Rozdíly v řadách komponentů SRAM a SHIMANO

102 nepřečtených
  • Yago2

    Chci se zeptat na ideální řadu komponentů na Fulla?Předpoklá­dám,že najedu okolo 1000–2000 km za rok. Neřeším každý gram, hlavně aby to co nejvíc vydrželo. Jeden servisák mi tvrdil, že už od ALIVIA do XTR to chodí skoro stějně a že je rozdíl jenom ve váze. Ještě by mě zajímaly technické rozdíly mezi jednotlivými komponenty a jejich vliv na funkčnost a trvanlivost. Díky moc

    0 0
    • Jakobo  

      Na to se neda az tak jednoznacne odpovedet, ono to taky hodne zalezi na stylu, co za fulla a kolik mas penez. S najezdem do 2000 km/rok v zasade vystacis s nejakou nizsi sadou. Vetsinou se navic pri osazovani delaji kompromisy, na smyku prd zalezi, hazku radeji vyssi model, kliky bych dal deore, razeni Alivio staci atd.

      0 0
      • nox159  

        hazku radeji vyssi model a to proc?

        0 0
        • Jakobo  

          Vyssi tuhost, presnejsi razeni. Nizsi modely maji raminko z obycejneho plechu a rolnicky bez poradneho loziska. Mel jsem treba Alivio a kdyz jsem presel na XT, toto bylo markantni. Take diky nizsi hmotnosti se hazka min houpe na horsi ceste, pri skoku.

          0 0
          • nox159  

            placebo…ze soustavy poznas razeni ale to jestli mas vzadu deore SLX XT nebo XTR nepoznas…

            0 0
            • Jakobo  

              Ale prd, si namontuj na kolo plechovy Altus a pak tam nahod XT. Navic jsem nikde nepsal, ze mezi Deore a XTR je nejaky zasadni rozdil, nejlepsi pomer hmotnost/kvali­ta/vydrz je u XT, ale ne kazdy na to ma prachy ty placebo. A jestlis nezkousel nove Alivio, funguje vyborne a gumovy chod, o kterem se tu porad pise je diskutabilni.

              0 0
              • JakeF  

                Já měl starý Deore a výměnu hazky za XT jsem prakticky nepoznal. Zato výměnu páček opravdu hodně. Taky se přiklánim k tomu, že to, co popisuješ, bylo spíš placebo nebo to mělo jiný důvod (nový bowdeny, přímý vedení posledního bowdenu u Shadow konstrukce, nebo tak něco).

                0 0
                • Jakobo  

                  Vsak jsem to psal uz nekolikrat, bavim se o rozdilu mezi sadami Altus, Acera, Alivio a sadami Deore a vys, protoze zakladatel uvedl Alivio tak jsem to bral jako ze o nem uvazuje.

                  Mezi Deore a XT vyrazny rozdil neni, mezi Altusem s plechovym raminkem, ktere se ohyba jak plastelina a mezi Deorem rozil je a velky. Dlasi rozdil je, pokud se podivas na rolny, vyssi sady maji rolny vyvlozkovane nebo keramicke lozisko atp.

                  0 0
          • se-se  

            vozím X0 a je to proti X9 fakt šmejd. Uvažuju, že tu X9 zas vytáhnu z regálu. X0 po asi 600 km má fakt hustej vakl v čepu horní kladky a vaklaj se čepy paralelogramu. To u tří X9 který mám naprosto neznám. Takže podle mé zkušenosti alespoň u Sramu neplatí že vyšší řada je přesnější – u nový hazky se zdá že je to tak, ale po pár set km se prostě vodkope co je zač.

            0 0
            • JakeF  

              Už jsi tu dlouho na téma X0 nerozjel flame, co? :D Třeba to tentokrát uhraješ alespoň na remízu…

              0 0
              • se-se  

                to že jste byli mými argumenty poraženi na hlavu žádným laciným mlžením prostě nevokecáš

                0 0
                • JakeF  

                  V zásadě je to hlavně o tom, že nějaký tvoje teorie, proč to funguje blbě, jsou vyvrácený tím, že to v praxi funguje naprosto bez problémů :).

                  0 0
                  • se-se  

                    jestli máš X0 co funguje naprosto bez problémů (myslím jako že se neviklá jako laciná mrcha) – koupím, řekni si cenu jakou chceš :)

                    0 0
                    • JakeF  

                      Nemám, já vozím XX… A jestli má vakl a kde, to fakt nevím a musel bych kvůli tomu sundat řetěz… Prostě funguje, tak nemám důvod do toho hrabat… Jinak, jak jsi psal dole o XTR, tak pokud myslíš 10sp, tak bacha na něj, je dost nelogicky udělaný karbec ramínko z jednosměrnejch vláken a štípe se.

                      0 0
                      • se-se  

                        já mám 9 sp a tak XX ani mít nemůžu, jinak bych asi měl tu. Ona ta X0 s těmi vakly řadi naprosto bez problémů, ale mě to příšerně štve, protože vůle a vakly na kole fakt nesnáším. Teď například budu předělávat středový ložiska, ve kterých jsou plastový vložky – udělám je z bronzu- začaly se viklat asi po 500 km.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          preji hodne stesti pri vymezovani vuli a pideni se po krupani:)))

                          0 0
                          • se-se  

                            týden jsem hledal zdroj křupání až jsem ho našel v málo utaženým šroubu táhla toho mechanismu GT co kompenzuje kývání středu. Už jsem z toho byl fakt na nervy – dělá to jen při zatíženém kole a za jízdy tam dolů nešáhneš. Až když jsem to namodeloval dřevěným klínem m(jen vyfouknutej tlumič nestačil – musí to být v tahu) pod zadní stavbou, tak jsem to našel.

                            0 0
                        • pepek  

                          Z bronzu? Není to málo? Co tak wolfram, Se-Sesikoviči? Wolfram je co? No je těžší, kur*a těžší! Významně to sníží příliš vysoko položené těžiště tvého počongu. :-)

                          0 0
                          • Singlespeed  

                            Bronz je to osvědčený materiál pro výrobu kluzných ložisek. Bronzová ložiska mám třeba v autodráhových autech od Slot.it :-)

                            0 0
                • solcpetros  

                  řeším zde otázku u Radon ZR Race 29er 6.0 SRAM nebo shimano, za stejnou cenu u sramu je větší přední talíř.

                  sram versus shimano za stejnou cenu, prosím o radu.

                  Zde jsou komponenty shimano slx,xt, deore

                  http://www.bike-discount.de/

                  a zde stejné kolo komponenty sram X9

                  http://www.bike-discount.de/

                  děkuji za

                  radu.

                  0 0
                  • kubad  

                    jestli tam máš 42 nebo 44 placku je vcelku fuk na 29er 42 bohatě stačí

                    0 0
                    • JakeF  

                      Naopak, 42z je na 29eru pořád celkem šílenost, ideál vidím 39z a nemyslím, že by to bylo tím, že bych neuměl jezdit rychle :).

                      0 0
            • kubad  

              přesně tak X0 je nahouno, má vakl v čepu už z výroby, řadí hůř než X9 po pár stech km se udělá vakl v paralelogramu, lehce se namotá to výpletu, a je předražená – nebrat

              X9 je mnohem lepší volba

              0 0
            • kubad  

              osobně bych na tvé kolo dal převodovku Rolhof a máš klid

              0 0
            • Zlatka  

              Se-síku vakl v čepu u Sram šaltrů je z výroby, mají je všechny, některé série menší, některé větší, na přesnost řazení to nemá velký vliv, naopak tomu pomáhá a to je také další důvod proč vozím Sram. ;)

              0 0
              • se-se  

                já nemluvím o vaklu v hlavním čepu ale v čepu horní kladky. V hlavním čepu X0 z výroby žádný vakl nemá a dosud se ani žádný neudělal. V paralelogramu aní v čepu horní kladky z výroby neměla naprosto žádný vakl žádná z těch dvou co jsem koupil. Ale jak píšu – ta co přežila a je tam teď má vakl v paralelogramu i v čepu horní kladky. Na funkci to (alespoň tak jak je to teď) vliv nemá ale o tom že je to šmejd to svědčí jednoznačně. X9 naproti tomu má v paralelogramu velice mírný „vaklíček“a v čepu horní kladky žádný. V hlavním čepu nemá vakl ale odpruženou vůli (to zas bude řevu).

                Zatím tam X0 nechávám ze zvědavosti co to udělá. Myšlenku na rohlíkovou převodovku zavrhuji. Až odejde X0 zkusím asi Šimáně XTR schválně jestli je to taky taková srágora.

                0 0
                • kubad  

                  :D

                  0 0
                • Zlatka  

                  Ty jsi za ní vyhodil tolik peněz a nyní ji nazýváš šmejdem a srágorou. To mi hlavička nebere. ;)

                  Jinak bych řekla, že některé přehazovačky jsou na řazení a některé jsou pro se-seho k rozebírání a posuzování.

                  0 0
      • pepek  

        XT jsi asi neviděl, že?

        0 0
      • JakeF  

        No… Tak přesně takhle to není :D.

        0 0
    • Tomcat  

      …servisák mi tvrdil, že už od ALIVIA do XTR to chodí skoro stějně… …jestli to byl silničář seniorského věku tak se nedivim :o)

      0 0
      • Doyle  

        Servisáka s takovým názorem raději nebrat :-))

        0 0
        • Tomcat  

          :-D To není pravda, protože on je starší tak to ví přeci nejlíp. A to za jeho mladých let…

          0 0
      • Necris  

        Všeobecně podceňovat nápady, technologie, materiály a další věci chycené na dražších výrobcích je národní sport obyčejných kolových obchodů. Si kupte Altus pane, tady máte SRAM X.0 a chodí to stejně. Vyhozené peníze pane. A že takové obchody v reálu fakt znám. ;)

        0 0
        • Tomcat  

          Neboj mně kdysi takový „zkosnaťelý“ silničář kdysi šéfoval ten obhod ještě existuje kvalita produktů lehce nad supermarket.

          Připadalo mně ,že každé horské prodané kolo ho prostě sralo. :( Neví kde se ten odpor k novému v něm bral, tenkrát mu bylo lehce přes třicet zajímalo by mně jak vyhořelí je teď…

          0 0
        • DominikGT  

          Pořád lepší než když ti vnutí to nejdražší. :D

          0 0
          • Tomcat  

            Urči tě ne.

            0 0
          • Necris  

            Obojí je dost pitomé. Když má člověk peníze, tak dostane do ruky i zodpovědnost racionálně nakupovat. Ani za draho, ani za levno. ;)

            0 0
    • Algheroteam  

      Za mě sada SLX, poměr cena/výkon je ok a při těch km co najedeš by to mělo být ok. Možná můžeš dát něco lepší, ale to už je otázka peněz. Já si chtěl udělat radost a když jsem šel z SLX na XTR byl to znatelný rozdíl v brzdách a v chodu celého řazení.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Pokud devitkovy sram, tak X9 packy a X7 hazku/smyk (hezky to funguje i s X5).

      Pokud devitkove shimano, tak XT packy a zbytek klido deore:)

      Packy vysis rady por jasnou a presnou odezvu…zytek z nizsi rady bo to pak tak neboli, kdyz utrhnes hazku o vetev:)

      0 0
    • JakeF  

      Osobně beru za aktuálně nejvýhodnější sadu Shimano XT 10sp, ale jen pokud někomu vyhovuje rozsah a odstupňování kazety. V tom to má podle mě líp vyřešený Sram plus mu o něco líp drží hazka naplej řetěz, nicméně po X9 je to řazení dost gumový a u XX mám zase trochu problémy s ergonomií a přijde mi, že řadí o trošku hůř, než XTR.

      Jinak jak se tu už psalo, pokud se rozhodneš pro Shimano, tak určitě alespoň XT páčky, zbytek už poznáš daleko míň. Brzdy bych bral u nižších Shimano nebo pokud jde o gramy, tak Hope, to je jistota a super chod.

      0 0
    • skier  

      To se nesmíš ptát servisáka od kombajnu.

      0 0
    • terkad  

      Když už se to tu tak probírá, taky poprosím o radu.

      Moje kazeta Sram PG 950 se tváří, že by chtěla do důchodu (po 2,5k) a tak vymýšlím, co pořídit místo toho. Jestli má cenu kupovat něco lepšího (tahle je teď na kupkole za 499,–) nebo se na to vykašlat. Po většinu doby jsem problémy s řazením neměla a všechno pěkně běhalo, až teď to začalo střílet a nejde s tím nic dělat.

      Jen pro představu o zbytku kola: hazka Sram X9, přesmyk Deore, kliky nějaký Alivko – octalink. Časem tedy uvažuju o nějakých lepších, nevrzajících (a hezčích) klikách.

      0 0
      • Smazaný účet  

        vypravil bych se overenou cestou XT kazety a campa C9 retazku:)

        0 0
      • JakeF  

        Jak začal střílet? Po výměně řetězu za nový? Nedovedu si představit v jakých podmínkách by se muselo jezdit, aby se za 2,5k km byla kazeta na odpis tak, aby si nový řetěz během pár kilometrů nesednul.

        0 0
        • terkad  

          Novej řetěz ještě budu zkoušet, ale kazeta je prý stejně ve stavu, kdy to bude chtít brzy novou. Řetěz stále v pohodě, navíc to střílí jen na některých pastorcích, ne všude.

          0 0
          • JakeF  

            Já bych zkusil určitě řetěz… 2,5km je na odepsání kazety celkem málo, navíc spíš se sjetá kazeta pozná podle toho, že na ní střílí nový řetěz. Vytahanej řetěz většinou nestřílí. Navíc Sram s tím dost možná problémy, na mojí kazetě taky pár převodů střílelo, ale postupem si to sedá.

            0 0
            • terkad  

              No dobrá. A pokud tedy stejně skončím u nové kazety, po čem by ses díval? Kolik vlastně kazeta zhruba vydrží? 2,5k mi taky připadá celkem málo

              0 0
    • Yago2  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Yago2  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Yago2  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Yago2  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Yago2  

      Pro doplnění: 202 cm, 100 kg

      0 0
    • jachymk  

      Neříkej tomu člověku servisák! :) Je to nesmysl. Rozdíl se skrývá hlavně v páčkách.

      0 0
    • petrun  

      Je to jednoduché, devítku SRAM, desítku Shimano.

      Pro běžného uživatele (cca. 5000 km/rok) stačí kvalita řad X.9 nebo XT.

      0 0
      • MichaelSimek  

        teda jestli 5000 je bezny uzivatel, tak to pomalu nejsem ani to, a pokud si pamatuju Jake taky ne

        kurnik nevsim sem si ze je to 5 mesicu stary :(

        0 0
        • JakeF  

          Já jsem normální podprůměrnej turista, proto mi taky XT ani X9 nestačí :D.

          0 0
    • vrabcus93  

      Jezdil jsem jak shimano xtr tak i sram x0 a xx.Shimano je stašně moc ošizený váhově a tak strácí správnou funkci.Šaltr hodně bymcá a co se týká přesnosti a rychlosti řazení tak na sram to nemá ani zdaleka.Sram X0 je výborná sada ,šaltr má silnější pružihu než shimano a přesnost a rychlost řazení je uplně jinde než u shimana a šaltr vydrží i menší klacek bez toho aby řetěz na kazetě střílel,což se u shimana nemůže stát.Sram je prostě nejlepší protože na jeho vývoji pracují ty největší hvězdy světového poháru.

      0 0
      • MichaelSimek  

        a na shimanu nikdo z hvezd svetovyho poharu nejezdi?

        0 0
        • vrabcus93  

          Za hvězdy pokládám Schurtera ,Kulhavyho,Fontanu a pár dalších. a mezi nima jsem nikoho neviděl na shimanu.

          0 0
          • kubad  

            to myslíš vážně nebo to jen hraješ?

            0 0
          • JakeF  

            Zajímavý je, že Spešl nabízí svoje kola jak na XTR, tak na XX resp. XX1, protože vědí, že každý má svoje výhody i nevýhody a že ani jedno není výrazně lepší. Na čem jezdí závodníci je úplně jedno, oni to totiž moc neřeší… Prostě dostanou seřízený kolo od technika a jedou a pak samozřejmě po závodě vychvalujou komponenty toho, kdo jim platí :).

            0 0
          • MichaelSimek  

            Giger, Fluckigerove loni jezdili (nevim co 2013, meni team), Maja W³oszczowska, Emily Batty, Kaca Nash, Catherine Pendrel, nebo treba Atherton…vzpomel bych si na dalsi, ale moc nema cenu, jelikoz na kvalitu shimano vs sram to ma nulovy vliv, tam je to o tom kdo plati ne o tom co je lepsi

            0 0
          • skvedo  

            Julie Bresset (vítězka OH Londýn a MS 2012) nepatří mezi špičku (nebo jak ty říkáš hvězdy)?

            http://www.bhbikes-us.com/…et%284%29.jp

            0 0
          • šlapatko  

            Jakou tam máš další pohádku ? :-D

            edit: vrabcus 93

            0 0
      • JakeF  

        To jsou tvrzení zase :D. Počítám jsi jezdíl Shimano akorát 9sp, že? 10sp XTR totiž řadí znatelně rychlejš, než Sram XX, ať se na jeho vývoji podílí hvězd kolik chce… Ale souhlas, Sram řetězy nestřílí, jakmile je sebemenší problém, tak se rovnou přetrhnou :D.

        0 0
        • vrabcus93  

          Jezdil jsem i XTR 10sp a měl jsem s ním velké problémy a dobře seřízenej Sram xx je pro mě 100× lepší jak shimano xtr. :D

          0 0
          • kubad  

            tak máš levé ruce nebo mechanika nahouby

            0 0
            • JakeF  

              To bude Kulhavý No.1 :).

              0 0
            • vrabcus93  

              Tak třeba nemám levé ruce a ni mechanika na baterky.Každej to bereme podle zkušeností.A já mám prostě lepší zkušenosti se sramem.Ten mě prostě nikdy nevyšplouch…

              0 0
              • kubad  

                u 9sp to platilo, u 10sp za mě body pro XTR

                ale přesvědčovat tě nemám potřebu :D

                0 0
          • JakeF  

            Vidíš, já jezdil sezónu XTR, sezónu XX, zažilo to většinu podmínek, hromadu závodů včetně tří Mistrovství ČR a rozhodně XX není proti XTR žádnej extra zázrak a zase ho prodávám a vracím se k XTR. Po Kácově, kde bylo bahno akorát na 1km kolem potoka se pak XX šaltr vůbec nechtěl vracet. XTR má taky svoje mouchy, o tom žádná, ale tu hlavní řeší novej Shadow+ šaltr.

            0 0
            • vrabcus93  

              Já jezdil xtr 9sp pak jsem jezdil xtr 10sp a od tý doby co jezdim sram XX tak prostě nemám problém.Určitě má taky svoje mouchy například s tím přesmykačem jak říkáš,ale za shimano bych ho zatim neviměnil. A ten shadow a šaltr myslíš ten šaltr se stabilizátorem řetězu? :D

              0 0
              • MichaelSimek  

                shadow+ je naprosto super, kdo nevyzkousel nevi

                0 0
                • kubad  

                  a ten rozdíl v řazení při zamknutém a odemknutém ti nevadí?

                  mě teda fest

                  0 0
                  • MichaelSimek  

                    tak ja ho mam porad zamknuty, odemknu jenom kdyz sundavam kolo, coz je jednou za sto let…kazdpoadne jsem stim osobne fakt spokojenej

                    0 0
                  • JakeF  

                    Počkej, jak rozdíl? Tady všichni psali, že to vůbec není poznat :D. Já to měl akorát na testovačce s blbě seřízeným smykem, tak jsem toho moc nevyzkoušel :/.

                    0 0
                    • kubad  

                      no tak to mám teda sakra jiné zkušeností, a XTR Shadow plus

                      zase rychle šlo,

                      po zamknutíje potřeba na páčce řazení výrazně větší síla o to mě fest vadí, přišlo mě to už takové gumové divné

                      0 0
                      • MichaelSimek  

                        tak to me vubec nedela, jde to krasne v pohode, zadny problem tam…kdyz zapomenu odemknutou po servisu, tak to poznam podle toho ze skace retez, ale jiny razeni jsem si teda nevsiml

                        0 0
                      • JakeF  

                        Hm… Tak až mi bajk konečně přijde, tak vyzkouším a uvidím, počítám si zvyknu, jako většina lidí :).

                        0 0
                        • kubad  

                          jj asi to problém nebude si zvyknout :D

                          0 0
                          • JakeF  

                            Když už tu jsi, trochu offtopic :). Na ty Magury se taky dá zvyknout s tím delším chodem páčky? Brzdím prostředníčkem, tak mě to trochu děsí, protože když jsem měl trochu zavzdušněný XTčka, tak jsem si skřípal ukazováček :D. Ale zase jejich váha je hodně parádní, tak to ve mně hlodá, když už je stejně budu mít…

                            0 0
                      • Tina  

                        Davide, možno si mal problém s konkrétnym šaltrom. Ten mechanizmus sa dá nastaviť. Ak je veľmi pritiahnutý tak sa potom správa rovnako ako popisuješ. Radenie je je veľmi tuhé. Pozri sem

                        0 0
              • JakeF  

                Já nemyslím s přesmykačem, ten mi XX řadil perfektně… Ale hazka vzadu mi po průjezdu bahnem druhej den odmítala shazovat na těžší, po chvíli se to rozhejbalo, s XTR se mi tohle nikdy nestalo, takže ta pružina už u 10sp asi tolik silnější nebude…

                Jojo, myslel jsem to zamykací ramínko, který zamezuje lítání řetězu. Sram už to dělá taky jako Type2. Právě to lítání řetězu a následný padání z velký placky ve sjezdech, byl můj důvod, proč přejít na Sram. Jinak Shimano samý výhody, ergonomičtější páčky (pro mě, někomu víc sedí Sram), řazení na těžší o 2 stupňe naráz, rychlejší řazení, levnější náhradní díly. Co mě teda naštvalo na XTR opravdu hodně, bylo karbonový ramínko z jednosměrnejch vláken, to fakt soudruzi nedomysleli a ten karbon se štípe.

                Btw, 10sp Sram řetězy celkem sranda, měl jsem 2 a oba jsem přetrhnul, jakmile ho člověk jednou musí nejtovat, tak je to v háji…

                0 0
                • vrabcus93  

                  Dostals mě :D Letos asi zkusim to xtr se stabilizátorem… :D

                  0 0
                  • JakeF  

                    Zkus si co chceš, já neříkám, že Sram je nějak špatnej, obojí šlape hodně pěkně, ale osobně se vracím k XTR. Trochu jsem uvažoval i o XX1, ale chci střídat dvoje kola a muset kupovat nový náby a mít superdrahou XX1 kazetu i na „turistickejch“ kolech, na to fakt kašlu…

                    0 0
        • MichaelSimek  

          me strili sram retez :) ale to je asi chyba sjeteho maleho prevodniku a 11/13 pastorku :)

          0 0
      • kubad  

        už to nehul, takové pohádky vymyslet to dá práce :D

        0 0
      • Smazaný účet  

        leda hovno:)

        0 0
    • vrabcus93  

      Za sebe doporučuji sram X9 a vejš.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.