Rychlé pláště, které vydrží

222 nepřečtených
  • Uruwashii

    Ahoj,

    vybírám nějaké rychlejší pláště do všech terénů. Nejlépe takové, které nepíchnu o první trn, na který narazím.

    Mám 3 favority –

    michelin XC Dry 2 – hraje pro ne cena, ale jsou o fous težší (590g)

    racing ralph – asi víc do terénu a jsou drahý jak čert

    maxis crossmark – taky celkem drahý, ale celkem lehký.

    zatím u mne vedou ty micheliny, kvůli ceně.

    Historii jsem četl, ale jde mi opravdu hlavně o cenu a jistou bezdefektovost. Váha je taky důležitá, ale 100g překousnu, když nebudu po každé vyjížďce lepit.

    jezdím 50/50 (asfalt/terén)

    Díky

    P.S. kdyby někdo chtěl rychlý a lehučký pláště Bontrager XR0 (440g) tak mi písněte na mail.

    0 0
    • pee.tr  

      Mám Hutchinson, který byly kole když jsem ho koupil (zřejmě něco obyč, nezkoumal jsem) a ještě jsem za cca 4000km nepíchl. Jestli jsou rychlý nevím, když se trochu ojedou špunty, tak jo. ;-D

      Teď mě napadá, že jsem na MTB ještě v životě nepíchl kolo a to jsem jeden dojel až do bouchnutí za jízdy. A to byly ještě větší sra*ky tehdy. Ale vím, že kámoška si koupila nový kolo a v Chorvatsku do něj při společné jízdě napíchala asi 5 trnů.

      0 0
    • kaqpa  

      Ahoj, jezdim RaRa NoNi a ani jeden z plastu jsem za 3TKM nepichl – asi mam stesti. RaRa jsou rychle, v terenu taky podrzi, ale neoplatilo se mi do blativych / mokrych terenu vozit vepredu RaRa, tak jsem tam nechal NoNi a je to parada:)

      0 0
    • Zlatka  

      Schwalbe Smart Sam

      0 0
      • nox159  

        RR je ve vsem lepsi, ale to uz tady bylo řečeno Xkrat… ;-)

        0 0
        • nitraq  

          A já přesto vzadu vozim právě Sama. Hovořila pro něj cena, která byla asi 60% ceny Ralpha.

          0 0
          • nox159  

            jake verze srovnavas? ;-)

            0 0
            • nitraq  

              Dráty 2,1. Kevlar by v mým případě bylo házení perel sviním:)

              0 0
              • nox159  

                tak to je cca SS 300,– a RR 350,– ne?

                0 0
                • nitraq  

                  Ono to bylo tak, že jsem dělal větší nákup na kupkolu a Sam byl tehdy za 250,–. Kdybych chtěl Ralpha, tak musim vzít jinde (na kupkolu byl jen kevlar) a to by zas zvedlo poštovný. Takže ač jsou teď cenově skoro nastejno, mě by to tehdy vyšlo dost dráž mít Ralpha.

                  0 0
                • JakeF  

                  Když to přepočítáš na kilometry, tak SS vyjde výrazně levnější.

                  0 0
                  • Nainen  

                    Na zadním mám SS 2,1 v drátu, najeto cca 4 tis. a má pořád víc jak půlku výšky vzorku. Nevýhodou je menší přilnavost za mokra (holt tvrdší směs).

                    0 0
                  • nox159  

                    oba mnou zminovane plaste maji stejnou smes…

                    ale plaste jsou to posledni na cem by mel clovek na kole setrit… ;-)

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Ani ne. Pokud srovnáváš verze se stejnou směsí, tak SS vydrží jen o malinko více, žádný velký rozdíl.

                    0 0
    • martin_bakov  

      co kenda karma ? pry taky vydrzi dost ale osobni zkusenost nemam

      0 0
      • hctr  

        jo karma celkem jede, ale vymenil jsem je za race kingy a ten mi prijde lepsi, racing ralph mi vydrzel tyden ;D

        0 0
      • Vhalasta  

        Nevvydrží.

        0 0
      • marapara  

        Já jo, vydrží. Většinou mi vydrží 2 sezony a to je při mém ročním nájezdu cca 7–8 tis. km na HTčku a většinou asfaltkách a šotolinkách fakt hodně.

        0 0
    • thesecond96  

      Jestli chceš rychlý a odolný pláště tak můžu doporučit jedině ty crossmarky – na 2000 km myslím 2 nebo 3 defekty a na asfaltu jsou hodně rychlý.

      0 0
    • kilekou  

      26×2.1 Kenda Komodo – jedou docela rychle..

      0 0
    • Uruwashii  

      díky, mrknu na ně. a jezdíte někdo i ty micheliny ? té ceny 350,– za kus se nechci vzdát :D

      dost jsem i přemýšlel i o těch ralphech nebo karmách, ale 700,– za plášť už je dost.. :(

      0 0
    • bagr84  

      Crossmark. A 100 gramu na plastich uz je dost kdyz ti jde o rychlost…

      0 0
    • Rychlej turista  

      RK Supersonic 2,0". 403 – 431 g, 8 680 km bez defektu a cena zadního pláště pod 0,1 Kč/km.

      0 0
      • nox159  

        pro pevnou vidlu idealni, taky bych se k tomu priklonil

        0 0
        • roud  

          vzal bych ale 2,2 bude to pohodlnější a váha je stejná…

          0 0
          • nox159  

            jj kdyz se človek nežene za casem tak cím sirší tím lepsi… :)

            0 0
            • roud  

              oni i ty 2,2 jedou hóóódně slušně váhovej rozdíl tam prakticky neni ta 2,2 o něco líp drží a je pohodlnější takže těžká volba :O)

              0 0
      • scret  

        2,0 jsou hoodne uzky retro uzovky:)

        0 0
      • Uruwashii  

        ta váha je super, opravdu tolik vydrží ? až se mi tomu nechce věřit při té váze :) ale zatím asi na mého celopevňáka vedou

        0 0
      • Peslezedirou  

        Vozíš je bez duše, nebo s no tubes?

        0 0
        • Rychlej turista  

          Tuhle první zkušební bezdefektní várku mám ještě s dušema. Už mám nachystány nové a do těch půjde NoTubes.

          0 0
          • Peslezedirou  

            Díky. S no tubes z toho uděláš neprůstřelný pláště :-) Po tolika kladný recenzích o nich uvažuju na 29ku v šířce 2".

            0 0
            • Uruwashii  

              já si je pořídím hned po sjetí těch crossmarků. vzal jsem CMka pže potřebuju o víkendu vyjet a v krámě měli jen tyto :) ale vypadají taky velmi slušně a odolně. Proti, těm předchozím slupkám se to nedá srovnat :)

              0 0
              • Peslezedirou  

                S CM budeš podle mě určitě spokojený, chvilku jsem je vozil a nemůžu je negativně hodnotit, univerzální pláště za dobrou cenu.

                0 0
                • marapara  

                  Univerzální jen dozadu. Tam jak se trochu sjely, aj jakžtakž jely.

                  0 0
                  • Peslezedirou  

                    Záleží na co jsi zvyklý a jak jezdíš, pak vznikají nekonečné debaty o vlastnostech plášťů :-), dloho jsem po většinu roku vozil pythona i ve předu, tak jsem se naučil jezdit s pláštěma, které de facto nemají vzorek, proto mi přišel CM i ve předu celkem dobrý.

                    0 0
              • thesecond96  

                To ti ještě nějakou dobu trvat bude :D

                0 0
            • RomanH  

              No nevim – je tu dost lidi, co si na kombinaci Supersonicu a NoTubes stezovalo.

              0 0
              • roud  

                mno trvalo dost dlouho než se to utěsnilo ale pak super jiank ty nový už tyhle problémy prej nemaj :O)

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Kua..z mych supersonicu uz lezou nite, to se asi nemam o NT ani pokouset a koupit nove, co?:)

                  0 0
            • Rychlej turista  

              Na RM3 jsem testoval FF UST 2,0", takže na RM5 jsem musel dát duše. S NoTubes to bude sice maličko pomalejší, ale zato lehčí a mnohem odolněší a zubatější varianta, než FF UST 2,0" (450 g). Zbytky jetých dušových FF 2,0" (295g) dojezdím s 295 g FR duší (s tou se dají sjet až na podšívku) a končím s nimi. Závody už nejezdím a tím pro mě FF ztratiy význam.

              0 0
            • Rychlej turista  

              Tak mám po radosti. Na RM3 mi nejde nafoukat, takže půjde zase na RM5 s duší :-(

              0 0
              • nox159  

                cim foukas?

                0 0
              • jIrI___  

                RM3 jsou UST, ne? Klasický plášť a UST ráfek je nejhorší možná kombinace na nafouknutí…

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Tak to mám radost. Tím pádem jsou mi ty RM3 k ničemu :-(

                  0 0
                  • nox159  

                    nafouknes kompresorem a jezdis ne ;-)

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Kompresor nemám, takže nenafouknu.

                      0 0
                      • pepek  

                        Kompresor bývá u těch domečků, kam jezdí autíčka bumbat.

                        Nano mi šly pumpou, NN nový/NN starý a RR někdy pumpou, někdy kompresorem. Je to o dost o náhodě. Když mi někdo pomohl, tak to šlo většinou pumpou vždy. (Pumpa na auto, ventilek bez vnitřku.)

                        0 0
                        • Rychlej turista  

                          Tak já to teda někdy zkusím, až tam budu mít cestu. Jak to myslíš, ventilek bez vnitřku? To jde s kompresorem, ale s pumpou?

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Tzn bez toho vnitniho pruzinkoveho bazmeku…vzduch muze pak proudit do koal rychleji a je vyssi sance, ze se plast chytne a zatesni.

                            Ja nahazoval starsi NN pumpou a tyk to slo jenom bez vnitrku ventilku:)

                            0 0
                            • Rychlej turista  

                              Jenomže bez ventilku to taky hned jde pryč, ne?

                              0 0
                              • jIrI___  

                                Jde hlavně o to usadit patky do ráfku a aby se chytly a neutíkal kolem nich tak moc vzduch. Právě to vyndání vnitřku ventilku ti zajistí větší objem vzduchu fouknutý do pláště v kratší době a tím pádem i větší pravděpodobnost zaskočení patek na své místo.

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  tak…s ventilkem a zaskocenyma patkama uz to nafoukas snadno:)

                                  0 0
                                • Rychlej turista  

                                  Tak velkou pumpu, aby mi na to stačil jeden fuk, teda nemám.

                                  0 0
                                  • pepek  

                                    Kup klasickou ruční! českou pumpu na auta, nic to nestojí (teda jestli se ještě dělá – ta moje má min. 30 let) Několikrát aktivně zapumpuješ, naskočí to a je to. Pak sundáš koncovku, podržíš prstem, do druhé ruky vezmeš vnitřek ventilku a v Tvém případě se ujistíš, na kterou stranu šroubovat a pak to tam energicky zašroubuješ. Fertig.

                                    0 0
                                    • Rychlej turista  

                                      Po švihu jsem se byl podívat u pumpy za vsí. Má docela svižný fuk, tak to tam někdy zkusím.

                                      0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Někdy to jde na UST ráfky hodně blbě i s vyšroubovanou vložkou ventilku + kompresor se vzdušníkem + i další podpůrné metody. To naštěstí platilo aspoň u Schwalbe jen pro některé kousky do 2010. Od 2011 ty těsnější patky vše řeší a jde to samo.

                                      0 0
                          • ememem  

                            myslim ze to bude zbytocna cesta, bezny pumpovy kompresor bez vzdusniku tam nenatlaci ze jednotku casu viac vzduchu ako dobra dielenska pumpa.

                            0 0
                  • jIrI___  

                    Tak snad není problém pořídit UST pláště. To je zas naopak nejlepší kombinace na nafouknutí.

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      UST jsou těžké mrchy.

                      0 0
                      • StuntJ  

                        zas něco vydrží a některé pláště tak těžké nejsou, stačí vybírat :o) …

                        0 0
                        • Rychlej turista  

                          Já to nevyužiju, takže pro mě je to jen váha navíc. RK 2,0" Supersonic jsem navážil mezi 403 g a 431 g.

                          0 0
                          • StuntJ  

                            nechápu ten mamon za váhou …

                            Já vozím těžké 620g pláště a 50g rozdíl na kole oproti starým jsem nepoznal …

                            0 0
                            • Rychlej turista  

                              Protože je zbytečné vozit váhu, která nic nepřináší.

                              0 0
                              • StuntJ  

                                Tak pak nerozumím, proč UST kola :o). Max Tubeless ready plášť + tmel a UST kolo, ale to je zas zbytečná váha navíc :o).

                                Takže klasický ráfek, páska, klasický plášť tmel a doufat že to vydrží a pořídit si kompresor :o)

                                0 0
                                • Rychlej turista  

                                  Protože s FF a normálním ráfkem s páskou jsem se už namordoval dost. Jenomže závody už nejezdím a tak FF UST pro mě ztratily význam. A zvláště po tom, co jsem objevil RK.

                                  0 0
                                  • ememem  

                                    toto mi kua nerob, roky tu propagujes FF ze je to najlepsi a najrychlesi plast ktory sa nemoze zanasat lebo nema kde a nemoze sa ojazdit lebo je ojazdeny uz od vyroby a ked zacinam rozmyslat nad tym ze si jeden ust kusok dozadu skusim nasadit lebo som dospel k zaveru ze ci v blate alebo v alpach tak vzadu mozem mat ja silnicnu galusku a je to rozdiel +/- 1% tak dojdes s tymto. toto si mi kua fakt nemal robit.

                                    0 0
                                    • Rychlej turista  

                                      Tak rychlý je, nezanáší se taky, ale vydrží pouhou třetinu, co RK. Vyzkoušej a uvidíš sám, jestli to pro tebe bude nebo ne.

                                      0 0
                                • scret  

                                  a proc ne klasic.plast a UST kolo a NT tmel?

                                  pri nahazovani je to opruz, ale da se to zvladnout…

                                  0 0
                        • scret  

                          ktere to prosim UST jsou? vsechny jsou tezky…

                          0 0
                      • Georrge  

                        tak si kup klasicky schwalbe, ty prece maj nejaky ty UST patky prestoze samotne UST nejsou, ne?

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          UST patky nemaj, ale mají patky těsnější, což je podstatné + zátěr. Takže nahazovat jdou taky dobře a budou odolnější proti svléknutí z ráfku.

                          0 0
                          • nox159  

                            nahodil jsem je na 3× kleply rafek mavic 717 a drzi to :D

                            0 0
              • StuntJ  

                Pokud nemáš UST, tak to půjde nahodit jen s kompresorem …

                0 0
    • jIrI___  

      WTB NanoRaptor. Jedou líp než Crossmarky a pokud je nemáš nabušené na beton, tak mají i lepší záběr v terénu. 520 g ( http://stusa.rajce.idnes.cz/…y_hmotnosti/#… ), cena myslím solidní.

      0 0
      • thesecond96  

        A jakou mají výdrž? :)

        0 0
        • pepek  

          Nekonečnou

          0 0
          • DaSnail  

            to zas ne, jedine že by to bola nejaká 70ka zmes. a to tu snad nikdo nevozí, ne?

            0 0
            • pepek  

              No dobře, tak : Nano – vydrží rozhodně déle!

              0 0
              • DaSnail  

                no 8o)

                každopádne je asi rozdiel jak výrobca tú dlhú výdrž dosiahne. niektorý si vyvinie nejaku špeciálnu zmes ktorá drží a vydrží, iný tam prdne zmes jak na hokejové puky a tiež dlho vydrží a za hodne lepšiu cenu.

                akurát moc nedrží, no..

                0 0
        • jIrI___  

          Slušnou. Mám na nich najeto zhruba 1200 km a jsou sjeté tak ze 60%. Nějakou tu stovku ještě vydrží.

          0 0
          • thesecond96  

            Tak to teda crossmarky vydrží víc :)

            0 0
          • mrozu  

            To je ta race verze takovej papír nebo tolik prasíš? Drátový mi vydržej cca 4kkm vzadu a 7kkm vepředu.

            0 0
            • jIrI___  

              Netuším kde je chyba :). Ale sleduju, že mně pláště vydrží vždycky menší nájezd než ostatním.

              0 0
              • mr.nobody  

                to se stávalo v moto GP i Garymu Mc Coyovi. Taky vždycky těma superdriftama oddělal pnumatiky až na hadr ještě před koncem závodu. Zase bylo na co koukat a diváci ho milovali :-D

                0 0
        • tHomm  

          Já mám na nanoraptorech asi 3000 a 1000 ješte v pohodě najedu..

          0 0
          • MattyLXV  

            Asi tak. Na zadním v pohodě 4000 na předním měním po 6. A to je mi ještě líto vyhazovat, vypadaj celkem slušně.

            0 0
    • Luk02  

      Do svého výčtu můžeš ještě přidat

      Kendu Karmu

      Continental Race King

      Případně když vemeš levnější verzi RR tak to taky moc stát nebude…

      0 0
    • marapara  

      Kenda Karma 2.0 kevlar. Na spíš suché terény a asfaltky je to výborný, lehký plášť, který se jen tak nesjede. Cena kolem 550 kč na kus při 60tpi je taky myslím ok.

      Pokud chceš lepší grip a plášť, který drží kromě mazlavého bláta snad na všech površích, tak Continental X-King 2.2" RaceSport. Cena je sice vyšší, cca 800/kus, ale ten plášť je skvělý všude. Na silnici jede parádně, v terénu drží taky výborně.

      0 0
      • xshreck  

        Už mám taky přezuto :) jeli jsme s ruprtem který má racekingy, ty snad hučí víc jak moje iksíky :)

        0 0
        • marapara  

          A co, dobrý? Já jsem s XK max. spokojen. Taky mi přijde, že hučí o něco míň, než co jsem měl předtím kevlarové RK. Tak jsem začal uvažovat, že bych toho lehce jetého RK 2.2" střelil za 350 :).

          0 0
          • jIrI___  

            Jak to s těmi X-K vypadá na zadku, nesjíždějí se moc? Podle typu toho vzorku mi připadá, že musí mizet před očima.

            A kdybys prodával toho RK, tak se mi ozvi na mail :)

            0 0
            • Chiron  

              Na to jaký mají vzorek a vlastnosti. Tak ubývá docela pomalu. Po cca 500km na zadku, ze začátku hlavně asfalt, teď už víc terén. Tak se ojely možná nějaké desetiny. Jinakje tam pořád dost výrazná ta drážka na středovém vzorku, která i nová není nijak extra hluboká. Jinak vážím cca 85kg, k tomu batoh atd. Za mě super, až bude někde skladem, za nějaký rozumný peníz, kupuju ho asi i na předek.

              0 0
            • marapara  

              OK, pošlu foto kdyžtak navečer, jestli mi to vyjde nebo přes víkend. Je na něm najeto trochu vzadu, ale vzorek je téměř jako nový.

              Zatím mám na XK vzadu tak 400 km a ojetí není téměř znát. Sotva se ojely ty gumové „tyčky“ na běhounu.

              0 0
              • xshreck  

                Já mám teprve po 200km sjeté ty šamprliky. Drží parádně, kámoš mi na tom vůl zaflokoval a nebylo tam nic poznat. Je to takové víc gumovější než obyč kevlar, ten proti tomuhle mizel před očima.

                Akorát při záběru na asfaltu se to tomu vzorku asi moc nelíbí :)

                0 0
    • Necris  

      Já jezdím na CrossMarku na 29tce. Má pěkně udělanou středovou osu. Po ní to na asfaltu opravdu odsýpá. Má ráda náklony a dá se jen stabilně po boku gumy. Střed nehrabe v lese takové ty měkké podklady jako je jehličí.

      Problém nastává za mokra. Na totálním blátě člověk spíš stojí na místě než jede, protože ta guma nemá žádné lopaty.

      Tolik mé zkušenosti s touhle gumou. Příště do ní jdu znovu. A je asi jedno jestli Kevlar nebo klasiku. Je to jen ve váze.

      0 0
      • marapara  

        Myslím, že tam bude i rozdíl ve směsi. Jinak vepředu náklony moc rád CM nemá. Umí pěkně ustřelit ve chvíli, kdy to ještě nečekáš. Vozil jsem sice 26tku, ale to je asi ten samý plášť.

        0 0
        • Necris  

          V situaci kterou myslíš samozřejmě. Moje chyba, špatně jsem se vyjádřil. V té tvé situaci to porovnání ani nemám. Hlavně já většinou dávám bacha na zadní kolo abych ho do prudké zatáčky jen tak nevláčel.

          Mám na mysli nakloněnou rovinu u lesních cest. Jedeš si to pěkně lesní cestou a potřebuješ se vyhnout projíždějícím lesákům. Tak to vezmeš na kraj kde je takový ten násep. Když je hodně šikmý, dá se po něm s těmahle gumama jet úplně parádní i v té rychlosti a neboří se. Prostě jedete rovně, sám cyklista je kolmo k matičce zemi, ale guma jede po boku.

          0 0
          • marapara  

            Na šikminách mi taky nepřišlo, že by tam nějak držel. Vzadu byl ale v pohodě. Vozil jsem ho cca rok na fullu a zatáčky většinu jezdím řízeným smykem a tam byl dobrý :)

            0 0
    • scret  

      Kenda Karma je udajne hodne rychla guma…

      0 0
      • marapara  

        Nejen rychlá, ale výdrž je pomalu nekonečná :).

        0 0
        • Vhalasta  

          Neřek bych. Především ale jak byla trochu ojetá tak jsem píchal každý den a na to už nemám věk:)

          0 0
          • marapara  

            Jezdím cca půl roku poměrně ojetou Karmu vzadu a naposled jsem měl defekt někdy v únoru nebo začátkem března. A to jsem najel tak 1500 km minimálně. Takže to je úplně v pohodě.

            0 0
            • Vhalasta  

              Možná bude rozdíl v terénu. A možná jsem měl smůlu na plášť. Měl jsem jen jeden (po kladných ohlasech jak říkáš ty) a zklamal mě tak, že jsem už znovu nezkoušel.

              0 0
    • Daf  

      Vyzkoušej Hutchinson Python. Crossmark není špatnej, ale tak rychlý jako Python není.

      0 0
      • Necris  

        To teda je ;) Ten jeho střed když ho přifoukneš je parádní.

        0 0
      • ememem  

        lenze on pisal nieco hlavne o odolnosti a v tom je python na tom rovnako zle ako zakladatelom zmienovane plaste.

        0 0
    • Uruwashii  

      Jak je na tom Kenda Karma s defektama ? díky. zatím váhám teda mezi karmou, RK supersonik, crossmark.

      dneska zajdu v brne do kramu a vezmu asi ty, ktere budou mit :) uvidim

      0 0
      • marapara  

        Občas defekt mám, ale teď jsem už tak 2 měsíce na Karmě neměl defekt (cca 1500 km).

        0 0
      • obda  

        Když jsem vozil vpředu i vzadu, tak zhruba jeden defekt na 1000km

        0 0
    • Fugas s.a.  

      na sucho Geax Saguaro. po asi 1500km s 90kg na zadku skoro jak novej. o předku ani nemluvim…

      0 0
      • jecnak  

        Stejna zkusenost. Uplne rychly zavodak to neni, ale ma tvrdsi smes a ve 2.25 je to balon jak 2.4 Schwalbe. Jako nezavodni univerzal dopoprucuju.

        0 0
      • Uruwashii  

        saguaro jsem mel doted, uz nikdy vic :D staci jeden metr blata a odpadava to z tebe jeste 10 kilometru :D

        0 0
        • jecnak  

          Tuhle zkusenost vubec nemam. Mozna je to ale konzistenci blata. Mazlavy jil zalepi spolehlive vse.

          0 0
    • Uruwashii  

      Tak jsem se právě vrátil z krámu a měli tam za 5 stovek ty Crossmary, Váží 560g, tak jsem je vzal :) už je mám na kole, tak se těším, až je proletím. Vypadají docela odolně. Proti těm předchozím užovkám :)

      díky za rady a hezkej den na kole

      0 0
      • marapara  

        Pokud ho máš i vepředu, tak hodně opatrně do většího náklonu v zatáčkách.

        0 0
    • Dan.45  

      miluju X-kingy ve verzi 2.2 → rychlý, pohodlný pláště, najeto teprve 600km, ale plášt jak novej :-)

      0 0
    • StuntJ  

      Racing Ralph

      0 0
    • jachymk  

      racing ralph 2011 a notubes, bez defektů, superrychlý a hlavně tlumí nerovnosti což na tý pevný celkem oceníš, mám to taky na magicách najeto 350 a maximální spokojenost

      0 0
    • vasek80  

      Budu za chvíli řešit něco podobného, neb aktuální kevlarové RK 2.2 už odcházejí, tak se přiživím.

      Problém je, že staré lesní stezky se kvůli penězům z EU mění na asfaltové cyklostezky a tak jsem nucen jezdit na fullu víc jak 50% po asfaltu. RK už nechci, protože má hodně drobnej vzorek a ačkoli je pro 95% vyjížděk dostatečněj, chtěl bych zkusit něco jiného.

      Takže zadání je plášť lehký jako RK 2.2, stejně rychlý po asfaltu, ale se vzorkem vhodnějším do jehličí a mechu. Vše na suchu. Za mokra a v blátě nejezdím.

      Zvažoval jsem RaR, nebo RoR a nebo XK. U těchto pláštů, které by uspokojily vzorkem, se bojím výdrže na silnici a relativně i rychlosti.

      Jako univerzální plášť mi vychází Crosmark 2.1 v kevlaru u něho se skoro ničeho neobávám, rychlost čekám jako u RK a navíc trochu lepší vzorek, vhodnější do lesního podrostu. Trochu se obávám šíře 2.1 (bude na 20mm ráfku) aby nebyl proti RK 2.2 užovka na fullu zle vypadající.

      Jaká by pro mne byla nejlepší náhrada za RK?

      0 0
      • jIrI___  

        Pokud mě paměť neklame, tak Crossmark měl na 18 mm ráfku lehce přes 51 mm.

        0 0
          • vasek80  

            Takže zas o tolik užší jak RK nebude. Byl jsi s ním spokojenej? Za 550,– v kevlaru si myslím, že by to mohl být dorbý plášť.

            0 0
            • jIrI___  

              Jak je psáno výše, na předku občas ustřeluje. Na zadku mi ale sednul, pro mě jeden z nej plášťů které jsem jezdil.

              0 0
              • vasek80  

                A když to srovnáš s tím WTB raptorem? Ten mě také vzhledově zaujal. Klidně se rozepiš :-)

                Po tom co mě RK v malé rychlosti na jehličí poslal k zemi nechci už tak drobný vzorek.

                0 0
                • jIrI___  

                  No ten NR taky nemá extra velká vzorek. Jinak oproti Crossmarku mi připadá na asfaltu o chlup rychlejší, ale musí být nafoukaný na větší tlak. V terénu naopak o chlup líp zabírá, ale naopak musí být nafoukaný na nízký tlak, jinak to stojí za prd. A výdrž měl Crossmark znatelně vyšší. Pokud bych si měl vybrat z těhle dvou plášťů, tak vezmu Crossmark.

                  0 0
                  • vasek80  

                    Dík, já mám rozhodnuto.

                    0 0
                    • vasek80  

                      Nebo ještě jen abych věděl co čekat, protože jej stejně objednám. Jezdil jsi někdy RK?

                      0 0
                      • jIrI___  

                        RK jsem zatím neměl, ale chtěl bych ho vyzkoušet jakmile sjedu NR.

                        0 0
                        • Rychlej turista  

                          NR jsem kdysi jezdil, naposledy jsem na něm jel kořenitou Vimperskou 24. Je to dobrý plášť, ale RK ho dle mého mínění překonává.

                          0 0
                          • vasek80  

                            Já bych vcelku ani s RK neměl takovej problém. Spíše je to o pocitu, že ten vzorek je moc drobnej. K zemi mě poslal jen jednou kdy mi podjelo v malé rychlosti přední kolo na mechu. Spíše chyba moje. Potom jsem měl problém, když jsem na podzim sjížděl sjezdovku na vlhké trávě, kdy se okamžitě zalepil a brždění bylo takřka nemožné. Kamarád s obyč SS to sjel v klidu, proto bych chtěl něco vyššího.

                            0 0
                            • jIrI___  

                              Na předek dej spíš nějaký větší držák, tam ten vyšší odpor při jízdě zas tak moc nepoznáš.

                              0 0
                              • vasek80  

                                Jasný, jenže já nemám rád rozdílnou grafiku na kolech, ale třeba zrovna u schvalbe by mi to nevadilo, protože ty pláště mají stejnou barvou a fontem provdené napisy. Jakej Maxix by byl případně dobrej na předek k Crosmarku.

                                0 0
                                • jIrI___  

                                  A tak to jo, imidž nad užitné vlastnosti je samozřejmost :-)). Taky jsem ale o tom předním plášti k Crossmarku přemýšlel a podle různých ohlasů a testů mi vyšel nejlíp Advantage.

                                  0 0
                • Darius  

                  muzu provnat WTB NR 2,1" DNA kevlar a Maxxis CM 2,1" eXCeption… vlastnostmi i vydrzi u me vitezi WTB Nano

                  0 0
                • onuce  

                  Najel jsem na kevralovém NR cca 300km a na zadním kole se mi totálně zdegradoval středový vzorek. A to nebrzdím téměř nikdy smykem. Trochu mě to překvapilo. Viz foto.

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Tohle mi taky udělalo. Měl jsem za to, že to je daň za ty malé figury. Jezdi na nich ještě chvilku a ony ty podhlodané kousky odpadnou, pak už to řešit nebudeš :)

                    0 0
                  • pepek  

                    Takhle vypadal můj ne po 300, ale po 3000, nebo ještě víc. Není to nějaká napodobenina od Viet-Kongu??

                    0 0
                    • onuce  

                      To asi ne. Je to kevral a pláště mají na sobě všechny výsostné znaky WTB. Bude to jistě originál. Na předním kole se vzorek kupodivu takto nesjíždí a to brzdím nejvíc právě přední brzdou.

                      0 0
                      • JakeF  

                        Kev-l-a-r. A jestli tohle udělaly po 300km, tak to jsou pěkný mr*ky, tak by po 300km neměly vypadat ani kdyby ses je snažil zničit.

                        0 0
                        • onuce  

                          Moc se omlouvám za ten kevral. Jinak tedy podezírám svoji začnou hmotnost. Přeci jen vzorek je dost jemný, dotyková ploška malinká a ani nechci vědět, kolik tun na centimetr čtvereční by to po přepočtu bylo.

                          0 0
                          • pepek  

                            Hmotností to nebude. Spíš bych vsadil na tu tvoji chronickou smůlu. Osud prostě chtěl, aby zrovna u té tvojí gumy malajec namíchal něco ěpatně.

                            0 0
                            • onuce  

                              Pak mu ovšem zkazím radost. Toto je totiž pro mne naprosto bezvýznamná malichernost a naopak se těším na pozvolný přechod na Kojaky.

                              0 0
                              • pepek  

                                Dělá prý i Kojaky :-) (Seš si jistý, že nemáš v garáži mravence? Může to být naleptaný tou jejich kyselinou)

                                0 0
                          • JakeF  

                            Tohle neni rozervaný váhou. A pokud jsi s tim nějak prasecky nebrzdil, tak z toho vychází jediný, že máš ukrutnou sílu ;-).

                            0 0
                            • onuce  

                              Když více zabírám do kopce, tak od určité síly záběru je slyšet od zadního kola úplné chroupání. Jak se vzorek přervává. Jinak zcela bez smyku také nejezdím. Občas se to při prudkém brždění, kdy je nutno použít i zadní brzdu, prostě neodhadne. Chtělo by to samozřejmě ABS.

                              0 0
                              • JakeF  

                                No vidíš, tak je to tím, že máš sílu v záběru, ty jsi hned pesimista ;-). ABS by bylo k ničemu, to by akorát z většího smyku udělalo sérii menších a ve výsledku, pokud nejezdíš smykem cíleně, tak by to plášťi spíš uškodilo.

                                0 0
                                • onuce  

                                  Dík. Ale charakter degradace vzorku (viz foto) nasvědčuje tomu, že se tak děje při brzdění a ne záběru. Prostě kombinace mojí hmotnosti a sil při brzdění je pro tento druh dezénu nadlimitní. Z toho plyne, že NR je výborný plášť, ovšem pouze pro normální cyklisty.

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    Troufám si říct, že nejspíš jezdím výrazně ostřejš, než ty a protože energie roste s rychlostí kvadraticky, tak u mě budou ty působící síly dost možná vyšší. A pokud by mi tohle udělal plášť, tak ho zahodim a nebudu ho ještě obhajovat ;-).

                                    0 0
                                    • onuce  

                                      No větší budou možná na předním kole, kam se při brzdění přenese těžiště. Na zadním kole myslím ne, to jde stejně pak do smyku. A u poloviční, či třetinové hmotnosti jezdce jistě mnohem dříve, než v mém případě, neboť adheze je díky podstatně vyššímu zatížení větší. Opravdu bych viděl chybu v sobě a ne plášti. Záhada ovšem pak je, proč se mi na předním kole vzorek takhle nebortí a netrhá. Brzdné síly jsou tam mnohem větší. No nic, toliko ke zkušenostem s NR.

                                      0 0
                                      • JakeF  

                                        Tak to je prostě tou silou v záběru. Tak mě napadá, že by ti mohly docela vyhovovat Schwalbe Smart Sam, v drátu by měly mít hodně slušnou výdrž a maj velký figury a tvrdou směs, tak by tohle dělat neměly.

                                        0 0
                                      • Lubos36  

                                        Mozno sa spytam uplnu blbost, ale nemas ten zadny plast nahodou otoceny proti smeru jazdy? Ak ano, nemoze to byt tym?

                                        0 0
                                        • onuce  

                                          Ne ne, jsou tam šipky pro směr otáčení. Mám to nasazené podle toho. Na obou kolech tedy stejně, na rozdíl například od SH. Dík.

                                          0 0
                                          • Lubos36  

                                            Tak to potom asi vysvetluje tu nizku cenu, za ktoru si tie plaste kupil. Asi to bola nejaka vadna seria. Neverim ze pri normalnej jazde (aj ked s tazsou vahou) sa taketo nieco moze stat po par stovkach kilometrov…

                                            A co je to to SH?

                                            0 0
                                            • onuce  

                                              Schwalbe Hurricane. Jinak ale jIrI přec píše, že se mu to u NR stalo také.

                                              0 0
                                            • pepek  

                                              Mám to za tu nízkou cenu taky (Hnízdil, ale už je zdražil) a jsem spokojenej jak želva. RR už mi na kolo nepůjde.

                                              0 0
                                  • DaSnail  

                                    mám cez 90kilo a pár nanoraptorov som už jazdil. keď potrebujem zadné koleso zablokovat, tak blokujem. ani jeden plášt tak jak tvoj nevypadal. jak píše pepek- asi smola.

                                    0 0
                                    • onuce  

                                      Tak skutečně začínám věřit, že je to špatnou směsí. Zkusil jsem teď tvrdost gumy dezénu a byl šokován. Je to měkoučká guma, která skoro připomíná pěnovou gumu, jež se dávala jako těsnění mezi panely. Nebyl by problém části vzorku odrýpnout nehtem. Zvláštní.

                                      0 0
                                      • jIrI___  

                                        Zkus reklamovat, tohle mi moc normální nepříjde.

                                        0 0
                                        • onuce  

                                          Dík, ale na reklamaci teď opravdu nemám ani pomyšlení. Navíc co mohu chtít za 390Kč a ještě v kevralu, či kevlaru? No a pokud se zadní plášť úplně ojede až na čistě silniční, tak jej přehodím s předním a ojedu další. Z bicyklu se mi tím vlastně stává jakás manufaktura na výrobu plášťů ideálních na asfalt.

                                          0 0
                                          • Smazaný účet  

                                            Ta guma vypada jak z blbe udelana. Treba ji spravne nevypekli a je blbe vulkanizovana. Bych to sel vratit do kramu nez bych cekal, ze se pode mnou nekde na asfaltu v zatacce sroluje…

                                            0 0
                                          • Lubos36  

                                            Len si musis uvedomit, ze plaste nie su urcene na to, aby sa s nimi jazdilo bez dezenu – nebudes mat slicky, budes mat plaste bez dezenua tie moc dlho nevydrzia.

                                            Ja by som ich urcite reklamoval…

                                            0 0
                                            • onuce  

                                              Jo jo, opravdu se ty NR chovají divně. Při sebemenším přibrždění zadního kola na asfaltu jdou hned do smyku a ještě tak nějak divně odplouvají do strany. Reklamovat je ale nebudu, vždyť je to směšná položka. Koupil jsem jen tři, tak až je ojedu, zahodím.

                                              0 0
                  • Rychlej turista  

                    Tož toto je nějaké divné. Takové špunty s houbou vevnitř jsem tady už viděl, ale ne na NR. Moje se teda určitě takto netrhají.

                    0 0
                  • vasek80  

                    Na chudáka Onuceho platí přesně ten vtip jak farmáři zemře dobytek, žena, shoří barák a bůh mu nakonec řekne, že jej prostě sere.

                    Ale plášť Kojak to vyřeší i s tím jeho problémkem ohledně hlavy, bude to ladit.

