Výběr rychlého a v terénu spolehlivého pláště.

168 nepřečtených
  • jawbone

    Zdravím,

    vybírám nové pláště a potřeboval bych poradit vím, že tady bylo již napsáno mnoho a něco jsem i přečetl ale stále tápu většina topicu se zvrtla úplně v jinou diskuzi nebo mi neposkytla dostatečné informace či se jenom zkratkovalo jako ff, rk, nn .. a z toho moc moudrý nejsem.

    Jezdím za sezónu tak 3000Km cca 50/50 až 60/40 v poměru terén silnice. Terén myslím polní a lesní cesty turistické stezky šotolinu nic extrémního jezdím převážně za sucha nebo za vlhka vyloženě v mokru spíš ne nebo jen vyjimečně.

    Doteď jsem jezdil na pláštích Kenda Nevegal 2.1 ale jsou strašně pomalé na cestě (je to fakt prvotřídní utrpení) a hučí jak kdyby za mnou letěl roj sršňů.

    Hledám pláště, které by byly pokud možno co nejrychlejší na suchých zpevněných površích asfalt, šotolina atd. ale dalo se na ně spolehnout v terénu a ve vlhku. Cenově bych se chtěl vlézt max kolem 600Kč za jeden. Posledním kritériem by mohla být výdrž alespoň na tu jednu sezónu tedy těch 2500–3000Km klidně i víc ;)

    Předem děkuji za Vaše názory a rady.

    0 0
    • Milvus888  

      když ten plášť má být rychlý po asfaltu tak musí mít méně vzorku, tím pádem se ten vzorek rychleji sjede a když je ho tam méně tak nemůže 100% držet v terénu, tvůj požadavek je nesplnitelný :D

      0 0
    • LRRTM1  

      Hlavně s tím vlhkem bude problém. Na mokrejch kořenech a šutrech nejde ani tak o vzorek, jako o měkkou směs – a ta bude na asfaltu mizet před očima :-/

      0 0
      • jawbone  

        těch mokrých šutrů a kamenů není zas až tak moc spíš jsem myslel, že sem tam se projede nějaký úsek kaluží nebo lehčího bláta ale v celkovém poměru který najezdím je to relativně zanedbatelné. Vyloženě v mokru fakt nejezdím nebo jenom vyjimečně a zase to samé nevyplatí se mi tedy na to speciálně vybírat plášť. Případně bych před vyjíždkou opět nahodil Nevegaly ;)

        0 0
        • LRRTM1  

          Mě, kdysi, docela překvapily Maxxis ADVantage. Oproti předešlým Tiogám líp jely a překvapivě držely na kořenech. Ale zas tolik plášťů jsem nejezdil, abych mohl říct, že to je pro Tebe to nejlepší.

          0 0
    • Lance  

      maxxis larsen tt

      0 0
    • Misiak  

      schwalbe smart sam 2.1.

      0 0
    • jawbone  

      Osobně jsem se díval na tyto modely pokud by měl ještě někdo nějaké zkušenosti rady nebo připomínky. Znovu ale uvádím ze v oblasti plášťů jsem amatér a tak jsem možná sáhl úplně vedle vybírám více méně podle popisku u produktů :D:D

      Continental Race King

      http://www.bike-eshop.cz/…55–559-cerny

      Schwalbe Nobby Nic

      http://www.bike-eshop.cz/…6-x-2–1-drat

      Maxxis Crossmark

      http://www.bike-eshop.cz/…x-2–1-kevlar

      http://www.bike-eshop.cz/…x-2–1-kevlar

      Ritchey Z-Max PRO kevlar

      http://www.bike-eshop.cz/…x-pro-kevlar

      Schwalbe Smart Sam

      http://www.bike-eshop.cz/…e-drat-cerny

      0 0
      • fousac  

        Nobby Nic dopředu a Crossmark dozadu by pro tebe mohla bejt dobrá kombinace, asi nejvíc se přibližuje zadání..

        0 0
        • camlost  

          imho na mírně vlhkou polňačku je NN vysloveně overkill.

          co třeba osvědčené RoR / RaR ve verzi Performance? postrádají měkkou směs, tudíž budou trochu klouzat na mokrých kamenech (kterých je ale naprosté minimum, jestli to chápu správně), na druhou stranu vzorek jako takový je fajn, vydrží určitě aspoň jednu sezónu, spíš dvě, a cenově se taky vejdou v pohodě.

          0 0
          • jawbone  

            jj s kameny to chápeš správně. Ještě bych se chtěl zeptat co je RoR a RaR :D jako chápu, že zkratky nějakých plášťů ale nedopídil jsem se jakých :D pokud je to očividné tak se omlouvám dneska mi to asi moc nezapaluje.

