Specifika řízení kola s hodně položeným hlavovým úhlem

5 nepřečtených
  • jenik00

    Ahoj, zajímalo by mně, jak je třeba přizpůsobit ovládání kola, projíždění zatáček, při hodně položeným úhlu hlavy (třeba 65°). Bude asi potřeba víc tlačit do řídítek, hrát si s náklonem, jestli jsem to správně vypozoroval, ale to by mělo být způsobený menším zatížením předního kola při položenějším úhlu, což mi přijde nelogický. A jak ovlivní chování takovýho kola délka představce? Když dám kratší, zatížím víc zadek kola a bude to spíš kontraprodutivní, ne? Někdo tu má tu teorii určitě perfektně zvládnutou a byl bych moc rád, kdyby mi to dokázal a byl ochotnej vysvětlit. Předem díky.

    0 0
    • blaza84  

      "A jak ovlivní chování takovýho kola délka představce? Když dám kratší, zatížím víc zadek kola a bude to spíš kontraprodutivní, ne? " A proto jsou na sjezdových kolech, kde je potřeba dobrá ovladatelnost, představce co nejkratší.

      0 0
    • kOmE  

      Nijak , jen sedneš a jedeš, mozek si zvykne rychle, stačí pár jízd. Představec dej podle toho jak chceš na tom kole sedět. Předpokládám ,že s tímhle úhlem se jedná o enduro nebo sjezďáka a to se běžně používají představce od 30 do 70mm.

      0 0
    • jenik00  

      Díky.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.