• Smazaný účet

    Už byl dlouho klid, má tady někdo zkušenosti s XC verzí? :)

    Boční tuhost bude asi tragická, absence tlumení…

    0 0
    • Smazaný účet  

      Opravdu nikdo? :)

      0 0
    • RomanH  

      Tady ji docela pohanili (a to se konkretne na tomto portale / v casopisu) nestava (reklama je zivi).

      Kazdopadne bych byt Tebou zkusil obvolat prodejce / dovozce a trval na testovaci jizde.

      0 0
      • MlokCZ  

        Při té ceně nevidím taky žádný smysl. I když se nebudu o odpruženou chtít moc starat, tak za tu cenu si pořídím 2 slušné + několikrát servis, takže i bez mojí údržby to vydrží dost let.

        Ani hmotnostě to není taková hitparáda, kdy se ušetří jen cca 600–700g.

        0 0
        • Libores  

          podle mě má smysl na různý ultrmaratony a dlouhý cesty. Na „normální“ použití jak píšeš.

          0 0
        • -b-n-x-  

          „Jen“ cca 600–700g? Tak to mě přijde jako sakra hodně. Tolik snad neusetris na žádném komponentu.

          0 0
          • MlokCZ  

            Opravdu mi to přjde jako málo. Na jiných komponentech když šetříš, tak to není výměnou za zásadní ztrátu funkce. A pokud mi už nevadí ztráta odpružení, tak můžu dát pevnou a ušetřit celý 1kg.

            Dívám se na to z pohledu mnohaletého střídání odpružené a pevné vidlice. Ani tu pevnou (kde ta Lauf bude funkčně samozřejmě o něco lepší) tam nedávám vůbec kvůli hmotnosti, ani ten celý 1kg nijak zásadně nepoznám.

            Ten celý 1kg udělá 1% rozdíl v hodně prudkém kopci. A mimo něj se ten rozdíl zmenšuje až téměř k nule. Třeba na cestě do práce mám nejlepší časy zajeté s odpruženou (rozdíly jsou ale minimální, kdy ani mnoho pokusů dostatečně asi neeliminuje různé podmínky a aktuální stav organismu) a to po cestě žádný pořádný terén není a skoro půlka je dokonce asfalt.

            Pevnou tam dávám kvůli tomu pocitu pevné (to u Laufu nebude) + že u ní nedochází k žádným změnám geometrie (to mám na pevné hodně rád), což u Laufu také nebude (i když na tom bude zase pořád výrazně lépe než odpružená).

            Ono vůbec je tady hmotnost strašně přeceňovaná. Třeba na kolech (a to je rotační hmotnost, tedy na obvodu 2× větší vliv při zrychlování) jezdím už hodně let kola kolem 1750g a mohl bych jezdit za stejné peníze kola kolem 1600g. A i když by to stálo stejně, tak raději vozím ta těžší abych měl rezervu v odolnosti a méně starostí. Při mojí hmotnosti a stylu jízdy by i ta lehčí nebyla žádný problém a stejně je nevozím.

            U Laufu (i když o téhle variantě neuvažuju) by mě zajímalo chování pod přední brzdou na nerovném povrchu. Tohle je pro mě největší nevýhoda pevné vidlice (přední kolo ztrácí kontakt s terénem a i když je povrch rozbitý jen malinko, tak to stačí k tomu, že už je brždění velmi omezené) oproti odpružené pro jezdivější trasy (tedy tam kde jsem ochotný oželet odpružení).

            Odhaduju, že by mohla být v tomhle o dost lepší než pevná, přeci jen kontakt předního kola by aspoň trochu mohla držet i přes absenci tlumení.

            0 0
      • les  

        To psal nějakej stokilovej, zaujatej vepř. Jediná použitelná zkušenost, je ta vlastní..

        0 0
        • RomanH  

          Ty se na ni za 50% tesis, to ja poznam :-)

          0 0
          • Martin  

            někdo ty boční pěšiny musí prošlapat a Depka v tom má praxi

            0 0
    • Smazaný účet  

      Tak jelikož se o RS1 píše že se dost kroutí, tak bych řekl že tohle bude mít ten samý problém.

