• marcus.ss

    Asi blbý a divný dotaz, nicméně zajímal by mě v praxi reálný rozdíl mezi kolem se zdvihem 140/150 a 160/165. Konkrétně objednal jsem spectral 2015 EX ve výprodeji nicméně po 3 tejdnech ani nepřišel email, furt to řeší a mě už to nebaví řešit. Nyní se na YT opět objevila capra CF comp. Osazení apod. si porovnat umím. Váhový rozdíl je relativně minimum. Nicméně pořád tak uvažuji o tom co to udělá v praxi např. ve výjezdech, o kolik bude Capra (jestli bude) pomalejší a naopak o kolik bude rychlejší ve sjezdech. Enduro specific je v módě tak se všichni sice předvádějí ale..

    Jinak mam xc 100/100 a dh 200/200 :-) takže hledám ještě něco mezi.

    0 0
    • vojtechposmourny  

      Ahoj, pokud máš sjezďáka, šel bych do Spectrala Ex. Možná bych se zbavil xc na 100/100, a zůstal u Spectrala a dh.

      Protože do parku si stejně vezmeš sjezďáka, a vše ostatní pokryje Spectral.

      0 0
    • marcus.ss  

      No xc už je ze starých dobrých komponent na 26´ – prodejný za málo, pro mě hodnota větší, tudíž moc pro mě nemá smysl prodávat a nechat si ho jen tak v záloze. Do parku rozhodně budu používat DH, pokud ho neprodám a nenechám do budoucna jen enduro, mě by spíš tak zajímalo jaký má vliv rozdíl 2,5 cm pod zadkem a 1 cm pod předkem vzhledem k tomu jak ,,rychle to pojede po rovině a do kopců. vzhledem k tomu že porovnáváme stejnou váhu kol (spectral v Al, Capra v CF). Jestli se vůbec pozná rozdíl? Bohužel takle to nikde neodzkouším.

      0 0
      • honhav  

        capry bych se nebal, mam ted na rune nastavenou podobnou geo (65 hlava) a stoupa se mi na tom dobre, neni problem vyjet cokoliv, pokud na to mam nohy (kamosum z okoli na vyjizdkach stacim, nestiham na rovnych cestach trenovany borce na 11–12kg xc, kdy me proste brzdi gumy). Spectral je sice vic trail, ale imho bude stoupat srovnatelne s caprou.

        Na system zadni stavby jsou tu jini profici, ale kdyz se kouknu tak oboji je klasicky horstlink. Takze vlastnosti budou podobne, bude zalezet na nastaveni tlumice. Osobne si myslim ze vetsi rozdil nez zdvih udelaji gumy a vaha kol… Volil bych capru, protoze mi prijde univerzalnejsi (ani spectral nebude zadna extra raketa a bude zalezet v podstate jen na gumach ktery zvolis)…

        0 0
    • MichaelSimek  

      Nevim jak Kapr, ale 160 endurko jezdi do kopce porad super, pokud neplanujes jezdit nejakou xc zavodni rychlosti, tak to imo nepoznas na vykonu mezi tema kolama

      0 0
      • ememem1  

        to je dost odvazne tvrdenie.

        0 0
        • MichaelSimek  

          ja to vicemene nepoznam pokud nechci vylozene svihat, na normalni trailovacce to jede do kopca v mojim podani stejne …sice objektivne pujde ht lip za pedalem a je lehci, nadruhou stranu fullik to pekne pozehli a usetri sily na tom

          0 0
      • Rubi  

        presne, pokd se jede „napohodu“ tak to vyjde nastejno, pri vetsim svihani uz to jde hodne znat

        0 0
    • tonik666  

      Vzhleden k tomu, ze mas DHcko, tak potenccial kapra vyuzijes, takze bych ho misto Spectrala klidne vzal. Aspin tomu budes moct vic nalozit.

      0 0
      • marcus.ss  

        Právě jsem se trošku bál abych si nekoupil druhý Dh, protože k 200/200 už to není zas tak moc daleko.

        0 0
        • tonik666  

          Klicovy rozdil je v osazeni, jeho hmotnosti a odolnosti a v teleskopu

          Kdyz si dh ram osadis jako enduro, taky na nem ujedes dos, viz mistniuzivatel pitos co ma enduro ze statusu

          0 0
    • marcus.ss  

      Neplánuji na xc mám právě xc, Ale bydlím na okraji Prahy, takže teda zase nejsou k dispozici vždy mega kruťárny. Tudíž mi právě vrtá hlavou, jestli to nějak výrzaně hůř pojede vůči spectralu. Protože na svym Dh nedojedu ani do trafiky :-) jak je to namáhavý

      0 0
      • honhav  

        Na modernim endurku typu capra se da bez vetsich problemu a rozdilu proti xc urazit 100 km vylet…zaroven se nelekne nejakyho sjezdu, ani parku nebo fr trate…

        0 0
      • MichaelSimek  

        U prahy je spoustu krutaren (teda aspon pro me jsou kruty).

        vyrazne hur to nepojede, rozdil bude minimalni

        0 0
        • marcus.ss  

          No tak ano, ale je otázka jestli tyto věci sjedu vůbec na něčem. Naopak zase když vidim někoho na singltreku nebo na rychlebech jak má super nabušený ,,enduro specific´´ za 200 tis a já za nim teď jedu na Anthemu a on jede o polovinu pomalejc tak si právě říkám zda potřebuju vůbec takový zdvih.

          0 0
          • kesu  

            nepotřebuješ, Rychleby jsou o geometrii a ovládání kola a ne o zdvihu. Jsem přesvědčenej, že je úplně jedno, jestli to jedeš na 140 nebo 165mm nad zadním kolem.. Ale nechtěl bych se vzdát rozumný geometrie…

            0 0
          • MichaelSimek  

            tak jasne, crom taky sjizdi na ht co ja se bojim na en, ale ja si opravdu myslim ze ten rozdil mezi tema kolama je realtivne malej ale kapru budes moct precejenom nalozit o kosousek vic a popr dat i nejaky fr/dh kdyz nebude sjezdak

            0 0
            • HKou  

              Ja vim, ze kapr je cesky foneticky blizko, ale capra je „koza“, kapr je „carpa“ :) Ze by na koze nikdo nechtel jezdit … ?

              0 0
              • tonik666  

                Vim že Capra je koza, ale „kapr“ je mnohem lepší pracovní název právě díky fonetické podobnosti.

                0 0
          • scret  

            tak jako tak, nejvic ze vseho udelaji gumy a pripadne prevody… TZn. jak tu pisou ostatni, na Capre se da objet v pohode celodeni vylet..

            0 0
    • kesu  

      Tak tohle doma řešíme pořád. Otázka podle mého je, jak často opravdu využiješ EN kolo?

      Protože problém ježdění v okolí Prahy je, že aby sis sjel jeden trail, musíš jet přesun po asfaltu. Pokud dáš na EN kolo těžký gumy, nepojede po asfaltu. Krom toho je otázkou, jestli opravdu využiješ takový kolo na trailech a sjezdech v okolí. Já bych spíš vzal nějakýho trailbika, lavně kvůli obratnosti. Prostě něco s položenější hlavou a dobrou geometrií, ale s nižším zdvihem.

      0 0
      • honhav  

        njn ale otazka je v tom porovnani – spectral x capra… imho capra na stejnych gumach nepojede hur…

        0 0
      • MichaelSimek  

        tak zase na en muzes dat taky trailovy gumy kdyz cloveku vadi ze to nejede…je tam opravdu nejaky znatelny rozdil v obratnosti? Ja nevim jak Kapr, ale Pata nedostatkem obratnosti netrpi si myslim, to spis tim trpim ja (spolu s nedostatkem vetsiny dalsich skillu)

        0 0
        • wilda81  

          Trailovýma gumama na EN docílíš jen toho, že zabiješ potenciál kola.

          0 0
          • MichaelSimek  

            tak asi zalezi taky co nazveme trailovou gumou, kazdpoadne o tom tady rec neni, resi se tu jestli trail bike nebo en bike, tam me argument na to ze na en jsou jiny gumy neprijde validni jelikoz se gumy daji dat stejny

            0 0
            • wilda81  

              Na spravnou volbu jestli trail nebo EN nemame dost informaci tj. co chce marcus primarne jezdit a jestli ten „prodej“ DH je jen na oko, aby si oduvodnil nakup dalsiho biku, nebo ne :). Pokud by DH prodat fakt chtel a mel nechat jen univerzala, tak je Capra dobra volba. Pokud ne, tak bych sel prave do nizsiho zdvihu. Sam jsem mel nejakou dobu kombo DH+160mm+HT a DH+180mm+HT, ale nejrozumnejsi volba byla DH + trailbike.

              P.S. ja o gumach nezacal, jen jsem psal svoje zkusenosti ;)

              0 0
      • mr.antik  

        ja myslim že vše je hlavně o gumách… zbytek se dá různě pozamykat…

        0 0
    • wilda81  

      Co na něm plánuješ jezdit? Takový ten „do-it-all“ bajk na všechno kromě parků? Pak bych volil trailbike 130–140 zdvih pod prdelí. Raději dostat kolo občas nadoraz, než tahat zbytečný overkill, který téměř nevyužiješ.

      0 0
      • MichaelSimek  

        ja zase prave za do-it-all bike povazuju vic enduro, protoze snim muzes opravdu i ty velky prasarny, ale zase do kopce stim vyjedes skoro stejne jako s trail bikem…na 130 se da taky spoustu ale na neco uz to bude na hrane

        0 0
        • mirabike  

          souhlas, zvlášť pokud máš DH – aspoň tak to mám já – DH mě posouvá dál a na AM/EN jsem pak za 160 rád, protože si na něm víc troufnu a mám rezervu, když něco víc oprasím..

          0 0
      • honhav  

        vaha srovnatelna, overkill jsou ty 1–2 cm zdvihu navic? nemuzu ted najit ten web s charakteristikama zadnich staveb, ale kdyz jsem tam koukal na capru, tak to vypadalo, ze se nebude houpat a celkem pojede…

        0 0
          • honhav  

            jo to je ono, kolem sagu to vypada pekne citlivy, v pripade nutnosti pomuze tlumic a pak uz je to pekne progresivni, takze do kopce to bude tuhnout a dolekopcom tomu muzes nalozit… ucinnost slapani je prikladna…

            dokonce tady mas porovnani strive a capry: http://linkagedesign.blogspot.cz/…cf-2015.html ja bych volil capru (zvlast pri podobne vaze)…

            0 0
        • goofy  

          Ono to spíš bude o geometrii.. Jeotázka, zda si k DH tanku kupovat další tank na menších zdvizích, protože tak teď všechny EN pičovole kola vypadají, a hravost abys pohledal…

          0 0
          • honhav  

            ale prd, hravost je mytus… ovladatelnost en byva dostatecna, rozdil je v tom ze neresis kazdy korinek ale vybiras si zajimavy mista a jedes proste rychleji… stejne tak se na tom daji jet trialovy pasaze… 1 st hlavove trubky zas takovej rozdil neudela… oboji je nizky a dlouhy

            Na litacku po lesnich cestach ma xc

            0 0
    • Doktor-Prase  

      Jezdim Capru okolo Prahy, bajkpark jeste nevidela a jako overkill mi to na mych 100kg neprijde. Pokud do kopce jedes jenom proto, abys pak mazal cestou necestou dolu, je to idealni kolo.

      Zadni zaveseni je VELMI a ciste progresivni, tzn FR compatible. A je to hodne tank :)

      Co me tedy hodne prijemne prekvapilo je, jak pekne jede do kopce, to jsem necekal.

      0 0
      • marcus.ss  

        Odpovim zde na vše nahoře, DH nyní prodávat nechci. Trend současných bikeparků kromě Dh lajn je hladká cesta což bych v poho taky odjel na Capře ale nechci jí tam ****** když vidim jak je už Dh omlácený,ošoupaný (saint dh přehazka vs x1 je v ceně rozdíl. (třeba za dva roky až se někde rozstřelim třeba ale už prodej jo :-)).

        Ježdění – singltrek, rychleby, trails line v AT – saalbach, ((nemyslím dh lajny, na to mam dh) kitzsteinhorn (nebyl jsem), pár závodů v enduro sérii a hlavně během tejdne Šárka, Ticháč apod, kde sjezdy jsou ale je tu taky spousta asfaltu, polňaček a člověk na ten kopeček taky musí nějak vyjet.

        (Gumy ideálně HR a Ardent jak tu bylo psáno) S tím že E13 kola bych střelil a dal Dt swiss.

        Moje Váha 90 kg :-)

        0 0
        • MichaelSimek  

          opravdu se vyjezdu natomneboj, moje endurko vyjelo vsechno co sem vyjel na xccku,vyjezd na kozi, vyjezd po fr/pohadce nahoru v sarce, vyjezd korytkem z dolni sarky smer na suchac atd atd

          0 0
          • marcus.ss  

            No tady jde o to aby ta Capra chytla i na těch trailovějších věcech takovej jakoby flow aby se po těch cestičkách nevalila jak tank. Což vidim na Dh, to začne teprve jet až v okamžiku kdy se terén pořádně nakloní směrem dolů a jsou tam pořádný věci a je tam rychlost. Jinak je to větší trápení než na xc. Nejede, nepruží, blbě se s tim zatáčí – vše v uvozovkách.

            O sjezdech není pochyb, že víc odpustí, víc vydrží. Ale je fakt, že ten ceňták nebo dva se asi nepoznají a alespoň bude větší limit pro prasení. Taky je trošku blbý že zase nemá košík ve kterým vozím pumpu,nářadí a duši když jedu jen na hodku bez báglu.

            0 0
            • MichaelSimek  

              ja jsem po prechodu z ht nepoznal nejaky snizeni flow na cestickach u nas v severni praze, takze mslim ze budes v pohode taky

              0 0
            • honhav  

              sezen si nekoho v praze kdo ty kola ma a svez se…

              0 0
        • Elwing  

          Vzala bych menší zdvih. Poslední dobou si také užívám to flow, které mi lehké trailové kolo nabídne na obyčejných cestičkách a přemýšlím, že vyměním jekylla za něco s nižším zdvihem. Ale preference má každý jiný a taky se časem mění! Ale pozoruji u kamarádů, kteří jezdili pure DH, že si teď užívají právě na kolech se zdvihem 140. Je to takový kolotoč :-)

          0 0
          • tonik666  

            Banshee Phantom!

            0 0
            • Kubiczech  

              Process 111!

              0 0
            • honhav  

              to uz ma teda malicky zdvihy ale jinak spickovy… btw. vyhralo nejakou anketu mezi 20 trailbikama…

              0 0
              • marcus.ss  

                29´ tku nebrat !!!

                0 0
                • marcus.ss  

                  Jinak ještě tady je přesně to, že se dostáváme k tomu zda není 160 moc a není to zbytečně ,,žvejkavý´´ vůči třeba tomu Spectralu, který se blíží víc k trailbike,nebo spíš to je.

                  0 0
            • Elwing  

              29 nedám a taky mám pocit, že kdybych to přivezla domů, tak by taky mohla být dlouho tichá domácnost :-))

              0 0
    • saintjv  

      Hele ja mam enduro 29 160 zdvih. Ve predu mam mailko hrubsi gumu a vzadu semi slick nebo jak tomu rikaj. Kolo jede paradne a jezdim s nim xc/ pokusy o enduro/ a bajkparky. Zatim jsem nepocitil ani v jedne discipline ze by to kolo na neco nemelo pokud ja jsem mel na to hlavu a svuj skill. Umim si predstavit ze v bikeparku by mi sjezdak asi vic odpustil ale to neumim uplne posoudit protoze zadnej nemam. Nedavno jsem jezdil na 27,5 trancovi a to dost enduro veci se 140 zdvihem a bud to kolo bylo tak dobry nebo jsem nejaky zasadni rozdil mezi mym a timhle nezaznamenal. Takze bych se vysral uplne na nejaky reseni co pojede lip/hur. Myslim ze pokud na tech kolech budou srovnatelne kola a pneu tak ty jako normalni beloch to vubec nepoznas. Tot nazor amatera.

      Tim chci rict asi bych kupoval v tomhle pripade ocima. Co se mi vic libi a na to bych si pockal. Stejnak je skoro konec sezony.

      0 0
      • honhav  

        souhlas, v praxi nebude velky rozdil, volil bych to, co se mi libi… :D

        0 0
        • saintjv  

          No ne:) myslis ze se mylim?:)

          0 0
          • honhav  

            nemylis, asi nevhodne pouzity smajlik…

            protoze tak obsahle vysvelene kup si co chces, jsem dlouho necetl :)

            0 0
            • saintjv  

              :))))) jo to je presny:))) mysleny to bylo tak ze spokojenej bude s obema stroji. Mit doma DH masinu vezmu neco jezdivejsiho. Ale kdyz to jezdivy neni k dispozici ani s tim druhym chybu neudela:)

              0 0
              • marcus.ss  

                Tady je hlavně nakulový, že Canyon nefunguje a nezdá se, že by měl začít fungovat a do tý doby už zase nebude YT :-D i kdybych se rozhodl pro Spectral

                0 0
    • logoman  

      Silne pochybuju, ze tady bude nejaky extra rozdil v obratnosti ve prospech spectralu, jestli to ma stejnou geo jako letosni ex, tak rozvor temer 1200mm a dlouhy reach z toho rozhodne nebudou delat nijak obratny kolo, tech par mm na zdvihu je nepodstatnych. Capra ma stejny rozvor. Rozdil muze delat leda vaha a to nevim jak si realne stoji.

      0 0
      • marcus.ss  

        Konkrétně porovnáváme Spectral Al 8,0 (stříbrná pro ladiče) http://www.bikeradar.com/…ex-15-49714/ a http://www.yt-industries.com/…ra-cf-comp-1?c=92 (zelená :-))

        Obě model 2015

        0 0
        • honhav  

          imho srovnatelny…

          0 0
        • saintjv  

          No srovnavas uhli a hlinu…to neni uplne fer ne?;)

          0 0
          • marcus.ss  

            No tak fér to není, spectral už v CF není a 2016 za ty jak zvýšený ceny (ještě beze slevy) brát nebudu a YT asi bude cpát na 2016 lyrika což je ještě víc DH.

            Když si to vemeš tak máš sice carbon ale zase dražší takže myslim že se pořád srovnávat dá. Nadruhou stranu je spectral stále v Al lehčí. U obou kol bych ihned měnil kola takže např. nižší váha u spectralu díky kolům je irelevantní.

            0 0
            • logoman  

              Tak jestli na obe hodis stejny kola pak neni duvod proc by mela jet capra hur. Vzhledove to je paradni kolo. No ale aby ti ji driv nevyprodali :-) … Imho aby byl vyrazny rozdil v obratnosti tak by jsi musel poridit neco jinyho.

              0 0
              • marcus.ss  

                Tak nakonec kupuji Capru, především kvůli změně přístupu k zákazníkovi u Canyonu. Nic už u nich nejde tak jako dřív. Dh jsem kupoval bezproblémů s platbou za Eur, nyní nejde apod. Tudíž kašlat na ně.

                0 0
                • Breakpain  

                  IMHO dobře děláš…

                  0 0
                  • -b-n-x-  

                    Gratulace k vyberu a trochu i zavist :-)

                    Dej sem pak fotky

                    EDIT: samozrejme patri o prispevek vyse :-)

                    0 0
                • tonik666  

                  Kapr bude super!

                  0 0
                  • marcus.ss  

                    díky za pochvalu k výběru. Jen doufám že 2016 nebude za stejný prachy :-D

                    0 0
                    • Sp6rk0  

                      Taky jsem objednal kozu byl ve výběru i strive ale bohužel canyon to moc nedává. Ta edice kozy je parádní, už se těším jak malej :)

                      0 0
                      • marcus.ss  

                        Jaký model? Jako třeba to, že nestíhá dodávat, beru, stane se. Ale jde o ten přístup – nemožnost platit v EUR. Přidělování kol ententýky – alá tobě ho dám, tobě řeknu že už není apod. to mi přijde jako *******.

                        0 0
    • Tehu  

      Prechazel jsem asi mesic z5 z trailu Stumpjumpera 650b fsr 2015 mel 150mm zdvih na letosniho reigna a musim rici ze rozdil to je a velky. Stump byl takovy rychly, obratny „vysokozdviho­vyXCnastroj“ co mazal super vsemi smery ale spise v nizkych a strednich rychlostech, pak znervoznel ale to asi kazdy bike s hlavkem 67–69. Oproti tomu reign je takovy tank, hure se mu splha, ale kam ho posles tak moc nic neresis prevalcuje, co se obratnosti tyce je na vybornou jen se do nej musis jinak skladat. Rekl bych celkove je enduro horsi jen v prejezdech nebo stoupani vsude jinde jedine +

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.