Už byl dlouho klid, má tady někdo zkušenosti s XC verzí? :)
Boční tuhost bude asi tragická, absence tlumení…
Už byl dlouho klid, má tady někdo zkušenosti s XC verzí? :)
Boční tuhost bude asi tragická, absence tlumení…
Opravdu nikdo? :)
Nekdo okolo brna na ni jezdi, potkal jsem ho u Utechova v lese, treba na nej narazis a hodis rec.
já tedy ne, nevím jak ostatní
Tady ji docela pohanili (a to se konkretne na tomto portale / v casopisu) nestava (reklama je zivi).
Kazdopadne bych byt Tebou zkusil obvolat prodejce / dovozce a trval na testovaci jizde.
Při té ceně nevidím taky žádný smysl. I když se nebudu o odpruženou chtít moc starat, tak za tu cenu si pořídím 2 slušné + několikrát servis, takže i bez mojí údržby to vydrží dost let.
Ani hmotnostě to není taková hitparáda, kdy se ušetří jen cca 600–700g.
podle mě má smysl na různý ultrmaratony a dlouhý cesty. Na „normální“ použití jak píšeš.
„Jen“ cca 600–700g? Tak to mě přijde jako sakra hodně. Tolik snad neusetris na žádném komponentu.
Opravdu mi to přjde jako málo. Na jiných komponentech když šetříš, tak to není výměnou za zásadní ztrátu funkce. A pokud mi už nevadí ztráta odpružení, tak můžu dát pevnou a ušetřit celý 1kg.
Dívám se na to z pohledu mnohaletého střídání odpružené a pevné vidlice. Ani tu pevnou (kde ta Lauf bude funkčně samozřejmě o něco lepší) tam nedávám vůbec kvůli hmotnosti, ani ten celý 1kg nijak zásadně nepoznám.
Ten celý 1kg udělá 1% rozdíl v hodně prudkém kopci. A mimo něj se ten rozdíl zmenšuje až téměř k nule. Třeba na cestě do práce mám nejlepší časy zajeté s odpruženou (rozdíly jsou ale minimální, kdy ani mnoho pokusů dostatečně asi neeliminuje různé podmínky a aktuální stav organismu) a to po cestě žádný pořádný terén není a skoro půlka je dokonce asfalt.
Pevnou tam dávám kvůli tomu pocitu pevné (to u Laufu nebude) + že u ní nedochází k žádným změnám geometrie (to mám na pevné hodně rád), což u Laufu také nebude (i když na tom bude zase pořád výrazně lépe než odpružená).
Ono vůbec je tady hmotnost strašně přeceňovaná. Třeba na kolech (a to je rotační hmotnost, tedy na obvodu 2× větší vliv při zrychlování) jezdím už hodně let kola kolem 1750g a mohl bych jezdit za stejné peníze kola kolem 1600g. A i když by to stálo stejně, tak raději vozím ta těžší abych měl rezervu v odolnosti a méně starostí. Při mojí hmotnosti a stylu jízdy by i ta lehčí nebyla žádný problém a stejně je nevozím.
U Laufu (i když o téhle variantě neuvažuju) by mě zajímalo chování pod přední brzdou na nerovném povrchu. Tohle je pro mě největší nevýhoda pevné vidlice (přední kolo ztrácí kontakt s terénem a i když je povrch rozbitý jen malinko, tak to stačí k tomu, že už je brždění velmi omezené) oproti odpružené pro jezdivější trasy (tedy tam kde jsem ochotný oželet odpružení).
Odhaduju, že by mohla být v tomhle o dost lepší než pevná, přeci jen kontakt předního kola by aspoň trochu mohla držet i přes absenci tlumení.
To psal nějakej stokilovej, zaujatej vepř. Jediná použitelná zkušenost, je ta vlastní..
Ty se na ni za 50% tesis, to ja poznam :-)
někdo ty boční pěšiny musí prošlapat a Depka v tom má praxi
ani ne boční, spíš slepý pěšiny
..... vyfukováním tabákového dýmu do vody zlato nevznikne
Tak jelikož se o RS1 píše že se dost kroutí, tak bych řekl že tohle bude mít ten samý problém.
Uplne stejne jak novy odlehceny Foxy.
