• F3RDH

    Všimnul jsem si, že mi při jízdě jakoby cinká přední kotouč, hlavně když zatáčím. Třmen je dotažený a seřízený, adaptér též dotažený, osa taky utažená, šrouby kotouče utažené, ložiska jsou ok a vidlice se nekroutí jelikož jsem celou přední část kola obouchával postupně gumovou paličkou a nakonec jsem zjistil, že to cinká i když poklepu jen do ráfku nebo pláště. Setkal se s tím už někdo ? Čím by to mohlo být ?

    0 0
    • Johny.Merida  

      A co třeba destičky ve třmenu?

      0 0
    • pavelxy  

      Mně taky cinkají… A je mi to tak nějak jedno…:D

      0 0
      • F3RDH  

        Jako ničemu to nevadí, ale jen by mě zajímala příčina :)

        0 0
        • Kouba_2005  

          Kroutí se ti asi vidlice. Když do toho jebeš paličkou, tak těma vibracema si holt o destičky cinkne, je to fakt pidi mezera.

          0 0
          • F3RDH  

            Samozřejmě že nejebu, ale jemně poklepávám.

            0 0
            • Kouba_2005  

              I jemné poklepávání způsobuje vibrace a když je deska tak blízko kotouči …

              0 0
            • petyn  

              Jestli to je jenom při zatáčení tak se Ti kroutí vidlice. Asi nemáš pevnou osu?

              0 0
              • pavelxy  

                Já mám pevnou osu a taky občas cinká…

                0 0
              • F3RDH  

                Není to jen při zatáčení, i když kolo vezmu za řídítka, zvednu předek a bouchnu o zem, jako bych chtěl zapružit, tak to cinká.

                0 0
        • Vilém  

          Nepostrehl jsem tu co je to za vidlici, osu, prumer kotouce, brzdu…

          Je spousta faktoru, ktery to muzou nasobit.

          0 0
      • puka  

        Taky cinká, ale hádám, že to je tím rozbitým niplem a malou osmičkou.. :))

        Neřešit, jezdit. Brzdy neřešit vůbec – kdo brzdí, nevyhrává!!

        0 0
    • doubeq  

      A co se podívat, jestli neni křivej kotouč? Ono stačí chvíli koukat a pak ho ručně přihnout od desek, srovnat třmen a případně znovu…takhle sem rovnal dost kotoučů u kol rovnou z krabice a bylo jedno, jestli s RU nebo pevnou osou.

      0 0
    • antt  

      při zatáčení, převážně po asfaltu to mohou způsobovat boční špunty na plášti. Mohlo by pomoct víc roztáhnout ten plíšek mezi deskami, hlavně v horní časti, pokud je vše ostatní ok

      0 0
      • F3RDH  

        No dělá to hlavně na asfaltu, v lese jsem nic nepostřehnul.

        0 0
        • Vilém  

          Tak to bude spis rezonance od plaste.

          0 0
        • MlokCZ  

          Cinkání na hladkém povrchu při určité (vždy stejné rychlosti) je, jak už zmínil Vilem, rezonance od pláště. Pomůže nahodit slicky :-)

          Hrubší vzorky jsou na to náchylnější a kotouče bez unašeče taky.

          0 0
    • Smazaný účet  

      Moje zkušenost je taková, že se tak děje mj. proto, že je rychloupínák utažen více.

      Případně povolit imbusy a třmen srovnat tak, aby se kotouč nedotýkal destiček.

      Na svém prvním bajku sem to vždycky strašně řešil, teď, když tam cinkne nebo cinká, mi nějak zásadně nevadí.

      0 0
    • petrees  

      Můj poznatek: po výměně předního kotouče cinká stále, ale o hodně míň. Hlavně to udělá při jízdě, při náklonu kola. Byl vyměněn kotouč, destičky a doladěn adaptér. Kdybych ladil adaptér dál, asi to bude ještě lepší. :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.