Kcal - výjimečně ne spálené, ale přijímané

4 nepřečtené
  • Wojtkingson

    Zdravím Vás,

    poslední dobou jsem si zkoušel počítat kalorický příjem a byl jsem překvapený, že ho mám celkem nízký. Měl bych ho mít cca kolem 2600kcal a pohybuji se kolem 2000 – denně mám průměr tak 20km na kole a sem tam nějaká ta vyjížďka 50+. Jak jste na tom vy s kalorickým příjmem? Napiště k tomu kdyžtak i jak často sportujete/fyzicky pracujete.

    Anketa: Kolik Kcal denně do sebe dostanete?

    1x
    20%
    • Morchella  

      Tak to musíš hubnout, jestli máš příjem a výdej tak, jak píšeš.Já mám bazální metabolický výdej s 80 kg váhy 10000 kJ (2400 kcal). Na kole najezdím 6000 km ročně a i tak přiberu každý rok asi 6–10 kg. Jím normálně, kolem 9000 kJ, ale kila navíc mi děla pivo, kterého se nevzdám :-) Proto každý rok na jaře 3 měsíce počítám kalorie a jím 7000 kJ v jídle a bez piva. Právě na konci května mi končí letošní hubnutí, tak už se těším, hádejte na co :-) Píšu o kilojaulech, protože tak už léta v hlavě počítám příjem. V hlasování jsem zatrhnul tu svou běžnou fázi.

    • ˘Ö˘ Krab  

      Neřeš a jezdi.

      Až se bude Tvůj kalorický deficit blížit kritické hranici, tak to poznáš sám. Pro takto malý objem pohybu, předpokládám, že při nikterak vražedných intenzitách, nemusíš přijímat žádná zvláštní stravovací opatření, hlídej si jen dostatek cukrů a bílkovin v normální stravě. Kdybys sprintoval denně těch 20 km na dráze nebo vyjížděl Lysou, bylo by to úplně jiné. Předpokládám, že Tvých 20 km bude třeba svižná, ale stále ještě rekreační jízda nějakým nenáročným terénem nebo po zpevněném povrchu – pro cokoliv jiného činit odhady spotřeby bez wattmetru (nebo alespoň nějaké aproximace podle tepů) je naprosto zcestné.

      Pokud máš snad přesto pocit, že by ses mohl přetrénovat, tak mohu doporučit vozit tepák a nahrávat aktivity do strava.com a v aplikaci stravistix si občas překontrolovat FitnessTrend – tj. formu jako vyjádření reakce na aktuální zátěž v porovnání se zátěží dlouhodobou.

      Jestli Tě ale zajímá, jestli pro vytrvalecké výkony je třeba trénovat jak katabolickou, tak anabolickou složku metabolismu, tak odpověď zní: ano, je.

      P.S. Se 2000 kCal příjmu bych od rána vleže očekával blízký příchod milosrdné smrti. Něco jiného je také 2000 kCal pro 60 kg střízlíka a něco jiného pro 90+ kg hovádko.

      Osobní stravovací zvyklosti nejsou dost dobře použitelné pro další lidi, mám na sobě vyzkoušeno, že doplňovat kalorie jídlem bez (subjektivního) úbytku výkonu jsem bezproblémově schopen, při nízkých intenzitách, až někam k hranici 1800 km/měsíc na kole nebo 600 km/měsíc popobíhání. Při větších objemech už je potřeba si čas na jídlo rezervovat a trochu se nutit.

      Toto je u mě dáno i více než dostatečnou běžnou tukovou zásobou organismu a schopností přijímat průběžně potravu během delších vyjížděk a výběhů.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.