• LinS

    Zdravim, mám v předu i vzadu brzdy Shimano BR-M535. Po koupi (cca půl roku) se mi okamžitě podařily krásně seřídit, brzdilo to opravdu na fleku. Postupem času se přední brzda zhoršuje a zhoršuje a ať s ní dělám vše co mě napadne, spíše se účinek stále zhoršuje.

    Zkoušel jsem odvzdušnění, odmaštění kotouče a destiček (perchlorem) a teď jsem už podruhé zkoušel „přepouštět“ olej (na brzdě odsaju trochu kapaliny injekční stříkačkou (ale aby v expanzce stále trochu zůstalo a nenasálo to vzduch), kterou přepustím do expanzky a takhle stále dokola, cca 15× (to by mělo stačit na přepuštění tak dvakrát dokola)) a pro změnu bez valného účinku. Seřízena je krásně, dosedají destičky akorát jak mají, oddalují se obě naráz, nedrhnou a kotouč není nakoplý (je to Alligator (A2Z) 203mm polygon).

    Už opravdu nevím co s tím, pak už asi jedině vypustit olej, koupit novej, rozebrat brzdu, pročistit (může tam být třeba nějaká nečistota, bůh ví) a profouknout hadičku případně koupit novou. Kdyby jste ale měli nějakou radu, vřele ji uvítám a vyzkouším, už jsem opravdu bezradný. Jezdím DH nebo FR a tam je účinnost hlavně přední brzdy vyžadována dost a s tímhle nejde jezdit, prastarý tátovy véčka brzděj mnohem líp.

    PS: Jinak brzda (páka) je taková „gumovitá“, dříve neměla tak dlouhý chod, působí to dojmem, jako by nebyla odvzdušněna, přitom už z toho neleze ani bublinka…

    0 0
    • kovar  

      Když selžou všechny pokusy, je na čase přečíst si návod. Pravděpodobně tam máš pořád vzduch,zkus to odvzdušnit postupem v shimano návodu .tznhlavně mačkat pákou apoklepávat. A máš dostatek oleje v systému doléval jsi? nad hladinou oleje v expanzce taky nesmí být vzduch

      0 0
    • kubad  

      Když nevíš co s tím, a neumíš to tak servis. Přečíst návod, jak se brzda odvzdušňuje, třeba to pomůže. manuál k brzdám najdeš na stránkách www.shimano.com

      0 0
      • LinS  

        To Kovar: Návod jsem si samozřejmě četl, hned při installaci brzd po zakoupení (žádnej můj bajk nikdy nebyl v servisu, takže jsem prováděl installaci samozřejmě sám). Páku mačkám jako divej, klepu jako zběsilej (pro jistotu i do hadičky, kdyby uvízla bublinka v hadičce), olej jsem dolíval a při uzavírání expanzky vždy vyteče trocha oleje, aby tam nebylo ani trošku vzduchu (dávám si i pozor, aby byla expanzka pokud možno co nejvíce vodorovně a né nijak šikmo).

        To Kubad: Jak jsem psal, návod jsem četl a je to ten přiložený návod k zakoupeným brzdám, jež je na jejich stránkách… Zkus mi říci, když to dám do servisu, co s tím oni víc udělají ;-). Dle mého názoru již moc způsobů jak ji rozchodit, není (krom zmíněného kompletního rozebrání a vyčištění). Samozřejmě přiznávám, že ještě něco může být, co právě odstraní můj problém, jenže co…

        0 0
        • TinkTink  

          Dotaz – co je to to „prepousteni“? Jestli jsem to spravne pochopil, tak jsi tak oznacil odvzdusneni, kdy nejspis olej z expanzky pouzijes na tlaceni zespodu injekcni strikackou? Pokud ne…jak odvzdusnujes? :)

          0 0
        • kovar  

          tak popiš přesně, jak to odvzdušňuješ, když to máš pořád zavzdušněné a pak můžem hledat, jestli je nějaká chy\ba v postupu odvzdušňování nEbo je problém jinde

          0 0
    • maxtor  

      Máš to zavzdušněné. Můj postup jak odvzdušnit:

      1. vypusť olej, nechej otevřítou expanzku.
      2. vem si větší injekční stříkačku (já používám tu od iknoustu na plnění tonerů do tiskárny), nasaj do ní tak 20 ml oleje.
      3. na hrdlo injekční stříkačky opravdu pevně nasaď tu průhlednů hadičku, co byla u brzd, a domáčkni píst stříkačky, tak, aby uvnitř nebyla pokud možno žádná bublina a hladina oleje byla až na konci hadičky.
      4. hadičku nasaď na pootevřený odvzdušňovací ventil.
      5. Pomalu tlač olej dovnitř systému dokud se nenaplní expanzka.
      6. Až se tak stane, párkrát zmáčkni páku. Olej v expanzce bude ubývat, zespod odvzdušňovacím ventilem pujdou bubliny. Dělej to tak dlouho, dokud nebude v expanzce tak třetina oleje (no prostě aby to nenasálo expanzkou vzduch).
      7. opět tlač stříkačkou olej do systému odvzdušňovacím ventilem a postup v bodech 5–6 opakuj tolikrát, dokud nepůjde ani sebemenší bublinka zespod ani z vrchu.
      8. Až bude vše OK, zavři ventil, zmáčkni páku (pochopitelně při plné expanzce) a popros někoho, aby na chvilku povolil ventil. Jestli byla v systému ještě nějaká bublinka, tak teď vyzde ventilem ven.
      9. Utáhni šroub ventilu, naplň expanzku, zavři a brzda bude brzdit jak nikdy předtím.

      Zaručeně funguje.

      0 0
      • maxtor  

        Jen jsem zapomněl dodat, abys tu stříkačku s hadičkou nechal po celou dobu upevněnou na tom ventilu. Při odvzdušňování půjdou bubliny přímo do ní. Necháš je jen vyplavat až k pístu stříkačky a tlačit tam budeš znovu jen čistý olej.

        0 0
    • LinS  

      Tak jsem si dnes konečně našel volnej večer na pokus číslo stoosmdesátpětapůl na opravu brzd… Postupoval jsem přesně do puntíku podle návodu od Maxtora, zkoušel jsem to dvakrát po sobě a nic, prakticky žádná změna, tak jsem se donutil k rozebrání celého třmenu. Zjistil jsem, že byl jeden pístek přidřen, dost to skřípalo při vyjímání, ale vše jsem vyčistil a tak jsem si říkal, že jsem našel příčinu. Opět jsem vše složil, naplnil olejem odvzdušnil, atd a výsledek pražádný.

      Řešení jsem našel v destičkách, vyzkoušel jsem tam bráchovy starý destičky z M585 a jen po projetí před barákem se brzdný účinek zlepšil o 100%… O víkendu jedu na Špičák, takže potřebuju, aby mi přední brzdila, bez toho bych tam nemohl fungovat. Takže zítra pořizuji destičky a snad budu mít tenhle problém vyřešenej…

      0 0
      • LinS  

        Tak jsem ze Špičáku doma (s žádným zraněním překvapivě :-) ) a musím přední brzdu pochválit, vše bylo opravdu způsobeno destičkama, koupil jsem tam destičky od A2Zů a po cca dvou sjezdech si to sedlo a brzdí to jak nový.

        Ale i tak díky za rady, kucí :-).

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.