• Tina

    Pomaly ale isto začínajú „unikať“ informácie o novinkách pre rok 2014…

    • Tina  

      Nové Shimano Deore 2014 nevypadá zle. Zaujímavosťou sú tzv. kompakt triple MTB kľuky XT, SLX a Deore s prevodníkmi 40–30–22zubov.

      Shadow plus je už aj u Deore ;)

      • Azmir  

        Na téhle nové sadě mě zaujali právě ty brzdy, mají všechny vychytávky co SLX nebo XT, ICE kotouče, ted už kromě nápísu nebude důvod si koupit XT brzdy když Deore budou ± to samé.

        • jIrI___  

          Důvodem bude nápis.

          • goofy  

            Tak prehazka, presmyk apod asi klidne (pokud teda nekdo nechce stribrnou :-) ), ale v razeni snad jeste porad rozdily budou, ne? Nebo uz to tak neni a muzu se na to vysrat, a koupit Deorecko? :-)

            • JakeF  

              Tak řadit a brzdit bude všechno, můžeš koupit rovnou Alivio :).

              • goofy  

                Nejde o to, ze to nebude radit, ale jak to bude radit. Byt k sehnani vyzsi rady na 8, tak jsem u ni porad zustal, ale to nove Alivko sice neni spatne, ale proste ty prodlevy a krok (no a 34z vzadu se taky sikne)… Proto si rikam, ze vyzsi rady pacek budou porad lepe udelane a preciznejsi. Nebo uz do davno neplati, a plati se jenom za XTR? To dost pochybuju, ne? :-)

                • JakeF  

                  Vyšší řady řadí líp, ale zas bych neřek, že to je něco, bez čeho se nedá žít :). U XTčka ještě jdou funkčně obhájit páčky, zbytek SLX a všechno vyšší už je jen o tom, že to chceš anebo se ti to líbí, těžko tam hledat funkční výhodu odpovídající ceně :).

                  • goofy  

                    Tak jasne. Prehazky jsou vesmes na jedno brdo, presmyky tim ruplem, kliky mozna vzhled a vaha, jinak tam jde pak ve velkem meritku jenom o vzhled :-)

                    EDIT: jeste me teda napadla XT kazeta, ktera je na unaseci, coz je u AL orechu prakticky nutnost

                    • JakeF  

                      SLX taky, ale ne tolik pastorků… Ale jo, na kazetu jsem zapomněl, tam ten cenovej rozdíl za XT ještě taky smysl má.

                    • iron.hide  

                      nahodou prosim nevies, ci na mavic crossmax SL staci kazeta SLX? diky

                      • romachain  

                        SLka podle mně maj ocelovej ořech, takže tam můžeš dát co chceš. Na duralovej ořech bych ani to SLX necpal, to je taková parodie na unašeč, lepší jak nic, ale není to ono…

                      • scret  

                        staci…

                      • Marinada  

                        Mam celu tuto sezonu na ALU orechu kazetu SLX a ziadny problem. Je tam vyhoda, ze prave tych 5 najviac zaberovych pastorkov je na pavuku spolu. Najlahsie su tiez spolu a tie dva ktore su len na udrziavanie vysokej rychlosti su same, kde to vobec nevadi.

            • mmm.edia  

              Ještě bude asi u přehazky rozdíl v kladkách.

      • Jamin  

        jůůůů

      • Seky  

        Před 3 týdny jsem přeskládal bajka na SLX, vědět jak bude vypadat nový Deore tak jsem si snad počkal i do léta. Když se podívám jak vypadaj vyšší sady a co maj z a „lepší vychytávky“, tak nějak nemůžu najít důvod proč kupovat něco jinýho než new Deore.

        Nový Deorko za mě, je teda hóóódně povedený. Kliky a hazka rozhodně hezčí jak u SLX, nebo XT. Brzdy, taky paráda, ono teda hezčí než XT, jsou snad všechny, kromě HOPE.

      • midlander  

        rozumná věc pro slow motion ridera jako jsem já. konečně budu moct jezdit velkou pilu! :-)

      • vasek80  

        Jsem rád, že i Deore už dělá dvouplacku. Jen ten velkej převodník je stejně obludnej jako na SLX. Kdy to bude v obchodech?

      • Bafoon  

        otestovat deore shadow plus asi podlehnu :-)

      • Mr.Pavka  

        Nejtovanej pavouk na kliku? Ani náhodou!

        • jecnak  

          Tak to by polovina lidi na foru mela zahodit sve kliky. Temer vsechny kliky od Shimana maji lisovany spoj pavouk / klika. Nytovany neni ani nahodou, to mas pravdu.

          • Mr.Pavka  

            Nedávno sem viděl XTčkový který se v tomhle spoji vaklaly. Prej najeto nějak kolem 15 tisíc km celoročně. Ten spoj je udělanej nasazením na tisícihran a následným rozlisováním- roznejtováním příruby na klice od osy rotace.

            • jecnak  

              Stalo se mi to tez na prapraprastarych Deore, od te doby nekolik ruznych dalsich bez potizi. Par lidi to tu reklamovalo. Vim jak vypada spoj konstrukcne a nytovani neni, je to lisovane spojeni tisicihranu. Zadne nyty tam nejsou.

              • Mr.Pavka  

                Ten materiál kliky je rozpláclej jakoby.

                Tak to by mě zajímalo jak budou vypadat kliky alivio, když deoro je nejtovaný tak to by ten předlonskej deore hollovtech coby pavouk monolitickej s klikou moch bejt ted v řadě alivio.

                • Mr.Pavka  

                  Trochu sem se do toho zamotal, ale víš jak to myslim.

                  • jecnak  

                    Vim jak to myslis. Mimochodem kdyz bylo Alivko na 4hran, tak melo take lisovany pavouk. Shimano tuhle technologii pouziva dlouho. Obecne Shimano tlaci zajimavy vyrobni postupy. Viz treba nove hollowtech kliky Dura Ace 9000.

                    • Mr.Pavka  

                      Dura ace- Ale tim nepravidelným čtyřhranym uchycením převodníků si asi pojistilo privilegium nahradních dílů.

                      Jinak kliky sou to docela hezký, ale mě se vůbec nelíbí.

                      • jecnak  

                        4 packu uz dela i FSA a bude i na Ulegre a nejspis se z toho stane standard, kdyz to Shimano poslalu i do nizsich sad.

                        U klik je zajimava prave konstrukce kliky samotne, ktera vypada jako slisovana za dvou profilu, cimz vznikne dutina uvnitr. Lisovany spoj je navic patrny. Uvidim pristi tyden az mi dorazi.

                        Jinak kliky sou to docela hezký, ale mě se vůbec nelíbí. Trochu schiza ne?

                        • Mr.Pavka  

                          Ne. Já to říkam ze srandy i u psů.

                          Jé, to je ale hezkej pejsek, ale mě se vůbec nelíbí.

                          Nebo- Slečno, Vy máte ale roztomílé štěnátko, můžu si Vás pohladit?

                          No nic.

                          Tyhle kliky sou hrozně future- jako ze startreku.

      • Mr.Pavka  

        Alivio 2014 bys neměla na fotu?

      • logoman  

        http://www.bikerumor.com/…-new-models/ kony nevypadaji spatne to 153/160 by nevadilo :-)

        http://www.biketo.com/…s/14055.html cerny vidle vsude kam se clovek podiva, no nevim, ale to vitamin pee/black enduro na jednom obrazku vlevo by mi taky nevadilo :-)

        • jeniiiik  

          Nejhorší je kombinace černé nohy na vidlici a hnědá pístnice na tlumáku…to by jeden blil. No a koukám, že to tak má hromada výrobců.

        • McBlacky  

          hlavně aby to ale fungovalo líp než když to pokusovala Maruna a bylo to sedřený hned. O SR ani nemluvím

    • p@X  

      Co to je teď za konzumní trend, že vše musí být každý rok nové, i kdyby to měl být krok zpět…

      • JakeF  

        Zrovna to Deorko vypadá dost pěkně, navíc Shadow+ hazka, rozhodně mi to nepřijde jako krok zpět…

        • p@X  

          Myslel jsem obecně, si člověk koupí sadu a za 2 roky je to shit…

          • martinpav  

            Shit je to len v hlave. Pokial mas mozog tak jazdis pokial funguje/dostacuje a nie je to mozne opravit za rozumnu sumu.

          • JakeF  

            Tak ono stejně, pokud člověk na tom kole jezdí, tak životnost 2 roky je akorát čas na výměnu, ať už jsou na trhu nový věci nebo ne…

            • Azmir  

              ALe každý není milionář nebo nemá sponzory, kdybych měl všechno měnit co 2 roky, tak nevrážím peníze jinam.

