• old rak

    Mám na BF nezvyklý dotaz, ale jelikož se tu řeší tolik různorodých věcí, tak ten můj dotaz sem určitě zapadne.S manželkou plánujeme časem koupit nový Peugeot 3008. Dívali jsme se čím by jsme ho vylepšili a manželka trvá na tom, že chce kožená sedadla..Já kůži odmítám. Máte nějaký pádný argument, kterým bych ji od toho odradil? Nebo když ji nepřesvědčím má kůže aspoň nějaké klady? Jaké máte s kůží v autě zkušenosti? Je mi jasné, že se tu budou řešit hovadiny, ale třeba se tu něco rozumného dovím.

    • racek_chechtavy  

      v zime studí, v lete pali.. na podzim a na jare dobry :-) ale vypada hezky to je pravda :-)

      • roman II  

        hlavně když je za kůže pár let stará rozpraskaná a vyšisovaná od slunce:-)

        • DaD  

          Jj. Taky už bych to mít nemusel, ale je pravda, že ta kůže má něco do sebe a interiér to vzhledově dost zvedne.

    • Japhy  

      Když si potřebuješ prdnout, dá se to dobře zavrtěním v kožené sedačce zakamuflovat.

    • zdenek  

      Jestli máte děti, co zaprasí sedadla jidlem, tak to má smysl. Kůže se lépe čistí. Jiný smysl bych v tom neviděl.

      Zajímal by mne argument manželky, proč je chce. Jestli kvůli tomu, že je mají sousedi/příbuz­ní/kolegyně, tak to je na pováženou…

      • roman II  

        nebo známka punku:-)

      • old rak  

        Děti odrostlé a manželce se to líbí a jak píšeš, lépe se čistí. A jelikož máme velmi malý roční nájezd km, tak kůži asi moc neodřeme.

        • hekynen  

          " a manželce se to líbí". Tak co řešíš? :-D Nezdá se, že bys byl ženatý týden. ;-)

          • old rak  

            Řeším, jak jí to vymluvit

            • wilda81  

              To nejde. Ženský mozek není při diskuzích svázaný logikou.

              • tomasjirka.cz  

                A když ji to reknes, tak bude nastvana. A když priznas, že omezena logikou teda taky je, tak bude zase nastvana. A ted si vyber :D

      • Kuba78  

        na tohle by byl nejlepsi asi igelitovy potah sedacek a zbytek auta vevnitr potahnout teflonem.. :-)

    • milan.v  

      Když máš vyhřívané sedačky, nemusíš blbosti kolem jejich teploty řešit.. Navíc to jsou jen povídačky, ty sedačky nejsou studenější jen proto, že jsou kožené, alespoň ty moje ne..

      Vyžadují ale pravidelnou údržbu, impregnaci, je to přece jen kůže. Když na to kašleš, pak ty sedačky vypadají tak, jak tu někdo popisuje.. A světlá kůže má tendenci se zabarvovat/špinit od oblečení (džíny např.), což na běžném potahu ani nenastane..

      • Petr L2  

        +1

      • mr.ricardo  

        Dovolim si nesouhlasit, vyhrivani nefunguje hned a do ty ledovy sedacky si proste musis sednout. Zapnout predem to nejde, protoze ta sedacka topi, jen kdyz v ni nekdo sedi. A pocitove to teda studenejsi je, o dost. A v lete, kdyz to clovek musi nechat nekde na slunicku, tak je to jak kdyz lezes do kremacni pece.

        • BLACK1E  

          Tak v zimě se na to nesedá v kraťasech, tak to jde tu vteřinu vydržet. V létě se kůže nažhaví stejně jako jinej potah, ale na rozdíl od něj dokáže to teplo výrazně rychleji předat zadnici :)

          • Žíža  

            s temi kraťasy si dovolim polemizovat. Ja je nosim defakto celoročně- razim heslo, ze dlouhé rifle vytahuju až pod –15. No a když před dvěma tydny bylo – 19, tak jsem byl zdechly je poprvé tuhle zimu hledat a posunul tak teplotní interval níže :-) . A v autě mám taky kůži a nějak mi to v těch kraťasech nevadí ( ale já asi nejsem úplně standardní typ)

        • scret  

          dovolim si oponovat, kdyz mas vyhrivani, tak to neresis…

          Dneska jsem lezl do sveho auta, kde mam latku, bylo –8 a kuze neni studenejsi, jen rozdil je v tom, ze s vyhrivanim je daleko driv teplejsi…:)

          • mr.ricardo  

            Tak mam asi citlivejsi pozadi :) proste kuze v zime studi. Priplatkova vybava je prima, treba winter packet super, ale zkratka bez kozenych sedacek bych se klidne obesel.

    • zderes  

      A ty máš argument proč kůži odmítáš?

      Já jsem ji měl na předposledních dvou autech, teď ji nemám a pěkně mě to ----.

      Pravda je, že záleží na autě. Pokud máš vyšší třídu auta, fungují sedačky perfektně, kůže je kvalitní, nepraská, nejezdí Ti zadek v zatáčkách, je to odvětrané. Vyhřívání je dnes skoro standart.

      • old rak  

        Jelikož jsem v kůži nejezdil,tak argument nemám. Proto se ptám na názory ostatních.

    • Alojs01  

      Tak nech udělat kožený potah jen na sedadlo spolujezdce… :-)

    • Barak  

      V autě jsem sám kůži nikdy neměl. Když jsem ale s někým, kdo jí má, jel, měl jsem v létě i přes klimatizaci pocit, že se mi potí prdel a záda.

    • JMT  

      Kvalitni kuze je super. Zadek se v nepari ani ve vedru, v zime taky ok (navic ke kuzi uz je snad i vzdy vyhrev) a vypada to super. Plus cisteni je sranda. U hadru staci jednou sednout mokrym zadkem a mas hned fleky. Ale ted to negativum. U Peugeota kvalitni kuzi nenajdes. Takze ti zbyde jen ten hygienicky aspekt.

      • Breakpain  

        Nevím, v jak moc kvalitních sedačkách jezdíš, ale nemůžu souhlasit – BMW X5 v kůži, vyhřívané – je to velmi pohodlné, lepší než klasika, ale prdel i záda mám teda stejně mokré.

        Přít se nechci, ale já se teda potím ve všem … v létě mi to přišlo IMHO jako peklo. Ale každý je jiný, já se potím hodně, to vím …

        • mr.antik  

          mě přijde že lidi si platěj za neuvěřitelný kokotiny, ale ventilovaný sedačky (spolu s výhříváním) mi přijdou jako dobrá věc i když si na ně našetřim nejspíš až někdy v důchodu

          • jecnak  

            Taky mi prijde, ze sedacky jsou jedna z velmi dulezitych veci. Sam jsem si menil ze serie na kozeny, 5tismerny s pameti, protoze obyc jsem nebyl schopen nastavit, jak jsem potreboval. Navic kozeny jsou vetsinou trochu tuzsi, takze lip podrzi v zatackach.

      • JMT  

        Pezot byl zlo. Obycejny VW taky, rencek taky…a ted mam nejakou lepsi kuzi ve VW a ta je fakt super. Dokonce i lepsi nez kdejaka latka.

    • snas89  

      Ja bych to vylepsil tak, ze bych koupil neco jinyho nez Peugeout 3008

    • KoudakT  

      Tak si nech namontovat kombinaci a máš to. Ono to vypadá pěkně, ale musíš se o to starat, jinak rozpraská.

      Řeči o tom, že pálí/studí jsou zbytečné. Pokud máš v autě klimu a popř. vyhřívané sedačky (což asi máš, když už chceš příplatkový interiér), vůbec bych to neřešil.

    • hekynen  

      V předpředchozí práci měl šéf auto v kůži a pro mne to bylo vždy šílené utrpení, když jsem s ním někam musel jet. Už jen z toho smradu z kůže mne navalovalo. Zejména v létě, když se auto na sluníčku rozpeklo na 70°.

      O tom, jak nepříjemné bylo pro mne na té kůži sedět, ani nemluvě. V zimě to bylo studené (i přes zapnutý „gril“), v létě i přes klimu jsem se v tom potil a lepila se mi prdel.

      Jedinou kůži, kterou na sobě snesu, je ženská kůže… :)

    • oddie  

      Tady je chyba už v tom „s manželkou plánujeme“ :P

    • alinceb  

      Máme v autě kombinaci kůže (boky) / alcantra (sedáky a opěradla) a musím říct, že je to příjemné. Osobně bych se asi nebránil ani kůži, ale u nového auta bych měl asi problém za ní vysolit ty prachy. U některých značek je to ale tak, že když chceš větraná sedadla, musíš mít kůži. A větraná sedadla pro mě smysl mají, rozhodně větší než kůže.

      Nevím, jakou máš v autě navolenou jinou výbavu, ale já bych kůži dával na wishlistu vždycky až někam dozadu (za vyhřívané sklo, dobrá světla, navigaci, konektivitu, elektroštělovací sedadla s pamětí…).

      • Lada,s  

        tak alcantara už je jiná liga, ale „obyčejnou“ kůži bych nechtěl. Má to mladá v autě i když má klimu a vyhřívání, tak stejně to v létě pálí než vychladíš a v zimě studí než vyhřeješ. Navíc v zatáčkách to klouže a lítáš sem a tam. Jediná výhoda že se líp čistí. Za mě ale nebrat :-)

        • alinceb  

          Když máš dobře tvarovaný sedadla, tak nevidím důvod, proč by to mělo v zatáčkách klouzat.

          Alcantra je na žebříčku níž než kůže, protože je to syntetickej materiál.

          • Lada,s  

            Má nic moc tvarované sedadla (Sanda Fe). Ale souhlas, záleží na autě

            Jo a jinak je to Alcantara, ne Alcantra :-) mě se ale líbí víc než tradiční kůže

            • alinceb  

              Vím, jaký to má pravopis. V ČR se to ale běžně používá bez toho „a“.

              Tradiční kůže je co? Já znám přírodní a syntetickou (koženku). ;)

            • scret  

              pokud nema novyho Santu, tak ty starsi maj kozeny sedacky uplne na h…!!!

              Ja v nem mam prave latku a jsem spokojenej, kuzi bych tam nechtel…

              • Lada,s  

                má 2007. Ty sedadla jsou tak židle v kuchyni, žádné boční vedení

                • scret  

                  jj, v tomhle jsou lepsi prave ty latkovy… Ty aspon trochu drzej, ikdyz taky ne moc… Taky mam 07–08…

                  Nehlede na to, ze tyhle kozeny jsou takovy jak stary kreslo na zamku.. takovej trochu americkej styl… proste jruza:)

                  • mr.antik  

                    pro tlustoprdelníky… a spíš to po letech připomíná nějakou hodně nepovedenou koženku…

                    • Lada,s  

                      no právě. Je pravda že je to moje jediná „dlouhodobější“ zkušenost s kůží, ale vůbec mě to nepřesvědčilo. Možná v jiném autě a lepším provedení bych změnil názor.

                    • scret  

                      no, uz jsme videl horsi kozeny sedadla nez zrovna v Santech… Tyhle maj rekl bych docela tlustou kuzi… o tom, ze jsou ale hnusny je bez debat:)

                      • mr.antik  

                        jasně, kolega má nějako „volítanou A6“ a ty sedačky tam jsou uplně stejný, asi to je těma rokama, dneska to snad bue jinde

        • McBlacky  

          a proto se do M bavorárků dává jenom kůže :)

          • Lada,s  

            ale tam jsou líp tvarované sedadla tak tam nelítáš :)

            já jsem max. spokojen s tímhle…textil + dobré boční vedení = sedíš jak přilepený

            • kubad  

              je úplně jedno jesli latka nebo kuže je to o tvarování sedadel

          • tomasjirka.cz  

            Nedava :)

      • scret  

        Alcantara je nadherna, prijemna a muj favorit, ale uz se zas tak moc dobre necisti:) Kor od deti…

    • McBlacky  

      odvětraný a vyhřívaný proč ne.

      jinak jsi to nepochopil. Má ráda kůži? Tak jí kup bičík, korzet a pokud je fajnšmekr tak i masku ;) určitě toho pak najedete víc než v tom autě…

    • wilda81  

      Mám kožené sedačky ve starším Mondeu a chrochtam si. Nevidím důvod do nich nejít příště znovu. Tos asi ale slyšet nechtěl :))

    • kubad  

      Auto bez kůže už bych nechtěl

    • kadlec  

      Mam peugeot 508 a kuzi jen po stranach a uproszred latku. Kuze kurevsky studi nez se sedacka zahreje a na leto se moc netesim az se v tom bude parit prdel. Jedina vyhoda je omyvatelnost.

    • tomasjirka.cz  

      Za mne radši dobře tvarovana sedadla s bocnim vedením (M od BMW jsou super – Alcantra verze), textil mi nijak nevadí, mam jej radsi nějak než kuzi, i když sedadla v XC70 byly taky fajn.

      Pokud kuze, tak nutne vyhrivana + odvetravana, jinak je to docela opruz, ale tim se ztrati výhoda omyvatelnosti, ale zbavis se letniho lepení a horky kuze no.

      Kdysi davno se do aut dávala kuze dopredu, aby ridic neznicil sedacku, a dozadu mel majitel vozu textil pro sebe. Nevím, co se v průběhu vyvoje podelalo… :D

      Osobne bych si kuzi do auta nezvolil, když nejde o omyvani po detech / taxi. Nevidím v tom ty výhody, nevím ale, zda ma Peugeot v nabidce alcantru ci nějaký lepší sportovni sedadla.

      A pokud mi reknete, že ve svým veku nemůžu mit moc odjezdeno, tak pro srandu pisu články o autech a vozím se v novinarskych a v práci děláme kompketni branding jedné z automobilek a s tim mame k dispozici taky vzdy par kousků, takže kupodivu mam odzkouseno pomerne dost sedadel ;)

      Btw nějaký specialni důvody proc zrovna 3008? :)

      • tomasjirka.cz  
        • teda pokud by šlo o mne, radši bych si priplatil za adaptivni LEDkovy světla (nikoliv prouzek na denní sviceni, ale full LEDy) a Head-Up displej na sklo (ne ten bazmek na sklicko nad kaplickou), což by mohlo vyjit na obdobnou cenovku možná :)
        • pepek  

          Která manželka ocení HUD?

          • snas89  

            HUD je nesmysl,

            dokonce i u pilotů se prokázalo, že místo ulevení jim to tříští pozornost

            V autě to platí taky.

            • tomasjirka.cz  

              Ja nerikam, že to ocení manzelka :D

              Ja říkám, že me osobne je prijemny si promitat rychlost a údaje z navigace a telefonu na sklo, abych nesklapel zrak dolů.

              A proc by to melo tristit pozornost?

              • mr.antik  

                protože to máš furt v hlavnim zorným poli, přitom to jsou věci, který k řízení nepotřebuješ pořád

                • tomasjirka.cz  

                  Zalezi jak si to nastavis, když to mas trochu nic a pruhledny tak mi to prislo v pohodě. Samozrejme to nemůžeš mit přímo před cumakem :D

    • scret  

      do 3008 bych fakt kuzi nedaval! Jako sory, ale to auto neni zadna prestiz a nevidim jediny duvod pro kuzi!!!

      To je jako to cpat do fabky… Jinak k tematu odvetrana a vyhrivana kuze je fajn… Kdyz neni odvetrana a ma jen dirky, tak se taky da… Hladkou celokuzi bez direk bych nechtel ani za nic. V lete se na tom poti neskutecne zadel.. V zime s ni nemam problem…

    • snas89  

      Hele a jsi si jistý, že se jedná opravdu o kůži?

      Čínksým soudruhům bych v tomhle moc nevěřil.

      pro: lepší údržba při čištění po dětech (např. rav 4 má tohle super, tam nejsou ani dírky v sedácích, vše setřeš lehce)

      proti:

      cena, náročnějí na údržbu

      riziko nekvalitní kůže, hlavně u psa bych si na to dával pozor

      pokud není dobře řešeno odvětrávání, tak jsou v létě kožený sedačky za trest

      Ohledně P3008: je to novinka. S autem bych minimálně rok počkal až vychytají porodní bolesti.

    • felix.org  

      Mně na kůži nejvíc vadí to, že u některých výrobců dokáže poměrně brzy vypadat hodně použitě…

    • scret  

      ted koukam na ceny a jako fakt je nekdo ochotnej dat za tohle maly auto bez 4kolky treba 7kil ? wtf?

      • felix.org  

        Taky mi to rozume nebere, ale každý zboží má svýho kupce a se svýma penězma ať si každej dělá, co chce a nejspíš to za ty peníze taky lidem fakt prodají :-) Myslím, že minimálně půlka SUV u nás prodaných jsou předokolky a těch čtyřkolek se do terénu taky moc nepodívá.

        • scret  

          vzdy je otazkou, co to je „teren“…

          Ja treba 4×4 vyuzivam docela dost… A ted prave resim, jestli se bez nej u novyho auta obejdu nebo bez toho uz nechci…

          • felix.org  

            A já bych měl do měsíce mít svoji první 4×4 v kombíku střední třídy spolu s automatem, tak jsem zvědavej, jestli pak už nebudu moct bez 4×4 žít. U automatu tak nějak počítám s tím, že už se ho nevzdám :-)

            • alinceb  

              Švagr má aktuálně Mondeo 4×4 s automatem a nadává na to, že když si nemůžes pomoct spojkou, tak je ta 4×4 poloviční. Osobně jsem ještě neměl tu čest, ale něco na tom možná bude.

              • felix.org  

                Takhle, využiju to stejně jen na horách a pokud bude zima jako letos, tak se budu u nás na vesnici cítit o něco bezpečněji, než prohrnou cesty. Jinak to budu vozit zbytečně, ale chci si to na rok zkusit a za rok se můžu vrátit zase k předokolce.

            • Lachtis  

              No vidíš, já měl minulé auto xdrive a v automatu a z automatu jsem se spokojeně vrátil do manuálu. Ne, že by automat fungoval špatně, naopak, řadil krásně bylo to komfortní, pohodlné, ale prostě nuda, idkyž to bylo BMW. Klacek a spojka mě prostě baví víc. Mít prachy na dvě auta, tak mám sportovní v manuálu na blbnutí a luxusní v automatu na ježdění.

              Ale zase, je to o tom, co preferuješ, kde jezdíš, kolik jezdíš. Třeba v kolonách a městě je ten automat paráda.

              4×4 vzhledem k tomu, že na hory nejezdím a ty zimy (až na výjimky :-) ) nejsou tak strašné, tak jsem to ani moc nevyužil a tahat cca 100 kilo v případě xdrive a riziko vyšších nákaldů mi za to nestojí.

              • tomasjirka.cz  

                Ja jsem právě zase hrozne spokojen s xDrivem a automatem s padly i co se sportovnejsi jízdy tyce :)

                Ale je super, jak ma kazdy jiný vkus, aspoň není nuda!

                • kubad  

                  +1

                  nevidím jediný důvod proč se vracet k manuálu a 4-kolka je fajn :D

                  • tomasjirka.cz  

                    Jak ktera se zas musí rict :)

                    xDrive mne zatracene prekvapil jak funguje fakt v hromade sněhu, ale i zatracenou zabavou kdyz je ve s sportovním rezimu s vyplym DSC !

                    • scret  

                      je zvlastni, ze majitele X5 a X6 se slavnym XDrivem nevyjedou ani nikam na hory… Ale to zrejme nebude XDrivem jako takovym, ale spis debilnima gumama, ktery na tom maj… A taky i dost mozna jejich zhovadilou sirkou…

                      • mpIII  

                        Tak on je xDrive jenom Haldex naopak…

                        • scret  

                          problem je v tom, ze opravdu, kdyz vidim nekde ze velky SUV nevyjede, tak je to fakt X5, X6 apod.

                          Tady ve druhy polovine videa tohle vidam na horach celkem casto:)

                          • mpIII  

                            Mrkni na video, co jsem dával níže. Hezké porovnání xDrive, quattro a 4matic. Je tam vidět, že BMW a M-B jsou hlavně zadokolky.

                          • tomasjirka.cz  

                            Tyjo ale to na tom ma Clarkson letnaky… si vezmu kameru az pojedu zas domu do Krkonos a neco s tim provedu ;)

                            • scret  

                              kdybych ty auta nevidal tady u nas v „opicich horach“, tak tomu taky neverim:)

                              • tomasjirka.cz  

                                Hele ja když to občas vidim, tak bych se letnakum ci celorockam vůbec nedivil…

                                Ja mam ted zkušenost, ze X1 umi cumakem hrnout prasan v Krkonosich do kopce a pohoda :D

                      • mr.antik  

                        je někde objektní test těchto systémů? V opravdových a reálný sračkách, kdy zapadneš někde ve sněhu nebo do jílu? Dá se vůbec takový auto s automate rozhoupat když někam zapadneš?

                        • mpIII  

                          Tohle je hezké video https://m.youtube.com/watch?…

                        • scret  

                          tusim nemci nebo rakusaci delaj testy na 4kolky… Dost aut tam pohorelo, vzpominam si hodne na Hondu CRV, ktera byla uplne na h…

                          Nekde dokonce tady na BF bylo video…

                        • hekynen  

                          No, asi takhle. Zima, lyžování, parkoviště zamrdané, tož jebli jsme to kam to šlo, tak nějak skoro do škarpy. Vedle nás to jeblo BMW s tím slavným XDrive či co to, bo piča BMW vyjede přece všechno. Po lyžovačce, moja nastartovala (bo já jsem pochopitelně popil), aby se to zahřálo, vedle BMW taky. Odstrojili jsme se z lyžáků a lyží a najebali to do kufru. Vedle BMW se taky odstrojilo a najebali to do rakve. A na odjezd jsem byl fakt zvědavý, oba jsme byli zaboření čumakem v ďuře. Tak jsem vylezl z auta, mrzl a kochal se. Moja dala jednoduše zpátečku a prostě vyjela. BMW hrabalo, hrabalo, hrabalo, hrabalo… Bylo krásně vidět ty marné pokusy tam zapojit všechny čtyři. :-) No nakonec se i to BMW vyhrabalo a odjelo, když jsme ho společně s pár chlapama potlačili. :-D

                          My tam byli se Subaru Forester…

                          • Radek Broz  

                            Nandals jim to!

                          • goofy  

                            A nevisel jenom prostě ten bawor na břichu? :-D Podle mě takhle to rozlišovat je dle mě kravina a vždy v dané situaci záleží na hodně faktorech.

                            • hekynen  

                              Myslí si, že nevisel. Bylo to někde tady: https://mapy.cz/s/1lUlP

                              Jen byl čumákem z kopce, takže couval na sněhu do kopce. Nevím, jestli měl zimní pneu. A netuším, jestli by byl takový rozdíl v trakci mezi zimními a letními.

                              Nevím, jestli XDrive umí zamknout diferenciál. A dost možná to mohlo být i mezičlánkem mezi volantem a sedačkou. :-D Borec to dost tůroval. Moje žena prostě jemně vyjela, ani jí to neproklouzlo.

                              • Stingray  

                                Mám taky Forestra a hlavní výhoda mimo pohon je ve váze, v tom je Subo nepřekonatelný a vyjede skoro všechno.

                                • hekynen  

                                  Nevím, žena mi ho nechce půjčovat. A v zimě už vůbec ne. :-D Takže si musím vystačit se svou Oktávkou. :)

                                  Ale jo, jednou jsem s ním na lyžovačce byl, na Slovensku. Celý den hustě chumelilo. Bylo mi až trapné, když jsem s Forestříkem vyjel z parkoviště na první dobrou, zatímco předohrabky musel tahat traktor.

                                  • tomasjirka.cz  

                                    Forester je ještě SymmetricalAWD – permanentni ctyrkolka, ne? A hlavne proti většině X lehkej :)

                                    A ver, ze v pneu je brutalni rozdil ;)

                                    • tomasjirka.cz  

                                      https://www.youtube.com/watch?… tady mas krasnou ukazku s Foresterem na letancich a M3 na zimacich a jaky je vysledek ;) Pneu delaji strasne moc, i dobra zimni versus starsi levna zimni.

                                      • hekynen  

                                        Pneu dělají straně moc, ale mezičlánek mezi volantem a sedačkou ještě víc. :)

                                        Chce to s tím Forestrem jemnější práci s plynem a spojkou. ;-)

                                    • hekynen  

                                      jj, pade na pade. Plus má redukci, která zároveň zamkne diferenciál. Žena to jednou (svou chybou – zastavila; do té doby to v těch xx cm sněhu jelo jako tank) „utopila“ ve sněhu, bylo hezky vidět, jak všechny čtyři kola hrabou.Naštěstí tam byli další dva chlapi, takže jsme jen potlačili a už se jelo dál. :)

                                      • Stingray  

                                        Spínanou uzávěrku diferenciálu žádnej Forestr nemá, maximálně to má samosvor a to jen 2,5 turbo.

                              • goofy  

                                Co to vlastně byl za bawor. Jinak ten mezičlánek, to je mnohdy to nejdůležitější, co rozhoduje o úspěchu nebo neúspěchu. :-D

                                • lukas aka mitro  

                                  dupnes na plyn, 2× protocis kola; zahrabes se a jsi v riti…

                                • hekynen  

                                  Taková ta hnusná kráva, bastard kupé a SUV. :) Asik něco jako BMW X6 M (co jsem teda našel na stránkách BMW).

                                  • goofy  

                                    Ježiši fuj! :-D To snad s tereňákem už nemá nic společného. :-D Když x, tak jedině klasický osobák. :-)

                                    Ale i tak si myslím, že tam mohl být největší problém v gumách a šoférovi. :-) Třeba X3 se nám se kámošem podařilo položit na břicho v takovým polotuhým bahně (velká zasychající louže rašeliny po těžbě). No a po chvíli, co jsem si říkal, že půjdu kopat se chytlo jedno kolo, a pak už se auto podařilo rozhoupat. Takže něco málo to v terénu taky zvládne… Ale Forester je podle mě koncepcí jinde, než všechny Xbavoráky. To jsou primárně takové městské vozítka. :-)

                          • Kuba78  

                            to je ale hodne lacine.. smat se baworaku ze nevyjede to co forester. To je jak smat se drobne holcicce, ze neutahne na zadech pytel cementu jako statny chlap.

                            taky bys ale mel vzit v uvahu a zduraznit sebekriticky, ze ty auta sice vypadaj podobne, ale stejna nejsou. Forester ma sice vyborny motor a excelentni podvozek, ale vevnitr to neni takovy luxus – je to slusny a dobry, ale ani za masite priplatky z toho neudelas takovy luxus a takove rozmazlovani ridice jako je treba nabouchana petka nebo sedmicka (ale za vetsi penize). To by se pak moh zase smat ten z bavoraku tobe, proc doma sedis na obycejnym gauci, kdyz si on vali prdel na Rolf Benzovi a je to dost pohodlnejsi.

                            vem to tak, ze ty preferujes prujezdnost protoze ji potrebujes, ten clovek z bawa je treba smireny s tim, ze jeho drazsi auto je sice pohodlnejsi ale prd vyjede protoze na hory jede jednou rocne a to riskne. Z tveho prispevku mi neprijde ze by ten clovek daval nejak okate najevo ze je vic nez ty, spis skodoliba radost ze tvuj forester pokoril nejaky bawo.

                            • hekynen  

                              Ty máš báwo, že? :-))

                              • Kuba78  

                                ne. a budes se divit, mam v rodine mimo jine dva forestry a jezdil sem mimo jinych subaru dokonce i legacy FWD, takze mam celkem prehled co subaru umi a jak to umi. bmw sem jezdil taky.

                                • hekynen  

                                  V klidu, jsem si jen lehce rejpnul. ;-)

                                  Ať si každý vozí prdel v čem chce. Já se nesměji, jen jsem reagoval na příspěvek mr.antika „je někde objektní test těchto systémů? V opravdových a reálný sračkách, kdy zapadneš někde ve sněhu nebo do jílu? Dá se vůbec takový auto s automate rozhoupat když někam zapadneš?“. Stejná situace, prakticky stejné podmínky, on nevyjel, my ano. Ano, VÍM, že Forester je svým způsobem teréňák. ;-)

                                  • Kuba78  

                                    jak se chova automat (respektive DSG) s hromadou elektronickych ficur zahrabany ve snehu ti muzu rict velmi dobre – velmi blbe. a jestli se da rozhoupat? no, kdyz z kazdy strany tlaci dva silni chlapi, tak ano..

                                    Forester neni terenak, ale je to auto kteremu se da rikat SUV s rozumnou pruchodnosti. Terenak je z beznych aut kuprikladu Jimny – to vyjede i to, co ty nevyjdes pesky a forestra to rozmazne. Ale ver mi, ze takovym autem bys nechtel jet 150, 200 po dalnici – 150kmph rychle a pripadne 200km daleko.

                                    kazdy auto ma proste to svoje a je kompromis a kazdy by si mel zvolit auto podle sveho uvazenia podle toho jak ho bude pouzivat. O subaristech se casto rika, ze se cely leto tesi na zimu a na snih.

                                    • hekynen  

                                      Ale já nepíšu, že Forestr JE teréňák. Jen že to je svým způsobem (oproti tomu bmw) teréňák. ;-)

                                      A o subaristech se to s tou zimou a létem neříká, protože subaristi se skutečně celé léto těší na zimu a sníh. :-D Však proto mi ho žena nechce půjčovat. ;-)

                          • l.bily  

                            Pjekny sen, byl sem ve Spindly, na novy rok, cely tyden tam padal husto sneh, kazdy den sme jazdili k vleku, byvali v kopci a F11 525D Xdrive, nemal najmensi problem a to som naschval jazdil po hlbokom snehu atd.

                        • krabica  

                          Osobně prdím na 4kolku, když jsou sračky, tak nasadím řetězy a jedu. To co jsem projel se starou Fabií, na to by si majitelé drahých SUV opravdu netroufli. ;-) Ne nadarmo se říká, že nejlepší offroad je služební auto… :-)

                          • l.bily  

                            Ale ked nastane taka situace :kazdy den chodis na dovolnke lyzovat a chodis autem, hlavna cesta je celkom upravna v strede asfaltove pase, parkovisko u vleku v kopci neupravene a prijazd na chatu bez retazi nahovno, decka chcu ist na obed si odpocinut na chatu, co urobis? Budes jazdi s retaza po asfalte? Alebo ich 4 krat denne nasadzat? Mal som zadokolku a na zadne kolesa to je ozaj zabava davat retaze 245/45/18.

                            • hekynen  

                              No si prostě borec a frajer. S béemfé. ;-)

                              • Evilcleaner  

                                zdá se mi to nebo máš nějaký komplex? (abych se vyhnul nařknutí, že taky jezdím v bavoráku – jezdím starou koncernovou plečkou marginální hodnoty ;) )

                                • Infidel  

                                  Nezdá :-)

                                • hekynen  

                                  Žádný komplex z baforáků nemám, protože mám přece Oktávku kombajn v metle a fplné palbě na hlínách!!! :-DD

                            • mr.antik  

                              tak ve špindlu to slabší povahy dělají, hlavně cizinci.

                            • goofy  

                              Prostě si děcka odpočinou u svahu, a nebudou rajzovat 10× tam a zpátky.

                              • l.bily  

                                to ano, ale tento rok naozaj cely tyden husto padal sneh a deti su este male, tak sme sa isli aj prezliect atd. Ak mas deti tak vis jak to je

                            • krabica  

                              Na horách jsem pořád a do takové situace jsem se ještě nedostal. Většinou nejde normálně projet jen 1. den, pak už je tu vždy nějak upravené.

                            • Kuba78  

                              Nechapu kde vidis problem. Proste reknes svemu ridici, at pro tuto dovolenou necha Phantoma doma a vynda z garaze neco plebejstejsiho ale se pohonem ctyr kol. Range rover autobiography (ale pochopitelne klasicky, nikoliv sport, ten je maly) bude stacit. A jestli si decka chteji zajet na obed na vasi chatu, kde si zatim v klidu vychutnavas horskou atmosferu se sklenkou brandy a fidelem u krbu? Tez nevidim problem, az ti to ze svahu guvernantka zavola, proste pro ne posli ridice a reknes komornikovi, at kucharka se sluzebnou prostrou vetsi stul.

                      • tomasjirka.cz  

                        Mastodontni vaha, vysoky kroutak, sirokansky gumy, bohuzel často celorocky mi přijde, že lidé vozí…

                        Ja jel ted u nas s X1 tam, kam dojelo jinak jen Jimny a traktor. Cumakem jsem hrnul sníh, valil oci a X1 18d 2016 si to fakt v tom prasanu pomalu davala, i pri zkousce ve vyjezdu do kopce, kde jsem si schvalne zastavil.

                        Jasne, není to Rover a jejich terrain response, není to permanentni ctyrkolka s redukci, ale byl jsem velmi velmi mile prekvapem, jako vlastne celym autem :)

            • scret  

              co budes mit? mondeo, pasika, supa?

              • felix.org  

                Pašíka Alltrack, 140kw.

                • scret  

                  hmm, ten by se mi asi taky libil:)

                  • felix.org  

                    Jo, těším se :-) Na DSG a LED světla. A taky na vyšší podvozek. Aktuálně mám Insignii a ta je fakt nízká a obrubníky vysoký :-)

                • vili  

                  :-) stejně je to zajímavý jak to každej vidí jinak. Já bych třeba alltracka bral hned – nádherný auto. Známá s manželem si teď na operák koupili 2× alltracka (přesedlali do toho ze starších BMW 535×drive a volva XC90) a sou z toho prý uplně něšťastní :-D

                  • jIrI___  

                    Přejít z Volva a BMW na VW, z toho by byl nešťastný asi každý. Ale předpokládám, že to asi mají jako služebáky (dobrovolný přechod mi nedává smysl), tak se to dá přetrpět :)

                  • alinceb  

                    „si teď na operák koupili“ :D

                    Slušnej krok zpět. Mně se teda taky Alltrack líbí, víc než normální Passat. Hlavně v té cihlové barvě je fajn. Ale pro mě by to byl krok dopředu…

                    • felix.org  

                      Ta cihlová zřejmě aktuálně vypadla z nabídky…ale je krásná. Já mám na výběr jen bílou nebo tmavě šedou, takže bude bílá.

                      • scret  

                        bila je fajn, obzvlast pak vylezou opticky i vic ty plasty kolem kol atd.

                        • jIrI___  

                          Vzpomínám, že jednou byly časy, kdy nelakované plasty byly zatracovány a byly jen u totálních sockaverzí aut. Poslední dobou sleduju, že se móda otočila o 180° :D

                          • mr.antik  

                            u dražších aut se zase lakují… je to nesmysl no. Pokud se o auto nemám bát tak prostě musí stát je pár výplat :-)

                          • scret  

                            tak ono jsou plasty a plasty ze?:)

                            „ochranne“ plasty nad kolama atd. jsou esteticky v poradku:) nelakovany narazniky vepredu a vzadu jsou humac:))

                            • mr.antik  

                              pokud to auto občas vidí aspoň vzdáleně terén, tak proč ne. Lidi s SUV se většinou bojej aby to nepodřeli… protože je to drahé… tak k čemu to pak teda je než na ježdění.

                              • mpIII  

                                K ukázání společenského statutu. :0) Taky bych v terénu asi moc neřádil, kdybych za slušně vybavený RR Sport vysolil 3,2 milionu.

                            • Japhy  

                              Ne že bych se nelakovaných plastů kolem kol nějak zastával, esteticky se mi to poněkud ekluje. Ale je taky výrazný rozdíl v kvalitě těch plastů. Stačí si vzpomenout jak vypady nelakované nárazníky každé Fábky ve výbavě Žebrák po jedné dvou zimách.

                              • mr.antik  

                                tak ty lemy jsou užitkový prvek a je to tak potřeba brát. Pokud někdo ten kus plastu ctí jako designový prvek, holt musi být opatrnější

                          • Vrci  

                            Ale ty plasty jsou ve většině případů s kontrastním lakováními ne bez laku.

                        • felix.org  

                          Přesně proto bílá. V té šedé to celý jaksi zapadne.

      • tomasjirka.cz  

        Ja se priznam ze ceny aut mi přijdou poslední dobou dobry peklo, všechno mi to prijde ulitly, ale tak platy rostou a lidi kupujou, tak proc ne…

        • l.bily  

          Mne zas opacne, pozri sa co stala kedysi felicia fabia, ceny za x roku zostali na podobnej urovni, to nehovorim o dacii za jak malo sa da kupit skoroauto, ale ze pri su stym ludia nadmiru spokojny.

      • jIrI___  

        Zvykej si, „dvoukolových“ SUV bude jen přibývat. Navíc dakarský Peugeot 3008 byl taky jen dvoukolka a jak jim to v terénu frčelo :))

      • goofy  

        Ježiši to je ošklivé. On je ochotný někdo si něco takového koupit? :-)

        • Lada,s  

          exterier ještě jakž takž, ale ta palubovka je peklo :-D ale každý dle svého vkusu…

    • Lachtis  

      Prvně, pokud Ti tady někdo vymlouvá Peugeota, tak se nenech odradit.

      Každý auto má své mouchy a pokud jdeš do nového se zárukou, máš i nějakou jistotu. Měl jsem Škodovky (aktuálně mám trojkovou oktávku), měl jsem bavoráky, Renaulty, Peugeoty. Vždy jsem koupil ojeté, ale ověřené a Rencka i škodovku jsem měl/mám tovární zárukou. Problémy jsem měl jen s první Fábií, jinak vše spotřebka. Na Peugeota vzpomínám v dobrém, v rodině měl i otec a bratr starou 307 a vše OK.

      Táta díky dobrým zkušenostem si vloni koupil novou 2008, má ji rok a super. Žádná závada a rozdíl oproti starším Peugeotům je dost znát, zejména z pohledu kvalit interiéru – to třeba nová octavia 3 je pro mne z pohledu kvalit interiéru velkým zklamáním… Bohužel jediné, co tomu vytýkám, že sedačky jsou spíše „Německé“ tedy tvrdé a nepohodlné, už neplatí, že francouz nejdřív navrhne sedačku a pak auto :-). A kecy typu Francouzi se s..ou fakt neberu!!! O auta se zajímám, mám kamarády co pracují např. v Rencku, Hyundai, BMW, Mercedesu a vesměs všichni nadávají, jak se nové modely aut sypou!!! A to mluvíme i o BMW za milion a více!

      K dotazu. Kůži rozhodně neber. Respektive jedině za předpokladu vyhřívaných sedaček a ventilovaných!!! S vyhříváním asi nebude problém, ale ventilace bych řekl, že u tohoto modelu Peugeot nenabízí. V zimě je v tom zima, což vyhřívání pořeší, a v létě se Ti potí záda!!! Znám to z BMW, kde jsem to měl a už nikdy více! Jediná výhoda je, že to vypadá hezky a je to praktičtější na údržbu.

      • tomasjirka.cz  

        Uprimne, doma je C C4GP a docela se po sedmi letech a 150 tkm sype, obcas to spadlo do nouzovýho rezimu, rozpadl se ventilator a vsude možne se tomu loupou plasty a ozyvaji zvuky, ale nejsem si vědom toho, ze by to jinde bylo lepší…

        Jen mne zaujal výběr, proto jsem se ptal, proc zrovna to.

        • Lachtis  

          Citrony osobně neznám – z Francouzů mne vždy nejmíň lákaly. Mám akorát kamaráda, co má C4 ještě ten starší model z let 2008 nebo 2009, ale málo jezdí a 100 tis. km rozhodně najeto nemá. Nejsem si vědom, že by s tím řešil problémy, ale to fakt nevím jistě…

          Jako v pohodě, věřím, že jsou lidi, co mají s Francouzi špatné zkušenosti, já jen nemám rád věty typu Francouze nikdy apod. Protože sám jsem měl a mám německá a francouzká auta a oboje mají své problémy. Osobně jsem velký fanda BMW, ale když od kámoše slýchám, jak na nové BMW nadává a vypráví, jak kolikrát řeší na.rané zákazníky, co si koupí novou X6 přes 2 míče, najedou 5 tis. km a auto klikne a nechá je někde na cestě… Ovšem i totéž se bude stávat a stává i u Renaultů a Peugeotů! Proto já už o žádné značce netvrdím, že je dokonalá a ta druhá třeba shit – možná ta dokonalost třeba platí u Rolls royce, ale to stejně nikdy nezjistím :-D

          • snas89  

            mě osobně přijde, že jediný, kdo teď vyniká v mainstreamu je mazda.

            Ale je prostě dražší a musí se zrovna trefit do to co chceš, jinak jde člověk prostě jinam.....

          • scret  

            *1

          • tomasjirka.cz  

            Take právě vím i o více zkušenostech s BMW takto, a hodně mne to mrzi…

      • old rak  

        Peugeota si vymluvit nenechám.Máme 9 let starý P207 bez závad.A SUV proto,že manželka je v invalidním důchodu a možná skončí na vozíku (ochabování svalstva).Pro naše účely 4×4 myslím není třeba.Čínské nebo kojeské SUV nechceme a ostatní jsou celkem drahé (ano jsou vyjímky).Cena myslím nebude tak vysoká,protože koupi plánujeme přesně za rok a dá se i smlouvat :). A k té kůži.Překousnu na stará kolena učit se s automatem, protože u1,6THP manuál nenabízí.Překousnu masážní sedadla.Ale s kůží se nesmířím.To raději chvilku tichou domácnost :)

        • kubad  

          a proč ti ta kůže tak vadí?

          • old rak  

            Stačí když si vzpomenu na toto léto když jsem vzal do ruky rozpálený kožený volant.A mám další argument.Dík :)

            • kubad  

              a gumový volant jako pálí míň?

              • old rak  

                To jako sedadla mají potah z gumy?

                • kubad  

                  trochu na palici, ale tvoje věc

                  nechápu proč se vůbec ptáš když máš na základě horkého koženého volantu jasno.

            • Lachtis  

              +1. Otec taky kupoval menší SUV v podobě 2008 právě kvůli mamce, která má problémy s koleny a hůře se jí nastupuje do klasických nízkých aut. U 2008 je spokojená a otec taky. JJ, dá se smlouvat mi usmlouvali taky dobrou slevu a když bereš tu nejlepší výbavu a motor, což jsme měli i my, tak se ta sleva dá ukecat větší…

              Hale ta kůže je fakt v létě peklo, když je ventilovaná, bral bych ji okamžitě (včetně vyhřívání). Ale jinak nikdy, když jsi vzpomenu na propocená záda, fuj, už bych to nechtěl – klima ti na záda nepomůže… Tím argumentuj manželce, to je fakt strašné mínus!!!

              • kubad  

                auta v kůži mám posledních ca 17 let a že by to bylo peklo nějak nevnímám, jezdím občas i v služebních autech kde je látka.

                nevidím jediný důvod kromě ceny proč nemít v autě kůži, nebo kombinaci s alcantarou

              • HKou  

                Od te doby, co mam kozena sedadla je to stran poceni v lete spis lepsi. Propocenej latkovej potah je horsi nez kuze. Nekozeny sedadla bych fakt nechtel.

              • tomasjirka.cz  

                Už to tu bylo vickrat: když kuzi, tak s vyhrivanim a ventilaci. Jinak to je proste jak stara kozenka z rychliku CD… kdyztak nech manželku svezt, to je dobra investice a na zpatecni mas slevu :D

              • scret  

                prosim nemichat SUV s malyma Crossoverama… To je jako tvrdit o SUV ze je offroad!:)

                2008, 3008, Nissan Juke, Renault Kadjar, Opel Mokka apod. zhovadilosti opravdu nejsou SUV!

            • nitraq  

              Volant se rozpálí tak jako tak, na potahu nezáleží.

              • old rak  

                Kdyby byl volant potažený látkou, byl by stejně rozpálený jak volant v kůži?Jen tak pro zajímavost. Ptám se , nehádám se.

              • jIrI___  

                Zkoušel jsi někdy takový ten huňatý potah na volat, co se za komančů vozil ve starých škodovkách? Jeden z manažerů u nás ve fabrice na něj nedá dopustit v létě v zimě. Prý právě z těch zmíňovaných důvodů – horky/studený volant (vozí ho v Superbu) :D

                • nitraq  

                  Nezkoušel, je to hnus:D Ohřátej volant je relativně brzy a vychlazenej v létě taky.

                • Japhy  

                  Jezevčíka s kejvací hlavou a hlavu šaltpáky se zalitým pavoukem v dentakrylu má taky?

        • tomasjirka.cz  

          Hele je to automat nebo ten idiotskej robotizovanej manual u ty 1.6 thp ???

        • scret  

          „Čínské nebo kojeské SUV nechceme“

          a francouz vam nevadi?:) Duvod??

          • old rak  

            Mám několik důvodů, ale pro tebe mám tento. Viděl jsi reklamu kde chlap kupuje auto (bohužel je to starší reklama a nevím jaká to byla značka ani typ) a prodavač se ho ptá na co to auto potřebuje a kupující mu odpoví, že ho nepotřebuje,ale že se mu líbí? Tož asi tak :) A teď se do mě pustťe. Ale kůži už mám vyřešenou.

    • TJK  

      kdyz to vezmu od zakladu… hadr se nejlip prispusobi teplote… at je zima nebo chlad.. prdlajs vydrzi.. jak ho dorves tak to nicim neopravis… vetsinou dobre drzi… a co se spiny tyka tak se to nejhur udrzuje, a jakmile na tom je jednou flek.. je tam skoro nafurt…

      • Pak treba varianta kuze + hadr jako jsem mel v Megane RS.. celkem prjemne… stred tolik nestudi v zime a nehreje v lete… boky tolik nesviraji protoze jsou kozene.. prijeme drzi (sportovni sedacka se zvysenymi boky) ale blbe se to udrzovalo a dost rychle to zaslo oproti kuzi
      • Varianta boky kuze, stred alcantra jako jsem mel v Lagune GT… asi nej varianta… celkove odolne, dobre se to udrzuje, vypada to pekne.. v zime i v teple se to chova podobneji jako latka.. nelepi sen a to hola kuze… ale chvilku dele trva nez se ohreje a nez se vychladi… z meho pohledu nej varianta… sportovni sedak krasne drzel a prijeme se v nem sedelo
      • full kuze to co mam ted v mercedesu.. v zime studene, v lete horke… dyl trva nez se ohreje a vychladi.. nejlepsi na udrzbu, odolnost… diky tvaru sedacky se v tom clovek ani nehne ale pohodli asi jako v gauci… asi bych preferoval variantu s alcantovym stredem ale co do posezu nej sedak co jsem kdy mel…

      Kdyz to shrnu, auto v hadru fakt nechci… ne ze by kuze mela tolik navrch.. ale je to fajn… vyhrev u kuze je zaklad… vetrani je fajn bonus…s tim uz nemuze byt vubec zadny problem…

      Realne kuze vydrzi mnohem vic nez latka… lepe se udrzuje.. v zime vic studi a v let vic hreje.. vyber imho spis veci vkusu a preferenci.. povetsinou je to tak ze latkovy sedacky jsou spis lavice bez jakyhokoli vedeni a kozena sedacka je proste pohodlnejsi. lepe konstruovana a pevnejsi pro drzeni tela.

      • nitraq  

        Elaborát fajn, ale nemícháš souvislost s příčinností? Řekl bych, že v nižším segmentu se obvykle vyskytují blbý sedačky (nedržící) a pochopitelně i v drtivý většině i látkový, zatímco ve vyšších patrech je obvyklejší kůže a taky samozřejmě líp konstruovaný sedačky.

        • TJK  

          až takhle hluboce jsem do toho nešel.. primárně šlo o zkušenosti s Kůží… chtěl jsem nějak jednoduše shrnout moje pocity.. nechci nikomu nutit jedno ani druhý… negativa i pozitiva jsou imo jasně daný.. jít do toho takhle hluboko, to už je o konkrétním autě a výbavě atd… jinak si dneska nemyslím, že je to tak hrozné.. řekl bych že už i výrobci aut nižší třídy umí udělat pohodlnou „lepší sedačku“ v rozumné cenové hladině auta… imho to konkurence celkem srovnala … ale je to jen můj názor

          • alinceb  

            S těma sedačkama je to fakt. Kolegyně má skoro stejnou FII, jako jem měl dřív já, ale má v ní sportovní sedačky (připlatkové, ne dodatečně montované). Ten posez je úplně někde jinde.

      • vantom28  

        mám lagunu gt, a kombinace alcantary a kůže je fakt super. předtím AR 156 v plnokůži od MOMO, a v létě vařicí a v zimě zmrzlá (neměl jsem vyhřívání).

        za plno kůži bych už neměnil.

      • Stingray  

        Měl jsi Rencka s pravostranným řízením? :-)

        • TJK  

          nemám u sebe fotky.. tak sem vzal fota z netu a v GT výbavě je jen tahle z UK

          • Stingray  

            já si to myslel, jen popichuju :-) I když vidím ty ceny ojetejch aut v Anglii, tak bych snad i v pravo ČR občas jezdil rád.

            • TJK  

              jo ceny aut super.. jim to dorovnava ale pojistka :-D .. jinak pravostrany auto s automatem.. treba to by i slo :-D

      • McBlacky  

        imho se ta životnost přeceňuje. Kdo chce mít auto tak dlouho, že zničí sedačky? To už musíš nakvedlat stovky tisíc km, dneska to dřív chcípne celý :)

        když jsi fakt prase a drobíš do toho čokoládu apod, tak dáš sem tam pár stovek za tepování – to je jako doma se sedačkou.

        nejsem proti kůži, ale argument životnosti tam nevidím – u běžného spotřebního vozu

    • tomasjirka.cz  

      Tazatel za to nebude rad, ale zkus se někde mrknout na novou X1, hodně mile mne to prekvapilo a BMW má ted slevy… ;)

      • mpIII  

        No já ti nevím. Doporučovat novou X1, která už není pravé BMW, ale jenom ještě dražší už tak drahej Tiguan? Znáček na kapotě, chápu. ;0)

        • tomasjirka.cz  

          Zrovna znak je mi celkem jedno, když to porad stridam… ale mam v ni najeto cca 3000 km a velmi mile mne to prekvapilo, jak interierem, tak velikosti, tak právě chovanim.

          A ze uz to nemá podelne ulozeny motor a atmosfericky radovy sestivalce? Top je většině lidi jedno… je to fajn auto, který mi cenove neprijde az tak napaleny jak bych u BMW čekal.

          • scret  

            kolik stoji v rozumny vybave? 8kil-mega?

            • mpIII  

              V základu 1 050 000 s au­tomatem a 190k 2.0 naftou. A je to na 17" kolech, halogeny, bez vyhřívání sedaček, obyč sedačky v látce (BMW nikdy neumělo základní sedačky), nejsou tam ani ližiny na střeše. Má to jenom zadní senzory, jinak nic. Ani samostmívací vnitřní zrcátko…

          • mpIII  

            No řekněme to takhle – BMW X1 xDrive 20d a automatem je dražší už v základu než stejně výkonný Tiguan Highline. A to BMW nemá prakticky žádnou výbavu a uvnitř vypadá… no velice smutně, když budu mírný. Aby ta X1 nějak vypadala, budeš jí muset poslat někam k 1,,3–1,5 milionu a stejně nebude mít featury jako Tiguan (např. masážní sedačky).

            Samozřejmě, srovnávat podobně Passat a 3ku (nebo velikostně 5ku) nemůžeš, protože BMW 3/5 mají prémiovou koncepci. Ale není vůbec žádný problém srovnat Tiguana a X1. A tohle srovnání vychází pro X1 prostě hodně špatně.

            • jIrI___  

              Zas na druhou stranu, spousta lidí se rozhoduje podle toho, jak název auta zní (a v této třídě poměrně drahých aut to platí dvojnásob). A BMW prostě zní o několik levelů lépe než VW, s tím nic nenaděláš :)

            • scret  

              jako dat za X1ku nakejch 1,3 nebo 1,5 to uz musi mit clovek hodne vygumovano, rozumej mit rad znacku:)) nebo mit penez jako slupek a neresit, jestli je vyhodi z okna:)

              • mpIII  

                Musíš brát, že tyhle auta se nakupují na firmu nebo jsou na operák. Málokdo to kupuje za vlastní peníze. To, že ta firma na to musí vydělat, na to už lidi zapomínají. Nejvíc mě pobaví, když někdo komentuje takovýto nákup jako – „no co, dyť on to dá do nákladů, takže ho to nic nestojí…“ :0) :0)

                • lukas aka mitro  

                  no a ne snad:))))))))

                • TJK  

                  přesně.. založim eseróčko a koupím si na firmu nový áemgéčko voe :-D

                  • lukas aka mitro  

                    Neni ho pro tebe skoda?

                  • mpIII  

                    Jo, nové E63 AMG S je střela jako prase. 4.0 V8 biturbo, 612k a 850 Nm, 0–100 za 3,4s… Nechal bych si ho líbit.

                    http://www.mercedes-benz.de/…or_w213.html#…

                    OnlineCode: M7046346

                    Trochu překvapení pro mě je, že ty nádherné Performance sedačky můžou být i s ventilaci (nebo mají chybu v konfigurátoru, což není u MB žádná výjimka…). A je trochu smutné, že MB tlačí zákazníky do vyšší a dražší výkonnější specifikace, když chce např. keramické brzdy. To třeba Audi nedělá…

                    • Vrci  

                      Zrovna keramiky jsou jen u vrcholných modelů RS, S8, SQ7, do A a S modelů nejdou.

                      • mpIII  

                        Nemáš pravdu. Všechny S modely od A6 výše (A8 s V8, S6, S7, S8, SQ7 a RS modely) keramiku mít můžou (na promo videích a fotkách dokonce keramiku měla i A6 Allroad s biTDI).

                        Ale to není to, co jsem měl na mysli. M-B ti k 570k autu, které dá stovku pod 4 vteřiny nedá možnost keramiky, ale nutí tě připlatit za 612k auto. Stejné je to u C 63 AMG. Keramika jenom k silnější S verzi.

                        U Audi nejen že můžeš mít keramiku u relativně „obyčejného“ modelu (SQ7), ale můžeš ji mít i u slabší verze RS6/7.

                    • TJK  

                      me bude bohate stacit E43 AMG… vic na normalni jezdeni nepotrebuju

                      • mpIII  

                        :0) Budeš kupovat? :0)

                        Nemůžu si pomoct, ale vedle konkurence ten motor moc nedává smysl (slabší, pomalejší než M550i). Na běžné ježdění je logičtější volba nejsilnější nafta, ale tam M-B nemá co nabídnout…

                        • TJK  

                          a v cem? Ja si nekupuju auto na to jestli da stovku za 5.2 nebo 5.4s :) ja si kupuju velky, pohodlny a bezpecny auto ktery umi jezdit za rozumnou spotrebu s prijemnym prebytkem vykonu… me treba 396k a 520Nm z 3.0 bit benzinu prijde naprosto ok a verim ze to bude umet realne jezdit do 10 kdyz pisou ze to ma kombinovanou 8.3…

                          • Kuba78  

                            " velky, pohodlny a bezpecny auto"

                            UNIMOG je tez Mercedes..

                          • mpIII  

                            Píšou 11 ve městě, takže to pod 10 to bude tak trochu unreal (nebo nevyužívání potenciálu).

                            Problém Mercedesu vidím v tom, že naprosto nezvládá konkurovat v naftě, která je do takhle velkého auta mnohem vhodnější.

                            A upřímně – přebytek výkonu je u silných 300+ koňových nafťáků taky.

                            • lumyr  

                              Jestli někdo uvažuje o výkonném voze v týhle třídě, naftu asi nechce. A těch pár taxikářů si v nabídce vybere. Zase tohle není krabice od bot, tak bych to s tou spotřebou neviděl tak hrozně.

            • tomasjirka.cz  

              Za 1.5 uz tam je uplne vsechno, ale bohuzel tech 250 k dolu je ted na X3 a X4, X1 ne :)

            • tomasjirka.cz  

              Tak jsem zkoušel Tiguana a 1 150… highline taky nemá ztmivaci zrcatka, bezklicovy odemykani + kufr, svetlo v nem a další věci. .. zas takový rozdíl bych v tom neviděl, teda :D

    • Mr.Pavka  

      Škoda, že neplánujete dvojkovou Fabii se standartníma sedačkama a na ně kožený potahy.

      Tvoje pani by mohla mít koženej potah a já bych od tebe naopak za půlku koupil potah pro řidiče.

      Kůže je fajn taky, že nežere prach a snadno se otře.

      Jezdim dočcela často ve špinavějších nebo zaprášenějších montérkách a ten potah bych ocenil.

      Jenže se prodávaj v páru.

      • alinceb  

        Si do toho kup jeté sedačky z RS – nestojí takovou ránu…

        • Mr.Pavka  

          Sedačku-jednu.....

          • hekynen  

            Tak jistě soudruhu…

          • alinceb  

            Tak ještě můžeš pořídit něco jako tohle – kamarád to vozí v autě a než sedne v zabahněných hadrech z biku na sedačku, tak si to pod sebe dá. Taky o tom uvažuju.

            • TJK  

              prej to maji v autokelly.. ja to budu kupopvat taky

              • alinceb  

                Já to asi odněkud objednám. Můžu ti přihodit taky. Pro sebe si asi vezmu 4ks (do každého auta 2 a případně můžu doplňovat, když nás pojede víc).

