• Bumerangista

    Zdar. Co říkáte na favorit.cz. Vypadá to na dobrý marketing. Nekoupím si to (v nejbližších letech), ale tipoval bych, že si to zákazníky najde, jelikož to má něco do sebe.

    • Bumerangista  

      Jinak kritická diskuze proběhla před lety zde:

      http://www.bike-forum.cz/…9/forum.html

      • honhav  

        rikam, ze marketing pochvalim az budou v plusu… imho spatne zacileny, zakazniky bude hledat tezko. Malo exkluzivity za relativne dost penez a nemoznost jakekoliv volby komponentu u „exkluzivniho“ kola mi prijde mimo. Navic karbonovy mestsky kolo za 55 tis. – nic moc na nakupy u teska a na zevlovani po meste mi to prijde drahy… Osobne bych sel jinou cestou, ale kazdeho volba… (prijde mi ze takovyhle oziveni zkusili v dost firmach – jawa, čz, velorex) a vetsinou senaslo jen par nadsencu… me se to libi, ale za 50 si postavis stylovejsiho mestaka nebo cestaka…

        • Bumerangista  

          Asi jo, chtělo by to možná ještě něco. Nicméně já se díval hlavně na tu verzi bigboss jako kolo na dojíždění do práce pro movitější blázny, kteří se chtějí odlišit. Je fakt ale, že takových lidí je minimum.

        • Kubiczech  

          Mně to přijde jako Botasky. Volit komponenty tady přece nikdo nechce.

        • Deathwing  

          kdyz ono pro ty „manazery“ ktery danymu tematu prd rozumej je vypada lip kolo za 55k na kterym trhnou treba 10tisic nez vyrabet levny kola po 10k a nemit ani tisicovku na jednom.

          Proto tyhle obnovy moc casto nevychazej protoze vetsina lidi si rekne je hele favorit a kdyz dojdou k cenovce tak se podivaj jinam.

          Stejne tak velorex, puvodne levny vozitko pro lidi s postizenim ktery nemaj moc penez a nove auto vhodny pomalu jen na okruh za vic nez pul milionu

        • ememem1  

          omyl…poondiaty mobil

    • Drobeczech  

      Hezký ale drahý.

      • treatt  

        Mno jo, holt to chce zalovit u nějaké etablované, poctivé značky za rozumné peníze..

        Třeba Emonda SLR 10 H1 za 430 tis

        Nebo už trochu sockoidní obyč SLR 9 H2 na Di2 za 320, pokud by se člověk chtěl nějak výrazně uskrovnit, tak si holt dopřeje jen lankovou Duru a hliníkový kola za 230 v případě SLR 8 H1 :)

    • tomasjirka.cz  

      Chápu dobře, že tohle je aktuálně vlastník známky"favorit", který chce obnovit výrobu po cca 20 letech a zase tady dělat kola? Nebo právě tohle je taky další padělatel, snažící se přiživit na „slavné“ značce? Jinak jo, je to dost drahý… :D

    • fanino  

      Myslím, že pokud neseženou silného partnera pro prodej v zahraničí, tak tady u nás s tím moc neuspějí…

    • easton  

      Já naopak jen těžko hledám pro tyhle kola v retro designu a s brutální cenovkou cílovou skupinu. Myslím si, že to asi ani nebudou cyklisti. :)

      Je mi jasný, že každý druhý řekne, že se mu to líbí a nejen proto, že je to aktuálně „in“, ale i proto, že to opravdu má něco do sebe, ale reálně si to koupit…? No nevím.

    • Luigi1  

      Hrozné patlaniny … Kožené sedlo, kotouče, integrované světlo …

      • Mig_all  

        to integované světlo na městské vozidlo mi prijde prave jako super věc… dá se to nekde koupit zvlast nebo je to nejaky jejich patent?

    • antt  

      připomnělo mi to pár let zpět a Bocyc. Jako pěkné, ale spíš jen tak někam na výstavu

    • Hnoj  

      Mě osobně se to líbí, ale chybí mi nějaký „entry level“, který by měl ALU rám, řetěz a třeba alfine 8sp (jejich kola mají předpokládám 11sp), který by stál polovinu. Itegrovaný světlo je super.

      Osobně si myslím, že by to mohlo uspět. Koneckonců, když jdou na odbyt takový kraviny za zcela absurdní ceny (Festka a pod…).

      • FeriP  

        Dělají si p*del? :D

        • Drobeczech  

          Tomu se říká reklama, to tam u vás nemáte?

          • VladexAndroid  

            ale mají pravdu :-D favorit to je láska na celý život, akurát že ty kola nemají se skutečnými favority nic společného.

            • Vilém  

              Nastesti.

            • Drobeczech  

              Tak ale pořád si hrají na lidové kolo i když cenovku mají někde kolem 30k za základní modely. To rozhodně pro spoustu lidé lidová cenovka není. A

      • vpa007  

        pěkný reklamy.. hlavně tahle se mi líbí https://youtu.be/FpgHeT-nNPw

        ;-)

      • tigermoth  

        Tak to je perla. A já jdu vylít bezdušáky betonem ať mám stabilitu.

      • DoomHammer  

        no o té vyšší hmotnosti kol je to krásná fornulace :D

        marketéři zapracovali na jedničku

        • JSt  

          podle me to je za pet minus. pokud ma kolo tezky kola, tak o tom mlcim a nesnazim se to ospravedlnit, kor kdyz se me na to nikdo nepta, nemyslis? ;-)

          • DoomHammer  

            no dobře… o rotační hmotnosti víme něco my, co se o kola zajímáme… ale někdo, kdo o kolech neví lautr nic, se na ty kydy může chytit

          • Bumerangista  

            Těžké kola pro dojíždění do práce a na víkendový cykloturismus až zas takovou nevýhadou nejsou. Stabilitu tu přidává, to je pravda. Pamatuji si, když jsem si zkoušel závodní kánoi. Také mi přišlo, že není stabilní, jelikož jsem od toho čekal něco jiného.

            • JSt  

              sam pises, ze tezka kola pro dane pouziti vyhodou nejsou. ;-)

              • Bumerangista  

                Nejsou velkou nevýhodou píši.

                • JSt  

                  takze jsou stredni nebo malou nevyhodou mi vychazi. coz nevyhoda je resp. vyhoda neni . ;-)

                  • Bumerangista  

                    Můžeš si hrát na dobrého logika, ale pak to musíš mít v pořádku. Konkrétně jsem nidky nemluvil o malé a střední nevýhodě, pouze o velké. Navíc, když něco není nevýhoda, ještě to neznamená, že je to výhoda. Může to být bez vlivu na výhodnost. Asi tolika k teorii logiky.

                    V praxi si myslím, že u těchto kol to je docela jedno. Jde o spolehlivost a design (do kterého patří jak funkční vychytávky, tak subjektivní pocit).

                    Dívej, kolik lidí jezdí po Praze na malých skládačkách. Jizdní vlastnosti jsou docela špatné, je to drahé, přitom to má celosvětový úspěch.

                    • JSt  

                      takze ted mi rekni exaktne, cos myslel tvrzenim, ze to „neni velka nevyhoda“. jestli mi ted napises, zes tim myslel, ze to je vyhoda nebo, ze to na funkci nema vliv, tak nevim. :-)

                      samotne kolo ted vubec neresim, jde mi o ten marketing prezentovat jasny nedostatek jako pridanou hodnotu vyrobku.

      • ememem1  

        to je daky fake ne?

      • DaD  

        To je moc, záměrně navýšit hmotnost kol pro lepší stabilitu. Měli by jít do Pro Tour dělat poradce :DD

    • jannk  

      Mate nekdo podrobnejsi odkaz jak funguje ta jejich prehazovaka a remenovy prevod?

      Predpokladam, ze neexistence neceho jako kazeta a potazmo nejaky mechanismu v zadnim naboji nebude zrovna spolehliva zalezitost (mimo mestske popojizdeni) … ?

      furt menit retezy me totiz moc nebavi!

      • Drobeczech  

        Se mrkni na stránky vyrobce toho systému.

      • Vilém  

        Normalni planetova prevodovka.

        Pokud se nepletu tak tam cpou Shimano Alfine.

        • jannk  

          aha, dik. Alfine ale pouziva normalni retez (?), oni tam dali remen, coz me zmatlo.

          Kazdopadne problem je 1.5+kg rotacni vahy, to je proste moc.

          • Lišák  

            Že Ty's to pořádně nesledoval? Kdyby ano, tak víš, že mít těžká kola je lepší.

            • jannk  

              ale sledoval, na favoritu to rozhodne plati, pro nas ostatni co nejezdime jenom v retro tricku na rovince vysmati jako slunicko je porad lepsi nejake ty gramy ubrat.

          • Vilém  

            Delaji se sady treba od Gates, ktere na alfine pasuji.

            Narust rotacni hmoty vubec nezaregistrujes, je to ve stredu kola. Maximalne tak, ze budes mit tezsi zadek.

            Edit: kdyby to bylo na celopero, tak tam by byl narust neodpruzene hmotnosti, tam by se to mohlo podepsat na funkci zadni stavby.

            • kamaro  

              Přesně jak píše Vilém. Zadní náboj (Alfine 11) váží někde ke 2kg. Ale je to ve středu kola, takže to že to rotuje nemá skoro žádný vliv (tam jsou rozhodující ráfky, pláště).

              Obrovskou nevýhodou je ale tzv. B-F faktor, kdy se nemůžeš pochlubit fotkou vypletených kol na digitální váze. Dostaneš se tak na 3250g a toto číslo prostě nemá ten správný efekt :-)

              Teď vážně. Uspořádání převodů je dáno od výrobce a nemáš šanci si to upravit. Skoky mezi jednotlivými převody si můžeš najít (celkový rozsah Alfine11 je 409%). Máš pouze volbu primárního převodu, čili celý rozsah posuneš do pomala nebo do rychla. Omezení týkající se primárního převodu Shimano nikde neuvádí, narozdíl od Rohlhoffa. Nicméně primární převod 1.4 pod stokilovým kulturistou nebude převodovce příliš svědčit.

              Jestli použiješ řetěz nebo řemen už nesouvisí se samotnou převodovkou, řemeny dělá Gates (sada přední, zadní řemenice a řemen v provedení s centrálním vedením CDX vyjde na cca 7000,–). Je tam omezení sortimentu co se týče počtu zubů vyráběných řemenic, ale vhodný primární převod se dá složit. Samotnou kapitolou co se týče řemenového pohonu je rám, který na to musí být připravený (dopnutí řemene, rozpojitelná zadní stavba).

              • Vilém  

                Nektere zdroje uvadeji jako max. primarni prevod 1,9. Kdyz jsem si to pocital, v nejakem online kalkulatoru srovnavajicim planetove prevodovky, tak Alfine vychazelo hodne do rychla.

                • kamaro  

                  Kdysi jsme to tady už rozebírali. Nejedná se o maximální dovolený převod, ale doporučení vhodného převodu na běžné použití pro toho, kdo si převodové poměry neumí spočítat a neví co má zvolit. Jinak by to opravdu vycházelo hodně do rychla, nicméně je Alfine k vidění i na MTB s primárním převodem odhadem 1.5.

                  • Vilém  

                    Jo, ta o tom jsme se mozna v minulosti dohadovali spolu:)

                    Ze to tak nekteri malovyrobci montuji, to jsem postrehl.

                    Chtelo by to nekde dohledat zda to shimano opravdu neuvadi, protoze mi to prijde divny, ze by se nesichrovali proti pripadnym reklamacim.

                    • kamaro  

                      Já jsem to hledal, ale nikde nenašel. Pokud to někde najdeš, rád se přiučím. Ale je to fakt divné, že Rohlhoff to má omezené a Shimano ne – ale on zase slibují 100k km.

                      • Vilém  

                        Ted jsem jen v rychlosti znovu kouknu a maji to psano jako doporuceny

                        "It is recommended that the gear ratio of the front chain ring be set to approx. 1.9.

                        Example: F34T – R18T, F39T – R20T, F45T – R23T"

                        coz je dost nekonkretni, uz jen vzhledem k pouziti s ruznym prumerem kol.

                        Kazdopadne bych z prekroceni mel strach, aby to nedelalo problemy jako na prvnich verzich Alfine 8, kde odchazelo ulozeni planetovych kolecek. Pak se poucili a dali je na jehlova loziska.

          • Nikovlas  

            „Rotační váhy“ – to jo – a tachometr si doufám dáváš na rám, protože představec a řidítka jsou při zatáčení taky „rotující díly“…

    • bochov  

      Podle mne jsou ty favority totalní blbost ani ryba ani rak dnes jsou kola uplně jinde ,ale ty marketingove kecy jsou povedene znam lidi kteří si dali nabrousit přiborove nože.

      • VladexAndroid  

        ale aspoň jsou to originální kola a ne tuctová jakých je všude plno.

        • jannk  

          Ocividne miri na lidi, kteri chteji ujet na kole za rok 1000km, ale 3 podobna kola v republice uz povazuji za mainstream, takze potrebuji neco unikatniho ale ne nutne unikatniho technicky.

          Predstava, ze nejaky zlodej bude zkoumat pevnou sedlovku a individualni geometrii a od toho si odvodi, ze by to kolo nikomu jinemu nepasovalo, takze ho neukrade je prinejmensim usmevna. Nebo unikatni nastroje – to je spise opruz pro majitele najit servis, kde mu s tim neco udelaji, nez ze by to zastavilo zlodeje.

          Ale uprimne jim preji uspech, par kusu za rok urcite prodaji – jestli je to uzivi, super.

      • Bumerangista  

        Tak to je věc názoru. Mě to přijde vcelku dobrá kombinace. Bral bych ještě verzi „Noční CX“ se zabudovanou výkonnou ledkou s přepínáním na dálková a s dírou na 18600 baterky. Vozil bych se tím do práce.

    • gerrard  

      Videa a ty kecy v nich des bes. Jinak prijemne prekvapeni. Uvidime jak jim pujde prodej.

    • Staifus  

      Že by novinka? http://f1.favorit.cz/

      • Espen  

        To už se mi líbí. Tamto s tím řemenem nee, ale tohle bych si klidně koupil. Jako dítě jsem fáčko nikdy neměl. A líbí se mi u kol klasický trojúhelník i tyhle barvy. Jo, tohle bych si i z nějaké nostalgie koupil.

        • jannk  

          jo, tohle aspon vypada jako kolo … jen fakt nevim, jestli bych si poridil favorita misto nejake znacky o ktere se vi, ze ramy fakt umi.

        • ciki  

          Mně se to taky moc líbí, prostě mám slabost pro klasický trojúhelník bez sloopingu a tady je horní roura skoro rovně. Ještě by měli zkusit tu klasickou modrou metalízu, která byla fakt parádní.

        • JSt  

          libi, nelibi… tem mestskym kolum se musi nechat, ze opravdu maji neco, co konkurence nema resp. v takovem segmentu je konkurence dost slaba. silnicku za dvastapadika ma kazda vetsi firma a jejich kola jsou proverena zavodniky na nejvyssi urovni. tady imho realne nema neznama firma bez historie co nabidnout navic oproti konkurenci.

      • ememem1  

        ten clovek je bud blazon alebo niekomu pere prachy.

        • mr.antik  

          tak asi to není jeho hlavní business

          • ememem1  

            to nemoze byt ziadny biznis. ani ten najvacsi imagemaker a dusou absolutneho patriota ak je co i len trocha lucidny si predsa nemoze kupit za par tisic eciek hentaku cinsku kokotinu.

            btw – kolko toho u vas jazdi?

            • mr.antik  

              nikdy jsem to neviděl

            • Lišák  

              Moc jich tady asi zatím fakt nejezdí.

              A určitě ani jezdit nebude.

              • mr.antik  

                a co tam těch 40 lidí teda montuje?

                • Lišák  

                  Montují to do zásoby, aby uspokojili poptávku od 31.3.

                  Řekl bych, že už 30.3. odpoledne se budou tvořit fronty.

            • treatt  

              Čína to opravdu není. Naopak by se dalo najít pár shodných linek s jistým malosériovým lokálním producentem :)

      • Kubiczech  

        Kdo jim to dělá?

        • Vilém  

          Netusim, ale pripomina mi to rozzo.

          • Kubiczech  

            Mně taky. A barevně zase Festku. Ale to je třeba jen inspirace z Vinohrad.

            • karliner  

              Festka ještě existuje???

              • gerrard  

                Jestli sem videl dobre, tak na MS v drahove cyklistice Blaha s Haceckym jezdily na Festkach, takze asi funguji a na zviditelneni makaj.

              • Hroch obojzhivelnyj  

                Evidentne usoudili ze v Cechach neni dost hipsteru aby je uzivili, a cili usili jinam.

                No ale podle jejich FB s nima dokonce muzes 10/4 na vyjizdku Hell of the North do Lyse. Mohlo by se ti to libit, bude to kratke, sice pry pojedou i po kostkach, ale minimalne tem v Polabi se dost peclive vyhybaji, a trasa je dost nesmyslna.

              • treatt  

                Nejen, dost jede..a dělá i titany, převzali prapor Morati..

                • karliner  

                  Zřejmě hledají nové výzvy poté, co Projektem 200 zadupali do země Colnago a spol. :-DDD

                  • Člověk a jeho svět  

                    :D

                  • treatt  

                    Hele to musel být slušnej provar, o to víc oceňuju, že se nevzdali a pustili se do toho z jiného směru a s daleko větším smyslem i drivem. A podle všeho se jim to konečně vyplatilo..

          • JSt  

            je to hrubeho prace, tzn. rozzo a ex festka.

            • mr.antik  

              Tak pokud to dosahuje parametrů srovnatelných s značkovými carbony tak klobouk dolů

              • tromboonen  

                Podle řezu na obrázku to bude mega tuhý (všude, i tam co by nemělo), o to těžší a nedivil bych se, kdyby občas nějaké spoje praskaly když do nich půjdou vibrace z těch příhradových nosníků, nedej bože nějaká energie při smotce (ale možná maluju čerta, detaily neznám)…

                To má být ta slavná voština o který mluvili v PR od festky? Jsem si představoval voštinu ve stěně trubky, ne že to budou tři trubky na sobě…

                • Zdyn  

                  Tohle voština není. Voština byla klasická, tedy sendvičová stěna. Tvořila ji vrstva carbonu / voština / vrstva carbonu.

                  • tromboonen  

                    No ja to detailne nesledoval, ale festka se chlubila, v podobnych tonech jako ted to favo, mozna maj stejnyho PR mana, ze ty jejich ramy jsou super duper revolucni tou vostinou..

                    Tohle (ty tri komory) mi pripada silne kontraproduktivni, nejen kvuli pohodli by ram mel obcas umet zapruzit… takhle to bude umet „zapruzit“ akorat ve spoji :)

                    • treatt  

                      To bylo ještě v dobách, kdy Festka tlačila tu honeycomb konstrukci sendvič trubek, nebo jak tomu říkali? Mi to tehdy přišlo jako dost nesmysl, taky se to nechytlo..

                      Tři komory..já tomu teda prd rozumím, kontrukce jsem nikdy neměl možnost studovat, ale není to myšleno tak, že ta žebra fungují jako planžety, tím že jsou vodorovně umožňují pružení ve vertikálním směru, ale zamezují torzní tuhosti? Takhle by mi to smysl dávalo.. a tím pádem je asi možné mít pružnější vrchní „trubku“, protože na ní nespočívá tuhost.. a i v případě poškození to teoreticky není takový průser, protože to není nosná struktura.. ale jsou to jen mé hrubě neodborné otázky :)

                      • kubad  

                        přesně tak to je, trubka je v jednom směru výrazně pružnější než v jiném

                        • treatt  

                          Samozřejmě jsem myslel, že planžety zamezují torzní měkkosti, nebo že navyšují tuhost, jsem to blbě napsal :)

                      • JSt  

                        eh?

                        …ta žebra fungují jako planžety, tím že jsou vodorovně umožňují pružení ve vertikálním směru, ale zamezují torzní tuhosti?

                        zamezuji torzni tuhosti ceho?

                        kdyz se na to laicky podivam, tak ty lamely, jestli tak lze steny vnitrinich trubek nazvat, dovoli pruzeni ve vertikalnim smeru. potud souhlasim. nedovoli ale uz moc pruzeni v horizontalnim smeru, cimz nikoliv zamezuji, nybrz zajistuji torzni tuhost ramu jako celku i samotne trubky. ;-)

                        • treatt  

                          No však jsem se opravil – tvl se Ti nikdy nestalo, že děláš víc věcí zároveň a myšlenky jsou rychlejší než prsty na klávesnici? :)

                          • JSt  

                            kdyz jsem to psal, opravu jsem nevidel. ;-)

                            • pepek  

                              Ale každému bylo jasné, že je to pouhý překlep. A jenom ty na tom rajtuješ :-)

                              • JSt  

                                na wiki pisi: Typický příklad překlepu může být přílkad. Naproti tomu skouška není překlep, ale pravopisná chyba.

                                se zamenou slov opacneho vyznamu pod heslem preklep nikdo ani nepocital. ;-)

                • mr.antik  

                  že bude trubka tuhá asi je jasný, ale co spoje? Oblast středu apod?

        • ememem1  

          manufaktura na brehu jang-c'-tiangu podobne ako kopu inych co kupis za zlomkove ceny.

        • snas89  

          myslíš design?

          Novák (novague).

          https://www.stream.cz/…kola-favorit

          • Petr L2  

            No nevím, Novák si sice drží image hvězdy a velkého machra, ale zrovna to kolo s tím zlomeným rámem, by ulepil každý svářeč i bez něj, na první pohled jsem si vzpomněl na první celoodpružený Cannondale. Ten měl taky takový kostrbatý podivný rám a pak hned se vybavila dámská kola ze supermarketu v 90. letech. Do toho bych nešel.

