• M4T3S90

    Ahoj,

    Povedlo se mi rozsekat zadní ráfek DT Swiss X1900 Spline. Měli byste radu jaké ráfky jsou adekvátní k těmto kolům. Co jsem pochopil tak X1900 je označení kol ale ráfky jako takové jsou značené jinak. Vážím 90 kg a chtěl bych objet nějaké maratony tak přemýšlím jesti vnitřní šíři 25 nebo 30. Je velký rozdíl mezi ráfky s kalíšky nebo bez nich? Pláště vozím 2,25 nebo 2,35. Je potřeba speciální ráfek pro Straightpull?

    A poslední dotaz, jak je to s asymetrii? Je to nějak znatelné?

    Díky za rady

    0 0
    • juricmir  

      Ahoj,

      měl jsem stejná kola jako ty. Chtěl jsme odlehčit a taky jsem zvolil ráfky Javax WD255. Jsou lehčí než původní DTSwiss ale má podobné ERD, takže původní dráty vycházejí.

      https://www.biketone.cz/…t_d2057.html

      0 0
    • novas752  

      Na 2,35" pláště by na maratony mělo úplně stačit 25mm, do terénu by bylo lepší aspoň 27. Jestli to bude na straightpull nebo J-bend je jedno, záleží akorát na počtu děr. A asi bych na to zadní kolo pořídil něco trochu odolnějšího než to co tam bylo teď.

      Kalíškovaný ráfky se dnes vidí málokdy, většinou jsou nýtovaný nebo bez, jen holej profil – tam je vhodné použít pod niple podložky, stejně jako do karbonových, které taky nýtování nemaj.

      Asymetrické mají rovnoměrněji napnutý výplet pravá vs. levá strana (normálně je vzadu u kazety o dost víc než u kotouče a vepředu o něco víc u kotouče než na druhé straně), odolnosti ráfku to nijak nepřidá.

      Z nabídky DT bych to viděl na XM421, pokud ale máš na karbon, velmi bych doporučil ten.

      0 0
      • M4T3S90  

        Díky za odpověď. Těmi kalíšky jsem myslel asi něco jiného. Nevyznám se v tom. Myslel jsem to tak jaký je rozdíl mezi tímhle XM 421 tem má pro drát jenom díru.X432 tam má "kalíšky nebo nevim jak se to nazývá. Jsou to ty nýty? Ale předpokládám že by měli být tužší. Oba mají podobnou cenu s stejnou vnitřní šířku. A pak tam mají ještě XR 391. Všechny vnitřní šířka 25mm. Jsem z toho jelen..... Do karbonu bych klidně šel ale obávám se toho že ho někde rozbiju jako tenhle…

        0 0
        • novas752  

          No to je to nýtování děr. Slouží to pro lepší rozložení sil okolo děr a zároveň jako podložka. Při stejné šířce a průměru bych se u jednoho výrobce orientoval spíše hmotností.

          Pak se taky liší typ spojení ráfku – kolíkovaný spoj nebo svařovaný spoj, který mají lepší ráfky.

          0 0
        • xtonda  

          Kalíšek je to, co je tady

          https://www.dtswiss.com/…kking/tk-540

          0 0
        • Martas.MB  

          Mám také 421 na 350nábach a spokojenost. Bral jsem je i z důvodu nosnosti jelikož s rodinou jezdím občas i na natěžko. J nebo rovný drát vím, že já nepoznám :-), takže vem na co máš finance…

          0 0
        • scota  

          X432 je nižší řada, ráfek není svařovaný (šedo – černý polep)

          0 0
    • scota  

      Vážím cca 79 kg mám ráfek XM 481 s 28 dráty Straightpull a naprostá spokojenost. Jezdím traily tipu RS a Trutnot trails, občas bikepark.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.