• Marekstrni

    Dobrý den,

    letos jsem si pořídil první silniční kolo a planuji po Novém roce nějaké vylepšení. Kolo je staré asi 8 let.

    Chtěl bych se vás zeptat, co všechno by obnášelo vyměnit řazení.

    Momentálně mám řazení 2×8, chtěl bych 2×10.

    Komponenty na mém kole jsou poskládané z různých řad.

    Kazeta 12×25 8rychlostni

    Měnič Tiagra

    Přesmyk Shimano 105

    Kliky Truvativ 50×36

    Kola Mavic aksium

    Dualy Sora st-3300

    Zajímalo by mě kolik Kč by mě změny stálý.

    Děkuji za případné odpovědi.

    0 0
    • lunochod  

      Neměnit, pokud to funguje.

      0 0
    • Cavendish  

      Když koupíš i středové složení tak 8700 Kč Kola Aksium si můžeš nechat.

      0 0
      • Marekstrni  

        To je asi cena za celou sadu ze ? To mi prijde dost. Nějaká ekonomičtější varianta existuje?

        0 0
        • novas752  

          Vzhledem k tomu že Shimano jinou silniční 10spd sadu v současnosti nedělá je ekonomičtější variantou než Tiagra jedině bazar.

          0 0
          • Marekstrni  

            A dát tam místo staré Sory novou Soru 2×9 asi nemá moc smysl že?

            0 0
            • Honzis  

              bohužel cenový rozdíl mezi Sora 3000 / Tiagra 4700 / 105ka 5800/7000 je tak malý že se vyplatí asi pošetřit a udělat pořádný upgrade – sám udržuju 9speed Soru/Tiagru ale během pár let nebudou pořádně ani díly na tyhle sady :-(

              0 0
            • Cavendish  

              Mezi Sorou 2×9 a Tiagrou 2×10 je obrovský rozdíl. Mezi Tiagrou a 105 už to není tak markantní.

              0 0
              • Marekstrni  

                Já jiné řazení než starou Soru neznám, takže nemůžu srovnávat. Říkám si třeba,ze bych mohl vyměnit tu Soru za nový Claris. Ty páky vypadají docela dobře a funkčně bych si asi taky nepohorsil.

                0 0
                • MiKED  

                  Claris je ještě pod Sorou…

                  0 0
                  • Honzis  

                    ale 3300 sada je historie stará 20let, to byly dualy s odřazovací páčkou a la Campa a opravdu to úplně slavný nebylo, co si je pamatuju. Záleží na investici – logicky 11speed neb ta Tiagra je jediná 10 v road sadách a po aktualizaci za rok bude třeba 11ková už taky.

                    0 0
                    • Marekstrni  

                      Jo tahle sada má to odrazování palcem, tak myslím že pokud bych koupil saltr plus dualy a kazetu, tak by to bylo asi lepší. Řetěz už mám na 8.kolo Sram PC 870.

                      0 0
                    • MiKED  

                      Subjektivně mi 3300 přišla lepší než Claris…

                      0 0
                • Cavendish  

                  Nemá smysl uvažovat o ničem jiném než o Tiagře a dál (105, Ultegra).

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Sora od 3500 výše chodí naprosto skvěle – překvapila i moji partnerku, která na nic jiného než Ultegru/105 do té doby nesáhla a teď když jede na zimáku se Sorou 3500, spokojeně přede :-).

                    0 0
                    • Honzis  

                      taky mi přijde že 3500 Sora chodí super – sice trochu „bláto“ projev na páce ale mám ji tak 30 tis km a dualy super, šaltry jsem teda měl lepší, 3500 šaltr moc nevydržel a brzo chytil vakl. Záleží co člověk očekává, ale opravdu to na hobby bohatě stačí, věc druhá je, že třeba bazarovou prodejní cenu má Sora hodně nízkou a budoucnost ty sady nemají žádnou :-(

                      0 0
                • novas752  

                  Udělej si radost a kup si tu Tiagru komplet. :) Budeš mít o dost lepší řazení, lepší odstupňování a/nebo rozsah podle toho co tam dáš za kazetu…

                  Nebo se kousni a vem 105, ty nový Shadow přehazky a „á-la Side-swing“ přesmykače po vzoru mtb choděj perfektně.

                  0 0
                  • Petr L2  

                    Tiagra má tah lanka na hazku jako 11sp.takže lze dát k Tigře i Ultegra hazku :-) což je funkcně perfektní ale levnější než koupě vyšší sady, pochopitelně ale pouze 10sp.

                    0 0
    • couffy  

      Pošetři a dej tam 105

      0 0
      • Singlespeed  

        Na starý šrot dávat novou 105 za dvojnásobnou cenu celého kola asi není úplně dobrý nápad ;-).

        0 0
        • couffy  

          Tak jestli 8700 za Tiagru viz Cavendish,nebo 10500 za 105,která je jinde

          0 0
          • Honzis  

            nebo 700Kč za novej řetěz a kazetu na původní vrak … nebo za 17 bazar celá silnička na 105 :-)

            0 0
            • couffy  

              pokud chce jít cestou min. nákladů tak A je správně

              0 0
              • Singlespeed  

                Jiná možnost není racionální. Výměnou řazení ze starého levného kola o moc lepší neudělá. Jízdní vlastnosti zůstanou stejné, hmotnost trošku spadne, ale nikoliv v klíčových místech. Takže de facto zbytečná investice.

                0 0
    • Marekstrni  

      Tak nevím, asi se ta změna řazení moc nevyplati. Já jsem hobby jezdec, takže nemusím mít nutně špičkové komponenty. Jen jsem myslel, že nějaký upgrade by nebyl špatný.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Nejlevnější upgrade:, vzal bych pravej dual Tiagra 4600, přehazovačka pokud nemá vakl může zůstat (na zimáku mám letitou Tiagru první serie 4400, je ofiko na 9-kolo, ale funguje výborně i na 10ti kole), 10r kazetu novou podle toho, co pobere přehazka 12/28 asi zvládne * levnější je Sun Race, Shimano je pár kaček vejš ale líp řadí i víc vydrží, řetěz buď 4600/4700 nebo pokud to má vydržet tak Ultegru 6700 (najezdím na ní 6–7tis. a to mám 85kg). Suma sumárum ±2000 nejlevnější alternativa. Pokud chceš oba dualy stejný pak +1350, pokud i měnič tak +600. Objevily se tu myšlenky, že se na 10r komponenty neseženou díly. To je hovadina, starejch dílů se válí po kamenejch krámech i e-shopech hromady. Nedávno jsem vzal za 750/kus dva měniče Ultegra 6600grey. Ultegra 6600 řadí to sametově a jelikož větší pastorek jak 25/27 nepotřebuju, tak mi 11r ani nechybí

        0 0
        • Marekstrni  

          Já jsem právě do toho vylepšení ochotný těch cca 3500 dat. Pokud by to šlo nějak zkompletovat s temi díly co tam mám tak to by bylo super. Měnič je Tiagra ale která rada to fakt nevím, vakl jsem žádný nezaznamenal.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Nahoď fotky, budeme hned moudřejší…

            0 0
            • Marekstrni  

              Zkusím fotky pořídit zítra dnes se ke kolu nedostanu.

              0 0
              • Honzis  

                jasně, to budeme chytřejší. Pokud dualy chodí a nevadí ti 8ka tak bych jen koupil kazetu Shimano, nový řetěz a kladky na průmyslech do přehazovačky pokud nemá vakl. Samozřejmě nová lanka s bowdeny – rozdíl bude jistě markantní. Cpát každou páku jinou nebo výběhovou řadu nemá moc smysl, to snad bazar, ale lidi dualy moc neprodávají.

                0 0
                • Marekstrni  

                  Tak tady jsou fotky. Kliky, měnič, presmyk. Snad ty fotky něco vypoví.

                  0 0
                  • Honzis  

                    my to mysleli spíš na fotku kola celku – rám je co zač?

                    Ty komponenty vypadají pěkně, kliky teda moc ne, ale to je +2tis Kč. Vyměnil bych jen řetěz a kazetu + ty lanka, tohle může sloužit dalších 20tis km pokud vydrží dualy!

                    0 0
                    • Marekstrni  

                      Rám tam mám tenhle http://www.cyklodiskuze.cz/…xtrolite-g7/

                      A novější kliky by ten rám pobral?

                      Na těch nových sadách se mi líbí že ty bovdeny nikde netrčí a že jsou pod omotavky.

                      0 0
                      • Honzis  

                        jasně, vypadá to na klasický střed na závit. Pokud tě to chytlo a hodláš dál jezdit tak pak vyměnit komplet sadu, ale osobně bych volil 11ku s výhledem do budoucna, cenový rozdíl není nijak markantní.

                        vzhledem ke stavu převodníků ten řetěz byl asi hodně „přejetej“ a to šlo do kopru, tudíž prodejní cena původního kompletu dualy, kliky, kazeta a šaltr se smykem bude tak 1500Kč :-(

                        0 0
                        • Marekstrni  

                          No ten řetěz jsem už dojížděl po posledním měření měl skoro 134mm . No právě že mě to chytlo hodně ale finančně jsem dost omezeny. Ty kompletní sady nové jsou v ceně mého kola skoro. Takže právě proto bych to chtěl nějak poskládat kdyby to šlo. Nebráním se ani bazarovych dílů pokud by byly ve slušném stavu.

                          0 0
                          • Prazak0  

                            Pokud máš omezený rozpočet, pak je otázka, jestli dávat devítkový řetěz, nemluvím o řazení 10 nebo dokonce 11 pastorků. Řetěz se mění relativně často, osmičkový je velmi levný a určité značky současně vydrží velmi dlouho, čímž míním třeba přes 3 tisíce km u řetězu, co stojí kolem stovky. Devítková kazeta dá pastorek navíc, řetězy dražší, nejlevnější kolem 250 nebo kolem 300, dražší víc. Vícepastorkové řetězy jsou zas dražší. Jestli jsi najezdina na řetěze na 134 mm, tak asi moc investovat nechceš. Z tohoto pohledu bych radil osmičkové nebo devítkové řazení. Pro mě osobně je důležitější složení kazety. Např. velmi malé pastorky bych využil minimálně či vůbec. Převod na rovinu mám 50/18, když mám trochu natrénováno, tak 50/17, což je pro rychlosti 30–35 km/h. Pro pomalejší jízdu větší pastorky. Pak se ptám, k čemu mít závodní kazetu, kde budu jezdit třeba druhý, třetí pastorek shora na rovinu a budu mít 8 pastorků pro jízdu z kopce?

                            Přehazovačka pro osmičkové řazení je stejná jak pro devítkové, stejné jsou horské i silniční, tj. můžu mít na silničním kole přehazovačku Deore, která mi pobere bez problémů 36z vzadu. Taky kazetu pro juniory, co začíná na 14 nebo 15 zubech malý pastorek, tak tu seženu v devítkové verzi, jestli v jedenáctkové, tak nevím.

                            Silniční kazety jsou typicky dělané pro závodníky, v podstatě ty nejvyšší kategorie. Slabší jezdec, tak pro něj taková jedenáctková kazeta není. Mnohdy ani tehdy, kdyby místo velkého převodníku 52 z tam měl jenom 46z. Pro ty výkonné závodníky jsou ty kazety vyšších řad optimalizované. Abych to shrnul, tak pro dost lidí nemá velkou cenu si pořídit vyšší řadu, pak ty malé pastorky stejně nevyužijou. Nebo ano, ale místo kadenčně jedou silou a velmi nízkou kadencí.

                            0 0
                            •  

                              Hodnotil bych tento příspěvek jako přínosný ale nevěřím že řetěz na osmičku za 100 kč vydrží 3000km, leda tak kdyby jezdec vážil 40 kg nejlépe i s kolem.Hodně dobrou výdrž má třeba řetěz hg 93 (shimano) a ten je dobře použitelný i na 8mi

                              Převodech akorát jeho cena znaačně kolísá ale na netu se dá koupit i pod 300kč.

                              0 0
                              • Prazak0  

                                Tak přes 3 tisíce mi vydrží KMC Z50, což je spíš sedmičkový řetěz, ale na osmičce bez problémů. Řetězy KMC z51 vydrží malinko méně, liší se od z 50, že je o dvě desetiny mm užší, tj 7,1 mm místo 7,3 mm. Docela vydrží i KMC HV 500, kde i nyní je cena 99Kč. Kupoval jsem myslím za 90kč v Praze. Nepočítám řetězy Yaban/YBN, ty stály nějakých 60Kč, vydržely dobře přes 2 tisíce km. Proti tomu řetězy Sunrace, ten levný M54, co sice stál dřív i 50Kč, tak vydržel 500–600 km. Takže pokud nebyla zima nebo začátek jara, ani ne měsíc. Z dřívějška řetězy Shimano, tam mi to vydrželo kolem tisíce km, tehdy stávaly přes 300Kč. Řetězy Sedis, nyní Sram, asi taky dost vydrží. Tady musím vyzkoušet devítkový, který stál necelé 300Kč.

                                Převody 50/18, do kopce 36/26, jezdím poměrně kadenčně, lehké převody, váha něco přes 70 kg, kolo asi 11 kg. S řetězy KMC mám velmi dobré zkušenosti dlouhodobě.

                                0 0
                              • Prazak0  

                                Jinak jsem zkoušel i osmičkový řetěz na devítkovém řazení, užší verze, tj. KMC Z51, chodilo bez problémů, ovšem u horské kazety, kde byly odstupy min 2 zuby. navíc malé pastorky byly mimo můj zájem, ale nepozoroval jsem, že by někde drhlo nebo se odíralo.

                                0 0
                              • novas752  

                                Bereš v úvahu že se mluví o silničce? Tam je 3000km na řetěz takový slabší průměr.

                                0 0
                                • Honzis  

                                  vztáhnuto na to že 4000km najedeš třeba na řetězu za 500Kč tak 3000km na řetězu za kilo je silně ekonomičtější.

                                  0 0
                                  • ˘Ö˘ Krab  

                                    Musíš ještě uvažovat zbytek pohonu, jaké poměrné množství času je vystaven působení vytahaného řetězu. A také potřeba četných kontrol a servisních zásahů. Pak se totiž začne projevovat ekonomičnost dražších řetězů.

                                    0 0
                                    • Honzis  

                                      já to bral že pisatel psal najíždí furt na levných řetězech takovou dardu. Nevím, já na fáčku najížděl na HG40 většinou prd a šel do kopru :-( Teď už mám zase jen 9/10speed tak nevím o kolik víc/míň vydrží KMC na 7/8 proti KMC na 9/10. Ale KMC X9–93 mi zázračný nepřipadal, i řazení bylo z mého pohledu horší než u Shimana …

                                      Druhou věcí jsou též komponenty, neb sehnat něco „lepšího“ na 7/8 je už skoro utopie, minimálně na silnici.

                                      0 0
                                    • Prazak0  

                                      Já řetězy rozlišuji dle toho, jak vydrží. Před lety osmičkový Shimano stál přes 300Kč, kdy ty peníze znamenaly víc jak dnešních 300kč. Vydržel cca tisíc km. Asi byl poniklovaný, chodil hladce, ale nevydržel. Nevěřím, že byl šetrný ke kazetám a převodníkům.

                                      Pokud mi KMC Z50 apod vydrží dlouho, tak já je měním dřív, než je nutné. Nedostanu se na 132,8, měním dřív, přitom najedu přes ty tři tisíce. Nový má hladší řazení a taky méně opotřebuje kazetu a převodníky. Kdybych měl dražší osmičkový řetěz, tak mnohdy se liší jen povrchovou úpravou. Jinak mám naježděno dost nepozoroval jsem nějaké opotřebení přehazovačky.

                                      Naopak, tvrdí se, že řetězy Campagnolo, pro daná řazení asi C9, dosti opotřebují kazetu i převodníky. Přitom se vytahávají pomalu a nájezdy na něj jsou velké. Tyto řetězy já za levné nepovažuji, když C9 seženu od sedmi stovek. Přitom pokud je nájezd třeba 8 tisíc km, tak cena není problém. Ten vidím spíš ve větším opotřebení kazety a hlavně převodníků. Jinak cena kazety bývá leckdy srovnatelná s cenou řetězu, nebo je vyšší jen trochu. Na jednu kazetu já odjdedu více řetězů. Pokud bych měl odjezdit několik řetězů za 500–600Kč za rok, tak kliky Tiagra stojí kolem 2000Kč a i vyšší řady nejsou o tolik dražší. Takže mi největší položka přijde právě cena řetězů, ty se opotřebují nejrychleji.

                                      Desítkové a vyšší řazení, tak to není kvůli ekonomické stránce, prostě nabízí to pár převodů navíc, proto to si to lidi řídí. Kdo jezdí závody, tak cílem není maximálně ušetřit, ale naopak využít všechny dostupné technologie. Tazatel zmínil právě tu ekonomickou stránku, tak já odpovídal dle toho. Samozřejmě, on to přizpůsobí své situaci. To dělá víceméně každý, někdo má kolo do 20 tisíc, jiný za 45, další za 100 tisíc, špičkoví závodníci jsou zas jinde.

                                      0 0
                                      • ˘Ö˘ Krab  

                                        Ťuk ťuk…

                                        Kdo tam?

                                        Rekurze.

                                        Ťuk ťuk…

                                        0 0
                                      •  

                                        Za opotřebení kazety nemůže dle mých zkušuností to že je řetěz z tvrdšího materiálu ale jeho protahování.

                                        Jinými slovy kvalitní řetěz má víc času změnit tvar zubů.

                                        Tedy pokud jsem použil levný měkký řetěz který byl už po 8seti km totálně na sračku (měrka proletěla),tak po výměně nový řetěz nestřílel.

                                        Naopak když jsem přepískl kvalitní řetěz třeba c9 nebo shimano hg 93. tak, že měrka propadla těsně nadoraz tak byla kazeta již ko.

                                        Ale pokud kazeta střílí a není úplně na sračky dá se snadno zachránit stopkovou bruskou.

                                        0 0
                                        • novas752  

                                          A víš jistě že ti měrka měří správně? :) Já mám tři, všechny měří o pár set km jinak, ale celkově všechny brutálně podměřují – když to měřim metodou která nebere neškodnou vůli v rolničkách, jen opotřebení čepů a vnitřních článků – a sice zavěšenim řetězu a změřenim délky 100 článků (nový = 100×0,5"=127cm, 0,5% opotřebení = něco přes 127,6cm), najedu na jeden řetěz vklidu téměř dvojnásobek (1600 místo 900km) a nové na kazetě stále ještě nestřílí, už tak jedu čtvrtý na jednu kazetu.

                                          0 0
                            • novas752  

                              11spd kazeta 11–34z ti přijde moc závodnická?

                              Pokud máš kompakty tak na 50–11 kadencí 90rpm šlapeš asi 52km/h. Na rovinu zbytečnost, ale směrem z mírného táhlého kopce se to hodí a na rovině s větrem v zádech nemusíš hoblovat nejmenší pastorky. Zároveň převod 34–34 se kterym vyjedeš téměř vše…

                              0 0
                            • Marekstrni  

                              Investovat do řetězu nemám problém, jen jsem ho už dojížděl jelikož jsem věděl že chci měnit 8 rychlostní kazetu plus možná i převodníky. Takže původní plán byl výměna pohonu+bovdeny. Až později mě napadlo kolik by stála výměna řazení. Kazeta nová bude buď 12–25 nebo 11–28

                              0 0
                              • Honzis  

                                bohužel pokud člověk přejede řetěz úplně zničí někdy i převodníky a kladky v přehazovačce, takže je pak investice dost velká, oproti 200Kč za řetez.

                                0 0
                                • Marekstrni  

                                  Já kolo koupil jako bazarovku, pan asi moc řetěz neřešil. Já bych si právě do kola chtěl něco investovat a pak se o něj normálně starat i když vím že to kolo je staré. Nove by se mi samozřejmě líbilo, jen teď na něj nemám,takže jsem rád i za to co teď mám.

                                  0 0
                                  • Prazak0  

                                    U nového řazení je asi malý rozdíl, jestli je 8 nebo 9 stupňů, ani rozdíl v cenách kazet není velký. Dražší jsou devítkové řetězy, ale ty devítkové jsou stále přijatelné, zvl, když si člověk vybere nějaký, který je levnější a vydrží. Nebo dražší a který hodně vydrží (C9). Jestli jsou zničené převodníky, tak kliky Sora by stály nějakých 1500Kč. Nebo o něco dražší Tiagra, s devítkovým řetězem by neměl být problém.

                                    0 0
                                    • Marekstrni  

                                      No když jsou kliky Tiagra 2×10 dají se použít s 9 nebo 8rychlostni kazetou? Nebo Sora 2×9 kliky na 10kazetu? Možná pro odborníky hloupy dotaz, tak mě to zajímá. Nebo řetěz Ultegra by šel na 8 a 9 kazetu?

                                      Že bych třeba koupil jen nové kliky. Kazetu 8 a řetěz třeba tu Ultegru?

                                      0 0
                                      • gersa  

                                        Ty kliky Tiagra, co jsem tu už dával níže ti budou chodit s 8/9/10 i 11 sp řazením

                                        0 0
                                        • Honzis  

                                          myslím že 8sp řetěz by na malé pile dřív škrtal o velkou jak je širší a kompakt má větší rozdíly na převodnících než klasika.

                                          0 0
                                      • ˘Ö˘ Krab  

                                        10sp řetěz chodí na 9sp kazetě úplně s přehledem, stejně tak s 9sp převodníky. S 10sp pohonem spolupracují i převodníky 11sp.

                                        0 0
                                      • Prazak0  

                                        Kliky a převodníky pro devítkové řetězy zcela bezpečně chodí i na sedmičkové řetězy, tj. 7,3mm, asi by tam šel ještě širší řetěz, ty ale nekupuji. Stejně tak část lidí na osmičkovém řazení užívá devítkový řetěz, chodí bez problémů. Já nevím, co je řetěz Ultegra. Dřív byla Ultegra i osmičková. Rozlišoval bych řetěz dle šíře, tj. pro osmičkové, devítkové, desítkové, jedenáctkové řazení. A pak jde o řadu řetěz, tj. jejich kvalitu. Jsou osmičkové řetězy i dražší, co stojí přes 300Kč nebo devítkové řetězy, co stojí cca 250Kč. Desítkový řetěz na osmičkové řazení nevím, já bych to nedával, nedává mi to smysl. Ale když se koukneš do tabulek, tak kazety se liší tloušťkou pastorku jen velmi málo. Hlavní rozdíl je ve vzdálenosti pastorků od sebe. Odhaduji, že desítkový řetěz by chodil na osmičkovém řazení dobře, jedenáctkový možná taky. Opačně ne, širší řetěz by drhnul o sousední pastorky. Osmičkové řetězy na devítkové řetězy, část lidí to užívá, u větších odstupů pastorků to jde bez problémů, tj. pastorky stupňované od 2 zuby a víc. Kde jsou pastorky stupňované jen o zub, tak když jsem zkoušel, tak to nedrhlo, ale je tam jen nepatrně volného místa. Na desítkové kazetě by to už nešlo.

                                        Já bych pořídil asi nové kliky, Tiagru nebo klidně Soru, nebo jiný výrobce. Jestli kazetu 8 nebo 9, tak sám posuď, jaký by byl jeden pastorek navíc přínos. Přehazovačka je stejná. Já osobně bych u klik uvažoval o kombinaci 46–34, což by umožnilo využívat vzadu menší pastorky.

                                        0 0
                                        • couffy  

                                          46–34 ? Má silničku,ne CX

                                          0 0
                                        • Marekstrni  

                                          Tak mě Ježíšek přinesl včera řetěz sram PC 870, nevím snad bude dobrej.K tomu dokoupim asi kazetu 8 rychlosti plus kliky tyhle https://m.cycology.cz/…34z-p189457/?…

                                          Nechám asi 8 řazení.

                                          Ještě dotaz bych měl. Píšou že kliky jsou dodávány bez ložisek. Je to problém nebo si mám objednat kliky raději už těmi ložisky?

                                          0 0
                                          • novas752  

                                            Klidně kup kliky bez ložisek/středového složení, ale nový střed musíš koupit zvlášť – Shimano BB-RS500

                                            0 0
                                          • Honzis  

                                            koupíš ke klikám ložiska BSA cca 250Kč nebo to necháš až na servisu, když to budou dělat + lanka a bowdeny!

                                            kazetu 12–25 Shimano HG50 a máš klid.

                                            0 0
                                            • Marekstrni  

                                              Ještě bych se chtěl zeptat.

                                              Když pořídím kliky Sora 2×9, půjde v budoucnu upgrade na 2×10 nebo 2×11 aniž bych musel ty kliky měnit nebo budu muset koupit i kliky nové? Díky

                                              0 0
                                              • Honzis  

                                                mělo by to jít ale, snad si ten užší řetěz bude rozumět s převodníky, přinejhorším vyměnit samotné převodníky, ale rozdíly v desetinách mm na řetězu snad neva. 10kový řetěz mi na 9sp klikách chodí krásně

                                                0 0
                                          • Smazaný účet  

                                            No, 8ka trochu omezuje rozsah převodů nebo udělá velký skoky. Jelikož budeš mít kompakty, tak by se dalo pořešit kazetou 12/21 nebo 12/23, na to ale musíš mit trochu nohy :-)

                                            0 0
                                            • Marekstrni  

                                              Kazetu mám teď 12–25 a převodníky tuším 50×36 ale nemám to s čím srovnávat, jelikož jsem letos začal jezdit. Jezdím spíše pohodově.

                                              0 0
                                              • Smazaný účet  

                                                Tak to tam máš docela velký skoky, do těch 17z by to mělo být ideálně po zubu, právě proto mi ta 8ka přijde málo, desítka už stačí. Když to vezmu podle sebe mám tam 53/39 a 12/25. Při těch kompaktech a 8kole bych šel do kazety 12/21 to vychází na dostačujících 50/12 nejtěžší a nejlehčí 34/21, což je nepatrně lehčí než 39/23, s tím se dá vyjet třeba Praděd, ale musíš na to mít trochu nohy..při svých, jak píšeš, 70kg máš dobrý předpoklad, že by to mohlo stačit

                                                0 0
                                                • Prazak0  

                                                  Píše, že začal jezdit jednu sezonu, jezdil spíš pohodově. Takže já bych radil spíš lehčí převody. Nemá smysl jezdit těžké převody, ale rvát to silou a s velmi nízkou kadencí. Tvoje převody jsou dobré pro lidi, kteří mají solidní výkonnost, takže i do kopce jedou slušnou rychlostí.

                                                  Já jezdím pro rychlost 30 km 50/18, pro rychlost 32, ale klidně do 35 km/h mám 50/17, Po silnějším větru nebo z kopce jsem schopen točit i rychleji. Takže kdybych bral dle sebe, tak mě zajímají převody 17, 18, 19, ideální je stupňování o zub. Pro převody z kopce můžu mít o dva zuby. Samozřejmě, kdo je výkonnější jezdec, tak jezdí těžší převody a rychlost po rovině má třeba přes 40 km/h. Tuto rychlost nepředpokládám u toho, kdo jezdí teprve rok a spíš na pohodu. Tam bych čekal, že rychlost po rovině bude nějakých 30, 32 km/h.

                                                  0 0
                                                  • novas752  

                                                    Záleží kde jezdí, když se dostane na mírně skloněnou rovinu a fouknemu do zad, může dlouhodobě udržet přes 40 se stejnou námahou jako pod 30 za bezvětří.

                                                    0 0
                                                • novas752  

                                                  Pod pohodovýma převodama si představuju spíš 50/34 + 12–28 nebo 11–32z. A na těhle větších kazetách už se víc rychlostí celkem hodí

                                                  0 0
                                                  • Honzis  

                                                    jasně že se hodí pro hobby něco víc do lehka, na druhou stranu pokud dotyčný nebude vyhledávat zrovna „stěny“ tak radši využít všech 8pastorků než tam mít 11–32 a poslední 2 zařadit jednou za měsíc.

                                                    0 0
                                                  • Marekstrni  

                                                    No já jezdím cca kolem těch 30–35km po rovině podle podmínek. Někdy jedu třeba 28km/h. Je pravda ale že poslední pastorek radim minimálně. Ještě by mě zajímalo jestli se dají použít dualy 2×9 řazení na pohon 2×8?

                                                    0 0
                                                  • Honzis  

                                                    ne, 9sp má jinou rozteč na pastorcích, to nefunguje

                                                    0 0
                                              • Lišák  

                                                Těch převodů se neboj. Jezdím taky silničku na pohodu, mám 8 sp. 50–34 / 12–26. Před tím jsem měl kazetu 11–23, ale bylo to zbytečně těžký. Pak jsem koupil 12–25, ale rozdíl posledních pastorků 23–25 je zbytečně malý. Dal jsem tam 26 z jiné kazety a je to lepší.

                                                Nemám potřebu jemnějšího odstupňování.

                                                Kazeta

                                                Srovnání 12–25 × 12–26

                                                0 0
                                                • Honzis  

                                                  shimano dělá i 13–26, což je tak na hraně 50/13 už není moc do rychla. Výběr v 8sp není moc velký, SunRace 12–25 jsem měl, vydržela jistě 15tis km, řadilo to dobře, spokojenost.

                                                  Dost kazet dělá i BBB, ale jsou celkem drahé.

                                                  0 0
                                                  • Marekstrni  

                                                    Našel jsem i kazetu 8sp 12–23 a 13–23, vozite je někdo s kompakty?

                                                    0 0
                                                  • Honzis  

                                                    s klasikou 53/39 a 13/23 ale bydlím v Polabí a do Posázaví mi to taky stačí. U 23 konečné už pak často řadíš na pile, neb na 50/21 toho moc nevyjedeš a musíš házet dolů na 34 což je celkem skok. Záleží kde a co jezdíš, do rovin bych se toho nebál, ale 12–25 nebo 13–26 mi přijde univerzálnější.

                                                    0 0
                                                  • Marekstrni  

                                                    Já jezdím okolí Ostravska a Frýdecká přijde mi že tady je to dost rovinaté, takže asi teda zkusím tu kazetu 13–26. Já teda jezdím velkou pilu většinou nerad bych často preskakoval na malou.

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Kompakty jsem měl na zimákovi, ale dal jsem teď 42z 1převodník. Ten malý převodník 34 je na prd, po rovině je to skoro nepoužitelný, 34/14 je moc lehký. 50z stačí na rovinu bez problému a zkoušet kolik to rozjedu z kopce už mám dávno za sebou…50/38 může být ok

                                                    0 0
                                                  • novas752  

                                                    Na rovinu je tam taky 50, 34z je leda na rovinu se silnym protivětrem, hlavně ale na kopce.

                                                    0 0
                                                  • Prazak0  

                                                    Já jsem u kompaktů vyměnil malý převodník, nejdřív za 39, což umožnilo relativně plynulé řazení. Teď mám 36, v řazení je určitý skok, ale zas mi to umožní vyjet velké kopce. Když jsem dřív jel 39/30 stoupání v jednom úseku přes 11%, tak to bylo dost silově, i když zvládl jsem ze sedla.

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    s 39/30 by se dalo už jezdit na střeše Stephansdomu :-))

                                                    0 0
                                                • Marekstrni  

                                                  Já uvažoval i o kazetě 11–28, kdybych začal jezdit nekde víc kopce. Ale nevím jaké by to bylo v kombinací s kompakty.

                                                  0 0
                                                  • Honzis  

                                                    11ka je zbytečná a připravíš se o jemnost, radši volit to, co jezdíš nejvíc. 11–28 si případně dokoupit na kopce nebo sehnat přes bazar.

                                                    0 0
                                          • Prazak0  

                                            Tady je mají levněji https://www.cyklodiskont.cz/…ozisek-33751, ale taky bez ložisek. Já osobně bych bral spíš kliky 175 mm, ale záleží na výšce postavy, hlavně délce nohou. Ale myslím, že by šli tytéž kliky najít i s ložisky, ať to máš najednou. Před časem to bývalo celé za cca 1500Kč, tj. vč. ložisek.

                                            Nejlepší je dle mého názoru Axit, v délce 175 mm to má levněji a s miskami: https://www.axit.cz/…0-34_9s.html

                                            0 0
                                            • Marekstrni  

                                              Tam je mají jen 175mm. Mám menší postavu a nohy taky kratší. Myslím že 170mm by byly asi lepší.

                                              0 0
                                            • hrota  

                                              Jenže to jsou starší kliky. Těch pár korun nehraje roli.

                                              Jinač délka klik je individuální záležitost, každý to máme jinak, mám 172,5mm a na bajku 175mm. Paradoxně mne na silnici ty kratší vyhovují více, než když sem měl ze začátku 175mm.

                                              0 0
                                              • Marekstrni  

                                                A kolik měříš? Tak jsem našel na cyklodiskontu kliky 170mm plus dokoupit misky celkem za 1500.

                                                0 0
                                                • MiKED  

                                                  Hele, to je fakt individuální záležitost. Já mám na silnici 170 mm při 182 cm (sedí mi nejvíc), i když na biku mám 175 mm (a tam mi rovněž vyhovují).

                                                  0 0
                                                  • Prazak0  

                                                    Já měřím 178 a kliky 175 mm mi vyhovují lépe. Myslím, že tabulkově to je v normě, asi by bylo 172,5 i 175 obojí možné. Starší kliky jsem měl 170, takže srovnání mám. Přitom v poslední době jsem se naučil jezdit spíš frekvenčně, malinko delší kliky nejsou problém. Ale určitě, jak to komu sedne, nejlepší je si obojí vyzkoušet.

                                                    0 0
                                                  • MiKED  

                                                    Já jezdil 175 i 172,5, takže taky mám s čím srovnávat.

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    189cm a kliky 185mm :-)

                                                    0 0
                                                • hrota  

                                                  Měřím 185 cm :) Tabulky apod, bych bral jako orientační základ, od kterého bych se rozumně odpíchl. Viz. třeba Miked.

                                                  0 0
                                                  • Marekstrni  

                                                    Podle měření mi vyšlo v tabulce kliky 170mm. Tak je vyzkouším ať můžu srovnávat se 175mm. Jinak 175mm mám i na biku.

                                                    0 0
                      • novas752  

                        Pobral.

                        0 0
                  •  

                    Joo vypoví je to koupené u Kolíka ve starém bohumíně.

                    0 0
                    • Marekstrni  

                      Ano, ale já to nekoupil přímo u něj, ale koupil jsem to jako bazarovku. Nicméně v Bohumíně je to sestavené.

                      0 0
                      •  

                        Dle té fotky jsou převodníky celkem po smrti ale fotka může klamat.kde to chceš dávat na servis?

                        0 0
                        • Marekstrni  

                          Já ještě přesně nevím, někde v okolí Karviné, Bohumína nebo Orlové. Já se v kolech moc nevyznám sám bych tyhle výměny asi nezvládl.

                          0 0
                          •  

                            Jestli můžu doporučit na servis tak cyklo Pastušek v novém bohumíně kousek od vlak nádraží,rozhodně tě nesedře s kůže.

                            0 0
                            • Marekstrni  

                              Toho pána znám několikrát jsem u něj kupoval věci na kolo. On tam montoval i jednomu známému dualy právě 105 sadu za dobrou cenu. Tak bych se u něj poptal, jestli nemá něco k mání. Jinak příjemný chlapík, vždycky se u něj zakecam. Tak to díky za tip, pokud by měl ještě někdo dobré tipy na cykloservis v okolí Ostravy, tak klidně pište.

                              0 0
                  • Smazaný účet  

                    Kazeta, řetěz a převodníky předpokládám po smrti. Přehazka vypadá OK, pokud je bez vůlí, bude chodit na 10ti kole bez problémů. Nejlevnější možnost jsou dualy 4600, mají ovšem bowdeny na řazení venkem, což může estétům dělat problém. Na druhou stranu je tam míň ohybů bowdenu/lanka, což je pro funkci řazení dobře, pokud chceš měnit řadící bowden/lanko, nemusíš jít pod omotávku. Když použiješ tužší 5mm řadící bowdeny místo 4mm, tak se za ně můžeš celkem slušně držet, když zalehneš do aero polohy jak na časovku, v protivětru to docela pomůže :-). Sram řetěz nebrat, vydrží hovno, jedině ultegra 6700, to je držák, jak bývala svého času Kampa. Do těch 3500 ± bys mohl mít oba dualy a kazetu Tiagra 4600 a 6700 řetěz. Aby to chodilo je potřeba dát i nový převodníky, někdy je levnější koupit ve výprodeji celý kliky. Za ± 1500 se nechají sehnat Sory 3000 i s ložiskama. Co máš na těch Truvativech za osu, 4hran nebo je to nějaká specialita?

                    0 0
                    • Marekstrni  

                      Ctyrhran to není, vypadá to jako na imbus, jestli se to tak dají ty kliky montovat. Jo na kliky jsem se už díval kolem 1500 jsem našel.

                      0 0
                      • novas752  

                        Ctyrhran to je temer jiste. Nejde o hlavu pojistnych sroubu ale o tvar koncu osy. Kdyz kouknes mezi kliku a stredovou mufnu, bude tam 4 hran.

                        0 0
                      • Smazaný účet  

                        Na imbus jsou hlavy šroubů, když je povolíš a odšroubuješ (8mm imbus), tak by uvnitř měl být vidět čtvercový konec osy. Ještě by šlo, pokud je tam místo, změřit osu mezi rámem a klikou. 4hran má mimo úkos asi 16mm, isis nebo octalink mají kolem 20mm.

                        0 0
                        • Marekstrni  

                          Ano, máte pravdu je tam ctyrhran.

                          0 0
                          • Honzis  

                            tím se dá aspoň srazit klidně 200g neb 4hran je děsně těžký. Bohužel nový kliky s ložiskama fakt 2000Kč minimum

                            0 0
                            • Marekstrni  

                              https://www.bike-eshop.cz/…z-170mm-2x9s?…

                              Tyhle by tam šly dat?

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Úplně v pohodě, ale kliky bych zatím vůbec neřešil. Vyměnil bych jen ten ten řetěz a kazetu jen v případě, že na ní bude řetěz střílet. Raději bych ještě chvíli počkat a došetřil bych na kompletní tiagru 4700 nebo novou 105. Starou sadu už bych nijak nelátal.

                                0 0
                              • Honzis  

                                také pozor na délku klik abys neměl třeba 175 , teď nekoupil 170 a pak se nedivil, že to šlapání není ono.

                                0 0
                                • Marekstrni  

                                  Jestli půjdu do nových klik, tak určitě do 170mm. Teď tam mám 175, ale jezdím radeji kadenci, takže bych zkusil menší. Navíc při mě výšce 171cm by asi byly kratší kliky vhodnější.Na zdejším bazaru by se nedalo něco slušného vybrat ze sad?

                                  0 0
                              • gersa  

                                Co koupit tyhle?

                                https://www.cyklobazar.cz/…-delka-170mm

                                0 0
                  • shcorepi  

                    Ty převodníky vypadají velmi opotřebovaně, tzn. musí se vyměnit ony, kazeta i řetěz, takže přechod na vícerychlostní sadu dává smysl – nejlevněji takovou variantu, kde budou dualy schopné fungovat s tou starou přehazovačkou. Ale jinak, zůstat na 8 rychlostech je zdaleka nejlevnější varianta a ono to člověka nijak zvlášť neomezuje v požitku a počtu najetých km.

                    0 0
        • Petr L2  

          Nova Tiagra je sice 10 sp.ale tah lanka má 11.sp, takže ti to nebude řadit

          0 0
          • Honzis  

            on nahazoval řadu 4600 co má původní tah lanka

            0 0
            • Marekstrni  

              Ten měnič co tam teď mám je Tiagra 4500 RD krátké ramínko. Myslíš že by pobral 10rychlostni kazetu?

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Tiagra 4500 je z 9 sp sady a pobere 7, 8, 9 rychlostní řazení. Desítková řazení mají jiný tah/přepákování, do starších před 4700 šlo dát 9 sp přehazovačku mtb a chodí to pěkně, ale sada 4700 má už tah jako nové 11 sp sady a nedá se s ničím starším kombinovat se zárukou.

                Takže odpověď zní, že probral, ale řadil by všivě.

                0 0
                • Marekstrni  

                  Aha, takže to bych musel koupit i saltr k té nové Tiagre.

                  Ale devítkové řazení nové Sory 3000 2×9 by můj měnič pobral ne?

                  0 0
                  • Honzis  

                    šaltr je minimální investice oproti dualům. Sám jsem přemýšlel stejně ale nejsem si 100% jist, neb všude píšou kombinace řazení 3000 a 3000 + 3500 přehazovačka. Nicméně 3500 přehazovačka byla zaměnitelná právě s 4500/4600/6­500/6600 atd

                    0 0
                • Vilém  

                  Stara verze desitky ma stejny tah jako 7–9.

                  0 0
              • Singlespeed  

                Tiagra 4500 má stejné přepákování jako třeba Ultegra 6700, takže k desítkovým Shimano pákám kromě Tiagry 4700 to pasuje.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.