            • snas89  

              Já ale neříkal, že mám o něm nějaké valné mínění…jen jsem odpovídal na to, kdo to dělal.

              Jeho ego mi je ukradený a jeho práce v podstatě taky :)

              • Petr L2  

                Já ti to ale nepodsouvám, pouze píši, co si o něm a jeho práci myslím

      • Člověk a jeho svět  

        F1 Super Special za čtvrt mega – to nechceš :)))

        • tromboonen  

          Ty trubky maj tri komory, takze jsou to vlastne tri ramy na sobe.. musi to logicky byt 3× drazsi nez „obyc“ karbonovy ram..

          Ten clanek je dobrej PR blah blah… trzby 12 mil? To by ta kola musela byt nekde videt… mozna ma Favorit dobrou povest v Mongoslku nebo Jizni Americe jako Jawa, jinak si to nedovedu predstavit… „abychom jimi zásobovali světovou elitu zatím nemáme kapacity.“ kluci z ProTour se uz nemuzou dockat..

      • Staifus  

        Dotaz laika, když vezmu určitou F1 dejme tomu tu nejlevnější za tich 65 tis a porovnam to s konkurencí silničních kol… dostanu za ty peníze lepší, lépe vybavenou , prostě lepší silničku? Jde mi o to, zda i tou F1 favorit oslovuje vybranou skupinu lidí jako že je to něco echt stylového nebo prostě konkurence schopné silniční kolo…

        • gerrard  

          Cube, Haibike zacinaji kolem 45000,– na karbonu se 105 tkou. Takze za me se snazi oslovit urcitou skupinu lidi, rozhodne nemaji nizkou cenu.

      • karliner  

        Není to stejný slovák, který před pár lety představil revoluční motor s výkonem asi tisíc koní a spotřebou 5 litrů a od té doby o něm nikdo neslyšel?

        • Phantasma  

          Netusim. Ja o Favoritu rozhodne nepremyslim.

          • bochov  

            Měl bys uvažovat pry nabízí jako bonus pravidelnou upravu krve a okysličene červene krvinky takže ti to pojede samo.

        • pepek  

          Prý ho Mercedes uplatil 100mega €, aby ten motor schoval

          Ale dotace na to asi přitekly, to jo.

    • Ricci  

      100

    • treatt  

      Tož, diskutovalo se to tady dost, hodně i v galerii té vizualizace, dám to sem..

      viděl jsem se s panem Hrubým na stánku Favoritu, pár věcí jsme probrali, tak nějaké konkrétní věci namísto dosavadních odhadů a spekulací – idea je taková, jak jsem si ji představil, v podstatě vnitřní struktura funguje, velmi zjednodušeně řečeno, jako planžeta, aby mohla pružit ve vertikále, ale být tuhá do krutu a do boku. Zadní stavba je u levnějšího „Special“ shodná, jako má top model, ale napojení ve spojích těch „planžet“ je vyřešeno nějak jednoduše. Top model „Super special“ už má ovšem řešenu vnitřní strukturu tak, že ty jednotlivé planžety jsou napojeny na sebe. V případě hlavy je to sendvičová konstrukce tak, aby rázy od vidle brala primárně vnitřní vrstva a do vnější to šlo už zredukovaně. To vnitřní žebrování není dělané klasickým „vyfukováním“, jako jsou známé formy u ostatních, ale jsou do této struktury lisovány. Teď mi došlo, že jsem se zapomněl optat na vnější vrstvu, trubka na mě dělala dojem, že je spíš oplétané vlákno, než klasické „plátno“ prefabrikovaného karbonu, ale to tedy nevím.. Každopádně předávám dál, co jsem se dozvěděl a pochopitelně už to teď říkám svými slovy, tak snad to nijak významně nekomolím :)

      Kažopádně, když shrnu svůj osobní dojem, vydali se jinou cestou, než je na trhu obvyklé a ve veloprůmyslu běžné. Mohli jet na Taiwan, objet x fabrik, zjistit, co kdo umí, podle toho napasovat design, vyfouknout rámy jako každej druhej a odlišit se retro designem. Místo toho zkouší vlastní technologický přístup, vyrábějí to u nás a už jen za to jim patří můj obdiv a držím jim palce. Druhá stránka věci je, jak se to povede marketingově v praxi a jak na tom budou s prodejem. Nicméně jedna věc je jistá. Němci si hýčkají své Schmolky, Lajtvejty, Štorky, Francouzi své Tajmy a Looky atd. A že jsou opravdu hodně daleko nějakému ideálnímu poměru cena/výbava, ovšem v Čechách se na ně sesype leda zástup hecmajstrů, co je znectí do sedmýho kolene.. ale tak to holt už u nás je..

      • Džey Ár  

        Tak ještě porovnej kupní sílu v to Německu, Francii a u nás. Bartosz to dělá jednoduše a funguje to. Všechna ta technologie Favoritu je krásná, líbí se mi, ale bohužel nezaplatím to a jiní (i nadšenci) taky ne.

        • Vilém  

          Zrovna takovej Dzej Ar by prachy mel resit az na poslednim miste.

        • Rubi  

          no na pocet obyvatel zas tak moc nezaostavame u nas to dela rocne cca kazdy 29. si koupi nove kolo, ve francii kazdy 22. a v nemecku 20.

          • Chlebovnik  

            Ale jaká je pak průměrná cena kola zakoupeného u nás a kola zakoupeného v Německu nebo ve Francii?

            • Rubi  

              v nemecku je to nakych 14500 kc, u nas jsem to bohuzel nedohledal, ale o moc min to nebude, kdyz si vezmes ze kola zacinaji na nejakych 7000? kc

      • Petr L2  

        Já bych nebyl tak kritický k reakcím lidí, je dost výrobců, co si jdou svojí cestou i u nás a nemyslím, že by si je všichni „vychutnávali“ V případě Favoritu to možná je spíš tak trochu reakce na ten jejich marketing. Za každým výrobcem lahůdek je většinou nějaký „příběh“, který výrobkům dává tu nadstavbu a tvoří s výrobkem nedílnou součást, u Favoritu to tak necítím, jejich story: " koupil jsem značku protože mi připomíná dětství, dal jsem do toho peníze, uděláme vše jinak, lépe od konstrukce po design" mě opravdu neoslovila a osobně se mi ty kola ani nelíbí, říkal jsem si, že budou naživo třeba hezčí, ale nejsou.

      • Vilém  

        Ja moc nechapu, oc tem remcalum jde. Cena mi prijde zcela primerena, nevim proc srovnavat s megaznackama, ktery to praskaji jak Bata cvicky. Toto je rucni prace a na to mi to prijde jeste levny. Staci si jenom precist kdyz tu treba Kamaro nekde popisuje kolik casu mu zabere ciste vyroba jednoho jeho CrMo ramu, kdyby si to mel nechat realne zaplatit a jeste na tom vydelat, platit z toho stroje a naradi, tak ten ram bude stat desitky tisic a to je „jen blba ocel“.

        • Rubi  

          pro cesko zije jenom canyon…

        • hannawald  

          Je to asi tezke jet retro, kdyz v karbonovem kurzu jsou spis urcite masivni partie, ruzna zplosteni..pak se nabizi pochybnosti, na kolik je ten design funkcni a nakolik modni. Za sebe musim rict, ze grafika povedena.

        • ememem1  

          jako nic v zlom ale sa pytas o co ide? ako vazne? o to, ze za tie iste prachy kupis nieco o rad inde, overene a 100% ne funckne. co su to za kecy o rucnej vyrobe? co je to za blbost? co to ako znamena, ze je to nebodaj kvalitnejsie, lahsie, presnejsie alebo co? uz pred 100 rokmi ludia prisli na to, ze strojova vyroba je presnejsia, kvalitnejsia a lacnejsia takze tento argument je uplne smiesny. a ich akoze vlastmy vyvoj? jasne, v znackach co sa tomu venuju desiatku rokov su pripeceny a cakaju na manika z favoritu co predtym vymyslal zelene z nosa aby im to na kolene on the fly nakreslil a vysvetlil.

          jak hovorim je to bud blazon alebo niekomi perie love.

          • Vilém  

            Pro nekoho je proste odlisnost, zpracovani a treba ta rucni zakazkova vyroba znacnou pridanou hodnotou.

            Pro tebe evidentne ne, ale nemam strach, ze si to kupce nenajde.

            • ememem1  

              chapal by som pri obrazoch a pod. ale dobre.

            • JSt  

              rucni vyrobou ale neoslovis zavodniky – cili jen drazsi kolo pro zevly. ;-) zavodnici se o to zacnou mozna zajimat az kdyz bude jasne, ze ten ram v necem prekonava konkurenci.

              • Vilém  

                Tak ze to budou kupovat zavodnici, to bych necekal, spis vyslouzili zavodnici, nebo ti co by zavodniky radi byli.

                • JSt  

                  divam se na to ze sveho pohledu. mit 60k na mestske kolo, zahrnu favo s remenem do vyberu. mit 250k na silnicku, neuvazuju o favoritu ani vterinu. ;-) nekdo to muze mit jinak, to je jasne.

              • jan.pernik  

                zavodnici budou jezdit na tom, co jim da staj. takze kdyz se staj rozhodne, ze budou jezdit na Ukrajinach, tak voni budou jezdit na Ukrajinach, i kdyby se na hlavu staveli

                • tromboonen  

                  No zrovna v tomhle pripade by to nejspis dopadlo tak, ze by jim na zakazku nechali vyrobit z karbonu podobny ramy a na ty dali nalepky Ukrajina, jako se to udajne sveho casu delo s Focusama u Ag2R kdyz se jim lamaly :)

                  • Barak  

                    To je ale nějaká pohádka né?

                    • McBlacky  

                      běžně se „rebranduje“, sedla a galusky nejvíc, na jarní klasiky i ráfky…

                    • tromboonen  

                      Inu bylo nebylo.. nevím.. ale na Ukrainách by je určitě jezdit nenechali..

                      Spousta rámů v Pro pelotonu je přebrandovanej prototyp, neco extra ale aby se prodavaly rohliky na krame je to vydesignovany napohled stejne… nebo nejak upravenej ram, Boonen mel jednu dobu Roubaix s predni casti z Tarmacu aby se moh lip natahnout a byl niz, patrne to ma dodnes.. to sice neni takovy extrem, ale skutecny kolo co si koupis pod znackou Spesh Roubaix to taky nebylo..

                      • Barak  

                        Od jednoho výrobce bych tomu rozuměl. Já jsem tě pochopil tak, že se jim lámal Fokus, tak si nechali udělat rám od úplně jiného výrobce. To se mi zdálo nepravděpodobné.

                        • tromboonen  

                          Nekdo to tady rikal, nevim co je na tom pravdy, ale teoreticky to mozny je, team ma noveho sponzora, ten ma novy model, ukaze se, ze je tam nejaka chybka, treba OK pro konzumenta ale v zavode obcas nevydrzi smotku, par jich rozstipou, panika, vyrobce zacne delat na vylepseni, ale co s teamem, jezdci jsou nasrani ze jim to praska pod zadkem (i kdyby to byla jen psychika)… tak se vezme jinej podobnej ram, soupnou se na to nalepky a dokud se vyrobce nepolepsi, funguje to… mozna je to v tomhle pripade urban legend, ale neni to nepredstavitelny..

                          • tromboonen  

                            A jak vsichni vime od mistnich odborniku, noname ramy od soudruhu z nocni smeny jsou stejne dobre nebo lepsi nez original, takze win-win :)

                            • Barak  

                              Tak jak jsi to napsal to sice dává smysl, ale přijde mi to krajně nepravděpodobné. Už jenom kvůli tomu, že by se do profi týmu dostaly rámy, které praskají. Dále kvůli, podle mě, dost přísné smlouvě mezi výrobcem a týmem, která jistě vylučuje, aby si někdo jejich logo nastříkal na rám a tým na tom jezdil. A řekni mi, kdy jsi naposled v TV viděl u nějakého týmu při nějaké nehodě zlomený rám? Neříkám, že se to nestalo, ale je toho tak málo, že si to ani nevybavim.

                              • Hroch obojzhivelnyj  

                                Zašít zlomeny ram z dohledu kamer je prvni povinnosti mechanika. No a kamery prednostne zabiraji zlomeny klicni kosti.

                                • Esi  

                                  Je to už nějaký pátek bylo vidět v přímém přenosu na TdF při výjezdu z balíku z kruhového objezdu se někdosnažil přeskočit takový ten ostrůvek a nevšiml si že je na něm nízká značka přikázaného směru, nic se mu myslím tenkrát nestalo ale v záběru bylo vidět jak zadní stavba se zadním kolem a kusem sedlovky vyletěla snad 6 metrů vysoko a ten rám byl na 3 kusy, ale za chybu rámu bych to nevydával :-)

                                • Barak  

                                  První povinností mechanika je zajistit, aby cyklista mohl dál jet, pokud mu to zdraví dovoluje, ne zašívat někam jeho kolo.

                              • tromboonen  

                                Je jich dost a celkem se ani nelze divit, ale v TV se samozrejme venujou spis jezdcum.. v tom scenari ty ramy dodaval ten sponzor, ne ze by si je porizoval nekde pod rukou team, ciste aby zachranil povest nez doda svuj vylepsenej model… muze to byt fama, ale kdyby se neco takoveho stalo, resit to takhle je logicke.. a Focus zadna mega znacka v dobe kdy pronik do profi pelotonu nebyl.. ale uz toho nechme, nemam to podlozeny, jen jsem reagoval na ty Ukrajiny…

                              • orm  

                                Pro peloton nevim, ale napr. Stybar jezdil prestrikane Ridley, kdyz mu Mercx nedokazal dodat poradnou cyklokrosku. Katerina Nash jezdila (a mozna i jezdi) na cyklokrosu Ibis prestrakany na Orbeu.

                                http://www.cxmagazine.com/…bike-profile

                                http://www.hln.be/…leuren.dhtml

                          • Petr L2  

                            Pomud mě paměť neklame, tak rámy Morati se někde tenkrát jezdili pod jinou značkou.

                          • gerrard  

                            Tak kdyz jsme v tom vlakne o favoritu tak jestli te to zajima tak ten favorit na kterem jezdila Sablikova a jeste dalsi jsou udajne prestrikane Wilery.

                      • karliner  

                        Hele, s tou spoustou přebrandovanejch rámů – prototypů v profi pelotonu jsi si jistej? Jako na svém S-worksu z alibaby tu nálepku asi nemáš, ale už několik let musí mít a má každý schválený rám nálepku UCI Approved a dokonce je i dostupný seznam schválených rámů, tak ti nevim..

                        • tromboonen  

                          No minimálně Tomekke takovej hybrid jezdil, jestli mu to nechali přeměřit UCI nevím.. možná berou RoubaiX UCI legal + Tarmac UCI legal = UCI legal :)

                          Krome toho Ridley tusim casto dava sponzorovanym teamum dosud nepredstavene prototypy typu zadek z neceho, predek z neceho – ale predpokladam, ze ty ma v ramci vyvoje uz UCI approved a casem se objevi jako seriovky..

                          A na mým rámu „z Alika“ (koukam, ze uz jsi zase ve forme, to jsem rad:) kupodivu obr nalepka UCI Approved není, ač jinak má hologramy a jiné origo značení, ale jsem v klidu, není to ani na jednom SWKs Rubecku minimalne tehle modelove rady, kluci ve Speslu nechteli kurvit design desitkama nalepek a popisu prevratnych technologii jak to delaj jiny socka znacky… myslim, ze spis spolejhaj na ten seznam approved ramu a kazdej kdo si to koupi vi, ze to profi jezdi.. nevim o tom, ze by legalnost ramu spocivala jen a pouze v te nalepce, resp. ze by nalepka byla povinnou podminkou..

                          • karliner  

                            A přitom stačilo napsat: „máš pravdu, nejsem si těma prototypama jistej, asi jsem plácnul kravinu..“

                            • McBlacky  

                              jinak teda s tím uci approved. Na 26" SJ HT jsem to měl, ted na 29" SJ HT to nemám. zajimavý

                            • tromboonen  

                              Covece, zkousis to, ale o Boonenove Roubaixovi to vim z historickejch pramenu a ze cerveny Lotto jezdilo Ridley ramy co se neprodavaly/a.k.a. prototypy taky.. predpokladam, ze oboje si nechali od UCI premerit… nevim presne jak probiha premereni/schvaleni ramu UCI a nebudu to hledat, ale predpokladam, ze jsou dany parametry, vyrobce se ujisti ze to ram splnuje a pak jde za UCI (s nalezite mastnym sekem) a rekne tady mam ram ktery chci pouzit, premerte si to a dejte mi stempl… zas takova veda to nebude.. stejne se premeruji zavodni plachetnice, a to i kdyz jsou od ofiko vyrobce te tridy..

                              Tys naopak naznacoval, ze kdyz neni na ramu nejaka nalepka tak neni UCI approved, to je IMHO pitchovina… ty nalepky tam nekteri vyrobci davaj (vetsinou takovi Ti co maj pocit, ze musi na ram napsat tisice kravin), nekteri ne… me osobne je to sumak, nemyslim si, ze kdyz pojedu „nahodou“ kolem UCI zavodu, tak se prihlasim a oni me vezmou protoze mam nalepku :) … a clovek, ktery nejake zavody kde je potreba mit approved ram jezdi tak si asi ohlida uz pri koupi, jestli takovy ram ma a nebude se ridit nalepkou, respektive vetsinou to za nej dela team..

                              A co Ty, mas nalepku?

                              • karliner  

                                Jako obvykle jsi to převedl jinam :-)

                                Nálepku mám, rám mám originální, ne z alibaby.

                                • tromboonen  

                                  Nikoli, drzel jsem se pouze Tveho blabolu o tom, ze UCI approved ram dela nalepka.. ja ji nemam na original ramu ne z Alibaby a stejne tak ji tam nema kolega Tommeke ani nikdo jinej kdo ten ram jezdi..

                                  Ale fakt jsem rad, ze uz je ti lip:)

                                  • karliner  

                                    Jen pro přiomenutí -cituji- úvodní blábol: Spousta rámů v Pro pelotonu je přebrandovanej prototyp, neco extra ale aby se prodavaly rohliky na krame je to vydesignovany napohled stejne…

                                    Pak jsi si to několikrát sám vyvrátil a vzápětí zase potvrdil, dokonce sis na pomoc vzal kolegu Tommekeho a na závěr jsi mi uštědřil solidní headshot.

                                    Btw, co to tam má kolega Tommeke na rámu za nálepku

                                    • tromboonen  

                                      Tak ocituji sebe: Ridleye u Lotta tusim vloni, nebyly to seriove modely.. Tommekeho Roubaix minimalne v zacatcich, ted nevim.. oboje prototypy nebo jak to nazvat, proste kola, ktera jinde nekoupis..

                                      Tommekeho nalepka dobrej ulovek, holt si asi potrpi na nalepky, ale je to jinej rocnik nez ten muj, takze to nedokazuje ze kdyz to na 2014 nemam tak je z Ali..

                                      A kdyz ses teda odbornik, MUSI byt na profi ramu nalepka UCI approved jako nutna podminka, nebo staci, ze je to ram, ktery UCI zmerila a dala do seznamu?

                                      • karliner  

                                        Viz Blacky.

                                      • karliner  

                                        Mimochodem, na fotce je kolo tvého kolegy Tommekeho z roku 2014. Nejspíš ale jezdí nějakej fake s desetitisícem nálepek ;-)

                                        • tromboonen  

                                          Jezis tak uz nebaziruj na kazdym slove, jestli je to 2014 tak pak je to neco, cemu ve Speslu rikaj Project Black, tusim, ze ma v karbonu o 1R vic nez bezny Swork z obchodu jako mam ja… nejaky omezeny mnozstvi taky prodavaj smrtelnikum, nevim jestli s nalepkou, asi jo, ja jen ze nektery vyrobci tu nalepku necpou na kazdy volne prodejny ram jen aby si hobik s brichem pripadal jako ProTour rider, tot vse, setrme si munici na dulezitejsi spory..

                                  • McBlacky  

                                    pokud nemá nálepku, musí mít odsouhlaseno, že to je prototyp a mělo by to být i označeno jako prototyp. V profi pelotonu to prý jinak nejde. Psal o tom před lety inrng

                                    • tromboonen  

                                      OK, takze aby ram mohl jezdit v profi pelotonu, musi byt nejen premeren UCI (predpokladam, ze meri vzorek produkcniho ramu, ne kazdy individualni ram), UCI jej da na seznam schvalenych ofiko ramu A MUSI mit na sobe i nalepku… to je mozny a nevedel jsem to..

                                      Pripadne prototypy nebo ramy, ktere se jeste ofiko neprodavaji pak logicky UCI taky musi schvalit (a taky dostanou nalepku)..

                                      Ale fakt, ze vyrobci s decentnejsim designem ramu na nej pro bezny prodej nenalepej deset tisic nalepek z toho ramu jeste nedela fake nebo non-UCI-approved, o tom tady furt presvedcuju Karlinera, ale on uz se zvetil a sije do me z uskoku:)

                                    • mr.antik  

                                      a ta nálepka se dává před instalací motoru nebo až po?

          • kubad  

            neviděl sem, neznám, ale určitě je to nahovno, super názor to bych od tebe nečekal.

            může to stát za hovno, muže to být super, pokud nezkusím tak je lepší ze sebe nedělat osla

            • ememem1  

              ako fakt veris tomu ze chlapec co pred par rokmi „vymyslel“ revolucny motor ktory je sice teoreticky znamy uz x rokov len je ho jaksi problem realne vyrobit prave vymyslel a dokonca vyrobil revolucny bike?

              ako sorry, poznam docela dobre zopar chalanov co stali po velkej neznej za dnes uz docela slusne zabehnutymi ceskymi outdorovymi znackami a ked ich stories porovnam s tymto komikom tak skoda reci. ale ako moze byt ze daky pomateny trtko – tusimze sa tomu dnes hovori hipster ci tak nejak – na to skoci a chvilu budu docela dobre fungovat. dlhodobo to ale nema sancu aj keby ro hned myslel vazne.

              • Vilém  

                Nj, ale tady nejde o nejakeho snilka.

                Ty ramy mu dela nekdo kdo tomu rozumi a dela to roky.

                • ememem1  

                  moze byt, nejsom „in“, len ked vidim kak je dobre mat co najtazsie kolesa a jak planzeta v trubke zvysuje tuhost v kruteni tak som si celkom isty neni. aby to nebolo jak s tym motorom.

                  • Vilém  

                    Mozny je vsechno, jak se jim bude darit, to nedokazu odhadnout.

                    Kazdopadne to na me pusobi, ze se ten clovek dokazal obalit schopnejma lidma. Uz jen to, jak to vsude tlaci, ze tu o tom debatujem atd.

          • Nikovlas  

            Určitě je to pračka na prachy – proto s tím chodí na výstavy a dává rozhovory v televizi – prostě být vidět je při praní peněz základ :-)

            • Sindy  

              Tak musís to brát tak, ze si každém mysli to, co ty a ani ho nenapadne, ze je to pradelna ;)

        • Džey Ár  

          Jde o to, že to ve Fávu vzali z opačného konce a tihle „remcalové“ (včetně mně) si myslí že to tak nepůjde. Náš trh je každopádně malý a venku nikdo po Favoritu netouží. Prodají u nás a prodají málo. Udělali alespoň dobře že dělají „normální“ silničku. Dělat z karbonu nějaké „exkluzivní“ městská kola je holý nesmysl. Zase bych to srovnal s Bartoszem (RB), nedělá nic převratného a přesto to má lehký nádech vyjímečnosti. Je v porovnání s konkurencí v podstatě levný, nebo srovnatelný. Hraje přesně na tu správnou notu těm o které se Fávo snaží. A hlavně dělá přesně to co teď lidi chtějí kupovat.

          • Vilém  

            Nechame se prekvapit.

            Mozna to dopadne jako ten projekt Festky, ktery na me, narozdil od projektu Favorit, pusobil od zacatku nerealne, treba se jim zadari.

            Nerikam, ze bych si to koupil, ale proste mi jen neprijde na miste to srovnavat s masovou produkci.

            • kubad  

              +1

            • Džey Ár  

              No já jsem taky hodně zvědavý a masovka to není ani náhodou, o tom žádná. Bylo by fajn kdyby se udrželi. Muselo do toho zahučet už hodně zlaťáků.

          • mr.antik  

            na druhou stranu, jsou to jejich prachy a prachy jejich investorů. Značka neznačka, image tradice, na to už snad nikdo dneska neskočí

            • Džey Ár  

              „Značka neznačka, image tradice, na to už snad nikdo dneska neskočí“ Taky si to myslím, ale nemyslím si že je to dobře :-).

              • Hroch obojzhivelnyj  

                Image, tradice, no… Znacka favorit vznikla po osmactyricatym, kdyz komunisti ukradli a spojili 3 rokycanske velke vyrobce kol (Tripol, Tudor a treti z hlavy nevim) a dalsich 100+ ceskych vyrobcu ci ramaru poslali do kytek…

                …no meli tam dilnu ktera produkovala ramy pro zavodniky, spis je k placi ze zbyla vicemene jedina v republice… a ze by stari zavodnici na ty ramy vzpominali s nejkym extra velkym obdivem…

                Mi ten nOstalgicky marketing zrovna moc nebere.

                • tromboonen  

                  A co teprv nOstalgie říznutá tím správným emerickým marketingem z učebnice pro střední obchodní, to je pak nářez.. :)

      • mr.antik  

        To spojování musí být docela zajímavý…

        Každopádně dokud to někdo neprojede, tak ty vlastnosti jsou dost teoretický, protože to neni jen o trubkách, třeba ta zadní stavba extra pohodlně od pohledu taky nevypadá

        • tromboonen  

          Co dokud to nekdo neprojede, dokud to neposoudi nekdo kdo to ma sakra v ruce a v zadku a je nezavislej, pripadne nejake mereni… jinak realne foto trubky i v malem rozliseni leccos napovida, ze by tam nekde dochazelo k nejakemu pruzeni bych si dovolil pochybovat, tloustka sten skoro extrem, spojovani nechme se prekvapit..

          Jako nic proti, ale kdyby to bylo tak genialni reseni uz by jej nekdo delal a patrne i lip, ale treba se vsichni pletem a za par let bude pulka profi pelotonu na favech a druha na jimi inspirovanych masinach..

          • Nikovlas  

            Dokud tam někdo nepřistane, nemůžeme s jistotou říct, že to není vhodné místo pro život… ano – mluvím o Slunci.

          • Rubi  

            kde je Mlok???

      • Nikovlas  

        Český vývoj i výroba je mi sympatická… A myslím, že s marketingem na tom nejsou tak zle, když se jim podařilo přesvědčit lidi, aby jim uvěřili, že planžeta napříč trubkou zvyšuje tuhost v krutu, a ještě tu informaci ochotně předávali dál :-)

        • bochov  

          Favorit je synonymem socializmu kdy to bylo nejlepší kolo pro řadoveho občana,ktere bylo dostupne dneska je jina doba jezdíl jsem na něm,ale pokud bych měl dostatek financí na super silniční raketu tak pujdu do spešlu o nich si člověk muže myslet co chce včetně odpuzujícího marketingu ale výrobky mají perfektni.

          • treatt  

            To je přesně ten smutný paradox doby. Lidi, co mají prachy, si pořídí fantastickou ruční práci z neuvěřitelných materiálů v případě hodinek, na míru šité košile, obleky, boty.. ale když přijde na kolo, jdou jako stádo pro Spešla, protože to stojí ranec. Namísto toho, aby si koupili stejně skvělou ruční práci od řemeslného mástra, jako v případě toho ostatního. Smutný

            • mr.antik  

              Tak ono v době karbonové to až na pár výjimek (třeba Favorit bude jednou z nich) moc ani jinak nejde (nemyslim teda konkrétně spešla ale jakoukoliv větší značku)

              • McBlacky  

                můžeš mít Parlee, Open atd. Ty jsou výjimečný dost.

                • treatt  

                  Kdepak, to je podle ememema přeci mýtus, totální šméčka, protože si to nějací poblouzněnci lepí nepřesnou rukou, místo dokonalosti sériových strojů.. proč by se někdo měl zajímat o stroje jako Factor Vis Vires nebo kreace Rola, kde Ti vyladí rám na míru nejen na postavu, ale i přesně dle váhy a jezdeckého stylu a preferencí. Však je přece dokonalost strojů, geometrie je jedna správná pro všecky, šup všichni pro dokonalý Spešl, hlavně nejít proti proudu :)

            • ememem1  

              pri vyrobkoch ako je bike je rucna praca naprosty mytus, neni v celom procese absolutne nic v com by stroj nebol lepsi. este aj keby to malo byt akoze na mieru tak je najlepsie tie rozmery zadat stroju a nechat to na nom. akekolvek rucna praca do toho vnesie len bordel.

              • JSt  

                to zalezi na pouzite technologii. treba ocel do mufen ti stroj nezapaji apod. jinak jedinou pridanou hodnotu rucne vyrobeneho ramu, co se tyce funkcnosti kola, vidim v moznosti geometrie na miru. ze je to pro minimalne pro 90% cyklistu naprosta zbytecnost je vec druha. ;-)

                • kamaro  

                  Kromě geometrie na míru je smyslem zakázkové stavby třeba to, že chceš využívat vybavení se kterým většina výrobců moc nepočítá. Například chceš expediční kolo na které chceš dát Rohlhoffa, chceš řemenový pohon, chceš tuhý nosič (třeba i intergovaný), spoustu různých návarků (na třetí či čtvrtý bidon, návarky na vidlici a pod.) a kvůli přepravě to chceš navíc udělat skládací. Normálně takový rám neseženeš. Rohlíka s řetězem na standardním rámu rozchodíš, verzi náboje pro běžné patky dělají a i jeho atypické vedení bowdenů nějak přichytíš. Ale nebude to žádná hitparáda oproti rámu s patkami přímo pro tento typ náby a s připraveným vedením.

                  Občas jsou vidět lidé, kteří mají na kole nabastlené nějaké příslušenství – většinou to vypadá dost hrozně a funkčně to taky může být problematické. Když jako uživatel víš, co na tom kole chceš mít uchycené, rám se na to dá přímo připravit. Ve výsledku to bude jak funkční tak to bude dobře vypadat. Ale tak chápu, že někomu se třeba líbí příslušenství uchycené stahovací páskou, blatníky a nosiče uchycené tenkými rezavými plíšky popř. objímkami a brašny uchycené pomocí suchých zipů kolem trubky. Mě se to tak nelíbí a proto to dělám jinak.

                • ememem1  

                  ja si myslim ze aj tzv. bike na mieru robi stroj, len tam proste nastavia dlzky trubiek. napr. u vas to robi tusimze duratec ci snad rb neviem, ale vazne myslis ze to je hand made pravom slova zmysle ?

                  • Marskatin  

                    Které činnosti na rámu musí být handmade, aby to bylo handmade v pravém slova smyslu?

                    Trubky asi nikdo ruční pilkou neřeže a u kulatých trubek pilníkem podle šablony nevypilovává konce, aby to na sebe sedělo. V RB pokud vím vaří ručně a jsou na to pyšní.

                    • ememem1  

                      to ja neviem, to sa pytam ked tu je rec o hand made. ale povedzme ze to zvaranie. to sa dost cudujem ze to robia rucne lebo stroj zvara presnejsie, lepsie a rychlejsie.

                      • Marskatin  

                        Nejsem svářeč, takže k tomu ti mohu napsat jen to, co k tomu tuším p. Bartosz řekl v nějakém rozhovoru, pravděpodobně pro velo.

                        Bylo to něco v tom smyslu, že trubky mají občas nějakou odchylku v tloušťce stěny či od pravidelného profilu. Díky tomu to občas úplně dokonale nesedí a při ruční práci je možno to podchytit. Někdo to možná dohledá nebo opraví.

                        • ememem1  

                          a sakra, trubky maju dnes z vyroby take imperfekcie ze to treba doladovat pri zvarani? to su mi veci…

                          • Drobeczech  

                            Normální bežná věc i v seriovce.

                          • kyl  

                            By ses divil co mi kolikrát dojde za trubky.Mám předchystané koncovky podle jedné várky trubek a přijde druhá a musím je předělávat protože se nedají nasunout.Klidně je 0,5mm rozdíl v průměru.Často nejsou ani ideálně kulaté.

                          • treatt  

                            Jo, stejně jako trubky a jekly řežané na laseru jsou dokonale stejné a přesné..tak mi potom řekni, jaktože u našeho subdodavatele je pak stojan pěkně nakřivo, protože to místy lítá o dva milimetry..

                            Tak hlavně, že stroj je neomylný, nevstupuje do něj žádný lidský faktor (že třeba někdo přečte šestku jako devítku) a vše je díky strojům naprosto dokonalý a neomylný.. :)

                      • krabica  

                        Tak to moje GT asi byla ruční práce, bo křivý rám by stroj udělat nemohl… :-D

                        • Vilém  

                          U nekterych znacek uz je to neco jako jejich poznavaci znameni, ze malokdy narazis na dobre svarenej ram. Kupodivu je to vse ta skvela velkoseriova vyroba, kdy to masti ty dokonale roboty.

                          Zvlastni.

                        • ememem1  

                          tak cinsky za korunu stroj asi hej, inak uz stroje pred 50 rokmi to robili bezchybne.

                          • Drobeczech  

                            Možná tak ve snu :D

                            • ememem1  

                              ano? a v jakej suvislosti ty zo strojnym zvaranim prichadzas do styku ked sa vyznas?

                              • Vilém  

                                Tak o jakem cinskem stroji za korunu teda mluvis, kdyz se vyznas?

                                • ememem1  

                                  ako ideme sa vazne bavit o tom ze strojna vyroba napr. ramov alebo karosarskych vyrobkov atd. je v konecnom dosledku lacnejsia, rychlejsia a bezchybejsia jak rucna praca?

                                  jako ved si v podstate z fachu tak o com sa hadame? rucne zvaranie sa robi dnes len tam kde to inak nejde (napr. na stavbach a pod.) pripadne tam kde sa neolplati kupit stroj, cize povedzme ked niekto urobi par zvarov za mesiac.

                                  pripustam aj to, ze niekde v cine moze byt lacnejsie zamestant 100 akozezvracov jak kupit stroj. potom to ale aj tak vyzera.

                                  • mr.antik  

                                    Tak začni svařovat super kvalitní rámy strojně na slovensku, s takovýma zkušenostma

                                  • Vilém  

                                    Takze odpoved zadna.

                                    To, ze byly zavedeny nejake roboty a automaty bylo predevsim z duvodu vetsiho zisku. To ze pro malovyrobu to nema smysl, je snad jasny.

                                    Ale jak teda vysvetlis, ze i ti vyrobci, kteri pouzivaji roboticke automatizovane linky, patri mezi nejvetsi na svete, vyprodukuji, na techto bezchybnych strojich, z meho pohledu, zmetky, ktere bez mrknuti oka prodavaji. Toto by se u te rucni vyroby, ktera dle tebe stoji za prd, nestalo, proste by ty ramy skoncily rozrezane v odpadu.

                                    • ememem1  

                                      tak ze kazda vyroba produkuje aj odpad a nepodarky, zalzezi na vstupoch, cene atd.

                                      nicmenej ak sa vazne chceme bavit o tom ze roboticke zvaracie stroje mig/mag za miliony sa nechytaju na rucne zvary tak to asi nechajme tak.

                                      ci ale nutne toto pouzivaju vyrobcovia bikov neviem, ti top asi hej, cinska masovka do tesca asi sotva.

                                      • Vilém  

                                        Dobra, zadne oprovedi, na dotazy co jsem polozil, se nedockam.

                                        Ja ti to teda konkretizuji o cem jsem mluvil. Jak se na tech superkvalitnich strojich muze stat, ze vsechny kusy urcitych modelu od Meridy, s kterou jsem v minulosti prichazel pracovne do styku, mely krive privarene zadni stavby? U jinych dvou modelu celoper byly zadni stavby svareny tak, ze zadni kolo bylo vic k jedne strane, u dalsich modelu vrzaly svary u hlavove trubky, protoze byly spatne provarene a trubky byly spatne slicovane?

                                        Toto je ma zkusenost s pouze jednou opravdu velkou znackou. Nedelam si iluze, ze se to nestava i u ostatnich vyrobcu.

                                        Zkusis mi na to konecne odpovedet, nebo zase budes odvadet rec uplne nekam jinam?

                                        • roud  

                                          Naprosto jednoduchá odpověď každém automat je jen tak dobrej jak je dobrej program a údržba spousta firem provozuje automaty roky bez jediný ho servisu dokud se úplně nevysypou ale stejně tak svářeč může udělat svár za kterém by mel vrátit papíry ono si nevyberes ;)

                                          • Vilém  

                                            Me je to jasny, akorat ze ememem tu stale zaryte opakuje, jak se u takovychto stroju a u techto velkych vyrobcu nic podobneho nemuze stat, protoze stroj je neomylny a dokonaly. Ale on ten stroj serizuje a vysledky prace kontroluje zase jen ten blbej clovek.

                                            Pritom u malovyrobce by tyto zmetky nikdo nepustil do obehu, ale Merida to s klidnym svedomim prodavala. Kdyz se na to nekdo zeptal, tak cloveku nezbylo nez pokrcit rameny a ukazat zakaznikovi, ze na vsech kolech je to stejne.

                                            Reklamace na vrzajici spoje trubek se resily tak, ze se do ramu nastrikal tlumex, ten vyplnil mista v spatne sedicich spojich a bylo vyreseno. Stejne jako s jejich horcikovejma ramama, kde to teda byla konstrukcni chyba. Praskaly sedlovy trubky, tak se do nich vlepily redukce, zesilila se tim stena a trada, jedem dal, nic se vlastne nedeje.

                                            • Barak  

                                              S tou přesností mi to přijde docela zvláštní. Nedávno jsem se bavil na tohle téma s kámošem, který dělá ředitele výroby v jedné velké firmě. Mimo jiné zodpovídá i za mašiny. Říkal, že všechna takhle drahá zařízení ( v jednodkách i desítkách mil.) se dodávají i včetně servisního zajištění. Tzn. aby za předem dohodnutou cenu, která se samozřejmě objeví v ceně produktu, byly zajištěny všechny nutné údržby a kalibrace dle stanoveného intervalu výrobce a riziko poruchy a případné odstávky stroje se snížilo na minimum.

                                              Předpokládám, že tohle je u velkých výrobců standard. Proto mi přijde zvláštní, že by se svařilo nějaké větší množství rámů blbě kvůli tomu, že chtěl někdo kvůli úspoře posunout servisní interval. Určitě se tady bude nacházet někdo z podobného oboru a mohhl by to objasnit.

                                              • pepek  

                                                třeba číňan jen pohnul s přípravkem a pak to dělali 2 měsíce blbě. To nemá se strojem nic společného.

                                                • JSt  

                                                  nebo to je, jak psal zdyn a vari to lidi na lince. ;-)

                                              • treatt  

                                                Ale výroba je jedno padající hovno, kde se neustále musí řešit průšvihy a záseky a možná by se spousta lidí divila, kolik chyb a problémů může házet i obyč enco na ohyb drátu, přitom léty prověřená technologie..a stejně umí zhořet a i když máš nasmlouvaný dokonalý servis, stejně německý inženýr může dávat dokupy rozhašený soft tři týdny, kde z toho lezou děsný paskvily.. vždycky je to v první řadě o lidech, co mají tu mašinu na starosti a celkově kvalitu. Stroje můžou mít jaký chcou, pokud to mají zodpovědní u zadku, tak to pak dopadá tristně. A to platí všude..

                                            • ememem1  

                                              jak hovorim vzdy zalezi na cene a odberatelovi. pokial je to udrzovane v top forme je to presne jak picny chlp. no a ked robia bez udrzby lebo nestihaju tak potom A class ide do usa a japonska a B a C class proste predaju do europy. B sa este preda ako tak na zapade a odpad ide do ostbloku. preto tolko krivych merid v nasich luhoch a hajoch. sa ti to moze nepacit ale to je realita v celej azijskej produkcii. a ver ze o tom cosi viem kedze som jak som tu uz viac krat pisal nejaky ten patek pred rokmi v cine stravil. a som si isty ze na tajwane, indonezii a pod. je to to iste. a nic to nemeni na tom ze hand made je dnes uz len image a nostalgia.

                                              • pepek  

                                                Tož já jsem měl spešla, dovezenýho z emeriky a byl křivý taky. Tak jak to u té Meridy tedy vlastně dělají?

                                              • Rubi  

                                                to je jako napsat ze sem byl v polsku, cize v nemecku a cesku to musi byt stejne…made my day :)

                                                • ememem1  

                                                  lenze ja som tam mal na starosti vyrobu. sice ne bikov ale na veci to nic podstatne nemeni

                                                  • Rubi  

                                                    Pises ze si byl v cine a ze na tajwane a indonezii to MUSI byt stejne, tak si precti co jsem napsal ja a zkus to jeste jednou pochopit :-)

                                                  • ememem1  

                                                    naco, viem dobre o com hovorim a ty sa to snazis uhrat do autu.

                                                  • Rubi  

                                                    do autu? to ne, jen ti chci nejak vysvetlit ze kdyz si byl v nejake tovarne v cine, nemusi to byt vsude stejne natoz pak v jine zemi… ale nejak se mi to nedari

                                  • Drobeczech  

                                    Lacinější je, rychlejší taky. Bechybnější jak kdy. Kdy bude vařit profík tak těch zmetků opravdu moc nevyrobí.

                              • mr.antik  

                                Hoď sem nějaký zdroj, jak se kola svářej roboticky… Trek, Spešl, Giant…?

                                Já jen četl pár roků zpět článek o tom, že top modely svářej ty nejvyškolenější svářeči :-)

                                • Marskatin  

                                  Top modely? Carbon se svařuje? O svařování vína jsme slyšel, ale carbon?

                                  tak to už bylo více než pár roků… :D :D :D

                                  dělám si prdel.

                              • Drobeczech  

                                Dělám v automotive. Jinak každá dodávka dílů je prakticky jiný, záleží jak se vyspal údržbář stroje. Takže všechny mašiny se musí přenastavit aby byla dodržena specifikace. Ověřený se dělá u prvních 3 kusů a pak další 200, takže zjistíš že sice stroj si nastavil dobře ale bohužel dodavatel nebyl schopen dodržet kapabilitu a jednou má díl na spodku tolerance, jindy na hořejšku. Stroj má napevno daný program a podle toho svařuje, člověk si to u každého svařování uzpůsobí podle sebe.

                      • JSt  

                        samozrejme, ale v rb maji asi spocitane, ze porizeni a provoz linky by vysel draz nez zaplatit par svarecu. ;-)

                        • ememem1  

                          to je mozne, pri malovyrobe to snad aj moze byt lasnejsie, nicmenej produktivita musi byt zufala.

                      • Zdyn  

                        No ono zas těch roboticky svařovaných rámů tolik nebude. Většinou to stejně svařují lidi. Obvykle tam někde v asii v hale sedí hromada svářečů a každý opakovaně dělá ten svůj svar. Ani nevaří ty rámy kompletně, ale jen nějaký určitý svar nebo místo stále dokola.

                        • ememem1  

                          tak nejkay hnojari aj hej, to by mohlo vysvetlovat tie krive ramy. inak si ani neviem predstavit jak by to priemerna masina dnes mohla urobit krivo. leda pokazeny.

                          • Zdyn  

                            No ti hnojaři jsou i největší výrobci rámů. Nicméně třeba se to za posledních několik málo let (3,4) tak celé změnilo, že už mají všude roboty. Ale na to bych nevsázel.

              • treatt  

                Jo? A čím to, že tedy nám ty stroje nevyhazují jeden dokonalý výsledek a dávno nemají všechna kole na světě naprosto totožnou geometrii, když to stroj ví nejlíp a musí tedy dojít k ideálu – tedy dva stroje přece dojdou ke shodnému výsledku ne? :-P

      • karliner  

        Má to snad znamenat, že když je to český, mám si automaticky sednout na prdel? Zvláště, když takových marketingových projektů pod zančkou Favorit, Festka atd. který slibovali hory i s horákama bylo několik a skončilo to vždycky průserem. Takže si myslím, že střízlivý odstup je zcela na místě…

        • kubad  

          souhlas, ale není to taky potřeba hned zadupat do země

        • bochov  

          Asi tak nějak je tady v čechach plno vyrobcu,kteří dělaj dobra kola a nehrají si na cyklistického boha tato bublina brzo praskne zajímalo by mne kolík mají objednávek naF1 neboť toto bylo zname jen u nas za socializmu.

        • BB  

          ve Festce jsem zrovna včera byl a na žádný průser to vůbec nevypadalo.

          • karliner  

            U tý Festky jsem průserem myslel Projekt 200 o kterým už nikdo nic (raději) neví..

            • Hroch obojzhivelnyj  

              Hale v celym sirym internetu jsem nezachytil ze by si nekdo zoufal ze by mu nedodali ram nebo dluzili prachy nebo ze by je to polozilo. Tak proc pruser? Ok, pak nejakej cas delali mufnovy Zera a ted to uz delaj jinak, taky uz je to 3 roky. A evidentne celkem spokojene fungujou.

              • roud  

                docela by mě zajímalo kolik se těch rámů prodalo z tý nový nečínský produkce jsem zatím neviděl nikde jezdit ani jeden :(

                • luban666  

                  zajima me, kde se vzala ta nesnasenlivost vuci festce. kazdej je tady na foru odbornik, kazdej je hani a kazdeej pouzivate nesmyslny informace.

                  jak psal nekdo prede mnou – zero byl delanu do muffin, pak umrel pan, kterej jim muffiny delal a tak se vydali jinou cestou.nevim o tom, ze by si nechali delat karbon z ciny … staci se za nima kouknout a asi sami uvidite, jak tam ramy delaji. mozna staci se jen kouknout na jejich facebook a i tam uvidite, kolik kol a kde vsude jezdi. mimo jine i na MS v draze …

                  da se tam najit i informace, ze spolupracujou s cvut an testovani … ale psat blbosti je asi jednoduzsi,

                  takze nez sem psat za kazdou cenu neco urazliveho, tak si nejdrive neco zjistete.

              • karliner  

                Když si rám nikdo neobjedná, nehrozí, že by mu ho nedodali nebo že by zákazníkovi dlužili prachy. Píšeš, že evidentně spokojeně fungujou – soudíš tak podle jejich webových stránek anebo znáš jejich hospodářské výsledky?

                • Hroch obojzhivelnyj  

                  A ty jsi si jistej ze si v projektu 200 nikdo nic neobjednal? Soudim podle toho co zachytim na netu (na strankach ktere nejsou jejich).

                  Ty znas jejich hospodarske vysledky, nebo pises na zaklade svych hospodskych fabulaci?

                  • Nikovlas  

                    Kamarád to měl objednaný – výsledek se neustále odkládal – nakonec to skutečně udělali, ale on byl tak nasranej, že tu objednávku raději zrušil. Takže odpověď na otázky zní:

                    Ano – někdo si to objednal.

                    Ano, skutečně to realizovali, i když s problémy.

                    To je jediný, co o tom vim. Víc se k tomu vyjadřovat nebudu.

                  • karliner  

                    Odpovídáš na otázku otázkou? To není ani hospodská fabulace, to je argumentační faul. Když už do mne jdeš ostrejma.

                    • Hroch obojzhivelnyj  

                      Veta „Soudim podle toho co zachytim na netu (na strankach ktere nejsou jejich).“ neni otazka.

                      Ty se ptas na moje zdroje, ja odpovidam a ptam se na tvoje zdroje.Ty vubec nic kokretniho nevis, proto nasleduje trademarkovy ukrok stranou za ucelem odvedeni pozornosti.

                      A pritom by stacilo kdybys napsal ze jen kalis vodu, protoze te marketing Festky stve. ;-)

                    • treatt  

                      Hele jednoduše. Když se podíváš, kolik přichází fotek Festek všude možně ve světě, tedy v reálu jezdících, od konkrétních lidí, byli by skutečně totální magoři, kdyby to dělali takovou dobu a v tak velkém měřítku s provarem :) Druhá věc jsou přesné hospodářské výsledky, podle všeho neustále cpou prostředky do vývoje a testování, což je ale posunuje viditelně dopředu. Už jen to, že přitáhli do týmu Zatloukala o něčem svědčí..

                  • McBlacky  

                    týpek co s náma občas jezdil teamový závody měl objednanýho bajka. Po mega době dostal cash zpět.

      • jecnak  

        Jsem myslel, ze ta vase banda chlasta prvni ligu a ne ze se necha opit rohlikem.

        • McBlacky  

          Jeník už dávno vypad. ted dokonce drží nějakou brutal dietu takže ani na jídlo nechodí (alkáč vubec, nejvetsi ulet Birel), když náhodou s náma jde, což je tak 1× mesicne.

    • Jirik123  

      Koukal jsem na ne na For Bikes a nejak na mne ten radoby retro styl nefunguje. Mozna jen nejsem dost hipsta…

    • šimlos  

      Asi je už na obnovení pozdě. Značka neměla skončit, lidi na ní zapomněli. Vím, historii fabriky znám, dopadla jak dopadla a hodnotit to nechci. Vzhledem ke kupní síle Čechů nemají šanci se prosadit. Masa si vždycky raději koupí levnější řadu od velké značky a ti, co jsou ochotní za silničku utratit víc si rozhodně Favorit nekoupí, na to má moc krátkou historii. A městský kola, to je už úplná marginálie. Počítám, že to dopadne jako Festka projekt, po čase ztrát se zaměří na zahraničí. Je to ale škoda, jsme docela cyklisticky významná země a vlastní značku jsme si udržet nedokázali.

    • Člověk a jeho svět  

      Tak mi zkuste říct, na koho Favorit za čtvrt mega míří? Ten byznys plán by mě moc zajímal.

      • jenda95  

        Na hipstery, kteri maji prachy na to si koupit to nejlepsi a chteji si koupit to nejlepsi a hlavne unikatni, ale technicke detaily je obchazeji a nezajimaji je. Kolik je takovych lidi ale vubec netusim :)

        • tromboonen  

          Vodkdy hipsteri jezdej zavodni silnicky? Nebo mi neco uniklo? Na ty miri tak akorat ten mestskej favorit, a to jeste na znacne zestarle a usedle, bych rek…

          • Chlebovnik  

            Na stěnu do obýváku je závodní silnička ideální. =D

            • jenda95  

              Asi tak. Trochu znam jednoho podobneho a celkem bych veril, ze si podobne kolo koupi na poveseni na stenu na chodbu a ujede na nem 100km za rok. Takze mu nestaci sebelepsi bezna silnicka, musi se nejak lisit → favorit by byl dobry kandidat. Nakonec proc ne, lepsi nez ty penize nechat lezet na uctu. Ale kolik takovych lidi je netusim :)

      • gerrard  

        To sme dva. Taky by strasne zajimalo kdo to koupi. Ale pokud se to zacne prodavat, tak vsechna cest. Udelat ze sunt socialisticke masovky kultovku to chce dobry byznys model. Jedine co zatim prakticky pozoruju je zmizeni vsech puvodnich log a logotypu z dresu Favoritu Brno.

        • Val  

          Favorit je kult, ale tenhle novodobej s nim nema nic spolecnyho

          • ememem1  

            kukt? a jako preco? ze to bol sice absolutny scheissdreck ale jedine co sa za sociku ako tak podobalo na bicykel? tak ak sa im z toho podari kult urobit tak klobuk dole.

            • Val  

              You know nothing John Snow.

              • ememem1  

                tak dovolim si tvrdit ze na rozdiel od teba som sa na tom aj musel roky vozit lebo nic ine nebolo a to som bol este king, takze ked hovorim ze to bola cista sracka a nie legenda a kult tak viem o com.

                ale ty by si mohol byt ta cielova skupina :-) , inak peace :-)

                • hannawald  

                  No vidis, a ja jako decko na favorita nikdy nedosahl a jezdil jen na Eska Premier, co nemel ani presmyk. Pro me byl Favorit neco lepsiho..kdyz se k tomu prida, ze na tom jezdili zavodnici, ma to pro me slusnou nostalgickou image. Jaky to bylo ve srovnani s Peugeotem nebo s cim, to nevim..proste mi ta znacka je sympaticka, bez blizsiho zkoumani spickova ceska kola te doby. Je-li to jinak, to jsem nikdy nezjistoval.

                  • tromboonen  

                    A to je ta nOstalgie..

                  • šimlos  

                    Heč, já ho měl! A rovnou F1 světlezelenou. Galusky, brzdy Centric,výcho­doněmecký náby Renak a úžasný plastikový sedlo. Za krásných 2190 Kčs plus stovka úplatek paní prodavačce z prodejny Kola a šicí stroje na náměstí Kubánské revoluce v Praze Vršovicích. Půlka prázdnin na brigádě a bylo moje :-). Mně je ta značka taky sympatická. Kvalita byla poplatná době ale je škoda že se neudržela.

                    • bochov  

                      Také to pamatuji tyto časy ja k tomu ještě dostal platěnou tašku s kliči a čepici.

                      • Petr L2  

                        My jezdili na odstrojených skládačkách v terénkách pro motorky a pak jsme s přibývajícím věkem přezbrojili na SK8 a trekový brusle a přesunuli se z přírody mezi domy. Ke kolu mě přitáhlo zpět MTB, ale to už jsem byl velkej a Favorit na cestě do hrobu, takže mě za srdíčko netahá, možná proto jsem při pohledu na ty skvosty nezahořel :-)

    • jecnak  

      Dalsi novinka?

      • tromboonen  

        Neni to April? Ze by vykradali uz i tyhle hroby?

      • Petr L2  

        Novinka asi už ne, ale v každém případě MTB vidlice LAUF z Islandu :-)

        • jecnak  

          Je to nova gravel verze Laufu – 3cm zdvihu a nizsi korunka – optimalizovano pro CX kola.

      • roud  

        hehe vzhledem k tomu kolik stojí favorit s pevnou co si řeknou za kolo s odpruženou 300k + ? :D

      • nooski  

        Už chybí jen otočit berany a je to dokonalé.

      • p@X  

        Zdroj?

          • bochov  

            Dokonaly kočkopes.

            • jecnak  

              Verim, ze na turistiku funguje skvele, ale na zavody (pominu to, ze na UCI CX nesmis) na sotce je pro me velkou neznamou chovani ve vysokych rychlostech – chybejici tlumeni. Muze to byt docela dobrodruzne :-)

              • Nikovlas  

                K určitému útlumu tam dochází už samotnou deformací materiálu – otázka je, k jak velkému. Nicméně při zdvihu 3 cm to zas taková houpačka snad nebude :-)

                • jecnak  

                  To ne, spis bych se bal aby treba v 60ti na sotce po prejeti kamene mi nezaclo hopsat predni jak na stare Judyne, ktera v sobe mela jen pruzinu a elastomer jako tlumic.

          • treatt  

            Zachyceno na Open, Nineru, Favoritu a Festce.. hmmm, solidní české zastoupení :)

        • Rubi  

          tusim ze v nedeli to bylo na FOR BIKES

    • treatt  

      Jsem teda sice jen hipsterská ochmelka, co se pro své plahočení do hospody nechá opít kdejakým rohloffem marketingu, ale stejně mi to nedalo a chtěl jsem si srovnat šedou teorii a zelený strom života. Pro mě premiéra na kotoučích na silničce, poprvé na vysokých karbonech, tak mi trvalo skoro 50km, než jsem si to dovedl nějak rozlišit. Slibované pohodlí se totiž nekonalo ani trochu, oproti mému kombu nízkého širšího hliník ráfku, 28 špic a hlavně tubeless 25mm Schwalbe One mě zaskočilo, jak sebemenší nerovnost vytřásá. Byly na tom nasazené vysoké karbon Equinoxy s dušema a nějaké Rubena pláště. Set zatraceně tuhý, ale vytřásačka, která byla za tím prvotním dojmem, že se to s pohodlím vůbec nesetkalo. Po nějaké době ale přišel rozbitý sjezd, doteď jsem mysel, že moje hodně poddajná Dedacciai je skvěle filtrující výtečný sjezdař, musím říct, že tohle je i přes ten zapletený set ještě o kus jinde, dokonale kompaktní rám, který rozsekaný asfalt absolutně nedostal z klidu, obrovský pocit jistoty podpořený kotoučovkama, i když jen mechanika. Mimochodem jsem si jen potvrdil, že příští kolo bez kotoučů nebude ani náhodou, dávkovatelnost a jistota ve sjezdu je přesně, jak jsem čekal. Co se týká jízdního projevu, tuhost pro mě víc než dostatečná, každé šlápnutí krásně vystřelí kolo vpřed, jede parádně, malou se mi nechtělo dávat ani v prudších kopcích. To se pak zase na druhou stranu vrátilo i s úrokem, dokud jsem měl sílu, tak to jelo skoro samo, když ale svaly trochu vadly, tak mi kolo moc nepomohlo. Co z toho přesně je dáno těmi Equinoxy (řekl bych, že hodně), nemůžu zcela zodpovědně říct.. Sečteno a podrtrženo, kolo jede parádně, v podstatě jízdní vlastnosti potvrzují, co slibovali. Osobně bych měl určitě jiná kola, to je ale každého věc. Testoval jsem verzi Special, která nemá tu komorovou konstrukci, to má jen Super special.. jo, to kolo vypadá v reálu nádherně, design zatraceně povedený, přitahoval dost pozornosti i mezi necyklisty. Za ty peníze je za mě fakt oblož, že tam nejsou hydro brzdy, ale cenovou politiku jsem nesestavoval já, že :)

      • Člověk a jeho svět  

        Pohodlí se nekonalo, sebemenší nerovnost vytřásá, ale oproti tomu v rozbitém sjezdu se rám nedostal z klidu… Vidím tam jakési protiřečení.

        • treatt  

          Ano, je to protichůdné, taky jsem se to snažil vysvětlit. Obrovský vliv na dojem, který to na mě udělalo, měl zapletený set s nepohodlnými gumami oproti tomu, na co jsem zvyklý jezdit. A že tedy kola přenesou v podstatě každý kamínek, navíc to udělá praskavý zvuk z ráfků. Kdo jezdí vyšší karbony, ten to zná, pro mne to bylo nové. Ostatně osobně považuju za dobrý nesmysl dát tam vysoké karbony na pláštích, imho nejhorší možné kombo, ale asi by se lidi báli si půjčit něco na galdách. A taky jsem psal, že mi trvalo spousta km, než jsem si uvědomil, že tvrdá a nepohodlná jsou kola a gumy, ne rám. A když přišel skutečně rozbitý sjezd, tak se ukázalo tlumení a kompaktnost rámu.

          Je to podobné, jako kdybych hodnotil fulla, že je málo pohodlný na cyklostezce, protože by tam měl nějaké nabombené netlumící šlupky místo dobrých pláštů s tím, že vidle a tlumič by se na těch menších nerovnostech neotevřely.. je to srozumitelnější?

          • tromboonen  

            A nejake srovnani s jinym mainstream karbon ramem? Ta Tvoje deda je karbon?

            Skoda, ze je dost nemozny prdnout na to vlastni kola na ktera jsi zvyklej, to by dost pomohlo.. ze ultratvrde zaplety s gumama s tvrdsi smesi udelaj co rikas chapu, ale zajimalo by me jak je na tom ten ram, o kterym se tady celou dobu bavime… ve sjezdu jde krome tlumeni i o geometrii, me hodne pomohl o malinko delsi rozvor a zadni stavba, i kdyz to tady nevidim..

            • treatt  

              Z hlediska testování jsem popravdě na začátku, doteď jsem jezdil jen na staré základní oceli (zimák) a jednice karbon Dedacciai Nero Scuro, mám ji asi deset let..

              Chci si pár kol projet, tak pak budu moct dát lepší srovnání, ale přesně jak říkáš, tady je háček, že na to nehodím svoje kola. Kdyby tam nebyly kotoučovky, tak si na to nahodím svoje no, ořech na Shimano snad dokonce někde i doma mám :) jinak ještě se sluší podotknout, že oproti produkčnímu rámu měl tenhle Speciál vyšší vidlici, protože chtěli zkusit napasovat na to blatník, což ovlivnilo geo, podle jejich slov je jejich klasická geo živější. Na jiných jsem neseděl, nemůžu to porovnat, takhle to bylo krásně stabilní, ale i do hodně zavřených toček se mi to skládalo dobře.

              Taky je trochu problém, že rám, o kterém tady je řeč a vášně celou dobu, je z té komorové konstrukce, což je ale Super speciál s cenovkou přes dvě kila a s klasickou ráfkovou brzdou, ten jsem netestoval..

              • tromboonen  

                Tak kdyby jim to fungovalo nejak vyjimecne dobre i bez lamel (uprimne selskym technickym rozumem nevidim zadny jejich mozny prinos), tak i to je na poklonu..

                Blby je, ze to nepujde primo srovnat s jinym karbonovym ramem, leda si nekde pujcit neco na kompatibilnich kotoucich (coz muze byt protimluv) a zorganizovat prime porovnani..

                Vubec je asi lepsi zkouset a vybirat takhle (se znamymi koly)… asi bych zkousel rafkove varianty i kdybych chtel kotouce jen proto abych tenhle vliv vyloucil… kdybys chtel testnout Roubaixe dej vědět, ale to asi nebude Tvoje cilovka..

      • jecnak  

        Jako kdyz na kolo das srackovy plaste, obyc duse, tak to proste dokonale zazdis. Ve slusnych ramech jsou tak male rozdily, ze krome geometrie, vetsinou nepoznam nic moc. Vic delaji prave kola a plaste. Vyjimkou jsou ted ty „odpruzneny“ silnicky od Treku (vcetne nove Madony) nebo trochu Roubaix od Speslu. Hodne delaj i riditka, omotavky a sedlo – tedy miste, kde se kola dotykas. Nedavno jsem se presvedcil, ze hrozne udelaji i kliky. To je ale problem Favoritu, kdyz se snazi prodat podle nich supr kolo a pak to dojebe osazenim. Otazka samozrejme je, jestli to jejich cilovy zakaznik vubec pozna, ci oceni. Asi je to spis na diskusi nekde nad sklenickou.

        • ememem1  

          celkom vazne sa pytam ja a v com sa daju poznat kluky. som ich pomaly uz ojazdil a rozmyslam ze pri cene pil + robota asi vyjde vyhodnejsie kupit nove tak rozmyslam ake.

      • Chlebovnik  

        „Jsem hrdý, že čeští reprezentanti jsou opět úspěšní v mezinárodních závodech právě na těchto kolech," dodal pro Novinky Galovič, který věří, že Favorit má opět našlápnuto ke světlým zítřkům.

        WTF?

        • treatt  

          Na dráze jsem už viděl v ostrém nasazení Festku i Repete, ale nové Favority teda nikde.. ale třeba se jen špatně díváme :)

    • gerrard  

      Tak Jiri Hochamann ma bronz z ME na draze ve vyrazovacim zavode na kole Favorit. Favorit jede.

      • roud  

        škoda kdyby jel na pořádnym kole mohlo to bejt zlato :D

        • Nikovlas  

          Teď si rve vlasy.

        • JSt  

          kazdopadne pro hrubeho bylo jedine dobre, ze se rozesel s festkou. pod jeji hlavickou by jeho ram bednu z mistrovstvi evropy nemel. ;-)

          • gerrard  

            Tak Blaha jezdi festku a ten jeste pojede bodovacku a madison, tak uvidime. ;)

            • kubad  

              u těchto ručně na míru dělaných prototypů je celkem fuk jaké to má loga :D

              ale souhlas proč ne

          • treatt  

            No já jsem zvědav, jak dlouho ještě hlavička Favorit bude fungovat..on jen ten pronájem showroomu ve Vinohradské tržnici něco stojí, nehledě na vývoj a výrobu.. a moc jsem jich jezdit teda v reálu neviděl..

            • JSt  

              no ja jich na silnici videl stejne jako festek a repete – 0. :-D

              • bochov  

                Ja doposud jsem to viděl jednou.

              • treatt  

                Festky jsem teď viděl v reálu dvě na BGF, jinak to viditelně celkem točí na západ. Repete v podstatě výhradně vývoz. Ale nemám pocit, že by se Favorit nějak podstatně zaměřil na zahraničí a dovedl to tam prodat..

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse