Zkušenosti s bezdušovými tmely 4

169 nepřečtených
  • Marskatin

    Zákládám čtvrté pokračování oblíbeného tématu.

    Předchozí vlákna

    Zkušenosti s bezdušovými tmely

    Vlákno mapuje situaci od 12/2009 do 9/2019.

    Zkušenosti s bezdušovými tmely 2

    Vlákno mapuje situaci od 1/2019 do 9/2019. Než byla zamčena jednička jela vlákna v roce 2019 souběžně.

    Zkušenosti s bezdušovými tmely 3

    Vlákno mapuje situaci od 9/2019 do 2/2021

    • odik  

      Chystám se na první aplikaci. Tmel Bike Worx , ventilky Rubena, páska čína – nějaký rady pro začátečníka?

      • allrose  

        Umyj si ruce ;))

        Díru pro ventilek dělej zašroubovaným vetilkem,pásku pěkně napínej,odmasti pořádně ráfek..v opačném pořadí :))

        • TK75  

          Dírku dělám nejdříve jen lehce tužkou

          Ráfek odmastim a pro jistotu zkontroluju jestli u niplů nejsou moc ostrý hranky

        • jIrI___  

          Na dírky se mi nejvíc osvědčil nažhavený hřebík, páska pak nemá tendenci se trhat.

          • Esi  

            Dělám to stejně zapalovačem nahřátý starý drát z kola, je to potom hladké

      • plzakj  

        Patky plaste namaz mejdlovou vodou. Pomuze taky mit novej plast uz “narovnanej” nebo nahozenej pres noc s dusi, aby chytil tvar.

        • Esi  

          Mám na tohle stará už nepoužitelná kola, výhoda je že nemusíš vyndavat ventilek :-) mám to obuté pověšené na zdi v garáži klidně měsíc

    • Atilla  

      Nemáte někdo zkušenost, jak dlouho vydrží malá originálně zadělaná lahvička tmelu Stans? Už jí vozím nějaký pátek s tím, že se na ní můžu spolehnout. Dík

      • allrose  

        Neoriginalní,„za­těsněná“,apli­kátorem dolů,přilepená na rám..po roce jsem potřeboval…+cm „zaruhlé“ hmoty.zbytek plášt zatěsnil jako normálně na 1bar :))

        Díra na knot,co jsem neměl..

        • Atilla  

          Už jí vozím tak 4 roky:)

          • Breakpain  

            Kup si novou…

            Ty maly lahve se rychle zdrcnou …

          • oddie  

            Podobně, akorát teď ty malý lahvičky nějak nevidím prodávat…

          • Atilla  

            Tak i po 4 letech zafungoval:) Sranda byla, že jsem píchnul při přejezdu na cyklostezce plášť, který jsem neprorazil na DH tratích ani na sopečném kameni.

    • HKou  

      btw. Vegetalex mam uz mesic doma, ale jeste nevim, do jakyho kola ho dam :) az tam chvilku bude, dam report.

    • lukášIV.  

      výsledky ankety

    • jIrI___  

      Máte už někdo otestovaný Végélatex?

    • Pepek Vyskoč  

      Hodlám na jednom kole přejít na bezduše, ale jak o tom nic nevím, pročítat stovky příspěvků v předchozích vláknech by mě nejspíš jen totálně zblblo, a lidi co tam/sem psali/píšou to mají všechno načtený a prodiskutovaný, takže se spíš zeptám přímo.

      Můžete mi doporučit nějakej tmel, kterej dobře funguje a moc rychle nevysychá? Jezdíme se ženou dost náhodně, občas kola delší dobu stojí, a nevím, jestli stačí třeba jednou za týden párkrát kola protočit.

      Teda když nad tím přemýšlím, asi bych potřeboval tip na tmel i ventilky (potřebuju něco jinýho?). Těch možností je s dnešní eshopovou nabídkou spousta…

      Cycology/Kupkolo pls.

      Dík.

      • Dazz  

        Nepouzivam ho dlouho, zatim bez viditelneho defektu, prvotni utesneni na 1 s *, Orange Endurance. Obecne maji tmely Orange vyborne hodnoceni.

      • ladys  

        Mám dobrou zkušenost s No Tubes.

        Ventilky Mitas, jsou nejlevnější. Pak asi nějaká páska.

        Plášť od Spešlu za měsíc únik 0,2 Maxis 0.

        Ježky mi to nedělá a nic nikam nemizí.

      • grafik  

        Páska od speslu, joes tmel.

        Jakmile vychytas kombinaci a nalejes první varku mlika, po case druhou a bude vše držet, tak je na tobě jestli budeš co dva měsíce dolivat, nebo jestli budeš jezdit bez tmelu a jen vozit s sebou čerstvý v lahvičce, případně knoty a jako zálohu duši. Přes zimu tmel vyschne, otáčení kol tě nebude bavit.

        Na podzim doleju naposledy v cca září, a pak až někdy v květnu, kdy vytahuju MTB a jezdim delší trasy (nájezd mám hlavně na silničním kole). Jinak to moc neřeším, občas doleju i před závodem.

      • Pepek Vyskoč  

        Ještě by mě zajímalo

        1. Jakým způsobem do kol tmel lijete.
        2. Jak je to s těma bombičkama. Viděl jsem nějaký videa, kde borec vytáh bombičku, narazil ji na ventilek a hotovo. V předchozím vlíknu se ale píše o nějakých adaptérech na pumpičku. Co teda potřebuju?
        3. Jakou opravnou sadu doporučujete? V tom se teda neorientuju už vůbec, na Kupkole mají všechno od stovky do 1000Kč+ (wtf)
        • Esi  
          1. Stříkačka, hadička, vyndáš vnitřek ventilku
          2. Při občasném ježdění s manželkou je bombička úplně zbytečná, kup si malou pumpičku s držákem pod košík.
          3. Opravnou sadu podle toho jestli ji strčiš do podsedlovky a nebo ji chceš mít třeba na místo koncovek v řidítkách. Stačí to šídlo na vpravení knotu, 2 knoty 3,5mm průměr 50mm dlouhé a lepidlo. Nic víc netřeba, pokud nejezdíš v rozbitém terénu po šutrech, tak to opravou si pravděpodobně nebudeš nikdy potřebovat…
          • Pepek Vyskoč  

            Předpokládám, že k NoTubes tmelu nepotřebuju NT stříkačku, ale můžu vzít cokoli co je skladem :D

            V 90% případů jezdím s batohem, takže všechno tahám v něm, čili na velikosti asi nezáleží.

            Takže třeba https://www.kupkolo.cz/…stu_z108144/ ?

            • Pepek Vyskoč  

              A vlastně ještě pro jistotu – jakou pásku? Mám 27mm ráfky.

            • Esi  

              Jo tohle bude úplně v pohodě. Na nápisu na té plastové stříkačce vyrobené na jedné lince v Číně skutečně nezáleží :-)

              • Pepek Vyskoč  

                No jo.

                Lepší se zeptat jako blbec než něco podělat :D

                • Esi  

                  Vzpomeň kdy naposledy jsi udělal do pláště díru větší než 1,5 mm, tak často budeš potřebovat tu opravnou sadu. Samozřejmě taky jí s sebou vozím. náhoda je blbec :-)

                  U té stříkačky je to úplně jedno, jde jen o to že toho mlíka se dává do pláště kolem 90ml tak že dávat to tam stříkačkou která má 10ml není úplně praktické, když se seženeš v lékárně 50ml stříkačku tak ti bude určitě stačit, jen nevím jestli se tak velké vůbec prodávají. Ty bombičky slouží vlastně jen k rychlému nafoukání na závodech, na turistiku to není potřeba malá pumpička je za mě lepší, ne všechny tmely jsou vhodné pro použití s CO2.

                  • Puamik  

                    Myslel jsem si, že CO2 se použije, když mám úplně prázdný plášť, např. když musím použít knot k opravě. Pak použiji CO2 aby se usadily patky. Obyčejnou pumpičkou by to asi nešlo. Vše co píši jsou jen mé domněnky z toho co zatím o bezduších vím nebo spíš nevím. Na kole je nemám, ale uvažuji o nich.

                    • Esi  

                      tak kddyž dáváš knot tak snad nesundaváš plášť z patek, protože jinak už to malou pumpou nenafoukneš. Plášť necháš na ráfku, napareš tam knot, nafoukneš a jedeš dál

                      • Atilla  

                        Když uděláš díru a uteče ti to v zatáčce a nemáš insert, tak se patky odlepí na to tata.

                        • Esi  

                          Jo to asi jo, tak to já tam teda potom vrazím duši, bombičku s sebou nevozím na moje použití mi to přijde zbytečné a za posledních 30 000km se mi teda nepodařilo udělat do pláště díru kterou by mlíko nepobralo, vždycky nějaký trn nebo podobná blbost, bezduše mám teda jen rok, tak že na nich mám cca 5000km ale žádný defekt který bych musel při vyjížďce řešit. Přešel jsem na bezduše hlavně proto abych nemusel párkrát do roka na vyjížďce řešit výměnu duše protože jsem chytil trn nebo nějakou třísku.

                          • Atilla  

                            Chápu, já je vozím i na DH v zahraničí. Když odpálím patku od ráfku, tak bych musel jít pěšky pěkný kus. Takhle tam dám bombičku a hotovo. I tady jsem měl několikrát velký defekt a tak vozím i kevlarovou záplatu aby duše nelezla ven.

                            • Esi  

                              on bude největší rozdíl v tom že ty DH a já XC v polabí na písku :-)

                              • Pepek Vyskoč  

                                Taky jsem v Polabí, a největší problém jsou tu podle mě ty posraný akáty :D, takže bombičky asi potřeba nejsou :)

                                • Esi  

                                  tak, já jsem zatím za ten rok co mám bezduše nemusel řešit nic na cestě, až v garáži jsem čas od času našel trn tak jsem ho vytáhnul, protočil kolo aby se tam dostalo mlíko a v pohodě

                          • ladys  

                            Na bezduše jsem přešel po prvním defektu na šotolině, pár let zpět 2015–16?

                            Ještě mam zbytek tmelu v 750ml flašce.

                            Vozím bombičky,zatím jsem je nepoužil

                      • Puamik  

                        A ldyž dávám knot, tak plášť není někdy úplně prázdný? Pokud ano, tak pak potřebuji CO2, ne? Tedy pokud prázdný rovná se uvolnění patek.

                        • jIrI___  

                          V tomto případě záleží na ráfku, u většiny plášť zůstane v patkách, ale při agresivním jezdění ani to nemusí být pravda. Nicméně před několika lety po pořízení CO2 jsem zjsitil, jaká je běžná pumpička opruz a už bych se k ní nevrátil ani v případě duší :)

                          • detoxy  

                            Mám gravel, takže pláště jsou jen takové šlupičky. Při úniku tlaku, vždy spadnou patky, takže CO2 je pro mě nutnost. Poslední dobou mi tmely moc nefungují. Většinou zkouším knoty s různou úspěšností, nicméně teď jsem konečně zjistil jak na to. Většinou mám jen malinkatou dírku, takže to chce tenký knot, tak 1,5mm. Obepnout kolem malého (1,5mm) šroubováku a tím ho tam zatlačit.

                            Mám sadu lezyne, na které je vidlička a kalibrační pilník, jenže jsem zjistil, že toto jsou věci úplně scestné. Použitím kalibrace, zvětším díru, takže pak veškerý tlak vylítne, no a na vidličce už mi knot párkrát zůstal. Osvědčili se mi knoty Ferdus. Vozím i náhradní tmel, problém je, že pro jeho aplikaci musí ven ventilek, pak v mém případě spadnou patky a mám omezený počet nahození bombičkou.

                  • Pepek Vyskoč  

                    Jako… nikdy :D

                    Jednou (?) za posledních deset let jsem někde nabral ohnutej hřebík, ale to beru spíš jako chybu v Matrixu. Navíc to byly nějaký mizerný XC pláště.

                  • String  

                    Stačí hledat lavážní stříkačku. Koupil jsem před x lety 100 ml. Je lepší se v lékárně optat a zkusit vzít i ventilek na zkoušku. Co mám já, tak má na špičku další násadku, která sedne přesně do ventilku bez hadičky, ale není tak úzká, aby se ucpávala tmelem. Viděl jsem i 150 ml, což je tak na fatbike.

                    • LM  

                      150 ml je JANETTE (leží mi v šuplíku ještě zabalená). V Podobné produkty tam jsou asi zajímavější kousky.

            • LM  

              Používám 24 ml stříkačku z lékarny za pár Kč. Vyšroubuješ vnitřek ventilku, strčís tam tu stříkačku a vrchem leješ tmel. Pokud tam trochu zůstane na dně, tak lehce zmáčkneš plášť a ono si to vcucne :-).

            • Mr.Duck  

              Misto strikacky je nejlepsi ta mala lahvicka Stan's.

              Pouzival jsem vsechny mozne strikacky a bud se casem zalepily, nebo sem to rval moc pod tlakem a ucpala se. Pak kdyz jsem delal v jednom shopu se mi mechanik smal ze se s tim patlam a od te doby nepouzivam nic jineho nez ty lahvicky.

              Naplnit tu lahvicku staci tim ze vrazis to zuzene vicko do flasky notubes, prevratis, parkrat pomackas a mas ji plnou bez zadneho bordelu, a pak tu malou lahvicku jen otocis do ventilku a tmel tam vytlacis. Je to cele vec doslova par vterin, mozna minuty s vysroubovanim ventilku a cistsi nez vsechny strikacky, jen si clovek jednou musi koupit panaka Stan's tmelu :)

              • zdenek  

                Marně jsem hledal podobnou lahvičku (prázdnou) na Aliexpressu. :-(

                Asi nezbyde než koupit originál.

                  • zdenek  

                    Stačilo, 90 ml je až kam. Bohužel to zabíjí poštovné. :-(

                    Ale stojí za pokus obejít místní prodejny, jestli jsou otevřené…

                • jIrI___  

                  Nehledej na ali, ale v nebližší lékárně. Obyčejná bralenka za nějakých 5 Kč ve všech možných objemech, já mám tuším 60 ml. Jen vrtákem zvětšíš průměr kapátka, krásně sedne na vyšroubovaný ventilek. Pokud bys to chtěl bez bastlení, tak do ventilku sednou i lahvičky od Tufa.

                  • ladys  

                    Díky za inspiraci, zaradim do výzbroje.

                    Snad to nebudu potřebovat ;)

                  • zdenek  

                    Taky dík za tip.

                    Jsem zvědavý reálnou na dostupnost. Nejbližší lékárna (Dr.Max) nemá na e-shopu ani lahvičky, kapátka ani stříkačky…

                    • jIrI___  

                      Zkus fyzickou návštěvu. Většinou tyto věci mívají pro svou interní potřebu na míchání roztoků apod., ale nemají problém pár kousků prodat. Samozřejmě větší pravděpodobnost je v klasických lékárnách než v těchto hyperlékárnách. Tlumočím jen zkušenosti sestry, která v lékárně pracovala a těch lahviček mi dodala asi 11 různých velikostí i tvarů :)

                      • plzakj  

                        A sestra si je tam kupovala nebo to bylo v ramci Vanocnich benefitu?

                        • jIrI___  

                          Nevím jak to myslíš, ale platil jsem 3–10 Kč za kus jako každý koncový zákazník.

                • plzakj  

                  60ml bottle…

                  Ohle vypada pouzitelne

                  https://www.aliexpress.com/…0726037.html?…

                  • zdenek  

                    Jj, přesně na tohle jsem narazil, když jsem přestal hledat „tire“, „tubeless“ nebo „sealant“. :-)

                    Možná bude potřeba převrtat otvor, ale vypadá to použitelně na tahání s sebou.

                    K tomu na doma výplachovou stříkačku z lékárny (jak někdo výše odkazoval) nebo něco podobného z Ali.

                    • Kouba_2005  

                      Barví si žena vlasy? Bývá u toho přesně ta lahvička, co potřebuješ.

                      • zdenek  

                        Odkud znáš mojí ženu? :-)

                        Lahvička opravdu velikostí odpovídá, ale uzávěr je nepoužitelný.

                        • Kouba_2005  

                          Aha. Tak to si asi naše ženy barví každá jiným sajrajtem, ta „naše“ pasuje dokonale. Zeptám se na výrobce :-)

                      • mais  

                        To mi připomíná dětství – když jsem objevil, že mámy lak na vlasy je výborný na fixaci obtisků a barev na modelech, hned ho měla výrazně větší spotřebu :D

                    • plzakj  

                      Velkokapacitni striknu na tmel jsem tam bral tuhle a chodi paradne.

                      https://a.aliexpress.com/_mOk52uL

                      • zdenek  

                        OK, pár podobných jsem našel. Pak jsem si vzpomněl, že mám doma nepoužitou sadu na plnění brzd a je tam 60 ml stříkačka…

                        BTW: Stránky Ali se mi dnes zobrazují v arabštině. To se mi ještě nestalo. :-)

              • Atilla  

                Tak s tím bych se teda babrat nechtěl. https://www.benu.cz/…acka-50-60ml?…

                Vyřešeno.

                • Mr.Duck  

                  Been there, done that. S tou lahvičkou je to mnohem rychlejší a jednodušší.

                  • plzakj  

                    Ja jsem se teda naucil lejt tmel primo do plaste pred nahozenim a to je uplnej luxus :-)

                    • Kouba_2005  

                      Když si představím, jak jsem se s nahozením pral i s kompresorem, tak si úplně umím představit, jak by dílna vypadala, kdybych to nalil před nahozením rovnou do pláště :-D

                      • plzakj  

                        Nahodim bez tmelu, castecne sundam jednu stranu tak, aby druha patka zustala zacvakla, naleju tmel a nahodim zpatky. Jakmile jedna strana drzi, tak uz je to v poho.

                        • Kouba_2005  

                          Dal jsem ultratěžký Nobby Nic a po nahození jsem je zkusil jen vyfouknout, že tam naliju tmel, a hned to z patky vyskočilo. Snad to bylo tím, jak byly z krabice pokroucený a snad si už sedly. To kdybych musel opravovat někde v lese, tak můžu rovnou vyrazit pěšky k domovu.

                          • plzakj  

                            Novy plaste pomuzou nahodit s dusi pres noc. Na naliti tmelu vetilkem stejne musis vzduch vypustit. Ja davam teda 2 vrstvy pasky. To pomuze. No a s sebou vozim 2 bombicky, kdyby bylo potreba nahazovat. Ale zatim jsme vzdy zaknotoval driv, nez to uslo uplne.

                            • Kouba_2005  

                              Jo, tmel leju ventilkem, takže jsem vypustil a hop … plášť svlečenej :-) Ani se mi to nechce zkoušet vypustit, pro jistotu. Jezdil jsem na nich ale celou zimu, tak bych měl stav tmelu zkontrolovat … nebo aspoň dolít … chjo, nechce se mi do toho :-)

                              • plzakj  

                                To uz nespadne

                              • LM  

                                To by se ti se ZeroFlats tmelem nestalo. Ten přilepí patky k ráfku takovým způsobem, že mám při prohazování pláštů vždy strach abych to nesundal i s páskou :-).

                                Nevýhoda je, že pokud máš „šlupkoidní plášť“, který bez vzduchu nedrží tvar, tak se může po vypuštění a sundání patek do žlábku slepit zevnitř do tvaru Y (to nechceš, a sundávat to pak už vůbec ne:-)).

                                • Kouba_2005  

                                  Pouzivam NoTubes a jsem spokojen. Na tehle rafcich jsem mel predtim Racing Ralphy a ty tam drzely tak, ze sundat jedine za pomoci monterajzny nebo na nej slapnout a urvat ho z patky.

                                • kiwaf  

                                  Ten vozim v batohu 60ml pro pripad nejvetsi nouze. Jinak tam mam NT a jak uz jsem psal jinde, po sezone se mi plast, kdyz ho chci sundat, taky slepi do Y. Pakarna nejvetsi :)))

                  • Atilla  

                    A v čem? Tmel natáhnu do stříkačky a pošlu to tam ventilkem.

                    • LM  

                      Lepší lejt z flašky skrz stříkačku ventilkem rovnou do pláště. Pokud natahuješ stříkačkou s flašky, tak nemusíš nasát ten těsnící bordel, co se drží u dna (Stans No Tubes třeba).

                      • Kouba_2005  

                        Vsak tam pisou „dukladne promichat“. Pak neni problem nasavat strikackou, tak rychle to zas neseda :)

                      • Atilla  

                        Lejt z lahve to můžu klidně i do stříkačky.

                    • Mr.Duck  

                      Tak už to natažení do stříkačky, musíš jí do toho tmelů nějak ponořit a do tý velký flašky jí nestrcis. Nejlíp bych asi měl udělat video, s tou lahvičkou je dolití tmelů doslova na pár vteřin tak bych se klidně vsadil že to budu mít rychleji, ale že mám videa na háku tak si to budeš muset zkusit :) Ono je to nakonec tak nějak jedno, funguje i stříkačka ale jak říkám, dělával jsem to tak a že to dělám několikrát denně, ta lahvička mi přijde mnohem praktičtější :)

                      • Atilla  

                        Do té velké stříkačky to liju přímo z láhve a buď to nechám natéct samovolně, nebo tam dám píst. Takže vážně pochybuji, že to můžeš mít rychleji;)

                        • Mr.Duck  

                          A stejne bych se vsadil ze jo :) Nez tam das pist nebo to natece samovolne jak trychtyr tak uz to mam v gume dvakrat. Nehlede na to ze ten pist se casem ulepi atd.. Ver mi, delal sem to strikackou 6 let a jak rikam, neni to vylozene blby, ale na tu lahvicku to nema.

                          Bavi me jak tu zas ale kazdy musi vymyslet kde takovou lahvicku sehnat, nez aby si proste za par korun jednou koupil maly baleni co se stejne hodi na delsi trip a kdyz to pouzijes, zbyde ti lahvicka :)

                          • Atilla  

                            Ty lahvičky taky mám od malého balení. Je to super na cesty, ale do dílny mě přijde lepší stříkačka. Navíc s ní krásné výdajů starý tmel z pláště.

                            • Mr.Duck  

                              Ja prave i na to vysani ze stary gumy radsi lahvicku, ale tam je to celkem jedno. Ono je to celkove uplne jedno, i kdyz tady na foru by se o tom urcite dalo i hadat :D

                              Ale kazdymu svy, ja mam treba rad ty strikacky co projdou ventilkem a muzes vysat z nasazeny gumy, ale s vlozkou to stejne nefunguje tak jsem prestal pouzivat i ty.

                              • plzakj  

                                Na vyndani stareho tmelu z plastu fungujou super plastovy vicka od spreju (wd40, cistic brzd atd.). Krasne se to s tim vyskrabne po celym obvodu.

                                • krabica  

                                  Ty jsou právě úplně na prd, jedna z prvních věcí, co ztratím, hned po tom brčku… :-D

                                  • plzakj  

                                    :D Ja to vetsinou rozkrachnul pri zavirani. Ale ted uz si vicko z novyho spreje davam rovnou na policku k tmelu :D

                      • jaja01  

                        koupil jsem v lekarne tu velkou strikacku, co uz tu byla odkazovana, ale navic na ni nasazuji hadicku od vzduchovani k akvariu – dobre se pak natahuje tmel z flasky a hadicka se da krasne nasadit na ventilek

    • RadimCep  

      Používám Juicy Lubes, páska od Spešlu, ventilky taky. Pláště Maxxis. Zatím spokojenost.

    • jIrI___  

      Máte někdo zkušenosti s tmelem z Decathlonu?

      https://www.decathlon.cz/…8550735.html

      • jaja01  

        co jsem si kdysi cetl jeho recenze primo na jednotlivych decathlonech po svete, tak prevazovaly negativni

    • milan.v  

      Když už se to tu pomalu rozbíhá, co dát do silničních bezduší a funguje to?

      Na jedničce budou tuto sezónu latexové duše, ale vyzkouším letos TLR na zimáku.

      Co tento – Joe's Road Leader Sealant?

      http://www.joes-no-flats.com/…ader-Sealant

    • pata  

      Dneska jsem dával nové pláště Vittoria a proti starým Schwalbe je to jiná paráda. Při nasazení skvěle drželi tlak i bez tmelu. Na ráfek skvěle přilnuli. Jen se mi zdají bočnice plastu takové papírové, tak doufám že se neproriznou o první kámen. Tmel mám Schwalbe co jsem koupil jako sadu … Až dojde koupím levnější je to jen přeprodávany jiný výrobce. Někde se to tu už řešilo. Jediný co jsem musel vychytat bylo dát víc tmelu tak aspoň 100ml jinak to díru neucpe. Jinak pecka vychytávka, labský akát je na to krátký :)

    • ha-pe  

      Čerstvá zkušenost s Vegetalexem.

      Nasazeno při výměně pláštů na gravel 30mm plášť, kde jsem předtím již pět let měl tubeless s Caffelatexem.

      Nemůžu říct, že by ten původní setup úplně držel, jezdím cca. 3.8–4 bary a vždy to trochu klesalo.. po max. dvou týdnech bylo třeba dofukovat.

      Nové pláště GP5000 TL 622×32 (které jsou jinak fajn). Předek držel bez tmelu, zadek po pár hodinách prázdný. No nic,dal jsem tmel (předepsáno 42ml).. a bylo to stejné. Předek držel, zadek rapidně klesal. Potřeboval jsem jet, takže jsem vzal kapesní aku kompresor (mj. doporučuji) a go. Co 20km nutný dofuk, kleslo to o 1bar.

      Později jsem plášt mázl podél patky trochou Vegetalexu, přidal cca. 10ml Caffelatexu.. a zatím drží.

      Takže asi tak.. podle mě Vegetalex těsní o něco hůř. Důležité je, že to jde míchat s původním Caffelatexem (potvrzeno přímo s výrobcem), vlastnosti by pak měly odpovídat mixu tj. něco mezi ve všech ohledech.

      Pro mě největší bolest původního tmelu Caffelatex, tj. vysychání, by tady měly být vylepšeny, to je pro mě hlavní motivace pro změnu..

    • TommyP3  

      Takový polodotaz. Vozím rok bezduše na urbanbiku. Sestava: ráfek rodi Tryp 35 622×35, plášť Schwalbe G-One Speed TLE 29×2.35. Protože ráfky mají díru na autoventilek, byly ježděny na začátku s duší a pak předělávka na TL. Ráfky nejsou oficiálně Tubeless, ale mají vnitřek se zámky na patku. Přední kolo jsem udělal guerilla způsobem ze staré duše, po zaskočení pláště podél ráfku uřezané zalamovákem(drží tlak vždy cca měsíc, potom už začíná být poznat snížení) Zadní je experiment s autoventilkem ze staré duše a gorilla tape, ucházel prvních čtrnáct dní, vždy cca po třech dnech, a pak už držel. V obou kolech vozím DocBlue cca 120 ml.

      Problém je, že aby ty pláště fungovaly jak mají, foukám je tak na 3 – 3,5 baru což už asi nedělá moc dobře tmelu, ale není moc na výběr, prostě je to silniční plášť v MTB verzi. Vzhledem k určení kola, kdy s ním s dětma křižujeme město plné rozbitých lahváčů a flašek od vína, mě dost začíná zajímat jestli není nějaký hodně rychle tvrdnoucí tmel. Schwalbe je dobrý na propíchnutí od trnu nebo malého střepu, ale zrovna včera jsem si pořídil bezva „řízanec“ cca 5 mm dlouhý jako od skalpelu. Po asi minutě prskání a ohozené noze, botě a všem v okruhu 15 cm se to zatáhlo a po dofoukání to drží, i tak ale řeším jestli to nejde líp. Na dílně mám nachystanou flašku MucOff na extra velké díry, zatím jsem to nechtěl nalívat, jenže jestli neotevřou hospody a bude lepší a lepší počasí, tak to bude jak jezdit po minovém poli.

      Jde spíš jen o to, jestli jde nějak zamezit většímu úniku vzduchu. K duším bych se vracel nerad. Sundávat followme na chodníku a vozit sebou furt 19 klíč fakt omrzí.

      • tompca  

        Když to nepovede tmel, tak knoty.

        https://www.koloshop.cz/…-plastu.html?…

        • TommyP3  

          jasně, knoty mám a vozím, zatím nebyly potřeba

          • allrose  

            No toto už byl případ na knot..narveš a když to uděláš rychle a ni nemusíš foukat

            Když jsem udělal první průraz,tak jsem spoléhal na tmel,sice jsem dojel k autu,ale na 1baru,tam se to zastavilo..

            Podruhé jsem knot cpal „hned“,mám je nacpaný v ose,tak to chvilku trvalo a pocákal jsem pěkně vše okolo..

            Nyní je knotovačka na rámu připravena k okamžitému použití a budu ji aplikovat okamžitě a nebudu spoléhat na tmel..

        • scota  

          No raději bych vzal Lezyne:

          https://www.koloshop.cz/…-Clear-.html

        • Puamik  

          zatím bezduše studuji, čistící a provlékací jehla – když vidím jak je to velké, tak si říkám, kde to všechno vozíte.

          Když bych měl systém s duší, tak mám náhradní duši nebo lepení a pumpičku. Bezduše jak tak zjišťuji vyžadují CO2 bombičku, CO2 pumpu, mléko, knoty, jehlu provlékací, jehlu čistící, lepidlo, nožík a možní i náhradní duši abych měl jistotu, že dojedu i s větším defektem. A možná i pumpu nebo stačí jen CO2?

          • LM  

            S dostatečně odolnýma pláštěma (abys neříznul bok) a fungujícím tmelem (který zalepí průpichy) nepotřebuješ vozit nic :-)

          • Esi  

            300ml podsedlovka, tak se vejde všechno na defekty a multiklíč. Náhradní duše je chycená suchým zipem ze spodu k představci, malou pumpu pod košíkem. Nic víc není potřeba, i zcela vyfouknutý plášť mi drží v patkách. Na krátké vyjížďky nic víc, dlouhé a vícedenní do batohu ještě malou lahvičku tmelu.

          • plzakj  

            Ta jehla s vidlickou od Force je zrovna tak akorat do garaze. Ty rukojeti jsou fakt velky. S sebou do podsedlovky se delaj mnohem kompaktnejsi vidlicky v pouzdru, kde mam rovnou pripraveny knoty. Kolik mista ti zabere nahradni duse?

          • novas752  

            Ventil s bombičkou, lahvička tmelu a knoty zaberou dohromady cca stejně místa jako ta duše. Takže ubytuješ li na kolo 2 duše tak tam ubytuješ i tohle. Buď do batůžku/ledvinky nebo někde přilepeny na kole/uvnitř díry v rámu apod.

            • TommyP3  

              Force je fakt hovadsjy velké, v dekáči měli pěknou sadu knotů s jehlou, pilnikem a cementem ve velikosti krabičky lepení. Vozim s duší, a montpakama v malé podsedlove brasnicce.

    • mat.libor  

      Ahoj všem, přemýšlím letos o nahození bezduší (loni jsem se k tomu jaksi nedokopal a letos bych to rád prubnul). Načetl jsem zde několik vláken ale stejně bych se rád zeptal na pár poznatků.

      Ráfky mám od nového kola připravené na bezdušový provoz, tzn. není potřeba měnit pásku pokud není poškozená a je tam nainstalovaná už rok? Jak často se mění?

      Vydrží mě nějaký tmel třeba celou sezónu? (jezdím tak od března do listopadu). Jde mě o to abych jej nemusel měnit ale třeba jen dolít.....a s tím i další dotaz. Jak poznám, že je tmelu málo (samozřejmě abych nemusel sundávat plášť – poznám to např. tak že budu muset častěji dofukovat? )

      V některých příspěvcích jsem četl, že někdo dofukuje i několikrát týdně, to je asi chyba někde ne? Nebo s tmelem je ten únik tak častý?

      Moje představa je nalít tmel na začátku sezóny, případně v průběhu roku doplnit a po zimě na začátku další sezóny buď dát nový nebo jen oživit…je to reálné?

      Rád bych testnul Muc-Off (používám od nich mazání a jsem s tím spokojen tak bych rád případně vyzkoušel i zprovoznit bezduše od Muc-Off…)

      Díky moc.

      • krabica  

        Tmel sezonu nevydrží, aspoň teda ten co funguje, vyschne, MucOff je na hovno.

      • LM  
        • Na pásku není potřeba šahat dokud není poškozená, strhnutá nebo „rozežraná“ od tmelu.
        • Tmel celou sezónu asi nevydrží, ale lze průběžně dolévat přes ventilek. Jak poznám že je tmelu málo: při točení kolem není slyšet přelévání tmelu, případně můžeš kolo sundat z rámu a zaštěrchat s ním. Jo a rychleji uchází tlak.
        • Moje zkušenost: slabé pláště je třeba dofukovat častěji, masivnější/odol­nější drží tlak déle.
        • Ano
        • Muc-Off tmel nemůžu doporučit. Nezatěsnil mi pořádně ani patky…
      • theedge  

        Tmel vydrží funkční tak 3 max 4 měsíce. Některej vyschne nebo se z něj stane tekutina která pak už díru nezalepí. V polovině sezóny je potřeba počítat s výměnou tmelu – stačí na jedné straně otevřít patku – starej vylít a novej nalít.

        Dokud tam ten tmel je tak když s tím kolem zatřeseš tak slyšíš jak šplouchá. Ale jak jsem psal – to že tam tmel je ještě neznamená že díru zalepí když ho tam máš dlouho.

        Tlak kontroluju před každou vyjížďkou – dofukovat musím cca 1× za týden. Dost taky záleží jak jetý už je plášť – čím víc jetý plášť tak má o terén víc dorvané bočnice a tlak ztrácí rychleji než nový plášť.

        Co se týče pásek z továrny – raději to zkontroluj. Ti co v té fabrice motají ty pásky nejsou zrovna členové mensy a dost na to serou. Z fabriky jdou kola ven s duší a jestli páska těsní nebo ne jim je u zadele.

        Chce to kvalitní ventilky – za mne to je věc na které se moc nevyplatí šetřit.

        Tmel bych dal vyzkoušenou klasiku – Stans No Tubes.

        • mat.libor  

          Díky za reakce.....no moje přání bylo dát tmel na začátku sezóny a pak třeba průběžně doplňovat bez kompletní výměny…pokud ale stačí jen ten starý tmel vylít a není potřeba komplet očista pláště a ráfku tak to by asi taky šlo…

          Pásku bych tedy asi pro jistotu zkontroloval, v podstatě by asi stačilo vyndat duši, nafouknout jen tak bez duše a poznal bych hned jestli je páska ok nebo ne, je to tak? Bez mlíka by měla páska tlak několik dní udržet?

          • theedge  

            Uvidíš co za pásku tam budeš mít – ideální je aby byla od kraje ke kraji. Někdy tam namotají úzkou pásku a ještě křivě – že sotva zakrývá díry od niplů. To bych radši sundal a namotal novou svoji.

            Když bys kupoval novou pásku tak cca o 2 – 3 mm širší než máš vnitřní průměr ráfku.

            Používám pásku od Stans a je super.

            Co se týče nahození gum – napřed to zkus nasucho bez mlíka a uvidíš jestli ti půjdou nahodit i ruční pumpou nebo ne. Patky pláště před nafouknutím mázni mýdlovou vodou.

            Mě zatím všechny plástě Maxxis co používám šli nahodit normálně velkou pumpu.

            • mat.libor  

              Jo ani nevím, co tam Canyon dává za pásku, musím to omrknout v jakým je vlastně stavu.....ráfky mám DT Swiss a pláště Maxxis…

              Psal jsi kvalitní ventilky…který třeba máš na mysli?

              Chtěl bych jít celkově něčím vyzkoušeným a klidně i dražším ale hlavně funkčním…nechce se mě s tím drbat a řešit problémy skrz ušetřené peníze.

              • allrose  

                Ta "jejich"bezdušová je v pohodě na mtb s maxxis plášti..

                Nedostal jsi k tomu ventilky?..ty jsou také ok

                • mat.libor  

                  Nene ventilky jsem k tomu neměl…jen tu nalepenou pásku na ráfku…

                  • zdenek  

                    Páska je v pohodě. Minulou sezónu jsem jezdil DT + Maxxis bez tmelu a dofukoval jsem cca 1× týdně.

          • Esi  

            Bez tmelu nafouknout, potopit do vany a neměli by jít bublinky kolem niplů, nebo alespoň ne moc. Mě bez tmelu vydrží plášť nafouknutý pár hodin, záleží na plášti. Na předním kole mám Mitas Kratos, ten vydržel nafouknutý bez tmelu 3 dny v pohodě. na zadním mám race king, ten vydržel bez tmelu tak 10 minut projížďku, když jsem ho namočil tak bublinka skoro u každé figury a to je to ta nejvyšší řada plášť za cca 1200kč, Dělají se na něm mapy od tmelu, prostě ta guma stojí za hovno, ale s tmelem to udrží tlak v pohodě 14 dní, jen to bude asi rychle vysychat.

      • novas752  

        Tmrl sezonu nevydrží, je potřeba jednou za čas cca 30ml dolít. Poznáš to tak že ti bezduše přestanou držet dlouhodobě tlak – když tam bude úbytek 0,5 baru přes noc, je nejvyšší čas dolít.

        Záleží na plášti a jak moc dobře je to udělané a jak moc bazítuje na přesném tlaku – někomu stačí když tam je třeba 1,5–2 bary, někdo jiný nevyjede pokud tam neni přesně 1,8…

        Představa správná.

        Osobně MucOff mohu doporučit, funguje stejně dobře jako MucOff maziva.Vozim ho asi 2 roky a spokojenost, za nějakých 6000km na endurku jsem musel akorát 2× knotovat, mraky defektíků to pobralo aniž bych zastavil, tmel doplňuju 30ml za 2–3 měsíce.

        • mat.libor  

          No tak nějak bych si to představoval…na začátku nalít tmel a pak už jen třeba jednou za 2měsíce doplnit, víc neřešit a jezdit :)

          Víš prosím tě jaká je kompatibilita těch ventilků od Muc-Off s ráfky DT Swiss?

          • novas752  

            Tipuju že ok. S DT rafky jsem taky vozil kuželové ventilky a nebyl problém.

            • mat.libor  

              Prosím tě a asi blbej dotaz, koukal jsem, že Muc-Off mají ventilky s délkou 44 a 60mm.....teď jsem přijel z vyjížďky tak jsem to jen narychlo změřil aniž bych sundával plášť a naměřil jsem současný ventilek 25mm (samo od vnější části ráfku po špičku ventilku). Těch 44mm by mělo teda stačit, je to tak?

              • novas752  

                Mělo by no.

                • mat.libor  

                  Díky. Ještě koukám na množství tmelu, které uvádějí na ofiko stránkách Muc-off. Mám 27,5 × 2,50 M­axxis…mělo by stačit dát 60–75ml.....jaké množství máš vyzkoušené jako ideální a co se stane když dám o něco víc…třeba 100ml…

                  • Esi  

                    Kromě toho že to bude nepatrně těžší se nestane nic

                  • novas752  

                    Do stejně velkýho davám 100ml na úvod a potom těch 30.

                    • mat.libor  

                      Super, díky. Ještě popřemýšlím nad tou délkou ventilku…44mm se mě zdá dost naknop tak zřejmě asi ty 60mm by mohli být akorát…

              • zdenek  

                Měření vnější části ventilku ti nepomůže, když nevíš, kolik je ho v ráfku. Ale jestli máš běžný nízký ráfek, tak základní délka bude stačit.

                • mat.libor  

                  Mám ráfky DT Swiss M 1900 a na stránkách DT Swiss jsem našel, že doporučují ten jejich ventilek s délkou 32mm takže 44 od Muc-Off by měl být v poho.....

                  No co jsem zkouknul pár instruktážních videí tak všude mě přišlo, že mají ventilky dlouhý jak antény…má to nějaký důvod nebo jen reklama aby to bylo vidět? :)

                  • novas752  

                    Reklama. Ventilek chceš mít naopak nízkej aby bylo méně snadné ho urazit nebo zlomit.

                    • mat.libor  

                      Jasný to je fakt a ani se mě to nelíbí jak to na nějakých propagačních fotkách a videích trčí do nebe :)

                  • jerrymouse  

                    I ten 44mm čumí jak debil. Koupil bych blbý Mitas. Ten delší určitě ne. Příčti eště tu jejich blbou čepičku, ta má taky dost.

                    • mat.libor  

                      Aha, myslel jsem, že to mají měřeno komplet vč. čepičky…

                      Ještě se podívám jak jsou dostupný ty origo DT Swiss…

      • Mr.Duck  

        Ja vozim Stan's a vice mene to neresim. Gumy mi sezonu nevydrzi ale kdyz je menim tak jen prelevam stary tmel, kdyz je ho malo tak pridam trochu noveho. Do lonska 7 let bez defektu, loni jsem mel dva, odjezdenych cca 200 dni za lonsky rok.

        DH ted tolik nejezdim tak tam ty gumy uz pres rok sou a jeste je tam tmel, pocitam ze na zadku to nebudu muset resit dokud to zas nesjedu, do predku tak jednou za rok neco doplnim.

        Jak uz psali ostatni, pasku neni potreba resit pokud ji pakou neznicis.

        Frekvence dofukovani je taky celkem o nahode myslim. Ja si ladim tlak pred kazdou jizdou tak me to nejak je jedno jestli trochu utece, ale v posledni dobe mi prijde ze mi v gumach spis tlak roste s rostouci teplotou nez ze bych mel co dofukovat :)

        Moje představa je nalít tmel na začátku sezóny, případně v průběhu roku doplnit a po zimě na začátku další sezóny buď dát nový nebo jen oživit…je to reálné?

        V podstate tak to delaji skoro vsichni co znam, nema smysl to zkouset nejak cistit a patlat se s tim.

        • allrose  

          Amen ;))

        • mat.libor  

          Toto jsem chtěl číst.....nečistit, nepatlat se s tím a jezdit :)

        • Dargos  

          Jo takhle převážně jezdím a funguju.

          Akorát po zimě vždy nalévám kompletně nový, zero flats přes zimu neydrží, buď kompletně zaschne a nebo tam zbyde akorát nějaká „voda“ bez jakýchkoliv užitnách vlastností

          • mat.libor  

            S tím asi tak nějak počítám.....stejně zimu nejezdím (zatím teda) a na jaře v březnu si kolo komplet nachystám takže kdybych celou sezónu jen max dolíval a nemusel měnit tak mě to bude vyhovovat…

          • LM  

            Pokud jezdíš celej rok, tak vydrží. Pokud to necháš stát (v teple), tak vyschne všechno.

            • mat.libor  

              Jo s tím počítám, že když nechám kolo stát cca 3–4 měsíce přes zimu tak na jaře budu měnit komplet novou náplň. To mě až tak nevadí, na jaře dám novej tmel na novou sezónu.....přes zimu je kolo v garáži takže v teple není ale i tak bych to na každou sezónu obnovil.

              • Dargos  

                Už se chystám na výměnu tmelu a vytáhnutí kola ze sklepa.

                Pláště mě sice po zimě dobře těsní a drží tlak, ale případný defekt by už tmel nezalepil.

    • vasek80  

      Nějak moc na MTB nejezdím a tak jsem se rozhodl po druhé sezoně vyměnit tmel. Starý jsem vylil , ráfky a pláště očistil a omyl. Mám pořád 2 roky starou láhev tmelu. Má to nějakou životnost? Můžu použít tmel který byl před 2 lety otevřený? Je to ten klasický Stans No Tube.

      Jinak na okraj. Překvapilo mě, že tmel byl po 2 letech tekutý a vnitřek plášťů nebyl od té bílé gymy zajetý. Dříve jsem na konci sezony na starém kole u RaR měl vnitřek komplet prázný a všechno uvnitř „zagumované“ od zbytků tmelu.

      • LM  

        Pokud ta flaška tmelu byla zavřená víčkem, tak se tomu nic nestalo. Jen bude potřeba pořádně protřepat, ať se „těsnící částice“ zvednou ode dna flašky.

        • vasek80  

          Dík. Škoda, že jsem nezkusil ten plášť píchnout. Zajímalo by mne, jestli to ještě po 2 letech dírku zatěsní.

          • LM  

            Možná jo. Já tmel jenom dolívám a s sebou vozím malou lahvičku čerstvého tmelu, kdyby ten v plášti byl už náhodou špatný. Ale už moc čerstvý teda není, protože jsem ho zatím nepotřeboval :-)

          • Breakpain  

            Po 2 letech? :) … v plasti to degraduje, po mesici mi tesnil tmel vyrazne hur a po 2 je to voda. Takze je to spis ten pripad, kdy jsi nalil tmel, plast se zatesnil a nemel jsi defekt bych si tipl.

            Ja ted jedu metodu ze naleju 120 ml do 29er, a nesaham nato. Vozim inzerty a lahvicku tmelu plus knoty. Zatim mi to funguje, tak u toho zustanu. Vyjma sjezdaku, tam to proste menim, protoze resit cokoliv na sjezdovce znamena ztratu jizd :) … i kdyz je to oser…

            • vasek80  

              Určitě s největší pravděpodobností jsem žádný defekt neměl. S dětma jezdím na druhém kole, případně na silničce a na fullu jsem za ty 2 roky 1000km asi nenajel. Spíš mě právě překvapilo, že tmelu neubylo a dokonce v něm byly pořád ty kaučukové a hruhé částice. Na ruce mi to zaschlo a hned to tvořilo kaučukový film.

              A hlavně jak jsem psal, dříve jsem měl pláště a ráfky od toho jak od bílé pavučiny a čistil jsem to na hodinu a tady na ráfku jen trochu kolem ventilku a pláště také jen trochu. Asi to bude tím, že to perfektně těsnilo. Mám teď lepší ráfky a patka tak zapadla, že i vyfouknutý plášt nešel snadno zout. Přez zimu, tedy spíše od října do dubna to za těch 6 měsíců v garáži ušlo jen nepatrně, pokud vůbec.

    • HT Adam  

      Srovnání tmelů Orange

    • scota  

      Jaké jsou vaše zkušenosti z tmelem OKO Magic Milk Hi-Fibre?

      • plzakj  

        Zatim dobry (800km?). Lepsi, nez milkit. A na udrzbu lepsi nez NT

        • scota  

          super díky nyní pooužívám Milkit, ale malou dírku to neutěsnilo musel jsem dát knot.

          • plzakj  

            Milkit mi fungoval dobre se schwalbema na mtb. Ale na gravelu jiny plaste a vyssi tlak a jak pises.

        • doubleingram  

          Můžu potvrdit, Milkit nee, Oko ok, teď zkusím Orange Endurance.

          • Sistematicx  

            Fungoval ti Milkit spolu s cushcorem? Predek DD Asegai ten to zatahlo ale zadni s CC to proste nedalo kolem patky. S notubes nemam problem kolem patek.

            Aj, spatne zarazeno. Ty asi CC nemas. Melo to byt na @Breakpaina

            • snas89  

              Kdyz pise, ze milkit nee, tak co myslis?:)

              • Sistematicx  

                A cetl sis to? Ja se ptal jestli mu fungoval spolu s CushCore.

                Reagoval jsem na spatnyho cloveka. Nevim jestli on jezdi CC vlozku.

                Tak co myslis ty…

                Kdyz me Milkit na DD gume tesnil a na exo s CC nezatahl patky.

                • Atilla  

                  S vložkou je dobré před nahozením kápnout 2–3ml na patku a nechat to rozlít.

      • MaTHa  

        Dvě sezony vozím a v pohodě. Nějaké defekty to zatáhlo. Spokojenost

    • Pepek Vyskoč  

      Docela úzce to souvisí, tak se to snad hodí i do tohohle tématu.

      Zkoušel někdo Muc-Off pásku? Prý je trochu elastická a líp se tvaruje do ráfku.

      • rejdy  

        Někdo ji hodnotil v jiném vlákně, tuším k bezdušovým páskám, a byl nadšenej…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.