Rada pro změnu komponent u kola Specialized Camber Comp

19 nepřečtených
  • rob0to

    Ahoj, rád bych se zeptal a nechal si poradit ohledně výměny komponent u kola Specialized Camber Comp (https://www.kola-radotin.cz/…ameleonwhite).

    Chci provést následující změny :

    Výměna předního převodníku za jednopřevodník (z důvodu snížení hmotnosti kola a zjednodušení řazení)

    Výměna současné vidlice (RockShox Reba RL 29) za vidlici s vyšším zdvihem (130–140 mm zdvih).

    Rád bych se zeptal jestli Vám tahle výměna komponent dává na tomhle biku smysl a případně jaké komponenty (a proč) by jste mohli z vlastní zkušenosti doporučit?

    Ps: zvažují také výměnu brzdných kotoučů, tam bych si taky nechal případně poradit.

    Díky moc za každou radu.

    Biku Zdar!

    0 0
    • kycis  

      Tak hlavni otazka je kam tema zmenama smerujes. Jestli z toho chces postupne udelat enduro, narves do toho haldu penez a nakonec to stejne prodas a koupis vhodnejsi stroj.

      Ale ke konkretnim dotazum: na vymenu vidle bych se vykaslal, max proveril jestli na te Rebe nejde zmeniz zdvih vymenou air shaftu. Pohral bych si s tokenama abych z ni dostal co nejvic na pozadovany styl jizdy. Usetreny penize bych vrazil do teleskpky – prinos pro sjezdy bude IMHO mnohem vetsi nez 2cm zdvihu vidle.

      Prekop na 1× – opet otazka co jezdis. Nechas-li soucasnou kazetu, budes mit dost malej rozsah, 11–42 j- to je jako Sram NX 11sp, ale to uz je podle me dost naprd. Pokud nejsi najetej budou dlouhy vyjezdy problem pokud budes chtit nechat aspon aspon trochu rozumny prevody dorychla.. Otazka je jaka bude retezova linka kdyz das 1 talir na 2× kliky. Idealne urcite ne, ale chodit by to asi melo, s tim at poradi nekdo kdo to zkousel :-) .

      0 0
    • Petr L2  

      Pokud se zbavíš dvojplacky, budeš muset vyměnit kazetu, ten rozsah co tam je ti s jednoplackou nebude stačit.

      Kolo je AM a zdvih co na něm je pro něj optimální, zvednutím předku se tomu myslím spíš ublížíš, takže za mě to smysl nemá, alespoň ně tak jak to ty plánuješ. Kotouče u Dore brzd pokud se nepletu jsou wide, takže lepší než SM RT 56, které tam asi jsou tam nedáš.

      0 0
    • novas752  

      Taky bych se na vidlici vykašlal a vrazil tam teleskopku, přínos bude mnohem větší. Vidlici dobře nastavit a případně zvednout Airshaftem o 1cm.

      Jednoplacku si tam klidně hoď ale rozsah samotný kazety 11–42 je dost malej = chtělo by to vyzkoušet jestli ti bude stačit a/nebo vyměnit jí za něco použitelnějšího. 11–46, lépe 10–42 s výměnou ořechu za XD nebo 9–44 E13 také s XD ořechem.

      0 0
    • milan.v  

      Jak už tu padlo, navíc ke změnám na jednopřevodník je tu toho tolik, že si člověk jen pouhým čtením musí udělat obrázek, nakolik to pro něj má význam a nebo je to zbytečné… Další otázka je rozsah, o tom nic od tebe nepadlo.

      0 0
    • pocestny  

      Jako klidně bych si uměl představit ten Camber s 1×11 s 11–42z s 28z převodníkem (větší bych na 29erovi neutahnul do kopce, jsem totiz veka), vidle reba@130 nebo revelation, a s teleskopem. Ale co poměr mezi cenou a užitkem? Nezní to moc racionálně, s výjimkou teleskopické sedlovky.

      (Camber 26" s 120mm rebou měl dost nízko střed, revelation to vyřešil).

      0 0
      • pocestny  

        Jo ty uz vlastne mas i tu 11s kazetu 11–42… Si spocitej jestli ti bude stacit 1 prevodnik a je to.

        Jiné kotouče proč?

        0 0
      • Petr L2  

        On i Camber 29" moc vysoko střed nemá, ale 20mm na vidli ti pod středem zase tak moc nepřidá

        0 0
      • plzakj  

        28z prevodnik? To se jako dela? Proc si nenechate 2placku?

        0 0
      • novas752  

        A bude ti stacit 28z prevodnik po rovine a z lehkeho kopecka? Pohodovou kadenci 80rpm s tim na 11z pastorku pojedes max 28,5km/h coz je v nekterych situacich zoufale malo.

        0 0
        • tonik666  

          Zalezi jk kdo jezdi. Na enduro plouzeni je 28z zcela ok, na jezdeni mix silnice/lesni cesty to neni.

          u cloveka co nema najezdeno. kdyz ma, muze mit i 32 ci 34.

          0 0
          • novas752  

            Mě by teda na Enduro 28z rozhodně nestačilo, ideálně 30–10 nebo 32–11. Na XC bike o další 2–4 zuby víc.

            0 0
            • plzakj  

              Ja mel na xc 29” fullu 36/26 a 11–36 a asi za dva tydny tam sel 38z prevodik. Nejsem ten typ, co se pri jizde z kopce jen veze nebo toci 120ot. Jo a obcas s tim musim i na asfalt.

              0 0
        • hs74  

          Ono asi hodně záleží na profilu tras, které člověk jezdí.Pokud je to nahoru dolu s minimem přejezdů po rovině, tak 28z převodník bohatě stačí. Já třeba převod 30 –11 zařadím tak 5 krát za sezonu

          0 0
          • Petr L2  

            No nevím, 30/11 mám zařazeno asi nejčastěji pokud se nešplhám někde v horách…

            0 0
          • novas752  

            Pokud z kopce vždy jezdíš samospádem tak asi jo.

            0 0
            • hs74  

              Jj samospádem :). Spíš je to tak, že dolů jezdím po trailech,kde šlapat není třeba, a vlastně se to ani moc nedá.

              0 0
              • novas752  

                No vždyť, když jedeš samospádem tak nešlapeš. :) Je jedno jestli je to po silnici nebo na redbull rampage…

                Mě by to teda ani na traily nestačilo, ale co je mi do toho.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.