Nebrzdící brzda-Shimano mechanické kotoučovky M475???

18 nepřečtených
  • Rokery

    Ahoj,mam tuto brzdu na prednim kole a moc nebrzdi mam ji se 160mm kooucem a dnes po serizeni skoro nebrzdi(kdybych to rekl asi takhle tak z 50km/h bych to asi nikdy nubrzdil)ale i tak normalne se mi nezda moc vykona a ma tuhy chod.Kamarad ma Avid BB5 s 203mm kotoucrem a jen mu tise zavidim to brzdeni a chod brzdy tak prosim poradte.

    0 0
    • maxtor  

      2 hlavní příčiny:

      1. mastný kotouč nebo destičky
      2. nebo (podle toho, co píšeš pravděpodobnější) jsi to asi špatně seřídil. U mech. brzd je pohyblivý jen jeden píst, který kotouč přitláčí k tomu pevnému. Pokud je mezera mezi kotoučem a pevným pístem (jestli se to dá vůbec pístem nazvat) přiliž velká, jde to ztuha a brzdný účinek je dost špatný. Doporučuji ti to zkontrolovat.

      Jezdil jsem mechaniky Deore celkem dlouho, tak vím, že se dají seřídit tak, že brzdí hodně slušně.

      0 0
      • Rokery  

        diky

        0 0
      • Rokery  

        A jak ji mam popripade odmastit a jestli je lepsi mit mezi kotoucemma nepohyblivym pistem mezeru nebo ne.A posledni jak je to nejlepsi s pistama u kotouce?(myslim napr.pohyblivy-mensi mezera,nepohyblivy-zadna/pohyblivi-vetsi mezera,nepohyblivy-zadna ci mala?Dekuji moc

        0 0
        • maxtor  

          S odmaštěním je problém. Mě se jednou podařilo nechtěně na kotouč stčíknout WDčko a téměř to nebrzdilo. Musel jsem to prostě „vypálit“ Tzn. že jsem zařadil lehký převod, zmáčknul brzdovou páku a takhle jel tak dlouho, dokud to nezačalo brzdit. Časem se to spraví.

          Mezera mezi pevným pístem a kotoučem by měla být co nejmenší – prostě tak tak, aby neškrtal. To nastavíš tak, že z vnitřní stany budeš otačet tím stavěcím kolečkem (dělá se to, tuším, 5kou imbusem) Pokud je mezera velká, špatně to brzdí a můžeš dokonce ohnout nebo zlomit kotouč.