      0 0
    • nomecz  

      Borca s Laufem sem loni na podzim potkal na naucne, chvilku sem se bavili a pamatuju si z toho zhruba tohle –

      koupil to nekde na ebay za relativne rozumny kacky (10–15? uz nevim)

      ma to na „zimakovi“ kvuli udrzbe fulla ve sracka

      nekrouti se to nijak extreme (borec odhadem do 80kg)

      celkove spokojenej proti pevnymu karbonu nebe a dudy, ale za plny prachy by to nekoupil

      tak si to preber

      0 0
      • Libores  

        jj, taky jsem na tom jednohoho borce potkal. Loni v Jihlavě na čtřiadváce, byl to Tomáš Kozák a samozřejmě vyhrál:)

        Letos už jel na nějaký klasice.

        0 0
        • zdenal8  

          Jj pravda. Taky sem ho s tím párkrát potkal při tréninku.

          0 0
      • jecnak  

        Nova verze je pry o fous tuzsi.

        0 0
    • Petr L2  

      Vloni o ní psali i u nás, pokud se dobře pamatuji tak verdikt byl na Island, na šotoliny, na sníh dobrý.....

      0 0
    • Smazaný účet  

      Zatím tady teda nepadlo, že je úplně na pi**, což není dobré pro můj účet :)

      0 0
      • JSt  

        je to uplne na ****.

        0 0
        • Paja  

          :D

          0 0
        • Smazaný účet  

          Dík. :)

          0 0
          • mastihuba  

            pevna a fertig :-) když to říká Jirik, tak na tom neco bude. me vodpruzena vidla nechybí.

            0 0
          • pepek  

            Až to budeš mít, tak cestou na šmelc dáš křížovku a hned uvidíš, jestli je to dobrý

            0 0
            • LM  

              Ideální terén na zkoušení 60 mm zdvihu :-D

              0 0
              • Martin  

                pro krásu se musí trpět

                0 0
              • pepek  

                To ani není o zdvihu – na 60mm elastomerce jsem tam taky jezdil, ale toto nemá žádný útlum, že. . . Čekal bych tedy rozhoupání, následované ztrátou kontaktu předního kola s podkladem. . . .

                0 0
              • nomecz  

                Krizovku sem projel na celopevnaku s prstem v nose :)

                Byl to teda fatbike s 4" gumama nafoukane asi na 0,6 ale to urcite nemohlo hrat rolu :-D

                0 0
                • LM  

                  Jsem tam jednou roztržitě vjel s odpužením stále nastaveným na výjezd (tlumič propedal + utažená low speed komprese na vidli) – zhruba do půlky jsem se divil že to je najednou nějaký těžký a pak mi podjelo přední kolo a málem sem se tam rozplácnul mezi šutry :-)

                  0 0
                  • nomecz  

                    no moje první jízda tama (kolo sem měl 2 měsíce co sem začal po 15 letech zase jezdit) na HT s 2,1 rapid robama skončila efektním nicméně bolestivým saltíčkem :-)

                    0 0
            • Smazaný účet  

              Křížofku jsem nikdy nedal a asi už ani nedám. Technik jsem nikdy nebyl a ani s fullem se to nijak závratně nezlepšilo.

              0 0
            • jecnak  

              Muzete prosim nekdo hodit odkaz, kde ze to bajne klesani je? Treba s nejakou peknou trasou po okoli. Ze bych se tam po praci nekdy na sluzebce protahnul.

              0 0
      • jecnak  

        Zas pokud chces vypadat dost hipstersky cool a usetrit, tak staci koupit otvirak na pivo jako zaslepku directmount drzaku smyku.

        0 0
    • Sauce  

      Ten člověk u Brna jsem byl možná já.

      Jezdím ji 2 měsíce. Pořízena manželce, ale ještě řeším rám.

      Takže ji jezdím na svém 27,5 rámu s 29 koly a jsem hodně spokojený a přemýšlím, že koupím ještě jednu (nechce někdo skoro novou DT Swiss XRM 100?).

      Dojmy – když zavřu oči, necítím rozdíl od normální vidlice. Na menším terénu skvělá citlivost. U většího terénu (šutry 20 cm) je to naopak pružení dost odlišné (hopsací tyč) a člověk musí měnit zvyky. Ale to neznamená, že to nejde. Oproti pevné je větší rozvor a paradoxně taky vyváženější kolo (u pevné 500g vidle mi předek „lítá“). Do zatáčky a pod tlakem je to logicky guma, protože jsou zatížené pružiny jen na jedné straně. Ale čekal jsem to mnohem horší, plášť se hýbe o cca 5 mm, zvládnu ji zatlačit i na centimetr. Opět – v ruce to vidím,v lese necítím.Kotouč neškrtá (min. 180mm kotouč). Takže na stezky super, na flow boží. Enduro nejezdím, nezávodím.

      Nemám pocit, že bych si potřeboval odůvodnit utracené peníze. Cena je samozřejmě mimo, ale nepotřebuju šetřit. Koupil jsem už spoustu hloupostí na kolo – a z této mám spíš potutelnou, dětskou radost.

      Důležitý fakt – mám 80 kg a jezdím měkčí variantu.

      Zajímavý fakt – do každé nohy vede skrytá dirka. Takže bordel se dovnitř dostane a je nutné ho čas od času vyklepat.

      Pokud vás něco zajímá, klidně piště…

      0 0
      • Smazaný účet  

        Takže jezdíš tu do 70kg?

        Dírky nejdou zalepit?

        0 0
        • Sauce  

          Jo, přesně tu. V nějaké zahraniční recenzi jsem i četl, že by si autor na 75 kg vybral tu měkčí. Ale nevím, jestli je to lepší řešení, tu tvrdší jsem nezkoušel. Měly by obě vydržet stejnou maximální zátěž.

          Dírky jdou určitě zalepit. Jen prostě nejsou na první pohled viditelné. Takže je to případ „něco chrastí, ale netuším kde“.

          0 0
          • les  

            Dobrá vidla se pozná tak, že si ji nadrženě narveš mezi haxny a pak vší silou kroutíš rodlama, jak sfetovanej kajakář. Případně tuhle deviantní úchylárnu stačí zhlédnout na Y.Tube. Nějaké osobní zkušenosti z jízdy BF-odborníky nezajímají.

            0 0
            • JSt  

              a nebo se svezes a pak provedes tebou zminenou deviantni uchylarnu, aby sis potvrdil sve pocity z jizdy. ono to tak nejak jde spolu ruku v ruce. ;-)

              0 0
              • jecnak  

                Ne ne, tady podle B-F odborniku je to jak pise kolega vyse.

                0 0
              • les  

                Jirko, já jsem praktik.

                0 0
                • JSt  

                  ja taky. karbonova pellska je mekka at na ni jedes nebo s ni jen kroutis. oproti tomu treba stara 100mm tora je v mem meritku tuha dostatecne jak pri jizde, tak pri vsemoznem cloumani. pokud ji teda odpustim vakl, ktery ziskala az casem. ono ta praxe tu „teorii“ do znacne miry kopiruje. ;-)

                  0 0
                  • les  

                    Nepřesvědčil jsi mě :) Počkám si na tu praxi. A doufám, že to bude brzo :)

                    0 0
              • whom  

                Nebo… (můj případ)…si poskládáš první 29" (XC, asi před třemi roky) a o dovče se rozhodneš vydrápat se na Ralsko…raduješ se, jak to krásně všechno dáváš (směrem nahoru)…a kousek před odbočkou na vrchol potkáš kmen přes cestu (tak 20 cm průměr, ani ne 10 od země)…bleskne ti, to „dám“. V momentě, kdy na něj najedeš předním kolem, se to po tom slizkým mokrým dřevě sveze…a s rodlama pořád v rukách zíráš na kombinaci rodla-vidle-přední kolo, zkroucenou o cca 40 stupňů do vrtule. nevěříš, slezeš, kolo přendáš, ono se to nějak zázračně narovná, a ty jdeš po dovolený shánět RWS osu místo rychloupínáku, a říkáš si, že ty 29" Reynoldsy nejsou úplně extra tuhý, a ta Reba v kombinaci s RU taky ne…

                Pak přemejšlíš o tom, jak při výběru příštího kola budeš dělat tu zmíněnou deviantní úchylárnu… :o)

                0 0
                • les  

                  Jojo a nebo bych popřemýšlel jak se dělá bunny hop ;-) To je nádhernej příklad teorie vs. praxe. Děkuji :)

                  0 0
                  • whom  

                    Uplně tě vidím, jak děláš bunnyho, při drápotu nahoru na Ralsko, dosti prošítej, asi 70m vejškovejch pod vrcholem :o)

                    Třeba jo, já ho nedal.

                    0 0
                    • Polka  

                      To chceš říct, že při výjezdu tudíž asi v hodně malé rychlosti jsi viděl přední kolo s vidlou zkroucený o 40°? Ehm…

                      0 0
                      • whom  

                        Jojo, kmen ležel šikmo, přední kolo při přejíždění toho kmene sklouzlo za ten kmen, řidítka jsem držel a kolo s vidlí se překroutilo, převodník se zarazil o ten kmen. Trochu se protočil i představec, celý se to skoro vrátilo do normálu, nicméně kolo jsem sundal, znova nasadil, srovnal rodla, rozdýchal a jel. nic nikam netáhlo, neviklalo se. Doma jsem kontroloval vidli, rám, kolo, rodla – nic ohnutýho, naprasklýho…Do tý doby jsem nic takovýho neviděl (a doufám, že neuvidím).

                        0 0
                        • jecnak  

                          Protoceny predstavec se take zazracne vratil do normalu? Nejel jsi predtim oblasti byvale tezby uranu?

                          0 0
                          • whom  

                            Ten jedinej zůstal asi (o 3–5 stupňů) natočenej....­.popisek „srovnal rodla“ se týká povolení představce a vracení do správné polohy

                            Oblastí těžby uranu jsem jel, pod vlivem alkoholu jsem nebyl :o))

                            0 0
                            • jecnak  

                              Tomu se rika subjektivni vjem. Nic ve zlem. Zrovna Ralsko je super vyjezd a jeste lepsi vyhled.

                              0 0
                              • whom  

                                Ale jo…subjektině vyvalenej a vyděšenej.....

                                Nicméně, díky tomu „oddechu“ jsem to dal skoro až nahoru, kousek za tou červenou spojkou (Noviny nebo Vranov) jsem tlačil asi 20 metrů. Pak až nahoru dojel (jel jsem od Novin)

                                0 0
                • kandik psi zub  

                  jasne, 40st. :D Videls nekdy uhlomer?

                  0 0
                  • whom  

                    Právě, že viděl. říkám, že mě to tehdá dost vyděsilo. Čuměl jsem na to, jako puk. Kdyby se to vrátilo hned, asi si toho nevšimnu, nebo si řeknu, že ty ruce šly za tím (což určitě kus šly), nezůstalo to na těch 40 stupních, ale zapružilo, zůstalo tak na 15ti a pak se to zpáty rovnalo „relativně“ pomalu (nějakou tu vteřinku).

                    0 0
                    • whom  

                      …a na předním jsem pak dotahoval výplet. „Osma“ z toho nebyla.

                      0 0
                      • kandik psi zub  

                        https://www.youtube.com/watch?…

                        a to je RS-1 „povestna“ tuhosti

                        0 0
                        • whom  

                          Vím, koukal jsem už dřív..... tohle máš odhadem 15 stupňu na jednu i druhou stranu. přidej si něco na ten protočenej představec… jinak odhaduju, že v týhle poloze to po propružení „zůstalo“ a odsud se to ještě chviličku vracelo.

                          0 0
    • Smazaný účet  

      Jen tak zatím čistě hypoteticky, jaký karbonový 29er rám k Laufovi by jste navrhovali? ;)

      0 0
      • Vilém  

        Open.

        0 0
      • novas752  

        Quint Prototype

        0 0
      • Rorejs74  

        Tady to máš na Autorovi i se slevou :)

        https://www.cyklobazar.cz/…ctor-29-2017

        Ale teda vypadá to nějak divně.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Netuší někdo, jestli se dá na Sectora sehnat klasická patka hazky? Author kol mlčí…

          0 0
        • Smazaný účet  

          Jen tak ještě zkusím zkušenější, co na ten inzerát říkáte?

          KaBrňáci už reagovat nemusí…

          0 0
          • novas752  

            Za mě celkem ok, zkusil bych ukecat nějakou tu stovku nebo tisíc dolu.

            0 0
      • Sauce  

        Já ji mám na čisté černé Číně. Docela vtipně vypadá Look a zajímavě Lauf + ocel.

        0 0
        • Smazaný účet  

          A zkušenosti?

          Jinak čekal jsem spíš konkrétní odkazy na tzv. „brandovanou chinu“ :)

          0 0
            • Smazaný účet  

              Ale s logem evropské značky :)

              0 0
              • Vilém  

                Tak zrovna pro tebe by to logo mela byt hracka, ne?

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Karbonu nerozumím, jen zkoumám, jestli je nějaký rozdíl HongFu vs. třeba MRX, Amulet, On-One, apod.

                  Cube/Radon se mi moc nezamlouvá ta krátká vysoká geo…

                  0 0
                  • Vilém  

                    Nemam prozkoumany trh, ale nektere „znackove“ ramy, co jsem tu prubezne zahlidl, dle meho, pochazeji z teto fabriky.

                    Osobne by mi bylo proti srsti davat zrovna tuto vidlici na nejaky katalogovy ram od cinana.

                    0 0
              • novas752  

                quint

                0 0
          • Polka  

            Vypada to strasne, ale kdyz uz, tak na cinu bych to taky nedaval, jen najit nejakej stejne uhozenej ram :-) Z tech nahledu se mi to libi na tom druhym Looku, jen dat matnou vidlu nebo lesklej ram, ale cenove je to mimo. Ten Giant kupodivu jako celek taky neni uplne k zahozeni. Mne by se to ale zatim nejvic libi na te fotce co pridavam :-)

            0 0
            • Smazaný účet  

              Takhle, když je nalakovaná jakoby jen samotná vidla to vypadá dobře. Problém je, že sam. rámy zvučnějších značek jsou šílený palby…

              0 0
            • JSt  

              to je od pohledu konstrukcne spatne reseny ram.

              0 0
              • Pán z Dubu  

                Totéž lze říci i o té Lauf vidli. Je to skoro, jako bys Depkovi podsouval červíčka do hlavy, aby si ověřil, jak se tvůrci rámu vypořádali s úskalími tohoto tvaru ;-)

                0 0
                • JSt  

                  je to jednoduche… zadni stavba nebude temer urcite symetricky tuha a min tuha je zrovna prava strana s retezem. ze tam jde nainstalovat remen, neni uz pro depice smeroplatny. :-D

                  0 0
                  • pepek  

                    měl bys pro jistotu dodat foto zlomeného rámu

                    0 0
                  • Pán z Dubu  

                    I na souměrné rámy působí excentrické síly. Pohon je vpravo, brzda vlevo, vylamovací stojky, jakýkoliv terénní skopec. Záleží, na jakou zátěž je vyroben. Chybu v poddimenzování lze udělat u kteréhokoli rámu: ve výrobě, jízdou kam nepatří či přetížením.

                    Tím, že se na tento model podepsalo On-one, získal u mne na důveryhodnosti. Než jsem si u nich koupil svůj rám, sledoval jsem, jak jsou na tom s kvalitou – ultralajty nevedou, radši ať to drží.

                    0 0
                    • JSt  

                      jizdou kam nepatri ram nepoddimenzujes, spis pretizis, bych rekl. ;-)

                      je to presne jak rikas. asi nejvetsi zatez ram dostane kdyz ve stojce zabiras levou nohou. spatna konstrukce to je podle me ne proto, ze by ram nevydrzel, ale proto, ze je zbytecne slozity. klasicka zadni stavba muze byt subtilnejsi (lehci) pri zachovani stejne tuhosti. chapu, ze to je nejspis konstrukcni ustupek, aby bylo dosazeno nejake geometrie a vlezly se na ram kliky i tlusta guma. kdyz se na ten ram podivam, prvni, co me napadne je slovo kompromis. ;-)

                      0 0
          • Sauce  

            Kolo vyfocené nemám, ale nemám problém cokoliv nafotit, až bude čas. Rám je matný FM-M009. Nechtěl jsem nic výrazného, vidlice (černobílá) je výrazná sama o sobě. Původně pro manželku, ale pravidelně ho kradu, protože mě baví. Nejezdím velký terén, ale s tou vidlicí víc vymetám každou díru, kterou potkám, protože je to zábava. Úplně k sobě nesedí lesklá vidle a matný rám, ale je to ekonomická stavba (cca 30). Celé kolo váží asi 8.4 kg.

            Velikost rámu 17, hmotnost rovné kilo (990 g). Dojmy zatím jen dobré. Krátká zadní stavba, pevná osa vepředu i vzadu. Střed šel nalisovat v pohodě, zatím jsem si nevšiml ničeho závadného. Jen jsem musel koupit novou sedlovku, protože je to 26,8 – a mám samé větší…

            0 0
        • jecnak  

          LOOK, BH (s vykrojenou sedlovou trubkou) designove. Funkcne mozna Treky s IsooSpeed.

          0 0
      • TJK  

        Jednoznačně pronghorn

        0 0
      • TJK  

        Jednoznačně pronghorn

        0 0
    • jecnak  

      Asi tim vyprudim dost lidi, ale napada nekoho, jak na Lauf chytnout blatniky – dlouhe plechove se vzperami. Udelat nejaky vylisek nebo 3D tisk a ten chytit stahovackama na „kluzaky“ a odtamtud pevne profilovane vzpery?

      0 0
    • Blunderbuss  

      Všechna kola s touto vidlicí mi evokují živočicha zvaného „Rypouš sloní“.:-) Toto si opravdu nepořídím, ale proti gustu…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.