Dovolil jsem si založit nové vlákno k silničním bezduším. Ve starém už je po pěti létech1200 příspěvku a hlavně blbne.
První část je 6/2015 –5/2020 naleznete zde:
Dovolil jsem si založit nové vlákno k silničním bezduším. Ve starém už je po pěti létech1200 příspěvku a hlavně blbne.
První část je 6/2015 –5/2020 naleznete zde:
A staré jsem zamknul a dal link sem.
Díky.
Dokonáno jest:)
Conti 5000 tl ,nahození trochu porod :)bez těch kovových pák(doporučuji)bych to nedal .
Dělal jsem podle návodu na trubce ,tmel přes ventilek
Po prvním nahození bez tmelu je třeba plášť srovnat /tlačit středem do ráfku a dilenskou pumpu krásně – lup,lup kásný to zvuk ,pak už tmel 30ml a cajk
Zatím mám 6bar (půjdu níž)dnes mám /musím pauzu ,ale cca 1km první “placebo”efekt super!:))
Plášť má 300g +tmel cca 50g .
Nevím ,ale k čemu mi bude ta náhradní duše kterou vozím ,když těma plastovými pákami co mám to stejně ani nesundám,natož nadhodit s duší :)))tak nevím ,bůh se mnou:),jestli do brašničky raději nedat 2kila na vlak?
“Nevyzkoušíš /nevíš”:)
do brašničky duši, já vozím tenhle multiklíč kde máš i ty kovové montpáky, plus je tam nýtovač (takže do brašny i rychlospojku)
plus tam dám i pumpičku
celé se to vleze do" Lezyne brašničky":https://www.roadbikeshop.cz/…-caddy-cerna parádně, je maličká a nepřekáží
jinak jsem si to přivolal tady, včera cestou z práce asi po třech km nabraná sponka, syčelo to a teklo mlíko, po cca minutě to přestalo, vyndal jsem jí, počkal ještě minutu s dírama ve spodní úvrati kola, potom jsem dojel ještě cca 30km domu. Ani jsem nedofukoval, doma naměřeno 40psi. Dofouknul jsem a odpoledne to zkontroluju…
Na bezduše sere pes, ten rám je boží…
Už to budou 3roky v září, spokojených 16000 kilometrů.
Já vím a pořád je to luxusní záležitost.
Tak jak, skoda ze Jarda nedela uz :(
brašna vypadá božsky. cena ale raketa grr
Tu pumpičku dostaneš do té brašny Lezyne?
jinak bych to snad nepsal ;-)
Člověk tady nikdy neví, umělců je tu dost… ;o)
Tu brašnu vozím, tak mě to zajímalo, velká tedy není…
jen tak
kdyby někdo chtěl tak ten One je k prodeji na bazaru.
Pirelli Cinturato + ráfky Ksyrium Pro UST = žádný opruz s nasazováním půlmetrovýma pákama jako u Contíků. Stačí obyčejné plastové páky a velmi málo síly. Nafouknutí dílenskou pumpou je otázkou okamžiku.
Třeba na DT SWISS R24 dílenská pumpa nestačila, ale jinak za ty tři měsíce žádný problém.
Když jsou ráfky udělané dobře, tak to prostě jde.
Mám Fulcrumy a při použity Schwalbe plastu tam skočí velmi jednoduše a nafoukat to šlo úplně v klidu pumpou.
Vlastně tohle je můj hlavní požadavek na jakýkoliv UST set – pokud bych se měl s něčím prát, tak to si radši vyberu něco jiného.
Dotaz – ráfek s vnitrní šířkou 15mm a plášť 28mm, předpokládám, že by to neměl být problém a že by to mělo fungovat dobře?
c15 s 28 se bude blbě sundávat nafouknuté kolo ale záleží na brzdách.
To půjde, mám možnost jednoduše brzdy povolit.
Spíš mi jde o tvar plaště, ale myslím, že by to mělo být v klidu.
ještě musíš mít místo ve vidlicích.
Pánové, jak v mateřské školce :-(
Na kolo se to samozřejmě vleza a přes brzdy proleze. Je to Roubéčko a tam se s širšími plášti počítá.
Pár otázek.
Dej 21. To se vejde.
Ráfek 17, 85 PSI, 26,13 mm.
GP5000 nebo Fusion 5?
Aha, sorry. GP5000TL
Na Hutchinson Fusion 5 jsem se ptal ve vlákně k výběru silničních plášťů a zatím bez odezvy… :o(
Mozna neni nejrychlejsi (nepoznal jserm nejaky rozdil), ale vyrazne pohodlnejsi plast, nez GP5000 a to porovnavam 28 mm Hutch s 32 mm Conti. Defekt na asfaltu jsem s nim mel jediny – od skla ve meste…
Díky. ;o)
Mluvil jsem teda o verzich s dusema.
ach jo :)
:-D
Zatim na silnicce vozim bezduse jen proto, ze tak bylo nove kolo z obchodu. Zatim me nic nepresvedcilo o vyhodach.
Nechceš se o tom trochu rozepsat?
Duse jsou jednoduche. Defekt s bezdusemi pak muze byt neresitelnym problemem. Tomu jen napomaha ma zkusenost, kdy mel kamarad malou dirku v galusce a resil ji aplikaci TUFO tmelu po defektu. Defekt sice zacelil, ale pouze pri nizsim tlaku. Kolem 5 Bar vzdy povolil. Slo o 25 mm galusku.
Pri defektu s dusi je jednoduchy a vzdy stejny a spolehlivy postup. Pri defektu s bezdusi jako prvni strika mliko a podle aktualni situace diru zaceli rychle, pomalu, nebo vubec. Take neni jisty, jaky v plasti zustane tlak a jestli pri pripadnem dofouknuti plaste tmel bude drzet. V pripade selhani tmelu pak nasleduje proces podobny tomu u dusi, ale obohaceny o zasrane vsechno od tmelu + nutnost vysroubovani bezdusoveho ventilku.
Abych to shrnul, hlavnim faktorem, ktery me od bezdusi na silnicce odrazuje jsou aktualni tmely, respektive nactene zkusenosti s jejich (ne)fungovanim pri vyssich tlacich, ktere se na silnicnich kolech jezdi (3 a vic Baru).
Dalsi veci je pak pocet defektu za rok, ktere jsem mel za minuly rok myslim 2. Prvni o sklo ve meste, ktery by nejspis tmel nezachranil, a druhy prorazena duse pri trefeni diry behem jizdy ve skupine, kde by bezduse asi pomohly.
Navic je u bezdusi ‚potreba‘ dofukovat pred kazdou vyjizdkou, i kdyz je hned nasledujici den – za den pokles o nekolik psi. To nemusim ani u mtb.
Tmely ale nejsou stavěné na zalepení volné butylové nebo latexové duše v galusce. Mám stejnou zkušenost s galuskou 2 týdny zpět. Do cca 3 barů to drží a pak už ne, tak jsem přešel na plášť s duší a za první dva dny 2 defekty. Jeden byl kvůli steřelé duši okolo ventilku, druhý byl protože se posunula páska a duše se prodřela o díry pro nipl. Ani jeden defekt bych u bezduší nemusel řešit. Takže každý máme hold jiné zkušenosti.
Na galuskách jsem měl během 2 let 4 defekty. Na pláštích jsme před tím neměl 5 let defekt. Tak nevím
Tak ty defekty, ktere popisujes, byly zjevne spatnou instalaci/materialem. :) Kdyz u bezdusi nalepis spatne pasku nebo bude vadna a protrhne se v dire na nipl, tak jsi v haji uplne stejne. Vlastne jeste vic.
Jsou lidi, co se to nauci pouzivat, ze to funguje lip, nez duse. A pak jsou lidi, co na to nadavaj.
Ono jde taky o realny prinos, ze jo. Na mtb tam ten prinos je velmi znatelny, co se tyce trakce a odolnosti kol vuci prorazeni, ale i beznym defektum. Na silnicnim kole je prinos trakce nulovy nebo zanedbatelny a co se odolnosti vuci prorazeni nebo defektum, tak to neni vec, ktera me na silnicnim kole trapi.
Mas pravdu. Na ty silnici to ma jiny vyhody, nez na mtb nebo gravelu. Co muze byt znat, je komfort. Plast je podajnejsi, nez s klasickou dusi. U latexovejch mi vzdycky vadilo nutnost dofukovat a riziko prasknuti. Ale silnici uz jsem prodal. Tak na bezduse koukam metrikou gravelu/mtb.
Srovnani duse/bezduse se stejnymi plasti nemam, ale spousta lidi si chvali GP5000. Mel jsem Hutchinson Fusion 5 Performance ve 28 mm verzi a byl vyrazne pohodlnejsi, nez prave GP5000, ktery mam ted ve 32 mm verzi, takze myslim, ze realne bude vetsi rozdil mezi ruznymi plasti, nez mezi stejnym plastem s dusi/bez duse.
možná by to stálo za trochu zkoumání než něco plácnu
samozřejmě je přínos v trakci a adhezi nezanedbatelný, plus je tam dost podstatný přínos v nižším valivém odporu
plus pohodlí a odolnost proti defektům, ale to tě netrápí ;-)
Pokud musíš dofukovat před každou vyjížďkou i když je následující den, tak máš něco špatně…
Co jsem ještě kdysi dávno měl poslední silničku, tak jsem tenkrát vozil Hutchinson Fusion 3 Tubeless zcela bez tmelu (2 way fit ráfky) a i bez tmelu to drželo tlak možná i lépe než ultralight butyl duše.
Asi jsi měl štěstí. Tlak dokonale nedrží ani tovární kombinace Mavicu Yksion Pro UST + Ksyrium Pro.UST. V porovnání s dušovým systémem to ztrácí tlak rychleji.
žena si koupila nové Mavicy a s NoTubes tmelem to drží naprosto parádně, rozhodně nefouká před každou jízdou
Tak nemusim, ze jo, ale nejaky 3 psi za 24 hodin utecou, co jsem to meril. Mam z obchodu pripravene Gavia 1 plaste na SLR1 kolech na Giantu TCR. Jake je tam mliko netusim, ale asi nejake Giant nebo klasicke NT. Jo a ventilky to lepi mnohem vic, nez pri nizsich tlacich na mtb.
A 3 PSI za den ti přijdou moc?
Kdyz bych dofukoval jednou za tyden, tak sesty den pojedu na plastich, ktere maji tlak o vice nez 1 Bar nizsi, nez jsem puvodne nafoukal, a ktery mi vyhovuje.
U duse mam druhy den stejny tlak a za tyden je ztrata max v nizkych jednotkach psi.
Mě z galusek denně uteklo cca 15 PSI :) tohle je pro mě v podstatě nulový únik vzduchu
Tak o galuskach ja ani neuvazuji, ze jo. :) Ani bych je nechtel.
to je zajimave, nemam teda SLR 1 , ale zakladni PR2 se stejnyma plastema,ale rozhodne to neni jeden bar za tyden. to jako fakt?
21 a hodne natahovat. Delam to tak.
Ok, už ladím od Hanáka Tesu 4289 21mm
Tak včera prvních 80km a musím říct zatím fajn ,pohodlné ,jede to:) snad to nezakřiknu:(:)?
Chlapci kolik to foukáte ?Na mojich 88kg jsem včera cca 6bar, dnes dal 5bar/72psu a fajn,bude to ok ?
Jak to máte vy ?
Dík
Záleží mj. na šířce pláště. Čím širší tím méně. Pokud máš 28mm, tak je 6 barů beton a přínos bezduší pro pohodlí není žádný.
25mm ?zatím zkouším :) kolik je takové min.u té 25?Aby to třeba v zatáčce bezpečně drželo.
Dík
To záleží na šířce ráfku a jak jezdíš agresivně.
:)))s rozumem :)
Těch 5 barů by mohla být taková výchozí hodnota. Jestli je to optimální, zjistíš posupně sám.
Na 28mm Schwalbe Pro One jezdim za sucha 90psi, za mokra 70. No Tubes mlíko mi při defektu zastavilo tlak pokaždé na 60psi (ať jsem měl nafoukáno jakkoliv). Pohodlí záleží hodně i na plášti, ty Pro One jsou super.
Znáte kromě DT R460 nějaký další TLR ráfek s šířkou 17–18mm a cenou do 1000Kč za kus?
Javax z Biketone.
Jak si kvalitativně stojí v porovnání s R460?
Mel jsem SA-221R a prisly mi stejný. Výhoda v asymetrickem rafku.
Díky. Líbí se mi SA-249. Má vnitřkem 18mm a je taky asymetrický.
Já mám mavic cosmic UST s origo mavic yksion UST pláštěm. cca 2500 km a zatím musím zaklepat , nemám jediný problém.
Dofukuji maximálně 1× týdně, ale ani po týdnu není pokles tlaku nijak zásadní…
Bál jsem se, že ty Yksiony budou hrozně slabý (měl jsem dřív i na kolech s duší a měl jsem často defekty), ale nakonec pozitivně překvapily.
Váhu a ani podobné blbosti neřeším. Určitě jsou kola mnohem víc pohodlnější, ale to je asi taky díky tlaku kolem 5,2 bar.
Vozí někdo knoty na silničce? Funguje to i při tom vysokém tlaku?
Dá se použít i když je plášť už hodně jety a skoro před smrtí. Dost jsem svůj zadní plášť přetáhl a při poslední jízdě najednou píchl na úplně rovně silnici – cca 2mm díra na běhounu. Mlíko bez šance. Dal by to aspoň provizorně knot dejme tom na nějakých 60 psi?
Ano dal, akorat musis chvilku pockat nez to poradne dofouknes, twkze ideal dat knot, chvilku pockat nez se to chytne , pak jet chvilku na nizsim tlaku a pak az prifouknout
Dolíváš pak ještě mlíko nebo to může pobrat co je vevnitř. Většinou tam nemám více než 30ml.
Diky. A nějaká šikovná malá sada, ideálně v malé krabičce? Knoty jsem zatím nevozil ani na MTB, ale tam už si ani nepatuji, kdy jsem musel řešit defekt, který by šlo spravit – při defektu šlo většinou o destrukci pláště, na kterém jsem pak taktak dojel.
Na delsi streky vozim lahvicku sebou ale vetsinou to pobere to co tam je, pokud to neni moc stare. Kdyz je potreba dolejvat tak je to kolikrat uz spis na dusi.
Sadu vozim tuhle s tim ze sem zkratil ty plastove drzatka a koupil k tolm sadu tencich knotu asi za 50 kc
Díky moc. Zařadím do výbavy. Jelikož na silnici jezdím pravidelně do práce, tak potřebuju nějaké rychlé řešení, časovou rezervu většinou moc nemám.
Ještě drobný dotaz.
Když to knot bez potíží pobere a drží i vysoké tlaky, tak pak jezdíte jen s knotem nebo doma raději sundat a podlepit?
no záleží co máš za mlíko, třeba já jsem ještě nenašel nic co by se Stan´s mlíkem vydrželo podlepené víc jak pár týdnů ,takže nechávám knoty …
Tak asi nic. Používám taky NT tmel – sice Race, ale to asi nebude hrát roli.
Ja zas s NT a normalnim flastrem na Schwalbe jezdil dlouho. Asi pul roku. Ted tam mam milkit a taky ok.
Jak by jste řešili vy takový defekt na bezduši?? Jsou to Conti Grandprix 5000 TL a tmel Stan's
Stalo se mi to ve sjezdu z lysé, ale nejel jsem moc rychle… Tak 30–40…
Nakonec jsem si musel zavolat odvoz… Protože došel aj vzduch a aj nápady jak to vyřešit…
Teď doma mi to tlak drží tak na 1 bar… Jak dám víc tak povolí… Knot tam cpát asi nechcu kvůli místu a velikosti díry… Respektive do té větší bych ho možná aj dal, ale ta co je přímo u patky, to nevím… A nechce se mi ty díry moc zvětšovat, ony jsou vcelku malé… Mají tak po milimetru…
Jako řešení mě napadají duše, ale jednak se ty pláště blbě nasazují jen tak a s duší už jsem to zkoušel (půl roku zpět) a při tom jsem dvě zničil… To prostě nešlo… Jak je ta patka větší tak si tam s tou duší zavazí…
Plus co ta vylézající šňůrka z pláště (foto 3)?? To jsem v životě neviděl a dělají mi to oba pláště…
Bez potíží se dají sehnat záplaty na bezduše. Takže podlepit. Tady by stačila asi i klasická, ale ta bezdušová bude jistější – je pevná, neroztahuje se.
Kluk říznul běžný plášť, tak jsem mu to tím podlepil a jezdí na tom dál.
Bohuzel GP5000 maji tak forove boku, ze moc nefunguje ani podlepeni. jakmile je tkanina jdnou porusena jde to rychle do sracek a ja uz bych na tom nejezdil. ja takhle jezdim GP5000 na trenazeru :D (najeto par set km venku a za tu dobu dost defektu a po takovemdle rezanci boku mi dosla trpeliuvost)
Zatím ty GP5000 nic moc podle recenzí :( jsou na to dost protichůdné názory. Uvažoval jsem o nich, ale asi zkusím Vittorky
Tak nutno rict ze ja mam vetsoinu defektu obecne ve meste na bordelu co je treba z bouracek od aut atd.
A absolutne nejodolnejsi (A diky tomu je taky vozim uz porad, i v zime) mi prijdou Conti gatorskin galusky. Asi vedi, proc je maji urcene na mestska kriteria :D
Já jsem ty galdy vzdal a utekl jsem k plášťům :D ale GatorSkin má Conti nejen u gald že?
Ja jsem zase vzdy od plastu utekl ke galdam :D
Gatorskin jsou i plaste, ale pry jsou hrozne :)
Tak to si mě moc potěšil :) Takže si nakoupím do zásoby Ultra Sport Kevlar II a bude to. Nevím, jak moc znásilnili směs a jak budou fungovat trojky.
pfff žádné nemožu najít… :D google mi vyhazuje buď lepení na duše… což už jsem jednou na starším plášti (taky gp5000, který jsem pak vyhodil… ale ten už byl seklý dost) zkoušel a vůbec se mi to nechytlo… nebo mi vyhazuje weldlite které nejsou skladem…
a bude to držet když je to tak blízko patky, jakože v tom místě kde je to vyhlé ven a nebude se to jen opírat o ten plášť…
přemýšlím nad tím že se na bezduše vyseru a koupím duše… a včera jsem tam zkoušel dát nějakou duši co jsem našel doma, abych měl na čem jet dnes do práce a udělal jsem do ní defekt… jsem dementní nebo to tam prostě nejde dat?? :D protože si už fakt připadám nemožně…
https://www.spoke.cz/…s-patch-kit/?…
Jestli to bude držet musíš vyzkoušet.
Kup pořádný plášť a můžeš dál jezdit bezduše.
a co je teda pořádný plášť?? :D kupoval jsem je s tím že jsou dobré…
a pokud by jsi porcvakl takto plášť a nešlo ti to zalepit, máš jěstě nějaké založní řešení??? ptám se tak blbě protože teď jsem by ještě relativně blízko baráku, takže dojet pro někoho těch 130 km není takový problém jak třeba 400–500 kor když bude týden a bude večina lidí v praci… nebo tak… navíc jít pak někde třeba 20km do města k nějakému cykloservisu… a jinak jako celé toto řešení se mi líbí, ale tyto „detaily“ mě odrazují… :/
Na vícedenní výlet beru VžDY náhradní plášť a duši.
tak on nemusí být ani více denní… pořád si můžu vzít auto, sjet někam 250km a tam si jít zajezdit… normálně na lehko jak vždy… i za této siuace by jsi u sebe měl náhradní plášť a duši?? protože pořád někoho kdo by mohl dojet bude třeba těch 250+ daleko… a auto může být taky těch 50km daleko…
Zkazit si jednodenní výlet mě tak nemrzí, jako přijít třeba třídenní akci hned první den. Takže na jednodenní výlet plášť nevozím.
Když řízneš hodně, tak prostě dáš duši. Pokud je řezané fakt velký ,tak to chce podložit – často stačí kousek obalů od tyčinky. Jestli to nejde nahodit tak prostě blbá kombinace rafek plášť.
Já mám opravdové UST ráfky tedy bez pásky a pláště tam jdou lehce. S tím tvojim pláštěm nemám zkušenost, ale podle toho co psal deekay tak asi nejsou etalonem odolnosti.
Osobně vozím Schwalbe a spokojenost – defekt za celou životnost pouze jeden.
Je to jak píšeš. Je třeba naíít optimální kombinaci ráfek + plášť, aby se v případě defektu dalo improvizovat. Podobný defekt jako Lok měla partnerka. Ale měla tovární vybavení Ksyrium Pro UST + Yksion Pro UST, takže si to opravila vložením duše v pohodě sama .Vydat se na delší výlet bez jakéhokoliv potřebného servisního vybavení jako duše, záplaty,montpáky, klíče, bombičky apod je nerozvážnost a Lok má do budoucna co zlepšovat ;-).
Psal jsem to už v jiném tématu, ale i já mám co zlepšovat:
Pokud máte pocit, že s sebou vozíte vše potřebné na opravu defektu, tak je dobré se zamyslet aspoň nad tímhle: Je dobré mít s sebou duši, které má dost dlouhý ventilek i na aktualní ráfky, které jsou vyšší než předchozí. Je dobré vyzkoušet, že vaše pumpa dokáže plášť natlakovat tak, že zaskočí. A je lepší mít s sebou pár čistících ubrousků než pak doma čistit bílou omotávku ;-)
Nakonec se povedlo, ale ten ventilek držel asi na jedné otočce závitu a nafoukat to šlo tak maximálně na 3 atmosféry a domů jsem dojel na nezaskočené patce – ale dojel. Hned jsem doma doplnil výbavu a ještě dodám knoty a pár obyčejných kapesníku na vytření mlíka z pláště.
Krátký ventilek je klasika, taky jsem se nechat nachytat :-).
přípiš si rekukci na AV abys mohl nahazovat a dofukovat na benzince :-)
Tak já nejel úplně bez vybavení… Měl jsem bombičky, tmel, různé věci co by se dali použít jako montpáky (např lžíce, odzkoušené na mtb a rozhodně lepší než plastové montpáky), knoty (ale ty by byli na tuto díru fakt na nic) akorát ta duše, kterou bych tam beztak nedal, chyběla… :D
Budu to muset vylepšit :) moc dík za rady
nebo zde: https://www.koloshop.cz/…da-8-ks.html
když se mi zadaří fiknout plášť na boku, zašiju vlascem. a pak podlepuji bezdušovým flastrem (vozím duše).
to jediné mi vyhazoval google ale není to nikde skladem… ale dík :)
Ty vlákna, to bylo i na dušových GP4000S. Ke konci jsem toho měl kolem osy omotáno plno. Ale na funkci to nemělo vliv. Jinak já mám na GP 5000 TL jednu sezónu a jeden defekt, který NT taky moc nezalepil, nicméně nouzově s tím dojet šlo – udrželo to tak 20psi.Na Pro One jsem nic takového nezaznamenal několik sezón.
A jak jsou na tom One v porovnání posledních dvou generací? Mám hokej v tom, jak se která jmenuje, ale já mám teď nově tu předchozí, v šířce 25mm mají nějaký 325 gr, což mi nepřijde moc, zvláště když si vezmu že stařičké sjeté Ultrema mají 280gr ve 23mm.
V každém případě ty nové mají byt výrazně lehčí – vydrží stejně?
Pro One váží cca 250g v 23 verzi. 25 zváženou nemám. Výdrž je několik sezón, určitě cca 8000, ale mně obecně pláště vydrží hodně. Nicméně první One jsou úplně nesmrtelné, doteď slouží na zimáku, kolik přesně mají najeto nevím, ale určitě přes 10 a to i na zadním. Těžko říct, kolik tam té gumy je, ale vysvětluje se tím ta hmotnost, bude jí hodně :-). Defekt si žádný nepamatuji.
Díky.
Mně šlo hlavně o odolnost vůči defektu. Výdrž běhounu pro mne zase tak důležitá není, protože toho zase tak moc nenajezdím. Přes 10 tisíc to jsou určitě aspoň 3 sezóny.
V každém případě jestli původní One vydrží, to co píšeš, tak to teď minimálně do roku 25 řešit nemusím :-)
Jinak ty One v 25mm verzi se mi líbí – nejsou ani tak široké, jako vysoké a to je fajn. Ty moje vážily kolem 325gr – proto jsem je bral, že jsou těžší a věřím, že něco snesou. Na váhu v tomhle moc nehraju – potřebuju vždycky bezpečné dojet bez zpoždění.
Takhle na boku = VYHODIT!
Jinak já vozil několik let Schwalbe Pro One a teď zkouším GP 5000.
A až to za pár měsíců měnit, tak se opět vrátím k Pro One.Přišly mi o něco rychlejší a hlavně je s tím asi DESETINA „sraní“ s porovnáním s GP 5000…
Schwalbe jsem byl schopen nandat i BEZ montpák, na GP 5000 potřebuji vždycky dvě a ještě je to fakt strašná drbárna. Někde v terénu bych to dělat fakt nechtěl…
A ještě se dá Schwalbe sehnat o několik SET levněji…
Papírově rychlejší by měly být GP5000. Já teď nasadil poslední One Pro a GP5000TL jsou v hledáčku. A to jsou teď k mání pod litr v 25 mm.
Tak pak dej vědět jak jsi je rval na ráfek :)
A na kolo sebou tyhle železný klacky taháš taky?
Jezdím na ostro :))max.mobil a 2kg na vlak:)
Na karbonovy rafky ty ocelovy paky asi nebudou uplne koser :)
Přesně tak, mám carbon ráfky a bojím se tam zabrat i těmi plastovými :-)
GP5000 nebrat, je to s nimi opravdu voser.
Teď jsem po delší době sundával Ultra Sporty Kevlar a bylo to docela porod. Ta patky jsou absolutně nepoddajný.
potvrzuji… přešel jsem z bezduse mavic mavic na mavic rafek a gp 5000 a mám poškrábaný rafek, 2 mont paky a nešlo, tak kovova jeste na stred a rvaní ve 2 lidech… hrozny
Já chtěl taky volat manželku :),ale nakonec sám s pákama kovovými :)
Jsou horší věci :)
A není to jedno, víc udělají nohy, vitr a jak se člověku chce…
Měnil jsem Ultrema za těžší a širší One a časy mám plus minus stejné, třeba dnes jsem jel o 5 minut rychleji než běžně (35km trasa), ale jen proto, že jsem se doma víc flakal a vyrazil později.
Hlavní rozdíl vidím v tlacích a pohodlí – snížil jsem ze 105/110 na 85/90 a nepropadá se to, přední kolo vede dobře a je to rozhodně pohodlnější.
Hele ja jezdim na Gatorskinech, coz jsou obrneny galdy, co ostatni nadavaji jak nejedou a jezdi se mi na tom lepe nez na GP5000. Je to tim, protoze z te gumy mamt akovy bezpecny pocit, coz z GP5000 rozhodne nemam. Takze ams naprostou pravdu, pokud nekdo nejezdi casovky,tak je imho dulezitejsi, jak mu ta dana guma sedne.
GP5000 jsem měl, byl velký problém je nasadit. Jeden plášť trochu házel a nešlo to srovnat. Nakonec se mi podařilo ho říznout o sklo tak, že nešel opravit ani podlepením. Nyní jsem přešel na Vittorie, Corsa Speed TLR a Rubino Pro TLR na druhém kolem. Oba šli nahodit velmi dobře, nehážou. Jsou dražší, kupoval jsem je na bike24 než ještě klesla koruna, tak ten rozdíl oproti GP byl minimální. Za mně:
Corsa Speed je ale papír ne? Nemáš strach z defektů?
Jj, lepší je na výdrž a jistotu rozhodně Corsa Control G2.0.
https://www.bike24.com/p2327620.html
Speed je o 20% lehčí = podstatně méně materiálu.
240 g vs 300 g
Corsa Speed ma celý 1mm gumy na běhounu :-)
Píšou 1,7 nebo 1,8 podle toho, zda je to G1+ nebo G2+ :) bezdušáky teda.
Corsa Speed galda má dokonce 1,5mm
Corsa Speed je take casovkarsky plast a nepocita se s nim na bezne, navic nezavodni, jezdeni.
Kde se dají sehnat staré dobré Pro One nebo nové? Já viděl jen 28 mm za cca 800 Kč. 25 mm byly vyprodány. Nové Pro One mají tolik verzí, že se v tom nevyznám. Existuje někde nějaký popis (TT, Easy, TLEasy, Performance)? Vypadly těžší než ty původní.
Kolik vydrží GP5000? Já teď měnil staré Pro One po necelých 4000 km. Ale ještě by něco daly.
Případně co tedy namísto Pro One zkusit na ráfek široký 20 mm? Ještě tu jsou nové Micheliny. Tufo (prý kloužou).
Když to tak čtu, tak já vlastně vůbec nevím, co jsme koupil.
Tak na TS Bohemia mají jeden skladem za 9 stovek – podle čísla artiklu by to měla být ta starší verze.
Nevím teda co všichni s těmi Continetaly tak naděláte. Jako je fakt, že jdou hůř nasadit, ale že by to byla nějaká drbárna… naopak mi ty těsný a kvalitní patky přijdou jako hlavní výhoda. Stačí dodržet pár zásad a je to v klidu:
Jako některý kombinace ráfků asi můžou dělat problémy, ale s tou jednou montpákou jsem nasadil vždycky jakýkoliv plášť. Předevčírem jsem nasazoval GP5000TL na Pancho Spirit 35 a sice silou, ale šel nakonec i rukou, u druhého jsem si teda pak už zašel pro montpáku :)
V laboratornich podminkach se nakonec nasadi vsechno, ale co nejde v pangejtu :-)
Tak jasne, v pangejtu je to horší :) Já jsem dospěl k tomu, že většinou vozím jen bombičky, knoty a teď pro jistotu 30ml tmelu. Vždycky to stačilo i bez toho tmelu. Duši vozím vyjímečně, kdybych měl všechno tahat, tak to je snad lepší zůstat u duší.
Jinak ta jedna placatá montpáka je maličká a nic neváží, bral jsem jí dřív, když jsem měl duše, takže taky no problém, když by to někdo chtěl rozbírat mimo dílnu.
Mě přijde, že se tu furt řeší, jak nandat v terénu duši do bezdušáků :) Ale nějak málo se tu zmiňuje, že to vlastně není potřeba…
Zde je aktuální řada 2020, takže Pro One, TT a jen „One“. TT nebude na normální ježdění, takže zbývá Pro One a One. Ty se liší ve valivém odporu a výdrži.
Už jsem na to taky koukal. Já myslel že původně byly One a ty nové jsou až Pro One.
Ale podle všeho jsem koupil aktuální verzi One. Já šel záměrně po těžší gumě. Ty verze se liší ve směsi, ty Pro one by měly být rychlejší, ale jestli to běžný smrtelník pozná? Podle mě frčí dobře i ty běžné One.
Co ale teda úplně nesedí je váha – ty moje mají dost přes 300gr a to podle výrobce nemá vážit ani 30mm verze.
Ty klasické One bych přirovnal k tomu, že za sebou táhneš vlečku hnoje.....neskutečná bída v porovnání s předchozí GP5000 ( duše ). Teď mám bezduše Pro One a taky luxus......to kolo má úplně jiný tah !! :D
:-D
Holt nejsem übersipničář, který to dokáže poznat.
Ale i tak si myslím, že to, co píšeš, je docela nesmysl. Možná tam rozdíl bude, ale rozhodně ne tak dramatický. Ona hlava a přesvědčení udělá často víc než materiál. Přecházel je z mnohem lehčích a užších plaštů a tyhle jedou úplně stejně.
Raději jsem si kontroloval, jestli mám opravdu aktuální verzi a je to tak – One TLE ve 25mm šíří. Na 15 mm ráfku mají 26.5mm na šířku i na výšku.
übersipničář?
Hezké slovo. Co to znamená?
Hadam ze preklep, ktery vetsina pochopi „übersilničář“
Jj, pokud bych parafrázoval klasiku: Je nebezpečné vymýšlet nové termity, když je někdo neumí napsat suterénně… :-)
No nevim, tohle nepozoruju nebo nejsem taková cíťa. One tle 28, že bych tahal vlečku hnoje a byl pomalejší nepozoruju.
Tak se podivej jaký odpor ve wattech maji jednotlive pláště.Ty One ho mají vic jak 2× vic větší než ty Pro One TT TLE.....to máš o 50% .
Na to jsem se už předtím díval. Pořád se bavíme o jednotkách W při 30km rychlosti. Jako asi to pro někoho může být důležité, ale osobně si myslím, že běžný jezdec rozdíl nepostřehne.
Každý má jiné priority. Od silničních bezduší jsem nikdy nechtěl maximální výkon, ale spolehlivost a pohodlí. I podle těch čísel bych si asi vybral zase stejný plášť.
Jinak o TT se tady nikdo nebavil, to snad žádný smrtelník dobrovolně vozit nebude.
od bezduší nemůžeš chtít výkon, od toho máš nohy ;-) jen to pojede rychleji, což je pro trénink úplně jedno
Taky jsem si myslel že pár wattů přece nemůžu poznat.
Pak jsem Schwalbe Durano vyměnil za GP5000 (všechno duše) a ukázalo se, že jako obtloustlý postarší taťka cítím každý ušetřený watt jako dar z nebes :) A Durano vezmu zpátky na zimu do bordelu, abych pak mohl zase zažít ten skok do lehkosti na jaře až je zas sundám…
Duše ale patří do úplně jiných vláken… ;-).
Hele já už do toho nebudu moc rejpat, ale v tom tvém případě to vzhledem k zatížení může udělat klidně i 30–40W rozdíl a to už poznat určitě bude.
Ješte mě donutíte si ty Pro One koupit a vyzkoušet :-D
Jezdil jsem starší Pro One. Vepředu vydržel cca 15 tisíc, vzadu 4–4,5 tisíce. S posledními 2 kusy jsem měl potíže. Ted jsem nahodil novou verzi TLE. Vypadají, že vydrží více, protože mají střed běhounu z tvrdší gumy. Nicméně u předchozí 25mm verze měl plášť 28mmt Teď má 25mm opravdu 25mm. zkraje jsem zaznamenal rozdíl v pohodlí.
Myslím že když 25mm plášť má 25mm tak je to dobře :-)
Já bral 25mm abych tam ještě nacpal případně blatníky ale protože mají na výšku skoro 27mm, tak je tam už nedám.
Na jak širokém ráfku?
Pohodlí je lepší na staré One Pro 25 (reál 28 mm) nebo nové TLE 25 mm?
Pokud bych šel do nových One Pro, tak bych chtěl pohodlí starých 25 mm, které na mém ráfku šířky 20 mm mají krásných 28 mm. Tak si právě nejsem jistý, jestli mi těch nových 25 mm bude stačit.
17mm vnitřkem, teď to už nepoznám, ale při přechodu byly pohodlnější starší protože byly širší asi.
30–40W? to snad nemuze byt ani rozdil mezi nejakou race galuskou a DH plastem ne?
Píšu dohromady a vzhledem k zatížení – jinak ten plášť pojede pod 60 kg a jinak pod 100kg.
Jo a jinak 40w mají MTB pláště uplně běžně.
To jo, ale rozdil 40 W mezi Durano a Pro One nebo cim rozhodne neni.
Myslím, že těch pár wattů rozdílů naměřených v testech málokdo může poznat. Spíš jde o to, jak komu, který pláště sedí. Mě se nejvíc osvědčily GP5000TL, ve 28mm na 20mm ráfku krásně pohodlné a jede se mi na nich subjektivně zatím nejlíp. Měl jsem staré One, i nové Pro One a všechno jsou to super pláště. Ale které jedou z pohledu výkonu líp bych asi nepoznal.
Continentaly mají jednoznačně nejlépe udělané patky, což mi přijde na bezduších jako důležitý parametr. Celkově působí zpracováním líp než Schwalbe, ale to neznamená, že ty by byly nějak špatný.
Ještě bych chtěl zkusit Pirelli P Zero, až je budou dělat jako bezduš.
Dívám se že m asi historická kola. Se svýma 15 vnitrni šířky jsem asi exot.
Jinak já si na Schwalbe stěžovat nemůžu – patky mají dobré jdou výborně nasadit ( při troše šikovnosti to jde prsty) a chytnout se na první fouknutí. Po vypuštění bez potíží drží na ráfku. Osobně bych nechtěl nic s patkou těsnější – proč, když to takhle funguje.
Jen teda teď z poslední sady jeden lehce háže (cca 2–3mm na stranu) – to mi zatim jiný nedělal. Protože zrovna tenhle šel do předu, tak jsem se bál, že to bude cítit, ale houby. Naštěstí úplně v klidu.
Dotaz na uživatele „Pit Stop“ a podobně.
Když mám bezduše a uvnitř ten základní tmel díru nepobere, může pomoci ten „dofukovací“ latex ve spreji?
Jako např. https://www.bike24.com/p217566.html
To je ale váha jak za duši a rozměry třikrát takové.
???
2 sezona bez defektu. GT5000 TL 25mm zadek 5.5bar predek 5bar. Rafky ZIPP 404NSW
Kolik je to km celkem?
Docela zásadní údaj… :-D
9000
Nandavání plášťů vyřešeno!!!!!
A to budes vozit s sebou na vyjizdky?
Tak podle mne se to v pohodě vejde pod kraťasy podél stehna :)))
Doufam, ze myslis z vnejsi strany :))
Něco podobného mám z Kupkola, tuším SuperB nebo jak a když už si nevím rady, nasazuji do boje právě toto.
Já neměl Continental 5000 TL taky sebemenší problém nasadit (na kola Roval SLX24). Vlastně jsem měl radost z toho jak hezky šly nahodit. Ale mám velkou průpravu z nahazování enduro plášťů Maxxis. To jsou často velmi psychicky i fyzicky náročné porody. Čekal jsem o trochu větší výdrž. Po 2400 km už jsem určitě za polovinou.
Ahoj, tak nějak se začínám rozhoupávat, že předělám svoje kolo na bezduše a měl bych na Vás zkušenější nějakou otázku. Na kole mám AL Vision Trimax 35 Disc – Tubeless Ready.
Děkuji za rady
Pásku tam dát musíš tak i tak (pokud to má díry na niple). TLR říká, že jsou patky připravené na TLR pláště. Já bych osobně vzal 60mm. Musíš ventilek utáhnout matičkou a tu by si u 42mm neměl kde…
Děkuji za reakci. Popravdě, jak to vypadá „uvnitř“, to nevím, nechtělo se mne to rozdělávat, ale nemám problém pásku koupit. Koupil bych NoTubes 21mm x 9,14m? Ještě jestli můžu poprosit o radu ohledně nějakých osvědčených ventilků – kterou značku?
Cavendish – má omluva, špatně zařazeno, měla to být reakce na Tvou radu
Profil krásný TLR. Jsou tam malinké výstupy proti spadnutí pláště do žlábku ráfku. Takže koupit pásku ideálně těch 21mm a namotat dvě vrstvy. Ráfek poradně odmasti, ať páska drží. Ruce si umyj nebo si vem rukavice. Aby horní strana pásky nebyla mastná a druhá na ni dobře držela.
Ventilky klidně Mitas. Fain jsou i Quaxar a nebo samozřejmě CafféLatex a Stans NoTubes. Ale jo, 42–45mm by asi mělo stačit.
Moc Ti děkuji, až budu mít dovolenou, tak se do toho asi pustím, a případně se ještě ozvu. Ještě jednou díky moc.
sz
kolegové prosím ještě o radu – po prozkoumání dokumentace s náhradními díly k mým zapleteným kolům Vision jsem zjistil, že standardní páska, která je nyní na ráfcích má šíři 22mm. Chtěl jsem koupit NoTube 21 mm, ale teď už si nejsem jistý, zdali te 1mm nebude chybět, navíc se má páska jak jsem vyčetl i trochu natahovat, což by teoreticky mohlo mít ještě další nepatrný negativní vliv na šířku.
Další rozměr od NoTube je až 25mm a to už asi bude moc.
Existuje nějaká odzkoušená 22mm páska, abych se nemusel ji bát dát do silničních ráfků?
Děkuji za rady
Dej 21mm, zbytecne moc to resis :)
Páska se dává o 2–3mm širší podle hloubky drážky. Pokud je hlubší tak je potřeba dát širší. Těch 22mm bude pravda. 25mm je nesmysl. To patří do ráfku s šířkou od 22–23mm.
Zkusil bych Pancho 22mm https://m.bikepart.cz/…ape-22mm-11m
Nebo levnější Max1 22mm
@ Cavendish děkuji Ti moc, už jsem začal objednávat věci a nějaké balíčky už jsou na cestě :)
Ani tak nezáleží na značce pásky, jako na kvalitě nalepení :) pěkné odmastit, dobře napínat a vyhladit ať tam nejsou bublinky.
Ja ji jeste „zafenuju“ a ona se krasne vypne a prilne.
+1
Tak dnes podvečer jsem cvičně nahodil přední kolo. Akorát mám dotaz k pásce, tady jsem možná trochu něco nezvládl. Pásku jsem dal doporučovanou Tessu na 2 vrstvy, akorát jak se doporučuje tak jsem začal cca 5 – 10 cm před ventilkem udělal jsem 2 vrstvy v kuse a skončil jsem druhou vrstvu zcca 5 – 10 cm za ventilkem tzn. přes ventilek jsou celkem 3 vrstvy. Následně jsem zafénoval silnější jehlou propíchl otvor pro ventil a ventil prostrčil a z druhé strany dotáhl matičkou. Ventilky jsem koupil Stans NoTube a bohužel ty nemají pod venkovní matičku těsnící okroužek a tam mne teď uchází trochu kolem dříku ventilku vzduch. Druhé místo kde je malý únik, tak je boční odklapová dírka.
Teď si nejsem jistý, zdali ty tři vrstvy pod ventilkem nejsou moc a ventilek už není schopen se zatěsnit na správné místo? Co ta odkapová dirka je to normální a až dám mlíko zatěsní se to? Mlíko jsem zatím nedával.
Díky za reakce
3 vrstvy nejsou problém. Mléko si s tím v pohodě poradí. Dotáhni to dost, ale s citem.
Ta dírka je pro mě větší otázka. S tím se se zatím nesetkal. Neměla by být až pod páskou?
Ahoj, jj dírka je pod páskou, ale stejně někudy se tam vzduch maličko natlačí a je to opravdu naprosto minimální. Kolo jsem nafoukal na 8bar, aby si páska i plášť „sedly“ na své místo. Kolo jsem nafoukal v 19:00 hod. a teď jsem na něj byl sáhnout a plášť je stále pocitově jak kámen, ale už jsem ho neměřil manometrem. Tak snad. Jinak matičku ventilu jsem utáhl fakt docela dost způsobem, že jsem zatlačil na těsnící kužel co je v plášti plastovou rukojetí šroubováku a z druhé strany prsty dotáhl co to šlo. Pak se to podstatně zlepšilo, ale nevím, jestli nějaký ten okroužek nebudu muset sehnat a pod tu matičku ho dát .
Kroužek je proti klepání ventilku. Nemá těsnící funkci. Pokud to takhle dobře drží tlak, tak nalit 30ml tmelu a jezdit. Ono se to za chvíli zalepí a bude klid :)
Nevim jak vypada origo notubes ventilek, ale ja zasadne kupuju ty, co maji zespodu gumicku kuzelovou. Ne ty s „kostickou“. Ty kostkate semtam uchazely, ty kuzelove u me vzdy bez problemu. Tusim jsem pak pouzival WTB ventily.
Pod venkovni matickou uz nema co tesnit, to je pitomost. Vse musi tesnit zevnitr.
Jj, kužel, právě, že jsem četl, že kostička může být problematická, tak jsem záměrně šel po kuželu, Koupil jsem přesně tyto 55mm.
Jo a snažil jsem se dodržovat Cavedishovi rady, bylo by smutné, aby si se mnou tady dával práci a měl trpělivost a já abych udělal věci jinak :) a jsem fakt Cavendishovi vděčný
Tak to bud v klidu, to ti bude fungovat.
Stans má kužilek
.
Takže mám hotovo a moje cesta za „bezdušemi“ je nyní technicky snad u konce a teď zbývá už jenom jezdit, což jsem ještě nestihl. Teď pár řádků o samotné montáži, třeba to někomu pomůže:
ráfky jsou AL Vision Trimax 35 disc Tubeless ready a z výroby červená páska, která není bezdušová, takže jsem zakoupil pásku Tessa 4289 o šíři 23mm. Ráfky jsem odmastil Isopropylem a pásku namontoval ve dvou vrstvách vcelku, vyhladil vzduchové bublinky a zafénoval. Namontoval jsem ventilky Stans NoTube na spodu s těsnícím kužílkem o délce 55 mm a musím napsat, že k výšce ráfků 35 mm jsou úplně přesně. Tím, že jsem dal dvě vrstvy pásky vcelku a začal jsem lepení před ventilkem a ukončil za ventilkem, tak samotný ventilek jde skrz 3 vrstvy pásky. Pláště jsem koupil Michelin Power Road TLR Competition Line Folding Tire – 25–622, které mají na mých ráfcích při tlaku 6 bar téměř 27 mm. Plášť jsem na přední kolo nasadil bez použití montpáky a zadní kolo jsem už musel trochu montpákou pomoci, ale to už jsem měl unavené prsty od vyhánění bublinek z pásky. Následně jsem pláště nafoukl kompresorem, kdy pláště krásně zalupaly a byly na svém místě. Obě nafouknutá kola bez mlíka trochu unikala u dříku ventilku a odtokovou dírkou v ráfku. Na základě rad zkušenějších kolegů jsem dal do kol přes ventilek 30 ml ORANGE SEAL Endurance a po necelé minutě bylo po únicích kola již krásně drží tlak. Takže teď už zbývá najít správný tlak k mé váze (muší váha opravdu nejsem) a jezdit a jezdit.
Závěrem bych rád moc poděkoval Cavedishovi, který mne podpořil cennými radami, na moje dotazy reagoval prakticky hned a věřím, že pod jeho vedením jsem se vyhnul i případným problémům.
Mám takovej problém, zkusím se zeptat zde.
Nasadil jsem bezduše, vše si krásně sedlo, nahozeno pumpou, drží a těsní to i bez tmelu. Až na… svár v ráfku. Ten nepatrně profukuje. Nepatrně, ale přece. Nikdy jsem se s tím nesetkal a moc se mi to nelíbí. Jsem zbytečně vyděšenej a chytí to tmel, nebo to mám reklamovat (ráfek)? Je to nějakej Alex ATD470, tubeless compatible.
Díky.
To máš spis špatně nalepenou pásku ne? Ale mlíko by to mělo v pohodě vzít. Já teď píchl gumu u auta. Vrut jako blázen. Nalil sem tam 60ml mlíka a přestalo to ucházet :D nechtělo se mě do servisu
Páska je v pořádku, to by to jinak foukalo i u niplů.
Zítra zatmelím a bude.
Tmel to chyti. U nytovanych rafku je to docela normalni. Casto se stava, ze pri agresivni jizde, to pak dal ve spoji trochu ufukuje, ale je to spis videt na bublani tmelu. Na tlaku to poznat neni.
Super, díky moc, zítra tam dam tmel. Trochu mě to překvapilo, asi jsem míval lepší ráfky :)
měl bych dotaz lidi,
to že někde v Alpách při vyšších teplotách nebo dlouhým brždění je riziko na ráfkovejch brzdách – poničení karbonovejch ráfků nebo u hlíny prasknutí duše vlivem teploty vím.
No a jak je na tom za tědlech okolností hliníkovej ráfek + ráfková brzda + bezdušové provedení?
Je tam taky nějakej problém?
Díky za zkušenosti.
Problemy s bezdušemi nejsou. Naopak je to bezpečnější. Není duše, nemá co bouchnout. Jezdil jsem s bezdušemi v Alpách několik let zcela bez potíží.
Díky za info, myslel jsem si to, nejsem si na 100% jistej, jestli koupit silničku s kotoučema a tak mě napadlo vzít klasiku s bezdušákama …
Jestli kupuješ novou, tak 100% s kotoučema, ale řeší se to tu jinde https://www.bike-forum.cz/…y-na-silnici
Jedinej problem je, ze kdyz se guma prehreje, tak klouze :) ale nema co bouchnout, tak staci chvilku pockat. Stava se mi to pravidelne zde
Kotouce to resi.
Ahoj, prosím jakou šířku pásky na ráfek s vnitřní šířkou 18mm? Bude stačit 21mm páska?
Bude, bohatě
jezdí někdo WTB Exposure ?? nějaké postřehy?
https://www.bike-discount.de/…-tyre-571388
případně co jiného a rychlého cca 30–32mm na Schwalbe Pro One už nemám nervy …
Vittoria Control. https://www.bike-discount.de/…-tyre-871461?…
diky , to vypada dobre
Pirelli launches lightweight, race ready tubeless tyres – P Zero Race TLR and the P Zero Race TLR SL
https://www.cyclingweekly.com/…i-pzero-velo
Na tyto jsem zvědavý, až je někdo otestuje a hodí sem zkušenosti…
Mam je uz na stole, ale momentalne je nemam na co nazout :) Jak to ale udelam, tak dam vedet
Super, díky! ;o)
Rano jsem je nahodil. Na rafky DT RR411 (PR1400 Dicut) to slo rukou (pri snaze), plastovejma montpakama Parktool to jde velmi snadno. Nevim, jestli z toho mam mit radost, snad je za jizdy nesvliknu, ale zase tam pripadne pujde cestou lepe dat duse (za 2 roky jsem to zatim nepotreboval). Jsou tedy volnejsi nez GP5000. Zaskocilo to ne uplne ochotne. Zkouset to nahodit rucni pumpou bez vzdusniku nema smysl. Kompresorem (25l) to slo bez problemu (po odstraneni zmolku NT tmelu z patek). Prijdou mi presneji vyrobeny nez ty Continentaly, vubec nehazi.
Vecer to projedu (kdyz tady nebude takova apokalypsa jako o vikendu) a podelim se o jizdni vlastnosti :) Zatim se mi to libi.
Jakou mají reálnou šířku při jaké vnitřní šířce ráfku?
26.2mm prumerne (Pirelli P ZERO Race TLR SL Folding Tire – 26–622) na 18mm rafku.
A proč si nekoupil rovnou Hutchinson Fusion 5 Galactic nebo Performance?
O Galactikach jsem uvazoval, ale neda se to u nas (v CH) momentalne sehnat (700×25C) a jak vysly ty Pirelli, tak mi to prislo jako jasna volba (i kdyz asi to nakonec bude ta sama guma :)
Bylo hnusne, takze zatim nevim, jak to jede, uvidim zitra.
Galactic jsou strasny slupky. Snad je riznes i pichnes a tmel to vetsinou vubec neda.
Tyhle Pireli jsou podle tech údajů stejný jako Galactic. Mají dokonce horší výsledky v testu propíchnutí
… pri 6.5 baru. Prvni dojmy: jedou srovnatelne s GP5000, pohodli je o chlup lepsi (nemel jsem to kde moc moznost vyzkouset, ale na vyfrezovane vozovce se mi jelo lip), ale je mozny, ze to je jen psychologicky. Ale zato vyrazne lip drzej. Mozna je to tim, ze jsou novy, ale v zatackach s kopce parada. To je poznat krasne.
Díky. ;o)
Mi se vždy jak mám nově obuto zdá že to jede skvěle:)
Mám ty gp5000 a teď jak se vzadu udělala ploška tak jsou takové neklidné v zatáčkách -foukám 5bar,ale jinak jsem spokojen ,musím foukat před každým švihem a sem tam trčí ty nitě z boků jak u pláštových 4000.
Presne nite, i ploska. Jak se udela ploska – klouze to.
Po jakém nájezdu se ti udělaly?
Cca 2500,ty nitě sem tam u 4000 to bylo ohodně horší ,zvláštní že jen u zadního kola?
Nitě taky potvrzuju. A pozoruju plosku tak od 2tkm, teď mám 2,5tkm a tipuju že za 500–800km sjedu pláště na úroveň kontrolních značek opotřebení. Nemám s tím zkušenost — radí se rovnou je vyhodit nebo se na nich dá ještě trochu najet?
Samozrejme je muzes vozit dyl, ale jak se plast uprostred zplostuje, ma vyssi valivy odpor a horsi jizdni vlastnosti. Taky je vic nachylny na defekt a muzese ti stat, ze do nej jen opotrebenim udelas diru. :)
Jo, díky, souhlas, všechno to dává smysl. Ostatně jako u kterýhkoli jiných plášťů. Ani je nemám v úmyslu moc přejíždět, jen mě zajímala případná zkušenost s těmito konkrétními plášti.
Hlavne pak ustreluje v naklonech.
Nitě jen vzadu a na straně kazety ,dnes cca 5ks ostříhat -proč se tomu děje?
Dneska 10 km po kostkách a dobrý. Jsem spokojenej. Jsou pohodlnější než 5000.
Tohle by me taky zajimalo :)
Zatim jsem z tech veskerych ohlasu na silnicni bezdusaky velmi rozpacity. To bude dilema, jestli na nove kolo zapletat kola na bezduse, nebo opet galusky…
Zatim 2 sezony bez defektu. Trochu to utika, takze musim kazdy 3 dny dofouknout, ale to me nestresuje. Dostat GP5000 na DT411 rafek jde ztuha ale jde to a asi neni mozny to v zatacce svliknout (guma zustala na rafku i po narazu do obrubniku v 60km/h, pravda usla). Nahodit normalni pumpou to jde jak kdy, kompresorem vzdycky. Poustim se s tim i daleko od domova a kdyz si vzpomenu na ty patalie s galuskama, tak jsem rad, ze je to za mnou.
No me by prave zajimaly ty Pirelli. GP5000 po nevalnych zkusenostech s non-Tubeless verzi asi zkouset ani nechci.
Ja s galuskama zadne lapalie nemam, ale presne jak pises, poustet se s tim na nakou vicedenni streku treba… :) Sice statisticky vzato ok, ale murphyho zakony…
Pokud to ale utika vic nez latexove duse, tak to nechci, protoze tam me ten ubytek tlaku sere i behem celodenni vyjizdky. A foukam pred kazdou vyjizdkou vzdy.
už jsou i otestovány na bicycle rolling resistance
Ač nerad taky musím opustit Schwalbe, po několikáté anabázi s Pro One, nové i starší generace, když se všechno podaří tak jsou to skvělé gumy, rychlé a pohodlné, jízda jako na obláčku ALE
Musí se trefit správný kus, pár mi přišel s děravou a odlepující se patkou, na jiné gumě po 300 km několik děr v běhounu..Řekl bych že mají nějaký problém s kontrolou kvality.
Směs pod mými 90 kg nevydrží na zadní gumě víc než 3k kilometrů, vyjede se na prostředku gumy taková ploška a vlastnosti gumy se rapidně zhorší.Poslední gumy jsem zaživa nenahodil,netěsnící patka na několika místech, nepomohla mýdlová voda, Tire Booster, nahození s duší, kompresor a nakonec si s tím neporadily ani v Bikepartu.
Jelikož už mě nebaví vyhazovat peníze z okna a trávit čas namísto ježděním reklamací gum, vzal jsem na zkoušku tohle, recenze na netu veskrze pozitivní,jen mě překvapilo že na krabicí píší že se guma nesmí nahazovat na hookless ráfky a ráfky širší než 19mm vnitřně, což snad všechny moderní kotoučová kola nesplňují.
To je snad na 26mm rozumné maximum ne?
Jezdím bezdušové Sch Pro One (starší modely až ani nevím jak jmenovaly) cca 7 let, a zatím jsem neměl problém ani s nahozením, ani s kvalitou – za celou dobu jsem vracel 1 kus. Naposledy jsem nahazoval letošní verzi Pro One TLE na karbonový DT Swiss ráfek a šlo to krásně – lehce jsem si pomohl jednou plastovou pákou, jinak jen ruce.
Tak doufám, že se s kvalitou něco nemění a měl si jen pech.
Pokud jde o výdrž na zadním: s tou ploškou je to jak píšeš, výdrž mám ale o dost větší (taky váhu o dost nižší). Na dvojkách kolech to dojíždím, než se objeví první kord pod gumou, pak vyhazuju. Výdrž u závodního pláště (což Pro One je) se nedá čekat úplně špičková.
Pokud jde o defekty: měl jsem za ty roky na těch pláštích co pamatuju tak 4, všechny jsem jen dofoukal a tmel to chytil aspoň s tlakem na dojetí, nebo jsem použil Effeto Mariposa. Já teda náhradní duši na silnici dávno nevozím.
Tak nahozeno, gumy šly nandat rukou,dvojitá Tesa, 30ml mlíka, luplo to na první pokus, zítra bude zkušební jízda.Na 18mm ráfku má guma 28mm
napis pak jak to jede, v porovnani s tema pro one. urco to bude pomalejsi, jen by me zajimalo jak moc. taky o tehle zmene uvazuju, akorat teda 28 nebo 32mm verzi. pro one jedou skvele, ale clovek by je riznul i ostrejsim pohledem. obcas je chut vzit to nekde po sterku a pro one na tohle moc vhodny nejsou :)
Tady máš srovnání, doufám, že jsi myslel tento typ Schwalbe.
jj, tohle jsem videl, ale prece jenom je to na kovovym valci, tak by me zajimalo jak velkej rozdil to bude treba na rozbitejsim asfaltu. v recenzich pisou ze pomalejsi to je, coz je ocekavatelny, ale ze jinak jedou hezky. otazka nakolik tem recenzim z „velkejch“ webu verit, uplny kotvy zas nechcu :)
Jen mě trošku rozladilo tohle na zadním kole, vryp do ráfku který tam udělal docela ostrý výstupek, nevím jestli se jim to povedlo v servisu nebo jsem s tím někde ťuknul, kovové montpáky nepoužívám :( Trošku jsem to zabrousil, bude to zlobit?
Nebude to zlobit, však ten vryp pomalu ani nejde vidět.
Zatři to barvou.
nebo lihovkou
Tak mam za sebou 200 km na Pirelkách,musim konstatovat ze oproti Pro One jsou výrazně pomalejší,do kopce to fakt nejede.
Pohodlí se zdá o něco horší,foukal jsem 5.5/5 na mých 90 kg, na druhou stranu mám z nich takovej jistější pocit v zatáčkách, na štěrku a na mokru je to úplně jinej svět,tam sem se na Schwalbe fakt bál to pustit,tyhle drží jako přilepený, bude to ideální obutí na podzim a jaro.
Asi jsi mohl cekat, ze zavodni guma orientovana na rychlost pojede lip, nez nezavodni guma zamerena na kilometraz a odolnost. :)
Asi tak, i ve srovnání na Rolling Resistence by to vyšlo v laboratorních podmínkách jasně…
Srovnávat Cinturato maximálně tak se Specialized Roubaix, Continental Grand Prix 4 Season…
Já ale nepsal že jsem to nečekal :) Spíš reaguju na to že tu někdo psal když se řešilo Pro One vs One že rozdíl hobík nepozná, pozná a docela dost.
Tak jsem čekal, až napíšeš své dojmy. Já jsem k tomu samému dospěl po zklamání z Sch. Pro One před 2 lety. Moc se to tady nelíbilo, tak jsem rád, že to nebyla jen shoda špatných náhod, ale dospěl k tomu i někdo další. I jízdní vlastnosti jsem u P Cinturato hodnotil stejně. Pro mě ideální obutí na ježdění do práce a po Praze. Hlavně se mi líbí ta jistota na mokru a v zatáčkách. Jezdil jsem 26 i 28mm, ty 28 jsou už opravdu luxusní bačkory.
Mám na dalších kolech obuté Maxxis Padrone TLR, které o dost líp jedou, ale na mokru jsou úplně marné a pak Vittoria Rubino TLR. Ty Vittorky byla chyba. Jedou stejně jako Pirelli, ale jsou mnohem náchylnější na defekt a pocit jistoty na nich chybí.
Kdyz to tak ctu, jsou uz vubec nejake bezproblemove bezdusove plaste???
zajímavé téma, ale nejsem dobrý angličtinář a vlastně nechápu, jaké je rozuzlení tématu :-)
Dnes jsme to diskutovali s kamarády. Co vyhovuje Alíkovi na TdF nemusí sedět Pepovi, co jede na kafe do Poděbrad, Spešl není úplně úspěšný na poli TL. Co ale nechápu, že zavrhují i galdy?!
Nezavrhuji nic, jen se v tom placaj z extremu do extremu. To je tak, kdyz chce jedna firma umet vsechno.
Vidim to z toho clanku podobne. A Spesl jsou prebornici v marketingovych kecech, grafech a tabulkach :)
Me se treba na galdach jezdi extremne dobre. A na kole s rafkovyma brzdama si je rozhodne necham. Na planovane diskove kolo nejsem rozhodnuty.
Peclive sleduju odezvy na silnicni bezduse a zatim jsem nenabyl dojmu, ze by existovala bezdusova silnicni pneuamtika, kterou bych chtel jezdit :(
Jinak jeste k te speslacke tabulce,kde bylo uvedeno, jak moc ktera guma drzi. Ja rozhodn preferuju pozvolnejsi a citelnejsi ztratu adheze, klidne o neco drive, nez gumu co dlouho drzi a pak pusti a uz se nechytne.
Holt nejsem sjezdar Alapova formatu :D
Má někdo zkušenosti s hliníkovými ventilky nebo je lepší držet se jistoty s klasikou NT.
mám , asi před týdnem jsem jeden ulomil když sem dofukoval po defektu malou pumpou …naštěstí jsem měl s sebou i duši tak jsem nějak dojel …
Já bych se hliniku vyhnul.
alu nebrat!
jestli dobře koukám na popis na ali, tak mám hlínu, ale po 2 měsících je brzo říkat nějaké zkušenosti. :-)
Pokud budeš foukat jen pumpou s hadičkou, neviděl bych v hliníku zas takový problém. Mi se podařilo jeden ventilek ulomit klasicky při foukání na přímo nasazenou malou pumpou :)
Ahoj, neví někdo jestli jsou ráfky Remerx rapid tubeless ready? Nikde tu informaci nemohu dohledat.
Oficiálně nejsou. Ale v CX vláknu jsem četl, že je někdo jako TLR vozí s plášti Conti
S Tubeless použitím ne TLR věcí už mám nemilé zkušenosti na MTB, takže nevím, jen jsem přemýšlel že bych příští pláště na silnici zkusil bezduše.
https://www.bike-forum.cz/…ros-ust.html
Hned první nooskiho příspěvek. Asi to funguje, ale nebude to ono.
No tak jestli jsem to správně pochopil tak tam dávají na CX 2.5 baru, já to mám normál na silnici a tam mi to přijde strašně málo. Mám (už trochu starší, ale pořád fajnové) pláště Bontrager Race X Lite 700×23 a foukám většinou 7–8 barů, to mám pocit že by ten plášť z toho ráfku bez duše hodně rychle odtancoval :D
Jaké tlaky se vozí běžně na silničních bezduších?
23mm gumu nemá asi moc smysl vozit jako bezduši. 25mm bych vozil tak na 6bar (podle váhy teda) a 28mm gumu kolem 5–5,5bar.
Tak ony to hlavně ani nejsou bezdušové pláště, jen jsem o nějakých přemýšlel na příští sezónu (třeba právě 25,28 víc asi ne), na bajku jsem z toho hrozně nadšený, tak mě napadlo zkusit to i na silnici, ale vzhledem k tomu že ráfky bezdušové nejsou, zůstanu u duše, nemohu říct že bych s tím byl nespokojený. Nespokojený jsem hlavně s tím jakou jezdím na tý silnici svačinu a to asi bezduše nevyřeší :D
Přešel jsem z butylové na latexové duše. Tlak jsem snížil ze 7,5 na 7bar na 25mm gumě. Je to pohodlné, lehké a jede to krásně. Za týden klesne tlak ze 7 na 2bary. Zase taková pruda s dofukováním to není :)
Tady je videt rozdil v pristupu :D Na moje OCD latexky teda moc nejsou. Kdyz jedu na cely den tak rano mam nafoukano akorat a k veceru citim jak je to moc mekke a chybi odezva :D
Letos sem s tím odjel sraz na Kuksu, což bylo 9,5h jízdy. Tlak nikterak výrazně neklesl :) Zelené Michelin z Dekáče.
me vadi i nevyrazny pokles :) I butyl foukam pred kazdou vyjizdkou.
Tak to já butyl foukal taky před každou jízdou. Proto mě to nevadí :)
Máte někdo zkušenosti?
https://www.mojekolo.cz/…lar-700x25c/
Moje zadní gp5000 už začíná být vidět sem tam plátynko cca po 3500km
Ty schvable mám kousek od baráku.
Dík
Kup tu původní verzi bez ADDIX, vychází v testech lépe!
A rozhodně se lépe nasazuje na ráfek…
Tak nakonec jsem objednal
https://www.tsbohemia.cz/…d349529.html
Ale jak jsem plášť vyndal z krabice tak tam byl only tube ?Na krabici tle ?Tak jsem to raději vrátil .
Proč tomu tak je netuším ?
Na ilustračním obrázku mají obyč, ne bezduše. Asi kopírovali popisy nebo tak něco.
Tenhle konkrétní Sch One neznám, jezdím aktuálně nový Pro One TLE Addix 25 na předním, na zadním mám už nějakou dobu loňský Pro One TL-easy Microskin 28 – oba jsou OK.
To věřím ,ale proč tam bylo v oranžovém obdélníčku přímo na plášti “only tube”?
? chyba při balení ?
Nakonec jsem šel do jistoty a vzal gp5000
(To kupkolo to není normální ta rychlost:)
Nahození opruz jako vždy :)nešlo mi to na sucho nadhodit dílenskou ,až po nalití mlíka se to chytlo uf.
Jede to fakt dobře (5bar/87kg) ten starý s ploškou už byl nejistý ,rozdíl jsem dnes cítil .
Ahoj, zkoušel někdo nasazovat bezduše s tímto nástrojem?
https://www.giant-bicycles.com/…llation-tool
Jde mi o to, abych nějak při manipulaci s pláštěm pákama nepoškodil karbonový ráfek.
To vypadá jak otvírák na konzervy :-))
To vypadá a možná tak i funguje :-)
Zdá se, že to funguje docela dobře, také jsem nad tím uvažoval, otázkou je, jak moc (ne)šetrné je to k těm ráfkům.
Vyměnil jsem svoje galuskové Corimy za Prime RR-50 V3 Carbon + Vittorky Corsa Speed G2.0 TLR a jsem velmi příjemně překvapen jak jedou. Ještě se musím naučit to foukat na nějaké rozumné tlaky, 80psi je na mých 80kg moc
Tak jsem vyzkoušel Hutchinson Sector 28 TLR na zimáka. Papírové parametry dobré:
Ale s příchodem plískanic se projevilo, že na mokru úplně dobře nedrží. Možná tam byl i nějaký sliz + barva na přechodu. Nicméně jsem byl rychle z kola, jako bych vjel na led. Stejně tak mi kola prokluzovala v záběru na mostě s kovovým roštem. Takže už jsem je sundal a teď testuji Pirelli Cinturato VeloTLR. Na zimáka a na občasné šotky mi přišly jako dobrá volba za cenu něco málo přes litr. Zatím jsem zkoušel ten most a tam drží pěkně :-)
Dobre by bylo, kdybys zkusil na stejnem kovovem moste, protoze podminky na silnici, co te sundaly asi nenasimulujes.
Nicmene musim k tomu rict, ze me se stalo v sobotu to stejne (jak vletet na led) na mych Sprinter Gatorskinech, na kterych jezdim i v peknem bordelu a za deste naprosto bezproblemu s gripem. I ja jsem se klouzal docela daleko (po prdeli), takze hadam spis nejaky sliz ze stromu atd. Tudiz treba u tebe bych to nehazel uplne jen na ty gumy, uvidis co cinturato.
Viz Milosova posledni veta. Most zkousel. Mam na stejnem moste podobne neprijemne zkusenosti s Tufo cx galdami.
No zjevne jsem uplne slepej, pardon :D
O jaky most jde? Zeleznicni v Mokropsech?
Stojí za to zkusit nějaký nový tmel? Doposud jezdím No Tubes Quart RACE a je OK. V podstatě chci, aby něco zacpal (silniční tlak) a hlavně bych jej nemusel co měsíc kontrolovat a dolévat.
Stará inženýrská poučka zní „nevrtej se v nečem co funguje“ :)