                    0 0
    • Vhalasta  

      Odpovídám na dotaz – „Rychlé pláště do všech terénů, které vydrží“.

      Rád bych Vás informoval, že tyto pláště se přestaly vyrábět v roce 1928.

      0 0
    • sdasty  

      Michelin XC Dray 2 jsem jezdil na předu i v zadu, poté již jen na ZK a na PK XCAT – větší jistota vedení směru. Skvělá cena v Kevralu za 333,–Kč, rychlý, balón, na to, že je uváděná šíře 2.0. Slušně i podrží pro běžné XC ježdění,lesní polní cesty. Najeto cca 2.5tis. bez defektu. Mám jich několik do zásoby.:)

      RR je lepší do mokra, odvaluje se pocitově stejně,ale ta cena je 2× taková.

      0 0
    • iron.hide  

      dnes ma strasne nasral plast schwalbe racing ralph, konkretne EVO triple compound. asi v dlzke 25 cm pozdlz rafika praskla vonkajsia cast, zostali len vnutorne vlakna. Na tom sa uz asi neda jazdit, ze?

      mal som ho len od minuleho leta na zadnom kole, pritom cez zimu som ho nejazdil. Sere ma ze som za to dal vyse 50 eur :(( dohaja

      0 0
      • Palec  

        Tohle neni opotrebovani, tohle je zrejme vyrobni vada. Takze kdyz jej mas od minuleha leta, znamena to ze je jeste v zaruce, tak jej reklamuj.

        0 0
    • Josse  

      Na jedněch kolech jezdim micheliny XC Dry 2, v kevlaru, jsou za dobrou cenu, za sucha jsou super, za mokra jsou tragický , lepší nevyjíždět, vzhledem k univerzálnosti bych vzal ty racing ralphy, s těma mám dobré zkušenosti za sucha i mokra.

      0 0
    • Joseph de Sax  

      já bych mohl poradit jenom pomalé pláště, které nic nevydrží…

      0 0
      • vasek80  

        Něco namíchané z vlastní dílny?

        0 0
        • PolsondeSide  

          Já sem letos přezul na Crosmark 2.1 drát a moje poznatky jsou takové, mám je velmi silně nahuštěné, na tvrdém povrchu mají perfektní odval, jsou nekompromisně rychlé a perfektně akcelerují, na nezpevněných cestách ale cítím každým výmol dvojnásob takže doporučuji v takovém případě mírně podhustit.

          S plášti jsem naprosto spokojen, původní byla Kenda Karma a tyhle jsou o poznání rychlejší, doporučuji, na „bikestore“ jsem za oba dal necelých 600Kč!!

          Výborná koupě.

          0 0
          • marapara  

            Co se týče rychlosti, tak mám přesně obrácenou zkušenost. Jezdil jsem Crossmark v kevlaru a nic moc extra rychlý plášť, za to Karmy proti němu přímo letí.

            0 0
            • ememem  

              pokial sa zoberu objektivne testy tak extra letec neni ani jeden z nich.

              0 0
    • Uruwashii  

      tak já mám letos snad neskutečnou smůlu…

      poté, co jsem 2× píchl zadní kolo na předchozích pláštích, jsem si koupil crossmarky – jedou bezvadně. Vzal jsem to s přítelkyní na kratší projížďku..

      kdesi uprostřed pole jsem to zase píchl.. měním duši a při foukání mou levnou lehkou pumpičkou značky „nonamekrámkte­rejjsemvyhodil“ jsem u náhradní duše urval ventilek.. byla to celkem fajnová 15km dlouhá procházka domů s milionem komárů kolem sebe..

      jestli letos ještě píchnu, tak to kolo asi zahodím :D už na to nemám nervy..

      ale díky za radu plášťů.. jedou rychle a vypadají i celkem odolně..

      snad jsem si tu smůlu letos už vybral..

      0 0
    • yetti  

      Za mě Racing Ralph. Sám je jezdím a maximální spokojenost.

      Ty Micheliny XC Dry se hrozně sjížděli.

      0 0
    • vasek80  

      Můžete někdo porovnat jaký bude rozdíl na pevném povrchu mezi Crossmarkama v kevlaru 2.1 a Kenda Karmou 2.0 taktéž v kevlaru.

      0 0
      • marapara  

        Na pevném povrchu moc rozdíl nebude, možná vzadu bude CM o něco líp držet, za to Karma bude zase rychlejší. Ještě CM bude asi o něco líp tlumit, je to o něco větší balon, než Karma 2.0. Jinak Karma vydrží víc, než se sjede.

        0 0
    • ememem  

      pokial ti ide hlavne o bezdefektovost tak musis zabrusit do inych vod ako su raceove plaste, ani jeden z tebou menovanych nepatri medzi odolne, naopak, su to vsetko slupky. jedine ze by si ich bral ust.

      0 0
      • ememem  

        teda aby som bol aj konstruktivny:

        odolne je ust co ta ale asi moc nezaujima.

        na klasicke jazdenie plast-dusa bych sa pozrel po niecom ako je schwalbe uprava „double defense“ pripadne nieco podobne u inych znaciek aj ked moc neviem ci existuje. inak v kategorii xc plastov nejake smrtelne rozdiely co sa tyka ododlnosti nie su. proste lahke rychle odolne je v pripade cyklistickych mtb plastov oxymoron (a to som od roku 1988 kedy som si dovliekol(pre­pasoval) prvy mtb bike jazdil uz na kde com.)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.