• Crasher19851

    Ahoj všem, chci se zeptat, zda tu někdo z Vás má zkušenost se snížením zdvihu u horského kola? Jedná se mi o předělávku mého Banshee Scream, protože jsem se dostal do fáze, kdy jeho zdvihy už tolik nevyužiju, ale oslovilo mě enduro. Bohužel nemám na to, abych si pořídil nové enduro kolo, a za Screama už dnes částku, která by stačila aspoň na něco bazarového, nedostanu.Mým cílem je redukce hmotnosti u kola a taky jeho zdvihu (co jsem si spočítal tak jen na vidlici to udělá skoro 1,5 kg + pláště taky 1 kg + další komponenty taky něco ulehčí. Jde mi ale hlavně o to, že Scream V2 má na zadní stavbě 2 polohy, jednu pro zdvih 200 mm a druhou pro zdvih 180 mm. Ideální představu mám, že vyměním mimo jiné tlumič za nějaký s nižším zdvihem (vzduchový, cca 160 mm), ale chápu, že musí mít stejnou délku od oka k oku. Můj hlavní dotaz je, zda má někdo s takovýmhle postupem praktickou zkušenost? Předem díky za odpovědi.

    0 0
    • Pedro404  

      Pokud vyměníš tlumič za stejný oko oko, ale nižší zdvih, tak dosáhneš jenom nižšího zdvihu beze změny geometrie, což je k ničemu, dal bych to na 180 a neřešil. Netušim, jakou má Scream geo, ale s tou váhou je mi tě na vyjížďky líto:) Pro začátek skládání levnýho enduro kola můžeš kouknout, jestli se ještě nedá sehnat Agang Cult rám, co byl teďka ve výprodeji pod pět tisíc.

      0 0
    • mr.antik  

      zkusi si představi, co to s rámem udělá – jak vysoko je střed, jak nízko bys ho chtěl složit a podle toho vybrat délku tlumiče. Další věc je, jak se na tom bude šlapat – i když vzducháč určitě trošku pomůže.

      Jenže – koupíš vzducháč, novou vidli, nějaký další věci k tomu – nebudeš už na ceně nějakýho jetýho endura kola když tohle někomu prodáš na zeď do garáže?

      0 0
      • Crasher19851  

        mr.antik: dobrá úvaha, jenže naráží na jeden fakt – kdybych měl tohle kolo prodat, tak na byť jeté enduro neušetřím dřív než za 2 – 3 roky, protože mám ještě rodinu a předěláváme chalupu (nechci aby to znělo jako výmluvy, jen konstatuju, že potřebuju celkem dost peněz směřovat jinam než do kola, bohužel) a neměl bych na čem jezdit, momentálně je to moje jediné kolo. A ježdění by mi dost chybělo. Jinak střed má tohle Banshee hodně vysoko, a moc bych ho dolů dávat nechtěl, jinak by to položilo vidlici ještě níž než teď. Faktem je že zvažuju hodně nějaký ten vzduchový tlumič, ale ještě musím změřit, kolik má moje DHX 5 rozteč, a zjistit jestli náhodou někdo nevyrábí podobně dlouhý :-)

        0 0
        • Pedro404  

          To neušetříš 5 tisíc? Mi příde že todle by za 15 někdo vzít moh a endurko za 20 se sehnat dá, když má člověk štěstí.

          0 0
          • Crasher19851  

            To asi jo, tak uvidíme co a jak :-)

            0 0
            • Pedro404  

              Podle mě tohle nějak předělávat nemá smysl, vidle ani tlumič z toho výrazně jezdivější kolo neudělaj. Maximálně zkusit lehčí pláště v tvrdý směsi. Když sem občas jel vejlet na svym FR/DH Blindside (s dvoukorunkou), tak sem tam akorát hodil kola z pevňáka, kde mám vepředu Minion a vzadu Ardent, obojí 60a směs, a jelo to celkem v pohodě, i když to mělo nějakejch 18 kg, pláště holt udělaj na valivym odporu nejvíc.

              Místo investice do vidle a tlumiče bych to fakt radši prodal a koupil o něco dráž nějaký endurko.

              0 0
              • Crasher19851  

                Pláště zkusím změnit určitě a a asi i ten převodník, protože se sjezdovou pilou 38z se do kopce zrovna dobře nejede. S prodejem časem uvidím, asi bych se tomu nebránil.

                0 0
        • mr.antik  

          já to chápal tak, že chceš do toho teď třeba 10tis vrazit (což je tak minimum na bazarovou vidli a tlumič), tak jestli nekoupit za 20 nějakou jetou hajtru jako ten Agang, Pitch apod… a pak by to mohlo vyjít podobně

          0 0
    • Franta  

      Menemim tlumice v tom asi zahucis vic jak kdybys to zkusil strelit za nejakou srandu, neco nasetril a koupil bazarovku… Za 25–35 se asi uz da najit neco v dobrem stavu.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.