Seřízení třmenu hydrauliky na silničním kole

11 nepřečtených
  • nobody12

    Zdravím,

    Mám silničku Canyon Endurace CF SL 2017.

    Problém je s předním třmenem hydraulické brzdy BR-RS805. Kotouč je SM-RT-99S – 160 mm

    Při jízdě vpřed a v nezatíženém stavu (na kole tedy nesedím) je všecko OK (někdy ovšem chytá i takto), problém nastane při zátěži, spurtu nebo jen když rychle zavigluju předním kolem.

    Kotouč začne na jedné straně chytat o desky a nedaří se s tím domluvit. Navíc i když jen na prázdno ve vzduchu zatočím řidítky na inkriminovanou stranu, začne chytat…

    Zkoušel jsem:

    • roztáhnout pístky do původní polohy (s deskami/bez desek) a vycentrovat třmen – nepomohlo
    • mírně vyhnout kotouč na opačnou stranu – vždy se po intenzivnějším brždění vrátí do původního stavu – nepomohlo
    • dotáhnout o dost víc pevnou osou – pomohlo spíš mírně/dočasně

    Přijde mi, že mezera mezi kotoučem a destičkami je strašně malá, je to úplně na těsno, ale tu bohužel neovlivním, co?

    Nějaká rada co dál zkusit, abych tohle hluché místo škrtání odstranil?

    Ještě mě napadá, že by mohl být málo dotažený Center Lock (kdoví, jestli je tam aktuálně 40Nm) – nemám správný klíč (a ne, klasický klíč na kazetu se nevleze) – mohlo by to být i tímhle?

    Předem dík

    • KoudakT  

      Zkus ještě sehnat nějakého asistenta nebo asistentku a nech ho vystředit třmen na kole, když na něm budeš sedět. Že je všechno OK v době, kdy na něm nesedíš, je super, ale v době, kdy na něho nasedneš, je to na nic. Já se s kolem nemohl domluvit dlouho, od doby, co s bráchou seřizujem třmeny na kolech ve dvou, nic neškrtá.

      Spíš mě překvapuje, že to dělá i na pevné ose – měl jsem za to, že je to problém jen na rychloupínácích.

    • jecnak  

      To co popisujes muze byt i zalezitost spatne provedeneho odvzdusneni nebo nespravneho mnozstvi oleje v systemu brzdy. Spravne se odvzdusnuje pri sundanych deskach a vlozene zlute montazni vlozce mezi pistky. Zajisti se tak spravne mnozstvi oleje. Dale je pak vyzadovan Shimano olej, nahrady s vetsi viskozitou zpusobuji take to co popisujes.

      Muzes mit i nespravne vystredeny trmen. Klasicky a nejlepsi postup stredeni trmenu je povolit srouby na trmenu, zabrzdit a dotahnout srouby. Potom by melo byt na obou stranach cca stejne mista. Pripadne muzes vlozit jeste mezi desky a kotouc na obou stranach list papiru a zopakovat postup.

      Dalsi moznost je, ze mas krive uchyceni trmenu – muselo by se nechat zafrezovat.

      • nobody12  

        Nedělá to od začátku, až po nějakých 1500 km a X ostrých bržděních (máme tu celkem hodně kopečky), takže uchycení bych vyloučil. Třmen jsem středil jak popisuješ mnohokrát.

        Ovšem to odvzdušnění..včera jsem si všiml, že ze spodní matice na odvzdušnění na třmenu vyteklo trochu oleje. Brzda chodí stejně jako předtím a další už nevytekl, ani při intenzivní jízdě. Šroub jsem dotáhl o trochu více, byl celkem na lehko oproti zadnímu třmenu. Že by to mělo souvislost? (asi přebytek oleje pokud se prodral ven)

      • nobody12  

        Ted jsem zjistil, že k biku mi tu zlutou rozperku nedali. Doma mam ovsem jednu z SLX brzd. Dalo by se to použít nebo bude rozteč jiná?

        • jecnak  

          Nevim, jestli je stejna. V realu musi byt pistky pri odvzdusnovani uplne ve trmenu, coz pak jisti ta rozperka. Pokud toto zajisti, tak neni problem ji pouzit.

    • nobody12  

      Takže nakonec se zadarilo, rozuzlení bylo trochu jinde. Ještě jsem koumal na YT co kde najdu a narazil jsem na video, kde se přesně řeší muj bike a nakonec kroky 1 a 2 zabraly. Tudíž jeden pistek chodil min nez druhy a tim padem jsem i spatne vystředil třmen. A s malou odchylkou kotouče to udělalo své..

      Odkaz https://youtu.be/gQ_oIAPuQR8

      A jen btw. zkoušel jsem i tu žlutou rozperku z SLX brzd na tyhle silniční třmeny a jako výchozí pozice by dle mne fungovaly, krásně seděly.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.