              • JakeF  

                Po 2 letech ježdění už ti stejně nic moc jinýho nezbyde, dneska ty komponenty moc nevydrží… Ale tak jde o to, kolik člověk najede a v jakejch podmínkách, někomu to určitě může vydržet víc a třeba pokud někdo má jen jedno dobrý kolo a jezdí na něm ve všech podmínkách a hodně, tak to bude ještě míň, než ty 2 roky…

                • Azmir  

                  Mám jedno kolo, dobré v porovnání s místníma LV a podobně asi ne, ale za skoro 3 roky co ho mám jsem vyměnil vidli (to už bylo plánované při koupi), řetěz, kazetu, představec(chtěl jsem menší úhel), předni kotouč (čistě kvůli vzhledu), pláště a duše. Ano nenajezdil jsem na tom 100 000 km, ale ani ne 500, takže nevidím důvod proč vše měnit po 2 letech, řazení snad nebude fungovat? Sedlovka už tě neudrží? Kliky se nebudou točit?

                  • JakeF  

                    Já po roce a půl měl XTčko v takovým stavu, že na tom fakt jezdit nešlo… V zásadě to znamenalo vyměnit všechno, kromě páček… Kliky teda držely, ale osa + velkej a prostřední převodník byly v háji, takže cena výměny vycházela jak komplet nový kliky…

                    Fakt, když se podívám na svoje kolo, tak za 3 roky mi zůstaly akorát řidítka, představec, košík na láhev, pedály a sedlo. Pedály už dojíždím na trénažéru, ty jsou skoro v háji a sedlo pokud se nerozhodnu řešit přečalounění, tak je na vyhození… U zbytku (vyjma XT řazení) by už náklady na údržbu byly takový, že by to nemělo smysl…

                    • Azmir  

                      Dobře ale tak ty si extrém, jezdíš závodně, za ty 3 roky máš najeté mnoho desítek tisíc kilometrů, tak proč si myslíš, že podle toho jak to děláš ty to dělají všichni? Patříš prostě do malé skupiny lidí co to tak mají, ale rozhodně nepatříš do většiny.

                      • JakeF  

                        Právěže nemám, to XTčko bylo odepsaný po cca 10k km a to nějaký prasácký podmínky zrovna nevyhledávám, ale jasný, párkrát se do bahna podívalo :). A 10k za 2 roky tu dává hromada lidí si myslím.

                        • MlokCZ  

                          Nejde o těch 10k km za dva roky. To dá kde kdo a dost lidí tu dá i více.

                          Jde o tu zničenou sadu za 10k km, to už tolik lidí mít nebude.

                          PS: Někdo zruší celou sadu za 10tis. km, někdo za tu dobu zničí jeden řetěz a druhý tedy už se blíží ke konci životnosti :-)

                        • scret  

                          kompletne znicena sada za 10tkm?

                          • mr.antik  

                            sada přehazky, kazety a ložisek…

                            • scret  

                              tak to neni nic neobvyklyho… Koupi se nova osa za peto anebo par lozisek za 50Kc, kazeta, retez, placky a jede se dal:)

                              • JakeF  

                                Pohon jsem myslel… U plastovýho pressfitu ložiska nevyměníš, spolu s velkým a středním převodníkem jsi prakticky na ceně klik. K tomu hazka, kazeta, řetěz a už se to nevyplatí, lepší hodit řazení a samotný kliky na bazar a vyměnit ten pohon komplet… Jen jsem tim chtěl říct, že inovace sady po 2 letech není nic moc divnýho a že by člověk většinu těch dílů vyměnil stejně, tak je to fajn, když tam může dát něco novýho :).

            • nooski  

              Záleží samozřejmě na jakém kole a na jezdci ;-) Pokud je člověk k materiálu aspoň trochu citlivý, tak na silnici vydrží věci v klidu 10 let (nepočítám-li spotřebák) pravidelného ježdění. Na MTB sněžáku byly věci v háji po pár jízdách v silném bordelu.

          • scret  

            Jezdim na jednom kole XTR 02 a na druhym X.0 cca 3 roky starou…:) kazdej at si vybere a zvazi sam, jestli bude kupovat kazdej rok novou sadu:))

      • Polka  

        Normalka, prober se, byznys ;-)

      • Tina  

        ale však predstavením nového produktu ťa nikto nenúti vymeniť tvoje pôvodné za nové, alebo áno?

      • DoomHammer  

        záleží, jestli je člověk hipster nebo má mozek… majitel mozku komponenty jezdí, dokud neumřou, hipster musí být pořád IN :)

        já osobně jsem socka s mozkem, díly jezdím většinou do jejich smrti.

    • Pedro RB  

      O nové Sh. Ultegra ještě nic?

      • marek_K2  

        No to som naozaj zvedavy lebo ked som presadol z biku ohadzaneho s XT 2012 na bike s deore 2012 tak som mal pocit ze radenie je pokazene, ako radit to nejak radilo (Deore SL-M591) ale XT je rychlejsie , presnejsie pohodlnejsie…proste ma s neho clovek omnoho lepsi pocit. A brzdy – kazdy pise ze vyzeraju rovnako, to mozu ale uz v recenziach sa pise ze deore brzia inak ako XT a skuste si ich aj osahat na biku niekde. Mne sa zdali tie deorky take gumovejsie a z XT som mal lepsi pocit. Nj napis robi vela…Inac pravda je ze SLX kluky teraz vyzeraju najhorsie…

        • Azmir  

          Umíš číst? 2014 Deore si asi nezkoušel co?

          • marek_K2  

            Ano viem, preto pisem ze som naozaj zvedavy aka bude 2014ka kedze mam take skusenosti s 2012kou ako som pisal a neocakamvam ze to bude milovy krok dopredu. Asi som to nedostatocne zdoraznil ze som zvedavy aka bude 2014ka.

            • Azmir  

              Tak jak vidíš a jak jsem psal 2014 Deore brzdy mají vše co vyšší modely, navíc vypadají úplně stejně, takže rzdíl bude pravděpodobně v nápisu a možná pár gramech, ted už se asi SLX ani XT koupit nevyplatí.

              • marek_K2  

                deore nebudu mat asi keramicke piesty co u XT a SLX zabezpeci ze sa tak cez ne nezohrieva olej. XT ma odlievane/frezovane packy narozdiel od deore a slx ktore ich maju len z ohnuteho plechu(odlievane packy su len tie ktore maju freestroke mechanizmus).Na deore je aj telo packy ine, je bez freestroke srobika(takze je mozno aj inak spraveny hlavny brzdovy valec). SLX ma telo packy zhodne s XT ale miesto freestroke je len zaslepka , nema zmysel tam davat srobik, lebo nema packu na freestoke, tu ma az XT. Ale tiez netvrdim ze tieto veci robia velky rozdiel, skor maly. Freestroke ako taky je podla mna uplne zbytocny je to len kurvitko, ktore sa moze pokazit a na doere tiez urcite nepraskne keramicky piest. takze netvrdim ze nemas pravdu , deore je v pomere cena vykon dnes najlepsia brzda, ale tvrdit ze je to to iste nieje pravda. A co uz narobim ked na bike mi vyrobca dal XT…

              • bimjeam  

                Brzdy deore v porovnaní s XT podľa obrázku nebudú mať regulátor na nastavenie vzdialenosti páky, rovnako „stroke“ regulátor a určite ani keramické piesty, okrem iného budú o niečo ťažšie, kotúče sú síce zo sendviču ocel-al-ocel,ale nemajú al unášač ;)

                • Milvus888  

                  regulátor vzdálenosti páky mají i současné deore ale inbusem..

                  • goofy  

                    To maji samozrejme vsechny brzdy. Jedna se o to, ze nebude stelovatelna bez naradi

                    • Milvus888  

                      podľa obrázku nebudú mať regulátor na nastavenie vzdialenosti páky ..,jj ale vyznělo to tak že tam vůbec nebude..

                      • bimjeam  

                        inbus je samozrejmosť, ešte som nestretol hydr. brzdy, ktoré by ho nemali ;)

    • JFtryall  

      Deore sice super, ale myslim ze zajimavejsi bude X.0 1×11. :-)

      • Kubiczech  

        Přišlo by mi zajímavější X7 nebo X9 1×11. Takhle to bude volba mezi prodejem ledviny nebo prodejem ledvin obou. (:

      • mr.antik  

        to si ještě nějakej rok v klidu nechám ujít

      • bimjeam  

        Ja by som skôr uvítal shimano XT1 2014 ;)

      • Tina  

        To si ešte asi počkáte. V nejakom vlákne som v nedávno postla rozhovor s týpkom od Sramu, ktorý tvrdil, že lacnejšie verzie XX1 zatiaľ nebudú. Vraj nemajú dôvod, lebo nemajú v tomto segmente žiadnu konkurenciu ;)

        • Kubiczech  

          Určitou konkurenci představuje wide-range udělátko od Leonardi Racing. Toužit po něčem ve stylu XX1, tak jdu do toho. Přes všechny mouchy.

          • JakeF  

            To je dost polovičatý řešení… Máš nižší rozsah jak na těžším, tak na lehčím, navíc to odstupňování, uff… Čímž teda neříkám, že to je špatný, kdybych neměl v plánu používat dvoje různý kola, tak koupím XX1 kliky, k nim 2 různý převodníky a jdu do toho :D. Ale hodně mě to lákalo :). Nakonec jsem si to rozmyslel, rok to s tím XTR přežiju a pak se uvidí, třeba přijde X01 :D.

          • bimjeam  

            Lenže cena 4 pastorkov od Leonardi racing je cca 130€, nehovoriac o tom, že je to hliník s tvrdoeloxom. Obávam sa, že životnosť bude mizerná, rovnako ani radenie nebude žiadne terno. Rozumnejšie vyzerá kazeta KCNC 11–38 (až na cenu)

            Osobne si myslím, že najlepší ťah od shimana by bol systém 1×11 (prípadne 1×10) s 11–42z na klasický orech

            • JakeF  

              Cena není tak brutální, je to celkem lehoučký a jak je tam hodně zubů tak i hliníkový by to mohlo mít docela přijatelnou životnost.

              11–42z by byla určitě zajímavá kazeta, zmizel by ten rozdíl 10–12z, kterej je šílenej a zbytek odstupňování jako dneska + 42z. Podle mě by to i přes nižší rozsah bylo použitelnější. Jen doufat, že by shimano nenapadlo nacpat tam nesmysl 11–13 jako na 10sp, to jsem nikdy nepochopil… S ořechem je otázka, Sram jim teď prošlápne cestu s novým, kde počítám bude líp řešenej přenos síly velký páky 42z pastorku. Ideální by samozřejmě bylo, kdyby udělali verze na obojí :).

        • JFtryall  

          Pockame si max do roku 014 hehe.

        • kubad  

          slysel sem od jednoho nejmenovaneho mistniho uzivatele ze videl na vlastni oci Sram X0.1 pri navsteve Sramu :-) v nemecku

          tak uvidime

          • JakeF  

            Tak že to připravujou je prakticky jistý. Otázka je, kdy to pustí na trh, když se XX1 podle jejich slov prodává hodně dobře… Ale věřím, že 2014 to bude.

            Docela jsem zvědavej, s čím přijde Shimano, tohle si nemůžou jen tak nechat ujít… Kdyby tak byla komplet nová sada 1*11 rovnou na 2014, tak bych se vůbec nezlobil :D.

          • Tina  

            hm, zaujímavá info. Pokiaľ však bude kazeta podobného typu ako XX1 tak cenovo bude X0 lacnejšia rádovo iba v 100korunách

            • kubad  

              pokud XX1 kopíruje řadu XX tak X01 bude zase v podobných cenách jk X0, ale jak píšeš asi to nic levného taky nebude

    • pegas  

      kliky ujdou:-)…kdy to bude k dispozici?

    • Tina  

      teleskop. sedlovka pre XC a CX … „Kind Shock LEV Carbon:“http://­www.bikerumor­.com/2013/03/22/kind-shock-lev-carbon-fiber-dropper-post-pops-up/ 325g a zdvih znížený na 65mm

    • Tina  

      Shimano Dura Ace Di2 9070 umožňuje radenie prevodov na diaľku cez bluetooth aplikáciu Garmin. Coach môže sledovať tréning svojich zverencov v reálnom čase a prípadne im zaradiť ťažší prevod aj keď sedí doma stovky kilometrov ďaleko. Koniec flákaniu sa na tréningoch ;)

    • Tina  

      SRAM 22 Red a Force 11speed + hydraulické ráfkové a kotúčové silničné brzdy

      • JakeF  

        A co elektronika?

        • Tina  

          zatiaľ vraj nič ani v blízkej budúcnosti…

          • JakeF  

            No co, stejně bych Sram na silnici nechtěl, to řazení jednou páčkou je divný :D.

            Btw, jsem tak přemýšlel, co elektronika na bajku a docela jsem si říkal, jak asi budou řešit, když se spadne a ohne se patka… S mechanickým řazením člověk trochu doladí lanko a už nějak domů nebo do cíle dojede, to s elektrikou asi nepůjde…

            • Tina  

              tak isto ako na silnici predsa ;)

              som hodne nalomená na Ultegru 11speed Di2 2014 na budúcu sezónu. avšak k tomu ešte nové zapletené kolesá od Vision bude ranec. už aby som začala šetriť ;)

              • JakeF  

                A na silnici se to řeší jak? Vzít za hazku a zabrat? Popravdě je to jediný, co mě napadlo :D. Ale když o tom tak přemýšlím, tak vlastně nevím, jak se to seřizuje…

                Ultegra Di2 11sp bude asi taky moje ideální sada, jestli už příští rok nevím… Ale co jsem dneska jel po rozmlácenejch vedlejších silnicích, tak mě dost začal lákat Cannondale Synapse, třeba ho příští rok udělaj na Di2 za nějakou lidovou cenu :D.

            • blaf  

              a brzdeni a razeni jednou pakou ti divny neprijde? ;)

              • JakeF  

                Ani ne, tam je každý jiným směrem :).

              • jecnak  

                V cem je problem. Muzu si aspon pribrzdovat a podrazovat najednou.

                • black.horse  

                  Jako Sramistovi mi přišlo, že brzdová páka se na SHimanu divně kejve:-D ale máš recht, že brždění a odřazování najednou s tím jde dobře…

                • blaf  

                  Ja s tim problem nemam. Sam vozim Ultegru a to, ze radim i brzdim jednou pakou mi nevadi.

                  Reagoval jsem jen na Jakovo tvrzeni, ze razeni jednou pakou je divny. Tak jsem se zeptal jesli mu neprijde divny, kdyz ma jedna paka dve uplne nesouvisejici funkce…

                  • JakeF  

                    Slovíčkaření, myslel jsem tím to, že se řadí nahoru i dolů stejným směrem a stejnou páčkou. Ale tak člověk si zvykne…

                    • blaf  

                      ja chapu jak jsi to myslel, a nemyslel jsem to nijak zle

                      jj, clovek si zvykne na hodne veci

                    • Lada,s  

                      A jak to funguje? Ptám se, nikdy jsem silniční Sram moc nezkoumal :-)

                      • blaf  

                        brzdova paka jen brzdi, packa pod brzdovou je radici, zatlacis ji dovnitr → o jeden cvak radis na mensi, kdyz tahnes dal az na dalsi cvak tak zaradis na vetsi

                        jel jsem na tom par metru a prislo mi to zajimavy, jestli by mi to vyhovovalo nedokazu po tak kratke chvilce rict

                      • black.horse  

                        Na krátké stisknutí páčky o jedno cvaknutí to jde o převod níže a když to za to cvaknutí promáčkneš dál na druhý/třetí atd tak jde o převod nahoru… Dřív jsem jezdil Shimano dualy a je to jen věc zvyku, ale pro mě je tohle provedení příjemnější, už i kvůli nekejvací brzdový páce, ale není to tak strašnej rozdíl… spíš než shimano vs sram mě děsí mini páčka na campě, to bych třeba nechtěl vůbec:-( ačkoliv jsem to zkusil jen krátce…

                        • Lada,s  

                          Díky, to vypadá zajímavě. Někdy to budu muset omrknout na živo

      • jecnak  

        Nove dualy vypadaji masivneji, tak by mi mohly padnout lip do ruky :-)

    • Tina  
      • Shimano XTR 29" galuskové kolesá pod 1.300g vo verzii pre 15mm osu.V ponuke aj vo verzii pre zadnú 12×142mm osu (1.349g). Samotný karbonovýráfik má vraj iba 280g!
      • Nové ultralajt brzdy XTR, reťaz XTR a ľahšie osky. Predná brzda bezadaptéra a rotora s 800mm hadičkou váži vraj iba 186g. Viac na info tu
    • Tina  

      Thunder Burt … nová XC guma od Schwalbe

      • Rubi  

        to vypada na mnohem pouzitelnejsiho FF

      • black.horse  

        JOOOOOOOO! tohle má potenciál:-) konečně kompromis mezi megaterénním RR a spíše pohodovým FF :-)

        • Lister  

          Myslíš na cyklokros, že? :-)

          • black.horse  

            ale kdeže:-) na FF a dokonce i Marathon Racerech jezdím za sucha tady u nás po Brdech. To co jsme jezdili na Vysočině by za sucha bylo na RR nebo tyhle nový naprosto v klidu. Až takhle za mokra se ty zubatý vyplatěj…

      • fousac  

        127 TPI, 370g (26 „), 385 g (27,5“), 410g (29 ")

        taky sem zvědavej…

      • ManInBlackCZ  

        No sakra, ten vypadá dobře :)

      • Tina  

        … ale aj tak v kútiku duše dúfam, že spravia aj RaR 27,5" v šírke 2,0" alebo 2,1". Prípadne Hutchinson Python 27,5×2,0".

        Ten novy RoR sa mi zatiaľ vôbec nepáči :(

        • Lister  

          No rozhodně by nejdřív mohli zařadit do výroby víc SS verzí ve velikosti 2,25 – protože aktuálně nemají na XC nic použitelného na bezduše.

          • Tina  

            Osobne nemám žiadny problém voziť najtenšie Schwalbe s mliekom. Tieto plášte sú aj tak určené hlavne na upravené trasy XC závodov a maratónov a nie ako tréningová guma. Ale ako píšem, zatiaľ som ich nikde nerozrezala a myslím, že nejazdím iba na polňačkách. „Slupky“ Schwalbe RaR v pohode vydržali maratón v Rychlebkách, Extreme maratón v Moste, Brnenské schody, Šela maratón, a kopec ďalších závodov a tréningov. Je však možné, že zatiaľ som mala proste šťastie :)

      • jecnak  

        From September Thunder Burt will be available from specialist bike shops in

        26, 27.5 and 29 inch sizes. Price: 54.90 euros.

        Thunder Burt – sizes and weight

        26×2.10, 370 g

        27.5×2.10, 385 g

        29×2.10, 410 g

        Version with RaceGuard puncture protection belt

        26×2.10, 450 g

        29×2.10, 480 g

        • biker jura  

          s tou race guard ochranou by to mohla být odolná guma a pořád dost lehká. Myslím, že to bude super guma

          • JakeF  

            Spíš bych řek, že s tou ochranou to začne být aspoň trochu použitelně odolný :). Ale jinak souhlas, na 29ce by to mohla být slušná guma.

            • biker jura  

              tak použitelná… myslím že bude v pohodě i bez ochrany, ale jak pro koho, já třeba nikdy schwalbe slupky neřízl ani nijak nezdefektil na závodech a to jsem třeba na světáku v NMnM vezl freda…

              • JakeF  

                Já už to tu párkrát psal, že mi přijdou nejzranitelnější na rychlejch šotolinách, tam jsem říznul Schwalbe několikrát.

                A tam jsi vez Freda na sprint nebo na XCčko? Na tom XCčku mě k tomu nenapadá jedinej důvod…

                • biker jura  

                  na Xcčko. mě tam na tý trati jiná lepší guma ani nenapadla. Ale měl jsem teda 2,25ku což je balon. na zdním kole, na to jehličí a kořeny a kameny to bylo ideál, jelo to a i perfektně drželo.

                  • JakeF  

                    Freda jsem jezdil chvíli a jo, trakcí mě příjemně překvapil, ale stejně bych šel spíš do Rona, na XCčku se stejně ten nižší valivej odpor nevyužije a váhově už to takovej rozdíl není. Na sprint bych Freda chápal víc…

                    • biker jura  

                      já na tý trati jezdil tolik že ji znám i poslepu, za sucha, za mokra. Právě rona jsem vyměnil za freda po několika testovacích trénincíh. Ron na tý trati vubec dobrej nebyl, to už leda ralph, nebo něco s nižším hustším vzorkem. priorita byla, dostat se co nejrychleji od startu do cíle a na to byl pro mě prostě fred lepší… nemá cenu se o tom nějak dohadovat

                      • JakeF  

                        Vždyť v pohodě, já se jen zajímal, co tě k tý volbě vedlo.

                        • biker jura  

                          jj, já měl jen pocit, že jsi mi chtěl tvrdit, že by byl ron lepší což nebyl:D

        • bimjeam  

          A 27,5"-kári sú od macochy? Existuje nejaký rozumný dôvod prečo verzia RaceGuard nebude v rozmere 650B ?

      • v POHODÌ klokan  

        Jo, Thunder Buřt, to je dobrý jméno ;-)

    • fousac  

      Máte někdo šajn, jaká je situace v silničních/CX hydraulickejch kotoučích? Kromě SRAMu, 30 papírů za brzdy je přece jenom trochu moc..

      • Tina  

        Shimano má vraj nejaké „pod pokličkou“ pre MY2014. Myslím, že je ešte na ne informačné embargo. Mali by to byť hydraulické kotúče a dualy bez zaradenia do sady.

      • goofy  

        Jsem z tech bocnich vystupku u Magic Mary trochu na rozpacich… Proc musi mit kazdy jiny uhel natoceni? :-)

      • kudlanka32  

        co znamena u talasu veta:

        …The revised damper features increased compression damping of CTD system across the board, meaning that riders can expect a more controlled feel to the fork in all three of the CTD settings. This should indicate that aggressive riders will be able to take advantage of the fork's more active ‚Descend‘ mode without it diving too much…

        ze zvysi kompresni tlumeni pro vsechny nastaveni vic nez na 2013 a dokonce vic nez 2012RLC ? To je benefit :)

        Kluci co mate starsi Van 36-ku 160mm RC2, rozchodila se casem nebo je porad prituhla. Moje Vanilla 32 taky zpocatku nebyla nic moc a ted je jako maslo.

        • MlokCZ  

          Tím chtějí říct, že pokud se jim náhodou povedlo snížit odpory kompletním přepracováním Talas systému (což je možné, dle toho co se zatím o tom píše s rozborem celého řešení), tak to zase doženou kompresním megakurvítkem.

          Je opravdu super mít na vidlici tři přepínací polohy, kde i ta nejméně omezující je velké kurvítko.

          Takže Talas zůstává dále zcela zabitý.

          Ještě že u CTD tlumičů je možné měnit interní nastavení, z toho tlak Boost valve je při servisu i jednoduchá změna, kterou udělají kdekoliv (kde jsou schopní servisovat tlumící část).

          Takže aspoň tlumič může při vhodném interním nastavení mít polohu open slušně citlivou.

          • JakeF  

            Zkoušel jsi tu vidli? Celkem by mě to zajímalo, někde jsem se dočet, že Descend mód byl prakticky nepoužitelnej, protože při rozumným tlaku pro zbývající módy se hodně propadala do zdvihu.

            • MlokCZ  

              Ne, nový Talas jsem ještě nezkoušel a ani nebudu, pro mě nemá vůbec smysl.

              To je prostě ta současná posedlost děsného omezování vidlice kompresí. Do teď descent mód byl právě naopak celkem slušně funkční (i tak trochu vidlici omezoval). A bohužel už nebude.

              Když si někdo nafouká vidlici dle omezeného módu (trail nebo dokonce climb), tak se pak nemůže divit, že v descent módu chodí do zdvihu daleko více nebo i moc.

              Já to mám zcela jednoduché. Od tlumící části chci dobře fungující expanzi, nejlépe s přítomností HS expanze (ale i bez ní se to dá, citlivost a vhodný průběh je důležitější).

              Od komprese chci jediné a to aby tam nebyla vůbec žádná (tedy aby to ani trochu vidlici neomezovalo) a akorát tam může být lock.

              A jak moc kdy jde do zdvihu, tak má řešit vhodný průběh.

              A přesně takovou vidlici mám a jsem maximálně spokojený.

              Komprese je pak potřeba pro hodně velké zdvihy, třeba pro zabránění překmitů předního kola nad překážku.

              Tohle u svojí 150mm vidlice bez jakéhokoliv vlivu komprese nepozoruji a nemám s tím problém.

              Jakmile začne komprese omezovat chození vidlice do zdvihu → citlivost vidlice jde zcela do háje.

              Ještě že u RS mají kompresní části tlumení libovolně zaměnitelné a jde tedy RCT3 vyhodit a dát obyčejný jednoduchý motion control (který otevřený neomezuje vidlici vůbec).

              • vsn  

                pořaď :) mám SIDA RCT3 … co má vůbec dělat to kolečko LS Comp ? … ať to mám v jaké koliv poloze tak nepoznám rozdíl ať mám vidlu otevřenou a nebo na prostřední polohu …

                díky :)

                • kubad  

                  v podstatě je to kurvítko odtrhu(přidává odpor) – omezuje pohupování :)

                  • vsn  

                    no to je ta prostřední poloha … ale ta je dost „tvrdá“ a je jedno jak mám nastavenou tu LS kompresi.

                    • MlokCZ  

                      Ne, tak to není.

                      Jsou to dvě za sebou nezávislé části. První ovlivňuje to točítko a má vliv pro všechny 3 polohy páčky, tedy i pro otevřený režim.

                      A páčka pak přepíná na omezenou polohu a lock.

                      Točítkem tedy nejen navyšuješ omezení střední polohy, ale i omezení otevřené polohy.

                      A i když točítko dáš na minimum, tak to i v otevřené poloze nepatrně omezuje.

                      Za mě kurvítko, kterého jsem se už na všech vidlicích zbavil.

                      A jsem na dovolené, připojení nula nula nic, takže tu nebudu téměř vůbec reagovat ještě více než týden.

                      • vsn  

                        no ale já nepoznám rozdíl v žádné poloze ať mám „kurvítko“ nastaveno jak-koli

                        • MlokCZ  

                          Tak to je něco uvnitř špatně.

                          • Turbo  

                            Nejlíp je to znát v zamčený poloze. NA tvrdo by to nemělo skoro vůbec pružit a když našteluješ na mínus tak by to i v tá zamčený poloze mělo normálně pružit.

                            • Turbo  

                              SRAM píše:

                              RCT3 – Designed for riders looking for more bump gobbling performance. ?The new RCT3 damper features three distinct knob positions – Open, Threshold and Lock. The rider is able to quickly and easily access these three modes to manipulate damping performance for specific terrain:

                              Open for bump-gobbling performance

                              Threshold for efficiency and moderate bump compliance

                              Lock for ultimate pedaling efficiency

                              In addition to its three distinct modes, RCT3 features an independent adjustment of low speed compression.

                              Takže to kujrvítko nastavuje nízkorychlostní kompresi. Takže něco jako citlivost.

                              • JakeF  

                                Co má společnýho LS komprese s citlivostí?

                                • Turbo  

                                  No čím menší tím víc by měla bejt citlivá na malý rázy a jít víc do zdvihu ne?

                                  • JakeF  

                                    Já měl zato, že to spíš ovlivňuje nakolik jde vidle do zdvihu při pomalejším stlačení, teda např. šlapání nebo brždění.

                                    • Turbo  

                                      To s tím souvisí. Měla by to ovlivňovat velikost díry přes kterou teče olej. (je tam nastavená síla pružinky) Takže když to úplně otevřeš tak ten olej nemusí překonávat tu pružinku a naopak. Kdyby to měl někdo rozebraný tak možná potvrdí. Ale takhle to přesně funguje u RLT – říkaj tomu: Gate.

                                    • Ruprt2  
                                      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                                • lukas aka mitro  

                                  Docela dost:)

                                  Ale vim co te zmatlo..takdy se casto vyskytuje „citliva vidle ma odtrh pod 5Kg..nemeritelny“ a podobne veci…a skutecne, i vidlice s privrenou kompresi muze dosahovat techto hodnot a pritom to muze byt necitliva mrcha. Proc? Protoze test odtrhu je vice-mene staticky…cili skrceni prutoku oleje se skoro neprojevi bo lej tece pomalu. Kdzy ale s takovou „citlivou“ vidlici najedes do terenu, tak intenzita a frekvence razu narusta a uz se zacne projevovat i kompresni okruh (LS) a vidlice proste nebude chodit. A nebude chodit ne diky pasivnim odporum v mechanismu, ale diky omezeni kompresnim okruhem.

                                  Je to proste kurvitko, ktee se projevuje ikdyz nechces…

                                • Ruprt2  

                                  všechno

              • kudlanka32  

                Koukam ze jezdis talasy, to jste je nejak vykuchali ci co?

                Nemel jsi v ruce nejakou novejsi Marzocchi? Sice se ztracim v tech privlastkovych pismenkach u tlumici casti, ale 44 a 55 pouzivaji pruzinu se vzduchem. Prislo mi, ze kdyz se to nenafouka, tak by se to mohlo chovat jak foxka vanilla… akorat Milan se o tlumici casti nevyjadroval zrovna pochvalne…

                55ka je teda uz dost tezka, to uz bych asi radeji starou fox 36 Van. Opravdu je ta R kova verze min pritlumena nez RC2 ?

                • MlokCZ  

                  Už více než rok nejezdím. Talasů jsem jezdil už hodně (4 různé), protože nebyla pro mě rozumná alternativa s rychlým snižováním zdvihu.

                  Došla mi ale s Talasem trpělivost. I když Milan z Talasu dostal maximum a úpravou se citlivost hodně zlepší, tak stejně to zdaleka nebylo ono.

                  Vozím DPC (dual positon coil) od RS, kompresní část obyčejný motion control a expanzní v jedné vidlici mám jen jedinou expanzi (tak to je v originále) a v druhé dodělanou od Milana HS expanzi.

                  Marzocchi pro mě nenabízí nic zajímavého.

    • Tina  

      Nové kľuky FSA K-Force Light. Za mňa paráda.

    • Peslezedirou  

      Není někde info, že by se mohlgrip u sramu posunout směrem dolů, k X9, X7?

    • Tina  

      Sram X01

      • TJK  

        nechapu proc s timhle deesignem furt patla posranej spider kterej je stejne ke klice sroubovanej a k tomu sroubovat jeste blbej prevodnik… proc rovnou neudelaji prevodnik v kuse az na osu a pritazeni matici ke klice namisto spideru.. tak jak to ma treba Middleburn… levnejsi vyroba.. o 1 spoj min.. snadnejsi vymena… mensi vaha… ja tam vidim jen samy vyhody pro 1× něco… :-).. takhle ta klika vypada jak kdyz vezmou klasiku a naroubujou na to spesl 1 prevodnik a za ty prachy co to stoji to teda pekne ojebali designove :-D

        • destr  

          Takhle to bude určitě tužší, navíc se asi počítá s častější výměnou a nemusíš sundávat kliky ;-)

          • TJK  

            kdyz udelas chytrej design jako ma Race Face ze sundavas z pevny osy kliku s prevodniky tak je to rychlejsi nez se mrcasit s X malejma imbus sroubama…

            • destr  

              Vidíš, co člověk, to názor ;-)

              • TJK  

                Tak ja mel oboje :) resp Turbine na 3placku se SS 32z prevodnikem a ted mam Middleburn s UNO 32t prevodnikem bez spideru a narovinu je to lepsi varianta :-)

            • Ruprt2  

              A ke každému převodníku musíš mít i novou kliku, nebo se pak se těma malejma imbus šroubama mrcasíš stejně?

      • nooski  

        Elektronická Ultegra bude i na hydraulických kotoučích. http://www.newsbikes.com/…8615750.html

        • jecnak  

          Mam pocit, ze pro Shimano je elektrika jedina zachrana pred tim divokym vedenim lanek v dualech. Bohuzel i v 11s Dure je lanko dost podivne vedeno. Funguje to samozrejme skvele, ale vymena lanka je zas o fous slozitejsi. Co mi vadi na elektrice je vaha a relativne mala spolehlivost vedeni, kdy se dost stava, ze pri montazi je problem v konektorech. Na druhou stranu pri primem srovnani elektricke Ultegry a mechadnicke Dury je chod Dury i na presmyku tak hladky s velice malou silou i na presmyku (srovnatelne jak pri razeni na prehazovacce), ze je otazka, zda hlavni vyhoda elektriky je opravdu ve snadnem a lehkem razeni.

          • ememem1  

            zda hlavni vyhoda elektriky je opravdu ve snadnem a lehkem razeni. – otazka je potom v com by mala byt. inak s tebou suhlasim.

            • jecnak  

              No prave. Samozrejme je tam ten on/off pocit pri razeni a extremne vysoka odolnost proti blatu, ale to se zas da u mechaniky vyresit vedenim bowdenu/lineru v kuse…

          • Člověk a jeho svět  

            Neměl by být hlavní benefit v naprosto nekompromisní přesnosti řazení a téměř nemožnosti rozštelování? ;)

          • Tina  

            V čom vidíš problém vedením laniek? Napr. u dualov Dura Ace 7900 je možnosť dvoch smerov vedenia laniek. Takže si môžeš vybrať to, ktoré ti naviac vyhovuje podľa typu riaditiek. Predtým som mala Ultegru 6600 a tiež som nezaznamenala problém s vedením laniek.

            Ad váha: Di2 sada Dura Ace 10speed 7970 je ľahšia ako mechanická 7900. Váha navyše je iba batéria, ktorá váži 68g! Nová Dura Ace Di2 9070 11speed je oproti mechanickej 9000 ľahšia o 24g aj s batériou. Oproti Di2 10speed 7970 je Di2 9070 ľahšia o 172g! Veľká váhová úspora prišla vďaka novej batérii do sedlovky.

            • martinpav  

              „Di2 sada Dura Ace 10speed 7970 je ľahšia ako mechanická 7900. Váha navyše je iba batéria, ktorá váži 68g!“ – ono to bez tej baterie funguje ?

              • Tina  

                68g! To je 0,068l čiže cca 2/3 z 1dcl vody v bidone.

                reagovala som na toto: „Co mi vadi na elektrice je vaha…“

                • Ruprt2  

                  Myslím si totéž co Martin.

                  Kdybys to řekla o každém komponentu, tak jsou z toho rázem dvě kila.

                  Což jsou Dvě litrové láhve. 2litry!!!

                  Jestli to příští rok bude lehčí, tak elektrika bude mít konečně první výhodu.

                  • Tina  

                    Čo to plácaš? To nie je o každom komponente, ale 68g je na celej 10speed sade, t.j. 7 komponentov + batéria. Koľko sád chceš mať na bajku? Napr. Dualy Di2 sú o 150g ľahšie ako mechanické!

                    A ľahšie Di2 je už teraz, pretože 11speed Dura Ace je už dávno v predaji. Doporučujem, aby si si jazdu na Di2 niekedy vyskúšal. Zistíš, že hmotnosť nie je vôbec to o čo tu ide ;)

                    Je zvláštne, že 68g vadí práve niekomu kto jazdí na 8,5kg silničke :)

                    • jecnak  

                      Bylo to spis mysleno tak, ze mavnes rukou nad 68g sady, pak kol, sedlovky, riditek atd.

                    • mr.antik  

                      hlavně může být pocitově příjemný, že ta hmotnost není na řidítkách ale dole.

                    • Ruprt2  

                      Omlouvám se, nevěděl jsem, že proto, abych mohl sledovat top sadu shimano musím mít 6,8kg silničku a závodní registračku jako ty.

                      Už psát nebudu.

                    • martinpav  

                      Nejde o tych 68g, rano sa menej vys… a rozdiel bude vacsi. Len si udala hmotnost bez komponentu ktory je pre funkcnost zasadny. To si mohla odratat hmotnost laniek a bowdenov pri mechanike, vsak ich netreba ci?

                    • martinpav  

                      Este tomu 8.5kg cestaku. Dosli ti argumenty tak treba vytiahnut nieco mimo temu?

            • jecnak  

              Lanko tam vede v jednom miste uplne volne pod kryci gumou a mimo bowden. Prijde mi to jako velka divocina. Nemluve o precnivajicim bowdenu ven z paky smerem dovnitr. Sice je to kryte gunou, ale vypada to dost podivne.

              DI2 vaha – dobra zprava. Bohuzel jsem musel resit hodne finance, takze vyhrala klasika. Navic mam z ni i pocit, ze v terenu mimo domov si budu moct i neco sam opravit.

    • goofy  

      Skrtici Double Barrel AIR

    • Tina  

      Lauf 980g a 60mm zdvih pre 29er

      • JakeF  

        Tlumení to má kde? S tím bude kopec zábavy :D

        • Tina  

          pozri video v odkaze a prečítaj článok

          • Lada,s  

            Máš link pls? ten odkaz je pouze na obrázek :-)

              • JakeF  

                I v tom článku píšou, že to žádný tlumení nemá…

                • kubad  

                  a k čemu ho potřebuješ na tomto typu vidle?

                  • MlokCZ  

                    Přesně, při tom zdvihu + konstrukci nevidím žádný problém, že to není tlumené.

                    Spíš by mě zajímalo co silovější jízda ze sedla. V tom článku se píše, že je to poměrně citlivé (to je jedině dobře) a současně minimální pohyb při jízdě ze sedla. Trošku mi to nejde dohromady. Nějak extra se to hýbat nemůže při jízdě ze sedla a při tom zdvihu, ale je otázkou co si mám představit pod „minimal movement when he stands up to pedal“. To je takové hodně subjektivní a každý si pod tím představí něco jiného.

                    Mně se to tedy docela líbí a bude to zajímavá alternativa pro ty co váhají mezi pevnou a odpruženou. Tedy až na tu cenu, která bude určitě nechutná.

                    • jecnak  

                      Mne spis neni jasny jak se bude tahle vidlice chovat v zatackach. Vzdyt se predni kolo musi ukrutne kroutit.

                      • MlokCZ  

                        To by chtělo aby tohle cíleně otestovali nebo to vidět v reálu. Extra tuhé to určitě nebude, problém by to ale také být nutně nemusel.

                      • soc  

                        Tak cela sestava naboje a tech radoby patek bude docela tuha, pruziny jsou ploche a rozmistene nad a pod tim, takze ta tuhost by nemusela byt az tak marna… treba to nekdo zmeri :)

                      • black.horse  

                        to bude marketingová novinka 3D zdvih:-D jinak mi to jako nápad zaujalo (byť designově nicmoc), na HT mnohdy dostatečný zdvih…

                        • midlander  

                          když jsou plovoucí kotouče, tak i plovoucí vidlice? :-)

                          • jecnak  

                            Ted uz to jen marketingove zduvodnit. Treba tak, ze se predni kolo prizpusobuje terenu, aby byla plocha plaste na podlozce vzdy co nejvetsi. Pro ilustraci bych pouzil treba ty plosky srovnavajici 26/27,5/29.

                          • AleZ80  

                            Nebo možná praskající vidlice.

      • logoman  

        Wow, myslel jsem ze vetsi humus nez paralelogram neni, tak je.

        • goofy  

          :-D

          Souhlas

        • Lada,s  

          Je to teda škaredé jak pytel na zmije, ale přijde mi to zajímavý, hlavně z hlediska bezúdržbovosti a hmotnosti

    • logoman  

      Par obrazku speslu 2014. http://www.pinkbike.com/…Specialized/

      Ohlins tlumeni hm …

      • goofy  

        Hmm.. Jsem z toho nejaky rozpacity. Nejak nevim co si mam o tech tlumacich myslet (jak jim to chodi) :-)

      • jeniiiik  

        Černé Enduro vypadá době až na tu vidlici, ty černé nohy jsou vážně hnus.

      • pocestny  

        Tohle je fakt super… zvlášť ten pohon 1×11, páč jinak tam zásadní změny nejsou. Těším se na X.01 2014, jsou tam duralové kliky místo carbonu… už aby to bylo na trhu.

        • Azmir  

          Bude to stejně beztak o 2 tis jenom levnější než XX1, nemyslím si že X01 bude nějaké terno.

          • JakeF  

            O ty 2 litry (spíš ještě o něco víc) by měly bejt levnější už samotný kliky, zbytek kolem 10% dolů. Ale jinak souhlas, cenově to zásadní rozdíl nebude, zvlášť na těch Spešlech, kde kliky nejsou hliníkový X01, ale karbonový S2210.

          • pocestny  

            Přemýšlel jsem o různých alternativách k XX1 asi takhle:

            1. kompletní XX1 nebo X0.1

            Nevýhoda: Moc vysoká cena a taky drahá údržba a navíc nechci karbonové kliky (u XX1).

            1. XT kliky a-styl převodník ‚XX1e‘ od AbsoluteBlack:
            • Nevýhody: maličký bastl středového složení na PF30 → 24mm osu
            • Nevýhoda: součet ceny klik a převodníku je zhruba stejný jako bude cenaX0.1 klik.
            • Nevýhoda: ten ‚XX1-style‘ převodník se vyrábí pouze 32z a větší,já chci jen 30z, někomu to může vyhovovat těch 32z, v tom případě, jeto super řešení.
            1. X0.1 kliky + XT kazeta + XT řazení + 10r řetěz
            • Tady žádné nevýhody nevidím, stačí na to standardní ořech, cena jenormální, všechno to krásně funguje a nemusí se nic bastlit.
            • pozitivní recenze na kombinaci XX1 klik a desetikolečka od Shimana jsou nanetu v hojném počtu
            • pocestny  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
            • pocestny  

              Přemýšlel jsem o různých alternativách k XX1 asi takhle:

              ZAPRVÉ) kompletní XX1 nebo X0.1

              • Nevýhoda: Moc vysoká cena a taky drahá údržba a navíc nechcikarbonové kliky (u XX1).

              ZADRUHÉ) XT kliky a převodník ‚XX1 style‘ od AbsoluteBlack:

              • Nevýhody: maličký bastl středového složení na PF30 → 24mm osu
              • Nevýhoda: součet ceny klik a převodníku je zhruba stejný jako bude cenaX0.1 klik.
              • Nevýhoda: ten ‚XX1-style‘ převodník se vyrábí pouze 32z avětší,já chci jen 30z, někomu to může vyhovovat těch 32z, v tompřípadě, je to super řešení.

              ZATŘETÍ) X0.1 kliky + XT kazeta + XT řazení + 10r řetěz

              • Tady žádné nevýhody nevidím, stačí na to standardní ořech, cena jenormální, všechno to krásně funguje a nemusí se nic bastlit.
              • pozitivní recenze na kombinaci XX1 klik a desetikolečka od Shimanajsou nanetu v hojném počtu
              • JakeF  

                Jenže pokud to nakombinuješ s desítkou, tak už jsi na dost nízkým rozsahu převodů…

                • pocestny  

                  Někomu to vyhovovat samozřejmě nemusí (např. na silnici by to bylo velmi pomalé, ale já na silnici nejezdím), já momentálně jezdím celkem asi tak 12 převodů z 18, které mám k dispozici na mých 2×9 a to se ještě některé svým poměrem překrývají… Velice rád se zbavím přesmykače na novém bajku…

                  Plánuju to osadit 11–36z kazetou a 30z plackou.

                  Momentálně jezdím 11–25z (!) a 22z a 32z plackou.

              • Azmir  

                Ta kombinace s desítkou dle mě postrádá už smysl, to rovnou můžeš nechat na klikách jednopřevodník a dát tam jenom napínák.

                • Kubiczech  

                  Asi tak. Navíc když řada lidí pocítila nutnost vozit i tu jedenáctku s vodítkem. Mně se zamlouvá jedenáctka vzadu spolu s levnými klikami s vodítkem.

                  • pocestny  

                    Jestli někdo potřebuje 11kolečko dozadu (to já chápu jako 10–42z), tak je to dle mého mínění proto, že má vpředu 32 až 36zubou placku a se standardní kazetou nedokáže vyšlapat kopec. (To je normální stav.)

                    Řešení tohoto problému vidím opět troje:

                    1. menší převodník
                    2. 11kolečko od SRAMu, což vyžeduje i výměnu zadního náboje, nebo

                    minimálně výměnu ořechu a to je poněkud drahé.

                    1. koupit 3 velké pastorky kompatibilní s 10rychlostními kazetami od

                    SRAMu, čímž si zvětšíte rozsah kazety na úkor optimálního odstupňování. Největší pastorek má pak 40 zubů. Nedávno jsem na to viděl recenzi. To stojí jenom asi 100 dolarů. Ale ještě to zvládne běžná přehazovačka.

                    • pocestny  

                      Dovětek:

                      1. má nevýhodu, že bajk poněkud zpomalí na silnici
                      2. nevýhodu jsem zmínil (vysoká cena), výhoda je, že je to prostě super.

                      Mě se XX1 a X0.1 líbí i jako 11kolečko, akorát do toho nechci narvat tolik peněz.

                      1. nevýhody a výhody jsem vlastně zmínil.
                      • jonti  

                        Další nevýhoda je, že přesouváš víc hmotnosti dozadu na zadní nábu a zhoršuješ ovladatelnost kola

                        • lukas aka mitro  

                          ovladatelnost ani ne (teziste niz spise pomuze), maximalne tak neodpruzenou hmotnost…

                        • black.horse  

                          V podstatě máš pravdu, ale rozdíl to bude relativně malej (ačkoliv spojenej s úbytkem hmotnosti ve střední části), ale rozhodně to nebude takový, jako u planetovek.

                          • jeniiiik  

                            Tak na začátku sezóny alespoň nemusíš řešit, že ti narostl bachor a těžiště máš opět posunuté doprostřed kola:) U chybějícího přesmyku, převodníků a větší kazety vzadu by ten rozdíl v těžišti snad nikdo nepoznal.

                            Edit: Mělo to být na jontiho.

                  • Radek Broz  

                    Doteď mi to ani jednou nespadlo, takže vodítko je podle mě naprostej nesmysl.

                  • kopečák1  

                    Neví někdo o 10s kazetě 11–40? Pohrávám si s myšlenkou z canyonu vyhodit kašpárka a přesmykač…

                    • kopečák1  

                      zapomněl jsem se zaptat, s běžnou XT přehazkou to asi nebude chodit :-(

                    • kubad  

                      jedině Tohle

                      taky o tom přemýšlím

                    • pocestny  

                      Najdi si recenze na tu Leonardi redukci (odkaz viz Kubad), výsledkem je 10rychlostní kazeta 11–40z. Je to kompatibilní pokud vím jen se SRAM kazetami.

                      Rozpočtet je tedy zhruba 2800 Kč + standardní kazeta SRAM (dejme tomu 1200 Kč). Jinde jsem viděl cenu 100 USD (ale k tomu člověk musí platit DPH + clo).

                      Najdi si recenze. Podle všeho to běžná přehazovačka pobere. Pak není problém vyšlapat kopec (např. Dr. Wiessnera) i s 32z talířem. Přepočítal jsem si ty převody v excelu, je to bomba za tu cenu.

                      • kopečák1  

                        Bikovou kazetu sem už roky neřešil, ale tayk je rozdílný ořech shimano sram, jako u silničky? protože momentálně vozím i XT kazetu.

                        • destr  

                          Je stejný.

                          • kopečák1  

                            Děkuju. První co sem našel na tu redukci:

                            Cassette adapters are available for both SRAM and Shimano cassettes

                            • pocestny  

                              Jo, teď už ty redukce kazet dělají i ve variantě pro Shimano, tak čerstvou informaci jsem ještě neměl.

                              Ořech je stejný. Liší se asi jen u sady XX1.

                      • black.horse  

                        nj, kéž by tohle někdo vyrobil i na 9spd verzi!!! Momentálně se mi vůbec nechce na 10spd přecházet, protože stará sram X.0 na 9spd je pro mě nejhezčí a projevem nejpříjemnější sada pro MTB. Nechci se jí vzdát, 10spd je downgrade…

                        • kopečák1  

                          taky sem jezdil X.0 v devítce a upřímně teď mám 10sp XT a chodí to parádně… dokonce jsou obě páčky taky řadit palcem… sem docela překvapenej, shimano tak nějak nemám rád…

                        • kubad  

                          pssst když dáš k 9sp sram hazce 10sp shimano řazení tak to bude fungovat jako 10 rychlostní system a nemusíš se ničeho vzdát

                          • black.horse  

                            vím, už jsme řešili;-) vzdám se řadících páček, které má Sram tvarově mnohem příjemnější, ale je to takovej kompromis a obávám se, že to tak časem dopadne…

                          • kopečák1  

                            Kubade kde seženu prosim Tě toho leeho? :-p

                            hledám hledám hledám…

                            • kubad  

                              nevííím pokud myslíš to Shimano – ještě rano sem ani nevěděl že existuje

                        • scret  

                          *1

                    • lukas aka mitro  

                      gazman to ma na kole…

                • pocestny  

                  To bych jako mohl (nazvěmě to řešení 4 :-)), ale má to nějaké mouchy:

                  • nemám na tom svém rámu ISCG
                  • nevím o asi žádném napínáku, který by šel bez bastlení namontovatna kliky, na kterých bude pouze 30z placka a reálně bych ještě z těchklik musel upilovat packy od pavouka, které by tomu napínákupřekážely.
                  • hledisko zbytečného závaží v podobě napínáku, už tak vozímrelativně těžší pláště a tak…
                  • Azmir  

                    Na nějaké to AM/FR ježdění nebo na co to chceš budeš opravdu řeišt, že ti přibude pár gramů na přesmykači, když beztak celé kolo má kolem 15 kg (nevím co jezdím tak sorry jestli jsem vedle a jezdíš 9 kilové HT). Co se týče technických věci s převodníkem atd tam ti neporadím, na to ať odpoví jiní.

                    • pocestny  

                      Přesně tak, bajk bude mít cca 15kg. Abys mi líp rozuměl, já negramařím, ale ZBYTEČNÉ závaží v podobě napínáku tam nemusí být. Přece jenom pokud je něco zbytečné, tak je jedno, jestli to váží 100g nebo 500g, prostě to tam být nemusí.

                      Jinak někde recenzovali kolo s XX1, jezdili ve stylu AM (tj. asi jako já) a psali, že jim teda řetěz jedenkrát spadnul (to znělo férově, si myslím).

                      S napínákem je to určitě jistější, ale nevýhody jsem popsal (jako třeba nemožnost montáže na 30z, chybějící ISCG, pilování klik), chci si koupit X0.1, nic nebastlit a spíš věřit tomu že z převodníku typu XX1 (potažmo X0.1) to spadne mnohem méně často než dneska s běžným převodníkem (Jasně s přesmykačem to nemusím nahazovat rukou, ale narvu to zpátky levým řazením, ale i tak.)

                      • bimjeam  

                        určite sa vyrába aj XX1 style 30z prevodník na 104 bcd, len sa mi nechce hľadať, či ho robí race face, absolute black, alebo wolftooth components, článok bol na bikerumor.com ;) Takže no stres !!

                        • kubad  

                          30z na 104BCD už nenarveš to je ten problém

                        • pocestny  

                          Buď jsem to napsal nesrozumitelně, nebo je to tím, že čeština není tvůj rodný jazyk: Takže znovu, XX1 styl převodníku vyrábí všechny tři zmíněné značky. Zřejmě pouze AbsoluteBlack zatím neumí vyrobit 30z a jeho převodníky začínají na 32zubech (a větší).

                          Pomalu jsem se odklonil od podmínky mít tam 30zubý převodník, a začal jsem se přiklánět k možnosti větší kazety (11–40z) a tím i možnosti koupit si 32zubý převodník. Kromě jiných zřejmých výhod jěždění s 32zuby si tím ještě ušetřím problémy se sháněním vhodných klik.

              • jeniiiik  

                Plánuju něco podobného, převodník pro jedenáctku a Leonardi kazetu. Jen mě momentálně štve, že na mých RF Turbine pro dvojplacku nejde dát 32z. převodník. Mám napínák, přesmyk a dobře seřízeno a i tak tam ten řetěz občas dělá bordel. Jednoplacka s napínákem bude supr.

                • pocestny  

                  +1

                  Btw. myslíš tyhle kliky? kliky To je nádhera. Čistě teoretická otázka, proč tam nejde dát ten 32z převodník? Kolik tam je rozteč šroubů u menší a větší placky? Pokud by to mělo běžných 104mm, tak pro své potřeby bys mohl koupit ten 32z XX1-style převodník od AbsoluteBlack.

                  • jeniiiik  

                    Jo tyhle akorát černé, je tam rozteč 120 (na to jsem našel nejmenší 36z) na malou nevím, ale neseděla by řetězová linka a vypadalo by to hnusně. Kdybych koupil kliky pro trojplacku a nebo s rockringem byla by tam rozteč 104 a nebyl by problém.

                    I RF dělá převodník s rozdílnou šířkou zubů, ale ještě jsem ho nikde nenašel k prodeji, jen jsem ho viděl na jejich stránkách.

                    • pocestny  

                      škoda že máš tu variantu 80/120mm. Jen bych ti chtěl říct, že na webu RF mají v nabídce i dvoutác s roztečí 64/104…

                      Díky za info o tom RF převodníku. Vzhledem k tomu, že dělají i 30zubů a na 104mm rozteč, tak teď jsi mi nasadil brouka do hlavy.

                      JEDNA VARIANTA je, že počkám a koupím X0.1 kliky s 30z a standardní XT kazetu (11–36z), jak jsem již psal.

                      A NYNÍ uvažuji silně o tom (nazvěme to páté řešení), že nebudu čekat na X0.1 a koupím 32z převodník od AbsoluteBlack (případně ten Raceface) a SRAM kazetu doplním tím komponentem od Leonardi (11–40z).

                      • jeniiiik  

                        Dvojplacka se 64/104 je myslím až pro rok 2013, já kupoval kliky v 2012. Jinak bych ji vzal. No a celkově dostupnost tady je bída, tu variantu s dvojplackou a 64/104 jsem taky ještě nikde neviděl.

                      • jeniiiik  

                        Ty převodníky už mají na chainu. Leonardi bude dnes večer, ještě pořešit kliky. (mimochodem, nechce někdo náhodou vyměnit málo jeté ale lehce poškrábané dvojplackové RF Turbine 38/26 za tříplackové?) a vybrat nějaký pěkný napínák…už se těším.

                • pocestny  

                  Podle tech.specs se vyrábí Turbine kliky i s roztečí 64/104mm, což kdybys měl, tak máš díky převodníku od AbsoluteBlack vyřešeno…

                  http://www.raceface.com/…rbine-crank/ (ještě kliknout na Specs&Colours)

                  • jeniiiik  

                    Vím že je mají, vždyť to píšu. Myslel jsem, že chci dvojplacku, no a než jsem teď začal trochu blbnout a skákat tak to i stačilo. Ale teď mě to akorát omezuje a štve mě jaký to dělá bordel, když jde rám hodně do zdvihu a řetěz tam lítá. To že nejlehčí převod s 32/40 bude o trochu těžší než mám teď neřeším. Ještě budu muset dát Type2 hazku.

                    • pocestny  

                      Jo v poho. Asi tě to nakonec bude stát ještě nové kliky, jestli budeš chtít ten převodník, o kterém se bavíme.

                      • jeniiiik  

                        Ještě jsem přemýšlel nad karbonovýma X0 z bazaru a na ně tohle

                        • pocestny  

                          Hej, nechci ti nic rozmlouvat, ale do karbonových klik a ještě z bazaru bych teda fakt nešel… Nevěřil bych jim.

                          Jinak zdá se že výrobci vycítili šanci a začali ten styl převodníku XX1 kopírovat ve velkém (nyní Wolf Tooth compoments, Raceface, AbsoluteBlack…). Dvě z nich jsem do dnešního rána ještě neznal, takže díky moc.

                          Začínám si říkat, jestlipak tihle kopírovači vyřešili autorská práva SRAMu (to mi neříkejte, že na to XX1 nemá SRAM patent)?!

    • Tina  

      Prosím diskutujúcich, aby sa držali témy a pridávali iba info o nových produktoch 2014. Diskusiu o konkrétnom produkte, napr. XX01 presuňte prosím do samostatného vlákna. Inak to tu bude postrádať zmysel. ďakujem.

      • pocestny  

        Ahoj Tino, máš pravdu, že jsme tento Thread trošku zahltili diskuzí o možnostech stavby kol na systému 1×10. Ale na druhou stranu bude pohon 1×10 a 1×11 jedním z hlavních velkých témat příští sezóny.

    • Tina  

      Sram X01

      Kľuky X01 sú nakoniec karbon. BCD je však 94mm (ďalší štandard?) a tak najmenší prevodník je 30z. BCD XX1 je 74mm. Ach! To je zase nový rozmer BCD :(

      Ceny sú podobné ako XX1. Takže opäť nič pre „normálnych smrteľníkov“ :)

      • logoman  

        Nechapu proc jsou lidi na netu nastvani, ze je sada draha. X0 bylo vzdycky extremne drahy.

        Tim tu cenu neobhajuji, bych musel byt mega magor abych si to koupil.

      • black.horse  

        Principielně vysoká cena mi nevadí, spíš mi přijde jako lehce přebytečný produkt proti XX1. Cena obdobná. Možnosti také. Jen nový standart BCD a z toho vyplývající omezení. Maličko nechápu smysl produktu. Co je motivací koupit toto a nepřihodit pár kaček rovnou na XX1? Něco jsem přehlédl?

        • jeniiiik  

          Barva…šedá bez červené grafiky je super:) Cena půjde podle mě brzo o něco dolů. Ale to že jsou sady stejné jen s jiným potiskem taky moc nechápu.

        • Tina  

          Presne. Tiež to moc nechápem. Rozdiel medzi sadami je vraj iba niečo cez 2.000 Kč…

          • jeniiiik  

            Mě akorát pobavilo, že v DE mají ceny XX1 nižší než XX0.

          • bimjeam  

            Presne. Význam vidím iba v tom, ak by niekto chcel stavať pohrebák a potreboval čeločiernu sadu. Už by sa mohlo konečne zobudiť shimano a prísť s niečím, čo bude dostupné masám

      • pocestny  

        94mm není nový standard, třeba RaceFace a další značky mají takové kliky normálně v nabídce, stejně jako Gebhardt u svých převodníků. Spíš se pozastavuju nad tím, že slibovali hliník místo carbonu a pochopitelně nižší cenu.

        Nebude náhodou v nabídce více typů? To je asi jediné, co mě k tomu napadlo.

        • JakeF  

          Oni to jsou v zásadě dnešní kliky, akorát s jiným spiderem (je výměnnej).

        • Vilém  

          Nj, ale on je trochu rozdil BCD 94mm 4 packa a 5ti packa.

        • shcorepi  

          Tohle vypadá na hliníkovou variantu:

          http://www.pinkbike.com/…-People.html

          • pocestny  

            Nazdárek! :)

            Díky za link, dle diskuze u toho článku budou prostě obě varianty. Kliky z hlíny půjdou víc na dračku.

            Byl tam zajímavý příspěvek, že z obchodního hlediska by ta klika X0 by mohla být klidně jenom karbonová, protože v této sadě jde pořád ještě o to nadsadit výslednou cenu a vytřískat z lidí prašule navíc… Spešl dal karbonové kliky i na Enduro, a borec se tam chlubí, jak je má sice po roce otřískané, ale furt boží… Jasněěěě, u nás si budeme z průměrné socky jistě rádi kupovat každý rok nové, a staré házet rovnou do kotle místo uhlí. :-D

            • JakeF  

              Otřískáš to stejně jak hliníkový, ono to drží… A když by ses o ně moc bál, tak na ně můžeš dát gumový botky.

          • pocestny  

            Víš jak jsme se o tom trochu bavili… já už jsem prakticky rozhodnutý objednat XT kazetu s Leonardi redukcí (tj. 1250 + 2800 Kč), ale furt mi to vrtá hlavou, jestli už někdo tajně nepřipravuje na novou sezónu výrobu 10ti pastorkové kazety 11–40z za rozumnou cenu. Sakra já to objednám za draho, a v ten moment se to objeví v obchodech za běžnou cenu (Murphyho zákon).

            • Tina  

              Ešte chvíľu vydrž ;) Tento týždeň by som mohla mať funkčnú náhradu za lepšie peniaze.

              • JakeF  

                A jak to teda budeš mít odstupňovaný?

              • destr  

                Mohla bys mi o tom něco hodit do mejlu? ;-)

              • bimjeam  

                Ak by si mohla a bola taká dobrá, aj ja by som rád vedel nejaké detailnejšie podrobnosti ;) Vďaka!

              • Tina  

                Odstupňovanie bude 11–13–15–17–20–23–26–30–34–40z

                • bimjeam  

                  Presne ako moja 9spd kazeta + 40z pastorok k dobru :)

                  Udeľujem ti zlatého bludišťáka za invenciu! :)

                  a budem netrpezlivo čakať na vizualizáciu finálnej podoby

                • JakeF  

                  Jakože se do 10sp 34z kazety vyrobí 20z a 40z pastorek? Každopádně to odstupňování nevypadá vůbec marně, to by se mi líbilo :).

            • destr  

              No tak si to rychle kup, ať si ostatní můžou tu kazetu 11–40 koupit co nejdřív :-)

      • jeniiiik  

        Dneska vyzkoušeno cca sedmi jízdami v Koutech a bomba. Měl jsem strach že třeba na DH trati spadne řetěz, ale nic takového nestalo…a nejezdili jsme pomalu. Jen ta černá kazeta je fakt hnus a barva z toho už lezla dolů.

    • pocestny  

      Nevím, zda to tady náhodou už nebylo, ale na Bikeradar vyšel článek popisující Specialized 2014 (Camber, Stumpjumper, Enduro a FatBoy).

      • Samozřejmě nasazují všude, kde to jen jde, systém 1×11.
      • Zaujalo mě, že strčili nýtovačku do hlavové trubky. To je celkemchytré.
      • Líbí se mi, že konečně vedou ovládání sedlovkyvnitřkem rá­mu.
      • A jsem rád, že zůstává na výběr 26" varianta Stumpjumperu i Endura.I když já už toho nevyužiju, svůj rám jsem si již koupil.

      Co zaujalo vás?