              • goofy  

                A není jednoduší na to sedadlo hodit deku/šustku? :-D

                • lukas aka mitro  

                  Hazu starou celtu…ale nekomu by mohlo vadit pokrcene pod prdeli nebo opocena zada:))))))

                • alinceb  

                  Jednodušší je ten potah, protože na té sedačce dobře drží. Deka bude asi levnější…

                  • nitraq  

                    Nezkoušel jsi to hledat na alíku?

                  • goofy  

                    Spíš jsem asi lenivý to někde shánět a pak hlavně debilně nandávat a sundávat, když si představím, kolik mám v autě kolem sedaček místa. Stejně když jsem zaprášený, tak to mnohdy ani neřeším, a když je bláto, tak se raději převlékám do suchého. Když jsem zasraný jenom trochu, tak přehodím tu deku a dobré. :-)

                    btw: jak to vůbec počítá s bočními airbagy?

                    • lukas aka mitro  

                      sto nepochopil…dojedes k autu, cely zestary pul hodiny oblikas sedacku do zupanu (ktery je spinavy od predchoziho pouziti), vysypes bordel na podlahu + zablacenou prdeli zaspinis vnitrek. Prevleces se do cisteho/sucheho, sednes a jedes:))))

                      • alinceb  

                        Trvá to pár sekund, tak to nedramatizuj.

                        • goofy  

                          Dělají se i nějaké prodloužené verze nebo něco takového. Bo třeba opěrku tam asi do správné polohy nedám, jak to vidím. Musel bych to vidět naživo.

                          Ale jak říkám, raději se převleču, než tam lézt v špinavých hadrech a dělat bordel všude kolem. Boty si stejně vždycky přezouvám, takto už je pak otázka chvilky (možná je to rychlejší, než nasadit ten povlak :-)).

                    • TJK  

                      ja navlikam stry prosteradlo… je to fajn.. nemusim se slikat.. jen se ocistim.. blby je ze v tom obcas vozim veci v kufru, kolo a tak.. nakonec nikdy nevi ktera strana je xista.. a pak to nejde poradne nasadit, musim hledat oko na pas.. je to napikacu.. to si radsi poridim tenhle potah a dam si tu paci to natahnout.. operace na minutu max… kufr mam fakt elky tak se to vejde

                      • alinceb  

                        Hlavně pod podlahou kufru máš ještě místo na mrtvolu – tam se toho vejde…:D

                        • TJK  

                          vsak tak jsem to myslel :-D.. uz tam mam i jedny teplatky, triko a mikinu na prevleceni… proste to tam je a kdyz to budu potrebovt tak se do toho nasoukam :-D.. kdyz je tolik mista tak proc ho nevyuzit :-D

    • kali222  

      kozene sedacky rozhodne ano. spolecne s vyhrivanym volantem a vyhrivanim ceniho skla+tempomatem jsou jedinym prvkem „interierove“ vybavy, co me zajima. snad zas nekdy. :( jake jsou ale v peugeotu nevim.

    • LasloBombardini  

      Ja mam kuzi ve fordu…je tam ciste jen proto ze se o ni snadni stara a je hezka,zadny fleky nic…ale sedi se na mi vazne napytel tak u ridice prez ni mam jednoduchy pratelny potahktery vypada jako sedivy tilko se sedakem a mam klid..v lete me to tolik nepali a v zime tak nemrzne..

    • Kuba78  

      je to o pocitu, at si to jde manzelka nebo ty vyzkouset, ale ne v bunde, spis jen v tricku nebo tilku – jak budete jezdit v lete. podobne dilema sem resil, kdyz sem si naposledy vybiral nove sluzebni auto. projel sem vsechno, kuzi, alcantru, latku a me subjektivne kuze vadi. proste se mi na tom blbe sedi, v lete se na tom potim. kdyz uz, tak aspon alcantru.ja nakonec skoncil u latky, ale moh sem mit cokoliv neresil sem cenu nebo priplatek. a nebyl to jen problem jednoho vyrobce, jezdil sem uz v mnoha autech s mnoha ruznymi druhy kuze a sedacek, od ryze sportovnich po americke gauce.

      jinak daleko dulezitejsi je podle me tvar sedacek, delka sedaku, moznosti nastaveni (vyska, delka, sklon, bederni operka). Protoze na povrch se da zvyknout, ale na blby tvar ze keryho te boli zada nikdy – mnohdy duvod volby kuze je v tom, ze ty tvarem nejlepsi sedacky se delaji pouze v kuzi.

    • antt  

      koupil bych manželce na zkoušku do práce kožené křeslo, pokud teda má sedavé zaměstnání, to výjde levněji a nebudete mít opruzeniny celá rodina :)

    • Dezerth3K  

      Potí se na tom prdel. odírá se to rychle… Pokud tam není aktivní ventilace a kůže není perforovaná, raději látku.

    • smash_mouth  

      Pokud nema nekdo zkusenost s tema pezotima predkozkama tak je to bezpredmetna reakce.

      Tudiz moje reakce je taky bezpredmetna :-D ale uz ji teda postnu…

      Ja mam kombinaci alcantara kuze v hajlajnim pasiku a je to super i v lete i v zime … ano v lete trochu pripalujou prvni minutu ty kozeny boky ale jinak nic.

      • Vrci  

        Alcantara není kůže. Je to asi nejpraktičtější kombinace i s ohledem na cenu, ale s valconou s ventilací to nejde srovnávat.

    • misak.stuar  

      Samotná kůže mooc pěkně vylepší interiér!! :) Nic hezčího není! Akorát jak už tady bylo tolikrát řečeno: praská, takže starání se o ni je složitější (viz. tady: http://www.united-c.cz/…-a-pece-o-ne), ale i přes to všechno bych do toho šel!

      • Lachtis  

        Měl jsem jak kůži, tak látku a když bych shrnul (za sebe) klady a zápory kůže, tak by to bylo následující:

        + lépe to vypadá

        + interiér celkově působí hodnotněji

        + snadněji se čistí

        – praská (ale to mi v podstatě nevadilo)

        – v zimě studí (ale to mi nevadilo, měl jsem výhřev; bez výhřevu to ovšem problém může být)

        – v létě hřeje – to považuji za největší problém, tak, jak jsem měl spocená záda z látky nemám. Problém ovšem vyřeší větraná sedadla, ale je to dost drahý příplatek a některá auta ani tuto výbavu nemají

        – příplatek za kůži :-)

        Shnru-li to, tak za sebe říkám, že kůže je super, pokud máš výhřev a především ventilovaná sedadla; bez ventilace říkám: zlatá látka.

        • scret  

          *1

          Presne tak, dle meho nazoru, bez ventilace a vyhrevu to muze byt peklo… A nejvetsi peklo pekel jsem zazil v kuzi bez ventilace, ale i nejaky perforace… Na tom se v lete neda sedet! Casto k videni u VW (Tuareg, Multak atd.)

          • kubad  

            Jezdím pravidelně 5–6 h cesty látka kůže Alcantara, ve finále si zpocený že všeho stejně :)

            Větrání pomůže, ale taky to neresi úplně.

            V novém autě kombinace kůže,Alcantara větrání sem nebral zbytečně

            • mpIII  

              Hlavně pak požadavek větrání generuje další příplatky za sedačky a kůži. :-D = větrání za 30 tě u Q7 stojí dalších 95 za sedačky a kůži a dalších 11 nebo 40 za zadní sedačky. :-D Jinde je to ± stejný… Holt prémie a prémiové ceny. :0)

              • kubad  

                Pleteš se :)

                Mnohem víc v kombinaci s S-Line :)

                Navíc k tomu skáče i masáž :)

                • mpIII  

                  Nepletu, vycházím z CZ konfigurátoru. :0) Pokud zvolíš S line sportovní paket (interiérový), dostaneš sportovní sedačky a ani s kůží nejde ventilace. Naopak můžeš dát exteriérový paket S line s komfortními sedadly a ventilací, jenže pak máš ten S line exteriér dražší a i Daytona lak či kola stojí víc než S line sportovním paketem.

                  • kubad  

                    No však a máš komfortni a ne sportovní sedadla :)

                  • kali222  

                    konecne nejaka trochu vw-koncerni prihravka. :) jak to vidis s atlasem v cr? mysleno primy prodej pro cesky trh. ne import po kusech. ja to odhaduju, ze bud nebude vubec ofiko v cr, nebo nenaplni svoje poslani (byt „levnejsim touaregem“ (to ani nejde)), nebo bude jen s tim dieslovym motorem.

                    • mpIII  

                      Co je Atlas?

                    • jIrI___  

                      Jak píše mpIII, Atlas v Evropě takřka jistě nebude k prodeji, protože jeden z hlavních dílů byl vyvíjený jen pro US verzi (vždy se ten díl kvůli odlišným legislativním požadavkům vyvíjí zvlášť pro evropskou a zvlášť pro americkou verzi).

                      • kubad  

                        Který hlavní díl?

                        US předpisy jsou většinou přísnější.

                      • TJK  

                        jsou dovozci kteri to budou tahat taky.. verim ze borci z Nove paky to privezou a udelaji tomu EU homologaci jako vsem dotazenym US autum… asi by umeli i na objednavku

                        • kali222  

                          v CR je, v D take. nebo byly pred par tydny. v EU by mely byt normalne, ale konkretne v CR se melo jeste ukazat a na to jsem se ptal. na to oficialni uvedeni, ne na kusovy import viz vyse. .-)

                  • kubad  

                    U těch paketů S-Line je to tak, že prostě natvrdo musís přidat kožené komfortní sedadla, o to se ti zvedne cena, S-Line pak zůstane, nebo to konfigurovat bez S-Line, ale to pak cena leze ještě víc :)

                    • mpIII  

                      S line nedáš s komfortními sedačkami, to nejde ani v DE, ani u nás.

