• Tina

    Začínajú nám „presakovať“ info o produktoch na sezónu 2017.

    • Tina  

      A presuniem hniezdo orla sem :)

      • Singlespeed  

        50 zubů max, takže můžeš konečně v pohodě přejít na jednoplacku :-)

        • Tina  

          jj, dokonca aj ja môžem :)

        • Singlespeed  

          Předpokládám, že spousta lidí, kteří si doposud pořídili jednoplacku a dušují se, že jim rozsah převodů stačí, najednou překabátí a budou své 42z kazety hromadně zahazovat a pořizovat 50z Eagle :-). Dobře to mají marketingoví odborníci Sramu zmáknuté :-).

          • jonti  

            Samozřejmě, jak klesají ceny 11 rychlostních kazet, je třeba najít důvod proč utratit 10k za kazetu.

            • Delkim  

              to se tou cenou dle mne držíš ještě hodně u země :)

            • vsudenakole  

              Ale pořád nějak nezmákli to brutální křížení

              • JakeF  

                Čemu vadí křížení?

                • vsudenakole  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          • gargamel  

            Naštěstí jsem konzerva a zůstanu tedy u své 42z kazety. Tu 50z Eagle si pořídím až na důchod:))

            • okapes  

              Naštěstí jsem konzerva a zůstanu u svého 2×10. :-)

      • snas89  

        Ta kazeta je husta:)

        Cena bude tak 400–500 dolaru ne?:)

        • YODA  

          to buden za kazetu ;) sram for people

      • Tina  

        Zaujímavé a asi aj logické je, že toto nie je najvyššia sada. Je to X01. Je logika v tom, že profíkom stačí rozsah 10–42z a toto je vlastne pre nás s nízkym výkonom?

        • jonti  

          Ani profikum v horach casto ten rozsah nestaci.

          • scret  

            tipuju, ze za par let bude velkej booom objeveni presmykacu:)))

          • Pedro404  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        • tom xtr  

          Myslim nejen profikom, 10–42 bude stacit i mne :)

      • blaf  

        no tvl, to aby za chvili prisli s dalsim (vetsim) rozmerem kol, protoze touhle rychlosti budou brzy velke pastorky vetsi nez kolo

        • krabica  

          Alespoň to bude mít pořádný grip… :-)

        • bimjeam  

          36er je tu dávno ;) skús pogoogliť , prípadne 29+ je cca 30"

          • blaf  

            me je to uprimne jedno, ja hodlam jeste nejaky cas zit s 2×9, apgrejdovat budu az bude 0×15 XTRe Di3 wireless

            btw. zadny konkretni rozmer jsem nezminoval…

          • petrun  

            Nenažraní výrobci můžou vytvořit tak jedině další paskvil ve stylu 25,5+ nebo 31,5+ a určitě k tomu vymyslí i další vědeckou demagogii proč je jejich systém nejlepší:-(((

            • jecnak  

              Ony ale ty „nove“ trendy nejsou v realu nijak nove 29 je silnicni rozmer a 27,5 taktez. Takze stacilo jen sahnout do klobouku a vytahnout uz neco vyzkouseneho.

              • pepino  

                Tak nějak, 28 cross tu byl dávno, ale chyběly tlustší trubky a masáž.

                • petrun  

                  Dokud tlusté pláště neprolezly rámem byly by stejně naprd …

            • vsudenakole  

              Třeba budou tvrdit že výhodou je vyšší setrvačnost jak to tvrdili s příchodem rozměru 29.

      • goofy  

        No kdysi jsem se smál žiletkářům, že mají ve předu pily jak od cirkulárky. Teď se to bude vozit vzadu na MTB… :-)))

        • Radek Broz  

          Myslím, že ta 50 kazeta bude majitele zařazovat do škatulky „movitý tlustý turista“:)

          • petrun  

            A nejlépe s elektromotorem aby byl buřt spokojen.

            • Lanzinho  

              +1 (vim ze to neni nejnovejsi prispevek, presto pobavil)

      • Radek Broz  

        Spíš by mě zajímalo, jestli bude XT di2. Nemáš nějaký info?

      • Acanthophis  

        Do března je na „eagla“ pouze embargo nebo se chystá něco víc? – je mi jasné, že mezi běžné smrtelníky se do konce 2016 nedostane, ale i tak…

        • Tina  

          Je možné, že ho uvidíme na sveťákoch u bajkeriek sponzorovaných Sramom.

      • Jenda  

        takže OneUp už to má – http://mtbs.cz/…ie/tech-news

        pominu-li estetické hledisko, přijde mi že tím megadlouhým ramínkem musí člověk orat brázdu. Nicméně uznávám, že tohle je první rozsahem použitelný 1 x něco.

        • petrun  

          12–15 to je skok jak prase …

        • ememem1  

          to je super, kludne by si mohli dat sutaz o najvacsiu chujinu za najvacsie prachy pricom rozsahom to nema ani na 3×9 ani ma 2×hocico. docela by ma zaujimalo ci aspon hmotnostne, o cene skoda reci.

          davam sutaz:

          do dvoch rokov vymyslia 26+fattie biky ktore budu take super po kazdej stranke ze kto na ne raz sadne uz ine nechce, k tomu 3×6 system kde sa bude dat radit vsetko zo vsetkym a k tomu super novy presmyk ultra smooth.

          • Rubi  

            to je leda tvuj mokry sen, ze 26 a 3* neco bude zase v mode :)

            • ememem1  

              uvidime ty mokry sen :-) .sice som to myslel napoly ako for ale nechajme sa prekvapit. pred dvoma rokmi by si tiez nepovedal ze sam velky S prehlasi ze mimo xc segmentu je 29 do roka out lebo mame 27.5+.

              • Rubi  

                coz je velikostne kolik? chvile napeti…29!! jen mas sirsi plast…

                • ememem1  

                  wtf? klasicka 27.5 s tucnym plastom, kde tam vidis 29?

                  • Nikovlas  

                    Na obvodu pláště?

                    • bimjeam  

                      26 fatbike = 29"

                      27,5+ = 29"

                      už chýba len zväčšiť cestné ráfky o palec :)

                      • Marskatin  

                        To je pravda ve světě silniček už dlouho nikdo nic na průměru ráfku nezměnil, tak by mohli pro začátek oprášit rozměr 700B (635 x ..) a udělat z toho trhák.

                        • orm  

                          Zrovna u silnicek bych dalsi, vetsi, rozmer uvital, spolecne s vetsim vyberem delsich klik. U lidi s vyskou nad 195cm klasicka silnicni kola vypadaji jak detska kolecka.

                          • Marskatin  

                            Jo proč ně, souhlasím. Konstrukčně to není problém, problém s výškou řídítek taky nebude, současné hlavovky jsou dostatčně dlouhé, rozvor se taky až tak moc nezmění. A silničky nad velikost šedesát by s tím vypadaly lépe. Necpal bych to tvrdě všude, ale mohlo by to být jak to někteří výrobci mají u mtb. malé velikosti např. 27,5, střední možnost volby 27,5/29 a velké v 29. každý by si vybral.

                            jen je otázka jakž by ten rozměr měl být.

                          • iron.hide  

                            a bolo by to povolene na zavodoch?

                            • Marskatin  

                              Asi by všechno chtělo svůj čas. Možná by nastala situace jako v MTB. Kde se jezdí 3 rozměry a nikomu a ničemu to nevadí.

                              Kdysi byl jako nedůvěryhodný materiál na stavbu rámu hliník, pak carbon…V jisté době vznilo nařízení o 6,8kg. Jednak aby nebyly zvýhodňovány bohaté stáje, jednak aby se neodlehčovalo na úkor bezpečí. A vše je už přežitek, jen ten limit stále platí. Koutoučovky se taky derou na své místo na slunci…

                              Byl by to další průser pro nezávislou pomoc. Ale to už je v podstatě teď.

                              No ale většina lidi nezávodí.

                              Edit: A ještě by z toho asi moc nadšeni nebyli výrobci plášťů.

                              • Nikovlas  

                                Ale v MTB mají větší průměry funkční opodstatnění – na silnici by byl jejich přínos zanedbatelný – leda tak ten vizuální.

