Výměna komponent - těžší kolo??

124 nepřečtených
  • Octopuss

    Nechal jsem si přestavět kolo na novější generaci rámu, a zároveň musel (chtěl) vyměnit část komponent.

    Zjednudušeně řečeno jsem starý Deore (M591/593) vyměnil za mix XT (M781/786) a SLX (M7000). Rám by měl vážit prakticky stejně (RB CRR290).

    Bohužel jsem původní kolo nezvážil (takže jsem na úrovni teoretizování), ale po přestavbě je pocitově výrazně těžší. Váha tvrdí, že teď má 15kg (i když ten mincíř z hluboký totality může kecat), ale tak nebo tak odhaduju, že má tak o 1–1,5kg víc než předtím.

    Sice přibyla další pevná osa (a k ní smozřejmě i lepší náboj), ale to nemůže být kdovíjak zásadní rozdíl. Především jsem myslel, že vyšší řady komponent jsou znatelně lehčí, takže by výsledek měl vážit přinejhorším stejně.

    Z původního kola myslím zůstala vidle, řidítka, představec, sedlovka+sedlo, a ráfky s pláštěma.

    Jak je tohle možný? Nebo soudruzi někde v úvaze udělali chybu?

    • Vilém  

      Nepises co jsi vubec vymenil, nepises co bylo za puvodni ram (vaha).

    • scalar  

      Hmotnost kola je dána součtem hmotností komponentů, ze kterých je kolo postaveno (plus nějaký ten vzduch v duších a vazelína). Není tedy nutné podléhat pocitům, je možné si dohledat hmotnosti jednotlivých komponentů a porovnat je.

      • Octopuss  

        Váhu těch původních komponent už nejspíš nenajdu, protože Shimano jsou idioti, a cokoli staršího než jednu generaci z webu rovnou mažou.

        • novas752  

          No na oficiálnim webu bych to stejně nehledal. Jsou tisíce fotek komponentů na váze a spousta tabulek.

    • scota  

      Nemyslím si že by mezi Deore a XT byl uplně zásadní hmotnostní rozdíl v řádu kg spíš jednotky gramů. Měnil jsi i gumy?

      • Octopuss  

        To píšu v prvním příspěvku – kola jsou stejný (teď jsem teda vygooglil, že ty pláště mají 1,27kg každej což je hrozný, ale to byly i předtím).

        Zkoušel jsem googlil hmotnosti, ale asi po čtvrt hodině mi to začlo lízt na nervy, a vykašlal jsem se na to. Rozhodně to ale vypadalo hodně podobně. Nábu a osu jsem už nezjišťoval (plus netuším, jaká tam byla původně).

        Přesmykač, přehazka, brzdy, střed, (a předpokládám i řazení) to všechno je na novým kole rozhodně maximálně stejně těžký.

        160mm kotouče taky musí vážit všechny hodně podobně.

        Kromě tý zadní osy a náby mě nenapadá nic co by mohlo dělat rozdíl.

        • scota  

          Hmotnosti starších komponent najdeš např. na bike24.de

        • nomecz  

          Proboha co to je za plaste? To vozis na RB sjezdove gumy ??

          • Octopuss  

            Nevím!

            Pořád jsem píchal, ale jako pořád (původní pláště asi byly řádná mrdka), takže jsem přišel do servisu, a řek, že chci pláště co něco vydrží, a zároveň jsou hodně tvrdý, a aby to rychle jezdilo po silnici.

            Dostal jsem – jak jsem dneska zjistil – https://www.koloshop.cz/…st-drat.html

            Jestli jsou sjezdový nevím, ale asi půjdou do bazaru.

            • mirorek2  

              tak to je dobrý vtip

              • Octopuss  

                Takhle to zřejmě dopadne, když tomu nerozumí ani zákazník ani prodejce, co? :)

              • Jakobo  

                Proc vtip? To jsou nahodou dobre plaste. Na rozdil od tech slupek aspon neco vydrzi, 10 000 km na nich bez vetsich probemu najede a bez defektu. Hmotnost je umerna velikosti, sirce a holt te odolnosti. Jsou proste takovi, co na kole sedi jak pytel hoven a jen sbiraji defekty. Znamy totez. Tak jsem mu doporucil Marathony a od te doby klid. Rychlost a nejaky odpor u techto lidi nema smysl resit. Uprimne, stejne to nepoznaji, viz Octopuss, kilo sem kilo tam…

                • mirorek2  

                  Tak kua přece to nedáš na 12kg HT horák, to je vtip.

                  • kubad  

                    a proč myslíš že se ty pneu dělají?

                    pokud by nebyl zájem nebudou se vyrábět, takže smysl asi mají jen ho nechápeš

                    • mirorek2  

                      Při nájezdu 1t km za rok dám na HT opravdu expediční kilo a půl těžké gumy? Ty je na kole máš?

                      • Jakobo  

                        Hele, prestan kopat kolem sebe a precti si co napsal Octopuss: Pořád jsem píchal, ale jako pořád (původní pláště asi byly řádná mrdka), takže jsem přišel do servisu, a řek, že chci pláště co něco vydrží, a zároveň jsou hodně tvrdý, a aby to rychle jezdilo po silnici.

                        Tak dostal plaste pro tyto pripady.

                        • Octopuss  

                          No, teoreticky vzato asi jo, ale zase dát někomu kdo na HTčku jezdí po asfaltu pláště co váží 2,6kg taky není úplně nejlepší nápad :)) Mohli mi dát nějakej kompromis, ne obutí na tank :D

                        • mirorek2  

                          zklidni se experte, nikdo tady nikam nekope

                        • vsudenakole  

                          No kdo pořád píchá potřebuje pořádné gumy.

                      • kubad  

                        dej si na kolo co chceš, prostě nechápeš smysl těch gum. to si musí posoudit každý podle toho co potřebuje.

                        • mirorek2  

                          Ale jistě že chápu, ať si je dá kdo chce kam chce. Jen když si někdo stěžuje na hmotnost obyčejného neexpedičního kola, tak mu tady byla nabídnuta náhrada za těžké pláště, to je vše.

                          Odpověz mi popravdě jestli by sis to dneska dal na HT kolo? Zvláště v době TLR plášťů a ráfků, nebo ultralehkých duší…

                          • kubad  

                            na svoje ježdění nedal, nemám důvod vozím cca 600g bez duše s tmelem, navíc u nás není moc trnů ale dovedu si představit dovolenou – expedici kde ty pneu najdou využití

                            • mirorek2  

                              Kamarád jel takhle na těžko přes jižní Ameriku, 6500 km a měl podobné pláště. Tady to naprosto dává smysl, nikdy jsem tu nezpochybnil produkt jako takový

                  • Jakobo  

                    Ale prd, v techto pripadech je to uplne sumak a ze ucel sveti prostredky.

            • scota  

              Napiš ježíškovi o nové gumy např.

              https://www.bike24.com/1.php?…

              rozdíl cca 1420g ;-)

              • Octopuss  

                Co tohle?

                https://www.kupkolo.cz/…eed_z103149/

                Mám to tady nevím proč uložený.

                • nomecz  

                  Proc ne, na bezdusich to poleti , akorat ted na zimu to moc vzorek neni pokud nejezdis jenom po asfaltu

                  • Octopuss  

                    Bezduše nechci.

                    Nebo jinak – jezdím tak 70% asfalt, 30% lehkej terén. Potřebuju pláště co na asfaltu během půl roku neodvařím, a zároveň s nima budu moct rozumně vjet do lesa a nerozbít se. A nemusely by vážit to kilo a čtvrt :D

                    Předpokládám, že chci 2,1".

                    Je toho tolik že se absolutně neorientuju.

                    • nomecz  

                      Vem toho contika co postnul scota, ale nad tema bezdusema bych fakt popremejslel …

                    • novas752  

                      Vem klidně 2,25. Nejede to vůbec o nic hůř, pohodlí o dost lepší.

                      Pláště co slušně jedou a drží v terénu vydrží tak 2–3 000km vzadu a cca dvojnásob vepředu.

                      • vsudenakole  

                        Což je tuze málo.

                        • lukas aka mitro  

                          To mozna jo. Ale jde o profi gumy. Kolik vydrzi profi gumy v motorsportu? Ano, muzes obout nejaky lacny sunt, vydrzi dlouho, ale nebude drzet.

                        • Lister  

                          A přitom je to 2× tolik než běžné plaste vydrží. Ale někomu zjevně nevadí když z původních vlastnosti nezbude vůbec nic.

                      • Octopuss  

                        2000 jsem prozatím nenajel ani za dva roky, takže asi ok :)

                        Ještě jsem koukal na Schwalbe Racing Ralph – ale jen protože se mi líbíl ten vzorek, jinak vůbec netuším jestli je to ok plášť nebo ne (z nějakýho divnýho důvodu ho na Kupkole v 2,25 mají za 790, když 2,1 stojí 1090).

                        • mirorek2  

                          2.25 se prodá 10× více třeba? Se jich zeptej

                        • novas752  

                          A jsou to stejné verze pláště?

                            • Tom-T45  

                              To je odlehčená LiteSkin verze, má jen jednu vrstvu tkaniny na bocích. Je to lehké, rychlé, ale ne moc odolné proti defektům.

                              • Octopuss  

                                Aha!! To je důležitej postřeh.

                                Takže chci co, snake skin?

                                A koukám, že je tam ještě verze speedgrip, takže už jsem z toho volajaký zmetěný.

                                • novas752  

                                  Pláště se jmenují podle tvaru vzorku ale dělají se v mnoha verzích

                                  Mají drátovou nebo kevlarovou(sklá­dací) patku.

                                  Různé šířky a průměry.

                                  Různé kostry (počet vrstev tkaniny na bocích a na běhounu a počet vláken na palec (Threads Per Inch) v jedné vrstvě.

                                  Různé směsi (Adix, Addix Speed, Addix Speedgrip atd.) případně různý počet směsí na běhounu – střed, přechod a kraje.

                                  Pak tam mohou být ještě protidefektové a protiprůřezové vrstvy.

                                • Tom-T45  

                                  Chceš nějakou normální gumu, co nebude vážit přes kilo. V podstatě cokoli, co si koupíš bude lepší než máš teď :-). Když už, tak SnakeSkin. Kolik do toho chceš dát? Jestli Ti nevadí dát 1000 za gumu, tak bych bral ty Continentalky, co tu dával scota, ty vypadají hodně dobře. Jestli je to moc, tak něco univerzálního, co nebudou úplně tenké šlupky a půjdou dát případně na bezduše – na roční nájezd 1000 km bych v tom nehledal vědu. Na silnici je dobrý, když je středový pás figur pláště hustší, nebo na sebe navazují, protože to pak na asfaltu tak nehučí.

                                  Napadá mě: MAXXIS CrossMark; SCHWALBE Smart Sam; Continental Race King nebo Cross King, …

                                  • Octopuss  

                                    Asi vezmu ty Continentaly, ale zase jsem se dogooglil k radám dát Cross King dopředu a Race King dozadu, tak nevím co si o tom myslet.

                • MatS  

                  Tak to leda bys presel na bezduse, pokud mas problem s castym pichanim.

                  • Octopuss  

                    To bylo na těch původních. Asi byly hodně sjetý, a jezdil jsem skrz akátovej les, kde byly trny snad i ve vzduchu.

                    • novas752  

                      Na to jsou bezduše ideální. Na defekty trnim fungují skvěle, často ani nevim že jsem píchnul, taky místy jezdim akátovejma porostama.

                • Pikaču  

                  Spis Race King 2.2 ber. 550 gr vaha na kus. Ani jednou jsem nepichl na rozdil od TB.

                  • Octopuss  

                    Dopředu jsem dal Cross King a dozadu Race King.

                    • nomecz  

                      Dobra volba na tvoje pouziti

                      • Octopuss  

                        Jo, ten vzorek se mi líbí.

                        A hlavně odteď už mi nikdy drátový pláště nesmí překročit práh domu.

                        • Vilém  

                          Co ti udelaly?

                          • Octopuss  

                            V porovnání s kevlarama je naprostej trest s nima manipulovat. Ale doteď jsem nic jinýho neznal.

                            • pepek  

                              zeby špatný postup (de)montáže?

                              • Octopuss  

                                Ježišmarjá, prostě se s tím v porovnání s kevlarama blbě manipuluje, a potom co jsem k. vyzkoušel už dráty nikdy nechci.

                                • Vilém  

                                  No, tim materialem patky to nebude :)

                                • novas752  

                                  Nelze házet do jednoho pytle. Kup si třeba aktuální TLE Schwalbe a půjdou ti ještě hůř, hlavně nahodit dobře do patek na některý ráfky snad ani nejdou.

              • Octopuss  

                Je to ten samej?

                https://www.koloshop.cz/…-kevlar.html

                Chci ještě pár drobností, tak bych to případně koupil v ČR (ale ta cena s poštovným vychází v podstatě stejně).

                • nomecz  

                  Jo

                • scota  

                  X-king, Cross Ride a At ride jsou skoro stejné univerzální pláště vhodné na lehčího terénu. Ochrana proti píchání je důležitá ;-)

                  Snake Skin -Schwalbe

                  EXO – Maxxis

                  Protection – Continenlal

                  Kdo by si dnes dovolil plenit město bez ochrany že ;-)

            • MartyM  

              no ty voe to jsou slušné pancéřáky, to jeden váží jako tři moje… :-) Co si máme představit pod termínem „pořád, ale jako pořád“, to jako třeba i vícekrát za vyjížďku, nebo co druhou vyjížďku? Co jsi měl tedy před tím za pláště? Kolik vážíš a na kolik to foukáš?

              • Octopuss  

                Ha, našel jsem fakturu od kola.

                Byly to Rubena Ocelot v85 29×2.1.

                Foukám obvykle natvrdo, aby to na asfaltu líp jelo. Nevím na kolik.

                • Namtos  

                  No tak to si přiobjednej i dílenskou pumpu s manometrem – na plášti máš rozsah tlaků a nemusíš mít přefoukáno, aby to letělo …

                • lukas aka mitro  

                  Vyssi tlak neznamena nizsi odpor. Kupodivu je to zasto naopak. Vice huci a drnca, ale jede pomaleji.

                • embi  

                  Foukám obvykle natvrdo, aby to na asfaltu líp jelo. Nevím na kolik.

                  :D best-of-bikeforum

                • novas752  

                  Ale jede to hůř a ještě tě to vytřese. :)

            • plzakj  

              “Pořád jsem píchal” – co by za to Serža nebo Kaiten dali :-)

    • Lister  

      Odhadovat vs. vědět by těch 1500 gramů mohlo plně vysvětlit.

    • Octopuss  

      Koupil jsem digitální závěsnou váhu a nasadil Continentaly, a šlo to z 13,9 na 12,5kg, což už je docela ok.

      Sice pořád nechápu, jak lidi dosáhnou míň než 12kg, ale to bych asi musel zainvestovat do hodně drahých odlehčených komponent, což mi za to nestojí.

      • Cemik  

        Ahoj já přehodil z altus/deore/4 hran střed komplet pohon na XT a hlavní rozdíl byl ve výdrži materiálu, hmotnost jsem až tak nepoznal, jestli dobře pamatuju tak to dělalo kolem 300–400g ale byly v tom i jiné brzdy. Ale ty už máš vyhráno, pláště udělají hodně a snad nebudeš tak pichat (duše) teď.

        • Octopuss  

          12,5 už je ok, s tím v pohodě vyběhnu schody.

          Spíš abych se začal bát, že další upgrade za nějakých pět let bude zase komplet přestavba, protože jsem okrajově četl něco o novým standardu šířky nábojů nebo co… ehhh.

          • Jakobo  

            Toto je dnes celkem na palici, ja uz delsi dobu panikarim a delam zasoby. Dnes pokud ti na kole klekne dil 5 a vic let stary vyssi rady tak ses nahrany, novy proste nesezenes nebo musis prekousnout o 3 rady nizsi sadu Alivio apod. Zvlast pokud chces mene standardni dil, treba kliky 180 mm. Spousta tady ma kolo jako hracku, tam je pak upgrade i otazka image, ale pokud mas kolo jako pracanta, na kterem denne najizdis desitky km, jezdis do prace a tak, pak na nejaky kompromis kasles, vis dobre co chces. Minuly tyden jsem videl na ebay nove kliky XT 180 mm neco pres 4 tacy, hned jsem je bral. V CR uz dnes nesehnatelne a to je sveho casu na koloshopu a kupkole cpali s nadsazkou zadara. Atd, ale to je mimo vlakno a navic spousta lidi tady ma pocit, ze oni nesou vlajku pokroku a kdo ji od nich neprejme je za debila.

            • Octopuss  

              Zrovna jsem si říkal, jestli nekoupit pro jistotu do zásoby aspoň extra přehazovačku (přesmykač mám obyč Deore z M6000 řady, to jen tak nezmizí), a řazení protože desetirychlostní systémy byly zdá se mrtvý už tak předloni, a předchozí XT už se skoro nedá sehnat :D

              I když ty nový náboje jsou myslím jen o pár mm delší, bojím se, že bych musel znova měnit rám, a to bych se fakt posral :D Osm kolíků už je na moje poměry docela dost.

      • Marek.Kv  

        „Sice pořád nechápu, jak lidi dosáhnou míň než 12kg“ ufff cožé? 12,5 ti příjde lehké kolo? Co na tom nechápeš? „hodně drahých odlehčených komponent“ tyjo bavíme se o kategorii 12 ± kg mainstream, v tomto segmentu nic drahýho a kdovíjak odlehčenýho přece není. Ale jako nevím, v těchto vodách nelovím, třeba to máte jinak. Peace.

        • Octopuss  

          No neumím si přestavit, jak se dostat pod 12kg aniž bych tam frknul já nevím, karbonový kliky, ráfky (předpokládám, že to existuje), a kdoví co dalšího.

          A ano, po tom na čem jsem doteď jezdil mi 12,5 přijde lehký :)

          • nomecz  

            Na toho pul kila vetsinou staci nejaka lepsi kola

            • sedlovka a rodla. Kolikrat i jenom ty kola :) zalezi co tam presne mas.

            Nemas fotku kola ?

            • Octopuss  

              Fotku kola? No to nevím. Když jsem to udělal posledně, sesypala se na mě místní elita a vyfuckovala mě jako malýho spratka. Uvidím.

              Řídítka jsou nějaký Race Face, sedlovka RB (nevím co to je ve skutečnosti).

              Ráfky Remex RDX 7320.

          • Pikaču  

            Taky mam RB CRR 290 ve 3XL a jsem na 12,3 kg.

            Nevim co mas za velikost ale mas asi kola a vidlici tezkou.

            Edit.

            Hoď fotku kola.

            • Octopuss  

              Já mám elko.

              Vidle by mohla dělat rozdíl. Přece jen od modelů z roku 2011 doba pokročila. Je to nějakej Suntour Epicon RLD 100mm.

            • Octopuss  

              …neopovažujte se komentovat barvu pedálů :D :D

              Ta původní světle zelená už se nedá sehnat, a tenhle brčál mi vypaluje zbytky estetickýho cítění. Celá tahle řada už se zjevně nedělá. Mohl bych tam dát čirý, ale nechce se mi do toho už hrabat. A jiný modely stojí okolo 1500, a to aktuálně za pedály dát nechci (kromě toho většina stejně má hřebíky jako kráva, a je určená spíš na DH).

              • kadlec  

                Na 70% asfalt a zbytek lehkej teren by ti stacil raceking i vepredu.

              • Marek.Kv  

                Hele koleso celkem ok, váha asi odpovídající, řekl bych 13+, nedávej do toho prachy, typu kliky Next,karbonový kola atd. Nepomůžeš si nějak výrazně. Non sense. Je to klídek bajk, jezdi, neřeš. BTW šlapky(omlouvám se místním, u nás těm děfkám tak ríkáme,nezoveme je pedálama)vozí moje ženská a úplne ok. Čirá je dobrá. Nemotej se v tom a jezdi!

              • Pikaču  

                Vypadá to hezky. Nevim co váží ty kola, tam bych videl kámen úrazu a ve vidli.

                Jo a ty pedaly asi vazi dost odhaduji tak pres 500 gr. Na pedalech usetris i 200–300 gr.

                • Octopuss  

                  Ty pedály jsou údajně 371g, což je pohoda.

                  Vidli zkusím vygooglit, ale dalších pět litrů jen abych sundal třeba 200g je přesně ten výdaj, o kterým nechci aspoň dva roky uvažovat. ALE! Ta vidle má rovnej krk, takže časem rozhodně půjde. Blbá redukce z tapered rámu vůbec nešla sehnat, a pak jsem za dva blbý kroužky u Kraba dal litr. Fuj.

                • Marek.Kv  

                  Hele používáme nějaký Demolition z nylonu a maj na váze 303g,což je dle me gut, co používa on netušíme. Každopádně jakákoli redukce váhy(hmotnosti pro zaostalé)je jasná, kliky, gumy, ráfky, kokpit. Začíná se u rámu u RB to hitparada nebude nikdy, ale jak říkám, típkoj doporučuju to neřešit, není totiž co.

                  • Octopuss  

                    Rám je cca 1,8kg. To mi nepřijde špatný – ale zároveň nevím, kolik hliníkáče obvykle váží.

              • Pikaču  

                Nech to bejt tak jak je. Muzes zvazit zadni kolo cely a ja ti zvazim svoje. Mame stejny plášť. Ja tam mam 11 XT kazetu. A uvidíš rozdil.

              • Youda  

                Mrdat :-)

        • Jakobo  

          Tak on tam ted bude mit XT a nove SLX, na dilech uz moc neusetri a cpat hned kazdemu vorla je blbost. Ta hmotnost bude v ramu, psal, ze ma RB, ty uplne nejlehci nejsou. Potom psal, ze nechal puvodni kokpit a sedlo se sedlovkou. Sedlo muze mit 250 g, ale klidne i pul kila, sedlovka, rodla, predstavec mohou byt taky dobry ingot. Jen tady usetri dobre 0.5 kg. Nevim jakou ma vidlici, nevim, jake ma kola. Takze vsechno jen domnenky, chtelo by to detailni popis nebo aspon fotku.

          • Octopuss  

            Co je vorel? :)

            Sedlo je asi Specialized Power Comp.

            • Pikaču  

              Vorel je SRAM Eagle sada.

              Pripojim se tu s dotazem kdyz je zminka o vorlu.

              Kolik se ušetří na vaze pri sade GX Eagle 1×12 oproti XT 2×11? Pouze kliky, razeni, kazeta a rezet. Brzdy bych nechal XT.

              Nevi nekdo?

              Diky

              • Jakobo  

                Zvazene to nemam, ale uz jsem to pocital a vyslo mne to asi na 400 g. Bude se to mirne lisit podle kazety, smyk prima montaz nebo objimka atd. Smyk a srub asi 120 g, razeni 130, neco bowden a lanko a navic jedna pila. Kazety vychazi podobne, XT 11–46 je asi o 10 g lehci nez GX 10–50.

              • Marek.Kv  

                https://mbaction.com/…-shimano-xt/ ale není to 1×12, ale alespoň něco

    • Cemik  

      Najedes 1000km ročně na tomhle celkem v klidu biku a remcas? Hele radši na něm jezdí neřeš kraviny, pláště už máš cajk… Stejně skončíš na celoperu a pak plynule začneš řešit e-bike.

      • Octopuss  

        Z čeho usuzuješ, že skončím na celopéru a e-biku?

        • Jakobo  

          Tak vyvoj nezastavis. Za 3 roky budez mit celopero, pak dovolena v Jugoslavii, prvni dite, eletrobike, dovolena v Bulharsku, druhe dite, elektricka trojkolka a pak uz jen same socialni jistoty.

          • Octopuss  

            Celopéro jsem si kdysi chtěl koupit.

            V posledních pár letech jsem ale usoudil, že na cokoli techničtějšího než ježdění po lese a polňačkách nemám skill, a na celopéru bych se buď rozmrdal, nebo by mi stálo zbytečně v garáži.

            Ale něco mi říká, že ten původní komentář bylo jen trollení.

            • černápole  

              což je běžný alibismus někoho, kdo na celopéru nikdy neseděl a veškeré závěry dělá jen podle obrázků na netu-)

              • Octopuss  

                Jakm alibismus? Já prostě konstatuju, že jsem vemeno a neumím jezdit, takže celopéro by pro mě byly vvyhozený peníze.

                Asi dvakrát jsem na něm seděl a byla to paráda, ale prostě bych pro něj neměl využití, nebo v horším případě začal jezdit terény daleko za svýma schopnostma, a odešel s brekekem :D

                • Tom-T45  

                  Prostě pochop, že bez celopéra nezažiješ na tý polňačce to správný dobrodružství.

                • Jakobo  

                  Potom presne ty jsi ta cilova skupina! Na nicem se nevali po cyklostezce lip jak na celoperu 160/160. Pochopitelne bezduse a 29"+.

                  • Octopuss  

                    No jo. Seru na nový auto, vezmu 150 kolíků, a budu jezdit pro rohlíky na nějaký sjezdový zrůdě :D

                  • černápole  

                    no řeč měla být o xc fulu kolem sta mm, ale co už..

        • Cemik  

          Já to měl taky tak, akorát před 3mi lety ještě ebiky nebyly tak propagované jako teď. Na XC fullu 100–120 si užiješ legrace dost a nikdo tu netvrdí že na tom máš lítat rádoby #endurospecidick po lese a praskat zadní stavby, ruce, nohy, ramena…

          • Octopuss  

            Ale jo. Já nepopírám, že to není super kolo. Ale někde výš jsem psal, že žiju v Polabí. Tady je to placka jako svině, takže celopéro fakt nevyužiju. A protože nejsem řidič, ani se nemám kam přesunout.

            Kromě toho nemám extra 50+ tisíc, ale to je až druhořadej problém :)

    • scota  

      Něco na odlehčení za slušnou cenu:

      https://www.bike-components.de/…nker-p33519/

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.