• Tomkac

    Ahoj, hledám něco funkčního od 20ti do 50ti tisíc.. Můj současný krám je poděděné clio první generace (je to mé první auto) a myslím, že už nebude dlouho spolupracovat :-D Auta mě nijak nezajímají, nebaví, beru to jen jako dopravní prostředek a peníze dávám radši do veselejších věcí. Můj sen by bylo auto ve stylu felcky, která by mě před barákem nezhnila. Nepotřebuju posilovač, klimu a podobné serepetičky. Chci jednoduché nenáročné auto, s levnýma a dostupnýma náhradníma dílama.. Dá se něco vymyslet??

    0 0
    • Mig_all  

      Nezhnitá felicie to uz dnes neexistuje… Koukni spis po fabiich prvni generace.

      0 0
      • Tomkac  

        já to beru tak, že bych klidně koupil i lehce hnilou feldu po STKáčku 2 roky pojezdil a pak to vyhodil :-D Na fábku jako mám, ale nevím jestli má úplně nejlepší pověst..

        0 0
        • oddie  

          Ono by to asi nejprve chtělo si ujasnit, jestli chceš opravdu „držák“, který se jaksi už z názvu kupuje s tím, aby dlouho držel, nebo jestli chceš vrak na dojetí a vyhození. Název tématu a tento příspěvek si značně protiřečí. Až si ujasníš tohle, chtělo by to ujasnit si, jak to auto má být velké, pak kolik s tím hodláš celkově najezdit. A až budeš mít jasno o tomhle všem, dá se teprve bavit o tom, co by se asi tak mělo smysl zkoušet hledat.

          0 0
          • Tomkac  

            to jsem blbě napsal chci držák, sorry..

            0 0
            • oddie  

              Tak ještě velikost, předpokládaný celkový nájezd, než to pošleš dál či vyhodíš, a pokud máš nějaký osvědčený servis, kterému můžeš věřit, tak co rutinně umí za značky. A máš okruh, v kterém je rozumné hledat…

              0 0
              • Tomkac  

                velikost není podstatná, kolo do toho můžu hodit i rozložené, takže klidně třeba i třídveřák yaris.. celkový nájezd aspoň 50–60 tis km.. Servis mám super, myslím, že pokud bych tam nedorazil vyloženě s nějakým exotem, tak to zvládne…

                0 0
                • oddie  

                  Ono je rozdíl zvládne (dvakrát tolik času na výzkum, chybějící diag atd) a dělá rutinně. Jinak není špatné se poptat v tom servisu, jestli se nějaký jiný zákazník nechystá upgradovat a nenabízí svoje staré, ke kterému je tím pádem známá servisní historie.

                  0 0
    • Pán z Dubu  

      Suzuki Swift

      0 0
    • oddie  

      Jistěže se dá něco vymyslet. Dá se vymyslet postup, kterým budeš prohlížet tuny vraků, nevezmeš hned ten první a nezcvokneš z toho. Značka a typ se dá vybírat jen rámcově, u této cenové kategorie už dávno, dávno rozhoduje jen a pouze stav toho kterého konkrétního kusu.

      0 0
    • jIrI___  

      Radši si připlatí. Domů jsme takový vrak za 30k koupili (Punto), všechno se zdálo v pohodě. Ale během roku provozu se do toho stejná částka nasypala za opravy menších či větších prkotin…

      0 0
    • scota  

      Toyota Corolla E11 1,33 ročník 2002

      0 0
      • vili  

        +1

        0 0
      • Tomkac  

        toyoty jsem už sledoval, koumal jsem yarise atd… cena nahradnich dilu a servisu je v pohode???

        0 0
        • scota  

          No nepředpokládám, že s autem do 50 000 Kč budeš jezdit do značkových servisů za cca 800 Kč/h ;-) Kup si knihu Toyota servis a sadu gola klíčů :-) Olej a filtry (Mann Hummel) koupíš třeba na Olejservis.cz.

          http://catalog.mann-filter.com/EU/eng

          0 0
        • Fran-tic  

          yarise jsem kupoval teďka na podzim, protože jsem potřeboval dojíždět do práce. předtím jsem měl mazdu 323. s yarisem maximální spokojenost, kolo se tam vejde rozložené (ale řeším střešní nosiče i kvůli lyžím), jezdím i delší trasy (ve čtyřko na hory atd). Mám ho v tom nejnižším objemu 1 l, na předjíždění to moc není, co si budem povídat, ale aspoň mě to nenutí se honit a spotřeba je potom hodně malá :). Jinak mám z roku 2002, to auto je kompletně bez rzi, při kupování byl minaturní náznak, že za pár tis. km by mohl téct tlumič, jinak po motorové stránce luxus. Není se tam moc co pokazit :) za mě spokojenost (jinak najeto mělo lehce přes 100 tkm a to v reálu). navíc ty malé auta si drží celkem cenu, kvůli mamin, co jezdí po městě a mají to jako nákupní tašky :). koupil bych ho klidně znova :). jinak v aaa a podobných, když jsem to viděl, strašné křápy olítané.

          0 0
          • Dejv94  

            No maminy co v tom jezdí po městě není moc výhra, furt plyn brzda, spojka v háji, start motoru, ten se ani nezahřeje a zas se vypíná, pro diesel smrt.

            0 0
            • jonti  

              presne tak, ma to realnych 100 000 km, ale opotrebovani jako jina auta po 200 000 km.

              0 0
            • Fran-tic  

              jsem to blbě napsal :) není to myšleno, že od nich kupovat, ale že díky nim je o takové krabičky stále zájem. Osobně bych to po nějaké takové nechtěl. Jinak tuším, že diesel se v tomhle ani nedělal.

              0 0
    • jonti  

      Za 50 sezenes uz docela hezkou Fabiu nebo Golfa 3, mozna 4.

      0 0
      • oddie  

        To jsou sice auta nejčastěji vyhledávaná zloději jak ke krádežím, tak k vykrádání, zato mají nejhorší poměr cena – stav a užitná hodnota :P

        0 0
      • Dejv94  

        Golf III je za míň, Golf IV se dá sehnat za velmi pěkné peníze (záleží na motoru a výbavě, stavu)

        0 0
    • Martin  

      co takhle Lybra?

      0 0
      • Mig_all  

        V tomhle u nás jezdí jeden cigán :-D v lete stahne okna, pustí cigansky rap, cigáro do pysku, sluneční brýle a hraje si na itala :-D Imho kupa italskeho šrotu a jako bonus grc design…

        0 0
        • Smazaný účet  

          hele…a kdyz se mluvi o drzaku, jak dlouho uz v tom jezdi..pochybuju, ze by to byl nejaky super mechanik-podle toho ci pises…

          0 0
          • Mig_all  

            Já nevím, já ho neznám, bydlí vedle v baráku… Ale kazdopadne nájezd bude mít minimální, věčně to zavazí na parkovišti…

            0 0
    • mirabike  

      felicia 1.3 MPi 1999–2001, jen se ve slušným stavu blbě už dnes hledá, ale pokud není shnilá, tak 200tkm je tak půlka životnosti spolehlivýho ježdění…

      0 0
      • jonti  

        Motor tam nebyl problém, ale všechno ostatní ano.

        0 0
    • JudyN15  

      Nissan Primera P11 120, nebo Almera N15, nejlépe v GT/GTi verzi aby to i pěkně utíkalo…

      0 0
      • pepek  

        nemá kufr . . .

        0 0
        • JudyN15  

          ??? liftback má kufr jako prase, sedan je na dvě věci, to je jasný…

          0 0
          • pepek  

            kombi mělo daleko nižší kufr, než felda. Navíc ten prostor byl rozbitý tou jejich super zadní nápravou

            0 0
      • Vilém  

        Nissana jsem mel, nebylo to spatny, ovsem jen do te doby, nez se neco posere, nebo nez ti shnije.

        0 0
    • Mr.Dan  

      Je tady IMHO dost nablito. Radit Fábku jako držák? Felinu, která je sto let za opicema a bude skoro učitě prohnilá? Nebo Golfa, kterej bude za ty prachy totální vražda? Tak určitééé..

      Za mě teda nějakýho slušnýho Japonce (Corolla, Primera, 323F, Avensis) nebo Volvo apod. Sám mám Saaba z roku jedna dva, stál tehdy 20, každej rok cca 20 náklady na údržbu a provoz (spotřebák, pojistka atd., prostě vše) a nestěžuju si. ;) Zaměřil bych se hlavně na auta z 90.let, tam je to ještě většinou kvalitka.

      0 0
      • Dejv94  

        Naklady 20 tis rocne na udrzbu je dost. Bracha ma s Felinou asi 4 tis rocne (ale ano, auto uz je 100 let za opicema), ja mam Golfa III (po dedovi, 1.8, 66KW, CL vybava, 3 dvere), za 3 roky naklady na udrzbu asi 5 tisic (nepocitam technickou a opravu masky po srazce se srnou, ta byla mimochodem za 1600 diky sehnani dilu z vrakace skoro zadarmo + lakovani). Sypat do toho 20 tis rocne tak ho radsi sesrotuju. Oprava Volva u nas? To se asi trosku prodrazi…

        0 0
        • Mr.Dan  

          Nemám Volvo, navíc zase jeden předsudek za druhym… :) To auto normálně udržuju a hodně věcí prostě bylo třeba vyměnit (vejfuk, pneu, brzdy). V posledních letech jsou náklady nižší.

          Jinak každej, kdo se chlubí, že do auta nic neinvestoval, je blb, kterej nepřímo přiznává, že se vůbec nestará a jenom huntuje. A nebo to má na dojetí a pak je vše v pořádku, ale ani potom to nemůže srovnávat s někým, kdo se svým povozem počítá na delší čas a myslí to vážně (a upřímně) ;)

          0 0
          • Dejv94  

            Kdo rikal ze se nestaram? Nevim co bych mel do auta furt davat, nejsem priblblej vesnickej tuzingar starych vraku. Golf ma najeto 93 tisic, pravidelna vymena oleju, filtru, pred dvema lety jsem menil brzdovku, kotouce i desky jsou cajk, v zime jezdim protektory a na leto prumerny pneu, oboje na original plechacich (dokud nereznou nebo nejsou tukly, litaky nema cenu kupovat). Vyfuk je za celou dubu druhej a je vporadku, podvozek neni zhnilej. Motor slape jak hodinky, startuje na brnk. Jedinej problem byl, kdyz mi zatykalo stresnim oknem a spalenej uzemovaci drat na zadnim svetle (a ulomena packa od prihradky spolujezdce). Auto pravidelne meju, osetruju, vysavam a kontroluju, o co vic bych se mel jako starat?

            Nejvic pak nasere kdyz se mi o nej otrel nejakej nymand na parkovisti a pomuchlal mi blatnik.

            Za chvilku me akorat cekaji rozvody.

            0 0
            • Smazaný účet  

              problém je, že nesežene golfa s 93tis najeto. Každý auto s 93tis najeto bude asi sloužit nějakou dobu s min. servisem, jenže to za pade asi nekoupí…

              0 0
              • Dejv94  

                Tak Golfa III asi ne, ale známý teď prodával přes inzerát Felicii, 2001 s 1,6 motorem, 110 tis km najeto (skutečných, první majitel, nebouráno, krátka verze) a šla za 25 tisíc. Auto bez investic, koupil si to nějákej mladej týpek co bude letos maturovat.

                Takže stačí hledat a časem se nějáký takový „unikát“ objeví.

                0 0
                • McBlacky  

                  jako jo, ale ve starý filcce když se nedej bože někde tukne, tak to je zlý :/

                  0 0
          • mr.antik  

            kamarádku takhle vypekl i zachovalej a opečovávanej saab, prostě ji nechal někde 100km od baráku, odtah plus servis asi 30 liltrů, s tím se prostě musí počítat.

            0 0
            • kesu  

              No, jistota je akorát nový auto s asistenční službou v rámci záruky. Jinak je to vždycky loterie. Navíc těch „drobností“, který auto zastaví je nepřeberný množství.

              0 0
          • oddie  

            Způsobem do auta pokud možno nic nedat a jezdit, dokud se něco nerozsype je provozována drtivá většina aut téhle cenové kategorie do 50tis Kč. A pokud se něco rozsype, hlavní starost je, ať to stojí co nejmíň bez ohledu na kvalitu, a když to i tak stojí moc, tak jak to co nejlevněji zamaskovat a nadělit nějaké kavce. Takhle vypadá většina tzv. „držáků“ nabízejících se za víceméně již zbytkovou cenu – dorvané do mrtě a se zamaskovaným smrtelným průserem dražším na opravu než je hodnota celku.

            O to důležitější je důkladná prohlídka. Ono i laicky se dá dost odchytat už podle toho, jak působí prodávající, jestli a jak se staral či nestaral, a když si uděláte tohle prvotní síto a z padesáti prohlédnutých vám zbydou možná dva použitelní kandidáti, na druhé kolo se vezme na prohlídku ten mechanik.

            Pokud se nedostanete k situaci, kdy prodává udržované auto někdo z okolí, co je v dlouhodobějším povědomí a ví se, jak se staral a choval se k tomu, to jsou obecně nejlepší koupě.

            0 0
            • Mr.Dan  

              +1, bohužel (pro potenciální zájemce) :(

              0 0
        • Mr.Dan  

          P.S. jinak mít takovouhle káru po dědovi, kterej se zřejmě staral, tak se starám taky, je škoda to dojezdit, pokud je to zachovalý. Vždyť jen tři výměny oleje s filtrem vyjdou tak na 2000, brzdovka dalších cca 500 (s odvzdušněním), svíčky a vzducháč třeba dalších 800, takže těch 5000 za tři roky moc nechápu.

          0 0
          • jonti  

            U normalniho auta se o moc vic nez ten olej, brzdovka, jednou za x let kotouce a desky nedela.

            0 0
      • Fidži_CZ  

        Primera bude taky pravděpodobně prohnilá. Nissan je na tom s anikorozní úpravou bledě.

        0 0
    • Jakobo  

      Kup si Trabanta se 4 taktem.

      0 0
      • K2  

        Diskutovat se dá donekonečna. Zkusil bych následující logiku.

        • Kdo ti to bude servisovat? a co umí za značky?
        • Jaké auto se ti líbí?
        • Budeš v tom jezdit do práce a z práce, nebo chceš v létěna Gardu?

        PS: Levné auto se shání tak, že čekáš s penězma v ruce a koupíš jeté prověřené auto od známého (1–2 majitel, poctivých 150–200 tis).

        Nesmíš pak vybírat značku, barvu, typ, ale můžeš se dostat k dobému servisovanému autu, které na první pohled nebude naleštěné, ale poctivě servisované (Mondeo, Stilo, Hyundai, Opel, Škodovka, BMW…prostě cokoliv)

        PS: chválené je z levných aut Fiat Stilo (nikdy jsem ho neměl)

        Bazary je sázka do loterie, chtějí vydělat, takže dovezou co nejlevněji a prodávají co nejdráž :-)

        PS2: Servisní knížky se taky falšujou, doporučuju ověřit v servisu, není problém zavolat i do zahraničí…

        Když jsem kupoval auto, tak mi můj mechanik rovnou řekl, že po bazarech se mnou jezdit nebude.

        0 0
        • pepek  

          Mondeo, Stilo říkáš? Hmm

          0 0
          • K2  

            Záleží na péči předchozího majitele.

            Každopádně platí, že u starších aut může odejít spojka, výfuk , repase nápravy a pod.

            Budoucí majitel rachotiny by měl vědět, kolik stojí oprava spojky, čelního skla, světla, brzd, výfuku, rozvodů, motor a je potřeba s nějakou tou opravou za rok počítat a ponechat si rezervu (optimismus není na místě :-))

            0 0
            • McBlacky  

              u staršího auta jde spíš elektrika – altík, startér, rozdělovač, cívky, různý čidla a kabely k nim. Ve finále většinou malý položky v řádu tisíců, ale často kritický pro další jízdu, na rozdíl od vůle na nápravě se kterou se dá žít.

              0 0
            • kesu  

              Na autě za 50 tis může odejít úplně cokoliv a je na to nutný mít připravený peníze. Taky je nutný počítat s investicí do „dovozovýho“ servisu. Tzn vyměnit náplně, filtry, rozvody (u řetězu kontrolu napínáků) atd.

              0 0
          • Stingray  

            A co jako? Stilo je jedno z nejspolehli­vějších Fiatů :-) A na mondeo je všechno za babku a spolehlivý je průměřně za průměrný prachy.

            0 0
        • oddie  

          To ti řekl dobře. Já jsem to po pár desítkách otřesných zkušeností pak říkal lidem taky.

          0 0
        • McBlacky  

          bazar v týhle ceně vůbec. Aby se jim to vyplatilo prodat tak koupí nepojízdný vrak do 5tkč, zaflikují nejnutnější a kolem 20tkč prodávají.

          To jsou právě ty bastly, kde máš díly z jiných aut a funguje to max na vyjetí z brány bazaru.

          0 0
      • mates555  

        Nevejde se do rozpočtu :-(

        0 0
        • oddie  

          Tahle nesmyslná past na kavku za ještě nesmyslnější cenu už tam straší tak dlouho, že to až to nějaká ta kavka koupí, bude to muset stejně celé zgenerálkovat.

          0 0
          • mr.antik  

            jakto? není to z nějakého trabant klubu?

            0 0
          • mates555  

            Vůbec netuším jakou to má reálnou cenu. Jen jsem koukal na trabanty v Africa a Americe a ze zajímavosti jsem hledal za kolik se to dá koupit a toto mě tam zaujalo … Netušil jsem že se něco takovýho dělalo. To má tuším motor z Pola?

            0 0
            • oddie  

              Jo, je tam nabastlený motor z Pola. Dělalo se to posledních pár let, než ukončili výrobu. Sběratelsky má mnohem větší cenu dvoutakt.

              0 0
            • zdenal8  

              Když může být v nabídce i toto http://www.sauto.cz/…tni/16078323?…

              Tak proč ne trabant za sto papírů.

              0 0
              • prodi  

                cena šílená… ale jinak to onehdá bylo krásný svezení, takový houpavý:)

                0 0
    • Normik  

      Corollu…

      0 0
      • Doktor-Prase  

        JOJO, Corolla ;) Jedna by byla vyhledove (tak behem pul roku) na prodej. 1.4 hatchback, rok 1998, 180k najeto (koupeno v 110k, pak jako druhe/treti auto).

        0 0
    • Evilcleaner  

      budeme prodávat golfa IV, hatch, 2003, 1,6 16v na plyn, tacho 223 k km, servo, abs, 4 airbag, automatická klima, okna v elektrice, loketní opěrky, volant v kůži, alarm, 16'' alu originální disky + zimní 15'' (ale ty pouze na dojetí) – prostě taková slušná zk. výbava aby jízda v autě nebyl oser.

      Za 3,5 roku co jsme jej měli jsme s ním najeli 100 k km po česku i po evropě. samozřejmě během toho se vyskytlo několik poruch ale nikde nás nikdy nenechal a všechno jsme řešili průběžně a úspěšně (žral olej, spojka, rozvody, nová lpg nádrž, brzdy atd). je to něco nad tvůj rozpočet, ale kdyby tě to zajímalo tak mail. servisováno prakticky celou dobu v jednom servisu, takže záznamy kdy se co dělalo jsou komplet a jednoduše dostupné. zbavujeme se proto, že přítelkyně dostala služebák a dvě auta jsou pro nás zbytečné.

      snad jen závěrem taková obecně platná pravda, kterou jsem teda poznal i na vlastní kůži. představa, že si koupíš 15–20 let staré auto a budeš do toho lít jen benzín a čas od času olej je zcela naivní;)

      0 0
      • Tomkac  

        mám 24 let staré auto :-D

        0 0
      • jIrI___  

        Od chlapa celkem krátkozraké se zbavovat auta kvůli tomu, že přítelkyně dostala služebák…

        0 0
        • oddie  

          Aut je všude jak s*aček, kdyby potřeboval, koupí jiné.

          0 0
          • Martin  

            +1

            0 0
          • oddie  

            Jen dodám, že to samozřejmě neplatí pro specialitky, kterých je málo, ale pro spotřební pixlu typu Golf to platí bezezbytku, to je nahraditelné naprosto snadno.

            0 0
        • Evilcleaner  

          no to auto je její :-D

          0 0
      • Evilcleaner  

        tvl jak může být nějaké auto tak hnusné :-D

        0 0
      • Fidži_CZ  

        Nesplňuje požadavek na korozi. Navíc tahle určitě nebude mít 190000, moje s 380000 má rozhodně méně ohmataný volant.

        0 0
    • Sorin  

      S dovolením se přidám se svým dotazem, sháním menší užitkový automobil do šedesáti tisíc Kč cca. Do oka mi padl Opel Combo, váhám jakou motorizaci. Můj roční nájezd hovoří spíše pro volbu benzínového motoru. Jaké mají bikeři zkušenosti s tímto autem? Samozřejmě uvítám jakékoliv rady či tipy, po čem se poohlídnout a taky čemu se zdaleka vyhnout. Jednou z hlavních podmínek je, aby auto bylo pětimístné. Díkec Rst

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce