na tom EAT8. Chvíli jsem v tom jel a převažovaly pozitivní dojmy. Ale spíš to byl wowefekt z nového auta a první jízdu s automatem. Bylo to u Berlinga XL. Celkem si to dokážu představit, jako rodinnou dodávčičku. Ale jeli jsme v tom dvá a tak nevím, jak by se to chovalo plně naložený.

                                    Pak jsem zkusil ProAce 2.0 D-4D v automatu, ale to nevím co je zač. Tam jsem zase spíš vnímal podvozek, kterej byl znatelně kultivovanější jak Berlingo. Ale ono těžko srovnávat tyto dvě auta. Musím to ještě zkusit a víc se soustředit na motor. Ideálně půjčit na pár dní.

                                    • mr.nikdo  

                                      Nekde jsem cetl, ze ty DSG 7° (Cupra) maji mit nizsi spotrebu a radit lepe. Ale zase DSG 6° je kompletne plna oleje.

                                      Pro mne to je prvni automat, ale uz bez toho auto na denni jezdeni nechci.

                                      • kubad  

                                        DSG není automat v pravém slova smyslu, v podstatě a zjednodušeně je to robotizovaná manuální převodovka :D

                                        • mr.nikdo  

                                          To je burt :-D.

                                          Radis? Ne, radi to automaticky…

                                          • kubad  

                                            jde o odpory a ty jsou stejné s manuálem

                                            takže spotřeba už je jen o tom jak je to naprogramované

                                            • mr.nikdo  

                                              Jo, takhle jsi to myslel. Ok.

                                              Rad se priucim, diky za nove info.

                                              Ty tam mas co za prevodovku? Skrz to podtaceni…

                                            • lukas aka mitro  

                                              Jak tam neni hydromenic, tak je ucinnost stejna jak manual (pokud neni zamkly menic). Zase menic je fajn, kdyz ie treba pomalinku nebo na tahani tezkych veci (pokud je to schopny zvladnout…).

                                      • kesu  

                                        DSG 7 DQ 500 (Tiguan, Kodiaq RS a Passat BiTdi, Audi TTRS, RS3, RSQ3, Transporter) je mokrá a zvládá přes 500Nm, zvládala bezproblému i 2,5t vleky. Má extra krátkou jedničku,

                                        DSG 7 DQ381 (Sup, Kodiaq, Cupra a vůbec všechny silnější auta na MQB) je mokrá a slabší verze DQ500. Chová se ale vcelku podobně. Je to o softu a naladění v konkrétním autě.

                                        DSG 6 DQ 250 byla nahrazena tou DQ381, byla ve všem od Passaru R36 až po Supa. Mokrá a vcelku bezproblémová

                                        DSG 7 DQ 200 je tuším do 250NM a je suchá. Je ve všem od Fábie až po slabší verze oktávky (příkladem je 1,8 TSI, kde kvůli ní snižovali krouťák)

                                        Chování všech strašně záleží na naladění. A to se liší každej rok, u každýho motoru a značky. Zobecňovat určitě nejde.

                                        • McBlacky  

                                          Dq381 davaj i do fl o3. Proti puvodni 6st je to fakt krok dopredu. Ta kratka jednicka je blba jen na extremni brzdeni motorem, kdy se dvojka moc rozjizdi. Ale to je fakt outside scenario.

                                          • mpIII  

                                            Muže to být klidně milionová převodovka, ale dokud bude v manualnim režimu řadit sama, tak to pořad bude k hovnu.

                                            • McBlacky  

                                              dvouspojka vsude ti preradi nez necha zasahovat omezovac ne?

                                              To je chyba ze ridic je debil, ne prevodovka spatna.

                                              • mpIII  

                                                Co vím, tak to nedělají až RS modely Audi a PDK Porsche.

                                                V BMW to ZF 8HP nedělá ve Sport Plus režimu. V A6 allroad řadí sama v jakémkoli režimu. Mercedesy AMG nepřeřadí samy.

                                                V manuální režimu má převodovka dělat to, co chci já. Stačí silnější předokolka a převodovka, co neposlouchá, kazí veškerou legraci. Už několikrát se mi na mokru stalo, že při plném plynu na dvojku v zatáčce podklouzlo vnitřní kolo a motor šel na chvíli do omezovače. Zkoušel jsem to samé s automatem a jakmile proklouzne kolo, tak převodovka dala další stupeň. Jakmile otáčky klesly, tak jelikož jsem stál na plynu, převodovka honem zase vracela dvojku. Takže průjezd zatáčkou úplně zničený.

                                                • McBlacky  

                                                  Porovnavas vrcholne sportovni vozy a mainsteamem. Pokud chces jezdit jak pises, tak potrebujes jiny auto a ne osobak nizsi stredni/stredni se silnejsim motorem a automatem.

                                                  • mpIII  

                                                    Já mám manuál, proto můžu jezdit jak chci, ne jak mi někdo bude diktovat ;0)

                                                    A nerozumím tomu, proč by v manuálním režimu převodovka musela dělat něco, co nechci, i když jsem jenom v mainstreamu nižší střední.

                                                  • mpIII  

                                                    A jen tak mimochodem – stejný problém má Golf GTI TCR, tedy auto, které už se dá v klidu zařadit mezi sportovnější kousky.

                                                  • mpIII  

                                                    A ještě jedna věc – když to umí Renault u Meganu R.S., tak proč zrovna koncern to neumí?

                                                    Nemám problém, když v eko, normal, comfort režimu převodovka řadí sama. Ale ve sportovním režimu s manuálním řazením prostě sama řadit nesmí. To pak popírá celý smysl možnosti manuálního řazení.

                                                  • -b-n-x-  

                                                    Jestli něco řadí v manuálním režimu samo, tak to je dobrá demence :-D

                                                  • McBlacky  

                                                    To je na delsi diskuzi. Blbe se to vysvetluje kdyz nevis co a kdy to dela. V realu u moderniho turbo motoru je samozrejme lepsi ze to dal podava vykon, nez ze to seka omezovac.

                                                  • mpIII  

                                                    To není pravda. Záleží na průběhu výkonu motoru.

                                                  • kali222  

                                                    a jak je to s kickdownem? v manualnim rezimu, tam kde prevodovka neradi sama, tak kickdown funguje? ja mel jen prehistorii, tak nevim, jak to chodi.

                                                  • McBlacky  

                                                    kecal bych, kdybych mluvil obecně. Já manual používám jen na dvě věci. Brzda motorem a jízda v otáčkách kde už není kam podřadit – tzn posledních 1,5–2 tisíce :)

                                                  • kali222  

                                                    mne by prislo logicke, kdyby nefungoval, ale myslim si, ze fungovat bude. kdysi jsem cetl nejaky zahranicni manualek k vyvoji automatu od praveku do cca 2000 a tam byl kickdown prezentovan hlavne jako bezpecnosti zalezitost. pravda je, ze rok 2000 je zas jinde, nez dnes.

                                                  • kejda  

                                                    Kickdown funguje jen v auto režimu, případně v manuálním, když bys to hodně podtočil, ale dnešní moderní automaty to stejně hlídají. Starý tiptronic šel o dva kvalty dolů, a v režimu manuál to stejné hlídal. Passat VR6 1999

                                                  • McBlacky  

                                                    Koncernova AT7 v manu kopne klidne z 7 na 2. Jizni spojka tested cestou z prace ;)

                                                  • kejda  

                                                    Tak to u mé DSG6 ani omylem, max o dva kvalty dolů. Pavdou jest, že S režim nepoužívám, jsme línej, jezdím pouze na D

                                                  • kesu  

                                                    Koncernový auta ale i MB nebo BMW (běžné verze) v kickdownu zařadí i v manuálním režimu stejně jako zabrání uchcípání motoru na nízký otáčky. Každopádně ale kritiku téhle vlastnosti by si měli všichni rozmyslet, protože pokud tam dáš někde na okreskách rychlost a zapomeneš se a začneš předjíždět, dost by se člověk pak divil jak to najednou nejede. A intuitivně dáš kickdown… Co mi vadí je odřazování v červeném poli, to by to mít nemuselo. Co si pamatuju tak mám za to, že 206kW Sup s DSG 6 nahoře nepřeřazoval stejně jako R36 Passat. DSG 7 v 200kW verzi odřadí.

                                                    Ale s ohledem jak to má nastavený nevypínatelný ESP bych se tím nezabejval.

                                                  • mpIII  

                                                    BMW 330×d F31 ve sport plus režimu v manuálním režimu neřadí ani při kickdownu, ani v omezovači. A6 Allroad facelift 3.0 biTDI se stejnou převodovkou v manuálním režimu v dynamic módu v o obou případech řadí.

                                                  • kali222  

                                                    tak ten kickdown takhle, je o duvod vic si tu f32 koupit. jednou. :)

                                    • ceo  

                                      EAT bývají v pohodě. Bývají to japonské Aisin.

                                      V zásadě, co se HDM týká, tak to jsou buď Aisin nebo ZF. Za mě je ZF lepší.

                                      Záleží na iteraci a sladění s pohonnou jednotkou.

                                      Svoje HDM má Mercedes a Subaru(CVT). CVT má i Toyota.

                                      DSG v koncernech je aktuálně opravdu dobré. Lepší než DCT v Mercedesech. Osobně ale preferuju HDM automat. DSG je skvělé, pokud člověk jede podle toho, jak je naprogramovaný. Což sice je u mě většinou, ale v těch několika situacích, kdy má DSG něco předpřipraveného a já změním styl a on to musí měnit – tam se na HDM nechytá ani z povzdálí…

                                      Takže zase a znovu jako u koncernu jako celku – pokud člověk jede podle toho, jak to má auto nastavené, naprosto bezproblémové (DSG), pokud člověk chce, aby ho auto perfektně poslouchalo ve všech situacích a on byl pánem (HDM)

                                      • kesu  

                                        Zkus si nový Audi nebo VW (Touareg) se ZF8 s měničem a uvidíš jak tě to poslouchat nebude. Naopak ta stejná ZF8 v BMW třeba X5 je ukázkou toho, jak to má fungovat. DSG 7 v A6 se chová docela slušně.

                                        Je to fakt o programu a nejde to zobecňovat

                              • look_as1  

                                Ja jezdim 50 km/h na ctyrku.

                          • Janes  

                            Jezdil jsem a jezdím pouze s klasickými automaty s hydrodynamickým měničem. A mám ho právě i v tom zmiňovaném Hyundai i 30 SW minulé generace.

                          • kejda  

                            Třeba dvouspojka u Forda je čiré zoufalství (Tourneo custom 2018)…proti koncernu VW si připadáš, že jedeš ve staré ŠM11–

                      • Lance  

                        Tempomat je takovy automat chudych. Chce to adaptivni.

                        Pokud bych vybiral auto a mohl si vybrat, tak adaptivni tempomat. Adaptivni svetlomety a vyhrivany volant. Tyhle tri veci bych uprednostnil pred x zonovyma digitalnima klimama a vyhrivanyma sedackama.

                        • Janes  

                          Na vyhřívaný sedačky mi nešahej, vyjíždím každý den před sedmou a parkuju venku…

                          A dvouzónová klima je taky paráda, díky ní se s manželkou nemusím rozvádět :-)

                          • Lance  

                            Vyjizdim kazdy den pred 6 a parkuju venku. Bez toho se obejdu. Nejak to.nemusim. samo, ze je to plus, kdyz to.mas

                            • Janes  

                              Tak určitě, že jsme každej jinej, proto i ta dvouzónovka je dobrá.

                              • kejda  

                                ideál je mít plnou palbu ne, snad si rozumíme :)

                                • Lance  

                                  Presne tak :-). Resime picoviny

                                  • Janes  

                                    Das stimmt :-) Starý Škůdky neměly nic a taky se jezdilo …

                                    • kejda  

                                      Já měl na Š110 elektrický ostřikovač, sám jsem si ho montoval z vraku 105!!!

                                      • Janes  

                                        :-)) Joo, já začínal na tátově 1000 MB a první moje vlastní auto byla Š100L…Ruční ostřik si ještě dobře pamatuju :-)

                                • -b-n-x-  

                                  No, jsa bych třeba zrovna chtěl plnou palbu –1 úroveň. Protože moje plná palba má nějaký systém udržování jízdních pruhů, a kvůli tomu méně strmé řízení, než mají ostatní verze :-(

                            • look_as1  

                              Vyhrivany volant jsem nepochopil, pouzil jsem jenom jednou, abych vyzkousel, ze to funguje. K cemu to je dobry?

                              • kesu  

                                To bych taky rád věděl. Vždycky se mi akorát zpotí ruce tak to vypnu.

                                • JMT  

                                  Super vec kdyz mas vecne studeny ruce, vymrzly auto a nemas bufika

                          • -b-n-x-  

                            Ano. Vyhrivane sedačky rulez!

                            • look_as1  

                              K cemu, kdyz mas garaz? Me se na tom akorat potil zadek.

                              Vetrani v sedadle je daleko dulezitejsi.

                              • lukas aka mitro  

                                Zalezi jakou mas garaz. Pokud vytapenou, tak asi neresis. Ja mam nevytapenou- coz je vlastne pres zimu lepsi, a pak mi je docela kosa na ruce. Pak se vyhrivani volantu hodi a stejne tak je to se sedackama. Proste mas pohodli hned jak vyjedes a nemusis cekat, az si sedacku zaprdis. V lete je zase lepsi vetrani sedacky, to jo…

                                • MatS  

                                  Nedavno jsem sa bavil za jizdy s taxikarem co mel mergla a ptal se ho proc nema odvetrany sedacky, kdyz ho ma jinak v topu. Pry kdyz se ti do toho kunsaft pogrca, tak tu sedacku nejde vycistit a je na vyhozeni :-)

                                  • lumyr  

                                    Viděl jsem BMW z ruský ambasády, který bylo totálně zeblitý a přesně jak píšeš. Interiér pryč a šel tam novej. Mejdan je vyšel celkem draho.

                        • kejda  

                          Tak tenhle tempomat se už pár let montuje i do dodávek, nic na něm není…světla jakbysmet.

                          Volant je už trochu něco navíc, ale já mám bufíka, takže zásadně nastupuji do vyhřátého auta…

                          • Lance  

                            Jj. Ale preci jen ty adaptivni ptakarny nejsou v zakladu. Na bufik sem zapomnel. To je bomba. Kor kdyz ti to v lete auto vychladi

                            • kejda  

                              v základu jasně že ne, ale už to nejsou hvězdný války, jak před deseti lety…

                            • wego1991  

                              Přesně tak. Pokud chce v autě i spát, tak bufik by měl být podmínkou. Já v autě nespím, ale bufik je i tak nejlepší věc z výbavy.

                              • kesu  

                                Pozor na teplovodní a teplovzdušní.

                                Pro komfort – vlezu do teplýho auta s teplým motorem – je jednoznačně potřeba teplovodní. Funguje ale maximálně hodinu tuším (na dálkový ovládání). Nepotřebuje tedy druhou baterku. Ale na celou noc to není efektivní.

                                Naopak teplovzdušní je super, pokud to má sloužit jako noclehárna. Transportery tuším umí obě najednou..

                                • wego1991  

                                  Až tak prostudované to nemám, ale spešl baterku nemám. A doba topení a předehřev motoru nebo v létě větrání je max hodina jak říkáš. Jdou nastavit 3 předvolby, kdy se bufík má zapnout (nebo samozřejmě jde zapnout tlačítkem), takže by nebyl problém to nastavit, kdyby se v autě spalo třeba ať to zapne co 2 hodiny. Bufík se ovšem zapne jen v případě, že je dost šťávy v baterii (s tím sem nikdy neměl problém, ale jak říkám v autě nespím, takže sem nikdy neměl víc než jeden cyklus topení) a nebo je málo nafty (rezerva).

                        • mr.nikdo  

                          Co vyhrivane celni sklo?

                          Nyni klimatizovane sedacky. Parkovaci senzory v minimu a kamera/y v topu?

                          • MatS  

                            Ty dratky v celnim skle mi vadi v noci kdyz sviti protijedouci auta :-(

                            • lukas aka mitro  

                              Menil jsem sklo, bo cast netopila a nove ty dratky ma nejake mene vyrazne, ale je pravda, ze to trochu hvezdicky dela…

                            • MirosPikos  

                              Přesně můj problém. Mám pocit že po západu jedu naslepo. Nehorší za deště a když jede někdo proti.

                              • ceo  

                                Jj, třeba Mondeo jsem taky pro tohle vyřadil z výběru

                              • kesu  

                                To ale už snad dneska auta nemají, poslední co to mělo byl Passat B7 2013. Od tý doby už maj Passaty a Superby folii, která není vidět vůbec. Prémie už nemá drátky dlouho..

                                • MatS  

                                  Tak asi Ford zaspal. Uz vlastne vloni v lete jsem si v UK pujcil Ford Kuga a dratky mel. Byla to funglovka, jen 5 mil. ST line vybava.

                                  • zdenal8  

                                    No nepřešli akorát na folii. Že by Ford zaspal bych netvrdil, když s vyhříváním čelního skla přišli první. Někdy před 30ti lety. Takže se ani nedá tvrdit viz. výše, že prémie už nemá drátky dlouho. Oproti tomuhle je to chviličku a v podstatě na začátku vývoje.

                                    K VW se to hádám dostalo až ve chvíli, když tenkrát s Fordem spolupracovali na sharan/galaxy.

                                • vojtechposmourny  

                                  Oktávka má drátky furt. Seat v týhle kategorii tuším taky. Folii má/měl v koncernu akorát Golf.

                                  • kesu  

                                    Aha, tak to nevím. Passat/Sup a Kodiaq má určitě folii.

                                • kejda  

                                  Caddy IV to pořád má, jsou tam drátky

                            • jIrI___  

                              Drátky ve skle jsou už taky taková celkem retro věc :)

                              • kubad  

                                tak tak,

                              • hekynen  

                                Není jednodušší a rychlejší uvést ve varné konvici vodu do varu a s tím to zamrzlé okno polít? Led bude okamžitě pryč a jako bonus to okno už pak nikdy znovu nezamrzne! :)

                                • MatS  

                                  Jo nezamrzne, pac tam uz nebude :-)

                                • kejda  

                                  Proč se srát s konvicí, rovnou do toho jebni kladivem. Efekt bude stejný:)

                                  • Japhy  

                                    Stačí se zle podívat. Vezu takhle dneska dítě do sousední vesnice, pohodička, cca čtyřicítkou, nikde nikdo a najednou tupá rána a přes 2/3 čelního skla smajlík. To bude zas voser s pojišťovnou…

                                    • kejda  

                                      To nasere …

                                    • Lance  

                                      Ty nemas pojistku celniho skla? Menil jsem to asi 6× a vzdy bez problemu

                                      • Japhy  

                                        Mám. Ale spoluúčast, servis, dopisování s pojišťovnou. Z mýho pohledu zbytečnej voser. Malej, ale bude. A to tomu sklu budu muset ještě lehce zvenčí pomoct, protože mi přijde že prdlo zevnitř, asi nějaký pnutí a únava matriálu. Tři běžný auta a jeden zazimovaný veterán. Dvě s vymlácenou baterkou a jedno s prdlým sklem. Furt nějak málo aut. :-)

                                        • Lance  

                                          Ha to davam vzdy primo do „autosklo“. Oni si pisi s pojistovnou. Ja neresim nic. En jim tam podepisu papir. Ale jo do servisu k nim to musim zavezt

                                        • zdenal8  

                                          Ničemu nepomáhej, nech to jak je. Odvez to do nejbližšího servisu autosklo, co je smluvní pro tvoji pojišťovnu. Necháš jim plnou moc a žádný dopisování s pojišťovnou neřešíš. Oni to mají zmáklý. Spoluúčast pak zaplatíš přímo v servisu a za dopoledne máš opraveno.

                                        • MatS  

                                          Asi si moc funil teplý vzduch na zmrzlý sklo a ono prdlo. Třeba bylo už někde načatý a ani to nebylo vidět. Takto jsem dostal šutřík do skla někde v oblasti toho černého skla, úplně dole. Nevěděl jsem o tom. Jedu, topím a najednou prd a pavouk postupně až nahoru :-)

                                          Jenže já už si u firemního zvykl měnit skla. U minulého auta jsem měnil přední sklo 5×, ani jednou ne mým přičiněním, vždy šutr od jiného auta.

                                          • mr.antik  

                                            starýho auta mi praskalo sklo kvůli rezavějícímu rámu. Jinak pojistka je dnes nutnost, ceny skel jsou celkem nízký ale ta práce plus matroš. Aktuálně mám skóre cca 1sklo za 25tis km ale jak se dnes hodně staví/opravuje, tak je to riziko obrovský.

                                            Do servisu kde neřeší pojistky bych nelezl.

                                          • MirosPikos  

                                            Když je ťupka na kraji, zpravidla to praskne pri mrazech. Když je to v zornem poli, většinou se nic nedeje. Pokud nepotkáš cajta :)

                                            • Janes  

                                              Platil jsem za to 200,–

                                            • Japhy  

                                              Za to by snad zaplatil na místě jen vůl, samozřejmě do správka.

                                              Vyhláška č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, považuje tuto, pro mnohé zanedbatelnou, závadu za závadu, ohrožující bezpečnost provozu na pozemních komunikací, a to v případech, kdy je plocha prasklého či poškozeného skla v jeho stírací ploše větší než 20 mm (ustanovení § 36 odst. 3, písm. a)). Takovéto vozidlo jeho provozovatel nesmí užít v provozu, s výjimkou nouzového dojetí (ustanovení § 5 odst. 1, písm. e) z. č. 361/2000 Sb.), navíc mu hrozí postih 5 bodů, pokuta na místě do max. 2 000.- Kč, ve správním řízení 5 000.- až 10 000.- Kč a zákaz činnosti na 6 měsíců až 1 rok.

                                              • look_as1  

                                                Jak se meri plocha praskliny v mm ctverecnich?

                                                • jIrI___  

                                                  O čtverečních se tam nic nepíše?

                                                  • look_as1  

                                                    Plocha skla vetsi nez 20 mm…

                                                    Jak jinak se meri plocha nez v mm ctverecnich?

                                                  • jIrI___  

                                                    Asi nerozumím psanému textu. Ať to čtu jak to čtu, tak tam pořád vidím měření tak, že na prasklinu přiloží pravítko a změří délku praskliny :)

                                                  • lukas aka mitro  

                                                    Mluvi o plose praskliny 20mm, ne o delce praskliny nebo prumeru kruznice opsane pavoukovi. Plocha praskliny je jeji delka krat jeji sirka. Sirka muze byt velice mala, setiny milimetru, takze do plochy 20mm2 muzes mit okno jak puzzle…

                                                    Proste to psal nekdo, kdo nevedel, kde najit znak pro exponent, nebo nevedel nic o plosnych jednotkach…

                                                  • look_as1  

                                                    Proto se uci ve skole vetna stavba. Nakresli si strom te vety.

                                                    „v jeho stírací ploše“ vypustit a je jasno.

                                              • Janes  

                                                Asi jsem holt vůl, že jem zaplatil na místě, ale jel jsem na chatu na týdenní dovolenou a dvě kila mi přišla v pohodě, abych měl klid. Měli nějakou akci a za 10 km mě zastavila další hlídka a chtěla mě znovu pokutovat, když jsem jim ukázal bloček, nevěřili, že jsem to na ty dvě kila uhrál, ale zase jsem je ukecal, další pokutu mi nedali a na chatu jsem dojel. Obě hlídky mi vyhrožovaly daleko většími postihy, zvlášť po tom, co zjistili, že mám propadlou technickou. A abyste si nemysleli, že jsem nějakej ignorant, to auto jsem si půjčil od svého dospělého syna, který ho provozuje, abych na chatu odvezl kola pro mě, a moje holky. Syn se mohl ke všemu potrhat smíchy, když jsem mu nadával, že prej stou prasklinou (cca 25 cm) jezdí po republice skoro měsíc, a nic. No, jsem asi klikař :-).

                                                • lukas aka mitro  

                                                  Jo propadla technicka…mi proletela o par mesicu, kolega se smal a druhy den prisel s tim, ze mu proletela skoro pred rokem…

                                                  • mr.nikdo  

                                                    :D

                                                    Kamos policajt delal ridice segre na svatbe. Vzal si mne bokem a rika, vis o tom, ze technicka propadla pred 3 mesici? :D

                                                  • lukas aka mitro  

                                                    No jako tyden pred svatbou a naslednou svatebni cestou (autem po anglii) jsem zjistil, ze mam pul roku propadly ridicak, ze:)

                                                • gollum  

                                                  Občas mají akce, kdy potřebují vykázat nějkou činnost – rozdat určitý počet pokut (počítáno na množství rozdaných pokut, ne částku, kterou vyberou), tak pak rozdávají tyto malé pokuty. Taky jsem jednou zaplatil jednu takovou drobnou pokutu (u které bylo sporné, jestli na ní mají nárok), abych měl klid a aby nehledali na autě nic závažnějšího (už dost prorezlé auto, něco by tam určitě našli).

                                                • MatS  

                                                  Jinak policajti te nesmi pokutovat vickrat za stejnou vec. Takze pokud ti prvni hlidka dala za to pokutu 200kc, tak ty zbyly hlidky co te staveli se muzou klidne stavet na hlavu, ale uz te za to nemuzou pokutovat. Takze neni co ukecavat. Leda by nasli jiny prohresek.

                                                  • Janes  

                                                    Dyť jo, ta druhá hlídka si toho byla vědoma ( na rozdíl ode mně, já to jen tušil), měls vidět, jak jim spadla brada, když jsem vytáhl ten doklad na ty dvě stovky. Jen jim prostě nešlo na rozum, že jenom dvě stovky. Tyhle by mi dali určitě víc, byli o dost nepříjemnější a dost rozladěný.

                                                  • Davidakta  

                                                    Myslím že byla v pohodě i ta druhá hlídka, když tě nechali jet bez technický.

                                                  • Janes  

                                                    Asi jo, anebo umím dobře dělat psí oči :-). Koneckonců jsou to taky jen lidi, a když se chováš slušně, uznáš, žes pochybil a nemachruješ na ně, tak to většinou dopadne relativně dobře. Nevím jakou výhodu bych získal, kdybych to chtěl hnát do správního, jak tu radil Japhy, ty dvě kila bych projel jen za benzín, o to vlastně šlo..

                                                  • Davidakta  

                                                    Jestli to nebyla gay hlídka :D na tohle je dobrá moje manželka ta nahodí úsměv za který bych jí dal facku a projde jí všechno

                                                  • Janes  

                                                    Ta druhá byl starší chlap a mladší ženská :-).

                                                  • Davidakta  

                                                    Prostě jsi narazil na fajnový policajty. Asi nechtěli tahat peníze z fotra od rodiny

                                                  • Janes  

                                                    Asi jsem je i dobře pobavil a cítili se mnou, protože jsem celou dobu mumlal pod fousy, že toho zmetka (čti: mého syna) přerazím, až mu budu to od něj půjčené, leč stále na mě psané auto po dovolené vracet.:-). Asi měli také děti :-).

                                                  • MatS  

                                                    Hlavne vystrih a prsa a mas vyhrano :-D

                                                  • Japhy  

                                                    Mě to baví, kdyby nedejbože šlo u něčeho závažnějšího třeba o papíry, trénink na úřednicko-opicajtské podpásovky se vždycky hodí. Tak pane Louka, po chlapsku… to už mám za sebou.

                                • lukas aka mitro  

                                  Jses sto let za vopicema:)

                                  https://auto.tn.nova.cz/…ternetu.html

                                  • hekynen  

                                    Super nápad! A pak ti to zamrzne zevnitř.. :-D

                                    • lukas aka mitro  

                                      Hele nejlepsi bylo, kdyz jsem v parizi chodil kolem studentskych koleji kdyz zacalo mrznout…tech tankistu, steracu smrdlajici led a bezradnych tvari zkousejicich proskrabat pruzor treba ridicakem bylo vazne hodne.

                                      Ale jak pises, nejlepsi je zafunene a zamrzle okno zevnitr…to nic neudelas:)

                                      • jIrI___  

                                        Minulý rok na podzim mi kvůli ucpaným odtokům střešního okna napršelo dovnitř auta, nějakou dobu jsem vozil takový malý rybníček pod podlahovým tapecem a jednou přes noc přišel mráz… Zevnitř okna byla regulérně větší námraza než z venku, poprvé v životě jsem škrábal okna i zevnitř :D

                                        • lukas aka mitro  

                                          Zase je to takove az romanticke, jedes si do prace, venku hnusne, jenom trochu pomrzlo a na palubovce zaveje:)

                                          • kejda  

                                            Když seš takovej romantik, tak skoč do drogérky a kup ten sprej, jak se s ním stříkalo na okna, dělalo to vločky :)

                                            Edit ledové květy :))

                          • lukas aka mitro  

                            Vyhrivane predni sklo je super. Vybehnu rano nastartivat, vycistim zuby, zabalim svacu a jenom setru steracema. Alenvyhrivane sedacky, volant a zrcatka by se bodly no. Parkovaci kameru poresim androidim radiem a kosu v aute pridavnym elektrickym topenim…ktere se pro nektere trhy bezne instalovalo…

                            • mr.nikdo  

                              Sedla casto nahrivaji i bocni skla :).

                              Mas vyhrivane sklo a ne zrcatka?

                              Co to mas?… To mela uz Fabie II snad ve standardu pri el. ovladani.

                              • lukas aka mitro  

                                Tak podle manualu vyhrivani zrcatek mam…tak to zitra zkontroluju, zda funguje:D Jinak Kuga mk1 euro V.

                                • mr.nikdo  

                                  Jak dlouho to auto mas? :-D

                                  Jak mas joystick na nastaveni zrcatek, tak pri otaceni – Leva/Prava se podivej na pravy horni obrazek. Vypada to jako zrcatko s carkama uvnitr. Kdyz to na to otocis, vyhrivas.

                                  V zime pri solance super vec – vidis porad :-D. A i v desti.

                                  • jIrI___  

                                    Třeba v S-Maxu to takto není, tam je vyhřívání zrcátek spojeno s vyhříváním zadního okna (navíc je ten výhřev zrcátek fest slabý, oproti třeba starému Volvu nestíhá sušit během deště). Ten tvůj popisovaný způsob je daleko lepší řešení.

                                    • lukas aka mitro  

                                      Tak to bude stejne, bo kuga je ve velkem odvozena od smaxe a focusu…

                                      • zdenal8  

                                        Je to stejné. Je to tak i u Fiesty. Vyhřívání zrcátek je v základu, příplatek je za výhřev čelního skla. Ještě k tomu čelním sklu bývají vyhřívané i trysky ostřikovačů.

                                    • mr.nikdo  

                                      Tak to ma koncern, jak popisuji. Ale u prvniho auta jsem to zjistil az na konci zimy, kdyz jsem kazdych 30 km zastavoval a stiral sterkou. Pak jsem zastavoval kazdych 60 km (F2 ma proste divna zrcatka, tam tekla voda furt). Je a neni to dane uplne logicky a i piktogram neni uplne 100% jasny.

                                      U koncernu jsem s vyhrevem nikdy problem nemel. To pali pekne. Dokonce pred vjezdem do mycky chvilku vyhrivam a pak mycka. Zrcatka se teplem rychleji vysusi a hned a lepe vidim :)

                                  • lukas aka mitro  

                                    Tri mesice. Ale starosti je kolem kupa, takze auto je jenom nasednout a prepravit se. Minuty tyden jsem se teda konecne trochu podival pod kapotu a zjistil, ze moc nevykoukam:D

                                    No, a jinak neni joystick, ale ctyri smerove tlacitka na naklaneni a uprostred tripolohovy prepinac leve-nic-prave, pricemz v poloze nic jedno ze ctyr skerovych cudliku funguje jako povel pro sklopeni zrcatek.

                                    • vojtechposmourny  

                                      Třeba u Clia se to spíná zároveň s vyhříváním zadního okna.

                                    • mr.nikdo  

                                      Jsem mel za to, ze mas Octu. To bude asi neco jineho, co? :)

                                      • lukas aka mitro  

                                        Octa byla jenom malou chvilku a byla vlastne jenom pujcena pred pripadnou koupi. Byla to prvni octa a s automatem, ktery se ukazal byt tak nejak pred smrti. Pri ustalene rychlosti jako by se pokusila hodit tezsi kvalt a pak to vzdala…nebo lehci, uz nevim. Kazdopadne trochu cukala a porad kolisaly otacky o cca 200rpm. Muj dvorni servisak se na mne dival psima ocima, at to nekupuju ani za tech 30 tis. Ze muze jezdit jeste nejakou dobu nebo se vysype za tyden. Tak ji majitelka prodala nekomu na slovenku za 2000E a ten si jeste pochvaloval, jaky je to dobry auto.

                                        Jinak mame fabku, ta je v pohotovosti jako zalozni auto. Kuga tedka pujde do servisu pro stering wheel power mallfunction…obcas to po nastartovani problikne a mohlo by to byt zpusobene i slabou baterkou. OBD hlasi keste chybu pri hledani nulove polohy cidla volantu. Tak jim to tam postavim, at se snazi, kdyz je to v zaruce…

                                        • mr.nikdo  

                                          Se sype brzo ten Ford… :-D

                                          Ajo, ja si rikal, ze jsem nekde cetl neco o Octe.

                                          Ta Fobia je ta Tvoje HTP? Ta mozna vyhrev mit nebude :-D

                                          • lukas aka mitro  

                                            Nesype, proste auto z druhe ruky, takze se da cekat, ze budou nejake bolistky. Tohle neresim. Fabka htp a ta vyhrivani zrcatek nema, ta je plne manualni, vcetne stahovani okynek:)

                                            • mr.nikdo  

                                              Ja si to myslel o te Fabce :-D.

                                              Jak je to stare, kdyz to mas porad v zaruce?

                                              Ja pojedu asi na svolavacku s 6 let starym autem :-D…

                                              • lukas aka mitro  

                                                Prodej byl pres autorizovaneho dealera ford, takze pul roku na skryte vady. Uz tak vymenili predni sklo bo netopilo cele … Takze tam asi zitra sjedu a vyzvim co se da delat. Ve finale potrebuju, aby to auto jezdilo spolehlive a porad. Asi jako vsichni…

                              • lukas aka mitro  

                                Tak zrcatka topi, dneska mrzlo, tak jsem je pred vyletem postrikal vodou a nechal zamrznout. A svete div se, odtaly:)

                            • petrx  

                              Stejného efektu(rozmrazení ska) dosáhnu, když si dálkovým ovládáním z pokoje domu zapnu nějakou dobu před odjezdem nezávislé topení+ jako bonus mám krásně teplo v kabině.

                          • Janes  

                            Bez couvací kamery bych byl ve svém sedanu v Praze často v…až tam…

                            • look_as1  

                              Staci dobry zrcatka. Ale to maji jenom dodavky.

                              • mr.nikdo  

                                Ani ne. Kamera je kamera :D

                                • look_as1  

                                  Ja s pet metru dlouhym autem nemam problem zaparkovat pomoci zrcatek.

                                  • mr.nikdo  

                                    To nemam problem ani se svym, ktere ma skoro 5 m. A zrcatka to ma na osobak obri.

                                    Ale porad kamera je kamera – ted se mi rozbila a uz to citim :(…

                                    • lukas aka mitro  

                                      dobry…dobry…do­bry…zuch…tak to citis?:)

                                      • mr.nikdo  

                                        Ne, ze mne bavi mene parkovat a neni to tak pohodlne :-D.

                                        On ten automat taky obcas neumi najet presne :-D

                                    • look_as1  

                                      Ale takoveto nemas, ze?

                                      Jako v GMC Yukonu XL jsem kameru vyuzil, ale to je daleko sirsi, delsi a zrcatka melo na houby.

                        • kubad  

                          no já zase vyhřívaný volant nepotřebuju :D a rukavice prakticky nenosím

                        • mire  

                          Hlavní výbava je velký motor a čtyřkolka, ochlazení a vyhřívané ostřikovače. Ostatní jsou pozlátka.

        • Lance  

          I fabia muze byt zabavna

          https://www.idnes.cz/…automoto_fdv

        • Lance  

          Jinak teda k te zabavnosti. Po.pravde sem jel.po dlouhe dobe fabkou 1.4 . To auto nejede, ale ja si strasne uzival te jednoduchosti. Bavilo me to. Nema to.nic. ani abs, ale fajn svezeni po jezdeni s turbama

      • lukas aka mitro  

        To je prece auto pro zensky:)

    • skaj  

      V tve situaci jsi jasny adept na operativni leasing a podobne sluzby. Vezmi auto na rok, zkus co ti vyhovuje a budes chytrejsi. Auto (co hledas) neni investice, ale sluzba. Mesicne zaplatis pevny poplatek, mas cistou hlavu a jezdis.

      • Archer  

        Podpořím, jako první auto lepši něco, co není tvoje :) Klidně nějakou Škodu v kombi.

        Až bude víc zkušeností, tak další vyber bude víc rozumný. Neříkám jednodušší, bude mnohem složitější :) Ale rozumný.

      • Ruda  

        … pokud leasingovka nenalezne nadměrné opotřebení nebo poškození. Což se při převážení kol uvnitř auta dá očekávat.

        • Davidakta  

          Přesně tak, operák určitě nedoporučuju.

        • skaj  

          Ale prd, nejhorsi je smrt z vydeseni. Sam jsem vracel uz asi 4 auta, kolem me jich jezdi dalsich 5 a nikdy nebyl problem. Vsichni vozime kola/lyze/kocarky uvnitr, spime v nich a nikdy nebyl problem.

          Nadmerne opotrebeni je vetsinou jasne stanovene a neni to nic sloziteho dodrzet.

      • l.bily  

        Pekny Silvestrovsky vtip .)

        • skaj  

          Argument bude nebo jenom placani?

          • embi  

            Jo je to debilni vtip. Operak pro fyzickou osobu, co se tim autem nezivi…

            • skaj  

              A ten argument bude? Určitě máš nějaká čísla, že jsi tak silný v kramflecich… Nebo zase jenom placani a dojmologie?

              • embi  

                Predpokladam, ze porovnavas nove a operativni leasing? U ojeteho se to nevyplati uz dvojnasob.

                • skaj  

                  Tak zalezi – v pocatcich operaku (cca 7let zpet) jsem se dostal i s novym C4 Grand Picasso lepe nez s 5let starou Octavii. Ciste finance to bylo za C4 o 300 mesicne vic, me se tohle jezdeni bez rizika libi a tech 300 za to stoji. Tenkrat sla Octavie na prodej. Aktualne resi operak kamarad – novy Passat kombi a finance se dostane ve 4 letem horizontu lepe nez koupit a prodat.

                  Realitou je, ze jestli se to vyplati nebo ne je ryze individualni a zalezi na mraku parametru. Jake auto, jaky najezd, jak bezpecne chces jezdit, jak dlouho potrebujes auto, jaky mas typ prijmu, kolik te stoji vlastni cas, jak veris vykupni cene za x let, jestli ses petrolhead…

                  Tedy kazdy, kdo tahle smahem bez znalosti konkretnich vstupnich parametru neco odsoudi je jenom kecalek co si neumi predstavit, ze nekdo to ma jinak nez on a jeho bublina v okoli…

                  • Vrci  

                    Další věc u OL na ojeté auto je servis. Buď není součástí kalkulace nebo je to otevřená položka.

                    • kejda  

                      Zásadně beru vždy OL bez servisu. Mají ho neskutečně drahý, u nového auta do 100 tisíc km řeším pouze oleje a filtry.

                      U mýho auta chtěli cca 80 tisíc za 4 roky.

            • billíček1  

              O jednom vím, vychází mu to stejně jako vlastnictví a nemusí nic řešit.

            • Infidel  

              Taky znám dost lidí co řeší auto operákem, je to prostě o pohodlí. Nakonec to ani tak draze nevychází.

              • -b-n-x-  

                Me by se treba libil takovy operativni leasing co by fungoval spise jako pujcovna. Mel bych chut jezdit treba mustanem – sup, mesic bych mel mustanga. Pak treba zase nejake normalni prakticke auto – sup, 3 mesice oktavka. Potom zase treba nejake pidi auto – sup, mimi cooper. atd atd…

              • Nutribird  

                Ono ta taky může být o celkovém pohledu na věc. Znám borce co velice mění auto po 5 letech. Velice to obhajuje, že do toho nechce investovat a má nájezd pod 10 k ročně. Auto co nemá pořádně zajetý motor. Veškeré spotřební části vydrží k 100 k. U něj by tedy krom běžné údržby, kterou dělá běžně, dalo to auto 10 let. Takže by mohl mít interval investice jednou tak dlouhý. Pak jsou zde tací, co kupují 5 let staré vozy s nájezdem 100 a více k. Takový je samozřejmě musí měnit, protože po dalších 5 letech má to auto i klidně přes 200 k najeto. Po takovém nájezdu a letech se začne sypat vše. Pokud někdo nalitá za 3 roky 150 k je zase úplně jiná situace.

            • hekynen  

              Proč debilní vtip?! Znám jednoho (IT), který má své soukromé auto na operák, dojíždí každý den cca 100 km do rachoty (50 tam a 50 zpět), zaměstnavatel (děla pro rakušáky) mu na to něco přispívá (už si nepamatuji kolik, nějakou tisícovku), takže za doslova pár tisíc měsíčně má stále nové auto, o které se nemusí starat a jehož údržba ho nestojí vůbec nic.

    • look_as1  

      Mam Ford Tourneo Connect long a dve kola dam dovnitr i bez rozkladani.

      Za ty penize to ma nejvetsi mozny objem kufru. Vetsi nez treba Galaxy nebo Sharan.

      Ale na parkovani na ulici je to dlouhy, obzvlast podelne…ale v normalni garazi v nakupaku nebo v praci neni problem.

      Spotreba mala (realne 7.5) , servis levny (je to odvozene dodavky).

      Luxus BMW necekej;-)

      • couffy  

        +1 za Forda,nebo VW Caddy,prodloužený

        • Tom-T45  

          Hoši, hoši, pro jednoho člověka a rozložený kolo dlouhý Tourneo nebo Caddy… Gréta by z vás neměla radost.

          • look_as1  

            V USA jsem jezdil v GMC Yukon XL 5.3 V8, 355 HP, 4×4.

            Takze Tourneo co mam ted v CR, je hodne usporne auto :-)

          • gollum  

            Já uvažuju, že si pořídím jako svoje první auro 9mistneho tranzita (a jsem sám). :-) (ale mám v plánu s ním jezdit jen na různé akce, během týdne s ním jezdit nebudu)

      • MirosPikos  

        Co to má za motor?

        • look_as1  

          1.5 diesel, 85 kW.

          Na dalnici to bez problemu plne nalozene s lyzema na strese jede 130 km/h.

          • MirosPikos  

            S motorem žádné problémy jako netesnost apod. Vychází to z 1.6 HDI myslím. A tam tyto problémy byly, co mi říkal známej z Opel/Fordu. Ale o 1.5 ještě moc nic nevěděl.

            Ptám se proto, že mě to trochu rozhodilo při rozhodování. Prakticky vyřadilo berlingo a jeho kolegy od PSA, včetně Fordu. Byl mi doporučen 2.0 HDI. Tedy měl by to být motor co má třeba Mondeo, ProAce, SpaceTourer apod. Ale auto už je trochu větší a přirozeně dražší :)

            • look_as1  

              Zadne problemy, ale nemam velky najezd.

            • lukas aka mitro  

              Tenhle turbodiesel ma ford v oznaceni tdci duratorq. U tohodle motoru pozor na verzi euro IV (100kw), ktera ma DPF a jeho regenerace se deje skrz dodatecne vstrikovani nafry do valcu – casto se stava, ze zacne pribyval olej. Euro V (103, 120 kw) uz mam dodatecny vstrik a prepracovany systen s DPF. Btw. nikdo nevi, jak casto se to ma vlastne samo regenerovat:D

              • jIrI___  

                Vypozoroval jsem, že u 2,0 TDCi regenerace probíhá 1× za 1000–1200 km (prostě jedenkrát za natankování do plna). Škoda, že to člověka neinformuje nějakou hláškou jako třeba v Passatu.

                • MirosPikos  

                  Nepomohl by nějaký OBD modul, který by to uměl sledovat?

                • lukas aka mitro  

                  No vidis, a mi probiha co cca 300km…pokud mas extra vstrik nafty pred dpd, tak kontrolka se da dodelat, napoji se na rele vstriku. Jinak se da regenerace a procentualni zaplneni odchytit obd adapterem a aplikaci torque-je treba placena verze.

    • BabbaJagga  

      Promiň, ale co chceš odhalovat za podvody na autě za 500–600 tisíc????? Za to koupíš nové auto. Nechci Te urážet, ale podle toho, jak jsi položil svůj dotaz, by mě fakt zajímalo, cos vlastně vystudoval. Ten tip na RAVku hybrid je dobrý, šel bych do ni taky, kdybych zrovna něco takového řešil, ale zatím jsem spokojenej se svou skoro 15 letou Corollou v naftě a kombiku.

      • zacatecnikamater  

        No pro úplnost tedy doplním. Věnuji se IT (konkrétně FPGA programování). Školu jem skončil před rokem. Kromě toho mám několik několik vedlejších příjmů. Jako rodina vlastníme a pronajímáme několik bytů, na kterých mám nějaký podíl. Svého času mi pěkná suma naskákala i z Bitcoinů. Jsem navíc velmi flexibilní prodávání starých věcí. Když něco už nepotřebuji, dokážu to velmi rychle prodat.

        Auto jsem nikdy neměl a ani se o to nezajímal. Ale jak se říká, peníze si do hrobu přeci neodneseme, a tak mě napadlo, že bych si touto cestou mohl udělat radost :)

        • team_daddy  

          Já bych Ti do toho trošku hodil vidle s myšlenkou, abys za první auto nedával půl mega. Zatím víš „hovno“ (nemyslím zle). Kup ojetou octávu, jezdi rok dva a pak uvidíš o čem to je a co vlastně chceš. Můj názor. Hezkej novej rok!

        • mr.nikdo  

          500 je treba nova Octa ze skladovek.

        • kejda  

          S tvým příjmem a sebejistotou, a s tím, že na kole budeš jezdit každý den, doporučuju taxík.

    • Pavlos_S1  

      Asi jsi študoval hezky pěkně a vyděláváš i slušnej peníz, když si po studiích dovolíš káru za 600 tisíc. Začni s tím, že si pro začátek pořídíš nějaký ojetý mpv, kam se ti vejde i kolo a trochu se vyjezdíš. Po nějakém roce (2roky?) budeš zhruba vědět ,co chceš za auťák. Jestli to má bejt bavorák na machrování, nebo něco co ti bude sloužit k tvým potřebám. A věř, že každou chvíli rozebírat kolo, když někam pojedeš, aby se vešlo do auta je pěknej vopruz.

      • zacatecnikamater  

        O mém vzdělání jsem něco napsal výše. Byla to chyba, budete rozebírat toto místo odpovědi na otázku…

        • Pavlos_S1  

          Příště musíš být opatrnější a psát jen to nejnutnější. To víš, lidi se většinou chytnou pro tebe toho méně podstatného a řeší se vše možné, ne jen to, na co se ptáš. Vítej na BF.

        • Pavlos_S1  

          Proti vzdělání jsem přeci nic nepsal. Byla to tvoje volba. Ale slovo bitcoin, pronájem bytů a flexibilita v prodávání starých věcí, hm, to se mnou už nějak nerezonuje.

    • ronda  

      Já to vezmu z druhé strany, od těch závodů. Auto pro jednoho, pro dva je prakticky úplně každé, ale to užití pro cesty na závody nastavuje limity. Napadlo tě někdy koukat po ostatních, čím na závody přijeli, jak se jim to v tom vozí, jak pohodlně to tam všechno poskládají a kolik jim zbyde místa pro potřebné pohodlí. Osobně bych začal od těhle zkušeností a podle toho vybíral stejná, nebo podobná auta. Zúží se ti výběr a líp se v tom budeš orientovat. Jen mám obavu, že to nebude asi báwo, co jsem tak sledoval, jezdívají spíš většíma krabicema.

    • BabbaJagga  

      Tak to pak jo, jsem si nebyl jistej, jestli u te sumy nebyl preklep. Tipy na odvozeniny od dodávek jsou dobrý, jsou to praktická auta a nevypadají úplně špatně jako ze jede remeslnik :). Operák na rok je dobra rada, nic neřešíš, jezdíš a budeš mít čas si utridit myšlenky a svoje potřeby. Pokud budeš jezdit hodně po městě, možná bych zvážil automat. Na to BMW se vykašli, to radej nech frikulinum, nebudeš aspoň na závodech přitahovat nežádoucí pozornost.

    • hekynen  

      Kup jetou oktávku kombi v benzinu (klidně „jen“ dvojkovou), nebude ti trhat srdce do toho hodit zasrané kolo a hlavně nebudeš muset kolo pokaždé rozebírat (věř, že je to děsný opruz), za rok dva získáš zkušenosti a budeš vědět, co vlastně chceš a potřebuješ a uvidíš.. ;-)

      • lukas aka mitro  

        +1 pokud ma nekoho duveryhodneho, kdo by se o auto trochu postaral a netahal z nej prachy. Jinak klidne dachnu dokkera. Do obou to kolo jebne a nebude muset moc premyslet nad poskozenim interieru.

    • pajan  

      Za sebe bych doporucil koupit jako prvni auto neco lacinejsiho, nez auto za pul mice. Tedy, pokud mas najeto nula nula prd a nejsi vyjezdeny. Sem tam nejaky skrabanec muze zamrzet na novejsim aute vic, nez na nejaky starsi ojetine.

      Pokud chces auto vyuzivat na zavody kouknul bych se po necem jako je vw caddy. Daji se koupit za rozumny peniz pod 200, i hezky a vybaveny kousky za 600. Jsou i ruzne delkove verze, do kterych si muzes udelat i nejakou skromnou vestavbu na cokoliv – servis, spani atd. Dily jsou na to vsude, je to koncern, tak je to i celkem spolehlivy, ojetin je mrak. Navic to neni zas tak moc velky jako treba T5, malej transit custom atd, aby se s tim nedalo pohodlne zapichnout do diry ve meste.

    • billíček1  

      Koupil bych dokra od dacie. Funglovku, dáš za to ani ne půlku, má to záruku a naučíš se jezdit. Případný škrábanec tě srat nebude. Kola tam schovas, dá se v tom vyspat. Na radost z řízení bych rezignoval, to raději za zbytek druhé auto, starší „sporťák“.

    • Mr.Dawe  

      Neřeš podvody a podobné.

      V tvé situaci si můžeš v klidu dovolit nové auto, které tvé požadavky splní. Být tebou, projdu si na webu stránky výrobců aut a podívám se co by se mi tak líbilo. Pro tebe bude rozumnou volbou vzít benzínovou pohonnou jednotku a pokud chceš i trochu místa, nebál bych se menšího combi, ačkoliv na převoz rozloženého kola na závody ti bude stačit i jakýkoliv hatchback. Osobně bych koukal třeba Po Aurisu, Mazdě 3, Golfu, Octavii, Leonu,Meganu, atd., je toho opravdu hodně. Automatickou převodovku dnes nabízí téměř do všech modelů. Zašel bych do autosalonu a svezl bych se. A poté něco vybral. Nové bude mít výhodu záruky, pojištění budeš platit na každé auto, takže v případě potíží budeš krytý. Další možností je již zmíněný operativní laesing, kde platíš službu a jen se vozíš. Musíš si ale spočítat co pro tebe bude výhodnější a po stránce pohodlí vhodnější.

    • CannondaleF29carbon  

      Do většiny aut narveš jedno dvě kola pri rozložení. Podle toho co píšeš, bereš auto jako dopravní prostředek, ne jako něco, co by sis užíval. Tudíž bych vynechal řidičsky zábavná auta a podíval se po něčem praktickém.

      Lidi ti tu píšou o Sharanech, Caddy… Na to jsi mladý. MPVcko budeš muset kupovat, až přijde rodina. Teď si kup něco, co tě bude i trochu bavit. Koukni na Mazdu 6

      • kesu  

        No přesně!

        Jenom bych zvážil i tu zábavnost…

      • Tydlii  

        stará šestka, dneska bohužel mazda dělá uplně obycejny podvozky jako koncern. když jsme u toho, tak i nový báwa maj totálně dobastlenej podvozek- špatně navržený uchycení náprav atd… obecně vzato mi neeprijde dobrej pristup mam 600k chci auto nic o tom nevim a nekdo mi poradte. moje rada zní: něco si o tom teoreticky zjisti z technický stránky, není to žádná raketová věda. potom se v něčem svez, zjisti si poruchovst a cenu oprav atd… muzes se o to zajimat trochu racionálně. bude tě to sice stát pár hodin času, ale pomuze to. jestli o autech nic vědět nechceš , tak prostě jdi k dealerovi značky co se ti libi a tam si něco kup. při svých příjmech nemusíš řešit servis atd…, normálně můžeš auto měnit ve 4–6 letém cyklu.

        pakliže jsi ochotný tomu chvíli dát, tak pár point k zamyšlení:

        • konstrukce podvozku → ramena, nápravy, přední, zadní pohon, 4×4, torzní tyč, víceprvková náprava, lichoběžníková ramena (mazda 6 I. generace, platformy koncernu → MQB, MQB A0 a rozdíl mezi nimi)

        → motory: benzín x diesel ,, atmosféra x turbo, problematika studených startů u přeplňovaných motorů…

        ->výkon x podvozek → chceš silný auto? bude ale tomu motoru stačit podvozek? U Octavie, Superba, Passata ne! podvozek musí být vždy dál než motor…

        ->moderní technologie x konstrukčně dobře navržený auto…

        jestli tě ty věci nezajímají tak prostě jdi k dealerovi a kup něco nového, neuděláš chybu. Jestli jsi ochotný se tomu pár hodin věnovat, tak si za ty prachy můžeš koupit neskutečně zábavnou káru. A samozřejmě si zaplať mechanika, který ti auto před koupí komplet prohlédne .

        dále můžu doporučit nechat si to dotáhnout z německa. dělá to u nás dost lidí, auta v německu bývají v lepším stavu díky lepším silnicím (mimojiné) tihle lidi tam jedou a seženou ti to co chceš, odborně to prohlédnou atd… vyvaruj se bazarům typu AAA Auto, nebo auto esa, jsou to apriori šmejdi. u malýho bazaru nikdy nevíš.

        příklad společnoti co tahá z německa na přání:

        https://www.auto-auta.cz/

        Obecný tipy na závěr → nový bmw jedině sportovním podvozkem, mazda dělala dobrý věci před 10 lety, asle bacha na korozi, vw je nudný, ale lehce jetej passat může být rozumná volba, jediný auto od škodovky, který je řemeslně zvládnutý je superb poslední generace (tam můžeš mít nový, v combi v benzínu se nejspíš vejdeš) a HLAVNĚ SI NEKUPUJ OCTAVII – je to nafouklá obluda na podvozku golfa – výrazně kratšího auta.

        • embi  

          Jezdil si s temi auty? Ja jen ze tady sypes, imho casto nesmyslna, moudra a je ti sotva 19:)

        • Japhy  

          To je jak přednáška ze strojní fakulty vysoké školy života Na růžku.

        • Infidel  

          Tvl… :-D

        • Pavlos_S1  

          Stránky, co mají v kontaktu pouze telefoní čísla, nemohou být důvěryhodní.

        • mpIII  

          Cha cha, prej Octavia na podvozku Golfa :-D

          • -b-n-x-  

            No a na čem? Na pasatu? A superb je potom phaeton?

            • mpIII  

              Platforma stejná, ale není to to samé – oktávka má delší rozvor, takže už to dobře zvládá ten velký zadní převis.

              Autor příspěvku “ HLAVNĚ SI NEKUPUJ OCTAVII – je to nafouklá obluda na podvozku golfa – výrazně kratšího auta.” očividně zamrzl v době Octavie I a Golfu IV.

              • -b-n-x-  

                Já právě žil celé roky, že oktavka je v zásadě golf kombi od škodovky. Ale rád se dozvím nové informace. Díky.

                • mpIII  

                  Ano i ne. Octavia má jako jediná delší rozvor. Leon a Golf mají stejný rozvor jo pro krátkou verzi, tak pro kombi. Proto je v Oktávce více místa vzadu.

                  Jinak hodnotit jak dneska auto jezdí bohužel nejde jen tak z patra podle modelu. Můžou za to možnosti konfigurace – když bych kouknul třeba na novou pětku od BMW – 4 možnosti podvozku (normální, M paket podvozek, adaptivní tlumiče, adaptivni tlumiče s adaptivními stabilizátory), dvě možnosti řízení (klasické nebo aktivní natáčení zadních kol). Natáčení zadní nápravy nejde kombinovat s adaptivními stabilizátory, jen s M paket podvozkem nebo s podvozkem s adaptivními tlumiči. Takže nejde jednoduše říct, že BMW 5 jezdí líp než M-B E.

                  To samé v zásadě platí i níže – nemůžeš říct, že Golf jezdí lip než Octavia nebo že Leon jezdí lip než Golf. Vždy závisí na konfiguraci konkrétního vozu.

                  Golf má multilink vzadu od 130k včetně, Octavia a Leon od 180k včetně. Níže je vždy klika (kromě 4×4 verzí) která bouchá a i na 15” kolech umí odskakovat. Na větších kolech je to jen horší (zkoušel jsem dva týdny Golf VII Variant na 17” kolech s klasickým podvozkem). Audi A3 má až na pár úvodních modelových roků multilink i u 1.2 TSI a 1.0 TSI.

                  Zajímavé je, že Golf VII neumí progresivní řízení s adaptivními tlumiči v normálních verzích (jen v GTD, GTI a R). Umí pouze progresivní řízení se sportovním pasivním podvozkem. U Audi A3 je možnost si svobodně zvolit progresivní řízení k jakému podvozku chceš (4 možnosti – normální, sportovní, S line a podvozek s adaptivními tlumiči). U OIII bylo progresivní řízení do faceliftu dostupné jen pro RS a adaptivní tlumiče před faceliftem nebyly možné vůbec. Leon má progresivní řízení s adaptivními tlumiči v paketu, zajímavé je, že jakmile ten paket zvolíš, dostaneš sníženy podvozek na úroveň FR.

                  Další, co promlouvá do toho, jak se to auto řídí, je VAQ aktivní diferenciál v OIII RS, Leonu Cupra, Golfu GTI. Modely s 4×4 ( Leon Cupra ST 4WD a Golf R už ho nemají).

                  Takže fakt nejde paušalizovat. :0)

    • Doom ]I[  

      Dva lidi, dvě kola a věci na týden narveš i do Favorita :) – v tom problém není.

      Otázka je, viz billíček, jestli v tom budeš chtít spát či jen jezdit.

    • Vrci  

      Pokud primární (více km i času) bude vložení kol VW Caddy prodloužená a její alternativy (tourneo, partner…) v civilních provedeních. Pokud cesty s kolem budou do 50 % bral bych dlouhý combi (Mondeo, Passat, Superb). Vzhledem k tomu, že je to první auto a bude to jen odhad. Proto bych vzal něco v hodnotě 2/3 Tvého rozpočtu a po roce případě vyměnil. Zjistíš co Ti vyhovuje nebo chybí.

    • Lance  

      Na operak se vykasli. I kdyz prachy mas (teda nevim jaky je tvuj rocni najezd) Pokud vylozene nejsi fanda do aut, tak kup neco noveho za me tu ravku v hybridu ( trochu musis navysit rozpocet). Budes mit svoje auto v zaruce a nebudes se bat, ze nekde zustanes. Pokud nejezdis v zime kazdy tyden na hory vykasli se na 4×4

      • lumyr  

        Dneska se dá na operák sehnat auto za zajímavou cenu a pro někoho, kdo na autě nechce nic řešit a má love je tohle nejlepší řešení.

        A pak je už na něm, co si vezme a může to bez větších problémů střídat

    • Espen  

      Hyundai i30 combi, benzín, automat, tažný, stáří 2–3 roky. Na omlácení jako první auto O. K.

      Jinak nevěřím, že existuje někdo solidní, kdo dělá do aut a za pár peněz by nepodělal i vlastní rodinu :-D. Autaři, to je kapitola lidí sama pro sebe :-).

      • MatS  

        Hyundai radeji v benzinu nee. Mam v praci 1,6 a to vubec nejede. V dieslu mame taky a to uz jde. Problem je, ze i v kombiku je to furt maly. A jako auto je to teda nic moc, ale nesere se. Najezd mame uz pres 300t km.

        • Espen  

          Že něco nejede je asi subjektivní. Ty auta na silnici jezdit vidím, takže jedou :-). Celkově pohled na auta je subjektivní. Mě osobně by docela nadchlo auto, které se moc nesere :-D.

          • Lance  

            A je vubec takove?

          • MatS  

            Tak z kopce jede vse, ale auto musi mit nejakou dynamiku, aby slo bezpecne predjizdet a jelo to i nalozeny. Ta 1,6 benzin fakt nejede. Mozna po meste na nakup ok, ale jezdit v tom fakt nechces. Popravde u vetsiny aut co mame se do urciteho najezdu nic moc nesere. Pak prijdou drazsi opravy, ale to uz jde z firmy pryc (cca 300t km). A to mame skodovky, Hyunday, Peugeot, VW…

            Co se komfortu cestovani tyce, jasne vede VW a Skodovka. Ale jezdit se da ve vsech, jen na celodenni jizdu si vyberes radeji pohodli.

            • Espen  

              Jak říkám, vše je subjektivní. Já třeba už 15 let vozím v kufru psa. To na nějakou ostřejší jízdu můžeš zapomenout. Takže jsem se naučil jezdit jak s hnojem a když někam jedu, tak vlastně nikdy nespěchám. Těch 10–15 min na 100km mě nezabije.

              • billíček1  

                Patnáctiletý pes, to už na to brzo budeš moct zase šlápnout.

                • Espen  

                  To od tebe nebylo moc ohleduplné. Žije se mnou celý můj dospělý život. Někdy je lepší trochu popřemýšlet než něco napíšu.

                  • billíček1  

                    Potřebuješ všude smajlík? Trochu nadhledu ty cíťo.

                    • Espen  

                      Jakým smajlíkem bys to chtěl zachránit? A ano, jsem na to hodně cíťa.

                      • hekynen  

                        Katastrofa / válečný konflikt a po pár dnech o hladu by ses tím (a celá tvá rodina) futroval až bys měl boule za ušima.

                        Pes je a má být hospodářské zvíře.

                        • billíček1  

                          Na Ukrajině jedli vlastní děti. Člověk je jen zvíře, na chvíli civilizované, ale pořád jen zvíře.

                        • Espen  

                          V takové situaci nejsem, takže tak.

                          • hekynen  

                            Tak samozřejmě, že v takové situaci nejsme (myslím minimálně v ČR), ale POKUD by taková situace nastala, tak ty své domácí mazlíčky bez mrknutí oka sníte. A doporučuje se co nejdřív, dokud z té živé konzervy není jen kostra.

              • hekynen  

                Chudák pes, 15 let zavřený v kufru auta…

              • Japhy  

                S jednou pejskařkou jsem byl asi rok a půl. Měla takovou skládací bednu do kufru a když se z kufru začlo ozývat prokluzování drápků a tupý rány, bylo potřeba dát lehce nohu z plynu. :-)

        • Ruda  

          Pojede asi tak stejně, jako atmosférický motor od VW o stejném objemu.

          1.6 CRDi 100kW jede fakt pěkně a i úsporně.

          • MatS  

            Tak to nesuhlasim. VW Bora 1,6 (73kw), VW Jetta 1,6 (75kw) a Octavia II 1,6fsi (85kw) jedou nesrovnatelne lepe nez ten hyundai a to jsou tezsi auta.

            • blue.sun  

              Dobrý vtip! :-D

              • MatS  

                Skoda ze sis nevsiml, ze ja srovnavam celou dobu benzinove motory. Reagoval jsem na tu prvni cast. S dieslem to nesrovnavam, to je jine svezeni.

                • Janes  

                  Hele, s tím, že 1,6 v Hyundai nejede, to není vůbec pravda, 97 kW je dostačující. Jen se s tím musí umět jezdit, není to, jako že za jízdy chrápu a pak se spoléhám na turbo,že mě vytáhne z průseru.

                  Ze silným motorem dokáže jezdit rychle každej trouba, u slabších motorů musíš vsadit na plynulost a naučit se s tím jezdit.

                  • MatS  

                    Ok, tak to upresnim. Bez turba. 1,6 97kw uz je dost vykonny motor. Ja si ted nevybavim vykon te 1,6 co mame v praci. Neni to muj sluzebak. Ja mam diesel, protoze to ma v sluzebaku smysl vzhledem k ucelu auta u nas. Ten benzin byl velky krok vedle.

                    Jinak mam i skodarnu s 1,2 82kw a to je ventilator na steroidech, jezdi krasne a sily ma dost. Dlouhodoba spotreba kolem 5.5l.

                    A mne nejde o rychlost, ale aby to jelo do kopce i plne nalozeny. Dve kola nebo lyzarska vybava a kufr plnej baglu. A ten nas firemni i30 s 1,6 nejede ani prazdnej.

                    • Janes  

                      Příště tedy musíš být konkrétnější. Jinak vždy je ještě důležité zpřevodování. No a u těhle firemních, to může být všechno jinak, pokud to někdo doprasil, nebo šéf koupil sockaverzi..

                      A samozřejmě pořád zůstává ten fakt, že s atmosférou musíš jezdit jinak, než s turbem.

                      • Janes  

                        Myslím, že oba mluvíme o jiných 1,6 motorech, ty o CVVT a já o přímovstřiko­vém GDI.

                        https://www.tipcars.com/…-139210.html

                      • MatS  

                        Jasne sorry. Ta i30 byla zajeta moc klidnym kolegou, takze nic moc.

                        Jinak uz jsem jezdil se vsim moznym, stridam auta casto jak v praci, doma i na dovolene v pujcovne. Takze vim jak se jezdi s atmosferou, turbem i dieslem. Ale vytacet motor do cervenyho aby to trochu jelo, poslouchat jeho rev a pak vysoka spotreba, to fakt nechci. Umim jezdit na pohodu i svizne.

                        Ale nejhorsi svezeni bylo nedavno s kolegovym Peugeot Partner Tepee s benzinem. To fakt nejede, to nechces.

                        A moje prvni auto byla Fiesta 1,3 benzin s 47kw :-) Takze vim co je slaby motor, ale jela celkem dobre.

                        • Janes  

                          Vždycky je to výkon / váha :-). I se starým Rapidem 130 jsem se vyblbnul dosyta. Vymetat s ním na sněhu prázdný parkoviště byla čirá radost.

                    • Ruda  

                      Benzínové atmosférické motory od Hyundai se musí točit. Má max. výkon v cca. 6000 min-1.

                      Dost záleží na tom, jak se s tím motorem normálně jezdí. Pak mohou mít dvě papírově shodná auta naprosto odlišný projev.

                      • Janes  

                        Rudo, to všechny atmosféry, mám ještě dva roky starou Corollu 1,6 benál a je to úplně stejný, chceš jet svižně, musíš řadit a vytáčet..a hlavně nechrápat, věnovat se řízení a předvídat.

                        Nebo hold pojedeš v klidu „na klobouka“ a budeš se kochat tím klidem a spotřebou.

                        • Ruda  

                          Ale jo, jen každá atmosféra se chová trochu jinak.

                          Měl jsem Felicii 1,6. Max. krouťák ve 3500 a max. výkon ve 4200 min-1 (jestli si dobře pamatuji). Ten motor nemělo smysl točit nad 5000, možná ani nad 4500. Měl takový dieselový projev ve smyslu dost úzkého spektra použitelných otáček.

                          A např. jedna z 1,4 ve Fabii (už nevím jestli ten převrtaný škodovácký motor), tak ten nejel vůbec.

                          Něco jsem najezdil s Octavií II 1,6 MPI a na klidnou jízdu ten motor šel.

                          Kvůli dětem máme Peugeot 308 SW s 1,6 VTi a na okresky stačí. I když upřímně řečeno bych bral něco silnějšího.

                          • Janes  

                            Ale jo, to je jasný, ono dřív byl krouťák u Evropanů nízko, to až Japonci, hlavně díky proměnnýmu časování se dostali do tak vysokých otáček. Ta 1,6 prý byla taková traktorová, nevím, jezdil jsem jen Feldou 1,3 asi dobrý kousek, jezdilo to překvapivě svižně, kdyžs tomu naložil.

            • Ruda  

              1,6 CVVT nebo 1,6 GDI?

              • MatS  

                Myslim ze to je 1,6i MPI D-CVVT.

                • Ruda  

                  Upřímně mi v 1. generaci i30 tato 1,6 nepřišla lepší než 1,4 CVVT (která má shodné vrtání a menší zdvih). Jela stejně, jen měla větší spotřebu.

    • Lance  

      Nebo zaměstnání, kde si muzes vybrat sluzebaka, coz je asi nejlepsi reseni

      • hekynen  

        jj, nejlepší terénní a závodní auto.. :-D

        • Lance  

          Nevim. Neznam

          • hekynen  

            Já taky moc ne, služebák jsem měl jen krátce v první polovině devadesátek, pak už jen vždy svoje..

            • Lance  

              No ale ty si milionář

              • billíček1  

                Tak to je dneska kde kdo. Dokonce i já a to jsem jen prostý státní zaměstnanec.

                • look_as1  

                  Vlastni bydleni se nepocita.

                  • billíček1  

                    A rekreační objekty už jo. Tak to jsem pořád milionář, hurá.

                  • vojtechposmourny  

                    Fakt?

                    Takže když budu (čistě hypoteticky) bydlet ve vlastním baráku za sedmdesát mega (například), furt nejsem milionářem?

                    • Kacko  

                      Milionář je dnes kde kdo.

                      Myslím,že použitelná definice je dolarový milionář. Člověk, který má investovatelný $1M. Těch je v ČR okolo 30 tisíc, pár jich bude určitě i tady.

                    • lukas aka mitro  

                      milionar…to je neco jako ze te ty tvoje miliony zivi…ne ze mas bydleni za tri mega a od rana do vecera musis makat, abys mel z ceho zit…

                      • vojtechposmourny  

                        Tři mega jsou byt v paneláku. Myslím fakt něco, v čem mám uložené třeba výše zmíněných 70M a jinak chodím makat.

                        • lukas aka mitro  

                          No, pokud do tohojenom sypes, hodnotu to ma vice mene trzni a neuzivi ti to, ze bys mel dost volnych prstredku (ktere by se pri nejlepsi jeste akumulovaly), tak milionar nejses…al eje to jenom muj uhel pohledu. Protoze prinejlepsi tu nemovistost na stara kolena strelis a za par penez si uzijes duchod v karibiku s domorodkama, v horsim to pustis detem, ktere te soupnout do domova duchodcu a mas hovno…

        • kubad  

          takže G-Clas AMG s V8 Biturbo :D

    • jamaco  

      Ano služba prověření ojetého auta existuje.. Stačí pohledat.. Před pár lety mě to vyšlo asi na 7tis. Ale kupoval jsem auto 4 roky staré s 170tiskm..mmch už nikdy nekoupím auto jinak.. Jednak ten člověk usmlouval cenu čímž se zaplatil a jednak co řekl o tom autě tak to přesně bylo..

      V rozpoctu je k dispozici mnoho nových kombi různých velikostí nižší střední (Octavia, golf, 308, Astra, i30, ceed atd. Atp.. Kam se částečně rozložené kolo vejde ale jen při sklopení alespoň jedné zadní sedačky

      Pak by se dalo uvažovat o nějakém MPV nebo dodávce též nové rifter, berlingo, zafira, touran.. To už jsou taková rodinná vozidla

      Pokud je snem bmw.. Tak nakonec proc ne v rozpočtu něco bude.. Buď kombi rady 3,5 nebo MPV rady 2, popř asi i třeba x3 by šlo.. Otázkou je jak to bude ojeté a jak staré..

    • roman 3D  

      hlavně si nekupuj něco ojetýto, nový je nový se zárukou

    • mr.antik  

      Mala nízká dodávka. Traveller, Trafic, Transporter, Tourneo Connect a jejich sourozenci.

      • kejda  

        Tourneo connect je menší, než ty tři. Velikostně Caddy, Dokker

      • kesu  

        Není to zbytečně málo na ježdění ve dvou? :DD

        • oberleutnant Weiss  

          Je. Karosa by to měla být. Přinejmenším. Až bude mít rodinu, něco většího pak může pořídit kdykoli…;-)

        • kejda  

          Tak si ještě může vzít dvoumístnou :))

        • mr.antik  

          Tak na závody každý víkend ideál. Na město peklo, to jsem nějak přehlídnul.

          V tom Brně bych se bál nějaké nové hezké plechovky – jednak neumí jezdit (jak jsem pochpil) a jednak záleží kde bude parkovat – jestli nějaký sidliště nebo venku na ulici, tak to bude po roce obouchaný ze všech stran.

          Takže racionálně nějakýho kombíka pokud to má trošku jezdit nebo krátkou prakticou krabičku (Caddy apod.), v benzínu, řekněme do 200tis kterýho za dva roky furt slušně prodáš a přitom nebudeš trpět u každého škrábance.

          • tomxxx  

            pravda, parkuju auto na ulici a za 5 let je vorvaný jak jetel

    • Kacko  

      Auto je nejhorší investice, takže doporučuji něco levného i na díly a spíš investovat do výletů atp.

      Kouknul bych např po golfu nebo oktavce. Člověk o to nemusí mít extra strach, za 300k se dá koupit slušné a servis máš na každém rohu. Vejdou se do toho dva lidi a dvě kola úplně v pohodě.

      • Tom-T45  

        Pokud to nemá generovat nějaký zisk, tak to není investice. Auto je prostě spotřební věc (utracené peníze) + k tomu další provozní náklady. S tím Golfem/Octou souhlas.

        • Doom ]I[  

          Nápodobně.

        • Kacko  

          Investice nemusí přímo generovat zisk, může ho generovat nepřímo, což auto dělá. Např ušetří čas a zbude víc na vydělávání atp.

    • CLZ  

      Ostatni me ukamenuji, ale podle toho co jsi napsal bych vzal X3 2,0d 4×4 v automatu.. 7,5l/100km.

      • Kacko  

        X3 má celkem malý/mělký kufr.

        • CLZ  

          Chce to na denni jezdeni pro max 2 lidi + 2kola… to se se sklopenyma sedackama vleze.. jezdim tak casto. I kocar s bagazi do toho dostane, kdyz pribude rodina.

    • bednous  

      500 – 600k, aby se kolo vlezlo do kufru se sundaným předním kolem? Kup jetou A7!

      • zacatecnikamater  

        No tak to se mi docela zamlouvá

        • Vrci  

          Tak ale kup něco, co má tiptronic a doložený servis. Do A7 i A6 Avant dáš kolo celé.

          • bednous  

            Ani do jednoho se mi to bohužel nepovedlo, 27,5" a 29" je svinstvo, ani tu posranou silničku do A7 nenarvu celou, ten kufr je trochu užší. Ale když sundám přední, tak cajk a v obojím (A6, A7) Solden ve 2 na týden bez problémů. Furt lepší, než si kupovat Dačku a podobný, když má takový rozpočet… :-D

    • mykovec  

      Toyota Previa 2.4 benzín, komfortní cestování, za předníma sedačkama 2.3m ložné plochy, spotřeba od 8 do 12.

    • blue.sun  

      Ze zvědavosti… kdy jsi naposledy seděl za volantem a kolik jsi toho najezdil? Soudím, že dle tvého přístupu moc ne. Prachy neřešíš, takže tě nejspíš hromada škrábanců na novém, drahém autě nebude štvát, ale ztráta hodnoty by mohla. Jak tu psali jiní – kup Dacii Dokker, a až se naučíš trochu více jezdit a řídit, přemýšlej o nějakém BMW.

      Ale chápu, s Dacií parádu neuděláš a tobě jde zjevně především o tu parádu.

      • zacatecnikamater  

        za volantem sedím vzdy, kdyz príbuzní potrebují někam odvézt. nebo kdyz někam jedeme tak to vzdy zbyde na mě.

        • blue.sun  

          Hm, to je široký pojem. Kolik je to hodin, kolik je to kilometrů? Ze zkušeností vím, že do deseti tisíc kiláků je člověk docela opatrný a mezi desátou a padesátou tisícovkou je největší riziko bouračky, jak mladým rostou křídla.

      • l.bily  

        daciu? sak by sa ostudu prepadel :)))

        • blue.sun  

          Jo, to je vidět.

          Fakt je, že sám bych si dnes Dokkera taky nekoupil, ale z jiných důvodů, než kvůli image. Jemu by to ale vadit nemuselo, když plánuje jezdit jen ve dvou.

          • l.bily  

            ale je to mlady chalan ktory ma prijem lepsi a bude chciet nejaku buchtu. A nie duchodca

            • blue.sun  

              A do roka se v tom BMW zabije…

              • vojtechposmourny  

                Ale prd. S jeho rozpočtem má na bmw (mírně jeté), které ho prostřednictvím kupy asistentů víceméně ohlídá. Samozřejmě pokud bude chtít jezdit jako pako, nebude to stoprocentní, ale podle jeho příspěvků myslím, že to tak zatím není.

                • blue.sun  

                  Nevyježděného hazardéra můžou asistenty velmi nepříjemně překvapit, některé jejich zásahy u starších verzí jsou hodně ostré, až nebezpečné.

              • l.bily  

                530d ma len 190 kw to na zabiti neni, ja to mam chipnite na 230kw a zda sa mi to tak akurad aj manzelke sa stym jezdi dobro

                • Ruda  

                  Vše je o hlavě. Na zabití stačí i Trabant nebo blbě spadnout z kola.

                • -b-n-x-  

                  Krásný mimoděk :-)

                  • Prasopes  

                    No nevím, zas když chci někomu doporučovat auto, je dobrý napsat že ho mám a vím o čem mluvím:-)