• Marskatin

    Dovolil jsem si založit nové vlákno k silničním bezduším. Ve starém už je po pěti létech1200 příspěvku a hlavně blbne.

    První část je 6/2015 –5/2020 naleznete zde:

    Silniční bezduše

    • jecnak  

      A staré jsem zamknul a dal link sem.

    • adam1  

      Dokonáno jest:)

      Conti 5000 tl ,nahození trochu porod :)bez těch kovových pák(doporučuji)bych to nedal .

      Dělal jsem podle návodu na trubce ,tmel přes ventilek

      Po prvním nahození bez tmelu je třeba plášť srovnat /tlačit středem do ráfku a dilenskou pumpu krásně – lup,lup kásný to zvuk ,pak už tmel 30ml a cajk

      Zatím mám 6bar (půjdu níž)dnes mám /musím pauzu ,ale cca 1km první “placebo”efekt super!:))

      Plášť má 300g +tmel cca 50g .

      Nevím ,ale k čemu mi bude ta náhradní duše kterou vozím ,když těma plastovými pákami co mám to stejně ani nesundám,natož nadhodit s duší :)))tak nevím ,bůh se mnou:),jestli do brašničky raději nedat 2kila na vlak?

      “Nevyzkoušíš /nevíš”:)

      • Pebe  

        do brašničky duši, já vozím tenhle multiklíč kde máš i ty kovové montpáky, plus je tam nýtovač (takže do brašny i rychlospojku)

        plus tam dám i pumpičku

        celé se to vleze do" Lezyne brašničky":https://www.roadbikeshop.cz/…-caddy-cerna parádně, je maličká a nepřekáží

        jinak jsem si to přivolal tady, včera cestou z práce asi po třech km nabraná sponka, syčelo to a teklo mlíko, po cca minutě to přestalo, vyndal jsem jí, počkal ještě minutu s dírama ve spodní úvrati kola, potom jsem dojel ještě cca 30km domu. Ani jsem nedofukoval, doma naměřeno 40psi. Dofouknul jsem a odpoledne to zkontroluju…

      • petr mensik  

        jen tak

    • Singlespeed  

      Pirelli Cinturato + ráfky Ksyrium Pro UST = žádný opruz s nasazováním půlmetrovýma pákama jako u Contíků. Stačí obyčejné plastové páky a velmi málo síly. Nafouknutí dílenskou pumpou je otázkou okamžiku.

      • MiKED  

        Třeba na DT SWISS R24 dílenská pumpa nestačila, ale jinak za ty tři měsíce žádný problém.

      • Lister  

        Když jsou ráfky udělané dobře, tak to prostě jde.

        Mám Fulcrumy a při použity Schwalbe plastu tam skočí velmi jednoduše a nafoukat to šlo úplně v klidu pumpou.

        Vlastně tohle je můj hlavní požadavek na jakýkoliv UST set – pokud bych se měl s něčím prát, tak to si radši vyberu něco jiného.

        Dotaz – ráfek s vnitrní šířkou 15mm a plášť 28mm, předpokládám, že by to neměl být problém a že by to mělo fungovat dobře?

        • petr mensik  

          c15 s 28 se bude blbě sundávat nafouknuté kolo ale záleží na brzdách.

          • Lister  

            To půjde, mám možnost jednoduše brzdy povolit.

            Spíš mi jde o tvar plaště, ale myslím, že by to mělo být v klidu.

            • vysmátej bajker  

              ještě musíš mít místo ve vidlicích.

              • Lister  

                Pánové, jak v mateřské školce :-(

                Na kolo se to samozřejmě vleza a přes brzdy proleze. Je to Roubéčko a tam se s širšími plášti počítá.

    • Cavendish  

      Pár otázek.

      1. Na DT R460 s vnitřní šířkou 18 mám dát jakou pásku? Stačí 19mm? Další v radě je 21 a to mě přijde už moc.
      2. Jaká je reálná šířka GP5000 na 18mm ráfku? Zvažuju variantu 25mm ale do rámu se bezpečně vejde pouze 26mm.
      3. Hutschinson Fusion 5. Jaké máte zkušenosti plus jeho šířka. Díky
      • plzakj  

        Dej 21. To se vejde.

      • Chlebovnik  

        Ráfek 17, 85 PSI, 26,13 mm.

      • milan.v  

        Na Hutchinson Fusion 5 jsem se ptal ve vlákně k výběru silničních plášťů a zatím bez odezvy… :o(

        • TheJD  

          Mozna neni nejrychlejsi (nepoznal jserm nejaky rozdil), ale vyrazne pohodlnejsi plast, nez GP5000 a to porovnavam 28 mm Hutch s 32 mm Conti. Defekt na asfaltu jsem s nim mel jediny – od skla ve meste…

          • milan.v  

            Díky. ;o)

            • TheJD  

              Mluvil jsem teda o verzich s dusema.

              • Cavendish  

                ach jo :)

                • Pebe  

                  :-D

                • TheJD  

                  Zatim na silnicce vozim bezduse jen proto, ze tak bylo nove kolo z obchodu. Zatim me nic nepresvedcilo o vyhodach.

                  • Cavendish  

                    Nechceš se o tom trochu rozepsat?

                    • TheJD  

                      Duse jsou jednoduche. Defekt s bezdusemi pak muze byt neresitelnym problemem. Tomu jen napomaha ma zkusenost, kdy mel kamarad malou dirku v galusce a resil ji aplikaci TUFO tmelu po defektu. Defekt sice zacelil, ale pouze pri nizsim tlaku. Kolem 5 Bar vzdy povolil. Slo o 25 mm galusku.

                      Pri defektu s dusi je jednoduchy a vzdy stejny a spolehlivy postup. Pri defektu s bezdusi jako prvni strika mliko a podle aktualni situace diru zaceli rychle, pomalu, nebo vubec. Take neni jisty, jaky v plasti zustane tlak a jestli pri pripadnem dofouknuti plaste tmel bude drzet. V pripade selhani tmelu pak nasleduje proces podobny tomu u dusi, ale obohaceny o zasrane vsechno od tmelu + nutnost vysroubovani bezdusoveho ventilku.

                      Abych to shrnul, hlavnim faktorem, ktery me od bezdusi na silnicce odrazuje jsou aktualni tmely, respektive nactene zkusenosti s jejich (ne)fungovanim pri vyssich tlacich, ktere se na silnicnich kolech jezdi (3 a vic Baru).

                      Dalsi veci je pak pocet defektu za rok, ktere jsem mel za minuly rok myslim 2. Prvni o sklo ve meste, ktery by nejspis tmel nezachranil, a druhy prorazena duse pri trefeni diry behem jizdy ve skupine, kde by bezduse asi pomohly.

                      Navic je u bezdusi ‚potreba‘ dofukovat pred kazdou vyjizdkou, i kdyz je hned nasledujici den – za den pokles o nekolik psi. To nemusim ani u mtb.

                      • Cavendish  

                        Tmely ale nejsou stavěné na zalepení volné butylové nebo latexové duše v galusce. Mám stejnou zkušenost s galuskou 2 týdny zpět. Do cca 3 barů to drží a pak už ne, tak jsem přešel na plášť s duší a za první dva dny 2 defekty. Jeden byl kvůli steřelé duši okolo ventilku, druhý byl protože se posunula páska a duše se prodřela o díry pro nipl. Ani jeden defekt bych u bezduší nemusel řešit. Takže každý máme hold jiné zkušenosti.

                        Na galuskách jsem měl během 2 let 4 defekty. Na pláštích jsme před tím neměl 5 let defekt. Tak nevím

                        • TheJD  

                          Tak ty defekty, ktere popisujes, byly zjevne spatnou instalaci/mate­rialem. :) Kdyz u bezdusi nalepis spatne pasku nebo bude vadna a protrhne se v dire na nipl, tak jsi v haji uplne stejne. Vlastne jeste vic.

                      • plzakj  

                        Jsou lidi, co se to nauci pouzivat, ze to funguje lip, nez duse. A pak jsou lidi, co na to nadavaj.

                        • TheJD  

                          Ono jde taky o realny prinos, ze jo. Na mtb tam ten prinos je velmi znatelny, co se tyce trakce a odolnosti kol vuci prorazeni, ale i beznym defektum. Na silnicnim kole je prinos trakce nulovy nebo zanedbatelny a co se odolnosti vuci prorazeni nebo defektum, tak to neni vec, ktera me na silnicnim kole trapi.

                          • plzakj  

                            Mas pravdu. Na ty silnici to ma jiny vyhody, nez na mtb nebo gravelu. Co muze byt znat, je komfort. Plast je podajnejsi, nez s klasickou dusi. U latexovejch mi vzdycky vadilo nutnost dofukovat a riziko prasknuti. Ale silnici uz jsem prodal. Tak na bezduse koukam metrikou gravelu/mtb.

                            • TheJD  

                              Srovnani duse/bezduse se stejnymi plasti nemam, ale spousta lidi si chvali GP5000. Mel jsem Hutchinson Fusion 5 Performance ve 28 mm verzi a byl vyrazne pohodlnejsi, nez prave GP5000, ktery mam ted ve 32 mm verzi, takze myslim, ze realne bude vetsi rozdil mezi ruznymi plasti, nez mezi stejnym plastem s dusi/bez duse.

                          • Pebe  

                            možná by to stálo za trochu zkoumání než něco plácnu

                            samozřejmě je přínos v trakci a adhezi nezanedbatelný, plus je tam dost podstatný přínos v nižším valivém odporu

                            plus pohodlí a odolnost proti defektům, ale to tě netrápí ;-)

                      • MlokCZ  

                        Pokud musíš dofukovat před každou vyjížďkou i když je následující den, tak máš něco špatně…

                        Co jsem ještě kdysi dávno měl poslední silničku, tak jsem tenkrát vozil Hutchinson Fusion 3 Tubeless zcela bez tmelu (2 way fit ráfky) a i bez tmelu to drželo tlak možná i lépe než ultralight butyl duše.

                        • Singlespeed  

                          Asi jsi měl štěstí. Tlak dokonale nedrží ani tovární kombinace Mavicu Yksion Pro UST + Ksyrium Pro.UST. V porovnání s dušovým systémem to ztrácí tlak rychleji.

                          • Pebe  

                            žena si koupila nové Mavicy a s NoTubes tmelem to drží naprosto parádně, rozhodně nefouká před každou jízdou

                        • TheJD  

                          Tak nemusim, ze jo, ale nejaky 3 psi za 24 hodin utecou, co jsem to meril. Mam z obchodu pripravene Gavia 1 plaste na SLR1 kolech na Giantu TCR. Jake je tam mliko netusim, ale asi nejake Giant nebo klasicke NT. Jo a ventilky to lepi mnohem vic, nez pri nizsich tlacich na mtb.

                          • Cavendish  

                            A 3 PSI za den ti přijdou moc?

                            • TheJD  

                              Kdyz bych dofukoval jednou za tyden, tak sesty den pojedu na plastich, ktere maji tlak o vice nez 1 Bar nizsi, nez jsem puvodne nafoukal, a ktery mi vyhovuje.

                              U duse mam druhy den stejny tlak a za tyden je ztrata max v nizkych jednotkach psi.

                              • Cavendish  

                                Mě z galusek denně uteklo cca 15 PSI :) tohle je pro mě v podstatě nulový únik vzduchu

                                • TheJD  

                                  Tak o galuskach ja ani neuvazuji, ze jo. :) Ani bych je nechtel.

      • jecnak  

        21 a hodne natahovat. Delam to tak.

    • adam1  

      Tak včera prvních 80km a musím říct zatím fajn ,pohodlné ,jede to:) snad to nezakřiknu:(:)?

      Chlapci kolik to foukáte ?Na mojich 88kg jsem včera cca 6bar, dnes dal 5bar/72psu a fajn,bude to ok ?

      Jak to máte vy ?

      Dík

      • Singlespeed  

        Záleží mj. na šířce pláště. Čím širší tím méně. Pokud máš 28mm, tak je 6 barů beton a přínos bezduší pro pohodlí není žádný.

        • adam1  

          25mm ?zatím zkouším :) kolik je takové min.u té 25?Aby to třeba v zatáčce bezpečně drželo.

          Dík

        • Kacko  

          Na 28mm Schwalbe Pro One jezdim za sucha 90psi, za mokra 70. No Tubes mlíko mi při defektu zastavilo tlak pokaždé na 60psi (ať jsem měl nafoukáno jakkoliv). Pohodlí záleží hodně i na plášti, ty Pro One jsou super.

    • Cavendish  

      Znáte kromě DT R460 nějaký další TLR ráfek s šířkou 17–18mm a cenou do 1000Kč za kus?

    • Fresch  

      Já mám mavic cosmic UST s origo mavic yksion UST pláštěm. cca 2500 km a zatím musím zaklepat , nemám jediný problém.

      Dofukuji maximálně 1× týdně, ale ani po týdnu není pokles tlaku nijak zásadní…

      Bál jsem se, že ty Yksiony budou hrozně slabý (měl jsem dřív i na kolech s duší a měl jsem často defekty), ale nakonec pozitivně překvapily.

      Váhu a ani podobné blbosti neřeším. Určitě jsou kola mnohem víc pohodlnější, ale to je asi taky díky tlaku kolem 5,2 bar.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse