Výměna přední vidlice za vyšší zdvih

50 nepřečtených
  • Reeendy

    Ahoj bikeři, mate někdo zkušenosti s výměnou přední vidlice? Vlastním Rock Machine Blizzard 79 –29 – celopero, spíš takový all mountain na zdvizích 120/120. Rád bych vyměnil přední vidlicí se zdvihem max. 150. Máte někdo nějakou zkušenost? Jak se to bude chovat? Nevyhodim zbytečně peníze? Za jakoukoliv radu děkuji. Jo a zapomněl jsem zmínit, že je tam relativně velký hlavový úhel – 69 stupňů.

    • novas752  

      Je to nesmyslné, když už dal bych tam 130, maximálně 140.

      • Reeendy  

        Ono to kolo je fakt svižný, pěkně frčí, ale začalo mě bavit enduro, tak bych to rád trochu přeskládal, aby to bylo trochu víc univerzální. Ale asi ničeho pořádného nedocílím, což.

        • p@X  

          Musíš to s někým vyměnit za TLR verzi :)

        • ufoncz  

          Problém je, že přechodem ze 120 na 150 dost citelně změníš celou geometrii. Sice budeš mít míň přepadávací hlavovej úhel (cca 67,5 z těch 69), ale taky se ti změní i teď celkem položenej sedlovej úhel ze 73,5 na 72. Dál se ti zvedne ještě víc střed a těžiště (co je, zdá se, i tak dost vysoko). Asi bych se pokusil kolo poslat dál a rovnou vybral něco pro tvoje nový zaměření.

          Vycházím z https://rockmachine.us/…w-night-blue

        • novas752  

          Jakoby z hovna bič neupleteš, na enduro potřebuješ komplet jinak udělanej rám, odpružení, kola…

    • Lukas1986  

      Asi bych se toho nebál… Já měnil u kola původně 130/130 předek/zadek na 150/130. Vidlice původní offset 51, nová 44mm a rozdíl nebyl tak markatni– pocitove(myslím v geometrii a jízdních vlastnostech, vidlici jsem dal o 100% lepší, takže tam to bylo znát). Zároveň jsem shodil podložky pod představcem(původně 3cm, nyní 1.5cm)- tzn řídítka mám v téměř původní výšce.

    • Reeendy  

      Bych z toho nerad udělal nějakou splácaninu, nemám s tím zkušenosti. Tak že prodat a koupit enduro? Když na enduru asi neudělám zase nějaký pořádný MTB výjezd 70 – 80 km. To je v prdeli. 

      • Baba-Ji  

        Zalezi, co od toho vyjezdu cekas a jak dlouho bude trvat. 70–80 km vyjezd jako celodenni pohodovy vylet uplne vpohode das i na EN kole.

        • novas752  

          A ještě do toho nalezeš 2,5km vejškovejch.

        • Baba-Ji  

          Kdysi, kdyz jsem mel jeste stateho RB Bandita s 200 mm zadniho zdvihu, vepredu jsem mel nejakou jednokorunku a ori vaze okolo 18 kg jsem takove vylety skoro kazdou sobotu jezdival. Pak jsem presel na lehci bajky s min zdvihem a to se mne jednou podaril vylet cca 135 km. Vyrazili jsme dopo a vratili se domu nekdy po pulnoci, kdy cestou jsme navstivili nekolik hospod, turistickych mist a taky jednu DnB párty. To jsem měl NS Sodu se 177mm zdvihem, 180mm Totemem vepředu a váhou kola okolo 17 kg. :)

    • Georrge  

      130mm v pohode, ale to nejak moc nepoznas. 140mm by asi jeste taky slo, ale 150 uz je asi moc velka zmena. Jezdit by se na tom samozrejme dalo, ale EN kolo z toho proste neudelas a nebude k tomu sedet zadek. Teoreticky by se dal zvysit zdvih i vzadu, pokud by se vlezl delsi tlumic (a pokud mas ted rozumne nizky stred), pak by to bylo lehce univerzalnejsi na zdvizich cca. 135 / 140, ale porad to nebude enduro, jen lehce pohodlnejsi XC nebo trail.

    • Baba-Ji  

      Pokud to za kazdou cenu musis preskladavat, sel bych cestou vidle max do tech 140 a vymenil hlavko za nejaky angle-set. Lec 69 je proste fakt moc a i kdyz se ti podari pouzit angle-set –2°, tak porad tam mas hlavovku 67°, kdyz k tomu pridas vidli 140 mm, budes z toho mit uz pouzitelnych 66° ±0,5°.

      …ale furt to bude spis AM se „slack“ uhlama a to bohuzel i u sedlove trubky.

      • wilda81  

        +1

        Angleset a o 2–3cm delší zdvih vidlice nebude problém. Jen mrkni také na axle-to-crown délku nové a staré vidlice.

      • vojtechposmourny  

        Optimální bych viděl na 130 zdvih a 2 stupně položenej angleset, jak píšeš. Enduro to sice nebude, ale jízdnímu projevu to dost pomůže a s úhlem sedlové to takřka nehne.

    • Reeendy  

      Chlapi díky všem za Vaše názory, asi to fakt prodám a koupím něco nového!

    • antt  

      nevím přesně, co tam máš za vidlici, ale nejjednodušší a nejlevnější by bylo, vyzkoušet změnu zdvihu, výměnou pístu ve v vzduchové komoře . .

      • Reeendy  

        Mám tam Rock Shox Reba, nevím jestli se s ní dá něco dělat…

        • novas752  

          Dá se akorát snížit. Máš jí na maximálnim zdvihu. Viz stupnice na noze.

    • doubleingram  

      Taky uvazuju nad podobnym, jde zmenit SID 35/120 na 110?

      To by melo byt toto, ze?

      https://www.bike24.com/p2396647.html

      Dik

      • Georrge  

        Asi jsi chtel napsat sid 32/120? A rocnik vidle? Jinak pokud mas 29" tak ano, s tim z odkazu to pujde.

        Co si slibujes od 1cm mensiho zdvihu? :)

        • doubleingram  

          Ne, tu aktualni, jen SID, tam ma 35 nohy a a 120 travel. Mam ted 100 Fox SC ale predek je porad moc nizko a potrubuju jit vyse. Jediny cim to jeste jde je vidle, proto chci 120, a kdyz uz bude geo moc zmena, tak udelam 110.

          • Georrge  

            Zvysovat predek vyssim zdvihem sice jde, ale neni to ideal, protoze pri velkem propruzeni bude vesmes tam kde jsi ted. A prave pri jizde z prudkeho kopce (a jeste treba na brzde), kde nizky predek vadi nejvic, bys zmenu skoro nemel. To bys jedine musel mit vidlici hodne nafoukanou, abys nevyuzival cely zdvih.

            35mm vidle ale byvaji o chlup delsi nez 32mm pri stejnem zdvihu, coz by mohlo pomoct. To by sis ale musel overit, kdysi byl ten rozdil docela dost, dnes mi prijde ze je to sotva par milimetru.

            Lepsi je dat vlajdy s vyssim zdvihem. Co mas ted za rodla?

            • doubleingram  

              Tak propruzi to ± stejne, nez ta co mela mensi zdvih pri stejnym nastave vidle. Takze ve vysledku jsi porad o rozdil zdvihu vyse. Z kopce stejne vetsinou stojim, tam je mi to jedno, jde hlavne o transfery, asfalt, apod.

              Rodla mam rise 27,5, vys moc uz nechci, modni policie, znas to :)

              • Georrge  

                Jebat modni policii, ale taky se mi vic libi rovnejsi rodla no :D

                A prave ze to nebude pruzit stejne.

                • Bez zatizeni ma jedna vidle 100mm, druha 110mm, tedy rozdil 10mm.
                • pri sagu 30% u prvni vidle zbyde 70mm, u druhe 77mm, to uz je rozdil jen 7mm.
                • cim vic se budes blizit dorazu, tim mensi ten rozdil bude, az teoreticky v extremu 0mm (za predpokladu ze budes vyuzivat cely zdvih u obou vidlic, coz bys mel).

                Na asfaltu tedy muzes pocitat s rozdilem tech cca. 7mm pokud budes foukat podobny sag.

                • doubleingram  

                  Asi jo no, 7 mm dobry, kdyz dam 120 vidli, tak 1,5 cm, to uz je ok. Otazka jak hodne to pocitove/jizdne rozkope uhly/geo, zmena bude o stupen na sedle a vidli.

                  Nebo holt ty rodla, ale to by musel byt 40 mm rise, to uz je ultra hnus.

                  • kubad  

                    případně tu vidlici necháš snížit na 110 nebo 100mm kdyby to nebylo to co chceš, nebo můžeš nechat pod představcem o podložku víc

                    • doubleingram  

                      100 mam ted, to je malo :) Podlozky mam na max, uz jdou jen vic rise rodla, nebo vidle, jinak nic.

                  • Georrge  

                    Kdysi se jeste daly rodla zvysit pomoci predstavce s vetsim uhlem, ale pokud uz mas moderni kolo s kratkym predstavcem tak uz to asi moc realne neni :) navic to taky neni zadny vzhledovy zazrak (mozna jeste horsi nez 40mm rodla).

      • novas752  

        Tohle je ale pro 32mm verzi sida – Sid SL.

    • Gaper  

      Máš semi hlávko, můžeš udělat kompromis, 130mm vidli a angleset hlávko. Položíš tak vidli relativně o dost a nezměníš tolik geo.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.