                                • Marskatin  

                                  Tady míříme na tenký led:)

                                  Ovšem ten vizuální je pro nás nezávodníky taky důležitý, když už je výkon nic moc, aspoň u toho dobře vypadat a to na kole po mladším bráchovi nejde:)

                                  ALe když jsi nakousl terén, tak bysme si mohli zaspekulovat jestli by třeba neměl opodstatnění na Roubaix.

                                  • Nikovlas  

                                    Jistě – mohou zavést nový standard rámových setů a kol pro jízdu na kostkách – ale jen ve větších velikostech – to je slušná cílovka :-)

                            • orm  

                              To nevim. Mne UCI nezajima.

                            • Marskatin  

                              Nebyl jsem si jistý. Je to povoleno už nyní.

                              V pravidlech není průměr ráfku, ale stanoveno rozpětí velikosti kol na 550–700 vnějšího průměru, tj. včetně pláště.

                              Takže od ráfku 540 až 635(700A)

                              Na silnici vyhoví průměru 700 např. kombinace

                              ráfek 622(700C) + 35 mm plášť ( na těsno, záleží na konkrétním plášti), pokud vím na silnici neplatí pravidlo z cyklokrosu o šíři. (mám Kojak 35–622 na širokém ráfku a je to tak tak)

                              ráfek 630 (700B) + 30 mm plášť

                              ráfek 635 (700A) +28mm plášť

                          • Polka  

                            +1

                          • Rogosek  

                            No, když vyjely 29", tak jsem se zaradoval, že na tom při svejch 197 konečně nebudu vypadat jak vosa na bonbóně, ale pak si to koupil každej zaprclej šulda, takže zas nic:D

                    • ememem1  

                      ani ne. ale blizis sa tomu ze 26+ normalny plast = 27.5 (v skutocnosti v mm 27.02) s chrtim plastom, to uz tvrdim dlho ale tina alebo zlatka ma vzdy sfukli. :-)

                      • Nikovlas  

                        Jaký má tedy průměr 27,5 s 3,0" pláštěm a jaký průměr má 29 s 2,2" pláštěm?

                        • ememem1  

                          zober si realny priemer kola v mm odhadni vysku plasta a mas. 2.2 a 3 nebude na vyaku ani zdaleka taky rozdiel aby to dohnalo zasadny rozdiel na priemere rafku.

                          • Rubi  

                            ty zas jen tak placas co? :)

                            • ememem1  

                              tak sem hod konkretne cislo.

                              • Rubi  

                                740mm

                                • ememem1  

                                  to tam sice asi sotva mas 2.2 plast ale povedzme ze 735–740mm by to mohlo byt. 650b+ na 3.0 by mohlo mat nieco cez 700 cize rozdiel je cca 35mm cize skoro to iste jak cisty rozdiel priemeru rafikov v mm ktory je ak sa nemylim 38mm.

                                  • Marskatin  

                                    Hm, tak ani vyspání nepomohlo.

                                    Z tvé úvahy vyplývá že na konci je rozdíl opět +/- rozdiíl velikosti ráffku. To by platilo, kdyby byla na obou kolech stejně vysoká guma. Dovolím si tvrdit, že 3" guma je vysší více než o 1,5mm jak tvrdíš ty, když se dostávaš na rozdíl 35 mm.

                                  • Marskatin  

                                    .

                                    • ememem1  

                                      medzi 2.2 a 3.0 gumou neni na vysku rozdiel 4 cm, nemozes brat kazdy PR obrazok ako fakt. ale ked chces tak mozes tvrdit to co najnovise spesl, a sice ze je to jak 29 co sa tyka rychlosti a priechodnosti terenom a zaroven agilne jak 27.5 pricom ale to ma daleko lepsiu trakciu, stopu aj pohodlie. (detaily ako cenu a hmotnost jaksi zabudli ale inak je to super bomba).

                                      fakt som zvedavy ked nieco podobne zacnu tvrdit o kombinacii 26+ 4.0 plaste. a co mam taku inside informaciu (ako za 100%nu pravdivost nerucim) tak ta mozno za rok dva smiech prejde.

                                      • tomxxx  

                                        Zapomínáš na to, že mezi 2.2 a 3.0 by, podle toho obrázku, byl rozdíl 2 cm (rozdíl 4 cm na průměru jsou 2 cm na každé straně) a to možné je.

                                        • Rubi  

                                          ale na slovensku je to tak jak rika!!! tam maji plaste jen z jedne strany

                                          • ememem1  

                                            a ty truhlik si to uz neikedy videl, nebodaj sa na tom viezol ?

                                            • Rubi  

                                              jasne, na testu specializedu cca 14 dni z5, co ty?

                                              • ememem1  

                                                2 dni, a moc sa to na jazdenie na 29 nepodobalo.

                                                • Rubi  

                                                  to nikdo netvrdi, ja jen rikam ze maji stejny (temer stejny) vysledny prumer, je asi vsem lidem co hlavu nepouzivaji jen aby jim neprselo do krku, ze 29 a 27,5+ se bude chovat uplne jinak, protoze je tam uplne jina vaha, sirka, grip, pohodli a urceni… protoze mimo xc bych 27,5+ klidne vozil

                                                  • tomxxx  

                                                    Mně to přijde jedině dobré pro někoho, kdo chce univerzála i do zimy, páč na zasněžený cesty to bude stačit, fatbike je zbytečnej, ale jezdit bych na tom spíš nechtěl, sice to přejede všechno, ale nebavilo mě jak je to těžký. Třeba bych změnil názor, kdybych to zkusil pořádně, ale absolvovat s tim celý den mě odrazuje, takže to nikdy nezjistim.

                                                  • ememem1  

                                                    neviem jak na snehu ale zrovna na blate to docela prekvapivo nic moc nebolo.

                                                  • tomxxx  

                                                    Protoze na blate bike plave a lepsi je CX kolo.

                                                  • ememem1  

                                                    ono to docela plave na vsetkom. ina vec je, ze je to extremne zavisle na tlakoch, doslova kazde psi robi citelny rozdiel. tiez dobra hujina.

                                                  • LM  

                                                    No dost záleží jak je to bahno hluboký :-)

                                                    Když jsem měl na pár dní půjčený fatbike (Trek Farley 6 – pláště 26×3.8"), tak jsem v pohodě projel i jedno bažinatý místo, který i koně obcházeli.

                                                    Pak jsem to zkusil projet na svým normálním kole (26×2.1'') a přední kolo mi v místě kde bylo více vody zajelo cca 20 cm do bahna a já se proletěl přes řidítka (a přistál do bahna o kousek dál).

                                                    Nechci vědět co by tam dělalo CX kolo :-D

                                                  • bluma  

                                                    Troufnu si ovšem říct, že běžného, pár cm hlubokého, bláta je nepoměrně víc než „pastí na mamuty“, kterou popisuješ :-)

                          • Marskatin  

                            A já si myslím, že ten zásadní rozdíl ve velikosti rafku, což je 38 mm, bude po obutí 3 palcové gumy na 27,5" a 2,2" na 29" smazán na zanedbatelné jednotky mm. Kdyby platilo výška = šířka tak je 3" guma na ráfku 584 dokonce o 2 mm větší.

      • ememem1  

        len by som podotkol, ze co som sa na tom akoze pred par dnami 2 minuty sedel, rovnako ako 1*11(XX volaco ci ako sa to vola) ani eagle neodraduje o viac pastorkov co je imho pekne na pikacu. keby som aj hned o tom uvazoval akoze neuvazujem tak toto by bolo pre mna u 1*hocico ko kriterium.

        • jonti  

          Jde tim radit docela rychle, tka to neni problem nakonec.

          • goofy  

            No nevím… Zkoušel jsem to na 1×11 a nakonec jsem šel raději do Shitmana, kde můžu dolů odřadit aspoň o dva…

        • JakeF  

          Proč to je kritérium u 1× a ne u 2–3×? Vždyť na kazetě řadíš pořád o ± stejný skoky, tak je celkem jedno, jestli vepředu máš přesmyk nebo ne…

          Jinak jak psal jonti, dá se s tím řadit velmi rychle. Vozil jsem obojí, někdy je fajn přeřadit o víc, ale zase v terénu na to musíš dávat pozor, abys nepřeřadil o dva omylem… Osobně mi to nijak neschází.

          • goofy  

            U 2–3× něco si můžeš u rychlého přeřazení pomoct přesmykem. To je věc, na kterou si u 1×11 musím trochy zvyknout, ale já jsem celkem přizpůsobivý. Ale i kvůli tomu jsem nakonec zvolil páčky od shitmana, kde se mi to zdálo lepší.

            • JakeF  

              Ti nevím, „rychlé přeřazení“ a přesmyk mi nejdou moc dohromady… Přeřazení na smyku je dost pomalý, navíc musíš víc povolit sílu na kliky, takže ve výsledku bude dost možná i pomalejší, než třikrát kliknout vzadu.

            • JakeF  

              Ti nevím, „rychlé přeřazení“ a přesmyk mi nejdou moc dohromady… Přeřazení na smyku je dost pomalý, navíc musíš víc povolit sílu na kliky, takže ve výsledku bude dost možná i pomalejší, než třikrát kliknout vzadu.

              • goofy  

                Nevím, co jste všichni měli za pojebané smyky, ale mě to šlo dobře. :-)

                Jak říkám, zvyknu si, ale přesmyk byl v tomhle u mě pohodlnější. Mám tady kolem přehrady takový chodníček, kde je pár zhoupů do dolinky a výjezdů a tam jsem často využíval řazení na smyku. Dole klik, nahoře klik a vesele jsem pokračoval a neuvažoval, co jsem to předtím měl vzadu vlastně za převod. :-)

                • tomxxx  

                  Tak me sral hlavne smyk na zavodech. Staci chytit blbe sutr nebo jen hodne bahna a neradi to.

                  • -b-n-x-  

                    No tak se z toho stalo 1×N. to nemohlo vadit ne? :-)

                    • tomxxx  

                      Jo no, měl sem z toho jednoplacku na 38 převodníku, zjistil sem, že mi to celkem stačí a že jedenáctka s lepším rozsahem bude úplně v klidu…a je. Pro mě je jednoplacka asi nejlepší upgrade co sem kdy na kole zažil a už bych rozhodně neměnil.

                  • goofy  

                    To jdsou ty debilní topswing smyky (nebo jak se tomu nadávalo). Základ byla horní objímka a horní vedení. ;-)

                    • tomxxx  

                      já mám dolní a na navářku.

                      • goofy  

                        Takže topswing ne?

                        Popravdě musím říct, že se mi teď taky smyk na chvíli porouchal a jednu vyjížďku jsem ho musel shazovat dolů botou. Jenže ta svině už má víc jak 10 let a bovden jsem na něm neměnil 3 sezóny. nakonec jsem to všechno pořádně postříkal WD a zase šlape jak nový. :-)

                        • Zdyn  

                          Na navářku topswing nikdy nebyl.

                    • Jenda  

                      no jo, jsem se těšil jak malej jarda na side wing přesmyk protože na svýho bika jsem mohl dát jen top swing a třeba v alpách se mi tam s oblibou tak jednou za vyjížďku dostal cca 1cm šutr kterej jsem z přesmyku musel vyklepávat v poloze kola na krovkách :-)

                  • scret  

                    by me zajimalo, co fakt lidi s tema smykama delaj…:)

                    • Radek Broz  

                      Choděj se na ně dívat do muzea:)

                      • scret  

                        ta histerie kolem smyku je vice nez usmevna…

                        Je to asi neco jako histerie kolem „uzkych“ riditek pod 700mm :))

                        • Polka  

                          Tak prechod zpatky na 580 rodla jen pres mou mrtvolu, zato presmyk mi neva, teda zatim :-)

                        • JakeF  

                          Ty si koleduješ o výlet do pravopisnýho vlákna :).

                        • Radek Broz  

                          Uznávám, obojí má na turistickejch kolech místo;)

                          • scret  

                            tak je to jasny, na modernim enduru podle poslednich modnich pravidel je nutna jednoplacka a muze bejt fuk, kdyz to nekomu nevyhovuje… Bud nemas lehky prevody anebo zas rychly… Do kopce potlacis a po rovine na cyklostezce se clovek muze tvarit vic kchul, kdyz jede pomalejs:)

                            Mozna tak s Eaglem se to trochu zmeni… To asi zmenim pak nazor…

                            • JFtryall  

                              Problem je hlavne v tom, ze dvouplacka ti nedovoli jet pod kopec tak, jak to moderni kolo vetsinou umoznuje. :-) Proste to pada, cinka, spini a je to tezky. Enduro je tak jako tak o kompromisu protoze kazdej si to postavi, jak potrebuje. Nekdo butyl gumy, nekdo maratonsky gumy. Ideal to asi nebude nikdy. Sram rozsah 32T predek a 42–10T musi stacit drtive vetsine lidi i v horach. Po rovine jedes 40 bez nejakych vetsich problemu a nahoru treba Wiessner taky bezpecna rezerva. Eagle dobry, ale nechapu proc neudelaji kazetu napr. X1 kolem tech 320g s nejvetsim 44 nebo 46.

                              • TJK  

                                tak 44z jde dneska poresit pastorkem od one-Up nebo Wolfu pro savajici kazetu.. ale neni to levny no…

                              • Lucase  

                                Jak píšeš, Wiesner (34/42), sice to bolelo, ale dá se :)

                              • orm  

                                Doufam, ze neberes normalni lidi podle sebe :-). 22×34 na 26" je porad o dost lehci nez 32×42 na 27.5".

                              • scret  

                                vazne lidem tolik vadi cinkani?:)

                                Neumim si predstavit pojem „moderni kolo“, takze to stale nejak nechapu…

                                Pro zavodni jezdeni je mi to jasny, ale hobby?

                                Ad vaha – lidi si tam daj 1000g plaste, Canyon ma shapeshifter atd. Neboli prumerny endura maj klidne kolem 14–14,5kg s pedalama a bude te trapit 300g navrh?:)

                                Jinak 32/42 na Wiessnera? tak to respect… Pro nekoho, kdo jezdi kadencne, tohle fakt neni…

                                Jinak, aby to nebylo spatne pochopeny, nevedu tady zadnou valku za sv.presmykac, jen ta fobie z toho mi prijde usmevna a tak trochu zvelicovani problemu a umyslna banalizace nevyhod jednoplacky…

                                Na Eagla se osobne tesim, az budu mit nekdy moznost zkusit.. Bohuzel je fakt to, ze uz je to ultrakekel…:)

                                • TJK  

                                  na Ibisu sem Wissnera daval 3× za den a jezdili jsme to az k Flowtrailu… 32/42 a obe kola na 2,3 Minionech DHF… zase takovy brutal mi to neprisel… ale samo neni to zadny lehoucky vyjezd na vytoceni nohou.. to opravdu neni.. ale treba v jizerkach nebo v okoli jsou mnohem horsi vyjezdy… takovej Ferdinandov je vazne parada :-D

                                  • orm  

                                    A jakou jsi mel kadenci? Roky tu do lidi bylo husteno, ze nizka kadence je zlo a pak prijde moda jednoplacky a vsechno se zahodi a tlaci se do kopce tezky prevod :-).

                                    • TJK  

                                      hele nevim relativne normalne kde je potreba a rychle kde je prudsi cast… ja jsem jednoplacku jezdil uz v dobe kdy jeste zadnej Sram X01 nebyl.. takze vsechno pekne na 32 a 11–36 kazete na 650b… prvni kazeta byla jeste 11–32 kde se vyhazoval pastorek a od FRM jsem mel jeden z prvnich 36z pastorku na rozsireni… takze jednoplacku hrkam dost dlouho.. ccca od 2012.. za tu dobu jsem se tak nejak preucil a „pretrenoval“ na jiny styl slapani… a nijak mi to nevadi… porad mam prevody nastavene tak ze si umim v kopci „vystoupit“ z tempa a lehce odpocivat.. letos tedy na enduru jsem bidne nahodil 30z prevodnik.. ale uz mam zase zpet 32… imho tvrdim furt ze pausalizovat se to neda.. a pokud nekomu jednoplacka prevodama nesedi tak at jezdi dal v klidu 2 prevonik.. a no stress..

                                      • orm  

                                        Ja nerikam, ze to nejde, zvlast u kratsich kopcu. Take jsem schopny jet par hodin do kopce s kandenci pod 60, ale idealni to neni. Nejsem obecne proti jednoprevodniku, jen ta jednoduchost je necim vykoupena a kazdy si musi rozhodnout, zda mu to za to stoji nebo ne. Osobne me prijde zabavne, jak se jeden rok tlaci neco, kadence, a dalsi rok neco jineho, jednoprevodnik, ktery je s tim predchozim trendem v rozporu :-).

                                        • TJK  

                                          jo ty rozpory mezi trendy jsou v cyklistice fakt markantni :-D hlavne je to imho dane tim ze se to strasne rychle meni (i mene nez za rok).. takze si clovek jeste zive pamatuje co se tlacilo nedavno :-D

                                        • scret  

                                          dulezity je, aby se kola byznysu tocila dal:)

                                  • vili  

                                    Tak, tak…jezdím to na 32/40 na 29" fullu a taky nemyslím, že by to bylo nějaký brutál…

                                    • ememem1  

                                      nic v zlom ale co a kde konkretne jazdis na hentakych prevodoch?

                                      • vili  

                                        No třeba to na co jsem reagoval. Tedy wisnera na rychlebkach.

                                        • ememem1  

                                          aha,tak nic, to netusim co je. psom sa pytal ze mi to na klasicke mtb prijde neskutocne tazke.

                                          • Rubi  

                                            je to o chlup lehci nez na 34/42, coz se bezne vozi, takze „neskutecne tezke“ to urcite neni, ale je treba na to uz mit trochu najete

                                            • vili  

                                              No, myslím, ze na 29" zase tolik 34 z prevodniku nenajdes, ale kazdovodopadne to není nic extrémního.

                                              • TJK  

                                                naposledy kdyz jsem byl v alpach jeste na modrym ocelovym werku, mel jsem ho na 34 × 11/36 a to teda v kopcich uz trosku bolelo :-D

                                              • Rubi  

                                                Na xc snad nejbeznejsi prevodnik…

                                                • vili  

                                                  ok, já potkávám v 90% 32 z.

                                                  • wilda81  

                                                    Ty to stíháš počítat? Já do kopce jenom funím a proklínám se :))

                                            • ememem1  

                                              32 vpredu a 42 vzadu na 29" je pomer 0.83, to iste jak na 26" klasike 3*10 vpredu 22 vzadu 26 (pomer 0.85) cize jak keby som jazdil bez hornych dvoch pastorkov.

                                              pri pile 34 je to exte o kus viac, jestli niekto pise ze je to uplne dostacujuce na jazdenie po horach tak som asi hodne makky. ked si predstavim jak na tomto idem nejaky etapak alebo celdoenny vylet 100+ s prevysenim 2500+ a nejakym tym batozkom na chrbte tak sorry. o alpskych vyslapoch ani nehovorim.

                                              asi to ale vypyva z toho co si kto jazdenim po horach predstavuje. dnes ked je jasnym vitazom fun faktor a jazdi sa prevazne hore lanovkou pripadne osciluje po trailoch kde najvyssie stupanie ma prevysenie 100m a hlavne je ist dole preco ne. len tvrdit ze je to nutne postacujuce pre kazdeho by som si asi nedovolil.

                                              • TJK  

                                                no pro kazdeho to opravdu neni… a uz je to celkem dost

                                              • JakeF  

                                                Zase není problém na tyhle výjezdy vyměnit převodník za menší… Na silničce taky většina lidí mění do Alp kazetu.

                                              • tomxxx  

                                                To je problem toho, že se každej bojí. Když ty převody nemáš, tak prostě jedeš na tom co je a neflákáš se.

                                • JFtryall  

                                  Ja tam mam prijemny prevod 34–36. Nejlehci mam momentalne 34–40 a je to dobry. Jasne ze vetsi rozsah nahoru je dobrej, ale uplne zbytecne se to precenuje. Kdo chce jezdit porad v kopcich kde nestaci 32–42 na 14 kg enduru, tak stejne bude mit 2×10 nebo 11 dokud to bude k dispozici. Dvouplacku chapu, ale ja bych to nechtel uz ani videt. V kopci nerozhoduje kadence, ale vykon na kg a efektivita slapani. Lidi kteri neumi jezdit do kopce se casto prepnou v prudkych mistech a pak maji vysito a lovi prevody. Pritom staci v nohach drzet porad stejne a staci mnohem nizsi kadence. Nekdy o tom natocim tutorial. ;-)

                                  • scret  

                                    Tak je vyhoda, ze si clovek muze dneska vybrat to, co mu vyhovuje… Kazdy dle sveho…

                                    Proto se mi tolik prici ta svata valka za jednoplacky… a tvrzeni, ze se se smykem vlastne uz neda jezdit…

                                    Jinak u zavodniho nasazeni to chapu…

                                    • ememem1  

                                      asi tak. mal som na jar na jednych pretekoch pozicany epic s works tusimze 32/10–4??? uz si nepamatam. dost som sa toho obaval ale na 50km trati sa to dalo. na vylety po alpach by som to ale nechcel ani zadarmo.

                                      p.s. som hovno jazdec takze ten co bezne jazdi 32/40 na 29 fulle to samozrsjme mat moze ako univerzal.

                                    • Mr.Dan  

                                      Hele, já si to včera se svou zbrusu novou jednoplackou na AM uvědomil – IMHO na trail/AM/EN a dál je jednoplacka parádním řešením, naopak na XC nedejbože maratónský HT kolo je naopak super dvouplacka. A na šichťáky a expediční kola zase trojplac (velká výdrž, snadná servisovatelnost i v rozvojových zemích a levnost dílů). Takže jediný, co nechápu, je móda cpaní jednoplacu i na vyloženě nezávodní XC.

                                      Zkrátka každej ze systémů má svý místo. Teď jezdím všechny tři a čím dál víc se mi to potvrzuje.

                                      • scret  

                                        aktualne vozim na svych kolech 3×9 (KHS), 2×9 (LV), 1×11 (29celoHT)… a u ty 11ky (kazeta 11–42, placka 36) je to obrovskej kompromis, ale chtel jsem si to vyzkouset dlouhodobe…

                                        Paradoxne na LV (160/140mm) se mi osvedcila dvouplacka…

                                        Hodne zalezi jak kdo na jakym kole a hlavne taky kde jezdi…

                                        U nas ve stredohori je to treba hodinu nahoru a pak palis dolu a pak zas nahoru… a taky to, ze LV mam jako univerzala a jezdim na nem od takovyho rekneme brouzdani krajinou az po bikeparky…

                                        Kupodivu nemam nejaky vyrazny problemy se smykem… Ano, v Saalbachu mi to treba 2×den spadlo na malou placku, tak jsem smykem nahodil zpatky na velkou a bylo po problemu…:)

                                        Cinkani mi nevadi, blato jsem jeste takovy nezazil, ktery by delalo problem s razenim, ale vylozene v bahennich laznich se nevyzivam…

                                        • Mr.Dan  

                                          Souhlas, na 29er AM mám tu samou konfiguraci jako ty na 29 HT, tedy taky 1×11 36z a 11–42 a včera jsem vyjel všechno co na 8 kg chrtovi s 2×10, ale zároveň jsem viděl, že bejt kopec o něco prudší nebo delší, tak si nadávám za to, že jsem nedal buďto 2×11 (případně 2×10), nebo menší placku.

                                          Se smykem jsem měl problém jen jednou, a to když jsem jsem vyměnil XTR na objímku za XTR na navářku. Chodilo to fakt blbě a nebyl to schopnej seřídit ani Hnoj. Pak jsem pořídil XX na navářku a ten chodí naprosto libově + pěkně vypadá. I z toho důvodu mi 2×10 na XC kole vyhovuje, jakož i rozsahem a nemám teď důvod nic měnit, velkej skok na plackách mi naopak sedí (42/28). Jinak lítání řetězu se samozřejmě děje, páč hazka je XT 781 bez brzdy, ale rám má funkční plastovej chránič, tak to moc neva a necinká to (ještě aby, když je to karbon a ne kov :)).

                                          U tebe bych nechal LV jak je, pokud ti to tak vyhovuje, tak je to super, a 29 celopevňáka předělal na 2×11 (36/26 kliky), což?

                                          • scret  

                                            Tak za ty roky uz vim, co mi vyhovuje a taky mam vyhodu, ze si relativne muzu doprat neco jen vyzkouset a nevykrvacim z toho… LV mam postaveny uplne ke svemu obrazu a nic menit nepotrebuju… jen az se neco pokazi… Kazdej dil ma svy opodstatneni, proc ho tak chci… Novy kolo by se mi ted hledalo asi blbe… Jen me ted zlobi teleskop, klasika… Jsou to drahy nespolehlivy smejdy… Gumy mam do zasoby, takze klidne budu jeste par sezon drtit 26ky:) Rozdil je nula nula prd…

                                            Prechazet jen kvuli mode je nesmysl… A az nebudou gumy, nahodim klidne vetsi kola, do ramu se vlezou…

                                            Na 29ku ted vyzkousim 34 placku… neni to kolo na jezdeni kdekoliv, je to ucelovej stroj na jezdeni s prckem a sedackou, do hospy, na cyklostezku atd. Nedrtim s nim kopce. Takze tam si klidne 1×11 necham… Kdysi jsem mel na pivnim strojil 1×9 a to bylo trochu peklo:)

                                            Jinak k tem prevodum, na prevod 36/42 lehkej kopec dam, ale nic uz prudkyho a navic uz to neni prijemny… zbytecne jedu tezsi, nez se mi libi a mym kolenum… Ikdyz ja vzdycky jezdival lehky prevody a tocil to spis kadenci…

                                  • Carloss  

                                    a kopce na začátek RZ vždy jezdíš, nebo i chodíš pěšky?

                                    • JFtryall  

                                      Kdyz to je uz hodne stojka, tak je lepsi jit pesky nez to lamat a trhat retez. Dokud to ale jde, tak je lepsi jet. Dulezity je drzet porad stejnou zatez a kdyz uz to je hodne prudky, tak jit ze sedla ale nemit nutnost si to dospurtovavat. :-) to hodne lidi dela a pak prave sily chybi a svadi to na nedostatek prevodu. A kdyz ztratis trakci, tak slejzas. To jsou ale vetsinou uz takovy kopce, ze se vyjet daji fakt jen v maximalnich nasazenich a to jezdim spis na maratonskem kole.

                                      • Carloss  

                                        Jasny, extra stojky v terénu nemyslím, ale třeba teď rychlebky jsi všechny přesuny teda jel?(chápu, že tělo závodníka funguje trochu jinak než tělo tlusťocha ( plus závodníkovi do toho promlouvá jednoplackový marketing), ale na enduro culta jsem nasadil až „nesmyslně“ lehký převody a konečně do kopce netrpím a přitom jedu stejnou rychlostí jako předtím, jen s mnohem menší námahou, než když jsem měl převody tak nějak na hraně) Právě na enduro v hobby podání ( já a myslím tak 90% startovního pole) vidím ideální dvojplacku s kazetou s velkým rozsahem- v rz máš plnohodnotnou jednoplacku se všemi pozitivy a na přesun je možný shodit na relaxační převody ( klidně NW převodník a na malou shodit rukou)- kromě pár gramů za malou placku a 4 šrouby v tom vidím jen výhody. :)

                                        • JFtryall  

                                          Jasne, krome toho od te obcerstovacky. :-) jo to ghetto reseni je taky dobry, ale s voditkem to moc kompatibilni neni hehe. Ja na jednopilu nedam dopustit, proste to maka a to je hlavni.

                              • Jenda  

                                No jo, jenže Wiessner je kratkej a prudky useky jsou na pár metrech. Třeba to poslední stoupání k Walesu mi přijde daleko horší a tak jsem prostě rád za odlschool 22/34. V alpách jsem jezdil úseky ala Wiessner ale násobně delší a tam prostě ten lehkej převod potřebuju. Uznávám, že bych tam zas nepotřeboval těžší převody, ale představa jak podle předpokládanýho bikování měním převodník a i tak je to rozsahově kompromis mě neláká. Řešení je Eagle ale cenově je to pro mě zcela mimo.

                                • scret  

                                  *1

                                • scret  

                                  jinak kamosce jsem ted musel nahodit 2×11 a zjistili jsme, ze je to treba 100g navic, oproti 2×9, holt pokrok nezastavis:)

                                  • logoman  

                                    To bych cekal o dost vic.

                                    • scret  

                                      tak jen lehce pres 100g na kazete… zbytek jsem nemel moznost porovnat… Beru XT 9 vs. XT 11…

                                      Ale buhvi, jestli neco nepribude na saltru…

                                  • Jenda  

                                    mě 2×11 ideově hrozně zklamalo – jsem čekal že zůstane skok na převodníkách 14z a tím pádem by šlo dosáhnout rozsahu podobnýho jako na 3×9. To že sh zmenšilo skok na 10z je sice fajn při přeřazování placky ale rozhodně to není důvod k upgradu z 2×9.

                                    • MlokCZ  

                                      Tak to mě se právě u 2×11 poprvé líbí dvojplacka. Právě je konečně rozumný skok mezi plackami a současně stejný rozsah jako mám u 3×10 (vozím 12/36 + 22/30/40). U 2×11 tedy bych musel mít 11/42 kazetu pro zachování rozsahu, ale to by nebyl problém (11/40 už má ve středu kazety stejně zbytečně jemné odstupňování a když už někde jemnější, tak se zbavit počátku 11–13, jak mám u 12/36 kazety 12–13–15-…).

                                      Ten velký skok na plackách je právě důvod, proč jsem nikdy nezůstal u 2×9 nebo 2×10 (obojí testováno). A s takovým skokem na plackách, který by mi seděl už jsem u 2×10 nedal dostatečný rozsah.

                                  • TJK  

                                    no ale imho to bude nejspis na ty velky kazete…

                                  • Pedro404  

                                    To je něčim překvapující, že větší kazeta váží víc než menší?

                                    • scret  

                                      tak vzhledem k tomu, ze se neustale vaha snizuje.. Viz. treba nekde clanek z Vela o XTR…

                                      • Pedro404  

                                        Nj, snižuje, ale při zachování stejnejch parametrů. Větší kus kovu (kazeta) bude logicky vážit víc, divit se tomu je jak divit se, že se ze singlespeedů přešlo na kola s přehazovačkama, i když to je těžší.

                                        Logičtější srovnání by bylo 2×9 vůči 1×11.

                                        • scret  

                                          Castecne souhlas, ale nemuzu uplne.

                                          2×9 je prevodama daleko lepsi nez 1×11, neboli ma vetsi rozsah…

                                          Kazdopadne by mne to taky hodne zajimalo, srovnat urcite sady proti sobe…

                                          Neudela nekdo aktivni tabulku???:)

                                          • grafik  

                                            Pokud bych měl přesné zadání, a stačilo by to naprogramovat v excelu tak není problém.

                                            • scret  

                                              stacila by tabulka, kde budou vypsany komponenty (kazeta, saltr atd.) – vertikalni sloupce…

                                              a pak vypsany jednotlivy sady a modelove rocniky…

                                              Nejaka otevrena forma, aby to do ni mohli lidi vkladat…

                                              Ale mozna to pisu blbe… na tohle jsem proste analfabet:(

                                              • grafik  

                                                A co by to mělo dělat? Co vše se bude zadávat? A kolik lidí to bude chtít? Kdo to bude udržovat? : )

                                                Výstup budou grafy? Převodový poměry?

                                                • scret  

                                                  nemusi to delat skoro vubec nic:) jen to spocitat na konci hmotnost sady:)

                                                  Proste trivialni tabulka, co by zmaklo dite v 1.tride:))

                                                  • JakeF  

                                                    Na čisto by to bylo spíš na vlookup, data limit a tahat data ze skrytý tabulky, což už není úplnej základ, ale pořád práce na chvilku… Zdaleka nejvíc času by zabralo dát dohromady seznam všech komponentů a jejich hmotností, s čímž se srát nehodlám.

                                                  • scret  

                                                    vubec netusim o cem pises..:))

                                          • Chlebovnik  

                                            Daleko lepší? No nevim. Rychle jsem to hodil do kalkulátoru a oproti 11–46 kazetě (Sunrace, XT) přijdeš o 1, slovy: JEDEN, převod. To mi jako taková tragédie nepřijde.

                                            A navíc: Nechcete tohle radši řešit v tématu 1×NĚCO? Vždycky, když otevřu tohle téma a těším se na nějakou novinku 2017, tak na mě vybafnou vaše reakce… a dole nic nového.

                                            • scret  

                                              ale jemnejsi odstupnovani… a vo to de:)

                      • Lada,s  

                        no tvl…už vím co budu dělat v zimě :-D

          • ememem1  

            neviem, men to vadilo dost. je to asi vec vkusu. na silnicke radis povacine o jedno lebo sa cesta meni plynule. v terene je to hore dole, casto je aspon pre mna vyhodnejsie preradit jednu vpredu jak 5 vzadu.

            • JakeF  

              Tak bajku máš zase na kazetě výrazně vyšší skoky… A i když se ti náhle změní sklon trailu, tak co je lepší, přestat šlapat, zařadit si tam jeden velkej skok a muset se rozjíždět s výrazně nižší kadencí nebo si to tam cvakat vzadu po jednom jak se rozjíždíš? No já mám jasno…

              Jinak o kolik je tak pomalejší cvaknout páčkou dvakrát proti jednomu dvojcvaknutí? Desetinu vteřiny? Dvě desetiny? Vzadu stejně řetězu dýl trvá, než se přesune na další pastorek. Takže reálnej efekt je podle mě víceméně nulovej, je to spíš o zvyku a preferencích. A osobně jsem neměl problém si zvyknout ani na jedno, jen u Sramu nehrozí to, že si omylem zařadíš o dva. I když nový Shimano už by údajně mělo mít lepší rozlišení mezi polohama, tak už by to s tím neměl být takový problém.

              • goofy  

                Mám XTR a ta poloha tam je fakt výrazná. Spíš se mi zatím daří, že si občas přeřadím o víc nahoru. A jednou jsem myslel, že se mi páčka pokazila, a pak mi až došlo, že ukazovákem to řadí jenom o jednu pozici. :-D

              • DaD  

                Naprosto stejný názor i zkušenost.Nikdy jsem neměl potřebu honem,honem si naložit a víc jak jeden pastorek.Plynule to rozjet do ideální kadence je určitě lepší než to tam lámat.

                A stejně tak to vidím s rychlostí řazení.Pro mne osobně je to jenom fičura,která odlišuje Sram od Shimana a na papíru to dobře vypadá.A i když jsem jezdil XT s touto možností odřazování,tak jsem tuto možnost nikdy nevyužil.

                • Atilla  

                  Tak to teda využívám dost často. Když jedu sjezd a pak je hned prudký kopec tak to tam přeházím skoro naráz. Na sramu mě to neustálé cvakání po jednom vadilo.

                  • JakeF  

                    Zajímavý… A víš, že když máš najednou kopec, tak na lehčí umí Sram najednou o 5? Takže moc nechápu, proč to tam házíš po jednom, když ti to vadí…

                  • JakeF  

                    Zajímavý… A víš, že když máš najednou kopec, tak na lehčí umí Sram najednou o 5? Takže moc nechápu, proč to tam házíš po jednom, když ti to tak vadí…

    • scret  

      hehe a kdepak je opevovana kashima…:))

      • goofy  

        Teď bude opěvovaná Blackshima… ;-)

        Co to je vůbec za vidlici?

        • scret  

          Fox 29 32mm nohy… s Fit4 patronou..:) vic z obrazku fakt nevyctu:))))

          • goofy  

            Jo tak to jsi z toho vyčetl to co já… :-)

            • scret  

              co vic bys chtel vedet?:)

              • Mr.Duck  

                Neumim mirit.

              • goofy  

                No nevím. Je taková nějaká divná, tak jestli už nevyšlo info, proč má takové extra hnusné vnější nohy… :-D

                • bimjeam  

                  Vyzerá to tak nejako lacno… ale asi to nebude z rady evolution/alps

                • scret  

                  me prijde normalne stejne hnusna jako ostatni foxy:))

        • File12  

          a pak Fukushima

    • Mr.Duck  

      Nejaky info o novym S Enduro? Vim, ze bude novy, ze bude jiny, ale netusim jaky, a chci tusit! :)

      • JakeF  

        +1

        Mohli by udělat podobnou konstrukci jako má Demo, tužší zadní stavbu, progresivnější chod a trochu položenější hlavu.

        Místo toho se počítám dočkáme kulatějšího designu a SWAT díry do rámu…

        • Mr.Duck  

          Čím myslíš podobnou? Ona ta zadní stavba jinak jen vypadá, ale kinematika je prakticky totožná s původním Demem. Jsou tam rozdíly, ale úplně minimální.

          Jsem na to zvědavý, mě by asi dost vyhovovalo současný enduro, jen se mi ten rám přehnaně nelíbí.. Swat bych upřímně možná i ocenil na endurku. Divím se, že není na Demu na drogy, to sjezdaři mají ve zvyku žejo.

          • JakeF  

            Já myslel tlumič dolů a z jedný strany otevřený, kinematiku z obrázku fakt nepoznám, ale s tou linearitou by něco dělat měli…

            Ten SWAT jsou obecně celkem šikovný řešení, ale je to hnusný :D.

            • goofy  

              Přesně tak. Na relativně pěkném rámu taková hnusná krabice… :-)

              • mr.antik  

                no protože to zatím není uplně „řešení“… zatim fakt jen krabice…

                Být to víc zaintegrované do rámu tak mi to přijde super.

                • scret  

                  bavime se o ty samy integrovany dire s poklickou ve spodni ramovce? me to neprijde tak hnusny, ale naopak musim uznat, ze spesl udelal neco s napadem…

                  • mr.antik  

                    ne, já myslel tohle…

                    http://keyassets.timeincuk.net/…-inside2.jpg

                    Ta díra mi přijde šikovná, kdoví jak to vypadá a funguje v reálu

                    • scret  

                      jo tenhle swat blbinec..:) ten je fakt vtipnej! udelaj tomu neskutecnou masirku a defacto jen podsedlova brasnicka umistena nekde jinde:)))))

                      • jonti  

                        Už tu původní SWAT plastovou krabici většina majitelů hodnotila jako super praktickou věc, ale vypadalo to vyloženě hnusně. Proto to nejspíš vložili přímo do rámu.

                        • scret  

                          tak zmasirovany ovecky nemuzou hodnotit jinak ze?:)

                          Prakticka je i podsedlovka a jak je to najednou hnusny a 9 z 10 clenu BF by to pekne odsoudilo:)

                          Tady jim spesl vysvetlil, ze je to supr vec, tak to prece musi bejt supr:) Ikdyz je to na top karbonovy strele:)

                          Rekl bych, ze si spesl trochu testuje kvalitu svyho PR:))

                          • Kubiczech  

                            Tak nezmasírovatelná antiovečka nemůže hodnotit jinak, že? (:

                            Za tou masírkou jsou povětšinou dobré nápady, případně dobře zrecyklované nápady, na které se konkurence mnohdy ani nesnaží přijít. Jen dobře, že se pořád někam posouvají, a když to nejde ve velkém jako s 29, tak to půjde v malém s doplňky a dalším vybavením. Za mě v pořádku, kór když to umí prodat.

                            • scret  

                              za me dobrej napad s dirou v ramu… Konecne je napadlo neco inteligentniho… Krabice je ale kekel ze speslich pekel:)

                              • Jenda  

                                jako nápad je to dobrej ale jak píšeš je to o marketingu – nejdřív ti perou do hlavy jak záleží na profilaci trubek a uložení každýho vlákna, jak je novej rám zas lehčí a pevnější. Výrobci báglů se pak můžou přetrhnou s integrováním páteřáku a pod. No a najednou šup – ona vlastně může být trubka jenom účko, vozit bágl je out, všechno narvem do ďoury, do košíku dáme bidon a co na tom že najednou má kolo o 1–2 kg víc, máš zase málo pití, hlavně že nemáš bágl :-)

                                Ale jako nápad se mi to líbí, dovedu si představit v tom vozit takovej ten nutnej základ – duše, multiklíč a pumpička a zbytek můžu mít v báglu na delší výlety. Jinak k tý recyklaci – ještě se mi válí doma originál nářaďový „bidon“ od shimana. Škoda že měl blbej závit na víčku takže občas se to celý v terénu rozsypalo :-)

                                • scret  

                                  jj, uplne to stejny me taky napadlo, aneb jednu sezonu tlacime neco a pristi to zas uplne otocime a budem tlacit pravej opak:)) kola byznysu se musej tocit dal…:)

                                  Anebo by se to dalo pochopit tak, ze si vlastne pak kazdej vybere…

                                  Kazdopadne ty jejich kratasy s ksandama a kapsickama na zadech neni blbej napad, ALE… v tehle mistech byvam obvykle nejvic zpocenej, co udela mobil atd. po dukladnym pravidelnym propoceni po nejaky dobe ani nechci odhadovat:)

                                  • Jenda  

                                    já teda na jakýkoli terénější ježdění považuju vozit cokoli na zádech za ne úplně šťastný, záda jsou při spoustě pádů dopadová plocha a tu já radši hladkou, nebo ještě lépe, chráněnou báglem.

                                    • scret  

                                      presne tak, takovej kovovej multiklic zarazenej v zadech nicmoc… Bagl uz mi kolikrat zachranil pater/zada… kupodivu vak kamelu funguje dobre i bez nejakejch spesl enduro ochran zad:)

                                • Kubiczech  

                                  To z těch marketingových řečí máte noční můry, nebo co? Ve výsledku je z čeho vybírat a když člověk použije hlavu, snadno najde, co potřebuje, ať už je to sebevětší šílenost. To přece super. (: Ale jo, za komančů bylo líp. (:

                                  • scret  

                                    z ceho vybirat?

                                    ja bych treba rad nektere topove plaste v 26 a mam evidentne uz smulu… Takze jestli to nebude spis o tom, do ceho te ten vyrobce vlastne natlaci…

                                    Jestli ram s dirou nebo bez je ve vysledku sumak…:)

                                    • becis  

                                      Co povazujes za topove plaste? Ja treba nemam problem s kupvanim Maxxis XXXX 3C TR EVO kevlar 26×2.3

                                      Nevim jake lepsi plaste by jsi chtel na nse jezdeni shanet

                                      • scret  

                                        mas nejaky zdroj v CR? myslim, ze krom nemecka (za 14kil/ks) uz nikde nejsou…

                                    • Kubiczech  

                                      Pokud se ti u pasu houpe walkman, tak uznávám, že tenhle argument má váhu. Pro jednoho marketingový nátlak, pro druhého vývoj, byť marketingem zhusta podpořený…

                                      • pepino  

                                        Tak tak, ze 26 na 27,5 je vývoj, pak přijde 28 3/4 a budeme zas nadšené hýkat, jak jde ten vývoj skvěle kupředu, haleluja.

                                      • scret  

                                        takze nastup tveho klasickeho alibismu?

                                        „Ve výsledku je z čeho vybírat a když člověk použije hlavu, snadno najde, co potřebuje, ať už je to sebevětší šílenost.“

                                        a najednou jsme vlastne u retra:) tak kazdopadne jsem rad, ze v tom mas tak jasno… Neboj, i 27,5ky budou brzy out a pak treba budou ten supr vyvoj 28ky:)

                            • scret  

                              btw. cejtim z toho takovy to pyco:))))

                        • Petr L2  

                          Praktické to možná je, ale vypadá to echt k poblití, to asi měli designers volno a pak už s tím nešlo hnout, nebo co ? :-)

                  • goofy  

                    No mě se ta díra prostě nelíbí. Kdyby to zachovali kulaté a nenápadné, tak bych nic neřekl, takhle to je jak pěst na oko. Ale je fakt, že já bych nechtěl v rámu ani košík. Prostě mě to tam ruší a v 90% k celkové linii kola vůbec nesedí.

            • Mr.Duck  

              Zkousel jsem se na to dneska trochu vyptavat, ale nezjistil sem nic jistyho :( Diskuze ale smerovala prave k tomuhle ⇒ SWAT a lehci trubky, spekulace, ze zmizi to X.

              Uprimne si moc nemyslim, ze se nejak vyrazne zmeni chovani odpruzeni. Jen doufam, ze nebude boost :( Mam dabelsky plan, ze si na to zapletu stejny kola jak na DH, a muzu si je prehazovat treba na placatejsi zavody, nebo kdyz zas jedno znicim…coz by me boost celkem prekazil :(

    • marek_K2  

      Co je to za vidlu, dole su nohy zuzene a na boku je napis lite ak spravne vidim, nic som o tom nikde nenasiel.

      • Tina  

        Je to proste SPY foto prototypu pri reálnom testovaní v teréne. Viac teraz asi nezistíme. Pravdepodobne hodne odľahčené spodné nohy.

        • mr.nikdo  

          A foceno asi na damskem kole… :-D

          • Tina  

            To nie je dámske kolo. To je celoodpružený Top Fuel.

            • mr.nikdo  

              V jake velikosti?

              Ten sloping je ohromny – aspon na fotce.

    • Tina  

      Shimano testuje svoj prvý powermeter?. Fotené na žiletkách Matthieu Ladagnous a Odd Christian Eiking z týmu FDJ pred závodom Challenge Mallorca .

      • sharkeeCZ  

        tak snad to bude první cenově dostupné řešení (300 EUR) :-)

        • blaf  

          300 eur s dura klikama co? :D

          • jecnak  

            Tak kdyby to bylo +300 ke stavajicim Duram, tak by to bylo super. Stacilo by mi jen prohazovat kliky z krosky na silnicku – vzdycky na zacatku a konci sezony – prace na 5 minut i s domazanim lozisek.

            • blaf  

              vzdyt na krosce jezdis i v lete, predpokladam, ze na ni pres tyden trenujes, takze to tak jednoduche nebude, nebo se pletu?

              jinak ale souhlas, 300 za samotny wattmetr je fajn

              • jecnak  

                Tak jina moznost stejne neni. Kola prohazovat nemuzu. Dokonce jsem ale zjistil, ze s nacvakavaci redukci muzu do sveho stredu dat nejen Shimano, ale i gpx kliky. Tak jako tak je to prace na par minut. Na krosce v lete jezdim hlavne do prace a po praci, ale zas to nejak nehrotim, jestli budu mit zrovna watty, kdyz casto nemam ani tepak.

                • blaf  

                  tak resenim je samozrejme, mit ty wattmetry dva :)

    • jecnak  

      Trek má nějaký staronový modely CX/gravel kol Ve finále se nic nezměnilo, jen nějaký barvičky a jednoplacky.

    • kyl  

      Toto je jediný vlákno kde se mi nenačtou nové příspěvky a musím si je vyhledat sám.

      • Pedro404  

        Protože se retardi nahoře hádaj v zablokovaný a nezobrazovaný větvi, když sou nový příspěvky tam, tak ta funkce nefunguje.

        • JakeF  

          Podle tý třetí osoby mn. č. by si normálně jeden myslel, že se mezi ně nepočítáš :D.

        • scret  

          to je nejaka nova funkce nebo co??

          • Vilém  

            Ne, to je jedna z chyb noveho fora. Neco jako moznost reagovat na zakladajici prispevek v zamcenem tematu.

            • mirabike  

              To je u „secího stroje“ dost podstatná závada ne?

    • Peslezedirou  

      Jen se zeptám, chci upragovat kolo na sezónu 2017 na pohon 1X11, jen mám strach, že bude docházet k velkým ztrátám při křížení řetězu, nevíte o tom někdo něco?

      • wilda81  

        .

      • novas752  

        V jiném vlákně jsme vypočítali, že maximální ztráta je cca 0,25%, tj 0,25W z každé stovky díky řetězu šikmo + tření :) Takže ne, nebude.

      • pepino  

        Počkej na 1 × 12, 10–50z

        • lukas aka mitro  

          Nebude to mit maly rozsah?

          • lumyr  

            Tady by měl zajímal už přínos. Chápu, že pokud vyhovuje rozsah u 1×11 tak je to asi dobrý, ale kde je výhoda 1×12 s gramofonovou deskou oproti 2×10.

            • lukas aka mitro  

              Tak kdyz vjedes na led, je rpinos jasny…zuby drzi a nepusti:)

            • TJK  

              porad ses u jednoplacky… a jednim pastorkem navic si snizi skoky nahore.. takze nejspis zustane 36–42–50 vrsek… nic jineho v tom imho neni

              edit:

              navic to bude nejspis spojene az s BOOSTem 148*12 kde na ten pastorek navic bude misto…

          • pepino  

            Tož nevím, já mam 26", 2 × 9 a jen koukám, kde se ten pokrok zastaví :-o

            • goofy  

              +1…

            • Peslezedirou  

              Haloooo halooo, tady 21 století :-D

              • pepino  

                Tak tak a industriální masírka, jen kupujte kucí, kupujte a obměňujte:)

                • Lada,s  

                  jj peníze se musí točit

                • Foose  

                  a neni to nuda? cloveka kolikrat ty spekulace docela bavi a udrzuji ho ve strehu…

              • iron.hide  

                ja mam rovnako, a aj tak dam hore kopcom velku vacsinu ludi ;)

                a jeden kamos este vacsi dupac vozi 26 a 1×9. to je, co :)

                a to este nespominam ze vozim aj duse, muhehe.

                • pepino  

                  Tak samozřejmě duše mam taky, nechci domu kompresor.

                  • Chlebovnik  

                    Stačí PETka, dva ventilky a hadička.

                    • JakeF  

                      Stačí normální pumpa… U slušnější kombinace plášť-ráfek i malá, co se vozí v kapse u dresu.

                      • Tina  

                        Fakt aj malá čo sa vozí v kapse. To by som chcela fakt vidieť :) Už si nahodil tubeless ready plášť malou pumpičkou? Fakt by som to chcela vidieť v reále.

                        • JakeF  

                          Ano. 40g SKF a už několik různých kombinací… Chce to tomu většinou trochu pomoct do patek a ideálně jednu nechat zaskočenou (používám to většinou při podlepování gumy v terénu, doma na to vezmu velkou, nejsem masochista :)), ale pokud nemáš moc vytahanej plášť, tak to jde.

                          • ememem1  

                            tiez by som to rad videl. uz tu raz niekto tvrdil ze sa mu to podarilo ale ak aj nahodou hej tak to rozhodne neni pravidlo.

                          • kralovek  

                            Ja bych si s dovolenim taky zamluvil jeden listek do prvni rady :-)

                            • MaPa  

                              Kdysi dávno jsme takhle v nouzi dali malou Author pumpičkou 2× Conti MK1 do UST Shiman XT. Nejdřív tedy s duší zacvaknout jednu stranu, pak vyndat, mlíko, ručně přitáhnout 75% druhý strany a pak to zkusit. Dali jsme to, ale že bych to tu někomu napsal že to stačí to ne, spíš „výjimečně se to může povést ale je to dřina pro kterou to nestojí ani zkoušet“ ;-)

                              • tomxxx  

                                Přesně, navíc často musíš nafoukat třeba 3 bary, aby zaskočily patky, což je malou pumpičkou ohromná zábava.

                                • JakeF  

                                  S duší zaskakujou ještě při vyšším, takže to už ani není rozdíl… Otrava to je každopádně, ale lepší než jezdit po ráfku :).

                                  • pepino  

                                    Takže nafouknout bezduše malou ruční pumpou je sranda, tak do toho jdu. O kolik je to lehčí a levnější než plášť a duše? Teď maj v tescu moto duše za 11kč.

                                    • JakeF  

                                      Sranda to není, chce to trochu cviku… Je to spíš krizový řešení v terénu, doma to nafoukneš normálně velkou, pointa byla v tom, že kompresor, flašky a podobný kraviny u slušný kombinace netřeba.

                                      Jinak pokud chceš „lehčí a levnější“, tak na bezduše klidně zapomeň. Váhově to je po nalití mlíka o pár gramů, cenově to vyjde hůř a zvlášť u lehčích plášťů je s tím víc sraní… Bezduše se dávají kvůli lepším jízdním vlastnostem (nižší valivý odpor, lepší grip) a vyšší odolnosti proti některým defektům. Drobný průpichy, trny atp pobere v pohodě tmel, ale zase u škrábnutí boků kolikrát stačí málo a tmel to už v tý tenký steně nezacelí, zatímco duše by byla pořád v pohodě.

                                      • tomxxx  

                                        Mám na bezduše úplně stejnej názor. Pokud ucházej boky a musí se s tim laborovat, tak je to docela drahá sranda. Na zimáka nebo ježdění s rodinou mi to přijde zbytečné.

                                      • pepino  

                                        Díkec, přesně to si o bezduších myslím od začátku.

                                        nižší valivý odpor, lepší grip

                                        jako že mají lepší vzorek nebo materiál než pláště?

                                        • JakeF  

                                          Pláště máš úplně stejný, jen v nich máš místo duše mlíko. Lepší grip je o tom, že nemusíš foukat tak vysokej tlak, abys necvaknul duši a lepší valivej odpor je v tom, že nedochází k tření plášť-duše. Podle testů vycházel valivej odpor nižší i celkem o dost, prakticky jsem to nikdy nevnímal.

                                          • TJK  

                                            dalo by se dohledat dost postu od Mloka.. kde mel vypsany realny mereni s rozdilama i vic nez 10%.. jestli si dobre pamatuju… a treba osobne spis ney valivej odpor clovek o dost rzchleji poyna narust trakce stejnzch plastu a yvzseni komfortu

                                            • kyl  

                                              Měření je ti k prdu když to pocitově nepoznáš.

                                              • pepino  

                                                Tak někdo pozná i víc než 300ppi, i když je to podle fyziky nemožný.

                                              • jonti  

                                                když jedeš se stejnou námahou o 1 km rychleji, tak to není k zahození.

                                          • pepino  

                                            No vida, rozpláclejší plášť a přitom nižší odpor. No zatim necham duše.

                                            • tomxxx  

                                              S tim valivym odporem jsou to jen takový žvásty, výrobci to furt opakujou. Oni tvrděj, že se údajně posouvá plášť vůči duši a tim, že tam máš dvě vrstvy – duše + plášť, tak jako je jinej valivej odpor. Moc si to nedovedu představit a nikdy jsem to nepocítil. Výhoda je v tom, že necvakneš duši a můžeš foukat malej tlak, což je v terénu docela výhoda. Vtipný bylo, že sem vozil 1,7baru i s dušema a bylo mi to šumák…

                                              • JakeF  

                                                Tak ono když ti to udělá pár vteřin, tak pocitově to nepoznáš, ale v závodě to může být klíčový… Žvásty to asi nebudou, jen prostě valivej odpor je jen jeden z mnoha, takže výsledek není zdaleka tak dramatickej, jak by se mohlo zdát jen ze srovnání odporů pláště.

                                                Jestli to za to stojí, to už si musí srovnat každej soudruh sám. Podle mě lepší vlastnosti určitě jsou, ale zase je s tím víc sraní, zvlášť u lehčích XC plášťů, který blbě těsní…

                                                • kubad  

                                                  +1

                                                • tomxxx  

                                                  Pro mě je daleko větší dilema – lehký a rychlejší pláště, nebo jezdit bez defektů.

                                                  Zkoušel si na bezduše S-works Fast Traky? Mně přijde, že jsou to takový papíry, že to musí přes boky děsně chcát, ale prej ne…