• Crash86

    Zdravím. U zadní brzdy (hydraulika Avid Elixir 5) řeším tento problém:

    po uvolnění páky se dostatečně nezasunou pístky do třmenu a tím pádem se zadní kolo nemůže otáčet.

    V brzdě byla cca před měsícem vyměněna brzdová kapalina a do minulého týdne chodila bezvadně.

    Budu rád za každou radu, co by s tím mohlo být. Díky.

    • Mikikuba  

      Upřímně nejlepší je koupit XTečka brzdy:) Se seřizováním Avidů si užiješ plno srandy myslím to záporně:( já to vydržela 2 roky a šly pryč.

      • Crash86  

        Jo, přesně tohle mi v servisu taky řekli. Ale upřímně si nemyslím, že by to byly špatný brzdy… Do teď mi sloužily dobře.

        • Mikikuba  

          Mě sloužily dobře asi půl roku a pak očistec – furt škrtání seřizování. Neměla jsem na to nervy. mimo jiný je ještě mám doma, protože to nikdo nechce ani za směšnou cenu…

          • 01carbon  

            Na 3 kolech. 4 rok. To jedno kolo moc nejezdí. Na dvou kolech nájezd okolo 6–8k km / rok. Jedny Elixír 5 jedny XX. Letos na jaře jsem měnil těsnění pístků v jednom třmeni. Někdy loni jeden O krouček. Odvzdušněno SRAM DOTkou, neorig.sadou. A mladej tomu nakládá opravdu dost – v rámci XC dolekopcem mi občas připadá jak DH bezmozek. Takže buď blbý ks, nebo…

            • Mikikuba  

              No nejsem sama takže bez těch …Jinak mi seřizovali 3 servisy abys sis pro příště nechal … Sama si servisuju silničku co umím zbytek dělaj profíci co se tím živej. Nezávisle na sobě všichni doporučili při prvé příležitosti vyměnit. Nicméně buď rád že ti chodí. Jo a měla jsem je z roku 2011 třeba už byli přinucený vylepšit po tom jak to nechodilo.

              • 01carbon  

                Ono je to asi takové oblíbené téma. Je mi úplně jedno co si kdo dá na kolo. Mě je třeba Hnoj také rozmlouval a navrhoval že mi je hned za nova z kol vymění za Shi. Asi díky tomu že nevím, že to je shit mi fungují OK.

                Jo k tomu r. výroby. Když jsem sháněl tělo páky, protože ho mladej naštípnul, tak jsem zjistil, že Avid dělal dvoje brzdy s označením Elixir 5. Takže je to klidně možná rozdíl generací – brzd samozřejmě :-)

                • Mikikuba  

                  Jo v pohode. Ja kdyz jsem predelavala bike z 3×9 na 2×10 tak jsem dala prehodit i brzdy a slapou. Za to ja letos po operaci jen silnicka takze bike odpociva a vyrazi az do snehu :)

                  • 01carbon  

                    Hmm (chapajici usmev) ja gaucink – ale jiz zacinam behat bo 28.9. potrebuji prekonat 17km. Kdyby mi to rameno sesroubovali tak by asi jiz bylo ok. Hyml. Snad to stihnu jeste pred snehem.

    • Japhy  

      A co tam nalili? Zase DOT 4 nebo 5.1 co tam patří? Tohle skoro vypadá na nafouklá těsnění po nalití minerálního oleje.

    • MARIN  

      Zadní kolo mášn a RU nebo pevnou osu, nehýbal jsi se zadním kolem? Možná bude stačit jen povolit a seřídit třmen.

    • petrx  

      Taky jsem „neštastný“ vlastník elixirů 3, na nějakou chvíli mě pomůže rozhýbávání pístků a jejich namazání brzdovou kapalinou. Dále nedoporučuju před a během jízdy kolo obracet vzhůru nohama v kombinaci se zahřátýma brzdama (problematické je to i po odvozu cyklobusem při zavěšení na vleku) to pak často dochází k onomu silnému přibrďování. Ve nouzi pomůže i upustit trochu kapaliny.

    • strongpajda  

      co s těma brzdama děláte? mám je na dvou kolech víc jak 3 roky, byly kupovaný z druhý ruky a bez problémů. Max měním kapalinu a destičky

      • Jeka  

        Netuším, já mám taky staré Elixir CR ten jejich kdysi inovativní TapeBore systém nebo jak se to jmenuje( Dnes se vrátili zpět ke klasické expanzní nádobce). Kdysi koupeno komplet s kotoučí u Milana Kuka za 4200,–

        Mám je od roku 2009 a nikde to neteče.. všechno funguje jak má. Jen 1× jsem mazal preventivně všechny pískty červenou vazelínou k tomu určenou. Kapalinu měním co cca 2 roky. Brzdí to parádně ostře – desky měním pouze originál sintrované. Nikde nic necinká nepíská atd. Nevidím důvod je měnit.

        4 roky zpět jsem menil kotouče za Avid XX HSX – ty s hliníkovým unašečem.

        Najeto cca 32.500km.

    • Crash86  

      Tak jsem přišel na pravděpodobnou příčinu mého problému. Někde u páky prolíná kapalina, takže v okruhu asi není dostatečně velký tlak na to, aby se pístky zasunuly zpět do třmenu. Dnes to odvezu do servisu a uvidím…

      • lukas aka mitro  

        Kapalina pisty do trmenu netaha…

        • Crash86  

          Když mám desky venku a zmáčknu páku, tak pístky povylezou ven (oba souměrně). Po uvolnění páky jde vidět, že pístky (oba souměrně) o kousíček zalezou zpět do třmenu.

          Když to však hodím na kolo, vystředím třmen, napumpuju brzdu, tak je to chvíli ok. nic neškrtá ani nepřibržďuje. Když však potom zmáčknu páku párkrát na max. tak zadní kolo zůstane i po uvolnění páky zablokované.

          Okolo tý páky to včera začalo téct docela hodně:-(

          • lukas aka mitro  

            Zablokovane jako ze se vubec nehne? Nebo desky drou?

            • Crash86  

              dřou jako prase

              Čím víckrát zmáčknu páku, tím se to zhoršuje.

              • lukas aka mitro  

                Bud se zadrou pistky, nebo se ti nekde blokuje prutok brzdovky…

                • Crash86  

                  Pístky se zdají být v pořádku. Ale s tím průtokem můžeš mít pravdu. Když mi před měsícem dělali to odvzdušnění, tak mi pak chlapík říkal, že z toho tekly černý cucky. Takže tam možná něco zůstalo a teď se to někde blokuje.

                  Nicméně to musím vyřešit. Chčije z toho kapalina nedá se s tím jezdit. I když na zlepšení kondice by to mohlo mít pozitivní vliv.

          • enregistree  

            Stejně to budeš dávat do servisu kvůli tý páce,

            ale pak, kdyby byl problém s nevracením se pístků, tak tam dej nové pérko, nebo to staré roztáhni.

    • Crash86  

      Tak jsem prošel některý servisy tady u nás po Plzni a bohužel jsem nenašel nikoho, kdo by se s tím chtěl opravovat. Všichni se shodli na tom, že 5 let staré brzdy nemá cenu opravovat a že mám koupit nové. Takže se s avidama asi budu muset rozloučit.

      • 01carbon  

        Nez je vyhodis tak je prosim vyfot a fotku posli. Stale schanim telo paky.

        • Crash86  

          Budu na to myslet. Ale než pošetřím na nové, tak budu muset nějakou dobu jezdit s tímhle. Pak bych to sem dal.

    • Jeka  

      Ahoj,

      řešil někdo že měnil starou řadu AVID brzd za nové SRAM nebo Shimano. Proč se na to ptám? Protože kdysi ce používaly kotouče ne 180, ale 185 nebo 183mm z hlavy nevím přesně rozměr.

      Zkoušel jsem tak 3 roky zpět kotouče 180 a vím že na starých brzdách to vibrovalo. Těch 5mm asi chybělo, tak jsem nahodil zpět staré kotouče a bylo to hned ok.

      Jenže jsem přemýšlel nad myšlenkou nechat kotouče 185/183 (Jsou to ty fajné nýtované z nejvyšších modelů co byly kdysi) a vyměnit komplet brzdové třmeny s páčkami. Neví někdo jak se to bude chovat ?

      • Vilém  

        Das pod trmen podlozku a je to vyreseny.

      • petrx  

        je to 185mm (sám ještě používám), ono pokud měníš kotouče za jiný rozměr, tak je taky třeba k brzdám dokoupit příslušné adaptéry, proto ti to tenkrát úplně nesedělo.

        • Jeka  

          Už jsem koukal. 185mm.

          No asi určitě ano, je tam tak 3 roky zpět. Myslel jsem si že těch 5mm nebude potřeba řešit. Kotouče to byly Avid CenterLine. A obecně.. jak je to s třmeny? Jsou rozměrově stejné ať je to Avid Elixir CR a nebo aktuální modely od SRAMu? Tzn. Guide, Level.. Pokud ano, tak bych neměnil kotouče, tak bych nemusel kupovat nové adaptéry. Kdyžbych si nechal staré kotouče z XX modelu ve starém rozměru 185mm. Nebo se pletu?

          • enregistree  

            Starý vlákno, nicméně:

            Třmeny Avid/SRAM jsou stejný, pčečti si návod (u některých patří pod třmen 2 × 2 CPS podložky, u některých napřímo).

            Pro kotouč 185 je jiný daptér než pro kotouč 180, takže stačí dát správný adaptér (bavíme se o rámu a vidlici s PM160).

            Střídám na různých kolech AV/d/SRAM a no problem.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse