• Pytlik

    Ahojte,

    hledam auto,co asi neexistuje.Ale treba nekdo znalejsi poradi. Moje situace:

    Rodina s 1 ani ne 2letym ditetem s moznym vyhledem na dalsi.

    Mame soukrome zanovni vetsi rodinne auto (Mondeo).

    Pritelkyne na rodicovske. Jakmile se vrati zpet do prace,dostane zpet sluzebni Octavku kombi(nema na vyber).

    Rodice od pritelkyne maji chalupu v Beskydech,kam s malym casto jezdime ( na leto pritelkyne s malym sama pres tyden). Je tam pomerne komplikovany prijezd..Strma,hod­ne rozbita lesni cesta, v zime zasnezena bez jakekoli udrzby. Minimalni svetla vyska na prujezd je odhadem 160–170 mm v lete, v zime dle toho kolik nasnezi a musi auto snehu nadjet/rozhrnout…Je moznost parkovat pod lesem,ale je to potom tak pul kilometru krpal nahoru k chalupe…sama zenska s deckem asi nic nevynese…

    Ja potrebuju 1 auto k dennimu dojizdeni do prace,takze musime mit dve.

    Doted jsme meli pujcene z rodiny stare Hyundai Tucson s natrvdo zapinatelnym 4×4 a i kdyz to neni pro rodinu moc velke,tak to tak nejak horko tezko stacilo. Ale nyni to asi budeme muset vratit.

    Pouziti druheho auta krome jizdy z Brna do Beskyd nekolikrat za mesic je jen pojizdeni pritelkyne po meste,obcas nekam dal,ale minimalne.

    Jak z toho ven? Co byste doporucili?

    S vyhledem na navrat pritelkyne do zamestnani a tim,ze druhe resp.potom treti auto bude jen stat s pouzitim Beskydy, se mi do toho nechce vrazet moc penez,ale je mi jasny,ze stary vrak je potencialni casovana bomba.

    S ohledem na potrebu terenich schopnosti mi vychazi nejaky starsi Subaru Forester benzin s manulem,ale tech je v bazarech uplny minimum.

    Dalsi moznost je prodat Mondeo a koupit nejake treba XC 70 + male dojizdedlo do prace…Moc se mi ale nechce zbavovat zanovniho dobreho auta za nejiste bazarove (a na nove za 1,5 M nemam)…Octavia Scout apod uz tam asi nevyjede (resp v lete ano, v zime ne).

    Koupit male auto do mesta + Nivu,kterou nechat stat dole v Becvach a na miste se do ni vzdy prekladat? No slo by to,ale je to trochu opruz s rizikem,ze auto v patek vecer po prijezdu nerozhejbeme…

    Idealne bch se chtel pohybovat do 300 tis Kc…

    Co vas napada za reseni? Jake auto?

    Diky a sorry za dlouhy popis

    • roman II  

      go Duster

      • billíček1  

        Nový duster čtyřkolka se dá koupit za 370. Akorát si počká čtyři měsíce.

      • Pytlik  

        Toho jsem zkoumal,ale odrazuji me info o zasadnich poruchach hnaciho ustroji a staveni se k zaruce (jen co jsem nacetl, osobne zkusenost nemam).

        Kufr mini,nicmene oproti tucsonu to asi nebude o moc mensi

        Pry dost rezne..Nevim,jestli se bude tykat i noveho 2018 (ten ale uz zase nebude za 300)

        Ale diky za tip.

        • zdenek  

          Odkud máš ty informace? Jedna paní povídala?

          Ve Světě motorů testovali ojetý (bazarový) Duster a rozplývali se nad spolehlivostí neošizené a mechaniky. Možná bys nějaké recenze a zkušenosti uživatelů našel i na netu.

        • frederick  

          Teď je v nabídce úplně nový Duster. Je to sotva pár měsíců. testeři z magazínů si ho chválí, dobrá cena. Splňuje tvoje podmínky. Souhlasím s ostatníma, jedna paní povídala a navíc na starý model.

    • maros.77  

      Land Rover Freelender

      • Stingray  

        hehe, Freelender je peklo pekel :-) Najít pěknýho forestra SG

      • alinceb  

        Není lepší koupit porcelánový prasátko, než sypat prachy do Freelandera?

        • Pytlik  

          Freelandera ne. To ma kamarad a je nestasnej…

          Zvazoval jsem starsi RAV4, bohuzel ma oteviratelnej kufr doboku, coz je s parkovanim po meste prusvih…

          • maros.77  

            A má 1, nebo už 2? Protože 1 byl průser, což se o 2 říct nedá;-)

            • Pytlik  

              Ma 1. Na 2 se pripadne podivam. Je to opravdu takovy skok kupredu?

              • maros.77  

                Taky o něm uvažuju, něco jsem si načetl a má ho i kolega, jen ho chci v benzínu a to je vcelku problém sehnat.

      • scret  

        o Freelanderu jsem slysel, ze je to pruser vedle pruseru a sere se to jeste vic, nez vsechny ostatni LR, ale osobni zkusenost nemam…

    • alinceb  

      Držel bych se Forestera a nebo bych popřemýšlel o Mitsubishi Outlander – typově je to hodně podobný auto. Nemá cenu spěchat. Klidně bych si to auto dovezl z Německa a nebo nechal dovézt na zakázku, než vybírat na omezeném trhu v ČR.

      • Pytlik  

        Ten starsi do cca 2009 vypada zajimave a je za par korun..Jenom kufr 340 l pro rodinu bude asi nepruchodny…

        Novejsi od 2009 je velky, ale zase neni u 2l 4WD, chce to 2,4l, kterej zase jezdi mesto za 13 a mimo za 10+…Ale alternativa to je…

        • alinceb  

          Co třeba ještě Mazda Tribute?

        • zdenal8  

          340 litrů pro rodinu na běžný užívání je zcela dostačující. Nechápu tu českou nemoc, že jak mám malý děcko, automaticky potřebuju obrovský auto s velikánskym kufrem. Akorát se tim zmenšujou možnosti výběru auta a stojí to prachy navíc. Přitom stačí se trochu zamyslet a nevozit s sebou na chalupu zbytečnosti, který pak bez použití zase táhnu zpátky.

          • alinceb  

            340L je dost málo. Teď jsem přešel z 610L (OIII) na 480L a ten rozdíl je obrovskej. Do Oct jsem v pohodě dal Chariot s kolečkama a jen sklopeným vrškem. Do nového auta se nabeton nevejde…

          • scret  

            340L pro rodinu na dovolenou? scifi:)

            • zdenal8  

              Zcela bez problémů. Dokonce se i povedlo, že jsem měl ještě v kufru volný místo.

              • alinceb  

                Ještě tu o Karkulce, prosím…

                • zdenal8  

                  Netahej sem karkulku. 2 kufry s limitem 30kg plus příruční zavazadla na 8 dní zcela dostačující. A ještě máš v kufru auta místo. Každej si nebere na dovolenou celou domácnost.

                  • krabica  

                    Tak, když se jedeš jen grilovat na pláži, tak opravdu nic nepotřebuješ. Jenže tady jsi na bike foru, takže je předpoklad, že místňáci berou na dovču kola pro celou rodinu, chairoty a jiné sportovní vybavení, kočárky…

                    • zdenal8  

                      Tak si půjčim jednou za rok vlek. Když ho nemám. Náklady pořád nižší než pořizovací cena a provoz obrovskýho auta s velikym kufrem.

                      A i tak, kola dáš na střechu nebo na tažný a ty vozíky na děti, kočárky apod. taky nebudeš tahat pořád. To je tak na 3 roky. Nám třeba stačila sedačka. Mnohem skladnější než vozík.

                      • lumyr  

                        To sou zase kecy o ničem. Jak ve vlákně se ZEE a Saint brzdama. Někdo prostě chce velký auto a nezajímá ho, že jinej se umí nasardinkovat do kabria. Nevím proč jezdíš autem, strašný provozní náklady. Jezdi vlakem, ušetříš.

                      • scret  

                        co to je za hovadinu? provoz obrovskyho auta?

                        Clovece, s velkou (nalozenou 5ti lidma + bagazi na hory) dodavkou Traficem jsem jel na dovcu za cca 7,2L/100km… ted jsem jel na dovcu malou benzinovou jebkou (2 dospeli + 2male deti) a jel jsem asi za 8,5L…:/

                        A po meste jezdim cca za stejno…

                        Tak kde jsou ty naklady za „zbytecnej“ prostor?

                        Jediny je porizovaci cena noveho…

                        • zdenal8  

                          Ty jo nekoukejte pořád jenom na spotřebu.

                          • scret  

                            me teda neni jenom jasny, kde je ten vetsi naklad na provoz??

                            Ano, mozna vetsi a drazsi pneu? To je tak jediny, co mne napada… Ale v rocnim nakladu na auto se rozdil par stovek za drazsi gumu lehce ztrati, pokud nekdo nejezdi 50tkm + tak je to prd…

                            osobne z logickeho hlediska mi prijde prostornejsi auto mnohem vic prakticke…

                            Pokud je spotreba ± stejna, tak nevidim duvod mit maly auto…

                            • mr.antik  

                              Tak ono nějaký díly jako dražší jsou (pneu to být nemusí), to bez debaty, protože jsou větší/těžší. Jenže jsou dělaný na větší zátěž – takže pro běžný užívaní vydržej hrozně dlouho…

                              • scret  

                                rekl bych, ze je to auto od auta… nelze pausalizovat… Jde o to, jestli ten dany model auta je proste povedeny nebo ne…

                                • mr.antik  

                                  To platí i u osobáků (značka od značky, konkrétní modely atd…), prostě jen narážim na to, co může být u velkýho auta dražší. Dobře, možná limit na pojistku čelního skla a povinný ručení. No na myčce mi to taky spolkne nějaký peníze navíc. Jinak fakt nevim.

                            • Mr.Duck  

                              Na větším autě se zas spousta věcí líp dělá,což tu ušetří spoustu času. Hlavně motor musí být podélně ;)

                              • notobi  

                                to je hodně odvážný tvrzení

                                • Mr.Duck  

                                  A co na tom děláš? Myslím že i vyndat motor je jednodušší když je podélně, ale já mluvím spíš třeba o výměně pumpy (chlazení, řízení je to jedno), časování atd..

                                  • notobi  

                                    ten motor den vyndaváš, den rozebíráš, den skládáš, den vracíš do auta, pokud Ti to připadá jednoduchý si trošku víc mimo realitu a můžu Tě uklidnit, že na dnešních autech se nedělá dobře už nic mimo výměny kol

                                    • Mr.Duck  

                                      Jenže kolikrát ho nemusíš ani vyndavat, pokud neměníš třeba blok. A u nás ho kluci umí vyndat za pár hodin. Já se teprv učím :-( Nicméně je to ojedinělý že to je potřeba, za to ty malý motory, hlavně 1.4t mění snad každý týden. Jak dlouho trvá ho rozebrat přece nemá nic společného s tím jak je v autě uložený. Jestli narážíš na to že má dve hlavy, tak to nemá s uložením nic společného, v6 kolikrát najdeš v autě „bokem“.

                                      A většina aut na kterých děláme je 2015+ a když to není duramax, tak se mi skoro vždy dělá líp na full size než menší kde je vše nacpaný, a když je motor bokem tak se k ničemu pořádně nedostaneš.

                                      Dělám v servisu gm, netahám si to z paty. Nicméně i před tím, když sem si dělal tak všude na svých a kamarádech autech, konkrétně třeba power steering pump sem měnil kolikrát na parkovišti a vždy to bylo podstatně příjemnější práce s podélným motorem – hrabeš se pod kapotou místo třeba kolem předního kola s milimetrem místa kolem.

                                      • vojtechposmourny  

                                        No to je hezký, ale tazatel je z Česka. Pochybuju, že shání auto typu Yukon nebo Silverado, na který jdou tyhle moudra aplikovat :-)

                                        • Mr.Duck  

                                          Tak zase ale shání auto na víkend na chatu ne do města. A Yukon je beztak malý :-P nicméně jasný že to myslím v rámci možností, žejo.

                                      • mr.antik  

                                        já myslel že tam programuješ a ty měníš motory…

                      • mr.antik  

                        já tedy počítám objem ne na litry ale na kubíky či palety a pří průměrné spotřeba 8l jsem teda taky ještě nevykrvácel.

              • krabica  

                :-D Když je pro někoho dovolené výlet na oběd k babičce…

                • zdenal8  

                  Tak každej nemá potřebu si na dovolenou stěhovat celou domácnost a půl garáže.

                  • alinceb  

                    Pokud se jedeš na dovolenou válet k moři do Chorvatska, tak se to asi dá relativně s minimem věcí. Když jsme jeli s půlročním prckem do Rakouska na kola, tak nám skoro nestačil ani kufr v Galaxy a to kola byla na kouli…

                    • zdenal8  

                      No to je další věc k zamyšlení. Je nezbytně nutné půlroční děcko tahat někam na dovolenou na kola?

                      • duk  

                        Přesně tak. A když nepojedou nikam, nepotřebujou auto žádný – vyřešeno.

                      • alinceb  

                        ? Nevidím důvod, proč by ne. Fakticky jsem byli na kole vlastně jen 2× (v údolí po asfaltových cyklostezkách), protože nám hodně pršelo, ale stihli jsme několik výletů pěšky s vozíkem nebo nosítkem. Jinak týdenní pobyt v alpském údolí beru jako nejideálnější letní dovolenou, rozhodně lepší než 30+ stupňová vedra u moře…

                        • zdenal8  

                          Takže ste nakonec tahli ty mraky krámů úplně zbytečně. Stačil by s sebou skladnej kočárek. Třeba quinny.

                          • alinceb  

                            Jasně, spoustu věcí jsme táhli zbytečně. Když ono to počasí obvykle moc dobře predikovat nejde a s malým dítětem 600km od domova je blbý, když zjistíš, že jsi něco nechal doma, co je zrovna v tu chvíli potřeba. Už jenom cestovní dětská postýlka zabere v kufru tak 50L místa, ale rozhodně je potřeba…

                            • Sgt Pepper  

                              jak to lidi dělali, když nebyly auta, kočárky, cestovní postýlky a tak? se divim, že jsme nevymřeli…

                            • jIrI___  

                              cestovní dětská postýlka

                              :DD

                              • alinceb  

                                Vzhledem k tomu, že nemáš a ani neplánuješ mít děti, tak asi nikdy nepochopíš, k čemu je taková věc dobrá…;)

                                • varix  

                                  Přesně tak.

                                • jIrI___  

                                  Neber to nijak zle, jen mě často překvapí a pobaví zároveň, čím vším jsou někteří rodiče schopni svého mimíska vybavit. Zavedl jsem pro to pojem „ambicíozní rodiče“ :). S cestovní postýlkou jsem se setkal poprvé, díky za zvednutí nálady po ránu :)

                                  • roman II  

                                    uznej že tohle se ti prostě do fábie nevejde, na potřebuješ pořádnej náklaďák, jde o to aby opíchánek měl co největší pohodlí :-)

                                    • DoomHammer  

                                      Kudla, proč jsem tohle neměl, když jsem byl děcko? :)

                                    • blue.sun  

                                      Extrém… ale vídám podobné kraviny celkem běžně.

                                    • nomecz  

                                      tak člověk co má něco v hlavě, tu postýlku do auta složí a nevozí ju rozdělanou … :-)

                                      • -b-n-x-  

                                        Proč by to dělal, když má třeba obytný autobus. Nebo to hodí dozadu na korbu :-)

                                        • nomecz  

                                          tak je pravda že si pamatuju hlášku mého kamaráda ve smyslu „od té doby co máme Galaxi s náma jezdí na dovolenou i křeček (v kleci)“ takže čím víc místa tím víc krámů.

                                          Třeba loni jsem (je pravda, že ne úplně cíleně) absolvoval týdenní dovolenou v Alpách v 3 dospělých a 2 děckách v mazdě 3 sedan (včetně 4×lyží a kočáru …) stačí rozumnej střešní box :-)

                                          moc pohodlné to pro ženu co seděla mezi děckejma sedačkama vzadu nebylo, ale dalo se

                                          • mr.antik  

                                            Nevýhoda velkýho auta je, že riskuješ, že ti zarostou ložiska na pevný osy u kol :-)

                                          • -b-n-x-  

                                            Presne tak. Nase posledni dovolena byla ve velikem (myslel jsem si) Dodge Durango. Jenze schopnosti me zeny nabalit mnozstvi veci prekonalo mee predstavy, a tak i toto auto nam trem bylo male (2 dospeli + 1,5 leta dcera). Takze jeden velky kufr a tri prdele drobnosti musely sedet na miste spolujezdce. Pricemz kufr byl samozrejme zcela plny.

                                            • mr.antik  

                                              to vypadá jak místo v nějakém větším kombíku (pokud tuším rovnou nakládací hranu)

                                            • losik_p  

                                              kazdy potrebuje tolik veci, jak velke ma auto.. :)

                                              jezdili jsme i20, naplnenou po strechu, stacilo.. ted i40kombi, naplnena po strechu a taky „vsechno potrebujeme“ :)

                                              • Sgt Pepper  

                                                tak my se naskládali do Toyoty Corola (hatchback, model někdy před r.2000) ve čtyřech dospělých na MTB závody (4 bajky na střeše, 4 lidi + bagáž uvnitř…co nemáš, to nepotřebuješ :-)

                                                • mr.ricardo  

                                                  To jste na tom byli jeste dobre, my jezdili na zavody ve ctyrech zigulikem nebo skodou 120 :) to bylo dobrodruzo.

                                                • losik_p  

                                                  ja jsem jeste v roce 2005 jel s nasima, pritelkyni a bratrem trasu Hranice-Liberec Favoritem ne-combi.. slo to :) ono jde spousta veci, jsme zhyckani strasne :) dneska bych do vlaku sednul jenom v nejvyssi nouzi :)

                                                • duk  

                                                  My před pár lety jeli na závody z Liberce do Zlína Fiatem Seicento ve 3 lidech + bagáž + 3 kola na nosiči na kufru. Ujeli jsme to, ale že by to bylo něco co bych vyhledával se říci nedá. :-)

                                              • -b-n-x-  

                                                Jojo, tak to presne je :-).

                                                Momentalne bez auta jezdime k rodine vlakem a tudiz oveseni taskama a kuframa (zase ve vlaku muze byt mnohem vice mista nez v jakemkoliv aute, ze :-) ). Predtim jsme meli mazdu 3 hatch (v pohode), a jeste predtim maleho tridveroveho civica. A v tom civicu jsme jeli v 5 dospelych lidech na 14 dnu nabaleni v plne ceske polni (rizky, atd…) – to jsem neveril co se tam vlezlo :-)

                                            • nitraq  

                                              Podle webu koukám, že Durango má 17,2 cubic feet, což je 487 litrů. To není nějak extra hodnota, kdejaká Oktávka, Passat nebo Mondeo mají víc.

                                              • nomecz  

                                                ano v 7 místné konfiguraci :-)

                                                když sklopíš 3. řadu tak je to spíš jeskyně než kufr …

                                                • nitraq  

                                                  Uf:)) Prej 48 cu.ft, 1360 litrů.

                                                • -b-n-x-  

                                                  Ano, presne tak :-)

                                                  Ono, tam samozrejme bylo hafo mista, jenze mlada pani odmitla spat ve stanu kvuli medvedum a zime, takze spaly v aute. No a kvuli tomu, kazdy vecer a rano komplet vsechno vybalit a zase nabalit. Takze jsem si s tim zas az tak nehral. Verim, ze pri poradnem tetrisovem naukladani veci, by se to veslo „na pohodu“.

                                                  • nomecz  

                                                    prosimte co ste v tom meli za motor ten 3,6 Pentastar nebo 5,7 HEMI a za kolik se s tím dalo jezdit ?

                                                  • -b-n-x-  

                                                    5.7. Za kolik se s tim dalo jezdit nevim. Ja s tim jezdil vetsinou jak s hnojem. Takze jsme vyjeli asi jen 3 nadrze (netusim jak je velka), na cca 2000km. Ale protoze je porad ve statech celkem levny benzin, tak jsem to nakonec ani nepocital. Tusim vsak ze to mohlo stat neco mezi 150–250 dolaru.

                                                  • Sgt Pepper  

                                                    to vykládání/nakládání efektivně řeší systém boxů, ideálně s obsahem „tematicky“ rozděleným…

                                                  • mr.antik  

                                                    ne, pokud chci spát v autě, tak si pučim nějaký pořádný americký campervan

                                                  • Sgt Pepper  

                                                    s tím zas fyzicky neprojedeš všude (je to dlouhý, široký, na hovno přechodové úhly = snadno zůstaneš viset na břiše)

                                            • scret  

                                              pekny auticko…

                                              Jinak z toho vyplyva ze zensky jsou proste zlo:))

                                              Nechat radsi doma…

                                              • -b-n-x-  

                                                Toz tak jeste fotka, kde to vypada asi nejlip :-)

                                                No asi jsem mel jeste zminit takovou nepodstatnou informaci. Ta dovolena se odehravala na konci naseho pobytu ve statech, a primo z ni jsme se pak presouvali do CR. Takze jsme tahali i veci, ktere bychom na normalni dovolenou nebrali.

                                                Ale stejne mas pravdu :-)

                                            • notobi  

                                              2. foto paráda

                                  • Japhy  

                                    V tvém případě je to čistě hypotetická situace, ale představ si že si celou dovolenou nezašukáš, protože dvoulůžko okupuje nejmenší ratolest. To se ta cestovní postýlka (mimo jiné vcelku úhledně složitelný kvádřík co jde na pohodu čutnout podélně pod zadní sedačky) najednou hodí.

                                    • blue.sun  

                                      Když chci mít šukací dovolenou, jedu bez prcka.

                                      • Japhy  

                                        Tak proč ne. A odstříkaný mateřský mlíko posílat ráno a večer poštou. Díky za skvělý tip. Bohužel se zdá, že v tomto životě už ho nevyužiji (dosaženo konečného počtu aplégrů), ale slibuju že v příštím životě se podle téhle skvělé rady zařídím.

                                        • mr.antik  

                                          on asi myslel bez prcka a bez manželky…

                                        • blue.sun  

                                          No jo, protože nic jiného, než kojení, není přípustné…

                                          Natož si v té době odříci náročnější dovolenou…

                                          Asi jsem fakt z jiný planety.

                                          • Japhy  

                                            Bez cestovní postýlky si ale odřekneš prakticky jakoukoliv dovolenou, i kdyby to bylo do chatičky k Hácháči. Máš šklíbáka nebo jen jako teoretik trousíš moudra?

                                            • hekynen  

                                              Já šklíbáka měl a nikdy jsme chujoviny typu cestovní postýlka neměli. A na týden v Itálii jsme se vlezli do krátké Feldy. Včetně kočárku. Běžně jsme ve Feldě jezdili na víkendové „dovolené“, v zimě na hory. Však tehdá jsem si také vypracoval k dokonalosti logistiku, jak narvat do auta hromadu věcí, které se do něj prostě vlézt nemůžou. :-D

                                              Uznávám ale, že s Oktávkou kombi už to „stěhování“ národů bylo v pohodičce. :)

                                            • jonti  

                                              My jezdime bez cestovni postylky a nemame problem. Male je 14 mesicu a dovolenych uz bylo dost.

                                              • krabica  

                                                Vždycky mě fascinuje, jak si většina lidí myslí, že když to tak mám já, musí to tak mít i ostatní… Synovec třeba jinak než v postýlce odmítá spát, nakonec sice usne, ale je to boj… Takže je mnohem lepší, tu cestovní postýlku mít, a vyhnout se tak bojovce před spaním.

                                                • jonti  

                                                  Tu cestovni postylku jsme meli doma asi pul roku a nikdy jsme ji nikam nevezli, ve vsech penzionech nebo na navsteve jsme byla dostatecne velka postel nebo casteji slo na miste zadarmo nebo za poplatek detskou postylku pujcit(penziony), a jednou v kempu ve stanu spala normalne vedle nas na zemi.

                                                  • Lišák  

                                                    Obě naše děcka už od nejútlejšího věku spí značně „prostorově“. Tudíž sdílet s nimi postel = nevyspat se. Několik facek a kopanců, které lze bez problémů za noc utržit, fakt k příjemnému spánku nepřispěje. Takže velká postel je určitě fajn, ale pokud bych na ní měl spát s našimi dětmi, tak si raději lehnu vedle na karimatku.

                                                  • ladias  

                                                    Tak tak, u nás se tomu říká spaní na „háčko“ Dva dospělí a mezi nima kolmo šklebák. ;-)

                                              • Japhy  

                                                Osobně mi nijak netrhá žíly naložit kromě jiných nezbytností lehký kvádřík cca 30×30×80 cm (čili přepočteno na litry zhruba desetina objemu kufru Ochcávky) a mít klid. Jo, za mne je třeba zbytečnost vozit ohřívátka na lahvičky, sterilizátory, dětský sedačky a podobný herberk, ale zrovna cestovní postýlka si u mne své místo jednoznačně získala.

                                                Jasně, triviální řešení rovnice tako řešení. Žádná dovolená také dovolená.

                                                Malé je též 14 měsíců, takže ještě počítám tohle léto a půjde (postýlka :-) ) spolu s kočárem do světa.

                                                • nitraq  

                                                  No, lehký:)) S velikostí souhlasím, ale něco, co má přes deset kilo, možná i k patnácti, bych nenazval slovem lehký.

                                                  • scret  

                                                    ja teda nevim, ale my jsme meli nejakou, co mela cca 5–7kg, mozna ani to ne…

                                                    njn, gramar se nezapre:)))

                                                  • nitraq  

                                                    Tak já váhu neřešil, bral jsem nějakou zánovní bazarovku lehce přes pětikilo. Na těch pár víkendů do roka víc než dostačující.

                                                • jonti  

                                                  Problem je jen v tom, ze s kazdou velikosti kufru auta najdes dalsi a dalsi veci, ktere se stejne hodi a je pohodlnejsi je vzit. Taky jsem v minulosti cestoval na tyden do Alp ve dvou lidech a vezl 4 kola(2× mtb, 2× silnice), kdybych mel mensi auto vezmu jen jeden typ kol. A nechci myslet co vsechno bych vozil kdybych mel Multivana.

                                                  • ELx  

                                                    Bud v klidu. Dva dospělí a dvě deti se vcetne kol a věci vejdou i do ducata. Zaplnime tak polovinu. Ale ten pocit, ze to tam můžeš nahazet a neresit, je k nezaplacení. Objem věci je stále stejný.

                                                  • jeniiiik  

                                                    Plno picovin, ale vzhledem k tomu, ze v něm spím, tak hromadu veci ani nevyndavam. V tašce pak beru jen obleceni a výbavu podle toho jestli turistika/bajk a bednu se žrádlem.

                                                  • Sgt Pepper  

                                                    onuce??

                                  • scret  

                                    neprestava me udivovat, jak mas skalopevne nazory na veci, o kterych tusis uplny kulovy!:))

                                    Promin, ale takhle jsi jen pro legraci, prtze v realu je to vzdy jinak, nez jak si predstavujes:)

                                    Az ty deti mit budes, jakoze zrejme ne, tak si muzeme popovidat… do te doby je to jen ztrata casu…

                                    • jIrI___  

                                      Mi jsou pro legraci ambiciozní rodiče a jim jsem naopak pro legraci já – svět je tím pádem v rovnováze a tak to má být, nic lepšího si nelze přát :)

                                      • gerrard  

                                        Ambiciozni pouzivas proc? Jako ze maji ambici vychovat deti?

                                        • jIrI___  

                                          Nebudu do toho zabředávat ze dvou důvodů – vlákno se věnuje něčemu jinému a mohl bych se i nevědomky dotknout některých místních uživatelů, které mnohdy ani osobně neznám. Ve zkratce jsem to popsal o něco výše.

                                          • gerrard  

                                            No tomu o neco vyse prave nerozumim a tomu tady nize uz vubec ne. Lidi kupuji to co uznaji za vhodne a to co si muzou dovolit. No a jeste nic neni ta dobry cil pro „osejlovani“ jako matka s ditetem, ktera chce pro nej to nejlepsi. A neni v tom prave zadna ambice, ale jen snaha dodat diteti to nejlepsi. Ambice nastupuji az pozdej a vetsinou ve sportu nebo v necem jinem v cem muzes byt prvni.

                                      • scret  

                                        co je podle tebe ambiciozni rodic Kefalin?:)

                                        Ja urcite do tehle kategorie nepatrim, presto mam rad prostorna auta a navic i se silnejsim motorem (mysleno nad 150k)…

                                        • mirorek2  

                                          jak si troufáš to vůbec vyslovit :-) jednou jsem tady vyslovil něco o doporučeném minimu…

                                          mám to stejně

                                          • scret  

                                            tak co si budeme nalhavat, v dnesni dobe, kdy jsou auta priskrcena a udusena je skoro zaklad 200k :(

                                            Auto se 100k je tak na nakup…

                                            Ale nelze uplne usuzovat jen podle vykonu samozrejme… Mel jsem 115k Trafica a rozhodne to nebyla brzda provozu… a po „chipnuti“ na cca 130–140k to jelo jako das…

                                            • mr.antik  

                                              nejsou koně jako koně, záleží na jakém autě, v jakých otáčkách, na jakých převodech…

                                              • KAITEN  

                                                kroutak voe

                                                • zdenal8  

                                                  Přesně tak. Koně nejsou všechno. Navíc ty plný kilowatty jsou většinou už v hodně vysokých otáčkách zatímco plnej krouťák už může mít třeba od 1500 otáček.

                                                  Kilowatty prodávají, krouťák jede.

                                                  • -b-n-x-  

                                                    Tak zalezi co myslis tim hodne vysoke otacky? Asi to bude jina hodnota pro motorkare zvykleho na 10k+ RPM, a jina pro nejakeho TDI fanatika, kde to vadne uz nekde za 3k RPM.

                                                    No a jinak bych jeste dodal, ze kilowaty a newtonmetry od sebe nejde oddelit, protoze tam je vztah kw = nm x rpm (nevim ted z hlavy presne). Takze pokud motoru nekonci otacky nekde dole (pod 4000rpm), tak vzdycky vice otacek = vetsi zrychleni.

                                                  • plzakj  

                                                    Ta hodnota je predevsim zavisla na charakteristice motoru, ne ridice. Kazdej motor ma nejvyssi vykon v nejakych otackach a nejvyssi silu v jinych otackach. To, jak auto zrychluje, urcuje sila. To, jakou max rychlosti pojede, urcuje vykon.

                                                  • KAITEN  

                                                    hmotnost a cx beeeku

                                                  • pepek  

                                                    To, jak auto zrychluje, urcuje sila. – jo, ale síla na zadních kolech, kterou si vyrobíš z toho výkonu v otáčkách.

                                                  • plzakj  

                                                    Silu si z vykonu nevyrobis. Zjednodusene vykon je prace / cas a prace je sila x draha. Fyzika zakladni skoly.

                                                  • pepek  

                                                    Aha, tak proto se ladí závodní motory na nejvyšší výkon ve vysokých otáčkách-aby měly malou sílu. Myslel jsem, že těmto pověrám o krouťáku už dávno nikdo nevěří, snad příznivci Oc 1 v dehtu.

                                                  • Sgt Pepper  

                                                    kolik vydrží, takový závodní motor?

                                                  • pepek  

                                                    O tom řeč nebyla.

                                                  • -b-n-x-  

                                                    Se mi zda, ze kazdy mluvite jinym jazykem.

                                                  • kesu  

                                                    Poloha výkonu s ohledem na maximální otáčky je ovlivněna mnoha faktory, mimo jiné poměrem vrtání ke zdvihu. Každopádně platí, že pro otmosférické motory je „honění“ otáček dost podstatná možnost jak zvednou výkon. Respektive se dá říct, že kroutící moment atmosférického motoru s ohledem na jeho objem je vice méně daný. Za strop se dá považovat hodnotu kolem 120Nm/litr, ale to už jsou opravdu extrémní motory. Cokoliv kolem 100Nm na litr je velmi dobrý výsledek. U přeplňovaných motorů je vše jinak.

                                                    Jinak pochopitelně schopnost auta zrychlovat je daná výkonem a ne krouťákem. Ale obě hodnoty jsou úzce spojeny, pak taky záleží na spektru otáček, kdy je auto schopný poskytovat výkony blízké k maximálnímu a k tomu naladění převodovky. To ale neznamená, že auto s nižším výkonem a vyšším krouťákem nebude na běžnou jízdu příjemnější.

                                                  • pepek  

                                                    schopnost auta zrychlovat je daná výkonem a ne krouťákem – o tom byla celá ta řeč.

                                                    Poloha výkonu s ohledem na maximální otáčky. . . je ovlivněna poměrem vrtání ke zdvihu – to je taky spíš stará báchorka. Kdyby tomu tak bylo, tak 14000 – 20000 ot/min ve čtvercovém dvoutaktu by nebylo běžné. U čtyřtaktu je ten poměr dán spíš snahou nacpat tam co největší ventily. Vysoké otáčky jsou dosahovány především díky časování s optimální délkou výfuku

                                                  • Greyhound  

                                                    Jak auto zrychluje urcuje vykon. Bud slapes do pedalu velkou silou na tezkej prevod nebo s vysokou kadenci tocis mensi silou lehkej prevod. V prvnim pripade jedes jak diesel s velkym kroutakem, v druhym jak tocivej benzin. Vykon (tj. prace ve wattech) je stejna, tim padem rychlost i zrychleni.

                                      • mr.antik  

                                        cigoši vychovávaj děti pěkně doma, netahaj je za svými ambicemi a jaký sou z nich pořádný lidi, co

                                  • alinceb  

                                    By mě zajímalo, co má společného cestovní postýlka s ambicemi rodičů…? Zajímavej myšlenkovej pochod.

                                • Donuts  

                                  K ničemu, a to říkám jako majitel takové věci a jako otec dvou dětí. Ty parchanti v tom v životě nebyly ochotný spát. :)

                      • gerrard  

                        Tak zalezi jak to beres. Znam lidi co s pulrocnim deckem litaji k mori, tady se nekdo prizna, ze ho veze min 6 hodin ve vajicku v aute a nasli by se jini co vymsli jeste neco jineho. My jsme to brali pokazde tak, ze jsem radi, ze mame mimino a omezili dovcu na co nejkratsi cestu autem a co nejmin zmen pro prcka. Kazdy nech si to dela jak chce i kdyz nektere napady me taky hlava nebere.

            • jIrI___  

              Vzpomínám na časy, kdy jsme jezdili na dovolenou jako čtyřčlenná rodina Citroenem AX a nikdo neplakal. Stejně tak teď spousta jezdí jezdí v krátké Fabii. Když se chce chce (resp. není jiná možnost), tak to jde :)

              • Japhy  

                Přesně tak, když není jiná možnost. Ale když ta jiná možnost je, proč jí nevyužít. Co bytostně nesnáším je životní doktrína např. mé bejvalky, kterou jsem si pracovně nazval mnětotakhlesta­čismus. Má hodně styčných bodů s Ezopovou bajkou o kyselých hroznech.

                • mr.antik  

                  Tak jak to chceš řešit, když zrovna tohle zadání na auto je reálně neřešitelné. Každou jedinou dobrou vlastnost toho auta vyvážíš několika vlastnostmi které budou v jiných situacích nahovno

              • nitraq  

                Samozřejmě, spousta cest se dá absolvovat v malým autě, ale otázkou je proč? Chorvatsko v pěti v Alfě GT (kufr 320l) nebo Tatry ve čtyřech (346 l), všechno dospělí, se dá, ale řešení velikosti a obsahu zavazadla patří k plánování pěšího treku nebo cykloturistiky se spaním v přírodě, ne na cestu na dovolenou autem.

                A pousmání nad dětskou cestovní postýlkou přejdu, časem třeba pochopíš.

              • Finidi  

                Vzpomínám si jak jsme byli v itálii se š120 :o) To byly časy … ted kdyz to nema tempomat nebo klimu, tak je to utrpení :o)))))

            • felix.org  

              Tak asi to jde. Není to o litrech, ale o tom pohodlí, vzít si co potřebuju a zbytečně nepřemýšlet co můžu a co ne. Mám 600L, jedno malé dítě a na letní dovolenou beru i rakev :-)

              • kubad  

                +1

              • scret  

                presne tak…

                Kdyz castokrat pak nekde na silnici vidim totalne az po strechu narvany berlingo, ktery jeste navic prd jede a je brzda provozu, tak si rikam, ze nez takhle, tak radsi na zadnou dovolenou…

          • jonti  

            Ja to chapu, je pohodlne to s sebou vozit, kdyz ten velky kufr mas. Kdyz ho nemas, vezmes toho s sebou min.

            My planujeme druhe dite a radi bychom auto, kde bude mozne pohodlne sedet vzadu uprostred a mit tam dve sedacky. Sestra tak vozi deti v Honde CR-V, ale SUV nechci, vidim to spis na neco jako Mondeo, S-max, Sharan nebo Passat.

            • billíček1  

              Kup si multiplu.

              • Japhy  

                Tak snad má ještě zbytky důstojnosti, ne?

                • billíček1  

                  Pokud chce plnohodnotné tři sedačky vzadu, tak je tam má. Ano, to auto není zrovna moc hezké, ale ta praktičnost je obrovské plus.

                  • -b-n-x-  

                    Může si koupit Hondu FRV. Když už by tedy chtěl tenhle layout

                    • krabica  

                      Jj, na ten název jsem si nemohl vzpomenout. :-)

                    • zdenek  

                      FRV se už pár let nevyrábí a v bazarech to taky bude spíše exot…

                    • scret  

                      to mel znamej… A tohle auto bych nechtel uz jen kvuli tomu, ze sedadlo ridice je kvuli trem mistum vepredu nalepeny uplne na dverich, priserny!

                      • -b-n-x-  

                        Zrovna tohle a styl „multipla“ byly dva hlavní důvody, proč to lidi nechtěli. Já s tím občas jezdil a nebylo to nijak hrozné. Samozřejmě pro větší lidi už asi ano.

                        No a honda to zařízla s tím, že si lidi místo toho můžou vzít jazze :-D

                        • scret  

                          ja s tim jel taky a uz jenom kvuli tomu bych to auto nekoupil, ani kdyby bylo uplne suprovy… Jako ridic mam rad pohodli a urcity prostor a tady jsem si pripadal asi jako na trti rade sedadel u 7mistneho SUV…

                          A to se ani nezminuju a pozici a celkove podobe radicky…

                          • -b-n-x-  

                            Tak asi každému vyhovuje občas něco jiného. Mě třeba ta řadicí páka připadala úplně super :-) (zrovna jsem s tím jezdil teď o víkendu). Ale musím zmínit, že teď jezdím velmi málo a moje poslední dvě auta byly s AT. Možná že kdybych byl zvyklý jezdit třeba nějakou střevní třídou, mluvil bych jinak :-)

                        • zdenek  

                          Jazz je proti FR-V malej. To už spíše HR-V nebo větší CR-V…

                          • -b-n-x-  

                            To o té náhradě tenkrát prohlásil nějaký managor z hondy eu. Samozřejmě, že každý ví, že je jazz o dost jiné auto :-)

                            • zdenek  

                              Ale zase se do něj dobře vejdou kola. Dokonce lépe než do většího HR-V. :-)

                              Jedno z mála aut, kam se kola vejdou nastojato (s vyndaným předním kolem).

                • scret  

                  :))

                • oretone  

                  tak po faceliftu uz to neni takova tragedie :)

            • lumyr  

              Moc aut, se 3 sedačka vzadu není. Passat ani Mondeo nesplňuje. Leda S max, z těch co jsi napsal. Galaxy, Sharan a podobné většinou takový uspořádání mají.

              • nomecz  

                Zafira, Touran, Verso, 5008, Smax, Galaxi, Sharan, Alhambra, … to jsou jenom ty největší tuctovky co mě napadly

                • scret  

                  jj… + treba to mnou zminovane Berlingo, Partner apod. Ale jak jsem psal, to nejsou auta na rodin.dovolenou dle meho…

                  • gerrard  

                    Uz jsem musel zvladnout rodinnou dovolenou i v Corse. Proste jen nevezes nesmysly, ale jen to nejnutnejsi. Kvalitu zazitku to nijak nepoznamenalo.

                    • scret  

                      jak uz tu nekdo psal, alejo, kdyz jeden na tejden k mori a vezes si jedny kratasy, plavky a dve tricka…

                      My jsme treba ssebou tahali i latkovy pleny a to byly plastovy 2bedny… A jestli se budes ptat, proc na tu dobu latkovky a ne jednorazovky, tak proste proto!:)

                      • gerrard  

                        Tak dnes jednoznacne vyhravas. :) A ani nepotrebuju vedet co ste delali s tema pouzityma.

                      • nitraq  

                        Jo, látkovky… Taky jsme je měli v plánu, nakoupili si všechno, ale slečna rozhodla, že látkovky ne. Už oblíknout jí plastový je někdy těžkej boj, látkovky by člověk asi nestihnul:D

                        • scret  

                          alejo, to se casem podda…

                          Kazdopadne ackoliv jsem na zacatku byl proti tomu – prani, zehleni a celkove 3zadele prace s tim (nastesti to nebylo v moji „kompetenci“), tak jsem dneska spis pro latkovky… Decka jsou v tom v mnohem lepsi pohode… Opruzeniny nula! A taky je fajn ta ekologicka stranka veci. Ale priznavam, ze jsme to kombinovali s bezplenkovou metodou a je kolem toho teda litani… Defacto az ted, kdyz deti trochu odrostli, tak si clovek trochu odfrkne… Do ty doby pakarna… Takze pokud chces mit klidek a pohodu, tak jednorazovky… za cenu opruzenin nekdy… Anebo mit vic starosti, trochu usetrit prirodu a i prachy, ale mit vic litani a stresu…

                          • nitraq  

                            Ze začátku fajn, to se nechala v klidu přebalit, teď leze a musí furt někde hned bejt, tak chvilku nevydrží. Třeba časem se zase zklidní a přijdou zpátky na pořad dne látkovky. Ale nebudeme mu plevelit vlákno kecama o plínkách, to ho asi fakt nezajímá:))

                  • nomecz  

                    přesně, taky je to podle mně zbytečně velký :-D

                • alinceb  

                  Tak do Gal jsme do 2. řady dali dokonce 3 sedačky (Cybex), ale už to nebylo ono. Ty 2 a dospělej uprostřed je už celkem hrana. V užším autě než Gal, která je široká jak prase, bych uprostřed sedět nechtěl…

                  • Sgt Pepper  

                    jsem četl Gal a napadlo mě tohle

                    to asi ne? :-)

                  • jonti  

                    Me prave Galaxy prijde uz jako moc velka krava, proto spis ten S-max. I ten ma vzadu tri sedacky.

                    • alinceb  

                      S-max je dobrá volba. Uvnitř je na šířku stejný jako Gal, ale je nižší a asi o 7cm kratší. Jízdně má pak mnohem blíž ke klasickému osobáku. Gal je takový autobus, ale víc se mi líbí.

                      • jonti  

                        Jako jedine auto v rodine v Praze mi prave S-max pripada jeste rozumny, Galaxy uz moc ne.

                        • scret  

                          ?? vzdyt je to skoro stejny… Krom toho, ze Galda je prostornejsi a udajne i pohodlnejsi… Na velikost to neni tak rozdilny..

                          • nitraq  

                            Je to tak, na délku navíc jen pět centimetrů. Ale na výšku osm, což to auto asi opticky zmohutňuje. Nejvíc dělá ta neklesající střecha, lidi to pak vnímají pomalu jak dodávku, přitom galaxy je o pár cm kratší jak mondeo a u toho se nikdo nad velikostí nepozastavuje.

                          • roman II  

                            prý se dá deset let stará volítaná, vobouchaná Galaxy v plný palbě sehnat lehce pod 350?, hlavně aby ty elektrony měla

          • Doktor-Prase  

            Každý auto (stejně jako byt nebo dům), má „koeficient přeplněnosti“ – vždy máš o něco víc věcí, než by bylo vhodné. Na hodnotu koeficientu má největší vliv samozřejmě žena…

            • Finidi  

              +1 Proto je lepší ženu nepouštět k ukládání věcí do auta… Ať už kvůli optimalizace uložení věcí, tak i kvůli logiky, že pro věci, pro které se chodí do zavazadlového prostoru častěji (jídlo, něco na přivlečení, atd.) je lepší mít nahoře hned po ruce, aby se nemusel slovy opraváře lakatošů, mechanika Luboše, „kvůůůůli jedinéééé pitchovince rozebírát celý traktoooor“ :o))))

          • Mr.Duck  

            A pak tu sem já s 2500 a přijde mi to akorát. Třeba někdo nemá čas řešit jestli si chce vzít něco s sebou nebo ne. Lepší to mít a nepoužít než nemít à potřebovat

    • nomecz  

      Forester neni vubec marnej , s 2l benalem je to drzak. Ale nezatracoval bych ani Yetiho, to auto vyjede necekane hodne. Akoraz kdyz das do kufru kocar tak skoncils …

      • nzg  

        Forester nebo Outback.

        Mam jiz tretiho Outbacka v rade a spokojenost nejvetsi. Samozrejme jedine v benzinu.

        Forestra ma mama a taky jen dolejva benzin.

        • Pytlik  

          Outback by se mi i libil..Jen je vsude jen 3litr (kterej brutalne zere – nebo jakou mas zkusenost?) nebo 2.5l s LPG,coz je starost navic a nechci…Delal se jen 2.5 litr bez LPG?

          • nzg  

            Tak 3.0R jsem mel, nyni mam 3.6R a brutalne to nezere. Rozmezi 8–12 dle stylu jizdy.

            LPG je dodelavany v CR prodejcem i individualne, takze 2.5 bez LPG by meli jit sehnat v poho. Sestivalcu je naopak jak safranu, protoze jsou jako ojetina mnohem lepsi volbou.

            Poptej se spise na subarufanclubu, tam jsou k novackum vstricni a take se tam daji auta sehnat s proverenou historii.

          • tomas.nov8  

            Všude 3.0? Já právě všude vidím nafťáky a nebo 2.5. Najít 3.0 respektive 3.6 s menším nájezdem, tak jdu do toho hned, potřeboval bych taky něco s větším kufrem ještě. V6 se v klidu uživit dá a nesežere tě, těm 8–12l, jak píše nzg, věřím. Nemám teda zkušenosti konkrétně s Outbackem, ale třeba moje m37s žere tak okolo 12 po Praze a když jedu dál, tak si to v pohodě sedne pod 10 i.

            • nzg  

              A k tomu ta 3.6 zere o litr min nez 3.0. A to se vyplati!

          • stan.zak  

            spotřeba 3,6

            spotřeba 3,0

      • scret  

        yeti je vtip? vzdyt tam da akorat kabelku a konci s uloz.prostorem…

        • nomecz  

          Zas to nedramatizuj :)

          • Džey Ár  

            Bohužel to je realita :-). Údaj v litrech je pro mě nesmyslný. Dneska se auta dělají vyšši a i litráž je „na výšku“. Já potřebuji plochu a né vysoký kufr, to je mi k hounu. A Yetyna je přesně ten případ.

            • nomecz  

              No vzhledem k tomu ze sem ju mel 2 roky jako sluzebaka tak si troufnu tvrdit ze vim co se s tim da odvest ;)

              • Barak  

                Špatný auto to není, ale ten kufr je fakt malej. Nedokážu si moc představit nacpat do toho věci pro 2 lidi + dítě na na víkend, když k běžným věcem chceš přibalit ještě např. věci na běžky, sjezdovky a tašku s nákupem.

                • nomecz  

                  no tohle prostě to řešila rakev na střeše, ten kufr je nic moc o tom žádná ale když se chce .. atd :-) ale když se auto měnilo tak sem si řekl o OIII :-)

                  jinak teda Yetina ultimátní auto na hory, díky krátkému rozvoru a dobrejm úhlům to na pořádnejch gumách vyjede totální nesmysl i s haldexem

                  • Sgt Pepper  

                    bych ti řekl, jak vypadá vyjetej totální nesmysl :-) jako Yeti vyjede dost, ale furt je to jen SUV bez pořádnýho podvozku, převodů a tak…

                    • nomecz  

                      Hrušky jabka :-)

                      na to ti můžu říct skus tím Jimnymn nejdřív do Jeseníků z Prahy dojet po dalnici než se začneš drápat sjezdovkou nahoru :-)

                      • Sgt Pepper  

                        tak už s ním mám asi 4× cestu do Chorvatska, 2× až do Černé Hory…co tam máš dál? :-)

                        Na D1 hopsá každý auto, nejen Jimny :-)

                        • nomecz  

                          já neříkám, že tam nedojedeš, ale v jakém stavu z toho auta po pár hodinách jízdy vylezeš:-) ..

                          i když tebe nelze brát jako bernou minci a standardního euro-občana :-)

                          • -b-n-x-  

                            „standardni euro-obcan“ – to se Serzovi pri cteni musela kudla v kapse otevrit vicekrat :-)

                    • Barak  

                      Když tazatel uvažuje, že by to k chalupě jezdil XC70, s Yetim by neměl určitě problém…

                  • Barak  

                    Jasně, když se „chce“… spíše, lépe řečeno, když nic jiného nezbývá.:-)

                    Rakev ok, ale tam zase nastávají dva problémy s výběrem rakve.:-) Moc modelů, kam nacpeš běžky (problém s délkou) zase není. Takže buď koupíš něco malého, kam je problém nacpat všechny, lyže, kopyto, boty. Nebo moc velkou, kam nacpeš všechno, ale zase musíš mít odpovídající prostory, kde jí skladovat. O tom, jaký je ojeb, každý pátek vytáhnout rakev ze sklepa, ve 2 lidech jí nasazovat a každou neděli zase obráceně, ani nemluvím.:-)

                    • nomecz  

                      tak rakev mám takovou, že se do ní lyže i snb vlezou (na běžky nejezdím) a pověšená na zdi zas tolik místa nezabere :-)

                      jo a dát na střechu ji zvládnu bez problémů sám :-) jinak si asi rozumíme a nemá cenu to dál rozebírat :-)

                      • Barak  

                        Rozumíme.:-) Až se bude kupovat nové firemní auto, taky si řeknu o něco jiného než o Yetiho.:-)

          • scret  

            no, ehm :))

    • Fran7  

      A co zkusit Suzuki Vitara, říká se, že je to pořád originál.

      Cenově jsou Suzuki přijatelné, ikdyž Grand Vitara má ty dveře zadní do boku a to nechceš.

      • Pytlik  

        Vitara je mala a Grand Vitara s dvermi jak rikas…Ale jinak do terenu pry vyborny auto..

    • ELx  

      postavit dole dřevěnou boudu a skutr nebo čtyřkolku…

    • Sinpa  

      Co nějaka menší Suzuki?

      Swift, Ignis, SX4 všechny se dělají v 4×4, ceny jsou přijatelné a jako nákupní taška k Mondeu stačí.

      • Pytlik  

        Velikostne male. Na tu chalupu jezdime i vsichni…mozna jsem to v zadani explicitne nezminil…

    • jIrI___  

      Kolega v práci řešil asi dva roky zpět něco podobného. Má služebáka i k soukromému použití a stejně tak jeho manželka. Mají dvě malá děcka a koupili chatu v horách, ke které nevede takřka ani lesní cesta a k nejbližšímu asfaltu to je více jak 2 km. A řešil dilema, jestli koupit nový velký terénní krám typu Land Cruiser či Patrol i k běžnému popojíždění nebo starý poctivý offroad za zlomek ceny, který ale bude na běžné cesty nepoužitelný. Nakonec došel k tomu, že zaměstnání bez služebního auta už nikdy nechce a nevezme, takže další rodinné auto by mu i do vzdálené budoucnosti bylo k ničemu. Nakonec si nechal dovézt starého Defendera odněkud ze zahraničí (u nás jsou tyhle ojetiny cenově prý úplně mimo), domluvil (= předplatil :) ) si parkování u někoho dole v dědině a pochvaluje si, že do toho auta jen lije naftu a nikdy ho nenechalo ve štychu. Při zachování pětimístného uspořádání do kufru prý naloží i paletu cementu nebo 6 dalších lidí, co k nim přijedou na návštěvu :))

      • Pytlik  

        Jj, o tomhle kusu vim. Je trochu cenove pres limit. Bylo lehce bourany, to by se asi sneslo,zalezi jak moc…

        Co muze byt za potencionalni prusvih – unik oleje: lehce orosena prsa u cidel?

    • Jirka24x  

      bílí

    • kali222  

      jen opatrne s tema ctyrkolkama, pokud je na to opravdu duraz. chapu o cem se pise. v rodine je jedna tezko dostupna nemovitost. asi bych to nazval jinak. :)) za sucha ok, staci aby sprchlo (i v lete) a je hotovo. volva -podle meho nazoru, maji pripojitelny pohon druhe napravy a navic ne rucne. pripoji se az pri prokluzu. spoustu veci to vyresi, ale..

    • mr.ricardo  

      Forester nebo Outback s 2.0 nebo 2.5 benzinem atmosfera, spolehlivy, odolny auta, kde neni problem udelat udrzbu sam. A ma to i redukci.

      • hekynen  

        Forestra 2.0 má žena a nemůže si ho vynachválit. Občas mi ho půjčuje, když jedu s mladým lyžovat:-). Má jen dvě drobné vady. Žere to i trávu kolem cesty a docela blbě to topí / chladí. Teda aspoň oproti mé Oktavce. Ale ve sněhu apod super, i bez redukce to dá věci, kde předohrabky už volají traktor:-).

        • mr.ricardo  

          Ta spotreba neni tak hrozna, na ty 2,5i mam po osmi letech spotrebu okolo 9 litru. To je celkem snesitelny na to, co to auto poskytuje a ze se prakticky neservisuje. Behem tech osmi let jsem byl jen jednou v servisu, odeslo rele napajeni vstrikovacu a auto se proste zastavilo. Jinak bezna udrzba, kterou delam sam.

          Jinak mame v rodine jeste dva Forestry 2.0 a tam je ta spotreba jeste o 1 – 1,5 litru niz.

          • nomecz  

            Hele to mas ofiko cz tu 2,5 nebo dotazeny nekde z venku ? Sem se dival ze aktualne je na tipcarsech hodne 2,5 dotazenejch z USA. Netusis jak je to se servisem u tech US verzi ? Je tam velkej rozdil v dilech ?

    • scret  

      radej se tu Subarka, coz je vetsinou jina liga, co se tyka vyjezdovych schopnosti, myslim oproti nejakym haldexum…

      a je to benzin…

      Ale kdyz jsi tu zminoval toho Tucsona, ja mel treba SantaFe a v pohode auto… Vyjelo to dost, samozrejme subarko by mu dalo na p.del, ale svetlou vysku to ma, kufr o dost vetsi nez tucson a celkove prostor..

      Mel jsem model 2007, s automatem, najeto od novoty cca 180tkm, hodne velky podil po meste (proto tak malo km za ty roky) a nic zasadniho… Vstriky v pohode, turbo v pohode atd. atd.

      Osobne bych nemel problem vzit faceliftovanou verzi, tusim od r.2011… Ta uz mela cca 190k a jela pekne… a dneska se to da sehnat kolem 3kil…

      Pripadne ix55… Sice je to uz trochu vetsi mastodont, ale celkove, co jsem si nacetl, je to auto, ktere bylo pomerne predimenzovano, takze i starsi kousek je v klidu, pokud se k tomu nekdo nechoval jako prase… 3litr, 6valec, 230k…

      Cenove se daj sehnat uz od cca 250ti…

      • kesu  

        Až na ten drobnej detail, že větší část Subaru používá systém velmi obdobnej Haldexu 4. Konkrétně pokud vím tak všechny s automatem. Takže se dá říct, že vyjedou úplně stejně.

        Krom toho všechny auta s připojitelným pohonem (pokud je mezinápravová spojka sepnutá) jsou do extrémního terénu podstatně lepší než auta s poctivým „železem“, tedy otevřeným diferenciálem. Konkrétně:

        • systém s otevřeným diferenciálem (třeba první ML krom AMG verze), naprostá bída v terénu, slušný na asfaltu
        • systém s mezinápravovou spojkou ale otevřenýma nápravovejma diferenciálama bez brždění kol pomocí ESP (třeba první SantaFe)- velká bída jak v terénu tak na silnici
        • systém s elektronicky řízenou mezinápravovou spojkou a bržděním kol na nápravách (BMW, Haldex 5, Subaru s AT) záleží na tom, jak se vyspal ten, kdo nastavoval ESP. O tom, jestli kola proklouznou nebo ne rozhoduje každý detail, konkrétně teplota, kluzkost povrchu, styl předcházející styl jízdy, sklon auta atd.) Obecně vzato ve sněhu je to slušně použitelný auto se rozjede i když má pouze jedno kolo trakci. V tomto případě je ale nutný to „přeplynovat“, aby to mělo dost síly na přibržďování kol. Horší podmínky to má na asfaltu. Mimochodem některý verze Haldexu 4 (saab) měly navíc mechanicky svornej zadní diferenciál, to umělo v terénu fakt dost.
        • mechanicky přiřaditelný pohon jedné nápravy a zadní uzávěrka (pracovní pickupy, do terénu super, na silnici nepoužitelný)

        a teď ty bez kompromisů:

        • systém s mezinápravovým svorným diferenciálem (třeba Torsen u Audi) a svorným zadním diferenciálem (příplatkově audi nebo třeba některý Subaru)-ideální řešení na silnici a do lehčího terénu
        • systém s mezinápravovým mechanicky uzavíratelným diferenciálem a stejně tak zadním. To už dneska mají jenom offroady (G navíc s přední uzávěrkou), co vím má to končící Touareg příplatkově a stejně tak RRS a RR. To je ideální řešení jak na silnici (běžná jízda, kde člověk nepotřebuje samosvor pro kontrolu ve smyku) tak hlavně do terému, kde to auto díky tomu umí zabírat naprosto kontinuálně a chytne se i při minumu trakce díky naprosto stejným otáčkám kol. Problém je technická náročnost.

        Každopádně co mám zkušenosti s každoročním zahrabáním auta s Haldexem, tak to vyjde naprosto neuvěřitelný věci a zakopal jsem to vždycky až tak, že jsem pod to nahrnul takový množství sněhu, že kola byly skoro ve vzduchu.. Ale vykopat to pak ven, to teda vždycky stojí za to.

        • scret  

          priznam se, ze nejsem takovej znalec a ve spouste toho se ztracim… ale SantaFe 1.generace jsme meli a i Santu 2.gen. A co jsem vyjel s jednickou, tak za mne velka spokojenost… Jen asi 2× jsem vletel do snehu a sedlo si to na bricho a pak konecna…

          Ad „haldexy vs subaru“ jsem to spis mel nazvat „nektere 4kolky, SUV vs subaru“, prtze alespon, co jsem videl, tak Subaru vzdy vyjelo i nesmysl… A spousta SUV se podelala, stacilo mit treba 2 kola na kluzku a konecna… Tusim v tom totalne propadla Honda CRV… X5 i XC90ku jsem videl, jak se trapily a ja se Santou na tom samym miste uplne v klidu…

          Jinak na to, co potrebuju, mi haldex bohate staci a to si trofam napsat, ze casto jedu tam, kam se velka cast SUV za svuj zivot nepodiva… Ale nejsem zas zadnej offroadak nebo nejakej montaznik, ktery maj uz jiny autaky…

          • krabica  

            U Subaru je to složité, používají různé systémy, u AT většinou něco jako Haldex, u manuálu stálý pohon.

          • kesu  

            Přesně tak, hlavně na sněhu nějaký zaváhání způsobený prokluzem jednoho kola nevadí. Na Haldexu 4 mi vadilo akorát to, že se rozpojoval při sundání nohy z plynu a nešlo to moc dobře řídít plynem v 4kolkovým „driftu“. Haldex 5 jezdím akorát ve škodovkách a je to odpad, kterej se normálně rozhrabe. Na sněhu to kupodivu nevadí, protože tam se to spíná dobře, ale co to sakra dělá na asfaltu v přetáčivým smyko, to jsem nežral. Ty auta se snaží za každou cenu rozpojováním haldexu bránit přetáčivýmu smyku a není s tím zábava:(

            • krabica  

              Teď s tím jezdím v Leonu a za normálních podmínek to funguje schopně, neměl jsem zatím problém se nikam dostat, ale když jsem si chtěl zablbnut, tak se to chová divně, chvilku to nechá jít do přetáčivého smyku, pak to zas rozepne a pořád přepíná…

              • kesu  

                Myslím, že by pomohlo doprogramovat plně vypínatelnou stabilizaci. Ale Haldex 4 tohle nedělal, ta šel přetáčivě i na asfaltu. Pak to teda povětšinou časem něco odneslo, ale zábava s tím byla.

                • krabica  

                  To by asi pomohlo, ještě to budu muset někde testnout, protože oproti Škodovkám to zapíná stabilizaci později, ale zase když už, tak ostřeji.

                  • kesu  

                    Ono to jde omezit, ale stejně si to dělá co chce.

                    Projel jsem dvakrát po sobě zasněžený paso Falzarego a krom pár zatáček cestou dolu (což už vůbec nechápu) se mi nepodařilo se Superbem dát dvě dvakrát stejně. Jednak to i s omezenou stabilizací vybržďuje vnitřní přední kolo což má za následek ztrátu trakce na vjezdu do zatáčky, takže se už najet musí pomalu. Pak to vcelku efektivně ujede zadkem napřed, aby to následně haldex spínalo a rozepínalo tak, aby to drželo směr jízdy dle osy volantu. Kodiaq dělá úplně totéž. Ale Passat B7 se choval naprosto čitelně a ikdyž jsem původně chtěl doprogramovat vypnínání stabilizace tak jsem nakonec vyměknul, protože mi to párkrát při honění třetího a čtvrtýho kontra dost pomohlo a zachránilo minimálně plechy. Tam to ale prostě neumělo ten haldex rozepínat (pokud si to držel na plynu) a taky to neumělo tolik brzdit vnitřní přední kolo. Každopádně s tím na poměry třídy byla fakt zábava.

                    Jestli to půjde, tak si časem koupím auto s samosvorným mezinápravovým diferenciálem.

                    • krabica  

                      Jo, přesně jak ten Superb se chová i Seat…

                    • McBlacky  

                      Solidne obuty-na zimu ;)

                      • kesu  

                        Náhodou to jsou zimáky..

                        • McBlacky  

                          Nepochybuju a prave proto komentuju. Takovy profil na supa neni standart ani v lete ;) byt teda vajicka pri transportu trochu trpi :)

                          • kesu  

                            To auto je strašná houba a jediný jak se to dá vozit je na Sport. Na to, že na Passatu jsem si dobrovolně vybíral co nejmenší kola kvůli pohodlí je to tady přesně naopak.

                            • Greyhound  

                              To auto mi hlavne prijde, ze nejede, pokud to neni 2.0TSI 206kW – jsem opakovane ridil 140kw ropaka a prisel mi ten vykon akorat na papire.

                              • kesu  

                                Tohle je 206 kW…

                                Jinak je to přesně jak říkáš, poslední 2,0 TDI, kterýmu jsem výkon věřil byla 103kW. Už ta 130kW nebyla o tolik rychlejší (oboje CR) a ta poslední 140 je šíleně uškrcená, takže se sbírá z nízkých otáček tejden. K tomu má poměrně velký turbo, takže odezva žádná. A třešničkou na dortu je automat, který to pořád podtáčí.

                                Já každopádně diesel pokud to bude aspoň trošku možný do auta už nechci.

                                • scret  

                                  a nebude ta 206kW uz koncit?:(

                                  • nomecz  

                                    jo ale bude nahrazen 200kw verzí ke které dostaneš jako bonus 7q DSG (asi suchá skříň :((( ..)

                                    • hekynen  

                                      Co jsem se tak pro zajímavost díval – oni už nedělají ani jednu 4×4 manual s nějakým rozumným benzinem?!?

                                      • nomecz  

                                        tak jedinej manuál s 4×4 byl ve dvojkovým 1,8 TSI a vzhledem k problémům toho motoru jich bude jezdit minimum

                                    • scret  

                                      a nejsou v tom dalsi novy ekoficury?:(

                                      • nomecz  

                                        no samozřejmě bude mít např filtr pevnejch částic :-(( (ten dostanou postupně všechny TSI motory)

                                        • snas89  

                                          Nafta v dnesni dobe je pro osobak nesmysl.

                                          V nemecku uz to pochopili. Ted ty cmoudici mrdky zacnou preprodavat vekslaci na vychod ale davam tomu par let a zmizej uplne.

                                          Kdyz osobak tak jedine benzin.

                                          Jedinej argument malotratkoru je cena. Ale za jakou (zdravotni) cenu a navic uz ani to ne. Mozna jen pro firemni flotily kde obchodaci “musi” litat po dalnici 160 kde je tak mala ucinost spalovani ze se min projevi na nafte.

                                          • jIrI___  

                                            Ta davová hysterie ohledně dieselů v Německu je super, mohly by se u nás začít objevovat úsporné nafťáky za pěkné ceny :)

                                            • snas89  

                                              Obcas si rikam ze jestli to co pises myslis vazne nebo si fakt genialni troll.

                                            • mr.antik  

                                              jojo áčka už se na to těšej až na to nálákaj spoustu hejlů, co si myslej, že moderní diesel na 20km za den je super úsporný auto

                                    • kesu  

                                      Ne to ne převodovka bude DQ381, což je oslabená varianta jinak výborný DQ500. Důvod je ten, že ta stávající DQ250 měla limit někde kolem 350–380Nm, což na silnější verze TDI a tohodle TSI nestačilo. Každopádně ji v Arteonu docela kritizovali, zatímco stávající DQ250 (mokrá, 6rychlostní) je s tím benzínem úplně bez problému (s dieselem je to bída).

                                      Jinak ten motor s 200kW dostane filtr pevných částic. Nevím ale, jestli bude kombinovat oboje vstřikovače jako RS230 (nebo i 206,221 atd verze TSI) nebo mít jenom jedny jako RS245. Taky nevím, jestli bude mít i Millerův cyklus, což si ale myslím že ne.

                                    • v.leos  

                                      Suchá převodovka je pouze do 250 nm kroutícího momentu a tak málo to mít rozhodně nebude. :-) :-)

                                • McBlacky  

                                  103 mělo často o dost víc. dnešní 100ky nafty jsou proti tomu neskutečná kotva a je jedno kdo to vyrábí a jakej to má obsah :/

                                  • hekynen  

                                    Je to udušené kvůlu ekochujovinám.. :-/

                                    Jsem minulý týden sedl do papírově silnějšího auta než mám, ale bylo to zhnilé jak pytel jablek.

                                    • McBlacky  

                                      to by až tak nevadilo, mapy se dají přehrát a dneska ty motory mají desítky vstřikovacích map podle zatížení, což je taky důvod proč to v mnoha situacích nejede, protože to závisí na milionu faktorů jakou mapu zrovna se uráčí použít. Co je skutečně blbý je to, že když to upravíš tak riskuješ, že si zničíš minimálně DPF a EGR (a vůbec celou 1-x okruhovou recirkulaci). Naproti tomu jdou i převodovky, automaty se zřídkakdy podívají nad 2000ot a manuály jsou postavený 1–3 do rychla, aby vypadala hezky 0–100 a 4–6 jsou dlouhý, že nechápeš.

                                      Zase kdybys dal slušný zpřevodování (nebo ho nastavil pro automat) a motor nechat pracovat naplno, tak si připočítej 1,5–2 litry ke spotřebě. A to by eurodementi neustáli tuplem.

                                      Celý je to vtip Passat variant s 1,6tdi spotřeba 3,8 a s 2,0tdi 4,4 ? I v tom zadušeným provedení je realita 6 a 7 (palubák sice ukazuje o půl litru mín a pumpy pak jen čumíš). Když byl v pašíku starej dvoulitr euro 3 tak to bylo k osmi jen to fiklo.

                                      • hekynen  

                                        Dehet je mi někde, s tím nejezdím a jezdim nechci a nebudu :), ale že se dusej i benzíny, to mi ho teda vyndej. :-/

                                        • snas89  

                                          No…oni totiz vyrobci zacali pouzivat downsizing. V laborce to funguje ale v realu ne. Tam ten motor v zatezi nespaluje efektivne a proto vypousti taky bordel.

                                          I prave prot se uz alespon nekde upousti od maloobjemovych benzinu.

                                          Viz. Mazda. Super ridicsky auta. Dvoultr benzin a v realu to bere min nez treba 1.4 od koncernu.

                                        • kesu  

                                          Tak ale je to relativní, třeba 1,4 tsi se 110kw jede reálně asi líp než stará 1,8T se stejným výkonem. A o spotřebě ani nemluvím, to je nebe a dudy.

                                          • hekynen  

                                            No já tu starou skvělou 1.8T mám. Zkoušel jsem 1,8 TSI, papírově by měla být silnější. Kulový Nalezenec, kulový! A ta 1,4 TSI je mrdka na entou, „můj“ servisák se xichtil už nad tou 1,8 TSI (ale budiž, jiný rozumný benzín stejne není), ale s tou 1,4 TSI by mne prej rovnou vyhodil. :-)

                                            • roman II  

                                              bych si chtěl kupovat auto dle toho jak se nějakej ušmrdlanej garážista tváří nad motorizací :-)

                                            • nomecz  

                                              no co k tomu napsat, pokud ti tohle řekl tak je na čase ho vyměnit, aktuální 1,4 TSI s řemenem je mnohem spolehlivější než ta 1,8

                                              • jIrI___  

                                                Jste to nepochopili. Servisák se xichtil nad tím, že by pak neměl kšefty :)

                                                • hekynen  

                                                  Taže si mám koupit auto, které se bude srat, aby bratránek autoservista měl kšefty? :-)

                                                • mr.antik  

                                                  nevim, mně třeba servisák řiká, ať si žádnou starou jebku nekupuju, že ho ty starý zarezlý vraky nebaví, že stejně nejvíc a nejpohodlnějc vydělá na těch běžných věcech (výměny, kapalin, destiček, kotoučů, čepů atd… ale že nechce řešit nějaký náladovsti u dvacetiletýcho au­ta

                                              • hekynen  

                                                Ta „nespolehlivá“ 1,8 má najeto přes 1/4 mega. ;-) Cokoliv s méně jak čtyřmi válci a/nebo objemem pod 1,8 nepovažuji za motor… :)

                                                • nomecz  

                                                  bavím se o těch nových … nemá smysl srovnát motory mezi kterýma je 20 let …

                                                • mr.antik  

                                                  tak jestli tě baví furt jezdit v jedničkový oktávce (nebo co to je), tak proč ne

                                            • kesu  

                                              S 1,8 T jsem najezdil v oktávce dost přes 100tkm (měl jsem ji do 200tkm) a další jezdila doma do asi 160tkm od nova. Ta moje (starší, polofacelift) neměla s motorem nic. Ta novější (2002) měla problémy s cívkama, jinak taky nic.

                                              Každopádně po zkušenosti s 1,4tsi (110kW) v Golfu a trojkový oktávce tvrdím, že jede líp. Ta 1,8t měla takovej roztomilej turboefekt, takže ti to připadá, jak to jede. Ale realita je taková, že to na dnešní poměry nijak zázračně nejede. Ostatně i ten zde zmiňovenej polomrtvej 140kW TDI tomu ukáže kufr. S 1,8tsi jsem každopádně nejezdil, tak nevím.

                                              Navíc s tou 1,8 20V Turbo jsem se nikdy reálně nedostal pod 8,5, ale přes zimu to bylo spíš 10. Zatímco 1,4 tsi umí jezdit i pod 7. A dokonce dle mého celkem slušně hýbe i s Kodiaqem, na to, že je to základ.

                                              Jako jasně že to není adekvátní alternativa k V6, ale v kategorii 4válců v Golfek a tomu podobných autech je to slušný svezení a určitě bych to radši než 110kW 2,0 TDI. A to nemluvím o 1,6 TDI…

                                              • hekynen  

                                                Zajímavé, já s tou 1,8 20V Turbo jezdím za 7. A fakt se neloudám. Ano, byly doby, kdy jsem jezdíval i za 15, ale na to je už moc velký provoz, dnes Praha-Brno-Břeclav (rim-to-rim) za hodinu a pár minut nedáš ani s Vejronem. :)

                                                Otázka je, jestli ta 1,4 TSI nahrká těch 250 taky bez větších problémů jako 1,8T..

                                                Být V6 v Suberbu s manuálem, tak ho beru. ;-)

                                                • nomecz  

                                                  aktuálně máme na firmě 1,4 tsi s vyšším nájezdem 4 – 190, 210, 228, 232 tis (103 kw v OIII) a dalších 5 s nájezdem 50–120 tis km (110KW OIII) nikdy se neřešilo nic s motorem , pouze pravidelný servis a spotřebák (zkrácená výměna oleje po 15tis místo po 30)

                                                • kesu  

                                                  Tak za to jsem nejel snad nikdy :-), ale já nemám dar jezdit úsporně a povětšinou mi všechno žere jak tank. Nicméně na ten motor rád vzpomínám.

                                            • McBlacky  

                                              stará 1.8T je širokej pojem. od 110–160kw :) nicméně ani v maxu to nemá krouták jako 1.4TSI o 1.8TSI ani nemluvím, ten má o půlku větší (cca).

                                              Jestli máš pocit, že to líp jede je to tím, že to netahá a pak to kopne, nebo to máš ve výrazně lehčím autě.

                                              • kesu  

                                                Ono to nejelo špatně, v době vzniku to bylo nepříjemným soupeřem i pro benzínový V6. Pamatuju se, že jsem tenkrát jel s Allroadem s 2,7T a jelo to prostě neuvěřitelně. No a když se s tím svezeš dneska, tak už je to nějaký vyčpělý. Ono relativně běžný auta se dostaly do výkonů, kam před 15–20 lety mířily akorát supersporty. Vem si, že dnešní Cupra bude mít pod 5s na sto a nestojí milion. Modena nebyla o moc lepší. SL55 AMG mělo 4,5 ještě před 10 lety a to byla fakt raketa. Dneska to dá dobře načipovanej Golf a přiblíží se tomu dízlová trojka s menším krouťákem a o třetinu menším výkonem. Jasně, pak nad 100km/h se ukáže, kde ten výkon je, ale stejně.

                                      • Greyhound  

                                        Souhlas, ja dnesni dvoulitry porad srovnam se starym PD 103kw, kterym jsem roky jezdil. To byl traktor strasnej, turboefekt jako prase, ale overall to jelo jak z praku a bavil me. Prevody mel kratsi.

                                        O co chciplejsi mi prijdou dnesni 2.0 diesely, o to vice me pozitivne prekvapily maly benzinaky, ted ve Svedsku jsem jezdil golfem s nejakym tim benzinovym trivalcem a musim rici fajn dostavnik na bezny jezdeni. Motor krasne tichej, celkem to jede, i social verze z pujcovny mela dobre fungujici adaptivni tempomat, spotreba pod sest litru. Prevody se teda prodlouzily neskutecne – litrova fabie 81kw ma petku stejne dlouhou jako muj turbo trilitrovej sestival sestku, to jsem neveril :-)

                                        • McBlacky  

                                          ten Golf měl nejspíš stejný motor 81kw tříválec. Jiný už se ted do něj ani nedávají, pak 1,4

                                          • Greyhound  

                                            To je mozny, ja to nezkoumal, ale pokud jo tak byl o dost tissi nez ve Fabii. Nic proti Fabii – zvuk me pozitivne prekvapil, zadnej vysavac jak jsem cekal.

                                            • McBlacky  

                                              stejný jak Golf a Oktávka. Odhlučení je u VW lepší v každé třídě.

                                            • mr.antik  

                                              teď jsem chvilku jezdil v nějaké C3 s 1.2l motorem, a to má teda naopak zvuk brutální, to snad musej generovat rádiem, chvílema to znělo podobně jako diesel.

                                        • kesu  

                                          Přesně tak, na diesely zapomenout. Třeba 1,4 tsi je opravdu velmi dobrej motor. Navíc sladění automatu s benzínem je vždycky nějak lepší.

                                          Pokud si člověk koupí dvoulitr co má skoro 300 koní, tak musí počítat s tím, že to bude dole mrtvější (k poměru toho jak to jede nahoře), že se to bude dýl nadechovat a že to bude na volnoběhu trošku hrubší.

                                • tomfree  

                                  Za kolik se s tím benzínem dá reálně jezdit mimo město?

                                  • kesu  

                                    Pokud jedu kombinaci mimo město, tak to za „ideálních“ okolností (dodržování rychlostních limitů a s lehkou nohou na plynu) ukáže tak nějak 8,5. Kombinace mým stylem jízdy (150–160 dálnice, předjíždění na okreskách a tak nějak aby se člověk svezl) je povětšinou 10,5. Dlouhodobou mám 11.

                                    Ale nezkoušel jsem jet vyloženě na spotřebu na rovině.

                    • JMT  

                      Prostě to máš vydechlý, mrtvý, netáhne to a žere to :-P Když máš NM tak to jede bokem i když nechceš :-)

        • mr.antik  

          sakra to je složitý jak sviňa..... nechal bych na zadní kola namontovat nějaký slabší elektromotory, který dokážou 10 minut makat, místo takovej složitostí. A byl by z toho pluginhybrid jako bonus.

          • kesu  

            Tento nebo příští tejden si půjčím XC90 T8 na test, která to tak má. Jenže jak tak znám Volvo, tak zábava s tím nebude.

            Ale to co popisuješ asi dostane Tiguan a Kodiaq.

            https://www.motor1.com/…ybrid-spied/

            Každopádně to tak má RAV hybrid, test:

            https://www.youtube.com/watch?…

            a hybridní Lexusy.

            • mr.antik  

              Já to myslim spíš jen jako nějaký „snow“ mód na vyjetí. Jednoduchej, snad i levnej systém i třeba pro malý levný auta nebo lehký užitkový auta. Kdysi někde prezentovali starou Fábku co to tam někdo takhle dobastlil.

              • kesu  

                To má teď dostat nějakej ten koncepční Vision X nebo jak se to jmenuje, SUV velikosti Fábie. Na vyjetí ze zasněženýho parkoviště proč ne. Navíc by to umělo rekuperovat a ušetřit nějakej litřík

            • McBlacky  

              Tak uvidis, kluci co to testovali byli celkem zklamani. Dluzno rict ze majitele naslapanych sestivalcu.

              • kesu  

                Jsem na to zvědavej, ale nemyslím si, že to řidiče chytne..

                Ale novej Touareg asi dostane 2,9 V6 biturbo s cca 100kW elektromotorem a baterkama tak na 50–70km…

                • JMT  

                  Nový Volva jsou boží, ale musíš se smířit s tím, že řízení je zábavný asi jako jízda metrem

                  • kesu  

                    Něco na tom je, svezl jsem se V90 T6 a třeba ten dřevo-koženej volant je boží. Ale když stojíš na místě tak prostě cejtíš, že v tom je nahoněnej R4 a ne R6. Ale třeba tohle konkrétní auto si koupil můj známý co měl předtím A8 W12 a počet válců je mu ukradenej. Prostě se mu to líbí.

          • notobi  

            tohle už má Volvo oficiálně a dle testů hodně dobrý (jen nevim kterej typ konkrétně a sem línej to vyhledávat)

        • notobi  

          Audi má vzadu mimo klasiky za příplatek pouze sportovní diferenciál kterej využívá potenciál jen na maximální sportovní jízdu do terénu to moc platný neni

          • kesu  

            Měl jsem zato, že to umí být částečně samosvorný, ale detaily toho neznám.

            • notobi  

              je to klasická rozvodovka kde má na každý kolo planetovou převodovku a rozděluje to krouťák podle zátěže a konkrétní zatáčky našel bych na to i samostudiiní PDF soubor, ale je to pouze pro interní použití servisů AUDI

              • notobi  

                konkrétně to funguje ve stručnosti takhle: prostřednictvím rozdílných průměrů roztečných kružnic korunových kol a z toho vyplývajících rozdílných ramen páky

                samosvor je pouze mezinápravový zadek bud klasika nebo ten sportovní

                • kesu  

                  Aha, díky za upřesnění. Mimochodem a Q7 má vzadu co?

                  • notobi  

                    Stará Q7 jen klasiku, Nová Q7 to samý bud klasika nebo sportovní,

        • Mr.Duck  

          >„mechanicky přiřaditelný pohon jedné nápravy a zadní uzávěrka (pracovní pickupy, do terénu super, na silnici nepoužitelný)“

          Tady kolem tak funguje skoro všechno co na silnici potkáš. Jak je to na silnici nepoužitelný?

          • kesu  

            Myslel jsem v režimu 4×4. Pokud máš přiřaditelný pohon nápravy (tedy natvrdo), pohon postrádá možnost měnit otáčky vnitřních a vnějších kol. Takže v zatáčce kde jede vnitřní přední kolo jinou stopu než zadní vnitřní (stejně jako vnější) tak mají stejný otáčky (vždy ty dvě). A tím vznikají parazitní momenty v pohonu a krom toho, že to blbě zatáčí, se to taky dost namáhá. Takže dřív se to muselo při jízdě na silnici vyřazovat a novější auta to už dělají automaticky. Jinak řečeno se z toho stává na silnici zadokolka.

            Visco či elektromechanický spojky tohle řeší prokluzem. Každopádně ale třeba Haldex (pokud se programátor vyspal a je sepnutý, což třeba 4ka při výjezdu ze zatáčky na plynu byl) se díky tomu choval mírně přetáčivě. Taky pokud se s tím tak jezdilo tak trpěla mechatronika převodovky a haldex pumpa. BMW tím, že to má opačně (připojuje předek) tak právě aby nedocházelo k snížení trakce přední nápravy (tím že se připojí k zadní se vlastně v zatáčce přibrzdí, protože přední kola jedou „delší“ oblouk) tak to řeší prokluzem a hlavně různou funkcí v závislosti na poloměru zatáčky (některý verze ve vracečkách předek odpojovaly) a na rychlosti.

            • Sgt Pepper  

              ten první odstavec – to je přesně Jimny

              4×4 jen na nezpevněném podkladu, aby se ty rozdíly stíhaly srovnat…

            • Mr.Duck  

              Tak jasný, běžně na silnici jezdíš na zadokolku, když nasype tak zapneš 4×4, na tom nevidím nic nepoužitelného. Nicméně i tak většina 4×4 za posledních 15 let má nějakou možnost awd režimu. Můj 03 suburban to řeší v „auto 4×4“ režimu tak že v menších rychlostech přenáší na přední nápravu omezený moment čímž umožňuje zatáčení a prokluz, a při vyšších rychlostech přituhne. Nicméně doteď jsem měl 97 suburban bez tohohle režimu a žádné omezení na silnici jsem nezaznamenal. Naopak si troufnu tvrdit že bez rwd je auto o ničem O:-)

              • kesu  

                Pokud to ale umožňuje prokluz, není to přiřaditelný pohon ale spojka.

                Nemyslel jsem, že to auto je nepoužitelný na silnici, ale ten pohon 4×4. Prostě pokud to neumožňuje stálý pohon 4×4 i na suchým asfaltu, tak je pro mě na asfaktu (ten pohon) nepoužitelný. Ale myslím tím ten pohon.

                • Mr.Duck  

                  Rozumím, to pak jo. Nicméně jak jsem psal, nemá už dnes skoro všechno s volitelnou 4×4 I ten režim 4×4? Alespoň skoro každý gm 4×4 (neplést s awd) má právě I ten režim „spojka“, nicméně je to jen jedna z možností vhodná právě třeba na zimu, stále to má samozřejmě normální rwd i plnohodnotný 4×4, někdo(chrysler třeba) tomu říká „4×4 lock“, prostě na pevno zavřený transfer case.

                  • kesu  

                    Právě proto jsem to psal. Otázkou je, jak funguje ten volitelný režim 4×4.

                    Konkrétně třeba Suzuki SX4 mělo možnost 4×4 v režimu auto nebo 4×4 v režimu lock. A teoreticky to umělo být i předokolka. Má to mezinápravovou spojku, která umožňuje buďto prokluz nebo krátkodobě (kluzký povrch, malá rychlost) úplně uzamknout. Ale pořád to na silnici bude muset řešit rozdílné otáčky prokluzem spojky.

                    Druhou variantou je otevřenej mezinápravovej diferenciál umožňující při jízdě ideální delění krouťáku mezi kola, ale v terénu si pak musi vystačit bržděním kol (tohle mají SUV od Mercedesu aspoň myslím).

                    No a ideální řešení je mít ten střední diferenciál samosvornej (Torsen od Audi) nebo uzavíratelnej (drahý SUV jako je RR,RRS a myslím že to bude mít i Grand Cherokee).

                    Ale svorný diferenciál ve středu a na zadku mohl mít už třeba MB 124.

                    • Mr.Duck  

                      Zase mezinapravovy samosvor není nic moc na off road, všechno je to o kompromisu no. Já se na to dívám tak že u čtyřkolky chci mít možnost opravdový 4×4 , a jestli to umí nějaký kompromis awd režim na cestu je vlastně celkem jedno protože 99% situací zvládne rwd, a kde už ne můžu v pohodě použít 4×4 nýbrž ta trakce nebude žádná sláva pokud to rwd nezvládne. Ne že bych jezdil nějaký seriózní off road, ale nechci se omezovat :-)

                      • kesu  

                        Tak třeba ten RRS (ale i příplatkově Touareg) mají středový diferenciál otevřený ale k němu uzávěrku. Tohle řešení si myslím je na „SUV“ ideální.

                        Strašně záleží jak jezdíš a co po tom chceš. Třeba na tom SL (RWD) co mám mi trochu vadí, že se to umí rozhrabat i na suchým asfaltu v rychlostech , kdy z toho už mám fakt strach. Na Kodiaqu (stejně jako Superb) mi vadí, že se to chová pokaždý jinak. Na sněhu a ledu se to chová docela příkladně (tím myslím reakce spojky Haldex), ale na suchu se to klidně rozhrabe pouze předkem. Protože to auto pozná, že to klouže (teplota, úhel natočení volantu, rozdílné otáčky kol a čidla přetížení) a pak to spojku klidně sepne. Jenže na suchu to neudělá, protože se to snaží ochránit pohon.

                        Ale je to o tom, že po tom chci něco, na co to prostě není. To je stejný jako člověk co chce zábavný auto B segmentu.

                        • Mr.Duck  

                          Jak říkáš jde hlavně o to využití, já se chci v první řadě dostat na traily O:-)

                          • Sgt Pepper  

                            jo, ta první fotka, to jsou přesně ty místa, ze kterých nemám fotky – protože řídím i fotím a v takových místech se moc zastavit nedá :-)

                            • tromboonen  

                              Nechci snižovat tvý sebevědomí, ale kde v česku je legální si takhle zahrabat?

                            • Mr.Duck  

                              Co zastavit, ale vystoupit :-D

                              • Sgt Pepper  

                                v takových místech se moc zastavit nedá :-)

                                nevím, jak moc jezdíš v offroadu, ale je to podobné jako na biku na trailu – musíš udržovat nějaké flow, v některých pasážích prostě zastavit nemůžeš

                                navíc když moje hmotnost je skoro 10% hmotnosti auta (lehký auto), tak tím, že vystoupím, změním poměry (grip, zatížení kol atd…), což je hloupost

                                • Mr.Duck  

                                  Tak jasně že ve spoustě situací se zastavit nedá :-) Zase kolikrát spíš stojíš a sotva se hneš někde na rock face, ale i tak to nenechám na spoustě míst jen na ručce nebo převodovce. Ale k tématu to moc není :)

                                  Na tý fotce bylo stát celkem v pohodě, není to vidět ale to auto je na skalce co byla v tý zatáčce, nahoru to byla větší sranda ale drželo to jak přibitý :-) Vůbec celá ta cesta (Sproatt mountain ve Whistleru) je spíš na jedničce dvojce ve 4low, jedeš tak pomalu že zastavit můžeš všude. Je to cesta pro atv tak se tam moc nerozjedeš

                                  • Sgt Pepper  

                                    tak na redukovanou 2 jsem jel prakticky celý Balkán (offroad pasáže) – ideální převod :-)

                                    btw ta fotka výše byl padák jak blázen…nechával jsem to kvůli fotce stát chcíplý ve zpátečce + ručka

    • Pán z Dubu  

      Co si v létě dát opravit příjezdovou cestu k chalupě, ať tam vyjede osobák a na zimu si sjednat nějakého místního šerpu.

    • palo7  

      Pokud změna, tak třeba Passat Alltrack splní vše a s velmi rozumnou spotřebou

      Pokud starší tak třeba Sorento není špatný

      • alinceb  

        Když už by měl měnit, tak bych osobně vzal spíš Outback než Alltrack…

        • palo7  

          Novej bude ale tak o 200.000 dražší

          • alinceb  

            Ceny jsem nestudoval, ale pochybuju, že tím bude tak propastnej rozdíl…

          • tomas.nov8  

            Ale no tak, vždyť Alltrack startuje přes 1mega, což v základu je Outback o 100ku levnější. Teď je samozřejmě otázka, kde co bude ve výbavě atd., ale řekněme, že to jsou prakticky stejně drahý auta a Outback nabízí daleko více, nemluvě o motoru.

            • palo7  

              Nevím jak vy dva, ale já tyhle dvě auta řešil a jedno koupil. A to kvůli ceně Pašíka, jinak bych vzal Subaru.

              Cenikovy ceny neřeším, když se člověk zeptá na správném místě, tak ceny jsou leckdy o více než 20% jinde …

              • nomecz  

                tak pokud jsi jako soukromá osoba dostal na nové auto od koncernu 20% u „normálního prodejce“ tak si gratuluj protože jsi něco jako čaroděj. Normálně si můžeš gratulovat pokud to ukecáš na nějakejch 12%

                • lumyr  

                  Táta v lednu dostal 19% na katalogovej vw u jednoho pražskýho prodejce (ne skladovku), bez známosti, člověk z ulice, jen u nich bere už několikátý auto. Tak to asi není nic mimořádnýho.

                  • mr.antik  

                    z ceny v konfigurátoru?

                    • lumyr  

                      Z ceny konfigurátoru, jen dodací lhůta je fakt hustá, 30 týdnů

                  • nomecz  

                    skladovka je něco jiného, bavím se o novém autě nakonfigurovaném podle tvých požadavků

                    • palo7  

                      Na zakázku a čekal jsem tedy 4mesice :-( Chtěl jsem Tiguana, ale na toho se čekalo rok a je v horší výbavě dražší

      • felix.org  

        Alltracka mám a zas tak o moc vyšší světlou výšku než klasickej Passat to nemá. Auto je to příjemný, zvládne hodně, ale tahat to nějak pravidelně cestou necestou by mi asi bylo líto. Spíš to beru jako hezčí verzi Passata, kde 4×4 a vyšší světlost je příjemný bonus.

        • palo7  

          Ji, ale i ty 3cm navíc jsou slušný. Třeba zrovna Mondeo ve 4×4 je strašně nízké

    • Strakááč  

      Nejakyho japonce omrkni.. to jsou věčný auta..

    • Fran7  

      Hele a co tak opomíjenou LADA NIVA, i nová stojí 300t a je to stroj co ti nikdo neukradne, v terénu se narodila a opravy zvládne každý sám.

    • Kubajsu  

      Kup Suzuki Jimny s koulí, namontuj kouli i na Mondeo, Jimnyho necháš stát trvale pod kopcem a jenom přepřáhneš vozík s nákladem…

    • zderes  

      Subaru je dobrá volba. Klidně Subaru Tribeca. Já mám osobní zkušenost s Jeep Cherokee (Liberty) jezdil jsem v něm dva roky (2007–2008) a nemohl jsem si ho vynachválit. Nebo Jeep Kompas se dá koupit za super peníze.

      • tomas.nov8  

        Tribeca se mi taky zamlouvala, máš s ní nějaký zkušenosti? Je jich tady pramálo a já osobně se ojetejch dost bojim.

        Škoda, že Subaru neplánuje pro EU trh Ascenta, je velkej, pěknej, boxer, 260 koní. Prodávat se tu, tak není o čem a nemusím dál hledat. Protože sehnat tu nový a větší SUV s benzínovym motorem je nadlidskej výkon.

          • tomas.nov8  

            Jo řikám, celkem mě to láká, ale přeci jen je to už 10 let starý auto. „Přes zimu nejezdilo“ nad tím se člověk trochu pousměje, může to být pravda, ale doopravdy tomu snad nikdo nemůže věřit.

        • Stingray  

          Tribeca je dost mastodont a žere výrazně víc než třílitrový outbacky.

        • zderes  

          Tribeca- měl kamarád několik let, naprostá spokojenost.

          • Stingray  

            To vůbec nerozporuju, jen málokdo ale zkousne průměr patnáct litrů na sto. A tyhle motory se nemají rády s LPG, většnou je to popraví..

    • Džey Ár  

      Už to tu padlo Grand Vitara. Výborná na cestu i v terénu se neztratí. Jimny je čistý offroad, na cestu naprd, malý. Subaru je jasné, ale šel bych radši do té Vitary. Nebo Toyku, prověřeno bojem na blízkém východě :-).

      • prodi  

        Vyborna na cestu? Se mi nezda..... uskakana nepohodlna koza, dalnice za trest. V terenu to jakstaks jde. Navic strasne rezavi. Mel jsem ji 4 roky.