stavba endura 27,5" do 150 000,-

199 nepřečtených
  • Biftek

    Po tom, co si nějaký šmejd přivlastnil můj HT, jsem se rozhodl přejít na fulla. Na silnicích je to čím dál horší, lesní cesty plné turistů a začaly mě dost lákat BP. Letos jsem sezónu už odpískal, tak si chci postavit něco na příští rok.

    V hledáčku mám tyto rámy:

    EVIL Insurgent LB 650B Yogurt truck: http://www.supshop.cz/…ddy-mercury/

    COMMENCAL CLASH GREEN 2021: https://www.fdfbikeshop.cz/…-green-2021/

    Rozpočet 150 000,– s tím, že už mám doma brzdy Shimano Saint, ráfky DT FR560 27,5", náboje DT 350.

    Závodní ambice nemám, extra skoky taky neplánuju, gramař nejsem, jen mě to prostě baví. Mám 188 cm, 115 kg oblečený.

    Jezdit budu na TT, Špičáku, Ještědu, časem bych chtěl na Leogang a Saalbach.

    Rozdíl Evil proti Commencal cca 33 000,– (počítáno s tlumičem) vyplatí se? Suma sumárum je těch 33k cena RS ZEB, řídítek a představce.

    29" nechci. Zkusil jsem se projet na Commencal Meta, Trek Slash a 29" mi prostě v těžším terénu nesedí. Měl jsem pocit, že se ta kola pode mnou divně kroutí a špatně se to vodí do utaženějších zatáček. . Na RB 27,5" jsem ten pocit neměl.

    • mirorek2  

      ber evil, ale xl a připlať hned za fox tlumič

      je to super tuhé, parádně hravé kolo

      teď ho podědil můj synátor :-) a prý bomba :-)))

      • Biftek  

        EVIL je můj favorit, i když Clash se mi taky líbí a FOX tlumič je jasná věc. Jen si těch pár desítek tisíc navíc, potřebuju v palici nějak morálně obhájit.

        • AleZ80  

          U Float X2 i DHX2 rádo odchází těsnění, tak bych zvážil i Cane Creek Double Barel coil.

          • mirorek2  

            x2 od 2019 už je v klidu, ale dpx2 je naprosto spolehlivý tlumič na rozdíl od monarchu a CC (měl jsem air)

            evil tam dává dpx2 pokus se nepletu

            • AleZ80  

              Člověče, já mám X2 ročník 2019 a po necelé sezóně v něm začalo nějak čvachtat, takže už jsem raději nahodil rezervního Monarcha.

              • mirorek2  

                sezona na x2 to je skoro rekord! :-))

                • Breakpain  

                  proč píšete X2 … to pak člověku evokuje, že to může být i DHX2?… :-/

                  • wilda81  

                    protože X2 je X2? :D

                    • Breakpain  

                      ááá dobrý :-) … takže se tu bavíme jen o vzducháči, já myslel, že tím je míněno *X2 :-) … njn, deformace, moje chyba ⇒ tím lépe :-)

                      • wilda81  

                        Ono to už není tak horké ani u vzduchové X2. Poslední kus mi drží už druhou sezónu. Jen jsem po první vyčistil a dolil olej. Je ale pravda, že první sezóna stála za prd, protože jsem řešil barák. Uvidíme co letošní přepracovaná verze…

                  • embi  

                    kamaraduv DHX2 dal tri mesice a pak poblil ram olejem

                    • Breakpain  

                      těsnění u pístu, chápu … nu, posrat se může vždycky všechno :-) … hlavní je, pokud je to výjimka nebo pravidlo ;) …

                      Monarch se mi taky vysral a přesto je jeho spolehlivost vcelku ok :-) …

                    • AleZ80  

                      Kamarádovi se DHX2 udělal už 2× a to toho na něm moc nenajezdil kvůli rodinným povinnostem.

        • mirorek2  

          to půjde asi i levněji ne?

    • Lister  

      Při tomhle zadání, jestli to s Endurem myslíš fakt vážně, tak bych asi nestavěl a vzal Torqua CF 9.0 od Canyonu, jen teda bohužel v tvé velikosti teď není.

      • Biftek  

        I na něj jsem ze zvědavosti koukal. Když já ty Canyony zrovna moc nemusím po zkušenostech známých. 2× prasklina na zadní stavbě (1× u osy, 1× uprostřed zadní stavby) a 1× prasklina rámu u středového složení. Ne teda tenhle model a ročník.

        Navíc se mi rámy v úvodním příspěvku opravdu líbí a přikláním se ke stavbě z důvodů; že mě to baví si to skládat, člověk si tam dá přesně to, co chce a nemusí zbytečně řešit prodej komponentů, které tam nechce. V dnešní době ještě k tomu hodně pod cenou, protože čecháček by nejradši všechno zadarmo. Co si budeme povídat…

        V neposlední řadě jde o to, že našetřit těch cca 150 000,– je pro mě otázka 15 měsíců. Kdybych to měl na zadku za půl roku, asi bych to tolik nehrotil. Sleduju i slevy komponentů, abych zbytečně nepřeplatil.

        Třeba komplet brzdy SAINT, přední + zadní jsem vychytal náhodou při nakouknutí do shopu v německu za krásných 4 500,– , ráfky 1 500,– za kus, zadní náboj o 700,– levněji, než se dá normálně sehnat. Nakonec si to člověk po sestavení spočítá a zjistí, že ušetřil dejme tomu 14 000,– a může za to vyjet na kolo na dovču.

        • mirorek2  

          jdi do toho Insurgenta, nebo ti ho vyprodají :-)

          věř mi, že stojí za to

        • Lister  

          Kamarád ho má – je to šikovný jezdec, jezdí opravdu enduro, PB a nemůže si to kolo vynachválit. A to má základní hliníkovou verzi a úplně bez potíží nám stíhá i na běžných trailech – předtím měl Regina a říkal, že to jsou nebe a dudy.

          Jinak koukám že stačí napsat 27.5 a celé téma je zabité a nikoho to moc nezajímá?

          Osobně bych ještě zvažoval Bronsona. Záleží, jak moc to s tím endurem myslíš vážně (IMHO úplně ne, protože to bys 27.5 nechtěl). Bronson bude parádní kolo právě na takové to ježdění mezi – perfektní na traily, ale neztratí se ani v parku.

          • Tehu  

            Mě se líbí jak každej říká, ze Reign je super kolo (jak v testech, tak uživatele), ale kdokoli ho vymění za Santu, Ibisa, Evila apod. možná zvucna, možná trendy jména je to hned “nebe a dudy” :D a jako ex-majitel Reigna nezbývá souhlasit s oběma názory… ;)

            S Nomád/Bronson souhlas, rám od Polaka a myslím, ze peněz v rozpočtu na stavbu zbyde dost ;)

            • čel.A  

              S radou závěru v testech na enduro-mtb nesouhlasím, ale třeba tam Gianty moc bodu neziskavaji :-)

            • suslos  

              zase není fér porovnávat o rok mladší generaci Nomada vs staršího Reigna → Reign co jsi měl měl dost much, novější byl zase lepší… takže bych porovnával aktuálního Nomáda vs aktuálního Reigna.

              Tím neříkám, že je Reign lepší, to vůbec, jen aby to porovnání bylo správný

            • Lister  

              Nevím jak to ti Poláci dělají, že jim to ještě výrobce nezatrhl. Nebo možná už neplatí že nemůžou prodávat do jiné země?

              • suslos  

                v EU je volný pohyb zboží…

                mají inzeráty i na pinkbiku :)

                • Lister  

                  To je možné, ale co vím, tak to bylo zakázané dohodou mezi výrobce a jednotlivými zastoupeními, ale možná se to už změnilo.

                  Což samozřejmě nic nemění na tom, že Polák na podobné věcí přirozeně kašle.

              • Tehu  

                Prodávají a penízky se točí ;) tak to má být… To ze u nás je to přemrštěné a v některych pripadech “zcestné uvažování” obchodnika je věc druhá… jako se vším a všude, vlezes do Giantu, Speslu, apod. a taky existují výprodeje, predobjednavky, předem prodány testaky v radu klidně klidně i 30%.

              • goofy  

                Co jsem tak zjišťoval, tak má s výrobcem naopak celkem dobré vztahy. Když jsem viděl tu garáž plnou krabic s kolama a rámy, tak jsem si říkal, že bych se stavil jednou večer a něco si vybral… :-D

              • mirorek2  

                třeba má v SC bráchu :-)

              • Lochy13  

                Prodavaj, bracha ma objednanej ram a posle ho postou.

            • logoman  

              Mel jsem reigna vymenil za ibise a zadny ocarovani neprislo, podobna geo, jezdilo to dost stejne … Pak jsem zkusil capru 29 a to bylo ocarovani :-) …

              • suslos  

                a nový enduro taky očarovalo? :)))

                • logoman  

                  JJ jizdne je senzacni :-).

                  • čel.A  

                    No já bych rad při přechodu z Jeffsy na vysněné Ripmo byl očarován :-)

                    • Lister  

                      Z které Jeffsy? (velikost kol)

                      • čel.A  

                        Mám Jeffsy 2017 27.5 tu nejvyšší verzi.

                        • logoman  

                          Tak to bude dost rozdil,dnes uz kratky jeffsy na dlouhy 29er.

                          • čel.A  

                            Myslíš posez/reach nebo rozvor? Reach 455/475, ale Ripmo má delší predstavec a užší riditka. Rozvor je delší, to jo…

                            Beru to jako evoluci, každý bike co jsem měl, me posunul vpřed. Zkusíme a uvidíme. Nejsem úplně vyhraněný a vždy si na kole najdu nějaké to pozitivum. A beru ze Ripmo patří mezi top AM biky.

                            • Lister  

                              Neboj, patří.

                              Mně Jeffsy moc neseděla, pořád jsme měl pocit, že sedím moc vzadu a že je to kolo celé moc nakopnuté dozadu.

                              • čel.A  

                                Ve finále mám Ripmo, Hightower a Foxy. Zatím vyhrává Ripmo :-)

                                • Lister  

                                  Nezávidím rozhodování.

                                  Jako jediné kolo bych nechtěl asi ani jedno, jako funbike kterékoliv.

                                  • čel.A  

                                    Mám silnicku, obyc pevnaka na děti a pak jeden bike do terénu. Jezdím přírodní věci – Tocna, Koko, Vsenory, pak TT, Rychleby a jednou v létě primárně Švýcarsko. Lano jezdím jen v těch Alpách, v ČR de facto jen za své.

                                    Prave od této trojky čekám, ze to bude univerzal na to co jezdím. Bude dle tebe Ripmo ten ideál? :-)

                                    • Lister  

                                      To ti nedokážu říct, každý vnímá ideál jinak a dokonce i ten samý člověk může své požadavky časem měnit.

                                      Ale za sebe – karbonové Ripmo postavene někam pod 13.5kg bych asi klidně vozil pořád. Otázkou je, jestli by to nezvládl.Ripley, ale s tím nemám zkušenost.

                                    • Jarda636  

                                      Mám Ripmo V1 a jezdim s tím asi to co ty + různě endurozavody, mám na to dvoje kole a není problém s tim jezdit i vcelku dlouhé výlety.

                                      Jako druhý kolo mám úplně obyčejný 29 HT.

                            • logoman  

                              Spis reach, rozvor, ten posez diky strmejsi trubce zas tak rozdilny nebude. Riditka s predstavcem mi prijdou jako detail.

              • Tehu  

                Jo každému sedne něco jiného, má jiné pocity, má jiný styl jízdy. Sám rozdíly vidím citelně… každopádně za mě Reign rozhodne jo, ale ne za ceny dnešní… už to není takovej výkon/cena jak tomu bylo 2015/2017

        • otecius  

          Kde mají Saint brzdy za 4500 v páru? :-)))

          Jinak do kila se dala slozit CF jeffsy i s karbonovejma kolama na pike + topaz, ale musel jsem fakt hledat po výprodejích… Jinak nevim jestli to bude letos tak snadný, tím že údajně nejsou kola, tak možná ani nebude tolik dílů v akci :-/

    • hAjPR  

      Já bych fakt ještě zvážil ty 29ky při tvých proporcích a účelu…

      • Biftek  

        29" endura jsem si projel a nesedí mi to. Jsem pevně rozhodnutý pro 27,5"

        • Lister  

          Není 29 jako 2o a v neposlední řadě taky záleží s čím máš zkušenost a s čím porovnáváš. Moje 29 je hravější než většina 27.5. Ale máš pravdu, že to je o tom pocitu, každý od toho chce něco jiného. 27.5 mne taky ve výsledku celkově asi baví o něco víc. Ale do kopce už preferuju jednoznačně 29.

          • Bungler  

            V čem je ta 29 pro tebe do kopce lepší? Já mám spectrala 27 a jde do světa. Jako horký kandidát je Tyee, ale 29 se trošku bojím a jsem spíš přikloněný k té 27. Chci aby to bylo ještě v rámci možností hravé.

            • Lister  

              Obecné výhody 29 kol.

              Dík větším kolům máš těžiště více mezi středy a kolo je tak do kopce stabilnější. V prudkých stojkách se tolik nepřevraci dozadu, nemusím tak laborovat s pozicí na sedle a tlačit se k představci. Jsem hodně malý a tak to asi vnímám víc než 2 metrový chlap, který se asi bude převracet i na té 29.

              Navíc se ta kola prostě jednodušeji převalují a tak se dokopce min zasekávám. Čím jsem unavenejsi, tím víc tuhle pomoc ocenim.

              Naopak z kopce to zase tak nevnímám – ano je tam asi vyšší jistota a potencionálně vyšší rychlost, ale abych se dostal za hranu toho, co bych na 27 nedal, to už nepustí hlava.

              • Bungler  

                Myslíš že to těžiště je díky větším kolům? Není to i třeba tím, že dnešní geometrie má hodně postavený sedlový úhel? Problémy které popisujes mám přesně taky. Do prudkého stoupání se musím posunout dopředu a ještě jít tělem nad predstavec. Jen jsem to přisuzoval víc terénu než kolu. Co teď máš za kolo?

        • mr.antik  

          tvl 29ky bych zvažoval i při svých 167cm. Na některá se celkem příjemně poskládám a fakt necítím nic negativního (kromě ceny a těžších gum)

          • Baba-Ji  

            nahoď ty pozitivní příklady :)

            …sám tak trochu pokukuju po Cube Stereo 170, které by právě mělo být dobře manévrovatelné …na poměry devětadvác

            • mr.antik  

              To je ale jen v hlíníku, ne? Ale osobně bych šel klidně do Sterea 150 (ok pro někoho hodně konzerativní, ale za mě super uinverzálek). V případně větší sbíječky Norco Sight. Obooje naprosto pohodová ovladatelnost, žádný autobusový efekt.

              Dál nevim, ono v „S“ toho moc osobně nevyzkouším.

            • suslos  

              počítej s tím, že to stereo má fest měkkou zadní stavbu, ale jinak se na něm jezdí celkem fajn prej :-)

              • mirorek2  

                to nové celokarbonové stereo 29/150 už je fajn, není to nic proti stumpjumperu 2020 :-) to je teprv žvýkačka

                • suslos  

                  mluvím o hliníkovém stereo 170 a proti tomu byl můj stump evo 2019 tuhý kolo :-)

                  • mirorek2  

                    tvl no, tak to není dobré :-) ale Rémymu to moc neva :D

                    reagoval jsem na Ale osobně bych šel klidně do Sterea 150

                • X-biker  

                  Carbon stump 2020 je zvykacka? Tak bud sem fakt tak nevsimavy nebo bych mel asi zkusit poradne tuhé kolo :-D

                  • mirorek2  

                    sorry, byla to 2019 a bylo to jak had :)

                    • X-biker  

                      2019 je stejná jak 2020… asi mám slabé nožky, mě přijde, že to jde za pedálem nádherně a to mám těžký základní carbon s váhou přes 14kg, tohle sworks musí být úžasné :-D

                      • mirorek2  

                        no to bylo teda úžasné… letělo to po jedné jízdě, kamarád si ho postavil, projel a prodal :D

                        • my_dudesty  

                          To by mě zajímalo, kolik člověk na takovém experimentu provaří :D

                          • mirorek2  

                            :D

                            • X-biker  

                              Škoda, mě by se to líbilo :-D jen bych předělal polepy na red or gold :-D v zimě mě čeká malá přestavba, jen lehčí kola a XT či Saint brzdy a možná nějaké drobnůstky…

                          • Breakpain  

                            musíš být srdcař :o)

                            • my_dudesty  

                              No to každopádně :D Jako pochopil bych to u nějaké directsale značky, ale Spešl se dá snad otestovat na každém rohu. Ale je mi samozřejmě u prdele, co kdo dělá se svýma prachama, jen mě to pobavilo :)

                              • mirorek2  

                                ale no tak:-), příběh k tomu zveřejňovat nebudu, dával jsem to jen jako příklad (ne)tuhosti rámu

                                jistě že si to byl bývalý majitel schopný otestovat…

                                • my_dudesty  

                                  Však jasný, nemusíš to rozvádět, jen to shrnutí „postavil, projel a prodal“ bylo supr :)

                                  • Lister  

                                    No a teď si představ, že je tohle pro některé přijatelnější, než někam jet kvůli testování.

                                    Každý má hodnotu času nastavenou jinak.

                                    • my_dudesty  

                                      To je samozřejmě pravda, ale pokud bych si toho času cenil natolik, tak se nebudu jebat se stavbou a prostě koupím a jezdím.

                                      Ale to už tu mlátíme prázdnou slámu.

                                      • Lister  

                                        Nemlátíme. Žádné svoje kolo jsem dopředu netestoval.

                                        Pro mne je stavba o tom, že mne baví, jsem rád, když mi pod rukama něco vzniká. A pak to prostě testuju, jestli mi celek sedí. Z jedné jízdy stejně člověk nic nepozná, na nové kolo je potřeba si zvyknout a najít dokonalý setup, někdy je potřeba něco vyměnit – i takové kombo rodla, představec můžou změnit názor na kolo, o pláštích ani nemluvím. No a pak prostě zjistím jestli mi opravdu sedí nebo nesedí a když nesedí, pošlu dál. Takhle jsem to kdysi udělala se Stereem, které jsme vždycky děsně chtěl, postavil a zjistil, že mi nesedí, tak šlo zase dál. Jinak se většinou trefím – no i když 5010 bych asi taky už měl vyměnit.

                                        • mirorek2  

                                          Přesně. Sice dotyčný vzdal projekt po jedné jízdě, ale i tak to byla příjemná práce pro nás oba :-)

                                        • my_dudesty  

                                          Nevím, jestli sis dal jako osobní úkol se mnou nesouhlasit za každou cenu, ale budiž. Mlácením slámy jsem měl na mysli to, že pro exmajitele spešlu je to už uzavřená kapitola a pro zakladatele vlákna je informace, na kolik si ty nebo já ceníme vlastního času, docela k hovnu, nemyslíš?

                                          Jinak k dotazu zakladatele geometricky se mi líbí Commencal, vizuálně Evil. A koupil bych si Patrola :)

                                          • Lister  

                                            Děkuji, můžu dál nesouhlasit, To mlácení začalo už tady:

                                            To by mě zajímalo, kolik člověk na takovém experimentu provaří :D

                                            Tohle téma je mrtvé už od začátku, bohužel ho zabilo těch 27,5 v názvu.

                                            • my_dudesty  

                                              To samozřejmě začalo, jen jsem nečekal, že se tahle nevinná poznámka takhle rozjede.

                                              Ad 27.5 je to taky dobrý, sice napsal, že je zkoušel a proč je nechce, ale půlka lidí mu furt bude tvrdit, jak je to jediná správná cesta. Ale navzdory tomu se tu sešlo pár zajímavých návrhů.

                                              Asi zkusím založit téma Výběr endura 29" a uvidíme, jestli i zarytí fandové 27.5 mají takovým problém se čtením.

                                    • Breakpain  

                                      Hodně zvláštní:) …

                  • krabica  

                    Ono dost záleží na tom, jak jezdíš a hlavně kolik vážíš, s porážkovou váhou se měkký rám pozná rychle… :-)

          • wilda81  

            Proč mu furt cpete 29" když jasně napsal, že je nechce? Jste jak Miťo s brzdami vedle…

            • mr.antik  

              já mu to necpu… jen řikám že bych ještě zvažoval a zkoušel napříč různými značkami… času má dost.

            • Lister  

              Nemyslím, že by mu někdo něco moc cpal.

              Čím víc nad tím přemýšlím, tak tím víc bych se v tomhle případě přiklonil k Bronsonovi (sakra já si ho fakt budu muset koupit).

              Ale bohužel je pravda, že u některých firem si s 27,5 zavře dveře – třeba Pivot nic nemá. LV v nové verzi už jedině 29 atd…

              • wilda81  

                301 i 601 je přece 27,5". Resp 301 jde i s 29"

                • Lister  

                  No já vlastně uvažoval jen 301, ani přesně nevím, jak moc nová verze je u 601.

                  V každém případě 301 v současné generaci už má smysl jen ve 29 verzi.

              • Lochy13  

                Nezbyva nez souhlasit, takovej univerzal na zabavu mi prijde. Mam ho (cc x01) par tejdnu a oproti trance 2 teda velkej skok:)

              • goofy  

                Nemá? Vždyť Mach6 se teď dá sehnat za moc pěknou sumu.

                • Lister  

                  IMHO Mach 6 už dnes nikoho nebude moc zajímat.

                  • goofy  

                    Důvod?

                    • logoman  

                      Protoze je stary?

                      Radsi treba ibise HD5 tku …

                      • goofy  

                        No a to je špatné? Mě Ibisy okometricky nesedí, ale jinak za mě klidně. Taky fajn kolo. Důvod bych bral, kdyby někdo řekl, že má teda úplně oldskool geometrii, staré standardy, nebo podobné pindy, ale že je starý? Když se dá sehnat rámovka za 2000 eur, tak mě osobně by bylo jedno, z kterého roku ten rám je. Když to srovnám s Evilem, tak geometrie prakticky totožná.

                        https://geometrygeeks.bike/…nson-2019-l/

                        • logoman  

                          Sak ten evil je taky zastaraly … Proto bych si nevybral ani jedno a vzal radsi transitiona nebo knolly, ibise. Proste kdyz uz do toho davam balik tak at to je moderni.

                          • goofy  

                            A co když někomu tyhle ultramoderní geo už zas tak nesedí?

                            • Lister  

                              Pak si může koupit levné kolo :-)

                              Prodejce se zbaví ležáku a kupující ušetří, všichni budou šťastní.

                    • Lister  

                      No to ať si každý přebere sám, ale kdyby po tom lidi toužili, tak to nepůjde takhle do výprodeje :-)

                      Moje tři důvody: proti novým Pivotům je to hnusný, M by mi bylo krátké a L vysoké a enduro bych chtěl položenější, a je to fakt už starý rám.

                      Jestli má nějaký Evil podobnou geo, tak bych dal taky ruce pryč.

                      • goofy  

                        Takže Bronson je taky na nic, když je každý rok ve výprodeji? :-))) Vzhled ano, ale geometrie je hodně individuální záležitost a mě naopak děsí ty moderní rámy se sedlovkou v úrovni kotníků i u XL velikosti.

                        • Lister  

                          No aktuální Bronson má jednu zásadní nevýhodu – hobit jako já potřebuje L, průměrný člověk XL a zbytek má smůlu.

                          • Lochy13  

                            Zase takovej hobit asi nebudes, mam M a merim 172 a neprijde mi to maly.

                            • Lister  

                              Krátký. L má stejný reach jako moje Ripmo v M. Tam teď vozim 35 mm představec a budu dávat 50 a to bude tak akorát. Na Bronsona v M bych se s normálně dlouhým úplně nevešel.

                              Nove 5010 nebo Mojo je v M delsi než Bronson v L. Tady je bohužel už vidět trochu stáří toho rámu.

      • Atilla  

        U stavby bych zvážil mullet:)

      • goofy  

        Jsem čekal, kdy tu bude první příspěvek o 29… :-D

    • logoman  

      https://www.transitionbikes.com/Bikes_Scout.cfm

      Co tohle? Ma to moderni geosku – dlouhy reach, strmou sedlovku.

      Ikdyz Evil vypada dobre, tak geoska uz je docela zastarala, rozvor 1200mm v L je teda docela malo, stejne tak reach.

      A nebo knolly?

      https://www.knollybikes.com/wardenltv2

      • Hadato  

        Souhlas s Knolly! Jsou to moc dobře udělaná kola! Jel jsem chvíli starý Warden a bylo to skvělé kolo. Nový Warden/Warden LT má taky skvělé recenze!

        • Lister  

          U Knolly je to ale tak, že ho buď fakt chceš nebo ho fakt nechceš.

          • Hadato  

            Souhlas, každopádně jsou to skvěle fungující kola a pokud člověk nechce měnit po sezóně, tak to i dest snese. Za mě fajn volba!

        • goofy  

          Souhlas. už mám druhé Knolly a je to prostě srdcovka :-)

      • čel.A  

        U Transitionu bych volil spíše Patrola.

        • logoman  

          JA Scouta, jedna se o novejsi model a ma modernejsi GEO. Cekal bych ze udelaji brzo novyho patrola.

          • mirorek2  

            tak stavajici patrol ma dost ok geo :-) jezdi se na nem pohodove a bude ve vyprodeji

    • Lynch  

      do výběru bych přidal Liteville 601 mk4, Intense Tracer a Trek Remedy

    • goofy  

      S tímto rospočtem, bych šel určitě do Evilu. i když se mi tyhle rámy moc nelíbí, tak chodí údajně moc pěkně a teď ve slevě co dal Mirorek…

      Dále bych osobně zvažoval SC Bronson od Poláka a Pivot Mach6 od skopčáků. A jelikož jsem DW link jezdil a byl super, tak by to bylo hodně těžké rozhodování… :-)

      • čel.A  

        Kde prosím u Skopcaku?

        • goofy  

          Bike24 a ještě někde jsem je viděl. Na bike24 píší, že je neposílají do ČR, ale už se tu nějaké kousky na b-f objevily, takže nějak to jde. :-)

    • Tahoun  

      Jestli vybíráš opravdu jen z těchto dvou rámů, tak bych šel do Clashe.

      To, že tě začaly lákat BP neznamená, že tě to bude i dlouhodobě bavit. A u Clashe ušetříš na rámu dobře přes 15kKč a rozhodně není o nic horší, než EVIL.

      Je fajn mít kolo za150kKč, ale k čemu, když za 110kKč postavíš stejně dobré a na fajn poježdění se spoustou zábavy to bude víc než dobré.

    • maajkee  

      V roce 2020 potažmo 2021 bych 27,5" už vůbec neřešil, je to jako si v roce 2019 kupovat televizi bez dvb-t2, toť můj názor :)

      • Lister  

        A pak jsou tu tací, kteří si doma stále hřejí staré dobré plazmovky :-P

      • Tahoun  

        Já bych řekl, že jde hlavně o to, co komu víc vyhovuje. Proč kupovat 29", když mu to nesedí?.

        Já osobně bych na kole, na kterém se necítím dobře nechtěl pravidelně jezdit. Vůbec bych si to neužil. A to přeci především jde.

        A to porovnání je celkem mimo. Bez podpory DVB-T2 se na telku nepodíváš (a neřešme satelity a set-top boxy), ale na jízdu nutně 29" nepotřebuješ.

        Chápu, že někdo vidí 27,5" jako krok z5. Ale zase je to jen o tom subjektivním pocitu.

        Já mám 29" HT a na 27,5" HT bych nepřešel. Ale enduro mám 27,5" a 29" bych taky nechtěl. A to jsem těch 29" endur měl půjčených kolem desítky, když jsem se rozhodoval.

        Za rok budu taky stavět nové enduro a opět to bude 27,5". A to jen proto, že mi to prostě vyhovuje.

        • Dag  

          +1

          Jsem na tom stejně. HT mám 29 a YT Jeffsy na 27,5. Půjčených endurek na 29 kolech jsem měl několik, a nějak mi to na moje ježdění nesedělo.

          29 HT super. Nedokázal bych si představit HT na 27,5.

          Mám známého který jezdí na starém modelu Norca s 26 kolama a jezdí takovou střelbu, že by mu tady málo kdo stíhal.

          Jezdil 2 roky ve Wistleru a dělal tam instruktora. Cca 10 lez zpět.

          Je to týpek který má přes 40. Kdysi jezdil MČR ve sjezdu pravidelně do 5 místa. V 90. létech. Kol vyzkoušel hromadu a stejně zůstává u svého letitého NORCA . Kdysi stavěl celkem poptávané rámy.

          http://sekim.cz/sekim/index.htm

          Říkal že nevidí důvod kolo měnit, když funguje.

          Za chvíli někdo příjde s 28 kolama a všichni budou zase kupvat to nové a tvrdit že to je to nej. :-)))

          • AleZ80  

            Tak jako, ta 28-palcová kola bych klidně vyzkoušel. Třeba to bude nejlepší.

        • maajkee  

          Ja to beru z pohledu evoluce a dostupnosti 27,5" dílů v horizontu 2–3 let. 27,5" upadá pomalu a jistě v zapomnění…

          • Lister  

            Jak mi bylo kdysi jasné že 26 vymřou, tak tomuto nevěřím.

          • Tahoun  

            Toho bych se moc nebál. Podle mě budou v enduru a DH koexistovat 27,5" a 29" ještě spoustu let.

          • AleZ80  

            To trochu odporuje tomu, že např. Yeti letos přišel s hravým trailbikem na 27,5-palcových kolech.

          • pitos  

            Ano čím více lidí tomu uvěří, tak to tak i bude. A pak přijde zase něco jiného, kola se musí přece točit :)

    • Janicek  

      A co:? https://www.gocycle.de/…cle/lang/de/?…

      Já dělal stavbu na SC Megatower a vešel sem se do 160 tis. Frameset mě přišel na 2.900€. Mrkni na profil.

      • mirorek2  

        drahé… MT C framset s deluxem air 2200E

        • Lister  

          C se běžně nedá koupit. Pokud to někdo prodává, tak je to vlastně oser, protože musí koupit celé kolo, kde je rám za hubičku a pak rozprodávat.

          • mirorek2  

            zastoupení značky si to hádám dovolit může

            i tak CC je za 2500 běžně

            • Lister  

              Právě že nemůže. Nakupují to jedině jako komplet kolo a samostatně se oficiálně prodávat nemůže.

              Ale běžně se to děje, je to klasický systém – koupíš set, prodáme C rám lehce pod cenou CC rámu a kit s osazením máme za hubičku – ten rozprodáme kamarádům.

              • Lister  

                Ještě se k těm C ramům od SC vrátím.

                Od SC můžeš chtít cokoliv, ale rozhodně ne extra lehkou váhu. I jejich CC rámy jsou v rámci konkurence většinou těžší, C rámy jsou pak obecně o cca 500–750gr těžší a hliníky jsou úplné ingoty.

                Například Bronson v L CC váží 3200, C má pod 4kg a Alu má 4.5 kg.

                C rám je těžší než můj 29 hliník se stejným zdvihem, takže proč kupovat tak drahý a těžký rám z karbonu, když můžu mít lehčí a levnější z hliníku?

                Moje 5010 váží 2700 včetně tlumiče a osy, předchozí hliníkové LV bylo jen o pár gramů těžší. Nová 5010 bude určitě o dost těžší.

                Samozřejmě u Endura se na váhu tak moc nehraje, ale i tak – při tom rozpočtu raději co nejlehčí rám, protože jinde to už nedoženeš a pak jsi rychle přes 15 na 27.5 kolech.

                • Lochy13  

                  Ano maj tezsi ramy ponevadz jsou bytelny aby se jich moc nevracelo zpet, kdyz maj dozivotni zaruku. Celkem dobrej obchodni model.

                  Jinak bronson cc ram se setovym tlumakem €2600

                  • Lister  

                    Kdepak?

                    Díval jsem se že dostupnost některých rámu je špatná. Novou 5010 jsem v EU neviděl.

                    • Lochy13  

                      U toho zminovaneho polaka crazy cranks. Objednano zacatkem zari a dodavka ma byt konec rijna/zacatek listopadu.

                • AleZ80  

                  Karbon třeba kvůli tomu, že to nepraská jako hliník?

                • mirorek2  

                  aby mi to neprasklo, lehký hliník už jsem měl, děkuji

                  • Lister  

                    4 kilový hliník není lehký.

                    Prostě pokud SC tak jedině CC, nic jiného nedává smysl. Protože komplet kola u nás stejně nikdo nekupuje a zase rozdíl v prodejní ceně C a CC zjevně není tak velký.

                    • mirorek2  

                      ? měl jsem spektrala, který teda opravdu neváží 4 kila

                      • Lister  

                        Jenže ja udával váha rámu kolem 4kg.

                        Prostě než kupovat 4 kg karbon od SC za 60 tis, koupím jakýkoliv top rám z hliníku, který bude lehčí a určitě vydrží.

                        • logoman  

                          Jaky top ram z hliniku je a bude lehci? :-)

                          • Lister  

                            Třeba LV – o dost :-P

                            • goofy  

                              Nebo Knolly… :-)

                            • logoman  

                              Tak podle recenze na pinkbike není tak schopny jako megatower. Tak by me zajimalo hliníkový hc enduro co bude lehky :-)

                              • suslos  

                                To co myslíš tak samozřejmě není/neexistuje :) mega má 3,5kg včetně superdeluxu air, na to se hliníkových rámy obdobných geo a určení těžko dostanou.

                                Nicméně mi tenhle parametr je jedno, podle toho bych rám nevybiral.

                              • goofy  

                                Já myslel, že se bavíme o endurku na 27,5 a ± 160 mm, dle zadání uživatele.

                              • Lister  

                                Jenže to vy tady pořád srovnáváte jabka s hruškama.

                                Téma má být enduro na 27,5! Navíc pořád si nejsem přesvědčený, že zakladatel fakt chce nebo potřebuje enduro. Rozhodně nebude chtít HC enduro, IMHO spíš odolné AM – prostě Bronson jako typický představitel.

                                Hezkých hliníkových rámů v téhle kategorii, které nebudou vážit tunu se IMHO najde docela dost. A že někdo váhu u podobného stroje neřeší – samozřejmě, pokud má někdo HC 29 enduro, tak to asi fakt neřeší. Jinak ale není špatné nemít úplně těžké kolo.

                                Mám osobní srovnání, nemůžu říct, že by mě 15 kg nějak extra omezovalo, ale taky z té zkušenosti vím, že kdybych měl 13,5 tak budu šťastnější. Kdybych se mohl vrátit o 6 měsíců zpět a mohl si poradit, tak bych si řekl – vole nešetřit, vem si karbon ve výprodeji, budeš šťastnější. Takže kdyby náhodou někdo věděl o jetém Ripmu V1 v M, tak okamžitě beru a začínám šetřit na pořádá lehká kola. Protože Enduro fakt nepotřebuju, stejně tak jako většina ostatních lidí opravdové enduro nepotřebuje. Čest výjimkám, kteří fakt tráví většinu času v BP a skáčou přescesťáky.

                                PS: jako majitel praskajícího těžkého karbonu bych asi byl ve vyjadřování opatrnější :-P

                                • suslos  

                                  V1 ripmo jsem nedávno viděl, jdu pohledat

                                  Edit: už tam není, sorry

                                • X-biker  

                                  Tak on i ten lehky trail bike vydrzi v BP ledacos pokud netrefis nakou peklo hranu nebo nejsi uplne jelito, ze? Dneska maji trailbiky geo a zdvihy jak kdysi ostre endura a endura jak kdysi DH. A je pravda, ze by nam asi vsem stačilo 13,5kg 150/150mm trail bike a vznaset se nad kořeny :-D Já myslím, že to je primárně v hlavě mít pod sebou přebytek zdvihu co kdyby naaaaaahodouuu… Alespoň já to tak mám, ale pomalu směřuju právě jak koly tak hlavou do té více jezdivé sekce s krapet menším zdvihem i když je fakt, že dneska privřeš tlumič a vidli a vališ bomby :-D ale celková váha a váha kol je hlavní…

                                  • Atilla  

                                    No jenže 13.5 kg trailbike pak nej dáš DH pláště aby se na tom dalo v BP jezdit. A už máš 15kg(•‿•) a fůru lehkých dílů co lehce rozmontuješ.

                              • Baba-Ji  

                                Propain Spindrift např. Teď během podzimu/zimy bude nová generace, tak čekám, že bude následovat trend a ztěžkne, kór pokud by udělali k hlíně i karbon verzi.

                            • vojtechposmourny  

                              Akorát cenově to LVčko vyjde stejně jako ta výprodejová Santa.

                          • Lynch  

                            Liteville

                        • mirorek2  

                          A s doživotní zárukou? Já takový nenašel dle mých parametrů

    • marko250  

      Netuším kolik měříš,vážíš a jak jsi na kole odvážný,ale při mých 179cm/92kg/te­chnicky a hlavně rychle jsem dospěl k parametrům rámu na vše(freeride)

      • hlava 63.5°
      • rozchod 1245mm
      • střed sedlo/rejdy 635–645mm
      • BB 0 až 10mm (pod středy kol)

      Hlavně tuhá zadní stavba do boku a zdvihy min 170mm,mám sice 190/204mm(DH rám Alutech Sennes) ,ale s pořádně fungujícím podvozkem stačí 170mm.Pak už jen stačí kazeta co snese hrubé zacházení(třeba Deore CS-M5100 – 11–51z),přehazka(třeba DEORE RD-M5100 SGS) se solidním řazením,kde je to hlavní bovden s lankem a brzdy co se rychle vychladí(204mm kotouč ,desky s chlazením),než dlouho ohřívají a chladí (čtyřpístky).Velmi bych se zaměřil na ráfky,já nakonec skončil u karbonu pro enduro a freeride(zesí­lené),všechny kovové šly do kopru minimálně po sezóně,většinou 2×,pláště zesílené s dobrou boční vodivostí a výhozem marasu.

      Prošel jsem si endurama,dh-čkama,e-biky ,ale do parku a přírody je top dobře postavené kolo na solidním rámu,na kterém sjedu vše,včetně závodů. Co se týká ZEBu,mohu ultimate jen doporučit,takový pocit gaučingu s ultimátní podporou a tuhostí jsem naposledy zažil jen na Marzocchi 350Ti 2016.Do zadu jsem se vrátil k vividu s pružinou,protože fox x2 factory je kupodivu moc potápivý i s maximem tokenů,není to zlý tlumič,ale pro mou jízdu mám rád jistotu opory .Když ale něco takového poskládáš ,tak není problém zajít na enduro závody,DH,nebo jen tak do parku a přírody a člověk je mobilní hlavně kolem kopce a komínu.Oprášil jsem teď jeden starší rám a vyskládal zpět freeride a tohle si užívám do němoty.Je potřeba pohledat tedy solidní rám :-) .

      https://www.youtube.com/watch?… :tohle je zhruba má jízda a tenhle svah mám moc rád,takové přírodní ježdění jen tak nepotkáte(Szczyr­k/PL) 7.5km a spousta míst kde se bojuje o život :-) . Tohle je stejný svah v podání „pana jezdce“ https://www.youtube.com/watch?…

      • wilda81  

        A co čekáš od tlumiče když ho narveš na max tokeny? :)) Zkus je příště naopak vyházet…

        • marko250  

          A hotovo viď :-( . Na Pivotu mi to funguje skvěle,ale jen pro jednostranné zaměření DH.Na druhém rámu nedosáhnu bez tokenů požadovaného chodu právě na těch přírodních tratích a nejde z něj udělat jakýmkoli setupem.Vždy je tam kompromis a ten u vividu s pružinou jednoduše není,na skoky se jen doklikne a hotovo.A neříkám,že nefunguje ,jen tam mám ten kompromis.

          • kesu  

            pruzina je nenahraditelna a ani top vzduchace na dlouhejch tezkejch tratich ji nesahaj po kotniky uz jen kvuli rozdilu teploty

      • Lister  

        To je moc příjemný sjezdík.

        Vždycky jsem si říkal, že nevím, co bych v parku dělal, ale tohle vypadá moc příjemně.

        • marko250  

          Doporučuji a nejen tam ,PL je plné takového ježdění :Babí hora,Welička,Bi­elsko Biala,Palenica,Ka­sina Vielka

        • Lucase  

          Souhlas. Dlouho jsem nikde nebyl, ale taky jsem dlouho neviděl tak pěknou část :)

      • unitak  

        Hodně parádní jízda…tu trať máš pěkně najetou.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse