Výměna komponentů za účelem snížení váhy.

33 nepřečtených
  • malamala

    Kolegové, co vše bych měl vyměnit a za co, když bych rád poslal ještě váhu celého kola směrem dolů. Jezdím šotolinu, lesní a kamenité cesty, lehké singly … váha do 75 kg.

    Současné osazení /sedlo a rám bych neměnil/:

    • Vidlice:

    Rock Shox Reba SL, PopLoc, 100 mm

    • Převodník:

    Shimano Deore XT M 770, Hollowtech II, 42–32–24 T

    • Řazení:

    Shimano Deore XT SL-M 770, Rapidfire

    • Přesmykač:

    Shimano Deore XT M 770, Dual Pull, Top Swing, 34,9mm

    • Přehazovačka:

    Shimano Deore XT M 773 Shadow, 30-speed

    • Brzdy:

    Avid Elixir 3, hydraulic disc brake, 185mm/160 mm

    • Brzdové páky:

    Avid Elixir 3 aluminum

    • Kazeta:

    Shimano HG 81, 11–36t.

    • Řetěz:

    Shimano HG 74

    • Ráfky:

    DT Swiss X 1900

    • Náboje:

    DT Swiss X 1900

    • Pláště:

    Schwalbe Rocket Ron EVO, foldable, 26×2,1,SV Valve

    • Řídítka:

    XLC Pro SL, Flatbar, oversize

    • Představec:

    XLC Pro SL

    • Středová osa:

    Shimano PressFit MTB

    • Sedlovka:

    Haibike Flex Post, 27,2mm

    0 0
    • Pa.T2  

      Já bych vyměnil ty zapletený kola (sám mám x1800 a jsou těžké). A pak třebas brzdy:) Ohledně spotřebáku bych vyměnil na XTčkovou 11–32:)

      Co na to ostatní?

      0 0
    • t29  

      Reba má cca 1700g, mohl bys ušetřit tak 200g výměnou za Sida nebo něco podobného

      XT kliky, řazení, hazku a smyk nechat – možná pořešit bowdeny, 1m bowdenu váží 60g – jak je na tom váhově Nokon?

      Elixir 3 – tady by lepší brzdy mohly pomoct i funkčně, ale dokud neseženu váhy brzd s přesným rozpisem šroubků a adaptérů, tak ti neřeknu, jestli si pomůžeš váhově (adaptéry dají dohromady skoro 100g, pokud máš IS)

      Kazetu rozhodně vyměnit za XT, buď hned nebo až ji sjedeš

      Kola – 1900g je dost, tady by dalo ušetřit i přes 300g, záleží jak chceš vyladit poměr hmotnosti a odolnosti

      Pláště jsou otázka terénu a stylu jízdy, váhu bych řešil až v druhé řadě

      Řidítka, představec, sedlovka – „nadbytečná“ váha na jednom kuse může být 50g nebo i přes čtvrt kila (kámoš navážil sériové 62 cm široké Felt vlaštovky na neuvěřitelných 540g). Takže odmontovat, hodit na váhu – pak budeš vědět, jestli se to vyplatí.

      0 0
      • deekay  

        Kdyby tam prdnul trebas The One,tak by mozna mohl oproti elixirum vozit i 160/140 kotouc pri min. stejnem vykonu a tim sundat vahu a rek bych ,ze ty Formuly budou taly lehci nez E3.

        0 0
        • t29  

          zas na druhou stranu, nedávno tady proletěl dotaz na brzdy s největší vzdáleností desek od kotouče, aby neškrtaly – vyhrály by to mechaniky BB-7, jenže včetně páček, bowdenů a 180/160 kotoučů váží skoro kilo a čtvrt :) Formule jsou lehké, ale mají desky naopak proklatě blízko.

          0 0
          • deekay  

            Coz by u kotoucu malych prumeru nemuselo ve vysledku tolik vadit. Mozna by to vyslo nastejno jako 180/160 u elixiru, ktery tu mezeru nemaji taky extra velkou. Pokud by navic byly Formule kompatibilni s Hope Floating kotoucema (coz netusim ve velikosti 160/140), tak by to od skrtani a cinkani pomohlo taktez.

            0 0
          • MlokCZ  

            Ta malá mezera ale ničemu nevadí, tedy pokud není majitel zrovna extrémně levej :-)

            0 0
            • nox159  

              pokud ma meky ram a vidlici tak i kdyby byl extremne pravej tak mu to nepomuze ne?

              0 0
              • MlokCZ  

                Starší Stereo co jezdím má jednu nevýhodu a to právě, že rám není vůbec moc tuhý, navíc u fullů je to vždy ještě horší než u HT.

                A žádný problém s The One na tom rámu nemám, pouze to musím mít seřízené na nezatíženém kole úplně k vnější desce (tedy při tlačení si tom sem tam škrtne).

                Třeba na AMS 150tce s X-12 je to znát, že je to velký rozdíl, tam se mi kotouč vůči deskám po zatížení nehne v podstatě vůbec a seřizuju i nezatížené na střed.

                U vidlic to pak bývá obecně menší problém, pokud má jakoukoliv 32mm vidlici (a to myslím i bez pevné osy), tak nemůže být problém určitě.

                Takže snad jedině při kombinaci superměkký rám a supertěžký jezdec. On ale váží podobně jako já + HTčko na tom bude v tomhle určitě lépe než moje starší Stereo.

                Ta malá mezera má nevýhodu pouze v tom, že to musí být dobře seřízené a musí se více udržovat neskřivený kotouč. Ani jedno není problém.

                0 0
                • nox159  

                  tak to mam asi v rukach nasrane… porad s tim bojuju u

                  epikona, hope naby, hope kotouce 160mm a XT brzdy pri mych 75kg :(

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    U vidlic bez pevné osy se to lehce posouvá (desky vůči kotouči po zatížení kola), ale pořád méně než vzadu. Vepředu při téhle variantě (opět u mě starší Stereo, kde mám 140mm Talas bez pevné osy) seřizuju brzdu lehce k vnitřní desce (na nezatíženém kole). A vozím 180mm kotouč.

                    Základem ovšem je (pro všechny případy) mít desky rovnoběžně s kotoučem na zatíženém kole. Tohle když není, tak už nic nepomůže.

                    A to tedy znamená nechat ofrézovat dosedací plochy nebo to vzít doma pilníkem. A to i u PM na vidlici, nejen u IS. Snad všechny svoje vidlice jsem musel vzít lehce pilníkem když vozím všude brzdy s minimální mezerou. Vzadu pak jsem takhle pilníkem řešil i adaptéry i přesto, že jsem měl zafrézované dosedací plochy rámu. Plochy byly zafrézované tak, že na nezatíženém kole byly desky rovnoběžně s kotoučem. Jenže při měkké stavbě po zatížení už rovnoběžné není.

                    A frézka moc nepomůže, protože se to stejně musí dělat tak, že se to pak zkouší, jak to vyjde nahozené na zatíženém kole, takže u frézky nijak nepomůže kontrola kolmosti.

                    Vidlici mám vždy takhle za 10–15 minut jen s obyč malým pilníkem hotovou. Ono většinou to vyjde tak, že se z části dosedací plochy opiluje pouze lak (u PM).

                    Akorát u Elixírů, tam jsem neřešil nic, tam to seřídím jak je potřeba díky kónickým podložkám.

                    0 0
        • scret  

          podivej se do historie nebo fotek kde jezdi malamala a zjistis ze davat 140 kotouc je nesmysl!

          0 0
          • deekay  

            Ja vim kde jezdi, nicmene jsem vzal v uvahu, ze ted jezdi 180/160 na Elixir 3. Vsichni vsude rikaj jak formuly brzdej uplne jinou ligu. takze se silou jakot akovou by nemel bejt problem. A jelikoz hope kotouce s ALU unasecem se taky chladi lepe nez standard nerezove, tak by to mohlo byt co se tyka vykonu nebo moznosti uvareni prast jak uhod :) Ale ono by si vahove pomohl i kdyby tam nechal 180/160.

            Nicmene, jak vidim cenove limity, je diskuse o The One asi bezpredmetna :)

            0 0
        • xshreck  

          A menil bydesky pomalu po kazde vyjizdce .)

          0 0
    • JakeF  

      Začal bych kolama. S tvou váhou můžeš s klidným srdcem do ZTR ráfků, pokud jezdíš, co popisuješ. Já vážím sice o pár kilo míň, ale rozhodně je nešetřím. Zároveň to máš jedno z nejlehčích bezdušových řešení a s TLR Schwalbe i poměrně jednoduchý na instalaci (trochu relativní, když jsem posledně nasadil novej RaR a chtěl sundat patku, abych nalil tmel, tak padlo hodně sprostejch slov, než se mi to povedlo, ale nepoužíval jsem montpáky), takže ve výsledku ušetříš přes půl kila naprosto hravě.

      Pokračoval bych brzdama, Formuly R1 pokud rád šteluješ, Magury MT8/6, pokud chceš být testerem, Hope pokud máš styl, XTR pokud chceš jistotu. Avidům XX bych se osobně vyhnul, ale pokud ti sedí, proč ne.

      Zbytek bych nechal na postupným opotřebení a časem třeba vyměnil ještě vidli.

      0 0
      • Rychlej turista  

        Já bych začal tou vidlí. Dal pevnou a zahodil 22 převodník.

        0 0
        • t29  

          :) myslím že malamala v Alpách 22z využije hodně.

          0 0
        • deekay  

          Nechci nejak podcenovat tazatelovu vykonnost, ale rek bych, ze v Zell Am See se mu 22tka nekdy i hodi :)

          0 0
        • JakeF  

          Myslíš, že by to byla vhodná volba pro ježdění po Alpách?

          0 0
    • malamala  

      Děkuji za plodnou diskuzi a ještě upřesním své požadavky.

      Kola musí něco vydržet, v kopcích jsem odkázán sám na sebe a vybavení kola. Většinou jezdím kopce, trasy teď do 90 km.

      terén jsem popisoval již v prvním příspěvku. Je pravdou, že jsem se poslední dobou nechal trošku zlákat parťáky na lehce náročnější sjezdy, ale když jsem sám tak takové věci nepodnikám.

      Bezdušáky raději ne, nedávno jsem opravovali u kamarádky defekt na bezduši i s mlékem, které nepomohlo.

      22 využiji poměrně dost, nové kolo má sice 24, ale i to díky 36 na kazetě stačí.

      Začnu výměnou kol Přestavec, sedlovku, řídítka asi nahradím karbonem z HK, uvidím po zvážení.

      Otázku budu tedy směřovat jaká kola tam dát, lehká, pevná co něco vydrží. Limit cca 5.000,–Kč

      Za kolik bych mohl prodat svá stávající kola?

      Děkuji za další názory.

      0 0
      • jIrI___  

        U toho představce pozor. HK karbonový bývá těžší než většina hliníkových ve stejné ceně.

        0 0
      • jonti  

        U kol toho za 5000 moc nevymyslíš, ani si moc nepomůžeš.

        0 0
        • kubad  

          souhlas, ani to proti těm co tam má DT Swiss X 1900 nemá v podstatě smysl v této cenové relaci

          0 0
      • deekay  

        Zalezi jestli tech 5000Kc na kola znamena proste nova kola za 5000, nebo kola za 5000+penize co prodas stara.

        X1900 stoji na Bikesportu asi 4200Kc, tezko rict jak je to moc prodejny a za kolik. X1600 stoji 7350Kc.

        nebo pak Hope Hoops – Pro2Evo naby+ZTR rafek. Otazka jestli s Crestem uz to nebude moc „lightweight“ ale to poradi urcite nekdo dalsi. (nicmene delaji to tusim i s Alpine rafkem)

        http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx…

        HH by byly za 350eur/par, coz je imho fajn cenovka. S prodejem tech starych kol by ses mozna i vesel do tech 5k.

        Tady jeste link z Bikeradaru na verzi s Alpine

        http://www.bikeradar.com/…bs-11–45114/

        0 0
      • Hnoj  

        S dušemi se nikdy nedá dosáhnout skutečně zajímavé hnotnosti…

        0 0
    • jonti  

      Tak bude dalsi Haibike rady SL na bikeforu :)

      Riditka jsou tezitko, ale dobry tvar. Ty jsem vymenil, ale mi to rozhodilo posed, tak jsem musel vymenit i predstavec za kratsi. Ja mam XL velikost a tam je asi 12cm.

      Ten predstavec tezky neni a sedlovka je super lehka, lehci asi ani nesezenes.

      Ja jsem vymenil pouze kola, riditka, predstavec, gripy.

      Zvazoval jsem vymenit taky vidlici a brzdy, ale u vidlice ocenim vyssi tuhost Reby, Sida tapered s pevnou osou bych shanel blbe a doplatil bych si opravdu hodne, za Rebu tapered bych moc nedostal.

      Avidy 3 mozna vymenim taky, funkce ok, cena na eshopech ale velmi nizka, tak je asi nahodim na zimaka a prodam to co tam mam ted.

      A jeste jsem vymenil podsedlovou objimku a plaste.

      Kdyz jezdis v Alpach a vozis duse tak nic nechapu, tak se to neda jezdit. Chce to odolnejsi plaste, idealne plnohodnotne UST nebo minimalne Schwalbe AlpenCross a podobne zesilene, ale pomuze to strasne moc. Tam bych zvazoval taky UST kola, RM0 nebo Crosmaxy SLR.

      0 0
    • malamala  

      Děkuji moc za další názory. Peníze na kola budou vyčleněny 5.000,–Kč + peníze za prodej XC1900 , počítám že za cca 3.000,–Kč bych je mohl prodat.

      Prozatím se přikláním k variantě kol XC1600.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.