• jajin

    Měl bych dotaz. Jak moc necháváte sjet pláště na vašem biku? Kolik vám vydrží pláště?

    Mám Schwalbe Racing Ralph Evolution 29", najeto cca 2300km. Postraní špunty jsou celkem v cajku, ovšem vnitřní špunty jsou už sjetější.

    Zajímá mě váš názor, jak dlouho vozit pláště, hlavně se zaměřením do terénu, rychlost a bezpečnost :)

    0 0
    • WEGO  

      Do té doby než mám střed pláště sjetej do hladka – což ale bývá málo kdy… spíš když už je dost sjetej a často mám defekt tak to svedu na vrub toho, že plášt už je na p*ču a jde pryč.

      0 0
    • jIrI___  

      U RaR platí, že jakmile se sjedou prohlubně na středních figurách vzorku, tak veškeré jeho vlastnosti jdou do kopru. V tuhle chvíli ho většina rozumných bikerů mění.

      0 0
      • AleZ80  

        Eventuelně, pokud nechceš rozhazovat, tak zadní můžeš jezdit takřka do hladka, přední po ojetí prohlubní měnit a schovávat je na dojetí na zadním kole.

        0 0
    • JakeF  

      Schwalbe jsou na výměnu přibližně v době, kdy přestanou být vidět ty vnitřní prolisky ve figurách. V tu chvíli se totiž sjede vrchní měkká směs a plášť začne výrazně hůř držet. Na druhou stranu, pokud nejezdíš tak ostře, aby sis toho všimnul, tak ho klidně můžeš jezdit do hladka :). Případně do doby, než začne být moc defektů, dlouhodobě mi přijde, že s najetýma kilometrama počet defektů narůstá.

      0 0
    • kubad  

      pokud ti prestane vyhovovat je cas na vymenu, jestli ve stavu jak pise Jiri nebo ho sjedes ba platno je tvoje volba co ti vyhovuje

      0 0
    • jajin  

      Tak ty vnitřní prolisy jsou na předním ještě vidět. Na zadním už skoro ne.

      Jakmile zmizí ze zadního uplne tak vyměním oba pláště a bude to.

      0 0
      • JakeF  

        Na zadním v pohodě stihneš otočit 2, možná i 3, než sjedeš přední tak, aby začal ztrácet.

        0 0
      • jonti  

        Idealni je zadni vyhodit, predni dat na zadek a dopredu novy.

        0 0
        • JakeF  

          Ideální je především vepředu vozit RoR :). Pak ale tahle taktika nejde…

          0 0
          • blisterexist  

            proč by nešla?

            0 0
            • h4nz3k  

              Protože pokud chceš vozit vepředu RoR a vzadu RaR tak už nemůžeš přehazovat přední plášť za zadní…

              0 0
              • blisterexist  

                sjetý RoR je jako nový RaR:-D

                0 0
                • JakeF  

                  Jenže se vzadu hodně rychle sjíždí… A co já otočím na cca 8k km tak 1 RoR a 3 RaR, tak kdybys točil jen RoR, tak při měnění ve stejný fázi jich potřebuješ tak 6 nebo 7. A stejně by měl vzadu ve většině podmínek horší vlastnosti…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Přesně tak. Při kombinaci větší držák vepředu je nesmysl prohazovat přední dopředu.

                    S mojí výdrží plášťů stejně není co prohazovat. Já jsem vlastně ještě na předním kole žádný Schwalbe plášť ještě nesjel. Ani nevím kolik mi tam vydrží, je možné že tak 10tis. km (odhaduju dle zadního kdy sjedu a dle toho, že jsem měl některé kousky něco přes 5tis. km vepředu a k výměně daleko).

                    Takže pokud přední dříve nezničím jinak, tak měním jenom zadní a přední drží a drží.

                    0 0
                    • h4nz3k  

                      Při kombinaci větší držák vepředu je nesmysl prohazovat přední dopředu.

                      Tuhle větu trochu nechápu, šlo by to nějak vysvětlit?

                      0 0
          • Necris  

            Vozíš (vozíte někdo) taky RoR/RaR kombinaci ? Foukáte taky RoR méně, aby lépe držel v zatáčkách při náklonu do boku ? Při 35 PSI do boku nedržel, při 30 to byla „o dost větší lahoda“.

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak hlavně přední foukám vždy méně než zadní ať tam mám RoR nebo ne. A foukám většinou 25/30psi, tedy přední RoR a jiné 2,25 Schwalbe většinou na 25psi (objemnější 2,35–2,4 Schwalbe foukám vždy ještě méně kolem 20psi).

              0 0
              • radek.n1  

                Já začal jezdit poměrně nedávno. Tak nějak pocitově jsem přední 2,25 NN nafoukal na cca 2,3psi. Pak jsem začal číst na bike-foru o valivém odporu a štípání duší.. Tak jsem to fouknul na 30psi, rozbil jsem si v zatáčce v lese hubu a už zase jezdím na 2,3psi :).

                Takže ano, přední foukám méně kvůli větší jistotě a pohodlí v terénu.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Na 2,3psi? To jsi nejsem jistý, jestli by udrželo samotné kolo bez jezdce bez dosednutí až na ráfek :-)

                  0 0
                  • radek.n1  

                    Jak se normální českej most může roztáhnout o 17 metrů?

                    No normálně..bylo teplo…

                    Kdes takovej most viděl…

                    na Berounce., tak jsem se spletl v desetinný čárce

                    Tak on se rotzáh o metr sedmdesát??? A ven!

                    Já nepudu…

                    0 0
            • JakeF  

              Jo, v průměru tak o 0.2 atm míň. Akorát v bahně skoro stejně. Ono je to dost daný tím, že na předním kole máš míň váhy, takže je menší riziko trefení ráfku. Plus tomu pomáhá i vidle.

              0 0
        • McBlacky  

          vzadu RoR Tlr navíc ojetý už je hodně velký koledování o defekt

          0 0
    • Rychlej turista  

      Když se objeví podšívka, tak ještě 100 km v pohodě dá :-)

      0 0
    • karliner  

      Čili klasická rada BF, buď to jezdi úplně do hadrů nebo ho vyhoď po první vyjížďce. Nebo něco mezi tím.

      0 0
      • Modelar  

        To sedí aneb jaký pán takový bike :-)

        0 0
      • jajin  

        To bych musel mít sponzora, abych měnil po každé vyjížďcě :D

        0 0
        • Bubaaak  

          Musíš ten jednou jetý hodit do vlákna levně prodám/bazar, a dát ho za dvojnásobnou cenu, než kolik stojí nový :)

          0 0
      • tomsi  

        mě hlavně přijde, že ty pláště mají nejlepší vlastnosti, až když je trochu sjedu, ze začátku maj asi ty špunty tak nějak moc velký, nebo nevim.

        0 0
        • v POHODÌ klokan  

          Třeba u Nobby Nica mi to taky tak přijde. Nový jsou ty špunty nějak moc ostrý a jednak mám pcit, že to nejede a ani to snad tolik nedrží :-) Ale asi to bude jenom pocit.

          0 0
        • Bubaaak  

          Většinu plášťů, i aut, musíš trochu sjet, než začnou fungovat :)

          když obujete nové pneumatiky, je jejich povrch ještě „slizký“ (ten sliz je tam proto, aby šly dobře vyklopit z formy) a je potřeba je od toho slizu pořádně očistit

          0 0
    • campijozo  

      Tak se rovnou zeptám. Máte někdo nebo měl jste někdo na své 29er plášt WTB Nano 2.1? Jestli jo tak jak vám dlouho vydržel?

      0 0
      • mrozu  

        Obyčejný drátový Nanoraptor 26×2,1 mi vydržel na zadním kole v rozumné kondici kolem 3000 km. 29" verze pláště má obvod 29/26 krát větší, takže přibližná teoretická výdrž bude 29/26 * 3000 = 3346 km. K tomu ovšem nutno vzít v úvahu, že díky vetšímu poloměru pláště devětadvacítky se zvýší i styčná plocha s terénem, takže tlak na plášť bude rovnoměrněji rozložen, což kromě vyšší výdrže sníží i riziko defektu, navíc plošky figur vzorku budou navalovat na podklad v menším úhlu, což sníží obrušování jejich hran a povede k dalšímu prodloužení životnosti pláště.

        0 0
    • mirav  

      Po 2–3 letech … .

      0 0
    • THORX  

      Zadní vyhodit- přední dozadu- a na přední nový plášť?

      Zadní už je KO přední ještě jednu sezónu na zadku dá a do předu bych chtěl dát IKON EXO TR.

      0 0
    • plzakj  

      Zadni RaRa mnenim, kdyz zmizi ty spuntiky na prostredku. Ono uz mi to pak kulovy drzi ve stoupani. Ale nejezdim zadnou divocinu. Nicmene na priste premejslim o trosku hrubsim vzorku protoze v lete na sucho a cyklostezky mam 1.5" slicky wtb

      0 0
    • Mereck  

      Měním pocitově. Čísla ti bohužel neřeknu, nejsem účetní. Ale třeba Ardent na zadním začne časem častěji defektit a je na omak víc hadrový. To úplně cítím, že po defektu obouvám froté ručník a ne plášť. Švalby zase vozím dokud se hodně nezmenší střed. figury. Je to cítit při jízdě, že už jdou k sakru. Teď mluvím o RoR. RaR mi nevyhovoval a šel dolů coby dup. NN jsem nikdy nesjel; měnil jsem ho kvůli přechodu na PaceStar verzi, která mi víc vyhovuje.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Aktualne vozim Aspeny a zatim 2000km a uplne v pohode vzorek. Opotrebeni neni temer znat. A to sem s nema jezdil 90% asfalt … zatim TOP plaste

      0 0
      • popokatepetl  

        schwable pro one 4500km, RaR do 1500km. Fast Track vydržel více. Přední pláš vydrží tak 4× déle.

        0 0
    • Bubaaak  

      Dle pláště a užití…

      Na námraze jsem si rozbil už hubu i na plášti s 20% vzorkem na prostředku, to jsem měnil hned :D

      Většinou měním dokud nezačnou mizet prostřední špuntové, nebo dle množství defektů

      0 0
      • spider111  

        Prosím o radu. Bike jezdím od září, aktuálně mám první pláště – Schwalbe Rapid Rob. Pročetl jsem si tohle vlákno. Nemám tedy porovnání, ale už od začátku se mi zdá, že moc nedrží, natož tedy sjetý a v tomhle počasí. Můj dotaz – měnili byste prosím tento zadní plášť? Najeto 3t. km. Díky moc za názor.

        0 0
        • novas752  

          Fotky nejsou nic moc, je z toho poznat prd, ale úplně sjetě nevypadá. Asi to bude nějaká levnější verze s tvrdší směsí, že? V kombinaci s nízkejma špuntíkama to mimo suché tvrdší povrchy nebude držet nikdy, v blátu, mokru, sněhu určitě ne.

          Nabízí se dát tam nějaký lepší – co máš na přednim kole a kudy obvykle jezdíš resp. jak moc preferuješ přilnavost a trakci před nízkym vlivym odporem?

          0 0
          • spider111  

            Fotky jsou naprd, to se omlouvám. Ty středový špuntíky mají cca 1–1,5mm? Jaká je to verze, to bohužel vůbec netuším. Při koupi jsem pláště přiznám se až tak nenačítal. Na předním kole je to samý. Uvažoval jsem, že bych koupil něco trochu lepšího a šoupnul to na předek…dozadu potom dal ten přední. Aktuálně většinu cest /cca 70–80%/ tvoří lesní štěrkové cesty, pěšiny především v Brdech, nikoli asfalt. Dík.

            0 0
            • novas752  

              Bych ty pláště dal pryč oba a pořídil nové lepší, dopředu něco agresivnějšího než dozadu.

              Rychlejší verze třeba Rocket Ron + Racing Ralph, trochu terénější možnost Nobby Nic + Rocket Ron. A nebo alternativy od Maxxis, Specialized, Continental atd. atd., v dnešní době je možností hodně.

              0 0
              • spider111  

                Bezva, asi to tak udělám. Raději nebudu už zabředávat do různých možností, to by se mohlo dle jiných vláken trochu „zvrhnout“ :o) Mrknu na možnosti, který jsi nadhodil.

                0 0
                • novas752  

                  Ty přední pláště bych dal v těch lepších Addix Speed nebo SpeedGrip směsích, zadní normální Addix.

                  0 0
              • plzakj  

                Racing ray je taky super guma na predek. Lepsi, nez ralph, rychlejsi nez nobby. Zalezi, kde jezdi.

                0 0
        • Mereck  

          Rapid Rob mi vůbec nevyhovoval, takže jsem ho dal pryč dávno předtím, než se sjel. Navíc ty performance verze z obchodu vydrží hrozně dlouho, tak bych si tipnul, že ti nevyhovuje proto, že stojí za houby a ne proto, že by byl sjetý.

          Doporučuji přejít na jiný plášť a to 2 či 3 směsový.

          0 0
        • plzakj  
          1. je po nem. Schwalbe fungujou, dokud mas drazky ve spuntijach. Ty uz tam 1/2 spuntiku nemas.
          2. Ten rapid rob je docela nic moc a tvrda guma. Kup nejaky lepsi od schwalbe. To tohoto pocasi a terenu treba Nobbyho s addixem.
          3. Niizsi tlak, pripadne bez dusi.
          0 0
          • novas752  

            Bezduše sotva, vidim tam nějakou přehazku s vedenim zezadu a autoventilek, takže věštim levnější kolo kde tubeless ráfky sotva budou.

            Ale i samotný přechod na lepší pláště a možná rozumnější tlak udělá hodně.

            0 0
            • spider111  

              Přesně tak, jak píšeš. Jedná se pouze o hliník Maxbike – bohužel původně jako malý doplněk k silničce na zimu a nakonec silnička zůstává viset na stojanu :o) Tlak dávám na svých 65kg okolo 1,8 – což snad je relativně v pohodě.

              0 0
          • spider111  
            1. to už možná ani ten 1/2 špuntík :o)
            2. přesně, jak píšeš – ještě na podzim za sucha „relativně“ OK, ale teď opravdu špatný. Uvidím, jak to bude s lepšími…
            3. viz odpověď novas752
            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.