Postup pro serizeni brzdovych trmenu vuci kotouci

10 nepřečtených
  • Dzany

    Dokaze mi nekdo presne napsat, jak postupovat v pripade serizovani brzdove trmene vuci kotouci? Nekdo rika povolit uchyceni trmene, zmacknout a drzet paku brzdy, dotahnout srouby. Nekdo zase stelovat trmen na stred. Tal jak postupovat? Ze by servis? Nejezdim prvnim rokem, ale v tomhle jsem trosku pozadu, muzete mi poradit? dekuji.

    0 0
    • jIrI___  

      2 osvědčené metody jsi právě vyjmenoval, co víc chceš?

      0 0
    • juli  

      A jaképak máš brzdy? Postup u IS a PM se bude lišit. Například Avid s kulovým uložením třmene zpravidla nevyžaduje zafrézovanou plochu úchytů, IS seřizješ pohložkami mezi úschytem a třmenem. PM, zmáčknutím páky a dotažením.

      0 0
      • juli  

        to je překlepů :-)

        0 0
      • Dzany  

        Na starym kole mam AJ7 a na novym XT?

        Jen pro zajimavost, AJ jsou ostrejsi :), ale jelikoz nechci to prehazovat, tak si zvykam na XT. ty rovnes nebrzdi spatne. Jinak rozdil mezi nima je, ze u AJ7 je mezi kotoucem a deskou vetsi mezera a lip se steluji.

        K tomu stelovani… v servisu mi rikali, ze by se to melo prvne stelovat podle vyssiho sroubu a na stred trmene, proto se ptam.

        0 0
        • juli  

          Už se to tu x krát psalo. Obě tyhle brzdy se seřizují stejně. Zmáčknutím przdové páky při povolených šroubech uchycení třmene (adaptér musí být dotažený). Brzda se sama vystředí vůči kotouči, následuje postupné dotažení obou šroubů třmene. Pak můžeš páku uvolnit. XT navíc vyžaduje rovné, nebo zafrézované úchyty brzdy na rámu/vidlici.

          0 0
          • mr.antik  

            Takhle to funguje u Avidů, ale u XT se mi to nikdy nepodařilo. Tam to stejně musim doladit na střed – posvitim si baterkou proti destičkám a vystředim a opatrně dotahuju, nebo se daj použít nějaký podložky…

            0 0
            • juli  

              Za předpokladu, že pístky chodí stejně, tak s tím nebývá problém. Varianta seřizování podle oka, je taky učinná, ale zpravidla vyžaduje více pokusů :-) Dobře se to dělá při lehce utaženém třmeni lehounkým poklepem na patku třmene.

              0 0
              • goofy  

                Me to vychazi lepe, nez metoda s zabrzdenou brzdou.. Vetsi korouce se rady krouti, uhybaji, a tak, cili proste lehce prichytnu horni sroub, srovnam trmen do osy s kotoucem, prichytnu spodni sroub, a pak uz jenom postupne jemne dotahuju oba imbusy.. Prace na cca minutu..

                0 0
    • vset  

      Pokud to jeste nemas v „oku“ tak me nejvice fungovala tato metoda – povolit srouby- sednout na kolo- paskem nebo reminkem stisknout brzdy-postupne utahovat trmen

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.