• palda00

    Ahoj,

    Vybírám pláště pro svůj celo karbon HT na hobby závody, tréninky atd. V rozměru 29×2,3/2,35/2,4.

    Tzn. rozumná kombinace váha x grip x valivý odpor.

    Do teď jsem jezdil Maxxis Ikon a na předku mi absolutně nevyhovují, vůbec nedrží stopu a podjíždějí do stran. Na zadku OK grip, ale zase jsem protrhl bočnici.

    Takže hledám něco co pojede, ale bude držet ve předu lépe než Ikon. Dozadu hlavně něco s pevnou bočnicí.

    návrhy:

    schwalbe racing ray + ralph 29×2,35 – moc odolné prý nejsou.

    Maxxis na předek: Ardent race 2,35 nebo Recon 2,4 na předek a na zadek Ikon 2,35 nebo recon race 2,35

    Bontrager XR3 29×2,4 předek zadek

    190 cm 100Kg

    prošel jsem všechny možné stránky zdejšího fora a videa atd. Ale většina je jen o šířce 2,2 a pro poloviční váhu.

    díky

    0 0
    • Uzdichcal  

      Ja vozil/vozím Ray a Ralph a uplne vpoho.

      0 0
    • scalar  

      Ty jsi prošel všechny možná vlákna o pneu tady na BF a nic jsi nevyčetl? Tak to se dej raději na běh.

      0 0
      • palda00  

        jediné perspektivní téma nabízelo nahrazení Ikon v předu za Ardent race. Ale v jiné šířce a jiné použití. Jinak nic moc kloudného.

        Na běh mám Adidas ultra boost a ty drží skvěle.

        0 0
      • stratom  

        Tomu říkám rada

        0 0
    • couffy  

      Vozím s o něco menší váhou Schwalbe př.RoRo 2,25 a z.T.B 2.1 a úplně v poho.Bezduše TLE,Addix speed.

      0 0
    • Smazaný účet  
      0 0
      • palda00  

        Ano

        0 0
        • Smazaný účet  
          0 0
          • palda00  

            na ty v kombinaci s Specialized Fast Trak jsem tu četl již chválu. takže asi taky zařadím do výběru. díky za tip

            0 0
            • Smazaný účet  
              0 0
            • MI.KU  

              Fast Track ovšem vůbec nedrží to bych hledal jiný plášť. Na zadek je fajn. Jezdím ho v 2,3.

              0 0
              • palda00  

                díky, takže ten do předu ne

                0 0
              • ladys  

                To znamená co vůbec nedrží?

                Jezdím ho na i na předku už pár let a nějaké zásadní problémy jsem nezaznamenal.

                Samozřejmě na tuny bláta a mokré kameny jsou i lepší pláště.

                Ale poslední roky bylo bláto pouze svátečně…

                0 0
                • novas752  

                  To znamená, že ve srovnání s xc/trail plášti (jako je Ground Control, Rekon, Ardent…) vůbec nedrží. Vyjma pevnýho povrchu. Jakmile se ale vjede na měkké, sypké nebo mokré, oproti jiným moc nedrží. Což je logické už při pohledu na ten vzorek.

                  0 0
                  • palda00  

                    Přesně si to vystihl.

                    tolikrát jsem se sebou málem seknul a pár se to i podařilo. Na suchém lehce sypkém pokladu.

                    0 0
                    • ladys  

                      Super hodím salto, nebo mi to někde ujede.

                      Já za nic nemůžu to plášť.

                      Super…

                      0 0
                      • novas752  

                        Ono jde o to, že aby ti to na tom plášti nepodjíždělo, musíš jet jak s hnojem. Pláště s hrubšim vzorkem podrží lépe, zejména při brzdění a v náklonu nebo při jízdě po odkloněnym terénu. S lepšim vzorkem pak dané místo můžeš projet mnohem rychleji, nebo si ho vůbec dovolíš projet, zatímco s jemnějšim vzorkem bys to nejel. Pro názornost si to můžeš rovnat s nějakým pláštěm na daleko tvrdší ježdění, např. Assegai – můžeš mnohem razantněji brzdit, můžeš brzdit i tam, kde by se Fast Trek okamžitě podsmekl, můžeš jít do výrazně většího náklonu atd. FT zase samozřejmě mnohem lépe jede. Při srovnání s GC apod. jsou rozdíly podobné, akorát menší.

                        0 0
                  • ladys  

                    Aha :D

                    Na trail to asi moc nebude, to je pravda.

                    Ground Control jsem tam měl také. Nebyli podmínky, kdy by jsem mohl posoudit jeho výhody.

                    0 0
    • Tomas_82  

      Ray/Ray 2,35

      0 0
      • Uzdichcal  

        Ray i dozadu?

        0 0
        • Tomas_82  

          Jasně, nejni o moc pomalejší a drží o poznání líp.

          0 0
          • Smazaný účet  
            0 0
            • Tomas_82  

              Proč by mělo vadit, když oba drží stejně???? Spousta lidí včetně závodníků vozí stejné pláště ve předu i vzadu.

              0 0
            • Georrge  

              Predek by nemel drzet mene, ale rozhodne bych nepsal ze je potreba aby drzel lepe. RoR je dobry i vzadu, proti RaR ten lepsi grip ocenis pri jizde do kopce, kde RoR o dost mene podhrabuje nez RaR.

              0 0
              • Smazaný účet  
                0 0
              • novas752  

                Ale je to docela dobry kdyz ten predek brzdi a zataci bez podkluzovani. Kdyz ujede zadek tak se nic moc nedeje, kdyz ujede predek tak je to velky spatny.

                0 0
                • Georrge  

                  Pro oba – rozhodne mate pravdu, ze z kopce je dobre mit jisty predek a zadek muze byt horsi.

                  U zavodniku, ci lidi co jezdi na vykon, si ale dovedu predstavit, ze je pro ne dulezita i prilnavost zadni gumy, predevsim do kopce. Zvlast u XC slupek, kde ten grip je slabsi a uz to muze do kopce prokluzovat, coz stoji cas a sily.

                  0 0
                  • mrazik01  

                    Tak na SP má hodně lidí Aspen/Rekon Race/Ikon a to nejsou žádné drapáky

                    0 0
                    • Tydlii  

                      Todle je taky furt dokola :D

                      Ano, na SP se vozí tyto pláště, ale v úplně jiných směsích než se prodávají pro veřejnost. Mají ty pláště udělaný aby dobře držely a jely, ale po zavode jsou na vyhození.

                      0 0
                      • mrazik01  

                        A jak to souvisí s komentářem na který reaguji?

                        0 0
                        • Georrge  

                          No ze jim ty gumy lepe drzi i s mensim vzorkem. Navic maji nejspise na kazdy zavod novy. Takovy RaR ja se trochu ojede, tak uz citelne vic hrabe, lehce jety RoR mi prijde ze porad drzi lip.

                          0 0
                          • novas752  

                            To ma každý plášť. Jakmile se ojedou záběrové nebo brzdící hrany figur tak se ty související vlastnosti citelně zhroší.

                            0 0
                        • Tydlii  

                          Tak, že je zavádějící vnášet do výběru gum z veřejně dostupné nabídky to co se vozí na svěŤáku, protože vlastnosti těchto gum jsou zcela odlišné od těch volně prodejných.

                          Ve výsledku to pak může snadno vést k mylnému pocitu, že „když to vozí Nino na těžkých tratích tak je to dost dobrý pro mě na KPŽ“ . Není, protože je to jiná guma.

                          Pokud tedy chceš dosáhnout stejné přilnavosti, musíš logicky volit agresivnější vzorek. Za to zaplatíš vyšším valivým odporem, ale zase ti ta guma neodejde po 250km . Tím se oklikou vracíme na začátek, že pro hobíka je (nejen) dle mého názoru vhodnější obětovat těch pár wattů výměnou za větší jistotu. Na předku ten rozdíl zkátka není tak markantní. No a na zadek si můžeš hodit šlupku (RK vs. CK dělá 10W , to už přecijen rozdíl je), protože když ti prdel ustřelí tak si nenameleš.

                          0 0
                          • Smazaný účet  
                            0 0
                          • TheJD  

                            No hele, takovy Wolfgang Arenz, typek, ktery stal za vyvojem Black Chili u Continentalu, pote Griptonu u Specialized a posledne Addix u Schwalbe, tvrdi, ze u mtb dela vlastnosti plaste z 60 % vzorek, ze 30 % smes gumy a ze zbylych 10 % kostra plaste.

                            Kdyz se podivas na Maxxis, tak to, co vozi Schurter a spol, jsou stejne plaste (nepocitam prototypy), jako ma k dispozici verejnost s tim rozdilem, ze Schurter a spol maji k dispozici 170 tpi verze, zatimco koupit se da jen 120 tpi verze. Vzorek je stejny a smes take. Rozdily ve vlastnostech plaste budou minimalni.

                            U silnicnich plastu je situace zcela odlisna, protoze zde vzorek vicemene neni.

                            0 0
                      • Smazaný účet  
                        0 0
                      • Smazaný účet  
                        0 0
    • MI.KU  

      Co třeba Maxxis Rekon Race 2,4WT na zadek a Forecaster na předek?

      0 0
      • Smazaný účet  
        0 0
        • MI.KU  

          Hele hledal jsem a byt Maxxis na WT pláště doporučuje 30–35mm tak zároveň zmiňuje ze i 25mm jde použit, užší už ne.

          Taky jsem našel par zkušenosti a ty 2,4WT na 25 sedí v pohodě.

          Kdyby se moc bal tak 2,35 a to je bez problému.

          0 0
      • Ivan  

        Já to mám teda přesně obráceně, přišlo mi, že Forecaster vepředu až tak nedrží.

        0 0
        • MI.KU  

          Hm… tak to je individuální no tak třeba klasicky Rekon nebo Ardent Race variant je dost myslím ze hrubší plast jde vybrat snáz než nějaký jezdivejsi.

          0 0
      • Atilla  

        Osobně mám forecaster za záludný plášť. On drží a pak v zatáčce nečekaně podjede.

        Čekám až opadne sníh a mám nasazeno rekon 2.4 wt a na zadek Recon race 2.25. Až se rozjezdím tak mám dozadu Fast track grid 2.3. Ten jsem vozil na HT v 2.1 a vydrží nesmysl. Traily jako oběšenec a jiné Frantovi traily bez ztráty kytičky. Pokud je někdo těžší nebo jezdí agresivně, tak ten grid je super volba, sice váha není nejnižší, ale odolnost je super.

        0 0
    • novas752  

      Rekon předek 3C Maxx Terra předek, Ikon 2C nebo 3C Maxx Speed zadek.

      0 0
      • jonti  

        Spíš bych už dal Recon i dozadu, mě ten Ikon vzadu s čímkoliv s větším záběrem vepředu docela omezoval. Navíc s jeho hmotností nemusí tolik řešit valivý odpor, tak proč nemít plášť co podrží.

        0 0
        • novas752  

          Vepředu byznys, vzadu párty. :)

          Rekon dozadu už mi přijde na xc docela dost, jako proč ne, ale už je to taková kombinace na lehčí trailbike spíš.

          0 0
          • TheJD  

            Rekon v XC provedeni (2.25) bude vzadu uplne v pohode.

            0 0
    • Doyle  

      Vittoria Barzo 2,25

      0 0
    • rk1  

      Co je podle vás na suchém tvrdém povrchu rychlejší? Mezcal nebo Race King?

      0 0
    • RadekSpec  

      Já mám odjezdino v loni na předků Ray a zadek Ralph a byl jsem spokojený. Předtím jsem jezdil předek i zadek Fast Trak a je fakt že předek moc dobře nepodrzi a občas uklouzava. Měl jsem i RaceKing :) ty jedou na silnici a tvrdým super, ale mokro a horší podmínky a je to marný. Na tuhle sezónu jsem si připravil na předek Ground Control a zadek Fast Trak…

      0 0
    • grafik  

      Jestli jsi přečetl romány od Mloka, tak musíš mít jasno. Doporučil mi RR, od té doby nejezdím nic jiného.

      0 0
    • grafik  

      Teď si nejsem jistej zkratkou, RalphRalph.

      0 0
    • seatik  

      Já nedám dopustit na Bontrager XR2 team issue 29*2.2 Dobře drží mlíko , dobré se nahazuje , váha slušná 660gr , bočnice odolné , dobré se čistí od bláta, na tvrdém povrchu jede velmi slušně. https://photos.app.goo.gl/…cB7x73V7dWv7

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.