Borca s Laufem sem loni na podzim potkal na naucne, chvilku sem se bavili a pamatuju si z toho zhruba tohle –
koupil to nekde na ebay za relativne rozumny kacky (10–15? uz nevim)
ma to na „zimakovi“ kvuli udrzbe fulla ve sracka
nekrouti se to nijak extreme (borec odhadem do 80kg)
celkove spokojenej proti pevnymu karbonu nebe a dudy, ale za plny prachy by to nekoupil
tak si to preber
jj, taky jsem na tom jednohoho borce potkal. Loni v Jihlavě na čtřiadváce, byl to Tomáš Kozák a samozřejmě vyhrál:)
Letos už jel na nějaký klasice.
Jj pravda. Taky sem ho s tím párkrát potkal při tréninku.
Nova verze je pry o fous tuzsi.
Vloni o ní psali i u nás, pokud se dobře pamatuji tak verdikt byl na Island, na šotoliny, na sníh dobrý.....
Zatím tady teda nepadlo, že je úplně na pi**, což není dobré pro můj účet :)
je to uplne na ****.
:D
Dík. :)
pevna a fertig :-) když to říká Jirik, tak na tom neco bude. me vodpruzena vidla nechybí.
Až to budeš mít, tak cestou na šmelc dáš křížovku a hned uvidíš, jestli je to dobrý
Ideální terén na zkoušení 60 mm zdvihu :-D
pro krásu se musí trpět
To ani není o zdvihu – na 60mm elastomerce jsem tam taky jezdil, ale toto nemá žádný útlum, že. . . Čekal bych tedy rozhoupání, následované ztrátou kontaktu předního kola s podkladem. . . .
ale zase by na ni mohl vyskakat nahoru :-)
Krizovku sem projel na celopevnaku s prstem v nose :)
Byl to teda fatbike s 4" gumama nafoukane asi na 0,6 ale to urcite nemohlo hrat rolu :-D
Jsem tam jednou roztržitě vjel s odpužením stále nastaveným na výjezd (tlumič propedal + utažená low speed komprese na vidli) – zhruba do půlky jsem se divil že to je najednou nějaký těžký a pak mi podjelo přední kolo a málem sem se tam rozplácnul mezi šutry :-)
no moje první jízda tama (kolo sem měl 2 měsíce co sem začal po 15 letech zase jezdit) na HT s 2,1 rapid robama skončila efektním nicméně bolestivým saltíčkem :-)
Křížofku jsem nikdy nedal a asi už ani nedám. Technik jsem nikdy nebyl a ani s fullem se to nijak závratně nezlepšilo.
Muzete prosim nekdo hodit odkaz, kde ze to bajne klesani je? Treba s nejakou peknou trasou po okoli. Ze bych se tam po praci nekdy na sluzebce protahnul.
Pokud je rec o Brne, tak zde https://mapy.cz/s/21PI3.
Zas pokud chces vypadat dost hipstersky cool a usetrit, tak staci koupit otvirak na pivo jako zaslepku directmount drzaku smyku.
http://www.superstarcomponents.com/…-uk-made.htm
ze by se se mnou konecne nekdo podelil o postovne ? :-)
Nechápu tuhle poznámku, Lap prostě pude, na podzim nebo na jaře.
Vim, ze na Tebe je to uz pozde, bo masova vlna zacala asi pred rokem, ale o 27.5+ full HT jsi nepremyslel ? Na sirokych podhustenych gumach tu vidlu potrebovat nebudes (a motor na to mas), a na delsi streky tam hodis 29'' kola.
Přední 27,5" fat, zadek klasika 29" = optimal :)
Nebo :-)
Obráceně to má větší smysl:)
Narážka na rám od Laufu viz https://www.damynakole.cz/…9/Lauf-2.jpg
Tak tak. Kdyz uz Lauf, tak komplet s otvirakem i ramem.
Ten otvírák nemá chybu! je to asi jeden z mála důvodů, proč bych se zbavoval přesmyku :-)
Ten člověk u Brna jsem byl možná já.
Jezdím ji 2 měsíce. Pořízena manželce, ale ještě řeším rám.
Takže ji jezdím na svém 27,5 rámu s 29 koly a jsem hodně spokojený a přemýšlím, že koupím ještě jednu (nechce někdo skoro novou DT Swiss XRM 100?).
Dojmy – když zavřu oči, necítím rozdíl od normální vidlice. Na menším terénu skvělá citlivost. U většího terénu (šutry 20 cm) je to naopak pružení dost odlišné (hopsací tyč) a člověk musí měnit zvyky. Ale to neznamená, že to nejde. Oproti pevné je větší rozvor a paradoxně taky vyváženější kolo (u pevné 500g vidle mi předek „lítá“). Do zatáčky a pod tlakem je to logicky guma, protože jsou zatížené pružiny jen na jedné straně. Ale čekal jsem to mnohem horší, plášť se hýbe o cca 5 mm, zvládnu ji zatlačit i na centimetr. Opět – v ruce to vidím,v lese necítím.Kotouč neškrtá (min. 180mm kotouč). Takže na stezky super, na flow boží. Enduro nejezdím, nezávodím.
Nemám pocit, že bych si potřeboval odůvodnit utracené peníze. Cena je samozřejmě mimo, ale nepotřebuju šetřit. Koupil jsem už spoustu hloupostí na kolo – a z této mám spíš potutelnou, dětskou radost.
Důležitý fakt – mám 80 kg a jezdím měkčí variantu.
Zajímavý fakt – do každé nohy vede skrytá dirka. Takže bordel se dovnitř dostane a je nutné ho čas od času vyklepat.
Pokud vás něco zajímá, klidně piště…
Takže jezdíš tu do 70kg?
Dírky nejdou zalepit?
Jo, přesně tu. V nějaké zahraniční recenzi jsem i četl, že by si autor na 75 kg vybral tu měkčí. Ale nevím, jestli je to lepší řešení, tu tvrdší jsem nezkoušel. Měly by obě vydržet stejnou maximální zátěž.
Dírky jdou určitě zalepit. Jen prostě nejsou na první pohled viditelné. Takže je to případ „něco chrastí, ale netuším kde“.
Dobrá vidla se pozná tak, že si ji nadrženě narveš mezi haxny a pak vší silou kroutíš rodlama, jak sfetovanej kajakář. Případně tuhle deviantní úchylárnu stačí zhlédnout na Y.Tube. Nějaké osobní zkušenosti z jízdy BF-odborníky nezajímají.
a nebo se svezes a pak provedes tebou zminenou deviantni uchylarnu, aby sis potvrdil sve pocity z jizdy. ono to tak nejak jde spolu ruku v ruce. ;-)
Ne ne, tady podle B-F odborniku je to jak pise kolega vyse.
Jirko, já jsem praktik.
ja taky. karbonova pellska je mekka at na ni jedes nebo s ni jen kroutis. oproti tomu treba stara 100mm tora je v mem meritku tuha dostatecne jak pri jizde, tak pri vsemoznem cloumani. pokud ji teda odpustim vakl, ktery ziskala az casem. ono ta praxe tu „teorii“ do znacne miry kopiruje. ;-)
Nepřesvědčil jsi mě :) Počkám si na tu praxi. A doufám, že to bude brzo :)
Nebo… (můj případ)…si poskládáš první 29" (XC, asi před třemi roky) a o dovče se rozhodneš vydrápat se na Ralsko…raduješ se, jak to krásně všechno dáváš (směrem nahoru)…a kousek před odbočkou na vrchol potkáš kmen přes cestu (tak 20 cm průměr, ani ne 10 od země)…bleskne ti, to „dám“. V momentě, kdy na něj najedeš předním kolem, se to po tom slizkým mokrým dřevě sveze…a s rodlama pořád v rukách zíráš na kombinaci rodla-vidle-přední kolo, zkroucenou o cca 40 stupňů do vrtule. nevěříš, slezeš, kolo přendáš, ono se to nějak zázračně narovná, a ty jdeš po dovolený shánět RWS osu místo rychloupínáku, a říkáš si, že ty 29" Reynoldsy nejsou úplně extra tuhý, a ta Reba v kombinaci s RU taky ne…
Pak přemejšlíš o tom, jak při výběru příštího kola budeš dělat tu zmíněnou deviantní úchylárnu… :o)
Jojo a nebo bych popřemýšlel jak se dělá bunny hop ;-) To je nádhernej příklad teorie vs. praxe. Děkuji :)
Uplně tě vidím, jak děláš bunnyho, při drápotu nahoru na Ralsko, dosti prošítej, asi 70m vejškovejch pod vrcholem :o)
Třeba jo, já ho nedal.
