• Honza 209

    Zdravím, může někdo poradit ohledně změny hlavového úhlu. Mám starého dobrého CANNONDAILA JAKKYLA model 2013.. Chci ho ještě chvíli trápit , ale 26"kola a úhel 67,5 stupňů není ono. Chci tam dát jinou vidlici na kolo 27,5" . Sloupek ne vidlici je průměr 38,1/28,6 mm a průměr hlavy na rámu nahoře i dole je 50,8 mm ( bez misek ,ložiska jsou zalisovaná přímo v rámu). Ještě , hloubka na zalisování do rámu je 6,5 mm. Poradí někdo co a kde koupit? Díky.

    • tonik666  

      Budes muset specifikovat jakou hlavu presne ma. Treba posli detailni fotky hlavy.

      Je potreba zjistit, zda ma semi-intergovane hlavove slozeni, tj. misky zalisovane v ramu,

      nebo integrovane hlavove slozeni, tj. misky nedilnou soucasti ramu.

      U semiintegru by uhel mohl jit zmenit

      U integru mas smulu.

      zaklad je nekupovat cannondale, ktery ma vse nestandardni-vidli, tlumic, predstavec…a koupit so kolo co je osazene beznymi dily.

      Doba kdy Cannondale byl diky nestandardu napred je uz davno pryc

      • Honza 209  

        Díky za info , to kolo mám od roku 2014 a mám ho fakt moc rád a nerad bych se ho zbavil – srdcovka jistě znáš. A teď k technice. Je tam semi-integrované složení – zalisovaná ložiska přímo v hlavě. O tom problému že je na CANNONDAILU vše jinak vím. Napadlo mně , zda by to nešlo řešit třeba dodatečně zalisovat misky do rámu, třeba na o trochu menší průměr hlavového složení. Možnosti na přesné obrábění a materiály mám. Díkec

        • mkzvk  

          ..takže máš integrované..pokud máš ložiska přímo v rámu bez nalisovaných misek

        • kubad  

          A nestačí ti jen dat vidlici z vyšším zdvihem ?

          Pokud ďas 650b o 20mm vyšší zdvih tak to položiš tuším 1,5st.

          Co tam vůbec mas teď?

      • novas752  

        Cannondale hlava na Lefty nemá klasický hlavový ložiska, jsou tam 2 velký radiální kuličkový ložiska nalisovaný přímo v rámu podobně jako třeba BB30 středu. Tam se žádný kouzlení s úhlem dělat nedá, zbývá mu jen měnit velikost předního kola a zdvih vidlice.

        • p@X  

          Je něco, co bys nevěděl? ;)

        • kubad  

          Nemá tam Lefty

          • Honza 209  

            Ne Lefty tam nemám stará je Fox , Chci tam dát jinou vidlici se sloupkem 38,1/28,6 mm tapered Durolux36– Boost a 27,5 přední kolo. Jak jsem psal , mám možnost přesného obrábění a dobrejch matrošů , tak bych mohl nechat vyrobit nějaké misky které bych zalisoval do hlavové trubky a do toho to nové složení. Možná že se mílím a ze strojařského hlediska by to mohlo jít.

            • kubad  

              pokud tam dáš 650b vidlici a 650b kolo tak se ti zvedne předek jen tím o cca 30mm

              to ti nestačí to je cca 1,5st – takže budeš na 66st. ale dost se ti zvedne střed kola

              pokud počítá blbě tak mě někdo opravte

            • oddie  

              Vyrobit nové misky a udělat z toho semiintegrované by úplně klidně šlo, ale když do toho chceš nacpat tapered vidlici, stejně si moc nepomůžeš, na tom tlustším konci budeš rád, aby se tam to ložisko rozumně vešlo, excentr tak půjde udělat jen nahoře. Ale jak už tu bylo psáno, pokud tam strčíš 27,5 vidlici s vyšším zdvihem, už tak to položíš o 1,5°, to ti 66° nestačí? Podle mě je blbost vymýšlet k tomu ještě nějaký excentr.

    • Pán z Dubu  

      Dolní external cup hlávko se dělá i pro průměr hlavy 49 mm také v angleset verzi. https://www.starbike.com/…set-headset/?…

      Vyrobit misky pro větší průměr hlavy není nemožné, verze s pevným HA bude snazší a levnější.

      • Honza 209  

        Díky za radu, můžeš prosí určit přesně jaké hlávko koupit podle popisu co píšu výše. Nejsem vtom vůbec zběhlej a nerad bych udělal nějakou chybu. Díkec.

        • tonik666  

          Jesli máš ložiska zalisovaná přímo v rámu, tak nemáš měnitelné hlávko.

