• Tina

    Shimano Dura Ace Di2 hydraulické brzdy už v sezóne 2013?

    • martin_bakov  

      a k cemu to ma byt ? jedinej argument v komentarich toho odkazu ktery se mi zdal aspon trochu rozumny : bude to mit lepsi davkovatelnost nez klasicky brzdy.

      • roud  

        nebudeš ničit ráfky bržděním ?

        • lukas aka mitro  

          kdo brzdi nevyhrava…

          jak je na tom spotreba rafku vs. cena tehle brzd?

        • nooski  

          Kolik ráfků jsi na silnici probrzdil?

          • Peslezedirou  

            V kusech, nebo jen řádově?

          • roud  

            ono až budeš mít nějaký dražší kola a víc jezdit tak se nebudeš takhle blbě ptát ;o]

            • nooski  

              Povězte Kefalín, co to jsou dražší kola a víc jezdit? Delší dobu jezdím papířáky AC v hliníku a Tokeny v karbonu. Jezdím je pravidelně a nějak jsem nikdy nepocítil ubývání materiálu nebo nedostatečnost klasických brzd. Na měšťáku mám ráfky staré 12 let, které si užily hromady jízd po mokrých cestách a posypové soli a stále jsem je nezničil. Předtím jsem je jezdil na jednici, na dvojce a na zimáku.

          • ToBla  

            Jde spíš o to, že v dešti klasická brrzda v kombinaci s carb. ráfkem téměř nebrzdí. Takže některý sjezdy např. v alpách za deště jsou dost nebezpečný. Je podle mě otázka času kdy se to běžně bude vozit.

            • Advid  

              Všichni budou vozik kotoučovky kvůli tomu, že je to lepší v dešti v Alpách. :-D

              V Alpách máš zastavit, nechat ráfky vychladnout a kochat se krajinou. :)

        • orm  

          Tento argument je sice platný, ale myslím, že u silničky, alespoň u normálních kol, kolo morálně/funkčně jako celek odejde dříve než se ráfek probrzdí :-). Mám dva zapletené sety od shimana, mám je několik let, ročně najezím na silničce ca 8000km, vážím přes 100kg a na ráfku nepozoruji známky opotřebení z důvodu brždění. Spotřeba špalíků je jeden pár na dva roky a víc.

          • roud  

            Jenže je rozdíl mezi nějakejma setama od shimana a třeba vysokejma carbonovejma ráfkama který brzděním přeci jen trpěj zahřejvaj se a bůhví co se s nima ještě všechno děje…

            • kali222  

              tak na takovejch sracich nejzdi a mas to. 8-)

            • nooski  

              Jak dlouho vysoké karbony jezdíš? A proč zmiňuješ zrovna vysoké? Nízké karbony se budou chladit mnohem hůře ;-) Chce to špalky, které při brždění ubývají a ne naopak. Taky mi špalky na karbon vydržely jen sezonu, kdežto u hlíny i 4 roky. Teplo až takový problém nebude a když, tak bych se spíše bál potenciálního slezení galdy než destrukce ráfku. Přesto si pamatuju, kdy jsem s kámošem sjížděli na podzim Pustevny a o ráfky si dole hřáli ruce. Na karbonu jsem si je jaksi zahřát nemohl, ikdyž jsem Pustky sjížděl v horký letní den.

          • Biker jak Pes  

            Už se mi podařilo během jednoho roku probrzdit jedny Ksyria.

      • mpIII  

        Já myslím, že na cyklokros to bude good..

      • Chiron  

        Teda co sem viděl při loňské TdF, tak jim ty karbonové ráfky ve sjezdech moc nebrzdily. Hlavní asi bude jak se poperou s váhou a výpletem.

        • orm  

          Podle mě nešlo o to, že by jim to dostatečně nebrzdilo, i když uznávám, že na mokru je brzdný účinek menší, ale stále dostatečný. Šlo o to, že kdyby pořádně zabrzdili tak by na mokru lehli, proto tam byly scény kdy někomu vjeli do dvora

          • roud  

            jj na mokru je sranda loni nám na zoncolanu zapršelo a většina lidí šla dolů pěšky xD xD xD

            • MJ24  

              jo loni když sem na biku po etapě sjížděl v lijáku z té vyhlídky naproti Grossglockneru tak sem byl rád že mám bika bo všichni na silnicích jeli jak po…í, a to nemyslím nějak špatně

            • Kubas.1  

              není nad to mít ultralehký vygramařený kolo, na kterým se jede nesrovnatělně líp :-) to že je na hovno už se neřeší, hlavně že je to lehký…

      • Zlatka  

        Zřejmě nejenom to, platí jako u MTB, když přijde déšť nebo průjezd velkých louží apod., účinnost ráfkových brzd se snižuje na méně než polovinu a kotoučových hydraulických na 70–80%. Samozřejmě se ještě nemusí dávat taková síla, tlak do páček.

        • Kosta  

          To je divné, že mně kotouče za mokra brzdí líp jak za sucha, a to docela s razantním rozdílem, tak nevím kde je chyba.. :-D

          • Zlatka  

            Tak to je máš speciální vodní.

          • Tina  

            asi máš niečo špatne namontované :)

          • Kubiczech  

            Čím víc to řve, tím víc to brzdí… (:

          • JakeF  

            Vždyť to je přece logický… Bržděním se energie přeměňuje na teplo a to teplo se musí od desek a kotouče odvádět. A co má větší tepelnou kapacitu, vzduch nebo voda? No přece voda, takže mokrý brzdy musí prostě brzdit líp! (samozřejmě za předpokladu zanedbání změny koeficientu tření :) )

            • Zlatka  

              Jistě již někoho napadlo vyrobit destičky např. z břidlice, tak třeba je to tento případ. :)

            • MlokCZ  

              Vy si tu děláte srandu. Jenže faktem zůstává, že u ne tak málo brzd to je pravda, že za mokra dosáhnou lepších výsledků a občas i o hodně.

              Není to sice pravidlo, některé brzdy dosáhnou za mokra horších výsledků (a také někdy i o hodně), ovšem to, že obecně jsou za mokra hydry na 70–80% výkonu je pěkná blbost.

              Tady je možné si prohlédnout z testu jak to bylo u kterých

              http://www.bikeradar.com/…brakes-24345

              A testy měření brzd nemusí být vždy úplně zcela ok, protože třeba občas nějaká brzda v testu není úplně ve 100% stavu a to ji znevýhodní. Ovšem srovnání za sucha x za mokra je dobré, protože je vždy pro tu stejnou brzdu ve stejném stavu.

              A navíc u některých brzd je to jak pro kterou sílu. Tedy jsou tam i brzdy, kdy třeba pro menší sílu na páce je vyšší brzdná síla za mokra a pro větší sílu na páce je to naopak. A i případy, kdy je to opačně.

              Tedy stručně řečeno neplatí naprosto žádná obecná závislost a je to případ od případu.

              • Zlatka  

                Co to je za test bez zatížení jezdcem z pořádného sešupu, já to mám v praxi tak jak uvádím, brzdy rapidně povadnou ihned jak se pořádně namočí, tedy např. při vytrvalém dešti.

                • MlokCZ  

                  Tak to máš tedy blbé.

                  Mně se žádné z hyder co jsem jezdil (a že jich bylo už hodně) znatelně za mokra nezhoršovali/nez­horšují.

                  Nějaký drobný rozdíl (zlepšení i zhoršení) tam být může, ale nic co bych jen pocitově objektivně poznal.

                  Pouze u J7, co jsem jezdil kdysi, tam jsem zaznamenal za mokra lepších výsledků v určitých situacích. A to konkrétně v dlouhých sjezdech byly za mokra lepší. Konkrétně jsem jel na nich třeba za hustého deště 45 minutový sjezd ze Sv. Jure (nejhorší sjezd, co jsem kdy jel, takhle zmrzlý jsem nebyl nikdy jindy). Konkrétně u J7 by to mohlo být tím, že jsem tam vozil organické desky, které v takových sjezdech už začínaly za sucha lehce vadnout (nikdy jsem je ale zcela neuvařil) a za mokra ne.

                  • Zlatka  

                    Co se dá dělat, u mne tomu bylo vždy naopak, musela jsem dát více síly do páčky při kňouravém zvuku (někdy méně-jindy více) ať byly destičky jakékoliv.

                    • se-se  

                      Když si místo destiček namontuješ vysušenou kůži ze špeku, tak to nepíská vůbec

                      • Zlatka  

                        Velmi zajímavé zkušenosti.. :D

                        • se-se  

                          já spíš hledám na tenhle model destiček zkušebního jezdce – nemáš zájem? Momentálně konstruuji mechanický rozbalovač hašlerek, protože jsem při soustředěném rozbalování hašlerky zajel hluboko do kukuřičného pole.

                          • Zlatka  

                            Zájemců testerů tu najdeš jistě mnoho.

                            • se-se  

                              Vyvinul jsem také specielní sadu pro osobní hygienu trempa – to by také potřebovalo otestovat

                              Sada obsahuje:

                              • Outdorový kelímek na čištění zubů Drsoň patentované konstrukces jednou stranou zploštělou pro snadné nabírání vody z mělkých louží a se šikmým dnem pro snadné odkládání na skloněné skalní římsy.
                              • Zubní kartáček k zasunutí do kanady značky Hustey (jako doplněktradičně po trempsku nošené žlice)- kartáček má mimo vhodně zahnuté rukojeti štětiny trčící pouze do stran, takže netrhají ponožku.
                              • Kotouček Nemey z polotvrdé přilnavé pryže sloužící k dokonalémuvy­drolení špíny mezi prsty na nohou.

                              Sada je uložena v koženkovém pouzdře vyloženém saténem s potiskem zlaceným písmem a je vhodná i jako firemní reklamní dárek

                              • Zlatka  

                                Toto by zasluhovalo samostatný thread a tzv. výběrové řízení Tvého testera. Ten jistě (jak vidno) musí splňovat nějaké speciální předpoklady a kvalifikační podmínky přijetí, atd.

                              • ememem  

                                rozmysla ci neni se-se druhy nick onuce, mate velmi podobny styl, chvilu to trva nez clovek zisti ze si robis prdel, sprvu som ti tiez naletel. ale ok, ma to styl :-)

                                • White2146  

                                  Tak hele kámo se-se není žadný podvodník, ani si nevymýšlí!!,

                                  Kdyby si četl theard o jeho kole tak víš. Má tam vychytávky na všechno! Říkal tam neco o tom že je konstruktér, takže bych tomu aji veřil, ešte aby ne když se člověk podívá na jeho kolo :)

                                  • JakeF  

                                    Po bitvě každý generálem ;-). V době, kdy to ememem psal, tak tady ještě žádná fotka jeho kola nebyla…

                  • mpIII  

                    Chlazení vodou? :0) Takhle to mají závodní tahače :0)

                • ememem  

                  ty mas vzdy problem ktory sa u nikoho ineho na svete nevyskytuje (cmax, htII, 27.5 a co ja viem co este). hladaj chybu v userovi.

                • kOmE  

                  Ja tedy nepoznam ze by se s mokrym kotoucem neco zmenilo, vzdy jsem pouzival metalicky desticky a 200mm kotouce. Na silnicce je rozdil znat ,ale ta mi prijde ze nebrzdi ani za sucha poradne.

                  • BigKarel2  

                    Co mam Elixíry se sintrama tak to za deště kvílý ale brzdí -+ stejně aler když sem měl šimana na organickejch deskách tak kvílely a brzdily fakt mizerně…až po chvíly začaly brzdit líp…

                    • ClAyD  

                      Co já mám Shimana s organikama, tak za deště nekvílía brzdí úplně stejně:D

              • JakeF  

                Sakra, tyhle testy nesnášim… Vždycky začnu pochybovat, jestli Hope Race X2 budou dobrá volba :(.

                • MlokCZ  

                  Většinou jim to celkem souhlasí a jen občas nějaká brzda vyjde divně oproti tomu jak to je v praxi pro větší množství kusů. Z těch brzd co jsem jezdil, tak ty dle těhle testů ± mi v praxi seděly.

                  Race X2 jsem neměl v ruce, takže tam vůbec netuším, jak to odpovídá nebo ne.

                  • JakeF  

                    Já je zkoušel, ale míň důkladně, než bych si představoval… Fakt je ten, že ta páka mi přišla, že jde jakoby přes odpor, díky čemuž mi přišla lepší dávkovatelnost, což by možná i vysvětlovalo ten nižší výkon při stejný síle na páce.

                • karliner  

                  Podle testu vychází, že si je před bržděním musíš navlhčit :-)

                  • Zlatka  

                    Při jízdě z kopce doporučujeme brzdy řádně počů…, aby byla jejich spolehlivost zaručena.

                  • JakeF  

                    Tak to nefunguje :D. Nevím, kde na to v tom testu přišli, ale mokrý brzděj daleko hůř… Po prvním zabrždění už to je v pohodě, asi se z toho ta voda dostane rychle.

    • orm  

      Také mi to připadá zbytečné. Brzdný výkon, vzhledem k tomu co dokáže na silnici přenést plášť, je dostatečný u současných ráfkových brzd. Uplatnění možná v cyklokrosu, kde jsou již kotoučové brzdy povoleny, ale ze špičky je skoro nikdo nevozí. Takže zbývají jen negativa jako je větší váha brzd a kol a samozřejmě cena. Prodávat se ale musí, takže …

      • Tina  

        Súčasné top MTB hydraulické brzdy sú ľahšie ako súčasné silniční ráfkové (nepočítam ultra light Ciamillo Gravitas a spol za milión). Prasiatko XTR váži 87g čo je ešte menej ako Ciamillo Zero Gravity ktoré vážia 99g. Predpokladám, že sa budú používať ľahučké rotory s priemerom max 140mm. Vzadu možno časom aj menšie. Ráfky nebudú musieť mať spevnenú brzdnú plochu a tak budú tiež o pár gramov ľahšie. Myslím, že hmotnostne nebudú hydrauliky horšie ako súčasné ráfkové brzdy. Funkčne to však bude hlavne v špatnom počasí úplne iná liga.

        • DoomHammer  

          a co výplety? jak se s tím poperou lehoučká zapletená kola, která mají pět a půl drátů?

        • orm  

          Nebudu se s tebou přít ohledně konrétních vah, protože nemám v ruce data, ale srovnávat váhu prásátek hydraulických brzd s ráfkovou brzdou podle mě není fér. Ráfková brzda je kompletní brzda, žádné další věci, které by zvyšovaly váhu nejsou potřeba. K hydraulické brzdě připočítej kromě prsátka, kotouče, těžší náboje (jiný výplet), změny na rámu pro uchycení brzdy.

          To že to bude brzdit lépe se s tebou nepřu, otázka je jestli je to na silničním kole potřeba. Podle mého názoru není.

          • kubad  

            ono když to ve finále spočítáš tak se to podle mě v klidu do 200g komplet vleze, což sice není málo, ale není to tragedie

            • roud  

              a hlavně v době kdy maj silničky problém vejít se do váhovýho limitu UCI v tom neni žádnej problém :O)

            • orm  

              200g, myšleno jedna brzda? Máš pravdu to není zas takové podstatné navýšení hmotnosti, zvláště když vezmu limit UCI, kdy už se teďka musí kolo dovažovat aby limit splnilo. Argument hmotnosti tedy beru zpět.

              Zbývá tedy čistě iracionální argument, mně se to prostě nelíbí :-). Na silničce mám rád, že je to jednoduché kolo, jak designově, tak funkčně, žádné odpružení, žádné hydrauliky, žádné složité věci, které se mohou pokazit.

              Na MTB složitost toleruji – odpružení, hydraulické brzdy -, i když mi to radost nedělá, protože tam přínos pro mě je, ale na silničce ten velký přínos nevidím, jen se věci stávají složitější a dražší.

              • Tina  

                To je hrozné! Jaro, to je diskriminácia! Keď som argumentovala proti zvýšenej hmotnosti ja tak si mi neveril. Keď to vyargumentoval David tak je to zrazu OK. Ja viem David má charizmu a má hodne skúsenosti. A čo som ja horšia? :) Chlapi ja sa z vás raz zbláznim :)

                • kubad  

                  kdybys byla chlap :D tak by ti věřil, dole sem mu to trochu vypočítal

                • orm  

                  Ahoj, nechtěl jsem se tě nijak dotknout, pohlaví v tom nehraje žádnou roli. Ty jsi argumentovala samotným prsátkem a porovnávala jsi prasátko hmotnostně s celou brzdou, na to jsem kontroval, že musíš vzít v potaz i ostatní části hydraulické brzdy, které u ráfkové brzdy potřeba nejsou. Na to mi Kubad odpověděl, že i tak by to bylo celkově bylo do 200g, což je stále více než ráfková brzda, takže to není se mnou v rozporu, ale méně než jsem čekal, že to bude, proto jsem uznal, že při této hmotnosti hydraulické brzdy, by navýšení hmotnosti o proti ráfkové brzdě nebylo tak podstatné, s přihlédnutím k limitu UCI. Pokud bys to napsala ty dříve než Kubad, tak bych dal zapravdu tobě :-).

                  • Tina  

                    OK. Odvolávam stíhačky s termonukleárnymi samonavádzacími raketami, ktoré som poslala nad Brno :D

                    Ale aj tak si myslím, že rozdiel nebude väčší ako 50g :)

                    • kubad  

                      tak samo záleží proti čemu :D

                      • Tina  

                        to máš pravdu. Berme to tak, že Profi jazdci jazdia komplet sady podľa zmluvy. Porovnajme teda komponenty jednej značky, v tomto prípade Shimano Dura Ace. Berme to tak, že dual control Di2 bude ma rovnakú hmotnosť u lankovej aj hydraulickej verzie.

                        ráfkové brzdy Dura Ace BR7900:

                        1 pár ráfkových bàzd BR7900 = 367g (doma zvážené)

                        1 pár brzd.laniek Shimano nerez = 32g (skrátené na dåžku)

                        1,5m Shimano Dura Ace bowden = 60g

                        Hmotnosť spolu: 469g

                        kotúčové brzdy XTR BR-M985:

                        1 pár kotúčových bàzd BR-M985 = 174g (doma zvážené)

                        2,5m hydraulickej hadičky = 40g

                        1 pár Shimano XTR Center Lock 140mm rotorov = 202g

                        brzdová kvapalina = max 13g

                        Hmotnosť spolu: 416g

                        Už teraz sú MTB brzdy XTR ľahšie aj s rotormi ako ráfkové brzdy Dura Ace o cca 30g.

                        Predpokladám, že silničné kotúčové brzdy budú môcť byť ešte ľahšie a tak ten rozdiel bude dostatočne veľký aby sa tým pokryl rozdiel niekoľkých pridaných drátov do výpletu a spevnili ráfky. Silničné kotúčové kolesá nemusia byť ťažké. Veď aj súčasné MTB diskové kolesá majú pod 1kg/pár a ráfky pod 300g.

                        Ale to všetko sú iba moje úvahy :)

                        • kubad  

                          u brzd počítáš?

                          šrouby do brzdičů, šroubení na hadice, destičky, matice CL?

                          jen se ptám neznám přesně váhu po dílech u 985

                          a u silničních máš chybu

                          367+32+60=459g :D

                          pokud bych dal ZG Og-Ti tak je výsledek 95+97+32+60=284g

                          ale to jen tak technická, jinak si nemyslím že by se na silničních brzdičích dalo nějak extremě snižit váhu, a nevěřím že bude stačit 140mm kotouč i ve předu

                          • Tina  

                            jj, tiež som mohla rátať pár 140mm Scrub rotors 90g :) V USA na 140mm vpredu / vzadu jazdia cyklokros.

                            • kubad  

                              no cyklokros asi OK tam toho moc nenaklesáš, uvidíme až to pude do serie

                              • karliner  

                                Asi tak. Docela bych se bál brzdit žiletku z 90+ km/hod. obsahující zhruba stokilovou soustavu kola mne a vybavení…

                                Mluvím tedy o 140 mm kotoučích a třeba Fedaie nebo Kühtaii

                                • kubad  

                                  brzdit to asi bude dostatečně, chlazení toť otázka

                                  • JSt  

                                    ale kdyz se to neuchladi, tak to brzdit dostatecne nebude, ze ;-)

                                  • McBlacky  

                                    já si pořád myslím, že chlazení na silnici problém nebude. Ta velká rychlost bude naopak pomocníkem. Na biku se jezdí na silnicích a Alpách jen o málo pomaleji a, že by to někdo přehřál na asfaltu nevím. Většinou k tomu dojde při dlouhém technickém sjezdu kdy se jede 5–15km/h neustále na brzdách.

                                    • kubad  

                                      to mě nenapadlo, může být,čas ukáže

                                    • fousac  

                                      nekde tu hroch odkazoval na test silnicnich hyder, typek je uvaril raz dva a hura po tlame do skarpy…

                                      • McBlacky  

                                        četl jsem to taky, ale podle mě nebyla chyba v hydrách.

                                        na bajcích a trekingách se jezdí v Alpách běžně a nikdo nic nevaří.

                                        • Tina  

                                          navyše týpek použil na tej silničke aj nejaké ultralajt rotory od iného výrobcu. Vlastne sa tak stal vlastnou vinou testovacím panákom :)

                        • orm  

                          Nemáš v tom zahrnuté náboje :-). Co jsem koukal, tak dt swiss 240 bez a s center lock – 105g/219g vs. 130/233g, tj. rozdíl 39g. Jak psal Kubad, máš v tom matku center locku? Podle mě budou dualy s hydraulikou težší než normální, myslím, že se to může srovnat jako klasické brzdové páky pro Vcka vs. páka pro hydrauliky, ty jsou take teysi.

                          Kazdopadne je to tedka jedno, pockame na finalni produkt a pak uvidime :-).

                          • Tina  

                            To je v poriadku, že tam nie sú náboje. Predtým som predsa písala, že si myslím že rozdiel nebude viac ako 50g. Takže pri počítaní s MTB brzdami je rezerva a plus máš k dobru tých 50g čo som spomínala :) A tvrdím, že silničné hydrauliky budú ľahšie ako MTB.

              • kubad  

                myslím že do 200g bude komplet rozdíl na celém kole, beru proti lehkým brzdám. na dualech nárůst prakticky nebud, hadička je lehčí než bovden a lánko.

                brzdič s deskama je +/- nastejno jak silniční brza, takže plus kotouč, ty můžou být hodně lehké 60–100g na nábě nemusí prakticky nic moc narůst při CL uchycení, neco na výpletu, zase trochu ušetří na ráfku. realisticky opravdu těch 200g a proti seriovým brzdám to bude i míň.

                navíc jak napsal správně Rouďák tak dnes není problém postavit 6kg silničku bez nějakých velkých kompromisů, je to jen o ceně, a limit UCi je 6,8kg

                • mpIII  

                  Technická – je sice hezký, že hadička je lehčí než bovden a lanko, ale co náplň brzdy? :0)

                  • kubad  

                    lánko váží víc než ten olej se vsadím :-) a hadička v kuse bude lehčí než brzdový bovden i když je ho o dost míň

                    jasné ještě koncovky :D

                    ber to tak že třeba přední Magura Marta má brzdič s deskama, šroubama a hadičkou 106+23g nápň je cca 10g takže cca 140g

                    brzda DuraAce má 157g !!! bez lánka a bovdenu

                  • whom  

                    Šimáno zadní brzdu s hadicí a pákou naplním jednou 10 ml stříkačkou a ještě mi zbyde hafo minerálu na pošplíchání kotouče a nábytku okolo. Hmotnost ani náhodou nedosáhne 20cm lanka.

                • Tina  

                  Davide, silniční kotúčové brzdy (samotné brzdiče) budú ľahšie ako súčasné silniční ráfkové brzdy. Pár XTR má 174g aj s platničkami. Silničné verzie budú určite ešte menšie a ľahšie. Sram Red brzdy vážia cca 265g.

                  2mpIII: hmotnosť náplne brzdy nebude vyššia ako pár oceľových brzdových laniek, ktoré majú cca 60–70g

                  • kubad  

                    může být, já vycházím z váhy lehkých MTB která se dá doložit.

        • pstasek  

          Zajímalo by mě, co by udělaly 140mm a menší rotory v delších sjezdech. Na silnici se jezdí rychleji a úzké pláště mnoho brzdného účinku nepřenesou, takže bude potřeba brzdit v mnohem delších intervalech a menší intenzitě. Nepůjde brzdit razantně a přerušovaně.

          Na druhou stranu vidím v kotoučích spíše výhodu pro nezávodní použití do budoucna v levnějším materiálu, kdy nebude třeba přeplétat probržděný ráfek.

          Hmotnost se dřív nebo později vyrovná a když nic jinýho, alespoň se posune od obvodu blíž středu.

          Všechny radikálnější změny jsou přijímány skepticky a ukáže až praxe, jestli se to ujme.

    • DoomHammer  

      imho fujx. funkci neposoudím, ale moc krásy to nepobralo :(

    • Joseph de Sax  

      slepá ulice…hluchej chodník…avotomtoje

    • jecnak  

      Proc ne, stejne k tomu vyvoj treba v cyklokrosu smeruje. Rozhodne to ulevi karbonovym rafkum.

      • Zlatka  

        Jen jsem zvědavá co tomu bude říkat vidla a výplet především na předku. Budou to muset nějak zesílit. V těch rychlostech pokud bude chtít rychle zastavit. (což v tomto případě již půjde..) :)

        • JakeF  

          Neřek bych, že by šlo nějak rychlejš zastavit, pláště nepřenesou víc síly, než teď… Ale výplet bude víc namáhanej, to je fakt.

          • kubad  

            skus na carbonu brzdit když je hodně mokro a mokrý ráfek, nic nic nic, a pak flokuješ, to je velký problém že se to blbě odhaduje.

            • JakeF  

              Jasný, o tom žádná… Mně šlo o to, že brzdná síla není limitovaná sílou brzd, ale trakcí plášťů, takže s kotoučema nepůjde brzdit víc, než s klasikou.

            • nooski  

              Tady souhlas. Karbon a mokro to je blbá kombinace a brzdil jsem i očima.

        • kubad  

          no když vemmeš že třeba MTB carbonová vidle DT Swiss má pod 500g a je na kotouče tak to zase takový problém nebude :D

          a to se nebavím o WCS ta je lehce nad 400g. což je váha podprůměrné silniční vidle

          • Tina  

            presne tak. A tenký silniční plášť nedokáže preniesť toľko sily ako MTB balón.

        • cabbage  

          Vidlice? kdysi měl canyon 6,8kg silničku která měla vpředu 2 disky a 2 brzdy:-)

          • karliner  

            To jsem taky někde viděl, otázka je, jestli na ní někdo někdy jel a zkoušel brzdit a jak to celé dopadlo :-)))

      • Mig_all  

        Videl jsi letos aspon jeden cyklokrosovy zavod? Směruje tam leda tak prd! To jenom vyrobci chcou stale zdimat zakazniky…

    • Zoidberg  

      Sodoma Gomora

      • Turbo  

        Když jsme u těch novinek, nevíte někdo kdy bude dostupnej v ČR Sid XX 2012?

        • vsn  

          od objednání za 8 týdnů počítáno od prvního dne v měsící kdy je vidla objednaná…

    • Trainman  

      Bude to včetně ABS? :-) Konečně už i tady pochopili, že kotoučovka = pohodlí, větší účinnost a menší opotřebení. Jenom dobře :)

    • DejvGSR  

      Supr počin. Vidím jedinej nedostatek a to v přenesení brzdného výkonu kotouče pneumatikou na asfalt. To se bude gumovat.

    • ememem  

      to je naprosto logicka vyvojova vetva a podobne jak pri mtb si za par rokov na tie blbe gumky nikto ani nespomenie. jedine co ma napade ze co na to riadialny vyplet? avotomtoje :-)

      btw – som slepy alebo je hydraulika aj radenie?

      • Tina  

        radenie Di2

      • orm  

        Za mě doufám, že se to neprosadí :-), už jen kvůli ceně. Řazení je spíše elektronické, ten kabel od páky do řidítek je moc tenký.

    • Hnoj  

      Tohle není SHIMANO. Více ZDE

      Snad si nemyslíte, že bys SHIMANO někdy udělalo něco takhle zajímavýho?

    • Tina  

      Maverick údajne ukončil svoju činnosť

      • Papinak  

        Tak to mi neděláš radost, bylo to kolo, které jsem si po studiích chtěl koupit

        • Stingray  

          Buď rád že už jsou v trapu, projeď nejdřív pár fůlů a pak sedni na toho maveho. Je to předražená sračka, ne všechno co je drahý je dobrý. To i snad ten Cannondale vyrábí lepší fuly.

          • Foose  

            já to nikdy nejel ale taky se mi maverick líbil… šli si alespoň svou cestou, ne jak nějaké tuctovky co jsou všude.. no ale asi to byla slepá vývojová větev :(

            • Stingray  

              fakt je to šílenost za ty prachy, kroutil jsem hlavou ještě dva dny když jsem slyšel kolik zato známej dal :-)

    • Tina  

      Za pár minút skončí embargo na info o silničních hydraulických brzdách Magura

    • Mr.Duck  

      Mě dost zajímaj nový Sainty (viz. http://www.pinkbike.com/…GT-Fury.html )..novej třmen, furt 4 písty, a páka v novym stylu..těžko říct, jestli bude ve výkonu rozdíl oproti současnejm Saintum s třeba SLX pákama, ale chci to :)

    • Tina  

      Sram Red bude pre sezónu 2013 v ponuke a hydraulickými diskovými a aj ráfkovými brzdami. Foto prototypov nie je momentálne dostupné. Predstavené budú pravdepodobne na Eurobike. Možno ich však uvidíme testovať na bajkoch profíkov už skôr, alebo „uniknú“ nejaké tajné foto.

      Shimano pravdeodobne predstaví svoju 11-speed Dura Ace. Myslím, že 2013 bude plný noviniek :)

      • orm  

        Za me palec doulu :-). Pokud to chteji predstavit na podzim, tak to na Tour urcite nekdo mit bude a jelikoz kotoucovky na silnicnim kole se moc dobre schovat nedaji, tak fotky urcite budou.

        S tim shimanem 11speed jsi to cetla kde?

        • Tina  

          Dura Ace 11speed je už pomerne „stará“ informácia. Už sú známe aj kódové označenia komponentov aj špecifikácia. Stačí zadať do gúglu magické „Dura Ace 11speed“ :)

          bicycling, velonews, bikeradar, road

          • orm  

            Děkuji, tohle jsem nezaregistroval.

            Chci se vyhnout flame, tak to moc rozepisovat nebudu, ale směr vývoje u silničních kol se mi moc nelíbí, naštěstí to ještě nějakou dobu bude mimo finance, které jsem ochoten do silničního kola dát :-).

          • nooski  

            Škoda že se ti chuji ve vedení společností nedohodnou na stejném standartu u kazety.

            • kubad  

              standard uchycení asi už nesjednotí, ale aspoň to bude zaměnitelné což u 10sp. moc dobře nešlo

      • Georrge  

        k čemu je ten vypínací čudlík na klikách?

        • orm  

          Zřejmě tlačítko měřiče výkonu, který je v klikách integrovaný.

    • LBH  

      je vidět, že v Shimanu chlapcům došel dech…pokud to kolo má zůstat kolem, tak se toho moc měnit už nedá!

    • gargamel  

      Merida chystá na příští rok mimo jiné virtual

    • Tina  

      Shimano predstavilo svoj úplne nový produkt pre MY2013. Cyklo batôžky. Dostupné koncom 2012.

    • nooski  

      Patrně prototypy jedenáctkové dury http://www.fiets.nl/…no-11-speed/

    • goofy  

      SLX 2013

    • trpaslik72  

      SLX 2012

      třeba už to tu bylo, ale i tak to sem asi patří.. Jediný co je trošku nový u SH jsou kliky a dle mě je to hrozný :(

    • Tina  

      Majsterka sveta Catharine Pendrel jazdila na 1. kole sveťáku pravdepodobne prototype Di2 XTR

      • Tina  

        nebol to prototyp Di2 komponentov, ale batéria Shimano napájala elektronické ovládanie tlmiča a vidlice

    • jirka89  

      Nový Radon Slide 2013, má přijít ve verzi 125,150,175mm

    • goofy  

      Foxky 2013

      • Jenda  

        no koukam ze masivni atak 650B se u foxu pristi rok nekona ;-)

        • Tina  

          Fox aj Sram (Rock Shox) stavili u 650b na FR/AM, t.j. na fully s vyšším zdvihom.

          • Jenda  

            jinymi slovy – nema smysl vymejslet mezirozmer k 26 a 29 ale na vyssi zdvihy se 29 nepovede nacpat ani kdyby se po… a tak je z toho 27,5. V tom pripade to chapu a z myho pohledu se zadna revoluce nekona ;-)

            • Tina  

              ja som nikdy o žiadnej revolúcii nehovorila :) Tvrdila som a tvrdím, že každý sa musí rozhodnúť a hlavne vyskúšať čo mu najviac vyhovuje. ¼udí od Čierneho potoka ťažko budeš nahovárať na karbonové HTčko s plášťami 26×2.00 prípadne 29×2.00 a zase XC chrťákov nenahovoríš na Intense Tracer so zdvihmi 150mm. Komu vyhovuje 29er, bude ho jazdiť aj naďalej, komu vyhovuje singlespeed tak môže Sram aj so Shimano vyrobiť aj 14speed a bude jazdiť jeden prevod. Zmysel ďalšieho rozmeru kolies je väčší výber a možnosti ako pre staviteľov bajkov a hlavne pre spotrebiteľa. A to, že sa niekto nevie rozhodnúť a nechá sa v kameňáku nahovoriť od predavača na bajk čo mu vlastne nevyhovuje je jeho problém.

              A to, že na MY2013 nemá FOX ani RS v ponuke XC vidlicu 650b je predsa známe už niekoľko mesiacov. Majú ich iní v pláne výrobcovia a čas (Eurobike) ukáže, či sa do toho pustia aj tieto firmy (mimochodom Fox je momentálne kompatibilný s rozmerom 650b, ale Fox to nedoporučuje).

        • goofy  

          To ne, ale zato se kona nejake CTD a asi definitivne zmizel Van na 160mm.

          • Jenda  

            ja teda nejsem znalec foxu ale nejde ve vanovi proste zkratit (nebo sehnat kratsi) pruzinu? Jko je jasny ze to neco stoji ale reseni by to bylo pomerne jednoduchy?

            • goofy  

              Tak urcite by slo od bidy do 180 hodit pruzinu ze 160 a nejaky bazmekt pod negativku… Konstrukcne ty vnitrnosti budou asi stejne. Ale zase je to dodelejdoma pro cloveka, co by chtel 160. Ale jestli zase krapet odladili ten vzduch, tak by mohl byt o Float fajn.

        • McBlacky  

          do XC Foxů pro 26" jde dát v pohodě 27,5.

          někteří kluci z bikeranch to vozí už letos

      • gallardo  

        To CTD vypada hodne zajimave – Pro ty kdo neumi aj – proste si (mozno i dalkove z riditek) nastavite jak vidli tak tlumic. Mozne jsou 3 hlavni polohy – vyjezd/trail/sjezd + ve trail modu pak nejaky dalsi mirny ladeni (cerny kolecko)

        a da se k tomu dalkovymu ovladani pridat i jejich sedlovka doss

        pak je u tlumaku nejaky novy uchyceni coz by melo snizit treni (az o 50%) a snizit opotrebeni O-krouzku jestli tomu dobre rozumim

        A ty z pinkbiku co to testovali tvrdi, ze je mezi tema nastavenima velkej rozdil. Nejvic casu stravili v trail modu, v otevrenem modu jim vadilo, ze se vidle moc borila do zvihu na brzdach a tvrdi ze 2013 modely jsou jeste linearnejsi nez ty predchozi. Agresivni jezdci maj pridat tlak a v trail modu si to zas doladi tim cernym koleckem

    • BigKarel2  

      Sice na fóru už byly ale tady v tom vlákně néé…Shimano Saint 2013 a nová sada Zee…

      • jIrI___  

        Ta Zee je sockaverze Saintu?

      • nitraq  

        Lama dotaz – co je ta žlutá páčka před horní kladkou u obou přehazek?

        • jIrI___  

          Kurvítko, které „přitvrdí“ raménko, takže v terénu tak moc neskáče řetěz.

          • nitraq  

            A je to kurvítko nebo opravdu užitečná věc?

            • jIrI___  

              Netuším, ještě jsem jsem ho naživo v akci neviděl :). Teoreticky je to z mého pohledu fajn věc. Něco málo jde vidět tady:

              http://www.youtube.com/watch…

              http://www.youtube.com/watch…

              • nitraq  

                Aha, zajímavý. Díky za videa.

                Po prvním jsem si říkal: proč to není trvale tužší, vždyť by to bylo asi i lehčí a jednodušší.

                Po druhým: aha, takže ono to asi půjde nastavit.

              • Lister  

                //Kurvítko, které „přitvrdí“ raménko…

                Netuším, ještě jsem jsem ho naživo v akci neviděl…///

                Jo, jo, fundovaná rada vždycky potěší :-D

                Vypnutou už přehazku nevozím.

                • jIrI___  

                  Teď už jen připsat, co si představit pod pojmem „zapnutá“ a „vypnutá“ přehazka.

                  • Lister  

                    Právě kdybys to někdy viděl a vyzkoušel naživo, tak by sis možná i u toho přepínače všiml poloh on/off a pak bys pochopil.

                    Ale jinak to IMHO každý musel pochopit.

                • LUDVICEK  

                  Já jsem si původně myslel, že po napnutí to nebude třeba tak rychle řadit, takže by se to zapínalo vždycky jenom dolekopcom. Pokud to ale v pohodě vozíš furt zaplné tak nechápu proč tam je ta funkce přepínaní.

                  • Lister  

                    Protože se zapnutým „napínákem“ se blbě vytahuje zadní kolo (rozuměj skoro to nejde :-) )- dokonce i Shimano to tak prezentuje, že ten přepínač je tam vlastně jen pro potřeby servisu a v terénu to máš vozit zapnuté.

        • BigKarel2  

          lock, aby ti nemlátilo ramínko…

    • Tina  

      Scrub Components údajne pracujú na superľahkej mechanickej dvojpiestovej kotúčovej brzde, kde sa budú stláčať oba piesty súčasne. Brzdy budú určené zatiaľ pre CX a Scrub chce mať brzdu „ready“ pre nadchádzajúcu cyklokrosovú sezónu. Som zvedavá na výsledok. Spolu z ich „superlight“ kotúčmi by mohli byť tieto mechanické brzdy ľahšie ako mnohé hydrauliky. Pravdepodobne náš však „prekvapí“ aj cena :)

    • Tina  

      Sram pripravuje a testuje koncept XX1, t.j. 1×11speed pre MTB. Základom bude kazeta s extra širokým rozsahom 10–42zubov!!! Prehadzka má zmenený typ paralelogramu, ktorý nie je natočený aby kopíroval pastorky, ale ide priamo. Na druhej strane je vrchná kladka šaltra mimo osu otáčania napínacieho ramienka.

      • Georrge  

        píčovina lol

        • JakeF  

          Proč? S tímhle rozsahem už to bude použitelný i pro průměrnýho hobbíka… Podle profilace zubů by měla odpadat nutnost vodítka řetězu, takže další gramy dolů… Ono už i 11–36 je s jednoplackou celkem slušně použitelný…

          • ememem1  

            jak komu a jak na co. na xc dajme tomu, na take rovinate traily tiez ale do kopcov, do alp a pod. ani nahodou. vpredu je to odhadom tak 33 zubov to je prinajlepsom pomer ako 22/28.

            s tym sa v alpach do kopcov moc jazdit neda.

            • lukas45  

              Sram to sam komunikuje jako vhodny jak pro xc, tak pro enduro.. nevim proc by to mel byt nesmysl, celkem se mi ten napad libi.

              • ememem1  

                tak to a no xc chrti a enduro prevazne z kopca to hej, preco nie.

            • JakeF  

              K čemu potřebuješ 33/10? Velká část těch, co jezdí enduro v Alpách, už vozila dávno 32/22 s 11–34 kazetou… Takže nejtěžší jako 29/10 a s 29 převodníkem už se 42 vzadu jsi na úrovni 22/32… Za mě použitelný.

              • ememem1  

                tie kluku maju 29 zubov? pre enduro dajme tomu, pre nejake klasicke alpenX (t.j. viac etap vzdy od-do s batohom a povedzme prespavanim na chtach) stale malo. a strasne jednoucelove v zavislosti od toho aka je predna pila.

                • JakeF  

                  Tak vyměnit převodník(y) podle sebe je klíčový v každým případě. A nakonec u tohodle systému není až tak problém ten převodník vyměnit, když musíš akorát pohlídat délku řetězu… na ježdění po ČR si tam dáš 34z, do Alp 29z. Práce na chvilku, zvlášť pokud by se nemusely sundavat kliky :). Jinak nic nebrání dát tam dvojplacku, což by v kombinaci 40/26 vystačilo i maximálním rozsahovejm onanistům s 9sp 44–32–22 a 10sp 11–36 kazetou :D.

            • MlokCZ  

              Souhlas. 10–42 kazeta je jednoduše 420% rozsah, což je málo (nezávisle na tom, jak si to kdo velkým převodníkem zpřevoduje).

              Teď jsem přešel u 3×10 na menší rozsah (než jsem měl u 3×9) díky kterému to je super odstupňované přesně jak mi ideálně sedí, ale je to nejmenší rozsah, který mi akorát vyhovuje a nikdy nepůjdu do menšího rozsahu.

              A mám 42/12 – 24/36, což je 525%. To je pořád sakra rozdíl oproti 420% rozsahu.

              A nemluvě o tom, že 10–42 kazeta je i přes ten jeden pastorek navíc pěkně na…o odstupňovaná.

              Někomu to třeba vyhovovat bude, pro mě nesmysl.

      • Necris  

        Není už rychlejší si vepředu přehodit, než cvakat přes 3/4 kazety ? :D

        • JakeF  

          Přehození vepředu ti dá nějaký 3 převody vzadu… To máš přeřazený rychlejš vzadu, zvlášť pokud by Sram konečně přišel s řazením o 2 naráz na těžší…

          • nooski  

            GripShift!

          • MlokCZ  

            Nemáš, protože u 3×9/3×10 řadíš současně vepředu i vzadu (když je potřeba přehodit o hodně velký rozdíl).

      • Senoy  

        Kdyby raději vymysleli nějaký FR/DH šaltr, který se dokáže schovat jako typy Shadow u Shimana.

    • nooski  

      Campagnolo EPS pro časovku a triatlon a nové aerodynamické kliky http://www.bikerumor.com/…-time-trial/

    • Tina  

      Prehazka Dura Ace Di2 11speed vypadá dosť dobre. Celá nová Dura Ace Di2 11speed má byť pod 2000g. Pridané nové vylepšenia ako Flight Deck, preraďovanie o niekoľko prevodov naraz, batéria v sedlovke, možnosť preprogramovania radenia podľa vlastných požiadaviek, …

    • goofy  

      Marzocchi konecne zacinaji vypadat k svetu

      • logoman  

        Konecne zlate bling bling nohy ted mozna uspeji :D

        • goofy  

          Hehe.. No hlavne i polepy zacinaji vypadat k svetu :-)

          btw: co ta tvoje 55? jak to chodi? Vcera jsem tak lehce pozkousel 66 Ti EVO, a moc me to nenadchlo, ale kdo vi, jak to bylo nastaveno

          • logoman  

            Mne se zda super, je krasne citliva, nemam pocit ze by se nejak propadala, jsem spokojenejsi nez s lyrikem.

            Co se ti na ni nelibilo? Jel jsi evo verzi (2011–2012) u 66 a 2012 u 55. Ta udajne sedi trochu vis ve zdvihu.

            Ale polepy se mi zdaji uplne stejny jako u 2012.

        • Kubiczech  

          Škoda té chromové, sice to na obrázcích působilo dost levně, ale originální to bylo a na kole vypadalo dobře.

          • goofy  

            Je fakt, ze na kole to vypadalo docela dobre, kdyz jsem to pak videl a ty letosni rocniky uz se mi i libily… Na fotkach to ale vypadalo jak Domain, a to jsem byl ze zacatku krapet v soku. uvidime jak to dopadne, a na cem ta zlata nakonec bude…

      • HELLBOY22  

        To s tým že aj do Corsy chcú dať miesto vzduchu titánovú pružinu je pravda?

    • Tina  

      GT predstavilo titanový silniční rám Edge na rok 2013. Titanium is back :)

      • Lister  

        No tak tohle jo. Dokonce i ta sada tam nevypadá tak otřesně.

        • Tina  

          podľa mňa jedna z najkrajších „žiletiek“ …

    • Tina  

      Prototyp novej sedlovky New Ultimate. 31,6×350mm … 97g. Momentálne prebieha intenzívne testovanie.

    • artorie  

      na silničce jen další váha navíc

    • ememem1  

      novy rocket ron

      zaujimave ze je to kde kade, v BM bude buduci mesiac aj test v ramci vacsieho testu novyh pneu ale na schwalbe webe neviem o tom najst nic

      • MlokCZ  

        U Schwlabe na stránkách to jen tak nebude, ty to mají vždy pěkně pozdě.

        Jinak se mi nový RoR moc nelíbí. Jinde na více místech jsem u něj viděl

        „and block height was reduced a bit“

        Nevím kam tím míří, to z něj bude za chvíli druhý RaR a na přední kolo nebude mít smysl dávat pro lepší grip oproti RaR.

        A těch udávaných 15% snížení valivého odporu, to tedy opravdu chci vidět. Můj odhad je, že se valivý odpor sníží o 0,15% :-)

        Už u 2012 RaR to bylo určitě nadsazené s těmi 20%, ale tam nějaké zlepšení je díky přechodu na 127tpi (+ možná něco málo taky za ten nepatrně snížení vzorek).

        U RoR nevidím žádnou šanci na tak velké zlepšení.

        Doufám, že v BM změří kromě nového RoR i 2012 RaR, který jsem zatím nikde změřený nenašel.

        • ememem1  

          ono tam pisu ze ma aj tvrdsiu zmes tak by sa snad nemusel az tak zvykat hlavne na asflatovych prejazdoch kde je sucasny RoR vzadu uplna katastrofa ale inak mas asi pravdu, uvidime co tie testy.

          • MlokCZ  

            Tak dozadu proč ne, i když se to bude stejně blížit rovnou použití RaR.

            A dopředu jestli je i směs tvrdší, tak to je pak zabité úplně. To pak časem budu muset zase RoR vepředu opustit a vrátit se k NN.

        • Tina  

          RoR má oproti RaR redší dezén takže sa nebude upchávať v hustom blate. Myslím, že na XC plášť je to OK.

          Myslím, že kto bude chcieť agresívnejší a vyšší dezén má možnosť zvoliť Nobby Nic.

      • Lister  

        Nelíbí, buď to mám být mezistupeň mezi Ralfem a Nickem nebo je v nabídce zbytečně. Sice je ten vzorek více otevřený, ale jako rychlý a ještě spolehlivý plášť dopředu to už asi nebude ono. Takže dále jen dozadu.

        • JakeF  

          Já si naopak myslím, že pokud se bude trochu míň žvejkat, tak mu to zrovna neuškodí… Spíš se bojím toho,že s tvrdší směsí a jak nemá ty prohlubně, že budou chybět ty hrany do boku a začne ustřelovat, jako většina ostatních plášťů, místo zvládnutelnýho přechodu do smyku, jako předvádí aktuální RoR.

          • McBlacky  

            navíc to vypadá, že figury jsou vyšší, takže se to vlastně bude žvejkat stejně, navíc ta tvrdá směs.

            nevím proč to mění, mě přišel aktuální RoR super :( a myslím, že nejsem sám

            • ememem1  

              inovacia za kazdu cenu, neni to jedine odvetvie…

            • Lister  

              Zvláštní je, že mám taky pocit vyšších figur, přitom oficiálně udávají snížení vzorku.

              No asi si nakoupím 2–3 kousky UST verze dopředu, ať pak nemusím litovat.

              • MlokCZ  

                Už jsou 2013 pláště na webu Schwalbe.

                A RoR teda úplně dorazili. Kromě toho, jak je přepracovaný (kde možná na zadní kolo by se to dalo, na přední nelíbí jak jsem už psal a každý na to může mít jiný názor), tak je tu další novinka.

                2013 RoR už nebude vůbec v UST verzi. A snake skin verze pouze 26" 2,35 a 29" 2,25 a žádná jiná. Ta tohle tedy opravdu nechápu.

                Tak tím pro mě RoR 2013 je definitivně pohřbený (takhle je to pro mě out i na zadní kolo, kde jsem trochu uvažoval ten nový zkusit) a právě jsem si objednal 3 kousky 2012 UST RoR 2,25 do zásoby.

                • TheJD  

                  Mozna z toho chcou udelat prave enduro plast na zadni kolo. :D

                • ememem1  

                  to je dosledok toho ze tych rozmerov zacina byt moc a aj ked mozu byt radi ze treba vyrabat tak neni v silach ani takej firmy to pokryt. navyse asi moc nevedia odhadnut coho kolko bude treba co sa ani necudujem. (mali by sa opytat tiny alebo zlatky, tie v tom maju jasno). proste si asi povedali ze RoR je ciste zavodna guma a na cokolvek ine je nepouzitelna resp. existuje ina lepsia moznost (je to sice vec nazoru ale ja mam tento) a proste ze chrti na ust aj tak nejazdia a je vymalovano. a inak je schwalbe co sa tyka vyberu na tom este pomerne dobre.

    • logoman  

      Tahle merida je pekny kolo, oproti puvodnim o 300% lepsi.

      Je to virtual, moderni vecicky jako tapered hlava, 142×12 zadni osa, kabely vedeny uvnitr, no ja cumim co stvorili. :D

      http://www.mtb-news.de/…vorstellung/

    • mitch  

      Specialized 2013 – http://mtbs.cz/…ialized-2013?…

      docela koukám, že některý modelový řady budou jenom jako 29…

      • jIrI___  

        29" pro ovce, Spešl v mých očích klesl :(

        • ememem1  

          suhlas, uz sa par rokov chystam na epica a ked som sa viac menej rozhodol tak len 29. ani zadarmo. jedine vo vypredaji ten 2012, aj tak si myslim ze to kurvitko zvane autosag je akurat dalsia gebuzina co sa moze pokazit.

        • Frostty  

          Kdo chce kam..

      • siafu  

        tak nevím, jestli Specialized dělá zrovna dobře…

        • Lister  

          Proč?

          Znechucení pár lidí z rozvojového světa mu asi kšefty nezkazí. Důležité trhy jsou někde jinde.

        • ememem1  

          dela nedela moze si to dovolit, o tom neni pochyb.

      • Kubiczech  

        No ty…krása střídá nádheru. Nechci působit jako staromilec, ale mají v nabídce ještě hliníkového SJ HT? To bych asi dal. (:

      • mitch  

        Kdyby někoho zajímaly tady i nějaký váhy http://www.bikerumor.com/…ual-weights/

      • Georrge  

        vzhledove fakt pekny kola, ale ten cerveny prevodnik na tom modrem kole, to je peklo :D ale spesl si to muze dovolit :D:D

    • Hynas  

      2013, Trek Superfly 100 a HT, verze SL.

      • maajkee  

        Nepochopím, proč na to pořád serou tu modrou barvu, vždyť se to nehodí skoro na žádnýho bajka :)

        • Georrge  

          furt lepší jak vidla za 20k která ti nejen že neladí nálepkama, ale ani barvou samotnou :D a v jiné barvě není :D

        • lukas aka mitro  

          ani nemluv no..ta modra je solidne debilni…uz premyslam nad nalepkama kteryma to prelepim…

    • Tina  

      tak Nino dnes vyhral sveťák na bajku osadenom novou 11speed sadou Sram XX1…

    • Tina  

      Nibali sa upísal na 2 roky Astane. Takže RK s veľkou pravdepodobnosťou naozaj odchádza do Saxobank.

    • Peter.SK  

      Cannondale 2013 tu : http://www.uloz.to/…ook-2013-pdf

    • xcbike  

      přední výrobci a jejich novinky 2013…

      http://www.mountainbike-magazin.de/…656539.2.htm?…

    • goofy  

      Marzocchi 2013

      Vypada to, ze uz i Marzocchi ma HS expanzi?

      RC3 EVO V2

      Our revolutionary RC3 EVO V.2 open bath cartridge with interchangeable compression shims allows you to custom-fit your fork exactly to your riding needs. V.2 Technology upgrades the EVO with a new rebound piston with bypass shims circuit. The result is higher adjustability range in rebound, more sensitivity and added effectiveness to the setting made to the compression side. Race proven.

      • mpIII  

        Zdá se, že v roce 2013 konečně dohnali konkurenci :0) Teď ještě něco udělat s váhou a taky se stříbrnými šavlemi.

    • Tina  

      vypadá to, že Deda začína presadzovať nový „štandard“. 35mm priemer riaditiek…

      • kubad  

        booože :D k čemu zase

        • Tina  

          asi na tie široké riaditka čo sa dnes používajú. Vraj aj na dráhu a DH. Ich 770mm široké „vlajdy“ majú vraj iba 170g a najľahší predstavec Deda v tomto rozmere má pri dåžke 110mm vraj iba 99g.

      • p@X  

        To už prosazují přes rok, jsem zvědavej, kde se ty zvětšující průměry středů, krků vidlic a pod. zastaví…

      • Kubiczech  

        Deda prosazuje průměr 35 mm docela dlouho, pravda, že na biky až teď po Euro a Interbiku. Easton s komponenty Havoc 35 vyrukoval už někdy před půl rokem. Na Interbiku se přidalo i Kore.

        Údajně jsou díky zvětšenému průměru superširoká řídítka o poznání tužší a navíc lehčí než stejné dlouho s klasickým průměrem.

        Docela by mě zajímalo, kdo se do toho pustí dál. Třeba takový Thomson má na blogu, že prý uvidí, co na to konkurence. Takže bych to moc růžově neviděl. (:

    • Tina  

      Wow! Pevnosť revolučných SiCCC rotorov v praxi, alebo potrebujete kotúč do flexi Za mňa palce hore. Kto sa pridá k objednávke? ;)

      • lukas aka mitro  

        nechci to nijak hanit, ale aby ten test mel nejaky smysl, meli ty kotouce jeste prohodit…

        • Tina  

          akože tým Shimano rotorom by mali skúsiť odrezať tú ocelovú tyč z druhého videa?

      • jIrI___  

        :D další z řady nicneříkajících testů.

        • lukas aka mitro  

          Noo…tak kdyby jsi nahodou dojel na brigadu na stavbu a dosly by vam kotouce do flexy, vis jak z toho ven:)

        • Tina  

          A aký test by bol adekvátny (niečohovoriaci), keď testy s kotúčovými brzdami už prebehli a dopadli dobre?

          • jIrI___  

            Takže tohle bylo v podstatě jen tak z prdele. Je mě fascinovala ta tvoje věta „Wow! Pevnosť revolučných SiCCC rotorov v praxi“, když o pevnost se v tom „testu“ ani nezavadilo.

          • Ruprt2  

            Mnozí z nás jsou tu na číhané.

            Když napíšeš:

            Wow! Pevnosť v praxi. Kto sa pridá k objednávke?

            Tak ze sebe děláš úplně zbytečně terč.

            A protože hovoríš po slovensky, jsi baba a nepohádala ses se Zlatkou, tak z toho jenom se smajlíkem na konci prostě nevybruslíš.

          • mxv  

            nějaký odkaz by nebyl?

          • Azmir  

            Třeba porovnání brzdového účinku ve srovnání s jinými kotouči, v různých podmínkách, jako voda, prach, písek, bahno a podobně.

          • ememem1  

            tak nas truby pouc o com tento test hovori.

            len tak uplen z hlavy bez dlhsej uvahy – brzdna plocha by sa podla moznosti nemala priehrievat a deformovat pricom by si v celom rozsahu pracovnych teploch mala zachovavat co najrovnakejsi a co najvyssi najvyssi koeficient trenia. inak povedane mala by si zachovavat rovnaky a co najvyssi brzdny ucinok bez ohladu na podmienky. co sa tyka odolnosti voci obrusovania vo vztahu k platnickam to uz az take jednoznacne nie je ale povdzem za by sa mala obrusovat co najmenej.

            o com z tohoto hovori tento akoze test?

            za mna je odpoved jasna – o hovne.

            ci ty snad pouzivas brzdove kotuce do karbosky? neni to trocha zbytocne drahe?

            je to podobne asi ako ked tu pred rokmi bol „test“ ako lieta prehadzovacka shimano kontra sram. je to uplne jedno lebo jej uloha je prehadzovat retaz co plnili oboje rovnako a nie nelietat.

            mimochodom – netreba na tie kotuce aj specialne platnicky?

      • Ruprt2  

        Nemáš to levnější v OBI?

      • Kubiczech  

        Ruce Horsta Fuchse nejdou nepoznat. Nebo Pepi Rössler?

      • blisterexist  

        nevidím tedy důvod proč kupovat tyto kotouče když můžu koupit korouč do flexky a vyvrtat 6 děr:-)

      • tonik666  

        Nebude se to třepit? Jaké destičky na to? Jak to bude odvádět teplo, když to není kovové? atd…

    • Tina  

      SiCCC two piece rotors. Tá farebná časť v strede je tiež karbon.

      • lukas aka mitro  

        a je to render nebo fotka?

        • Tina  

          .

          • nitraq  

            Na tom bílým Ibisu to zase tak zoufale nevypadá, když to barevně ladí. Jen ten přední je srandovně malej.

            • Georrge  

              jj k ibisu to ladí, hnusný kotouče k hnusnýmu rámu, nevidím v tom problém…

              • Twisp  

                za to felt je designova a hlavne funkcni lahudka :)

                • mpIII  

                  Zase se nesnížili k tomu, že by nevytvořili systém vlastní :0)

                • Georrge  

                  pro me ano, a pokud porovname ceny, tak potom uz myslim nema vubec smysl tohle resit :D

                • karliner  

                  To asi není, ale v porovnání s Ibisem je to „miss MTB“ :-)))

      • Vilém  

        Tak to je hodne odporny.

        Ale verim, ze si to najde kupcu dost.

        • McBlacky  

          když to bude dost drahý a mít adekvátní marketing, proč ne.

          Vzhledem k tomu, že carbon rám probrousíš blbým bovdenem ani nemrkneš, bych chtěl vidět tohle po 10tkm.

          • kubad  

            tohle zase s karbonem až tolik společného nemá, ale asi bych počkal až to bude nějakou dobu v provozu, keramika na ráfcích Mavic taky vypadala jako super věc a no :-) mělo to své mouchy

          • Kubiczech  

            Ona je to splácanina karbonu, keramiky a karbidu křemíku, a odolnost proti opotřebení má být údajně jedna z největších výhod. Jsem na to zvědavý, nějaké reference už by se objevit mohly, protože podle fotek z jejich webu jsou jednodílné kotouče v provozu už nějaký ten pátek.

            A s tím unašečem to fakt dobře nevypadá, ani ta naked varianta není nakonec vůbec sexy.

          • Cryzyy  

            Otestovat na Sudetech za deste ? :)

            Je otazka co je do toho kompozitu pridaneho, zda nejaka keramika, bo co jineho, taky je otazka cim je to vlastne „laminovane“ protoze epoxidove pryskyrice co se pouzivaji na ty nase kramy normalne nemaji rady teploty nad cca 300 °C To jsou uz asi nejake kosmirne technologie.

            • JakeF  

              Brzdy na bajku se dostanou přes 300°C?

              • Stingray  

                já myslím že běžně se to přes třista dostane

              • Cryzyy  

                nevim nikdy jsem to nemeril, ale urcite se tady najde nekdo kdo bude vedet pri jake teplote se ocelove kotouce zbarvuji do fialova…

                Trosku jsem hledal a nasel tohle http://cycle.shimano-eu.com/…ke_Test.html

              • Vilém  

                Tak kdyz dokazou kotouce potme svitit, tak proc ne.

                • JakeF  

                  Bajkový? U aut jasně, ale u bajku jsem nemyslel, že dosáhnou takový teploty… Ale co jsem koukal na ten odkaz, tak i trochu výš.

                  • Vilém  

                    Jo bajkovy:) Neni to nic vyraznyho, ale da se docilit toho, ze lehce „sviti“, treba jako trouba od dobre rozhycovanejch ka­men.

                    I podle zbarveni zchladleho kotouce to muzes zhruba urcit. Kdyz kouknu sem, tak bezna modra barva je kolem 300st.

          • nooski  

            Když karbonovo-keramické kotouče můžou ubrzdit závodní auto, tak u nějakého kola nevidím problém ;-) Určitě to mají nějak vychytané.

            • tomfree  

              Závodní auto to ubrzdí proto,že fungujou při vysokém zatížení a jsou pernamentně horké,studené brzdí hůře než konvenční brzdy,což je kromě ceny jejich nedostatek,takže pokud to bude stejně jako u auta tak budou fungovat jen na sjezďaku,ale stejně se bude muset vyřešit směs desek a chlazení kapaliny.

              • Kubiczech  

                Podle tvůrců je tam právě z tohohle důvodu příměs karbidu křemíku. Díky ní to má brzdit za sucha/mokra/te­pla/studena. Netuším teda, jak je tomu u aut.

                • mpIII  

                  U aut to už podle posledních ohlasů vyřešili, že to brzí za studena také.

                  Co je zajímavé, že třeba Audi uvádělo u minulé generace A8 životnost karbonových brzd cca 300 tisíc km. Což je tedy pecka :0)

                  • tomfree  

                    Až to budu moci vyzkoušet a ověřit v praxi,tak tomu budu věřit,poslední možnost byla v porsche modelového roku 2012 a pořád to není ono a u audi by ty brzdy vydržely možná 300tisíc,kdyby jim nepraskaly kotouče,myslím si,že na auto do běžného provozu to prostě nepatří.

                    • mpIII  

                      http://moje.auto.cz/…audi-r8.html

                      Zde například majitel píše že jsou použitelné i za studena, jen občas pískají. Problém který mě zaujal je s ručkou, která auto neudrží.

                      Ale vesměs s tebou souhlasím, příplatek je za karbonkeramiu astronomický a využijou se pořádně jen při extrémní zátěži (kde ale narazí na limity silničníhc pneu).

                      Spíš je tam zajímavá životnost, pokud se často brzdí z vysokých rychlostí třeba na německé dálnici, tak klasické ocelové kotouče jdou rychle k čertu (rozhodně to nebude jako u mě klobouka, kdy po 40 tis. jsou destičky na 80% a kotouče mají jen lehkou hranku). Pak se keramiky můžou začít vyplácet.

                      • McBlacky  

                        celý to je o tom kde a jak jezdíš to je jasný.

                        • karliner  

                          To určitě. Třeba jezdit s tou R8 z odkazu denně v Praze do práce, tak za rok je na odpis a ty jdeš se zádama do Kladrub…

              • Georrge  

                karbonové kotouče fungovaly snad jen u formulí, jak píšeš musely se zahřát, ale u obyč aut začli dělat karbon keramiku a ta už je na tom líp, ty směsi ale vypadají úplně jinak než ten kotouč na kolo, ale taky jsou dělané na jiné podmínky mno :) chtělo by to nějaký test, co má nějakou výpovědní hodnotu.

      • JakeF  

        Jak se mi ty nebarevný líbí a dost jsem o nich uvažoval dokud nebylo rozhodnutý, že budou kola s CL, tak tohle je teda hodně odporný…

      • jIrI___  

        No fuj.

      • Azmir  

        Nechápu smysl těch kol Škoda.

        • ememem1  

          tiez nechapem ale aspon to este vyzera jak bike (btw co to je, author? ), pozri co predava za este nenormalnejsiu cenu peugeot alebo bmw a potom este len nebudes chapat.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse