Stavba AM/enduro ram vidle a tlumič

113 nepřečtených
  • palda00

    Ahoj,

    Vybírám rám pro stavbu kola am nebo enduro.

    Kolo bude převažně na objizdeni trailu, bikeparku a zavodu pro srandu a amatéry + občasné vylety. Na zbytek mam XT HT.

    V hledáčku mám:

    • Cube stereo 150 c:68 + nizka vaha a obratnost – cena
    • cube stereo 170 – pojede asi jako tank oproti 150, ale je chválen + stoji skoro pulku co 150 + moznost zmeny Geo
    • ghost riot enduro – moderni geo a strma sedlovka
    • připadne poraďte

    A rovnou k tomu připojuji otázku vidlice a tlumiče vybírám mezi

    Vidlice:

    • dvo D1
    • lyrik ulitimate
    • zeb ultimate
    • DUROLUX36 eq r2c2

    Vyhoda dvo a suntour je cena a suntour i nastaveni

    Tlumič:

    Hodne me láká pružina – ale nevím jestli se to vyplatí

    Vzduch a pak podobné v pružině:

    Suntour/dvo tri air

    ROCK SHOX Monarch Plus RC3

    ROCK SHOX Vivid Air R2C

    Nebo se levnějším vyhnout a vzít cane creek nebo fox?

    Cena je důležitý faktor, ale dostupnost náhradních dílů hlavně u tlumiče taky.

    Díky moc

    0 0
    • palda00  

      Případě canyon strive, ale tam bude problem sehnat ram a sedlovka je skoro za zadnim kole. Ale shape shifter se mi libi

      0 0
    • TJK  

      dnes bych rozhodne na Monarch ani na Vivid nekoukal… zvlast pokud planujes Lyrik / ZEB ultimate.. u RS koukej na Superdeluxe ultimate, s DVO asi taky chybu neudelas

      0 0
      • Mr.Duck  

        Nejsou náhodou deluxe jen metrické a monarch ne?

        Jinak deluxe používá stejný píst a mnoho střev jako Monarch, obojí chodí dost dobře.

        0 0
      • palda00  

        koukal jsem na Superdeluxe ultimate vzduch i coil a vypadají dobře a jsou i za příznivou cenu.

        Ale jsou trochu omezené co se týče stavitelnosti. např. DVO jade coil má za podobné peníze i HSC nastavení, ale zase nemá lockout, který by se mohl hodit

        0 0
        • Lochy13  

          Hele tak ty poradne nevis jaky koho chces a chybi ti HSC?

          0 0
          • palda00  

            díky Vám se mi to už více rýsuje.

            Ale na aktuálním mi to chybí.

            Nicméně finální výběr rámu ovlivní výběr tlumiče

            0 0
    • logoman  

      Pokud ma dobre odpruzeni ten ghost tak bych bral ho.

      0 0
    • novas752  

      DVO která D1? Onyx SC? Mám a je skvělá. :)

      Pružina je otázkou, má to své pro a proti. Já jí mám – Jade X – a jsem velmi spokojený, citlivost a aktivita z počátku zdvihu je prostě o parník lepší než u vzduchového tlumiče. Ale zase se to šteluje jen v 50 nebo 25lbs krocích výměnou pružiny, na trailu si to „nepřifoukneš“, v pomalých hodně členitých místech to může být až příliš aktivní (převodníkem furt o něco drbeš)…

      Co se týče náhradních dílů, nejlíp je na tom RockShox. Pak FOX a pak zbytek.

      0 0
      • palda00  

        liší se nějak D1 od Onyx SC D1 krom průměru noh?

        jakou máš ty na YT?

        to je jediné co mě u pružiny vadí, že člověk musí vybrat správnou sílu hned. Když si vezmu velký batoh a zimní věci, tak to to je plus 10 kg.

        0 0
        • Metalcane  

          Asi jsi měl na mysli rozdíl mezi Diamondem D1 a Onyxem D1

          35mm vs 36mm vnitřní nohy

          140–160 vs 160–180mm zdvih

          0 0
        • goofy  

          Já nevím, co za problémy s tou pružinou furt vidíte… :-) Když nevybereš správnou tvrdost, tak vyměníš za tvrdší ne? Pokud chceš vozit těžké batohy a fakt ti to tak vadí, tak si necháš doma i tvrdší a vyměníš. Je to jenom o trochu víc práce než to dofoukat. Ale tohle jsem neprovozoval ani na vzduchu. Jiný tlak ⇒ poštelovat odskoky a komprese ⇒ nechce se mi.. :-) Ono těch 10 kg na tom sagu udělá pár procent.

          0 0
        • novas752  

          Hned nemusíš, můžeš až potom. :)

          Pokud se vejdeš do rozpětí nastavitelných Sprindex pružin tak jseš v tomhle úplně v suchu. A zase v zimě kvůli mokru, sněhu apod. nejezdíš takový hrozy jako v létě, nepozoroval jsem že by mě změna oblečení a výbavy léto/zima nějak rozhodila tlumič.

          Teď tam mám 230/65 tlumič na 160 zdvih, na ±80kg včetně výbavy 450lbs pružina. Sag asi 25% ve stoje.

          A Onyx je proti Diamondu prostě celkově robustnější, těžší, tužší. Vnitřnosti jsou dá se říct stejný. Ale proti Zebu, 38 apod by měl být ten Onyx. Diamond je spíš proti Lyriku, 36 apod.

          0 0
    • Mr.Duck  

      K tlumičům bych řekl že záleží co chceš. Pokud spolehlivost a jednoduchý servis, bral bych RS (se suntour nemám čerstvé zkušenosti). Pokud více nastavení tak tam už je to na tobě, výběr je velký a chybu asi neuděláš, ale přijde mi že dražší tlumiče ať už je to CC nebo Fox moc dlouho nevydrží. Teď s tím experimentuju na RB, srovnávám Monarch + a CCDBA. Přijde mi že čím víc jezdíš tím míň na zadním tlumiči záleží. CC určitě chodí super, na parkovišti je mnohem lepší než monarch, na rovince nebo lehkém trailu je asi pohodlnější ale jak přijde na rychlost a nějakou akci, ty rozdíly se dost zmenšují. Tudíž bych neřekl že to za ten příplatek a komplikaci servisu stojí, ale pak záleží jak máš nastavené priority – pokud hledáš o pár % lepší bez kompromisů, výběr co uznáš za nejlepší, ale pokud chceš víc jezdit míň řešit, s Monarchem vlastně o nic nepřijdeš.

      Teď je dost možné že na jiném rámu ty rozdíly budou větší, ale i Pinkbike psal že tlumič je díl kde se moc nevyplatí investovat, a stejně to vidí pár lidí s kým jsem se o tom bavil z mých kruhů.

      0 0
      • mirorek2  

        já sice ch*ja jezdím, ale dobrý tlumák poznám teda fest

        superdelux jsem měl skoro na maximálním tlaku a nechodil vůbec (dobře), X2 i pružina jsou jiný vesmír

        0 0
      • Hadato  

        Pokud je potřeba spolehlivost, tak rozhodně pružinu. Oproti vzduchu odpadá těsnění vzduchové komory a díky absenci přetlaku na hlavu těsnění pístu je šance zavzdušnění mnohem menší.

        CCDBILA jsem posílal na servis 2× během jednoho léta. Po výměně za CCDBIL Coil naprostá spokojenost, zavzdušňování se nekoná, citlivost je mnohem lepší. Bohužel CCDBIL se nedá úplně dobře servisovat doma.

        Za mě asi ideál něco s expanzkou na pružině, s IFP, co si člověk zaservisuje doma bez speciálního nářadí.

        0 0
        • novas752  

          Servisovatelností mě hrozně baví to DVO – Jade X. Je to krásně rozdělený, když je někde problém, můžeš jít přímo do dané části aniž bys musel rozebrat celý tlumič, díky bladderu místo ifp neřešíš hloubku ifp a prostě to jen odvzdušníš v podstatě podobně jak Shimano brzdy.

          Vlastní blbostí jsem si odpálil zamykání (zapoměl jsem otevřít a pak docela nedoletěl skok. :) ), výměna prdlýho okroužku na kompresnim ventilu zabrala celkově 10 minut se všim všudy, 2mm inbus, 4mm inbus, pumpička a stříkačka s olejem…

          0 0
        • Mr.Duck  

          S timhle vzduch nebo pruzina vubec nesouvisi. To zavzdusneni by bylo temer vzdy o selhani v IFP nebo hlavni selahead, ktery naopak u pruziny dostava vic bordelu.

          Vzduchova pruzina u tlumice je dobra tak dvakrat za sezonu udelat kdyz jezdis vic nez vikendy, ale na zavzdusneni tlumici casti to ma zanedbatelny vliv. Ten pretlak je konec koncu u vzduchoveho tlumice mensi – v pruzinovem mas v tlumeni vzdy tlak min. 250PSI a venky 0, zatimco u vzduchu mas v tlumeni stejnych 250 ale venku treba 150 tudiz rozdil je vyrazne nizsi, ale i toto myslim ze ma zanedbatelny vliv na spolehlivost.

          0 0
      • TJK  

        z meho osobniho pohledu, Monarch odpad, i obycejny superdeluxe chodi vyrazne lepe

        0 0
      • palda00  

        kvůli dostupnosti dílů a případným upgradům se mi libí RS. Se suntour mám zkušenosti špatný, musel jsem objednat sadu na tlumič z US, ale na menší vidlice je to dobrý. Nicméně na velký vidle tu taky nikdo nic má, takže možná kvůli tomu Suntour škrtnu.

        Jde mi to, abych si tlumič mohl nastavit podle sebe, zvenku, bez nutnosti to rozebrat.

        0 0
      • novas752  

        Delux mi moc Monarchu podobnej nepřijde, celkově je to mohutnější tlumič, vnitřek je zvětšenej. Nedávno jsem na Pinkbiku viděl prototyp velkýho RockShox DH tlumiče, asi nástupce Vivida.

        0 0
        • Mr.Duck  

          Je sice zvetsenej na delku a ma vic mista na olej, ale opravdu pouziva stejne pisty. Teda v IFP si nejsem jistej ale to na funkci tlumeni nebude mit velky vliv, jen potencialne na odtrh. Tudiz o Super/+ verzi ten rozdil bude mensi, u malych tlumicu by to mohlo byt vic znat kde monarch mel fakt malicko oleje a o konzistenci neni moc rec. NA druhou stranu jsem ted zkousel kamosuv bike na obycejnem Monarchu RT3 2017 a bylo to jak letajici koberec, i kdyz tak nastavenemu bych tomu samozrejme nemohl nalozit.

          Konec koncu kdyz se podivas dovnitr tech tlumicu tak se zas tolik nezmenilo ani u ostatnich. X2 a CCDB jsou porad vice mene to same uvnitr jen se obcas trochu zmeni prutok pistu nebo vychozi nastaveni shim stack. Taky oboje selhava tak stejne se mi zda :(

          Charger je podle me dobry dukaz, kde mame verzi 2.1 kde jedna z top zmen kterymi se chlubi je ze vymenili olej. Ten co uz roky stejne pouzivame pri servisu takze zbyva zmena prutoku pistku a mozna tvar jehly nebo styl zavirani prutoku LSC. Na tom pistku se stejne lidi nedokazou shodnout a na zahranicnich forech se hada a urazi jeden tuner s druhym jestli ma tect vic nebo min, a jestli to je moc zaskrceny nebo to spikuje protoze to protece moc rychle.. Tak si lidi koupi Charger 2.1 a pak vymeni pistek aby se to chovalo vic jak 1.0…pricemz ty zmeny jsou tak jako tak marginalni. Mam ted Charger 1 v Boxxeru a 2.1 v Zebu, a rozdily jsou zanedbatelne.

          Vzduchove komory se trochu vylepsuji v posledni dobe, ale opet kdyz se podivas na RS vidlice tak mas B1 a C1 DebonAir, kde je taky hodne subjektivni ktera z nich je lepsi a neda se rict ze nejnovejsi je nejlepsi.

          Na ten prototyp jsem zvedavej, nevim jestli to nebude spis update SD, konec koncu to ted Canyon dava na DH tak to asi funguje i tam :)

          0 0
    • mirorek2  

      odkazy?

      přijde mi, že moc nevíš, co vlastně chceš

      hlína vs karbon, vzduch vs pero, geošku moc nezmiňuješ

      speciálně ty cuby jsou dost specifické, třeba teď mají nové modely sterea 170 úplně jinou geo než 2020…

      vůbec dostupnosti u jiných velikostí než 18" u Karla budou problém

      0 0
      • palda00  

        Máš pravdu, zatim uplne nevím.

        Rad bych něco s modernější geo, rad bych carbon, ale zalezi na cene.

        Stereo 170 bych chtěl 2021, ale zatim jsou k dispozici jen 2020

        Velikost 20–22 na 190 cm

        0 0
      • theedge  

        Hele kde vidíš u Sterea 170 jinou geometrii 2020 vs. 2021 ?

        2020:

        https://www.cube.eu/…pgreen-2020/

        2021:

        https://www.cube.eu/…greynorange/

        já tam vidím jen to že u modelů 2021 začali udávat možnou změnu geo pomocí anglesetu v hlavě … rám je stejnej.

        0 0
        • palda00  

          Je kratší sedlová trubka a to je pro mě docela zásadní.

          0 0
          • theedge  

            Jo máš pravdu. Jsem M-kovej vždycky koukám na M velikoti. Tam se to nezměnilo.

            0 0
        • mirorek2  

          SEDLOVÁ TRUBKA

          420

          420

          470

          SEDLOVÁ TRUBKA

          420

          470

          520

          0 0
    • wilda81  

      O Monarchu by se dalo uvažovat před deseti lety. V roce 2021 ho na kole už fakt vozit nechceš. Pokud máš kritérium dostupnost náhradních dílů, tak si skrtni i cokoliv co k nám tahá BP Lumen. Tam to bylo s dostupností dílů tragické už před koronou.

      0 0
    • boo-beek  

      Tlumič bych do výběru přidal DPX2, za daný prachy funguje moc příjemně, existuje imperial i metric.

      Vivid a monarch jsou pouze imperial, tzn do nových rámu ne. Vivid za ty peníze asi fajn, ale Monarch… Pokud nepotřebuješ konkrétní rozměr, je to dneska zbytečnej tlumič, co se blbě shání (minimálně tedy Plus s expanzkou). Topaz, TriAir, DPX2 – všechno bude minimálně srovnatelné, spíš lepší, existuje skoro ve všech rozměrech.

      Vidlice… Ja osobně v podstatě čekám, až se objeví za zajímavé peníze Mezzer, osobní sympatie, měl jsem Mattoc s IRT a miloval tu kombinaci štelovátek a hejblátek, pro mě nejlepší. A pokud se neobjeví, tak půjdu výhledově asi do DVO nebo Duro r2c2, ale otázka u všech je dostupnost s požadovaným zdvihem a offsetem, no.

      0 0
      • Hadato  

        Mattoc byla super vidlice a pokud si s tím člověk trochu vyhrál, fungovala skvěle. Taktéž servis byl velice jednoduchý. Jediné, co se úplně nepovedlo, byla odolnost eloxu na vnitřních nohách, ale tragédie to taky nebyla. Mazzer jsem sice nejel, ale věřím, že bude ještě lepší než Mattoc.

        0 0
      • palda00  

        DPX2 vypada super, ale ta 2021 je skoro 20k a to je už docela dost. To si říkám jestli by Superdelux Ultimate nebyl lepší poměr cena výkon.

        u Vidlice DVO D1 i duro r2c2 se zdají super, ale u Rock shox bude třeba se zase nějaký upgrade patrony nebo pístu, který půjde dát i to staršího, což u ostatních značek asi moc nepůjde.

        0 0
        • boo-beek  

          Dpx2, za 20 je aktuální Factory, Performance seženeš podle velikosti cca od 10k (ne nutně v ČR, samozřejmě). Duro r2c2 ani DVO D1 není už moc kam a proč upgradovat ;)

          0 0
        • goofy  

          Tak někdo udělá vidlici, a pak ji 30× upgraduje, a někdo to udělá pořádně napoprvé… :-)

          0 0
          • palda00  

            ano to je pravda, ale možnost budoucího upgradu je zajímavá bez nutnosti měnit celou vidlici.

            0 0
            • goofy  

              Novou Gripku můžeš taky narvat do staré Foxky, ale vyplatí se to? To je otázkou…

              0 0
          • Smazaný účet  

            Ty riskuješ, že tě tady umlátí rockshoxama :0)

            0 0
          • TJK  

            myslis jako:

            Chodi ale hovno vydrzi – upravime

            vydrzi za to zase nahovno chodi – upravime

            grip 1 – 2 – 3 buhvi co?

            mam pocit ze to je furt fifty fifty :-D

            0 0
            • Smazaný účet  

              Grip 2 není nová vývojová verze Grip 1…

              0 0
              • TJK  

                to je jedno… cely tohle honeni za necim novym a lepsim je u obou znacek stejny… netreba nad tim sahodlouhe spekulovat … st si kazdy jezdi co mu vyhovuje

                0 0
                • krabica  

                  Jdu proti proudu a mám RC2, ale ještě jsem ji nejel. :-D

                  0 0
                  • TJK  

                    ja mel RC2 a prodal… na me byla moc „specificka“

                    0 0
                    • krabica  

                      Tohle je Wildův hybrid s EVOL spodníma nohama, takže to může být trochu jinak… :-) Uvidím, když tak mám vyhlídnutou jednu Formulu Selvu se žlutýma polepama, takže bez práce… :-D

                      0 0
                      • wilda81  

                        Negativka je součástí horních, ale je to celkem jedno. Tipuji, že měnit za Formuli nebudeš. ;)

                        0 0
                      • mirorek2  

                        Neeeeee, hlavně ne vidlu s olejem z pušky

                        0 0
                        • krabica  

                          :-) Buď v klidu, už nějakou dobu mají vlastní olej a Ballistol není třeba, ale ještě ho mám nějakou zásobu.

                          0 0
        • novas752  

          Furt zapomínáš na model tý DVO vidlice, D1 je úroveň výbavy ne model, podobně jako RS Select+/Ultimate, Fox Performance Elite/Factory atd.

          Otázkou je jestli to jiné značky mají za potřebí, tam to řekl bych funguje od začátku. RockShox vypustí nedodělek a pak to lepí „upgrade“ kitama aby na tom trhli víc.

          0 0
          • palda00  

            radši bych onyx D1, než diamond D1, ale uvidím co bude.

            RS s charger 2.1 už vypadá konečně vyladěně. Jel jsem na pike ulitimate 2.1 a ta citlivost i na malých nerovnostech a chladného počasí byla neuvěřitelná.

            přemýšlím jak by vypadala odlehčená 170 na užších nohách třeba lyriku nebo 36

            0 0
          • Atilla  

            Co jsem měl v ruce pár DVO vidlic, tak jsem z toho tak nadšený nebyl. Po půl roce pod lehkým jezdcem co neskáče poměrně slušný vakl. Povrchová úprava nohou rychle šedne. Citlivost taky žádný ultra zázrak.

            0 0
            • novas752  

              Nevim no. Já to mám zatim 2 měsíce, pořádně jsem na tom jel do deseti vyjížděk.

              Citlivost hodně záleží na nastavení OTT. Při „testu na parkovišti“ se zdá méně citlivá než dobře servisovaný Pike s B1 Debon Airem, v terénu mě z toho ale nebolí ruce, narozdíl od toho Piku.

              0 0
          • Smazaný účet  

            :-D

            0 0
        • embi  

          DPX2 performance jsem prodaval novej na bikeforu za 5000 :D Asi nejlepsi tlumic cena/vykon co jsem mel moznost vyzkouset.

          0 0
    • Smazaný účet  

      vidle Marzocchi Z1, EXT Era, tlumič Marzocchi CR nebo EXT Era, Formula Mod

      0 0
    • palda00  

      už si v tom dělám konečně pořádek.

      rám bude Cube stereo 170 2021 na 75% nebo 25% stereo 150m ale dávat za to +10000 kč jsi nejsem jistý. Ale je to na úkor hravosti a váhy

      Vidlice + ceny za který mužu koupit:

      1. zeb/lyrik utimate 20/20 k kč

      2)DVO onyx SC D1 18 k kč

      1. SR durolux 36 r2c2 12,5–15 k kč – ale není dostupná

      tlumič:

      RS super deluxe ultimate air

      RS super deluxe ultimate coil

      DVO jade coil

      0 0
      • mr.antik  

        Stereo 150 je AM kolo, 170 je EN, to je zásadní rozhodnutí…

        0 0
        • goofy  

          +1

          170 mm na 29 kolech, to už je mašina pro velké kluky. Možná, že má tazatel skill dobrý, ale já nevím, co bych na tom dělal. :-))) I když jestli chce fakt závodit, tak asi jo no.

          0 0
          • palda00  

            pokusim se obvolat všechny cube dealery v Praze a třeba někde budou mít aspoň na osahání.

            Ale i na enduro serii stačí cube 150. I top borci jezdí 160/150 zdvih.

            0 0
            • mr.antik  

              Na endurosérii nejsou skoky. Rozhodně,jako univierzála bych bral karbonovou 150, ale dost záleží kolik vážíš. Kdybych měl přess 80kg svalnatý váhy, tak už bych se na tom v bikeparku začínal bát…

              0 0
              • palda00  

                mám 100kg a batohem a vodou a věcma 110kg

                takže myslíš, případě mé váhy je lepší zvolit 170?

                díky

                0 0
                • Baba-Ji  

                  Mám tu 170, pocitově to je trailbike, ale zároveň to požere fakt hodně (asi hlavně díky 29 kolům). Jestli máš 100+ kg včetně výbavy, pak bych se možná poohlíd po něčem s robustnější zadní stavbou. Někteří tady psali, že zadní stavba je žvýkačka, já už mám teda revidovanou zadní stavbu, která by měla být tužší, každopádně já nějaké kroucení nepozoruju. Na druhou stranu já mám nějakých 72–75 kg a zároveň jsem od konce podzimu, co to kolo mám, ještě nestihl prověřit žádné „extra ňarly“ terény nebo super rychlé tobogány, kde to většinou už bývá cítit.

                  K tomu co popisuješ a vzhledem ke tvým potřebám a parametrům, co tak sehnat nějaké Banschee? Ti mají okolo AM/EN segmentu modelů k výběru habaděj, zároveň mají tuhý zadek s vnitřníma vzpěrama v trubkách a tak nějak celkově jsou ty jejich kola docela schopné :)

                  0 0
                  • palda00  

                    Banschee je už jiný level i cenově :D 59000 kč za ram včetně fox X2 performance. Takže cena rámu vyjde na více než stereo 150 a ještě mnohem více než stereo 170.

                    Ale moc děkuji za info, kdybys měl pak nějaky další poznatky ohledně 170 dej vědět.

                    Budu brát rám 2021 a tam by tam snad měla být ta zadní stavba posílená.

                    0 0
                    • Baba-Ji  

                      jj, je tam ta zesilena zadni stavba + jsou kratsi sedlove trubky, na webu konecne aktualizovali info o geo, dlouho tam byla geo s predchozich rocniku (v realu teda je jen sedlovka posunuta o jedno velikostni cislo dolu, L ma ted sedlovou ze stareho Mka a XL z L-ka). Pokud pujdes do te 170, budes brat predpokladam XL.

                      Jinak co tak sehnat Banshee, nebo jiny ram, ktery treba bezne stoji ranec, na nemeckem Bikemarktu? Tam je pomerne dobry vyber.

                      0 0
                      • palda00  

                        ano bral bych XL, to byl dobrý krok s tím zkrácením té sedlové trubky, hodně lidí to kritizovalo. U 150 jsou pořád ty dlouhy, jako mělo původně 170.

                        Díky za tip, o tom jsem neměl tušení. Zkusím to celý projít a třeba něco najdu.

                        0 0
                        • Baba-Ji  

                          já odtama teda rám ještě nebral (ale už několikrát málem jo :D), ale jinak jsem tam nakoupil poměrně dost komponentů a zatím vždy, ťuk-ťuk na dřevo, ke spokojenosti. Aktuálně odtama mám Lyrika Ultimate (500 €) a Fox X2 Coil (500€).

                          0 0
                          • palda00  

                            úplně si mi ukázal jiný svět :D vezmu tam snad všechno co půjde :D

                            už to celé skenuji

                            0 0
                            • Baba-Ji  

                              je tam systém hodnocení prodejců a nakupujících, takže pokud by ses rozhodl od někoho něco koupit, určo mrkni na jeho „hodnocení“ a zkušenosti jiných uživatelů s daným člověkem

                              0 0
                            • Hadato  

                              Nevím, zda to je dobře :-D Já to snad nikdy ani objevit nechtěl, celkem slušně to může lézt do peněz :-(

                              Jinak souhlas, je fajn, že tam mají hodnocení. Od ověřených uživatelů se není třeba nákupu bát. Rozhodně lepší než bazos, Willhaben, atd.

                              0 0
                              • palda00  

                                jo no vypadá to propracovaně.

                                výběr je solidní. Drahé komponenty už budu brát jen tam.

                                0 0
                • mirorek2  

                  tu s150 rozšlápneš!

                  0 0
        • palda00  

          asi mě směrem ke 170 tahne robustnost a velké zdvihy + cena, ale nedokáži si odpovědět jestli je to to co chci. Bude mě ***** to, že to težký.

          150 je lehčí a obratnější, ale zvládne skoro to samé jako 170.

          s výbavou a báglem vážím jistě 110kg

          chci aby to vydrželo i větší a nepovedené skoky.

          0 0
          • novas752  

            To asi spíš to 170.

            Zase s tim ale neni zabava na jednoduchých trailech, musíš vyhledavat těžký věci. I se 160 na 27,5" už to potřebuje nějakej sklon nebo rozstřílenej terén aby to bylo zábavný, na skoro placatých nebo hladkých trailech kde se stačí držet řídítek a nechat to jet to je takový nezáživný prostě.

            0 0
            • palda00  

              to máš pravdu.

              preferuji spíš něco rozbitého a technického než nějakou super flow. Ale to zas není všude a ve směs budu stejně jezdit od flow trailů po enduro.

              A na běžný ježdění v Prokopáku nebo na točný je to jedno, tam mi stačí to to mám teď.

              0 0
              • novas752  

                No třeba Prokopák (mám ho doslova za barákem) je celkově na 160mm biku už docela nuda. Vyzobáváš těch pár nejtěžších sjezdíků, většinu času tam natočíš po nudných přejezdech stejnejma cestama furt dokola.

                Točná je dobrá, ale i tam je (hlavně v té severní části okolo Modřanské rokle, Komořan) na tom spousta trailů docela nuda a v podstatě tam na tom kole jezdim furt dokola Šanci, Hradiště a Homoli + Jarov. Vybírat 29" kolo čistě na Prokopák a Točnou (a podobný ježdění) tak to bude vzadu max 140mm.

                Trochu bordel v tom dělá to skákání (např. Komořany?) s metrákem, tam už mi davá větší smysl těch 170 zase.

                0 0
                • palda00  

                  Já to mám právě, taky hned vedle :D ale nejezdím tam dlouho, takže to nemám ještě celý projetý.

                  Točnou mám více zmapovanou. Ale na velký skoky komořanech si netroufnu :D to by to se to kolo rozpadlo a nemám na to :D

                  Chtěl bych pak někoho najít, kdo by chtěl občas vyrazit do bike parků nebo do amatérů na enduro sérii. Přítelkyni to moc nebere :D a ostatní koho znám jezdí pouze XC.

                  0 0
                  • novas752  

                    Tak pak bych asi bral 150. Něco menšího poskákat to vklidu s metrákem snese a 170 tady v okolí Prahy prostě poměrně obtížně využiješ, respektive využiješ, ale jen na pár místech.

                    Někdy bych klidně vyjel.

                    0 0
                    • palda00  

                      jako univerzál je 150 lepší, jen mám trochu obavu, aby příští rok nebyl update.

                      Protože tam 170 už má strmější sedlovku a delší reach než 150.

                      Super, hned jak začne sezóna napíšu. V mezičase může zkusit něco tady v Praze. :)

                      0 0
      • goofy  

        ZEB Ultimate za 20? Dobrá cena. Každopádně já bych asi vyzkoušel DVO na předku i zadku.

        0 0
        • Baba-Ji  

          Jestli uvažuje AM/EN, přijde mně ZEB jako overkill a dal bych tam Lyrika. Za tlumič se přimlouvám za pružinu, protože chod pružiny je prostě furt jinde, než u vzduchu. Nahodil bych tam progresivní pružinu a fertig.

          0 0
        • palda00  

          jj mohl bych ji mít sundanou z nového kola, Původní majitel ji nahradil za foxe 38. Tzn. stejná cena jako lyrik a pro to stereo 170 by ten zeb byl asi lepsi volba

          0 0
          • Baba-Ji  

            no ale puvodne psals, ze stavis AM kolo s presahem do EN, a ted davas dokupy komponenty na EN/FR kolo :D

            0 0
            • palda00  

              beru to podle toho na čem ta 170 přichází z prvo výroby buď 38 nebo ZEB

              0 0
            • novas752  

              Na druhou stranu ta tuhost Zeba na škodu neni, pár deka navíc ho rozhodně nijak nezpomalí. Já mám teď taky na trail/en kole en/fr vidli a nemůžu si stěžovat.

              0 0
              • Mr.Duck  

                Taky vyse pise o 110kg s vybavou atd, Zeb by snad mohl vydrzet bez vrzani :)

                0 0
      • palda00  

        vybral jsem nakonec stereo 170, ale není jestli L nebo XL. XL mi dneska vyprodaly a už je jen Lko.

        Ale nevím jestli to L na 190 cm neni málo.

        Teď mám rám velikosti XL na celopéru a je to docela dlouhé a L na XC HT, ale na HT mám delší představec, tak mi to přijde akorát.

        0 0
        • Breakpain  

          Porovnej geo a dle toho vyber ;) … ja treba se 187 cm a kratsim telem pod reach 480 nejdu a optimalni je pro me cca 490–500 a doladim predstavcem.

          0 0
          • tonik666  

            To je ale hodne extremni nazor;) Par let zpet zadna kola s reachem 480 nebyla.

            Pro srovnani, ja pri 186 jezdim spokojene reach 455 sedi mi to akorat.

            0 0
            • krabica  

              A zkoušel si déle jezdit na kole s delším reachem? Mám doma kola s reachem jak 455, tak 492mm a osobně beru určitě delší. Radši šlapu pod sebe, než před sebe a dolekopcom mám na něm jistější stabilnější pozici.

              0 0
              • tonik666  

                Jezdil jsem jeste Hightowera v XL, ten ma delsi reach a nebylo to uplne ideal, ale to bylo asi spis celkovou geo. Rune mi sedi mnohem lepe, v tom primem srovnani to bylo citit velmi silne.

                Nemam pocit ze by me Runa nejak omezovala, jezdim s predstavcem 50mm, a veskere limitace jsouv jezdciz

                0 0
              • TJK  

                ja bych to upresnil, opet zalezi kde a jak a co jezdis, ja kvuli technice presel z XL zpet na L, zase kdybych jezdil jen spis rychlejsi otevrenejsi traily a nic technicky v sutrech a podobne, asi bych zistal na vetsim XL ramu s Reachem 490 a 50mm predstavcem

                0 0
                • krabica  

                  Jenže ty jsi změnil velikost kola, ale já porovnávám stejně velká kola (délka sedlovky, eTT…) akorát s jiným reachem.

                  0 0
                  • TJK  

                    no vsak, to kolo je stejny a jediny rozdil je reach

                    0 0
            • Breakpain  

              Tos, muj nazor.

              Nerikam, ze byla vetsi kola, taky jsem.jezdil R 460mm a prezil jsem, ale vedel jsem, ze je to spis kratsi pocitove a chtel bych delsi … A samozrejme se to odviji od toho co a kde jezdim.

              0 0
            • wilda81  

              Kolik je pár? Mondraker je tu s forward geometry tak 10 let a anglani začali hned po nich.

              0 0
              • tonik666  

                Mondraker od roku 2014 a bylo to v té době u nich celkem experimentální. Banshee měli Runy s long-slack ve 2013. V té době výrobci karbonu jako Santa, Ibis a Pivot jeli na své vlně „vysoká koza“ a pokračovali ještě pár let :) Teda jestli něco nepřehlížím, jako sleduju to, ale nevedu si kroniku.

                0 0
                • TJK  

                  ja myslim ze to odpovida, amici tyhle geometrie drzeli dlouho

                  0 0
                • wilda81  

                  Tak zrovna ti tři zmiňovaní mi přijdou konzervativnější a trendy kopírují. Co mám poznačené svoje staré bajky, tak Mega (2012) měla reach 460 a Orange Alpine 160 (2015) 483mm (oboje XL). Mondraker přišel s FWGeo 2013 a reach atakoval 500mm běžně, takže necelou dekádu už se dají sehnat relativně dlouhá kola. Ale souhlasím, že velcí hráči se dlouho drželi starých geo.

                  0 0
        • mirorek2  

          Odkud bereš? O 20" ani neuvažuj IMHO

          0 0
          • palda00  

            tak v tom případě budu muset počkat na 22"

            beru od schlierseer z DE. Bral jsem u nich už 2 nové hybrid reactiony pro rodiče a super.

            0 0
            • mirorek2  

              pokud to bude 2021

              pokud starší, to bych nebral, páč je to krátké :-)

              0 0
              • mirorek2  

                na to jak je to vysoké…

                0 0
                • palda00  

                  Je to 2021. Ale štve mě to, že jsem prošvihl tu 22", ale původně jsem si myslel, že půjdu to 20", ale když doporučujete spíš 22". Tak asi počkám.

                  obvolal jsem všechny pražské prodejny cube a nikdo nemá a dokonce roku nebude :D

                  takže nevyzkouším

                  0 0
                  • mirorek2  

                    Je to 2021. Konkrétně co? Nerozumím… Kamarád teď bral od Karla 20" a je to model 2020

                    0 0
                    • palda00  

                      model 2021 toho cube stereo 170. podle barvy je ten bezovo sedy je 2021 a ten zeleny je 2020. Ale dva dny zpět na měli ještě ten nový šedo oranžový – taky 2021

                      0 0
        • Baba-Ji  

          L ti bude male, ja mam 181, jezdim L a i XL bych asi snesl. Pokud nesezenes XL, radsi se poohledni po necem jinem, nez abys jezdil na malem kole, casem bys na to sam prisel, ze to neni ono.

          0 0
          • palda00  

            Asi máš pravdu, na tu delku je to stejně jen 2 cm a je vyšší.

            tak snad se ale poštěstí, aby se za objevil a mezitím nevyprodali i ten 20" :D

            0 0
    • ptrmurlik  

      Čus, nechci radit úplně nesmysly. Tak se omlouvám dopředu za tenhle nástřel, ale dle ceny odpružení apod soudím, že šetřit se úplně nebude. Něco jsem pročetl a nechápu snad jen proč stavba, jestli nějaké díly máš či jsi Fanda shimana tak jako já, ale budiž.

      Co se týče určení kola (zdvih a geo) tak bych se zamyslel. Trail bike zadní zdvih třeba do těch 150 ti pojede daleko líp na trailech jako jsou rychleby Trutnov apod, bude to taky ideální na takový jemnější bikeparky jako jsou na Moravě třeba kopřivná, v Čechách třeba ty flow tratě na klinovci a pod, bude ten trailbike (do 150 zdvihu) určitě lepší, míň se nadřeš a i v ne tak náročným terénu to bude požitek, na druhou stranu pokud se chystáš na ty nejlepší a nejnáročnější tratě jako je černá na Špičáku, klinovci nebo třeba v koutech rozhodně to chce víc zdvihu, třeba i těch 160 a víc.

      Odpružení je důležitý ale určitě ne tak, aby bylo třeba přemýšlet nějak zásasně. Suntouru a dvo bych se vyhnul pokud není třeba vyloženě šetřit. Chovají se špatně s výkyvem teplot apod.

      Je jedno zda zvolíš Fox nebo Rockshox, já osobně Rockshox kvůli servisu, ale každého věc.

      Co se tyče vidlice. Pokud planuješ pohodovějsi ježdění, nějaký flow bikeparky, traily vzal bych lyrika/36, pokud míříš na ty skezdový zeb a 38 muže dávat smysl, jinak fakt tahat se s tím do kopce, proč?

      Tlumák taky záleží na preferenci a rámu, já volím vzduch, za rok se mi mění váha v průběhu o cca 10 kilo a mužů si s tím vždycky pohrát. Superdeluxe skvělá volba.

      A hlavní rada. Pokud bych vybíral čistě rám koukni po tomhle

      https://www.koloshop.cz/…ow-2021.html

      Pokud chceš víc sjezdovat, pokud však ne

      https://www.koloshop.cz/…021-ram.html

      S tvoji váhou bych se na hmotnost úplně nekoukal. Zvlášť když naložíš batoh apod. To vážně kilo sem, kilo tam nehraje roli. Aby to mělo význam musel by jsi mít celokarbon ram, nejlehčí top modely odpružení a pohodnu, karbonovej kokpit a nejlip i ráfky. A stejne by se to dalo pokazit plastema co ten bikepark opravdu snesou.

      Pokud nespecháš nevidim důvod se nepodivat třeba na commencal

      https://www.fdfbikeshop.cz/…aphite-2021/

      Nebo případně canyon kdy vlastně už za 110 tisíc což předpokládám když koukám aspoň 40 rám, k tomu aspoň takových 25 odpružení a pohon brzdy se pod 25 taky nevejdou na zkratka pod to se moc nedostaneš. Taky by stal za objlidnuti

      https://www.canyon.com/…-8/2688.html?…

      Hodně štěstí s výběrem ať se dobře jezdí a snad jen moje dobra rada nezávěr která snad nevizní rypavě. Hlavní je jezdit, protože zeb Ultimate je k ničemu když by se na něm nejezdilo, to stejný platí o vysokozdvihovým kole, za mě nejlogičtejší by opravdu bylo, kouknout po rámu se zdvihem okolo 150mm, nemusí být karbon, to stejně zásadní hmotnost neušetříš, koupit k tomu 160mm lyrika. Kola nejlip dt e1700, pokud nebudou tak nechat zaplést, dokud se ještě nějaký díly najdou. Hlavně se svoji vahou k tomu hoď 203 mm kotouče a brzdy Shimano ať to brzdí. Zase neřešit slx-xtr je to stejne vykonově, pohon jak uznáš za vhodné

      0 0
      • novas752  

        Že by DVO nějak trpělo na teploty jsem si nevšiml. Naopak, chodí to téměř stejně v –10 jako v 20 nad nulou. Z RockShoxu je v –10 šutr.

        0 0
      • palda00  

        Ahoj,

        Děkuji ti moc za dlouhý příspěvek.

        Osazení bude Shimano asi mix XT a SLX včetně brzd 4 pístů a 203mm.

        Rád bych někdy zkusil Sram ASX ve zlaté barvě :D, ale to už je jiná liga.

        Santa Cruz je naprostá pecka, ale je to už přes budget. U cube se vejdu se vším níže.

        O cube uvažuji zejména, protože je rámy můžu mít za luxusní peníze a nic jiného ani z bazaru tomu nemůže konkurovat. Takže z toho vychází nejlépe Stereo 170 a pak hned 150.

        170 bude jistě o 2 kg těžší, ale geo se mi zdá lepší na 170.

        určitě to nevyužiju na 100% a stačil by mi asi menší zdvih. Ale člověk nikdy neví :D.

        Ale třeba se ještě něco vyvrbí, teď stejně mi to 170 v XL vyprodali, tak budu muset počkat.

        0 0
    • tonik666  

      Rám doporučuju se podívat na Banshee – buď Rune V3 nebo Titan V3 podle toho zda chceš 27,5 nebo 29, což jsou enduro stroje. Pokud bys chtěl víc trail stroj, tak Spitfire na 27,5 kolech a Prime na 29 kolech.

      Rámy fungují perfektně, Banshee jsou jedním z průkopníků moderní geometrie a měli ji jedni z prvních už v roce 2013, a jejeich odpružení (virtuál) perfektně funguje. Rámy jsou tuhé a příliš nepraskají.

      Sám mám Rune V2 a předtím jsem měl Spitfire V2 a s obojím skvělá spokojenost. V mezičase jsem měl třeba Hightower od Santa Cruz a šel z domu, Banshee mi sedí lépe.

      Koupit ideálně z bansheebikes.net

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.