Silniční záplety - náhrada za galusky

11 nepřečtených
  • Puamik

    Chci vyměnit galuskové ráfky za klasické na pláště. Protože teď nemám kolo u sebe, tak nevím, jaké jsou rozměry těch galuskových ráfků (stáří cca 30 let). Jaké rozměry ráfku nebo lépe řečeno zápletu tedy zvolit? Chci něco obyčejného (Remerx), kolo bude sloužit jako doplněk k MTB.

    Výměnu chci proto, že cena galusek je dosti vysoká. Musel bych koupit minimálně tři. Dvě na ráfky a jednu rezervní pod sedlo. To cena zápletů, plášťů a duší bude snad nižší nebo srovnatelná. V případě defektu další galuska. Nebo jdou galusky rozpárat, zalepit a zašít. Dříve se takto opravovaly.

    0 0
    • melda  

      Pokud chceš levnější Remerxy, kup nějaký Rapidy nebo Alcyony. Nevýhoda remerxů je, že jim to lítá ve spoji a kope při brzdění, výhoda je cena. Galda dražší je, ale zase na ni není tolik defektů, aspoň tak to mám já. galdu zalepíš tmelem, při větší díře vyhodíš. Párat není co, je jiná technologie výroby.

      0 0
    • Prazak0  

      Tak co vím, tak jedna galuska stojí cca 600Kč, existuje tmel který případné díry zacelí, podobně jako je u zalepování duší, od fy Tufo stojí nějakých 80Kč. Nové záplety určitě levnější nebudou.

      Samozřejmě, lze mít záplety dvoje, je otázka, jestli si na dané kolo vyplatí je řídit. Jen ráfky budou každý za 500Kč, něco stojí dráty, náboje a taky to vypletení. Nebo koupit hotové vypletené, levnější by mohly být za cca 3 tis Kč, nejsem si jist.

      Jízdní vlastnosti asi mají lepší ty galusky, zas jezdit na nich je dražší než na běžných pláštích, nicméně i ten plášť bude stát od 300Kč výše, lepší klidně přes tisícovku.

      0 0
      • Jezevec70  

        Na bazaru se dají sehnat silniční kola třeba za 2000Kč. Pláště klidně Conti Ultra sport – drát 300, kevlar – 400. Najede na nich 7kkm (záleží na hmotnosti jezdce). Při defektu duši vymění a doma v klidu zalepí. Fatátní defekt na vyhození pláště je spíš výjimka.

        0 0
        • melda  

          No já raději naliju tmel a napustím vzduch z bombičky než bych sundával kolo. Je to rychlejší a nejsem tak špinavej. Ale tj každýho věc

          0 0
          • Jezevec70  

            Vychází mi jeden defekt na 5000, možná i víc km. Takže to neřeším.

            0 0
          • Alojs01  

            A neznicis tim „vzduchem“ z bombicky vlastnosti toho tmelu?

            0 0
            • nomecz  

              Jak ktereho, treba NT s CO2 reaguje a je potreba pak po dojeti vyfouknout a nafoukat normalnim vzduchem jinak tam mas za chvilku jezka

              0 0
        • Prazak0  

          Tady je otázka, jakou cenu má to kolo, min 30 let, soudě dle stáří ráfků. Aby pak záplety nestály více než zač se dá kolo prodat. Jinak samozřejmě, nejlevnější silniční pneu jde sehnat asi za 150Kč. Ale přijde mi divné pořizovat nové výplety za 2–3 tisíce a pak na to dát nejlevnější pneu.

          0 0
    • jecnak  

      Pořiď rovnou celá zapletená kola, leda by jsi si byl schopen přeplést ráfky sám. Můj tip pro klasické duše jsou Aksium Elite. Občas se dají na bazaru najít sundaná z nového kola. Jsou to spolehlivá a rychlá kola. Stačí jen pravidelně čistit a mazat ořech (ostatně jako i u jiných).

      Nejlevnější galdy se dají koupit Vittoria Rally. Nemají ale ochranu proti defektu ani výměnný ventilek. Jdou ale opravovat a jedou slušně.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.