• Pepe72

    Poradte se stavbou rámu: vzadu chci 26+ a vpředu 27,5 s vidlou 160mm. Na obrázku je puvodní rám 26. Ty rozměry bych chtěl zachovat ale se změnou kol. jen bych změnil uhel ze 66 na 65 a světlou výšku z 312mm na 320mm. Plášt 26+ má na výšku 698mm. Fakt to myslím vážně, jestli jsem takový či makový o tom bych raději téma nevedl. Budu rád když pomužete :-)

    • ˘Ö˘ Krab  

      Sám sis to nakreslil, krom hodnoty REACH i okótoval, máš ve všem jasno, jakou očekáváš pomoc?

      • Pepe72  

        No já to nekreslil a obr je na 26 kola !

        • Pepe72  

          No chtěl bych to nějak překreslit a přijde mi to těžké.

          • roud  

            Zkus bikecad ;)

          • ˘Ö˘ Krab  

            Musíš definovat přesný obvod kol, délku nové zadní stavby … s vidlicí to bude veselé – tu je potřeba zadat celou a konkrétní (nebo alespoň výšku po korunku); pokud hodláš zachovat posed, tak musíš zachovat STACK 602 mm, i REACH (kdyby byl uvedený, tak by se to kreslilo snadněji), ta TTh=606 mm je tam okótována dost nejednoznačně až všivě.

            Jinak je to v podstatě základní geometrie, ale bez záruky, že to bude fungovat správně.

            Co ta lomená sedlová trubka? Tu tam chceš mít také?

            Nepočítej, že kolo jednoduše okopíruješ, jakmile změníš úhel, tak se posune řízení blíž k jezdci.

            • Pepe72  

              JSEM TO PŘEMĚŘIL: chainstay 423mm, vidla 550mm, 26+ má 700mm

    • Pepe72  

      Jestli je delka zadni stavby chainstay tak to chci nechat 418mm. Zabni kolo s plaštem má 698mm. Sedlová trubka má být rovná. Vidlixi zmerim od stredu osy po konec kounky.

      • ˘Ö˘ Krab  

        A znáš tu o Hurvínkovi a válce?

        Na prvním výkresu je rám se zachovanou délkou hlavové trubky (110 mm, nekótována), zeleně jsou všechny hodnoty přenesené z původní geometrie, červeně Tebou požadované. Purpurově je to, co vyšlo. S přímou sedlovou trubkou se rám efektivně prodlouží ze 606 na 625 mm a sedlová trubka se dostane hodně blízko k zadnímu plášti.

        Na druhém máš totéž, ale s lomenou sedlovou trubkou (černě) a její přímou alternativou zachovávající délku rámu 606 mm. Tj. změnil jsem úhel přímé sedlové trubky (modrozelená).

        Obojí je to jen teorie, protože jsi sáhl do výšky středu nad zemí, měl by se měnit i STACK rámu, nebude možná potřeba tak velký, nevím. Také je nějaká technologicky minimální délka hlavové trubky vzhledem k použitému spojování trubek a hlavovému složení, obojí má vliv na pevnost (už jen vzdálenost ložisek spodní a horní misky od sebe.

        Nakolik jsou nebo nejsou realistické rozměry vidlice si zvaž sám, délku nějak pořešíš, ale RAKE (vzdálenost osy předního kola od osy nohou) asi ne.

        Vidlici je potřeba specifikovat naprosto precizně, jestli trváš na úhlu 65°, tak nedodržíš rozvor – kolo bude delší, pokud má být sedlo v nějaké použitelné pozici. Dtto je třeba zvážit pro úhel sedlové trubky. Vidlice by asi měla být vkreslena už se sagem.

        Jestli máš vyladěný posed, tak bude nejúčelnější rovnou ho do nového rámu zapracovat – tedy polohu sedla (vysunutí BB_saddle, předozadní vůči středu Saddle_setback), vzdálenost špička sedla-řídítka Saddle_handlebar, délku a sklon představce, drop řídítek vůči sedlu. K tomu vzít zamýšlená kola a vidlici, předpokládanou průchodnost bahnem, výšku středu, standover … a ono z toho něco vypadne.

        A vůbec, pokud hodláš něco amatérsky konstruovat, tak se nauč kreslit a ani potom nekopíruj slepě něco stávajícího, když nevíš, proč, co a jak je a jak se změní chování, pokud změníš pár banálních rozměrů.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.