• Tina

    Myslím, že novinky by bolo prehľadnejšie pridávať sem. Prosím držte sa témy. Ďakujem.

    • Marskatin  

      Tak začni tím, že zamkneš novinky 2017, které už jso udávno za zenitem, dlouhé nepřehledné a většinou zcela mimo téma.

      • bimjeam  

        +1 , plus by som doplnil Deore M6000 :)

        • janrak  

          brutal hnus

        • honza1982  

          Dovolím si přidat lepší fotky a nesouhlasit s janrakem. Deore 6000 se mi líbí. Žádný výstřel do tmy. Žádná extravagance. Taková klasika.

          • puka  

            Sice už to zapadá zase do jednoho designu, ale zas taková hrůza to není. Takový ošizený SLX. :)

            • Rogosek  

              No přesně, s SLXkama sklidili úspěch, tak to promítli do Deorka. Vypadá dobře…

    • Tina  

      Prototyp odpruženej vidlice Fox AX určenej pre gravel a cyklokros. Predpokladaný zdvih 50 – 60mm.

    • pocestny  

      Děláte si kozy s tím vláknem „Novinky 2017“, 100 posledních příspěvků jenom hejty mezi sebou navzájem, a zamknete to už v únoru? Pořád vycházejí novinky na rok 2017… …jako třeba vidlice Cane Creek Helm

      --

      Cane Creek Helm specs:

      Intended use: trail / all-mountain / enduro

      • Travel: 100 – 170mm (internally adj. in 10mm increments)

      • Wheel size: 27.5''

      • Spring: air

      • Manual negative spring

      • Air volume adjustment for ramp-up

      • Mono-tube damper

      • Damper adjustments: low-speed compression, high-speed compression, low-speed rebound

      • Stanchions: 35mm

      • Steerer: tapered only

      • 7'' post mount

      • Axle: ‚D-Loc‘ 15mm QR Boost thru-axle

      • Colors: black, blue (limited release option)

      • Weight: 2,010 grams / 4.43lbs (w/ axle, 205mm steerer)

      • MSRP: $1,100 USD

      • jopny  

        Zde odkaz pro ČR https://www.krabcycles.cz/…e-Creek-Helm

        Osobně bych šáhl jinam, ale uvidí se časem, jak na tom bude Helm. Černá je zase nuda, ale modrá je hezká.

      • goofy  

        Taky si myslím, že je kravina zamykat vlákno novinek na rok 2017 na začátku roku, ale asi nová doba… :-(

        Vidlice vypadá hodně zajímavě. Konečně s ní přišli. Líbí se mi nastavitelná HS a LS komprese a manuální nastavení negativky. 15 mm boost osa je mor, ale bohužel je to teď v módě. :-) Možná že za dva roky objeví 18 mm osu, nebo třeba by někdo mohl objevit osu 20 mm? :-)

      • pocestny  

        .

      • Tina  

        Presne kvôli tomu, že posledných 200 príspevkov boli OT hejty som to zamkla. A vidím, že tu to opäť začína naberať „štandardný“ smer. Začínam blokovať príspevky :(

      • kesu  

        Ono totiž nestačily 650b kola, ani úplně zbytečnej Boost systém, tak k tomu přihodíme už úplně do nebe volající hovadinu a tou je změna dýlky tlumičů. A místo změny označení změníme i poměr délky ke zdvihu. Možná by to šlo i obhájit, kdyby ale při stejné dýlce nesnížili zdvih. Jenže třeba pro 190mm tlumič snížení zdvihu znamená zásadní změnu přepákování, respektive nárůst kompresního poměru. S tím ruku v ruce ale jde horší nastavitelnost a vyšší tlak.

        A k tomu všemu jsou těch metrickejch tlumičů dvě dýlky, takže být dovozcem, tak si proženu kulku hlavou..

        No, vývoj nezastavíš…

        • goofy  

          Amen… :-)

        • tomxxx  

          Mně neštve tolik Boost, jako to, že rvou i na XC kola boost vidle, tam je to zbytečné totál.

          Na kolo, kam si někdo chce dát pořádnej balon, to chápu, ale na XC pevnýho chrta to udělá kdo a proč?

        • Pedro404  

          „Možná by to šlo i obhájit, kdyby ale při stejné dýlce nesnížili zdvih.“

          To prodloužení tlumiče pro určitej zdvih právě jako snad hlavní argument pro celej systém obhajujou tim, že do většího tlumiče je snazší nacpat všechno, co potřebujou.

          To s tim přepákovánim uplně nechápu, do starejch rámů určenejch pro vyšší zdvih tu 190 nikdo dávat nebude a nový na to budou uzpůsobený, ne?

          • kesu  

            Já to vidím tak, že třeba stávající v10 má tlumič 222×70, Intense Spyder pak 216×63. Pokud bych chtěl zachovat poměr zdvihu tlumiče ke zdvihu zadní stavby, musím použít v prvním případě kterej ani není v nabídce (pravděpodobně 240mm) a u Intensu pak 230mm délku. Tím se buďto změní usazení tlumiče v rámu což je ta lepší varianta, nebo to vezmou za druhý konec a změní poměr přepákování a tím dojde ke zvýšení provozních tlaků a tím ke zhoršení možností nastavení. Krom toho to celý narazilo na DH tlumiče, kde při třeba 240/76 musí být i v tlumiči místa dost. A to nemluvím o tlumiči co má na kole Šárka (267×89).

            Třeba první Spark měl tlumič 165×38mm pokud se pamatuju, novější 27,5 verze měla 190×50, novej má 165×45 (to je snad ta o 25mm kratší verze změnou uchycení, takže by to byla 190/45.

            Takže celá evoluce je pouze o tom, že v tlumiči je o 5mm více místa a o to to má strmější přepákování. No jestli todle není marketing..

            • Pedro404  

              Sem trochu zmatenej, neni poměr přepákování to samý jako poměr zdvihu tlumiče ke zdvihu zadní stavby?

              Každopádně to, že podle zveřejněnejch tabulek je nejdelší metrickej zdvih tlumiče jenom 65 mm, je fakt divný.

              • kesu  

                Je, možná jsem to napsal zmateně..

                Oni píší, že počkají co to udělá s kategorií enduro a pak kdyžtak ukážou delší verze pro DH. Ale ono je to v reálu jedno, udělají 245×80 a budou tvrdit, že je to o 20% tužší, o 15 lehčí a 10% líp chodí. A bohužel s tím nic neuděláme..

            • Tina  

              Porovnávaš prvý Spark so 100mm zdvihu (tlmič 165×38mm) so Sparkom so 120mm zdvihu (tlmič 190×50mm). Najnovší Spark sa robí v dvoch verziách. So 100mm (Verzia RC) a so 120mm. Nový tlmič má však iné uchytenie (Trunnion) takže ťažko porovnávať s predchádzajúcou dĺžkou oko-oko. Nové rámy používajú dve dĺžky tlmičov. Pre verziu RC 100mm zdvih používajú tlmič 165×40mm, a verzia 120mm zdvih tlmič 165×45mm. Ale to už nie sú rozmery oko-oko. Dôležitá je predsa dĺžka a objem komory a k tomu zdvih piestnice tlmiča a nie celková dĺžka tlmiča.

              • kesu  

                Původní spark měl 110mm také. Oproti němu ale změnou uchycení tlumiče místo uvnitř teoreticky nabylo.

                Pokud chápu smysl Trunnion uchycení správně, tak posudnutím oka do těla tlumiče dosáhne snížení délky o 25mm. Takže porovnat s druhou generací to lze. Při délce 165mm a uložení trunnion se jedná vlatně o rozměry 190mm. Rozdíl uvnitř reálně žádný, za to tu máme dva nové standardy.

                Najdi v tom reálnou výhodu!

                • TJK  

                  to je presne duvod proc treba dost lidem vadi na 301 zdvih na 160… protoze na puvodni zdvih tlumice mas nativne 140mm a zmenou vahadla das 160mm s tim ze zachovas stejny zdvih a prubeh na tlumici… co z je imho problem ktery popisujes…

                • Tina  

                  Trochu zabúdaš na fakt, že porovnávaš dve úplne rozdielne zadné stavby. Dá sa predpokladať, že keď súdruhovia v Scott niekoľko rokov vyvíjali nového Sparka, že nezabudli na takú maličkosť ako zmena prepákovania vzzhľadom na to, že navrhli tlmič s kratším chodom. Takto je celkom možné, že nový tlmič spolu s úplne inou geometriou prepákovania zadnej stavby môže potrebovať na rovnaký chod menší tlak ako dlhšie tlmiče na starých verziách.

                  • kesu  

                    On ten tlumič může a velmi pravděpodobně hlavně má jinak objemnou komoru, takže ano. Ale je to celý o tom, že novej standard je naprosto neobhajitelnej marketingovej tah.

                    • Tina  

                      Možno to ani nie je marketingový ťah ako nutnosť zjednotiť rozmery a prejsť na metrický systém z pohľadu a potrieb výrobcov kol.

                      • goofy  

                        A nestačilo nestačilo prostě jenom udávat délky v mm, než to celé komplet překopat?

                      • kesu  

                        Jo a prosadil to RS, CaneCreek, DVO, Manitou a další se sídlem a hlavním působištěm v USA, kde měří vzdálenost v žabích skocích, hmotnost v kamenech a tak dále.

                        Další krok bude sjednocení obvodů kol a při tom vznike něco jako 635mm a 1/6 palce.

                        Argumentu sjednocení rozměrů snad nemůžeš věřit..

                        • goofy  

                          Jo to mi přišlo docela vtipné, že prosazovali metrický systém amíci… :-D Navíc to kromě CC snad nikdo nenabízí, takže když chceš vyměnit tlumič tak stejně není za co.

                        • novas752  

                          Nadruhou stranu ktery velky vyrobce tlumicu (ktery ma potencial zmenit standarty) neni z USA.

                          A taky spoustu americkych firem pouziva metricky system a vyroba jede v Asii. Holt i komponenty na kolo jsou strojirenstvi, kde se hraje na tisiciny a tisicina palce proste neni tisicina milimetru.

                        • Tina  

                          Hm, a ešte mi povedz v akej krajine že to vyrábajú tí výrobcovia so sídlom v USA? V akých krajinách sa vyrába 99,99% všetkých cyklokomponentov na svetovom trhu? Takže čo bolo jednoduchšie? Prispôsobiť sa 0,01% populácie, ktorí nevedia používať metrický systém, alebo skloniť hlavu a vyhlásiť, že v niektorej oblasti proste zaspali dobu asi o 100 rokov a prekopať systém merania vzdialenosti „žabími skokmi“, aby dokázali kontrolovať kvalitu svojej produkcie v Ázii.

                          • kesu  

                            Ty si nepamatuješ scénu z Pulp Fiction týkající se čtvrtlibráku se sýrem?…

                            A ostatně třeba SC vyrábí všechno mimo USA a pořád zachovává palcový rozměry. Intense karbony dělá snad taky mimo a je to pořád v palcích..

                            Ty si jako vážně myslíš, respektive věříš, že jde o nějaký zjednodušení? Ono totiž zapamatovat si, že tlumič je 165,190, 200,216,222 nebo 240 je o hodně složitější než 190,210,230 nebo 165, 185 nebo 205. Je to celý pouze špatně okecaná blamáž pro prodejce, aby tomu aspoň někdo věřil a snažil se to vnutit zákazníkům. A to proto, že už na kolech prostě není co podstatnýho vymyslet a i super marketingovej nápad (super enduro) pomalu vyhasíná..

                            • goofy  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                            • scret  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                    • scret  

                      *1

                    • MlokCZ  

                      K tomu se tu přidává další faktor navyšující tlaky a tou jsou dnešní velké negativky (které umožňují se vzducháči daleko více přiblížit průběhem pružině) jako debon air a EVOL, které k tomu potřebují i velké pozitivky.

                      Jen tohle už znamená obrovský nárůst tlaku v tlumiči (a také kvůli tomu třeba s EVOL komorou je max povolený tlak navýšený na 350psi).

                      Mně třeba na stejném rámu vychází s normální komorou 125psi (největší 0.92"^3 vložka) a s EVOL komorou 190–200psi (nejmenší 0.20"^3 vložka) a to jsem lehký a ještě mám zatím rám s ne až tak velkým přepákovacím poměrem (130mm na 51mm chodu).

                      Další navyšování přepákovacího poměru zkracováním chodu tlumičů je hovadina, tím bude čím dál více těžkých jezdců u maximálního povoleného tlaku a ještě někomu to ani stačit nebude.

                      Jestli jsou míry metrické nebo jiné je pak úplně fuk, to je zase jen další výmysl, jak si zůdodnit takovou hovadinu.

                      • scret  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          • MlokCZ  

            U tlumičů bez expanzky by se takový argument ještě dal pochopit, ale u tlumičů s expanzkou mají místa spoustu.

            Většinou ten rám uzpůsobit půjde, zejméně u nižších zdivhů to nemůže být problém.

            • kesu  

              No přesně, hlavně ten argument pro delší tlumiče vůbec nefunguje. A u tlumiče 165/40 snad nikdo nebude ladit obě komprese a obě expanze. Protože na zdvihu 100mm zadního kola to prostě není potřeba.

    • TeryPV  

      Zablokováno, zablokováno… člověk sem vleze, aby se něco dozvěděl a prd :(

    • milan.v  

      Nevím, jestli už to tu nebylo, ale hodně mě zaujal Canyon se svojí novou dětskou řadou, to je super, tedy až na ceny…

    • Geolom  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
    • Peslezedirou  

      Nechápu Tino to tvoje blokování, tím že blokneš Scretův příspěvek, tak se ti nenačtou další příspěvky a musíš si to rozkliknout. Mimochodem ve vláknu celkem zajímavá a přínosná diskuze.

      • Tina  

        Toto je vlákno o horúcich novinkách. Zaujímavú a prínosnú OT diskusiu si preneste do príslušného vlákna. Keď bude niekto v budúcnosti hľadať niečo z tej prínosnej diskusie a nezmyselnosti metrických rozmerov tlmičov tak by si to mal nájsť príslušnej téme. Nechápem, že niekto nechápe zadanie vlákna a podstatu diskusie o danej téme. Potom z toho vyznie 1000 OT príspevkov, ktoré nemajú s názvom vlákna absolútne nič spoločné.

        • Peslezedirou  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        • goofy  

          Jo! O přínosných novinkách na rok 2017, které jsou ve vlákně roku 2018. Nechápu proč jsi zavřela předchozí vlákno, když rok 2017 teprve začal, a teď tady zase prskáš…

        • MlokCZ  

          Lepší mírně offtopic než blokované příspěvky, které zcela naruší čtení vlákna (jak korektně nefunguje skok na další nepřečtený). Navíc každý má jiný pohled na to, co je a co už není offtopic, zrovna v tomhle vláknu to vše bylo přímo k tématu té novinky.

          A hledat v budoucnu ve vlákně aktuálních novinek? Co by tu kdo hledal když to dávno novinky už nebudou?

          Zbytečné blokování bude mít jediný důsledek. Brzo to někoho přestane bavit a založí duplicitní svoje vlákno ke stejnému tématu, kde se blokovat nebude.

          • Tina  

            Myslím, že si to veľmi špatne pochopil. V budúcnosti keď bude niekto niečo hľadať o tlmičoch a nových rozmeroch mal by si to nájsť vo vlákne o tlmičoch a nie vo všeobecnom vlákne o novinkách.

            • whom  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
            • JakeF  

              Možná by stálo za to se zamyslet, jestli je to tady primárně diskuzní fórum nebo databáze pro vyhledávání informací…

            • whom  

              Á, opakuje se první diskuse o 650B......

            • MlokCZ  

              To se ale také nikdy nestane, že by hned každý zakládal nové vlákno, i když by si to třeba dané podtéma zasloužilo.

              Když budu hledat v budoucnu něco konkrétního (třeba ty rozměry tlumičů), tak se snažím co nejlépe formulovat hledaný dotaz a najde mi to v jakémkoliv vláknu (tedy i v tomto). Hledat jen dle názvu vlákna stejně většinou nikam nevede.

            • novas752  

              Tak to můžeš tohle vlákno ronou smáznout. Každá novinka je zařaditelná do své kategorie, tak k čemu toto…

            • ememem1  

              tu budes za chvilu velice popularna, davam ti tak den dva kym niekto zalozi nove vlakno

        • doubleingram  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        • novas752  

          To bude sranda tady další rok hledat, do jaké zablokované větve že to bylo reagováno (abych poznal místo, odkud zase funguje přeskakování na nový příspěvky. Díky, super práce.

          Teď tady bude možná OT minimum, zato ale budu muset nové reakce hledat „ručně“, geniální, ještě jednou díky.

        • kesu  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        • Nikovlas  

          Přidávám se na stranu ostatních – zamknutí vlákna 2017 byla pitomost a blokování debat o novinkách 2018 je taky kravina.

      • scret  

        tak nejenom muj…:)

        Priznam se, ze to nechapu, prtze dle meho nazoru to bylo k tematu… Ale je to Tiny vlakno…

      • puka  

        Jako vážně se musíte všude „kočkovat“? Nejdříve bazarový vlákno a teď toto.. Jak malý děcka, který si musí stěžovat paní učitelce, že jim někdo rozkopl bábovičku..

        Pokud se chcete takto hádat, tak si udělejte speciální vlákno nebo si to vyříkejte venku při západu slunce.

    • jopny  

      Je libo kliky na vše? http://enduro-mtb.com/…le-crankset/

    • Chlebovnik  

      Shimano peče přehazovací NW převodníky.

      http://www.freshpatents.com/…70066500.php

      • goofy  

        To už peče skoro rok, tak uvidíme.

      • Honza03  

        A k čemu to má být vlastně dobré? Myslel sem že to dělají kvůli padání bez vodítka na jednoplackách, ale tady ten přesmyk stejnak bude, ne ?

        • wilda81  

          Ale padat by to nemuselo ani a ním, ne? :)

        • novas752  

          Vyvoj musi jit kupredu,kdo by kupoval novinku bez inovaci. :)

          Ale rybarum fandim, nechteji opustit viceplacky a #jednoplackaprov­sechny je zlo.

        • goofy  

          Přesmyk bude, ale když to nebude padat i na dvojplacce? ;-) Mě to třeba nepadalo téměř vůbec, ale znám lidi, co jím na dvojplacce padal řetěz celkem hodně.

          • Carloss  

            +1, mě padal hodně, proto vozím sjezdový převodník s vysokými zuby bez náběhů, takže to zase hůř řadí.. (teda řadilo, teď se side swing smykem to smýká jak hlemýžď po mýtině)

          • McBlacky  

            řetěz na dvou/troj padá (při XC/AM) hlavně proto, že vozíš už sjetý pily

            • goofy  

              Nevím. Píšu, že mi nepadal, ale je fakt, že při nějaké ostřejší jízdě v parku to některým občas padalo. Tohle by mohlo pomoct.

    • Chlebovnik  

      Přehazovačka od Praxis Works.

      http://www.freshpatents.com/…70066501.php

    • JakeF  

      Fullsuspension gravel bike na XC gumách Maxxis Pace (prostor pro 2" gumy)… Kruh se uzavírá, za 2 roky máme zpátky v módě XC kola.

      • plzakj  

        To je jak combi bezky :-D Nahovno na vsechno.

      • p@X  

        Jako, že XC biky jsou momentálně vymírající druh?

        • JakeF  

          Celkem jo… Podle Giantu je třeba dneska „závodní XC kolo“ 120/110 full s 68 hlavou a teleskopem…

          • Radek Broz  

            Taky je to závodní XC kolo a ne kolo na závodění na Kolo vo život;)

            • JakeF  

              Nedávno mi tu někdo tvrdil, že se na kole podobnýho zdvihu a geometrie daj v pohodě jezdit bikeparky…

              • tomxxx  

                Tak proc ne, velky skoky objedes a jinaknzo jedes pomaleji. Da jezdit nerika nic ontom, jak moc si to uzijes a jak to bude rychle

          • ememem1  

            a tak zas tie dnesne xc okruhy nemaju v zjazdovych pasazach daleko od dh spred 12–15 rokov.

            • JakeF  

              Celkem vím, jak XC okruhy vypadaj… Pointa je ta, že jak se to všechno posouvá nahoru, tak dneska už leckterý XC kolo zvládne víc, než většina trailbiků pár let zpátky, takže kategorie rychlejch kol do nenáročnýho terénu je aktuálně spíš opomíjená. Ale za chvíli přijde celopéro Gravel+ na Maxxis Ikon a s rovnýma řidítkama. Nebo 700mm beranama pro větší ovladatelnost v náročnějším terénu :D.

              • plzakj  

                Jo na 700 nebo 740 berany se tesim :-D

              • ememem1  

                sak ja sa nehadam :-)

              • McBlacky  

                to máš pravdu. Pořád mě udivuje jak můj starej Epic v lehkým terénu doslova letí. Ve větším bordelu se ale projeví malá tuhost rámu a starší geo a je to jak jízda na hadovi :)

                • Peslezedirou  

                  Musíš se prostě naučit lépe tančit, lehce se vlnit v bocích :-D

                  • McBlacky  

                    jak jsme starej, tak jsem línej a když náhodou jezdím, tak styl tankistickýho vytuhláka :)

                    • whom  

                      mě tohle chvíli vyprávěj… :)

                      • Peslezedirou  

                        Taky už jsem zjistil, že to není to co dřív, kolo nechávám jet, mám problém v kritických situacích vysednout abych se někam neskulil, možná to je blbej přístup :-D

              • Tina  

                že by prvé lastovičky?

      • goofy  

        To je ale dobrá týčovina… :-)))

      • ememem1  

        a este ktomu ta upside-down…:-)

      • krabica  

        Tak to je přesně to, co bych nechtěl ani náhodou. Grade mám protože je to celkem bezúdržbové, jen mažu řetěz a najíždím kilometry cestou necestou… S odpružením to nemá vůbec smysl a to už fakt radši XC.

      • BikerM  

        Mě tohle přijde jako absurdní ptákovina. :D Jsem na Novém Zélandu, tady Gravel bikeje hodně žádanej a docela to i chápu. Ale pro mě Gravel není přední odpružená vidlice a už vůbec ne full. :D

        Zpátky ke kořenům, za dva roky tu máme novinku! Véčka, 80 mm zdvih…

        • pepek  

          Počkej 30 let, až tě budou bolet záda, to už ti to jako ptákovina nepřijde. Kdybych nejezdil do lesa, tak na cesty a šotoliny bych chtěl právě tohle. Ke kořenům nejsou večka, ale kantíky a zdvih: 0, nebo netlumených: 63mm – to bylo teprve peklo.

      • Edwin  

        Vcelku pěkný, jen bych tomu dol rovný řidítka, nebo vlaštovky a silnější gumy :D

    • Chlebovnik  

      RockShox oživuje jméno Judy.

      https://www.sram.com/…/family/judy

      • 80–120 mm zdvihu
      • 30mm vnitřní nohy
      • BOOST
      • Torque Cap
      • Místo až na 2.8" pláště (29" verze pobere i 27.5"x3.0")

      Judy Gold RL:

      • Motion Control
      • Hliníkové vnitřní nohy

      Judy Silver TK:

      • TurnKey
      • Ocelové vnitřní nohy
      • goofy  

        Judy Gold a má to černé nohy…

        Za chvilku by mohli přijít s další novinkou… RS Totem s 180 mm zdvihu, 40 mm nohami, kola 26+ nebo 27,5, a revoluční 20×110 mm boost osa.

        • Carloss  

          na superenduro

        • Pedro404  

          Tos akorát přepsal top koment z pinkbiku, ne?

          • goofy  

            To jsem nevěděl, že to je top koment. :-) Ale jo. Nějak podobně jsem to včera vyčetl, tak jsem to teď tak nějak z hlavy splácal. ;-)

            Tady jsem original:

            Great job Rock Shox.

            Now we need a new Totem Solo Air

            Charger damper

            40mm stanchions

            26 plus and 27,5 compatible

            20×110mm axle(old but gold)

            2300 grams

      • Tecka  

        Když není žlutá (nebo červená) a vnitřní „zlaté“ nohy, tak to není Judy :-)

        • McBlacky  

          ve svý době SLko stálo jak dneska WC SID ;)

          dneska z toho udělaj levnou mrdku a jen recyklují název

      • Strakááč  

        nerozumím „módě“ výrobců, který dělaj tak uzonký v.nohy.. vždyť u lepších XC vidlí by se měli dávat minimálně 32–34mm, což je tak akorát… jak tam někdo může nasrat 30tky.. vždyť to musí mít hned nechutnej vakl..

        • goofy  

          Proč by to chytalo hned vakl? Když to má pořádné futra, tak je to jedno. I tlusté vidle můžou chytit hned vakl, když mají na hovno futra.

          Pro příklad: mám tu jednu Marzocchi Z1 Drop Off z roku 2002, na rychloupínák a většinu života jetá na 200 mm kotouči a vakl žádný.

          • Pedro404  

            Já spíš nechápu, proč se takový tenký nohy vůbec dělaj, pokud platí, že trubka s většim průměrem může bejt pro zachování stejný tuhosti lehčí… Beru, že 35 a 40 mm by na XC chrtovi mohlo vypadat divně, ale proč jít pod 32 mm?

        • scret  

          strakaaci, ty zas perlis…:)

          Jak pise goofy, driv se delaly vidle tusim az se 160mm a mely nohy 30mm… a drzely bez vaklu…

          Je to o tom, jak se to udela…

          • Strakááč  

            no jasně..

            nevim co bylo dřív, ale když píšete tohle.. tak z toho odvodím, že se dneska futra vyrábí z trochu jinýho materiálu, než dřív, který by měli mít určitě lehčí chod, neměli by tolik dřít v.nohy ale zase se dřív vyšoupaj a chytí vakl.. všechno souvisí se vším… sám mám doma vidli RST aerial s 30mm nohama a mělo to vakl hned.. ale pravda je, že futra Suntouru (DURO DJ) jsou jinej level vůči tomu RSTčku…

            • goofy  

              ??? Ne všechno to je prostě jednoduchá ojebávka od výrobců, aby ušetřili. Nehledej v tom žádnou vědu. ;-)

              • scret  

                *1

                presne tak, staci se podivat na dnesni titerny pouzdra a hned to cloveku musi byt jasny…

    • bimjeam  

      120mm a 30mm nohy ? To ako premenovali XC 30? Alebo Recon ?

      • JakeF  

        To víš, to jsou ty technologie z vyšších modelů, jak pronikaj do nižších řad… Tak tahle vidle bude mít tuhost RS-1.

        • ememem1  

          ale no tak chlapci.....pa­matate takeho skareba? a to bola jo xc vidla. ked to bude za stovku tak ako nenarocna vidla detom a tam kde dnes davaju rst first a podobne preco ne.

          • McBlacky  

            scareb byl hodně scary, 2,1 guma v zatáčkách škrtala o revers arch a ten pocit jak to pod brzdou zatáčelo :)

            Nástupce R7 i předchůdce Black na tom byly o vesmír líp.

            • bimjeam  

              Skareba si pamätám, raz som sa na tom viezol a mal som pocit, že majiteľ nedotiahol predný upinák :D

              Keby je to vidla za 100–150€ nepoviem ani slovo, lenže oni za to pýtajú dvojnásobok :)

              • whom  

                I já, a to jsem přešel z MARSky.....přesně ten pocit povolenýho upínáku si pamatuju. Pak MINUTE, ta měla 32 nohy,130 zdvih a bylo to o ten vesmír. a to vážila 1,6 kila

            • scret  

              Black ale nebyl predchudce ke Skarebu, ale model pro drsnejsi zachazeni…

              R7 nastupce uz byl…

              Nicmene oba vyse jmenovany typy mely nohy 30mm… Skareb mel stale jeste 28,6…

              A pokud se nechal na 80mm a jezdil to clovek s veckama, tak to takova traga nebyla!

              Horsi uz to bylo na 100ce a s kotoucema:)) Ale ten samej pripad byl starej SID… ten byl snad jeste vtipnejsi:))

    • Tina  

      Nové sedlo Selle Italia SP-01 SuperFlow má vraj vážiť iba 120g. Napriek nízkej hmotnosti by malo byť pohodlné, s hrubou výstelkou a každá strana sedla bude nezávisle pružiť.

      https://www.bikerumor.com/…3/22/155658/#…

      • bimjeam  

        Vyzerá skvele, ale obávam sa cenovky. :)

        EDIT: 400€ za sedlo ? :D :D

        No nič, snaha bola

        • Tina  

          Nechápem, že sa divíš. Top 120g sedlo z karbonu a pravej kože handmade v Taliansku.

    • jopny  

      SunRace 11–50t kazeta pro XTR, XT, SLX a SRAM X1. Váha 526g, odstupňování 11, 13, 15, 18, 21, 24, 28, 32, 36, 42 a 50. Stříbrná za 99 liber a černá za 109 liber.

      http://singletrackworld.com/…0t-cassette/

      • -b-n-x-  

        Proc to SunRace vsechno jen kopiruje? At se s tim neserou a udelaji treba 11–60, nebo 70. To by aspon byl rozsah :-)

      • Dag  

        a s čím to bude přehazovat? XT to zvládne?

        • jopny  

          „… kazeta pro XTR, XT, SLX a SRAM X1.“

        • novas752  

          Tak snad si to vyzkoušeli. :)

          Tim stavěcim šroubkem se dá vzálenost upravit docela široce, tak asi jo.

      • goofy  

        A zase červený unašeč… Ale to už je fakt docela nepěkné takové talíře. :-)

      • puka  

        Lepší by bylo si dát dopředu dvojplacku. :D

      • Tina  

        XTR, XT a SLX bez úpravy fungujú bez úpravy dobre s max 48z pastorkom. Na 50z pastorok potrebuješ nové ramienko z väčším vyosením kladky.

        Lepší variant je kazeta Garbaruk 11–48z. Prehazka nepotrebuje žiadnu úprávu. Hmotnosť cca 300g (odvážim presne keď dorazia). Cena 5.499,– Kč. Skladom na budúci týždeň.

        • Peslezedirou  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
        • goofy  

          Cena tedy moc lidová není… :-)

          • Tina  

            Kazety sú vyrábané frézovaním z jedného kusu ako Sram. Pasujú však na Shimano orech. Nie je potre né meniť za XD.

            • scret  

              k cemu je normalnimu uzivateli to, ze to vyrobi z jednoho kusu?:) Shimano orech uz samozrejme OK…

              • Tina  

                že by nízka hmotnosť? porovnaj s 526g Sunrace.

                • scret  

                  ctvrt kila je uz dost…

                  Uvidime, kolik bude stat ta nova Sunrace… Prestoze je 5,5tis. za kazetu stale dost k placi, porad je to lepsi nez treba 8 nebo 10tis… A zacina to byt uz prsychicky akceptovatelna cena pro mne…:)

                  • McBlacky  

                    imho je lepší dát si dvoupilu 2×10 a místo kupování každý rok nové kazety koupit lehký carbon kliky.

                    at už sram nebo podobný kazety z jednoho kusu maj zásadní nevýhodu vtom, že díky velkým skokům mezi zuby jezdíš na rovině pořád jeden převod, sjedeš jeden jediný pastorek a celá kazeta je na vyhození.

                    • scret  

                      tak ja na LV stale zustavam u 2×9 (X.0) a neprejdu, dokud to pujde:)) Nastesti mam kazetu i saltr a razeni do zasoby, tak to bude asi jeste dlouho:))

                      • McBlacky  

                        2*9 x0 je jedna z top věcí co cyklo průmysl vymyslel. Mám na zimáku a nechápu, nešáhnu na to jak je rok dlouhej a pořád top funkce

                        • scret  

                          njn, pak se mi tu lidi divej, ze rikam, ze novy XT8000 radi jak kdybys mel na ruce palcaky:))

                          Ta funkce X.0ky je uplne neskutecna.. presna jak svycarsky hodinky, zaroven neni nachylna na bordel nebo uplne jemnoucky serizeni, krasne cvaka, jemne a zaroven ostre… proste jednodusse genialni…

                          Pak sednu na 29 celoHT werka, kde mam XTecko 1×11 a chce se mi brecet:)

                          • Polka  

                            Presne! Ja mam ty samy dobry pocity i u X0 2×10.

                            • MlokCZ  

                              Mně sedí Sram desítka chodem asi ještě o chlup více než devítka a co se týká nutnosti seřizovat (tedy spíše na to hodně dlouho nesáhnout), tak mi přijde desítka s devítkou u Sramu srovantelná.

                              Scret tu ale už v historii psal, že mu desítka přijde chodem horší (více gumová).

                              Jinak jsem před časem uvažoval o 2×11 Shimanu (které by mě konečně dalo stejný rozsah jako aktuální 3×10), ale po pořádném vyzkoušení jsem to rovnou zavrhnul a už bych to nechtěl ani kdyby to nestálo další prachy.

                              Ale je pravda, že u Sram desítky to mám cíleně s přehazkou bez brzdy, aby to chodilo tak jak si představuju.

                              • scret  

                                jj, desitka Sram mi prisla horsi nez devitka… 11ka uz OK a pocitove srovnatelna s devitkou… Ale ani 11ku a ani 10ku jsem nejezdil nejak dlouhodobe…

                                Celkem by mne zajimala kombinace XTR razeni a treba XT hazky, jestli by to nebylo o dost lepsi… Kazdopadne XT oboje na Sunrace kazete je takovy „humpolacky“… Radi to, radi to dobre, ale chybi tomu takova ta ostrost a hodinarska presnost…

                                • mpIII  

                                  XTR řazení na sucho v ruce působí opravdu hodně tvrdě a ostře, uvidíme v reálu.

                                • mirabike  

                                  Počkej, počkej.. hodinařina a přesnost mají něco společnýho?:-D

                              • beranek666  

                                Já teda mám jak XTčko, tak jezdím i na Sramu X.0 a i když preferuji sram, tak loňské XT chodí velice precizně a tvrdě. Žádné měkké řazení jak „v palčákách“ se teda rozhodně nekoná. Dokonce bych řekl, že už se shimano dost přiblížilo Sramu a rozdíly jsou minimální.

                                • scret  

                                  treba na to jen nejsi citlivy:)

                                • kubad  

                                  dovolím si nesouhlasit

                                  mám XTR řazení s XT hazkou a proti sramu X01 a XX1 na jiných kolech co mám je to pořád poměrně gumové, ale samo funguje to taky dobře-

                                  • mpIII  

                                    No, funguje dobře, gumovější je možná tak při přímém srovnání, jinak to je OK. A podle mě to XTR musí být lehce horší, když jenom řazení X01 stojí o 50% víc, než XTR a XX1 o 80% víc. Přehazka X01 o 20% víc než XTR a XX1 skoro o 70% víc.

                                    • JakeF  

                                      Srovnáváš doporučený MOC?

                                      • mpIII  

                                        Jo, e-shop – Koloshop.

                                        • JakeF  

                                          Si právě myslím, že v oficiálních MOC ten rozdíl nebude tak velkej. Za kolik se to pak dá reálně sehnat je už spíš politika dovozce a prodejců. Sram jde občas taky sehnat za super peníze.

                                          • mpIII  

                                            To je coby kdyby. Takhle je ten rozdíl podle toho, jak to může koupit člověk z ulice hned teď. A když člověk ještě vezme XT hazku, tak je ta cena za 1×11 už proti stanu vyloženě směšná. Mně stačí XTR/XT se Sram kazetou, ale chápu, že někdo jiný to muže vidět jinak.

                                            Ale ano, akce na Eagle nebo X01 či co to bylo za 500 EUR jsou fajn, ale není to zas tak často.

                                            • JakeF  

                                              No to je jak to bereš… Výrobce to vyrobí a nasadí na to nějakou cenu, tak by kvalita měla odpovídat. Že si na to pak dovozce a prodejce musí nasadit nižší marži, aby to vůbec někdo koupil, je spíš důsledek toho, že je to proti Sramu o kus horší.

                                              A kdo chce řešit cenu, tak bere GX. Podle řad Sramu už sice vypadá skoro jak lowend, ale vyjma klik je to parádní sada s top funkcí a za rozumný prachy.

                                              • goofy  

                                                Zrovna GX mi přišla horší než XT za větší cenu (teď už je cena nižší). XX1 a X01 jsou určitě super sady, ale z mého pohledu nemají oproti XTR větší užitnou hodnotu (už XTR mi chodem plně vyhovuje) a na shimanu ocením řazení na těžší po dvou.

                                                Když už jsme u těch cenovek:

                                                XTR oficiálně 3890 + 4990

                                                X01 4990 + 7490

                                                XX1 5490 + 9999

                                                A to za kolik se to dá sehnat si myslíš že je podle toho jak to kdo kupuje/nekupuje? Co třeba první várky Piku, které šlo koupit snad za 17 i když byla ceníkovka nějakých 27 nebo kolik. To to byly tak mizerné vidlice?

                                                • JakeF  

                                                  Krátkodobý faktory jsou jiná věc. Dlouhodobě kdyby Shimano nasadilo koncovou MOC na úrovni Sramu, tak jim toho půlka zůstane na skladě a stejně budou muset jít cenou dolů nebo snížit výrobu.

                                                  Osobně bych na kole funkcí radši GX než XTR. Odřazování o 2 na těžší jsem na XTR měl a nevyhovovalo mi a Sram hazka se rozbitým terénu chová líp díky čistě horizontálnímu posunu.

                                                  • goofy  

                                                    Tak určitě. A když zmáčkneš tlačítko, tak z ní stanou hodinky s vodotryskem…

                                                  • JakeF  

                                                    Prostě jsi nadšenej ze svýho novýho Shimana, no :). Já bych s tebou rád souhlasil, protože co mám vybraný nový kolo, tak je na Shimanu… Ale Sram je aktuálně funkcí o kus jinde, jak Shimano s 10sp vypadali celkem nadějně, s 11sp zase zaspali. Tak snad 12sp Shimano :D.

                                                  • wilda81  

                                                    Přešel jsem teď z 11sp XT na XX1 a nějak extra odvařený ze SRAMU teda nejsem. Funkčně je možná nepatrně lepší, ale za ty prachy navíc nestojí. – zvlášť pokud nemáš sadu přímo s kolem.

                                                  • goofy  

                                                    Já nejsem nadšený. Mě to stačí. Líp mi sedí páčka a navíc oceňuji dvojnásobné přeřazení dolů (ocenil bych i o víc poloh). Občas si dokonce i přeřadím ukazovákem. To je věc co? Smiř se s tím, že někomu víc sedí Shimano. Pěkné je, že mu pak na to může stačit zlomek ceny top Sramu. Já vím, že musíš mít pořád pravdu, a jsi ten nejlepšejší a nejzkušenější a nejchytřejší, ale já prostě raději zvolil Shimano, i když jsem mohl jít do Sramu. Cena by snad byla i nižší nebo minimálně stejná.

                                                    Neuvažuji tedy top sady, kde jsem krátce seděl na kole s X01, ale nějakého zásadního šoku v chodu jsem si nevšiml.

                                                  • JakeF  

                                                    Došly argumenty, takže se přesouváme ad hominem, klasika :).

                                                    Stačí se podívat na moje kola, že opravdu neřeším, jestli mám na kole Sram nebo Shimano. Nakonec i teď mi tu leží jedno na Sramu a druhý na Shimanu… Radost z toho nemám, v 10sp to byly srovnatelný sady, jenže na 11sp udělal Sram velkej krok dopředu a Shimano spíš krok zpět.

                                                    Že má každej preference jiný je jasný. Já bych třeba nemoh jezdit na kole bez vodítka. Na druhou stranu zase ocením lepší funkci horizontálního chodu hazky v rozbitým terénu…

                                                  • goofy  

                                                    Zas bych tak nehrotil. ;-) Jen jsem si rýpl, protože je u tebe známo, že tady začneš prskat, když s tebou někdo nesouhlasí. :-) Prostě mi shimano vyhovuje a hlavně stačí. Nemám potřebu investovat nesmyslné částky do top sad Sramu, když mi nic nechybí. To si raději zajedu na výlet. Tím bych to zakončil.

                                                    A co ti na kole bez vodítka chybí? Mám teda v plánu vodítko koupit (hlavně nárazník), ale za půl roku teď mi řetěz nespadl, ani když jsem to blbě oprasil nebo se vymlel.

                                                  • Radek Broz  

                                                    Ono to ze Spešlů podle mých zkušeností padá trochu víc;)

                                                  • JakeF  

                                                    V tom se shodnem, při aktuálním rozdílu mi taky nepřijde moc smysluplný dávat peníze za top Sram sady, když GX nebo X1 fungujou velmi podobně a i váhovej rozdíl je vzhledem k ceně minimální.

                                                    Já právě vozím rockring a horní vodítko a i s touhle kombinací mi řetěz párkrát spadnul, takže bez něj už by to bylo úplně v háji… Asi za to může Spešl, jak psal Radek Broz :).

                                                  • Radek Broz  

                                                    To není nic protu SPešu – z některýho pružení to prostě padá víc než z jinýho. Něco se bez vodítka dá, něco ne.

                                                  • scret  

                                                    osobne si teda myslim, ze shitmano 11ka je lepsi nez 10ka… Takze spis Sram 10ka byla sragora:)) 11ka Sram se pocitove v mych ocich srovna se sramackou 9kou… Eagla jsem jeste nejel…

                                                  • wilda81  

                                                    +1

                                                  • tomxxx  

                                                    Vidim to stejne.

                                                  • Tina  

                                                    Shimano nevyrába na sklad. Vyrába na základe objednávok a tzv. „Forecasts“ od distribútorov.

                                                  • JakeF  

                                                    Tak to zůstane na skladě distributorům. Princip stejnej…

                                                  • okam_z_brna  

                                                    Neber to jako reakci přímo na tebe, ale momentálně máš poslední post. Každopádně jste to vlákno pěkně zasrali debatou o starým desítkovým shimanu…

                                                  • JakeF  

                                                    Bavíme se o aktuálním 11sp Shimanu.

                                            • snas89  

                                              Ahoj, kam prosímtě na tyhle akce chodíš?:)

                                              Ocením nějaký tip, kam průběžně koukat.

                                              Díky

                                            • Tina  

                                              Tak za 500Eur to určite nebolo :)

                          • jeniiiik  

                            Shimanem XT jsem byl po třech letech na sramu X01 a XX1 taky hodně zklamaný. Sralo mě, že jednou to lítalo nahoru po pastorkách jak blesk a po chvíli zas ne. Pokaždé to řadilo jinak.

                      • mirabike  

                        jj, taky to furt jezdím a nehodlám měnit ;-)

                    • jecnak  

                      Zas je pak otazka, jestli pak teren, kde jezdis spis neni na jiny druh kola.

                      • McBlacky  

                        tak na XC kole nejezdíš jen nahoru dolu. Co popisuju já je běžný u závoďáků co používá bajky občas na trenink a o víkendu závody. Nájezd za rok 2–4 tisíce, často teda v bordelu. Kazeta pak chcípne právě na jeden ze spodních pastorků v drtivé většině to odnese 14z. Ten skok 12–14–16 je peklo

                        • jecnak  

                          To pak chapu. Ja mam vlastne bika jen do terenu a na zavodu. Vsechno ostatni jezdim na silnicce a krosce – silnice, sotky, hladke singly a tak.

        • perupe1205  

          Ahoj Tino – provedeni a reseni je zajimave. Cena zatim mimo . .

          Kdyz to vezmu pres kalkulator, tak i kdyz dam 36T prevodnik, tak jsem na tom+/- stejne

          a i s dopravou 6ooo, to je mozne mit 2.5× 10–42 1150 kazetu. Tak zustavam zatim u 10–42 ;-)

          ALE urcite dej vedet pak, jak to radi.

          at to jezdi Petr

        • kliiima  

          Proč bych na 50 potřeboval větší vykosení kladky? Pročítal jsem články o té kazetě a nikde nepsali nic o potřebě jiného ramínka. Naopak všude píšou, že to funguje s 11sp XTR, XT a SLX

          • JakeF  

            Protože bude moc daleko kladka od malých pastorků a v terénu to přeskakuje… Podobně „oficiálně“ fungovaly bastly 10sp se 42z kazetama, reálně v těžším terénu dost tragický.

    • jecnak  

      Kdyby chtel nekdo vysolit 1000EUR za nove Mavic tretry, mate moznost – Mavic Comete Ultimate.

      Ve zkratce – vyjimatelna vnitrni boticka jako u lyzaku, lepsi prenos energie.

      • Radek Broz  

        Jsem klikl, že jde o nějaký enduro specific tretry a ono tohle – tak nic:)