Fabia 1.4 16V - problém s motorem

21 nepřečtených
  • Kosta

    Zdravím, řeší se tu občas i auta, tak si dovolím založit offtopic vlákno.

    Mám fabii 1.4 16V 55kW a dneska mně auto cuklo a rozvítila se kontrolka emisí. Rád bych věděl, kde hledat problém.

    Popis situace – natankoval jsem plnou do 1. vypnutí pistole, dojel 5 km domů a auto zdechl. Po 15 min. nastartoval (bez známek čehokoliv neobvyklého), ujel 300 metrů. Vyjedu z křižovatky z kopce, řadím za 2, ot. kolem 2 tis. a auto zacukalo. Rozsvítily se kontrolky: Emisí, ASR a cca po 2 sekundách červená Mazání. Otáčky spadly na nulu. Dobíjení nesvítilo. To už jsem měl vyřazené s tím, že zajedu za zatáčku (pořád z kopce) a budu situaci řešit. Dal jsem za 3, zajel za zatáčku, auto zdechl a znova nastartoval. Svítí už jenom Emise, auto jede normálně. Když tak nad tím zpětně uvažuju, nejsem si vědom toho, že by mě auto zdechlo, nicméně možné to je a mohl jsem ho „nakopnout“ na tu 3, když jsem řešil, co se děje.

    Doplnění – motor jede v otáčkách pěkně, jenom při ubrání plynu 2× – 3× zacuká (z kopce to je běžné) – nezávisle na otáčkách. Studený občas trochu klepal (pár s. po startu).

    Tuší někdo, co s tím je? Díky.

    0 0
    • Picino  

      je to rozbitý.

      promiň,ale musel jsem :)

      0 0
      • PolsondeSide  

        pod názvem bike fórum asi trochu postrádá tvoje téma smysl. Proč se neobrátíš na diskuzní fóra o automobilech, je jich spousta.

        0 0
      • Kosta  

        rozbitý to není, ono to jede, akorát občas mě projev trochu znervózňuje :)

        0 0
    • antt  

      zanesený palivový filtr?

      0 0
      • Kosta  

        Díky za tip. to mě napadlo ještě před dnešním accidentem a shodou okolností mám v plánu během pár dní výměnu. :) Tak uvidíme, ale předpokládám, že kdyby byl zanesený pal. filtr, tak by se to projevilo spíš při zátěži, ale motor zvládá plný kotel, řazení v 6tis. ot. bez jediného cuknutí. Cuká naopak při ubrání plynu třeba ze 3 tis., kdy by do válců neměl jít žádný benzín.

        0 0
        • Vilém  

          Co lambda? Kolik to ma najety?

          0 0
          • Radovan84  

            Taky bych to tak viděl. Lambda,indukčka nebo snímač otáček na klice.Nech to někde načíst..

            0 0
          • Kosta  

            Necelých 150, načíst to samozřejmě nechám, ale kábl doma nemám a do servisu se dostanu za týden, tak zatím jenom předběžně sonduju, co všechno se mohlo ******. (Jinak co jsem se dočetl a co vidím kolem sebe, tak svítící kontrolka emisí je u fabií běžný jev, ale sere mě to).

            0 0
            • Vilém  

              Tak to uz by mohla mit narok. No uvidis, co ti vyctou. Pro tyto ucely mam od cinana nejaky OBD kabel, co stoji par korun a clovek ma hned alespon voditko odkud vitr vane.

              0 0
              • Kosta  

                Kabel jsem našel za 250,– a na čtení ho asi koupím, to se doma neztratí. Jak píšeš, aspoň pro to vodítko.

                0 0
            • scota  

              Kdysi dávno se udávalo, že životnost Škoda Favorit je projektována na 150 000 km.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Tak to nevím co ten náš blbne a už jede dvakrát tolik.

                0 0
              • oddie  

                Návrhová životnost nemá s tou skutečně dosahovanou hlavně u starších aut moc společného. Prakticky všechna osobní auta mají návrhovou životnost podobnou této hodnotě. Z toho pak vychází různé „celoživotní“ náplně převodovek apod – projektované na to, aby se za těch 150tis km převodovka kvůli oleji nepos*ala, a co se děje potom vem čert. Dtto různé „longlife“ oleje, všechno tohle je napočítané tak, aby to s určitou pravděpodobností přežilo záruku a pak nazdar. Takže není problém, aby auto vydrželo násobně tolik, ale výrobce s tím nepočítal a není to v jeho zájmu, naopak se mu hodí, když si člověk přijde koupit nové.

                0 0
    • pepek  

      Zkus to tady

      0 0
    • Gabbo  

      Hele tohle na BF fakt asi nevyresis, kdyz uz chces opravovat auto pres internet tak zkus treba http://forum.skodahome.cz/

      Nejlepsi bude auto pripojit na diagnostiku, to ti rekne vic nez internet. Jinak u me podobne chovani kdysi zpusobil snimac otacek motoru.

      0 0
      • Kosta  

        No opravovat auto přes net samozřejmě nechci, jenom se snažím různými cestami snížit okruh příčin, které by to mohly dělat. Auto nechám napíchnout.

        Jinak na skodahome jsem právě dočetl docela dlouhé vlákno na podobné téma a výsledek – vyměněná půlka auta a problém nevyřešen. :)

        0 0
    • scota  

      Kdysi dávno jsem ve Škodě Favorit řešil podobný problém. Po výměně svíček, cívky apod jsem zjistil, že je vadná baterie. Občas se desky se v zatáčce dotýkaly. Jestli máš doma multimetr můžeš si zkusit cvičně změřit napětí. Jinak otáčky motoru jsou pro ŘJ docela důležitý údaj :-)

      0 0
    • marius  

      Tady najdeš skoro všechno

      http://forum.skodahome.cz/

      0 0
    • romanVfr  

      To klepání po startu můžou být hrníčkové zdvihátka, jak se do nich natlačí olej tak to přestane to bych neřešil. Blbne to i za tepla? Pokud jen za studena tak by mohli byt usady na ventilech, ted to probirali ve svete motoru. Pokud nic na vagu nezjistí tak bych koupil čistící přísadu do benzinu

      0 0
    • McBlacky  

      to cukání při ubrání plynu je někdy docela pakárna odhalit. S velkou pravděpodobností to bývá zanesenou škrtící klapkou u benzínů.

      V ideálním případě by to cukat nemělo vůbec, v reálu ale většina starších benzínů cuká a než se pouštět do trnité cesty výměny kde čeho, jezdí se dokud to není hrana.

      Diskotéka co ti to hodilo může být klidně jen nahodilá závada elektriky. Některé kontrolky ti musí zhasnout až servis, i když se na diag ukáže, že závada není trvalá ale jen občasná.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.