0,8 promile na kole povoleno (skoro)

683 nepřečtených
  • roman II

    konečně dostali naši zákonodárci rozum, teda alespoň někteří, doufám že to do další sezóny stihnou posvětit

    https://domaci.ihned.cz/…mile-prinese

    kalosek bude uržitě pro, piráti taky, okamura má pivo taky rád, Babaš je taky pro – vypadá to slibně :-)

    • roman II  

      Proti alkoholu vystoupil senátor Jozef Regec, který řadu let reprezentoval Česko v cyklistice. „Nemyslím si, že je dobře, co teď děláme, lidský život máme jen jeden, je krátký a měli bychom si ho užívat,“ varoval s tím, že cyklisté určitě nebudou hranici 0,8 promile dodržovat. „Neznám cyklistu, který bude mít 0,8 promile a přestane pít. Každý si dá více skleniček piva nebo vína. Nemyslím si, že jsme připraveni na to, abychom byli schopni tuto hranici dodržovat,“ prohlásil.

      Sypat mu nevadilo a teď si bude hrát na strážnýho anděla českých cyklistů.

      • DoomHammer  

        Podle sebe soudím tebe. Leje jak Dán a tak svou libůstku přenáší i na ostatní.

      • RomanH  

        No nevim, jestli se radovat. Osobne bych byl pro urcitou toleranci bez rozdilu auto/kolo/moto/lod… Proste aby si clovek mohl dat bez obav pivo k obedu, i kdyz ridi.

        Takto to zavani tim, ze se naopak na cyklisty ze zavisti a stvavou kampani moto-verejnosti zameri. Ale zase 0.8 jsou ctyri dvanactky nebo pet desitek behem dvou hodin, to celkem jde :-)

      • R-A-D-I-U-S  

        Tak to si vyloženě protiřečí s tím užíváním :-)

    • lrotrekl79  

      Hranice 0,8 promile … Někomu konečně zmizí třes v rukou a může začít normálně fungovat někdo už je pod obraz … Co teď s tím?

    • -b-n-x-  

      To je fakt prdel. Tady se mozna dovoli cyklistum pit to, co v Marylandu mohou vypit ridici :-)

      • DoomHammer  

        Mírný pokrok v mezích zákona.

        Už se těším, až to tu objeví Strážce Tradičních Hodnot.

    • Petulda  

      0.8 už je dost, no ale budiž. Pokud ruku v ruce s tím půjde výše pokut při zaviněné dopravní nehodě (čím víc alkoholu, tím větší pokuta) nebo ublížení někomu a zároveň na to zareagují i pojišťovny (čím víc alkoholu, tím nižší plnění), pak nemám problém.

      • Barak  

        +1

      • oberleutnant Weiss  

        Tak pokud je mi známo, pojišťovny reagují už teď, a není to „čím víc alkoholu, tím nižší plnění“, ale „alkohol = nasrat“. A řekl bych, že je to tak dobře – človíčku, napij se, proč ne, ale pokud něco provedeš, nečekej, že to za tebe bude někdo žehlit…

        • Petulda  

          Jo, souhlas.

        • Fran-tic  

          ámen

        • Lišák  

          Pokud ta hranice 0,8 projde, tak by snad mělo platit, že „nasrat“ bude pouze v případě, že bude hranice překročena a navíc ten cyklista tu nehodu zaviní. Pokud nehodu nezaviní, tak může být pojišťovně prd po tom, kolik cyklista měl. To by měla řešit PČR / soudy.

          edit: už se to řeší níže.

      • kubad  

        +1

      • hekynen  

        Osobně jsem pro 0,5 (0,8 se mi zdá už docela dost, ale budiž) = no problema. Nehoda s alkoholem byť v toleranci = fakt velký problém, žádné plnění.

        • DoomHammer  

          Ještě je otázka zavinění. Aby tě někdo třeba s 0,3 nesestřelil na cestě…

          • hekynen  

            Samo že jsem myslel zaviněnou nehodu s alkoholem. Naopak by to oproti současnosti lepší, protože když tě dnes někdo na kole sejme a budeš mít tu 0,3, tak ti klidně přišijí spoluvinu…

            • iron.hide  

              a po schvaleni to uz spoluvina nebude?

              my mame uz od januara povolenych 0.5 promile, no ani neviem ako to bude v pripade nehody. Asi spoluvina, staci nafukat

              • hekynen  

                Nevím.

                Nicméně, z logiky, pokud žádný zákon neporuším, tak mi těžko někdo tu spoluvinu dá.

                I když si plně uvědomuji, že tady logika neplatí.

                • mrozu  

                  Ale platí, pokud nejsi viníkem nehody, alkohol ti žádnou spoluvinu nepřikládá, maximálně dostaneš pokutu za ten alkohol.

                • Mikikuba  

                  Spoluvinu možná nedostaneš ale budeš postiženej za ten alkohol. Kromě toho pojišťovna řeší zda alkohol neovlivnil tvoje schopnosti zabránit nehodě. Je vidět že jsi žádnou nehodu asi s policií či pojišťovnou v poslední době neřešil:) Já teď 2×…ani jednou ani náznak viny a pojišťovna třeba řeší zda máš přilbu přestože to povinnost není…a další a další. I když nemáš ani náznak viny řeší se vše na obou stranách.

                  • hekynen  

                    Nehodu jsem neřešil nikdy a doufám, že to tak už i zůstane.

                    • Mikikuba  

                      To ti přeju ale holt občas člověk neovlivní. Jinak pro zajímavost paní která mi jako spolujezdec otevřela pravé dveře a rozdrtila mi malíček dostala pokutu 25 000Kč. Což mě nejdřív přišlo dost ale po všech okolnostech starostech a problémech, které budu mít několik měsíců včetně pracovní neschopnosti mi to přijde adekvátní. Vypadá to i na trvalé následky…

                      • hekynen  

                        Tak doufám, žes ji pořádně podojil na jejim zakonem ;-)

                        • Mikikuba  

                          Upřímně já ani ne šlo to do správního řízení jako nehoda se zraněním. ˇVše mi uhradila její pojišťovna z povinného ručení ale stálo to nervy telefonování dokazování a to nemluvím, že mi na 155 řekli ať dojedu do nemocnice na kole…Bylo to u Ikemu. Jinak co je opravdu zarážející je, že ani ona ani její manžel co řídil netušili, že cyklista může předjíždět kolonu zprava…To samé mi řeklí, že to nevědí všichni řidiči v práci…

                          • hekynen  

                            Tak hlavně že jsi aspoň ty peníze dostal.. O tom předjíždění zprava ví asi málokdo, dokonce i já :-) mám při tom manévru takový blbý pocit, že nedělám dobře. ;-)

                            Dveře mi pár debilu už otevřelo, ale nějak s tím počítám, anebo anděl strážný nebo co, zatím nic.

                            • Mikikuba  

                              Já s tím počítám samozřejmě taky přece jen už jsem na kole strávila dost času:)

                              http://www.hankaebertova.cz/…TIKY2017.pdf

                              , ale uprostřed polí u zdi na semaforu tě to fakt nenapadne… Nehod za sebou naštěstí nemám moc a odhaduju stovkám jsem zabránila předvídavostí ale prostě jsem na kole strávila na silnici několik let nonstop a jezdím v provozu po Praze:(

                              • hekynen  

                                No jo, Praha.. ;-)

                              • 01carbon  

                                Nechci aby to vyznělo, že si za to můžeš, a už vůbec že bych ti to přál. Naopak a přeji brzké a řádné uzdravení.Ale to podjíždění aut i když je legal je pěkná pitomost – i když tak jsou nalajnované cyklostezky po pruzích na křižovatkách. Nikdy by mě nenapadlo na kole podjíždět v pravém pruhu odbočující auta s tím že já jedu rovně a mam dle předpisů přednost, To je tak do nebe volající volovina, že to snad nemá rovno. A píšu to jako řidič i jako cyklista.

                                • Mikikuba  

                                  Ale to si blbě pochopil. Auto neodbočovalo ale jelo rovně:) Čili je to trochu jinak než si pochopil…A byla to normální situace kdyby paní neudělala volovinu což také přiznala…Jinak pokud auto odbočuje a má podle zákona který mu to přikazuje také blinkr tak ho nikdy! nepodjíždím. A notabene je udělaná novela která to nyní cyklistům i zakazuje. Takže klid.

                                  • gerrard  

                                    Ja to taky nedelam, protoze tam proste bezne je malo mista, ridic ani spolujezdec se mnou nepocita a tady v nejvetsi vesnici na svete nejsou takove kolony, abych si neco zasadniho pomohl. A to vim moc dobre, ze muzu.

                                  • 01carbon  

                                    Moc jsem Te necetl. To bylo jen takove postesknuti nad idiocii, kterou nekdo (p Trzil) importoval z Moravy do Phy ono se to asi rozsirilo I jinam Ale hlavne nad tim jak tu idiocii nekteri dodrzuji. V zivote by me nikdo nedonutil s kolem podjizdet auta v pravem jizdnim pruhu, kdyz rovne je levy jizdni pruh. To je takova magoriada ze svet nevidel. Konec fnukani. Tak tahni a srustej ;)

                                    • zdenek  

                                      „V zivote by me nikdo nedonutil s kolem podjizdet auta v pravem jizdnim pruhu, kdyz rovne je levy jizdni pruh.“

                                      Opravdu jsi to moc nečetl nebo nepochopil (nebo nechápu tebe). Tady se nejedná o předjíždění odbočovacím pruhem…

                                    • mr.antik  

                                      Tvl takhle mluvej pětašedesátiletý důchodci co nevytáhli auto jinam než od paneláku k zahrádkářský kolonii. Podjíždí se všude, je to uplně normální. Když neumíš na kole, tak to prsotě nedělej.

                                      Největší extrém byl střelec co mě podjížděl na upraveným elektrokole (bez šlapání valil asi třicet), s lhaváčema na nosiči, ale jinak je to celkem normální praxe ve městě si hlídat všecky strany

                          • zdenek  

                            Máš pravdu, že to předjíždění zprava moc řidičů nezná. Jednou jsem takhle předjížděl autobus, který ale na konci kolony začal nečekaně couvat ke kraji silnice. Takový manévr člověk opravdu nečeká. Kolegyně mi pak říkala, že to zevnitř vypadalo, že mne přejede. Taky nevěděla, že je legální předjíždět kolonu zprava.

                            • kyl  

                              Legální to je ale pěkná blbost taky.

                            • Mikikuba  

                              Přesně jak píšeš řidičák má každej ale nějak nechápe, že má povinnosti znát vyhlášku a dodržovat. Mimo jiné paní říkala, že si mě všimli když mě předjížděli…Kdo to u Ikemu zná je tam pravý pruh který rozhodně není jen odbočovací a auto bylo jediné na semaforu a jelo rovně. Nikoho jsem nepodížděla. Prostě jednoduše se nekoukla a já byla bohužel v takovém uhlu že mě dvěře trefili kolmo na prst proti řídítkům. Jinak jsem jela 10–15 protože na semaforu byla červená…Takže si myslím že jsem byla opravdu opatrná ažaž. Mimo jiný jsem ten náraz i ustála a nespadla…

                              Jinak já se opravdu mám ráda po tom co mám za sebou a jezdím fakt opatrně a čtu dopředu snad i to co ani řidiči udělat nemůžou:) Proto mám jen 3 nehody za 400 000 km…Všechny bez mé viny…Spíš jsem plno nehodám zabránila svými reakcemi. Takže asi tak. Ono je dobrý si přečíst jak to vzniklo než začnu komentovat:) Naštěstí jak policajti tak ve správním řízení všichni nic neřešili a bylo to jasný. Včetně pojišťovny:) Co bylo horší tak všichni řešili hlavně nulovou hladinu alkoholu což jsem samozřejmě měla a dokud se nedostaly potvrzení o tomto na všechny úřady tak jsem nedostala ani nemocenskou…Prostě mraky starostí telefonování a tak dále než člověk dostal na co má samozřejmě ze zákon nárok. A naštěstí mám top ortopeda na telefon protože normální zdravotní péče byla fakt průšvih…:(

                              • gerrard  

                                Neni to zadne rypani, jen mne to zajima. Proc predjizdis jedno auto na krizovatce? Ja bych chapal kolonu vice aut, ale jedno? To si ty nic nepomuzes, jen te pak bude muset ridic objizdet, teda pokud jedete oba rovne.

                                • Mikikuba  

                                  Protože nebyl důvod stát za ním a fetovat. Bylo tam plno místa. Nicméně celý jsem to psala úplně kvůli jiný věci než rozebírání kde jak jezdím po silnici:) Ale aby si lidi uvědomili že ty pokuty jsou fakt velký a že je dobrý vnímat novely předpisů. Pro mě je to nepochopitelný protože velká většina jezdí služebními auty a tudíž má každý rok školení řidičů a tak nějak z toho vyplívá, že se ta školení moc poctivě nedělají nebo že se nevnímá:)

                                  • Mikikuba  

                                    Pravda je že paní si to bude pamatovat do smrti:D

                                  • gerrard  

                                    Toho cyklistu tam normálně nikdo neceka. Čekat ho tam může jen když ho zrovna predjede nebo je na nejakem obzvlast cyklisticky vytizenem miste. Proto je taky info, že cyklista může, ale musí dbát zvýšené opatrnosti a stejně i tak to není úplně bezpečné a stát se pořád může jakákoliv blbá náhoda. Ať se ti to brzo zhoji.

                                    • Mikikuba  

                                      Jenže ona mi přiznala, že se o mě v autě bavili jak mě předjížděli…Takže toto vše co píšete je mimo…Zvýšená opatrnost tam z mé strany byla už proto že byla červená a jela jsem 10…Fakt mám kliku že to vyšetřovala policie a magistrát a ne někdo z výše psaných autorů, který by v každém případě řekl že tam nemám co dělat nebo že jsem nejela dost opatrně:) Píši to s nadsázkou – aby zas nebyli nějaké další reakce – ale je to pro mě nepochopitelné jak se furt hledá důvod proč za to můžu já když tomu tak není ani z jednoho promile. Zrovna v tomto případě. Určitě jsou na silnici situace kdy takto svatá nejsem. Na silnici se pohybuju skoro denně 25 let na kole i autem a troufám si říci, že docela provoz číst umím z obou stran jak cyklisty tak řidiče. Holt tohle je ten špatný okamžik na špatném místě to se holt někdy stane, ale jak píšu nechci od ostatních radit jak mám jezdit ale psala jsem to kvůli té pokutě která nepřekvapila jen mě ale hlavně paní byla v šoku.

                                      • gerrard  

                                        Proboha tak to vubec nemyslim, tvoje vina to urcite neni. Jde to kompletne za tim kdo lezl z auta. Ja jen mudruju o tom, ze ani pravo to delat a opatrnost ze strany cyklisty nestaci na to, aby z toho nebyl problem a radsi po tom tvem zazitku a i vzhledem k prchlivosti ridicu aut zustanu u toho sveho nedelat to.

                                        • Mikikuba  

                                          :) V pohodě. Ono v Praze pokud by se člověk občas takto nedostal dopředu tak nikam nedojede:) Což samozřejmě nebyl tento případ to uznávám. Ale tady jsem opravdu nečekala že uprostřed pole nekdo vyleze z auta:) A to ani nechtěj vědět proč z toho auta lezla…To je největší absurdnost celýho příběhu:D

                                          Jinak asi 14 dní nato jsem jela s kamarádem podotýkám za sebou na úplně prázdný dvouproudý silnici. Načež nás předjel sporťák zastavil na zastávce asi 100 m před náma a začal nás honit po silnici s teleskopickým obuškem s tím, že cyklisti nemají na silnicích co dělat. To byla poslední kapka kdy jsem se rozhodla si pořídit na kolo malou kamerku jak mi ostatně radil i policista i úředník ve správním řízení…

                                          • Morchella  

                                            A co byla ta absurdita? Lezla ven protože se jí zařezávaly kalhoty/tky/ a chtėla je nėjak porovnat? :-)

                                            • Mikikuba  

                                              No az tak absurdni to nebylo ale jeli z Opavy do Prahy na svatbu a 100 km jim neco rachtalo na aute… Do cile meli 10 minut ale ne musela vylejzat na cerveny na semaforu…

                                          • Kubajsu  

                                            Na teleskop s kamerou? Nebyla by lepší třeba pistole? :)

                                      • kejda  

                                        Ale pochválit se umíš :)

                  • kejda  

                    Proč pojišťovna řeší helmu? To by taky mohla řešit, že jsem jel v žabkách místo karbonových treter… i nejblbější právník na zeměkouli by jim to omlátil o hlavu…

              • Lišák  

                A nemáte tam nějaké ustanovení o tom, že těch 0,5 platí poze v obci a mimo je 0,0? Mám pocit, že jsem to někde četl.

                • atty  

                  Jakože – kdyby se Tě poldové snažili zastavit někde na polňačce mimo obec, tak šlápneš do pedálů a budeš to valit k nebližší ceduli obce, kde už se za ní v klidu necháš zastavit a zkontrolovat na alkohol, protože třeba se dvouma škopkama v sobě tak projdeš pod tolerancí? :)

                  • hekynen  

                    Na polňačce ti policajti můžou tak maximálně zasalutovat.

                    • nitraq  

                      Že by v tomhle byl počátek módy gravelů? Aneb silničáři, co jezdí od pivovaru k pivovaru, už nechtěli dráždit orgány a začli to brát polňačkama?

                    • mikub  

                      S tímhle bych byl opatrný. Zákon 361 platí i na účelových komunikacích. To ta polňačka klidně může být.

                      • hekynen  

                        To může být i lesní cesta… Jde o pravděpodobnost.

                    • atty  

                      To taky záleží, jak je „polňačka“ katastrálně vedená, protože to klidně může být silnice III. třídy a tam platí samozřejmě silniční zákon v plném rozsahu. A na účelové a místní komunikace se silniční zákon také vztahuje (s malými výjimkami).

              • ememem1  

                zase si zakony jak psravny slnieckar vysvetlujes po svojom......zi­adnych 0.5 promile u nas „povolenych“ nie je.

                http://www.pravny-poradca.sk/…-za-volantom

    • lukas aka mitro  

      Nechapu, proc by mely pro ruzne ucastniky silnicniho provozu platit ruzna pravidla. Dokud to nebude stejne, jsem proti zvyhodnovani.

      • DoomHammer  

        přésně

      • roman II  

        můžeš se s důvěrou obrátit na svého senátora

      • RomanH  

        +1, viz. vyse

      • Carloss  

        +1. Navíc na tohle Češi (ani cyklisti ani řidiči MV) nejsou mentálně připraveni.

        • DoomHammer  

          Podle sebe soudím tebe?

          • blue.sun  

            Realita silničního provozu. Dnešní namyšlené ego posílit alkoholem? Jistá propustka do pekel.

            • DoomHammer  

              Kdo chce, leje už teď…

              • lukas aka mitro  

                ale alkohol zabiji deti na silnicich!

              • blue.sun  

                A tak můžeme lejt všichni a třeba se vyzabíjet. Proč ne?

              • onuce  

                Samozřejmě, pokud je člověk dospělý a svéprávný, tak již jen z principu osobní svobody. A právě skrze tuto svobodu miluji jízdu na kole. Proto nerad jezdím vozem, kde je alkohol skutečným rizikem, proto ale nechci ani elektrokolo, kde zas svobodu omezuje kapacita akumulátoru. A také proto bych nikdy neakceptoval přílbu, ani kdyby byla na kole povinná.

        • n_bye  

          Takže budeme mít místo svobodné vůle chráněnou dílnu?

      • blaza84  

        V tom případě by nesměl být vylitý ani chodec. A jsem pro, abys na kole musel mít v povinné výbavě minimálně trojúhelník a lékárničku. A přes den svítit. Když všem stejně, tak všem stejně ;)

        • -b-n-x-  

          A ma tu povinnou vybavu mit i ten chodec? Asi jo co? :-)

        • hekynen  

          Svítit musí jen motorová vozidla. Kůň taky svítit nemusí. Ale odrazky mít musí. Jen teda nevím, jak se ty odrazky na toho koňa nastřelují..

    • blaza84  

      Nechcu nic říkat, ale ten článek je starý …

      Tohle nedopadlo. Budem dál na kole chlastat ilegálně.

    • oberleutnant Weiss  

      Článek z 25.8.2016…

    • atty  

      Ono je problémů vcelku víc – jak poznat bez digi testru, kolik je 0.8 promile – navíc když do sebe loupnu půl flašky vodky a tři minuty počkám, bezprostředně naměřím klidně i pod půl promile – až se za 5 minut rozjedu, mohu mít už promile dvě…

      0.8 promile je tak jako hranice, kdy je většina lidí ještě motoricky a funkčně na 70–80% k výkonu čehokoliv, nicméně jsou lidé, kteří s 0.8 promile budou sotva chodit po čtyřech.

      Pokud nějakou rozumnou hranici, tak bych dal 0.5 promile (to v pohodě pokrývá v klidu vypitá dvě piva k obědu, dvě deci vína, nebo malýho panáka na zažívání/na Moravě na uvítání) a s tím spojenou vyšší odpovědnost při nějaké nehodě, úrazu atd. (má to tak většina zemí, kde je nějaká hranice alkoholu povolena).

      Otázkou je, zda je to pak spravedlivé vůči ostatním účastníkům provozu, na které se na/v dopravním prostředku bude vztahovat jiná (nulová) tolerance.

      • mikub  

        Jasně, to je přece rasyzmus. Vždyť auto a kolo se pohybují stejnou rychlostí, mají stejnou hybnost a v případě maléru jsou následky stejné.

        • R-A-D-I-U-S  

          To jako fakt? Jsem něvěděl, že mám na kole stejnou kinetickou enetgii jako auto. Hned se cítím líp.

          • R-A-D-I-U-S  

            Doplňuji, že hybnost p=m*v a že E=1/2 m v2

          • mr.antik  

            Když se jako cyklista zamotáš před 20 tunovou tatrovkou, jeji řidič to strhne do budovy školky plné kde bílých dětí, tak můžeš zkusit ty tvé výpočty

            • Japhy  

              To může i teď, stačí pěšák co si zcela našrot ustele na silnici. Nalitej zcela v souladu se zákonem.

            • R-A-D-I-U-S  

              Kolega Mikub to formuloval jinak než Ty ;-)

              Samozřejmě, následky mohou být obecně fatální, souhlas.....stačí střeba odhodit slupku od banánů, někdo uklouzne, spadne do vozovky, tatrovka se bude chtít vyhnout, v protisměru trefí tahač vezoucí zkapalněný ethylen, …ještě by se někdo moh leknout a odpálit 1M TNT nukleární bombu aby ten průser byl dokonalý :-)

          • Sgt Pepper  

            záleží jak rychle pojedeš…když Tatra pojede krokem a ty MACH4, tak by to mohlo být nastejno (nepočítal jsem to)

            :-D

            • R-A-D-I-U-S  

              To bych měl energii cca. 90MJ a tatra jen 10KJ. Ta by dopadla chudinka, kdybych ji trefil :-))

              • mikub  

                Kdybys měl helmu od spešlu, tak by se ti určitě nic nestalo :) Částečky tatry by posloužili vědcům v CERNu pro ověření výpočtů v praxi.

                • -b-n-x-  

                  No, myslim, ze pro vedce CERNu je rychlost 4 mach vlastne objekt bez pohybu :-)

                  • hekynen  

                    jj, úplně to vidím. Po hodině pozorování „Tak pohne se to už, ku*va?!?“

                  • lukas aka mitro  

                    Taky zalezi, jestli maji dobre zapojeny konektor.....viz nedavne „rychjelsi nez svetlo“…

                    • -b-n-x-  

                      To uz je na me trochu „raketova veda“. I kdyz timto terminem se ti vedci v CERNu asi jen bavi, kdyz si povidaji o necem primitivnim.

                      • lukas aka mitro  

                        Nedavno vysel nejaky clanek, kde reportovali zmereni rychlosti vetsi nez svetlo…a pak se ukazalo, ze nekde nebyl dotazeny konektor na kablu z detektoru a tim doslo k opozdeni nejakeho signalu, , ktery se porovnaval s jinym a pocitala se z toho ta rychlost. Pochopitelne tohle je presne vec, ktera se stavat nesmi, protoze experimenty v cernu nikdo nikcde jinde nezopakuje. Proto vsechno, co od nich jde ven, podleha tvrdemu schvalovamu a overovacimu procesu. Bohuzel tento pripad sel nejak bokem…:)

                        • -b-n-x-  

                          Nebylo to jak nekam do Italie udajne priletely neutrina z cernu drive nez mely? A pak se po pomerne dlouhem badani zjistilo, ze tam je ten problem s kabelem. Mezitim vsak ji vysly clanky vsude mozne, ze se podarilo detekovat neco co je rychlejsi nez svetlo. Stejne je trochu zavadejici, ze se porad pouziva ten termin „rychlost svetla“. Nemelo by spise byt neco jako „Nejvyssi mozna rychlost interakce castic“?

                          • lukas aka mitro  

                            Jop…tak nejak…

                            Jinak svetla, protze se predpoklada, ze interagujou prostrednictvim elmag pole…na nic jineho se zatim neprislo, al etka uvidime co objevi v budoucnu…

                          • obda  

                            Tady to je: https://en.wikipedia.org/…rino_anomaly

                            Vědcům bylo od začátku jasné, že je to kravina, ale chvíli trvalo, než přišli na to, proč to takhle vychází. Ale trocha publicity nikdy nezaškodí, a novináři to samozřejmě většinou trochu „vylepší“ ;)

                • R-A-D-I-U-S  

                  Jasně, Nobelovka a Darwinova cena in memoriam ;-)

    • MirosPikos  

      Netřeba vymejšlet již vymyšlené. Stačí se inspirovat tam, kde to funguje.

    • String  

      Trochu archiv – „Sněmovna neprojednala a vláda zamítla tuto variantu“

      Tady máš novou variantu.

    • venkovan  

      Nemysím si, že konečně dostali rozum. Je to těžký nerozum. Mám takové zkušenosti, že jak je nás cyklistů víc než jeden a jsouli navlečení do popsaných trikotů,tváříc se drsně jako Džamolidin Abdužaparov, jde téměr výhradně o ne zrovna inteligentní entity, který neumí dodržovat na silnici ani základní pravidla. Natož až budou mít 0,8 promilí.

      • Sgt Pepper  

        když jsem navlečený do přiléhavého trikotu vynikne můj penis, kdybych jezdil v kapsáčích, je to marný :-)

      • blaza84  

        Když se na kole povolí nějaká hladina alkoholu, tak se najednou vše změní, bude to hotová apokalypsa. Teď se totiž na kole vůbec nechlastá a davy cyklistů najednou nebudou vědět, co si s nově nabytou svobodou počít ;)

        • DoomHammer  

          Ty hromady mrtvol budou prostě všude.

          • hekynen  

            Aspoň technika na zimní údržbu silnic nebude přes léto zahalet. Úplně to vidím v živých barvách, jak si to Tatrovka s šípovym pluhem razí těma mrtvolama a do stran létá mix zkrvavených údů, tropů, hlav a kousků kol..

            • -b-n-x-  

              Myslis ze budou vznikat i nejake bariery z mrtvol? A kdyz zafouka nekde na poli, tak se vsechny casti mrtvol, co do te doby byly na poli, presunou zpatky na silnici. Pak bude muset nastoupit zase ta freza.

          • Cavendish  

            Všichni jsou mrtví dejve

          • Sodoma  

            A co děti? Myslel někdo na děti?

    • plzakj  

      Zlaty bezduse.

    • Kacko  

      Blíží se volby tak už neví co by naslibovali.

    • jirkous3  

      A co se tím změní?

    • Pajasob  

      Je mi 20, alkohol piju velmi příležitostně a jsem si vědomej, že po jednom pívu bych nechtěl jet na kole, natož řídit auto. Jsem možná divnej, ale za mě ne. Spousta lidí je po půllitru schopná (to se vejde do toho limitu 0,8 nebo 0,5 promile, ale já už většinou ne a nemyslím si, že jsem úplně jediný takový v této zemi. Nebo to nechat na zralém rozhodnutí, jestli si dám pivo nebo ne?

      • JFtryall  

        Nejaka rozumna tolerance by asi byt mohla, 0,3. Maly pivo rekneme. 0,8 mi prijde docela dost. Lidi jezdi nalamany uz ted a treba nechapu, jak je mozny, ze se leje ve velkym na cyklostezkach. :-) Prijde mi to docela absurdni, ze tohle funguje. Zvlast, kdyz se ti lidi neumi moc chovat ani bez alkoholu a je tam smes bruslaru, deti, chodcu a lidi co jedou na kolech. Divim se, ze tech prusvihu neni vic. Me kdyby zranil nejakej ozrala, tak bych ho snad zabil. :-)

        • Mikikuba  

          Přesně shrnuto.Souhlas. Já jsem pro 0.

          • DoomHammer  

            Možná by bylo lepší třeba –0,5, jistota je jistota a určitě to zachrání nejeden život.

      • mrozu  

        To, cos napsal, myslíš fakt vážně? Bavíme se o toleranci maximální hladiny alkoholu v krvi, se kterou je velká část lidí schopna bezpečně ovládat kolo. Samozřejmě se najde někdo, kdo to po jednom pivu nedokáže, někteří to nedokáží ani střízliví, přesto je na kole povoleno jezdit. Kdyby zralé rozhodnutí, tedy znak inteligence, předcházelo každé činnosti, nepotřebovali bychom zákony, které ho musí suplovat.

        • DoomHammer  

          +1

          Mou maličkost kamarádi přesvědčují, že prý po pivu jezdím v terénu líp než za střízliva :)

          • billíček1  

            Nevím jak u tebe, ale do jisté míry to funguje.

            • DoomHammer  

              Já mám pocit, že jsem po pivu naopak opatrnější, ale možná mi to upraví úsudek natolik, že jedu líp a ještě mám pocit, že jsem opatrnější :D

              Ale já jsem prd technik, takže v mém případě je ten terén spíš trapný :)

          • obda  

            U mne to po jednom pivu funguje zcela určitě.

            • Lišák  

              Jo, jo. Taky to tak mám. Po dvou ještě líp, ale po třetím už se to zase pomalu zhoršuje :-)

      • DoomHammer  

        Dobře, je ti 20, nemáš zkušenosti, ale podle svého příkladu bys chtěl regulovat zbytek populace. Jak říká Staněk… oukééééj…

        • lukas aka mitro  

          Jenom pockej, az nejaky sedesatnik zacne navrhovat, ze sex je dibry max. jednou za mesic. A kolik chlapu se bude radovat, ze jim to znacne zvedne prumer…

        • String  

          Já bych to tady zreguloval všechno. Když jeden trouba vytáhne dva roky starej článek (datum je hned pod nadpisem), a pak to další banda horlivě komentuje, tak si nic než regulace nezaslouží. Je to dva roky dávno zamítnutej návrh. Novinka říká něco o hodnotě 0,5.

        • Pajasob  

          Já jsem to nemyslel tak, že chci podle sebe říct „to ne“. Chtěl jsem jen poukázat na to, že když se to umožní, tak jsou tu jedinci jako já, kteří třeba nemají všichni dostatek rozumu a u nich může dojít k fatálním důsledkům. Já si taky třeba časem zvyknu na jedno pivo, které nic neznamená :-). Ale chci vědět, co znamená „tolerance“ a jestli když při nehodě někomu naměří v toleranci, jestli to bude mít dopad v neprospěch toho, kdo pil. Protože to by pak správně mít vliv nemělo vůbec, když už se to povolí. Nic, chtěl jsem jen jednoduše poznamenat, že když bych se takhle napil já, způsobil nehodu (zcela jistě kvůli tolerované dávce alkoholu), tak jsem podle tolerance oukej a co teď?

          • Japhy  

            Tak pokud se cítíš vinen a byl bys dle zákona nedostatečně potrestán, vždycky si můžeš svépomocí upravit trest nad rámec zakona. Třeba na nejbližším telegrafním sloupu.

            • hekynen  

              Anebo si po obědě nedá viržinko.

          • lukas aka mitro  

            Rika se tomu zodpovednost.

            • DoomHammer  

              To se v dnešní době nenosí, lidi jsou dneska zvyklí na přehršel zákazů a nařízení. Zrovna včera mi zas piča nedala přednost zprava… mozek se stává jen výplní hlavy. Jak na něco není befél, lejstro nebo podobná věc, tak jsou lidi v háji zeleném.

          • hekynen  

            Já si to jedno pivko klidně dám. Na mé schopnosti řízení kola to má vliv asi jako blbě utáhnuta tretra.

          • blaza84  

            Nedostaneš exemlární trest za alkohol, ale budeš potrestán za to, co se stalo, takže trest např. za nedání přednosti + náhrada škody. To je oukej, ne?

            „tak jsou tu jedinci jako já, kteří třeba nemají všichni dostatek rozumu a u nich může dojít k fatálním důsledkům“

            Hezká sebereflexe, ve tvým věku jistě vzácná :) Časem dojdeš na to, že je dobré některá rozhodnutí dělat sám za sebe :)

    • vanderpoel  

      moc nechapu, proc se kolem toho vzdycky strhne takova diskuse. s nulovou tolerenci nemam nejmensi problem, a to se teda povazuju za pivare. kdyz mi po par dnech na kole uz vsecky ty kofoly a malinovky lezou usima, tak birell dnes maji snad vsude (dokonce mam rad i ty ovocne) a po dojezdu mam hospodu vzdy kousek od baraku, pripadne metra. kdo bydli nekde na konci sveta a ve vsi hospodu nema, tak muze posedet ve vedlejsi dedine a dojet domu nejak pres pole. kdo to ma daleko a musi po silnici, tak ten to ma blby a holt si musi predem nakoupit do lednicky. no co uz, zivot je takovej a jinej nebude.

      • blaza84  

        Není plznička lepší, než Birell? Ta diskuze je proto, že na nesmyslnost toho zákona ukazuje fakt, že se porušuje zhruba tak často, jako padesátka na rovném, přehledném úseku. Na kole dvě piva fakt nepředstavují problém (kdo nechce, nemusí si je dát). Průser nastává v okamžiku, kdy vám švestky dají dýchnout a za NIC hrozí větší flastr, než za couvání na dálnici. Proto.

        • DoomHammer  

          Aber Ordnung muss sein! A disciplína, vy kluci pitomí!

        • vanderpoel  

          plznicka je lepsi nez birell zcela nepochybne. a? nemam potrebu pit ji v praci, ani na kole, ani na lyzich, ani leckde jinde. prestoze kdyz bych vzal rocni spotrebu piva, tak co do narodniho prumeru bych „uzivil“ minimalne pul kojence. s chuti si ji dam po praci, po kole, po lyzich, proste v klidku v situacich, kdy kozumaci alkoholu nepujdu vyslovene pruseru naproti. a popravde moc nechapu, proc nekteri lide tuto potrebu maji. respektive mam takovy neurcity pocit, ze lide s touto potrebou maji ponekud problem.

          • DoomHammer  

            Člověk taky musí pít jako zvíře, to ví vždycky, když má dost. Jedno na žížu != jet vožralej jak Dán.

            • vanderpoel  

              vtipny jsi, o tom zadna, akorat by se mozna chtelo trochu zamyslet nad tim, cos cetl. mam za to, ze vcelku dost jasne pisu, ze nerozumim te hystericke snaze cyklistu „mit pravo jezdit na kole liznutej“. jinak at si kazdy jezdi, jak chce, je to kazdeho vec a je mi to lautr jedno. ale jak uz tu kolem nekolikrat zaznelo, at za to taky nese adekvatni zodpovednost.

              • blaza84  

                Já zas nechápu hysterickou snahu pivo zakazovat :) A adekvatní odpovědnost případný viník nese, ať opilý, nebo střízlivý. Zacvaká škodu, újmu na zdraví, atakdále. Jestli se člověk zrakví sám, tak je to jeho boj. Pak vyvstává otázka, zdali by takovou léčbu měla platit jeho pojišťovna (já říkám, že ano), ale to je na jinou debatu o celém systému zdravotnictví.

                • Petulda  

                  „Jestli se člověk zrakví sám, tak je to jeho boj.“ – pokud by to byl jeho boj a takový člověk plně nesl následky svého jednání, pak nemám problém. Ale tak to bohužel není.

                  • blaza84  

                    Ale on je nese, je zrakvený :) Že je léčen ze systému zdravotního pojištění? No to už je trochu na jinou debatu. Mohu namítnout, že ze zdravotního pojištění jsou léčeni lidé, kteří kouří, přežírají se nezdravým jídlem, nesportují, atakdále …

                    A navíc, bavíme se zde hlavně o povolení nějaké rozumné hladiny alkoholu (0,5, klidně 0,8), která tvrdím, že nemá vliv na vznik nehody.

                    • Petulda  

                      Souhlas, že je to na širší debatu. Já bych si uměl představit seznam rizikových faktorů a ke každému z nich koeficient krácení platby zdravotní pojišťovnou. Prostě zapojit do toho zodpovědnost člověka za to, kolik za něj pojišťovna zaplatí.

                      To by ale bylo řevu, protože lidi obecně nejsou vedeni k tomu, aby za své jednání nesli zodpovědnost. Viz křik kolem (bohužel nezavedené) povinné práce nezaměstnaných jako podmínky pro vyplácení podpory v nezaměnstanosti.

                • vanderpoel  

                  no, tak ono je na debatu i to predtim. ale do te se nechci poustet, neb v tomto threadu mi jde o neco zcela jineho.

              • mikub  

                Jaká je podle tebe adekvátní zodpovědnost pod vlivem jednoho piva? Tedy, jak moc sis pohoršil jeho konzumací oproti střízlivému stavu?

                • vanderpoel  

                  jednak moc nerozumim otazce a jednak je mi to uplne jedno a nikdy jsem nad tim nebadal, protoze (jak sis zjevne nevsiml), ja pisu ciste o tom, ze pri sportu, praci atd. proste nemam potrebu pit pivo a ze zkratka nechapu, proc tu potrebu nekdo ma.

                  kazdopadne ze alkohol ma vliv na soustredeni, rychlost reakci, usudek atd. o tom snad netreba diskutovat, ne? nebo jo?

                  • Petulda  

                    Spousta lidí, kteří jezdí na kole, to neberou jako výkonostní sport, ale jen jako relax, zábavu, způsob, jak být venku. A k tomu pro hodně z nich v létě pivko patří. Nevidím na tom nic špatného.

                    Míra ovlivnění soustředění, reakcí, úsudku jedním či dvěma pivy je právem předmětem diskuse, protože je obrovsky individuální.

                    • blaza84  

                      +1

                    • Japhy  

                      Porovnat soustředění, reakci a úsudek s místním vzorkem gerontů za volantem, směl bych zřejmě za volant i po pěti pivech, zatímco oni ani za střízliva.

                      Fajn, udělejmež psychomotorická vyšetření jako se dělají na profesák, jízdu zručnosti mezi kuželkama a každý nechť má v řidičáku vyznačenou individuální hladinku.

                  • mikub  

                    Právě že například u jednoho piva o vlivu na soustředění a rychlost reakce polemizovat lze. Dvě piva by ti mohla přihoršit pouze v hodně extrémní situaci. Na kole se nepohybuješ tak rychle, aby desetina sekundy zásadně rozhodovala.

                    Mnohem zásadněji o tom rozhoduje, tvůj stav před tím, než jsi na kolo usednul, nebo jak jsi jel. V mém případě mám určitě horší reakce po tom, co se vracím z nějakého šrotu než když jedu s partou na pokec a na jedno.

                    Proto mě zajímá, jak by sis představoval adekvátní (a spravedlivé) hodnocení vlivu alkoholu v případě nehody? Mě tohle řešit do 0,5 promile přijde jako fašismus.

                    Že nechápeš potřebu někoho jiného je sice hezké, ale objektivně k ničemu.

                    • kubad  

                      +1

                    • blaza84  

                      +1

                    • Petulda  

                      +1

                    • DoomHammer  

                      přésně :)

                      Občas jedeme na pohodu a na jedno se stavíme, občas jedeme „prasit“ a potom hospodu znechuceně objedeme, protože už chceme být doma a nechceme zatuhnout. Přitom, když se vracíme z nějaké svižnější „prasby“, tak jsme prošití jak deka.

                    • vanderpoel  

                      no tak pokud chces tvrdit, ze jedno pivo ma vliv zcela nulovy, tak tady nemame o cem.

                      a adekvatni a spravedlive hodnoceni si nepredstavuju vubec nijak, protoze je mi to uplne jedno, coz uz jsem ostatne psal. nebo to mam napsat jeste jednou?

                      • hekynen  

                        Já ti klidně a i do očí budu tvrdit, že jedno pivo za normálních okolností má na mne vliv zcela nulový.

                        • vanderpoel  

                          v tom ti samozrejme nemuze nikdo branit.

                        • blaza84  

                          Co kdyby ten vliv přecejen byl 1%? A potom … i kdyby to mělo zachránit byť jediný lidský život … :) ovšem kolik životů by pak zachránil zákaz cyklistiky :)

                          Jinak moje statistiky: Pád za střízliva: mockrát. Počet pádů pod vlivem alkoholu: 0 !! Ano, střízlivej sportuji, případně posouvám své limity. Opilej jedu kadla kadla jak paní radová na poštu.

                          • hekynen  

                            Větší vliv má blbě utažená tretra nebo blbě sedící brýle…

                            Opilý na kole zásadně nejezdím. Však už jsem nejednou z hospody klapkal domů v tretrách pěšky podpíraje se kolem, když se to poněkud „zvrhlo“. ;-)

                      • Petulda  

                        Na mě jak kdy. Typicky v létě, když mám za sebou nějakou intenzivnější vyjížďku, tak do mě jedna desítka zasyčí a vůbec na sobě nepozoruju jakoukoliv změnu. Naopak, když jindy sedím doma na gauči a dám si jedno na chuť, klidně z něj mám pocitově motáka.

                        Nicméně jsem názorově rozhodně na straně toho, že jedno pivo má nulový REÁLNÝ vliv na soustředění, motoriku, na úsudek už vůbec ne. Tenhle názor zastává drtivá většina evropských států a proto v nich to jedno pivo není problém ani za volantem.

                        • hekynen  

                          Mě se na nich líbí, jak rozlišují jen dva stavy: naprosto střízlivý anebo naprosto našrot. Černá bílá. Nic mezi tím.

                          Přesně, jak „uvažují“ všichni fanatičtí aktivistí, dobroserové a zachraňovačis­větů. ;-)

                          • Petulda  

                            Přesně. Přitom třeba takovej týpek, co jede na kole po noční, reálně může mít mnohem horší reakce, úsudek i motoriku než dlouhodobě sportující člověk, kterej si dá jednu desítku.

                            • hekynen  

                              Přesně tak. V sobotu jsem dojížděl (naprosto střízlivý) asi 20 km v dešti a protivětru v totální kaši a řízku, protože mě naháněly bouřky ze všech stran. A na závěr kopec až 9 % do „mojí“ hospody na kopci (zapadl jsem dovnitř a za tři minuty vypuklo kroupovodní peklo). Úsudek byl skoro na nule, posledních pár metrů jsem se už doslova motal a motorika mi dovolila akorát tak „nějak se vycvaknout a nehodit nějakým zázrakem ani tlamu“. :)

                              • Lišák  

                                Takhle to asi funguje u většinové cyklopopulace. Rozzlobení stárnoucí muži to mají patrně jinak.

                                • hekynen  

                                  Naštěstí díky předchozímu dlouholetému tréninku jsem byl schopen pivo do úst dopravit.. :)

                                  • DoomHammer  

                                    Übung macht den Meister :)

                      • mikub  

                        Tady dokument z MVČR

                        Na stránce 11 je zcela zřejmě napsáno, co všechno alkohol prokazatelně ovlivňuje až od hranice 0,5 promile. Co z toho plyne do té doby?

                        Na stránce 15 máš grafy závislosti reakčního času a promile. Na grafech a potom i v závěru je napsáno, že reakční doba je pro cca 0,2 promile (což je ± to jedno pivo) kratší. Dokonce při těch 0,5 promile to není ani 0,1s navíc. Takže pro kolo nepodstatné.

                        • vanderpoel  

                          nemam cas to ted podrobneji studovat, ale vypada to zajimave. kazdopadne, zda to je, nebo neni podstatne na kolo, neni podstatne, protoze o tom ja tady nemluvim. nemluve teda o tom, ze se tu houfne zduraznuje, jak je to vsecko individualni. muj puvodni prispevek byl o necem uplne jinem. nicmene kdyz uz jsem k tomu odbocil, tak na faktu, ze vliv jednoho piva neni nulovy, se nic nemeni. a s tim bych tedy toto tema s dovolenim ukoncil, protoze se tu nehodlam trumfovat „temi spravnymi“ studiemi, pripadne „vhodne zvolenymi“ parametry.

                          • blaza84  

                            Tak vliv nulový třeba není, ale kolo zvládám s dostatečnou rezervou na to, že si dám nějaké pivko a nebude to představovat nějaké riziko.

                          • hekynen  

                            Hezky jsi se z toho vykroutil a „utekl“. Tak nějak přímo „aktivisticky“. ;-)

                            Pro někoho, pro koho při jízdě na kole po polňačce, je nutné 100% soustředění se, protože jede v těžkém terénu, tak by jedno pivo asi možná nějaký nepatrný vliv mít mohlo, otázka je, jestli by dotyčný tu tlamu po nájezdu na kořen nehodil i bez toho piva. Takže bych spíše zákonem řešil toto, že kdo na kole neumí jezdit mimo asfalt, tak by mimo asfalt prostě nesměl.. :-)

                            • DoomHammer  

                              Hm, to by bylo hezké, dělat zkoušky skillu a podle nich vydávat řidičáky na konkrétní terén. Plus sledování přes GPS. A pokud by dotyčný vypadl ze svého certifikovaného terénu, tak automaticky pokutička.

                              • hekynen  

                                Skvělý nápad, Orwell by měl radost!

                                • DoomHammer  

                                  Samozřejmě lékařská prohlídka, jestli dotyčného třeba v prudších kopcích nemrdne… a pokud by byly pochybnosti, tak zákaz ježdění do velkých kopců.

                                  A třeba v trailových centrech by tě bez certifikace vůbec neměli pustit na traily.

                                  • hekynen  

                                    Ještě poladit „trénování“ na certifikaci (na cyklostezce Litovelským Pomoravím technický skill moc nezvízíš) a může se to hodit na papír a předložit parlamentu.

                                    • DoomHammer  

                                      Na to budou speciální certifikační autority. Možná by je mohla mít pod palcem Čemba pro MTB a obecně obce s rozšířenou pravomocí pro silnice a cyklostezky a polní cesty. Takže pro mě nejbližší bude asi v Jedovnicích. A samozřejmě, CA bude mít možnost pořádat kurzy, čili natrénuju u CA… analogicky k autoškole. Udělal bych si certifikaci na flow traily, to mi bude stačit :) bo by to mohlo obsáhnout i terén na Kopečku a v Pomoraví.

                                      Jo a samozřejmě, certifikace pro MTB nebude platná pro silnici a polní cesty. Jen MTB-specific terén.

                                  • lukas aka mitro  

                                    Tak proste obojes, gps sledovani, gms kontrola v regustru trailu…a jak bys odbocil kam nemas, rovnou stahnout pokuticku z uctu a preventivne elektro sok…aby sis na narocnem terenu neublizil:)

                                    • DoomHammer  

                                      To vypadá na dobrou státní zakázečku… jdeme do toho?

                                      • lukas aka mitro  

                                        Jestli to budes kodovat ty a hekynen, tak vsichni pomrou jeste doma…

                                        • DoomHammer  

                                          A proto nám budeš spolu s Peťulou dělat beta testera. A alfa testing udělají Onuce, Všudenakole a Venkovan :)

                                          • lukas aka mitro  

                                            kurecpalec:D

                                          • oberleutnant Weiss  

                                            Ovinovačka nasáklá litrama krabčáku a kilama rozličných životabudičů a jiných jedouchů hádám nebude úplně objektivní vzorek – vždyť je to vlastně taková živoucí pojízdná laboratoř…;-)

                                            • DoomHammer  

                                              Aby z něj po těch elektrošokách nebyl druhý doktor Manhattan :)

                                        • hekynen  

                                          Žádný program nefunguje na poprvé a je bez chyb.. Poladi se, vychytaji se chyby.. A nadelaji se nové. ;-)

                            • vanderpoel  

                              proc bych se kroutil? to ty a dalsi se me porad snazite odvest od meho puvodniho tematu, ty „aktivisto“. coz me teda tady na bf nijak neprekvapuje. jen se zkratka nehodlam prervavat s davem „spravedlivych“ o necem, o co mi vubec nejde a o cem jsem vubec nechtel a nechci mluvit.

                    • hekynen  

                      Bať bať!

        • nick riviera  

          Nemohu nesouhlasit…

    • novas752  

      Vtip je v tom, ze kazdej to ma jinak. Ja po dvou pivech (cca 0,7 promile na 74kg) muzu bez omezeni jezdit i technictejsi teren, kamarad trochu tezsi nez ja uz se trochu mota a neni uplne jistej po jednom.

      • hekynen  

        Tak ono vlastně není zakázáno chlastat, ale jezdit pod vlivem omamných a psychotropních látek.. :-)

        V terénu je to jedno, tam nejsi na veřejné komunikaci .

      • Sodoma  

        Musíš jezdit hodně rychle, bo gyroskopický efekt :-)

      • Mig_all  

        Já jsem proti toleranci alkoholu. Nejak jsem nikdy nepochopil motivaci behem sportu chlastat… Já si velice rád dám pivo, ale protože si ho dám vždy až po dojetí uz nemusim pocitat jestli bude jedno nebo deset! Po pivu během jízdy mi ztežknou nohy, svaly bolí jak čert, potím se jak hovado i když jedu pohodu, stoupne tlak, srdce buší jak o závod, hučí v hlavě a uších, kdo z toho co má? To je teda opravdu rajc za který je pořeba bojovat! Když dělátej jiný sport, třeba jdete lozit na stěnu, zahrát si tenis, zaplavat do bazénu, zaběhat do parku to taky během toho chlastáte? Jako dám si kilák v bazénu, vylezu, mrdnu tři piva, skocim zpět a jdu na další kilák nebo jak???

        • mikub  

          No vidíš, a teď si představ, že existují jedinci, jejichž jízdnímu stylu pivko po cestě neodporuje. Prostě někdy vyrazíš s partou a víc než sportovní výkon tě zajímá společenský rozměr akce.

          Pokud jedeš trénink, tak tě opravdu debaty o povolené hranici alkoholu nemusí zajímat.

          • DoomHammer  

            Na trenálu nesmí spadnout tepy, jinak by bylo ohroženo 3sta5-desáté místo v okresním hnojáku.

            • mikub  

              Na trenálu můžeš mít klidně 3 promile a každýmu je to šumák. Jenom si nejsem jistej, jestli se z hlediska morálky můžeš alespoň připojit na Zwift :)

        • novas752  

          Mě 1–2 docela příjemňě osvěžej. Ne všechny piva teda, ale některý jo.

          Ale stejně při jízdě na silničce nechlastám, jen na mtb kdy se silnicim snažim vyhejbat.

          • Mig_all  

            Uplně stejně osvěží nealkoholické pivo, když už nutně potřebuji behem jizdy nekde zastavit a občerstvit se v hospodě, taky si dám radsi birela než sodovku ale nemusim si davat plnotučné to je prostě kec…

            • Lišák  

              Nealkoholické pivo, to je něco jako nealkoholická slivovice?

              • DoomHammer  

                No je to lepší než lemtat limču, ale nealko pivo mi neudělá tak dobře jako normální. Asi jsem alkoholik.

                • hekynen  

                  Jak byla furt ta horka, tak už jsem lemtal i nealko piva, bo Kofola mi doslova už lezla krkem, malinofku či kombajnérku neměli a na nějaké euro pivo jsem chuť neměl.

                  Absolutně nejlepší ze všech těch nealkosraček byl/je litovelský Černý citron. Je i v alko podobě a i ten se celkem dá.

                  • DoomHammer  

                    Jo, ten mi taky leze, ale nemám na něj štěstí…

                    Se slzou v oku ale vzpomínám na produkty Břeclavského pivováru… pár jsem si jich přivezl jako suvenýry z dovolené a už mi došly. Kanec mňam, přestože obecně nemám moc rád sladší piva.

            • novas752  

              To si teda moc nemyslim. Tyhle nahrazky moc nemusim. Kdyz uz bez alkoholu tak klidne tu sodovku, napriklad Magnesii s citronem a matou.

            • nick riviera  

              Klidně si dělejte, co uznáte za vhodné, ale nemusíte to cpát ostatním. Mám dojem, že se zde nacházejí vesměs svéprávní jedinci, kteří jsou schopni sami se rozhodnout, která varianta jim vyhovuje. Sám si dám podle nálady, někdy nealko, někdy alko. Když jedu kolem Spilky, vždy zastavím na pivo…

            • nick riviera  

              Jinak si myslím, že máte trochu zmatek v terminologii. Vážně jste myslel vážně, že pivko na kole je chlastání?

        • Petulda  

          Ne každej jezdí na kole kvůli sportu. Viz příklad mojé 70 leté mamči, která si v létě v klidu drandí po cyklostezce, cestou si na chuť dá 1–2 piva (během 2, 3 hodin). Nevidím na tom nic špatného.

          Na prvním místě by měla být „výchova“ občana k zodpovědnosti a nechávat jeho život co nejvíc v jeho rukou a jeho zodpovědnosti. Tzn. klidně se napij, ale jakmile něco zaviníš, těžce za to zaplatíš.

          • blaza84  

            Proč těžce? Spíš adekvátně. Ale jinak souhlas ;)

            • Petulda  

              „Těžce“ myšleno víc, než kdyby to samé zavinil bez alkoholu.

              • blaza84  

                Tak hlavní je náhrada škody, a to i na zdraví, ušlý zisk atd, a tahle odpovědnost byla, je a bude. Takže pokuta, nebo nějaký další trest, už snad není ani potřebný.

                (Nesrovnávám to s řízením motorových vozidel, tam je hrozba přecejen o dost větší).

          • onuce  

            Na prvním místě by měla být „výchova“ občana k zodpovědnosti a nechávat jeho život co nejvíc v jeho rukou a jeho zodpovědnosti. Tzn. klidně se napij, ale jakmile něco zaviníš, těžce za to zaplatíš.

            Bohužel v této pseudorepublice je opak pravdou. Režim určuje, co smíte a nesmíte číst, psát… Kde smíte v přírodě přespat ve spacáku, kde rozdělat ohýnek, kontrolováno drony… vodáci nesmějí ani pivo, cyklisté… Majitelé vlastních hospod a náleven tam nesmí trpět kuřáky apod. A to prý žijeme ve svobodné zemi!

            • Petulda  

              Nějaká společenská pravidla existovala od počátku lidstva, bez nich ve větším společenství žít nelze. Souhlasím s tím, že výchova k individuální zodpovědnosti za svůj život je mizerná. Proto pak musí být zákon na každou blbost a proto stát kecá do života každého z nás nesmyslně moc.

              Na druhou stranu si myslím, že jen málo lidí je skutečně připraveno nést plnou zodpovědnost za svoje činy. Viz tvůj brek nad nemožností si v lese rozdělat oheň. Opravdu jsi připraven (morálně i finančně) nést náklady na uhašení požáru, pokud bys jej byť nechtěně založil? Zvlášť v lesích, jaký jsou v Brdech, se do kořenovýho systému prohoří snadno…

              Jinak kouzlo demokracie spočívá v tom, že každý jednotlivec může vystoupit se svými názory a návrhy na změnu, najít pro ně dostatek podporovatelů a tím je prosadit. Co konkrétně jsi pro nápravu věcí, na který jen hospodsky nadáváš, udělal ty sám?

              • onuce  

                Do hospody vůbec nechodím! Tedy tam nemohu nadávat, ba nenadávám dokonce nikde, jen si rezignovaně stýskám. Sleduji jenom vše tak nějak z nadhledu s tím, že to již nějak nouzově dožiju.

        • Japhy  

          No vidíš, já mám třeba příjemnou hospůdku odkud je to domů už jen a pouze z kopce. Takže vlastně už jen a pouze regeneruji a chytám lelky s jednoznačně lepším výhledem než doma z gauče. A vždycky se po tom jednom maximálně dvou pivech cítím pomalu jak kriminálník co žere malé děti. Chrť si dál ve vysokých tepech a nech ostatní žít.

          • hekynen  

            Si těch piv musíš dát víc! Aby ty děti nebyly tak „suché“… ;-)

        • hekynen  

          Jedno pivo po 2 – 3 hodinách v horku je CHLASTÁNÍ?

          • Lišák  

            Samozřejmě. Jsi v tréniku, neasi?

            • lukas aka mitro  

              Ale on trenuje to chlastani!

            • hekynen  

              V tréninku nejezdím už zepár let. Ale regenerační pondělky jsem zachoval. :-)

              • Lišák  

                Já v tréninku nejezdil nikdy. Vždycky jen na pivo. Nicméně u sportovců plně chápu to, co už vysvětloval výše DH:

                Na trenálu nesmí spadnout tepy, jinak by bylo ohroženo 3sta5-desáté místo v okresním hnojáku.

                • hekynen  

                  Tak on ten trénink na tepy trvá max 4 hodiny, to se bez piva ještě vydržet dá… ;-)

              • DoomHammer  

                Kudla, nechtěl bych tě zažít v době, kdys v tom tréninku byl :)

    • Wojtkingson  

      Mně třeba subjektivně přijde, že aktuální hladina alkoholu není zas tak zásadní problém, pokud není třeba nad těmi 0,8 promile (co já vím kolik). Ale přijde mi, že je třeba horší být „čistej“ po nějaký šílený pařbě, kdy jste toho fakt vypili hodně a pak jedete autem. Mně pak přijde, že celej můj nervovej systém dostal tak naprdel, že to je horší než při jízdě s 0,8.

      • lukas aka mitro  

        Ono staci proste nespat a jet utahanej. Ani si nemusis dat mikrochrupku, ale reagovat budes jak ponocnej. Mela by byt smernice, ze nesmis ridit, pokud jsi vzhuru jak Xhodin, nebo ze si pred kazdou hodinou jizdy mas dat dvacet minus slofik…ikdyby to zachranilo jeden zivot…

        po sileny parbe mivam zbytkac snad jeste do dalsiho vecera…vetsinou taky proto, ze nekdy odpoledne to nevydrzim a toho lahvace na zpraveni si proste dam…

        • Mig_all  

          A jak to chces kontrolovat a vymahat? :-D :-D :-D V dnesni dobe je zakazano nebo narizeno kde co a 99% populace na to tezce mrdá! Pokud se bavime o doprave 99% prislusniku na to také těžce mrdá a jedina jejich nápln a motivace je za bukem vybirat výpalné za prekrocení rychlosti o 5km/h cimz nikoho neomezujes ani neohrozujes. Vzivote jsem nevidel ze by si kluci z kobry 11 na dalnici došlapli na byt jen jedineho polskeho kroutiče volantu sediciho na 40 tunách oceli, ktery za jizdy sleduje péčko, u toho čte ranní noviny, nohy ma na stropě, cigáro v pysku ktere potom mrdne z kabiny ven, v jedne ruce a mobil a v druhé kelimek s tekutinou z benzinkovoho automatu kteremu nekteri rikaji káva…

          • Mig_all  

            A kdyz ty splašky vypije tak ho nenapadne nic chytřejšího než začít předjíždět (a při tom hned ohrozit osobáky za ním) jiného polského kroutiče který jede možná o 1km/h pomaleji než on. I když oba suverenně jednou nad svoji maximalní povolenou konstrukční rychlost celý manévr se mu podaří, když je dobře na úseku tak tří až čtyř kilometrů a mezitím vytvořivší koloně desítek vozidel za ním, které musí akceptovat jeho nákladní tempo…

            • mikub  

              Co to je zase za stesky? Že tys přijel někam pozdě, protože tě ty zlí náklaďáci blokovali na dálnici?

              • Mig_all  

                Pozdě ne, ale už několikrát jsem si zachránil život a zdraví když mě „zlí náklaďáci“ ohrožovali…

            • lukas aka mitro  

              No jo…nemame moc triproudovych dalnic…to je problem…

              predjizdeni kamionu se jevi jako problem, ale vem si, ze jsi ridic, mas pred sebou hodne kilaku a proste pokud se zdrzis podruhe (podruhe jsi jak kokot poskakoval na D1), tak ti nevyjde casovy plan a prijedes pozde nebo budes muset stat na jinem odpocivadle, nez jsi planoval…

              • novas752  

                Nebo taky nestihne trajekt a bude muset chrapat nekde na parkovisti misto na trajektu. Nebo cestou zpatky 20km od domova protoze nedojede do firmy.

                Vsichni na ne nadavaji, ale bez nich by si nikdo nekoupil ani blbej toaletak. :)

                Nedavno jsem jel busem do Cerne hory, na tak dalekou cestu bez velky pauzy jsou potreba 3 ridici, takze jeden dojel s busem na hranice s Madarskem a druzi 2 se tam privezli autem odnekud ze severnich Cech a prohodili vozidla. Takze za sebou meli aspon 5–6h v osobaku misto busu, ale to uz nikoho nezajima. :)

                Taky je obdivuju, ze v noci neusnou kdyz jim za zadkem chrape 45 lidi.

                • DoomHammer  

                  A na parkovišti před trajektem mu do auta naskáčou uprclíci :)

              • Petulda  

                Najezdím toho hodně, ale s předjížděním kamionů na dvouproudé dálnici (a tím zpomalení osobáků) nemám vůbec žádný problém. Je třeba si uvedomit, že to zpomalení ze 130 km/h na 90 km/h trvající minutu dvě člověka v reále zpomalí jen o několik málo vteřin. Tzn. když se to třeba na trase Praha – Plzeň stane třikrát čtyřikrát, přijedeš o minutu dvě později… Naprostá nicotnost.

                Nejvíc mě baví střelci, kteří se za kamion přiřítí 160+ km/h, nalepí se, blikají.....a o 30 km dál je potkám na benzince jak v klídku sedí a pijou kafíčko :-). To mi hlava prostě nebere.

                • Lišák  

                  Patrně nespěchají, ale baví je rychlá jízda. Tak to musí někde kompensovat, ne?

                  • Petulda  

                    Jak někoho může bavit rychlá jízda po rovince (=dálnici), to nachápu. Rozumím, když někdo spěchá a jede rychleji. Takový člověk pak ale nelelkuje na čerpačce. Nerozumím, čemu si pomůže nalepením se na 2 metry za předjíždějící kamion a tím, že ho problikává…

                    • Lišák  

                      Já to taky nechápu, nicméně je zcela evidentní, že to někoho bavit může. Viz Tvůj příklad :-)

                      • mrozu  

                        Co nechápete na tom, že rychlá jízda je zábavnější než pomalá jízda? Ridič, co se ve 130 bude nudit, se například ve 160 bude mnohem lépe soustředit na řízení, přitom na dálnici s mírným provozem se rozhodně nebude jednat o nepřiměřenou rychlost.

                        • Petulda  

                          Na dálnici s mírným provozem je pro mě osobně 160 km/h co do zábavnosti stejných jako 130 km/h. Prostě jen jedeš rychleji a tudíž musíš dávat větší pozor na ostatní. Ale zábavnost v jízdě po rovince nespatřuju v ničem.

                          Možná pokud je pro někoho taková rychlost nezvyklá, tak to může být „zajímavý“, ale jinak…

                        • Zdendyš  

                          Bez se nechat vysetrit odbornym lekarem a neoxiduj na cyklistickem webu.

                          • jIrI___  

                            +1. Ale takových exotů je na B-F více, to by odborní lékaři měli narvané ambulance :)

                            • mrozu  

                              Obávám se, že exot jsi tu hlavně ty, ale to pro tebe není žádná novinka. Co má ale za problém ten debílek nad tebou mi hlava nebere :D

                              • Zdendyš  

                                To se nedivim, že ti to hlava nebere :)). Takovym lidem nebo co toje co nerespektuji pravidla obecne a na silnici zejmena rikam otravny hmyz.

                                • pavel.b  

                                  Zbytečně kolegu výše urážíš.

                                  Jako chodec se držím pravidla: „není nutné vždy stát na červenou, ale většinou chodím na zelenou“. (midi lidi)

                                  Jako řidič, cyklista i občan se chovám podobně.

                                  Jinými slovy: většinou je výhodné a rozumné dodržovat pravidla a předpisy, ovšem neplatí to absolutně.

                                  • sodek  

                                    Jako řidič jezdíš na červenou?

                                    • Bubaaak  

                                      Jako řidič auta, u nás na křižovatce, nečekám +10 minut, než se znou zjeví auto, a semafor se slituje a změní barvu z červený.

                                      A pokud tenhle semafor potkáš ještě 3× a 3× tě na kole nechá vydusit vždy, minimálně 5 minutama, věř, že příště jen koukneš jestli nahodou, v 5 hodin rano, nejede auto a prostě to tam pošleš bez ohledu na semafor.

                                      • jIrI___  

                                        V 5 ráno bývá kolem Ostravy už celkem ruch, když lidi jedou na šestou do rachoty :D

                                    • pavel.b  

                                      Obdobně neznamená stejně či identicky.

                                      I když po pravdě jsem jako řidič za ty stovky tisíc odřízených kilometrů na červenou úmyslně několikrát (v řádu nízkých jednotek) také jel, šlo o situace kdy semafor nefungoval korektně a nikoho jsem ani vzdáleně nemohl ohrozit.

                                      Jo, i když to je velmi zřídkavá situace, tak i semafor se může zaseknout.

                                      V principu má poznámka byla o tom, že je vhodné a dobré dodržovat pravidla, ale zároveň to neznamená, že za každé situace je nezbytné otrocky vypnout vlastní myšlení.

                                      Škoda, že to nejsi (nejen Ty) schopen pochopit.

                                      • -b-n-x-  

                                        To dodrzovani cervene na semaforu je taky dobre diskuzni tema :-)

                                        Jsou lidi, kteri by proste na cervenou nikdy ani nesli pesky – i kdyz je uplne jasne, ze je to zbytecne.

                                        Osobne jsem myslel, ze autem cervenou taky dodrzuje kazdy (krome pripadu, kdy je potreba uhnout sanitce, odvezt tehotnou zenu, nebo kdyz se ujizdi strilejicim policajtum). Nicmene, u cernosskeho obyvatelstva jsem si vsimnul, ze se tohle zase az tak uplne striktne nedodrzuje – pokud se nikdo s nikym nesrazil, pohodka :-)

                                        Osobne to vidim tak, ze pesky nebo na kole prechazim/prejizdim ani ne tak podle semaforu, ale podle situace, kterou si vyhodnotim sam. Vyjimku delam v pripade, ze je v blizkosti nejake pozorujici dite, kteremu bych mohl dat spatny priklad. To pak radeji cekam na zelenou. Ovsem i na zelenou se poradne rozhlednu – klidne muze jet nejake auto na tu cervenou.

                                        Jako ridic auta se vsak snazim cervenou dodrzovat pomerne striktne.

                                        • Sgt Pepper  

                                          červená je jen stav mysli :-)

                                          • DoomHammer  

                                            A taky společenský konstrukt, jehož význam může být kdykoliv změněn :)

                                        • pavel.b  

                                          S posledními dvěma odstavci tvého příspěvku naprostý souhlas.

                                          Včetně těch děcek v blízkosti.

                                          (Navíc se jako cyklista i chodec vždycky mrknu jestli není v okolí nějaký měšťák nebo normální polda. :-) )

                • JFtryall  

                  Kdyby o 30km. Klasika je jet jak dement a na pristim sjezdu odbocit. :-D Tohle se mi stava snad pokazde co jedu. I na kole. Za kazdou cenu te auto musi predjet a za 50 metru odbocuje, nekdy te tim manevrem jeste donuti zpomalit. Hrozna vec.

                • -b-n-x-  

                  Díky té rychlosti si ovšem to kafíčko dát mohou. Kdyby jeli pomaleji, tak ne. Ovšem mohli by si dát i dvě kafíčka, kdyby jeli 200+

              • Mig_all  

                Casovy plan, kde kdo bude chrápat a podobne hovadiny nejsou argumentem pro to beztrestně ohrožovat a omezovat svojí hmotnostní nadřazenostní ostatní účastníky silničního provozu. Statistiky nehodovosti davaji jednoznacne za pravdu kritikům kamionaků. V jinych statech (napr. slovensko) je predjizdeni zakazano a neni s tim zadny problem. Argumentace toaletním papírem je zcestná, vic nez polovina vsech kamionu u nas je jen tranzit pres republiku! Dalsi tretina vozi pretížená plechy, ingoty a podobné laskominy ktere patri na zeleznici a ne na dalnici… Kroutici volantu jsou za to dostatecne dobre placeni a pokud je to nebaví nebo jim cokoliv nevyhovuje (ze nedojede a musi spat 20km od baraku) tak at to nedela, to je jednoduché…

          • Japhy  

            Jak to vymáhat? Sportovní náramek co monitoruje kvalitu spánku, plombovací kleště na řemínek a dokládat log. Orwell pyčo. ;-)

            • DoomHammer  

              Může bejt… může bejt :)

        • novas752  

          To snad nejde zarucit ani u profi ridicu, ne? Prestavka jo ale jestli chrapali nebo chatovali s rodinou nikdo nezjisti.

        • Petulda  

          Před každou hodinou jízdy 20 minut šlofík? Tzn. když pojedu někam 4 hodiny, musel bych 3× zastavit a 20 minut povinně spát? Ehm.

    • risakrejci  

      Tak sláva :-)

    • Mobidyk1  

      tvl, nechápu proč chce někdo povolit chlast na kole, zvláśť v čechách. Jsem pivař a když jdu na kolo tak si dám jeden kousek a pokud mě nezastaví hlídka přímo u hospody tak nemám šanci nadejchat významný množství. Navíc pokud to bude rozumnej policajt, (věřim že jich je většina) tak mi dá jako chlap max pokutu. Pokud jsem demet a uvidí že se motam, má právo bejt vostrej.

    • Charles2k  

      Nesouhlasím s tím, už teď je na kole vidět dost ožralů a když člověk jede v autě a někdo podobný na kole jede vedle, tak je to často o držku.

      Se zavedením tolerance by si řada řekla, je povoleno, tak si dáme víc.

      • hekynen  

        Podle sebe soudím tebe? :-D

        U mne se s případnou zavedení tolerance alkoholu u cyklistů nezmění vůbec nic.

        • kubad  

          +1

        • DoomHammer  

          So say we all!

        • Georrge  

          Ale změní. Já na kole nepiju vůbec, ale pokud se zavede povolený limit, tak si třeba to jedno pivo někde na „odpočívadle“ dám. Jiný si klidně dá o jedno či dvě piva víc, protože málokdo ví, kolik toho vlastně může vypít, aby měl max. 0,8 promile.

          • hekynen  

            Jasně, všichni začnou okamžitě nezřízeně chlastat. :-D

            Já bych do zákona dal rovnou pod velkou pokutou a dvěma týdny zostřené vazby zákaz odjezdu na kole bez povinné konzumace alespoň malé desítky. Už bylo dost ignorování našeho národního nápoje zkurvenýma abstinentama!!

            :)

            • Georrge  

              Nikdo neříká že nezřízeně, ale víc určitě. Jak říkám, málokdo ví, kolik toho může vypít, aby měl do 0,8 promile, a protože se to zdá jako docela vysoké číslo, tak si mnozí určitě dopřejí. Jinak proti tomu nic nemám, jen říkám, že se prostě o něco málo víc pít bude a limit se občas dodržovat nebude (stejně jako teď).

              • hekynen  

                Nebude, nezmění se nic. Kdo si vylil hlavu už teď, vyleje si ji i pak. Kdo si dá jedno maximálně dvě, bude si i nadále dávat jedno maximálně dvě.

                Nebo si fakt myslíš, že kdo si aktuálně dává jedno, maximálně dvě (jako například já), si těch piv bude dávat pět, protože piča limit je nenulový?

                • Georrge  

                  Samozřejmě, že si klidně dají víc, protože limit je nenulový. Takhle si třeba dají jedno a víc nechcou pokoušet, ale pokud bude vyšší limit, tak si třeba dají ještě i to druhé. Kdo si nedával žádné, si třeba občas to jedno dá. Kdo si dával dvě, dá si možná občas tři. Nebudou to dělat všichni, ale někteří určitě.

                  Je to jako s rychlostí v autě. Plno lidí teď jezdí po městě 70, přestože je povoleno 50. Myslíš, že kdyby se v obci zvedla rychlost na 70, že by ti lidi pořád jezdili 70? Ne, automaticky by začali jezdit 80–90, protože je to malý přestupek a na plno úsecích se to bez problémů dá, ale s limitem 50 už by šlo o vyšší přestupek a to nechcou riskovat.

                  • DoomHammer  

                    Ale no tak, nesmíš podle sebe soudit ostatní.

                    • Georrge  

                      No tady zrovna můžu, pokud budu já s vyšším limitem pít víc, najdou se i další takoví. Zároveň ale nepopírám existenci těch, které vyšší limit nijak neovlivní.

                  • mikub  

                    Na kole je to ještě taky o zodpovědnosti k sobě samému. Aneb, když jedu nacamranej, koho asi nejpravděpodobněji zraním?

                    Když jedeš 70 po městě tak ale spíš ohrožuješ okolí, než sám sebe.

                    Takže ty, co budou pít nad svoje limity, nakonec vyřeší Darwin (ať je v zákoně cokoliv).

                  • hekynen  

                    Budu se opakovat – podle sebe soudám tebe, že?

                    Ráno kolem školy jedu autem 30 i míň, ač mi to ani žádná značka nepřikazuje, přestože bych mohl jet pade. Na druhé straně, dodržovat/kon­trolovat 3cítku u školy ve tři ráno uprostřed července považuji za naprostou zbytečnost/bu­zeraci.

                    • Georrge  

                      Já podle sebe nesoudím tebe, netvrdím že zrovna ty začneš nezřízeně chlastat, ale zároveň je blbost tvrdit, že nikdo nebude chlastat víc. Najdou se lidi ze všech skupin – jak ti, co nebudou pít vůbec, tak ti, co budou pít do limitu, tak ti, co pijou nějakou míru přes limit a nakonec i ti, kterým je limit úplně u prdele a pijou kolik chcou. Takže se prostě najdou ti, co budou pít víc, stejně jako ti, které to neovlivní.

                      • hekynen  

                        Ten rozdíl bude na úrovni statistické chyby.

                      • nick riviera  

                        A odkud přesně čerpáte ty vaše „zaručené“ teorie? Z nějakých studií, nebo si to jenom myslíte?

          • Petulda  

            A pro tebe je tím impulzem opravu to, jaký číslo je napsaný někde v zákoně? To jde úplně mimo moje chápání. Jak tady už zaznělo od ostatních: pokud mám chuť, dám si, pokud nemám chuť, nedám si.

            • hekynen  

              Je to v zákoně, tak prostě musí! :-)

            • Georrge  

              A víš že je? A to nejsem žádný zarputilý dodržovatel zákonů, výjimečně si to pivo na kole i dám, ale řešit to někde s policajtama se mi nechce, takže to nepřeháním (a protože chlastání na kole pro mě není nic životně nutného, tak mi to moc nevadí). Pokud by těch 0,8 zavedli, tak si ho rozhodně dám častěji.

              S dodržováním rychlostí v autě to mám podobně. Přiznám se, že rychlosti nedodržuji, v obci jezdím na přehledných úsecích 60–70, ale rychleji ne, protože nechci dostat podmínku a taky ty pokuty už pak jsou docela vysoké. Drobné porušování zákonů mi nevadí, ale jednou tu ty zákony máme, tak by se to nemělo přehánět.

      • blaza84  

        Proč? Já se neřídím tím, kolik je piv povoleno, ale tím, na kolik mám chuť :) Pokud někdo z mého okolí řekl, že si nedá na kole pivo, tak to nebylo proto, že je to zakázané, ale proto, že by mu ztěžkly nohy :) Takže imho se nezmění vůbec nic ;)

        A já žádné nebezpečné ožraly na kole nepotkávám. Jen občas kokoty. Ale těmi jsou i za střízliva.

    • lukas aka mitro  

      Vsak je to spravne, nekdo musi v evrope drzet prvenstvi v pivnim petiboji. A proste to s nulovou toleranci nejde!

    • sparrow_cz  

      Ve vyspělých západních zemích si můžu při vyjížďce dát pivečko v klidu i před policajtem. Tady u nás, za železnou oponou, si ho dám taky, ale spoluobčané se na mě budou dívat přes prsty, od policajta dostanu flastr a při nehodě mě pojišťovna oholí na kost. Jaké si to uděláme, takové to holt máme.

      • DoomHammer  

        Čechovi povolíš jedno a on vyžere pivovar, protože se neumí ovládat.

      • lumyr  

        Pojišťovna tě oholí i před železnou oponou.

    • roman II  

      vodáci jsou už v klidu, tak a teď už je snad řada na cyklistech

      https://www.seznamzpravy.cz/…vyboru-55200

      • DoomHammer  

        To bude utopených. Povolí se tři piva a každej vyžere tři bejdy. Známe Čechy, neznají míru.

    • DoomHammer  

      Tak jsem si dneska dal předsevzetí, že budu Slušný Cyklista ™. A zas se to nepovedlo. Dojedu na Kosíř, u pěšiny stánek s pivem a jídlem, borec má v ruce kelímek a volá na mě „pojď, oběd“… to prostě nešlo odmítnout.

      • hekynen  

        A dal ti?

        • DoomHammer  

          Za 30 :)

          • hekynen  

            Mě ty kurvy právě odchytly u Nesyta v Parížu. :-/Za 25. Svijany. A tak jsem se bránil.

            • oberleutnant Weiss  

              Tos z toho ještě vyšel lacino – za tolik je v Kytíně místní desítka v malém provedení;-)

              • DoomHammer  

                Mi ta Litovel na Kosiřu docela bodla. Naštěstí tam bylo lidí jak sraček, což mě štvalo, tak jsem to jedno dopil a valil dál bajčit… být tam lidí méně, tak dám asi ještě jedno a stanu se vrahem dětí a požíračem kočárků.

                • hekynen  

                  Mi povídej. Lidí jak sraček, každý druhý debil nebo Pražák a každý ožratý bo burčák. Už jsem tím pokličkoval a sedím doma v minipivovaru. Appa za 45.. ;-)

                  Dnes byl úplný sortiment pičí. S čoklem, kočárkem, jedoucí vedle sebe přes celou cestu, najetí na cestu bez ohlédnutí, stojící v křižovatce, v zatáčce, v zúžení, náhle zastavujíci, kličkujici, jedoucí vlevo.. Prostě všechno.

                  Už aby byla zima a hnusně.

                  • Bubaaak  

                    nemáš jezdit po Pražský cyklostezce :)

                  • DoomHammer  

                    No musím zaklepat, až na tu hromadu lidí vyloženě na Kosiřu to bylo super. Co jsem potkal v lese na pěšinách, to pozdravilo, usmálo se, prohodilo nějaké motivační moudro, když jsem infarktoidně dupkal do kopce… a ve „sjezdících“ ani noha. Tak si představuju symbiózu bikera a pěšáka.

                    • hekynen  

                      Tak to funguje v Beskydech..

                      Zítra si to tady odkroutím s mladým a to by mělo být pro letos v davech vše. :-)

                      Přešel jsem na 15 Ipu.. ;-