          1. Ložiska máš opravdu zalisovaná? Nejdou normálně vyjmout rukou?
          2. Máš na vrchní a spodní straně hlavy hranku misek? Na obrázku je to dobře vidět – vršek je semi-integr, spodek externí miska. Pokud nemáš ani jedno, tak máš integr. a zbývá jen vyměnit vidlici, třeba za 27,5
          • kubad  

            foto jeho rámu co sem dohledal

            prostě díra v rámu na ložisko

            • Honza 209  

              Tak to je přesně ono, tento rám mám akorát provedení AL. Právě proto jsem si říkal že bych udělal misky jako jsou na obrázku od tonika666 a tím tento problémek vyřešil. Při tak velké m průměru co mam v hlavě bych to mohl zalícovat se spodní a horní hranou hlavy a do toho dát nějaký standardně prodávaný hlávko na změnu úhlu???

          • Honza 209  

            Omlouvám se za chybu, mám itegr. jako je na fotce od kubada. Osobně jsem si říkal něco od https.//www.su­perstarcomponen­ts.com/ co bych šoupnul do těch udělanech misek, ale muselo by to mít menší průměr než mám v hlavě aspoň o 2 mm aby to mělo nějaké držení. Pokud se někdo vyzná v tabule od superstaru co bych dal na tu novou vidlici 38,1/28,6 mm a mělo to vnější průměr cca do 48 mm tak budu moc rád. Díkec

            • tonik666  

              To pochybuju že se vejdeš s průměrem. Ty bys měl spíš odfrézovávat, ideálně abys měl díru 49mm a nacpal tam 49mm externí misky na změnu úhlu.

              Každopádně doporučuju jít do jiné vidlice, a na hlavu kašlat.

              • Honza 209  

                Díky za všechny rady , s tím odfrézováím bych asi taky problém neměl ( ale nechci zničit rám) , ale přesně toto jsem chtěl řešit těma nově vyrobenejma miskama na to hlavové složení. Pokud si myslíš že tam můžu nacpat ty 49 misky a dát tam to složení na změnu úhlu tak prosím konkrétně jaký a od koho . Objednám to , ostatní udělám z kovaného leteckého duralu a je pořešeno. Nebo možná pos..no , ale takovej je život. Pořád to ale moho vrátit vše tak jak to bylo původně , nebo tam dát jen ti vidlici bez dalších úprav změny úhlu.

                • ceo  

                  Doporučuji řešit věci konkrétně. Vidlice mají různé délky v rámci stejného zdvihu. Ukazuje to hodnota AC Axel to crown. Třeba SR bývají na stejném zdvihu cca. o 1cm vyšší než Foxky. RS jsou uprostřed. Takže 150 Fox bude AC odpovídat cca 140 SR.

                  Pokud znáš AC současné vidlice a nové, snadno si spočítáš, jaký by byl nový úhel a o kolik se zvedne hlava. Od výšky hlavy si můžeš spočítat o kolik se zvýší střed.

                  Pokud nemůžeš použít HA set, můžeš použít excentry v tlumiči, které umí dát až 1cm na středu zase dolů. Zároveň ale ještě víc položí hlavu. Až o 1,5 st.

                  Abys to zase nedostal až na 64.

                  Zároveň obě úpravy zkracují REACH…takže to možná budeš muset kompenzovat

                  Rýpat do geo není sranda. Pokud geo sedí, tak tyto úpravy ji změní.

                  • ceo  

                    Nezdá se to, ale HA i o 0.5 i vic změní třeba objemný přední plášť a nízký semislick vzadu.

                    Nižší sag na vidlici a větší na tlumiči udělá to samé.

                    Veškeré statické hodnoty HA jsou k ničemu u vidlice, které se při brzdění noří, vs která zůstane ve zdvihu…

                    • doubleingram  

                      Jak obecne zamezis zanorovani pri brzdeni?

                      • novas752  

                        Trust vidlicí. :)

                        Nijak, pokročilejší tlumící patrony to dokážou trochu omezit ale zdaleka ne zamezit. Všechny kola se chovají podobně, na fullu zůstanou v sagu úhly ± stejně, tam se hraje hlavně na funkci zadní stavby – antirise, antidive, pedalkickback atd.

                        • doubleingram  

                          Jsem si rikal, dik :)

                          • ceo  

                            O tomto se tady vedla debata i s Milanem. Ten tvrdil, co ty. Pak tady byla skupinka, co tvrdila že na RS a Foxu to není tak citelné. RS i Fox to u vyšších řad uvádí jako vlastnost (odolnost proti zanoření) zajišťovanou ventilem, nebo čím.

                            Takže závěr bude záviset na zkušenostech každého. Mé omezené zkušenosti s RS a SR říkají, že při mém nastavení se RS drží víc ve zdvihu a zanořují se o hodně méně. SR se nořila hodně hluboko.

                            • mirorek2  

                              Pro mě osobně je taky RS/Fox uživatelsky v tomto ohledu přijatelnější. Do SR už bych nešel a jeden z (mnoha) důvodů byl propad pod „brzdou“

                              • doubleingram  

                                SR nevím, mám Fox i RS a noří se oboje, nastavený to mám IMHO poměrně dobře.

                                • ceo  

                                  To bychom vedli zase stejnou debatu. Dokud někdo neudělá test, kdy vezeme vidlice stejných kategorií od všech výrobců a s různými nastaveními je otestuje, pořád to budou jen subjektivní dohady.

                                  Protože to „nastavený poměrně dobře“ znamená dost různý nastavení. Zase tady byla debata, kde se zapojil Mr.Duck i Milan se zajímavým závěrem ohledně používání LSC vs tlaky. Tohle třeba hraje dost velkou roli…

                                  Pro některé šťastlivce tak jsou méně se nořící vidlice realitou.

                                  Zbytek trust nebo možná DVO s vyššími tlaky a povolenou OTT?

                                  • doubleingram  

                                    Uprimne si v tom tak nehovim, vetsina vidli ty lepsi ficury ani nema, a kdyz jo, tak to stejne umi malokdo poradne nastavit :)

                                    Mam RS-1, vidle puvodne za nesmysl, a chovani je nic moc (k tomu to asi tolik neumim), vim, vybral jsem spatne, ted uz to vim, ale predelavat to by bylo za moc :)

                                    • ceo  

                                      https://bikerumor.com/…-e-mtb-fork/

                                      Tohle může být důvod u SR- pružinová negativka. Pružina může být super, ale pokud nesedne na foukání pozitivky a váhu… SR má 1 jinou pružinu na výměnu, ale nečetl jsem ani tady, že by ji někdo měl.

                                      Ostatní si upravují tlak mezi + a – přepouštěním

                    • Honza 209  

                      Tak koukám že se hodně vyznáš. Jestli mohu poprosit o radu. Mám možnost vidlice ST AURON35 zdvih 150 mm neboST DUROLUX35 zdvih zdvihem 170 mm , nikdy jsem tyto vidlice nejel , ale Přemek Tajchman to jede tak si myslím že to určitě blbí nebude. Pokud by to šlo tak klidně bych šel i cestou těch vložek do tlumiče , ale nevím zda tam půjdou , jedná se o tahový tlumič od FOXE ( budu muset kouknout zda to má vložky v uchycení ). Pokud by toto šlo, tak stejně musím ještě řešit nové hlavové složení na tu jinou vidlici .

                      • kubad  

                        to hlavové ti bude nejspíš sedět, pokud tam teď máš vidlici s tapered krkem jak psals nahoře

                        ale je tu možnost že tam bude přímo 1,5" krk

        • Pán z Dubu  

          Zas takový přehled o tom nemám, abych si troufnul stanovit optimální řešení. S googlem si nastuduj hlávka se stavitelným úhlem a jestli to někdo pasoval do hlavovky pro integrované hlávko.

          • novas752  

            Jenže on tam má hlavovou trubku pro 1,5" krk

          • tonik666  

            Pokud máš integrované hlávko, tak běžná řešení nefungují.

            Ta jsou totiž založena právě na různě naklopených a jinak modifikovaných miskách, a když ty už jedny misky v rámu integrované máš, tak už tam jaksi druhé nedáš.

            • Honza 209  

              Chlapi žádný potěšení mně neděláte. V tunění kola tímto směrem nemám žádné zkušenosti. Nevím co by udělalo dát tam vidlici s větším zdvihem . Původně tam jsou zdvihy – vzadu 140 a vidle 150 mm . Mám možnost i vidlici 170 mm , ale nevím ,zda to nebude moc. Ještě jít tou cestou vložek do tlumiče , ale nezkoumal jsem jestli to do tahového tlumiče o Foxu půjde a o kolik se popřípadě změní úhel .

            • Pán z Dubu  

              Musel by vyrobit nesoustředné misky (jako v odkazovaném angleset hlávku) pro ložiska pasující na místo integrovaných ložisek – do naměřených 50,8 mm. A dovnitř dát střeva z toho angleset hlávka.

              • Honza 209  

                To není úplně blbej nápad , byl by akorát problém najít ty body kde to je nejširsí ( nejužší ). A nebo to trochu utočit a nalisovat na to ten správnej rozměr 50,8 mm . A to hlávko od Anglesed přes jaký aby šlo na ten sloupek vidlice. Díkec.

    • doubleingram  

      Pridam se, taky resim neco podobnyho, tapered hlava, loziska se daji vicemene vyndat rukou, pokud se pri vyndavani nezkrizi, to bude asi taky problem, co? Chtel bych vic polozit.

      diky

      • novas752  

        Nebude, ložiska většinou v hlavě zalisovaná nejsou, jsou tam jen vložená a jak jsou opřená jak s rámem tak s vidlicí na kuželových plochách, tak drží ve správné poloze samovolně.

      • tonik666  

        A druh hlávka?

        Varianty s hlávkem jsou 2 – buď máš běžnou hlavu a padne ti tam něco z nabidky works/superstar etc., nebo máš intergrované hlávko a máš smůůůlu

        • doubleingram  

          Dik, najdu si jak se to lisi, nevim jak to poznat.

          • mirorek2  

            do jakého rámu to chceš dát?

            • tonik666  

              Jestli to má na Spectrala, tak minimálně v hlíně měla tahle verze nahoře integr. a dole semi-integr.

              • mirorek2  

                tak tak :-))

                • doubleingram  

                  Dik, Spectral vyhovuje, ale potrebuju zmenit XC HT, Radon Black Sin 9.0 z 2016, ma to 70,2, coz me zabiji :)

                  Mam ho vicemene ve stejne podobe v profilu.

                  • mirorek2  

                    kdybys to rozhodil, tak uvidíš integrované hlavko, čili smolík

                    dal bych normální 120 vidlu a za mě na xc cajk

                    • doubleingram  

                      Ok, uvidím. Vidli už mám v plánu na 120, mám i píst, jen to dát do servisu.

                      To je ovšem polovicate řešení, po zanoření to bude zase měnit k tomu co nechci.

                      Změna HA by byla lepší

                      Kolik tak udělá změna zdvihu ze 100 na 120, cca?

            • Honza 209  

              Do CANNONDAIL JEKKYL . Jsem v tomto ohledu pole neorané , ale ta 26"kolo ve předu a těch 67,5 stupně je na to dnešní ježdění fakt bída. Pokud si myslíte že to spraví 27,5 " kolo a vidlice ST AURON35 pořípadě ST DUROLUX36 budu jen rád. Nechci do toho narvat moc peněz , ale ani to kolo nechci zahodit. Jsem už trochu starší ročník a licituji s něčím novým s nějakou menší přípomocí , nejspíš LAPIER s vyndavacím motorem. Tak že dva v jednom.

    • Georrge  

      Doufám, že jsem dobře pochopil co máš za typ hlavy, ale pokud máš přístup k přesnému obrábění, tak by podle mě šlo něco takového. Je to spíchnuté narychlo, ale princip je podle mě jasný. Jen nevím, jestli těch 7,5mm bude stačit na pevné zalisování, ale asi jo… záleží, jak vysokou máš hlavu, ale myslím že by to mohlo dát až ty dva a půl stupně. Sice to zvedne hlavu o těch cca. 13mm, to by ale měla částečně kompenzovat více položená vidle, takže by se ti předek nemusel moc zvednout.

      • Honza 209  

        Díky , konečně někdo pochopil co se tu snažím celý den vysvětlit- nejspíš nějaký strojař dííííky Výška hlavy je 134,5 mm.Prosím ještě o informaci čím toto osadit , jaké hlávko do toho dát abych to utěsnil a aby to fungovalo jak má. Díky

        • mirorek2  

          jaký máš vnitřní průměr hlavy v místě ložisek?

          • Honza 209  

            ložisko má průměr dole i nahoře 50,8 mm . Osazení v hlavě jsem neměřil , ale je tam max 3 mm. Teoreticky by tam šlo sáhnout frézou a v místě kde by to potřebovalo lehce vybrat kvůli tomu spodnímu průměru .

            • Georrge  

              To co já jsem nakreslil je pro integrované ložiska v hlavové trubce 1,5" nahoře i dole, jestli máš ložiska 50,8mm a osazení 3mm tak to má Canon evidentně jinak.

              Jinak do toho co jsem navrhnul bys normálně vložil ložiska (pro taper krk) a je to, pak už jen krytky hlávka a tam záleží, jaké hlávko si koupíš a jak si ty vložky rozměrově přizpůsobíš, aby ti tam ty krytky seděly.

              • kubad  

                Rozměry ložisk co tam má jsou:

                OD:50.8 x ID:39.7 x H:7.14 x A:90/90°

                • Georrge  

                  To není zas o tolik jiné, tak by to asi taky šlo. Ještě otázka jestli i ty Canon ložiska mají 45st úkos a jak velký, tedy kolik mm zůstane pro zalisování nových misek.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse