• flyman

    Zdar bikeři,

    chci nové IQ osadit lehčími plášti a taky dušemi, co trochu něco vydrží a budou se dobře odvalovat. Momentálně mám obuty Conti X-king 26*2,25 s kla­sickými dušemi Conti na kolech Fulcrum RM3. Váha předního je 1890g. Zadní jsem radši nevážil :-(

    Rady?

    0 0
    • marapara  

      A co to nechat tak jak to máš? X-Kingy 2.2" jedou velmi slušně, ± srovnatelně s Race King nebo Racing Ralph, přitom drží lépe a nesjíždí se tak rychle. Pokud máš verzi RaceSport s black chilli, tak je to podle mě na trail bika ideální volba. I váha těch plášťů je těsně pod 500 gramů, což je slušné.

      Já mám akorát vepředu místo 2.2" XK 2.4", což je pořádný balon.

      0 0
    • fousac  

      vyhod duse…

      0 0
      • flyman  

        Poradíš mi způsob přestavby? Můžu použít současné pláště?

        0 0
        • marapara  

          S obyč. kevlarem to asi nepůjde. U verze RaceSport by to mělo jít, ale co jsem dočetl ve vlákně X-King zkušenosti, tak ti co to předělávali na bezduši, tak s tím měli celkem problémy, i když se nakonec zadařilo.

          0 0
        • fousac  

          ciste teoreticky: vratis do kol puvodni ventilky, nazujes plast, nalejes decku NoTubes mlika (nebo puldecku, treba bude stacit), nafouknes, jezdis…

          0 0
    • jIrI___  

      Máš nějaký speciální důvod, proč na UST kolech vozíš duše? Já osobně bych začal vyhozením duší.

      0 0
    • mr.ricardo  

      proc mas RM3 a vozis v nich duse??? Mam stejny kola, stejny plast a predni kolo vcetne upinaku, kotouce a tmelu vazi 1,43 kg …

      0 0
      • karliner  

        To je divný, někdo z vás blbě váží.

        0 0
        • Pijer  

          Jestli má XKinga v drátu a v něm duši, tak bych tomu i věřil.

          0 0
          • karliner  

            flyman píše, že má klasiky X-king kevlar..

            0 0
            • Pijer  

              Nezachytil jsem to, tím pádem ta první podmínka není splněna a nevěřil bych :-)

              0 0
            • flyman  

              JJ jsou to kevlary s duší. Včera jsem to vážil jak na závěsný digi, tak i na na digi kuchyňský. Jedině ze jsem si to foukal při inverzi a mám to plný prachu:-). Dneska to rozeberu a všechno převážím. Nějak mi to nesedí. Komplet výplet má mít 750, + upínák – ten nemá nic, plášť má 650 místo udávaných 560. Duše od kontíku maj 230. kotouč může mít kolem 100 i s šesti šroubkama. Jsem na to zvědavej, kde udělali soudruzi chybu.

              0 0
        • mr.ricardo  

          sel jsem to prevazit, nekecam. fakt je, ze jsem dlouho nedolival tmel, tak mozna trosku vic

          0 0
          • Pijer  

            Ještě mohou být rozdílný ty RM3 – starší typ s plochými dráty bude o necelých 10 deka těžší.

            0 0
      • xshreck  

        připočítej 100–120g za plášť (nvm co máš), cca 100g za duši(možná to je víc, u tebe má něco mléko). Potom záleží co má za kotouč a jak velký… já si myslím že to je reálné

        0 0
        • flyman  

          Máte někdo zkušenosti s bezdušovou sadou od rubeny? Páska vložka, tmel? Na zimáku mám RM5 a chtěl bych to taky předělat na bezduše.

          0 0
          • xshreck  

            mám malou zkušenost. Páska se mi trošku shrnula pod úzkou patkou schwalbe, na kntíku to bylo o něco lepší – ale taky chytla podivný tvar. jinak když jsem foukal maximální tlak (jestli jsem to pochopil dobře z návodu :-//) tak se mi protrhla páska o jednu díru u niplu :D všechno šlo ale nějak spravit

            Ventilky ve mě důvěru nebudí, pořád mi přes nějaký utíkal malinko vzduch – hranatá věc na kulatý otvor. Nejlepší se mi zdá to, co dělal blisterexist – stříbrná páska přes niple + ventilek ustřižený z duše. Pásky klidně dvě vrstvy. Nafoukat kompresorem. Ušlo mi to přes děravý plášť, byly tam 3 větší díry – na chvíli se zatěsnily, ale do rána to ušlo. (4000km XK RS)

            0 0
            • McBlacky  

              já gumy ventilku upravuji (teda café latex), Notubes ventilky jsou v tomhle udělaný nejlíp.

              0 0
              • xshreck  

                jak upravješ caffe? rubena je styl tohodle… hlavně jsem jednu urval pláštěm.

                No tubes vypadá dobře, takhle to je dá se říct i jako když to vystřihnu z duše

                0 0
                • McBlacky  

                  normálně řezákem to upravím na konický kruhový profil

                  0 0
                • blisterexist  

                  caffe upravuju tak, ze na ně navleču ty gumové kroužky co u toho byli(asi 4mm tlusté gumové kroužky) a pak to těsní aji s deformovaným ráfkem, ale je to zase vyšší než vystřižený z duše

                  0 0
            • blisterexist  

              dík za pochvalu:-)

              0 0
              • xshreck  

                Toš tys mě to řekl a poradil, toš nebudu dělat že to je ode mě :D

                0 0
                • blisterexist  

                  já to taky tak uplně nemám od sebe, ale od kámoše, jen jsem vynalezl to zastřihnutí do kolečka, on nechávál pásek:-D

                  0 0
                  • McBlacky  

                    hehe tohle už jsme zkoušeli tak 4–5 let zpět :)

                    0 0
                    • blisterexist  

                      je mi to jasné:-), já asi před 4 ma rokama zjistil že bezdušáky existujou a že si je někdo vyrábí sám, jen sem nechápal proč jak kkti vystřihávají ventilek a celým páskem duše po celém obvodu, proč to normálně neufiknou jen u ventilku:-)

                      můj vynález je, že jsem vymyslel že budu pod matičky dávat malé těsněníčko a dotahovat to přes něho, tak se mi do ráfku nikdy nedostala voda ani když v ní to kolo stálo půl hodiny:-D

                      0 0
                      • xshreck  

                        a niple utěsníš jak? :)

                        0 0
                        • blisterexist  

                          niple jsem zatím těsnit nepotřeboval, ale když na to dojde, tak stačí zakápnout trochou mlíka:-)

                          0 0
                      • McBlacky  

                        máš vyřešenou konverzi ráfků s autoventilkem ?

                        já tam dávám tu redukci plastovou, ale to je takový fórový, může to prdnout. Ideálně bych viděl nějakou vložku.

                        0 0
    • maajkee  

      Vozit duše na UST ráfkách je dost velkej nesmysl.

      0 0
      • jIrI___  

        Souhlas. Ale taky to teď tak vozím :-D

        0 0
      • McBlacky  

        navíc to třeba Kastar důrazně nedoporučuje a může to být důvodem praskání ráfků zevnitř

        a to nejen u Mavic, remerx magic jetý TL vs jetý s duší a ZTR ráfky, všechno to s duší praská víc

        0 0
    • flyman  

      tak jsem dnes poladil bezdušovku od rubeny. A světe div se už to 5 hodin drží tlak 4,5 i s klasickýma kevlarama. zejtra to testnu v lese, ale duše si radši vemu do kapsy.

      0 0
      • blisterexist  

        4,5 je mooc, zničí se ti těsnící páska

        0 0
        • xshreck  

          +1 :) dal bych tam max 3

          0 0
          • blisterexist  

            to max, ale osobně bych víc jak 2 asi nedal, není proč

            0 0
            • flyman  

              Nechci na tom jezdit. Je to jen pro přilepení. I s dušema jezdím pod 3.

              0 0
              • xshreck  

                tím myslíl prvotní nasazení, nedal bych tam víc jak 3 (taky jsem dal 4 a skoro jsem to musel sundávat..). Těch tvojich 4,5 už bude docela pro pásku hardcore. Modli se, aby jsi neměl ostré díry pro niple.

                s dušema pod 3 … 3 už je šutr :) myslel jsem že foukám na zadním taky kolem 3 a bylo tam 2,2 (šutrrr!!! :)) )

                0 0
                • flyman  

                  Tak je to gut. Před první vyjížďkou jsem to ufouk na 3. přijel domu, přeměřil a zase 3. Tak to zatím nechám.

                  Poznatky z přestavby.

                  Pro pláště, které nejsou určeny pro UST a nejsou ani připravené a jsou přímo Tube-type (viz moje conti X-king) a při použití ráfku UST (u mě RM3) je nutné požít pásku. Ten plášť na to prostě není dělanej. 50 ml tmelu je málo, protože cca polovinu šežral plášť resp. zacelení pórů pláště. Proto jsem musel do každého ještě 25 dolít. Nevím, z čeho to rubena dělá, ale když to kamkoliv ukápně, jde to perfektně umít. Nafouknutí na vyšší tlak (1,2 násobek maximálního huštění) před nalitím tmelu jsem neprovedl. 5,4 se mi zdá fakt moc na pár vláken a trochu pryže a myslím, že výrobce tmelu opravdu nevidí do konstrukcí plášťů jiných výrobců. Ksicht by mi to zmalovalo asi pěkně. Fouknul jsem to jen na max. to je 4,5 a stačilo to. Po nalití tmelu zase na 4,5 pro otevření pórů a zacelení. Zase jsem to stáhnul na 4 a pak na 3.

                  Jízda ne bezduši je malinko jiná. Na nerovnostech typu kamenito štěrková cesta, zejména cestou dolů a do zatáček jsem měl lepší pocit z přilnavosti. Zřemě může plášť díky tenčí stěně lépe kopírovat drobné nerovnosti, co nezachytí tlumič. Celkově se mi zdál bike ovladatelnější.

                  A nebo je to vše tím, že si teprve zvykám na nové IQ :-)

                  0 0
                  • xshreck  

                    jestli na 3 barech citis lepsi prilnavost, tos to bude iqckem a placebem. K tmelu – davam radsi vic100ml ..

                    0 0
                    • McBlacky  

                      já dávám 1,6–2,2 na 72kg podle situace

                      0 0
                      • flyman  

                        Mám 82Kg s duší jsem foukal 26*2,1 – 2,5 předek a 3 zadek tak jednou za měsíc. Ke konci tam mohl bejt 2 a 2,5. V bezduši jsem nováček, tak jsem se malinko bál procvaknutí.

                        0 0
                      • xshreck  

                        takhle foukam na 80kg, dokud se nezvyka plast pri bbrzdeni apod tak to je pro me optimum

                        0 0
                      • blisterexist  

                        já 1,5–1,5, podle situace:-) někdy míň

                        0 0
                      • Kamikaze 591  

                        A když zamkneš vidlu, stoupneš a pořádně šlápneš, nezdá se ti hodně měkké? Mě se to zdá hodně měkké a taky jde podle mě poznat že to hůř akceleruje. Stejná váha.

                        0 0
                        • JakeF  

                          Chtěl bych vidět, co bys říkal na pláště Eliťáků… Zatím co vidím, tak čím rychlejší jezdec, tím měkčí pláště. (Trošku to je ještě ovlivněný technikou)

                          0 0
                          • McBlacky  

                            na xc ano na maratony se fouká celkem dost. Teda na ty české :)

                            0 0
                        • xshreck  

                          technika dupacího slona :D

                          0 0
                      • MlokCZ  

                        Já téměř stejně. 20–30psi (1,4–2,1 baru) na mojich 70kg. Na celopevňáku vyjímečně přifukuju zadní na 35psi (2,4 baru).

                        Těch 20–23psi jsem vozil jen na 2,35–2,4 na předním. Na 2,25 pod cca 23psi nefoukám.

                        0 0
      • marapara  

        4.5 baru? To musí být tvrdé jako šutr. Foukám max. 3 bary.

        0 0
        • Marty9  

          Nej pláště jsou Racing Ralph…

          0 0
          • maajkee  

            Trochu absurdní diskuze :D

            0 0
          • pepek  

            RITMUS ?

            0 0
          • Hnoj  

            O tom by se dalo velmi úspěšně pochybovat.

            0 0
            • nox159  

              ale jsou lepsi nez RK :D

              0 0
              • xshreck  

                proto jsem rara radsi dal na najizdeci kolo :D

                0 0
                • nox159  

                  to same jsem udelal s RK :D

                  0 0
                  • xshreck  

                    JO NO; TO ABY TI TO JELO A DRZELO LIP JAK HLAVNI KOLO:D

                    0 0
                    • nox159  

                      ee mam to tak protoze na asfalt to jeste staci, to terenu to ale neni ;-)

                      0 0
                      • xshreck  

                        do terenu lepsi sjety MK uplne na slick jak schwalbe :D

                        0 0
                        • JakeF  

                          Pokud chceš nový zuby, tak bezpochyb.

                          0 0
                          • xshreck  

                            pri spravnem tlaku je to snad furt lepsi jak rara :D

                            0 0
                            • JakeF  

                              Neměl bys tohle psát spíš do vtipů? Přijde mi, žes musel jezdit RaR akorát sjetej na tu tvrdou směs.

                              0 0
                              • xshreck  

                                to neni vtip, bohuzel :) takze po 500km sjedu tu prilnavou smes a pak muzu plast vyhodit. to mi dela dejme tomuuu 14 plastu za sezonu na zadnim kole. a to se vyplati :P

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Meleš kraviny… Přilnavá směs vydrží 2–3 tisíce km, pak to není problém dojíždět na druhým bajku, kde to nehrotíš. RaR je na zadek super plášť, na předek mu úplně nevěřím, ale znám i lidi, co dokážou na RaR/RaR jet neuvěřitelnou­ hranu.

                                  0 0
                                • MlokCZ  

                                  To je ale tvůj problém, že máš tak katastrofickou výdrž u RaR. To víš, nesmíš je každý večer drtit rašplí :-)

                                  Teď jsem zrovna koukal na svůj nejnovější RaR, který jsem nahazoval na začátku září a má najeto asi 700km a po důkladném zkoumání už lze rozeznat od nového (nepatrně vidět, že hranky vzorku nejsou úplně ostré). Na první pohled bych ho od nového nepoznal.

                                  Dávám mu zase obvyklých cca 2,5–3tis. km, kdy akorát zmizí prohlubně ve vzorku a začne hůře držet a půjde na výměnu.

                                  Jinak ale klidně jezdi zcela sjetý MK, když tě to baví :-)

                                  0 0
                                  • McBlacky  

                                    nezávodně se na tom dá těch 2,5 dát to jo

                                    0 0
                                  • Rubi  

                                    ja RaRa zrusil a nasledne prorizl (ale asi jen 5mm) za 4 zavody, spunty z jedne strany uplne otrhane a skosene, navic mi prijde ze po 2 zavodech vubec nebrzdil. ted ho budu dojizdet na treningovem kole ale RaRa uz nikdy vice

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      „Z jedné strany zkosené … po 2 závodech vůbec nebrzdil“

                                      Ne, že bych tě chtěl nějak podceňovat, ale vsadil bych na to, že neumíš dobře brzdit a za to plášť fakt nemůže. Až se naučíš jezdit, tak třeba změníš názor.

                                      0 0
                                      • Rubi  

                                        brzdim spis predkem, ale jak potrebuju, tak si rad pribrzdim smykem a to tenhle plast jaksi moc nezvlada

                                        0 0
                                        • JakeF  

                                          Ano, takže potvrzuješ, co jsem odhadnul, že brzdíš jak debil… Sorry, ale RaR je závodní plášť, co má držet a zároveň jet, takže z logiky věci má nahoře měkkou směs, kterou takovýmhle chováním prasíš. Takže si jezdi na tvrdý směsi a až se trochu naučíš jezdit, tak si kup Schwalbe protože je to plášť, co má držet a ne rád jezdit smykem…

                                          0 0
                                          • Rubi  

                                            no az se naucim jezdit tak si ho i mozna koupim, ale zas na NN vpredu nedam dopustit, i kdyz to neni ciste zavodni plast, tak aspon vzdycky podrzi

                                            0 0
                                            • nox159  

                                              zkousel jsi uz vepredu RoR? :)

                                              0 0
                                              • marapara  

                                                Zkoušel jsem ho vepředu, verzi 2.25 EVO. Ze začátku dobrý, ale po ujetí tak 3–4kkm, ztrácel adhezi a v zatáčkách měl tendence plavat.

                                                0 0
                                                • nox159  

                                                  3k km bohate staci ne? ;-)

                                                  0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Já ať se snažím jak se snažím, tak jsem ještě nikdy ani RaR, ani NN na předním nesjel a vždy ho vyměnil dříve z nějakého jiného důvodu.

                                                    Ty mrchy tam vydrží moc dlouho :-)

                                                    Teď má trošku šanci jeden RaR na 29tce. Tam jsem už sjel jeden zadní a nedávno dával nový. Takže to tam nechám než sjezdu zase ten zadní. Mám ale obavy, že dva zadní na jeden přední stačit nebudou a ta mrcha vepředu vydrží přes 5,5–6tis. km. A jestli jo, tak ho zase už nesjezdu, protože až sjedu ten zadní, tak rovnou dám oba 2012.

                                                    Manželka má teď na jednom kole vzadu už taky druhý RaR na jeden přední. Ten přední je ale pořád skoro jako nový…

                                                    0 0
                                                  • marapara  

                                                    Na předek je to dost slabé. Tam mi běžně vydrží plášť několikanásob­ně víc.

                                                    Dát RoR dozadu, tam mizí před očima.

                                                    0 0
                                              • Rubi  

                                                s dusi jsem ho nemel odvahu zkouset, i kdyz z dusi uz byl nejezdil nic od NN nize, ale po zime budou bezdusaky, tak se uvidi, je dobry?

                                                0 0
                                    • xshreck  

                                      Já ho neprořízl, ale že je úbytek materiálu už bylo znát po jednom 55km závodě + 80km hodně kamenité+asfalt vyjížďky v čechách.

                                      1500km = cca 60% vzorku pryč na zadním

                                      500km jsem nemyslel vážně, ale tak jak to o něm řekl jakeF tomu vypovídá – ujedu pár km s málo odolnou směsí, která drží a potom jezdím po tvrdé = spíš na najíždění někde jen tak.

                                      Mlok: sjetý MK jezdím opravdu pro zábavu, s tím jsi to uhádl :D (stejně tak je jasné, že to bude držet o dost míň)

                                      je zajímavé, co ty velké boční figury dokázaly udělat na sněhu .-))

                                      0 0
                • JakeF  

                  Tam mám RK na dojetí :).

                  0 0
            • jIrI___  

              Jaké bys doporučil ty?

              0 0
    • blisterexist  

      nezkoušel jste někdo toto?

      http://www.kupkolo.cz/…AR_5707.html

      0 0
      • McBlacky  

        jezdil na nich kdysi factory cannondale team :)

        0 0
        • flyman  

          Několikrát jsem je měl v košíku a zase jsem je vymazal. Za pjéťo oba je gut, i kdyby vydržely vzorky 2 měsíce, což déle asi ne – nevím.

          0 0
        • JakeF  

          Ale jen proto, že se tehdá jmenoval ještě Vredestein-Cannondale, ne? :)

          0 0
      • nox159  

        pritelkyne ho ma na kole…

        jinak nevim jak to merili… ale 2,0" ma 50mm takže ta 2,4" by mela mit jiste vice…

        to mereni mi prijde nejake podezrele… nikdo 2,4 nechce… tak to snazi nejak prodat… ( uvazuju ze jim napisu kolik ma 2,0 kdyz ma 2,4" cca 51mm :D )

        0 0
        • blisterexist  

          dle mě to bude nějaká vadná sada, nějaký vůl se spletl a na pláště 2,2 napsal 2,4 to je vše:-)

          0 0
    • Luma  

      Nejezdí máhodou někdo Kendu Karma 2,2 ve předu,hlavně mě zajímá grip,šířka a váha.Dík

      0 0
      • marapara  

        Jezdil jsem ho několik let zpět. Je to balon, docela těžký, váha skoro 700 gr. Grip celkem normální, drží jakžtakž dobře.

        0 0
        • Luma  

          Kdysi jsem jezdil Karmu 2,0 v drátu a ten byl celkem vpohodě,tak chci vědět jestli je 2,2 lepší.Měl by mít vyšší špunty takže teoreticky lepší grip na šotolině atd.

          0 0
          • marapara  

            Má vyšší špunty, to jo. Drží líp, než 2.0.

            0 0
            • Luma  

              Fajn,dík-sháním něco co dlouho vydrží a ta Karma 2,2 se mi zdá idealní

              0 0
      • nox159  

        skoda te vahy… :(

        0 0
        • McBlacky  

          fast trak není žádná hitparáda v odolnosti. Horší než RaR.

          Renegade neznám.

          Captainy jsem sjel 3 vydržely celkem dost, ale zase je to šnek.

          0 0
    • cubeman  

      Hele proč nedáš bezduše,když máš RM3?Pak Rubeny na zadek Charibdys a na předek Scyla pláště váží 480g a ušetříš váhu za duše.Já je vozím a spokojenost.Ještě jsem je nepíchl a sedí super.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.