Kolik vám vydrží pláště? Nějaký tip co koupit?

11 nepřečtených
  • lrotrekl79

    Ahoj,

    na jaře jsem koupil nové RB, obuté pláště RB Ranger 2,25 (WNL3078). Zadní je na hranici života. Už jsem měl problém i na prudším kopci na šotolině, kdy jsem hrabal. Kolo má najeto nějakých 1700km. Je to normální životnost? Má na to zásadní vliv moje hmostnost (někde kolem 123kg).

    Prosím o tipy co koupit, 29", rozměr 2,25 je tak akorát vyhovující. Teď bych něco na čem se bude dát vyrazit i v zimě. Na léto bych to pak případně vyměnil. Představa je do 500kč/ks, vzhledem k mé hmotnosti nemusím extra gramařit. Provedení s duší.

    Ď za tipy.

    0 0
    • michomin  

      Hmotnost má významnou roli na životnost pláště, obzvláště na zadním kole. A vzhledem k tomu, že tvá hmotnost roste, tak se připrav na to, že životnost plášťů půjde dolů.

      0 0
    • milan.v  

      Takto se těžko radí, když ani nevíme, co jezdíš a co s tím pláštěm hodláš jezdit… Jinak čistě hypoteticky si dokážu představit, že takto těžký člověk tomu plášti dá tak zabrat, že ten bude klidně po 1.500 km na výměnu, určitě ale záleží na mnohem více faktorech, především směs gumy a kde s tím člověk jezdí…

      0 0
      • Lister  

        1500km je tak max co normálně plášt na zadním vydrží. Samozřejmě všemocné bajkforum bude tvrdit, že se dá bez potíží najezdit 4–5 tis, ale normální člověk mění plášť dříve než se začíná objevovat kostra pláště.

        Pokud jde tazately čistě o výrdž, tak nekupovat závodní směs, ale raději nejaký tvrdší základ a smířit se s tím že to stejně víc než 1500km nevydrží. Vždyť je to záležitost pár stokorun a podle toho, co píše, je zo zjevně investice 1× za sezonu.

        0 0
      • lrotrekl79  

        Skladba včerejšek je 1/4 lesní pěšiny, 2/4 lesní cesty, 1/4 asfalt, případně na třetiny, případně to tak nějak osciluje.

        0 0
          • MilanT  

            milan.v:

            Souhlas, ty Fast tracky jsem míval a docela držely.

            Jenom tedy nesmělo být bláto, to jsem byl v pr…li :-)

            0 0
            • lrotrekl79  

              Pokud nedrží na blátě, tak špatně.

              S těma WTB jsem co se gripu týče byl spokojený. Jen se mě zdálo těch cca 1600km docela málo.

              0 0
              • novas752  

                Pláště co drží na blátě musí mít dost agresivní dezén. tyhle dezény se dělají v měkčích směsích aby držely i na mokrym kamení, kořenech atd. Měkčí směsi mají nízkou výdrž…

                1600km vzadu je na tvou váhu docela v pohodě. Já jsem skoro poloviční a taky měnim plášť vzadu po cca 1500–2000km.

                Vliv na to má tlak v pláštích (na přefoukaných jedeš jen po středu a ten se sjedy mnohem rychleji). A styl šlapání – plynulé točení vyšší kadencí zlehka vs. rázovité dupání ztěžka kdy úplně slyšíš jak se plášť o asfalt strouhá. :) Ale jinak s tim moc neuděláš.

                Levnější pláště maj obvykle směsi tvrdší ale taky nejedou a houby držej.

                0 0
        • MilanT  

          No nevím.

          Tobě jde o pláště s duší a vážíš docela dost :-)

          Já tedy osciluji okolo 80kg a vozím bezdušové Specialized Ground Control S-Works a ty 3,5–4 tisíce km najedu na nich minimálně vždy. Do roka dám několik závodů typu KPŽ a moje vyjížďky a trénink jsou tak z 50% po asfaltu, bohužel.

          Je mi divné že pod Tebou tak „hoří“.

          Osobně bych spíše inklinoval ke kvalitě než k levným gumám.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.