B-F mi vybírá Enduro po 7 letech

597 nepřečtených
  • baboon

    Ahoj všem! Kdysi jsem tady měl („vlákno“:„Rám EN / AM – kolem 160mm“) díky kterému jsem se dostal k super kolu, které je se mnou vlastně dodnes! Ještě jednou díky uživateli Jeniiiik.

    Doba se hnula a v podstatě už nejdou sehnat kloudné odolné a bezdušové ráfky na 26, které neváží metrák. Geometrie Torqua už mi taky úplně nevyhovuje, protože 780mm široký řidítka se potkávaji se sedačkou a při častějším využití delšího pevňáka bych taky ocenil něco delšího a možná i jezdivějšího :)

    Požadavky?

    • Velikost kol zatím nemám v hlavě srovnanou, podvědomě mě to táhne k 29, protože nechci kupovat „rozměr před smrtí“. Ale popravdě pokud by byla 27.5 za dobře, nemám s tím problém.
    • Zdvih kolem zadek kolem 160, předek 160 a víc
    • Reach kolem 450, krátký chainstay, hlava kolem 65, velikost M (mám 177cm), 440mm sedlová je strop (raději méně).
    • Použítí jak skákání, tak technický traily na lokálních tratích, sem tam enduro závod, sem tam bikepark, se štěstím zas výlet do kanady atd. „Jednoduše“ DoItAll bike (kterým mi teď je pro představu Torque na pružině ;)
    • Cena – to je oříšek. Pět nul je rozhodně strop, nebojím se ani stavby či postupného upgrade, ale základem je pro mě slušnej podvozek (bohužel jsem vcelku rozmlsaný z Pružinovýho Revoxe a X-Fusion Metric HLR)

    Mám strašně moc adeptů a v podstatě už bloudím v kruzích, proto je tu ani nebudu uvádět a budu doufat, že B-F vnese čerstvej vítr do mého výběru!

    • novas752  

      A pět nul je 100, 200 nebo 300 000? :)

    • AleZ80  

      Už je to tady 2 hodiny, tak jsem čekal alespoň 5× Strive, 3× Radon a ono nic.

      • novas752  

        Strive podle mě hodně lidí odradí Shapeshifterem.

      • lubosalbi  

        A přitom to funguje bezproblémově

      • baboon  

        O Strive skutečně neuvažuju zejména kvůli SS který jednoduše nepotřebuju.

        • Radek Broz  

          Taky to nepotřebuju. Zase nečet jsem o tom snad jedinou zmínku, že by se to v tyhle generaci sralo. Krom takových těch „mohlo by“. Možná by i stálo za zvážení nechat to v dh módu a vyhodit ovládání.

          • theedge  

            někdo to tu nedávno dost řešil a měl s tím trable

            • lubosalbi  

              Jedna baba povídala hošani, měl jsem Strive 27,5 2017 a teď mám Strive 29 2019, s shapesifterem nejsou už dávno problémy, to měly jen první ročníky tuším z roku 2015. Ty mý 3 kamarádi měli a všem se to pokáklo, vyreklámováno a od tý doby klid. Když by se to mělo po…, tak to zůstane v DH modu, nic jinýho se nestane, tak že jde celkem o houno :-)

      • jIrI___  

        Tak ono to v podstatě dává smysl. Proč by při rozpočtu ve stovkách tis. Kč lidi radili zrovna tyto modely z „nižší“ cenové třídy.

    • jeniiiik  

      To je mi ale nahodicka. Ozvi se, něco zase vybereme.

    • mpIII  

      Santa :0)

    • AleZ80  

      Ransom 920 nějaké mouchy má, ale do limitu ještě zbývá na případný upgrade.

      • embi  

        Hlavne, ze si neodpustis komentar typu „jsem čekal alespoň 5× Strive, 3× Radon“ a pak tady das tuhle jebku s miniaturnima loziskama, na NXu a podprumernym tlumicem:)

    • zahr  

      Novej Giant Reign 29…a cena se ukeca :)

      https://www.giant-bicycles.com/…ro-29-1-2020

      • baboon  

        Nemusí to být hned uhlí a hliníková verze se do kila vejde :) ale popravdě mě tam trápí ten tlumič: Moc se mi o něm nepodařilo najít, ale jestli to chápu, tak je to oškubaná X2 s jednou kompresí a odskokem. To není problém, ale pokud je to vevnitř twin-tube X2 s poměrně složitým servisem, krátkým intervalem a ne moc dobrou pověstí co se spolehlivosti týče, tak o to moc nestojím :/

        • embi  

          Klidně bych kolo s X2 vzal a hned ho prodal. Lidi to furt kupujou jak divy za nekrestanske penize.

          • wilda81  

            Tak když na trhu stále není stejně funkční alternativa.

            • baboon  

              Jasně, X2 Factory je tlumič co bych si uměl představit, ale Giant je osazen X2 Performance – a odskok a kompresi dneska umí téměř všechny tlumiče, ale jestli je tohle „zabalené“ v servisním intervalu a náročnosti X2 Factory (tělo mají zvenku stejné), tak mě to moc nerajcuje.

              • wilda81  

                Jednoduchou výměnou z toho uděláš „performance elite“. Obavy ze servisu chápu i když mám zkušenosti jiné.

                • my_dudesty  

                  Jednoduchou asi ano, ale levné to asi nebude ;) kdysi jsem to hledal když jsem uvažoval o koupi dhx2 perf. z bikemarktu a ty ventily vyjdou snad kolem 250E dohromady.. To už je to snad lepší prodat tlumák z nového kola a koupit factory verzi např. z toho bikemarktu, v rozměru 205×60 tam i nějaké jsou

    • theedge  

      Giant Reign 29, Orbea Rallon, YT Capra 29 …

      • baboon  

        U Rallonu potíž v tom, že velikosti S a M/L mé požadavky na velikost přesně obkračují

    • wilda81  

      Mrknu do vlakna co tu má Kome. On skončil u hliníkového nomada a myslím, že by to mohla být dobrá volba i pro tebe podle toho co jsi napsal.

    • Radek Broz  

      Já bych teda na lidi z b-f (až na pár vyjímek, kde vím, co a kolik jezděj) nedal:) Co máš za adepty?

    • Atilla  

      No já mám zatím 3 kandidáty, vybírám podle Geo a podle cenovky. Vysněné kolo by byla RAAW madonna v2, nebo trail od Athertons. Ale na to nemám :)

      Bird aeris-am160

      Norco Sight 2020

      propain tyee 2020

      • Radek Broz  

        Atherton by byl bomba, ale to bude stat velkej nesmysl, no. Tyee se mi taky dost líbí. V testech dost dobře vychází Strive a kámoš, co doteď jezdil každý rok nový Norco, je z něj úplně unešenej. A pak taky furt nevím, jestli vlastně nechci Ripmo, hliníkový Ripmo nebo HD5.

        • Atilla  

          Brácha má taky norco, sice trailbike, ale líbí se mí to moc. Jen bych chtěl položenější hlavu což sight splňuje.

          Mě se na strive nelíbí sedlový úhel. Měl jsem vždycky na kolech sedlo co nejvíce natlačené dopředu a teď konečně s se strmou sedlovkou můžu mít sedlo nějak tak normálně. Jinak poměr výkon/ cena asi nemá moc konkurenci.

          Ještě se mi hodně líbí Nukeproof Mega, tu jsem zapomněl napsat. Tu chválí všude.

          • Radek Broz  

            Souhlas, s tou sedlovou to trošku podělali, jinak by to asi bylo ideální kolo.

      • mr.antik  

        V týhle kateogorii by byl Propain v kartonu hodně hodně žhavej kandidát – ale chtělo by to nějaký relevantní refernce (hlavně co se týká tuhosti a výdrže, tenhle systém už vyžaduje trošku přesnost zpracování oproti blbuvzdornýmu FSR). Ale já nějak neřešim osazení, jen rám, ideální sestava stačí aby byl rám+tlumič+vidle rozumná a zbytek si člověk doladí dle svého.

      • baboon  

        A ty vybíráš ve vodách 27.5 nebo 29?

        • Atilla  

          No, to je právě otázka. Kdybych si teď nekoupil karbon ráfky na 27,5, tak bych nad tím moc nepřemýšlel a šel do 29". Takhle jsem na vážkách. mám tady pláště a vložky na 27,5.

          Ale koupě stejně není ještě na pořadu dne. Zatím tak koukám co a kde je, abych po případě hned využil příležitosti kdybych to kolo někde viděl a vyškemral aspoň krátké svezení.

          Zatím se mi nejvíc líbí mega a Tyee ( tam bych zvažoval i karbon) na obě jsou dobré recenze a oba jsou v 27/29 rozměrech s pro mě přijatelnou geo.

          • maajkee  

            Úplně nechápu teď tu vlnu všechno na 29ky. Jako pro profi závodníky co honěj vteřiny to asi přínos má, ale pro ty co se kolem především baví, tak se ptám proč? :)

            • suslos  

              Ono se nedá bavit ne 29er?? :-D :-D

              • wilda81  

                Přirovnal bych to asi takto (Novotný, Rychlý aspol.) vs Cimrmani/Monty Pythoni. Jeden tábor chrlí vtipy rychle, bez rozmyslu, zábava to ale moc není. Zatímco druhý tábor na to jde o poznání pomaleji, ale když dáváš pozor…

            • mpIII  

              Navíc všichni píšou, že pro malé ty 29tky moc smysl nemají…

            • Atilla  

              Tak když sednu na bráchovu 29" a na mojí 27.5" Tak fakt nemám pocit neohrabanosti. Za to mu to výrazně lépe na rovinách jede i přes to, že má proti mě shitové záplety a vzadu narvaný tanus. Jen přední plášť jsem měl v DD maxxgrip a on EXO + maxxtera. Navíc těžkou základní kazetu i kotouče. A ten rozdíl je mega. Já šlapu jak magor a vedle sebe slyším jak mu cvrkají západky:)

              • embi  

                jj, v rovinatejch pasazich, kde to drnca mi rozdil prijde dost markantni

              • wilda81  

                A proto jsou dirtoviště plná 29er! :)

                • Atilla  

                  Tak tam jsou trochu jiné důvody. Já nikdy nebudu točit 360. A kolikrát si radši vezmu na skočky 29", než abych se tam kvůli hodině dřel na 26 dirtu se singlem. Navíc to má blíž ke kolům na kterých jezdím, takže si na to tak dlouho nezvykám.

                • suslos  

                  ? :-D

                  • Atilla  

                    Trochu blbě to řadí. Já reagoval na MPIII

                    • suslos  

                      V poho, já na Wildu :) srovnání AM/EN kola s dirtakem jsem nepobral :)

                      • wilda81  

                        já si jen trochu zapřeháněl na téma vlivu velikosti kol na obratnost ;)

                        • Atilla  

                          Ty to zase trochu moc dramatizuješ. Jediné kde mě zatím kdy 29" omezovala velikostí kol, bylo na skokách kde byla hned za dopadem zatáčka a to hlavně tím, že máš opticky při úhlu 64,5 a klasickém offsetu kolo dost před sebou. Ovšem to byla spíš věc hlavy/nezvyku, než že by mě to realně vadilo. Naopak si myslím, že na české poměry jezdíme dost prudké a utažené traily když je něco opravdu zavřeného, tak to točíš v zatáčce přes přední kolo.

                          • wilda81  

                            Ano, on se totiž „problém“ velikost kol zbytečně dramatizuje. A přitom fyzika hovoří jasně.

                            • Atilla  

                              A v čem prosím tě fyzika hovoří tak jasně? Aby jsme zjistili co tě na těch 29" vlastně tak uráží.

                              • wilda81  

                                Kde jsem psal že mě uráží? Já výhody a přínosy 29er nepopírám, ale celou dobu jen naznačuji, že existuje něco jako setrvačnost rotujících těles, moment hybnosti atd., které mají vliv na náročnost změny úhlové rychlosti, osy otáčení nebo změnu hybnosti. Převedeno do cyklistické terminologie, proto to bráchovi „jede lépe na rovince“ ale i kdyby ses postavil na hlavu, tak za předpokladu stejného ráfku a pláště bude rotující 29er prostě vyžadovat více energie na změnu. To že ti bráchova 29" nepřijde tak neohrabaná může mít sto různých důvodů (třeba to jen nechceš vnímat, nebo jen díky jeho lehčímu plášti), ale ten rozdíl tam prostě je a projeví se při každé potřebě změny směru nebo otáčení. Má to ale svá pozitiva jako třeba udržení rychlosti ve sjezdu, držení rovnováhy apod – to už bych opakoval co tu zaznělo tisíckrát.

                                Takže ne, nebudu souhlasit, že 29 je stejně hravá jako 27,5" („Se stim smiř!“), ale stejně tak netvrdím, že to má smysl extra řešit ve stejné kategorii kol. Ten rozdíl není nijak dramatický a ve výsledku je to jen o tom na čem se kdo lépe cítí, co ho víc baví. Příměr s dirty byl jen abych poukázal, že tam nějaký rozdíl v „hravosti“ mezi velikostí kol prostě je.

                                • theedge  

                                  Co prosím tě jezdíš že to tam vnímáš ? Pokud pořád jezdíš technické superzavřené točky, nebo skáčeš triky tak to chápu … ale jinak mi to příjde zbytečná svatá válka.

                                  Stejně za chvilku bude 27.5 tam kde je teď 26.

                                  • Mr.Duck  

                                    Ale notak,I na enduru je to dost znát. Mám kamarády co jezdí EWS a i oni říkají více méně to samé co tady wilda. Hlavně teda co se týká zpomalování do zatáček. Doufal jsem že 26 zůstane, teď doufám že aspoň 27 se udrží.

                                    • mpIII  

                                      Nesmysl, EWS se na 27 nedá jezdit.

                                      • Mr.Duck  

                                        Tak určitě.

                                        Nicméně to co jsem psal říkali kluci co 29 jezdí, ale jsou to nevýhody co jim vadí. A minimálně jeden z nich jezdí 29 protože to po něm chtějí. Nemůžu mluvit za něj jestli by to jezdil i kdyby nemusel, je o hlavu vyšší než já a nepřekvapilo by mně to, ale není to černobílý.

                                • Atilla  

                                  Při stejných pláštích a rafkach máš nárůst na kolech 300g. Včetně delších drátu, větší ráfku a pláště. To není zase nic tak tragického. Brácha váží o kilo míň, ráfky má těžší, náboj zadní o 240g těžší, kazeta a dráty ještě přes 200g těžší a pláště stejné jen s tím že já mám v předu DD maxxgrip on exo+ terra. Na rovinkach mu to jede rychleji. Do prudkého kopce bych rekl, že 27.5 jede lépe.

                                  A dneska když prezuju na DH pláště tak mám rozdíl na gumach 600g + a jo je to znát hlavně na skokach kde se tomu nechce do výšky

                                  • volyn  

                                    Kdyz se s brachou navstivite tak jdete hned na vahu??? Az navstivim segru, hned ji tam poženu

                                    • Atilla  

                                      Chodím s bráchou 2× týdně do fitka a 2× týdně na kolo. Takže jo, vím kolik váží:)

                                      • Bafoon  

                                        Jak to proboha stihas?! Jsi detmi obdaren ne? – jestli si to dobre pamatuju… Leda bys potreboval spat mene nez 8h :)

                            • theedge  

                              Jo hovoří jasně – 27.5 prostě nejede. Všechno má své pro a proti …

                      • Atilla  

                        To asi mělo být na můj kloment níže, kde jsem srovnával svoje NS bikes s BMX:) Jak jsem ti posílal to video ze skoků, tak tam si ho beru v pohodě.

              • maajkee  

                To ale nebude kolem, věř mi :) já mám porovnání stejný ho modelu kola na 29 a na 27 a 29 rozhodně nebyla rychlejší. To je vždycky jen o zapletech a pneu a nejvíc o nohách.

              • mpIII  

                29tky jsou hnusný.

            • mr.antik  

              tak furt je to o tom mít víc zábavy za míň námahy, ne? Mít 180cm taky o níčem jiným neuvažuju.

              myšleno teda z posledních modelů z aktuální geo.

              • Atilla  

                Co bereš jako malý? Podle mě od těch 173–175cm úplně, úplně na pohodu. Kámoš co má 164cm pro něj to asi nebude, ale já se 183cm na pohodu . Mám to vyzkoušené na HT a to mi přijde jak BMX se zadní 425mm a reach 440mm hlava 64,5.

                • Mr.Duck  

                  Já mám těch 173 a zatím mě teda žádná 29 nepřesvědčila. Evil s jejich krátkou zadní stavbou byl docela ok, ale na strmých volných trailech mi to spíš prekáželo.

                  • Atilla  

                    Tak záleží i na stavbě těla. A tvoje traily jsou zase o kus dál než ty naše. A jako když jedeme třeba backcountry, tak bracha toho proti mě našlape o kus míń i když pak do prudkých kopců bych řekl, že ta 27,5 jede lépe.

                • mr.antik  

                  Jo asi tak… kdo mu 170–180 už myslim už o tom reálně může uvažovat (dle preferencí co kdo jezdí). Já bych to asi zvládl se 166cm taky na takové ty drncací trailcentra ala rychleby, TT, endurosérie, tam by to všude asi pomohlo. Ale jak by došlo na limity, měl bych od zadního kola furt podřenou prdel.

                  • lubosalbi  

                    Na to si celkem rychle zvykneš, mám 170cm a jezdím Strive 29". Ze začátku mě zadní kolo párkrát štrejchlo a jednou i málem sundalo kraťasy :-)

                    Člověk pak nechodí zbytečně za sedlo

              • maajkee  

                Tak pořád na 27,5 je zpravidla kratší zadní stavba, což prostě znát je a to dost. Samozřejmě na peklo dolekopcom bude 29 lepší, v pomalejších spíš trialovych pasáží má podle pořád nejsi kolo smysl.

                • mr.antik  

                  Tak ten Propain je „extrém“ co má 445mm, Reign 439mm, spousta FSR se vleze ± okolo 435 standardu, což je super.

                  • maajkee  

                    Ale třeba 425 je zase úplně něco jinýho :)

                    • mr.antik  

                      To už bych na univerzála fakt nechtěl, určitě né při výšce 183cm…

                      • maajkee  

                        Proč? Já mám 425mm na Bliizardovi při výšce 184cm. Nevím co si představuješ pod pojmem univezrál.

                        Oproti 29ce, která měla cca 435mm to je daleko líp do bunnyhopu, do manuálu, daleko líp se mi s tím stříhají utažený zatáčky. Já se právě po roce na 29" vrátil k 27,5" Oboje má svoje a věřím, že každýmu může vyhovovat něco. Pro mě to byl až moc velkej tank, na kterým jsem se přestal tak nějak bavit. Příjde mi, že tam kde jsem na měnších kolech musel používat víc nějakou techniku, to jde na 29" projet o něco lehčeji.

                        Každopádně vždycky záleží na konkrétním kusu.

                        • Atilla  

                          Tak to jak jde kolo na zadní nezáleží jen na tom jak je dlouhá zadní stavba:-) navíc spousta kol má dneska stejně dlouhou zadní stavbu na 27.5 i 29.

                          • maajkee  

                            Tak jasně, že ne jen na zadní stavbě. Spousta kol co tu padlo má zadní stavbu dlouhou. 445mm to už je fakt tank.

                            Hele já se hádat nebudu. Já jen sděluji svou zkušenost, že jsem se rád z 29" vrátil na 27,5" protože se mi na tom jezdí a blbne líp.

                          • Baba-Ji  

                            To jak jde kolo na zadní docela dost záleží od toho, jak máš dlouhou zadní stavbu. Nebo jinak, řekne ti to to, kolik úsilí musíš (navíc) vynaložit, aby jsi to kolo (s delsim zadkem) na to zadní dostal.

                            • Atilla  

                              To není úplně pravda jde o to jak dlouhý k tomu máš předek.

                              • baboon  

                                A v neposlední řadě jak strmou máš sedlovku, pokud se nebavíme o manuálu. Nicméně ty máš přímé srovnání 29 a 27.5 ve skoku? Třeba když chce člověk pokoušet nějaký whip nebo jinou krouceninu?

                                • Mr.Duck  

                                  Já jo, a je to docela znát. Přirovnal bych to k rozdílu když dáš do kola cushcore, moc se tomu ve vzduchu nic nechce pak.

                                  • Atilla  

                                    Tak cushcore udělá váhově větší přírůstek na kolo, než 29" . U 29" To bude proti 27,5 do 150g na rotační hmotnosti. Cush core přidá 250g na kolo.

                                    Mám HT29" a trail bike 27,5 , DH 27,5.

                                    Když dám na trail bike DH pláště, tak je to hodně znát, zvláště oproti EXO, které už teď beru jen na back country. Dělá to + – 450g na jedno kolo a to je fakt znát všude. Ale + 450g je velký rozdíl mezi 120–150g navíc k 29".

                                    • Mr.Duck  

                                      Váhově jo, ale zas je to kolo větší a o to víc je přírůstek váhy znát žejo.

                                      Mám přímý srovnání, evil se stejně dlouhou zadní stavbou a stejným osazením, testováno na stejný trati, stejný podmínky hned po sobě, a ten rozdíl mi přijde srovnatelný s cc.

                    • Mr.Duck  

                      Evil má tuším 425 na 29.

                      • baboon  

                        Kona process 153 take. Ta ma dokonce stejny CS pro 27.5 a 29 (jestli nemaji na strankach chybu)

                        • Mr.Duck  

                          Jo to měl i ten evil, tak to bylo docela dobrý srovnání 27 a 29.

                  • baboon  

                    Ok, takže předpokládám, že propain tyee 29 poletí hodně slušně v přímce, ale obratný to moc nebude. Tím ho asi vyřadím, protože o takový kolo moc nestojím.

                    • mr.antik  

                      Taky jsem myslel že se jim po přepracovaní rámu trošku podaří pokrátit zadní stavbu… no ve 27 by se mi líbil, jestli to není s tim přepákovánim těžký jako tank…

                      • baboon  

                        Jestli moc nelžou ve váze v konfigurátoru, tak to je naopak vcelku lehký (29 snad i v tom nejsociálnějším buildu pod 15kg)

                        • mpIII  

                          Taky bych ho bral – alu 27,5” verze, odpružení Fox 36 GRIP2 + DHX2 pružina a zbytek to nejlevnější.

                          • baboon  

                            A proč vlastně hlínu, když karbon není o tolik drazší?

                            • mpIII  

                              Protože mi přijde na parkové ježdění vhodnější – resp. asi by mi ho nebylo tolik líto.

                              Alu konfig mi vychází na 4063 EUR, CF ve stejné výbavě na 4663 EUR. Takže 600 EUR rozdíl. To není tak zlé jak jsem čekal…

                              • baboon  

                                zprvu jsem to myslel taky tak, ale když nad tím tak přemýšlím, tak na carbon dávají i delší záruku a když to bude v rawu, tak to snad nebude tak zlý s drobnýma škrábancema.

                                • mpIII  

                                  Invisiframe má na starší model folii (https://www.invisiframe.co.uk/…on-2019.html), takže stačí chvíli počkat a budou mít i na nový.

                                  Jestli je na karbon delší záruka, tak asi nemáš co řešit, ne? :0)

                                  • mr.antik  

                                    já bych teda řešil tu dlouhou zadní stavbu. Já vím že bych to určitě v 29 nechtěl ( CS 445 měl jsem to tušim u svýho prvního reigna) ale je spopusta věcí co to chování ovlivní a nedokážu se vžít do role člověka o hlavu většího, jak to něj pusobí

                                    • baboon  

                                      Já mám jasno, že vezmu 27.5 která má CS rozumných 430. Závodník už ze mě nebude, v horách s kupou prudkých trailů za domem taky nebydlim a víc než co jinýho hledám All-In-One bike na kterým bude aspoň trošku prča pumpovat na singltreku, na rychlebách, TT, nebudu mít v hlavě červíka, jestli to rozdejchá ohraněnej přescesťák a hlavně bude zábavnej i na tratích za barákem a v došlapový vzdálenosti, kde ve výsledku trávím 75% času. Oproti torquovi čekám, že to bude lehčí, nebude se to tolik topit ve zdvihu, bude to šlapavější a bude to delší (což jediný už vím, že to splňuje).

                                      • maajkee  

                                        Na singltreku je to ideální na HT. Jen chci říct, že univerzál prostě neexistuje. To je fáma a blude, já sám zkoušel takový kolo hledat asi 10 let, leč neúspěšně. Nakonec to řeší enduro, HT a silnice. To je celkem univerzální kombinace :)

                                        • baboon  

                                          Ano, tuto trojkombinaci vlastním.. SS už jsem na HT byl a bavilo mě to moc, ale když to chci spojit třeba s libercem nebo aspoň hejnicema, tak vezmu fulla a zas nejsem takový exot, abych tahal na víkend dvě kola.

                                          Jinými slovy nehledám „celouniverzál“, ale univerzál v odpružené sekci. Torque tohle plnil statečně, jen už přišel čas (myslím, že zaslouženě) na upgrade.

                                      • mr.antik  

                                        Tak mrkni ještě na Radon Jab, ať máš něco k porovnání. Jestli je v praxi ten virtuál u propainu lepší stejně bez zajetí nevyzkoušíš, tak to bude loterie.

                                    • JakeF  

                                      Já bych tu zadní stavbu tak nehrotil… Taky jsem to dřív hodně řešil, ale zdaleka to není nejdůležitější údaj. Zvlášť s dnešním trendem long & low & slack už o pár mm delší zadní stavba nehraje roli. Naopak s dlouhým předkem to působí celkem přirozeně, že máš delší zadní stavbu. Zkušenost ze starých geo s tím nejde srovnávat, tam když jsi měl krátkej předek a strmou hlavu, tak to bylo s delší zadní stavbou nevyvážený.

                                      Jasně, pokud chce člověk super obratný kolo na pomalý anti-flow traily, tak takový kolo není ideální, ale to už je o celkovým kole, ne jen o zadní stavbě.

                                      • mr.antik  

                                        taky na tom oldschool kole byl střed o pár cm výš, takže proti si myslim že u nového nízkého středu ten efekt „nejde to na zadní“ musí být větší… no ideálně testnout, třeba na kolech s podobnou geo. Mě osobně přijde že zrovna u téhle veličiny je každých 5mm znát.

                                        • Atilla  

                                          Brácha má REACH 470mm a cs 435mm na 29" a na zadní to jde samo.

                                          • mr.antik  

                                            jj 435 je takový optimum, zas aby to nešlo furt na zadní ve výjedech

                                        • JakeF  

                                          Ja sednul na novy Enduro ze to na zadni jit dobre nemuze… A uplne v pohode, takovy to trialovy skakani na zadnim kole na prvni pokus, bunny hop taky v pohode.

                                          Pokud nic jinyho nezmenis, tak souhlas, 5 mm je znat. Ale v kontextu cely geometrie je to podle me precenovanej udaj.

                        • mr.antik  

                          Směroplatný je co váží rám, tyhle nesmyslný čisla jsou k ničemu.

                    • ceo  

                      Asi bys měl do výběru zařadit Kony

            • Breakpain  

              Já nevím, já jsem na 29 přešel právě proto, že mě to na nich víc baví ;)…

              • maajkee  

                Taky jsem měl ze začátku ten pocit :)

                • Breakpain  

                  Uz rok jezdim DH na 29 a cajk.

                  Pocit vetsi hravosti na kole citim (mam i 27.5), ale i presto mi stacila jedna jizda na enduru stejne velikosti, ale 29 kol, abych udelal objednavku o rok driv a uz menim i tu posledni 27.5.

                  Tim nerikam, ze 27.5 je cipovina, jen ze me vic bavi ta 29ka.

                  Kazdy mame ty chute jine, clovek si zvykne na vsechno… Mne opakovany test ukazal, ze ja radeji 29 :)…

                  • maajkee  

                    Však já to nikomu neberu. Jen nemám rád, když někldo píše, že 29 jasná volba.

                    Na HT si menší kola představit už nedokážu. Naopak na silničce už léta čekám kdo příjde s nějakým větším rozměrem. Klidně 30" – 32" ráfky bych uvítal :)

                    • vojtechposmourny  

                      S tou silnicí mě to taky překvapuje. V mtb se to točí pořád a na silnici pořád nic. Konzervy zasraný :-)

    • baboon  

      Trochu doplním popis: Adeptů je tolik, že se mi je ani nechce vyjmenovávat. Popravdě kdyby neměl Propain dodání 75 pracovních dní, tak tohle vlákno asi ani nevznikne, ale vidina dlouhého čekání mi nasadila brouka a víc než konkrétní značku teď hledám nejlepší poměr cena/výkon. Koukám i po bazarech, s tím taky nemám problém.

      Mým prapůvodním cílem by bylo postavit funkční bike na shimano 1×11, moc neřešit věci jako řidítka, představce a podobnej bordel, ale na velmi dobrým / perfektním podvozku). Problém nastal, když jsem se kouknul na ceny rámů, vidlic a popř. tlumičů – to i pak takhle popsaný „social“ build atakuje kilo jedna dvě. Částečně i proto, že nemám kolo, ze kterýho by šlo něco kanibalizovat.

      No a v mezičase řeším dvě drobnosti: Jestli menší, nebo větší kola a jestli není zadní stavba 445mm u 29 Propain Tyee moc.

      • Atilla  

        No záleží na velikosti. Určitě bych za sebe nechtěl mít reach stejný, nebo kratší, než zadní stavbu. Takových 470mm vs 435–445mm mi přijde v pohodě co jsem se svezl. Koukám na nejnižší specifikace s tím, že brzdy a charger RC2 přehodím a připlatím za lepší tlumič, což třeba u propainu jde. Mám výhodu, že dílů mám doma dost.

        • baboon  

          To s tím poměrem CS/Reach docela dává smysl.. Jenže přesedlávám z Torqua, kterej má sice zadek 425mm, ale Reach jsem naměřil (nikde jsem ho nenašel) asi 390–400mm (je to skutečně kompaktní kolo).

    • logoman  

      Mne se libi capra 29

      Reign 29

      Mondraker foxy a nebo ma pry dobre jizdni vlastnosti yeti sb150, ale je uz drazsi a ma par musek :-D …

      https://www.ebay.com/…283568393325?…

      A taky peji chvalu na ibis ripmo AF.

      • suslos  

        Naštěstí těch musek má tolik, ze jsem ji s klidným svědomím vyškrtl :-D

      • baboon  

        Jak jsem psal výš, Reign v hledáčku byl, ale cenově mě to úplně nepřesvědčilo. Yeti nechci, systém na mě moc technicky složitej, Mondraker má v karbonu podivně tenký trubičky na zadní stavbě, takže leda hlína. Ripmo AF je na seznamu, ale 29 dilema pořád nevyřešeno.

    • krabica  

      Doporučil bych RB IQ6, ale už ho nedělají. :-)

    • Venda  

      Jenom takova úvaha k 27 vs 29. Kdo jezdi na cas, tak je pro nej 29 asi jakozto „nejmodernější“ kolo jasna volba. Ale co my ostatní?

      Verim, ze 27 je mrtvý rozmer, stejne jako jeste starsi 26. Ja jsem na podzim podedil temer noveho Anthema 26 a vetsinu nahradnich dilu (hlavně pláště) jsem vcelku v pohodě sehnal. Jelikoz vybiras kolo po sedmi letech na cca dalsich sedm let, tak nemam obavy, ze po tuhle dobu vymizej nějaký základní nahradni dily.

      Za tech sedm let nejspis uz se zadne 27 delat nebudou. Kazdopadne ale ani dnesni nejmodernější 29 si za tech sedm let nebude podobna!!! Tezko rict, co bude (ani ta 29 uz nemusi frcet) ale neverim, ze se vyvoj (tahání peněz) ted najednou zastaví. Takze argument, ze 27 je mrtva je vlastne takovy na vode, protoze i letosni! 29 je mrtvá. Nebo brzy bude.

      Racionální vyhoda 27 je, ze jak uz jsou out, tak jsou levnější nez odpovídající 29. Navic lidi se toho zbavujou, takze i na bazarech se toho da dost pořídit. Obcas i dost krasny kousky za „par“ penez. To samy treba i se zapletama na bazarech, kde se daj poridit spickovy kola. Narozdil od 29, kterejch je proste min, jsou horsi a drazsi.

      Jako letity 26-kar jsem na 29 i 27 najel malicko, takze rozhodně nedokazu posoudit nejake jizdni rozdily. Ale pravděpodobně bude 27 lehčí, tuzsi a levnější.

      Ja bych si chtel poridit nove kolo nekdy za rok, tak jsem se uvidi, kam se to bude posouvat. Ale jak si myslim, i to co frci za rok, za dva uz muze byt uplne out…

    • dvojt  

      Norco sight 2020 – Geometron G1 – Pole evolink – Cotic rocket(max)

      Pokud nechceš geo před smrtí .)

    • baboon  

      Jeden update: Zjistil jsem, že moje vidle Metric pobere v pohodě i 27.5 kola (ozkoušeno). Takže nyní přichází do hry i možnost sehnat nějakej rám a zase si po čase něco poskládat! :)

      • maajkee  

        Na bazaru se tady válí Kona Process 153 DL i s tlumičem za fajn cenu.

        • mpIII  

          Neboost rám v dnešní době?

          • Mr.Duck  

            Proc ne? Kdyz mas dobrej naboj, tak neni co resit a vydrzi ti tak dlouho jak to kolo, a kdyz nemas, tak ho dost levne koupis :)

            Nejak tam nevidim nevyhodu. A nerikej mi ze tuhost vypletu :)

          • suslos  

            co to je za argument? :D :D btw v době superboostu jsi tedy už pozadu i ty :-D

            • mpIII  

              Superboost je další kokotina, o důvod víc, proč bych si Pivota nikdy nekoupil (Superboost, PressFit, “jen” DWLink).

              • goofy  

                Aspoň už to má oproti klasickému boostu nějaký smysl… :-)))

              • wilda81  

                Dnes už neexistuje něco jako standard, takže klidně ať to má ultraboost.

                Kolik rámů s PF jsi měl? ;-)

                • mpIII  

                  Žádný. Prostě nechci platit 110 tisíc za rám, na kterém výrobce šetřil. Tečka.

                • maajkee  

                  PF je fakt na hovno. Dal jsem tomu několikrát za poslední léta šanci a vždycky s tím byly nakonec problémy. Zlatej závit.

                  • wilda81  

                    4 rámy, 0 problémů. Za mě dobrý. Pokud s něčím má někdo špatné zkušenosti, tak chápu, taky se pak už snažím takovým věcem vyhýbat (Eagle, RS pružení, Conti pláště, Spank řídítka, cokoliv co má výhradní zastoupení od Vokolka nebo Lumena apod.). Nechapu ale proč někdo musí hanit něco co nikdy nejezdil.

                  • mr.antik  

                    Taky si nemyslim že je to kdovíjak dobrý systém (už jen kvůli montáži), ale problémy s tim žádný nemám. Samozřejmě třeba nějaký Sting press fit (nebo Aerozine nebo co to byl) vydržel míň než Sramáckej, ale to je běžný i šroubovacích.

              • suslos  

                tak boost jo a superboost, kde to má fakt smysl ne? S PF souhlas… DW link nemusí být rozhodně špatný zase, na novém Switchi slibují progresivní konec – to i u Ripma AF :)

                • mpIII  

                  Jaký má smysl superboost?

                  Proti DW linku nemám nic, jen jde o to, proč je Pivot o tolik dražší než Santa, který si systém aspoň vyvíjí sám, ne že si jen koupí hotové řešení.

                  • suslos  

                    pevnější zadní kolo, větší tire clearance

                    to samozřejmě nevím, o novém bych neuvažoval, jetý občas nějaký zajímavý deal je

                    i na tom DW linku se dá očividně dolaďovat dost

                    • Mr.Duck  

                      Větší tire clearance a kratší zadní stavby slyším od začátku co přišel boost, ale že bych viděl kola (ne fatbiky) co toho využívají? Nevidím tam rozdíl,že by to u nových kol něco změnilo.

                      A tužší kolo potřebuješ? Mnohem větší přínos než jakýkoliv boost má to že dnes jezdíme doslova dvakrát širší ráfky než před 10 lety, a má to mnoho dalších výhod.

                      Boost tu je a bude, ale je to výplod marketingu a reálné využití nikde. Myslím že moje DH se 135mm (430mm BTW, boost my ass) zadní stavbou dostává nažrat víc než většina kol tady na fóru, a ještě sem si neříkal že bych potřeboval tužší zadek. A na RB se 142, kde se v pohodě vejde 2.6" guma (na demo taky), nějak mi ten přínos boostu uniká.

                      • maajkee  

                        Je to jak píšeš. Přínos boostu oproti 142/12 je nula nula nic.

                      • theedge  

                        Tady ta tvoje konkretni zkusenost vychazi z jakyho prumeru kol ? Ten tvuj sjezdak je 29?

                        • Mr.Duck  

                          Copak mam dva a pul metru! 27.5. Ja vim ze 29 sou slabsi, ale neco 29 kol jsem naplet a mel v shopu abych si udelal predstavu jakej je v tom rozdil. Nerikam ze neni, ale nic to nemeni na tom ze prinos boostu je zanedbatelnej oproti prinosu sirky rafku.

                          • theedge  

                            Nic proti tobě .. ale myslím že jsi tu někde psal že máš 65kg, a asi u toho nebudeš mít 2m výšky. Logicky si pak vybíráš 27.5 ( což je pochopitelné ). Brojit tu v proti Boostu je nesmysl.

                            Hodně široké ráfky se ti líbí, ale Boost ne …

                            Neboost rámy byl standard z doby malých 26 kol. 29 která dnes vládne světu je požadavkem na konstrukci prostě jinde. Ano chceme vozit 35mm ráfky, na tom 2.5 gumy s velkým gripem na 29 kole, ale vadí Boost který zvýší tuhost toho kola ? Nechápu …

                            • Atilla  

                              Boost je ale opravdu kravina. Reálný přínos je nula. Měl jsem stejně náboje a ráfky jednou v boost a jednou normal.

                              Ale je fakt, že někdo kdo má 65kg i když jezdi kudlu, tak nemůže vědět co to dělá pod typkem co má ve výbavě 93–95kg jako já.

                            • Mr.Duck  

                              Ja netvrdim ze boost necemu vadi, jen rikam ze neni potreba :)

                              Siroky rafek proste udela mnohem vic, a mimo to ti lip drzi gumu a celkove se na nem znatelne lip jezdi. Neverim ze rozdil mezi boost a neboost bys poznal pri vsech ostatnich parametrech stejnych.

                              Boost nebo ne je davno prohrany boj, a nerikam ze nema zadny prinos, nicmene ten prinos je dost zanedbatelny na to, abych to zvazoval pri vyberu kola.

                              • theedge  

                                Tak celek je tuhej podle toho jak je tuhá jeho nejslabší část. Z pohledu konstruktéra je 10mm hodně. Znovu to napíšu – ty se svýma 60kg nepoznáš nic a zvlášť na 27.5 kole.

                                Boost je tu kvůli 29 kolům ( 27.5 je proti 26 malý rozdíl ) tyto kola jsou konstrukčně počítána pro 90kg jezdce kteří nejezdí zrovna výletní XC.

                                Pořád opakuješ že je super mít široké ráfky se širokýma gumama – proč asi ? Má to daleko větší grip. Co dělá větší grip vůči dlouhému 29 výpletu ? Samozřejmě do něj přenáší daleko větší páky. Docela by mě zajímalo jak by se choval takovej Assegai 29×2.5 ( měkčí směs ) na 35mm ráfku na neboost výpletu a neboost vidlicí …

                                Proč by měl být boost „prohraný boj“ ? Ty jsi proti němu bojoval ?

                                • Mr.Duck  

                                  Tohle uz je trochu off topic, co se vratit k vyberu endurka, at si kazdej udela na boost nazor podle sebe. Ja nepopiram ze je to tuzsi, ale stojim si za tim ze ani pro 90kg jezdce na 29 co jezdi enduro v BC to neni dost podstatne na to, abych to zohlednil pri vyberu kola.

                                  Docela by mne zajimalo kolik tomu kolu nakladas, ze te takova tuhost zajima. Mozna mam 65kg, ale myslim ze moje kola dostavaj nazrat vic nez vetsina pod lidma co maji 100kg. Zdejsi beznej lap po praci za barakem na endurku je o par urovni jinde nez treba Struggle na spicaku, material trpi, a z pohledu nekonstruktera co stavi kola co stavi kola lidem co jezdi vetsi kokotiny nez si nekdo z tohohle fora muze nechat jen zdat, ten prinos neni dulezitej. 29 je samozrejme vetsi paka, ale ze by to menilo cely svet kol jak se to snazis podat uplne neplati.

                                  Jako spotrebitel muzes bojovat jedine tim, za co zaplatis. Kdyby to lidi nekupovali, tak to vyrabet nebudou. Ja si boost nic nekoupil a dokud nebude bike, co mi i s boostem bude vyhovovat vic nez co mam / mam v planu koupit, tak si to nekoupim. Takze muzu rict ze bojoval a bojuju, ale proto ze se mi to vyplati a nemam duvod to menit, spis nez ze bych mel o boostu nocni mury.

                                  Ja se tu nechci hadat o tom jestli je boost lepsi nebo ne, klidne si na to zaloz tema, ja si ho bloknu a muzete si tam o boostu vykladat co chcete a pocitat tuhost vypletu nebo je vylejt z betonu, na tohle tema myslim ze to je jen plevel.

                                  • theedge  

                                    Ok, takhle mi to úplně stačí … :-)

                                    Lehce to shrnu – prostě tvůj rozhled končí na 27,5. Enduro / DH 29 kolo s boost a neboost nemá kdo jak porovnat ( ani ti 90 kg enduráci ve Whistleru ), protože takový kolo bez boost neexistuje …

                                    Věta že „Boost tu je a bude, ale je to výplod marketingu a reálné využití nikde“ je tudíž jen blábol, který není podložen žádnou zkušeností.

                                    • wilda81  

                                      Tvůj rozhled zase začíná a končí u jedné boost 29"…

                                      • mpIII  

                                        Líbí se mi, jak jste se tu kvůli mému komentáři “neboost rám dnes nemá smysl” pěkně zhádali :0)

                                        Smysl mého komentáře ale byl jinde – dnes, kdy většina lidi vozí boost, kdy vidlice jsou jenom boost a kola většinou taky, tak mi nákup neboost rámu nedává smysl z hlediska dostupnosti dilů, půjčování kol po kamarádech atd.

                                        Že tuhost nepoznám je mi jasné…

                                        • goofy  

                                          Ano a i z toho ohledu to byl celkem zbytečný příspěvek… Půjčování kol po kamarádech? Kolikrát sis od někoho kolo půjčil, nebo někomu půjčil? :-) Neboostu pořád je a bude spousty, a v okolí zatím vozí boost jenom jeden člověk, takže tak no. :-)

                                          • mpIII  

                                            Třeba teď měl moje záložní kola kamarád. ;0)

                                            Zbytečný to nebylo, protože hybrid boost předek/neboost zadek od tebe nikdo nekoupí. Kupovat dnes vidlici neboost je nejen nesmysl, ale nové ani nikdo nedělá.

                                        • MirosPikos  

                                          Mě se nelíbí, že se to zase někam zvrtlo a původní dotaz šel stranou před měřením análů.

                                      • theedge  

                                        Ja sem nepisu vseobecna moudra ze boost je nesmysl :-) Kdyz jsem napsal ze 10mm je z pohledu konstruktera hodne a nejvetsi vliv to bude mit na 29, tak jsem se dozvedel ze on je pan Whistler a vsechno vi nejlip.

                                        Jaky je tvuj rozhled ? Mas porovnani 29 enduro / dh s boost a neboost ?

                                        • Atilla  

                                          Hele sorry, ale nikdo tu není na úrovni co jezdi. A pokud si to správně pamatuji tak ty nejezdís ani kompletní TT a to je to tam hodně easy.

                                          • theedge  

                                            A to že jsem nesjel whistlera na TT rovno znamená že už pak 1+1 nejsou 2 ?

                                            Ale jinak jsem to dostal přímo na solar, tudíž už držím hubu :-)

                                            • ceo  

                                              Hele to ne, ale to že je něco tužší o 10% může být objektivní pravda (ačkoliv dobré záplety, dobře zapletené na dobrém ráfku na užší nábě můžou být ve výsledku tužší než na boostu, kde někdo podělá záplet, nebo se nepoveden ráfek), ale otázkou je, jestli to je jezdcem pozorovatelné. A i pokud ano, tak jestli je to jen negativní – viz MOTO karbony, stížnosti na příliš tuhé Renthaly 35 řidítka apod.

                                              Ty docela často podáváš sice objektivní pravdu ale příliš absolutně bez zohlednění subjektivního pohledu. Třeba v tomto případě – tužší je lepší a hotovo. Enduro mag "The invisible force – stiffness and its consequences

                                              Many riders love to memorise geometry tables and to philosophise about the different aspects of suspension. But there is a dark force that often has a big influence on a bike’s handling that is difficult to assess on paper – we are talking about stiffness. It is not even possible to define exactly how much stiffness is good and when it starts becoming negative. However, one thing is clear: stiffness is noticeable on the trail. That difference is most pronounced when comparing the super stiff Orbea Occam with the very flexible rear end of the Radon Slide Trail. The rule of thumb for us at ENDURO is: as stiff as necessary while offering as much flex as possible. This provides grip, traction and saves you energy while riding."

                                              Je to názor do diskuze, žádná svatá pravda neexistuje.

                                              • theedge  

                                                No tak to zvýšení tuhosti výpletu o 10% jsi si vydedukoval že 100 a 110 mm náboj je o 10% delší, tak výplet bude tužší o 10% ? To si myslím je velkej omyl. Samozřejmě jsem neviděl výpočet ani to neumím, ale ten 1cm na náboji se v tuhosti toho 29 trojúhelníku projeví daleko víc než 10%.

                                                Průměr nohou 34 vs. 36 mm – rozdíl je 2mm, to je cca 6%. Myslíš že je Fox 36 tužší o 6% … to někdo pozná ? Pozná, protože to není tužší o 6%. Konstrukční výpočty jsou trošku složitější.

                                                Jen příspěvek do diskuze …

                                                • krabica  

                                                  Osobně si myslím, že to bude daleko míň než 10%. :-)

                                                  • theedge  

                                                    Na základě čeho to myšlení vychází ? okometricky ? :-)

                                                    Přesný číslo nevím, samotného by mne to zajímalo. Někdy jsem v kontaktu s konstruktéry a statiky a někdy se velmi malá změna dost projeví v pevnosti celku.

                                                • ceo  

                                                  Nededukoval jsem nic. Byl to příklad

                                                  Nicméně 100 a 110 je rozteč osy, ne přírub. Jinou max rozteč budou mít naby s J dráty a jinou straight pull..

                                                  Tuším Attila tady psal, že výrobci alespoň někteří nevyužili většího prostoru k rozšíření přírub. V takové situaci se pak tuhost zapletu samotného vůbec nezměnila

                                        • Mr.Duck  

                                          A pak kdo je tu všeználek :)

                                          Ale ty tomu off topiku nedáš pokoj, protože pan inženýr konstruktér potřebuje větší tuhost.

                                        • wilda81  

                                          Z osobní zkušenosti vím, že největší vliv má hlavně kvalita výpletu a ne průměr. Málo tuhý výplet může být i ve 26" natož 29er. Mám úplně stejná karbonova kola v 29" a 27.5" (i30, cx ray, boost dt350) a rozdíl v tuhosti mezi průměry neregistruji. Oboje jsou co do tuhosti ale úplně někde jinde nez crossridy 27.5" co má žena na kole. V porovnání s XMC 27.5 s aerolighty naopak nějaký rozdíl necítím. Nepopírám, že jsem jen málo citlivý…

                                          Nevím čemu ti to pomůže, ale vysokozdvihove 29" nechávám těm kterým jsou určené a kde mají smysl – závodníkům. DH i EN vždy jen na malých kolech.

                      • kesu  

                        Hlavně třeba superboost 157mm DT240s straightpull má příruby blíž u sebe než klasická 148mm. Je to reálně trošku širší než 142. Takže reálnej přínos není vůbec žádnej.

                      • suslos  

                        o boostu nikdo nemluví, bavím se o superboostu a tam ty zadní stavby a tire clearance jsou posunutý o level jinam, pokud si to nemyslíš tak si prohlédni aktuální kola s tím rozměrem

                        tuhost – nezlob se, ale když nejezdíš 29er, tak nevíš jak ty kola (hlavně zadní) dostávají na prdel – myšleno výplet – ty mega dlouhý dráty, páky co jdou na kolo, udělají své :) takže ano, tužší zadní kolo než mám na boostu bych díky flangím dál od sebe uvítal :)

                        • Mr.Duck  

                          Nevim jak dostavaj na prdel no :) Kolik si mel v ruce kol lidi co jezdi svetak, EWS a nebo Rampage? Ja par jo, a z toho si udelam nazor spis nez z reci na netu jak potrebuju 157mm na xc.

                          • suslos  

                            já myslím, že by jsi se měl hodit hlavně do pohody a nesoudit všechny a neházet je do stejné škatulky :-)

                            aby bylo jasno – boost, ani superboost neobhajuji, je mi jedno co na kole mám, ale zároveň kdybych si na mé konkrétní kolo mohl vybrat, tak si tam superboost klidně dám a problém s tím si přeplést dvoje kola taky mít nebudu. Teoretické výhody tam jsou a naštěstí mě ty technologie a komponenty baví, ale rozhodně je nepotřebuji :-) nemám to štěstí být v BC (zatím) a ani pracovat v bike branži, takže ano, žádné kolo na Rampage mi rukama neprošlo :)

                            a pokud to tu vše bereš jako řeči a neumíš si v tom rozumně filtrovat…

                            • Mr.Duck  

                              Ja radsi drzim hubu, tohle tema neni o boostu nebo ne, jen jsem se snazil rict ze rict „process nebrat, nema boost“, coz je mimochodem 27.5" kolo je absurdni. A na to se tu nekdo prizene ze „ale na 29 na tvrdy jezdeni to je potreba“. A na to ja proste rikam ze to neni relevantni a beztak ani ho*no, a vic nemam co rict :)

                              • suslos  

                                ale na to jsem taky psal, že je to kokotina vybírat podle toho má boost nemá.. za OT sorry :)

                                užívej a ať to lítá!

                          • Breakpain  

                            To není nic proti ničemu, ale mám sorvnání 27,5 na enduru a 29 na DH (obojí standard nába, žádný boost). A na DH musím říct, že ta 29ka trpí strašně pod mými 100kg, tady bych IMHO ocenil Tvojí váhu a bylo by to „snad“ jinde. Porovnávám na trase, kde jsem jel obě kola, ale nebudu lhát, že na DH to jedu trochu svižněji… Nicméně, rozdíl vnímám – jestli by to dokázal vyřešit boost nevím, ale jelikož ho na rámu nemám, tak to tímhle směrem řešit nebudu.

                            Jediný poznatek – pokud nelepím niple loctitem (servisák), tak dám 2–3 DH sjezdy a musí se to centrovat, jinak to kolo chytne takovou osmu, že při dašlích 2–3 jízdách se to zbortí. Zjistil jsem to tak, že poprvé to zalepené nebylo a po dní jsem se rozloučil s drátama i ráfkem :-(…

                            • Mr.Duck  

                              No ja mám u hliníkových kol stejný problém na 27.5,ať je to na dh nebo en, musím je centrovat více méně po každý vyjížďce. Na dh to pro mě vyřešil karbon, na en se holt musím o kola starat pořád. Když jsem zjistil hliníkový kola na dh, tak nehledě na ráfek nebo jak jsem to zapletl, vydrželo to tak týden denního centrování než jsem ráfek zrušil, I když jsem to lepil.

                  • wilda81  

                    Já bych si tyhle soudy odpustil. Zvlášť pokud jsi toho Pivota nejel a neměl v ruce. Chápu, že máš Santu za super značku, ale po zkušenostech s ním už bych si ho bez možnosti dlouhodobě vyzkoušet, nekoupil. To, že si systém vyvíjí není záruka vůbec ničeho (a okud se nepletu, tak prapuvodni system též koupili). Ke pracování HT rámu už tady též psal svoje.

      • Nutribird  

        Nevím jestli by nakonec dodání toho Propein za těch 75 dní nebylo rychlejší a nejjednodušší řešení.

        • baboon  

          Bylo, ale tohle rozjímání má svým způsobem taky kouzlo a někdy se třeba podaří vyčmuchat něco parádního ;) Propain má trochu nevýhodu v totální absenci recenzí a zkušeností. Prvotní oslavný články při vydání moc neberu v potaz.

          • theedge  

            nemáš to chlapče jednoduchý

          • Nutribird  

            Jjj, je to fajn, ale někdy z toho může bolet hlava. Ty Propain mají zajímavou cenu.

          • suslos  

            z osobní zkušenosti – jezdí kolem mě starší karbonové Tyee – vše super, žádný problém a řekl bych, že i méně bordelu kolem tlumiče než u mě na SC. Hlavně se to tedy lépe čistí :-D což u nového tyee odpadá a vypadá to moc pěkně a funkčně :)

            Druhý, první karbonový Rage sjezdák – během 2–3 let, dvě zadní stavby prasklé – vždy měl do týdne novou (jasný, blbý, ale zákaznický servis top) – sjezdáka loni prodal, koupil nejvyšší Capru a tam se nestačil po zkušenosti se zákaznickým servisem divit… u nich měsíc není moc času :-D

      • wilda81  

        Co třeba Alutech Fanes?

      • Atilla  

        Hlavně vyzkoušej doraz s 27.5

    • baboon  

      Asi to nakonec vidím na toho Propaina.. Už jsem skoro koupil Cotic Rocket na ebay, ale bylo mi to rozmluveno s tím že jetej rám tohoto typu bez záruky není dobrý nápad. Pak mám ještě „rozjednaný“ jeden bazar: Cube ale nějak se z toho moc nevidím.. Nejvíc asi z rámu, je to pro mě obrovská neznámá a když už neznámou (propain) tak raději opět se zárukou. Tedy jak psal mpIII: 27,5” verze, odpružení Fox 36 GRIP2 + DHX2 pružina a zbytek to nejlevnější. Jen já spíš vezmu uhlí, protože ta pohřební barva je bomba! :)

      Btw nemáte tam někdo slevovej kupón? ;)

      • wilda81  

        Cube nevypadá vůbec zle, ale taky bych sáhl po Propainu. V zelené :)

        • baboon  

          Cube si zajedu prohlédnout, přecijen je to poměrně značná úspora. A kdokoli s těmi rámy měl nějakou zkušenost, ať už pozitivní nebo negativní, tak jí uvítám! Jediný co je mi už teď jasný (a potvrdil mi to i inzerující), že zadní stavba není nic supertuhýho.

          • suslos  

            proporčně nic hezkého teedy… fungovat to bude

            tlumič bez páčky na přiškrcení, tuhý to taky nebude… počítej s investicema do servisu.. za mě tedy na 100% propain, ale rozdíl peněžní si musíš obhájit ty no :(

            • mr.antik  

              přiškrcení vyloženě potřeba není, ale s těma proporcema to hezký není… S, maximálně M, větší velikost jsou vyloženě ošklivý a vypadaj jak kola před rokem 2000.

        • goofy  

          Tak. :-)

          • mpIII  

            Tohle jo!

          • baboon  

            Já mohu pouze černý uhlí nebo hlínu v raw! Nicméně co myslíte o podvozku? Mám varianty:

            • 36 / DHX2 (+925e)
            • Lyrik Ultimate / Deluxe RTC Coil (+475e)
            • Yari RC / Deluxe RTC Coil (+195e) s tím, že bych tam nahodil Metrica, což je schopná vidle se slušným twin-tube tlumením.

            Variantu základní tlumič a pokoušet se sehnat upgrade jsem zavrhnul, protože ve 210×55 je toho na bazaru moc málo a tím spíš se tam těžko objeví něco top :(

            • embi  

              Vyhnul bych se DH(X2). Stejně tak nevidím smysl připlácet za 36 oproti Lyrik Ultimate.

              • mpIII  

                Zrovna jsem se bavil se servisákem o X2 a hodně prý závisí na kvalitě provedení servisu. Po servisu X2 objel za rok celou endurosérii, pár závodů EWS amatérsky a stále se nevysral. Takže nevidím problém ho vzít a asi X2ku nakonec koupím.

                • goofy  

                  Na to tvoje XC kolo imho zbytečné.

                  • mpIII  

                    Já bych řekl, že to tomu bude slušet. :0)

                    Pružina by byla taky fajn, dle ohlasu na mtbr je to s ní pecka, ale furt nejsem rozhodnutý…

                    • goofy  

                      Slušet asi jo, citlivost bude lepší, hmotnost vyšší… Osobně si myslím, že u tak malých zdvihů asi nemá cenu vozit tak složité tlumiče, protože využití jejich přínosu je dost na hraně, a zbytečná váha navíc. :-)

                      • mpIII  

                        Rozdíl mezi DPX2 a X2 je 50g :0)

                        • goofy  

                          Tak asi jsi lehká váha, s mou skoro nejtvrdší pružinou je ten rozdíl výrazně větší. Ale já bych tam nechal ten Float co tam byl, a to je pak ještě víc.

                          • mpIII  

                            Já myslel Float X2, ne DHX2.

                            Pružinu tak nějak v myšlenkách opouštím…

                            • goofy  

                              Aha… Já se s v těch zkratkách furt ztrácím… :-D

                              • mpIII  

                                Je fakt, že DPX2, X2 a DHX2 jsou dost podobné zkratky :0)

                            • goofy  

                              Až teď jsem si všiml, že to není tvoje kolo, a chceš tam dát X2 místo DPX2 jo… :-D Do prdele ty zkratky mě už serou. :-)

                              No X2 je pěkný, ale asi bych tam nechal ten DPX2 než blbě naladěnou X2. Ono se to nezdá, ale aby ty složitější tlumiče fungovaly v bordelu jak mají, tak je stejně je třeba trochu přitlumit přes komprese, a na takové to XC prakticky není cítit rozdíl oproti těm „obyčejnějším“.

                              • suslos  

                                tak tak

                                a jak už tu jednou psal Wilda, je rozdíl ve škrtící páčce na X2 a DPX2, kdy 3 polohy na DPX2 jsou mnohem vhodnější svým rozsahem na normální ježdění něž dvě na X2 → kdyžtak mě zde doplní

                                do parku Ti to v open modu je jedno..

                      • suslos  

                        +1

              • baboon  

                A DHX2 má nějaký konkrétní problémy? Vnitřek mi přijde udělaný rozumně a oproti vzduchovýmu X2 odpadá cela řada starostí.

                • mirorek2  

                  a to jakých starostí? se vzduchovou částí jsem u x2 problém nikdy neměl…

                  • baboon  

                    A co konrétně tě potkalo jestli se mohu optat?

                    • mirorek2  

                      pravidelně se mi vysírá po servisu u švece olejová část a to do pár vyjížděk a na více tlumičích

                      asi špatný servis, teď to mám doma od Kamila, tak se ukáže kdo umí

                      • Breakpain  

                        Tatarka dela servis u sebe? Nevim, ptam se ;)

                      • baboon  

                        Co přesně znamená, že se vysírá? Vzduch v oleji? Nebo teče? Pokud zavzdušněno, tak myslím, že tam skutečně může hrát roli to, že je to vzducháč. Koukal jsem na videa kde pružinovou DHX2 rozebírali a není to nic kosmickýho, prostě IFP a tam není úplně moc prostoru, kde by se to mělo srát, tam to v podstatě může přisávat vzduch jen přes IFP, jinak by to viditělně chcalo. U vzducháče to máš ještě celý schovaný ve vzduchové komoře s velkým tlakem (nejspíš větším, než v IFP, kam se fouká 150psi), takže se může tlačit vzduch do oleje tudy.

                      • mpIII  

                        Přesně tohle mi Honza z FRBS říkal – že tam často má X2 po „servisu“ jinde a že to musí předělávat.

            • Atilla  

              Šel bych do yari RC + RCT a dokoupil charger Rc2 2.1

              • Mr.Duck  

                Nebo tak, jestli to vyjde lip nez Lyrik.

                • Atilla  

                  Jo určitě se dá koupit o dost levněji, než 300e a navíc máš náhradní tlumení, kdyby se něco stalo s chargerem.

              • baboon  

                Hmm, ale Lyrik je případně +280 euro a za to stejně Charger 2.1 neseženu (našel jsem za 380e)

                A RCT Coil – nemáte s ním nějaké zkušenosti? Nechybí štelování rychlé komprese (na revoxu to vcelku používám)?

                • Atilla  

                  Jsem kupoval 2.1 charger Rc2 za 220eu

                • goofy  

                  Pokud štelovaní HS používáš, tak jdi do něčeho, co ji má. Ten RS sice může být naladěný pěkně, ale pak tě stejně bude štvát, že si to nemůžeš doladit podle sebe. Já teď mám na kole cca rok starý X2, a zatím bez problémů.

                  • baboon  

                    Děkuji, já jsem dal jen rychlý google a našlo mi to něco v GB. A Yari s touhle patronou = Lyrik Ultimate? Tam je rozdíl i ve vzduchové komoře, že? Máte někdo osobní zkušenostu DebonAir vs SoloAir?

                    • theedge  

                      Ultimate verze je 2.1 Charger ( RC2 nebo RCT3 ) + nový olej a těsnění SKF. K tomu DebonAir z roku 2019 ( větší proti 2018 ).

                      • Mr.Duck  

                        Ten novej DebonAir je i v Yari, takze rozdil je jen ten Charger. Ma i novy pist, je tam tech rosdilu dost, i kdyz konstrukce je stejna, a realne funkce vice mene taky, jen je to nastavene vic do mekka, coz ja treba moc nechapu, ale mozna to vychozi nastaveni chteji na min agresivni jezdeni?

                    • Atilla  

                      Komora tam je a stíraky vymenis při prvním servisu. Ještě jsem tedy nenašel stíraky pro verzi.ultimate. Prodávají zvlášť jen normální.

            • Mr.Duck  

              Za mne Lyrik. Subjektivne lepsi, podle netu minimalne srovnatelna vidlice s 36, a priplacet za fox 500 e mi prijde postaveny na hlavu :) Nehlede na udrzbu..

            • goofy  

              Lyrik už prý OK, ale stejně mi to na kolo nesmí. :-D Takže já bych šel zase do Foxu. :-)

            • mpIII  

              Na německým bazaru je toho ve 210×55 dost, včetně X2 za 549 EUR

            • suslos  

              jen otázka – jak moc je ten rám progresivní? aby jsi to neměl s pružinou už moc lineární, jen poznámka pod čarou

              • baboon  

                To nevím :( Ale vycházím z toho, že na to věší pružiny oni sami, tak to doufám bude OK.

                • suslos  

                  jasný, zkus pohledat nebo jim pošli dotaz…

                  měl jsem pružinu na kole s 9% a stálo to za hovno… se vzduchem to fungovalo prostě mnohem lépe. Tak aby jsi neudělal tu samou chybu.

                  • suslos  

                    jo a taky to kolo prodávají už z fabriky v build kitu s DHX2 pružinou :-D

                  • baboon  

                    Dotaz poslán, výsledek sem hodím :)

                    • baboon  

                      tak jsem to našel v testu. Takže pružinu bych tam dal.. S pérem na kole je to jako u lesbických žen: Celou dobu přemýšlíš, jaký to asi je, když tam je a když už tam jednou je, tak nechceš jinak :)

                      • MirosPikos  

                        To mi připomíná jinej. Jezdit na babetě je jako píchat tlustou ženskou. Je to strašně bomba, jen tě u toho nesmí nikdo vidět :-D

              • Baba-Ji  

                Propainy jsou spíš linárnější. Jak je na toim tenhlecten ale těžko říct. Hugene, čemuž je tenhle Propain z celé jejich produkce nejpodobnější, je lineárně-progresivní (většinu doby spíš lineární a až úplný konec je progres). CO jsem měl Spindrifta, tak ten byl lineární fest. Jakmile jsem ho ale zprovoznil ze 180 na 196mm zdvihu, tak jsem teprve narazil na progresi.

          • Radek Broz  

            Hele, já to nedávno zkusmo naklikal a udělal to úplně stejně:)

      • mpIII  

        Na cube bych se v tomhle případě vyprdnul

      • mr.antik  

        Tu C62 mám, jezdit to rok přijde mi, že to není kolo uplně pro tebe. Špatnýho vyloženě na něm není nic, ale asi bych to nenazýval enduro, spíš takové lehké AM (jak provedením zadní stavby, tak geometrií). Já mám 166cm/70kg a mám ho v „S“, takže odolnost až tak neřešim a konzervativní geometri mi vyhovuje. Ale ta zadní stavba na titěrnejch ložiskách nepůsobí moc bytelně.

        • theedge  

          Co tam je za loziska?

          • mr.antik  

            to ti uplně přesně neřeknu, ale prostě v porovnání s většinou enduro kol jsou to ty „menší“ co se používají spíš na ostatní čepy než na hlavní.

        • baboon  

          Já mám kolem 177, 75kg.. A faktem je, že ta „usedlá“ geometrie mi moc nehraje, spíš ho tedy škrtám. Každopádně díky za poznatek.

          • mr.antik  

            bohužel tam nejde dát ani žádnej angleset kvůli integrovanýmu hlávku.

            • maajkee  

              Maximálně kroužek Reverese kterej to položí o 0,5°

              • mr.antik  

                paráda, jde to koupit někde u nás? To by se mi docela hodilo – ani ne kvůli úhlu ale kvůli zvednutí středu.

                • wilda81  

                  Offsetové vložky použít nemůžeš?

                  • mr.antik  

                    to můžu ale když zvyšovat HA úhel se mi moc nechce a dávat 170mm vidli taky ne.

                • maajkee  

                  Ahoj,

                  Reverse dělá BP Lumen, tam jsem momentálně poslední dva kousky vykoupil :)

                  Ale měly by být zase skladem.

                  https://www.reverse-components.com/…apered-forks

                  • mr.antik  

                    těch 10mm je celkem dost – nedělá to pak nějaký zvuky, lupání v hlávku apod?

                    • maajkee  

                      Hele, pokud mázneš dosedací plochy, tak by měl být klid. Zase to nestojí svět, takže za zkoušku to stojí.

                      Já budu mít asi jeden volnej kdyby měl někdo zájem.

                  • embi  

                    To zvýší řidítka o 5mm ne?

                    • theedge  

                      Taky na to koukám a škoda že to tam nemají přepočítaný do geometrie kola … podložka má 10mm, ale tím že to trochu položí vidli, tak to trochu klesne … jestli je pak výsledek 5mm nevím …

                      A ještě dotaz – to je nějakej excentr, nebo to tu vidli položí o těch 0,5° jen tím že to přidá ten 1cm jako podložka ?

                      To je pak asi lepší zvednout o 1cm zdvih vidlice …

                      • maajkee  

                        Pokud máš možnost zvednout vidlici, tak pak jo. I když díky sagu, ti to zvedne tak o 0,7mm.

                        Každopádně v dnešní době zvedat zdvih třeba u RS znamená minimálně koupit novou pístnici za litr. Takže tohle je pořád levnější řešení.

                        • theedge  

                          Já ten delší DebonAir tady mám. Pokud ta podložka od Reverse jen zvedá hlavu o 1cm, tak radši zvednu vidli …

                          Ideální by byl Angleset ( kterej není ), protože tohle mi 0,5 stupně položí i sedlovku.

                          • mr.antik  

                            Já mám starší model PIKA (tušim 2016–17) a ten prej na 170 nějak jednoduše nejde, ale nevim…

                            • mirorek2  

                              tak nějak jednoduše vůbec nejde, krátké nohy

                              • mr.antik  

                                jj, snad jsou nějaký spešl 170mm edice ale když zdvih nepotřebuju a půjde mi nějak snížit ještě řídítka o 1cm dolu, tak mi to přijde jako triviální řešení, levný lehký.

                            • theedge  

                              Já mam 2018 Lyrik a tam to jde velmi lehce – výměnou debonair s airschaft si zvolíš délku vidlice.

                              • mr.antik  

                                nevíš na kolik max?

                              • maajkee  

                                No velmi lehce. Velmi lehce se to dělá u Suntouru jako kdysi i u RS. PRostě jen vyndáš nebo přidáš cm spacery. Už pár let dozadu musí pro změnu zdvihu měnit právě airshaft. Kterej stojí kolem tisícovky, což podle mě není úplně jednoduchý. Musíš to objednat, zaplatit a předělat :)

                                Všechno je to jen cenová politika, jiný rozumný vysvětlení k tomu není. Stačil by jeden airshaft a snížení zdvihu by se dělo spacerem.

                                • mirorek2  

                                  a přepouštěcí kanálek bys zalepil a posunul

                                  • maajkee  

                                    Přepouštěcí kanálek bych z fleku zrušil a vrátil zpátky dual air :)

                                    Protože už jsem řešil nemálo vidlic s ucpaným přepouštěcím kanálkem a ztrátou zdivhu.

                                    • mirorek2  

                                      špatné mazadlo?

                                      já bych zase z fleku zrušil ocelovou negativku, soloair mi u všech vidlic naprosto vyhovuje fox/RS

                                      • maajkee  

                                        Ocelová negativka, pokud sedí na hmotnost jezdce je naprosto ideální.

                                        Přesně tak, špatné mazadlo ve většině případů.

                                        • mirorek2  

                                          A pokud nesedí? A pokud chci pak dát já 105 kg vidlu na kolo mladému 45 kg?

                                          • maajkee  

                                            Tak samozřejmě lze dát měkčí pružinu

                                            • mirorek2  

                                              chytnu jakýkoli srantur a pinkani a cvakani negativni pruziny, cvakani patrony a o pridirani nekterych kusu ani nemluve a jeste se srat s pruzinkama…

                                              foxu naboucham a jedu, srovnavam durolux a 36 nebo lyrik, cili stejnou tridu

                                              lyriky zas krupou v korunce ze, past vedle pasti:-)

                                              • Mr.Duck  

                                                To krupani je stejnej problém u 36. Ja bych chtěl totem co chodí jako lyrik :)

                                                • mirorek2  

                                                  ja uz jsem seriozne uvazoval nad 180 boxerem na patrola, to bude tuhe :-)

                                                • kesu  

                                                  Ne, Totem co vazi jako f34, chodi jako Dorado a vypada jako Lefty

                                                • wilda81  

                                                  Tipuji, že se brzo dočkáš.

                                                  • Mr.Duck  

                                                    Verim tomu a doufam! Nicmene ja bych este rad non-boost a s tim moc nepocitam :(

                                                    Da se aspon boost predni naboj konvertovat na DH boost, nebo to neni kompatibilni?

                                                  • Atilla  

                                                    Dáš jen podložku pod kotouč.

                                                  • Mr.Duck  

                                                    Me se ta myslenka moc nelibi. Mozna sem paranoidni ale vzdy se na kole snazim mit co nejspolehlivejsi reseni, nikdy na kole nechci premyslet jestli muze byt neco spatne. A tyhle adaptery pod kotouc mi prijdou jako potencialni misto selhani kterymu se da predejit, i kdyz to znamena vymenit naboj. Teda pokud by byla rec o 1–2mm, tak bych se pres to asi prenesl.

                                                    Tudiz ty naboje, i kdyz maji stejnou roztec, maji jinak umisteny kotouc i kdyz jedina zmena z 20mm na 20mm boost bylo prave posunuti toho kotouce, tak to neposunuli tam co to ma normalni boost? To uz by mi mozna fakt nedalo spat :)

                                                  • Atilla  

                                                    Je to boost, právě proto je kotouč posunutý víc ven. Šrouby na střih udrží podstatně víc.

                                                  • Mr.Duck  

                                                    Ja vim ze fyzicky asi neni realny ten kotouc urvat, ale uz se mi treba stalo ze se mi kotouc povolil, to by mohl byt pruser ne? Hned jsem teda vyresil jak tomu predejit, ale byla to chyba o ktere jsem nevedel, kdovi jestli tam jeste nejaka nekdy nebude :)

                                                  • Atilla  

                                                    Závitové lepidlo a v pohodě vozím to na HT už dlouho.

                                • theedge  

                                  Tak to že něco musíš objednat, zaplatit a předělat je standardní postup prakticky u všeho :-)

                                  Předělání znamená stáhnout spodní nohy a nasadit novej DebonAir … to zas tak hrozný není.

          • mr.antik  

            Každopádně co se týká 29tek tak podívej na nový modely, tam už nějaká evoluce je.

            27,5 už asi odpískali.

    • AleZ80  

      Jestli se budeš ještě nějakou dobu rozmýšlet, tak občas koukni sem. Třeba se tam něco zajímavého objeví.

    • baboon  

      Dovolil bych si ještě prošťárnout otázku podvozku. Jak jsem pochytil, tak X2 nemá úplně pověst spolehlivého tlumiče (kdokoli má osobní zkušenost, uvítám jí s nadšením!) s tím, že vyžaduje víc servisu a u oficiálního dovozce je to bída. Jak je na tom 36 Grip 2? A dalo by se to generalizovat tak, že pokud chci méně náročný a obecně spolehlivější podvozek, tak vezmu RS?

      Aktuálně si veškeré tlumení servisuju sám, zatím mi to nedělá problém a velmi rád bych u toho i zůstal.

      Nechci tu vyvolat flame Fox vs RS, zajímá mě osobní zkušenost a je mi jedno, jestli je to ježděné ve whistleru (sorry Kachna :)) nebo jinde. Díky.

      • JakeF  

        RS tlumiče se serou taky, buď v klidu…

        • suslos  

          superdeluxe? nějaká zkušenost? díky

          • JakeF  

            Monarch Plus, jeden nějakej starší, druhej Deluxe RT3, oba začaly vydávat divný zvuky a chodit s odporem. Prej se něco vyjebalo v tlumení a dostal se tam vzduch.

          • Atilla  

            Jezdím super Deluxe coil. Půl roku na Rku a ted skoro půl roku na RCT. Jsem spokojený. Kámoš má float X2 ten s páčkou a jen low speed odskokem a dělal servis 2×, ale zase jezdi fakt hodně a dává vysoké tlaky protože litá velké skoky. Zrovna dneska jsme s tím jezdili sram test track kousek za Malagou.

            • suslos  

              Yop, díky, v okolí superdeluxy fungujou všechny Ok. Monarch je jiná story.

              Pak napis dojmy! :))

            • mirorek2  

              tlaky v X2 s tím průserem IFP nesouvisí, olejová část je oddělená, proto se mladému vysral za 3 měsíce (několikrát) jako mě, i když já mám 100 a on 45 kg (dle servismana)

      • wilda81  

        Vidlice se neboj, ta je spolehlivá a v pohodě můžeš servisovat doma. U X2 je spolehlivost loterie. Na sjezdaku vydrzel pár dnů, na enduru v pohodě sezónu. Bohužel alternativa na trhu není nebo je na tom s vydrží stejně (CCDB).

        • JakeF  

          Stačí nebrat ty top tlumiče… Když si člověk koupí závodní materiál, tak holt musí počítat s tím, že holt může vyžadovat i odpovídající pé­či.

          Na starým enduru mám nějakej základní Fox a ten jezdí 5 let bez servisu.

          • baboon  

            Já bych tam klidně nahodil něco jako Revox, DHX RC4, ale pokud uvažuju propain, tak to je ve 210×55 nesehnatelný. Leda DVO Jade, ten je vcelku za rozum nebo Marzocchi. U pružinových RS neexistuje varianta se štelováním rychlé komprese, což mi přijde pro kolo all-in-on trochu škoda (skoky/dropy vs citlivost v bordelu). Zavodnímu materiálu bych se s radostí vyhnul obloukem, ale ne za každou cenu.

            • Atilla  

              Zase na druhou stranu je to opravdu třeba? Mám na DH R2C2 jak v předu tak vzadu a ve výsledku po nastavení většinou hybu jen LSC když jsem na něčem hladkém. Na trailbiku mam lyrika Rc2 a vzadu super Deluxe coil RCT a i na 130mm se s tím dají jet poměrně solidní traily. Lítám tady s klukama co mají sc Bronsona. Týpek objížděl světák ve 4× a je to Rumunský šampion v Enduru a i tak mu docela stačím a to tu jedu vsechno na oči.

            • AleZ80  

              Marzocchi je vlastně Fox VAN a HSC také nemá, ne?

        • Baba-Ji  

          Ccdb coil je podle mne spolehlivy. Jezdil jsem leta 2ks a ani u jednoho nebyl problem

          • wilda81  

            Ty jsi měl pružinu ne? Já se bavil o vzduchovém. Rozhodně jsem ho posílal na servis casteji než bych si přál a cena za servis též nebyla úplně přátelská. Teď jsem pořídil ccdb il coil, uvidím jak to bude se spolehlivosti u něj.

      • Jarda636  

        Mám doma dvě kola z X2. Jedno je model 2017 ježděny od půlky 2016, druhý je 2020 ježděny od 7/2019.

        Ten starší byl 2× na servisu. Poprvé u Švece kdy po servisu fungoval ale divně v něm šplouchalo, porovnávál jsem i stejné tlumiče na stejném rámu a můj šplouchal.

        Tak jsem poslal na servis do KGBike a od té doby naprosto v pohodě.

        Ten druhý bez servisu taky v pohodě.

      • Mr.Duck  

        Sorry nebud, samozrejme ze je jedno kde to je jezdeny :) Material tu trpi vic, ale relativne je to uplne jedno.

        Muj nazor ale teda asi znas, prijde mi ze RS chodi o kus lip. Nicmene v chodu si myslim ze jsou rozdily minimalni a je to spis o osobni preferenci.

        Frekvence servisu podobna, zavzdusnenych tlumicu vidim od obou znacek tak stejne. Jen ten servis RS mi prijde o neco jednodussi (hlavne doma), a seal kit stoji cca polovinu. (pro priklad kit na kompletni servis lyrika stoji tady stejne jako prachovky na 36)

        Co se osobni zkusenosti tyka, tak jsem mel problem jenou s protrzenym mechem na Lyriku. To by mely mit vsechny verze od B1 vyresene (a nebo A1 po servisu s novym seal head) a predejit se tomu da odvzdusnenim. Na 36 mi taky odeslo tlumeni, ale tehdy jsem jeste tlumeni neservisoval tak ani nevim co presne se tam stalo, byl doraz a pak pogo stick :)

    • Atilla  

      Měl jsem teď možnost se trošičku projet na Santa Cruz Bronson C a Megatower C a musím říct, že to funguje velmi dobře i se základním tlumičem. Na 160 mm vzadu pocet po nasednutí jak když skočím na svoje DH. Přitom do kopce to jede zatraceně dobře. Jako geo by pro můj ideál měla být o malinko delší a trošičku víc strmá sedlovka. Ale jinak hodě fajn kola.

    • baboon  

      Tak abych nenapínal – nakonec Propain. Detaily třeba někdy na fotce, jestli se tedy někdy dočkám. Uznávám, že kdybych poslechl Nutribirda a objednal 8.2., tak by to bylo veselejší (dodání protáhli na 90 pracovních dní :((( )

      • Atilla  

        Tyee 29" v kartonu?

        • baboon  

          Kdepak, 27.5.. Na velký kola nejsem připraven a mám pocit, že přechod z 26 rovnou na 29 by mě spíš znechutil. Parkovišťové testy kol mě nepřesvědčily :)

      • MirosPikos  

        A kdo říká, že by termín dodání dodrželi? Akorát by ti přišlo o jeden email víc, kde by se velice omlouvali za zpoždění dodávky. Možná jak to buší někde v Číně, tak se dodávka trochu zpozdila. Jen co se přežene ta čínská rýma, kolo dodají. Odhaduje se to tak na 1 a 1/2 roku :)

      • Baba-Ji  

        já čekal jednou na rámovku 45 dní

        …a bylo to nejdelších 45 dní v životě :D, ale aspoň jsem měl čas pomalu dávat dohromady další komponenty

        Tak ať ti to rychle ubíhá :)

      • Radek Broz  

        Přijedeš mi ho pak ukázat?:o) I když 90 dní – to už budou v tý době kola lítat.

        • mr.antik  

          To už budou podzimní výprodeje :-)

          20% dolů a dodání do 7 dnů.

          • MirosPikos  

            Ty umíš potěšit :)

            • baboon  

              A mně tou dobou přijde mail, že se omlouvají, ale že netíhaji :)

              Já doufám, že propain už nemá v podstatě ani kam slevit. Navíc mám příliš konfekční velikost M a s těma se při výprodeji pytel úplně neroztrhl.. A ještě by na mě zbyla nějaká ošklivá barva :)

        • baboon  

          Jasná věc!

        • Soreno  

          Ten se teď bude o něj bát a tam u vás by ho zničil :)))))

      • Rudyshy  

        tak co dorazil? fotky?

        • baboon  

          Ještě měsíc..... Docela se to vleče :)

          • Radek Broz  

            Koukal jsem na to minulý tejde, jestli s tím nepohnuli, že bych taky objednal – 55 Tage.

            • baboon  

              55 je zlatých, já objednával při 90 :(((

              • Radek Broz  

                Tak nebo tak je to někdy pomalu před koncem sezóny + jak říká Wilda i to je dost nejistý.

          • wilda81  

            Nedivil bych se kdyby termin ještě posunuli.

          • Rudyshy  

            tak to opravdu nechces :(

          • chomejs  

            Na mtb-news.de psali lidi, že měli termín na konci června a včera jim přišlo, že už jim to sestavuj, takže bych nevěšel hlavu.

    • baboon  

      dneska začaly chodit maily (během dne po jednom): Máme rám, Máme komponenty, Sestavujem, Sestaveno a testujeme, a konečně Předáno DHL..

      Jestli to tedy není nějaký joke a kolo dorazí tenhle týden (skoro měsíc napřed), tak je to luxus! (Vzpomínka na canyon, kde jsem čepy a jiné díly s ověřeným dodáním 1 měsíc objednal 3 měsíce před odletem do Kanady, nestihli to a evidentně jsem jim byl úplně u zadku a po dalším měsíci objednávku rovnou zrušili je to příjemná změna :))

      • wilda81  

        Super! U Propainu je dobre, ze nemaji fixne dane komponenty, takze kdyby neco chybelo, muzete se domluvit na vymene za neco jineho. Canyon ma proste politiku, ze na kole nic nemeni a i kdyby jim chybelo treba jen sedlo, tak na nej cekaji a kolo neodeslou. Jinak me u Canyonu jedna objednávka chodila snad rok a doslova po šroubcích. Asi postupne jak jim chodily dily od dodavatelu.

        • chomejs  

          Bohužel to u Propainu takto nefunguje. Jakmile to objednáš, použité komponenty už nejdou změnit. Lze leda zrušit objednávku a udělat novou, ale budeš čekat „od začátku“ (55 pracovních dní u Tyee).

      • mr.antik  

        Ufff…

      • chomejs  

        Mám na DHL předáno už od minulého čtvrtka, ale zatím bohužel žádný posun, takže bych v tento týden nedoufal.