                      • kubad  

                        Ale de :)

                        • mpIII  

                          Chci důkaz, jak k interiérovému paketu S line (to je označováno jako sportovní paket S line) dostaneš komfortní sedačky. :0)

                          • kubad  

                            Když si je připlatiš prostě budou, :)

                            Foto ti pošlu po dovolené, známí to tak má ,

                            • Vrci  

                              To bude nějaký bastl. Foto prosím volant, hlavici řadící páky, obšití koberečků a těch komfortních sedaček s logem S a dekorací.

                              • kubad  

                                Sedadla nejsou s logem S-Line jsou to komfortní

                                Jinak volant, řadička, prahy, blatníky všude logo.

                                Srovnat to se svým ještě dokážu:)

                                Na salonu jim taky stala Sq7 s perforovanou kůži .

                                • Vrci  

                                  Volant a radička perforovaná s kontrastním šitím? Rohožky s šedým obšitím?

                                  SQ7 s komfornima jde, ale nemá S loga na volantu a u řadicky (pokud se to nepřeháže dodatečně).

                                  • kubad  

                                    Hele nechme to až se vrátím, za týden teď jen lovíme v paměti, a vycházím z toho co jsem zkoušel skládat a řešil s prodejcem.

                                    Na 100% vím že má S-Line loga z venku, 21" kola, má to na vzduchu, béžový interiér perforovaná kůže a masáž. Je to jedna z prvních .možná se něco změnilo,

                                    Já když se ptal bylo řečeno že to jde, jen se to naroste cenově.

                                    Já měl Alcantarou ve staré Q7 a spokojenost, tak sem bral zase.

                                    • mpIII  

                                      Jak si vlastně Q7 poradí s 22"? Není to už moc?

                                      • kubad  

                                        Proti staré s 21" určitě lepší. A to obě 35% profil.

                                        Nejezdil sem ji na ničem jiném než 21" obojí vzduch a moc rozdíl v komfortu nevnímám. Asi 20" už by poznat šlo

                                        Proti BMW X6 na 20" lepší ;) to by bylo spíš na pokec než datovat v mobilu.

                                  • mpIII  

                                    Jak jsem psal, u SQ7 jde i logo na volantu s komfortními.

                                • Vrci  

                                  Podle popisu venkovní S-line, černý strop, komfortni sedačky a dodatečně vyměněný plast ve volantu a kolem řadičky. Mám pravdu?

                                  • kubad  

                                    interiér béžový :) nebo Champagne nevím co je to za barvu

                                    Zploštělí volant, možná hladký to teď nevím , řadička perforovana.

                                • mpIII  

                                  Logo na blatníky dostaneš i jen s exteriérovým Sline.

                                  Prahy nevím, to se přiznám bez mučení.

                                  Volant a řadicí páka mají perforovanou kůži jenom s interierovým Sline s „S“ na opěradlech sedadel – sportovní (alcantara-kůže nebo kůže Valcona s/bez kontrastního prošívání) nebo sportovní plus sedačky (jenom Valcona s kosočtverečným prošíváním). Volant pak má i logo Sline.

                                  Pokud dáš komfortní sedačky s chlazením (Individualkon­tursitze), tak volant a řadička je v hladké kůži, bez loga na volantu, navíc nejde zploštělý volant.

                                  SQ7 to má víceméně stejně. Sline je ve standardu (sportovní sedačky alcantara-kůže), volant a řadička jsou ale bez perforace. Sedačky a volant mají logo. Když zvolíš komfortní sedadla, volant je pak bez loga, pokud nezvolíš zploštělý, který narozdíl od běžné Q7 jde u SQ7 i s komfortními sedačkami. Ale i tam je hladký bez perforace.

                                  • kubad  

                                    Tak snad vím co tam má a dokážu porovnat se svým.

                                    • mpIII  

                                      To přeci nikdo neříká. Problém je dělat závěry z jednoho možná zbastleného kousku, kor jestli to třeba byla předváděčka. Ty díly jsou stejný, není problém to různě popřehazovat, pokud by něco bylo poškozený.

                                      Pár lidí už taky má ve Fábii III alcantarou potažený volant z Kodaqa Sportline.

                                      • kubad  

                                        Však píšu že to nějak jde.

                                        Demo to nebylo.

                                        A já se na to ptal, možná jsou nějaké neofiko dealerské možnosti.

                                        • mpIII  

                                          A nebo jestli je to celé z Audi Exclusive programu, tak tam možná klasická konfigurátorová pravidla neplatí.

                                          Hlavně standardní béžový interiér je od začátku kombinovaný s hnědou přístrojovkou, volantem a řadičkou.

                                          Nicméně spor byl od začátku o tom, že standardně tyhle možnosti prostě dohromady dát nejdou. :0) To už rovnou můžeš říct, že když si připlatíš, můžeš mít u klasické Q7 karbon-keramiku. :0)

                                          • kubad  

                                            S line nedáš s komfortními sedačkami, to nejde ani v DE, ani u nás

                                            O tom že by to měla být standardní věc s nic nepsal :)

                                            Se ti to asi vytratilo

                                            • mpIII  

                                              Takže budeme chytat za slovíčko. Pak tedy ukaž fotku z konfigurátoru, kde je Sline volant a řadička společně s komfortními sedačkami. :0)

                                              • kubad  

                                                Nafotil to auto, kde to je to ti musí stačit , že to jde

                                              • kubad  

                                                Asi to bude přes exklusiv protože tu jeho barvu v standardním konfiguratoru nevidím

                              • kubad  

                                Až se vrátím z dovolené mrknu mu na to, jak to má, problém že on si to neskládal, ale takhle mu to nakonfigurovali u prodejce.

                        • Vrci  

                          Nejde.

            • Lachtis  

              Pak jsme každý jiný, já z BMW, kde jsem měl světlou kůži (žádnou alcantaru apod.) měl záda spocený dost. Teď mám čistou látku a záda mám podstatně méně spocená. Netvrdím, že se v látce nepotím, ale na kůži se potím víc…

              Ono je to logické, vem si v létě kožené kalhoty a pak látkové a uvidíš v čem se budeš víc potit :-)

              • jIrI___  

                Zas na druhou stranu když si v létě obuju poctivé kožené boty (Vasky třeba) a pak nějaké plátěnky (conversky), tak mám nohy podstatně víc zpocené z těch plátěnek. A teď babo raď :D

              • hekynen  

                A není to tím, že část toho potu se ti nasaje do té „hadry“?

              • kubad  

                Proto sem volil Alcantaru :)

                Jinak máme doma v aute ještě perforovanou kůži, a služebni v látce SuperB, Octavia.

                Teď sem skládal další auto, tebou uvedenou značku, tam bude čistá kůže bez perforace tak uvidím :) bude za cca 3 týdny.

                Ale jak píšeš každý to má trochu jinak, je to i o teplotním komfortu v autě, jezdím ve vyšší třídě

                • Lachtis  

                  Určitě, s tím, ze každý reaguje jinak v tom s Tebou souhlasím. Ale bacha, jak jsem ti psal, Ty to srovnavas s alcantarou, což není klasická kůže!!! Alcantaru jsem neměl a klidně věřím, ze rozdíl mezi ni a látkou je minimální. Já srovnávám čistou, poctivou kůži s klasickou látkou a tam ten rozdíl je znatelny. Kůže v zimě chladi a v létě proste hreje

                  • kubad  

                    17 let nemám v autě nic jiného než kůži, až teď 2.5 roku kombinaci s Alcantarou , druhé auto doma taky kůže, s perforaci.

                    Najezdeno kopec km

                  • Vrci  

                    Mezi alcantarou a látkou nejsou rozdíly. Alcantara je látka. S kůži nemá společného vůbec nic, jen tu nit co je s ní sešitá.

                    • kubad  

                      Může to být látka i kůže, každopádně proti klasické látce je pevnější a míň prodyšná

                      • Vrci  

                        Alcantara může byt kombinovaná s čímkoliv, ale NENÍ to kůže a nebude to kůže. Vyrábí ji Alcantara S.p.A. Itálie www.alcantara.com. Je to čistá syntetika, ale patří k odolnejsim.

                        • kubad  

                          Jo to máš pravdu motam to s obrácenou kůži, to není Alcantara

                  • JMT  

                    Neni kůže jako kůže. Některý jsou v poho a některý hrozný. Kůže ve Volvu byla naprosto strašná, pořád mokrý záda, kdežto třeba nappa v VW naprosto paráda…

                    • mpIII  

                      Nebyla kůže ve Volvu jenom umělá?

                      • tromboonen  

                        V jakym Volvu jsi viděl umělou kůži?

                        • mpIII  

                          Volva neznám, jen se ptám, protože podobný problém může způsobit právě umělá kůže. A umělá kůže není žádný ojedinělý úkaz, v nabídce to má jak BMW, tak Mercedes.

                          • tromboonen  

                            Nevim jak nějaký starší a menší Volva, ale V/XC70–90 atd. už párgenerací vždycky pravá a dost kvalitní, vůbec interiéry Volva uměj, Mercedes je v tomhle divnej, kromě luxusních modelů má dost často ultra socka interiér a nějaká krása to taky nebejvá, s tou umělinou – možná to je kvůli Němcům, někdy jsou dost divní :)

                  • tromboonen  

                    V zimě málokdy jezdím v kraťasech, kromě toho v autech s kvalitní kůží jsou vždycky sedačky vytápěný, ne? A že by to v létě hřálo, no tak taková ta umělá v žigulíku bývala nepříjemná to jo, cokoli slušnýho v kombinaci s klimoškou OK, já bych auto bez kůže už nechtěl.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.