            0 0
            • Smazaný účet  

              schwalbe Rocker Ron a Racing Ralph:)

              0 0
              • jawbone  

                OK takže na předek tohle

                Rocket Ron

                http://www.kola-cykloshop.cz/…kl/d-333723/

                dozadu potom

                Racing Ralph

                http://www.kola-cykloshop.cz/…kl/d-827514/

                Je tady někdo kdo by měl zkušenosti s touto kombinací nebo s jednotlivými plášti byl bych vděčný za jakoukoliv zkušenost či radu..v základu jde o to ať je to rychlejší než Kenda Nevegal :D

                0 0
                • fousac  

                  Ralph je imho slušnej univerzál co se neztratí nikde, měl bych strach jenom o tu výdrž.

                  Crossmark je hodně rychlá guma co moc nemusí mokro, výdrž nevim, ale určitě víc, než ralph.

                  Bavim se o zadním kole a lepších verzích danejch gum..

                  Rocket rona tu vepředu vozí hodně lidí, já osobně mám Nobbyho, jede taky slušně a drží na moje potřeby dost. Na předku vydrží věky..

                  0 0
                • jIrI___  

                  Hlavně neber RoR v obyčejné verzi, je to papír jak sviňa a řízneš ho i škaredým pohledem.

                  0 0
        • RUSH  

          Taky bych doporučoval Nobby Nick dopředu a Racing Ralph nebo Maxiss Crossmark dozadu. Mohlo by to fungovat tak, že při těch 3 tis. km přední plášť vydrží zhruba 2 roky a zadní rok.

          0 0
    • jawbone  

      Jo takhle nějak si představuji výdrž to by mi zcela vyhovovalo

      takže druhá kombinace

      Předek

      Nobby Nic

      http://www.kola-cykloshop.cz/…kl/d-827446/

      a zadek tedy Racing Ralph.

      0 0
      • LRRTM1  

        Jseš si jistej tím, že chceš mít vepředu tohle?

        Jako že jsem ten poslední, kdo by na tyhle pláště nadával, ale nemyslím, že to je ideál na to, cos tu popisoval…

        0 0
        • Smazaný účet  

          NN docela jede i na asfaltu…ale bude trochu hucet a urcite pojede trochu hur nez RR…nicmene pokud pise 50% terenek ala sotolinka a obcas i mokdy les, tak bybych ho zkusil a casem se rozhodl, zda vyhovuje nebo ne…

          zakladem je ale zahodit duse, o tom snad nemuze byt pochyb:)

          0 0
          • LRRTM1  

            Já duši zahazuju jen když ji prorazím. Zatím nějak nemám mentálně na nějakou DIY přestavbu. Ale programově proti určitě nejsem :-D Třeba se jednou taky přemluvím…

            0 0
          • jawbone  

            ten terének :D jako nevím jak Vám to mám popsat vím že jsou tady borci co jezdí terén a myslí teren který si nedovedu na kole ani představit pak jsou takoví (Nechci se nikoho dotknout) kteří berou terén díravou asfaltku.. No já jsem něco mezi proste lesní cesty, polní cesty, turistické trasy sem tam i neco drsnějšího ale to jenom když mě cesta zavede ne že bych to prostě předem plánoval že jedu cíleně do nějakého hnusu když se tak však sta je toho malé množství takže to nezahrnuji do výběru pláště

            Jinak s těma dušema to mi tak nějak uniklo že to taky hraje roli asi to zní vtipně :D. A co by jste doporučovali tedy za duši?

            0 0
            • LRRTM1  

              jak píše lukas – ideálně žádnou.

              0 0
            • Smazaný účet  

              duse zahodit, treba az casem…

              jinak pro tebe je asi NN fakt zbytecny…

              0 0
            • LRRTM1  

              Tak půjdu s kůží na trh a zkusím popsat, co je moje představa terénu, pro NN. Určitě se najde někdo, kdo by to dával na silničce s prstem v nose, ale to není předmětem diskuze:

              Cesta na fotkách 1 a 2 je, podle mě, vhodná pro NN, Na fotce 3 se to tak nějak láme a něco jemnějšího by už nemuselo mít problém a na 4. fotce je, IMHO NN už celkem zbytečnej.

              Co si myslí ostatní?

              0 0
              • Smazaný účet  

                docela souhlas, ale ja bych s klidem vzal NN i na posledni…jehlici obcas klouze a trocha gripu navic neni na skodu…a taky doufam, ze mne zavodaci nerozkousou:)

                0 0
              • AleZ80  

                Jakou rychlostí asi jedeš s tím AMS na fotce č. 1 a hlavně na fotce č. 2 ?

                0 0
                • LRRTM1  

                  XMS… tak 20–30. Jsem posera.

                  0 0
                  • AleZ80  

                    Nejsi, na fotce č. 2 musí to XMS jet 30 km/h už jen silou vůle.

                    0 0
                    • LRRTM1  

                      Tak ono když se sundá dolů sedlo, tak se na tom jede docela pěkně. Navíc jsem měl docela malej tlak jak v pneu, tak v tlumáku a žehlilo to moc pěkně…

                      0 0
                  • Smazaný účet  

                    z kopca predpokladam?:)

                    0 0
                    • LRRTM1  

                      A zas na mě koukaj kolegové, proč se tlemim jak debil…

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        tak jsme na BF..zavodaci tohle davaj v na nizkych tepech v opacnem smeru jako lehkou technickou vlozku pri vyjeti:)

                        0 0
                        • LRRTM1  

                          Směrem nahoru to dávám jen v gumačkách, když jdu na houby :-D

                          PS: Gumačky v rozměru 47, tvrdší směs. Košík proutěnej, uvažuju o karbonu :-D

                          0 0
              • jawbone  

                první dvě fotky jsou pro mě těžký terén o kterém jsem říkal, že ho nevyhledávám jezdím ho jenom pokud mě cesta zavede a není jiného zbytí rozhodně nezahrnuji do výběru. Druhé dvě fotky je moje představa terénu takový lehčí nenáročný na pěknou vyjížďku stihnu se i pokochat okolím přeskočit pár kořenu to mě naprosto uspokojuje po tomhle jezdím radši než po asfaltu a právě na tohle potřebuju pláště aby podržely jak z kopce tak do kopce a na asfaltu fičely..tak jsem se konečně vyjádřil a zbytek má tedy lepší představu co by bylo vhodné ;) ..

                Btw. pěkné kolo ;)

                0 0
                • mirabike  

                  Doporučuju Continental X-King 2.2 na obě kola ve verzi Protection… sice se nevejde do rozpočtu, ale při popisovaném použití vydrží víc, než požadavek…

                  0 0
                  • AleZ80  

                    Nebo alespoň na přední kolo. Jsou sice dost přes rozpočet, ale na tom předním se mi za 5–6 tisíc km sjel tak o 5–10%, takže vydrží fakt dlouho.

                    0 0
              • AleZ80  

                Fotka č. 2 – neteklo tam dřív něco, že jsou ty kameny tak uhlazené ?

                0 0
                • LRRTM1  

                  Ono je to takový multifunkční koryto. Potok, používanej jako cesta…

                  0 0
              • TeryPV  

                Obrázek 1 a 2 je tak moje gusto, zajímalo by mě, zda NN ve verzi Trailstar bude na ježdění v tomhle v poho nebo ne? Jde mi o to, že co jsem zkoušel NN performance, tak ten je tzv na prd. Tak teď nevím, zda vzít do předu HD a nebo NN :-/

                0 0
                • LRRTM1  

                  Přesný označení toho, co mám na kole je Nobby Nic 26×2,25 – SnakeSkin, Evolution Line, TL Ready, PaceStar

                  0 0
                • JakeF  

                  Lol, na tohle HD a NN v trailstaru? Dopředu RoR už by tak začínal mít smysl…

                  0 0
        • jawbone  

          takže se spíš přikláníš ke kombinaci Rocket Ron předek a Racing Ralph zadek?

          0 0
          • LRRTM1  

            Nikdy jsem to nejezdil, mám jen NN, ale mám pocit, že něco jemnějšího by na asfaltu jelo líp a nemuselo by to vysloveně ustřelovat ani na štěrku a pod.

            Pro úplnost dodávám, že to na té fotce je 2,25…

            0 0
            • jawbone  

              a vzadu máš taky Nobby Nicy? nebo něco jiného?

              0 0
              • LRRTM1  

                JJ, mám. A důležitá věc! Chce to verzi SnakeSkin – jinak je výrazně větší šance, že pneu prorazíš…

                0 0
          • McBlacky  

            NN vydrží vpředu výrazně víc, co do odolnosti na defekty. S RoR pokud není tubeless to chce už trochu skill v pilotáži

            0 0
            • jawbone  

              co tím myslíš skill v pilotáži ? nějak významně hůř se ovládají?

              0 0
          • antt  

            pokud chceš, ať to vydrží 3oookm, tak na ralpha zapomeň a dej místo něj k nobby nicu dozadu smart sam, ma hodně slušné čistící vlastnosti, po asfaltu jede slušně, v terénu též, nebál bych se ho dát i do předu :P

            0 0
            • MlokCZ  

              A to mám kvůli tomu RaR na zadním kole vyhazovat třeba po 1500km i když vypadá skoro jako nový?

              A co mám dělat při 3000km s tím RaR, když ještě stále zcela nezmizely vnitřní prohlubně vzorku a tedy není sjetá ani ta vrchní směs. Mám ho rychlé vzít rašplí, abych ho mohl včas vyhodit? :-)

              Přední ani sjet nedokážu, ten vždy vyměním z nějakého jiného důvodu dříve. Jen sjetím bych na předním dal určitě přes 10tis. km.

              A Smart Sam nejede (jede o trochu hůře než RaR) a nedrží (drží hůře než RaR)…

              A výdrž není už taky žádný zázrak u třísměsové verze. Tedy jedině vzít performance verzi, ta vydrží už opravdu hodně, ale drží ještě a jede ještě o něco hůře.

              A SS dopředu, to už tedy je opravdu sebevražedná volba.

              0 0
              • ememem1  

                ale zas tebe tie gumy vydrzia naozaj nejak viac jak inym (trebars mne.), myslim vzadu, tam mi to cez 1500 neda ani keby co. vpredu je to jak pises.

                a ani s tymi performance verziami to nemusi byt az take zrejme, niekedy zjari bol v MB test plastov a k nim porovnanie top a cenovo dostupnej verzie. kupodivu pri NN to vyslo ze performance verzia ma porovnatelne jazdne vlastnosti, asi len 50g navyse a kupodivu mensi valivy odpor jak evo verzia. udajne sa ale vyrazne horcie samocisti co teda neviem jak ide odmerat ale dajme tomu.

                s ostatnym suhlas.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Já chtěl hlavní tím poukázat na to, že je to opravdu velmi individuální a nemůže obecně platit RaR → nedá 3tis. km.

                  Máš pravdu, že mi pláště vydrží docela hodně a hodně jezdcům vydrží méně. Ale ani já nejsem ještě úplný extrém. Znám případy, kdy někomu vydrží pláště ještě o něco déle než mně. Na druhou stranu mám v okolí jezdce, kterým vydrží pláště třeba jen polovinu toho co mně.

                  0 0
          • Roman11  

            Jezdím úplně stejné terény jako Ty a měl jsem na pláště úplně stejné požadavky. Taky jsem vozil Nevegaly 2,1 a bylo to první, co šlo z kola dolů. Postupně jsem se dopracoval k RoR 2,35 dopředu a RaR 2,25 dozadu. Obojí ve verzi Snake Skin, s dušemi. Tato kombinace jede neporovnatelně líp než Nevegaly, až mě překvapilo o jak moc. Lépe tlumí nerovnosti (jezdím spodní hranice tlaků). S výdrží zatím ale nevím, mám na nich zatím najeto jen cca 700 km. odhaduji že zadní by mohl dát tak těch 2,5 t, přední snad dvojnásobek.

            0 0
    • jawbone  

      Je nějaký citelný rozdíl mezi těmi Schwalbe RaR a Maxis Crossmark?

      0 0
    • jesperx  

      Maxxis Crossmark

      0 0
    • AleZ80  

      Ještě tu nepadl X-King jako alternativa k RoR.

      0 0
      • camlost  

        taky tu nepadl Nanoraptor. ale ten jsem nejezdil, jen tu na něj čtu dobré reference.

        0 0
      • ememem1  

        tie oba su niekde k mani za 600czk?

        0 0
        • AleZ80  

          Obyč. kevlar od 400 Kč. Do 600 Kč stejně většinou žádnou lepší verzi nějakého pláště nekoupíš.

          0 0
    • Hynas  

      oNano.

      0 0
    • Azmir  

      Přimlouvám se za X-king, na asfaltu letí, v terénu hezky drží, ale pokud tak jedině RS verzi, která ovšem je stokorunu přes limit, váha je asi 450g, jsou to celkem šlupky, což ale zase na silnici oceníš v rychlostí.

      0 0
      • jawbone  

        http://www.kupkolo.cz/…vlar_z89827/ myslíš tyhle? ..a jak je to u nich s výdrží? a náchylností k defektu. Jinak by jses přimlouval to obout na předek i na zadek jo?

        0 0
        • ememem1  

          to teda po asfalte neleti ani nahodou.

          0 0
          • jawbone  

            ale určitě to bude asi lepší než moje Kenda Nevegal 2.1 :D

            0 0
            • ememem1  

              tak to asi bude aj guma od traktora :-)

              0 0
            • LRRTM1  

              Ale ber to tak, že může být i hůř – já měl z výroby na Avalanchovi Tioga Factory XC :-D

              0 0
          • Azmir  

            Řekl bych že jede přinejmenším stejně jako třeba rar a o snad jenom malinko méně než race king.

            0 0
          • mirabike  

            neříkal, že chce lítat… ale jedou velmi dobře – NN je proti nim hodně velká brzda..

            0 0
        • mirabike  

          pro tvoje použití (foto výše) myslím, že ideální volba na obě kola… já bych ale doporučoval verzi Protection – odolné proti proražení – ty RS jsou dost šlupky a asi závodit a honit gramy moc nechceš ne..? (RS a Protechtion mají tu správnou směs)

          0 0
        • AleZ80  

          Na předním kole by mohl vydržet tak 8000 km než se ojedou drážky ve špuntech (pak bych ho doporučoval dojet na zadním kole ). Na zadním kole bude mizet o poznání rychleji a radil bych spíš ProTection verzi, nebo jiný plášť.

          0 0
          • mirabike  

            tahle je 2.4 Protection na zadním kole po necelých 3000 km.. ty příčné drážky jsem nařezal vloni před zimou – na sněhu, šotolině a mokrých kamenech je to docela znát..

            0 0
      • MarekF  

        Já vozím X-kingy 2.2 v kevlaru, ale ne RS verzi, každý plášť je o 100g těžší, ale je to znát na tuhosti pláště, RS verze je papír, s tím bych do Beskyd nejel :)

        0 0
        • Azmir  

          Já bych to risknul ;-) :D

          0 0
        • AleZ80  

          Mě teda přišel obyč. kevlar papírovější než RS a taky jsem ho dřív říznul.

          0 0
        • JakeF  

          Je to znát na tuhosti ve vzorku. Což se podílí na jeho tragickejch vlastnostech, protože se nemůže přizpůsobovat terénu. Na druhou stranu boky jsou papírový srovnatelně s 300g Furious Fredem, takže mezi šutrama je za chvíli po nich. A jako bonus nefungujou s NoTubes tmelem.

          0 0
    • ememem1  

      Hledám pláště, které by byly pokud možno co nejrychlejší na suchých zpevněných površích asfalt, šotolina atd. ale dalo se na ně spolehnout v terénu a ve vlhku. Cenově bych se chtěl vlézt max kolem 600Kč za jeden. Posledním kritériem by mohla být výdrž alespoň na tu jednu sezónu tedy těch 2500–3000Km klidně i víc ;) – to mas uplne, ale uplne jednoduche. taky neni. ale keby predsaj len tak ako tak sa tomu priblizuje napr. saguaro. v nicom sice nevynika ale zas neni v nicom co popisujes uplne zufaly.

      0 0
      • jawbone  

        jasné vím ze takový neexistuje :D:D už jsme to řešili někde nahoře prostě hledám nějaký kompromis nemusí byt nejlepší v terénu a zároveň nejlepší na asfaltu ;) ..

        0 0
    • Frostty  

      Co třeba X-king?

      0 0
    • jecnak  

      Pythony pri spravnym tlaku jedou velmi dobre a celkem drzi a zivotnost vyborna. Totez Nanoraptor. Jeste mozna RaceKing 2,2 Protection, ale ten za tolik nesezenes.

      0 0
      • Smazaný účet  

        raceking je fajn, ale jak se najede do trochu blaticka nebo na mokre kocic hlavy, zacina to byt docela kluziste…

        0 0
        • jecnak  

          Na vlku mi prisel srovnatelny s jinyma XC plastema. Pokud by chtel neco co bude opravdu drzet na mokrych korenech a sutrech, tak mu ten plaste nepojede po asfaltu a bude mizet pred ocima.

          0 0
    • allrose  

      neukamenuj te mě…na HT zadek maxxis ranchero,vydrží hodně!!,občas se protočí nebo sklouzne v extremu-na zadku mi to vůbec nevadí a perfektně pruží,pro HT supr

      předek-do lesa Continental Mountain King-90/10-na asfaltu bude asi mizet,na asfalt mám zase ranchero-90/10,ale dopředu zcela nevhodná mimo asfalt

      snad ti to pomůže

      0 0
      • Rychlej turista  

        Ranchero nebrat!

        A už to nebudu opakovat!!!

        :-)

        0 0
      • ememem1  

        ranchero funguje len ked je nabombovany a potom nedrzi, inak je to kotva.

        0 0
      • RUSH  

        Nebrat! Po asfaltu nejede, určitě nevydrží nijak výrazně víc, ale hlavně, pokud je i na předku, hází strašně (ale fakt hodně) kamínky na spodní rámovou trubku. Jezdil jsem ho, vím o čem mluvím, a nejsem rozhodně sám. Je to fakt palba! U žádného jiného pláště jsem to nepozoroval.

        0 0
    • jawbone  

      Ještě bych se chtěl zeptat jak je to s těma dušema.. Já myslel že duše jak duše ale někdo tady psal že snad vyměnit nebo vyhodit nebo co ? :D tak nevím no..může někdo poradit?

      0 0
      • Milvus888  

        u duše záleží jen na váze a jestli nikde neuchází.. Samozřejmě musíš mít správný rozměr duše..

        0 0
      • Rychlej turista  

        Vyhodit, no. Jezdit bez duše. Dej si do vyhledávání NoTubes.

        0 0
    • lokoj  

      Kdyz uz to tu je tak se taky zeptam. Taky jsem hledal a moc toho nepochopil.

      Jezdim tak 70/30 az 80/20 pomer silnice/polnacky. V podstate kdyz par dnu prsi tak do lesa jezdim jen po asfalto-kaminkove ceste nebo vubec. Do lesa jezdim hlavne za sucha nebo kdyz je sotolina lehce navlhla. Vlastne jsem vic na silnici. Jake plaste? Co si myslite o tom dat dozadu 1,9 a vpredu nechat 2,1?

      0 0
      • fousac  

        SpeedKingy?

        0 0
        • lokoj  

          koukam na heureku a zda se mi ze uz to nebude aktualni trhak spis to vypada jako doprodej. nejsou ted za to jako nahrada raceking?

          0 0
        • mirabike  

          to je už stará guma… jede dobře, drží taky slušně i v blátíčku, ale nic nevydrží – po 500km (cca 50% asf) jsou prostřední figurky na zadním skoro pryč…

          0 0
      • vla  

        To záleží, jakou je prioritou pohodlí. Za mě minimum 2,2. Jednou jsem si chtěl svůj HT zrychlit pláštěm 1,9. Po 3 měsících jsem jej rozerval na boku o kámen na polňačce kolem Odry v rychlosti cca 30.

