• Tesi87

    Zdravim, shánim na novou závodní sezonu pláště na 29. Dlouhá léta jsem spoléhal na schwalbe rocket ron (front) a racing ralph (rear) standartní směs. S tímhle kombem jsem byl dlouhou dobu spokojenej, poměr cena výkon je super,.ale minulý rok jsem celkem zaostával kvůli blátivým pasážim, hlavně ve sjezdu. Máte někdo zkušenost s jiným obutím nebo je tahle volba dobrá a chce si to připlatit za kombinovanou směs. Předem dík za odpovědi.

    0 0
    • milan.v  

      Tak dotazy tohoto typu jsou tu evergreeny, tzn. omílané neustále dokola…

      Každý ti tu doporučí kombinaci plášťů, které vozí…

      Padnou tu univerzály Specialized Fast Trak / Maxxis Ikon / možná i Vittoria Barzo…

      0 0
    • novas752  

      V bahně je směs gumy v podstatě jedno, tam jde jen o vzorek, šířku a o tlak – nemáš ty pláště náhodou příliš nafoukané? Jakou šířku vozíš?

      Málokdo na závodní XC vozí hrubší vzorek než Rocket Ron apod.

      0 0
      • Tesi87  

        šíře mam 2.25 v předu a 2.1 v zadu. Kombinaci užší plášť v předu a širší na zadku vozim i na fulla a celkem mi to vyhovuje. Jinak tlaky no, na pocit a podle terénu. Když je sucho a dobrý cesty tak skoro na beton, na mokru naopak skoro na žvejkačku co mi dovolí výztuha. Pumpu mam bez měřáku, takže Ti čísla nepovim ,ale v tréninku jsem vozil okolo 2 barů a míň.

        0 0
        • milan.v  

          Neotočil jsi to?

          0 0
          • Tesi87  

            Jo sorry čísla paltí ale text je blbě. Jinak na xc mam 2.25 v předu i na zadku ale předtim jsem vozil na zadku 2.10 a vyhovovalo. Když jsem ještě jezdil fr a dh, mi přišlo lepší vozit širší plášť na předku kvůli dezenu. V blátě a měkčím terénu se tolik nebořil a dobře vedl cestu, zatím co zadek se spíš zařízl a nikam neujížděl.

            0 0
    • Rubi  

      tak to máš ještě rok čas…

      0 0
    • okam_z_brna  

      Kombo je to dobrý, takovej univerzál, ale spíš do sucha. Co se týče směsi, tak ta je v blatě úplně jedno, tam hraje prim vzorek. Každopádně je to hlavně o skillu, protože takovej průměrnej cyklokrosař tě v blátivým sjezdu předjede jak nic, protože to má v ruce. Takže pokud chceš jen něco do blata, tak hrubej vzorek, ale nemá to moc cenu…

      0 0
      • jecnak  

        Navic casto plati, ze mene vzorku znamena mene blata, co tahnes s sebou a lepsi grip. Ja treba na jedne 24h skoncil na Pythonech, protoze se na ne nelepilo blato a tim padem paradoxne klouzaly min jak neco zubatejsiho. Jenze je to velice zavisle na druhu blata.

        0 0
      • novas752  

        Ono je totiž cyklokroska v bahně lepší než bike. Úzké pláště/galdy se proříznou měkkou vrtsvou až na tvrdší podklad a jedeš. Na biku se utopíš, vzorek se obalí bahnem a hrabeš.

        0 0
    • Singlespeed  

      Letos žádné závodní pláště potřebovat nebudeš, takže bych s koupí počkal až na příští jaro, ať ti pak zbytečně nedegradujíí někde doma v koutě.

      0 0
      • Tesi87  

        No uvidíme jak to letos se závoděním bude, každopádně staré pláště už mam sjeté a stejně budu nucen koupit nový.

        0 0
    • jonti  

      ror je do blata docela dobry, jen je nutne vozit hodne nizky tlaky, ja jsem na 72kg vozil okolo 1,2 bar.

      Pokud ale ztracis hodne, klidne bych na zavody v blate nahodil Nobby Nic nebo Specialized Ground Control nebo Rubenu Kratos.

      0 0
    • TheJD  

      Myslim, ze letos to bude uplne jedno a uprimne, letos muzes klidne mtb zavody jezdit treba na skladacce a vyjde to na stejno, pokud ji teda mas jak uchytit na trenazer.

      0 0
      • Tesi87  

        Toť otázka, jestli by nebylol lepší koupit galusky a válce do obýváku. :D

        0 0
        • Esi  

          Tak, na zadním mám dratovou verzi hutchinson equinox na předním Vitoria nevím jaká je tam už 25 let, je bez duše je tak spuchřelá že by stejně nesla nafouknout. :-)

          0 0
    • Lachtis  

      Tuhle variantu jsem taky dlouho vozil a předloni se s novou směsí k nim vrátil, ale vůbec jsem nebyl spokojen. Prostě mi jejich grip nějak neseděl (i za sucha) a opět jsem se vrátil k mému osvědčenému Cross king a Race king. Jasně, v blátě to není zázrak, ale při správném tlaku jsem s nimi i v tom blátě celkem spokojený a za sucha jsou super – ověřeno mnoha závody. Defekt jen jeden za x tis. km, kdy mlíko nepobralo

      Na HT jsem zkusil Ikon a docela mě potešil, tak možná až sjedu Contíky, tak nasadím na fulla Ikony v nejvyšší verzi a uvidím, jak mi sednou na fullu.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Z mainstreamu sem vyzkousel Maxxis Crossmark, Aspen a Ikon. Od Continental Race King a muzu teda rict, ze mezi nimi neni zasadniho rozdilu. Troufam si rict, ze vse s nizkym vzorkem a oznacenim jako „Zavodni“ poslouzi dobre …

      0 0
    • Raf  

      RoR jezdím vepředu jako univerzál.

      A pak platí:

      1. na důležitý závod na mokru fungl nový plášť, sebevětší ohlodaný nepodřží jako ostré hrany.
      2. nebát se zašpinit při tréninku, když někdo půl roku nejel v blátě, tak prostě bude v blátivém závodě trpět (a to píšu, přestože trénuju jen na silnici…)
      0 0
      • Lachtis  

        S tím tréninkem máš stoprocentní pravdu! A je super jezdit i v zimě, kdy je bláto skoro furt a k tomu třeba i kluzko nebo sníh. To mě v technice posunulo ohromně.

        0 0
        • Aussig  

          Jojo akorát když musíš 2× za zimu rozebrat vidlici, které nepomůže ani blatníček… No má to svoje :D.

          0 0
          • Hadato  

            Zase rozebrání vidlice ne není takový problém – ca 15 minut práce? Ideální je ale jezdit na pevné a tohle neřešit :D

            0 0
        • Stingray  

          Voda, bahno led a sníh tříbí techniku!

          0 0
      • Tesi87  

        Naštěstí žádné důležité závody nejezdim, jen se chci zlepšovat a rád bych aby to bylo vidět i ve výsledcích (kvůli egu ) :)

        Co se týče tréninu tak málo kdy přijedu čistej, trénuju u nás v Brdech a pokud se nedržil vyloženě na silnici, tak o bláto neni nouze.

        0 0
    • Tydlii  

      Vidíš, já jsem si na sezonu pripravil RoR 2.25/RaR 2.1 a ted se mi na ne v garazi práší a drandim na sjetejch fasttrakach. Tohle ted fakt nemusis resit :D . Race plaste budes potrebovat nejdriv v cervenci (optimistickej odhad). Jinak z toho co jsem zatim vyzkousel tak jediný co opravdu jelo, opravdu drzelo a ani v blate se neztratilo byly starý RoR/RaR Pacestar Liteskin. Ale ty uz nejsou, takze taky testuju. Fasttracky docela ušly, ale v kritický situaci mě nepodržely a hodil jsem ošklivou držku. Takže už je nechci. Maxxis rekon race bylo nejvetsi klouzatko, co jsem kdy na prdeli mel.

      0 0
      • jonti  

        Me docela vyhovovala kombinace Fasttrack vzadu a Ground Control na predku. Ten predek jsem vymenil az kdyz jsem to par krat v zatacce s FT nedal.

        0 0
        • milan.v  

          Tuto kombinaci jsem vozil minulý rok podzim/zima – spokojenost.

          0 0
          • jonti  

            Na extra tezke trate, nebo treba na MTB Trilogy, bych klidne vozil i GC-GC, jen jsem liny menit casto plaste. Na treninkovych kolech mam ted napul sjete FT, nez abych tam mel neco do blata.

            0 0
            • Tesi87  

              Trilogy bych chtel taky nekdy zkusit, jen nevim jestli na biku nebo fullu. Nejde o techniku, ale spis bych se bal abych bika nezkurvil. :D jinak dik za radu.

              0 0
              • humil  

                Trilogy je NEJ závod! Startovný je dost krutý. Dali jsme si ho jednou s dcerou jako „turisté“, jak nám podobným říkali pořadatelé. Dali nám mapu zadarmo, vyjeli jsme 15 min. po startu mimo soutěž. Jeli jsme to na XC kolech staršího střihu.

                Leccos jsme, jako i mnozí další, chodili pěšky: na stejné trati se jede maraton i enduro. Full potřeba není, ale HT s progresivní geo bych doporučoval.

                0 0
              • venabch  

                Proč by si to měl *******. Maximálně odrit ale to už tak nějak bikum patří. Full plus teleskop ideální. To budeš šetřit a pak ti někdo na nějaké sotolinove 50 hodí misku a kolo a sebe dojebes ještě víc. Ono na klasické maratony není pláště zas tak moc potřeba řešit těch pár blativych úseku se vždy nějak probrusli, důležité je to pak dohnat v kopcích a na slapavych usekach. Dolů to jede vždy samo. Na trilogy to chce do předu něco hrubsiho aby to brzdilo a zatacelo. Do zadu je to skoro jedno spíš něco ať to jede. Předek třeba maxiss arden nebo schwalbe nobynic. Já teda na závody furt jen pythony a že bych nějak moc chodil mě nepřijde je fakt že už jezdím hovno.

                0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • tomxxx  

      Vozim už dlouho xkingy v protectionu a sem spokojenej. Mel jsem jednu dobu ikony exo, jeden jsem rizl, dalsi dva cvakl u patky, takze jsem to vzdal. Od ty doby, co to predelali na crossking, kdyz vzorek trochu snizili, mi to asi vyhovuje vic. Sice se rychleji sjede, ale zase nizsi vzorek je lepsi na suchu.

      Blato je na biku vždy docela problém, spíš se to chce na nem naucit jezdit, nez vypozene resit plast. Sirokej bikovej plášť strasne na blatu plave a nikdy to nebude rezat do podkladu jako CX.

      0 0
      • Smazaný účet  
        0 0
        • Esi  

          Ne jen tak někdo, příště Hugo si ho vzal :-) to znám jedeš na pohodu a najednou když vyndáš hubu z bláta tak naliješ sádru a máš bustu

          0 0
    • JMT  

      Thunderburt 2,25. Ale základ jsou široký a tuhý ráfky

      0 0
    • MI.KU  

      Zdravím chce se zeptat na nové Maxxis konkrétně Rekon Race a Aspen.

      Obojí v 29×2,4WT

      Jde mi o to jaká je reálná šířka pláště při kombinaci s 25mm ráfkem (vnitřní rozměr)

      Jel někdo tyto pláště? Je ten objem poznat oproti cca 2,25 a jsou na asfaltu, štěrku pomalejší?

      Tady ještě přidám nějaké info co sem našel.

      https://cyclingmagazine.ca/…il-xc-tires/

      Děkuji.

      0 0
      • MI.KU  

        Nikdo?

        0 0
        • Dejv0  

          Chceš to změřit aspoň na i30?

          Za mě to jede skvěle, Aspena mám vzadu, ale 2,25 jsem neměl několik let, takže neporovnám.

          0 0
          • MI.KU  

            Hele jo aspoň tak i když čekám ze to bude širší než u 25 ale stejně chci časem přejít na karbonove 30 takže ano.

            No třeba rozdíl mezi 2,0–2,1 a 2,3 jsem docela poznal tak mě zajímá zda je znát ten objem na 2,4WT.

            Díky.

            0 0
            • Dejv0  

              Jestli tě to ještě zajímá (sorry za tu dobu :D) tak Aspen 2,4WT má 60mm na i30 hookless ráfku.

              0 0
              • MI.KU  

                Díky moc. Tyjo to bych čekal víc tak 61–62. Takže na i25 to bude tak 58–59mm odhaduju.

                0 0
                • Dejv0  

                  Maxxis sám uvádí 61 a jsem rád, že to není víc, i pro těch málo XC kol kam se to vejde by to bylo za hranou.

                  0 0
    • Smazaný účet  
      0 0
    • MI.KU  

      Jinak reálná šířka Fast Track 2,3 na 25mm ráfku je při tlaku 30psi pouhých 56mm.

      Takže je to v reálu jen 2,2 a ne 2,3.

      0 0
      • TK75  

        Dobrý, já mám Fast Trak 2,0" a je 53 mm na 23 mm ráfku

        30psi

        Takže pro změnu větší než má být

        0 0
        • MI.KU  

          Já na to přišel teď, říkal sem si chce to větší objem a váhal sem mezi Rekon Race 2,35 u kterého sem si říkal to bude prd objem navíc to chce tu 2,4WT ale pokud by u Maxxisu ty rozměry odpovídali realitě tak bych se možná spokojil i s 2,35.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.