To chceš říct, že při výjezdu tudíž asi v hodně malé rychlosti jsi viděl přední kolo s vidlou zkroucený o 40°? Ehm…
Jojo, kmen ležel šikmo, přední kolo při přejíždění toho kmene sklouzlo za ten kmen, řidítka jsem držel a kolo s vidlí se překroutilo, převodník se zarazil o ten kmen. Trochu se protočil i představec, celý se to skoro vrátilo do normálu, nicméně kolo jsem sundal, znova nasadil, srovnal rodla, rozdýchal a jel. nic nikam netáhlo, neviklalo se. Doma jsem kontroloval vidli, rám, kolo, rodla – nic ohnutýho, naprasklýho…Do tý doby jsem nic takovýho neviděl (a doufám, že neuvidím).
Protoceny predstavec se take zazracne vratil do normalu? Nejel jsi predtim oblasti byvale tezby uranu?
Ten jedinej zůstal asi (o 3–5 stupňů) natočenej.....popisek „srovnal rodla“ se týká povolení představce a vracení do správné polohy
Oblastí těžby uranu jsem jel, pod vlivem alkoholu jsem nebyl :o))
Tomu se rika subjektivni vjem. Nic ve zlem. Zrovna Ralsko je super vyjezd a jeste lepsi vyhled.
Ale jo…subjektině vyvalenej a vyděšenej.....
Nicméně, díky tomu „oddechu“ jsem to dal skoro až nahoru, kousek za tou červenou spojkou (Noviny nebo Vranov) jsem tlačil asi 20 metrů. Pak až nahoru dojel (jel jsem od Novin)
jasne, 40st. :D Videls nekdy uhlomer?
Právě, že viděl. říkám, že mě to tehdá dost vyděsilo. Čuměl jsem na to, jako puk. Kdyby se to vrátilo hned, asi si toho nevšimnu, nebo si řeknu, že ty ruce šly za tím (což určitě kus šly), nezůstalo to na těch 40 stupních, ale zapružilo, zůstalo tak na 15ti a pak se to zpáty rovnalo „relativně“ pomalu (nějakou tu vteřinku).
…a na předním jsem pak dotahoval výplet. „Osma“ z toho nebyla.
https://www.youtube.com/watch?…
a to je RS-1 „povestna“ tuhosti
Vím, koukal jsem už dřív..... tohle máš odhadem 15 stupňu na jednu i druhou stranu. přidej si něco na ten protočenej představec… jinak odhaduju, že v týhle poloze to po propružení „zůstalo“ a odsud se to ještě chviličku vracelo.
Jen tak zatím čistě hypoteticky, jaký karbonový 29er rám k Laufovi by jste navrhovali? ;)
Open.
Quint Prototype
Tady to máš na Autorovi i se slevou :)
https://www.cyklobazar.cz/…ctor-29-2017
Ale teda vypadá to nějak divně.
Netuší někdo, jestli se dá na Sectora sehnat klasická patka hazky? Author kol mlčí…
Jen tak ještě zkusím zkušenější, co na ten inzerát říkáte?
KaBrňáci už reagovat nemusí…
Za mě celkem ok, zkusil bych ukecat nějakou tu stovku nebo tisíc dolu.
Já ji mám na čisté černé Číně. Docela vtipně vypadá Look a zajímavě Lauf + ocel.
A zkušenosti?
Jinak čekal jsem spíš konkrétní odkazy na tzv. „brandovanou chinu“ :)
Ale s logem evropské značky :)
Tak zrovna pro tebe by to logo mela byt hracka, ne?
Karbonu nerozumím, jen zkoumám, jestli je nějaký rozdíl HongFu vs. třeba MRX, Amulet, On-One, apod.
Cube/Radon se mi moc nezamlouvá ta krátká vysoká geo…
Nemam prozkoumany trh, ale nektere „znackove“ ramy, co jsem tu prubezne zahlidl, dle meho, pochazeji z teto fabriky.
Osobne by mi bylo proti srsti davat zrovna tuto vidlici na nejaky katalogovy ram od cinana.
Přesně. Číňan si to nezaslouží, aby ho hyzdila taková zrůdička.
:-)
quint
Vypada to strasne, ale kdyz uz, tak na cinu bych to taky nedaval, jen najit nejakej stejne uhozenej ram :-) Z tech nahledu se mi to libi na tom druhym Looku, jen dat matnou vidlu nebo lesklej ram, ale cenove je to mimo. Ten Giant kupodivu jako celek taky neni uplne k zahozeni. Mne by se to ale zatim nejvic libi na te fotce co pridavam :-)
Takhle, když je nalakovaná jakoby jen samotná vidla to vypadá dobře. Problém je, že sam. rámy zvučnějších značek jsou šílený palby…
http://www.workswellbikes.com/…011/165.html
Vypadá tak i On-one Rango https://www.on-one.co.uk/…n-bike-frame
to je od pohledu konstrukcne spatne reseny ram.
Totéž lze říci i o té Lauf vidli. Je to skoro, jako bys Depkovi podsouval červíčka do hlavy, aby si ověřil, jak se tvůrci rámu vypořádali s úskalími tohoto tvaru ;-)
je to jednoduche… zadni stavba nebude temer urcite symetricky tuha a min tuha je zrovna prava strana s retezem. ze tam jde nainstalovat remen, neni uz pro depice smeroplatny. :-D
měl bys pro jistotu dodat foto zlomeného rámu
I na souměrné rámy působí excentrické síly. Pohon je vpravo, brzda vlevo, vylamovací stojky, jakýkoliv terénní skopec. Záleží, na jakou zátěž je vyroben. Chybu v poddimenzování lze udělat u kteréhokoli rámu: ve výrobě, jízdou kam nepatří či přetížením.
Tím, že se na tento model podepsalo On-one, získal u mne na důveryhodnosti. Než jsem si u nich koupil svůj rám, sledoval jsem, jak jsou na tom s kvalitou – ultralajty nevedou, radši ať to drží.
jizdou kam nepatri ram nepoddimenzujes, spis pretizis, bych rekl. ;-)
je to presne jak rikas. asi nejvetsi zatez ram dostane kdyz ve stojce zabiras levou nohou. spatna konstrukce to je podle me ne proto, ze by ram nevydrzel, ale proto, ze je zbytecne slozity. klasicka zadni stavba muze byt subtilnejsi (lehci) pri zachovani stejne tuhosti. chapu, ze to je nejspis konstrukcni ustupek, aby bylo dosazeno nejake geometrie a vlezly se na ram kliky i tlusta guma. kdyz se na ten ram podivam, prvni, co me napadne je slovo kompromis. ;-)
Kolo vyfocené nemám, ale nemám problém cokoliv nafotit, až bude čas. Rám je matný FM-M009. Nechtěl jsem nic výrazného, vidlice (černobílá) je výrazná sama o sobě. Původně pro manželku, ale pravidelně ho kradu, protože mě baví. Nejezdím velký terén, ale s tou vidlicí víc vymetám každou díru, kterou potkám, protože je to zábava. Úplně k sobě nesedí lesklá vidle a matný rám, ale je to ekonomická stavba (cca 30). Celé kolo váží asi 8.4 kg.
Velikost rámu 17, hmotnost rovné kilo (990 g). Dojmy zatím jen dobré. Krátká zadní stavba, pevná osa vepředu i vzadu. Střed šel nalisovat v pohodě, zatím jsem si nevšiml ničeho závadného. Jen jsem musel koupit novou sedlovku, protože je to 26,8 – a mám samé větší…
LOOK, BH (s vykrojenou sedlovou trubkou) designove. Funkcne mozna Treky s IsooSpeed.
Jednoznačně pronghorn
Jednoznačně pronghorn
Asi tim vyprudim dost lidi, ale napada nekoho, jak na Lauf chytnout blatniky – dlouhe plechove se vzperami. Udelat nejaky vylisek nebo 3D tisk a ten chytit stahovackama na „kluzaky“ a odtamtud pevne profilovane vzpery?
Všechna kola s touto vidlicí mi evokují živočicha zvaného „Rypouš sloní“.:-) Toto si opravdu nepořídím, ale proti gustu…