        0 0
      • Rychlej turista  

        Mám ještě několik FF 2,0" (i UST) různě jetých z dob závodních a až je zlikviduji, tak jdu do Marahonu Supreme 2,0". FF je na asfaltu (i rozbitém) škoda mordovat a tu trošku suchého lesa ty hladké pláště musí zvládnout.

        0 0
        • lokoj  

          který to musej zvládnout? už se v tom ztrácím

          0 0
          • Rychlej turista  

            Marathon Supreme 2,0". Je to skoro hladký plášť s velkou odolností a výdrží (zdroj: MlokCZ), takže na rozbitý asfalt ideální. Při vjezdu do terénu je třeba počítat s tím, že je hladký a jet podle toho. Na suchu nevidím problém.

            FF je ukrutně rychlý speciál na suchou/vlhkou hlínu bez šutrů. Odolnost žádná, životnost mizivá (zdroj: já).

            0 0
            • lokoj  

              teda ta cena…doufam, že to zdědí ještě moje vnoučata :-D. na blátě házim držku i s drapákama

              0 0
            • MlokCZ  

              Má ale také svoje mouchy:

              • nevhodný pro použití bez duší, co mi vždy štvalo; lze ho sicenahodit, ale má hodně volné patky (není TLR) + tenké boky (které se hůřezatěsňují)
              • je sice poměrně rychlý, ale pořád nepatří mezi nejrychlejšíplášťě u Schwalbe (lehce ho zpomaluje právě trošku odolnějšíběhoun)

              Odolnost ale velmi dobrá a životnost taky.

              Rychlejší jsou u Schwalbe Marathon Racer, ten ale zase není ve 2" nebo širší.

              Pak Kojak, který je ale zase už 100% slick, tak do občasného terénu horší.

              Oba dva pak mírně méně odolné (méně materiálu na běhounu), ale zase jsou o něco lehčí než Supreme.

              A poslední je Super Moto. Ty jsou superrychlé, ale zase horší odolnost než Supreme a už jsou poměrně těžké (ale taky jsou to 2,35").

              Ani ty ostatní ale nejsou vhodné pro použití bez duší.

              U plášťů bez vzorku jsem nakonec přešel ze Supreme právě na Super Moto. A to s latexovou duší. Tak to jede téměř stejně jako bez duší, odolnost duše lepší. Jen zase daň častého dofukování. A s tím jezdím téměř výhradně asfalt (sem tam taky i mimo asfalt, ale hodně málo).

              Na trasy, kde už to není jen asfalt a je více či méně terénu jsem zůstal raději u RaR.

              0 0
              • lokoj  

                Jak to potom vypadá na mokrý silnici? Neklouže to?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Pokud je nerozbitá silnice, tak na mokré drží slick s dobrou směsí jasně lépe než plášť se vzorkem (čím vyšší vzorek tím hůře).

                  Supreme a Super moto drží na mokré nerozbité silnici velmi dobře (píšu o těhle dvou, ty jsem oba jezdil už více než tisíc kilometrů), Racer a Kojak jsem nejezdil.

                  Supre moto asi ještě o trochu lépe než Supreme (mají oboje trojsměs, ale každý jinou).

                  Konkrétně Super moto drží na morkém pěkném asfaltu lépe než RaR. Směs mají stejnou (Super moto a RaR), tak je hezky vidět jak je slick lepší.

                  Jakmile se má vzorek do čeho zakousnout (může být třeba na rozbitém asfaltu), tak je vzorek už výhoda.

                  0 0
                • Rychlej turista  

                  Na mokrém asfaltu drží jen hladký plášť, důležitá je směs.

                  Teď koukám, že to MlokCZ už napsal :-)

                  0 0
    • vla  

      Pro ty co zde nadhodili Nanoraptor…po několikaleté zkušenosti mohu říct, že když jede, jede skvěle. Ale. Najetí do drobného štěrku = kamínky ve vzorku, které pak průběžně odlétají do rámu, do obličeje. Najetí do nahodilého bláta znamená, že se dalších 3 km budou čistit do rámu, do obličeje. A nejlepší na konec – defekty, defekty, defekty. To jsou mé zkušenosti z Beskyd.

      Jak jsem byl posedlý bezdefektím, nazul jsem na pár let Schv. Maraton Extreme. Trochu těžší, odvalování průměrné, skvěle drží stopu, samočištění průměrné, na asfaltu při větším náklonu v zatáčce nikdy neustřelíly, ani za mokra. Za 4 roky ani jeden defekt.

