Zkušenosti s bezdušovými tmely 3

856 nepřečtených
  • Marskatin

    Zákládám třetí pokračování oblíbeného tématu.

    Předchozí vlákna

    Zkušenosti s bezdušovými tmely

    Vlákno mapuje situaci od 12/2009 do 9/2019. Po 10 létech dosáhlo pomalu 2000 příspěvků, je čas ho zamknout a pokračovat v novém,během týdne ho zamknu.

    Zkušenosti s bezdušovými tmely 2

    Vlákno jede od 1/2019 po zatím 9/2019, už má skoro 1000 příspěvků.

    • DoomHammer  

      Dvojka zamčena.

    • RapMan  

      A shodli jste se, jakej je teda dobrej, ať to nemusím celý číst?

    • brundibar  

      Na novy kolo budu poprve lit nento https://www.trekbikes.com/…ant/p/27290/

      jsem zvedavej jak to bude fungovat.

      Za me zatim nejlepsi NoTubes

      • LM  

        Podle tvaru flašky to pro ně možná taky vyrábí Stan's NoTubes – stejně jako pro Schwalbe Doc Blue:

        Doc Blue is made by Stan’s NoTubes. While we’re not sure if it’s exactly the same formula, it performs just like the original Stan’s sealant (not the Race sealant we have tested here) in our tests. The only real difference is the blue colour… :-)

        • myreczech  

          asi to bude jiná formula protože Schwalbe smrdí jako bolavá noha po pár týdnech…

          zatím taky nejlepší zkušenost s no tubes… ale spíš klasickou než race… race asi není pro hoblíky co to nalejou a pak na to měsíce kašlou…

    • oddie  

      NoTubes obyč., nalito loni, na podzim už vyschlé, na jaře nebyl čas něco řešit, tak jsem to jen dofouk a jezdím na tom doteď. S sebou 60ml lahvička, kdyby něco…

      Až budu měnit, mám připravený Orange.

      • Spock lone wolf  

        Jo… taky mám obyč NoTubes a říkal jsem si teď před dovolenou že to bude vyschlý tak pro jistotu doleju (nalito začátkem března). Rovnou jsem vyšrouboval ventilek, způsobil mlékotrysk a vytíral z podlahy celou dávku. Evidentně je ten plášť zatěsněný už tak dobře, že to už ani nevyschne (na předku mám WTB Nano už delší dobu a pořád se nechce sjet).

      • satch  

        Kde berete ten orange? Někde v Německu?

        • oddie  

          Jo, myslím že z bike24 nebo bike-components jsem to bral.

    • Sistematicx  

      Uz ma nekdo praktickou zkusenost s tim Milk kitem. Ten me docela zaujal.

      • novas752  

        Tváří se to podobně jako Muc Off

      • 666biker  

        ja som ho kupil pred 2 mesiacmi, daval som ho do novych plastov Schwalbe Rocket Ron TLE (snakeskin)

        Tlak drzali aj bez tmelu, no je to taky trochu hustejsi tmel, cize velmi nezblnkoce, plast som zatial este z vnutra nepozeral v akom je stave

    • marko250  

      Jediný co funguje je Stan's NoTubes.

      Slim,Kafelake,ta­ková ta sračka jakoby s pracíma kuličkama v kaši,nějaký český tmel,nic nezalepilo,jen vyfičelo ven a konec.

      • mirorek2  

        Mě předevčírem vyfičel notubes race milimetrovou dírkou těsně u špuntu. Lil jsem ho přesně 10.7. 2019

        Dva měsíce to nevydrží funkční…No byl jsem jako prase od toho :-)

        • Cavendish  

          No jo no. Race :€ ten funguje jen chvíli

          • oddie  

            Race je určenej na jeden závod :)

          • plzakj  

            Me vyficel i normalni NT po 2 tydnech prurazem po hrebiku… Zabral az s knotem. Zada a kolo cely od katexovy sracky…

            Ted budu davat milkit.

            • mirorek2  

              Mlíka začínají stát za starou číču, mám pocit, že ještě dva roky zpět jsem byl spokojeně na cafelatex a defekt co by mlíko nepobralo byl tak jeden ročně. Teď milimetrová dírka a latexové tmely na nic (kafé, NT, NT race, bikeworx…) Za co mám teda ještě vyhodit prachy?:-)

              • String  

                Turbolíto :-)

              • abel  

                já šel ted cestou co nejlevnější (když je to prašť jako uhoď) a koupil bikeworx za necelý 400kč/l – uvidíme, zatím drží.

                • Pijer  

                  Toho jsem letos vypotřeboval litrovku na různá kola, co máme doma. Při obouvání těsnil a žádný defekt nebyl – těžko říct, jestli nějaký byl a tmel to pobral, aniž bych o tom věděl, nebo opravdu nebyl.

                  Teď mám cukání vyzkoušet za stejné peníze (pod 4 kila za litr) tmel od Mitasu.

              • Breakpain  

                A jak často mlíko měníš? A nejezdíš poddimenzované gumy? :) Dotaz, nerejpu ;)… mlíko měním co dva měsíce a žádný problém po celou sezónu.

                • mirorek2  

                  jsem to psal, byla to nová guma butcher gripton grid, nová páska, nové mlíko, přesně dva měsíce zpět

    • THORX  

      Finish Line za mě ;-) sice tam bude sucho ale vše drží tak jak má

      • LM  

        A když někde píchneš, tak pak děláš co?

        • racek_chechtavy  

          …doleješ z lahvičky latexovej :-)

        • THORX  

          Dám tam knot?

          • novas752  

            Knot bez tekitýho tmelu v plášti nic nevyřeší, knot jenom zmenší díru, nezalepí ji.

            • mire  

              Na knot dám vždy lepidlo, pak ho tam přehnutý mělce prostrčím a párkrát zatočím. Co dá knot objemem, na těch mých menších dírách během xc, tak tam drží i bez tmelu a do sjetí pláště.

            • doubleingram  

              Ale zalepi, tmel nic nevzal, dal jsem knot a jezdil dal z tydnu, nez se ubrousil a prestal tesnit.

              Prijde mi posledni dobou uz tolik neresit mliko, ale mit knoty a lepidlo na zaplaty na duse. Tato kombinace to zatim utesnila dobre.

    • Johny_PJ  

      Čistě ze zvědavosti. Zkoušel jste někdo nějaký DIY tmel? Google pár návodů najde.

    • MaTHa  

      Má někdo zkušenost s tmelem od squirtu?

      • BB  

        Zatím jsem koupil a ještě neaplikoval. Trochu mě překvapilo, že vedle samotného tmelu je lahvička s práškem a do každého pláště se má kromě tmelu dosypat ten prášek. To mě připadá dost nepraktické, tak se na to asi vybodnu a ten prášek nasypu do celé lahve s tmelem všechen. Asi to bude mít nějaký dopad na jeho rovnoměrné dávkování, ale dávkovat to jako lékárník do každého pláště se mi nechce. Další už si asi nekoupím, to by musel fungovat super fantasticky.

        • MaTHa  

          Co mám info tak ten prášek funguje na zalepení velkých děr ale pak tmel rychleji vysychá. Takže tak na zavod. Sypat se tam nemusí.

    • oddie  

      X king, hodně starý, loni zjara nalit NoTubes, vyschl, letos na jaře bez sundavání nalit FinishLine, sundán dnes a tohle je uvnitř :)

      Celou dobu bez znatelného defektu a bez dolívání, jen poslední dobou to začalo ztrácet tlak.

    • doubleingram  

      Toto pry pouziva hodne elitnich tymu vcetne Scott/Sram.

      https://okosales.co.uk/…50ml-oko081/

      Zkousel to nekdo?

      • novas752  

        Do několika kol jsem to dával, tváří se to podobně jako Muc-Off (lehce latexový + nějaký vlákýnka).

    • Atilla  

      Jediné co zatím funguje bez problému je Stans NoTubes(základ je pořádně protřepat před aplikací) a ZeroFlat, ale ten mi žral gorilla tape. Jinak Finish line naprd, MucOff naprd, caffe latex na ho…

      • novas752  

        Muc Off za mě ok.

        • Atilla  

          Moc husté, vlákna se nalepí na ochranu vložku, zatěsnění pláště trvá dlouho a nezadělal ani malou dírku i když tekl ven. Za mě stejný odpad jako FL.

          • novas752  

            Jo takhle, já to vozim bez vložky od března a za mě ok. Před tim FL a to bylo pro mé použití daleko horší.

          • doubleingram  

            Taky za mě zkušenosti špatné.

          • Asdas  

            Vozím Muc Off bez vložky a funguje zdá se dost dobře. Těsní o něco líp než Joe's co jsem vozil předtím. Akorát je potřeba to před nalitím protřepat a dávat dostatek tmelu do gum, dávám podle návodu 140 ml do 2.5 Maxxisů a 2.6 Continentalů.

            Nedávno jsem dělal pokus na staré sjeté pneumatice, dal jsem tam jeden polštářek Muc Offu, 140 ml, a zkoušel jsem propichovat šroubovákem. Fungovalo to dost dobře, díry z vrchu to ucpalo prakticky hned a po chvilce to bylo schopné zavřít aj díru do bočnice s tím, že guma pořád držela tlak.

        • lukášIV.  

          Moje zkušenost s Muc-offem je, že to vždycky skoro všechno vystříká, než se zalepí malá dírka. Vypadá zalepeno, rozjedu se a po 10 m stříká znovu.

          • detoxy  

            V podstatě velmi podobná zkušenost. I když to zalepí, tak se to časem znovu otevře a stejně musím dírku podlepit. Dojezdím ho a už ho nechci nikdy vidět.

            • doubleingram  

              Muc off nebrat, ted uz jdu asi jen do Orange, max NT. Zkusil jsem hodne ale vse je ± stejny shit.

      • jerrymouse  

        Čerstvá zkušenost s Muc Off. Po 3h boje mi nechtěl ani zatěsnit patky. Teď už se to nějak povedlo, ale nevěřím, že to něco zacpe. Přijde mi jako obarvenej ovoněnej Finish Line, jen trochu hustší.

        Jedno plus má – jde umejt.

        • LM  

          Musíš ho tam dát mnohem víc než u normálních snadno tekoucích tmelů. Umejt vodou jde fakt dobře, to je asi jediná jeho výhoda :-).

    • plzakj  

      Tak zkusenosti s Milkitem sem!

      https://milkit.bike/

      https://dolekop.com/…vsim-funkcni

      Týden nahozeno na CX WTB Riddler. Nahodit sly ty plaste i bez tmelu teda… Zatesneni OK. Ted po 2 vyjizdkach uz drzi tlak. Daval jsem 50ml do 37c plaste. Husty je to jak detska stolice, ale strikackou a ventylkem prolezl dobre. Nikde nic nebubla ani neprosakuje. Vodou se meje dobre. Zbytky na vzduchu modraly :-)

      • plzakj  

        Tak uz jsem nechtene nejaky zkusenosti nabral…

        Dneska jsem to nekde sek nebo pichl nepatrne na okraji behounu. Diry pidi, ale nasel jsem 2. Na fotce je ta “vetsi”. Behem jizdy nic nefucelo, ale mekky kolo jsem poznal hned v zatacce. Po par minutach to vypadalo zatesneny, tak jsem fouknul pumpou, ale vydrzelo to tak 1km a uslo to nekam na 1bar. Dojel jsem asi 5km po silnici k bezince. Nechal ztect tmel k dire, nafoukal na 3atm a v klidu dobry. Nicmene behem jizdy behem tak 10km tomzas uslo. Domu jsem dojel se 17ti spama, coz na 93kg a 37c plast neni idealni.

        Je fakt, ze jsem puvodne daval 50ml tmelu pred tydnem a v plasti nic nesplouchalo. V garazi jsem ted dolil a nafoukal, tak uvidim. Jestli to nebude drzet, tak podlepim.

        • TheJD  

          Z fotky neni patrne, jak velka ta dira je, ale je klidne mozne, ze uz by chtela maly knot.

          • novas752  

            Jo jo, knoty jsou dobra vec. Kdyz se to nechytne hned za jizdy tak tomu ten knot rozhodne neuskodi.

          • LM  

            Kde kupujete malé knoty?

            Mám akorát ty tlusté a menší díry doufám že dá mlíko + vozím pár gumiček, který bych tam přinehorším zkusil nacpat :-).

          • plzakj  

            No, tech inzerovanych 6mm nemela :-) byla tak 1mm sekanec. Na stojanu drzi 40psu v poho. Uvidim, jak to bude drzet, kdyz az to projedu. Kdyztak tam knot vlepim, pripadne podlepim.

            • plzakj  

              Tak behem jizdy po cca 1km z toho zase zacal tect tmel a tlak unikat. Tak jsem vymek a dal knot. Dira to byla pidi. Na knot jsem ji musel zvetsit. Mozna byla az moc mala :-)

              • Dazz  

                Takze milkit ja taky tmel bez čar a kouzel :-(

                • plzakj  

                  Jeste tomu dam sanci. Minimalne to neznici obleceni a nedela to bordel v plasti a na rafku.

                • DoomHammer  

                  Nemůžu se ale zbavit dojmu, že NoTubes rulezz them all :)

                  • String  

                    Já se nemůžu zbavit pocitu, že jsou maximálně 3 výrobci a zbytek je jen obal a kecy, maximálně barva, přibalený předražený ventilky, stříkačky na doplnění, debility ala světýlka na zobrazení defektu po tmě apod. Ale funkčně všechno podobně tragický.

                    • BB  

                      no já nevím, funkčně podobně tragický to není, používám NT tak deset let a fakt tohle řešení funkčně podobně tragický není. Defekt tak jednou za sezónu a ten vyřeším knotem. Funguje stejně dobře na gravelu 622*42 pláštích, tak na 27,5+. Tmel nedolévám, ale vozím minilahvičku (díky mloku :-)).

                      • plzakj  

                        Tak jako jestli do NT davas knot, tak jsi na tom stejne, jako s milkitem :-) Ja jsem do posledniho prupichu k NT taky musel dat knot. A to ten tmel tam byl tyden. Me vic sere ten bordel z toho latexu. Zalepeny spodni vahadlo, zadelany hadry, zasopleny rafky a o plastich ani nemluvim. Cistit plaste uz teda nedelam, rafek cas od casu vypucovat musim. No a treba takovou pasku od Caffelatex to total rozleptalo.

                      • String  

                        Já myslel tragicky funkční ty ostatní než NT (co tu čtu), já teda jezdím pořád s Caffelatex, což je tu taky prohlášený za nefunkční.. Hlavně podle marketingových keců už jsou všechny ty nový konečně funkční a super. Skutek utek a ještě to má cenu jak ze zlata.

                        • jerrymouse  

                          Caffelatex mi jako skoro jedinej funguje (tak měsíc, pak musím dolévat). Ještě mám v plánu zkusit Joey's a pak Orange seal.

                          • String  

                            Dolívám do zadního po 2 měsících a do předního po 3. Vždycky tam ještě trochu je, delší dobu už je sucho. Po měsíci mi přijde zbytečně často. U novýho pláště teda dávám trochu víc (29×2.25 100 ml), dolívám podle návodu 80 ml. Pro případ nouze stejně mám ještě 100 ml lahvičku vždycky v batohu.

                        • BB  

                          Já jako nefunkční shledal pouze FL. Jinak ostatní fungují podobně a záleží na tom, jak to člověk používá. Mě nebaví dolévat, tak na to kašlu a vozím lahvičku. Když mám defekt, tak to již dávno vyschlý NT samozřejmě nevezme. Tak tam dám lahvičku a z 99 procent to čerstvý NT (nebo CL apod.) vezme a pokud ne, tak tam vrazím knot. Dobře vidím kam, protože mi čerstvý NT ukáže díru, kterou nezvládá. Nikde není žádný bordel, protože vše je pod kontrolou a díru držím dole, aby se zatáhla. Za sebe si nedovedu představit lepší způsob užití, za který vděčím B-F, jmenovitě mlokovi.

        • plzakj  

          Update po cca trech mesicich a asi 800km. Vcera jsem prehazoval predni kolo na jinej zaplet. Tmel mel konzistenci jogurtu. Asi by stacilo ho trochu naredit vodou. Ja teda dolil 50ml cerstveho a pokracoval. O jinem defektu od te doby nevim. Pak jsem vse oplachl vodou a parada.

          • bezdratova.sprcha  

            Potvrzuji, že MilKit celkem rychle vysychá a houstne. Chtělo by to možná aby ho dělali trochu řidčí.

            Jinak mě se bohužel nakonec částečně neosvědčil při tlacích kolem 30PSI, Defekty sice držel, ale jakmile jich už bylo moc (pláště mají přes 3000km), každé 2–3 dny dofukování (při každodenním ježdění). A možná se mi to jenom zdálo, ale přišlo mi, že po dešti se muselo dofukovat častěji.

            Po vymytí a použití Caffe Latex pláště drží tlak dva týdny, takže hold u něj zůstávám i za cenu těch ucpaných ventilků. Pro případ nějakých větších defektů v něj zkrátka mám větší důvěru-

            Každopádně jako takový tmel funguje a na MTB při tlacích kolem 20PSI bych si ho asi nechal. Když na to dojde, pláště mi nikdy neušly pod 25PSI.

            • plzakj  

              Tak to me na schwalbach na mtb drzi tlak jak zidovska vira. Je fakt, ze pred tim ty plaste byly na NT. Ze by to melo vliv? Na CX (wtb tanwall) to trosku uchazi, taky je tam vyssi tlak.

              To houstnuti resim obcasnym dolitim vody (dle videa od MK) :-)

      • HKou  

        Tak jsem ten MILFkit :) nahodil, zatim to zatesnilo fuceni kolem ventilku. Jak budu mit provozni zkusenosti, dam vedet. S NT za 8 let vicemene zadnej problem, ale vadi mi ten bordel, smrad a jezci.

        • Breakpain  

          Jestli testuješ MILFkit, tak nato budou myslím pozitivní reakce ;)…

        • plzakj  

          :)) Me uz ted tlak drzi naprosto dokonale. Prifukuju tak jednou za mesic. Trvalo to par vyjizdek.

      • plzakj  

        Dnes dalsi hit. Tmel v plasti od zari, doplnen v listopadu (viz vyse). V prosinci jsem menil zaplety znovu a naredil ho trochou cisty vody (:-D!!!) plast ma za sebou asi 1200km. Ufouklo to asi z 3.8 na 3.0 bary. Domu jsem dojel. Podle bahna jsem na tom jel tak 1–2km.

        Za mne MilkIt super!

      • Voz  

        Za mě zkušenosti s Milkitem zatím špatné, mám na 2,3 plášti dírku menší jak 1mm a dírku sice zalepí, ale jak jedu větší zátěž( terén, skoky ) tak opět stříká na rám, a zase zalepí atd..... Zkusil jsem dát čerstvý tmel,ale stále stejné. Dříve jsem používal Stans, takže to asi zkusím se Stansem :-).

    • mrazik62  

      Používáte někdo tento tmel – OKO Magic milk ?

      • Vtomas  

        já. Zatím nevím jestli sem píchnul. Dnešní kontrola po měsíci půl = tmel jako bych ho tam zrovna nalil. Používal sem Zero Flats 3 roky asi na něj nedám dopustit, ale on fakt sežere všechny pásky :-/ (DT Swiss asi po 2 měsícich, No-Tubes po 3/4 roce a Gorilla po roce) Jinak tlak to drží líp než se Zero Flats, ventilek není sežraný a … zatím fajn a doporučím ho

    • milan.v  

      Orange Seal nově ve Future Cycling u Hynka, stali se distributory.

      • Sistematicx  

        670 kč za 470ml flasku docela randal

        neznam teda ceny orange ale no tubes je namatkou za 580kč 940ml

        • Dazz  

          Cena je fakticky :-(

        • JohnDiFool  

          Tmel si přesně z tohoto důvodu vyrábím. Cena zlomková, funkčnost stejná. Zůstalo to tu naprosto bez reakce…

          • lubosalbi  

            Mohl by ses podělit z čeho tmel vyrábíš?

            • JohnDiFool  

              Latex – ten po kontaktu se vzduchem tuhne a způsobuje tu těsnost.

              Čpavek – ten se v plášti (pochopitelně i mimo něj) vypařuje/těká a způsobí to, že latex v „atmosféře“ čpavku netuhne

              Nemrznoucí směs na bázi glykolu – protože jezdíme i v zimě a nízkých teplotách

              Voda – protože ředění (ideálně destilka)

              „Plnič“ – cokoli na lepší „zalepení“ díry, používají se třpytky (u rákosníka za 5 korun pytlík), já po pár pokusech začal používat takovou tu podkladovou gumu, co vypadá, jako slepená ze spousta malých kousků, tu rozemelu v mixéru a přisypu

              Práce asi tak na jedno pivo i s vyčištěním původního tmelu a nalití nového. Nejhorší je ta laborace s poměry.

              • R-A-D-I-U-S  

                Takhle obecně jsem to na internetu našel v několika obměnách. Problém, že autoři pokud vůvec uvádějí konkrétní zdroje ingrediencí, tak jejich ekvivalent u nás nejsem schopen dohledat. Někdy kupujou 5 a více L/kg balení. To na zkoušku taky není to pravé ořechové. Uvedl bys prosím konkrétní zdroj třeba toho latexu? Ostatní chemky jsou jasný. Možná orientačně % poměry? Díky.

                • JohnDiFool  

                  https://www.liquidlatex.cz/

                  Nechá se domluvit i na odlití, aby člověk nemusel kupovat půllitrová balení…

                  Poměry jsou všude na internetu.

                  Třeba

                  500ml water

                  200ml propylene glycol

                  100ml household ammonia

                  80ml rubber crumb

                  200ml latex

    • mikš  

      nenašel jsem názor či zkušenost s SCHWALBE Doc Blue Professional ,máte někdo?

      • novas752  

        Je to obarvenej Stans NoTubes.

        • mikš  

          je to použitelný,či k hounu?,na Alze ve velký slevě

          • novas752  

            Hledej zkušenosti s Notubes (normálnim, nikoliv verzí Race).

          • LM  

            Čteš co tady vůbec? :-)

            Koukám že na Alze mají i jiný věci :-D

          • Breakpain  

            NoTubes relativne funguje velmi dobre = urcite bych si ho v akci koupil.

            • mikš  

              těch asi pět let co jezdím bezduše používám jenom NoTubes,mám ho tedy i teď,nemám s ním problém,takže bych ho mohl doplnit tím švábem.

            • mikš  

              ta Alza asi dělá údržbu stránek,a nebo jsem jí svejma objednávkama strhnul

            • bagr84  

              Porad ale vyjde nejlevneji 1l notubes, na kupkole ted za peknou cenu.

      • MilanT  

        mikš: Schwalbe Doc používám přes 2 roky a super. Jakoukoliv dírku zacelil aniž jsem o tom věděl. Vždy při výměně pláště jsem jen čuměl kolik bylo zevnitř samospravených defektů.

        • milan.v  

          Pokud o něm někdo uvažuje a chce ho levněji, stačí koupit Stan No Tubes, jedná se o přebrandovaný výrobek pro Schwalbe.

    • R-A-D-I-U-S  

      Asi by to chtělo udělat vlákno jen s anketou, kdo co momentálně považuje (a používá) za nejvíc funkční a tím to na nějakou dobu uzavřít, protože nic převratnýho nevzniklo a nové výrobky jsou zdá se jen přebalená už známá řešení od někoho jiného.

    • 666biker  

      dalsi tmel v ponuke (Trezado, Polsko) :-)

      https://www.mtbiker.sk/…kolesam.html

      • String  

        Jeho vôňa vám pomôže počas jazdy spozorovať poškodenie plášťa a aj aplikácia v dielni bude omnoho príjemnejšia pre vaše zmysly. :-)

      • embi  

        Vyhral jsem ho na enduru v polsku a zatim se to asi da. Jen jsem nemohl absolutne sundat plast, regulerne to srostlo s paskou:)

        • Breakpain  

          To dela i Zero Flats a zrovna tohle mi prijde OK ⇒ mensi riziko, ze ti to ufoukne/zujes gumu.

          • LM  

            Jako funkčně je to cajk, ale když se mi po vypuštění poskládal plášť do profilu Y a slepil k sobě, tak jsem to málem nesundal (tip: nepoužívejte „papírové“ pláště:-)).

            • Milan  

              K zeroflats 1l by měli dodávat zdarma 10l kýbl antiseptickýho klouzku :-)

            • antoda  

              Cim tmel zeroflats cistite z plaste a rafku? Jinak s tim srustanim s paskou mam stejnou zkusenost. Funfuje ale super, jen prezuti pak je voprc.

              • Breakpain  

                Pokud se mi chce, naliju do pláště vodu a starou lžičkou to jde dobře podebrat. Realita je ale taková, že očistím patky a pokud je někde vyloženě chuchvalec, tak ho utrhnu. Ale za rok sjedu několik plášťů, takže to vesměs neřeším, chápu, že pokud máš gumu třeba 2 roky, tak to může být oser.

                • antoda  

                  Me to prave s vodou nefungovalo. Zbytky mlika se cuckovaly a to zaschle mliko zeroflats mi z plaste extra umyt nejde. Rozhodne ne vodou…

                  • Breakpain  

                    Voda to nerozpustí, ale změkne to … tou lžičkou to musíš oškrábat silou – respektive najít grif, podebrat a druhou rukou odtrhávat ;)… pokud chceš mít plášť krásně čistý – je lepší si koupit nový ;) … je to piplačka ;-) …

          • Meduza  

            Presne to se mi stalo ve Vietnamu.

            Pred odjezdem jsem dal na zadek novej a dopredu jsem drcnul 60ml cerstvyho Zeroflats. Mel jsem na predku 50% Nanoraptor a rikal jsem si, ze tech 2500 km vydrzi. No nevydrzel. Po 1500 km uz byl na platno. Pak prisla nejaka sotka s ostryma cerstvyma kaminkama a razem mi z toho prochcavalo mliko snad na 10 mistech. Takze jsem zastavil v nejblizsi vesnicce a zacal jsem to sundavat. Mel jsem nahradni plast. Samozrejme, ze to z patek sjelo i s paskou. Coz byl ale game over, protoze to proste sundat nejde, kdyz se to k sobe vsechno slepi. Takze trada do nejake mistni STSky a tam jsem to z toho vystipaval stipackama. Coz byl teda porod. Vozim dratove Nano a myslel jsem ze tam je drat. Coz je samozrejme blbost protoze tam ve skutecnosti je doooost pevny ocelovy lanko, ktery se jen tak prestipnout nedalo. Takze pak k mistnimu gumarovi pro trekovou dusi (byla trosku delsi, ale jinou nemeli) omotat rafek 4 vrstvama izolacky a jelo se dal.

            Tedy pouceni pro nadchazejici zimni vypravu zni: Vzdycky vsechno novy. Pasku i plast.

            PS. Ten fungl novej Nanoraptor vzadu me opustil 20 km pred Bangkockym letistem, byl taky na platno. Takze doslo i na na pracne sehnany zalozni plast ze Saigonu. (fakt tam 29" bezne nepestujou)

          • Meduza  

            Jinak Zeroflats mi funguje a cenove je jeden z nejlevejsich, takze mu zustavam verny.

            Zrovna vcera jsem objednal z Koloshopu 2l za 770.

    • snas89  

      Trochu mimo tema. Ale…jaky byste doporucili ventilky na bezduse?

      • plzakj  

        Ja mam dobrou zkusenost s Effetto Mariposa Caffelatex Tubeless Valves. Hlavne si vem dostatecne dlouhy, podle vysky rafku.

        • snas89  

          Ten mi prave protika:(

          • plzakj  

            A neni dira v pasce moc velka? Me vzdycky po utazeni OK. Zalezi teda taky na tvaru zlabku a podlozce.

      • mrazik62  

        Zkoušel jsem jich několik a nakonec používám Mitas a klidně přidám ještě jednu podložku vystřiženou z duše. Lépe to těsní v ráfku. Jenom nejsou dlouhé, takže na vysoké ráfky asi nebudou ideální.

        • abel  

          kousek duše používám vždy, pod mitas ventilky mám kovovou podlozku mezi duši a kostičku. podložka jde rozklepnout do tvaru ráfku, aby hezky dosedla.

          • Pijer  

            „kovovou podložku mezi duši a kostičku“???

            • abel  

              máš k tomu nějakej dotaz? už se to tu řešilo před časem. duší je myšleno kousek duše na ventilku.

              • Pijer  

                Zaujalo mě spojení, že u bezduší dáváš podložku mezi duši a něco ;-)

                Teď koukám, že si prostě vystřihneš gumovou podložku (kterou jsi nazval duší) a dáváš jí společně s přidanou kovovou podložkou v pořadí: gumová kostička ventilku – kovová podložka – gumová podložka – ráfek – utahovací matice

                • abel  

                  přesně tak. nenapadlo mě, že není jasný, co je to ten kousek duše v tomhle příběhu:-)

                  • String  

                    Moc jasný to není, protože pak úplně uniká smysl té kostičky, která má právě dosednout přímo na díru v ráfku. U jiných ventilků to je kužel apod.

                    • abel  

                      každej ráfek je jinej, dno ráfku většinou do oblouku a to spolu s kulatým ventilkem dělá pěkně šišatou díru. univerzální ventilky (kužel, kostička) nedosedá optimálně aspon já jsem takovou kombinaci nepotkal. ideál je kombinace odpovídacích ventilků a ráfků jednoho výrobce, třeba mavic.

                      • R-A-D-I-U-S  

                        Zrovna ten kužel to řeší poměrně dobře.

                        • novas752  

                          Jo jo, kužel funguje téměř vždy, kužel z měkčí gumy úplně vždy. Jedinou výhodou kostičky je že zabrání protočení ventilku při dotahování, když už je nasazený plášť.

                        • abel  

                          když je z gumy a né z tvrdyho plastu tak jo. znám kombinace kde i kužel je k ničemu.

      • Breakpain  

        NoTubes, CushCore a Mitas jsou ok

        • důležitý je, aby nebyl blbej profil ráfku
        • vždy zkusím hranatý a kuželový profil a vyberu na základě okometrického výsledku ;)
        • potom neudělat obří díru do pásky, lehce těsnější, aby se tam musel ventilek „natlačit“
        • matku na ventilku utáhnout s citem ⇒ nafoukat ⇒ ventilek je tlakem uvnitř trochu povystrčen z ráfku a dotáhnout opět s citem matici
        • snas89  

          Diky:)

          Je fakt ze jsem ho utahl mozna az moc.

        • Sistematicx  

          Orig CC ventilek mi v prvni tydnu pouzivani prolezl rafkem. Moc jsem utahl maticku a jak jsem potreboval v terenu dofoukat tak to kuzelikove tesneni prolezlo do rafku pri sundavani hustilky. Ale zase jsem ozkousel dojezd na prazdnym plasti a funkci CC. Drina do kopca teda neskutecna ale fungovalo. Nechal jsem si pak vytocit novej kuzel z tvrdsiho nbr a trosku lepsi tvar a funguje bez problemu od te doby.

          • Breakpain  

            u CC se musí hodně s citem (méně než klasiku) – a funguje to, nicméně že by to mohlo být o něco lepší, to nepopírám :-)

            mno, prázdný kolo jsem měl taky, ale přiznám se, že jsem tlačil, neměl jsem srdce masit tu vložku ;) …

      • nomecz  

        na nízké ráfky používám Mitas (ta kostka dole lépe těsní , stejně to mají i origo DT ventilky) a na vysoké ráfky používám tyhle s podložkou z duše

        https://www.aliexpress.com/…9510427.html?…

    • snas89  

      V pondělí dorazí kolo, tak to hned vyzkouším a dám vědět, jaký jsem nakonec na kole nechal.

    • String  

      Tak po 2 měsících Caffelatex 100 ml v 29×2.25 total sucho. Ani kapka. Plášť dojetej do hladka bez aktivního řešení defektu. Takže defektů asi pár bylo, podle tmavších míst, ale tmel to vyřešil.

    • boo-beek  

      Hele, ten dotaz už tu jednou je, ale třeba zapadl, tak ho hodím i s odkazem:

      https://www.oko.com/…-magic-milk/

      Znáte někdo produkty OKO? Konkrétně třeba právě ten Magic Milk? Na Planet X teď za hubičku (8GBP za litr, 34 za 5l), podle jejich webu je to celkem novej produkt, navíc ty tmely dělají pro všechno možné použití, včetně velkejch strojů. Když jsem hledal na zahraničních internetech, narazil jsem i na post v diskuzi, podle kterého údajně vyrábí i MucOff tmel…

      Jestli nikdo, asi to vyzkouším, ale zajímají mě ofc negativní zkušenosti :D

      • Forester  

        Nechci uplne kecat, ale myslim, ze pouzivaji v Bikesos. Takze v cervnu nalito, dokonce prazdnin drzel tlak, bez defektu, v zari uz sucho, doplneno NT a jezdim dal.

        Rozdil ve funkci nezpozorovan.

        • boo-beek  

          To zní fajn.

          S tím suchem – v diskuzích jsem několikrát našel, že se dá znovu rozředit vodou.

          • Forester  

            Myslel jsem, ze uz tam nic nesplouchalo :-). Jinak po obvodu plaste takovy ten povlak a malicko bahynko. Jakoze bych to rozredil me tedy nenapadlo. Dolito cca 100ml NT a jezdim dal.

            • boo-beek  

              Chápu, tak jsem na to i reagoval – prý dolít vodou… ;)

              Mno, mám ho v košíku. Ještě rozmyslet, jestli se přidám k objednávce z vlákna o Planet X nebo po vlastní ose, no…

      • novas752  

        Je to Muc Offu dost podobné, do několika kol jsem ho dával ale dlouhodobá zkušenost neni. Sám jsem zatim spokojenej s Muc-Offem kterej vozim skoro rok.

    • krabica  

      FinishLine je shit, na trochu řidších gravel pláštích (P. GravelKing SK 35c) nonstop prochcával a až vyschnul, tak nedržel vůbec tlak. NT přitom fungoval parádně… Teď testnu MucOff.

      • jerrymouse  

        MucOff je ovonenej finish line…

        • krabica  

          Není, měl by mít latexový základ.

          • jerrymouse  

            Hm. V marketingovejch recech to fakt pisou. Zdelal jsem ho celou lahev a prisel mi uplne stejnej (nefunkci i konzistenci). Jedinej rozdil jsem videl v barve a „vuni“. Tak oprava .. neni stejnej, ale prisel mi stejne na ho… :)

            • jerrymouse  

              Cerstva zkusenost ze vcera. Dira v behounu, cca 2mm. MucOff byl tejden starej (nahazoval jsem jinej plast) a byl ho dostatek (120ml + 60ml na zatesneni na 27.5''). Ujel jsem na tom asi 400m, uslo to uplne, nic se nezalepilo a MucOff z plaste postupne vytekl. Musel jsem rozsirit diru a pouzit knot, nalejt dalsich 60ml a dofouknout bombickou. Knot to nastesti zalepil. Jakmile dodelam flasku, tak objednavam cokoliv jinyho.

              • Stingray  

                Proste moc velka dira, co chces slyset? Par lidem to normalne funguje, takze jezdit a neresit.

                • doubleingram  

                  2 mm velka dira na novy tmel, no nevim, to by IMHO mel dat. Taky me jinak zklamal, takze nikdy vice.

                • jerrymouse  

                  Takovou diru mi pobral i blbej cafelatex pokazdy.

                • Atilla  

                  Prd, nezadělá to vůbec nic.

                  • satch  

                    Já se jen divím, že v podstatě v roce už skoro 2020, kdy si dřívější generace myslely, že to tu bude vypadat jako ve sci/fi, se řeší 2mm dírka v plášti a neexistuje konečně něco solidně funkčního. (o stávajících tmelech na trhu vím atd., ale něco blbuvzdornýho, co funguje a nevysychá atd…)

                    • Atilla  

                      Klasický NoTubes s ním nemám jediný problém. Těsní, díru zadělá a pláště přehazuji tak často, že vysychání řešit nemusím, jen přeliji zbytek tmelu pokud vypadá ok do jiného pláště. Pro jistotu sebou vozím lahvičku čerstvého tmelu, ale ještě nebylo třeba.

                      • satch  

                        jasně, mám to samý, ale chápeš co tím myslím. Kdyby byl noTubes bez chyb, tak by se tolik lidí nepídilo za něčím lepším. Novej tmel, tady velká akce testerů a pak závěry, že si vlastně zase koupí NoTubes event. Orange… a za půl roku s novým produktem to samý kolečko

                        • Atilla  

                          No jo, jenže nemůžeš brát vážně lidi co jezdí 2× za měsíc a představují si, že jim mléko vydrží celý rok, nebo že zadělá díru na malíček.

                      • suslos  

                        +1

                        Zero, Stans nebo Joes… vzdy co vychází nejlevněji na 1L a vše funguje… zero trochu smrdí jinak vše Ok

                        Naposledy kupkolo Joes 1l za 389kc… neber to

                        • Breakpain  

                          Joe jsem nikdy neměl, ale hádám, že to je převlečenej Stan… ale jinak Ti dávám za pravdu, „bohužel“.

                          • milan.v  

                            Je trochu jiný, ty částečky v něm jsou takové houževnatější.

                        • jerrymouse  

                          Jo ted jsem akorat koupil Joe's 1L, tak to budu zkouset (sice za 650,–, ale aspon jsem podporil mistni kram). Schvalne, jestli to zatesni kolo, co mi po dvou dnech na haku s MucOffem vzdycky ujde.

                          • LM  

                            Asis tam toho MucOffu dal moc málo. Musíš ho použít tak 2× tolik než normální tekutý tmel.

        • novas752  

          Neni, je řidší a obsahuje i latex, funguje daleko líp, neprochcává skrz boky.

    • RomanH  

      Tato opravna sada nevypada vubec spatne.

      • Rychlej turista  

        Ovšem ta cena 45 liber za vercajk a 5 knotů…

        Počkáme, až ty knoty někdo zbastlí a pak to bude jednorázově jen 25 liber, protože počítám, že ta šipka půjde dát opakovaně :-)

        Máte na to čas do jara, protože na jaře už vyjedu na bezduších, tak bastliči – čiňte se :-)

        • RomanH  

          Tak ja citam, ze tam za tech 25 liber budou dva knoty (kazdy na jedne strane), coz by odpovidalo cene Samurai Repair Kitu, a bylo by to podstatne levnejsi nez Dynaplug. Za tech cca 6 let, co vozim bezduse, jsem spotreboval 3 knoty, tak by to nebylo tak strasne.

          Ja sam zatim vozim Ferdus (knoty + malou vidlicku + pilnik) v tube od maleho sumiveho vitaminu C. Dynaplug by se mi libil, ale tu cenu neskousnu, a Samurai me nezaujal.

            • Ciba04t  

              Tuhle sadu vozim asi rok. Zatim jsem ji ale nemusel pouzit. Mliko vozim Zeroflats. Musim to zaklepat na drevo, ale minimalne tri roky jsem nemel defekt o kterym bych vedel.

              • kiwaf  

                Ja zacal jezdit bezduse az letos, tak jsem koupil tuhle sadu + par tencich knotu na kupkole, ktere se vejdou dovnitr. Zeroflats v male lahvicce vozim take. Doufam, ze to nebudu potrebovat :) Tak nejak se drzim postupu co pise Mlok, nevozim uz ani dusi, plne spoleham na mliko :)))

                Defekt jsem zadny letos za jizdy nezaznamenal, o to vic me prekvapilo, kdyz jsem menil plast, ze jsem uvnitr narazil na tri trny.

          • plzakj  

            Pouzivam tohle. https://www.bike24.com/1.php?… a pripadne dokupuju knoty. Je to levnejsi a funguje to dobre.

            • RomanH  

              V podstate to je hodne podobne tomu memu reseni. A jeden knot uz vozim primo nachystany v te vidlicce, ala Lezyne, co daval odkaz Kiwaf. Jen je ta vidlicka samostatnej nastroj (i pilnik) a neni to soucast vrsku.

        • midlander  

          Knoty maj prý patentovaný, ty jen tak někdo nezbastlí.

          Trochu mě zarazila absence pilníku.

      • TheJD  

        Prijde mi vtipne, ze to demonstruji na stejnych dirach, jako drive demonstrovali funkci sveho tmelu. :D

    • plzakj  

      Zkousel jste nekdo pridavat ten cernej pepr? Co to udela v latexovym a nelatexovym tmelu po X mesicich?

    • mirage  

      Zdarec chlapi. Není to přímo dotaz na plště, ale taky to souvisí s bezdušema. Chci se optat, nevíte jestli je něco na odstranění zaschlého mléka z patek pláště? Protože dřít to palcem, tak to je fakt potrat a očištěné to musí být, protože tam pak pozvolna uniká vzduch.

      • Breakpain  

        stará lžička, kreditka … oplatí se dělat to pod vodou ;-) …

        • mirage  

          díky za radu. a jinak není něco, co bys na to nastříkal a pak to jen setřel?

          • Breakpain  

            netuším – dávám to dolů dle nálady – občas to nasadím i s tím marastem – ono to těsní, maximálně to lehce hází / uchází… při četnosti výměny gum se s tím zase tolik neprdím…

            • DoomHammer  

              Z čištění patky jsem vyrostl, on to čerstvý tmel dotěsní :)

              • plzakj  

                Presne. Nema to cenu. Cistim akorat rafek, kdyz musim vymenit pasku.

            • mirage  

              taky bych se na to vysral, jen jak to tam das a není to očištěné, tak je ráno kolo poloprázdné a pretane to až to očistíš, tak pak je klid

              • String  

                Pak je možný, že dáváš málo tmelu nebo nedostatečně kolo pootáčíš na všechny možny úhly, aby mlíko zateklo až k patkám. Nebo špatnej tmel, vytahaný patky, špatná kombinace apod.

                Nejlepší je to jet projet hned po nasazení. Ale jinak vnitřek pláště škrábu lžící z toho nejhoršího, co jde, a patky škrábu nehtem v klidu u televize, když se nudím. Možná zbytečně, jak tu čtu.

    • pivos  

      Po cca půl roce a 3tkm z tmelu NT Race nezbylo prakticky nic, ale za celou dobu nebyl jediný defekt, který bych musel řešit. A že alespoň jeden byl určitě, je evidentní :-)

      • midlander  

        To jako že to zalepilo několikacenti­metrovou škubu? :-O

        • String  

          To vypadá na upadlej zachlej kus tmelu z patky, ne díra ;-)

        • pivos  

          Tak to jako fakt ne, to se tam prolisoval nějakej drát a pak asi jen pár píchanců od akátů.

      • pivos  

        Edit: Omlouvám se za nepřesný popisek, to co vypadá jako řízlý, je kus ocelovýho drátu, který jsem v plášti našel. Přišlo mi to zajímavý, co člověk cestou posbírá.....

    • jezdec smrti  

      Zdravím, sbírám první zkušenosti s bezdušovými plášti. Chci se zeptat:

      1. půl roku nic (ale taky jsem půl roku neměnil ani nedoplňoval mlíko) a teď vyjedu, teplota kolem nuly a dva defekty za jednu projížďku, přičemž jeden se horko těžko zatáhl a druhej ne, ačkoliv byl malej. Náhoda, nebo mlíko v nižších teplotách maká o tolik hůř?
      2. tak jsem loupil půllitrovku a ve kšeftu se tvářili, že to má v načatý lahvi (nikoliv nalitý v plášti) životnost cca půl roku. Chystám se držet se metodiky jezdce Mloka a z toho mi vychází, že půllitr za půl roku nemám šanci spotřebovat. Jak dlouho tedy mlíko reálně vydrží v načatý lahvi? Pomůže, když lahev zmáčknu a vyženu z ní vzduch? Nebo jak to mám skladovat?

      Díky

      • Breakpain  

        po půl roce je to jen tekutina a je zázrak, že to něco v gumě zalepí ;) … takže ne, s teplotou to nemá co dělat – prostě to degraduje :-) …

        • midlander  

          já schovávám tmel ve flašce ve sklepě v chladu a nepřijde mi, že by nějak extra degradoval. ale taky jsem zatím žádnej defekt na bezduších neřešil, jenom dolívám a nebo nalívám do nových.

    • bezdratova.sprcha  

      https://www.kupkolo.cz/…mel_z107669/

      Někdo už se tu ptal na MilKit, mám s ním sice teprve dvouměsíční zkušenost, ale zatím velmi pozitivní. Používano na pláštích Maxxis Rambler 45, tlaky 27–32PSI předek, 30–35PSI zadek.

      Dával jsem ho do jetých plášťů ve kterých byl předtím CL. Předek jsem totálně vydrhnul abych pokud možno otevřel všechny defekty.

      Předek zacelil v podstatě okamžitě, jen z jedné dírky půl dne lezlo malé množství tmelu (doslova pár kapek za celou tu dobu).

      Necelý týden trvalo, než začaly pláště držet tlak (jinak uteklo asi 5–8 PSI denně). Dost možná ztížené podmínky kvůli zbytkům předešleho tmelu na patce. Nyní pláště dofukuju jednou za týden.

      Byl jen jeden defekt o kterém jsem věděl, vzadu to zasyčelo a druhý den jsem musel dofukovat, plášť ušel o cca 5PSI. Jinak jezdím zcela bezstarostně.

      Tmel je na bází propylenglykolu, tedy především neobsahuje čpavek.

      Je velmi hustý, oproti třeba CL se hůř aplikuje stříkačkou, takže nakonec jsem ho jen tak rozlil do pláště.

      Nelepí ventilky a není potřeba každý měsíc dolívat. Toto byl hlavní důvod proč jsem chtěl zrušit CL, hlavně ty ventilky.

      Tmel lze rozpustit vodou, tzn. že očistit zapráskaný rám nebude až takový problém.

      Zatím to tedy vypadá slibně, pokud mi jedno nalití vydrží na celý plášť, tak by mi měla půllitrovka vydržet celý rok s přehledem.

      • plzakj  

        Ad nahazovani – u me podobne u novych plastu wtb riddler.

        Ad zacelovani – mel jsem jen 1 defekt asi po tydnu a tam nic moc. Byl to pidi prupich na kraji behounu. Sice to zalepil, ale vyssi tlak (3bary na 37c) to neudrzelo ani po nekolika dnech a po par set metrech zacal unikat. Vyresil to az knot namazanej lepidlem na flastry. Od te doby klid. Tlak to ted drzi prakticky neustale.

        • bezdratova.sprcha  

          Při tlacích nad 40PSI (cca ty 3 bary) jsem občas prostě chytl defekt který nezacpal žádný tmel (onehdá jsem u Ramblera zkoušel čtyři různé). A bylo pak i celkem jedno jak je velký otvor, některý se zacelil a některý ne. Po této zkušenosti bych si asi bezduše na silnici nedal :D

          Co jezdím 42mm pláště a větší, a tlaky do 35PSI, jsem neřešil defekt v terénu. To už je minimálně takových 10000km zpátky.

          Největší problém bylo dojíždění hodně jetého Panaracer Gravelking 43, kdy jsem řízl bok, s čímž už tmel nenadělal nic (ale stihl jsem dojet domů). Plášť pak šel do koše kvůli stavu vzorku.

    • Archer  

      Dnes se mě povedlo říznut zadní plášť hned na dvou místech. V Hlubočepech pod mostem v cyklo-pruhu (ten co z kopce) bylo rozsypané sklo. Mam pocit, že ho tam někdo sype schválně, protože to nevidím poprvé… je to v zatáčce, kola tam jedou rychle, spatřit to lze až na poslední chvíli. Pokud vedle jede auto, tak ani není kam uhnout. Tak dneska i stalo, projel jsem primo po hrudce drceného skla…

      Tmel „Tune One Shot“ (zajímavý tím, že nevysychá) dokázal zacelit menši (~3 mm), ne hned, ale po chvilce z ní přestal syčet vzduch. Ten větší (~5 mm) už nedal. Po nasednutí na kolo se znovu otevíral. Knoty jsem s sebou zrovna neměl, tak šla náhradní duše.

      Zkusím to nějak zalepit, ale jak na ně koukám, tak ten plášť pro použití bez duše už asi KO :(

      • plzakj  

        To je ten RH plast? Jak ti drzel vzduch po nahozeni? Cetl jsem v komantarich pod videi na yt, ze ty bocnice, jak jsou porezni, tak vzduch vubec nedrzi a trva nejakou dobu, nez se zatesni temelem. Navic nefunguje s latexovymi tmely. Vyrobce doporucuje Orange seal. Muzes tady rozepsat zkusenosti? Pouzivas ty light nebo standard verze plaste?

        • Archer  

          Mam jak light tak i standardní verzi. Vzduch drží naprosto v pohodě. Samozřejmě o něco hůř než obyčejný MTB plášť :) Dofukoval jsem, ale tak jednou za 1–2 týdne z 30 na 40 psi.

          Orange jsem zkoušel, a nelibí se mě, je moc „zahuštěny“. Po krátké době jsem měl drobný defekt asi od trna na kraji běhounu, ale Orange už byl asi moc hustý a jen nalepeny na plášť. Vlastně jsem dlouho nemohl pochopit kam mizí vzduch (pomalu, ale jistě), protože žádný „mokry“ flek na plaští nebyl. Až pote co jsem nahustil ho na 50 psi a strčil pod vodu jsem uviděl bublinky. Mával jsem kolem jak blázen, ale tmel tam proste nechtěl jít.

          Stejně Orange choval i v 26" plaští od RH (Compass), po měsíci byl vyschlý.

          • plzakj  

            A jinak pouzivas ten “ Tune One Shot”? Nebo jeste jiny jsi v nich zkousel? V tech komentarich psali, ze Latexovy jako NT normalne protejkaly bocnicema ven…

            • Archer  

              Na začátku jsem vozil Stans, nic neprotekalo. Nyní už skoro cele léto a podzim – Tune.

          • TheJD  

            Dost me prekvapuje tve tvrzeni o hustem Orange Seal. Od jara ho pouzivam a urcite bych nerekl, ze by byl nejak extra husty. Konzistenci je podobny jako NT.

            • Archer  

              Když je teprve z lahvičky tak ok. Ale pak nějak rychle degraduje nebo vysychá…

              • TheJD  

                Tak udavaji u nej zivotnost mesic, resp. dva u endurance a tri u sub zero verze.

      • R-A-D-I-U-S  

        To sklo jsem taky říkal, že není samo sebou :-( Podlepit dvěma fleky a dojezdit.

      • novas752  

        Já tam jel dneska ráno v polospánku a stejně se sklu vyhnul. :) Na mostě něco opravujou ale stejně proč by tam to sklo bylo.

        • Archer  

          Já měl zrovna za sebou auto a už nešlo bezpečně objet :(

          Tě střepy jsou pokaždé na stejném místě, už za pilířem, a jen v cyklistickém pruhu. A vždy drobně rozemleté.

          • plzakj  

            Neni tam nekde kamera? Nahlasit to?

          • novas752  

            Nebyly jen v cyklistickym, bylo to jako kdyby někdo upustil skleněnou tabuli přes celej mostní oblouk a projíždějící auta z toho časem udělaly 3 hromádky okolo stop pneumatik. Myslim že už to tam je nějaký ten pátek, ale poslední dobou jsem tam jezdil jenom na biku a střepy tak nějak ignoroval, včera mě to trklo až na silničce.

      • jezdec smrti  

        @Archer: řeším teď něco podobného a zeptám se jako neznalý – takováhle díra nelze zalepit (prodávají se nějaký opravný sady na pláště..) nebo zacpat knotem? Z diskuse kolem knotů jsem pochopil, že někdo dokonce díru zvětšuje, aby tam knot narval, páč do malý díry nechce zalézt..

        Díky

        • Archer  

          Pokud je na bočnice – tak hodně záleží na tloušťce gumy. U extralight pláště mě se to nepodařilo opravit.

          Tentokrát je to na běhounu, možná to vyjde.. ještě jsem s opravou nezačal.

        • plzakj  

          Jo, knot namazanej lepidlem na flastry. Jo, zvetsit, abys ho tam tou vidlickou dostal.

        • jezdec smrti  

          abych byl konkrétní – jsou to pláště Schwalbe G one 35–622 (přijdou mi dost tenký) a je to cvaknutí o ráfek v blízkosti patky v délce cca 6 mm – špatně patrno z přiložené fotky. Samotný mlíko to nebere.. mám to zkusit zalepit tesapáskou + mlíko? Nebo záplata + mlíko? Dá se dát normální záplata na duše? Nebo vlepit knot.. ale je to podélná, nikoliv kulatá díra.. v podstatě řez. (uznávám, že je to trochu ve stylu pane Lórenc, uvezu to?).

          • Pijer  

            Já řešil něco podobně cvaknutého hned u patky a pro jistotu jsem tam zalepil opravný hříbek – bral jsem ho z Ali za pár kaček.

          • TheJD  

            Pri prvni jizde jsem takhle prorazil novy Rekon Race Exo. Mliko to zacelilo pouze pri nepouzitelnem tlaku, tak jsem tam vrazil normalni knot a uz to bylo v poho. Ted ma plast pres 1300 km a nevim o tom.

            • jezdec smrti  

              dal jsem tam flastr na duši.. jsem zvědavej jak to dopadne.

              • jezdec smrti  

                ..plášť zatím bez mlíka, trhlina asi ok, ale na mnoha místech mezi ráfkem a pláštěm to probublává.. to je normální? (Myslel jsem, že to drží i bez mlíka a to že je tam jen spíš pro sichr)

          • plzakj  

            Kdyz uz to mas sundany, tak flastr na dusi zevnitr. Knot davam, kdyz nesundavm plast.

            • jezdec smrti  

              Mám ještě dotaz. Předpokládám, že píchnu a stávající mlíko mi to už nepobere – buď bude starý, nebo tam žádný nebude. Jaká je lepší taktika dolití – vše naráz, anebo zkusit trochu (řekněme 30 ml do 35–622) a postupně přidávat (třeba dalších 30?)

              • plzakj  

                Ja tam davam tu 1/2 60ml lahvicky no. „Co kdyby“ to zas vyfucelo ven.

    • carlyno  

      Zdravím,teď používám noxon,je netoxický a neleptá nástavce na galuskách,na mtb zatím ok.

    • detoxy  

      Přidávám zkušenost s muc-off. Minulou sobotu jsem píchnul, dírka asi 1mm, ve středu běhounu, plášť g-one s nájezdem možná 1000km, tmel tam byl tak měsíc. Po dofouknutí CO2 pumpou to vesele stříkalo ven. Tak jsem dal lezyne knot, ale asi ne zrovna šťastně, po dofouknutí asi po 200m jsem si musel zavolat odvoz. Doma jsem dal nový knot dolil čerstvý tmel, nafouknul a zdálo se že tmel to okolo knotu utěsnil. Druhý den prázdné kolo, tak jsem dofouknul, a knot vyjel ven a dírou mi opět vesele stříkal úplně čerstvý tmel. Touto zkušeností u měl tmel muc-off končí.

      Díru jsem podlepil flekem na duše nalil no tubes mlíko a vše je ok.

      Při čtení vláken jsem tu narazil na to že knot mažete lepidlem na duše. Toto jsem přiznám se neudělal. Měl jsem za to, že je něco na knotu a zbytek zařídí mlíko. Takže dotaz: je třeba knot mazat lepidlem, nebo ho tam stačí narvat tak, jak je?

      • suslos  

        Nikdy jsem nemazal:0 vzdy jsem narval knot tak jak je A vzdy bylo po defektu

        • doubleingram  

          Taky to tak asi uz bude resit, ovsem nevydrzi vecne, vetsinou je potreba po nejaky dobe podlepit.

      • Sistematicx  

        Daval jsem knot do 2 roky staryho plaste kterej jezdil na dusich. HR2 to byla. Pak jsem presel na bezduse a knot drzel uplne v klidu. Celekem to najelonten plast tak 2tis km. Na bezdusi 500km. S knotem to jezdilo neco malo pres tech 500km. Kdyz jsem ten knot chtel pak vytahnout tak jsem ho pretrhnul jak tam byl zalepenej. Od te doby na bezdusich jsem nemel dve sezony defekt kterej bych musel resit. Letos jsem slysel nekolikrat zvonit DD gumy ale necvak. Jestli tmel neco zalepil nevim.

      • plzakj  

        Poprve jsem nenamazal a vytahoval se. Druhy jsem namazal a drzi jak zidovska vira. Lepidylko je maly. Takze vozim a mazu.

      • doubleingram  

        Mam podobnou zkusenost.

        • detoxy  

          No já si myslím, že v mém případě, je to spíš vina toho tmelu. Ten si myslím, že by to měl podržet. Alespoň třeba na dojezd.

        • detoxy  

          No já si myslím, že v mém případě, je to spíš vina toho tmelu. Ten si myslím, že by to měl podržet. Alespoň třeba na dojezd.

          • Atilla  

            Mě ten muc-off taky nezadělal 1,5mm díru. Nalil jsem NT a hotovo.

          • Morchella  

            Seknul jsem plášť asi 6mm, Muc-off neutěsnil, nasazený knot také ne, ale místo volání o odvoz jsem na dojezd nasadil duši :-)

            • přez les  

              Druhým rokem leju do plášťů latex PVULTEX PVM co používám v práci, zatím všechno utěsnil včetně odfouklé pásky kdy to litalo ven kolem niplů.

              Jako bonus jde lehce sundat z plášťů po zaschnutí.

              Nevím z čeho se vyrábějí dnešní tmely ale vzhledem k tomu že mám k dispozici 400 kg. Tak mám jasno.

              • Ice601  

                To vypadá dobře. K čemu je to primárně určeno?

                • přez les  

                  Na formy pro přitlačeni carbonu pod tlakem, ucpávky pro plynové potrubí,

              • vit.sklenar  

                To vypadá skvěle! Nějaké mínusy?

              • nomecz  

                a kde se to dá koupit ? strejda googela moc nepomohl

                • petyn  

                  Taky by mne to zajímalo. Čpavek to v sobě nemá?

                  • přez les  

                    PVultex je latex z přírodního kaučuku s nízkým obsahem amoniaku, který má střední modul s vysokým stupněm čistoty / nízké toxicity, což z něj činí ideální latex pro výrobu zdravotnického zbo­ží.

                    PVultex je také bez kasseinu.

                    aplikace

                    PVultex se používá v různých máčacích procesech, kde je vyžadován střední modul. Je to „snadno použitelný“ latex pro ponoření do senzibilizace na teplo a je také vhodný pro výrobu zdravotnických produktů, zejména pro rukavice, hadičky a katétry.

                    Další důležité použití zahrnuje těsnicí hmoty, balónky na hračky, rukavice podporované bavlnou a také další aplikace povrchového lakování.

                    Bez čpavku by to nevydrželo latex má snahu se spojit za každou cenu, máme chlazené vany na 400 litrů a v nich je pořád v oběhu i tak musím filtrovat, odlévat čpavkovou vodu a ředit destilkou když to neuhlídám umí potrápit.

                • přez les  

                  V malém množství to bude asi problém

              • 01carbon  

                Takto podobně jsem „vyčistil“ plášť po cca 2–3 měsíčním používání Orange.

              • Sistematicx  

                Nechces to zacit dealovat daty na bazaru

                • přez les  

                  To bych radši poslal vzorek někomu kdo má větší zkušenosti s vícero druhy tmelů aby to porovnal.

                  Pak by se uvidělo

                  • Breakpain  

                    mlok … :-)

                    • plzakj  

                      To budou ale vysledky za 2 roky a v pro beznyho smrtelnika nepochopitelnym formatu :-))

                  • satch  

                    A jak rychle to v těch pláštích tuhne? Takhle to vypadá spíš jako instantní duše :)

                    I podle popisu, že se to musí pořád míchat a hlídat

                    • přez les  

                      V plášti to vydrží tekutý několik měsíců ve vaně to tuhne protože není uzavřená a jde k tomu vzduch proto je potřeba se o to starat.

                      • satch  

                        Tak to fakt dej někomu na test a pak začni rozprodavat :)

    • mire  

      Přesně, taky mě napadla instantní latexka, ale nikdy jsem to nevozil.

      • přez les  

        Vyrábíme i vnitřek pro míče na kin Ball nebo meto balóny a latex je co se týče roztažnosti dokonale

        • JohnDiFool  

          Já vyrábím z latexu vzdušnice na formy. Je možné, že latex „od Vás“ by byl pro mé účely lepší, než latex na výrobu masek? Nebo je to jedno a to samé? Děkuji

          • přez les  

            Jak máte silnou stěnu té vzdušnice

            • JohnDiFool  

              Přijde na to, kolik vrstev nanesu, ale tak 1–2 mm, místy v rohách/nálitkách třeba i ty 3 mm.

              • přez les  

                Tak to je postup používaný právě pro výrobu masek takže tebou použitý latex bude ideální.(i když ta cena je masakr) My používáme máčezí vany + jedna složka která umožní výrobyt vzdušnici až 2mm.silnou na jedno namočení. Rozdíl bude v rychlosti vysrážení a hustotě. Na vzdušnice máme černý latex ten je ještě lepší :-)

    • Cavendish  

      Jak vám funguje Stans nebo DocBlue s galuskami? Je mě jasný, že Tufo to asi lepí dobře. Ale co volně ložené butylové a latexové duše. Je to jen na dojetí, nebo se s tím dá galuska dojet do konce. Díky

      • HonzaP9  

        Na takhle formulovaný dotaz asi jednoznačná odpověď neexistuje. Bude hodně záležet na tom, jak přesně je to píchlý a jestli se podaří díru zacpat „na první dobrou“, nebo jestli se tmel dostane ve větším množství mezi duši a „plášť“ galusky…

        Osobně mám zatím s tmelením ne-Tufo galusek minimální zkušenost, spravoval jsem pouze jednou Vittorku pomocí tmelu OrangeSeal a dopadlo to perfektně, rozdíl nepoznám. Statisticky to ale není vypovídající vzorek, navíc je to jiný tmel, než na který se ptáš ty… :-)

        • Cavendish  

          To je fuck, ale aspoň nějaká zkušenost. Navíc si uvedl konkretní tmel a galdu. Takže u mě dobrý.

      • Pijer  

        Asi ti to moc nepomůže, ale já na doporučení použil Finish Line na cyklokrosovou galdu Challenge Chicane a drží.

        • THORX  

          Finish Line je topovka ;-)

          • Pijer  

            Normálně FL nepoužívám (jedu No Tubes a Bike Workx), ale kvůli tomuhle defektu jsem ho na doporučení malou lahvičku vzal.

          • kejda  

            Dojíždím litrovu flašku FL a končím. Zpět k NT. Vyzkoušeno X značek, pořád ten blbej NT (který vlastně stojí za úplný hovno) funguje nejlíp…

            • suslos  

              zero flats taky no problem :) navíc je levnější… jen nesmíš mít pásku ze stříbrný lepenky, tu rád žere

              • Breakpain  

                Přijde mi, že „žere“ relativně po pár letech každou ⇒ ideální každý rok strhnout pásku, zkontrolovat, že ráfek nerupnul a dát novou.

                Používám taky ZF a vcelku dobré :-), až na ty sračky, co to udělá po čase v plášti, ale přijde mi na moje použití o něco lepší, než NT. To už je o preferencích.

                Ráfky by se stejně kontrolovat měly, takže pokud bezpečně páska přežije rok, za mě OK. Beru Tesa pásku nebo jak se to jmenuje (žlutá, vypadá jak NT) a při ceně za 65m nebo kolik toho je, je to pecka ;-)… A že se IMHO nespotřebuje, toho bych se nebál. Pár ruplých ráfků, přeplétání, kontrol a už jsem motal asi 8–10 kol letos.

                • suslos  

                  rok mi ještě páska nevydržela :-D teda asi jo, v předním kole :)

                  jinak jo, tak jak píšeš

              • rorschach  

                Po sezóně jsem měnil pláště na CX a učinil jsem zajímavý poznatek:

                Přední kolo: Ráfek ZTR, páska CafféLatex zelená průhledná, plášť WTB Nano verze RACE, mlíko Zero flats – plášť zevnitř naleptaný, páska nabobtnalá taky zralá na výměnu, mlíka tam moc nezbylo a pamatuji si, že během 6 měsíců jsem cca 2× dolíval cca 50ml.

                Zadní kolo: Stejně jako předek pouze plášť verze TCS/Fast rolling – a plášť sice zvenku ojetej skoro na plátno, ale zevnitř bez naleptání a mlíko šlo normálně hadrou setřít, páska taky beze změny a mlíka tam zbylo dost i když jsem dozadu určitě nedoléval.

                Teď mám nazuto předek i zadek TCS, tak na jaře uvidím jestli to byla náhoda, nebo ta verze TCS má skutečně takový blahodárný vliv na celý komplet.

                • novas752  

                  Tmely s pláštěma reagují různě no. Třeba Finishline v Maxxis 3C směsích mění barvu do sytě modré (ale plášti ani pásce/ráfku to na oko nic neudělá).

                • plzakj  

                  Tuhle pasku mi rozleptal NoTubes. Hnus. Pouzivam pasku od NT a je super.

    • Hedus  

      Malý dotaz, bombičky za 30,– myslíte, že budou fungovat ? Těžko odhadnout závit

      https://www.pivoteka.cz/…2-16g-142011

    • jarouš2  

      Zkoušel tento FORCE tmel někdo?

      • Nutribird  

        Co ten Milkit ? Jsou ještě nějaké poznatky ?

        • plzakj  

          Nepicham :-D

          Muzu potvrdit jen to, ze nevysicha a nezasira. Ted jsem koupil dalsi na novou sezonu. Mam to ve fullu a krosce.

          • Nutribird  

            Díky uvažuji, že na něj přejdu s FL, horší určitě nebude. Jde mi o to fajn čištění, to je super.

            • petyn  

              Tento je prý taky dobrý https://www.kupkolo.cz/…bre_z107071/

              Jezdí ho i Nino :)

              Má někdo vlastní zkušenost ?

              • novas752  

                Nejezdim, ale do několika kol jsem to dával. Tváří se to dost podobně jako Muc Off. Tedy nějaký ty částečky a chpupy v lehce latexový vodičce. Asi to hude fungovat slušně, otázkou je výdrž dlouhodobá, to Nino asi neřeší.

              • lidumil  

                Teď mi přišel, tak ho zkusím a napíšu.

                • petyn  

                  OK. Díky

                • petyn  

                  Tak jaké máš zkušenosti? Já ho taky objednal a chrochtam si blahem. Vydrží mi měsíc v pohodě bez dofukování a ty ostré kamínky z posypu vůbec nevnímám jak kdysi s dušema.

            • yagi  

              Jezdím celou sezonu Milkit (naštěstí bez defektu). Drží, nevysychá, ale nevím jak lepí. Dříve jsem měl FL a ten stál za starou bačkoru, na stejným ráfku a plášti neustálé úniky, nešlo zatěsnit. Furt jsem to řešil dokola, teď mám klid. Pro jistotu, ale sebou vozím rezervní latex ;), kdyby nešel utěsnit defekt.

              • Nutribird  

                S FL jsem měl problém akorát u WTB trail boss light, prochcávali boky, tedy fest. Maxxissy a WTB Vigilante vše light verze není problém.

              • 666biker  

                ja som ho tiez jazdil celu sezonu 2019, no nastastie bez defektov. teraz ale v zime som dostal defekt a nezalepil to, ale bol to defekt kde 2knoty az museli byt, takze to by nedal asi ani iny tmel.

                vyhoda je ze fakt nevysicha, a ide lahko umyt, no je priblizne rovnaky ako FL, ze je taky hustejsi, pomalsi v plasti, cize len tak lahko nestecie dole na jedno miesto.

    • THORX  

      :)

      • Sistematicx  

        Nepoucitelnej. Hlavne pak napis do FinisLine kdyz ti to nebude fungovat.

        Ted jeste ten ventilek a pasku na rafek.

        • THORX  

          Všechno už mám

        • racek_chechtavy  

          FL je dobrej. No stress :-)

          • Sistematicx  

            Nerikam…ale Thorx nekde psal ze sezona mu zacina az nekdy v cervnu (snad jsem ten mesic trefil priblizne). Tak jestli to tam naleje ted a vyjede az za tri mesice tak bude prekvapenej kdyz nekde chytne diru.

            • Nutribird  

              Ani bych netvrdil, nezaceluje jako no tubes, ale také nevysichá.

              • kejda  

                Ale vyschnout by mohl, ne?

              • novas752  

                Ale vysychá, resp. nevysychá ale nosná tekutina rosí skrz plášť ven. Za pár měsíců uvnitř zbyde jen hustá marmeláda nebo vlhký chlupatý koberec.

                • kejda  

                  to druhý by mne vcelku zajímalo, jak to vypadá :))))

                  • novas752  

                    Asi nějak takhle, poslední fotka, to bílé v plášti: https://www.bike-forum.cz/…ky-na-sezonu

                    Z fotky to moc nevypadá, ale byl to prostě vlhký proužek takové plsti nebo papírovité hmoty, dalo se to vyndat na 3 kusy z celýho pláště, mohlo to být asi tak 4 měsíce od posledního doplnění myslim 30ml, do toho předního jsem doplňoval ještě jednou později, proto nebyl taky vyschlý. Za rok používání na jednom kole jsem spotřeboval asi 800ml, 2× asi 250ml na při nahazování dvou sad plášťů a 300ml na doplňování aniž bych měl jedinej defekt kde by víc mlíka vyteklo.

                    Teď rok na MucOffu a mám o 300ml ve flašce víc a to jsem jeden větší defekt měl (na knot)…

                    • Nutribird  

                      Po několika měsících vypadal takto. Plášť Maxxiss forekaster 2,2/27,5, tu díru to nemělo šanci zalepit, ale to by nevzalo nic.

                      • novas752  

                        To vypadá jak kdybys to neprotřepal před aplikací, nemáš tam žádný zázračný chlupy. :)

                        • Nutribird  

                          Protřepu vždy i když zrovna v návodu u FL je myslím psáno, že se nemusí. Taková hutná srajda to byla, ale bylo jí dost po celém obvodu. Mě nejvíc sedí ta omyvatelnost. Funkčně mi to fungovalo lépe než NT, ale ten jsem měl na Nobi Nic. FL až u Maxxiss.

                    • Dazz  

                      Zajímal by mě rozdíl mezi MucOffu a FL z podstaty to vypadá, že je to to samé.

                      • novas752  

                        Muc Off obsahuje i latex, chlupů je méně. A hezky voní. :)

                      • Dazz  

                        Odpovím si sám … přečetl jsem si starší vlákno a už vše vím :-)

                  • String  

                    :-)

        • filipino_23  

          a uz ho predava

    • Delkim  

      silnička, Stans Race Sealant – po 3 měsících beze změny, žádný úbytek

      • Chlebovnik  

        Super. Mám ho připravenej na novou sezónu. A dneska dorazily dva páry GP 5000 TL. Předtím jsem používal klasickou verzi Stana. 25mm pláště? Kolik tmelu dáváš? 35? 40?

      • 01carbon  

        no tubes race v biku na zavod ok. pri delsim pouziti se skelna vlakna nachytaji na nektera mista plaste uvnitr a udelaji chuchvalec velmi pevne drzici a nabalujici dalsi vlakna. sahnout do toho docela boli protoze ty skelne vlakna obyc latax rukavicemi (jine jsem nemel) projdou. Nakoupil jsem orange – 1,5 mesice v cz v zime ok – asi zadny defekt. zato ted jsem jezdil po trnitem uzemi kde ti co meli duse denne 3–5 lepeni – za tyden jsem 1× dofukoval.

    • THORX  

      Chci se zeptat jak aolikujete FL mokrou metodou? Já to zkoušel suchou přes ventilek ale nepochodil jsem tmel asi zatěsnil dírku. Takže ještě tak zkusit přes hadičku.

      • kejda  

        Ventilkem normálně, jestli to nejde dát stříkačkou durch, vyčisti ventilek třeba špejlí.

        • THORX  

          Ventilek je nový, dával jsem to přímo z lahvičky 240ml musel jsem tam udělat dírku ani tak nic asi moc malá

          • plzakj  

            A vnitrek vetilku jis vyndal? :-D

            Jeee to bude zase serial. Uz se tesim :-D

            BTW ja uz to (milkit) posledni dobou leju rovnou do plaste. Je to rychlejsi a min nacamram.

            • dan001  

              Přesně, kdo by se s tím sr*l přes ventilek.

              • Mr.Duck  

                Já. I Race sealant přes divnej Cushcore ventilek, kdo by se s tím s*al sundavat patku :) Když mám sundanou gumu a vím že to na ráfek jde dobře nahodit , tak to do gumy naleju a nahodím. Ale když vím že se tomu nebude chtít, tak to radši nasadím, a pokud to jde tak nahodím bez mlíka a až pak naleju přes ventilek. Pokud to nechce chytnout, tak teprv naliju mlíko a dostanu ho na patky než to zkusím znovu nahodit.

                Je to tak mnohem čistší, a ještě ušetřím mlíko co se nerozleje všude :)

            • THORX  

              Vnitřek pochopitelně vyndán, mno pro mě je tato metoda snadnější hlavně tedy v terénu.

              • slavekRM  

                na vyjížďce v terénu snad mlíko doplňovat nebudeš ne…

                • THORX  

                  Při defektu a instalaci knotu?

                  • plzakj  

                    Kdyz das knot driv, nez ti to vsechno vytece, tak ne.

                    • THORX  

                      Někdy se stane že to kolem knotu ještě utíká takže mlíko bude asi přeci jen zapotřebí.

                      • slavekRM  

                        V životě mě ani nenapadlo vozit sebou ještě mlíko. To tu fakt někdo dělá?

                        Knot mi to skoro vždycky pobral. Vlastně jen jednou ne. to jsem musel nahodit duši.

                        • petyn  

                          Třeba MLOK a já taky. 60ml lahvičku čerstvého tmelu uvezeš ne? Je to lepší než se drbat s duší, když to teda není fest řízlé.

                          • slavekRM  

                            Uvéz to uvezu, jen mě to nikdy nenapadlo a vlastně ani nevím o nikom z okolí, že by mléko vozil. No námět k přemýšlení to je :-).

                            • Mr.Duck  

                              Když jedu větší trip někam daleko od civilizace, tak vozím tu malou lahvičku stans a Co2, a samozřejmě knoty. Možná to připevním nějak na kolo a začnu vozit pořád. Sice jsem to ještě nepotřeboval, ale nebaví mě furt na někoho čekat jak opravuje.

                              V batohu na větší tripy mám k tý lahvičce NT páskou přilepený ventilek, takže když má někdo duše a nechce se mi čekat než to opraví na dalších 39m do dalšího defektu, tak můžu díky Co2 přejít na bezduše když na to přijde. Hlavní důvod je a samozřejmě oprava existujícího bezdušového systému, ale na konverzi se to použít dá :)

                              • R-A-D-I-U-S  

                                Tak nezapomeň ještě na pásku, jinak by se ta konverze mohla zkomplikovat ;-)

                                • satch  

                                  Má ji tam taky… Drží ten vetilek přmotanej. Ale omlouvá tě čas příspěvku :)

                                  • Breakpain  

                                    Upřímně si neumím představit, že se s tím někdo jebe na trailu :), ale neříkám, že to nelze…

                                    • satch  

                                      To nevím, ale má vše s sebou :)

                                      • Breakpain  

                                        Jo, to se nepru, ja jsem klesnul tak hluboko, ze vozim na kratsi svihy tri imbusy a … jidlo :). Pravda, centrovaci klic vzdy … Na delsi vozim navic vodu a svatecne jednu bombicku.

                                        Ale na mou obranu jsem si vzdy poradil sam, i kdyz jsem se treba 4h soural pesky zpet ;)… odvykl jsem si vozit batoh a zacal minimalizovat…

                                  • R-A-D-I-U-S  

                                    Jó, tak to je ten ventilek přimotanej důkladně, když to vydá na dvě konverze :-)) Jsem si právě nebyl jist jak to dotyčný myslí.

                                    • Mr.Duck  

                                      Na jednu, a i to tak tak, jde mi samozrejme hlavne o to moct opravit problem kdyz nastane, ale kdyz na to prijde, proc ne? Zas tolik prace to neni, o malo vic nez menit dusi, a nepocitam s tim ze by to bylo nejak perfektni kdyz uz bych to delal.

                          • mire  

                            Jak se má MlokCZ, bo už tři čtvrtě roku nic nanapsal?

                        • novas752  

                          Taky vozim, asi 80ml lahvičku.

                        • bezdratova.sprcha  

                          Dokud jsem ještě jezdil tmely jako Stan's NoTubes tak jsem o tom popravdě párkrát přemýšlel, protože byly defekty kdy mi skoro všechno mléko vyteklo. Vozit schopný tmel a je po problémech :)

                          Za více než 15K jsem nepotřeboval duši ani tmel.

                          • plzakj  

                            To je kterej?

                            • bezdratova.sprcha  

                              Takovej, kterej se ti osvědčí ;)

                              Já osobně používám Caffelatex.

                              • Sistematicx  

                                Nezere nahodou pásku?

                                Nebo to dela zeroflats?

                                • bezdratova.sprcha  

                                  Abych byl upřímný, žraní pásky jsem nezažil s žádným tmelem. Nicméně tmely na bázi čpavku mohou dle všeho škodit hliníkovým komponentům. Také někteří výrobci plášťů, především Maxxis, varují že tyto tmely snižují integritu plášťů. To poslední mohu do určité míry potvrdit, protože se mi dřív po určité době stávalo, že se v plaští začaly objevovat neopravitelné defekty a některé staré defekty se začaly otevírat.

                                  Myslím, že teď už většina tmelů od čpavku upustilo (ZeroFlats ho má pořád) a spíš se používá glykol. Caffelatex evidentně používá latex, ale mají jinak mají nějaké vlastní nestandardní složení. I dle čichu mi nepřipomíná žádný jiný tmel. Jeho největší prohřešek je hlavně ucpávání ventilků :D

                                • Breakpain  

                                  Zero, ale jen nektery … NoTubes, Tesa, ok. Ale myslim ze s DT si to nerozumi…

            • mire  

              Milkit jsem vloni dával jen přes tělo ventilku a stříkačkou. Krásně a bez problému protékal, čistá práce a 100 ml v pohodě nateklo. U E13 to tak nebylo, ale u Spešlu tmelu ano. Vloni mě na to moje xc Milkit nezklamal, tak letos u něj zatím zůstávám.

    • Sistematicx  

      Ma nekdo v merku za kolik byl Milkit drive?

      Tady maji docela zajimavou cenu kdy uz bych ho aji vzal na zkousku.

      https://www.sportovnidum.cz/…-tmel-1000ml

      (no tubes jsem bral naposled z nutnosti 945ml za 580Kč, za 1L to vychazi 613Kč to uz za vyzkouseni zvazuju).

      • kejda  

        Cena je v pohodě, běžně se na de webech pohybuje v rozmezí 25–27 eur. taky zvažuju, že ho vezmu, přece jen to mám bez dopravy, Brno :)

        • Sistematicx  

          Vzal jsem litrovku. Oproti Notubes je to hodne husty.

          Zkouset zacnu ale az na nove gume. Zkusim jak se to bude chovat v kombinaci s CC vlozkou na zadnim. Jestli to nebudu muset trochu naredit aby to nateklo vsude…

          • kejda  

            Aha, tak to já tam fláknu přímo natvrdo bez těch vložek, nebo co…