• Prokop Vaňač

    Zajímá mě váš názor jestli má smysl přemýšlet nad enduro zavodama s mým aktuálním bikem.(qhost Kato FS 3,7 2019)130mm zdvihy 27,5"kola. Předem děkuji za radu

    0 0
    • novas752  

      Jako zajel bys to na tom, ale chtělo by to pár úprav. Minimálně úplně jiný pláště než tam jsou z výroby (což je vzhledem k těm úzkým ráfkům docela problém), hodila by se teleskopická sedlovka, brzdy taky nic moc, vidlice by měla jít předělat na větší zdvih.

      0 0
      • Breakpain  

        Buďme upřímní – asi začíná, chce si to zkusit a ještě ani neví, jestli to bude jezdit. Takže za mě ano, stačí to … pokud ho to chytne, stejně se nevyhne tomu, že koupí jiné kolo ;)…

        0 0
      • Prokop Vaňač  

        Máš s tím slušnost? Případně jak to udělat. Děkuju

        0 0
        • novas752  

          Co jak udělat? :)

          Nejdůležitější je ta povinná výbava okolo. A pak pláště, nevím jak široký plášť se vejde do rámu, ráfky jsou tak na 2,3–2,35, možná některé užší 2,4" maximálně.

          Co se týče vzorku, vybírej něco z enduro modelů, dopředu hrubější agresivnější vzorek a měkčí směs, dozadu jemnější jezdivější vzorek a klidně základní směs.

          Například Maxxis DHF nebo DHR II nebo HighRoller II ve 2,3" 3C MaxxTerra Exo verzi dopředu a k tomu Aggressor nebo Rekon Exo dozadu.

          Ráfky předpokládám bezdušový nejsou, takže k tomu nějaký odolnější duše pro širší pláště a nazdar.

          Víc už neni vyloženě nutný, to už jsou jen další zpříjemnění a bonusy. Za pláště dáš okolo 2 000, zhruba za 3–5 by se dala vymyslet teleskopka, za podobný peníze by šly vylepšit brzdy, ale pro první zkušenost bych vyměnil jen ty pláště a kolo dobře seřídil, víc nemá cenu – když tě to začne bavit, stejně budeš koukat po jinym kole.

          0 0
      • jonti  

        Bych tam hodil DHF 2.3 a vic neresil.

        0 0
        • krabica  

          Bych nahodil ještě teleskop, nedokážu si to bez něj představit…

          0 0
          • jonti  

            Me to bez teleskopu nedava smysl hlavne na normalni jezdeni. Na enduro zavod by to jeste snad slo, tam behem RZ zustane sedlo dole a potom ho zvedne na transfer.

            0 0
            • krabica  

              Záleží, jel jsem EN závod, kde byly i šlapavé pasáže po rovině, či do kopce…

              0 0
              • JakeF  

                Pokud chceš závodit, tak je stejně dupeš vestoje.

                Jsou nějaký výjimky, kde tím ztratíš znatelně, třeba v Koutech byla jedna dlouhá šotolina, ale troufnu si říct, že u prvního závodu těch ztracenejch pár vteřin nebude hrát zásadní roli :)).

                0 0
                • krabica  

                  To asi jo, ale když chce jezdit EN závody, tak předpokládám, že i těžší terén mimo závody, na což už se teleskop výrazně hodí. Nedokážu si moc představit, nemít nic v těžkém terénu najeto a rovnou se vrhnout do závodů. Teda dokážu, ale je to o držku… :-)

                  0 0
                  • novas752  

                    Proč, třeba v bikeparcích teleskop nepotřebuješ.

                    0 0
                  • JakeF  

                    Jasně, teleskop je super věc, jen říkám, že lepší jet bez teleskopu než sedět doma :).

                    0 0
              • novas752  

                takových je ale málo. Většinou tam neni v RZ do kopce skoro nic a šlapavý úseky nějaký sice jsou ale sedět se tam stejně moc nedá.

                A i kdyby ano, tak s tim maximálně trochu ztratí, ale na čas to stejně nepojede.

                0 0
    • novas752  

      A taky musíš mít nějakou výbavu kromě toho, na závodech bývá povinný páteřak, integrálka. Hodí se mít chrániče kolen, dlouhý rukavice.

      0 0
    • Baba-Ji  

      Uplne v pohode. Nahod kdyz tak plaste s dobrym gripem, hlavne vepredu, a smele do toho :)

      I na HT se to da.

      0 0
      • kejda  

        Smělost někdy končí zklamáním, případně zraněním.

        Taky asi nepojedu rallye s Fábii, na které přezuju gumy…

        0 0
        • pepek  

          Proč ne?

          0 0
        • novas752  

          A přitom Fabie rally běžně jezděj. :)

          Jenže to kolo Fabka v základu úplně neni, nějaký zdvihy to má, je to dokonce celoodpružený, přehazka s brzdou tam je, aspoň základní hydrauliky taky… Jestli na tom kole umí jezdit v terénu, tak tam hodí nějaký pořádnější pláště a odolnější duše, frkne nahoře sedlo dolu a v pohodě to sjede. Třeba ani neskončí úplně na chvostu.

          0 0
        • mais  

          Podívej se, s čím jezdí hobíci rally, pokud si to chce zkusit a nejde mu o výsledek, tak to s tím v pohodě dá, stačí vyměnit gumy. Sedačku na RZ sundá ručně, hlavně by spíš měl dbát na to, aby měl dobrou helmu, páteřákovou vestu – doporučil bych i ochranu ramen a loktů. A hlavně natrénovat krocení emocí, aby to přemotivovaností nepřepálil a nevyrakvil se, než nasbírá nějaké zkušenosti a bude moct začít jezdit opravdu rychle i v závodech je třeba se krotit.

          0 0
      • MaTHa  

        +1

        0 0
    • JakeF  

      Úplně v pohodě… Já první EN závody jel na XC HT s 90 mm zdvihem, pevnou sedlovkou a akorát jsem dopředul dal trailovej plášť v šířce 2.1" :)).

      U většiny CZ závodů už se dá i celkem obejít bez teleskopky, šlapavejch úseků na sedlo nahoře už je v RZ minimum.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.