Zkušenosti s bezdušovými tmely 2

634 nepřečtených
  • DoomHammer

    Zakládám další pokračování debaty o tmelech. Románkův offtopic o Tubolitu a dalších duších bude nemilosrdně zlatkován.

    • gerrard  

      Dekuji, uz se to nedalo cist.

    • Stingray  

      +1 to je hroznej kretén, tak snad už bude klid..

    • DoomHammer  

      Rovnou se zeptám – kam aktuálně chodíte na Orange Seal? Už se objevil dodavatel v rámci ČR?

      • Twitko  

        ja ho zatim vzdy kupoval u Bike24 … do plastu liju Endurance (kupuju to velky baleni) a s sebou vozim „klasik“ v te male originalni flasce. Na ni me akorat „sere“ ze je kulata – hure se uklada do batohu atd .. preferoval bych neco placatejsiho, ale co uz .. nic neni ideal …

        mimochodem – dneska jsem prosel v garazi kolem kola (predelano na bezduse koncem rijna 18) a cvicne zkontroloval tlak – v obou bylo kolem 1,3 baru … normalne vzadu vozim cca 1.9 a vepredu 1.7. Naposled kolo jelo 11.11.2018 .. to znamena 2,5 mesice bez dofukovani – neni spatny, ne ? :-) Tmel Orange Endurance jsem tam nalil pri instalaci a pak uz nedolival, plaste Schwalbe HD-TLE.

        Tak jsem to dofoukal oboji na 2bary a myslim ze mam vystarano do zacatku sezony.

      • Goob  

        +1 bike24. Kupuju velké láhve a jednu tuhle malou jsem si koupil jen kvůli pohodlnému dolévání.

        Jo a díky Doome za vlákno BezRomanaII

    • Hroch Peťas  

      V původním vláknu jsem se nedozvěděl tak snad tady.

      Na vytvoření bezduší jsem použil Mitas kit, vše funguje jak má a můj dotaz zní: Jaké poradíte mlíko na dolévání, od Mitase nebo lze použít jiné ?

      https://www.spoke.cz/…s-supra-kit/

      https://www.kupkolo.cz/…150ml_z5941/

      • DoomHammer  

        To bude dobrá alchymie. Já bych se držel značky, pokud dobře funguje.

      • Spock lone wolf  

        Taky jsem kdysi přestavoval pomocí tenkrát ještě Rubena Kitu, napoprvé jsem tam nalil ten tmel co byl u toho a od té doby doléval Notubes. Akorát mám pocit že když už jsem doléval, tak bylo pravděpodobně stejně sucho, protože já jen dolévám přes ventilek na začátku sezóny a jinak jsem to nikdy neřešil.

      • Pijer  

        Kdysi před lety, když jsem tohle koupil v nějaké super akci za cenu dvou ventilků, tak to fungovalo i s obyčejným NoTubes. Měl jsem ho doma, tak jsem ho zkusil a neměl problém. Než jsem spotřeboval flašku, tak šla kola pryč, takže jsem na tom jiný tmel nezkoušel. Nebál bych se použít téměř cokoliv.

        • Hroch Peťas  

          Super, s červeným nebo černým víčkem?

          https://www.kupkolo.cz/…6-ml_z90308/

          https://www.kupkolo.cz/…icko_z98897/

          Díky všem

          • DoomHammer  

            Race má jinou konzistenci, jsou v něm kevlarová vlákna a nedá se (neměl by se :)) dolévat přes ventilek – ty cancoury prý ventilek ucpou. Nezkoušel jsem, NT Race dolívám přes sundaný plášť.

            Jako dolívací tmel bych asi volil spíš klasický NT.

            • Jirim27  

              Ja jsem dolival race 2× pres ventilek a zatim nezalepeno… Mozna mam stesti

              • abel  

                napadá mě, že jestli to poté napumpuješ, tak ventilek profoukneš a nic se nezalepí…

            • Honza03  

              Tak nejde o to že by to ucpalo ventilek, ale blbě se do něj dostávají když mají na šířku větší rozměr než ventilek. Já si to vždy naleju do kelímku a nasaju stříkačkou – co pobere stříkačka projde ventilkem co ne tam rukou procpu na vejšku. Oni ty cancoury jsou stejně na dně a za začátku lahve jich tam moc není.

              • DoomHammer  

                Šejk it bejbé :)

              • ememem1  

                o jakych cancouroch je rec? pouzivam race dva roky minimalne a o ziadnych casticiach vacsich ako priemer ventilku nic neviem.

                • Honza03  

                  Jsou tam skleněné vlákna i přes 8mm dlouhá a i přes milimetr široká, jsou hlavně na dně lahve a ani mícháním je moc nahoru nedostaneš, ty se přes ventilek blbě cpou…

              • roman II  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          • Pijer  

            Jak píšu, tenkrát to byl ten normální – s černým víčkem.

            Ten Race jsem používal vloni celou sezónu jak na dětí závodní i tréninková kola tak na svého bika i cyklokrosku a buď jsme za celou sezónu neměli defekt a nebylo to potřeba, nebo ten Race funguje :-) Doléval jsem ho rovnou do pláště, ale připadá mi, že stejně trošku ventilky zalepuje a hůř se pak měří tlak v pneumatice.

            • 01carbon  

              Po 1,5 sezony s race navrat k nt. Race ok pred zavodem apod. Po delsim pouzivani se ty sekana vkakna nekde na plasti uvnitr chytnou a udela to na nekterych mistech takove prichycene (hodne pevne) cucky. Nt jezky, ale ty sly vyndat bez nasili.

            • DoomHammer  

              Já u gravelu přešel z Race na normální, protože Race se mi blbě nalíval do plášťů.

    • plzakj  

      Dobry pocin. Snad jedinej aktualni troll na BF, kterej vyzaduje peci a nekoho, aby ho cenzuroval.

    • embi  

      Pridam mou zkusenost. Pro lidi, co neradi experimentuji a chteji funkcni ozkousene reseni doporucuji Stans NoTubes, IMHO s tim clovek neslapne vedle. Muzu jeste doporucit Zero Flats nebo CaffeLatex. Neco uz jsem s tim najezdil i napichal ;)

      • Breakpain  

        Z těch tří mi nejvíce vyhovuje Zero Flats – funguje „nejlépe“ mi přijde. ALE jsou v něm taková zrníčka, která pomáhají zatěsnit větší díry – a ty jsou vždy na dně. I po protřepání se drží u dna… Takže jediný neduh je vydolovat to, aby to bylo i v kole ;) …

        • tombosco68  

          Zero Flats funguje opravdu dobře, akorát, asi jak je tam přidaný čpavek, tak je dost agresivní. U 4 ráfků mi rozleptal lepidlo pásky. Teď používám CF, docela dobrý. Oproti ZF nezalepí větší díry. Docela by mě zajímal nový Muc Off No Puncture Hassle. Zatím jsem četl samou chválu.

          • Breakpain  

            A u jaké pásky? Já používám NoTubes a DT Swiss – neeviduju problém

            • tombosco68  

              pásky Enve, NT, Panchowheels. Ráfky NT Crest a Enve 50.

              • Atilla  

                Pásky žere fest. Komu jsem to dal, tomu odešla gorilla tape. S NT nikdy žádný problém.

                • MlokCZ  

                  Tak ZF obsahuje toho amoniaku opravdu hodně.

                  ZF ale už není moc důvod používat. Sice funguje velmi slušně, ale ten amoniak + hodně slepuje pláště a jsou na trhu stejně nebo ještě o trošku lépe fungující tmely, které ani jedním netrpí (třeba Orange, který je teď už delší dobu lépe dostupný než býval ze začátku a otázka jak je na tom Muc off dlouhodobě v plášti – to že jako čerstvý zaceluje výborně je ověřené).

    • Čipera  

      Chci se zeptat, má tu někdo zkušenost s pridavanim trpitek, flytru do mlíka? Mělo by to prý zabránit uniku i u větších děr.

      • DoomHammer  

        Jenom, aby to spíš nedělalo ježky…

        • Jenda  

          zase kdyby jo, tak budou krásní, takoví discoježci :-D

          k tématu tmelů – zatím mám zkušenost jen s NT a ZF. ZF mi rozleptal originál pásku od DT, žlutá TESA od Hanáka drží. Jezdím ale málo a moc nepíchám, takže srovnání co se větších defektů týče moc nemám. Respektive jak ZF nevysychá, tak po čase zůstane v plášti nefunkční voda a tak jsem se vrátil zpět k NT, kde hned podle zvuku mám šanci odhadnout jestli tam ještě něco je nebo už je sucho. Akorát ty ježci zní podobně jak přelévající se mlíko :-)

        • Čipera  

          Tak to jo, pokud je to jen kvůli jezkum tak na to kašlu. Měl sem prave letos celkem problém. Přešel sem na bezduse s tím, že budu bez defektu. S dušema jsem měl 4 ročně. No pořídil sem si ty nejlepší řady plášťů od maxxisu a za rok prorazil 3 plaste, kde ani mlíko, ani knot nepomohl, tak jsem z toho byl celkem smutnej. Nevím čím to může bejt, jestli mnou, pláštěm nebo něčím jinym.

          • Nutribird  

            Malý tlak ? Cvaknuté rafkem o šutr. Pokud to nebylo v běhounu, ale v boku.

      • roman II  

        to by mohlo fungovat navíc po každým plesu se toho dají na podlaze sesbírat kila takže by to mohlo být levné řešení pokud teda bude funkční

    • Doktorzet  

      Ahoj, nevozí někdo Cafe latex na gravelu. To znamená tlak něco kolem 3 barů? Jestli dokáže zatáhnout díru. Na mtb s ním nemám absolutně problém. Jenže tam vozím tlaky kolem 2 barů. Díky

      • DoomHammer  

        Vozil jsem a nefungoval. Už jsem to psal dříve – řezanec od kamínku mi to nevzalo ani po cca 10 km.

    • Goob  

      Čas od času se objeví nějaké ghetto řešení vzdušníku z petlahví, hasičáku atd. Toto ovšem vidím poprvé (od kamarádů z modelářského fó­ra):

    • Sistematicx  

      Stans po cca 3 mesicich. Nalito puvodne 80ml a ted jsem z toho vytahl 30ml. To se to tak odparuje z toho plaste? Beru to ze pri nahozeni mi par ml proteklo pres spatne nalepenou pasku a ventilek nez se to zatahlo ale bylo to jen pohledove trosku. Nevsiml jsem si defektu za celou dobu nebo ze by mi to prolinalo pres plast. Jeste je moznost ze to vcucnul cush core do sebe.

      • plzakj  

        Jestli byl ten plast prvne s tmelem, tak je to normal. Ono se docela dost “vsakne” do plaste. Priste uz to bude min.

        • Sistematicx  

          Ano byl to novej plast. Starej prozmenu prolinal furt bxl jezdenej dve sezony s dusi a mel dva knoty takze jsem daval novej.

          Ted budu davat novej predek i zadek. Dhr2 dhf 3c kolik toho mam nalit? Kolem 100ml do kazdyho? Ted jsem mel 80 a v tom zadku toho moc nezustalo ale na predku jsem mel zustatek 60.

          • Honza03  

            Já dávám tak 120–150 ml na půl roku…

          • antt  

            do nové, s vložkou, klidně i 150mm. Nic tím nepokazíš

            • antt  

              150ml :)

              • matbiker  

                Já nevím, do 29×2,35" liju tak 70–90ml, když mi ujede ruka. Po čase trošku doliju a nikdy jsem neměl problém.

                • Atilla  

                  Dávám ještě méně

                  • mastihuba  

                    když někdo musí dávat víc tak už je neco špatně na kombinaci rafek, plášť :-)

                    • antt  

                      souhlas, nejhorší je, když to uteče do ráfku . . kolem ventilku

                      • Sistematicx  

                        Se mi stalo no. Pretahl jsem moc maticku a v terenu chtel po case trochu dofoukat a jak jsem ssundaval pumpicku tak jsem protahl tesneni do rafku a vsecko pryc

      • Breakpain  

        CC nic necucá

        NT normálka vysychá ;-)

        Je dobrý to po 1–2 měsících dolít nebo upřímně spíš vyměnit komplet obsah, bo ono už to pak stejně nefunguje a je to jen tekutina, co se Ti tam převaluje.

        Používám Zero Flats – a dám tam minimum – cca 90ml. Po měsíci doleju 50 do každé gumy, po dvou – pokud nejsem ultra línej shodím gumu, vytáhnu tu vodu stříkačkou a dám komplet novou. A neboj, CC mám taky – tohle dělám jen během parkové sezóny, po Praze nato prdím a počítám s tím, že to dojedu když tak na CC…

        • Sistematicx  

          Diky za zkusenost. Bezduse nemam tolik zkusenosti jak casto kontrolovat tmel a dolivat. Jezdil jsem na tom vseho vssudy cca 4 mesice… ale i tak spokojenost.

          • plzakj  

            Poznas, jestli sploucha. Kdyz moc ne, tak dolit.

            • DoomHammer  

              Je otázkou, co to šplouchání znamená, jestli je tmel funkční a nebo šplouchá jen nosná kapalina.

            • Breakpain  

              Cca po měsíci mi přijde, že už defakto jakýkoliv tmel nic nezalepí ;)… to že to šplouchá znamená jen to, že je tam tekutina.

              Vždycky to řeším dle toho, kam jedu a jak je obtížný návrat, když řešení selže ;-).

              Toť moje zkušenost.

              • MlokCZ  

                Přesně tak to je. Tedy je nesmysl jen pořád dolívat, to je k ničemu.

                Je potřeba si vybrat jednu ze dvou cest:

                • co nejmenší starosti doma → nedolívat tmel vůbec a jen vozit rezervní lahvičku pro případný defekt, dobrá varianta zejména pro ty, co nedefektí moc a nejezdí závody
                • co nejlepší ochrana proti defektům už za jízdy, pravidelně kontrolovat tmel, pořádně se zbavovat starého a doplnit vždy komplet nový
                • roman II  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                • MlokCZ  

                  Případně třetí varianta dolévat sem tam (tak po 4 měsících) FL tmel bez sundání pláště.

                  FL tmel sice funguje opravdu blbě a žádnou trošku větší díru nedá, ale na druhou stranu nevytváří nefunkční sračku, které je třeba se zbavovat, nezasírá ventilky a dobře se případně čistí. Občasné dolití u FL je oproti variantě nedolévat vůbec pouze pro udržení výborného zatěsnění (tedy aby se nemusel častěji dofukovat) a pořešení jen minidírek typu trny.

                  Samozřejmě pro tuhle variantu je potřeba vozit rezervní malou lahvičku s dobře fungujícím tmelem (budu místo Orange seal vozit teď Muc off, ten se zdá, že dokáže dát ještě o malinko větší díry).

                  Nakonec tedy rok na FL tmelu byl výborný i přes jeho špatnou funkci. Starostí naproté minimum, tlak držel nejlépe co jsem zatím jaký tmel jezdil a i přes málo odolný běhoun Schwalbe TLE XC plášťů jen jeden defekt, který jsem na vyjížďce musel řešit a to s opravou za 1 minutu (bez sundání kola).

                  Takže nejspíš zůstanu ještě nějaký čas u FL (s rezervní lahvičkou dobře fungujícího tmelu), dokud nedojde na více defektů, které bych musel na vyjížďkách řešit.

                  • doubleingram  

                    Ja jse mel vetsinu sezony FL vzadu na Conti RK Pro a zalepil x malych direk, vidim, jak to z nich teklo dle map. Drzel tlak, uvidime, az ho ted shodim jak bude vypadat. Musim zaklepat ale byl to rok bez defektu a to rafek obcas cinkal.

                    • MlokCZ  

                      Právě to, že to teklo vůbec neznamená, že tam byly díry.

                      Ve všech pláštích mi u FL teklo nebo minimálně prolínalo na více místech. Ovšem pak tmel došel, přestalo to tedy logicky téct/prolínat. Těsnit to ale nepřestalo a těsnilo dál na všech pláštích několik měsíců dalšího ježdění.

                • ememem1  

                  moc nechapem, hovoris ze dolievanie je k nicomu (povedzme) a zaroven ze vozis nahradny ktory dolejs ak treba a diera sa zalepi. takpreco potom nestaci obcas doliat ale je treba najskor stary vyliat(co uz je dost pakaren)

                  • DoomHammer  

                    Protože tmel průběžně vysychá, ty lepivé částice se postupně napatlají na vrstvu uvnitř pláště a zůstane jen ta nosná kapalina. Když máš ve flaštičce čerstvý tmel, tak ho doleješ až v okamžiku defektu a máš jakous takous jistotu, že ty lepivé částice budou fungovat.

                  • MlokCZ  

                    Jak už bylo napsáno, v lahvičce máš funčkní nový tmel a použiješ až při defektu. I v té malé lahvičce je dobré čas od času dát nový (pokud se nespotřebuje při defektu a není tím automaticky dolitý nový), ale stačí bohatě jednou za rok.

                    V plášti nejenom, že zůstane jen nosná tekutina, ale také už smíchání dolitého nového se starým nefunkčním už funkci velmi zhorší už hned po dolití.

                    Když doléváš při defektu, tak ten starý nefunkční necháš nejprve dírou vytéct (pokud tam nějaký ještě je). Nový funkční z lahvičky se tak ani nepromíchává s větším zbytkem starého nefunkčního.

                    • MlokCZ  

                      A přesně tenhle problém (dobrá funkce nový tmel vs špatná u starého v plášti) je také důvodem, proč v testech tmely dopadají často o mnoho lépe než pak v reálu. V testech mívají skoro vždy nově dolitý tmel a hned testují. Proto srovnatelné výsledky z testy se dosáhne právě pouze z čerstvě dolitého z rezervní malé lahvičky.

                      A pak ty lepší tmely fungují překvapivě hodně dobře a dají někdy i dost velkou díru. Samozřejmě i tady je to omezené do určité velikosti a tvaru.

              • Zdendyš  

                Je to tak. Tmel ma smysl ladit na zavody, jinak se tim zabyvat je vicemene opruz z ix duvodu.

        • ememem1  

          nalejes 90ml a kazde dva mesiace dolejes 50ml. to hy somsq na cele ust davno vysral. uz len cenovo je to katastrofa. obzvlast ak mas viac bikov. nechapem naco to robis, mne to vydrzi v pohode pol roka na biku aj silnicke.

          • roman II  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          • Breakpain  

            Ne, doleju 50ml po jednom měsíci a pak to vyleju komplet a dávám nový tmel (každý druhý měsíc to měním komplet). Zkoušel jsi někdy do kola s tmelem, kde máš 2 měsíce starý tmel píchnout malý hřebík? Mně se to nezacelilo…

            Dělám to na kole se kterým jezdím na lano (jedno kolo pouze, u ostatních kol tohle nedělám)… chci, aby to fungovalo a užil jsem si trénink. Cenu u parkového ježdění nemá smysl řešit, v porovnání s tím, na kolik vyjde sezóna je cena za mlíko zanedbatelná položka.

            • ememem1  

              cielene som to neskusal, nicmenej ked som raz vyhodil asi po roku NN tak som si ho schvalne pozrel a bol docela prekvapeny kolko bolo v nom dierok. takze to asi fungovalo minimalne na bezne defekty. ako realne ked nahodim novy plast ciuz na biku alebo silnicke nalejem tam cca 70ml a asi po pol roku dolejem 50ml. zatail to vzdy fungovalo,imho to trocha prehanas.

              • Breakpain  

                Vidis, nezkousel si to, ja ale ano, takze jsem se dle toho zaridil.

                Kazdy sveho stesti strujcem ;)… s dovolenim se budu drzet toho, co mam overeno jako „neprustrelnou“ kombinaci.„Trpim“ tim stejne jen ja ;)…

              • MlokCZ  

                Ne, nefunguje to. Už jsem to tu psal hodněkrát. Z reálu už mám větší množství případů, kdy v plášti tmel byl, ale nefungoval.

                Defekt → tmel v plášti ho nepobral a nový dolitý z lahvičky ho okamžitě zacelil bez jakýchkoliv problémů.

                Starý tmel v plášti má šanci pobrat úplně nejmenší dírky, ale cokoliv trošku většího nedá vůbec.

                A než pak dolévat bez zbavení se starého tmelu je už méně práce a levnější nedolévat vůbec.

                Ze 3 párů kol jsem za poslední rok u všech šel metodou nedolévat a navíc ve všech byl špatně fungující FL. A 5 kol z 6 tak vydrželo celý rok a jen u jednoho jsem měl defekt, který vyřešil dolitý tmel z rerezervní lahvičky (tedy oprava na 1 minutu).

                A dokud tam FL tmel byl, tak prolínal na více místech. Když pak došel/vyschnul, tak neprolínalo několik měsíců nic a tlak pořád držel dobře. To jen dokazuje, že to prolínání vůbec nebyly defekty. Stejně jsem to měl i u latexových tmelů. To co vypadá jako malý defekt (je tam vidět prolínat tmel) ve skutečnosti defekt často vůbec není.

                • doubleingram  

                  V cem vozis tmel na dolivani za jizdy?

                  • Goob  

                    Já v tomhle:

                  • RomanH  

                    Vozim originalku.

                    • lidumil  

                      A ten „špuntík“ nepovolí?

                      • doubleingram  

                        Taky by me zajimalo. Po otevreni a doliti to porad drzi bezpecne zavreny?

                      • RomanH  

                        Zatim ne, tuk, tuk. Mam ji ale teprve 4 mesice, vozim ji v camelu (Osprey Raptor) v te vyndavaci kapse s naradim. Predpokladam (mozna naivne), ze i kdyby povolil, nic by se nestalo – bud tam bude jeste „alobalova“ zaslepka, nebo se bude muset odriznout vrsek.

                        • satch  

                          je tam záslepka na lahvičce.

                          • romachain  

                            Používám tuto lahvičku a jelikož ji mám už odzátkovanou, řeším to tak, že to bílý mám na lahvičce našroubovaný přes igeliťák a tím pádem ten červenej špuntík už je jen na ozdobu. Před použitím musím odšroubovat bálý, vyhodit igelit a znovu našroubovat a pak teprve nalívat. Něco jako když se před příchodem PET lahví používaly flašky od octa a aby těsnily, zavíraly se přes igelit. Ale kdo toto pamatuje…

                      • MlokCZ  

                        Všechny varianty s tím malým špuntíkem (ať už jen nasazovací nebo s minizávitem) jsem vyloučil, to nedrží tak dobře. Když tam je minizávit, tak pokud se to dá ještě do pytlíku a zaváže gumičkou, tak to nějak drží (chvíli jsem vozil před tím než jsem přešel na ty lepší Zero flats lahvičky), ale moc jsem tomu nevěřil a rád nahradil.

                  • MlokCZ  

                    60ml lahvička od ZF. Má dobré šroubovací víčko (šroubuje se celé víčku přes celou lahvičku, ne jen malá krytka, která má krátký nebo žádný závit a nedrží tak dobře) + samozřejmě akorát koncovku na dolití přes ventile), takže dobře těsní.

                    Už tu ale někde v historii byly i odkazy na nějaké lahvičky za pár centů z číny. Jen vybrat s vhodnou koncovkou.

                    • doubleingram  

                      60 ml ti vzdy stacilo na MTB plaste, treba FL na zaceleni za jizdy?

                      • MlokCZ  

                        Ano. Protože je to čerstvý funkční tmel (a navíc hned otočíš kolo dírou dolu, tak tam steče všechno), tak stačilo většinou i méně. Vozil jsem jeden čas jen 50ml lahvičku a u 60ml jsem i použil nejdřív jen půlku (když mi přišlo, že díra není super velká) a také to dalo.

                        Možná ale budu vozit 1×50 + 1×60ml. Ale z jiného důvodu. Jednak pro případných více defektů (hlavně když je přední i zadní kolo) a pak bych vozil v každé jiný tmel. Orange seal originál m´ještě mám dost a Muc Off brzy objednám. Tak bych mohl u hraničního většího defektu na vyjížďce případně srovnat (kdyby to náhodou jeden dal a ten druhý ne).

                        • doubleingram  

                          Me prijde, ze kdyz je defekt na druhy strane, nez ventilek, tak treba FL tam potece dost dlouho a mraky zbyde na stenach.

                        • RomanH  

                          Kolik vozis bombicek (a jak velkych) ? Vozim dve 16g…

                          Lahvicku s tmelem vozim jen jednu, ale zase vozim 120g nahradni dusi (schvalne kvuli vaze 26'') a tu klasickou pumpicku. Toho se proste nechci vzdat, byl jsem svedkem, kdy to dotycnemu vyfucelo bokem… Pred CO2 bombickama + nahradnim tmelem jsem vozil duse dve…

                          Nedavno jsem si delal poradek v naradi, ktere ssebou vozim, a docela nemile me prekvapila celkova vaha, i s pumpickou a tmelem 1kg… Dobre, pokud bych vyhodil tu pumpicku + dusi (a pribral dalsi lahvicku), usetrim jenom cca 130g, ale i tak je to sakra dost.

                          • MlokCZ  

                            Trvale mám v podsedlovce 2× 16g bombičku, to vozím tedy vždy. A do batahu pak přidávám dle potřeby (dle typu vyjížďky) nic nebo pumpičku nebo třetí 16g bombičku. Je to ale spíš nadhodnocené, tedy opravdu rezerva i pro nejhorší situace. V 90% mi stačila jediná bombička, jen jednou jsem použil ještě část druhé.

                            K tomu vždy vozím knoty. Náhradní duši většinou nevozím, jen vyjímečně na něco hodně dlouhého, kde chci mít opravdu jistotu.

                            Nicméně rezervní duši jsem za 13 let ježdění bez duší nepoužil nikdy (a ani odvoz jsem z vyjížďky kvůli defektu nevolal také ještě nikdy).

                            • Atilla  

                              Mě teda na dojetí 16g bombička nestačí.(27,5" x 2,5", nebo 29 × 2,3") .

                              Buď 20g, nebo 1,5× 16g( ale zbytek mi do druhého dne uteče). Vozím proto 2 × 20g.

                              Já teda duši použil aspoň 4×, protože díru na prst prostě nezalepíš. Vozím ještě kavlarovou tkaninu aby my duše nelezla ven z pláště.

                              • RomanH  

                                Ja uz taky musel 2× pouzit dusi (jednou teda kvuli sve nesikovnosti).

                            • RomanH  

                              No ja to prave vsechno dal do te mobilni kapsy s naradim, ktrou si prehazuji mezi batohy (malej 14l Raptor vs 28l na vicedennich akci), a uz nemusim resit, co mi chybi…

                              Ale ta vaha (kde to sakra nabralo to celkove kilo) a velikost (lahvicka, bombicky, duse) mne trosku vadi, budu to muset prehodnotit…

                              Inbusy + montpaky + nytovacka

                              2× 16g bombicka

                              1× CO2 hlavice s regulaci

                              1× pumpicka

                              60ml tmelu

                              klic na ventilek, nahradni vnitrek ventilku

                              knoty s vidlickou

                              1× duse

                              lepeni+zaplaty (obcas jedu s detmi a prakticky nic to nevazi, navic se tim da podlepit plast, kdyz by bylo nejhure)

                              spojka retezu + dva clanky

                              1× radici lanko

                              brufeny, jodisol + pinzeta na klistaky, cepelka skalpelu, izotermicka folie, par el. stahovacich pasek

                              • MlokCZ  

                                Já nesnáším těžký batoh, takže proto to mám rozdělené. V batohu jen něco hodně lehkého z těch věcí, co mi stačí na rychlou opravu jednoho defektu (lahvička tmelu, 1 bombička, koncovka na bombičku s možností dávkování, 2 montpáky), případně jsou lehkoučké (knoty). Zbytek mám zabalený v podsedlovce, kterou tak moc často ani nerozbaluju.

                                Podsedlovku s náradím (a 2 bombičky) mám rovných 0,5kg. V batohu pak to je pod 200g.

                                V batohu se také snažím nevozit pití, pokud to není nutné na danou vyjížďku a když už je, tak si vystačím třeba jen s 0,5l (navíc, základ je láhev v košíku) a vždy naplánuju, aby šlo někde případně doplnit.

                              • ememem1  

                                dako moc to riesite – v podselovke multikluc, 2×16g co2, kartusa, klasicke flaky na velku dieru(rezy), eska paska, spagat, handricka, objimka na teleskopku, spojka alebo nit a jazdim s tym furt ci na hodinu okolodomu alebo do alp na tyzden. pumpu ani dusu som.nepotreboval, po chatu alebo domov to da vzdy.

                                • doubleingram  

                                  My to řešíme a ty vozíš takový krámy :)

                                  • ememem1  

                                    iste ze hej, vozim a v zivote som sa nezamyslal nad tym kam idem a ci mam vsetko. dokopy to ma aj s brasnou asi 350g. aby som rozmyslal ci mam na dlhsi vylet prihodit este cosi a pod. sa na to mozem......

                                    • RomanH  

                                      Kazdej to ma postaveno jinak. Ja treba nevozim kleste a uz jsem byl 3× svedkem, kdy by to bez nich znamenalo ukonceni vyjizdky. Nastesti dotycni je v tu chvili meli.

                                      Zene treba ve Svajcu zustala zamknuta vidlice (ztratila ovladaci packu). Tim kouskem na vidlici, co trcel, nestlo prsty otocit – nastesti tam pasoval jeden z otvoru na centrklici, jinak by byl pro ni ten sjezd dolu ze sedla hodne zajimavej.

                                      Kamaradka rizla v Alpach ve Francii plast – bez vypodlozeni by to take neslo a musela by to dojit pesky.

                                      Kdyz jedu nekam na 4 dny putovani (treba po Slovensko – Polske hranici od Ukrajiny), nechci to predcasne ukoncit kvuli nejake prkotine, kterou lehce opravis, pokud mas vybavu. Stejne tak se mi nechce zbytecne ukoncit ani celodenni vyjizdku kolem baraku (ci volat odvoz). Zase tak nic zbytecneho nevozim.

                                      A protoze nechci premyslet nad tim, co kdy pribalit / vybalit, mam to v te jedne prendavaci kapse, kterou prehazuji mezi batohy. Jen to objemove (a asi i vahove) narostlo kvuli tem bombickam a tmelu. Na druhou stranu jsem se zbavil odpruzeni, presmyku, tak popremyslim jak zredukovat i to naradi.

                                      • doubleingram  

                                        Nevoz batoh a hned mas kilo dole. Omez obaly na minimum, kdyz to vse napocitas, tak uvidis.

                                        • RomanH  

                                          Batohu se nevzdam. Kdyz jedes cestou necestou (treba na te Dukle byl bez prehaneni co chvili polom – Bukovsky prales), prudke krpaly, kdy tahnes kolo, mam daleko radeji batoh na zadech, nez cokoliv na kole (mimo jedne lahve s vodou). Navic me treba Camel asi i zachranil, kdyz jsem spadnul z 10m skaly pri ceste z prace domu.

                                      • mastihuba  

                                        zredukovat i to nářadí – nestacilo by třeba na výletě neměnit brzdové destičky? :-P

                                        • RomanH  

                                          Voe :-) Jo, vidis, jedny nahradni desky taky vozim. Jak nam v Beskydech prselo a jelo se s baglem, desky sly neuveritelne rychle do kopru (pred akci nasazeny nove a na Javorine po sjezdu z Lopeniku jsem jedny menil).

                                          Naradi zredukuju, ted mi prakticky staci nytovacka, montpaky, kde je i centrlic, dva imbusy, a vyjimecne mozna i sroubovak. Tmel preliju do ploche flasky od oleje ala Paja, a abych prihral polivcicku RomanoviII, pro nejhorsi pripad vezmu misto te 120g duse Tubolito S-Tubo 40g (a budu se v pripade nutnosti pouziti modlit, aby to nefucelo kolem ventilku, jak nekteri psali). Pumpicku Airbone XL.

                                          Jen bych chtel nekte najit samostatne kombinovane L imbusy (napr. 2 + 4, 6 + sroubovak). Vetsinou jsem to nasel jen jako soucast ruznych multiklicu napric vyrobci.

                                          • Paja  

                                            Mam malou nytovacku od authora kol ;) s centrklicem, do ktere se da sikovne upnou bit + jednu z tech drazek na centrovani jsem propiloval tak, aby se s tim dal vysroubovat vnitrek ventilku.

                                          • mastihuba  

                                            ja moc nechapu co tady vseci blbnou s flastickama tmelu. na jaře dam 80ml, v pulce roku dam novej a vozim jen knoty. vzdycky stacil vrazit knot a jet dal. nejaky trepani a otaceni kola nad dírou je ztrata času a riziko že pak nezbude tmel na utěsnění knotu.

                                            multiklic, pumpa, knoty a vystacim si od Sudet po cestu na pivo.

                                            • MirosPikos  

                                              Také se spoléhám na knoty. Ale zatím jsem je nikdy nepotřeboval. Ale tuším, že se to letos změní ruku v ruce se změnou obutí :-)

                                            • roman II  

                                              a za rok vozíš půl kila v kolech navíc:-)

                                            • MlokCZ  

                                              Dolít tmel je jednodušší. Do malé díry se knot cpe blbě.

                                              A jestli danou díru dá jen dolitý tmel (jestli tedy není nutné knot použít) odhadnu dobře (zatím pokaždé).

                                              • BB  

                                                jak který knot, Dynaplug přece narveš i do drobné díry. Klasické šídlo ne, to máš recht.

                                                • MlokCZ  

                                                  Do hodně malé také blbě. A je zbytečné mít v plášti hrot od Dynaplug knotu, když to dolití je stejně jednodušší.

                                                  • raskin  

                                                    Ahoj Mloku, chápu to správně, že nemáš v plášti žádný tměl a jen lahvičku na dolití? A když to doliješ, tak necháš tam? A když to vozíš několik měsíců a zůstane jen kapalina, tak co? Vyčistíš to a jezdíš zase na sucho? Díky za vysvětlení

                                                  • novas752  

                                                    V plášti vozí tmel, ale vozí i čeratvý v lahvičce který funguje líp než ten co už je dobu v plášti.

                                                  • MlokCZ  

                                                    V plášti jak kdy. Do nového pláště v poslední době dávám FL, ať to není zasrané. A moc ho nedoplňuju, takže poměrně dost času jezdím bez tmelu v plášti (i FL vysychá nebo tedy postupně prolíná z pláště ven, takže vydrží v plášti jen o něco déle než latexové tmely). U FL aspoň není problém doplnit bez kontroly a vyčištění starého tmelu a nezhoršuje se jeho funkce (která je ale jak všichni víme stejně bídná a větší díry nedá).

                                                    U FL rozhodně nezůstane jen nefunkční kapalina. Tam to funguje přesně opačně, nosná kapalina (která sama o sobě díru nezacelí, není to latex) vyschne a částečky (které zacelí malé díry, u větších FL nefunguje) tam zůstavají. Ale bez nosné kapaliny se nedostanou k díře.

                                                    Jakékoliv čištění tedy u FL netřeba a pokud by bylo třeba pro sundání a uskladnění pláště (když bych chtěl jezdit chvíli jiný),, tak to jde snadno jen vodou.

                                                    Při defektu se prostě jen doleje nový čerstvý latexový tmel z lahvičky. Starý pokud tam náhodou nějaký je a díru nedá, tak stejně dírou vyteče.

                                                    A ten nechám pak následně vyschnout. A protože ho tam nebylo při dolití při defektu tolik a nebyl opakovaně dolívaný, tak v plášti žádný velký bordel nezůstane po vyschnutí. Takových plášťů mám ale menšinu, více mám těch, kde nikdy latexový tmel dolitý nebyl.

                                                    Tak jak to používám je právě celé o tom, abych se o to nemusel vůbec starat, tedy žádné čištění, jen sporadické dolévání (samotné dolití přes ventilek je hned hotové).

                                                    A po několika měsících nezůstane jen nefunkční kapalina ani u latexových tmelů, to už je to dávno vyschlé když se nedolévá pravidelně nový tmel. U latexového ale může být nefunkční kapalina i třeba po pár týdnech, kdy ještě není vyschlý, ale už pořádně nefunguje.

                                                  • doubleingram  

                                                    Vycerpavajici odpoved, jako obvykle. Kdyz byl v jednom plasti loni jendou nality NT a v druhym jednou FL, pak uz nikdy nedolivano, tak mam nutkani do toho ted pred sezonou vubec nelezt a jen vozit tmel na doliti. Co ty na to? Motivace je samo lenora :)

                                                  • MlokCZ  

                                                    To je na každém, jestli chce nebo nechce udržovat funčkní tmel v plášti a s tím spojené výhody/nevýhody.

                                                    FL můžeš bez kontroly dolít, to je hned. Ale samozřejmě ani ten nemusíš, pokud to těsní a vybereš si cestu jezdit bez tmelu.

                                                    NT pokud je dlouho vyschlý, tak dolít také lze. To už se tam ta zaschlá vrstva nepromíchá a bude nově dolitý aspoň chvíli funkčkní.

                                                  • mire  

                                                    Podobně s tmelem E13 co jsem měl vloni. Větší zásek nezacelí, a docela držel tlak. Dnes jsem kartáčkem a vodou vyčistil přední ráfek, zaschlý povlak a šlo to pěkně. Na šířku seřízlá těsnící o-páska, byla v pořádku, neshrnutá. Tak opět dám zítra E13, vpředu nový plášť a zadní vyčistím.

                                                  • BB  

                                                    no jistě, nejdříve zkusím dolít a když to nevezme, pak dynaplug, někde nahoře to píšu, tady reaguji na něco úplně jiného, někdo píše, že šídlo nejde do malé díry a já mu říkám, že dynaplug ano. O tom, zda je jednodušší dolít nebo knot jsem vůbec nediskutoval. Přesto si troufnu tvrdit, že vrazit knot od dynalugu je jednodušší než dolití, alespoň v mém případě.

                                                • mire  

                                                  Pro klasický knot máš proto dva nástroje, průzazník a průtažník. Za mě je to pro běžné šolíchání lepší řešení, není důvod vozit kovovou špičku uvnitř pláště. Ale pro závodní použití a rychlost opravy určitě Dynaplug.

                                            • BB  

                                              já to mám jak ty, ale přesto přejdu k „flaštičkářům“. Stalo se mi to, že jsem měl plášť s vyschlým tmelem (zásadně nedolévám, jsem líný) a chytil defekt. Připravil jsem si knot a chtěl ho někam narvat, ale nenašel díru, kam ho vrazit, protože mi jí neoznačil vytékající tmel. Už taky blbě vidím a fičel silný vítr, takže jsem díru neslyšel. Tehdy jsem došel k závěru, že se flaštička může hodit, v tomto případě čím menší, tím lepší.

                                              • DoomHammer  

                                                To se mi taky kdysi stalo. Díra nikde, pomalu to zdrhalo, tmel vyschlý, šla tam duše.

                                            • RomanH  

                                              Kdyz jsem nevozil flasku, vozil jsem dve duse.

                                            • ememem1  

                                              tak tak, ja ani tie knoty nevozim, bud to da tmel a ked nahodou ne (zatial sa mi stalo raz -cm pozdlzny rez) tak klasickt flak a nahodit co2

                  • Pijer  

                    Mně přijde fajn lahvička od Tufo tmelu a i s ním jsem v nouzi defekt vyřešil.

                    Tady je i na videu vidět, jak v reálu vypadá

                    • MlokCZ  

                      Tu jsem právě předtím vozil. Nějak to drží (nepovolila mi ani jednou v batohu při ale pečlivém zabalení ještě do pytlíku, který to stahoval na rozměr lahvičky), ale raději i tak jsem ji opustil.

                  • Paja  

                    Ja jsem tmel nalil do flasky od Brunox Top Kett, kdyz se urizne to zuzeni, tak to akorat vejde do ventilku. Sikovny na ni je, ze je placata.

    • DoomHammer  

      Po cca 5 měsících jsem kontroloval NT Race na bajku. Přední sucho a pár bobků z kevlarových vláken, zadní sucho.

      Je zajímavé, se v zadním plášti, Specialized, se mi bobky neudělaly, v předním Contíku ano.

    • štája  

      a zkoušel někdo už tento tmel?

      • milan.v  

        Typuji to na něco jen obrandovaného, zatím jsem o tom nic nečetl…

        • DoomHammer  

          Prý je to obrandovaný Notubes, ale říkala mi to známá, co to slyšela u kadeřnice.

          • štája  

            Tak jestli Notubes, tak by to bylo fajn, vždycky něco zkusím a nakonec se stejně vrátím k Notubes …

          • milan.v  

            Wow, to je příběh…

            • DoomHammer  

              Kdybych napsal, že jsem to četl na Facebooku ve skupině bike mechaniků, nemělo by to grády :)

    • jIrI___  

      Ve zkratce, už se našel fungující spolehlivý tmel nebo stále ne? Omylem jsem na gravel koupil TLR pláště, ráfky na bezduše mám připravené od koupi kola a ventilky doma najdu, tak jestli má smysl vyhodit oranžové duše a začít vybírat tmel…

      • DoomHammer  

        Stále je to „co člověk, to názor“ :)

      • MlokCZ  

        Co si představuješ pod pojmem fungující spolehlivý tmel?

        Pokud tmel, který dlouho vydrží v plášti a současně i po dlouhé době dává velké defekty, tak takový neexistuje a existovat asi jen tak nebude.

        Pokud jde o dobrou funkci po dolití čerstvého z lahvičky, tak takových je více. A pokud jde u pro ten dolitý do pláště především o zatěsnění pláště + může po čase dát nějaké menší defekty (ale už nebude nikdy tak dobře funkční jako nový), tak takových je také více.

        A vysychá každý, i FL (i když pomaleji).

        Pokud nechceš mít moc práce, tak je tu pořád to mnohokrát zmiňované řešení nalít na začátku nějaký tmel, který to dobře zatěsní a dále nedolívat a neřešit a vozit náhradní malou lahvičku čerstvého tmelu + knoty (+ případně i duši, kdo chce mít maximální jistotu).

        Oprava defektu pomocí nalití čerstvého tmelu přes ventilek je nejrychlejší a nejsnažší možný typ opravy. S bombičkou otázka do 1 minuty včetně času na vyndání a uklizení do batohu (nebo tam kde to kdo vozí).

        A čerstvý tmel z lahvičky dá i dost velké díry, protože je možné vozit ty nejlepší tmely pro zacelení defektů bez ohledu na to, že takové v plášti většinou nejrychleji vyschnou (v lahvičce samozřejmě nevyschnou).

        • jIrI___  

          Co nejméně práce, to je to co chci. Už bych se i obětoval vozit tu lahvičku navíc :). Na tohle použití se mi před X lety osvědčoval Zero Flats, tak jen jestli ho koupit znovu nebo jestli už jiní výrobci pokročili kupředu.

          • MlokCZ  

            Ten bych už nepoužíval (používal jsem pár let).

            Zaceluje díry slušně, ale pořád nepatřní mezi nejlšpí, kam řadím Orange originál (ne endurance) a nově asi aktuálně nejlepší tmel Muc Off No Pucture Hassle.

            A pro zatěsnění pláště je ZF zase zbytečně lepivý i po vyschnutí toho prvotního nalití. Tam bych použil třeba Orange endurance (nezasychá tolik v takové velké mapy jako jiné latexové tmely) nebo možná i FL. I když nevím jestli FL výborně zatěsňoval jakoukoliv kombinaci.

            U UST ráfků + TLE Schwalbe mi držel tlake nejlépe ze všech tmelů co jsem vozil. I když rozdíl oproti jiným slušně zatěsňujícím nebyl moc velký, ale přeci jen o malinko lépe tlak držel. A hlavně pokud nedojde na defekt a dolití z lahvičky, tak si to udržíš čisté (dobře se meje jen vodou) a bez postupně zalepeného ventilku.

      • roman II  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
    • milan.v  

      Jediné, čeho se obávám, aby Muc-Off nebyl jen další vlna po Finish Line…

      • MlokCZ  

        To určitě ne. FL je pokus udělat funkční tmel bez latexu.

        Muc-Off je latexové klasika do které jsou navíc přidané vhodné částice pro zacelení větších defektů. Takže funguje jako latexová klasika + dá ještě větší díru. Narozdíl ale třeba od race verze NoTubes tmelu jsou ty částice v tom vhodnější.

        Také u Muc-Off zůstavají všechny nevýhody latexových tmelů a proto ho určitě neplánuju jako prvotní tmel do pláště, ale jen do lahvičky.

        • petyn  

          Takže by jsi klidně znovu šel do FL ? Teda za předpokladu defektu maximálně nějakým tím trnem. Velká díra je jasný, že to FL nedá. Já jsem s ním vcelku spokojen hlavně pro to dobré držení tlaku a vymytí vodou. Trny mi to taky zacelilo.

          • MlokCZ  

            Mám ještě jednu celou láhev FL a dám ho zase teď na jedno kolo do nových plášťů. Defektů nemám moc, tak nakonec mi většina plášťů vydrží právě hezky čistá s FL. Na předním kole jsem neměl třeba defekt už mnoho let, takže polovina plášťů (všechny přední) je skoro jistá u mě. A na zadním tak 1/3 plášťů také vydrží bez defektu. Takže dlouhodobě jsem na 2/3 plášťů, které budou hezky čisté s FL, tak to mi přijde ok za tu nevýhodu, že už střední defekt tmel za jízdy nedá a musím dolít.

            Stejně nemám náladu se u latexového tmelu starat o to tak, aby byl pořád v plášti dobře funkční, to je moc velký opruz.

            Každý si to ale musí sám vybrat dle toho kolik a jak velkých defektů jak často mívá.

            • petyn  

              OK. Díky taky u něj zůstanu

            • raskin  

              FL musíš dolévat zase FL, nebo klidně vizíš latex?

              • MlokCZ  

                V lahvičce FL samozřejmě nevzím, to by byla varianta úplně k ničemu, když FL žádnou větší díru nedá.

                Jak jsem psal výše, tak pokud při defektu tam je zbytek FL, tak stejně tou dírou vyteče. Funkčnost to nově dolitému tmelu z lahvičky nesníží (tedu určitě ne pro ten defekt ve chvíli dolití).

                Pointa vození náhradní lahvičky je v tom, že se vozí nejlepší tmely pro zacelení velkých děr v plášti na trhu, které jinak mají nevýhodu v tom, že poměrně rychle vysychají (což je ale fuk, v lahvičce samozřejmě nevyschne).

                Tedy třeba Orange klasik (ne endurance) nebo Muc Off.

            • raskin  

        • Delkim  

          Ten Muc-Off vypadá dobře, poptám se kdo by chtěl a možná bych vzal to velké balení.

          Měl by zvládnout udržet i vyšší tlaky díky těm částicím.

    • trefcz  

      Na jaro mám v plánu vyzkoušet bezduše, původně jsem měl v plánu tmel NT, ale po čtení asi koupím zero flats plus malou lahvičku do batohu. Přemýšlím ale co za ventilky. Máte někdo zkušenosti s těmi barevnými od force? Chci modré ;)

      • jIrI___  

        Hliníkové ventilky nebrat, rády praskají. Naposledy jsem bral z Ali klasické mosazné za nějaké 3 USD pár. O dolar dražší tam byly právě ty barevné :-)

        • puka  

          Mám z čajny (sada ventilků + páska) a ty ventilky jsou tragédie. Abych je nafouknul, musím i vnitřek trošku povolit. Nebyl by to takový problém, kdybych nepoužíval pumpičku s šroubovacím šlauchem. Zítra bych měl mít od rubeny/mitas, snad s nimi nebude stejný problém.

    • Tomkac  

      Takže jaký tmel mám nejlépe použít pro nahození nového pláště a pro maximální utěsnění s tím, že pak na další dolévání budu kašlat??? Nějak se v tom ztrácím a nechci se prokousávat v tisícovce příspěvků..

      • DoomHammer  

        Pro maximální zatěsnění za mě klasický NoTubes.

      • Honza03  

        Mě funguje NT Race i cca půl roku když ho dáš na začátku víc… Za poslední 3 roky sem neměl defekt který bych musel řešit. Jednou doplním a pak měním plášť vzadu, vpředu to vychází na 2× doplním a měním plášť.

      • novas752  

        Dobré pláště a ráfky se správně zvolenou páskou jdou nahodit a těsní celkem slušně i bez tmelu.

    • plzakj  

      Libi se mi, ze to tu konecne nekdo moderuje :-)

    • Delkim  

      Shane Miller má nové video věnované primárně tomu, jak nahodit zpátky jetý sundaný plášť.

      https://www.youtube.com/watch?…

    • Lok  

      Mam ted nove kolo a v prodejne mi na nej hodili bezduse a nalili FinishLine ale doma uz mam NOtubes mliko. Ma otazka je jestli by jste zhaneli FL mliko nebo ho vylili a dali tam NOtubes??

      • jerrymouse  

        Nech ho vyschnout (cca 4 mesice), pak to vymej a dej si tam notubes.

        • Lok  

          A jak moc blbe se bude umyvat az bude vyschle oproti tomu kdyz je tam ted dva tydny?? :D

          Mno i kdyz… jestli ctyri mesice… to uz budu nejspis kupovat nove plaste :D

          • jaja01  

            FL umejes naprosto v pohode tekouci vodou, to je jeho velka vyhoda (obavam se, ze asi i jedina)

          • novas752  

            Úplně stačí sprcha, ani netřeba takový ten „turbo proud“.

    • RomanH  

      Zkouseli jste vymyt / vytrit z plastu lepivy ZeroFlats ? Cim ? Stare kolo budu prekopavat synkovi na duse a kdyz vidim ten slepenej plast, mam obavu, co to udela s dusi. Zase plaste jsou skoro nove.

      • jIrI___  

        Kdysi jsem ho dostával dolu rýžákem, ale tmel už byl úplně suchý. Byla to drbačka, takže do dalšího kola jsem dal rovnou duši, bez čištění pláště.

      • Breakpain  

        Ano, je to pracné ⇒ vyprdnul bych se nato ;)

      • Goob  

        Nech ten plášť otevřený na vzduchu… vyschne.

        • Jenda  

          ale lepit to bude už navždycky :-/ Lediný řešení je nastříkat to pak silikonem, jenže to zas opatlá duši a případný defekt půjde blbě zalepit :-/

          • Delkim  

            Co dětský pudr???

          • RomanH  

            No zkusim to nechat vyschnout, vytrit hadrem s isopropylal­koholem a nasledne jarem ci tim silikonem. Kazdopadne ZF po strance zacelovani defektu oproti NT super, ale DT plastova paska mi po nem po cca roku a pul pouzivani cela ztvrdla. Mohu nekomu z Brna pul flasky (ci kolik tam toho zbylo) prenechat.

            • matbiker  

              Wapka a gumáky. Šlápneš na zemi na plášť abys ho roztáhl, pak ostřejší paprsek na wapce a za chvíli není co řešit.

            • Paja  

              Takovyho vola nenajdes :D

              • Breakpain  

                Já nedám na ZF dopustit – zaceluje dobře, přilepí patky k ráfku, takže je to lepší pojistka proti svlečení a ufouknutí… a výměna pásky 1× za rok při kontrole zápletů je v cajku – není špatný mrknout na ráfek, jestli nepraská a s páskou to stejně neuvidíš, takže kde je problém? :-)

                Každé zboží má svého kupce :-)

                • Paja  

                  Mne dobre nezaceloval, sice to bylo na plasti s nejakymi deravymi boky (nekolik minidirek na boku plaste, ktery nebyl schopen zalepit na vic nez par minut), ale NT Race to zalepil okamzite a jeste nekolik mesicu jsem s plastem jezdil.

                  No a zbytek my flasky taky nikdo nechtel ;)

                  • Breakpain  

                    Jen věcná lil jsi to s těmi částicemi nebo bez nich? To je jediný opruz na tom tmelu, nenaliješ je tam, musíš je vydolovat ze dna flašky…

                    • Paja  

                      Nic jsem nedoloval, jen jsem to dukladne protrepal, pokud jsou tam nejake castecky, ktere jsou ke dnu plastove flasky nalepeny tak, ze se ani pri intenzivnim trepani neuvolni, tak se stejne po naliti do plaste nekam nalepi a v pripade defektu uz budou k nicemu.

                      • Breakpain  

                        Ne tak zcela – oni prostě klesnou na dno a drží se tam – takže protřepání nepomůže (pomůže, ale hned to klesá). Ale v rotujícím kole se to pohybuje a nedrželo mi to nikdy zdrcnutý.

                        Jsou tedy dvě varianty – nahradit ty částečky něčím jiným a prdnout to do pláště, anebo to vydolovat z flašky stříkačkou s násadou a pak fiknout do gumy. Rozdíl v tom, jaký defekt to pak zacelí je obrovský.

                        ALE ano, je to oser ;), to nepopírám, ale ve výsledku to pak funguje minimálně v mém použití lépe ⇒ proto jsem u něj zůstal. Ono najít funkční tmel, který funguje správně i s CC vložkou není easy :-)…

                        • Paja  

                          No ale ja stejne jak u NT (kde to bylo i v instrukcich) trepu s flaskou hrdlem dolu a pak to hned liju do plaste, aby se co nejvic tesnicich castecek dostalo do plaste.

                          • Breakpain  

                            Ano, ale tohle bohužel u ZF nefachá ;-)

                            • Paja  

                              Tomu nerozumim, nejdriv pises, ze protrepani pomuze, a ze castice hned klesaji a ted to zase nefunguje.

                              • Breakpain  

                                Aha, tak jsem to napsal neseozumitelne, omluva ;). Myslel jsem tim, ze to klesne zpet tak rychle, ze to ve vysledku nepomuze.

                              • Jenda  

                                oni jsou tam dost slepené a bylo by potřeba je nejdřív trochu prodloubat aby se to vůbec odlepilo od dna flašky. Lepší to je už s načatým tmelem kde v poloprázdný flašce to mlíko víc lítá a tedy to něco disperguje zpět. Jinak to fakt zůstává hodně u dna :-/

                                • Breakpain  

                                  Ja to teda zkoušel vzít špejlí, ale skoro bez rozdílu…

                                • Paja  

                                  Stejne moc neverim, ze takto se chovajici castecka se pri (relativne malem) mnozstvi tmelu v plasti neusadi (zvlast pri te brutalni lepivosti ZF) a bude se schopna v pripade defektu presunout kam ma.

                  • RomanH  

                    V tomto jsi asi vyjimka. Pridavam se k Breakpainovi, Mlokovi, a nevim komu dalsimu – ZF mi proste fungoval lepe nez NT. Ale je to strasne lepive, nove pasky + kola si tim rozhodne kazit nebudu.

                    • Paja  

                      NT jsem predtim vozil 8 let a az na rezanec kdysi na Ovcarne mi vzdycky vsechno zatesnil a zalepil (pokud jsem ho nahodou nezapomnel dolit, coz ted resim mlokovskou flastickou).

                      Pokud bych zkusil neco jinyho, tak mozna leda Orange seal.

                      • RomanH  

                        Me prave pred dvema lety NT nekolikrat dost zklamal, tak jsem zkusil ten ZF, a ten pobral vsechno. Ted v rijnu s novym kolem jsem se vratil (kvuli te lepivosti) k NT. Vzal jsem to mensi baleni, a zatim dobry, tuk tuk. Mozna jina sarze, kratka doba, hlavne jine gumy (ty Mavic Questy se chlubi nalepkou UST Tubeless Ready, ale co presne to u nich znamena, to vi cert, vaha je slusna), a zatim dobry, tuk tuk, takze u toho NT asi zase chvili zustanu. Jinak asi Orange seal, nebo ten Muc Off (a jeste by mozna nebylo spatne testnou i toho Nachazela – BikeworksX).

                        Edit : Starej NT bez nalepky ECO byl super.

                        • Paja  

                          Ja jsem se vratil k NT, ale Race, jestli je taky eco netusim ;)

                          UST je bezdusovej standard Mavicu patentovanej asi pred 20 lety, predpokladam, ze ten patent je duvod, proc se dnes bezdusovy plaste neoznacuji UST ready, ale TL ready.

            • Jenda  

              zase páska od Hanáka se ZF drží naprosto v pohodě a při její ceně by mě ani nedrásalo jí po sezóně vyměnit

              • RomanH  

                Klasicka NT zluta paska je v poradku. Ztvrdla mi ta plastova vlozka DT Eclipse, ktera se davala na ni.

      • albertcz  

        Mám zcela jinou zkušenost. Zero Flats jsem měl v asi čtyřech gumách a když jsem dával nový, nebo přecházel na jiný tmel, tak v situaci kdy byl ZF zcela vyschlý to bylo úplně nejjednodušší co snad je. Na celém plášti byl takový pružný povlak, který jsem normálně oloupal jako pomeranč, naprosto jednoduchá operace na pár minut. Úplně stejné na všech gumách. Po oloupání guma jak nová. Za mě dobrý…

    • Libor1975  

      Máte někdo zkušenost:

      https://www.kupkolo.cz/…mel_z104678/?…

      • milan.v  

        Já mám doma tu ECO variantu, zatím jsem ji bohužel neměl jak vyzkoušet, mám ji od podzimu a bezduše vozím jen na fullu…

        Nahodím akorát teď do Specialized plášťů na jaro a uvidíme…

        JOE´S ECO Sealant bezdušový tmel

        • milan.v  

          Tak dnes jsem nahazoval do pláštů, pečlivě protřepal před aplikací a naprosto bez problémů mi to ucpalo tu speciální tlustou stříkačku s hadičkou, co prodávají, vyzkoušel jsem i originální nádobku se špičkou, to samé…

          Má to v sobě takové světlé částečky, které slouží pro ucpání děr a ty se spojí a udělají dokonalý špunt… Tak jsem to musel trochu naředit z vrchu tou tekutou složkou, pak už to šlo v pohodě…

          Testování přijde až později…

    • Dolejs  

      Mám před zimou koupenej novej bike na bezdusich, planuju začít jezdit koncem března, má smysl dolit mliko nebo to řešit až v průběhu sezony??

      • DoomHammer  

        Už je to nahozené? Nedolívat, jezdit a vozit flaštičku :)

      • roman II  

        Pro jistotu bych dolil

        • DoomHammer  

          Nesmysl. Zbytečně to bude vysychat.

          • Dolejs  

            Jo koupil jsem celej hotovej bike, kola jsem na zimu víc nafouknul a teď právě nevim co dál jestli dolit ne k ne..

            • Breakpain  

              Jestli to chceš mít na jistotu – nic nedolévej a až začneš pravidelně jezdit, komplet obsah vylij a dej tam nový tmel. Po 2 měsících v gumě je z toho většinou už nefungující břečka, co nic nezalepí ;)…

          • Goob  

            Roman opět jen trollí, Doome.

            Dolejs: jestli to je nahozené a drží to tlak (tím myslím, že to nespadne během půl dne na nulu), dolej, až na tom budeš opravdu chtít jet.

            • DoomHammer  

              Já vím :) ale ty jeho žblebty se musí vyvracet…

            • Dolejs  

              už jsem na tom kole najel asi 50km a pak jsem ho zazimoval.. tlak to drží v pohodě..

              • Twitko  

                jen muj nazor – od podzima novy kolo. Na bezduse jsem predelaval ja. Nalil jsem (Orange), odjezdil nejakych 200km a zazimoval. Ted kolo stoji v garazi, tlak drzi, neresim. Na jare, az zacnu jezdit, asi naliju jednu davku (normalne nedolivam) jen tak „pro pocit“. JInak s sebou vozim malou flaksu pro pripad nouze.

      • novas752  

        Vozil bych malou flasticku (cca 50ml ssebou) a nebo dolil az to tlak neudrzi 4 dny.

        • String  

          To už se tu řešilo mnohokrát. Správná kombinace drží tlak i s vyschlým tmelem, takže to není ukazatel stavu. Pokud nechce dolívat až při defektu, tak nezbývá než kontrolovat co 2 měsíce obsah pláště. Někdy tmel vydrží delší dobu, někdy tam není už použitelná dávka. Záleží na četnosti defektů, tmelu, teplotě, pláštích atd. Pořád se to tady řeší dokola. Někdy vidím po 2 měsících funkční tmel, někdy je tam na dně, někdy jen vyschlá vrstva na plášti, teď naposledy už po měsíci tam dupal ježek. Přitom pořád stejný tmel z jednoho balení a předek zadek stejný pláště a ráfky.

          • doubleingram  

            Je právě otázka, zda má cenu na začátku sezóny pláště sundat a udělat celkovou revizi / nový tmel (když pláště drží i před sezónou v pohodě)

            Nebo

            Jen dolít

            Nebo

            neřešit a dolít až při defektu v terénu

            • plzakj  

              Ja bych neresil. Knoty a lahvicku s sebou.

            • abel  

              na začátku sezóny (teď?) bych se dovnitř klidně podíval, i když to není nutný, ať víš v jakém to je stavu a vyhodil nazvaný hosty ježky. spojil bych to i s kontrolou­ pásky.

              co taky jinýho teď po večerech dělat (s kolem samozřejmě;-)

    • lukas aka mitro  

      Hele co delate se zbytkem mlika…nejak jsem napocital asi tri flasky asi ze tretiny plne, ale stare rok az tri. Ma smysl zkouset tak stare mliko vubec pouzit, nebo radeji slit do univerzalniho kanistru a odnst do sberneho dvora?

      • LM  

        Jaký to je tmel? Spotřebovával jsem postupně obyč. NoTubes 2 roky a stále to fungovalo. Ale novou flašku otevírám teprve když ve staré už nic není :-)

      • Zdendyš  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      • lunochod  

        Do sberneho dvora? Ty asi nevis co s casem :-)

        • lukas aka mitro  

          Slit do univerzalniho kanistru-vetsinou jde o 5l nadobu od oleje, do ktere slivam vsechno mozne. Treba pouzite redidla nebo olej ze sekacky. Jednou az dvakrat do odvezu a nemusim to jak chuj lit do odpadu. Tak proc bych to stejne neudelal se zgrcnutym mlikem…

      • Goob  

        Já nechci úplně házet vinu na starý NoTubes… ale měl jsem rok starou otevřenou láhev, poloprázdnou. A když jsem ten tmel použil, začaly mi neskutečně prochcávat gumy a už je pak nezatěsnil ani fungl novej Orange. Gumy byly jeden Maxxis a jedno WTB (obě v tough verzi, žádné papíráky). Nevím, jestli je sežral nějak nakoncentrovanej čpavek, nikdy předtím ani potom se mi to nestalo.

    • lidumil  

      V září jsem synkovi nahodil Hutchinson Toro Hardskin na kola Shimano XTR WH-M 965 s tmelem NoTubes a doteď drží bez byť i minimálního poklesu tlaku.

    • Jenda  

      takovej nablblej dotaz – když jezdíte stylem v gumě skoro sucho a při defektu doleju čerstvej tmel, jde to pak nafoukat malou pumpou nebo je nutný bombičky? Nebo je to guma od gumy a ráfek od ráfku?

      • DoomHammer  

        Pokud ti neseskočí guma z ráfku, tak by to mělo jít malou pumpou.

      • novas752  

        Záleží na komponentech a jak se to zuje. Pokud to zůstane v patkách tak to samozřejmě jde, pokud ne, je to spíš loterie – bombička je jistota.

        • roman II  

          +1

        • Jenda  

          bo s bombičkama mám nulovou zkušenost – vozíte pak jenom bombičky, nebo bombičku a i minipumpu nebo nějakou kombinovanou minipumpu co jde i na bombičky? Co kdo doporučíte? A i když se to tu probíralo mnohokrát, věci se vyvíjí – jaký knoty? Nikdy jsem to nepotřeboval až teď jsem použil "Weldtite Tubeless Repair Kit ":https://www.koloshop.cz/…-plastu.html a překvapilo mě jak to šlo blbě, knot byl na vidličku dost velkej a díra asi zas zbytečně malá, takže na vyfouklý gumě jsem to ani neprorval a povedlo se mi to až s nafoukanou. Ale zase drží to parádně :-)

          Celkem se mi líbí BLACKBURN Plugger, nějaké zkušenosti?

          • MlokCZ  

            Když je díra malá a knot tam pořádně ani nejde nacpat, tak to znamená, že to má pobrat tmel. Problém je v tom, že tmel v plášti většinou už moc funknčí není a nepobere to. Přesně tyhle defekty řeší tmel v rezervní lahvičce, kde lze vozit tmel, který je nejlepší v zacelování co největší děr a nevadí u něj jiné horší vlatnosti (typu rychlé vysychání).

            Poslední defekt jsem měl přesně takový. Knot bych do té díry už nacpat dokázal, ale šlo by to blbě. Tmel z lahvičky to zacelil okamžitě. A bylo s tím mnohem méně práce.

            Pumpičku už skoro nevozím. Když už ji ale nevezu, tak mám většinou bombičky 3 (3×16g).

            • Jenda  

              no, ono to bylo tak na hraně, knot šel blbě ale i čerstvej tmel už měl trochu problém, asi by se to časem chytlo ale bylo to na tátový kolo a tam potřebuju aby to bylo bezproblémový, navíc jsem si to chtěl konečně vyzkoušet :-)

              Co vozíš za bombičky a pumpičku na ně?

              Já přemýšlím, že bych vozil jen jednu bombičku a pořád klasickou pumpičku. Ale zase nechci aby mi nakynul baťoh do obřích rozměrů :-)

              • MlokCZ  

                Bombičky mám se závitem, co byly 16g nejlevnější k sehnání. Už ani nevím zrovna odkud, asi bike24, mám je koupené už dlouho a spotřebu mám minimální, tak pořád ještě mám zásobu.

                Pumpičku vozím Lezyne control drive.

            • Morchella  

              Když teče tmel a knot tam nejde nacpat, tak mi přijde jednodušší použít tu přiloženou rašpli a díru upravit tak, aby se tam knot dostal, než dolévat tmel.

              • MlokCZ  

                Když máš odhad, co zacelí tmel z lahvičky (což je základ), tak to určitě jednodušší není. Nalít tmel + nafouknout (bombičkou) je pod minutu hotovo

                S knotem musíš nejdřív trochu foukat, u malé díry tam rašpli často ani nenarveš u vyfouknutého pláště. Po zvětšení díry ještě řešíš samotný knot, s doléváním je už dávno hotovo. A to ještě ani nemáš jistotu, že to knot bez tmelu (který už v plášti nemusel být žádný nebo vytekl dírou nebo je v mizerném stavu) zacelí a může se stát, že dolít budeš muset stejně.

                Zase naopak kdo nemá odhad na velikost díry co dá tmel z lahvičky, tak se mu může stát, že to ani dolitý tmel nedá a knot bude muset dát stejně.

                Pointa celého je v tom, že dolitý dobrý tmel z lahvičky zacelí opravdu hodně. Kdo to nepoužívá a spoléhá jen na často už nefunkční tmel z pláště by byl překvapen co spolehlivě může dát tmel.

                Tmel v plášti prostě není téměř nikdo moc spolehlivý. Už jsem to tu psal vícekrát, už jsem zažil několikrát situaci, že tmel skoro nový v plášti (ani ne 14 dní starý v nově nahozeném plášti) si se středně velkou dírou ani neškrtnul (ani podržení zacpané díry s dírou otočenou směrem dolu nepomohlo), tak tmel z lahvičky zacelil okamžitě.

                A to bylo ještě v době, kdy jsem v lahvičce nevozil jiný tmel. Teď vozím tmely, které dají co největší díru a rozdíl je tak ještě daleko větší.

                • roman II  

                  a není jednodušší vyměnit duši ?

                  • novas752  

                    Jakože žádnou za žádnou? :) To asi je.

                    Pointa je v tom že s bezdušema výše popsané řešíš tak 20× méně často než jakýkoliv defekt duše – drtivou většinu defektů tmel pobere a často o tom ani nevíš. S duší si musíš dát pauzičku a měniti/lepiti vždy. Ale to ty dobře víš.

                    • roman II  

                      20× méně?, to bych píchnul tak 1× za deset let, že bych začal také s alchymií?

                    • MlokCZ  

                      A pokud nejezdíš v terénu jak bába s nůší a nebo nechceš vozit totálně přefoukané pláště, tak tu máme občasné cvaknutí duše.

                      Duši jsem v terénu občas cvaknul i když jsem vozil lehce přefoukáno a nebyl s chováním plášťů spokojený. Bez přefoukání bych cvakal hodně často.

                      A když připočtu také zcela zrušený ráfek následně po cvaknutí duše (než jsem zastavil v šutrech na prázdném plášti a to ještě bylo zadní, tak jsem vůbec zastavil, být to přední, tak rovnou letím)…

                      A zase zkusím nějaká svoje čísla defektů:

                      • bezduše 13 let: za celou dobu 6 defektů, co jsem musel řešit (tzn. musel jsem kvůli tomu zastavit), 5 z nich dal dolitý tmel z lahvičky (tedy ta nejjednodušší oprava pod minutu) a jen jeden ne
                      • u duší u plášťů s výraznou ochranou běhounu jsem míval 3–4 defekty ročně a z toho bylo 2–3 cvaknutí, s plášti jsem ale nebyl spokojený (nejely a byly nepohodlné a vozit bych je nechtěl)
                      • u duší u plášťů bez výrazné ochrany běhounu kolem 10 defektů ročně, nejvíce trny, o něco méně cvaknutí, velká díra jen sporadicky
                      • roman II  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                      • lidumil  

                        Jj, přesně tak to mám i já – za cca 10 let co vozím bezduše jsem jen jednou měl defekt, který jsem musel řešit zastavením. Bohužel jsem neměl ani tmel, ani knot, takže kus pěšky.

                    • Zdendyš  

                      Nepis prosim tyto voloviny verejne, neskutecne to tahá za „usi“.

                      Jezdim oba systemy a obe ma svoje, nicmene pro gro dnesnich lidi motajicich se na kole je mliko nesmysl. Bezduse dotazene v systemu do vitezneho V v kombinaci plast, rafek, vlozka, ventilek atd ma smysl pouze pro zavodaky a fajnsmekry typu Mlok treba.

                      Dekuji.

                      • Atilla  

                        Další troll co jezdí na silnici na horaku a má pocit kdoví co nejezdí.

                        • Zdendyš  

                          Neznas mne, nevis co jsem jezdil a ted jezdim, tak ze sebe nedelej jatecni vaho verejne blba.

                          • Atilla  

                            Tak nám ukáž co jezdíš :) zatím jen blbě kecas. Kolem mě jezdí všichni na bezduši a nikdo nemá problém. Vezmeš ráfek, nasadiš plášť, nalijes mléko a jezdíš. Mám to na všech kolech krom dirta + nějaké nahradn zaplety. A všechno drží.

                            Ty výkřiky ze tmy tady nechápu. Kdyby se člověk nezkoušel blbosti typu ZF, FL jen pro zvědavost a používal pořád NT s tím, že tam jednou za čas dodá tmel, tak jsem neměl problém. Jen na rekonu + jsem napočítal přes 20 průrazů a ani jeden jsem nemusel řešit. Jo, díra kterou prostřčím prst, nebo úplně proseknuty u patky s tím hold tmel nic neudělá.

                      • DoomHammer  

                        V tom případě jsem fajnšmekr…

                      • Breakpain  

                        nabádáš ho, ať nepíše voloviny a přitom tu sám perlíš… tak já opravdu nevím

                    • DoomHammer  

                      Bolševik jde zlatit…

                    • plzakj  

                      No, nekteri tady zijou v domeni, ze s dusema zadne defekty nejsou. Kdyz pominu ten lepsi jizdni komfort pri absence duse. S takovym uvazovanim fakt vyhodu bezdusi nemuzou ocenit. Akorat by si meli onanovat ve vlakne o dusich a neplevelit vlakno o uplne nicem jinem.

                      • roman II  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                  • DoomHammer  

                    Ne, proč.

                  • MlokCZ  

                    Sice jako vždy jen prudíš, přesto odpovím.

                    Není. Já tedy duši bez sundání pláště z ráfku a časově pod minutu (což jsem v klidu stihnul u poslední opravy defektu dolitím tmelu z lahvičky) nevyměním. Ty jistě ale Tubolito pod minutu opravíš a to ještě s prstem v nose…

                    • DoomHammer  

                      Je otázka, kolik času stráví hledáním trnu nebo jiné věci v plášti, která defekt způsobila.

                    • roman II  

                      až někdy tubolito píchnu dám vědět jak dlouho jsem opravoval, ještě ale nevím jestli použiji opravnou sadu pro tubolito http://www.mojekolo.cz/…bo-flix-kit/ či nasadím nové tubolito z podsedlovky

                      • abel  

                        ty jseš žvanil:-) pod minutu tu duši ani nevyndáš z pláště (bráno od sesednutí venku, ne v dílně).

                        zrovna minulou neděli jsem píchnul na gravelu (vozím na něm trekový duše) poprvé za celou dobu cca 2 roky. problém je v tom, že všude jsou po sněhu posyp z drobné ostré drtě a tomu se fakt nedá vyhnout. kdybych měl bezduše, kamínek proleze běhounem dovnitř a díra se zacelí, takhle jsem říznul duši.

                    • Goob  

                      Prosím vás, lidi, nereagujte na toho blbečka, vždyť víte, jak to vypadá ve vedlejším nemoderovaném vlákně. Identických diskusí vyprovovokovaných tím trollícím dutohlavem jsou tam desítky. Výměna duše pod minutu, tubolíto, spirála závistnice. Doome, mohlo by to celé opět pryč?

                  • jIrI___  

                    Ač jsem posledních pár let spíše příznivcem duší, tak výměna duše určitě není jednodušší než zacpání díry knotem.

                  • pitos  

                    To jsem také zvědav. Na tuto sezonu jsem přešel na bezduše, duše mi zatím ve všem plně vyhovovala, ale nechal jsem se zlákat.

                    Zatím jsem zaznamenal dvě nepříjemnosti oproti duším, musím sebou tahat více krámů než jsem byl zvyklý a měnit gumy na rychlo před vyjetím už také nebude taková sranda.

                    Míval jsem na duších v posledních letech tak 2 defekty ročně(vždy průraz) a výměna venku do 10min. komplet, nikdy žádná komplikace.V do­mácích podmínkách dvě gumy za 10min přehozeny. Tlaky jsem si také vozil jaké jsem potřeboval.

                    No, dávám tomu rok a pak se uvidí.

                    • abel  

                      víc krámu sice jo, ale po chvíli si rozmyslíš co a jak s sebou tahat a uděláš si balíček do krabičky (pytlíku…), dáš do batohu a je to.

                      s měněním gum to bohužel je horší.

                      • pitos  

                        Nakrabičkováno už mám a prostě toho přibylo, ale to mi zase až tak moc nevadí. Ta komplikace s přehození gum mě mrzí více, uvidíme během sezony jak se s tím poperu. Každopádně přezouvání co nejvíce omezím, to už je jasné.

                        Že mi to nepřinese skoro nic tak nějak tuším. Hlavně ať to nejsou navíc zbytečné technické problémy, to je ta hlavní věc co bude rozhodovat zda u toho zůstanu či nahodím zase duše.

                    • Breakpain  

                      Upřímně, pokud jsi byl spokojený s dušemi… tak Ti to nic nedá ;) …

                      • trny
                      • prasklé ráfky
                      • průrazy pláště
                      • nižší tlak + vložka

                      ⇒ proto jsem do toho šel já

                    • novas752  

                      Jestli jsi spokojený tak asi není třeba měnit. Otázkou je jestli si fakt spokojený nebo takový to "spokojený protože nemám zkušenost s lepším řešením.

                      • pitos  

                        Chci si osobně ověřit, zda mi budou bezduše vyhovovat. Mi se myšlenka nevozit duše líbila vždy, jen jsem se nechtěl vzdát jednoduchosti duše, plus právě toho častějšího přezouvání. Teď prostě nastal čas to zkusit, pokud nebudou větší problémy(a já věřím že nebudou) tak u bezduší zůstanu.

                        • abel  

                          z mojí zkušenosti pokud jezdíš spíš AM/EN než XC tak to oceníš víc – tlustý stěny odolnejch pláštů si líp rozuměj s mlíkem, knotem…, technický sekce taky jistější atd.

                        •  jarek1  

                          noj, já tady nechci být za druhýho Romana druhýho, mám dost najeto za moc let teď už v homeopatickým výkonu, odpovídajícím věku, ročně ale ještě dávám kolem 7500 km na horákovi, vyzkoušel jsem oba systémy, jeden na S-Worksu, druhý na RBčku. Drahýho kola jsem se loni zbavil a s ním i od spešla bezduší a jsem spokojen. Při zmiňovaném nájezdu měním duší na cestě tak třikrát do roka, jezdím celoročně šotolina, maliny, trnky, lesní porost, hledám hříbky mimo cestu na kolesu, přibličovačky asfalt a šotka, užívám si beznadějně nejezditelných plášťů (dle zdejšího vodborníka na všechno cyklistické), nemám pocit, že by mě nadskakovala kola, prostě turista mezi pařezy, který už si nemá co dokazovat. Závodníci to mají jinak – v depu čeká náhradní kolo…atd…

                          Zdá se mi, že aby bylo možné srovnání, tak pouze snad tak, že se tady na fóru diskutující předvedou svým sportovním deníkem (Strava, ConnectGarmin..) a k němu pak přihodí svoje zkušenosti s obutím. Sdělení např. vozím bezduše na třech kolech 4 roky je bez podrobností tras, zátěže, počtu defektů zcela irelevantní…

                          • String  

                            Sportovní deník je irelevantní. Toto je téma o bezduších. Pořád dokola sem Roman a jeho pobočník Zdendyš cpou téma Duše. Je to jak v tématu Zkušenosti s Eaglem dokola řešit, že Shimano 1×11 někomu vyhovuje víc. Co komu vyhovuje je nám v tomto tématu úplně jedno. S dušema jezdili asi úplně všichni a jejich výhody a nevýhody tím pádem znají. Tady se řeší bezduše, takže oranžový duše mají speciální téma, obyčejný duše asi nesčetně mrtvých témat, stačí je oživit. Koho zajímají zkušenosti s bezdušema, ten nechce pořád dokola přehazovat vidlema kopy blábolů o duších, popřípadě jakých, za kolik, za jak dlouho se dají vyměnit, kolikrát je kdo píchl atd.

                            • Morchella  

                              A viděl jsi snad na BF jediné téma, které by se během tří příspěvků neotočilo úplně proti směru původního dotazu?

                            • Goob  

                              A toto by se dalo připnout jako otevírací příspěvek tohoto tématu.

                              Ti dva blbečci jsou ale jen podprůměrní trollové, oni dobře vědí, proč sem neustále blijí o duších. Nekrmit je a mazat.

                            • Zdendyš  

                              Psal jsem to tady i jinde nekolikrat. Systemy bezdusove/cca 2 roky / i dusove /40let / jezdim soubezne na dvou kolech a obě dve reseni maji pro i proti. U nekoho převažuje to a u druheho ono. Z meho pohledu dnes mliko urcite na cyklokros, XC a dolekopcom disciplin v profesionalnim a vykonnostni cyklistice. Pro ostatni jsou bezduse holy nesmysl. Vetsina lidi si neumi ani kolo napumpovat natoz resit nejake bezduse. Pokud se budu bavit o mxc tak za sebe muzu rici, ze jsem odzavodil cca 70marathonu a defektu pamatuju s dusema cca pet a vetsinou to byly prupichy a ne prurazy. Foukalo se tak aby k hadimu ustknuti nedochazelo. U xc jsem vymenu duse nezazil ani by to nemelo smysl. Ovsem musim rici, ze trate i na ČP byly proti dnesnim trivialni.

                              • Breakpain  

                                …Vetsina lidi si neumi ani kolo napumpovat…

                                tak s tímhle přístupem je to něco jiného, že ano ;)

                                • MlokCZ  

                                  Hlavně ti co neumí kolo napumpovat (jistě tací existují, i když já nikoho takového třeba neznám, tedy z těch co jezdí na kole) jistě ve velkém čtou tohle vlákno a řeší zkušenosti s bezdušovými tmely :-)

                                  A k tomu navíc právě pro kategorii těch, co sami skoro nic na kole nezvládnou (a nemusí to být hned neumět napumpovat kolo, ale třeba neumět vyměnit duši) jsou bezduše překvapivě také velmi vhodné. Jen se o ně musí starat někdo jiný. A pak mají větší šanci, že i když pojedou sami na vyjížďku, že dojedou bez problémů i zpět. Pro tuhle variantu se pak jen více hodí udržovat funkční tmel v plášti, protože často nebudou schopni si na vyjížďce opravit defekt ani dolitím tmelu z lahvičky (i když to je pořád snažší někoho naučit než měnit duši).

                              • abel  

                                takže když nejsem aspon výkonostní cyklista, tak mám ze všech kol vylejt tmel a dokoupit duše? jestli ten tvůj neustálej offtopic chápu správně.

                                • DoomHammer  

                                  Každému podle zásluh, neasi… nejsi rejsr, nemáš nárok, jezdi na Alívku.

                                • Goob  

                                  Já bych na to ani nesedal, najdi si nějakou jinou zábavu. Třeba šachy, ale ne s opravdovými figurami, ty jsou jen pro výkonnostní hráče s minimálně 40 turnaji.

                                  Uznávám, že tenhle trolling je ale výrazně zábavnější než ten trubkolítův.

                              • Ice601  

                                Proč by měly být bezduše pro někoho holý nesmysl? Vozím je cca 3 roky – ročně najezdím tolik co ostatní uživatelé BF nachodí pěšky. A nemám s nimi žádný problém, nevím co je defekt – max vidím skvrnu na plášti a lehké syčení a nic víc. Malým nájezdem to nebude a terénem taky ne amou váhou už vůbec ne – tak proč holý nesmysl? Každý bajker by sám měl rozpoznat co je pro něj vhodné. Tvůj postřeh je hezký – ale chybí rozbor proč je to nesmysl… :-)

                                Nechci rozpoutávat nějakou bouřlivou diskuzi – jen říkám svoji zkušenost.

                              • String  

                                Tohle je přesně o Romanovi a tobě. Neschopnost myšlenku udržet a neschopnost se myšlenky zbavit.

                                Prostě je to tu o Bezduších (tu myšlenku je potřeba držet) a vy se pořád dokola držíte a vnucujete téma Duše (tuto je potřeba opustit). Pořád to nechápeš?

                              • lidumil  

                                A máš pocit, že to tady čtou lidi, který neuměj kolo ani napumpovat? Tady diskutují Ti, kteří mají se servisem kola víc, než základní zkušenosti. Pro mojí matku a jí podobné jsou opravdu bezduše nesmysl.

                                • blue.sun  

                                  Tak já se hrdě hlásím k těm, kdo mají jen ty základní zkušenosti, a do ničeho složitého se nepouští. Proto momentálně neplánuju ani bezduše.

                          • Breakpain  

                            Já bych to rozdělil asi takhle

                            • závodníci (to jde zcela mimo mě)
                            • sportovní využití (kde to dává mně velký smysl – můj případ a žil jsem v domnění, že to jsou lidé, kteří tu chodí)
                            • rekreační ježdění, kde je to jedno, bo tam stačí i starý favorit (to zase neříká nic mně)
                          • roman II  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                  • String  

                    Už ho zas krmíte.

    • Jery01  

      Nemate nekdo zkusenost jaky tmel vozit na silnicce do galusky – v pripade defektu, ne preventivne? Konkretne Vittoria Corsa (takze nejspis latex duse?). Mam lahvicku NoTubes na bike, premyslel jsem nad zeroflats, prip. jeste Tufo? I kdyz o tom jsem cetl ze na latexovy duse nezabira. Na mtb pouzivam nekolik let prave NoTubes, v 2018 RACE variantu a spokojenost s obema.

      • Delkim  

        jedině snad TUFO extreme, když to nepobere tohle tak nic jiného

        kupuj vždy na novou sezónu čerstvý výrobek (nejlépe přímo od výrobce), jak to někde rok leží v regálu tak účinnost výrazně klesá

    • antt  

      řešíte prolínání přes boky pláště?

      Se mi tak zdá, že když někdo fouká víc, protože váží víc . . Že ty pláště prolínají víc, což je asi i logické, protože se plášť roztáhne, povolí na kordu. Že by to mělo takový vliv ten tlak, nebo za to může použitý tmel?

    • kantis  

      Neprocital jsem vlakna, takze nevim kde se co resilo. Ale za me nejlepší tmel co jsem tam kdy lil byl cafélattex. Vyborne to tesnilo. Jednou jsem v plasti nasel obrovskou hroudu lres cely plast, netusim jak se to stalo, ale jinak vse ok.

      ted jsem koupil za par kacek v Decathlonu nejakej tmel, konzistence neni tak tekuta, tak uvidim…

    • Dimec  

      Jsem v tom laik, kolik doporucejte nalit tmelu do silnicniho plaste 700×25 GrandPrix 5000TL na kolech Zipp404NSW staci mi ta hlavicka Schwalbe Blue 120ml na obe kola? Nekde jsem narazil na 30ml na kus.

      • Dimec  

        Nikdo nema zkusenost?? Lahvicka ma 60ml dnes dorazila varka plastu a tmele. Naleju tam po 30ml

        • MartinS  

          Stačí 30 ml, mám pláště Schwalbe G One 30 a pro one 28 na další sadě kol.

    • doubleingram  

      Jde doplnit Muc off tmel ventilkem?

      • novas752  

        Asi by měl jít když k tomu mají speciální sáček nasazovací přímo na ventilek.

        • LM  

          Jo, vypustíš vzduch, vyšroubuješ vnitřek ventilku a hraješ :-)

          Litrová flaška má u sebe kus plastový hadičky, kterou nasadíš na flašku a na ventilek stejným stylem…

          • roman II  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          • doubleingram  

            Nice, díky oběma za informaci. Taky jsem mohl pogooglovat :)

            • novas752  

              Taky ho mám obědnanej. Dojezdim finishline a zkusim muc off.

              • String  

                Jsem zvědavej na recenze. Letošní rok se jeví jako testovací pro Muc Off, podle zdejších reakcí. Loňský byl ve znamení Finish Line. Snad Muc dopadne líp než ne úplně přesvědčivý výsledky FL, při té podobně divoké ceně. Až bude mít někdo dlouhodobou zkušenost, rád si počtu. Snad do té doby trochu spadne i cena. Teď je litrovka za cenu 2 L toho co používám. Testerům zdar. :-)

                • doubleingram  

                  Na BD mě stál l 25,17 EUR. což mi ještě přijde ok.

                  • String  

                    Pořád je to dost víc než 400 Kč včetně poštovného (co kupuju), snad jsi taky myslel včetně. Pokud jo, není ta cena už o tak moc vyšší. Jak říkám, čekám na dlouhodobý testy. Výdrž, chování po delší době (rozežírání pláště apod.) , vysychání, ježci atd. Prvotní testy se jeví ok, ale to skoro u všech tmelů.

                • Breakpain  

                  No, prý je to podobná medová srajda jako FL ⇒ komu fungoval, bude spokojen… na disciplíny, kde jsou ochranné vložky ráfku IMHO k ničemu.

                  • roman II  

                    Prý mlíko v mrazu nefunguje píšou ve vedlejším vlákně, zajímavé

                    • novas752  

                      V mrazu nefunguje pořádně víc věcí. Duše a pláště, odpružení…

                      • Zdendyš  

                        Duse a plaste funguji ale lepeni, lepeni je problem. V zime radeji vozim duse dve, protoze tak nejak je to vic nez jedna bych tak rekl svymi slovy :).