      Zajímavá kombinace pro ty co rádi zatáčky smykem – Maraton Extrém vpředu a Smart Sam vzadu. SS jsem měl vpředu jen pár vyjížděk. Po najetí do šotoliny přední kolo plavalo ze strany na stranu, no adrenalín. V zimě jsem měl půjčené NN od synátora. V zatáčce nepodržel o moc více, než Maraton Extrém, prudce do kopce a z kopce asi nejlepší z toho co jsem na kole měl. Dobře se čistí, na asfaltu jedou zhruba jako ty Maraton extreme s tím, že NN ubývá asi 3× rychleji, než ME.

      Ustřelování SS vzadu může být někdy plus pro někoho, kdo jezdí zatáčky smykem.

      Teď mám od vánoc X Kingy a docela dobrý. Při strmém výjezdu na podmáčené trávě z jara se mi protočil dříve, než SS. Na asfaltu to fičí o malinký zlomek méně, než Nanoraptory, ale na rozdíl od Nanoraptorů, jsou poměrně tiché. Nanoraptory na teplém asfaltu vyloženě ječí. K Nanoraptorům se už nikdy nevrátím.

      Moje příští pláště budou asi ty Geax Saguaro, nebo zůstanu u XK.

      0 0
      • AleZ80  

        Nevíš, jestli u těch Geaxů znamená TNT, že jsou to UST nebo jen TLR pláště ?

        0 0
    • 159753  

      kup smart sama..je to sqělý univerzál..

      odzkoušeno na lidech!

      0 0
    • scota  

      Mrknul bych ještě na Maxxis Ikon. Jinak do terénu Nobby Nic 26×2,25 EVO ;-) Smart Sam je dobrý na silnici, ale do terénu nebrat. Nanoraptor ve vlhku taky nic moc. Rubena Scylla mne také uplně nenadchla, ale po silnici jede myslím pěkně.

      Co se týká šíře tak do terénu na předek určitě 2,25" a dozadu by možná stačilo 2,1". Širší pláště mají i vyšší vzorek. Duše vozím Schwalbe 26×1,5 –2,5 OEM.

      0 0
    • lokoj  

      a byl si ty 3 mesice rychlejsi? :D

      0 0
      • lokoj  

        to bylo jinam

        0 0
      • lokoj  

        to bylo vejs

        0 0
        • l.bily  

          Ja mam momentalne obute Schwalbe Furious Fred 2.o Evo je to brutalne rychl,e parada, mam len na nich 300 km jazdim zhruba co ty aj tolko co ty priemerky sa mi zdvihli o 2–3 km/h podla tepovky na rovnakej trase 4 krat merane, za mokra a v bahne nejazdim.

          0 0
          • Milvus888  

            FF je rychly, ale ma malo vzorku a rychle se sjede takze nevyhovuje pozadavku vydrze 3000 km :)

            0 0
    • Neťa  

      Se divím, že tu dosud nepadla Kenda Karma 2.0 60 TPI – na dané určení řekl bych ideální, vleze se i cenově a požadavek na výdrž překoná několikanásobně :-). Navíc jako bonus nízká hmotnost a výborná odolnost vůči defektu.

      0 0
      • jawbone  

        máš nějaké zkušenosti s tou karmou?

        0 0
        • lokoj  

          tady píšou že to hází bláto do ksichtu a na záda :-D

          http://plaste.heureka.cz/…lar/recenze/

          0 0
        • Neťa  

          Mám, už jsem jich sjel několik. Jasně, na předek to není žádný extra držák, ale s tím se musí počítat (protichůdné požadavky…). Větší pozor se musí dát hlavně na jemnější šotolině, tam dost plave (i když to asi více či méně každý plášť). Jinak les, hlína a podobné podloží naprosto v pohodě, pokud není vyloženě mokro. Na tvrdším podloží či asfaltu výborně jede a přitom se hodně pomalu sjíždí, a to i vzadu.

          0 0
      • AleZ80  

        Karmy prej dost ustřelujou, ale na zadní kolo by to třeba nebyl špatnej nápad.

        0 0
    • jawbone  

      myslel jsem ze vybrat plášť bude hračka :D ale je to fuška zatím do uzšího kola postoupily

      Maxxis Ikon

      Kenda Karma

      Geax Saguaro

      Přemýšlím že bych na předek hodil Maxxis Ikon 2.20 a na zadek jeden z výše uvedených v šířce 2.0

      Co na to řeknou odborníci?

      0 0
      • RUSH  

        Karmy budou na asfaltu hučet.

        0 0
      • AleZ80  

        Já stojím za X-Kingem na přední kolo. Zadní kolo přenechávám „konkurenci“.

        0 0
      • ememem1  

        na to co chces to nema moc velky zmysel a obzvlast z uvedenych kombinovat. ked, tak dopredu treba dat nieco co naozaj vyrazne lepsie podrzi co z uvedenych neni ani jedno.

        0 0
      • rj72  

        …na to co chceš jezdit Ikon vpředu špatná volba není – předpokládám měkkou verzi ne 3c – i tak je na asfaltu vpředu rychlý, slušně tlumí nerovnosti a ve sjezdech docela podrží – v blátě a v mokru už je to samozřejmě na sjezd slabý (po sjetí centrálního hřbetu funguje v zatáčkách na šotolině pak lépe) – výdrž vpředu na tvou sezónu asi bude…ještě jedna věc nevím to určitě,ale nejspíše se roztáhne na méně než 2,2 – na šíři bude možná odpovídat horní hranici 2,1, takže poku cheš něco širší spíše Rar – ostatně např Rar performance vpředu nemusí být taky špatná volba

        souhlasím i s volbou užšího do zadu s dobrým tlumením nerovností a s pěkným vzorkem do stran …tip ti nedám…osobně teď jezdím 2,0 AKA, která se v terénu ikonu 2,2 a RK rs 2,2 vyrovná (v tlumení nerovností je dokonce lepší),ale takový nájezd jako chceš asi nedá a v blátě slabá,jinak zvládá pěkně cokoliv (teď se mi skoro sjela první vrstva středu, a tak jsem zvědav jak bude v terénu na tom teď), rychlostně na pevném je samozřejmě jinde…vysoký nájezd by měl zvládnout Fast Track Sport LK,ale je to docela těžký drát, ale snad hodně tvrdá směs,jinak levný, pak snad ještě jednosměsový od Maxxise by měly mít tvrdou směs t.j. spíše crossmark ve 2,1, Ardent je už 2,25 a asi i zbytečně těžký

        …výběr na zadní je hodně individuální, a je to trochu nekonečné hledání…už jsem tam zkoušel Rar 2,1 (při tlaku na pevný cesty v terénu poskakuje – špatně tlumí, horší odolnost), RK rs( zvládne vysoký nájezd, jinak trojuhelniky na mokru v terénu hlavně na kamení jsou hodně špatný, na 2,2 slušně rychlý – není takový balon), Ikon 2,2 (vzadu se rychle sjíždí jinak slušně rychlý, i když měkká), Ikon 3c 2,2 (choval se na mě příliš jako 2,2 t.j. na tvé určení moc tupě) – přeju hodně štěstí při výběru

        0 0
        • rj72  

          …případně se kounkni ještě na stránky ‚maxxis-tires.cz‘…jed­nosměsový na 26 je i Aspen Exc 2,1 dokonce i Ikon Exc 2,2 (to ale nevím na jakou šíři se ti roztáhne) …dále Ignitor…ty by mohly takový nájezd dát(nebo se mu blížit) – Ignitor je i v šíři 1,95…

          0 0
          • rj72  

            …co jsem teď pročítal, tak mám obavu, že i jednosměsový jsou v různých směsích, a tak by to chtělo stejně někde na krámě ověřit jaká tvrdost to ve skutečnostni je zda 70 nebo 60(62)…protože 70 těch 2,5tis km dá zatímco 60(62) ne…

            0 0
            • rj72  

              …pro orientaci jak by to mohl být s tvrdostí vzorku u Maxxise tak jsem narazil na tento katalog

              www.docstoc.com/…/NRG_Catalog

              ..to by mohlo i vysvětlovat, proč bez bližší specifikace stejný model pláště se chová různě a má i o tolik odlišnou výdrž …

              0 0
    • rock  

      Protichůdný požadavky :-)

      Vem Karmy, za ty prachy koupíš pár, těžký nejsou a vyrovnají se konkurenci. Na mokru bude z jedoucích plášťů tak trochu zrádné cokoliv …

      0 0
      • jawbone  

        o mokro moc nejde..vyloženě v mokru nejezdím spíš vlhko nic strašného jde spíš aby podržely v lehčím terénu ale tak vypadají, že by mohly..

        0 0
    • rj72  

      když už tu máme toto téma jak to vidíte s nájezdy dle typu směsí u prostřed na zadním kole…můj odhad je (nepočítám jízdu po konstrukci) i dle výše a typu vzorku

      směs 60 1 – 1,5tis.km

      směs 62 1,5 – 2tis.km

      black chilli cca 2,5 tis km a více

      směs 70 cca 3tis.km a více…

      Jak to odhadujete?

      0 0
      • rj72  

        …samozřejmě mám na mysli uvedený poměr silnice t.j. 30–50%

        0 0
      • jIrI___  

        Tohle se absolutně nedá odhadovat. Jak už tu padlo – jednomu vydrží plášť 3000 km, druhému vydrží totožný plášť 900 km.

        0 0
        • LRRTM1  

          Přesně tak. Když pěkně nakrájím vzorek na šutrech a pak si dám vejlet po asfaltu, tak mizí před očima :-/

          0 0
    • Charles2k  

      Co mám vyzkoušeno, tak docela rychlý byl Geax Mezcal (rychlejší než Racing Ralph co mám teď). Ale v náročnějším terénu, za mokra nic moc. Geax Saguaro je zase už pomalý.

      0 0
    • Bedar19  

      Já jezdím na předku Bontrager connection a na zadku Maxis Crossmark a zatím jsem nikde neměl problém, a to s nimi nezacházím pěkně, i Bikepark, kořeny a šutry přestály, jen hluboké bahno dělá zadnímu crossmarkovi problémy

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.